Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:47:
Mag ik vragen hoe ik me die outlook sync moet voorstellen? Is het dan zo dat je elke dag je telefoon aan je pc hangt, mailtjes overzet naar de telefoon en dan die mailtjes elders gaat lezen ofzo? Je wil toch juist mail direct binnenhalen? Persoonlijk ben ik blij dat ik geen outlook gebruik, dat is echt een prutspakket eerste klas, ik denk ook dat in de groep waar MS in eerste instantie op mikt (consumenten) er weinig mensen zijn die outlook gebruiken. Als het alleen om contacts gaat importeer je die gewoon in je Windows Live account en ben je daar ook klaar mee.

Ik heb mijn telefoon gewoon ingesteld dat hij elke 30 min mail van Gmail ontvangt. Werkt prima.
Nee dat gaat geheel OTA via Exchange. Je stelt de instellingen van de Exchange server in op je telefoon en je hebt je mail op je telefoon. Dit werkt niet alleen voor mensen met Outlook, maar bijvoorbeeld ook voor mensen met Gmail. E-mail komt instant binnen op je telefoon (gepushed). Hij hoeft dus ook niet mail 'op te halen' zoals jij iedere 30 minuten doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joblamie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:58:
[...]

Nee dat gaat geheel OTA via Exchange. Je stelt de instellingen van de Exchange server in op je telefoon en je hebt je mail op je telefoon. Dit werkt niet alleen voor mensen met Outlook, maar bijvoorbeeld ook voor mensen met Gmail. E-mail komt instant binnen op je telefoon (gepushed). Hij hoeft dus ook niet mail 'op te halen' zoals jij iedere 30 minuten doet.
Ik denk dat Ramon geen Exchange heeft maar Outlook gebruikt als client om zijn Gmail in te verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:15:
[...]

Ik denk dat Ramon geen Exchange heeft maar Outlook gebruikt als client om zijn Gmail in te verwerken...
Gelukkig dat je ook kunt activesyncen tegen GMail/Hotmail aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:58:
[...]

Gelukkig dat je ook kunt activesyncen tegen GMail/Hotmail aan ;)
ActiveSync met Windows Phone 7 bedoel je? Dat werkt niet meer had ik begrepen, niet met een kabeltje althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50
Ik mag me hier ook melden, heb er ook een besteld :) Eerst het hele topic maar eens aandachtig doorlezen, eens kijken wat er allemaal voor tips & tricks in staan.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:39:
[...]

ActiveSync met Windows Phone 7 bedoel je? Dat werkt niet meer had ik begrepen, niet met een kabeltje althans.
Ik bedoel het echte ActiveSync als wat Exchange ook gebruikt. Gmail & Hot-/Livemail ondersteunen dat ook dus dan hoef je niet met Outlook te werken :)

[edit]

Google Sync Instructions
Hotmail ActiveSync

[ Voor 28% gewijzigd door Jaguar645 op 17-11-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
@Ramon: mail is geen probleem want je stelt gewoon je mailaccounts in op je WP7. Werkt heel fijn want elke mailbox krijgt zijn eigen tegel in de interface dus je schakelt sneller dan ooit tussen je smsjes, telefoongesprekken, mailaccounts.

Als je nu je contacten in je live account al bijhoudt en ook je agenda in je liveaccount dan heb je geen enkel probleem want die synced je WP7 gewoon.

het is syncen met Outlook agenda en contacten wat niet 123 gaat. Er gaat voor mij niks boven Outlook of het nou op het werk of thuis is _/-\o_

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mijn Trophy houdt er vanavond ineens mee op; dat wil zeggen de speaker doet het niet meer en het enige wat geluid dat ik er nog uit weet te krijgen is via de hoofdtelefoon.

Herstart, accu eruit gehad, harde reset gedaan - en uiteindelijk een mailtje naar de klantenservice van Coolblue. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat, heb het toestel pas sinds afgelopen vrijdag. Updates volgen.

Het lijkt mij erop dat het een probleem is met de connectie van de speaker. Wanneer ik het toestel namelijk "omdraai" en weer "op tafel leg" doet het geluid het voor een fractie van een seconde weer.

Is dit al bij iemand anders voorgekomen?

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:32:
En mijn Trophy houdt er vanavond ineens mee op; dat wil zeggen de speaker doet het niet meer en het enige wat geluid dat ik er nog uit weet te krijgen is via de hoofdtelefoon.

Herstart, accu eruit gehad, harde reset gedaan - en uiteindelijk een mailtje naar de klantenservice van Coolblue. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat, heb het toestel pas sinds afgelopen vrijdag. Updates volgen.

Het lijkt mij erop dat het een probleem is met de connectie van de speaker. Wanneer ik het toestel namelijk "omdraai" en weer "op tafel leg" doet het geluid het voor een fractie van een seconde weer.

Is dit al bij iemand anders voorgekomen?
Welke speaker? Die aan de voorkant of die aan de achterkant?

Ander vraagje: Is er nou echt geen enkele manier om die irritatie vibratie van de knoppen onder het scherm uit te zetten? Ik vind het echt heel vervelend.

Verwijderd

joblamie schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:46:
[...]

Welke speaker? Die aan de voorkant of die aan de achterkant?
Die aan de achterkant - of in ieder geval de speaker waardoor de muziek en de beltoon zouden moeten klinken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 11:48 . Reden: quote bijgewerkt ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:03
spenky schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:41:
[...]

Zou dit kunnen betekenen, als ik dus 'mega' snel geheugen erin stop, ik dus een snellere telefoon krijg?
Nee niet bepaald. Vandaag ook een artikel over gelezen. Kaartjes zijn vaak geoptimaliseerd voor grote datastromen, niet voor random IO. Zie ook: http://www.engadget.com/2...l-story-and-how-nokia-ca/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:47:
[...]

Die aan de achterkant - of in ieder geval de speaker waardoor de muziek en de beltoon zouden moeten klinken.
Toestel is direct vervangen door Coolblue. Tweede poging dus :-)

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:46

neevedr

Dat was ik niet!

Register aanpassing om rechstreeks (via Windows Explorer en niet via de Zune software) bestanden op de Windows Phone te zetten:
http://www.mobiletechworl...-as-a-portable-usb-drive/

Afbeeldingen worden netjes weergegeven tussen de rest. MP3's krijgen geen artist/album vermelding maar de metadata wordt wel uitgelezen en weergeven tijdens het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 09:47
neevedr schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:07:
Register aanpassing om rechstreeks (via Windows Explorer en niet via de Zune software) bestanden op de Windows Phone te zetten:
ttp://www.mobiletechworld.com/2010/11/18/use-your-windows-phone-7-device-as-a-portable-usb-drive/
Bij mij werkte dit in eerste instantie niet, maar je moet de registry aanpassing doen, dan zune opstarten, dan je trophy met usb connecten, dan zune afsluiten en vervolgens kun je bestanden zien op de telefoon via explorer. Doe je dit niet, dan zie je niets en kun je niks kopieeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Kan zijn dat ik het gemist heb, maar is het al mogelijk om een Nederlandse Live account aan Windows Phone 7 te koppelen? Ik heb geen trek om speciaal voor een telefoon een nieuwe account aan te moeten maken (ik ga zelfs zo ver daarin dat ik geen Windows Phone 7 aanschaf voordat dat mogelijk is), aangezien mijn Live account ook dient voor Exchange + Xbox Live.
Ik snap het probleem overigens uberhaupt niet waarom dat niet zou mogen.

