FYI, Vodafone hier, heb gisteren de Samsung update gedaan, en vandaag kreeg ik de 392 update.
Hier de link met de Samsung update:
http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support
http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support
Hier ook geen problemen, er staat nu 7392 bij mij opThe_Scarabial schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:42:
[...]
Kreeg gisteren ook de update verder geen problemen, maar heb de volgende versie nummers:
Firmware: 2424.10.11.1
Radio software: 2424.10.11.1
Bootloader version: 4.11.0.3
Wellicht kun je ook gewoon de standaard usb-kabel pakken die je normaal gebruikt om de telefoon met een computer te verbinden en in de USB A aansluiting gaan prikken met een 300kOhm weerstand, scheelt weer 5 euro.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:00:
300 kiloohm waarschijnlijk? Aangezien ze 100k per stuk zijn, en in serie geschakelde weerstandjes kun je gewoon bij elkaar optellen
usb connector is niet echt nodig, maar wellicht wel handig, daar zat ik ook over na te denken idd. Bij radiocentrum in Utrecht hebben ze volgens mij geen losse connectoren, maar ik dacht gewoon een kabel te halen van 5 euro en die kapot te knippen. Is waarschijnlijk een stuk prettiger dan dat gepriegel op de connectoren op de telefoon zelf
goed om te horen, welke versies van de software draai je na de tool van Samsung gedraaid te hebben?RoccoS schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:43:
Nou, ik heb mijn telefoon met bootloader 4.10.1.9 kunnen fixen! Je kan daarvoor inderdaad de usb jig gebruiken. Ik ben meer het ongeduldige type, en vond op youtube deze uitleg waarmee je met drie weerstandjes van 100k zelf de telefoon in download mode kunt krijgen. Het was even priegelen om de twee contactjes in de micro-usb aansluiting te vinden, maar het is gelukt! Let erop dat je de weerstandjes afplakt met tape zodat je niet met je vingers ermee contact maakt. Je kan bij de electronica-winkel de weerstandjes kopen (€1 voor 10 stuks....), scheelt dus wat kosten en het scheelt wachten
De Samsung patch en de 7392 update zijn geïnstalleerd!
nope, dat plaatje is juist wat je niet hoort te zien als je um in downloadmode probeert te zetten.cpt.skydiver schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:41:
Waarom moeten ze die Deutsche Telekom telefoons nou alweer uitstellen. Nog een week wachten. Ik heb overigens wel de 4.10.9 bootloader en krijg als ik in download mode ga ook dit scherm.
[afbeelding]
Dat moet goed zijn?
Anders ga ik vast een jig maken.
En ook hier een succesvolle upgrade naar 7392. Ging best snel dit keer. Alle firmwarenummers inderdaad ook hetzelfde als The_Scarabial.TF0 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:51:
[...]
Hier ook geen problemen, er staat nu 7392 bij mij op. Heb dezelfde 'nummers' als The_Scarabial, wellicht is dat de/een goede versie. Ik voel me haast schuldig als ik alle problemen hier zo lees
.
Ondanks dat toch maar vanmiddag even terug naar PDAShop.nl/CoolBlue. Ik wil een nieuw boardje met 'verse BT en Wifi chipjes!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik had ook gehoopt om de nieuwe update op mijn foon te kunnen zetten.
Helaas kreeg ik hem ook niet in download mode via <vol-up> + <cam>
maar kreeg ik ook het zwarte schermpje met picto van foon + laptop + usb kabel
Maar het vervelende is nu dat als ik hem herstart, hij in het Samsung logo
blijft hangen.
Na een paar minuten krijg ik dan het bovengenoemde plaatje weer terug.
Als ik hem dan connect komy Zune met error C101002E (unable to Restore)
Verder kom ik niet meer
Bricked?
Helaas kreeg ik hem ook niet in download mode via <vol-up> + <cam>
Maar het vervelende is nu dat als ik hem herstart, hij in het Samsung logo
blijft hangen.
Na een paar minuten krijg ik dan het bovengenoemde plaatje weer terug.
Als ik hem dan connect komy Zune met error C101002E (unable to Restore)
Verder kom ik niet meer
Bricked?
Dit is niet hetzelfde probleem als de rest ervaart.Keerzijde schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:39:
Ik had ook gehoopt om de nieuwe update op mijn foon te kunnen zetten.
Helaas kreeg ik hem ook niet in download mode via +
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
nou volgens mij is dat juist wel het probleem wat men (in ieder geval ik) heeft. downloadmodus zetten lukt niet. maar goed, samsung nl melde op twitter dat ze aan een oplossing werken..oisyn schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Dit is niet hetzelfde probleem als de rest ervaart.
Nee, dat dacht ik ook al..oisyn schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Dit is niet hetzelfde probleem als de rest ervaart.
Het lijkt of hij blijft hangen in "please connect to pc" mode pictogram
Ik heb ook al <vol down> + <cam> + <power> geprobeerd.
Daar kom ik wel in, maar na "Format" te kiezen (lukt!)
en daarna weer op te starten, is het probleem echter niet anders geworden.
Door die 3 knoppen in te blijven houden zou je in bootloader modus moeten
kunnen komen. (evt nieuwe rom flashen)
Maar ook dat lukt helaas niet.
Samsung "support" had het briljante plan om hem maar meteen
op te sturen naar gsmrepareren.nl maar dan ben ik hem zeker
veel te lang kwijt. (bovendien zijn we tweakers, nietwaar?)
Iemand nog ideeen wat ik zou kunnen proberen?
Bootloader bereik je toch door Volume UP en camera button? Dat is weer wat anders dan de volledige reset via Volume DOWN, camera en power button.Keerzijde schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:46:
[...]
Ik heb ook al <vol down> + <cam> + <power> geprobeerd.
Daar kom ik wel in, maar na "Format" te kiezen (lukt!)
en daarna weer op te starten, is het probleem echter niet anders geworden.
Door die 3 knoppen in te blijven houden zou je in bootloader modus moeten
kunnen komen. (evt nieuwe rom flashen)
Maar ook dat lukt helaas niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Gé Brander op 19-05-2011 17:00 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
klopt, hij schrijft dat hij dat OOK geprobeerd heeftc70070540 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:00:
[...]
Bootloader bereik je toch door Volume UP en camera button? Dat is weer wat anders dan de volledige reset via Volume DOWN, camera en power button.
Vage bedoening... Ik heb alle mogelijke manieren intussen geprobeerd, op de JIG na. Allen werkte niet. Dus nu maar hopen dat de JIG wel gaat werken...Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:23:
[...]
klopt, hij schrijft dat hij dat OOK geprobeerd heeftik kon trouwens 1 toestel na de format wel updaten (ook al werkte de download modus via de knoppen nog steeds niet)
Hij schrijft over 'die drie knoppen' en dat verwijst bij mij naar wat erboven beschreven staat. Eerst heeft hij het over de reset, en vervolgens over de bootloader, die naar mijn mening toch echt verschillende combinaties van knoppen nodig hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door Gé Brander op 19-05-2011 17:27 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Nou, mijn toestel ligt weer bij CoolBlue. Het leek er op dat de medewerker mijn kwaal (en de remedie) inmiddels ook kende. Hij heeft dus op het klachtenformulier gezet dat een nieuw moederbord de enige oplossing is. Haha, hopen dat de reparatiedienst het daar mee eens is en dat mijn problemen daarmee net als bij Devster verholpen zijn.
Over een week of 2 zal die weer terug zijn. Tot die tijd weer lekker old-school met mijn Xperia X1.
Over een week of 2 zal die weer terug zijn. Tot die tijd weer lekker old-school met mijn Xperia X1.
Hij beschrijft dat hij het standaard downloadplaatje krijgt. Waar men het hier in de topic en op verscheidene sites over schrijft is dat hij gewoon blijft hangen op het boot logo.Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:15:
[...]
nou volgens mij is dat juist wel het probleem wat men (in ieder geval ik) heeft. downloadmodus zetten lukt niet.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Net bij Radiocentrum in Utrecht een 301k weerstandje gehaald en een micro naar mini usb verloopje
. Straks even proberen om de download mode te activeren.
.edit: yay het geeft gewerkt! \o/ Krijg meteen een update notification.
't grappige was wel, ik zat een beetje te kutten met dat weerstandje en eigenlijk lukte het niet dus hij bootte wp7 gwoon, maar tijdens het vragen naar mijn pincode sprong ie ineens in download mode. Waarschijnlijk een lowlevel firmware oid die de zaak gewoon keihard overneemt, voor in het geval dat de rest van de software compleet brak is en de downloade mode niet op een normale manier kan worden geactiveerd.
.edit: yay het geeft gewerkt! \o/ Krijg meteen een update notification.
't grappige was wel, ik zat een beetje te kutten met dat weerstandje en eigenlijk lukte het niet dus hij bootte wp7 gwoon, maar tijdens het vragen naar mijn pincode sprong ie ineens in download mode. Waarschijnlijk een lowlevel firmware oid die de zaak gewoon keihard overneemt, voor in het geval dat de rest van de software compleet brak is en de downloade mode niet op een normale manier kan worden geactiveerd.
[ Voor 86% gewijzigd door .oisyn op 19-05-2011 18:36 ]
Dat had ik bij het updaten ook, blijft hangen op het boot logo, als je daarna probeert de telefoon in download mode te krijgen met de vol up, camera power, krijg je het plaatje dat je de telefoon aan de usb moet hangen. precies dezelfde symptomen heb ik ook gehad..oisyn schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:48:
[...]
Hij beschrijft dat hij het standaard downloadplaatje krijgt. Waar men het hier in de topic en op verscheidene sites over schrijft is dat hij gewoon blijft hangen op het boot logo.
Maar kun je op dat moment niet gewoon updaten? Ik kon met geen mogelijkheid dat plaatje tevoorschijn krijgen, en dus ook geen updates installeren of een backup restoren.
Nu ga ik iig even mbv een backup terug naar 7008, dan unlock ik mijn phone en pas ik de reg hack toe dat ie 'm ook niet opnieuw relockt, en daarna updaten naar 7392
.edit: done, ik heb nu een unlockte 7392 \o/. Kan ik eindelijk weer fatsoenlijk freecellen
Nu ga ik iig even mbv een backup terug naar 7008, dan unlock ik mijn phone en pas ik de reg hack toe dat ie 'm ook niet opnieuw relockt, en daarna updaten naar 7392
.edit: done, ik heb nu een unlockte 7392 \o/. Kan ik eindelijk weer fatsoenlijk freecellen
[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 20-05-2011 02:11 ]
Eindelijk de update er ook op staan.
Ik had dus een “Walshed” Phone. Ik had leuk dat tooltje gebruikt om hem weer updateable te krijgen, maar ik bleef error code 80180048 houden bij het updaten.
Alleen blijkt goed lezen ook een kunst. Ik had alleen de actieve taal gekozen die bij het toetsenbord stond (US English), maar je moet dus alle talen kiezen die je daar ziet staan.
Ik had ook dat hij dat USB kabel naar PC logo gaf (dacht dat, dat de download modus was). Geen idee wanneer dat weg is gegaan, maar na een, toen nog, mislukte poging met de “Walshed” Phone Support Tool, kreeg ik het normale plaatje weer. Zal toeval zijn.
Ik had dus een “Walshed” Phone. Ik had leuk dat tooltje gebruikt om hem weer updateable te krijgen, maar ik bleef error code 80180048 houden bij het updaten.
Alleen blijkt goed lezen ook een kunst. Ik had alleen de actieve taal gekozen die bij het toetsenbord stond (US English), maar je moet dus alle talen kiezen die je daar ziet staan.

Ik had ook dat hij dat USB kabel naar PC logo gaf (dacht dat, dat de download modus was). Geen idee wanneer dat weg is gegaan, maar na een, toen nog, mislukte poging met de “Walshed” Phone Support Tool, kreeg ik het normale plaatje weer. Zal toeval zijn.
Net een Barely-There behuizing van Casemate er om heen gedaan, dat is toch wel iets beter. Hij pakt nu beter vast en de knopjes druk je minder per ongeluk in.
Ik heb alleen nog wel eens dat ik op de search knop druk, per ongeluk. Midden in een spel enzo. Waarom ze die dan niet disablen..
Ik heb alleen nog wel eens dat ik op de search knop druk, per ongeluk. Midden in een spel enzo. Waarom ze die dan niet disablen..
Hij draait nu:Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 07:43:
[...]
goed om te horen, welke versies van de software draai je na de tool van Samsung gedraaid te hebben?
OS version: 7.0.7392.0
Firmware revision number: 2424.10.10.6
Hardware revision number: 3.15.0.4
Radio software version: 0.0.0.800
Bootloader version: 4.10.1.9
Chip SOC version: 0.36.2.0
Da's precies wat ik ook heb.
Hoe komt het dan dat ik na het updaten een ander/hoger versie nummer heb?
Verwijderd
Same here. Lijkt me dat de hoogste versienummers de meest recente zijn dus dan zitten wij goedThe_Scarabial schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:39:
Hoe komt het dan dat ik na het updaten een ander/hoger versie nummer heb?
Dat heb ik ook hAI, misschien bedoelde die Radio Hardware revision ipv software
Zit na updaten met samsung tool en de mei-update (in die volgorde) op
Hardware: 3.15.04
Radio hardware: 0.0.0.800
Bootloader: 4.11.0.3
Chip SOC 0.36.2.0
Heb vantevoren helaas niet gekeken, dus kan niet vertellen wat er echt veranderd is.
Bootloader: 4.11.0.3
Chip SOC 0.36.2.0
Heb vantevoren helaas niet gekeken, dus kan niet vertellen wat er echt veranderd is.
Nieuwe firmware bengt heel het goedje op
Radio software: 2424.11.2.2
Bootloader: 5.3.0.4
Chip SOC 0.36.2.0
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1089929
Flashen met alleen de .bin en de .eb0 files gaat perfect.
(Laat de .nb0 die het os bevat weg, en je doet alleen een upgrade van je radio zonder dataverlies
)
Als je toch firmware me flasht ga je zelfs nog naar
"Firmware version is now: 2424.11.3.1"
maar wel met dataverlies ofzo...
voordelen:
Chip SOC 0.36.2.0
(Laat de .nb0 die het os bevat weg, en je doet alleen een upgrade van je radio zonder dataverlies
voordelen:
- Capacitieve toesten (zoeken, terug) zouden niet meer werken als je touchscreen gebruikt. Dit om te voorkomen dat je per ongeluk uit een spel wegtikt. Werkt wel als je ook heel het os opnieuw flasht (waarschijnlijk aanpassing in driver)
- Iets met data-verbinding die sneller zou moeten zijn
[ Voor 22% gewijzigd door mendel129 op 22-05-2011 16:30 . Reden: toevoeging ]
Bringer of heat, food and silence!
Hmmm, die voordelen zijn wel handig maar ik denk dat ik er nog even mee wacht, wil het zo lang mogelijk uithouden met de officiële softwaremendel129 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:04:
Nieuwe firmware bengt heel het goedje op
Chip SOC 0.36.2.0
(Laat de .nb0 die het os bevat weg, en je doet alleen een upgrade van je radio zonder dataverlies)
voordelen:
- Capacitieve toesten (zoeken, terug) zouden niet meer werken als je touchscreen gebruikt. Dit om te voorkomen dat je per ongeluk uit een spel wegtikt. Werkt wel als je ook heel het os opnieuw flasht (waarschijnlijk aanpassing in driver)
- Iets met data-verbinding die sneller zou moeten zijn
Wel bedankt voor de info, mocht ik er ooit nog eens anders over denken dan weet ik wat ik kan doen
Hier meer info
http://www.mobiletechworl...ailable-i8700xxkc1-xxkb2/
http://www.mobiletechworl...ailable-i8700xxkc1-xxkb2/
Verwijderd
Klinkt erg goed. Als ik je zo hoor, dan zit die functionaliteit in de firmware (software van de hardware)mendel129 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:04:
Capacitieve toesten (zoeken, terug) zouden niet meer werken als je touchscreen gebruikt. Dit om te voorkomen dat je per ongeluk uit een spel wegtikt.
Ik zou verwachten dat het OS dat zou regelen. 'k ben benieuwd of iemand kan vertellen hoe het in de praktijk werkt. Als het echt goed werkt, dan hoop ik dat HTC ook met deze functionaliteit komt (ik heb een Trophy)
.
.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 23:44 ]
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:33:
[...]
Klinkt erg goed. Als ik je zo hoor, dan zit die functionaliteit in de firmware (software van de hardware)
Ik zou verwachten dat het OS dat zou regelen. 'k ben benieuwd of iemand kan vertellen hoe het in de praktijk werkt. Als het echt goed werkt, dan hoop ik dat HTC ook met deze functionaliteit komt (ik heb een Trophy)
.
.
wel degelijk het OS dat dit stukje dan weer regelt...mendel129 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:04:
heb persoonlijk alleen radio geflashed (had geen zin om weer al men apps te zoeken/installeren/configureren, en bovenstaande eigenschap is niet terug te vinden...
Bringer of heat, food and silence!
@Matthijs Hoekstra:Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:50:
[...]
Dat had ik bij het updaten ook, blijft hangen op het boot logo, als je daarna probeert de telefoon in download mode te krijgen met de vol up, camera power, krijg je het plaatje dat je de telefoon aan de usb moet hangen. precies dezelfde symptomen heb ik ook gehad.
En hoe heb je dit uiteindelijk opgelost dan?
Ik heb volgens mij al (bijna) alle mogelijke oplossingen geprobeerd.
Ben nu New PC Studio aan het downloaden, in de hoop dat die tool nog
wat kan rechtzetten.
Anders toch maar opsturen ter reparatie?
En die JIG methode, is dat nog het proberen waard, of is
mijn foon daarvoor al te ver heen?
ik zou gewoon even afwachten, Samsung is op de hoogte en komt met een oplossing.Keerzijde schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:05:
[...]
@Matthijs Hoekstra:
En hoe heb je dit uiteindelijk opgelost dan?
Ik heb volgens mij al (bijna) alle mogelijke oplossingen geprobeerd.
Ben nu New PC Studio aan het downloaden, in de hoop dat die tool nog
wat kan rechtzetten.
Anders toch maar opsturen ter reparatie?
En die JIG methode, is dat nog het proberen waard, of is
mijn foon daarvoor al te ver heen?
Bij mij werkte een hard reset en toen deed de update naar 7392 het gewoon, in download modus zetten kan ik nog steeds niet.
Zijn er hier mensen die naast de Omnia nog een ander WP7 toestel hebben? Ik heb hem natuurlijk zelf, en ik ben er erg tevreden mee, maar m'n moeder is ook aan een nieuw toestel toe. Nu vindt ik het een beetje bezwaarlijk om mijn eigen toestel aan te raden, maar omdat ik wel een android-device (galaxy-tab) in huis heb is de vergelijking qua OS snel gemaakt. (Wat betreft gebruiksgemak en vooral niet te veel opties...) Hardware is natuurlijk lastiger te vergelijken zonder het daadwerkelijke toestel, dus ik ben opzoek naar iemand die daar een objectieve (d.w.z. heeft er meerdere) vergelijking in kan maken.
Daarnaast, hoe zit het de Zune Pass in Nederland? Ik ben gisteren om zoek geweest hier op het forum, maar de meeste informatie die daar uit komt is FUD uit de maanden voordat iemand een WP7 toestel had. Heeft iemand hier een actueel linkje over?
Bij voorbaat dank,
Léon.
Daarnaast, hoe zit het de Zune Pass in Nederland? Ik ben gisteren om zoek geweest hier op het forum, maar de meeste informatie die daar uit komt is FUD uit de maanden voordat iemand een WP7 toestel had. Heeft iemand hier een actueel linkje over?
Bij voorbaat dank,
Léon.
Zune Pass wordt niet ondersteund in Nederland.
Wat betreft de hardware: het is maar net wat je belangrijk vind. Qua specs zijn ze allemaal hetzelfde, dus het komt neer op de details: Wat voor soort scherm, hoe groot, hardware-buttons of touch-buttons?
Alleen al om die laatste reden zou ik kiezen voor de LG omdat die echte knoppen heeft; ik heb me vanaf dag 1 tot de laatste dag geergerd aan de touchbuttons van mijn Samsung.
Dat zijn persoonlijke vragen die alleen jij kan beantwoorden. Qua hardware is het verder namelijk allemaal prima spul; voor zover ik weet zijn er geen noemenswaardige hardware-issues met welk WP7-toestel dan ook.
Wat betreft de hardware: het is maar net wat je belangrijk vind. Qua specs zijn ze allemaal hetzelfde, dus het komt neer op de details: Wat voor soort scherm, hoe groot, hardware-buttons of touch-buttons?
Alleen al om die laatste reden zou ik kiezen voor de LG omdat die echte knoppen heeft; ik heb me vanaf dag 1 tot de laatste dag geergerd aan de touchbuttons van mijn Samsung.
Dat zijn persoonlijke vragen die alleen jij kan beantwoorden. Qua hardware is het verder namelijk allemaal prima spul; voor zover ik weet zijn er geen noemenswaardige hardware-issues met welk WP7-toestel dan ook.
Verwijderd
Vraagje voor de Omnia 7 bezitters.
Ik kan mijn abonnement verlengen en heb zitten kijken naar een WP7 toestel, waarbij de Samsung mijn voorkeur heeft.
Ben tevreden over mijn huidige telefoon (HTC Hero) maar zou toch graag een WP7 telefoon willen. Even weer totaal iets anders.
Twijfels:
Ik kan mijn abonnement verlengen en heb zitten kijken naar een WP7 toestel, waarbij de Samsung mijn voorkeur heeft.
Ben tevreden over mijn huidige telefoon (HTC Hero) maar zou toch graag een WP7 telefoon willen. Even weer totaal iets anders.
Twijfels:
- Gaat de eerste serie WP7 telefoons ook de nieuwe features ondersteunen die met 7.5 Mango komen?
- Als 7.5 Mango komt is het dan ook zeker dat de Nederlandse taal wordt ondersteunt? Tekstinvoer is belangrijk menu taal niet.
- Zijn er bekende problemen met de Omnia 7?
- Zouden jullie nu ook nog kiezen voor de Omnia 7 als je zou mogen kiezen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 19:42 ]
Matthijs Hoekstra kent ze denk ik volgens mij allemaal wel en heeft zelf een Omnia 7 en een Trophy 7 in zijn huishouden (als ik een beetje heb op zitten letten hier). Hij zou jou dat dus moeten kunnen vertellen.Lg102 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:14:
Zijn er hier mensen die naast de Omnia nog een ander WP7 toestel hebben? Ik heb hem natuurlijk zelf, en ik ben er erg tevreden mee, maar m'n moeder is ook aan een nieuw toestel toe. Nu vindt ik het een beetje bezwaarlijk om mijn eigen toestel aan te raden, maar omdat ik wel een android-device (galaxy-tab) in huis heb is de vergelijking qua OS snel gemaakt. (Wat betreft gebruiksgemak en vooral niet te veel opties...) Hardware is natuurlijk lastiger te vergelijken zonder het daadwerkelijke toestel, dus ik ben opzoek naar iemand die daar een objectieve (d.w.z. heeft er meerdere) vergelijking in kan maken.
Deze vraag kun je prima zelf beantwoorden door dit topic en Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen door te lezen.. maar vooruit, omdat ik in een goede bui ben:Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:41:
Vraagje voor de Omnia 7 bezitters.
Twijfels:
Ja[list]
• Gaat de eerste serie WP7 telefoons ook de nieuwe features ondersteunen die met 7.5 Mango komen?
Ja, tekstinvoer sowieso. OS-taal is nog onzeker.• Als 7.5 Mango komt is het dan ook zeker dat de Nederlandse taal wordt ondersteunt? Tekstinvoer is belangrijk menu taal niet.
Een aantal users vindt de touch-buttons te gevoelig (waaronder ik). Daarnaast zijn er wat problemen met Bluetooth icm. een carkit, en heeft de Omnia problemen gehad met het ontvangen van updates, wat nu als het goed verholpen zou moeten zijn.• Zijn er bekende problemen met de Omnia 7?
Nee, ik zou vanwege de touchbuttons kiezen voor de LG.• Zouden jullie nu ook nog kiezen voor de Omnia 7 als je zou mogen kiezen?
[/list]
No problem.Thx voor enige reacties.
Zelf heb ik amper problemen met de aanraakgevoelige knoppen van de Samsung, het is ook een beetje wennen. Ik kan me echter wel voorstellen dat sommige mensen er gek van worden, ik heb zelf ook wel eens dat ik ze per ongeluk indruk. Als het goed is is dat dus deels opgelost (zie paar berichten hierboven). Het geeft echter ook wel iets 'subtiels'; gewoon even lekker zachtjes zo'n knop aanraken klopt voor mijn gevoel beter qua ervaring dan een hardwarematige toets. Als je een SAMOLED scherm wilt kom je sowieso op de Omnia 7 uit. Als ik mij niet vergis worden er weer toestellen in mei aangekondigd, wellicht zit daar nog wat leuks tussen.HyperioN schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:14:
[...]
Nee, ik zou vanwege de touchbuttons kiezen voor de LG.
[...]
Ach, het beste kun je gewoon even naar een winkel gaan en kijken wat fijner in de hand ligt, welke knoppen je beter liggen etc.
dat is toch opgelost in een bepaalde firmware versie van Samsung ?HyperioN schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:14:
[...]
Nee, ik zou vanwege de touchbuttons kiezen voor de LG.
en daarnaast, het scherm van die optimus is niet vergelijkbaar. Opeens ziet het er allemaal een stuk minder mooi uit.
Het grootste probleem wat ik heb is dat de search of backknop wordt ingedrukt als ik mijn telefoon aan iemand geef, bijvoorbeeld om een foto te laten zien oid. Mensen proberen toch om niet het scherm aan te raken, waardoor ze de telefoon in de hoek vastpakken. Gaat dus vaak genoeg misTF0 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:25:
Zelf heb ik amper problemen met de aanraakgevoelige knoppen van de Samsung, het is ook een beetje wennen. Ik kan me echter wel voorstellen dat sommige mensen er gek van worden, ik heb zelf ook wel eens dat ik ze per ongeluk indruk.

Morgen worden er 9 nieuwe toestellen bekend gemaakt.TF0 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:25:
[...]
knip
Als ik mij niet vergis worden er weer toestellen in mei aangekondigd, wellicht zit daar nog wat leuks tussen.
knip
Steve kan het weten
http://www.nu.nl/gadgets/...derd-nieuwe-functies.html
en al weer tegengesproken begrijp is zojuist in een ander topic:
HyperioN schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:03:
Er worden morgen géén nieuwe toestellen getoond.
Bron: http://www.engadget.com/2...features-in-mango-teases/
[ Voor 73% gewijzigd door Yippie op 23-05-2011 22:12 ]
Ik kon het niet laten en heb de nieuwe firmware geflashed
Toch vind ik het wel jammer dat WP7 niet een zelfde soort functie heeft ala de WP6.5 MyPhone om je SMSjes te backuppen. Mail en Contacts trek ik wel uit mijn Exchange alleen die SMSjes helaas niet (Weet iemand of support daarvoor er misschien ook aankomt? Want dat zou dan helemaal te gek zijn
)
Was alleen zo stom om mijn Battle.net authenticator niet te unbinden.... mocht dus weer eens met Blizzard in de mail hangen
Was alleen zo stom om mijn Battle.net authenticator niet te unbinden.... mocht dus weer eens met Blizzard in de mail hangen
@.oisyn, ja dat wil nog wel eens misgaan idd, nu je het zegt... Gewoon zelf vast blijven houden en je verdedigen met het excuus dat je bang bent dat 'ie valt
. Anders is het een test voor de intelligentie van de persoon aan wie je het toestel geeft/hoe intuïtief WP7 is
.
@Yippie, bedankt voor de referentie en we zullen wel zien of de 'betrouwbare bron' van Engadget echt betrouwbaar is
.
@Yippie, bedankt voor de referentie en we zullen wel zien of de 'betrouwbare bron' van Engadget echt betrouwbaar is
Mijn vrouw heeft naar volle tevredenheid de HTC Trophy. En ik gebruik de Zune Pass al sinds de Zune HD twee jaar geleden. Je hebt er wel een US credit card voor nodig en een US adres.Lg102 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:14:
Bij voorbaat dank,
Léon.
Heb zelf de LG optimus en de Samsung Omnia. Mijn vrouw is heel blij met de HTC Trophy (met roze skinppaddo schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:42:
[...]
Matthijs Hoekstra kent ze denk ik volgens mij allemaal wel en heeft zelf een Omnia 7 en een Trophy 7 in zijn huishouden (als ik een beetje heb op zitten letten hier). Hij zou jou dat dus moeten kunnen vertellen.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen met mijn omnia
?
Krijg geregeld de notice dat er een update voor is, maar hij loopt vast bij de 6e stap, en ik kan download mode niet starten...
Heb hem geinstalleerd via de hungary method in maart al.
ik heb de video gezien waarin mensen met weerstandjes de telefoon in download mode kunnen gooien, gaat dit werken, of komt er (binnenkort) een fix van Samsung af?
en als dat trucje met de weerstandjes de enigste oplossing is, kan iemand mij vertellen waar ik dees kan bestellen en welke het zijn, ben echt een leek op dat gebied.
anybody
?
Krijg geregeld de notice dat er een update voor is, maar hij loopt vast bij de 6e stap, en ik kan download mode niet starten...
ik heb de video gezien waarin mensen met weerstandjes de telefoon in download mode kunnen gooien, gaat dit werken, of komt er (binnenkort) een fix van Samsung af?
en als dat trucje met de weerstandjes de enigste oplossing is, kan iemand mij vertellen waar ik dees kan bestellen en welke het zijn, ben echt een leek op dat gebied.
anybody
Op pagina 44 van dit topic is iets te lezen over een USB jig, misschien dat je daar verder mee komt.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:07:
Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen met mijn omnia?
anybody?
Verwijderd
Even een korte reactie mbt Zune Pass, met wat simpel Googlewerk kwam ik hier uit: http://www.zunecodes.nl/zune-pass.php
No idea of en hoe het werkt, maar wellicht interessant voor mensen zonder CC. Overigens, voor 14,99 per maand lijkt Spotify een stuk voordeliger.
@MPNext, ik kwam ook van een Hero af naar de Omnia en ben zwaar tevreden. Geen problemen hier en dat scherm is gewoon fantastisch. De Hero voelt zo onwijs gedateerd nu (is ie natuurlijk ook, maar ik was niks anders gewend). Alleen als je echt afhankelijk van de stapels android apps bent zou ik nog even goed nadenken, alhoewel dat uiteindelijk nog wel goed komt.
No idea of en hoe het werkt, maar wellicht interessant voor mensen zonder CC. Overigens, voor 14,99 per maand lijkt Spotify een stuk voordeliger.
@MPNext, ik kwam ook van een Hero af naar de Omnia en ben zwaar tevreden. Geen problemen hier en dat scherm is gewoon fantastisch. De Hero voelt zo onwijs gedateerd nu (is ie natuurlijk ook, maar ik was niks anders gewend). Alleen als je echt afhankelijk van de stapels android apps bent zou ik nog even goed nadenken, alhoewel dat uiteindelijk nog wel goed komt.
Ja goedkoper. Maar ik heb met mijn Zune wel 10 songs per maand gratis die ik kan downloaden. Ook kan ik extra songs/albums kopen als ik dat wil. Kan spotify dat ook? Draait spotify ook op Windows Phone 7?Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:02:
Even een korte reactie mbt Zune Pass, met wat simpel Googlewerk kwam ik hier uit: http://www.zunecodes.nl/zune-pass.php
Ja.c70070540 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:35:
Ook kan ik extra songs/albums kopen als ik dat wil. Kan spotify dat ook?
Nee, spotify kan geen client schrijven omdat MS z'n API nog niet op orde heeft. Dezelfde reden dat we ook geen WhatsApp hebbenc70070540 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:35:
Draait spotify ook op Windows Phone 7?
Van Spotify is al een demo getoond 
Edit:
mulder in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervari..."
Edit:
[ Voor 55% gewijzigd door mulder op 24-05-2011 16:37 ]
oogjes open, snaveltjes dicht
Met de Mango update zullen de nodige APIs op orde komen (althans dat is beloofd), en dus zal het voor Spotify ook mogelijk zijn een client voor WP7 te ontwikkelen. Zodra Mango er is verwacht ik ook vrij snel WhatsApp en andere grote afwezigen.mulder schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:35:
Van Spotify is al een demo getoond
Edit:
Doel je hiermee op de offline mode? Als ik het goed begrijp heb je dan altijd nog de software nodig. Bij Zune krijg ik gewoon een MP3 file en die kan ik overal en met alles afspelen. Is dat met Spotify ook zo dan?
De reden waarom we geen WhatsApp hebben is omdat ze niet de relevante info uit kunnen lezen om te verkopen. Er is geen enkele technische reden waarom WhatsApp niet zou kunnen draaien op WP7.R_W schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:20:
Nee, spotify kan geen client schrijven omdat MS z'n API nog niet op orde heeft. Dezelfde reden dat we ook geen WhatsApp hebben
Die tien extra songs gelden trouwens alleen voor een US pass helaas. Daar baal ik namelijk wel een beetje van met mijn UK pass. Voor de rest ben ik heel erg tevreden over de zune pass, ik vind het namelijk niet zo heel belangrijk dat de WMA file niet van mijn is. Het grootste voordeel van zune vind ik het een keer downloaden van een nummer en je kan het altijd afspelen waar dat voor spotify alleen voor je playlist geldt.c70070540 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:35:
[...]
Ja goedkoper. Maar ik heb met mijn Zune wel 10 songs per maand gratis die ik kan downloaden. Ook kan ik extra songs/albums kopen als ik dat wil. Kan spotify dat ook? Draait spotify ook op Windows Phone 7?
De zune pass is trouwens geodkoper dan spotify in de UK als vooral als je per jaar betaalt, 89.9 per 10 maanden of 8.99 per maand.
ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max
Als je nou even op de link geklikt hadR_W schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:42:
[...]
Met de Mango update zullen de nodige APIs op orde komen (althans dat is beloofd), en dus zal het voor Spotify ook mogelijk zijn een client voor WP7 te ontwikkelen. Zodra Mango er is verwacht ik ook vrij snel WhatsApp en andere grote afwezigen.
oogjes open, snaveltjes dicht
WhatsApp heeft toegang tot je contactlijst nodig, afaik is de API hiervoor nog niet aanwezig maar komt die met Mango..oisyn schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:57:
[...]
De reden waarom we geen WhatsApp hebben is omdat ze niet de relevante info uit kunnen lezen om te verkopen. Er is geen enkele technische reden waarom WhatsApp niet zou kunnen draaien op WP7.
Ja, dat kan ook met Spotify: https://www.spotify.com/nl/help/faq/purchases/c70070540 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:54:
[...]
Doel je hiermee op de offline mode? Als ik het goed begrijp heb je dan altijd nog de software nodig. Bij Zune krijg ik gewoon een MP3 file en die kan ik overal en met alles afspelen. Is dat met Spotify ook zo dan?
Kijk dat is mooi. Dank voor de verduidelijking.R_W schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:34:
[...]
Ja, dat kan ook met Spotify: https://www.spotify.com/nl/help/faq/purchases/
Niet nodig, je zou ook handmatig een telefoonnummer kunnen invoeren. Als ze met WhatsApp al wat voeten aan de grond van WP7 hadden willen hebben dan had je het allang kunnen downloaden. Punt is alleen dat het businessmodel (het verzamelen en doorverkopen van surfgedrag e.d.) gewoon niet implementeerbaar is op WP7 (gelukkig maar). Ik vraag me dus ook ten zeerste af of WhatsApp überhaupt wel komt na Mango.
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 24-05-2011 18:22 ]
Bron m.b.t hun businessmodel?.oisyn schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:20:
[...]
Niet nodig, je zou ook handmatig een telefoonnummer kunnen invoeren. Als ze met WhatsApp al wat voeten aan de grond van WP7 hadden willen hebben dan had je het allang kunnen downloaden. Punt is alleen dat het businessmodel (het verzamelen en doorverkopen van surfgedrag e.d.) gewoon niet implementeerbaar is op WP7 (gelukkig maar). Ik vraag me dus ook ten zeerste af of WhatsApp überhaupt wel komt na Mango.
De WhatsApp server stuurt als afzender enkel het telefoonnummer door. Dus als de client niet bij je contactlijst kan dan zul je alle nummers moeten gaan onthouden om te ontcijferen met wie je praat of tijdens een groupschat wie wat zegt. Dus in die zin is het wel degelijk nodig. Nu zijn hier ook wel manieren omheen te bedenken natuurlijk.
Het punt blijft nog steeds dat de Windows Phone 7 software alle ontwikkelaars heel erg beperkt. Spotify is er daarom ook nog niet omdat het niet mogelijk is apps te ontwikkelen die op de achtergrond muziek afspelen. Ook is het niet mogelijk om sockets te gebruiken dus wordt het nogal lastig streamen (tenzij je alles over HTTP gaat doen maar dat is verre van ideaal). Het gebrek aan sockets leidt ook tot het gebrek van bijvoorbeeld een SSH client of een VNC client. M.a.w. Microsoft kan niet snel genoeg komen met de Mango update.
[ Voor 3% gewijzigd door R_W op 24-05-2011 18:37 ]

Laten we NU hier meteen stoppen met de WhatsApp/Privacy-discussie, die is hier absoluut niet op zijn plaats. Het WP7-topic werd er ook al door vervuild.
Wil je er over discussieren? Prima, maak dan even een nieuw topic. Dit topic gaat over de Samsung Omnia 7.
Hier ook eindelijk de update notificatie gehad (Deutsche Telekom Omnia 7 16GB) met bootload 4.10.1.9. Bij de eerste paar pogingen kreeg ik error code 800705B4. Ik even zoeken op internet en zag dat het deinstalleren van een aantal apps nog wel eens kan werken.
En jawel! Al mn games verwijdert en hij wou wonderbaarlijk genoeg updaten
.
En jawel! Al mn games verwijdert en hij wou wonderbaarlijk genoeg updaten
ik heb met diverse partijen gesproken die apps ala whatsapp maken. DE killer feature is gebruikersgemak en veel platformen ondersteunen. De huidige WP7 versie biedt niet de mogelijkheden om dit heel goed te kunnen doen. Er zijn absoluut partijen die dit met Mango wel gaan doen (database support, multitasking, betere tile support, toegang tot adresboek!! etc). IK heb geen idee of whatsapp ook komt maar er is absoluut heel veel belangstelling voor.
Whatsapp zal zeker naar WP7 komen, want hun filosofie is natuurlijk dat de app op elke platform aanwezig moet zijn.Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:24:
ik heb met diverse partijen gesproken die apps ala whatsapp maken. DE killer feature is gebruikersgemak en veel platformen ondersteunen. De huidige WP7 versie biedt niet de mogelijkheden om dit heel goed te kunnen doen. Er zijn absoluut partijen die dit met Mango wel gaan doen (database support, multitasking, betere tile support, toegang tot adresboek!! etc). IK heb geen idee of whatsapp ook komt maar er is absoluut heel veel belangstelling voor.
@de rest
Maar we gaan nogal offtopic, dus nu verder over hardware. Ik moet zeggen dat het erg aantrekkelijk is om na de vakantie een Omnia 7 op de kop te tikken. Prijs zal erg laag zijn, terwijl de performance met Mango zeker niet slecht zal zijn. Op Nokia wachten gaat me te lang duren

[ Voor 12% gewijzigd door Relief2009 op 24-05-2011 20:27 ]
raar dan dat ik al een spotify client op mijn telefoon heb om te testen? (op de RTM versie, helaas geen background audio) Deze komt trouwens niet in de marketplace, ze gaan de Mango API voor background audio gebruiken.R_W schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:20:
[...]
Ja.
[...]
Nee, spotify kan geen client schrijven omdat MS z'n API nog niet op orde heeft. Dezelfde reden dat we ook geen WhatsApp hebben
Ik zal me eens verdiepen in de Trophy en de Lg toestellen dan. Zeker het formaat zou een goede factor kunnen zijn om de keuze te maken. Daarnaast is het zowieso wel leuk om wat variatie te hebben in de toestellen in huis. 
Heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van prepaid kaarten voor Zune Pass op ebay? Werken die hier als de marketplace voor Apps werkt? (Dus met de juiste regio en accountinstellingen?)
Heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van prepaid kaarten voor Zune Pass op ebay? Werken die hier als de marketplace voor Apps werkt? (Dus met de juiste regio en accountinstellingen?)
Ik snap niet dat enige kritiek in elk telefoon topic altijd zo wordt ontvangen. Dit is toch PRECIES wat IK ook zeg? Er is nog geen officiele Spotify client omdat (o.a.) de API voor background audio er nog niet is...Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:27:
raar dan dat ik al een spotify client op mijn telefoon heb om te testen? (op de RTM versie, helaas geen background audio) Deze komt trouwens niet in de marketplace, ze gaan de Mango API voor background audio gebruiken.
Niet alle kritiek is een persoonlijk aanval op jou/jouw telefoon en het is totaal niet nodig om meteen als kip zonder kop jouw aankoop te verdedigen. N.B. ik heb zelf ook een WP7 phone aangeschaft, dit weerhoudt mij niet om de feitelijke gebreken aan te stippen. Het IS nu eenmaal zo dat de API nog ernstig te wensen over laat. Daarom kijk ik ook met smacht uit naar de Mango update.
Mijn posts gingen niet zozeer over WhatsApp in het bijzonder maar meer over de onderliggende oorzaak daarvan, waardoor we ook nog even op andere applicaties (zoals bijv. Spotify) moeten wachten.HyperioN schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:22:
[afbeelding]
Laten we NU hier meteen stoppen met de WhatsApp/Privacy-discussie, die is hier absoluut niet op zijn plaats. Het WP7-topic werd er ook al door vervuild.
Wil je er over discussieren? Prima, maak dan even een nieuw topic. Dit topic gaat over de Samsung Omnia 7.
En dan nog zit je binnen het Samsung Omnia 7 topic. Als je over algemenere WP7 zaken wil discussiëren, dan ben je van harte welkom in Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen
Na een update heeft m'n omnia 7 nu een 5.2.1.4 bootloader gekregen (had hiervoor 4.10.1.9) en firmware 2424.11.2.3 (hiervoor iets van 2424.10.x.x). OS uiteraard 7392
.
edit: Na een zoektochtje op XDA blijkt de laatste radio/firmware etc. uit de gelekte ROM van laatst geïnstalleerd te zijn. Search/terug knop enzo doen in games nu niks als je op het touch screen bezig bent. Erg mooi! Ben blij dat ik niks geforceerd heb. Het is toch allemaal nog goed gekomen
edit: Na een zoektochtje op XDA blijkt de laatste radio/firmware etc. uit de gelekte ROM van laatst geïnstalleerd te zijn. Search/terug knop enzo doen in games nu niks als je op het touch screen bezig bent. Erg mooi! Ben blij dat ik niks geforceerd heb. Het is toch allemaal nog goed gekomen

[ Voor 46% gewijzigd door cpt.skydiver op 24-05-2011 22:12 ]
Verwijderd
Dat is nu wel een hele mooie feature van de Omnia7 geworden.cpt.skydiver schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:48:
Search/terug knop enzo doen in games nu niks als je op het touch screen bezig bent.
Kom op HTC, dat wil ik ook op m'n Trophy (al zal HTC hier wel niet meekijken
Verwijderd
De afgelopen dagen geprobeerd om mijn telefoon van dat verrekte "Please connect to USB" schermpje af te krijgen, zelfs met een zelfgemaakte JIG, maar tevergeefs.
Uiteindelijk is het me gelukt met het support tool van MS:
http://support.microsoft.com/kb/2530409
Binnen een paar tellen was hij weer ge-reboot naar het Samsung logo :-)
Ben nu aan het updaten via Zune....
Aangezien mijn telefoon nog een 7004 versie was kreeg ik eerst de februari update 7008
en meteen daarna de 7392 versie (is nog bezig).
Hopelijk zijn mijn zorgen nu voorbij en kan ik mijn foon EINDELIJK weer gaan gebruiken.
(zat dus inmiddels een week zonder!!!)
Binnen een paar tellen was hij weer ge-reboot naar het Samsung logo :-)
Aangezien mijn telefoon nog een 7004 versie was kreeg ik eerst de februari update 7008
Hopelijk zijn mijn zorgen nu voorbij en kan ik mijn foon EINDELIJK weer gaan gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 23:43 ]
[Sorry, gepost onder verkeerde username]
De afgelopen dagen geprobeerd om mijn telefoon van dat verrekte "Please connect to USB" schermpje af te krijgen, zelfs met een zelfgemaakte JIG, maar tevergeefs.
Binnen een paar tellen was hij weer ge-reboot naar het Samsung logo
Binnen een paar tellen was hij weer ge-reboot naar het Samsung logo
Gisteravond ook de update notificatie gehad (T-Mobile Omnia 7 16GB met Telfort provider) met bootloader 4.10.1.9.
Met Zune succesvol geüpdate van 7004 naar de "Februari 7008 update" en daarna de "7392" versie.
Stappen ondernomen:
- Bootloader was 4.10.1.9 en de Samsung update tool werkte niet.
- JIG geprobeerd, maar ook geen succes met de Samsung update tool.
- Microsoft Phone 7 Tool wel geïnstalleerd: (http://support.microsoft.com/kb/2530409)
Met Zune succesvol geüpdate van 7004 naar de "Februari 7008 update" en daarna de "7392" versie.
Stappen ondernomen:
- Bootloader was 4.10.1.9 en de Samsung update tool werkte niet.
- JIG geprobeerd, maar ook geen succes met de Samsung update tool.
- Microsoft Phone 7 Tool wel geïnstalleerd: (http://support.microsoft.com/kb/2530409)
[ Voor 3% gewijzigd door __Stef__ op 25-05-2011 13:19 . Reden: dus -> en ]
dude, check even mijn responses op dit board. Ik corrigeer je omdat wat je zei niet klopte. Spotify bestaat dus al en kan nu dus WEL gemaakt worden. ze hebben ervoor gekozen met Mango te releasen omdat ze dan een betere experience kunnen leveren. Een andere optie NU was om preinstalled met OEM's mee te leveren, dat is veel werk en geregel en daarom is daar niet voor gekozen.R_W schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:41:
[...]
Ik snap niet dat enige kritiek in elk telefoon topic altijd zo wordt ontvangen. Dit is toch PRECIES wat IK ook zeg? Er is nog geen officiele Spotify client omdat (o.a.) de API voor background audio er nog niet is...
Niet alle kritiek is een persoonlijk aanval op jou/jouw telefoon en het is totaal niet nodig om meteen als kip zonder kop jouw aankoop te verdedigen. N.B. ik heb zelf ook een WP7 phone aangeschaft, dit weerhoudt mij niet om de feitelijke gebreken aan te stippen. Het IS nu eenmaal zo dat de API nog ernstig te wensen over laat. Daarom kijk ik ook met smacht uit naar de Mango update.
Dus dat de spotify client er nu nog niet voor iedereen is is dus NIET omdat de background audio er nog niet is.
En om mij dan te beschuldigen als kop zonder kop iets te verdedigen moet je even verder kijken dan je neus lang is en niet meteen zo op je teentjes getrapt te zijn als je wat weerwoord krijgt
Oh ja, ik heb zelf geen enkele telefoon gekocht maar allemaal gekregen van mijn werkgever (zie mijn profiel)
Mijn bootloader was ook 4.10.1.9 en de Samsung update tool werkte wel, dus die "dus" snap ik niet helemaal.- Bootloader was 4.10.1.9, dus Samsung update tool werkte niet.
Verwijderd
Ik heb tot nu de alleen de samsungtool gebruikt, werkte niet
ook de 19 bootloader.
heb nu net 3 weerstandjes gehad van n maat, maar ga thuis eerst nog ff de microsoft tool probere
hopen dat iets lukt
edit.
LUKT NIET!
heb een aantal keer geprobeerd met die zelfgemaakte jig, maar kweet niet of mijn jig gewoon mank is. of dat ik zo scheef ben en telkens niet de juiste pinnetjes kan raken
Verder heeft de microsoft tool ook niets gefixt , want die ziet mijn tel niet eens
ook de 19 bootloader.
heb nu net 3 weerstandjes gehad van n maat, maar ga thuis eerst nog ff de microsoft tool probere
hopen dat iets lukt
edit.
LUKT NIET!
heb een aantal keer geprobeerd met die zelfgemaakte jig, maar kweet niet of mijn jig gewoon mank is. of dat ik zo scheef ben en telkens niet de juiste pinnetjes kan raken
Verder heeft de microsoft tool ook niets gefixt , want die ziet mijn tel niet eens
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 15:41 . Reden: test ]
Dit spreekt elkaar tegen...Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:18:
[...]
ze hebben ervoor gekozen met Mango te releasen omdat ze dan een betere experience kunnen leveren. [..] Dus dat de spotify client er nu nog niet voor iedereen is is dus NIET omdat de background audio er nog niet is.
Noted. Het was toegegeven een beetje een overtrokken reactie. Het was (uiteraard) niet persoonlijk bedoeld.Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:18:
En om mij dan te beschuldigen als kop zonder kop iets te verdedigen moet je even verder kijken dan je neus lang is en niet meteen zo op je teentjes getrapt te zijn als je wat weerwoord krijgt
Niet toevallig een firewall of virusscanner actief die de verbinding blokkeert? Daarnaast programma uitgevoerd als admin?Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:34:
(wat wilde gokjes waar je misschien wat aan hebt).
Verwijderd
Jup 
ik kom verder ook niet in download mode etc
en met die jig gebeurt er al helemaal niets
Als ik downloadmode probeer te starten, dan blijft hij hangen op het samsung omnia begin logo.
(ook als ik probeer te updaten of rollback, dan stopt ie bij stap 6 en loopt ie ook daar vast
) echt frustrerend.
dus als iemand iets weet aub tell me
ik kom verder ook niet in download mode etc
en met die jig gebeurt er al helemaal niets
Als ik downloadmode probeer te starten, dan blijft hij hangen op het samsung omnia begin logo.
(ook als ik probeer te updaten of rollback, dan stopt ie bij stap 6 en loopt ie ook daar vast
dus als iemand iets weet aub tell me
Het duurde bij mij (nadat ie zelf opnieuw was opgestart) wel vrij lang voordat ie bij het connect to pc logo kwam. Weet niet hoe lang je het geprobeerd hebt?
Verwijderd
Een minuut of 10cpt.skydiver schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:17:
Het duurde bij mij (nadat ie zelf opnieuw was opgestart) wel vrij lang voordat ie bij het connect to pc logo kwam. Weet niet hoe lang je het geprobeerd hebt?
Heb ook het bootloader probleem, maar begrijp ik nu goed dat je 10 minuten die camera knop moet indrukken en wachten tot die "connect to pc" melding komt?
Verwijderd
haha nee, ik krijg niet eens connect to pc, bij mij blijft hij hangen op het opstart logo. doet verder niets, maar heb m ook nog geen 10 minuten ingehouden hoor, een minuut of 3 denk ik zogauchov6 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:02:
[...]
Heb ook het bootloader probleem, maar begrijp ik nu goed dat je 10 minuten die camera knop moet indrukken en wachten tot die "connect to pc" melding komt?
Nee hoor ik spreek mezelf niet tegen, jij zei dat het niet kon, dat is wat anders dan niet doen vanwege een betere experience.
Verwijderd
Aangezien mijn omnia niet in download mode gaat, kan ik niets, ook niet met de tool van samsung en MS
mijn vraag is, wordt hier ook wat aan gedaan?
Matthijs weet jij hier mischien iets over?
Matthijs weet jij hier mischien iets over?
even wachten op een fix van samsung, die zou er binnenkort aan moeten komen twitterden ze laatst.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:06:
Aangezien mijn omnia niet in download mode gaat, kan ik niets, ook niet met de tool van samsung en MS
Verwijderd
Linkje aubmcetweaker schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:15:
[...]
even wachten op een fix van samsung, die zou er binnenkort aan moeten komen twitterden ze laatst.
Update taking place... Eindelijk. Dankzij de JIG die vandaag binnenkwam per post. In een keer herkend, en ik kon hem gaan updaten
Verwijderd
Welke jig en van waar als ik vragen magc70070540 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:55:
Update taking place... Eindelijk. Dankzij de JIG die vandaag binnenkwam per post. In een keer herkend, en ik kon hem gaan updaten
Deze, via EBay besteld: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OU:NL:1123
Twee vragen met betrekking tot de huidige onderwerpen:
1) Heeft er iemand een beknopte samenwerkingen over het hele download-mode/jig verhaal? Ik kan het moeilijk volgen...
2) De samsung firmware download van laatst, is die ook nodig/bevorderlijk als er geen problemen met updaten zijn?
1) Heeft er iemand een beknopte samenwerkingen over het hele download-mode/jig verhaal? Ik kan het moeilijk volgen...
2) De samsung firmware download van laatst, is die ook nodig/bevorderlijk als er geen problemen met updaten zijn?
Hahaha je moet die Jig gaan verhuren! Kan je nog rijk van worden als je zo de ervaringen hier leest.c70070540 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:05:
[...]
Verwijderd
duurde het lang voordat ie binnen was?c70070540 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:05:
[...]
anders bestel ik er zo ook eentje
Een weekje, maar als je hem wilt 'huren'...Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:21:
[...]
duurde het lang voordat ie binnen was?
anders bestel ik er zo ook eentje
Inderdaad goed plan. Voor een bak Haagendasz Strawberry Cheesecake mag je langskomen, dan 'JIG' ik hem voor je.ppaddo schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:16:
[...]
Hahaha je moet die Jig gaan verhuren! Kan je nog rijk van worden als je zo de ervaringen hier leest.
Enne... No cure, you only pay half... Dan eten we hem samen op
[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 25-05-2011 20:48 ]
Als ik me niet vergis kun je ook zelf een jig maken met een paar weestandjes en goed positie werk
[edit]
en een link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1092824
[ Voor 10% gewijzigd door Jaguar645 op 25-05-2011 20:50 ]
Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.