Aangezien ik nog een paar weken moet wachten op mijn Omnia 7 laat ik mijn gezicht hier even zien
Aangezien jullie hier behoren tot de allereerste Nederlandse WP7-gebruikers ben ik
erg benieuwd naar jullie ervaringen met het toestel.
En dan met name: Hoe bevalt het typen zonder Nederlands autocorrectiewoordenboek?
NoFate schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:49:
weet er iemand een goede reden wrm we moeten kiezen voor de trophy ipv de samsung? Want de trophy is de enisgte met minder batterij 1300 vs 1500 ...
En batterij duur is toch een belangrijk punt tegenwoordig
Of gaan we het verschil nauwelijks merken?
Alvast bedankt
De Trophy heeft een SLCD-scherm en de Samsung SAMOLED. Dat is het voornaamste verschil - zowel in beeld als in batterijverbruik.
Het SAMOLED-scherm van de Samsung geeft veel diepere zwarttinten en fellere kleuren weer ten opzichte van het SLCD-scherm in de HTC's. Zie hiervoor:
http://www.engadget.com/2...-mozart-in-battle-for-wp/ (scroll voor de foto's + filmpje).
Maar het LCD-scherm van de Trophy is kleiner dan van de Omnia - maar wel met dezelfde resolutie. Het scherm van de Trophy zal dus scherper overkomen; de pixels zijn kleiner.
Qua batterijverbruik ligt het heel erg aan de manier van gebruiken.
Een SAMOLED-scherm is erg zuinig bij zwarttinten - de pixels staan dan gewoon "uit", doen niks. Moet het scherm echter wit vertonen (zoals op veel websites), dan verbruikt SAMOLED echter significant meer dan SLCD.
Kort gezegd kun je daardoor dus concluderen dat als je veel internetpagina's browst, je beter uit bent met de Trophy.
Ben je echter wat meer een gemiddelde gebruiker dan wordt dat verschil natuurlijk steeds kleiner. Samsung Galaxy S-gebruikers hebben dezelfde ervaring (ook SAMOLED). Bij gemiddeld gebruik is de batterijduur vergelijkbaar met haar concurrenten zoals de HTC Desire. Bij veel internetten verliest een SAMOLED-scherm het echter.
Dus daar ligt voor eenieder de keuze. Maar je moet het ook niet overraten vind ik. Iedereen is toch inmiddels wel gewend dat een smartphone iedere dag aan de lader moet?
Ik in ieder geval wel. Voor mij was de keuze daarom ook niet zo moeilijk - de Samsung vind ik absoluut het mooiste design hebben én het mooiste scherm.
Maar ik wens jullie uiteraard heel veel plezier met jullie Trophy's

en ben benieuwd naar meer ervaringen