[ Voor 22% gewijzigd door MaZo op 20-11-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:05
MaZo schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:49:
Kan zijn dat ik het gemist heb, maar is het al mogelijk om een Nederlandse Live account aan Windows Phone 7 te koppelen? Ik heb geen trek om speciaal voor een telefoon een nieuwe account aan te moeten maken (ik ga zelfs zo ver daarin dat ik geen Windows Phone 7 aanschaf voordat dat mogelijk is), aangezien mijn Live account ook dient voor Exchange + Xbox Live.
Ik snap het probleem overigens uberhaupt niet waarom dat niet zou mogen.
Je kunt prima je NL live account gebruiken op de telefoon. Als je deze als eerste account opvoert zul je bij het benaderen van de marketplace de melding krijgen dat deze niet beschikbaar is in je regio. zelfde geldt voor xbox.
Als je een nieuw account aanmaakt (kan op de telefoon) en daarna als 2e account je NL opvoert kun je nog steeds je email bekijken. 1e account gebruik je dan voor marketplace en xbox live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Dat is het hem juist, ik gebruik mijn NL account voor zowel mail (MS Outlook Live) als Xbox Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

MaZo schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:04:
Dat is het hem juist, ik gebruik mijn NL account voor zowel mail (MS Outlook Live) als Xbox Live.
Als je een US account aanmaakt om je telefoon mee te configureren en Marketplace te benaderen, dan kan je je NL account gebruiken op je telefoon voor je mail. Je configureert dan een tweede mail account. Dat gaat probleemloos op Windows Phone 7.

Mijn vrouw heeft een US hotmail account voor mail, en een BPOS account geconfigureerd. Je kan nog extra accounts toevoegen zelfs.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
En Xbox Live valt dan buiten de boot (niet dat je daar vooralsnog zoveel mee kan doen in Windows Phone 7)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MaZo schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:36:
En Xbox Live valt dan buiten de boot (niet dat je daar vooralsnog zoveel mee kan doen in Windows Phone 7)?
Of ik begrijp de toegevoegde waarde nog niet helemaal of je hebt inderdaad gelijk. Ik denk dat dit in de toekomst wel zal wijzigen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Ik heb wel een nieuw Live ID aangemaakt speciaal voor WP7 en om voor vol te worden aangezien qua martketplace en xbox live.

Alleen vervolgens Zune software geinstalleerd en nu wil hij niet met mijn WP7 samenwerken omdat hij niet in dezelfde regio zit als de Sune software op mijn PC.

Ik kan natuurlijk region settings op mijn PC veranderen maar dat lijkt me niet z'n goed idee :F

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
Wat ik opmerkelijk vind mbt het afspelen van muziek op mijn Trophy is dat als ik muziek via de line ingang de telefoon aansluit op mijn aux aansluiting in de auto de geluidskwaliteit aanzienlijk lager is dan als ik het geluid stream via bleutooth.

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbyNitroz schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:49:
Ik heb wel een nieuw Live ID aangemaakt speciaal voor WP7 en om voor vol te worden aangezien qua martketplace en xbox live.

Alleen vervolgens Zune software geinstalleerd en nu wil hij niet met mijn WP7 samenwerken omdat hij niet in dezelfde regio zit als de Sune software op mijn PC.

Ik kan natuurlijk region settings op mijn PC veranderen maar dat lijkt me niet z'n goed idee :F
Je Zune account heeft voor billing (en licensing) doeleinden ook een adres nodig in het buitenland. Zorg dus dat dus de accountinstellingen van je Zune account bijvoorbeeld een adres in Beverly hills (90210) hebben om te zorgen dat je toegang hebt tot de Amerikaanse marketplace en Xbox live. Je kunt dan als het goed is alle gratis applicaties/functionaliteit daarin gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:21:
[...]

Je Zune account heeft voor billing (en licensing) doeleinden ook een adres nodig in het buitenland. Zorg dus dat dus de accountinstellingen van je Zune account bijvoorbeeld een adres in Beverly hills (90210) hebben om te zorgen dat je toegang hebt tot de Amerikaanse marketplace en Xbox live. Je kunt dan als het goed is alle gratis applicaties/functionaliteit daarin gebruiken.
Hallo Hai! Ja dat heb ik allemaal geregeld dus XBox Live en Marketplace werkt prima zolang ik geen betaalde appz wil afnemen want dan heb ik ook een amerikaanse cc nodig.

Het probleem is dat ik nu geen connectie met de Zune software op mijn PC kan maken omdat mijn PC aangeeft dat mijn WP7 niet in de regio zit (namelijk de USA door het USA live ID) als de Zune software op mijn PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
RobbyNitroz schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:20:
[...]

Hallo Hai! Ja dat heb ik allemaal geregeld dus XBox Live en Marketplace werkt prima zolang ik geen betaalde appz wil afnemen want dan heb ik ook een amerikaanse cc nodig.

Het probleem is dat ik nu geen connectie met de Zune software op mijn PC kan maken omdat mijn PC aangeeft dat mijn WP7 niet in de regio zit (namelijk de USA door het USA live ID) als de Zune software op mijn PC!
Gewoon via control panel, location je locatie veranderen naar US op je PC dan werkt het prima. Maakt verder niet uit qua werking voor je Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:22:
[...]

Gewoon via control panel, location je locatie veranderen naar US op je PC dan werkt het prima. Maakt verder niet uit qua werking voor je Windows.
Mja heb ik in verleden ook wel gedaan maar ben ik niet zo blij mee. Ik zit dan ook zogenaamd in andere tijdszone en heb daar wel is problemen mee gehad met de upload van mijn fietsdata naar Garmin connect bijvoorbeeld :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbyNitroz schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:25:
[...]

Mja heb ik in verleden ook wel gedaan maar ben ik niet zo blij mee. Ik zit dan ook zogenaamd in andere tijdszone en heb daar wel is problemen mee gehad met de upload van mijn fietsdata naar Garmin connect bijvoorbeeld :|
KIjk eens in control panel onder "Date en Time". Dat blijft gewoon gelijk.

(dit topic is wel al een flink aantal posts HTC Trophy off topic. Zullen de moderators niet leuk vinden :X )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:38:
[...]

KIjk eens in control panel onder "Date en Time". Dat blijft gewoon gelijk.

(dit topic is wel al een flink aantal posts HTC Trophy off topic. Zullen de moderators niet leuk vinden :X )
Hadden ze het grote Windows Phone 7 topic maar niet zo bot moeten sluiten waarin dit soort informatie heel goed thuis had geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:21:
[...]

Hadden ze het grote Windows Phone 7 topic maar niet zo bot moeten sluiten waarin dit soort informatie heel goed thuis had geweest.
_/-\o_

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• amolenk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:02
Hoe is bij jullie de kwaliteit van de plaatjes in Internet Explorer? Ik heb een zakelijk Vodafone abonnement en gebruik zodoende het office.vodafone.nl APN. Het ziet er naar uit dat deze behoorlijk wat compressie over de plaatjes heen haalt. Ziet er erg lelijk uit in IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik heb KPN Surf & Mail extra snel (niet zakelijk), en plaatjes zien er gewoon goed uit hier.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
amolenk schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:13:
Hoe is bij jullie de kwaliteit van de plaatjes in Internet Explorer? Ik heb een zakelijk Vodafone abonnement en gebruik zodoende het office.vodafone.nl APN. Het ziet er naar uit dat deze behoorlijk wat compressie over de plaatjes heen haalt. Ziet er erg lelijk uit in IE.
Ik ook, erg irritant. alle images worden door een of andere proxy gehaald door vodafone. ziet er niet uit :( helaas niets aan te doen. (gebeurt ook als je via een umts dongle van vodafone op je laptop internet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomaniusDranius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 14:45
Hallo allemaal,

Mijn abo loopt 10dec. af en ik ben van plan om Trophy te nemen als mijn nieuwe toestel nu heb ik van Vodafone (mijn huidige provider) begrepen dat ze geen voorraad hebben van Trophy en ook niet weten wanneer het weer beschikbaar is. (gekke is dat ie wel op de site staat zonder opmerkingen over de levering)

Iemand nog een idee waar ik het kan halen met een Vodafone abonnement? gsmshop en studentmobiel vertrouw ik niet door alle negatieve ervaringen.

(Waarom Vodafone? snelste mobiele internet netwerk en voor mij als bestande klant geld ook geen datalimit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:09
In de OP wordt gesproken over het gebrek aan de ondersteuning van de Nederlandse taal. Momenteel in het bezit van een HD2. Op XDA-forum kan je (voor oa de HD2) allerlei dingen downloaden.

Is het dan niet mogelijk om dat ook op deze telefoon te plaatsen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
De HD2 is WM6, daar zijn inderdaad enorm veel mogelijkheden voor qua aanpassingen.. Voor WP7 helaas (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
RomaniusDranius schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:42:
Hallo allemaal,

Mijn abo loopt 10dec. af en ik ben van plan om Trophy te nemen als mijn nieuwe toestel nu heb ik van Vodafone (mijn huidige provider) begrepen dat ze geen voorraad hebben van Trophy en ook niet weten wanneer het weer beschikbaar is. (gekke is dat ie wel op de site staat zonder opmerkingen over de levering)

Iemand nog een idee waar ik het kan halen met een Vodafone abonnement? gsmshop en studentmobiel vertrouw ik niet door alle negatieve ervaringen.

(Waarom Vodafone? snelste mobiele internet netwerk en voor mij als bestande klant geld ook geen datalimit)
Ik heb 'm bij gsmweb.nl vandaan (met KPN abbo). Al meerdere telefoons vandaan, nooit problemen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomaniusDranius
sig69 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:46:
[...]

Ik heb 'm bij gsmweb.nl vandaan (met KPN abbo). Al meerdere telefoons vandaan, nooit problemen.
Na nog meer te hebben gezocht is de keuze op smartphoneshop.nl gevalen. Hopelijk gaat allemaal goed.

gsmweb.nl heeft veel slechte reviews. Heb het idee dat het soms goed gaat maar meestal slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:50

Ad Hox

N/A

Custom ringtones op je WP7:

Stap 1: Installeer desktop applicatie (.NET 4.0 Framework vereist) @ http://walshie.me/ChevronWP7.RingtoneInstaller.zip
Stap 2: Installereer XAP applicatie op je WP7 middels Windows Phone 7 Developer SDK

Vereisten:
Ringtones dienen in WMA formaat @ 48KHz geconverteerd te worden. Gebruik Encoder 4 (gratis) voor converteren van MP3's naar WMA

Meer info: http://www.chevronwp7.com...7-custom-ringtone-manager

Succes

Edit: volgens mij moet je wel een SDK account hebben om dat tooltje te downloaden a $99 per jaar. Je kan het gratis downloaden @ dreamspark.com of je phone 'unlocken' via Chevron applicatie. Dan kan je via de SDK tool je .xda file op je phone zetten.

[ Voor 40% gewijzigd door Ad Hox op 01-12-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
spenky schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:28:
Ik heb een HTC 7 Trophy (tijdens de release) gehaald. Super telefoon!
Nou heeft mijn collega sinds afgelopen vrijdag ook zn HTC 7 Trophy binnen gekregen.

In eerste instantie leek er niets aan de hand, maar toen ik naar zijn telefoon keek vanuit een schuine inkijkhoek zag ik wel degelijk verschil.

Ik heb het hier onder verduidelijkt met een aantal afbeeldingen:

[afbeelding]
Van de zijkant is de text op mijn htc wit en die van mijn collega groen
Gisteren tijdens de Windows Phone developer meeting bij Microsoft heb ik dit ook gezien. De persoon naast mij had een Trophy met een gewoon LCD-scherm. Het verschil met mijn Trophy, welke wel een Super LCD heeft, was erg groot. Echt waar, die LCD-versie zag er niet uit. Leek wel een LG Optimus 7. Ik heb hem maar snel gewezen op het feit dat hij die telefoon echt moet omruilen.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevC
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:09
lzandman schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:13:
[...]

Gisteren tijdens de Windows Phone developer meeting bij Microsoft heb ik dit ook gezien. De persoon naast mij had een Trophy met een gewoon LCD-scherm. Het verschil met mijn Trophy, welke wel een Super LCD heeft, was erg groot. Echt waar, die LCD-versie zag er niet uit. Leek wel een LG Optimus 7. Ik heb hem maar snel gewezen op het feit dat hij die telefoon echt moet omruilen.
Ik had eerst de Vodafone versie, die dit verschijnsel ook had. Ik heb nu de gewone HTC versie en heb dit verschijnsel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
lzandman schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:13:
[...]

Is het scherm van de LG Optimus 7 dan zo slecht vergeleken met de Trophy? Ik dacht dat daar niet veel verschil tussen zat.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
supershoe schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:47:
Is het scherm van de LG Optimus 7 dan zo slecht vergeleken met de Trophy? Ik dacht dat daar niet veel verschil tussen zat.
Jazeker. LG Optimus 7 heeft fletse kleuren en zwarte vlakken zijn gewoon grijs. Ik was echt aangenaam verrast over de kwaliteit van het scherm van de Trophy. Natuurlijk is het zwart niet zo goed als bij een SAMOLED scherm (bijv. de Samsung Omnia), maar toch produceert de Trophy een heel prettig zwart. Daarnaast zijn de overige kleuren ook prima in orde.

Als ik de Trophy dan weer vergelijk met de Omnia, dan vind ik de Omnia kleuren iets te verzadigd (nep), maar het voordeel daarvan is weer dat buiten, bij daglicht, het scherm beter te lezen is. Een nadeel van de Omnia is, dat deze nogal last heeft van color banding. LCD-schermen (Optimus en Trophy) hebben hier geen last van. Zie dit filmpje.

Van de drie in Nederland verkrijgbare Windows Phone 7 toestellen vind ik persoonlijk de Optimus 7 de slechtste keuze. Enige voordeel zijn de hardware buttons t.o.v. de capacitieve buttons op de overige toestellen. DLNA-support zou via software ook op de andere phones kunnen en vind ik zelf niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 02:35:

Van de drie in Nederland verkrijgbare Windows Phone 7 toestellen vind ik persoonlijk de Optimus 7 de slechtste keuze.
Volgens Engadget:

- Samsung Omnia 7: 8/10
- LG Optimus 8/10
- HTC Throphy 7/10
- HTC HD7 6/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperik
  • Laatst online: 31-08 02:07
lzandman schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 02:35:
[...]

Jazeker. LG Optimus 7 heeft fletse kleuren en zwarte vlakken zijn gewoon grijs. Ik was echt aangenaam verrast over de kwaliteit van het scherm van de Trophy. Natuurlijk is het zwart niet zo goed als bij een SAMOLED scherm (bijv. de Samsung Omnia), maar toch produceert de Trophy een heel prettig zwart. Daarnaast zijn de overige kleuren ook prima in orde.

Als ik de Trophy dan weer vergelijk met de Omnia, dan vind ik de Omnia kleuren iets te verzadigd (nep), maar het voordeel daarvan is weer dat buiten, bij daglicht, het scherm beter te lezen is. Een nadeel van de Omnia is, dat deze nogal last heeft van color banding. LCD-schermen (Optimus en Trophy) hebben hier geen last van. Zie dit filmpje.

Van de drie in Nederland verkrijgbare Windows Phone 7 toestellen vind ik persoonlijk de Optimus 7 de slechtste keuze. Enige voordeel zijn de hardware buttons t.o.v. de capacitieve buttons op de overige toestellen. DLNA-support zou via software ook op de andere phones kunnen en vind ik zelf niet zo belangrijk.
Nog een voordeel van de LG is dat het 16 GB NAND geheugen heeft dat sneller is dan sd-kaart in de trophy, Omnia heeft ook NAND maar dan alleen 8 GB.

Het scherm van de LG heeft geheel echte levende niet overdeven kleuren!!! kleuren zijn scherper dan die van de trophy en de omnia heeft erg verzadigde kleuren dan opvalt en candy achtig is maar na paar maanden gebruik (galaxy s) tegenvalt. De lg heeft inderdaad beetje zwart donker grijs in het picken donker en onder TL, in gewoon licht is het zwart.

Maaar het grootste nadeel van de omnia is dat je de pixels HEEL goed ziet!!!! irritant... je kunt het vergelijken met een honingraad!!!! jammer, anders had ik die iets te overderven kleuren over het hoofd gezien maar na het goed bekijken lijk het WIT niet wit te zijn op de omnia.

De eerste bach van vodafone heeft dat probleem met kromme schermen als je die erg schuin houd, de één minder erg dan de ander maar toch jammer..

Jammerlijk is er geen PERFECT toestel.

Mensen kijk is goed naar wat je zoekt in een telefoon... als je een media/podcast/film freak bent en veel via zune desktop synct naar de phone ga dan echt voor een 16GB versie want 8 GB zit HEEL erg snel vol. De gene die niet meer dan 10 albums en niet meer dan 20 150 mb spellen er op zetten komen net goed...maar blijft krap.... mijne zit op 12GB vol.... heb er maar 3 films van 400 mb op staan :S

over een jaar wil ik 32/64 gb!!!

Ik verkies nu een Trophy boven Omnia :)

Maar ik heb de LG voor de hardware buttons :D erg mooie en correcte kleuren (pik zwart ..tja het is bijna zwart)en de 16 gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperik
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 05:59:
[...]
Volgens Engadget:

- LG Optimus 8/10
- HTC Throphy 7/10
- HTC HD7 6/10
Waarom de slechtste?

Misschien kan ik je vragen er over beandwoorden en wat misstanden recht zetten:)

[ Voor 32% gewijzigd door Hyperik op 05-12-2010 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyperik schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:52:
[...]

Maaar het grootste nadeel van de omnia is dat je de pixels HEEL goed ziet!!!! irritant... je kunt het vergelijken met een honingraad!!!! jammer, anders had ik die iets te overderven kleuren over het hoofd gezien maar na het goed bekijken lijk het WIT niet wit te zijn op de omnia.
Off-topic voor deze topic, maar heb je wel naar het scherm van een Omnia7 gekeken?
Je stelling is wel HEEL stellig.
Was dat niet van een Galaxy S of non-Super AMOLED?
Als ik bijvoorbeeld de startpagina van google.nl pak en ik zoom maximaal in, dan kan ik op m'n Omnia7 in ieder geval geen pixels zien, laat staan een honinggraad.
Lekker belangrijk verder, gezien we beide blijkbaar de beste keuze wat scherm betreft gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperik
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:34:
[...]

Off-topic voor deze topic, maar heb je wel naar het scherm van een Omnia7 gekeken?
Je stelling is wel HEEL stellig.
Was dat niet van een Galaxy S of non-Super AMOLED?
Als ik bijvoorbeeld de startpagina van google.nl pak en ik zoom maximaal in, dan kan ik op m'n Omnia7 in ieder geval geen pixels zien, laat staan een honinggraad.
Lekker belangrijk verder, gezien we beide blijkbaar de beste keuze wat scherm betreft gemaakt hebben.
Ik heb de LG, Trophy en Omnia in de Coolblue winkel naast elkaar met elkaar kunnen vergelijken :)

Alle schermen zijn gewoon erg goed. Maar elk scherm heeft zijn eigen nadelen. En het gaat er mij om die hier aan te geven.

De Omnia 7 zie je de hardware pixels (vooral witte achtergronden en witte letters op zwart). Dit is natuurlijk hardware pixel peeping maar toch is dit stuk duidelijker dan op de LG en Trophy. Ik heb het over de pixels in het scherm (hardware) niet software.

Ten tweede is de Omnia qua kleuren veel te overdreven, geen correcte kleuren en 16 bit kleuren gradient komen minder goed over. Natuurlijk is deze meer bling en valt dit toestel daarom veel meer op dan de andere.
Maar naar lang staren naar de niet correcte en veel te felle foto's is dit op lange termijn misschien niet jouw toestel. Zo fel dat die het beste onder de zon te zien is :)

De Trophy heeft het beste scherm! Correcte kleuren, pixels niet te zien, geen gradient bending, en toch dat bijna super zwart!! (jammer van productie fout eerste batch alleen)

De lg het zelfde als de trophy alleen heeft die geen pikzwart maar zwart/heeldonkergrijs.

Gewoon een objectieve kijk met een evenwichtige mening over deze schermen.

Ik raad de trophy aan maar controleer het toestel GOED voor dat je je paar dagen inruil termijn over is. Je krijgt dan gewoon meteen een ander toestel mee. Als je wacht dan krijg je leen toestel of niet en moet je paar weken wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hyperik op 05-12-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Volgens Engadget:

- LG Optimus 8/10
- HTC Throphy 7/10
- HTC HD7 6/10
Ik vond die Engadget reviews, zowel over Windows Phone 7 als de individuele toestellen, niet zo goed. Niet omdat ik vind dat de Trophy het beste toestel is, ofzo. Maar ik miste nogal wat zaken, terwijl andere zaken overdreven werden meegerekend in het eindcijfer. Maar goed, het is gewoon een mening en iedereen heeft een andere :)
Hyperik schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:52:
[...]

