Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42

Ad Hox

N/A

Manuel schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:36:
[...]

Dat weet ik, maar hij vroeg het dan ook in de 'niet'-vorm vandaar ook mijn korte antwoord van 'Inderdaad'.

[mening]
Mij maakt het eerlijk gezegd niet uit. Mijn telefoon staat toch altijd op stil, dan zit ik op school, dan in de trein en anders wel op scooter.
Ik bedoelde het ook als aanvulling op jou 'Inderdaad' ;)
Ik vind het persoonlijk wel jammer, maar niet een punt om af te haken (breekpunt noemen ze dat toch tegenwoordig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:10

HollovVpo1nt

I like gadgets

Er zal hoogstwaarschijnlijk iets komen uit MS's kant om dit te veranderen. Dit in combinatie met andere restricties zorgen ervoor dat mijn volgende OS geen WP7 wordt. Ik zal afwachten tot de NL release en kijken hoe ver het OS tot dan is ontwikkeld/ hoe ver XDA ermee is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Vandaag is bekent geworden dat de HD7 een Micro SDHC kaart bevat van 8 gb die te vervangen is door een kaart tot 32 gig. nieuws: HTC HD7 blijkt over 'verborgen' micro-sdhc-slot te beschikken

Is iemand bereid z'n Trophy open te schroeven en te kijken of er ook een Micro SD kaart slot in zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:47
Wat is het verschil tussen de HD7 en de Trophy, behalve het kleine scherm?
Deze is wel 112 euro goedkoper :p .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 10:42
alaintje schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:25:
Wat is het verschil tussen de HD7 en de Trophy, behalve het kleine scherm?
Deze is wel 112 euro goedkoper :p .
Euh, de HD7 is nu nog maar €519. Voor zover ik weet verschilt alleen het scherm :)

[ Voor 14% gewijzigd door Manuel op 29-10-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

QErikNL schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:13:
Vandaag is bekent geworden dat de HD7 een Micro SDHC kaart bevat van 8 gb die te vervangen is door een kaart tot 32 gig. nieuws: HTC HD7 blijkt over 'verborgen' micro-sdhc-slot te beschikken

Is iemand bereid z'n Trophy open te schroeven en te kijken of er ook een Micro SD kaart slot in zit? :)
Ik heb de Trophy voor mijn vrouw besteld, en geleverd gekregen, ik denk niet dat zij het leuk gaat vinden als ik hem uit elkaar ga schroeven :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
ik ben daar ook wel benieuwt naar, heb zelf een trophy maar durf zo,n ding van 450 euro niet zo snel open te schroeven als ik niet zeker weet dat er een ander kaartje in kan:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:47
Manuel schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:27:
[...]

Euh, de HD7 is nu nog maar €519. Voor zover ik weet verschilt alleen het scherm :)
Dat is in duitsland, en dan zonder abbo, dus tja..
Is die Sim-lock vrij :P ? En is er niks in het duits? Niet dat ik dat niet kan maarja, Engels staat mooier vind ik.
Hij is wel nog niet leverbaar hè, dus schiet niet zo heel erg op.

offtopic:
edit:/ verkeerde topic

[ Voor 4% gewijzigd door alaintje op 29-10-2010 21:49 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wat is jullie impressie over WP7 en deze telefoon? Ik heb nu een Galaxy S met Android, maar WP7 lijkt me eigenlijk fijner, en deze telefoon is prachtig.

Draait WP7 goed? Wat is er nog niet beschikbaar op WP7 in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
weet er iemand een goede reden wrm we moeten kiezen voor de trophy ipv de samsung? Want de trophy is de enisgte met minder batterij 1300 vs 1500 ...
En batterij duur is toch een belangrijk punt tegenwoordig
Of gaan we het verschil nauwelijks merken?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:36:
[...]

Dat weet ik, maar hij vroeg het dan ook in de 'niet'-vorm vandaar ook mijn korte antwoord van 'Inderdaad'.

[mening]
Mij maakt het eerlijk gezegd niet uit. Mijn telefoon staat toch altijd op stil, dan zit ik op school, dan in de trein en anders wel op scooter.
Waarom heb jij eigenlijk een telefoon? op school mag je niet bellen, in de trein wordt het niet gewaardeerd, en op de scooter lijkt me ook eigenlijk niet veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 10:42
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:36:
[...]

Waarom heb jij eigenlijk een telefoon? op school mag je niet bellen
Sinds wanneer mag ik op school niet bellen? Het is hier op het Friesland College toegestaan indien ik de rest niet stoor. (door simpel uit de klas te lopen en daar te bellen om maar even als voorbeeld te gebruiken).
in de trein wordt het niet gewaardeerd
Denk je dat ik hier wakker van lig? Sinds wanneer hebben mensen last van mij als ik een koptelefoon op heb?
en op de scooter lijkt me ook eigenlijk niet veilig.
Ben ik het met je eens, maar toch neem ik het risico. Of het verstandig is blijft een tweede maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ja zo kan op je alles zeggen ''schijt aan''
maargoed , ik ga nooit met de trein, op me snorbrommer kan ik prima bellen en in de klas kan ik smsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Serieus ff, wie gebruikt custom ringtones nog? Sinds de opmars van smartphones kijk ik er helemaal niet meer naar om. Ik stel gwn een standaard ringtone in en thats it. Ik hoef me mp3 niet in te stellen als ringtone of me eigen ringtones erop te zetten.

Ieder zijn smaak natuurlijk, maar klooien met ringtones is zo 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 14:41
Aangezien ik nog een paar weken moet wachten op mijn Omnia 7 laat ik mijn gezicht hier even zien :)

Aangezien jullie hier behoren tot de allereerste Nederlandse WP7-gebruikers ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met het toestel.
En dan met name: Hoe bevalt het typen zonder Nederlands autocorrectiewoordenboek?
NoFate schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:49:
weet er iemand een goede reden wrm we moeten kiezen voor de trophy ipv de samsung? Want de trophy is de enisgte met minder batterij 1300 vs 1500 ...
En batterij duur is toch een belangrijk punt tegenwoordig
Of gaan we het verschil nauwelijks merken?

Alvast bedankt
De Trophy heeft een SLCD-scherm en de Samsung SAMOLED. Dat is het voornaamste verschil - zowel in beeld als in batterijverbruik.
Het SAMOLED-scherm van de Samsung geeft veel diepere zwarttinten en fellere kleuren weer ten opzichte van het SLCD-scherm in de HTC's. Zie hiervoor: http://www.engadget.com/2...-mozart-in-battle-for-wp/ (scroll voor de foto's + filmpje).
Maar het LCD-scherm van de Trophy is kleiner dan van de Omnia - maar wel met dezelfde resolutie. Het scherm van de Trophy zal dus scherper overkomen; de pixels zijn kleiner.

Qua batterijverbruik ligt het heel erg aan de manier van gebruiken.
Een SAMOLED-scherm is erg zuinig bij zwarttinten - de pixels staan dan gewoon "uit", doen niks. Moet het scherm echter wit vertonen (zoals op veel websites), dan verbruikt SAMOLED echter significant meer dan SLCD.
Kort gezegd kun je daardoor dus concluderen dat als je veel internetpagina's browst, je beter uit bent met de Trophy.
Ben je echter wat meer een gemiddelde gebruiker dan wordt dat verschil natuurlijk steeds kleiner. Samsung Galaxy S-gebruikers hebben dezelfde ervaring (ook SAMOLED). Bij gemiddeld gebruik is de batterijduur vergelijkbaar met haar concurrenten zoals de HTC Desire. Bij veel internetten verliest een SAMOLED-scherm het echter.

Dus daar ligt voor eenieder de keuze. Maar je moet het ook niet overraten vind ik. Iedereen is toch inmiddels wel gewend dat een smartphone iedere dag aan de lader moet?
Ik in ieder geval wel. Voor mij was de keuze daarom ook niet zo moeilijk - de Samsung vind ik absoluut het mooiste design hebben én het mooiste scherm.
Maar ik wens jullie uiteraard heel veel plezier met jullie Trophy's :) en ben benieuwd naar meer ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Relief2009 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:46:
Serieus ff, wie gebruikt custom ringtones nog? Sinds de opmars van smartphones kijk ik er helemaal niet meer naar om. Ik stel gwn een standaard ringtone in en thats it. Ik hoef me mp3 niet in te stellen als ringtone of me eigen ringtones erop te zetten.

Ieder zijn smaak natuurlijk, maar klooien met ringtones is zo 2000.
Wat goed van je. Dat jij er niet naar omkijkt wil nog niet zeggen dat er geen vraag naar is.
Ik gebruik al sinds jaar en dag een specifiek geluid als ringtone, dat ik zelf heb gefabriceerd en wat je op geen enkele ringtonesite zult vinden. Dat heeft dus niets te maken met klooien met ringtones, laat staan een jaartal.
Buiten dat vind ik het belachelijk dat de mogelijkheid je wordt ontnomen. Met WM6.5 had je zoveel vrijheden en tweaks. Bij WP7 zijn al die vrijheden ingedamd.
Ik sluit me daarom aan bij HollovVpo1nt. Zolang xda dat ding niet compleet heeft opengebroken (d.w.z. dat je eigen ringtones en alarmgeluiden kunt gebruiken en dat je gewoon bestanden kunt uploaden via Explorer in plaats van een of andere iphone kloon) blijf ik verre van dit OS. In mijn ogen een verschrikkelijke miskleun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:42
Dat is het lastige met veel features, ik gebruik nooit copy n paste, maar ALS je het nodig hebt is het lastig als het er niet is :)

Werk veel met ontwikkelaars en op dit moment ondersteunen we voor ontwikkelaars bijvoorbeeld geen bluetooth en sockets. Voor de meeste ontwikkelaars geen probleem maar als je het net nodig hebt lastig als het er niet is.

Gelukkig is er altijd een versie 2 voor WP7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Hoe ga ik mijn lange webkey kunnen copy pasten van mijn notepad bestandje naar mijn gevonden draadloze netwerken :)

Moet ik dat de eerste keer volledig gaan overtypen??? Dan moet ik mijn laptop er langs houden , want 2 apps kan je tegelijk ook al niet openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
Ik heb een HTC 7 Trophy (tijdens de release) gehaald. Super telefoon!
Nou heeft mijn collega sinds afgelopen vrijdag ook zn HTC 7 Trophy binnen gekregen.

In eerste instantie leek er niets aan de hand, maar toen ik naar zijn telefoon keek vanuit een schuine inkijkhoek zag ik wel degelijk verschil.
De instellingen van het scherm en kleur zijn op beide identiek. Geen automatische belichting en ingesteld op medium.

Ik heb het hier onder verduidelijkt met een aantal afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://i1111.photobucket.com/albums/h472/smitsverheij/DSC_0486.jpg
Van de zijkant is de text op mijn htc wit en die van mijn collega groen

Afbeeldingslocatie: http://i1111.photobucket.com/albums/h472/smitsverheij/DSC_0492.jpg
Die van mijn collega word vaal en het contrast neemt een duik omlaag

Afbeeldingslocatie: http://i1111.photobucket.com/albums/h472/smitsverheij/DSC_0489.jpg
Ook bij een lichte inkijkhoek is er al een groot verschil te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i1111.photobucket.com/albums/h472/smitsverheij/DSC_0488.jpg

We zijn hiermee vannochtend naar de PDAshop gegaan,ze hadden dit probleem zelf nog nooit gezien. Maar toen ze hun eigen htc erbij pakte hadden zelf ook last van dit probleem.

Ze konde hem niet omruilen, en moet dus opgestuurd worden naar htc, die krijg je dan natuurlijk 3 weken later terug. Volgens hen was daarbij ook niet eens zeker of HTC dit wel als een erg genoeg probleem zou aanmerken, en dus zou repareren.

Hebben jullie hier ook last van, of kijk even er even naar..? Ik hoor het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door spenky op 01-11-2010 11:30 ]

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ik heb de foto,s met mijn telefoon vergeleken , maar de mijne ziet er gewoon goed donker uit , niet zo wazig als die van je collega.......
ook met schuin houden etc , blijft het pijltje etc gewoon wit.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Dat zou kunnen betekenen dat er in plaats van ips achtergrondverlichting een TN is gebruikt. Ofwel: LCD en geen S-LCD. Interessant probleem, ik ben benieuwd wat HTC hieraan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
spenky schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:28:
Hebben jullie hier ook last van, of kijk even er even naar..? Ik hoor het graag!
Ik heb hetzelfde. Inkijkhoek is vrij slecht. Ik ben echter niet veel beter gewend, dus het was me niet eens opgevallen. Daarnaast is het voor mij niet zo'n punt omdat ik altijd wel recht op 't scherm kijk.

Ik heb een HTC 7 Trophy Vodafone (dus ook 2e lichting). Misschien dat ze er goedkopere schermen in hebben gezet na de eerste serie. Niet zo netjes, maar is helaas niet de eerste keer dat zoiets gebeurd...

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
NetRipper schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 00:31:
[...]

Ik heb hetzelfde. Inkijkhoek is vrij slecht. Ik ben echter niet veel beter gewend, dus het was me niet eens opgevallen. Daarnaast is het voor mij niet zo'n punt omdat ik altijd wel recht op 't scherm kijk.

Ik heb een HTC 7 Trophy Vodafone (dus ook 2e lichting). Misschien dat ze er goedkopere schermen in hebben gezet na de eerste serie. Niet zo netjes, maar is helaas niet de eerste keer dat zoiets gebeurd...
jaa, zou wel bizar zijn. Mijne is ook vodafone branded, mijn collega heeft hem alleen een week later gehaald..

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 04-10 22:00
Sinds gisteren heb ik een Trophy (vodafone).
Ik heb een nieuw Live account aangemaakt. Deze op USA gezet.
Zune geinstalleerd. Via zune kan ik downloaden en installeren maar de marketplace op de Trophy werkt niet.
Ik krijg nog steeds de melding: Country is not yet available in you're country/region.

Is er nog ergens anders een instelling welke veranderd moet worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
Signs schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:07:
Sinds gisteren heb ik een Trophy (vodafone).
Ik heb een nieuw Live account aangemaakt. Deze op USA gezet.
Zune geinstalleerd. Via zune kan ik downloaden en installeren maar de marketplace op de Trophy werkt niet.
Ik krijg nog steeds de melding: Country is not yet available in you're country/region.

Is er nog ergens anders een instelling welke veranderd moet worden ?
heb je dit gedaan? :

Hier staat hoe dat moet: http://blog.tomverhoeff.n...andse-creditcard-beknopt/

Dat creditcard stukje is niet nodig als je alleen gratis apps wilt.

EDIT:

Wellicht is deze link ook wel iets voor in de OP ?

[ Voor 4% gewijzigd door spenky op 02-11-2010 11:15 ]

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 04-10 22:00
spenky schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:11:
[...]

heb je dit gedaan? :

Hier staat hoe dat moet: http://blog.tomverhoeff.n...andse-creditcard-beknopt/

Dat creditcard stukje is niet nodig als je alleen gratis apps wilt.
Dank! ga ik even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het Omnia 7 topic kwam ik deze post tegen: justdowner in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"

Een kort vergelijk van de snelheid tussen Trophy en Omnia 7. In de praktijk zal je er geen drol van merken, maar toch aardig om te zien dat de Omnia 7 wel degelijk vlotter is dan de Trophy. Daarnaast is dat scherm van de Omnia 7 wel heel erg mooi hoor!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
ben nu dus ook aan twijfelen , ik denk dat ik even ga wachten op de samsung nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Roflomg @ de mega-slechte Google-translate vertaling 8)7

Maar wel een beetje voorbarig om meteen conclusies te trekken uit één minder exemplaar, nietwaar?

Mensen die nu ineens gaan twijfelen vind ik ook maar vreemd. In een eerste versie van een product kunnen altijd foutjes zitten, laat staan dat er altijd een rotte appel bij kan zitten.
De Samsung is bovendien nog niet massaal bij de consument; wellicht komen bij dat toestel ook wel minpuntjes aan het licht. (hopelijk niet natuurlijk ;) )

/edit:
Niet goed gelezen. De "twijfelaars" reageren op het filmpje met het snelheidsverschil tussen Trophy en Omnia. Dat is natuurlijk wel een zéér valide argument; als blijkt dat dit over de gehel linie zo is en niet afhankelijk is van andere zaken.

[ Voor 15% gewijzigd door HyperioN op 02-11-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
HyperioN schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:52:
[...]

Roflomg @ de mega-slechte Google-translate vertaling 8)7

Maar wel een beetje voorbarig om meteen conclusies te trekken uit één minder exemplaar, nietwaar?

Mensen die nu ineens gaan twijfelen vind ik ook maar vreemd. In een eerste versie van een product kunnen altijd foutjes zitten, laat staan dat er altijd een rotte appel bij kan zitten.
De Samsung is bovendien nog niet massaal bij de consument; wellicht komen bij dat toestel ook wel minpuntjes aan het licht. (hopelijk niet natuurlijk ;) )

/edit:
Niet goed gelezen. De "twijfelaars" reageren op het filmpje met het snelheidsverschil tussen Trophy en Omnia. Dat is natuurlijk wel een zéér valide argument; als blijkt dat dit over de gehel linie zo is en niet afhankelijk is van andere zaken.
Jaa klopt, maar er zijn natuurlijk wel meerdere meldingen van dit beeldscherm probleem..

Kan natuurlijk allemaal een foute batch zijn, kan ook bezuiniging zijn..

Dat die trophy met na genoeg dezelfde specs langzamer is vind ik wel bizar..

Los hiervan, ik luister graag naar podcasts.. Nou wil ik ook podcast op mijn windows phone zetten, blijkt dat dit helemaal niet kan omdat deze nog niet ondersteund..

Hij staat wel op me telefoon, maar krijg constant playback error.. Hebben jullie dit ook?
Volgens MS kwam dit doordat podcast nog niet ondersteunt word in deze regio. (mijn account staat op UK)..

Nou heb ik wel mijn live instellingen online aangepast naar united states, maar het werkt nog niet?

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
spenky schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:23:
[...]

Jaa klopt, maar er zijn natuurlijk wel meerdere meldingen van dit beeldscherm probleem..

Kan natuurlijk allemaal een foute batch zijn, kan ook bezuiniging zijn..

Dat die trophy met na genoeg dezelfde specs langzamer is vind ik wel bizar..

Los hiervan, ik luister graag naar podcasts.. Nou wil ik ook podcast op mijn windows phone zetten, blijkt dat dit helemaal niet kan omdat deze nog niet ondersteund..

Hij staat wel op me telefoon, maar krijg constant playback error.. Hebben jullie dit ook?
Volgens MS kwam dit doordat podcast nog niet ondersteunt word in deze regio. (mijn account staat op UK)..

Nou heb ik wel mijn live instellingen online aangepast naar united states, maar het werkt nog niet?
Doe je dit via de Zune software? Ik heb net even geprobeerd met een "vodcast" van channel 9 ( http://channel9.msdn.com/Shows/Inside+Windows+Phone/RSS ). Url invoeren, ff wachten, dan gaat ie vanalles downen en dan sync aangeven.
Dan op de telefoon naar music + video en podcast en dan kan ik die gewoon aantikken en kijken.

Misschien gebruik je een bestandsindeling die niet ondersteunt wordt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
Ramon schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:45:
[...]

Doe je dit via de Zune software? Ik heb net even geprobeerd met een "vodcast" van channel 9 ( http://channel9.msdn.com/Shows/Inside+Windows+Phone/RSS ). Url invoeren, ff wachten, dan gaat ie vanalles downen en dan sync aangeven.
Dan op de telefoon naar music + video en podcast en dan kan ik die gewoon aantikken en kijken.

Misschien gebruik je een bestandsindeling die niet ondersteunt wordt?
jaa ik heb het met 3 verschillende versies geprobeerd..
een hiervan is deze: http://radio538.nl/538/xml/rss/dancedepartment.jsp

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfftt wat is wachten toch een irritante bezigheid. Ik wil heel graag een WP7 phone hebben. Ik ben er nog niet uit of dat een Trophy moet worden of een Omnia 7 maar dat terzijde.

[off-topic, 'ode aan Zune player']
Ik heb mijzelf verplicht om in ieder geval te wachten tot de Windows Phone Get Together op 9 november. Als ik echter zo aan het wachten ben besluipt me ook wel eens het rare idee om voor een iPhone 4 te gaan. Eerlijk is eerlijk een hoop dingen zitten gewoon goed in elkaar bij dat toestel en er wordt als een dolle voor ontwikkeld. Wat mij echter tegen houdt is dat gruwelijke iTunes. Door een post in het oude WP7 topic ben ik met de Zune software aan de slag gegaan en wat een verademing vind ik dat in vergelijking met iTunes.

Omdat software zich echter ook wel eens wil ontwikkelen trok ik vandaag maar weer de stoute schoenen aan en installeerde het stukje software van ome Steve. Tot mijn verbazing kreeg ik daar in totaal nog 4 programma's bij. Kan dat nu niet gewoon in elkaar geïntegreerd worden???
Helaas is iTunes in de loop der tijden weinig beter geworden. Zou Jobs nu echt niet eens goed kunnen kijken hoe hun concullega's software in elkaar sleutelen??

Ik heb maar weinig ervaring met mediaplayer software, maar Zune is zo logisch, zo makkelijk en vooral zo handig! Ik kan dan ook niet wachten om mijn WP7 toestel er mee te verbinden en de ervaring mobiel voort te zetten!

[/off-topic 'ode aan Zune player']

Ik ben benieuwd hoe HTC gaat reageren op de diverse artikelen die ik heb zien verschijnen over de Trophy. Het lijkt mij een beetje een storm in een glas water, maar voor degene die het betreft is het natuurlijk wel naar. Heeft Spenky al wat gehoord van HTC???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:42
zag vandaag dat de op www.vodafone.nl nog HTC 7 Trophy te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:53:
zag vandaag dat de op www.vodafone.nl nog HTC 7 Trophy te koop is.
Maar die versie wil je toch eigenlijk niet hebben. Hebben we eindelijke een OS van MS die rechtstreeks zijn updates krijgt, komt VF er weer tussen zitten om overal eerst hun logo op te timmeren!

Dan maar een paar tientjes meer voor een non-branded toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

ppaddo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:00:
[...]

Maar die versie wil je toch eigenlijk niet hebben. Hebben we eindelijke een OS van MS die rechtstreeks zijn updates krijgt, komt VF er weer tussen zitten om overal eerst hun logo op te timmeren!

Dan maar een paar tientjes meer voor een non-branded toestel!
Behalve tijdens het opstarten zie ik nergens Vodafone terugkomen hoor bij deze versie.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
c70070540 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:57:
[...]

Behalve tijdens het opstarten zie ik nergens Vodafone terugkomen hoor bij deze versie.
De updates schijnen wel later te komen, omdat vodafone ze eerst moet keuren...

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ppaddo schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:24:
Pfftt wat is wachten toch een irritante bezigheid. Ik wil heel graag een WP7 phone hebben. Ik ben er nog niet uit of dat een Trophy moet worden of een Omnia 7 maar dat terzijde.

[off-topic, 'ode aan Zune player']
Moet eerlijk zeggen dat ik eerst ook heel terughoudend was met de aankoop van mijn zunehd ivm de software,maar zoals je zegt is de zune software best prettig :) ook qua sync kan je alles gewoon regelen op je pc (muziek in een folder gooien of eruit halen = hetzelfde op de speler als je dat zo insteld) aanmelden/downloaden etc van podcast/muziek en ook de zunecard zijn opzich erg goed gedaan :)

Kan ook niet wachten op volgende week dinsdag :P zag dat net de herinnering in mijn mailbox zat,gelijk even de toegangsbadge uitgeprint :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38
spenky schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:18:
[...]

Dat hebben ze me bij PDA-shop verteld, ja. Maar Microsoft zegt juist dat zij de updates voor alle telefoons direct verzorgen en dat de hardware fabricaten en telco's specifieke updates bij Microsoft moeten aanbieden.

Het is nog even afwachten hoe een en ander uitpakt, maar ik hoop dat het verhaal dat Microsoft de updates verzorgt klopt, want dan is ook direct het probleem dat er geen updates meer uitkomen als de hardwarefabricant een nieuwer toestel levert opgelost. (En voor zover ik weet is dit verteld in de presentatie bij de introductie WP7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

spenky schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:18:
[...]

Ik heb wel HTC updates voorbij zien komen, maar geen vodafone updates. Er zit wel een specifiek vodafone programma op (360 of zo), dus daar kan je ook een update van voorbij zien komen.

Echter, specifieke Windows Phone 7 updates komen volgens mij niet via vodafone, maar rechtstreeks van Microsoft. Klopt dit Matthijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrsar schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:27:
[...]

Kan ook niet wachten op volgende week dinsdag :P zag dat net de herinnering in mijn mailbox zat,gelijk even de toegangsbadge uitgeprint :)
Huh toegangsbadge? Waar hebben ze die verstopt dan? Staat niet in mijn bevestigingsmailtje voor zover ik gezien heb... Wel reg. nummer enz.

edit:
Laat maar, al gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 06-11-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 00:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ppaddo schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:24:
[...]
Wat mij echter tegen houdt is dat gruwelijke iTunes. [...]

Omdat software zich echter ook wel eens wil ontwikkelen trok ik vandaag maar weer de stoute schoenen aan en installeerde het stukje software van ome Steve. Tot mijn verbazing kreeg ik daar in totaal nog 4 programma's bij. Kan dat nu niet gewoon in elkaar geïntegreerd worden???
Helaas is iTunes in de loop der tijden weinig beter geworden. Zou Jobs nu echt niet eens goed kunnen kijken hoe hun concullega's software in elkaar sleutelen??
[...]
offtopic:
Ik heb sterk het idee dat ze de Windows versie van iTunes expres bagger maken in de hoop dat je je laat verlijden tot het kopen van zo'n zwaar overpricete Mac (daar werkt iTunes an sich best lekker op en die progs zoals Bonjour, Quicktime, Safari, etc die je er 'extra graties' bijkrijgt staan er standaard al op dus merk je geen verschil)

Ik ben zwaar onder de indruk van de looks en de Zune MP3speler + software maar de beperkingen tov met name Windows Mobile 6.5 houden mij in ieder geval tegen om te upgraden naar WP7...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Microsoft maakt de updates. Het enige dat de provider kan doen is de update tijdelijk tegenhouden. Tevens zijn updates incrementeel en het schijnt zo te zijn dat een provider bij het uitkomen van een nieuwe update de vorige update moet toelaten. Lees ook Paul Thurrott's 9-delige, erg goede, review (http://www.winsupersite.com/mobile/wp7.asp) en bekijk z'n laatste podcasts over Windows Phone 7.

De apps die een provider geïnstalleerd heeft kun je wel verwijderen. Eventueel alleen de tile van het Start Screen.

Ik persoonlijk wil het liefst een open-market toestel, zodat de updates zo snel mogelijk binnenkomen. Vertrouw die providers voor geen meter.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ik geef er niks om dat ik bij het opstarten een vodafone logo voorbij zie komen.
blijf het wel raar vinden dat ik een vodafone branded toestel met een hi abbo heb afgesloten.... maar mij hoor je niet klagen:)

en als ik naar anderen O/S en kijk dat zal er in de toekomst vast wel wat uitkomen om die brand bij het opstarten weg te kunnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevC
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 17:54
Vandaag bij de PDAShop de Trophy Vodafone versie van de lauch event, omgewisseld voor de open markt versie, zoals besteld.

Ik zie nu, dat ik bij Voice opdracht, ook op het internet kan zoeken.
Met de vodafone versie kon ik alleen maar in Contactpersonen en Applicaties zoeken.

Verder zit er een nieuwe versie radio software op, waardoor volgens vrienden die ik heb gebeld, het bellen beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen: 1: haptic feedback kan ik niet vinden (icm het qwerty-toestenbord, zit het er wel op??) en
2: hoe krijg ik een beltoon die ik via zune tussen de music heb gezet als beltoon op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:35:
2: hoe krijg ik een beltoon die ik via zune tussen de music heb gezet als beltoon op het toestel?
Kan niet.

Verwijderd

was ik al bang voor. Jammer dat er geen toegang meer is tot de mappenstructuur op de mobiel, of zie ik iets over het hoofd

• spenky
DevC schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:06:
Vandaag bij de PDAShop de Trophy Vodafone versie van de lauch event, omgewisseld voor de open markt versie, zoals besteld.

Ik zie nu, dat ik bij Voice opdracht, ook op het internet kan zoeken.
Met de vodafone versie kon ik alleen maar in Contactpersonen en Applicaties zoeken.

Verder zit er een nieuwe versie radio software op, waardoor volgens vrienden die ik heb gebeld, het bellen beter klinkt.
Zijn er nog meer veranderingen?
Heb je bij je nieuwe versie ook last het beeldscherm(inkijkhoek), of heb je daar nooit last van gehad?

Frietjes

• DevC
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 17:54
Meer veranderingen heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Ik vind deze een betere inkijk hoek hebben. De vorige had een mindere inkijk hoek, zoals zichtbaar was op de foto's die eerder in deze topic staan.
spenky schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:27:
[...]

Zijn er nog meer veranderingen?
Heb je bij je nieuwe versie ook last het beeldscherm(inkijkhoek), of heb je daar nooit last van gehad?

• spenky
DevC schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:57:
Meer veranderingen heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Ik vind deze een betere inkijk hoek hebben. De vorige had een mindere inkijk hoek, zoals zichtbaar was op de foto's die eerder in deze topic staan.

[...]
hmm okee, ik zit nog een beetje te twijfelen of ik hem moet omruilen..

Frietjes

Verwijderd

Yes eindelijk heb ik hem sinds vandaag ook! :)

Nu wil ik graag mijn contacten van oude telefoon (windows mobile 6.5) overzetten naar de Trophy. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

- Via de sim-card is geen optie. Bij sommige contactpersonen heb ik meerdere telefoonnummers en/of een emailadres opgeslagen en deze worden dan niet goed meegekopieerd.

- Mijn contacten syncen met Windows mobile device center of exchange wil ik ook niet. Ik hou liever mijn emailcontacten en telefooncontacten gescheiden.

- Kan het niet met MyPhone?

Alvast bedankt.

• spenky
Ik heb ze allemaal geupload naar mijn (nieuwe engelse) live id. En die gesynct met me telefoon..
Dan heb ik iig nog een online backup..
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:19:
Yes eindelijk heb ik hem sinds vandaag ook! :)

Nu wil ik graag mijn contacten van oude telefoon (windows mobile 6.5) overzetten naar de Trophy. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

- Via de sim-card is geen optie. Bij sommige contactpersonen heb ik meerdere telefoonnummers en/of een emailadres opgeslagen en deze worden dan niet goed meegekopieerd.

- Mijn contacten syncen met Windows mobile device center of exchange wil ik ook niet. Ik hou liever mijn emailcontacten en telefooncontacten gescheiden.

- Kan het niet met MyPhone?

Alvast bedankt.

Frietjes

Verwijderd

spenky schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:25:
Ik heb ze allemaal geupload naar mijn (nieuwe engelse) live id. En die gesynct met me telefoon..
Dan heb ik iig nog een online backup..

[...]
Bedankt. Zo zou ik het ook graag willen doen. Ik heb een nieuwe live-account aangemaakt. Als ik deze invoer op mijn oude (6.5) mobiel, dan krijg ik alleen de optie om mijn Windows Live contacten op mijn mobiel op te slaan.

Niet andersom dus. Hoe kan ik dit oplossen?

• spenky
Ik heb mijn contacten eerst naar mijn computer gekopieerd, en daarna via live.com geimporteerd..
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:52:
[...]

Bedankt. Zo zou ik het ook graag willen doen. Ik heb een nieuwe live-account aangemaakt. Als ik deze invoer op mijn oude (6.5) mobiel, dan krijg ik alleen de optie om mijn Windows Live contacten op mijn mobiel op te slaan.

Niet andersom dus. Hoe kan ik dit oplossen?

Frietjes

Verwijderd

spenky schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:22:
Ik heb mijn contacten eerst naar mijn computer gekopieerd, en daarna via live.com geimporteerd..

[...]
Sorry maar ik kom er echt nog niet uit. :S

Heb je eerst je contacten met outlook gesynct? Die geexporteerd naar een .csv bestand en die geimporteerd in je live.com?

Bedankt!
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:34:
[...]

Heb je eerst je contacten met outlook gesynct? Die geexporteerd naar een .csv bestand en die geimporteerd in je live.com?

Bedankt!
Nope, je moet de Outlook connector installeren voor Outlook. Daarmee kan je de boel syncen. Succes.
Let wel op, Hotmail schijnt maximaal 1000 contacten te ondersteunen, meer kan niet.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Prijstypo lijkt me zo? :)

[ Voor 13% gewijzigd door MaZo op 11-11-2010 21:35 ]

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Waarschijnlijk wel, maar je kan het altijd proberen.

• rutger465
hoe zijn jullie ervaringen met de wekkerfunctie van de htc trophy?
ik heb al meedere keren mijn wekker ingestelt maar ik wordt er niet wakker van , als ik dan de telefoon oppak zie ik het scherm van de wekker staan , met snooze of end ( iets in die trant ) , als ik dan de wekker wil snoozen of op end druk blijft hij gewoon vast hangen , en moet ik de mobiel opnieuw opstarten.........

trouwens wel heel af en toe een vastlopertje of dat hij traag reageert.
wat is jullie ervaring daarmee?

• NetRipper
  • Laatst online: 20-07 20:29
rutger465 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:02:
hoe zijn jullie ervaringen met de wekkerfunctie van de htc trophy?
ik heb al meedere keren mijn wekker ingestelt maar ik wordt er niet wakker van , als ik dan de telefoon oppak zie ik het scherm van de wekker staan , met snooze of end ( iets in die trant ) , als ik dan de wekker wil snoozen of op end druk blijft hij gewoon vast hangen , en moet ik de mobiel opnieuw opstarten.........

trouwens wel heel af en toe een vastlopertje of dat hij traag reageert.
wat is jullie ervaring daarmee?
De wekker werkt voor mij prima. Zelf als het geluid uit staat, werkt het geluid van de wekker wel (maar wel op het volume van voor je het geluid uitzette). Het geluid zet ik uit d.m.v. op het 'ring' icoontje te klikken rechts (nadat je eenmaal op een volume knopje hebt gedrukt).

De vastlopertjes heb ik ook af en toe, maar vaak kom ik nog wel terug in het beginscherm door op de windows toets te drukken. Alleen het opnieuw opstarten van die applicatie die vastgelopen is, heeft vaak geen zin tot ik de telefoon herstart heb. Ik heb echter nog geen vastloper gehad waarbij ik de batterij eruit moest halen, dus dat valt weer mee.

Misschien is het een idee om je telefoon een keer te resetten. Dat kan bij "About" onder settings. Als het probleem blijft, wellicht ermee terug naar de winkel...

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:34:
[...]

Bedankt!
Exact!
Heb geen 1000 contacte.. Dus daar heb ik ook geen last van ;)
Als je er meer hebt kan je ze natuurlijk ook nog via gmail syncen.. gewoon 2 accounts bijvoorbeeld..

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spenky schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:27:
[...]

Exact!
Heb geen 1000 contacte.. Dus daar heb ik ook geen last van ;)
Als je er meer hebt kan je ze natuurlijk ook nog via gmail syncen.. gewoon 2 accounts bijvoorbeeld..
Thanks! Ik heb nu eerst mijn oude foon met gmail gesynct en daarna naar mijn Trophy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een kleine update over het hoe en wat met betrekking tot de Nederlandse taal bij de toestellen die nu (o.a) in het Engels uitgeleverd worden na een rondje aanbieders en Microsoft zelf.
  • HTC: Er komt GEEN update! Engels blijft Engels!
  • LG: Zodra de Nederlandse taal beschikbaar komt, komt er een update, maar nog niet zeker in welke vorm.
  • Samsung: Zodra het Nederlands als taal voor WP7 beschikbaar is, komt er een update!
  • Microsoft: Wij zullen vwb licenties 'coulant' omgaan met betrekking tot de talen. Early adopters mogen hier niet de dupe van zijn.
Het lijkt er dus toch op dat die update er in het voorjaar wel gaat komen. Uiteraard met de nodige slagen om de arm. De reactie van HTC vind ik echter wel bijzonder in vergelijking met de rest.

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 12-11-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
maar het lijkt me niet zoveel werk als een taal update op de lg mogelijk wordt gemaakt , deze ook op een htc te installeren.

heb er zelf geen verstand van maar vind het maar raar dat er geen update komt , alsof ik me telefoon geïmporteerd heb uit het buitenland , in nederland gekocht= nederlandse interface zodra beschikbaar lijkt me............

ik kan zo snel geen reden verzinnen waarom ze het NIET zouden doen , ...................

@ netripper, thnks voor de tip , ga hem nu ff resetten ben benieuwt :)

[ Voor 7% gewijzigd door rutger465 op 12-11-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Filmpje van mijn komende NozzMan App op mijn HTC 7 Trophy:

http://youtu.be/uG94ulH3Ws0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
ppaddo schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:46:
Even een kleine update over het hoe en wat met betrekking tot de Nederlandse taal bij de toestellen die nu (o.a) in het Engels uitgeleverd worden na een rondje aanbieders en Microsoft zelf.
  • HTC: Er komt GEEN update! Engels blijft Engels!
De reactie van HTC vind ik echter wel bijzonder in vergelijking met de rest.
Hoe kom je aan deze informatie? Ik heb naar aanleiding van jouw post een tweet gestuurd naar Mark Moons, de country-manager van HTC in Nederland:
@markmoons Klopt het dat HTC als enige fabrikant huidige #windowsphone devices niet gaat updaten als de NL-versie beschikbaar komt? #wp7nl (bron)
Mark's antwoord:
@leonzandman hi Leon, het is niet eens zeker of het technisch mogelijk is... maar als er nou 1 vaak met updates komen zijn wij het wel (bron)
En Matthijs Hoekstra (Windows Phone Developer Evangelist Microsoft NL en ook actief in dit topic) tweette ook een reactie:
@leonzandman volgens mij is het totaal niet bekend wie wat wel of niet gaat doen. (bron)
Dat is dus een totaal andere reactie als dat jij vermeld, ppaddo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb in het geval van HTC contact gehad met iemand van WhizPR. Ik ben het er mee eens dat dit marketing bedrijf niet het meest betrouwbare is. Daarom trok ik dat antwoord al zo in twijfel.

De personen die jij getwitterd heb, hebben in mijn ogen dan ook wat meer 'gezag' op dit veld. Ik hoop dan ook dat het uiteindelijk zo wordt dat er gewoon een update beschikbaar gesteld.

Wat ik echter zo vreemd vind, is waarom er zo 'mysterieus' gedaan wordt over dit onderwerp. Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat Microsoft of de aanbieders van de toestellen nu niet weten hoe een update wel of niet gaat lopen in het voorjaar. óf dit technisch mogelijk is' Kom op zeg! Dat weten ze best Ze zullen toch wel afspraken gemaakt hebben met elkaar hoe ze dat in gaan vliegen?

Wat dat betreft zou je eigenlijk de 'hoogste' techneut binnen Microsoft te pakken moeten krijgen om dit vraagstuk aan voor te leggen. Iemand een beetje goede connecties bij Microsoft?!

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 15-11-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
ppaddo schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:36:
Wat ik echter zo vreemd vind, is waarom er zo 'mysterieus' gedaan wordt over dit onderwerp.
Tja... Het zal technisch mogelijk zijn om de firmware te updaten naar NL. Het mooiste zou zijn als je gewoon als het ware een NL language pack installeert. Maar misschien kan zo'n update alleen als eerst alles van de telefoon gewist wordt? Op zich nog geen probleem, aangezien de meeste data ook wel in de cloud of op je PC staat.

Verder is het misschien een uitdaging om de unieke telefoon-ID te koppelen aan een nieuw Live-ID. Want als WP7 losgaat in NL wil je ook geen getruuk meer met Engelse Live-ID's enz, toch?

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat Microsoft die nieuwe taalversie als een totaal nieuw OS ziet en de fabrikanten dan een extra licentie laat betalen?

Daarnaast raak je bij het overschakelen naar een andere Live-ID, met bijbehorende andere MarketPlace, misschien al je aankopen kwijt? Dit soort zaken moeten even worden uitgekristaliseerd, voordat ze officieel aangekondigd worden.

Kortom: je zou een heleboel redenen kunnen bedenken. Ik kan me best voorstellen dat ze nog even wachten met officiele verklaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb mijn HTC Trophy *O*

Wat een heerlijk OS :9

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
Contact uit Outlook naar mijn Trophy:
1. Nieuw US Live account aangemaakt (niet je nl account gebruiken want je moet hem resetten om die er weer uit te krijgen)
2. Outlook contacten ge-exporteerd naar windows cvs
3. Contactfile geimporteerd naar Live account
4. Contacten worden aut. gesynced en alle contacten in phone

jammer dat outlook en je contacten nu niet niet meer gesynced worden en het handmatig moet.... Ook jammer dat windows myphone niet gewoon werkt; daar ging ik eigenlijk vanuit :-x

Volgende uitdaging in mijn outlook agenda in mijn trophy krijgen. iemand?

ps. het OS is serieus goed!

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lzandman schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:08:
[...]

...Het zou zelfs zo kunnen zijn dat Microsoft die nieuwe taalversie als een totaal nieuw OS ziet en de fabrikanten dan een extra licentie laat betalen?...
Daar lijkt het wel op, want tijdens de Windows Phone Get Together werd iets dergelijks verondersteld door een van de medewerkers van Microsoft. Vervolgens stelde hij dat ze er 'zeer waarschijnlijk' wel coulant mee om zouden gaan om de early adopters niet teveel de dupe te laten zijn. Vaag, vaag, vaag.

Ach, ik heb mijn zinnen toch gezet op die Omnia 7, dus ik zie wel hoe e.e.a. volgend jaar gaat lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ook ik heb sinds afgelopen vrijdag een HTC Trophy. Ik ben een iPhone gebruiker in hart en nieren, maar was iOS de laatste tijd een beetje zat. Ik gebruik het al sinds 2008 en had behoefte aan wat anders. Zodoende heb ik dit jaar enkele andere toestellen uitgeprobeerd waaronder de Palm Pre, de Nexus One, de HTC Desire en de HTC Desire HD. Laatstgenoemde heb ik meerdere malen retour moeten brengen vanwege mankementen dus daar was ik ook een beetje klaar mee.

Nu overgestapt op Windows Phone 7 en ik ben positief verrast:

1. WP7 is goed gelukt - Microsoft heeft het 'em geflikt naar mijn idee. Alleen te laat misschien. Ze hebben een solide OS neergezet dat zich kenmerkt door zeer soepele navigatie a la iPhone. Dit is de allereerste keer dat ik een OS zie dat net zo soepel draait als iOS van Apple. Android kwam een heel eind, maar heeft toch hier en daar altijd nog last van 'lag'. Het verbaasde me dan ook niets dat ik las dat vooral iPhone gebruikers enthousiast zijn over Windows Phone 7. Ze herkennen zich in de soepelheid van navigeren.

2. Het toestel zelf - Het toestel voelt licht aan en ligt daarom heerlijk in de hand.

3. De knoppen - Ondanks dat het toestel licht aanvoelt is het juist wel heel solide. De aan/uit knop, de volume toetsen en de camera knop zijn stuk voor stuk zeer solide en zijn goed indrukbaar. Heel anders dan bijvoorbeeld op de HTC Desire HD waar deze knoppen veel minder prettig aanvoelen en minder makkelijk zijn in te drukken.

4. Onscreen toetsen onderaan - Het is ronduit irritant dat je de vibratie van de onscreen knoppen voor terug/homescreen/zoeken niet uit kunt zetten. Ik houd totaal niet van feedback in de vorm van vibratie, maar meestal kun je dat wel uitzetten. Dat kan dus niet voor de 3 onscreen knoppen. Als iemand wel een manier weet, laat het me dan alsjeblieft weten; ik zou een gat in de lucht springen. De werking van de toetsen is overigens prima. Ze reageren erg goed.

5. Beeldscherm - Wat voor beeldscherm het toestel precies heeft weet ik niet (LCD, SLCD, WVGA?), maar het oogt zeer mooi. Ik ben het Retina display van de iPhone4 gewend en dit komt er redelijk bij in de buurt. Met name doordat het bijvoorbeeld vrijwel niet mogelijk is losse pixels te onderscheiden. Een erg mooi, scherp en helder display dus.

6. Camera - De camera valt ietwat tegen. Het is 5 megapixel, maar met mijn iPhone4 maakte ik veel mooiere foto's. Ook mijn HTC Desire HD met 8 megapixels maakte mooiere foto's dan dit. Het is niet heel slecht, maar duidelijk slechter dan de toestellen die ik zojuist noemde.

7. het OS - Microsoft heeft goed bij de concurrenten afgekeken. De soepelheid van iOS hebben ze willen evenaren, het iPhone onscreen toetsenbord hebben ze gejat, het notificatie systeem van de Palm Pre hebben ze nagemaakt en de volledige alfabetische lijst met apps hebben ze weer gezien in Android. En terecht. Want ze bundelen daarmee de beste elementen van hun concurrenten en stoppen het in hun eigen OS. Top! Ze moeten alleen nog even de Copy/Paste functionaliteit inbouwen, want die ontbreekt momenteel.

8. Prestaties van Third Party apps - De soepelheid van het OS komt niet terug in elke andere third party app. De apps die Microsoft zelf in de Marketplace heeft geplaatst hebben stuk voor stuk de kwaliteit en soepelheid van het besturingssysteem zelf. Echter andere apps zoals de officiële Twitter app en bijvoorbeeld de Facebook app hebben toch wel last van 'lag' terwijl dat niet nodig is. Zo heeft de standaard people-app met je contacten ook ondersteuning voor Facebook en daar draait alles heerlijk soepel. De facebook app van Facebook zelf biedt eigenlijk niet veel meer functionaliteit maar lijdt wel aan ' lag' . Dit vind ik opzich wel jammer, maar wellicht worden deze apps in de toekomst verbeterd.

9. Batterijduur - De batterijduur valt wel enigszins tegen. Ik heb het toestel nu sinds vrijdag en heb tot nu toe nog geen enkele dag door kunnen komen met de batterij. Ik verwacht echter wel dat dit verbetert naarmate je het toestel vaker hebt opgeladen. Met vrijwel alle telefoons die ik tot nu toe heb gehad wordt de batterij na een aantal dagen/weken steeds beter. En je speelt er na verloop van tijd minder mee natuurlijk.

10. Pushmail - Pushmail via Exchange werkt bizar goed. Mail komt direct binnen en dat werkt erg prettig. De mailclient op zich is ook erg goed en werkt supersnel. Een unified mailbox ontbreekt, daarentegen krijg je juist voor iedere mailbox een aparte icoon dat je in je homescreen kunt zetten. Dit vind ik erg prettig, zo onderscheid ik gemakkelijk mijn privé en zakelijke mail.

11. Timer en stopwatch - Volgens mij ontbreekt deze functionaliteit op het toestel

12. Browser - De browser is fenomenaal goed. Het is mijn inziens het eerste toestel dat de snelheid van browsen en bijvoorbeeld pinch-to-zoom bij de iPhone evenaart. Wel is het zo dat zowel Flash als HTML5 ondersteuning ontbreekt in WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbyNitroz schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:58:
Volgende uitdaging in mijn outlook agenda in mijn trophy krijgen. iemand?
http://pocketnow.com/wind...dows-phone-7-with-outlook

(had ook voor je contacten makkelijk gewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MicroSD kaart in de Trophy is gevonden.
Voor degenen die toch liever 16 of 32 GB in hun Trophy hebben.

http://wmpoweruser.com/htc-7-trophy-microsd-card-uncovered/

Verwisselen betekent natuurlijk wel ook daarna een harde reset van je telefoon en daarna je accountinfo opnieuw invullen en de telefoon opnieuw synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
ppaddo schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:30:
[...]
... want tijdens de Windows Phone Get Together
Vorige week? Daar was ik ook. Dus dan hebben we elkaar waarschijnlijk gezien/gesproken :)

[ Voor 36% gewijzigd door lzandman op 16-11-2010 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 14:27
Drag and drop noemen ze synchen... :X. Kan je gewoon niet alles two-way synchen via Outlook <> (vanwege 64bit gebruik ik momenteel gsSyncit hiervoor) Gmail <> wp7? Door gSyncit hoef je iig niet te drag en droppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lzandman schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:48:
[...]

Vorige week? Daar was ik ook. Dus dan hebben we elkaar waarschijnlijk gezien/gesproken :)
Zou kunnen, ik stelde de vraag aan LG over het updaten naar de Nederlandse taal. Had het eigenlijk moeten stellen in het eerste deel van Microsoft zelf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Toch wel opmerkelijk: mijn Trophy heeft de hele nacht aan de netstroomlader gelegen, toen ik hem vanochtend pakte branddde er een fel groen LEDje bovenop maar wilde het toestel niet meer aan. Ik heb de batterij eruit moeten halen en er opnieuw in moeten doen, pas daarna startte het toestel weer op.

Hopelijk gaat dit niet vaker voorkomen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomx schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 07:48:
[...]
Drag and drop noemen ze synchen...
Je begrijpt de essentie niet. Je dragged en dropped eenmalig de kalender en je contacten naar een account (een Live mail of hotmail cloud account) die je op je device synced en de outlook connector software houdt die complete account dan voortaan in outlook gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:24:
[...]

Je begrijpt de essentie niet. Je dragged en dropped eenmalig de kalender en je contacten naar een account (een Live mail of hotmail cloud account) die je op je device synced en de outlook connector software houdt die complete account dan voortaan in outlook gesynced.
Nee, dat is helemaal niet wat er wordt gesuggereerd. Ga de comments eens lezen. Hetgeen wat je zegt klopt in principe wel indien je nieuwe live/hotmail account ook je nieuwe main-account (pst) wordt waarin je werkt. Maar nogmaals, dit is niet wat er in het artikel/filmpje wordt gesuggereerd. In addition, het heeft mijn voorkeur in geval van personal use - en ik denk dit voor velen anderen ook geldt - dat ik ook zonder mijn outlook (dus webbased) binnen 1 systeem bij alle informatie kan. Dit lukt dus wel met gSyncit...

[ Voor 26% gewijzigd door Boomx op 16-11-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:20:
De MicroSD kaart in de Trophy is gevonden.
Voor degenen die toch liever 16 of 32 GB in hun Trophy hebben.

http://wmpoweruser.com/htc-7-trophy-microsd-card-uncovered/

Verwisselen betekent natuurlijk wel ook daarna een harde reset van je telefoon en daarna je accountinfo opnieuw invullen en de telefoon opnieuw synchroniseren.
Zou dit kunnen betekenen, als ik dus 'mega' snel geheugen erin stop, ik dus een snellere telefoon krijg?

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spenky schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:41:
[...]

Zou dit kunnen betekenen, als ik dus 'mega' snel geheugen erin stop, ik dus een snellere telefoon krijg?
Dat zou kunnen ja.
Garanties heb je echter niet
Er zit standaard zo te lezen al een class 4 Sandisk kaartje in en dat is al redelijk vlot.

Een snel kaartje zal echter niet zo snel worden als de on board memory van de Samsung Omnia en en LG Optimus 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomx schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:44:
[...]
In addition, het heeft mijn voorkeur in geval van personal use - en ik denk dit voor velen anderen ook geldt - dat ik ook zonder mijn outlook (dus webbased) binnen 1 systeem bij alle informatie kan.
Dat is toch precies wat er gebeurt als je je calender en contacten aan een cloud mail account (via outlook connector) of aan een exchange mail account koppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al ervaringen met kaarten in de Trophy die werken of niet werken? Zelfs in het topic over de link op XDA (over de Samsung Focus, maar dus ook over WP7) (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=834144) lees ik verschillende berichten over kaarten die werken en niet werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 11:42 . Reden: info over link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:40:
[...]

Dat is toch precies wat er gebeurt als je je calender en contacten aan een cloud mail account (via outlook connector) of aan een exchange mail account koppelt?
Je kunt inderdaad ook mail vanuit bijv. gmail importeren in je live-id (waar dus ook je calendar etc inzit) maar dat is atm nog alleen maar POP3... Nu zal ik heus niet zo vaak achter een browser op de mail zitten maar toch... Dus dan is mijn vraag (aangezien ik nog geen WP7 mobiel heb) of het dan mogelijk om je tel niet de mail van je live-id te syncen maar alleen maar je contacten, kalender en tasks - om vervolgens dan je imap account toe te voegen als enkel een mail account? Het is sowieso lekker omslachtig allemaal...

Wat betreft exchange, ik denk niet veel mensen privé gebruik maken van een exchange mail account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Boomx schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:22:
[...]
Wat betreft exchange, ik denk niet veel mensen privé gebruik maken van een exchange mail account..
Waarom niet? Juist bijna iedereen die ik ken gebruikt het Exchange protocol ook voor hun privé Gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dus dan is mijn vraag (aangezien ik nog geen WP7 mobiel heb) of het dan mogelijk om je tel niet de mail van je live-id te syncen maar alleen maar je contacten, kalender en tasks - om vervolgens dan je imap account toe te voegen als enkel een mail account?
Ik begrijp niet wat je bedoelt met omslachtig. Je kunt meerdere webbased/imap accounts toevoegen om te syncen met je Windows Phone 7 device. Zowel Live/hotmail als Gmail als Exchange accounts.Die kunnen mail en contacten en kalender elementen synchroniseren.
Je kunt ook pop3 mail accounts toevoegen maar dat is puur email en die accounts syncen niet omdat pop3 niet is bedoeld voor server based accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker wel. Al sinds tijden - ik heb liever mijn mail niet in de cloud van Google en betaal dus maandelijks aan http://cyso.nl/.

Ik vind het ook wel handig om mij WM/WP7 device direct bij te werken met Outlook (2010) thuis en op het werk. Daarnaast deel ik op deze manier de agenda (en contactpersonen) met mijn partner - wel zo handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier wel, en nog gratis ook (via Outlook Live - vanaf MS internal beta versie al). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:28:
[...]

Ik begrijp niet wat je bedoelt met omslachtig. Je kunt meerdere webbased/imap accounts toevoegen om te syncen met je Windows Phone 7 device. Zowel Live/hotmail als Gmail als Exchange accounts.Die kunnen mail en contacten en kalender elementen synchroniseren.
Je kunt ook pop3 mail accounts toevoegen maar dat is puur email en die accounts syncen niet omdat pop3 niet is bedoeld voor server based accounts.
Met omslachtig bedoelde ik specifiek de manier van Live vergeleken met gmail/exchange maar ik had wellicht duidelijker moeten zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:30:
[...]

Zeker wel. Al sinds tijden - ik heb liever mijn mail niet in de cloud van Google en betaal dus maandelijks aan http://cyso.nl/.

Ik vind het ook wel handig om mij WM/WP7 device direct bij te werken met Outlook (2010) thuis en op het werk. Daarnaast deel ik op deze manier de agenda (en contactpersonen) met mijn partner - wel zo handig!
MaZo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:09:
[...]
Hier wel, en nog gratis ook (via Outlook Live - vanaf MS internal beta versie al). :9
Tweakers die privé een exchange server huren of via een internal MS beta ergens inzitten zou ik (normaliter) niet echt mainstream willen noemen :> alhoewel dat waarschijnlijk in deze early adaptors fase misschien wel het geval is.

Buiten alle details om moeten jullie het toch met mij eens zijn dat anno nov 2010, binnen een groep van MS producten waar miljarden in is geïnvesteerd en duizenden mensen dagelijks aan werken, het ook voor de leek mogelijk moet zijn om met enkele handelingen je gsm aan outlook te koppelen zoals enkele jaren geleden?!

Laat het overigens even duidelijk zijn dat ik, ondanks dit hierboven, een enorme WP7 fanboy ben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
spenky schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:41:
In theorie zal de telefoon dan sneller kunnen worden. Alleen is bekend geworden dat op dit moment een consument niet zelf kan bepalen of een geheugenkaartje geschikt is voor een WP7-toestel. Je hebt weliswaar die verschillende classes van kaartjes, maar blijkbaar zegt dat nog niets over de betrouwbaarheid/stabiliteit van het kaartje. Het kan dus zijn dat je een kaartje van de hoogste klasse erin stopt en dat je WP7-toestel er niet mee werkt.

De verwachting is dat er zogenaamde "Windows Phone 7" Certified microSD-kaartjes op de markt gaan komen, althans dat is wat veel techno-sites schrijven. In ieder geval is het zo dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat consumenten zomaar met die microSD-kaartjes gaan rommelen. Daarom zijn die slots bij de meeste WP7-toestellen ook zo diep weggestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomx schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:12:
Buiten alle details om moeten jullie het toch met mij eens zijn dat anno nov 2010, binnen een groep van MS producten waar miljarden in is geïnvesteerd en duizenden mensen dagelijks aan werken, het ook voor de leek mogelijk moet zijn om met enkele handelingen je gsm aan outlook te koppelen zoals enkele jaren geleden?!
Daar heb je zeker een heel goed punt.

Aan de andere kant kom ik, wanneer ik je zelfde redenatie volg, bij soortgelijke argumenten uit voor:
  • DLNA support danwel toegang tot de bestanden die ik in mijn Windows Media Center heb staan
  • Mogelijkheid om Office documenten te openen, bewerken en op te stellen
  • Native support voor Windows Home Server
  • Het droppen van een aantal belangrijke features van de combi Exchange 2010 en WM6.5.3 (Out of Office, categorieen voor afspraken, beschikbaarheidstijd weergave mogelijk voor andere leden van Exchange organisatie e.a.)
  • Cut and Paste laat ik hier maar even weg...
Wanneer ik kijk naar de SharePoint integratie (nog niet getest) lijkt het erop alsof Microsoft mikt op de zakelijke markt. Die zakelijke markt maakt (kennelijk) gebruik van Exchange en wil (assumption) niet met kabeltjes en stekkertjes thuis frutselen om een synchronisatie uit te voeren (Wireless sync was toch ook in de laatste ActiveSync versies via Bluetooth al niet meer mogelijk?).

/offtopic Ik sta regelmatig vol verbazing te kijken naar de manier waarop Microsoft dit soort dingen vormgeeft, of waarop preferred partners dat doen (neem Outlook Social Connector 64bit voor LinkedIN). /offtopic

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
net even doorgewerkt. Prima optie om je agenda en contacten van je outlook op je device te krijgen inderdaad! Je kan ook blijven syncen door relevante contacten en agenda items naar je live account folders te slepen maar er wordt niet automatisch gesynced met je agenda en contacten als ik het goed zie lees en probeer!

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:30:
[...]

Precies zoals Matthijs het hebben wil wil ik het ook hebben! Office 2010 thuis en op werk en wil mijn agenda en contactpersonen allemaal gesynced hebben. Met mijn HD2 kon ik syncen met outlook en windows myphone was de backup een easy repair (inclusief laatste sms'jes) na harde reset.

Ik heb nu de trophy met een nieuw USA Live ID de contacten kunnen syncen en de agenda kunnen syncen met de hotmail connector met mijn Live account (leuk het heet de hotmail connector maar het live ID bevat alleen mijn eigen persoonlijke email adres) maar dat gaat nog steeds handmatig....nieuw account erbij of nieuwe afspraak erbij en ik moet hem handmatig in de Live account mapjes slepen.

Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat microsoft het zo druk met WP7 gehad heeft dat ze net als copy/paste ook heel snel met een update komen als windows myphone7 ofzo met een sjieke wifi sync met je outlook thuis en op werk......hoop ik.....

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-07-2024
Weet iemand hoe msn Live kan downloaden zo dat lekker kan msn`en of kan dat alleen vanaf de website van msn zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
karel8 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:41:
Weet iemand hoe msn Live kan downloaden zo dat lekker kan msn`en of kan dat alleen vanaf de website van msn zelf?
met de live messenger app?

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:34
Vandaag kon ik met verbazing de Trophy bestuderen. Net zoals joblamie was ik mijn iPhone 4 een beetje zat aan het worden. Een iets mooiere beeldscherm, FT, en natuurlijk de uiterlijk van het toestel zelf waren verbeterd ten opzichte van de 3G(S). Toch vroeg ik me steeds af waarom er geen live informatie werd gegeven vooral gezien er een hele snelle processor in zit en windows phone 7 biedt het gewoon aan gelijk vanaf het begin.

Wat een telefoon. Zo soepel met up to date informatie over alles. Mijn grote ergenis van iPhone werd dat ik 1 voor 1 een applicatie moest openen om informatie te zien. Ik denk er grondig over na om over te stappen want het toestel is echt veel beter en mooier dan op plaatjes en video's wordt gebracht. Mijn tip is dus echt om het even te proberen bij een telefoonzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mag ik vragen hoe ik me die outlook sync moet voorstellen? Is het dan zo dat je elke dag je telefoon aan je pc hangt, mailtjes overzet naar de telefoon en dan die mailtjes elders gaat lezen ofzo? Je wil toch juist mail direct binnenhalen? Persoonlijk ben ik blij dat ik geen outlook gebruik, dat is echt een prutspakket eerste klas, ik denk ook dat in de groep waar MS in eerste instantie op mikt (consumenten) er weinig mensen zijn die outlook gebruiken. Als het alleen om contacts gaat importeer je die gewoon in je Windows Live account en ben je daar ook klaar mee.

Ik heb mijn telefoon gewoon ingesteld dat hij elke 30 min mail van Gmail ontvangt. Werkt prima.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste