Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38
Neefje van me was twee weken terug nog in Engeland in vier (verschillende) telefoonwinkels geweest. Die wilden 'm perse een android telefoon verkopen want WP7 was niks en de omnia was oud... vind het niet eens zo gek als het wat mager verkoopt met zulke verkopers 8)7 .

PS. Hij heeft uiteindelijk een omnia 7 besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwegertje schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:39:
Om je een beetje op te vrolijken gezondekeuze, ik heb zojuist mijn formulier op de post gedaan, en hoop hem maandag te ontvangen. Er zijn dus nog wel mensen die er in geloven! :+
Jottem d:)b *O* :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
R_W schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:18:
[...]

Bedankt voor de link, maar ik zie daar helaas geen indicatie, alleen "we're working on it". Tenzij ik er overheen kijk?
Klopt, jij vroeg of er nog meer info was, dit is alle info die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:28:
Werk aan de winkel Microsoft! Windows Phone 7 is GEEN Windows Mobile! Ik snap dat, de telecomverkopers niet!
Tja, jammer dat het zo al een doodgeboren kindje lijkt voor het geboren is in NL... Helaas heeft Microsoft US er voor gekozen om NL nog niet aan de launch landen toe te voegen vanaf het begin, dus tja, dan krijg je dit soort reacties. Jammer dat Microsoft NL niet wat meer doet om bij de telecom bedrijven in ieder geval wat meer awareness te kweken zodat dit soort uitspraken voorkomen hadden kunnen worden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

@ R_W Ik heb de NoDo update voor m'n Omnia gekregen via die ietwat omslachtige (maar legale) manier van Telefoonverbinding verbreken, internet verbinding verbreken, dan zune starten en weer aansluiten enz.
Heb je linkje van hoe dit precies werkt? Net zitten proberen maar kreeg het niet voor elkaar.
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:56:
[...]

Klopt, jij vroeg of er nog meer info was, dit is alle info die er is.
Oke, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R_W schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:14:
[...]

Heb je linkje van hoe dit precies werkt? Net zitten proberen maar kreeg het niet voor elkaar.
http://www.wpcentral.com/easy-hack-forces-nodo-update

Assublief! Ik gebruik NoDo al sinds 4 april (gelijk geupdate toen ik m'n toestel binnenkreeg, dus heb nooit 'zonder' NoDo mijn WP gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:30:
[...]

http://www.wpcentral.com/easy-hack-forces-nodo-update

Assublief! Ik gebruik NoDo al sinds 4 april (gelijk geupdate toen ik m'n toestel binnenkreeg, dus heb nooit 'zonder' NoDo mijn WP gebruikt)
Zoiets had ik al gevonden, helaas zegt Zune zodra ik op Settings > Phone > Update klik al in minder dan 3 seconde 'Your phone is up to date', als ik m'n PC eerder dan dat disconnect zegt ie 'Could not connect to webserver' (oid). Al zo'n 30x proberen te timen dus ik weet niet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:11
Geen idee of het weer een omnia issue is, maar hij doet weer raar. Ik zit op Nodo, maar ik had al een paar keer van heb ik die app nou verwijderd of waar is die. Maar nu weet ik het dus zeker. Er verdwijnen gewoon apps soms.

Deze kun je dan niet meer downloaden uit de marketplace, bij welke apps het allemaal is gebeurd weet ik zo niet. Bij mijnTVgids en bij Shazam sowieso. Iemand een manier om dit terug te krijgen. Een reset zie ik eerlijk gezegd niet zitten, zijn al me sms'jes en instellingen weg en natuurlijk me oude apps.

Shazam crashte steeds nadat ik de update had geinstalleerd, na reboot van de phone was die dus weg, maarjah ik ben nu bang dat ik nu dus shazam encore moet kopen wat nog niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
LeVortex schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:23:
Geen idee of het weer een omnia issue is, maar hij doet weer raar. Ik zit op Nodo, maar ik had al een paar keer van heb ik die app nou verwijderd of waar is die. Maar nu weet ik het dus zeker. Er verdwijnen gewoon apps soms.

Deze kun je dan niet meer downloaden uit de marketplace, bij welke apps het allemaal is gebeurd weet ik zo niet. Bij mijnTVgids en bij Shazam sowieso. Iemand een manier om dit terug te krijgen. Een reset zie ik eerlijk gezegd niet zitten, zijn al me sms'jes en instellingen weg en natuurlijk me oude apps.

Shazam crashte steeds nadat ik de update had geinstalleerd, na reboot van de phone was die dus weg, maarjah ik ben nu bang dat ik nu dus shazam encore moet kopen wat nog niet lukt.
Shazam hebben ze tijdens de update de verkeerde categorie gegeven en staat nu bij je games.
Verder is het vrij aan de ontwikkelaar om apps uit de marketplace te verwijderen. Heeft niets met je telefoon te maken. Als je dan een app uninstalled kan je deze niet opnieuw downloaden.
MijntvGids staat ook bij je games nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
c70070540 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:12:
[...]

Tja, jammer dat het zo al een doodgeboren kindje lijkt voor het geboren is in NL... Helaas heeft Microsoft US er voor gekozen om NL nog niet aan de launch landen toe te voegen vanaf het begin, dus tja, dan krijg je dit soort reacties. Jammer dat Microsoft NL niet wat meer doet om bij de telecom bedrijven in ieder geval wat meer awareness te kweken zodat dit soort uitspraken voorkomen hadden kunnen worden.
Alsof MS winkels kan dwingen personeel training te laten volgen voor een product wat niet is gelanceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:17:
[...]

Alsof MS winkels kan dwingen personeel training te laten volgen voor een product wat niet is gelanceerd?
Dwingen vast niet, stimuleren daarentegen... :)

*Denkt aan de 8,5 miljard voor Skype*

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:17:
[...]

Natuurlijk niet dwingen, maar wat meer aandacht geven is wat anders dan dwingen natuurlijk...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
c70070540 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:32:
[...]

Natuurlijk niet dwingen, maar wat meer aandacht geven is wat anders dan dwingen natuurlijk...
tsja, als je niet lanceert krijg je ook geen budget. we zijn een gewoon bedrijf hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:32:
[...]

Joh nog een paar maandjes en dat gaat Microsoft Nederland ongetwijfeld haar volledige WP7 marketing afdeling knetterhard aan het werk zetten. Het OS zal zichzelf wel verkopen, met behulp van wat mooie displays en misschien een reclamefilmpje o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens een treurig quote-je:
'Nee joh, dat is niks. We verkopen hem amper, en Windows Mobile is helemaal niks meer. Loopt vaak vast, heeft geen App-winkel enzovoort. Android is veel beter.'
Dat is wel een klein beetje sneu. Goed gemotiveerd en geinteresseerd personeel in een telefoonwinkel zou toch op de hoogte moeten zijn van de nieuwste ontwikkelingen. Bovendien kun je best wat subtieler naar klanten toe zijn hehe.

Overigens vind ik het wel grappig om al die sceptische (en de oprecht geinteresseerde ook overigens) mensen even m'n Omnia in handen te duwen, stuk voor stuk verbazen ze zich over hoe fijn en funky het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
R_W schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:39:
[...]

Zoiets had ik al gevonden, helaas zegt Zune zodra ik op Settings > Phone > Update klik al in minder dan 3 seconde 'Your phone is up to date', als ik m'n PC eerder dan dat disconnect zegt ie 'Could not connect to webserver' (oid). Al zo'n 30x proberen te timen dus ik weet niet waar het aan ligt.
Je hoeft je tijd niet verder te verspillen met die methode, dat werkt niet meer... Zoals hier al meerdere keren is langsgekomen is nodo voor de Omnia 7 (en de Focus 1.4) voor onbepaalde tijd teruggetrokken. Niemand weet wanneer deze weer vrijgegeven wordt en ook Microsoft is hier erg vaag over. Het lijkt er in ieder geval sterk op dat Samsung zich niet naar behoren aan de hardwareeisen die zijn gesteld voor WP7 heeft gehouden, maar MS ze niet wil afvallen.

Even geduld nog dus voor nodo op de omnia (als je niet in de eerste dagen van april al hebt ge-update)

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

mark_vb schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:56:
[...]

Je hoeft je tijd niet verder te verspillen met die methode, dat werkt niet meer... Zoals hier al meerdere keren is langsgekomen is nodo voor de Omnia 7 (en de Focus 1.4) voor onbepaalde tijd teruggetrokken. Niemand weet wanneer deze weer vrijgegeven wordt en ook Microsoft is hier erg vaag over. Het lijkt er in ieder geval sterk op dat Samsung zich niet naar behoren aan de hardwareeisen die zijn gesteld voor WP7 heeft gehouden, maar MS ze niet wil afvallen.

Even geduld nog dus voor nodo op de omnia (als je niet in de eerste dagen van april al hebt ge-update)
Die conclusie had ik na een half uur ook getrokken, bedankt voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
mark_vb schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:56:
[...]

nou nou wat een aannames weer, er is heel duidelijk op het windows phone team blog geschreven dat er een probleem met de firmware package was en dat ze dat aan het oplossen zijn (en het testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:05:
[...]

nou nou wat een aannames weer, er is heel duidelijk op het windows phone team blog geschreven dat er een probleem met de firmware package was en dat ze dat aan het oplossen zijn (en het testen)
Sorry Matthijs, ik ben zeer tevreden over WP7, maar het duurde een eeuwigheid (en zelfs toen pas na veel gezeur van xda-developers members aan het adres van Eric Hautala) voor er ook maar het kleinste beetje duidelijkheid kwam betreffende het terugtrekken van nodo voor de Omnia.

Aannames of niet, ergens is niet goed getest en het lijkt (met nadruk op 'lijkt' natuurlijk) wel heel toevallig dat het 2 updateronden Samsung toestellen zijn die problemen hebben.

En "duidelijk" is niemand geweest... niet Samsung, niet Microsoft.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
mark_vb schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:45:
[...]

Sorry Matthijs, ik ben zeer tevreden over WP7, maar het duurde een eeuwigheid (en zelfs toen pas na veel gezeur van xda-developers members aan het adres van Eric Hautala) voor er ook maar het kleinste beetje duidelijkheid kwam betreffende het terugtrekken van nodo voor de Omnia.

Aannames of niet, ergens is niet goed getest en het lijkt (met nadruk op 'lijkt' natuurlijk) wel heel toevallig dat het 2 updateronden Samsung toestellen zijn die problemen hebben.

En "duidelijk" is niemand geweest... niet Samsung, niet Microsoft.
Het is heel duidelijk dat er een probleem met de firmware package is. Dat het geen antwoord is dat jij wilt hebben is wat anders.

En soms duurt het even voordat men precies weet wat het probleem is. Herkennen DAT er iets aan de hand is kan snel maar daarna uitvogelen wat er precies mis is zodat je dat kunt communiceren duurt soms even.

En omdat er een probleem met de firmware van Samsung is betekend NIET dat ze zich niet aan de hardware standaarden houden. Je trekt nogal wat conclusies die niet kloppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 13-05-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:16:
[...]

Shazam hebben ze tijdens de update de verkeerde categorie gegeven en staat nu bij je games.
Verder is het vrij aan de ontwikkelaar om apps uit de marketplace te verwijderen. Heeft niets met je telefoon te maken. Als je dan een app uninstalled kan je deze niet opnieuw downloaden.
MijntvGids staat ook bij je games nu.
Jah ik had het inderdaad gevonden (nouja gevraagd aan windowssupport op twitter, belachelijk snelle antwoorden :p)

Het gaat mij erom kan ik shazam nog terug krijgen op mijn homescherm? Ik durf hem niet te verwijderen en dan te herinstalleren in verband met de limitations die dan misschien komen (max 5 tags per maand).

Op een andere omnia met shazam ook up to date staat die nog wel gewoon op het homescreen, dat wil ik dus ook graag weer.

ps: Dat ontwikkelaars vrij staan om apps te deleten snap ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:18:
[...]

Het is heel duidelijk dat er een probleem met de firmware package is. Dat het geen antwoord is dat jij wilt hebben is wat anders.

En soms duurt het even voordat men precies weet wat het probleem is. Herkennen DAT er iets aan de hand is kan snel maar daarna uitvogelen wat er precies mis is zodat je dat kunt communiceren duurt soms even.

En omdat er een probleem met de firmware van Samsung is betekend NIET dat ze zich niet aan de hardware standaarden houden. Je trekt nogal wat conclusies die niet kloppen.
Nogmaals: ik ben zeer te spreken over wp7. En het lijkt mij dat speculeren mij vrij staat? In mijn optiek (en vele omnia bezitters met mij) was het netjes geweest als ms of samsung op het moment van terugtrekken iets had laten weten. Een oorzaak hoeft niemand perse te weten en ik snap ook goed dat het achterhalen en communiceren daarvan tijd kost.

Mensen wilden gewoon wekenlang weten of het hun fout was dat sinds de 1e week van april hun toestel niet verder geupdate werd dan 7008. En nu zouden ze het fijn vinden om zo mogelijk een tijdsindicatie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
LeVortex schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:48:
[...]

Jah ik had het inderdaad gevonden (nouja gevraagd aan windowssupport op twitter, belachelijk snelle antwoorden :p)

Het gaat mij erom kan ik shazam nog terug krijgen op mijn homescherm? Ik durf hem niet te verwijderen en dan te herinstalleren in verband met de limitations die dan misschien komen (max 5 tags per maand).

Op een andere omnia met shazam ook up to date staat die nog wel gewoon op het homescreen, dat wil ik dus ook graag weer.

ps: Dat ontwikkelaars vrij staan om apps te deleten snap ik
Ja, ook vanaf de gameshub kun je games pinnen naar het startscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
mark_vb schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:52:
[...]

Nogmaals: ik ben zeer te spreken over wp7. En het lijkt mij dat speculeren mij vrij staat? In mijn optiek (en vele omnia bezitters met mij) was het netjes geweest als ms of samsung op het moment van terugtrekken iets had laten weten. Een oorzaak hoeft niemand perse te weten en ik snap ook goed dat het achterhalen en communiceren daarvan tijd kost.

Mensen wilden gewoon wekenlang weten of het hun fout was dat sinds de 1e week van april hun toestel niet verder geupdate werd dan 7008. En nu zouden ze het fijn vinden om zo mogelijk een tijdsindicatie te krijgen.
Ja dat snap ik ook dat je dat wilt, wil ik zelf ook (heb ook een Omnia) maar dat is nu juist het punt met de manier van uitrollen dat ze je die exacte tijdslijn niet kunnen geven, het hoe en waarom van de manier van uitrollen is al meerdere malen uitgelegd. uiteraard mag je speculeren, ik geef alleen aan dat wat je roept niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:26:
[...]

Ja, ook vanaf de gameshub kun je games pinnen naar het startscherm
Komt er geen snelle update om die zooi terug te verplaatsen. Het zijn toch juist geen games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:39:
[...]

Komt er geen snelle update om die zooi terug te verplaatsen. Het zijn toch juist geen games
een developer heeft bij de update in de marketplace de default category op games laten staan. ze zullen dus een update moeten doen op de app en deze category weer goed zetten. zie je wel vaker gebeuren. (mijntvgids bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Even iets anders:

Voor de mensen die met de Chevron tool NoDo geforceerd hebben, is er nu een fix waardoor ze weer officiële updates kunnen ontvangen. Deze fix is ook goedgekeurd door onze vrienden bij MS.

http://pocketnow.com/wind...fter-microsoft-validation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
cPT.cAPSLOCK schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:52:
Even iets anders:

Voor de mensen die met de Chevron tool NoDo geforceerd hebben, is er nu een fix waardoor ze weer officiële updates kunnen ontvangen. Deze fix is ook goedgekeurd door onze vrienden bij MS.

http://pocketnow.com/wind...fter-microsoft-validation
Weet iemand meer over de andere methodes, en hoe het daar met updates zit? Ik gebruikte de "disable ethernet"methode, en ik zit dus nog op 7390. Heeft iemand anders hier de 7392 update al wel (op de omnia) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_JRP
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 19:54
Lg102 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:17:
[...]

Weet iemand meer over de andere methodes, en hoe het daar met updates zit? Ik gebruikte de "disable ethernet"methode, en ik zit dus nog op 7390. Heeft iemand anders hier de 7392 update al wel (op de omnia) ?
De updates voor de omnia zijn door microsoft even stil gelegd omdat nodo en dus ook 7392 op sommige modellen problemen veroorzaakten. Een gepatchte versie zou "soon" komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lg102 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:17:
[...]

En daarnaast doet die laatste 7392 update niet veel meer dan wat certificaten fixen. Dat je die update nog niet binnen heb is dan ook geen ramp lijkt me. Het is niet dat je bepaalde functionaliteit moet missen.
Overigens wil mijn Omnia 7 ook niet verder dan 7390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ondertussen lijken de Bluetoothproblemen opgelost te zijn. Ik werk nu bijna twee weken met een goed werkende Omnia7 (toch nog fingers crossed :)) waarvan het board vervangen is. Geen last van verslechterend bluetoothsignaal, eigenlijk werkt het probleemloos. Omdat vervangen van het board de oplossing heeft gebracht, gaan er meer BT-probleem-Omnia's naar het reparatiecentrum om het board te vervangen.

Alles duidt er dus op dat we met een hardwareprobleem te maken hebben gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Devster op 17-05-2011 09:07 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:06:
Ondertussen lijken de Bluetoothproblemen opgelost te zijn. Ik werk nu bijna twee weken met een goed werkende Omnia7 (toch nog fingers crossed :)) waarvan het board vervangen is. Geen last van verslechterend bluetoothsignaal, eigenlijk werkt het probleemloos. Omdat vervangen van het board de oplossing heeft gebracht, gaan er meer BT-probleem-Omnia's naar het reparatiecentrum om het board te vervangen.

Joehoe! En binnenkort gaat er dus ook nog een particulier toestel richting reparatiecentrum! :) :)

Bedankt voor het delen. Is er nog iets 'speciaals' aangegeven voor reparatie of is het nu standaard policy bij Samsung/Coolblue om het board te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen_JRP schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:12:
[...]

De updates voor de omnia zijn door microsoft even stil gelegd omdat nodo en dus ook 7392 op sommige modellen problemen veroorzaakten. Een gepatchte versie zou "soon" komen.
Mag ik vragen hoe MS dit gaat aanpakken als er straks veel meer modellen op de markt komen? Of meerdere modellen achter elkaar? Hoe lang gaat MS updates voor een toestel geven?

Hoe zit het als bijvoorbeeld Samsung met nieuwe hardware komt of moet Samsung wachten op nieuwe hardware mogelijkheden vanuit MS? Hoe zit het dan met software die dan in de toekomst op de nieuwe hardware draait en niet op de oude kan draaien? Is dit een soort van fragmentatie? Of gaan ze innovatie tegenhouden en laten ze WP7 altijd draaien op verouderde hardware?

Vind het nog steeds een vage strategie... Niet echt helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Laatst online: 17-06 22:08
Chauffeur onderweg. :+ Can't wait

[ Voor 20% gewijzigd door Zwegertje op 17-05-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:45:
[...]

Mag ik vragen hoe MS dit gaat aanpakken als er straks veel meer modellen op de markt komen? Of meerdere modellen achter elkaar? Hoe lang gaat MS updates voor een toestel geven?

Hoe zit het als bijvoorbeeld Samsung met nieuwe hardware komt of moet Samsung wachten op nieuwe hardware mogelijkheden vanuit MS? Hoe zit het dan met software die dan in de toekomst op de nieuwe hardware draait en niet op de oude kan draaien? Is dit een soort van fragmentatie? Of gaan ze innovatie tegenhouden en laten ze WP7 altijd draaien op verouderde hardware?

Vind het nog steeds een vage strategie... Niet echt helemaal duidelijk.
Volgens mij is het zo dat de huidige toestellen voorlopig nog wel ondersteund worden. Ik verwacht zo'n anderhalf tot 2 jaar na release. Na Mango dus nog 1 a 2 updates?

Er wordt verwacht dat 24 mei nieuwe toestellen aangekonigd gaan worden. Misschien dat we er dan wat meer over te horen gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik dacht dat het alleen een kleine fix was, maar blijkbaar worden er ook low lever drivers op de telefoon bijgewerkt:
@johanptrs: @wmpoweruser the Samsung update isn't just a driver for your pc, it also updates a driver on the phone itself

@johanptrs: @thuisbarista @mahoekst errors die voortkomen uit het gebruik van verschillende low level drivers op de verschillende batches van omnias

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm meteen maar even toegepast. Was zo gepiept. Nu vind ik het wel eens tijd worden om NoDo weer te gaan verspreiden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
Dus zonder de foutmelding is die samsung update niet nodig?
De update liep er namelijk goed door. (m.u.v. de 801812DD error, een usb fout)

[ Voor 59% gewijzigd door Lg102 op 17-05-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wahey
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 17:54
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:15:
[...]

Ik heb 'm meteen maar even toegepast. Was zo gepiept. Nu vind ik het wel eens tijd worden om NoDo weer te gaan verspreiden..
Ik denk dat ze weer begonnen zijn met de verspreiding, want ik kreeg net de melding op m'n telefoon en deze ligt inmiddels aan de PC te updaten naar 7.0.7392.0. Als je haast hebt dus even via de Zune software handmatig checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Ben benieuwd of die ene omnia van iemand hier die niet in downloadmode wilde die firmware update kan installeren. Verwacht eigenlijk van niet, maar zou wel handig zijn.

Ik zie zelf nu 7392 aan het updaten, geen andere update ofzo.
edit: andere omnia niet 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door LeVortex op 17-05-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

wahey schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat ze weer begonnen zijn met de verspreiding, want ik kreeg net de melding op m'n telefoon en deze ligt inmiddels aan de PC te updaten naar 7.0.7392.0. Als je haast hebt dus even via de Zune software handmatig checken.
Ik heb de Omnia ook even aan de laptop gehangen en ik kon 'm ook updaten naar 7392. Lijkt erop dat ze het stilletjes hervat hebben, de boefjes :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zie hem ook maar mijn internet is hier te traag ik laat jullie wel even testen 8)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:00:
Ik zie zelf nu 7392 aan het updaten, geen andere update ofzo.
Als je de vorige update ( NoDo ) nog niet gehad hebt, krijg je die update ingebakken in de laatste update.
.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:18:
[...]

Als je de vorige update ( NoDo ) nog niet gehad hebt, krijg je die update ingebakken in de laatste update.
.
ja maar er is een of andere omnia specific firmware update, het lijkt me niet dat die hierin zit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:20:
[...]

ja maar er is een of andere omnia specific firmware update, het lijkt me niet dat die hierin zit toch?
Nee, niet de fix om te kunnen updaten.
Als je de fix gedaan hebt, dàn kan je weer via de normale manier via Zune updaten.
De update die je dàn krijgt, heeft alle updates die je nog niet gehad hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
Wil iemand met 7392 even vergelijken?

Firmware revision number: 2424.10.11.1
Radio software version: 2424.10.11.1
Bootloader version: 4.11.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
op 7392 met hetzelfde op firmware JK1

Krijg je de update alleen als je phone walshed was dan?

[ Voor 8% gewijzigd door LeVortex op 17-05-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
Volgens mij niet, ten eerste had ik niet 'gewalshed', en daarnaast: http://wmpoweruser.com/sa...ate-now-being-pushed-out/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ppaddo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:47:
[...]

Joehoe! En binnenkort gaat er dus ook nog een particulier toestel richting reparatiecentrum! :) :)

Bedankt voor het delen. Is er nog iets 'speciaals' aangegeven voor reparatie of is het nu standaard policy bij Samsung/Coolblue om het board te vervangen?
Hij ging voor de 2e keer naar de reparateur met de melding dat bluetooth wederom niet goed werkte (slecht geluid, niet willen pairen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35

mendel129

Radioactivator

Allez, nu dan maar update van nodo naar post-nodo 7392, buiten een certificaatje niks nieuw dus...
Alleen men gsm 15min onbeschikbaar :P

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ha, ik kan ondertussen van 7008 (mijn telefoon had na reparatie 7004) weer naar NoDo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Lg102 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:35:
Wil iemand met 7392 even vergelijken?

Firmware revision number: 2424.10.11.1
Radio software version: 2424.10.11.1
Ik heb net geupdate naar 7392 en heb dezelfde versies als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, ook hier is nu de update van 7008 naar 7392 eindelijk bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoeveel MB is zo'n update eigenlijk? Ik heb nog wel wat op en aanmerkingen voor dat Zune geval, maarja het groeit he.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja jottem! Ik sloot net m'n Omnia 7 aan en bij het starten van Zune kreeg ik meteen het update scherm in beeld! Ik ga nu dus ook naar versie 7.0.7392.0 :D Jammer dat het alleen maar een update is van die Birth Certificates (;)) en niet een spannende extra feature ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt de volgende situatie een van jullie toevallig bekend voor?

Ik heb regelmatig dat Wifi niet terug wil komen qua verbinding. Als ik dus verbonden ben met mijn Wifi netwerk en het lockscreen komt er op wil nadat ik hem weer van het lock afgehaald heb de wifi verbinding niet, of slechts na enig aandringen weer verbinding maken. Zodra die verbinding er weer is, werkt alles 100%.

Net zoals bij mijn Bluetooth probleem lijkt het na verloop van tijd erger te worden. Ik heb vanavond nu een paar keer verbinding gemaakt en hoe later het werd, hoe lastiger ik de verbinding voor elkaar kreeg.

Nu gaat mijn toestel sowieso terug naar de leverancier, maar het lijkt er op dat ik er nog een issue aan toe kan voegen. Wat en maandagmorgen toestel heb ik zeg! :(

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 17-05-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Volgens mij heb je er een uit dezelfde batch als ik had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:16:
Komt de volgende situatie een van jullie toevallig bekend voor?

Ik heb regelmatig dat Wifi niet terug wil komen qua verbinding. Als ik dus verbonden ben met mijn Wifi netwerk en het lockscreen komt er op wil nadat ik hem weer van het lock afgehaald heb de wifi verbinding niet, of slechts na enig aandringen weer verbinding maken. Zodra die verbinding er weer is, werkt alles 100%.
Heb ik ook dat de telefoon WiFi uitschakelt als hij gelocked is. Lijkt me een energiebesparende functie, want verder voldoet mijn telefoon prima. Zelfs de batterij lijkt ietsje langer mee te gaan dan voorheen :)

Edit: Dus zodra ik m'n telefoon weer aanzet, maakt 'ie gelijk weer verbinding met WiFi

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
R_W schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:26:
[...]

Ik heb net geupdate naar 7392 en heb dezelfde versies als jij.
Bij mij is de update alleen gelukt na een hardreset (Volume down, camera, power en dan format) daarna lukte updaten wel naar 7392 alleen de bootloader is nog steeds de oude:
Firmware: 2424.10.10.6
Radio software: 2424.10.10.6
Bootloader version: 4.10.1.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Devster schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:06:

Heel goed nieuws !
Misschien toch een brakke BT chip op het board.

Wel gelijk een paar vragen die bij me opkomen, if you don't mind ;) :

- Mag ik wel vragen of je contact met de verkopende partij of met Samsung hebt gehad hierover ?
- Was je hem lang kwijt ?
- belangrijker nog, weet je welk protocol je carkit gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Het is een telefoon die ik van mijn werkgever krijg, dus alles loopt via onze servicedesk. Die hebben contact gehad met Samsung (maar het was zeer lastig om de "productspecialist" te spreken en de reparatieservice waar onze toestellen heen gaan. De details weet ik niet precies, maar ik ben mijn telefoon iets van 1,5 week kwijt geweest. Omdat ik een vervangende Omnia7 kreeg had ik daar dus niet echt last van.

Mijn carkit gebruikt HFP voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Devster

ok, bedankt voor de info.
Zou wel is willen testen met iemand bij wie het wel werkt met zijn carkit in mijn auto voordat ik hem opstuur.
@MatthijsHoekstra, kan ik niet even bij MS langsrijden, zit om de hoek ;)
Genoeg collega's met Omnia's neem ik aan
Lg102 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:52:
Dus zonder de foutmelding is die samsung update niet nodig?
De update liep er namelijk goed door. (m.u.v. de 801812DD error, een usb fout)
Ik krijg die fout ook, maar geen update als ik kijk bij Settings>About>more info
Zal de instructie volgen, voor de duidelijkheid heb die Samsung update niet geinstalleerd, omdat ik niet de symptomen heb waar die voor bedoeld is.

Ik heb dezelfde info inmiddels ook op een MS site gevonden, zie (ook voor andere errorcodes)
Help and Support
misschien handig om in de TS op te nemen ?
offtopic:
note to self, stuur DM naar Hyperion

edit:
update staat erop, netjes backup gemaakt.
Deze wordt opgeslagen in:
C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Windows Phone Update

Alleen jammer dat de Zune client niet adhv de foutmelding (801812DD) zelf met de oplossing op de proppen kwam, maar dat zal ik wel als suggestie indienen. Lijkt me dat de meesten op de PC de meest toegankelijke vrije USB poort gebruiken, en die zit inderdaad meestal op een hub aangesloten wat dus niet werkt bij het updaten blijkbaar.

edit2:
Dang, hoezo social media werkt niet, en MS reageert niet.
Binnen 5 min al reactie op het Windowsblog met dank voor mijn suggestie:
@OrhanA: Great to hear--and great suggestion. It's on our radar.
http://windowsteamblog.co...ia-7-phones.aspx#comments

[ Voor 42% gewijzigd door Yippie op 18-05-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Interessant nieuws voor mensen die last hebben van de hangs tijdens het activeren van download mode in de telefoon
Samsung Omnia 7 reboot loop issue when updating phone from 7390 to 7392 in Windows Phone 7

.edit: nee werkt niet. Wel logisch eigenlijk, want downloade mode kan gewoon niet worden geactiveerd :/

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2011 01:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Huh ? Gaat helemaal niet meer in download mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:35:
[...]

Heb ik ook dat de telefoon WiFi uitschakelt als hij gelocked is. Lijkt me een energiebesparende functie, want verder voldoet mijn telefoon prima. Zelfs de batterij lijkt ietsje langer mee te gaan dan voorheen :)

Edit: Dus zodra ik m'n telefoon weer aanzet, maakt 'ie gelijk weer verbinding met WiFi
Ja, dat snap ik dat dat zo moet. Alleen na het aanzetten zoals jij het noemt, gaat ie bij mij dus niet altijd automagisch weer verbinding maken met Wifi. Dat moet dus handmatig (settings- wifi-connect of zelfs wifi eerst uit en dan weer aan zetten).

Morgen gaat het toestel weer terug. Ik ben benieuwd. Fijn weer een tijdje met mijn X1 spelen! :9
Devster schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:53:
Het is een telefoon die ik van mijn werkgever krijg, dus alles loopt via onze servicedesk. Die hebben contact gehad met Samsung (maar het was zeer lastig om de "productspecialist" te spreken en de reparatieservice waar onze toestellen heen gaan. De details weet ik niet precies, maar ik ben mijn telefoon iets van 1,5 week kwijt geweest. Omdat ik een vervangende Omnia7 kreeg had ik daar dus niet echt last van.
Lekker dan, rechtstreeks contact opnemen met Samsung is mij de vorige keer zeer slecht bevallen. Ze zijn daar nogal van het afschuiven richting leverancier. Ik zal nog eens een poging wagen om de "productspecialist" daar te pakken te krijgen. Noemen ze dat letterlijk zo daar bij Samsung?

[ Voor 34% gewijzigd door PaT op 18-05-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 01:36:
Interessant nieuws voor mensen die last hebben van de hangs tijdens het activeren van download mode in de telefoon
Samsung Omnia 7 reboot loop issue when updating phone from 7390 to 7392 in Windows Phone 7

.edit: nee werkt niet. Wel logisch eigenlijk, want downloade mode kan gewoon niet worden geactiveerd :/
hmm ik was al benieuwd of het bij jou zou werken, ga je contact opnemen met samsung nu? Ik wil wel weten wat ze over zulke problemen zeggen.

Wat gebeurd er precies als je hem in downloadmode zet eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeVortex schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:01:
[...]

hmm ik was al benieuwd of het bij jou zou werken, ga je contact opnemen met samsung nu? Ik wil wel weten wat ze over zulke problemen zeggen.

Dan krijg je een plaatje met een telefoontje en een draadje richting een computer te zien op je scherm. Meer niet
Afbeeldingslocatie: http://support.microsoft.com/Library/Images/2512773.jpg

Edit: @Devster: Hahaha, wie weet. Maar het toestel is dus wel rechtstreeks naar Samsung gegaan (of via jullie leverancier?)

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 18-05-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ppaddo schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:31:
Lekker dan, rechtstreeks contact opnemen met Samsung is mij de vorige keer zeer slecht bevallen. Ze zijn daar nogal van het afschuiven richting leverancier. Ik zal nog eens een poging wagen om de "productspecialist" daar te pakken te krijgen. Noemen ze dat letterlijk zo daar bij Samsung?
Ja, zo noemen ze dat daar. Al hebben wij hem nog nooit kunnen spreken. Hij zou terugbellen, maar ook dat gebeurde niet. Misschien is het een vacature? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ppaddo schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:10:
[...]

Dan krijg je een plaatje met een telefoontje en een draadje richting een computer te zien op je scherm. Meer niet
Actually, camera+volume up geeft
Afbeeldingslocatie: http://www.tmaddict.com/forum/flash/SamsungOmnia7/download_mode.jpg
LeVortex schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:01:
[...]

Wat ik erover hoor is contact opnemen met Samsung een beetje irritant, dus ik probeer het eerst wel via coolblue :). Vind het alleen een beetje raar dat informatie over RMA compleet ontbreekt op hun website 8)7. Ook staat er wel dat je contact op kan nemen via e-mail, maar er staat nergens een e-mailadres |:(
.edit: ah op pdashop.nl staat meer info dan op coolblue.nl 8)7
Daarmee kun je volgens mij de firmware updaten.

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2011 10:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:29:
[...]

Actually, camera+volume up geeft
[afbeelding]

[...]

Wat ik erover hoor is contact opnemen met Samsung een beetje irritant, dus ik probeer het eerst wel via coolblue :). Vind het alleen een beetje raar dat informatie over RMA compleet ontbreekt op hun website 8)7. Ook staat er wel dat je contact op kan nemen via e-mail, maar er staat nergens een e-mailadres |:(
.edit: ah op pdashop.nl staat meer info dan op coolblue.nl 8)7

[...]

Daarmee kun je volgens mij de firmware updaten.
Ah je hebt gelijk (de mijne wil wel in download mode dus), maareh, als je die modus geforceerd heb door camera+volume up in te drukken tijdens het booten, dan kan je hem toch wel gewoon uitzetten? Lijkt me niet dat het toestel 'draadloos' iets gaat doen?

Coolblue verstrekt op verzoek alleen maar redelijk generieke informatie. Ik denk dat je bij het inleveren van het toestel vriendelijk zal moeten verzoeken om hem naar samsung te sturen en er een nieuw boardje in te laten zetten. Anders zal hij wel weer het reguliere proces van firmware updaten in gaan en krijg je hem terug met de melding dat er 'corrupte software' op het toestel zat. (en waarna uiteraard je problemen niet opgelost zijn).

[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 18-05-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Ik weet hoe en wat downloadmode doet, maar ik was benieuwd wat jou (.Oisyn) omnia laat zien. Eerst liet mijn omnia hetzelfde zien als Ppaddo en nu hetzelfde als jij liet zien.

@ppaddo: Ik heb mijn telefoon gewoon bij allebij de keren hard uitgezet, hij starte daarna gewoon op. Dus kan denk ik geen kwaad.

Ik ben dus benieuwd wat jij voor plaatje of melding krijg omdat hij niet in download mode kan. Of is dat uitroepteken juist dat je omnia niet meer in download mode kan? want dan ben ik nu ook fucked :(

[ Voor 11% gewijzigd door LeVortex op 18-05-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ppaddo schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:50:
Ah je hebt gelijk (de mijne wil wel in download mode dus), maareh, als je die modus geforceerd heb door camera+volume up in te drukken tijdens het booten, dan kan je hem toch wel gewoon uitzetten? Lijkt me niet dat het toestel 'draadloos' iets gaat doen?
Ik snap je punt niet helemaal eigenlijk? Ja dat kan idd. Maar ik kom dus niet eens in download mode, hij blijft dan hangen op het Samsung logo (dit is ook als ik de telefoon opstart met een USB kabel erin, ookal is die USB kabel die van de lader)
Anders zal hij wel weer het reguliere proces van firmware updaten in gaan en krijg je hem terug met de melding dat er 'corrupte software' op het toestel zat. (en waarna uiteraard je problemen niet opgelost zijn).
Waar heb ik een nieuw bordje voor nodig dan? Een firmware update die die boot crash fixt lijkt mij eigenlijk de oplossing bij uitstek :)

Goed, ik stuur 'm ook terug wegens het wegvallende geluid, maar daar heb ik het nog niet over gehad dus dat kon jij niet weten ;)

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Vage bedoening weer met die Omnia. Hij wil maar niet in download mode komen... De update werkt niet, hij blijft hangen in stap 6 rebooting. De vorige update lukte bij mij pas nadat ik de telefoon terug had gezet naar de fabrieksinstellingen, dus dat ga ik dan nu nogmaar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
c70070540 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:08:
Vage bedoening weer met die Omnia. Hij wil maar niet in download mode komen... De update werkt niet, hij blijft hangen in stap 6 rebooting. De vorige update lukte bij mij pas nadat ik de telefoon terug had gezet naar de fabrieksinstellingen, dus dat ga ik dan nu nogmaar eens proberen.
daar is een fix voor, die is gepost door .Oisyn hierboven, een linkje naar de Microsoft site waar dan weer een linkje staat voor de download van de samsung site. Ik kan hem vanmiddag anders nog wel voor je opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:58:
[...]

Ik snap je punt niet helemaal eigenlijk? Ja dat kan idd. Maar ik kom dus niet eens in download mode, hij blijft dan hangen op het Samsung logo (dit is ook als ik de telefoon opstart met een USB kabel erin, ookal is die USB kabel die van de lader)

[...]

Waar heb ik een nieuw bordje voor nodig dan? Een firmware update die die boot crash fixt lijkt mij eigenlijk de oplossing bij uitstek :)

Goed, ik stuur 'm ook terug wegens het wegvallende geluid, maar daar heb ik het nog niet over gehad dus dat kon jij niet weten ;)
We hebben het volgens mij over 2 verschillende dingen. N.a.v. van jouw post had ik mijn toestel opgestart met camera en volume up ingedrukt en kreeg toen inderdaad de afbeelding die jij postte. Ik vroeg mij vervolgens af of ik mijn toestel zondermeer kon uitzetten (omdat die melding op het scherm dat zo expliciet tegen spreekt).

Het nieuwe boardje zou voor mij mogelijk een hoop bluetooth problemen oplossen. Dat 'did the trick' bij Devster (vergelijkbare problemen) en dus hopelijk bij mij ook. Wegvallend geluid heb ik ook last van, mogelijk dat dat ook iets hardwarematigs is? Ik ga morgen wel naar Coolblue op de Oudedijk en dan zien we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ppaddo schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:11:
[...]

We hebben het volgens mij over 2 verschillende dingen. N.a.v. van jouw post had ik mijn toestel opgestart met camera en volume up ingedrukt en kreeg toen inderdaad de afbeelding die jij postte. Ik vroeg mij vervolgens af of ik mijn toestel zondermeer kon uitzetten (omdat die melding op het scherm dat zo expliciet tegen spreekt).
Aaah ok, ja je kunt 'm gewoon uitzetten, het doet verder niets als ie niet verbonden is aan een PC die een update-applicatie runt oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

LeVortex schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:11:
[...]

daar is een fix voor, die is gepost door .Oisyn hierboven, een linkje naar de Microsoft site waar dan weer een linkje staat voor de download van de samsung site. Ik kan hem vanmiddag anders nog wel voor je opzoeken.
Ja, dat klopt, en daarvoor moet je hem in download mode zetten, wat dus ook niet lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Wat lukt er niet aan de downloadmode? Foutmelding? Je doet het wel precies zo als er staat? De twee knoppen en dan inpluggen in de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Ik heb ook de bootloader 4.10.1.9, lukt niet om in download mode te komen (camera + volume up button methode). Het installeren van de 7392 update en de Samsung patch lukt dus niet, omdat de telefoon blijft hangen bij de reboot. Heb ook al een hard reset geprobeerd (camera + volume down button methode), maar dat helpt niet.
Als ik zo rond lees op internet lijkt de enige manier om in download mode te komen te zijn om een zogenaamde usb jig te gebruiken, zoals deze.

Ik hoop dat samsung snel met een fix komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die jig kende ik niet. Wel een interessante optie. Voor die €7 hoef ik het niet te laten, ik probeer het gewoon :)
.edit: besteld :)

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

LeVortex schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:43:
Wat lukt er niet aan de downloadmode? Foutmelding? Je doet het wel precies zo als er staat? De twee knoppen en dan inpluggen in de computer?
Twee knoppen indrukken en dan blijft hij op het startscherm staan, en start niet verder. Ik zie een uur of wat het Samsung Omnia logo, en er gebeurt verder niets. Ik heb ook de jig maar besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En hij wordt ook heel warm, waarschijnlijk loopt ie gewoon 100% CPU te vreten in een infinite loop oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:56:
En hij wordt ook heel warm, waarschijnlijk loopt ie gewoon 100% CPU te vreten in een infinite loop oid.
Inderdaad, erg warm ja. Wachten op de jig, en dan nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:01
Zojuist op mijn Omnia 7 via de Zune software succesvol update 7.0.7392.0 geïnstalleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
Voor de doe-het-zelfers onder ons (dit is tenslotte tweakers...), de usb jig is vrij simpel zelf te maken m.b.v. een micro-usb plug en een 300k OMH, 5% weerstand. Zie hier een voorbeeld hoe je dat kan doen, maar er zijn meer video's op youtube.

Toch wel treurig dat het zover moet komen eerlijk gezegd.

[ Voor 9% gewijzigd door RoccoS op 18-05-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
Nou, ik heb mijn telefoon met bootloader 4.10.1.9 kunnen fixen! Je kan daarvoor inderdaad de usb jig gebruiken. Ik ben meer het ongeduldige type, en vond op youtube deze uitleg waarmee je met drie weerstandjes van 100k zelf de telefoon in download mode kunt krijgen. Het was even priegelen om de twee contactjes in de micro-usb aansluiting te vinden, maar het is gelukt! Let erop dat je de weerstandjes afplakt met tape zodat je niet met je vingers ermee contact maakt. Je kan bij de electronica-winkel de weerstandjes kopen (€1 voor 10 stuks....), scheelt dus wat kosten en het scheelt wachten :)

De Samsung patch en de 7392 update zijn geïnstalleerd!

[ Voor 10% gewijzigd door RoccoS op 18-05-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe werkt dat dan? Met die weerstandjes de download mode activeren, en er daarna gewoon een datakabel aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:49:
Hoe werkt dat dan? Met die weerstandjes de download mode activeren, en er daarna gewoon een datakabel aan hangen?
Download en run de Samsung patch. Het update-programma vraagt je op een gegeven moment om de telefoon aan te sluiten. Zet de telefoon dan in download-mode met het weerstand-truukje of de usb jig, en sluit hem dan aan met de usb-kabel aan je computer. Het upgrade-programma herkent nu de telefoon en installeert de patch. Als dat voltooid is, kan je zonder problemen de 7392 update installeren via de Zune client.

[ Voor 9% gewijzigd door RoccoS op 18-05-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Awesome :). Morgen maar even 3 weerstandjes halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:55:
Awesome :). Morgen maar even 3 weerstandjes halen.
en een usb connector ;), het ziet er niet lastig uit, schijnbaar maakt het niet eens uit als je de verkeerde pinnetjes pakt, dan doet die het alleen niet. Dus moet je het nog eens proberen. Ben benieuwd of het werkt.

een 300 KiloOhm transistor kan ook las ik vanmiddag op youtube

edit: ja kiloOhm dat bedoelde ik inderdaad, dat ene youtube filmpje hierboven is beter dan die ik had vanmiddag. Daar moest je een usb connector hebben bij deze niet.

edit2: RoccoS ja, maar met een USB connector kun je de jig daar gewoon opplakken, minder gezeur dat je de verkeerde pin pakt

[ Voor 31% gewijzigd door LeVortex op 18-05-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

300 kiloohm waarschijnlijk? Aangezien ze 100k per stuk zijn, en in serie geschakelde weerstandjes kun je gewoon bij elkaar optellen :)

usb connector is niet echt nodig, maar wellicht wel handig, daar zat ik ook over na te denken idd. Bij radiocentrum in Utrecht hebben ze volgens mij geen losse connectoren, maar ik dacht gewoon een kabel te halen van 5 euro en die kapot te knippen. Is waarschijnlijk een stuk prettiger dan dat gepriegel op de connectoren op de telefoon zelf :)

[ Voor 56% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
Ik heb het dus zonder micro-usb connector gedaan, exact zoals in het filmpje. Na een paar minuten proberen lukte het om de twee juiste contacten te pakken. Het zijn de twee contacten die het meest aan de buitenkant zitten, dus het verste van de koptelefoon-aansluiting af. Vanavond ook nog even de Omnia 7 van mijn vriendin doen...

[ Voor 32% gewijzigd door RoccoS op 18-05-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, zo te zien heb ik geluk gehad dat alles meteen goed ging hier.

Ik heb nu wel dat m'n batterij met een razend tempo leeg aan het lopen is, maar na wat googlen kwam ik er al snel achter dat dit een bekend post-NoDo probleem is en dat het met even de batterij volledig leeg laten lopen en vervolgens via netstroom weer compleet vol te laden opgelost zal zijn. Dat hopen we dan maar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38
Waarom moeten ze die Deutsche Telekom telefoons nou alweer uitstellen :( . Nog een week wachten. Ik heb overigens wel de 4.10.9 bootloader en krijg als ik in download mode ga ook dit scherm.
Afbeeldingslocatie: http://support.microsoft.com/Library/Images/2512773.jpg
Dat moet goed zijn?

Anders ga ik vast een jig maken :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Ik ben sinds gister ook een blije bezitter van een omnia 7. Nu wilde ik er vanmiddag (om 2 uur) muziek op zetten, en dat is tot nu nog niet gelukt... Ik heb hiervoor Zune nodig, maar die start simpel weg niet. Zodra ik hem start zoekt hij updates, dan zegt ie: Updates Downloaden 100% en doet ie niks meer. En helaas lijkt het een beetje op apple, er is geen andere manier op er bestanden op te krijgen dan via dit programma. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwegertje schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:43:
Ik ben sinds gister ook een blije bezitter van een omnia 7. Nu wilde ik er vanmiddag (om 2 uur) muziek op zetten, en dat is tot nu nog niet gelukt... Ik heb hiervoor Zune nodig, maar die start simpel weg niet. Zodra ik hem start zoekt hij updates, dan zegt ie: Updates Downloaden 100% en doet ie niks meer. En helaas lijkt het een beetje op apple, er is geen andere manier op er bestanden op te krijgen dan via dit programma. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Wel eens geprobeerd om Zune met administrator rechten te starten? In het begin had ik ook ruzie met Zune, maar met deze 'truuk' niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
Zelfde probleem, blijft bij 100% gewoon hangen. Had ik inderdaad al geprobeerd. :) Maar ik zie dat zune ook gewoon een service is. Ik heb hem gewoon van de zune site af gehaald. Ik heb op download now geklikt, dus zonder de sign-up..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Zwegertje, probeer het nog is met deze instructie:
Troubleshooting Zune software install errors
Install the Zune software

Note The software package is ~250 MB.

Disconnect your Zune player or phone from your computer.
Go to http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=206980.
Select the appropriate language and click Download.
Click Run to install the software.
Follow the instructions to install the software.
Once the Zune software is installed, connect your phone or Zune player to your computer using the USB cable included with the phone or player. The Zune software should automatically open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:39:
[...]

Bij mij is de update alleen gelukt na een hardreset (Volume down, camera, power en dan format) daarna lukte updaten wel naar 7392 alleen de bootloader is nog steeds de oude:
Firmware: 2424.10.10.6
Radio software: 2424.10.10.6
Bootloader version: 4.10.1.9
Kreeg gisteren ook de update verder geen problemen, maar heb de volgende versie nummers:
Firmware: 2424.10.11.1
Radio software: 2424.10.11.1
Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.