Nog een voordeel van de LG is dat het 16 GB NAND geheugen heeft dat sneller is dan sd-kaart in de trophy, Omnia heeft ook NAND maar dan alleen 8 GB.
Ja, dat is wel een goed punt. De Trophy is hierop inderdaad minderbedeeld. Aangezien ik voor mijn telefoon niet zoveel behoefte heb aan veel opslag, is dit voor mij (nog) geen probleem. Maar idd een valide reden om voor bijv. de LG te kiezen.
Het scherm van de LG heeft geheel echte levende niet overdeven kleuren!!! kleuren zijn scherper dan die van de trophy
Heb je de LG en Trophy wel eens naast elkaar gezien? Het beeld van de LG ziet er dan echt niet uit, hoor. Het is niet slecht (afterall hebben de meeste telefoons van de afgelopen jaren gewone LCD/TFT's gehad), maar gewoon echt minder dan een Super-LCD.

Laat ik dan nog even een minpuntje van het Trophy-scherm noemen: ik zie bij een volledig wit scherm heel vaag een raster van vierkantjes. Dit kun je ook zien als het display uit staat en je kijkt een beetje schuin naar het display. Ik weet niet wat het is; misschien de sensoren voor het capacitieve touch-gedeelte van het display? In ieder geval is het zichtbaar en dat vind ik jammer. Maar bij gewoon gebruik valt dit echt niet op.

Dan nog even iets goeds over de LG: die hardware buttons zijn echt een pluspunt. Ik heb al vaak gehad dat ik tijdens het gebruik van mijn Trophy per ongeluk op een van de drie capacitieve buttons drukte. Dit gaat heel makkelijk, omdat ze gewoon aan de onderkant van het display zitten. Je voelt niet dat je erop drukt. Het gevolg hiervan is meestal dat je de huidige app verlaat en je vervolgens weer terug moet. Hiervoor heeft Windows Phone gelukkig de Back key, maar toch is dit lastig. Vooral bij een game, omdat die meestal wat langere laadtijden hebben. Maar ook hebben veel gewone apps het hele "Tombstoning"-principe (het bewaren van de state, voordat een app afgesloten wordt) nog niet goed geïmplementeerd. Hierdoor keer je vaak niet terug in exact dezelfde state als voorheen. Erg lastig.

Maar goed. Die hardware buttons maken de LG weer wat groter en daarnaast is de LG ook behoorlijk zwaar. Op zich voelt dat wel kwalitatief aan, maar ik vond 'm gewoon te zwaar.

Ook wel grappig vond ik dat LG er, bij een Microsoft-meeting waar ik laatst was, prat op ging dat ze het snelst waren met het maken van een foto. Dus bij een toestel in standby via de foto-knop naar een gemaakte foto. Ik heb toen met die LG-medewerker een wedstrijdje gedaan en de Trophy was gewoon sneller. De beste man zei dat dit kwam, doordat hij een prototype/test-exemplaar had. Jaja, zal wel. Toch leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyperik schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:08:
[...]

Ik raad de trophy aan maar controleer het toestel GOED voor dat je je paar dagen inruil termijn over is. Je krijgt dan gewoon meteen een ander toestel mee. Als je wacht dan krijg je leen toestel of niet en moet je paar weken wachten.
Ik had de Trophy weken geleden al gezien. Die van de winnaar van de "HTC Trophy/PDAshop retweet" wedstrijd. De verschillen zijn naar mijn ervaring niet zo groot muv contrast.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Bij de MediaMarkt in Rotterdam hebben ze 'm. Daar kan je hem ook testen omdat ze aangesloten zijn. Daar is het toestel Engels, maar de verkoper gaf aan dat deze ook in het Nederlands ingesteld kan worden.

Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat kan niet kloppen, er is op dit moment nog geen Nederlandstalige versie van Windows Phone 7 gelanceerd. Dat komt later nog, het is nog niet bekend of de reeds uitgebrachte WP7-toestellen de Nederlandse taal ook krijgen.

Het enige wat er Nederlandstalig ingesteld kan worden is de weergave van datum/tijd e.d.

[ Voor 17% gewijzigd door Alex) op 06-12-2010 19:19 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomaniusDranius
Na mijn vorige post waarin ik opzoek was naar een betrouwbare shop was de keus op smartphoneshop.nl gevallen, de volgende dag in Rotterdam de toestel opgehald. Een HTC Trophy.

Ben erg tevreden met de phone. Softwarematig kan er nog een hoop verbeterd worden, maar de eerste indruk is zeer positief.

Hardwarematig heb ik maar een opmerking en dat is de drie dedicated knoppen, heel irritant als je per ongeluk net boven zoek knopje met je vinger glijd terwijl je met een game bezig bent. Voor de rest een heel degelijk en mooi toestel. Trouwens in het echt is die veel mooier dan op de foto's, ik vind vooral dat zilveren/metalen rand mooi staan bij het geheel zwarte toestel.

Nu nog een vraag misschien dat jullie het weten:

Ik neem vaak video's op met de phone en ik wil het natuurlijk op allerhoogst kwaliteit opnemen, alleen onthoud het telefoon 720p instelling niet. Ik moet het elke keer instellen alvorens ik begin met opnemen. Bug? Is er workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ad Hox schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:05:
Bij de MediaMarkt in Rotterdam hebben ze 'm. Daar kan je hem ook testen omdat ze aangesloten zijn. Daar is het toestel Engels, maar de verkoper gaf aan dat deze ook in het Nederlands ingesteld kan worden.

Kan dit kloppen?
Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Vond het ook al onwaarschijnlijk, toch jammer! Is er al een prognose wanneer er een Nederlandse versie met een NL Marketplace komt? Anders ga ik voor de N8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ad Hox schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:54:
[...]

Vond het ook al onwaarschijnlijk, toch jammer! Is er al een prognose wanneer er een Nederlandse versie met een NL Marketplace komt? Anders ga ik voor de N8 :)
Prognose is, zoals je overigens op meerdere plaatsen kunt lezen, "medio 2011".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

RomaniusDranius schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:42:
Hallo allemaal,

Probeer het eens bij een Phonehouse / Typhone o.i.d.

ff offtopic:
Wanneer jij je abo gaat verlengen, krijg je ook een datalimiet van 1GB ;)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens Engadget:

- LG Optimus 8/10
- HTC Throphy 7/10
- HTC HD7 6/10
De Trophy @Engadget was trouwens met LCD. En het verschil tussen de LCD en SLCD versie is heel goed te zien. Kon wel eens een puntje in de waardering schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Vandaag even met een collega gesproken, die ook een Trophy heeft (Vodafone-versie gekocht bij CoolBlue). Bleek dat hij ook zo'n gewoon LCD- i.p.v. SLCD-scherm had. Dat is balen. Ik snap niet dat HTC / PDAShop geen terugroep-actie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op woensdag 15 december 2010 @ 00:48:
Vandaag even met een collega gesproken, die ook een Trophy heeft (Vodafone-versie gekocht bij CoolBlue). Bleek dat hij ook zo'n gewoon LCD- i.p.v. SLCD-scherm had. Dat is balen. Ik snap niet dat HTC / PDAShop geen terugroep-actie doen.
En heeft 'm blijkbaar al langer dan 14 werkdagen?
Anders kan hij 'm sowieso nog omruilen zonder opgave van reden.

Verwijderd

Er is net van HTC een YouTube app uit.
Ga naar Marketplace>video apps>new

HTC is lekker bezig met Phone7 apps.
Sinds van de week heeft de HTC Hub een "live weather" tile.
De flashlight (via de flitser!) werkt leuk en de HTC Notes app is ook grappig met dat zwevende notitieblokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
ben ook erg blij met de flashlight , gebruik hem zovaak :)
weet iemand als iets over whatsapp ? of het uitkomt , en wanneer die verwacht wordt?
vind de interface van wp7 trouwens erg lekker werken , lekker simpel alleen jammer dat ik de telefoon niet als modem kan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kwam van de week bij me op:
Een van de positieve punten na overstap van m'n vorige telefoon is dat ALS de stroom nu uitvalt dan heb ik met m'n Trophy een FM radio om nieuwsberichten te luisteren en een zaklamp voor in het donker. :)

En zelfs als de accu van m'n Trophy leeg is, kan ik deze laden in m'n Prius waar daarvan weer de accu op niveau blijft zolang er benzine in zit...

Verwijderd

Ik heb m'n Trophy nu een week in gebruik. Super tevreden, alleen:
Een aantal keer heb ik gehad dat ik, bij het eerste keer bellen of opnemen, dat ik slecht te verstaan ben.
Ik kan de ander kant prima horen.
Bel ik direkt daarna terug of wordt ik daarna direct teruggebeld, dan ben ik prima verstaanbaar.

Ik vraag me nu af of het aan het netwerk ligt (KPN) of dat het aan m'n toestel ligt.
Ik zit nog binnen de 14 dagen omruil dagen.
Graag een reactie als je soortgelijke ervaring hebt.
Bij geen reactie weet ik dat ik m'n Trophy moet omruilen.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:58:
En zelfs als de accu van m'n Trophy leeg is, kan ik deze laden in m'n Prius waar daarvan weer de accu op niveau blijft zolang er benzine in zit...
Of als er zonlicht is en je de versie hebt met zonnepanelen :)
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:33:
Een aantal keer heb ik gehad dat ik, bij het eerste keer bellen of opnemen, dat ik slecht te verstaan ben.
Bel ik direkt daarna terug of wordt ik daarna direct teruggebeld, dan ben ik prima verstaanbaar.

Ik vraag me nu af of het aan het netwerk ligt (KPN) of dat het aan m'n toestel ligt.
Ik heb net dezelfde ervaring met mijn Samsung Omnia 7, en heb het ook met de HTC Trophy van mijn vrouw meegemaakt. Samsung op Vodafone en HTC op Telfort...

[ Voor 54% gewijzigd door Gé Brander op 23-12-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Beetje off-topic:
Er is een petitie gestart die naar Microsoft gestuurd wordt om Marketplace te openen voor landen die niet bij de eerste 17 zitten, snel tekenen hier!

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
bedankt voor de tip ,ik heb getekend nummer 522 =)

hebben nog meer mensen problemen met de wekker ?
ik snap er namelijk niks meer van , ik heb mijn htc trophy geluid op voluit staat , belletje staat aan en toch als de wekker af gaat dan trilt hij meestal, af en toe geeft hij geluid terwijl ik dezelfde instellingen heb gebruikt.
ook het vasthangen nadat we wekker is afgegaan is nogsteeds aanwezig, waardoor ik de batterij moet verwijderen om de telefoon weer te kunnen gebruiken.....

mooie telefoon maar moet nu een aparte wekker gebruiken omdat de telefoonwekker niet betrouwbaar is.......

oja , nog een tip :

als je een screenprotector zoekt voor je htc trophy of een andere telefoon en je kan hem nergens vinden ,

ik ben alngs een aantal winkels/speciaalzaken geweest opzoek naar een screenprotector voor mijn htc trophy7 , nergens te vinden maar bij de mediamarkt heb ik een coupon gekocht voor 13 euro met een code erop, deze kan ik online invullen en zo worden 2 screenprotectors binnen 48 uur opgestuurt opmaat gemaakt voor de htc trophy7.

screeenprotector was van crocfol premium trouwens , ik laat mijn ervaringen weten zodra ik ze binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:33:

FYI Ik heb m'n Trophy omgeruild gezien de 14 bedenk-tijd-dagen bijna om waren.
In het topic wat ik speciaal voor m'n vraag aangemaakt had, kwam 0 reactie.
Ik kon verder nergens iets vinden over een OS of Trophy issue.
Het moet dan wel een "incidentele" storing geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven8v
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
@rutger bij screenguard.nl kun je ze gewoon verkrijgen. 8 Euro voor 3 stuks incl. Verzenden. :P

[ Voor 6% gewijzigd door sven8v op 30-12-2010 19:07 ]

Greetz sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:12

giMoz

iets met meester...

Zijn er ook al ervaringen met goede beschermhoesjes?
Is het nodig? (maw; krast ie erg?)
En wat zou een goed hoesje zijn?

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hoesje hoef ik niet.
Dat is IMHO een van de voordelen van een Trophy: gebouwd zodat je niet (snel) krassen gaat krijgen;
rubber kunststof van achteren en metaal rond het glas aan de voorkant.
Alleen voor "piece of mind" heb ik een screenprotector.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
sven8v schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:39:
@rutger bij screenprotector.nl kun je ze gewoon verkrijgen. 8 Euro voor 3 stuks incl. Verzenden. :P
haha thnks voor de tip , voor mij helaas telaat :'(
ik troost me met de gedachten dat de mijne van hogere qualiteits zijn (A) ( /care maargoed :P )

en voor mij is een hoesje altijd nodig , ga er soms nogal slordig mee om
ik heb nu al een sterretje in me scherm zitten en 1 krasje zonder screenprotector , terwijl ik hem altijd in een hoesje bewaar ( zo,n neplederen die je erin schuift)
minuscuul weliswaar , maar toch.
screenprotector moet je altijd doen denk ik , bij een telefoon van 450/500 euro.

[ Voor 33% gewijzigd door rutger465 op 26-12-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:04:
Alleen voor "piece of mind" heb ik een screenprotector.
Bedoel je "peace of mind "of een stukje van je hersenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SamPatterson schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:47:
[...]

Bedoel je "peace of mind "of een stukje van je hersenen?
Sorry hoor :P Peace uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
heb het toestel nu ook als opvolger van mijn Xperia X1

en tot nu toe bevalt het toestel erg goed!

geen problemen met marketspace, alles werkt goed tot nu toe!

vraag me alleen af hoe vaak het toestel internet nodig gaat hebben met al die online functies ....
heb wel onbeperkt online van Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Nog een vraagje,

hoe gedraagt de telefoon zich als het scherm uit is, ivm wifi en internet connectie

Als ik wifi aan heb staan en ik zet het scherm uit, gaat wifi dan ook uit?
Zet ik het scherm weer aan, dan reconnect wifi? Klopt dat?

Of werkt het anders?

Dit ivm, accuduur namelijk (of het zin heeft om wifi uit te houden als je het niet gebruikt)

• proza
  • Laatst online: 04-09 19:45
Wat ik zou willen is dat het toestel (lees applicatie) vraagt welke (beschikbare) connectie gebruikt mag gaan worden. Dit om de datakosten binnen de perken te houden, nu zie ik niet waar mijn data voor Internet, Twitter, NU app overheen loopt. Dit was bij mijn Nokia e72 wel mogelijk, iemand een suggestie?

Wat ook erg vervelend is dat je de tekst in een mailreply niet eens kan editten bij een forward. Knippen en plakken vind ik een groot gemis bij de HTC Trophy.

Met mijn Ipod kan ik (behalve bellen) veel meer dan met deze HTC. Miscchien verwend met de goede gebruikers interface van meneer apple.

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

Verwijderd

proza schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:01:
Met mijn Ipod kan ik (behalve bellen) veel meer dan met deze HTC. Miscchien verwend met de goede gebruikers interface van meneer apple.
iOS zit al op versie 4, Windows Phone 7 zit pas op versie 1. Op iOS kon je in het begin ook veel minder.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 17:07 ]

Verwijderd

Muta schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:09:
Als ik wifi aan heb staan en ik zet het scherm uit, gaat wifi dan ook uit?
Zet ik het scherm weer aan, dan reconnect wifi? Klopt dat?
Ik heb zoiets gelezen, maar ik weet het niet zeker. Wifi connectie aan/uit gaat zo soepel dat ik er niets van merk.

• sven8v
Volgens mij gaat wifi uit, als ik hem unlock dan zie ik hem bovenaan in het scherm weer connecten.

Greetz sven

Verwijderd

proza schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:01:
Met mijn Ipod kan ik (behalve bellen) veel meer dan met deze HTC.
Dan heb je je checklist niet goed nagekeken. Of niet gemaakt? Beetje dom?

Je Trophy met WP7 v1.0 kan sommige dingen nu al beter dan je iPod v3/4. Het is net wat voor jou belangrijk is. Denk aan Lockscreen integratie met agenda/mail/SMS, Sharepoint integratie, Xbox live (met "try") om er zo snel een paar te noemen. (Sake had vroeger een iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sven8v schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:04:
Volgens mij gaat wifi uit, als ik hem unlock dan zie ik hem bovenaan in het scherm weer connecten.
Zag ik net toevallig ook. Ik zet m'n Trophy aan, unlock, ga naar Marketplace en deze gaat wat traag. Kijk ik vervolgens naar het WiFi icoon dan zie ik dat hij "beweegt". Al snel beweegt het WiFi icoon niet meer en loopt Marketplace weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Heeft iemand ooit het oranje/geel indicatie lichtje wel eens zien branden bij een gemiste oproep of SMS?
Ik dacht dat ik ooit in een review had gelezen dat de Trophy een geel of oranje notificatie ledje zou hebben die zou branden of knipperen bij een gemiste oproep of SMS. Maar dit heb ik nog nooit gezien. Moet je dat ergens aanzetten? Of zit het er gewoon niet op?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supershoe schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:24:
Heeft iemand ooit het oranje/geel indicatie lichtje wel eens zien branden bij een gemiste oproep of SMS?
Ik dacht dat ik ooit in een review had gelezen dat de Trophy een geel of oranje notificatie ledje zou hebben die zou branden of knipperen bij een gemiste oproep of SMS. Maar dit heb ik nog nooit gezien. Moet je dat ergens aanzetten? Of zit het er gewoon niet op?
Een gemiste oproep geeft bij mij een groen knipperend ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een screen protector van devdef maar die geeft al snel krassen door de nageltjes van de kids.
Veel te zacht. Een 2de screenprotector van Bodyguardz is beter alleen is die niet geheel goed passend en komen er snel vlekken/vegen op.
Wie heeft een screen protector op z'n Trophy die hij/zij kan aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
degene die ik heb van crocfoil is wel goed , best dik en sterk

helaas in mijn geval was het niet goed gesneden , echt micrometer werk maargoed , de hoekjes kwamen net een halve mm te lang uit waardoor hij niet goed te plakken was , met een schaar een beetje bijgeknipt en past dan wel goed , maar mooi is anders...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Paar vragen over deze telefoon, dat windows mobile 7 is nog niet nederlands, maar deze telefoon komt toch ook nog een keer officieel uit in nederland, dan is die wel nederlands toch? kan je die firmware er dan niet op flashen?

Verder over de store, als je dus een US account heb kan je er wel op, maar ik lees verschillende dingen, de een zegt dat je echt een nieuwe live account moet aanmaken met usa, de ander zegt verander je lokatie en het is goed. Uiteraard niet zoveel trek in een hele nieuwe account.

Als de nederlandse store officieel online komt, kan ik dan mijn lokatie terugzetten naar Nederland en dan in de marketplace (ondanks dat ik dus een engels OS heb) en zijn die apps dan nederlands of engels? want alleen een paar nederlandse apps zien er niet uit.

Verder ik kan het toestel in de winkel nog niet vinden, dus, wat vinden jullie van het beeld? op foto's ziet het er wel mooi uit, maar is het in het echt ook zo mooi? Er zijn ook 2 versies, is er al een manier om erachter te komen of je wel het goede/mooie scherm heb?

Zijn er ook wat games beschikbaar? vind het als ik me echt verveel wel leuk om er een te downloaden en even te spelen. Verder vind ik apps als shazam wel een must (of iets met soortgelijke mogelijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
LeVortex schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:06:
Paar vragen over deze telefoon, dat windows mobile 7 is nog niet nederlands, maar deze telefoon komt toch ook nog een keer officieel uit in nederland, dan is die wel nederlands toch? kan je die firmware er dan niet op flashen?

Verder over de store, als je dus een US account heb kan je er wel op, maar ik lees verschillende dingen, de een zegt dat je echt een nieuwe live account moet aanmaken met usa, de ander zegt verander je lokatie en het is goed. Uiteraard niet zoveel trek in een hele nieuwe account.

Als de nederlandse store officieel online komt, kan ik dan mijn lokatie terugzetten naar Nederland en dan in de marketplace (ondanks dat ik dus een engels OS heb) en zijn die apps dan nederlands of engels? want alleen een paar nederlandse apps zien er niet uit.

Verder ik kan het toestel in de winkel nog niet vinden, dus, wat vinden jullie van het beeld? op foto's ziet het er wel mooi uit, maar is het in het echt ook zo mooi? Er zijn ook 2 versies, is er al een manier om erachter te komen of je wel het goede/mooie scherm heb?

Zijn er ook wat games beschikbaar? vind het als ik me echt verveel wel leuk om er een te downloaden en even te spelen. Verder vind ik apps als shazam wel een must (of iets met soortgelijke mogelijkheden).
Als je je liveid gebruikt op de telefoon en je veranderd je land naar US (billing relatie) dan kun je bij de marketplace echter kun je die billing relatie niet meer terug veranderen. Truc is dus om een nieuw account aan te maken (US of UK account) deze te gebruiken voor de marketplace, daarna je eigen liveid toe te voegen als account voor mail, contacts etc. Zodra de NL versie uitkomt kun je het US account wegdoen en alleen je NL account gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 03-01-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ok dankjewel, maar kun je makkelijk deze account uit je telefoon wegdoen of zit je dan wel met een hard reset? Voor een billing relatie heb je wel een US credit card nodig zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
LeVortex schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:23:
Ok dankjewel, maar kun je makkelijk deze account uit je telefoon wegdoen of zit je dan wel met een hard reset? Voor een billing relatie heb je wel een US credit card nodig zeker?
op beide vragen is het antwoord ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie meer storage wil (en een mogelijk nog snellere Trophy):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=821879 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
heey bedankt sake , heb hem aan me favorieten toegevoegt=)

8gb is te doen maar als het uitbreidtbaar is is het wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven8v
@levortex, shazam is iig al beschikbaar

Greetz sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Laatst online: 20-08 18:02
Heb mijn trophy helaas ter reparatie aan moeten bieden :( ontvangst liet te wensen over; van de 5 vaak max 3 streepjes en verbinding werd regelmatig plotseling verbroken.

In het begin dacht ik dat het met het netwerk te maken had (Hi), omdat het toestel verder prima functioneerde, maar na een korte test in de winkel werd helaas duidelijk dat het toch aan de telefoon lag.

Dus nu moet ik het even doen met een Touch Diamond Pro 2 oid. Liep meteen al vast bij het ontvangen van emails, resistief schermpje en windows mobile 6.1 valt een beetje tegen.

Maargoed back on topic: Kon niet zo snel vinden of dat bij iedereen bekend was, maar je kunt als je een ING creditcard hebt je account linken met die kaart! :9~
In het begin gebruikt voor hier en daar en applicatie te kopen, maar eigenlijk ben ik nog enthousiaster over de Zune pass! :) Deze kun je 14 dagen gratis uitproberen (wordt niet automatisch omgezet in betaald abo ofzo) en dan kun je opeens een groot gedeelte (helaas niet alles) van de muziek in de marketplace streamen in uitstekende kwaliteit (~192kbps)
Smart DJ feature ben ik ook erg enthousiast over hierbij; je zoekt een nummer/ artiest op die je leuk vindt, selecteert "smart dj" en hij maakt automatisch een playlist aan (20 stuks lang volgens mij) met muziek die in de buurt komt. Werkt verrassend goed; ik ben redelijk kieskeurig op muziek gebied (van elk album gemiddeld 2~3 nummers die ik leuk vind), maar van de paar smart dj playlists die ik had geprobeerd vond ik 75% erg goed! Ook kun je mensen die dezelfde nummers leuk vinden actief volgen; kun je ideeen mee op doen, maar heb ik nog niet geprobeerd.

Overigens kun je alle liedjes downloaden zonder limiet, zodat je ze ook af kunt spelen zonder internet, en je kunt er per maand 10 gratis kopen in 320kbps kwaliteit. Abo kost 8 pond per maand meen ik, dus rond de 10 euro, per maand opzegbaar.

Heerlijk is het gewoon dat je meteen gave muziek op je tel hebt!

P.s. Waarschijnlijk biedt Spotify ook zo iets aan, heb ik persoonlijk nooit gebruikt op mobiel, kan iemand daar iets meer info over geven? :) ben ik wel benieuwd naar.

FYI: Voor degenen die hun cc willen linken; je moet een UK based live account aanmaken als je die nog niet hebt (mss werkt hij ook met nederlandse, iig niet met amerikaanse), in mijn geval tel moeten resetten en regio op UK, dan op je pc ook de regio op UK zetten, zune inloggen met je acc en creditcard toevoegen. Geldig adres gebruiken in UK met je eigen naam en creditcard. Als je geen foutmelding krijgt bij de laatste stap is het gelukt _/-\o_
Heb die van mij een week of 2 geleden toegevoegd, dus lijkt mij dat het nog steeds werkt. Overigens is de ING cc de enige waarvan ik weet dat hij werkt, andere nederlandse cc's werkt hij *niet* mee voor zover ik weet (abn b.v. maar ook visa).

EDIT: met een medetweaker dit proces geprobeerd te herhalen, maar bij hem lukte het helaas niet :(
Werkt dus niet bij iedereen!

[ Voor 6% gewijzigd door jkommeren op 11-01-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb onlangs een HTC Trophy vodafone gekocht, aangezien deze flink goedkoper was en simlockvrij. Echter, als ik mijn (T-mobile) simkaart erin stop, geeft hij aan dat er iets mis is met de simkaart. Nou zou ik denken dat er iets mis is met of de simkaart, of de simkaartlezer. Maar, bij een andere simkaart werkt hij ook niet. En het gekke is, toen ik probeerde een sms te sturen door een nummer in te voeren, gaf hij wel de bij behorende naam aan, en de enige manier waarop de telefoon daaraan kan komen, is uit het SIM contactboek..

Nou is er een HTC programmatje die automatisch de juiste netwerkinstellingen moet geven, aangezien ik dacht dat het daar misschien aan lag, maar deze doet het ook niet omdat er een SIM error is..

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 17:42
Als een andere SIMkaart het ook niet doet dan moet het wel haast aan je Trophy liggen. De SIM contact gegevens zitten lokaal op je SIM kaart, daar heb je geen netwerk voor nodig. Misschien dat toegang tot die gegevens dus nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zoiets dacht ik dus ook. Maar als de simkaart het gewoon doet en de Trophy hem ook kan lezen, wat is het probleem dan? Ik denk dat ik morgen maar eens langs de winkel ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 17:42
Er zitten meerdere contactpunten op zo'n SIM, waarschijnlijk leest hij bij jou Trophy ze niet allemaal uit, maar genoeg voor toegang tot de lokale data. Je SIM kaarten functioneren toch verder wel gewoon in een ander mobiel neem ik aan?

Zorg dat je snel genoeg teruggaat (7 dagen geloof ik) dat ze je meteen een nieuwe mee moeten geven en je niet afhankelijk bent van reparatie als het aan het toestel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de simkaart werkt prima in andere toestellen. Ik heb het mobiel vrijdag gekocht, dus dan heb ik nog mooi een paar dagen :) Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb een trophy 7 en ik begin me nu toch wel heel erg te irriteren aan het uit lock halen.
Elke keer als ik dat doe en hij langer dan 1 min in lock heeft gezeten doet de windowstoets het niet. Dus kan ik niet terug naar de home screen. Soms gaat dit wel 20 seconden dat ik niet terug kan, en dan ineens gaat hij 20 x naar de home screen.
een van jullie hier ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutral schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:17:
Ik heb een trophy 7 en ik begin me nu toch wel heel erg te irriteren aan het uit lock halen.
Elke keer als ik dat doe en hij langer dan 1 min in lock heeft gezeten doet de windowstoets het niet. Dus kan ik niet terug naar de home screen. Soms gaat dit wel 20 seconden dat ik niet terug kan, en dan ineens gaat hij 20 x naar de home screen.
een van jullie hier ook last van ?
Nee
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste