Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yippie schreef op maandag 25 april 2011 @ 03:01:
Wel lekker zo'n groot scherm, maar niet erg praktisch.
Heb wel wat zitten kijken naar kleine schoudertasjes, ook handig voor op reis etc.
Wordt tijd voor mannen handtasje's :+

Nu we toch bezig zijn, hoe doen jullie dat ?
Wat jij zoekt noemen ze aan de andere kant van de grote roeivijver een Murse wat staat voor Male Purse. Volgens mij bekend gemaakt door Joey Tribiani in Friends. Hier nog wat meer info daarover.

Zelf heb ik mijn Omnia 7 in een hoesje van Noreve zitten. Die bevalt ondertussen prima. In het begin zat die iets te strak, maar dagelijk gebruik heeft hem net die speling gegeven die ik nodig heb. D telefoon gaat of los in de hand, of in een jaszak of desnoods in een broekzak. Skinny jeans zijn niet mijn ding dus dat past nog best :+

edit:
Ik heb nog even naar die link van je naar Zalando gekeken. Nou wil ik helemaal niet de stoere heteroseksuele bink uit hangen, maar 99% van die tassen gaan echt niet gebruik worden door mannen hoor

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 25-04-2011 08:15 . Reden: reactie op linkje naar Zalando toegevoegd ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op maandag 25 april 2011 @ 03:01:
@hAI
Dat lijkt me niet lekker bellen, of doe je dat altijd handsfree ?
Nee je flipt de case open gewoon zoals een clamshell telefoon. Dat is makkelijker dan bijvoorbeeld een hoes waar de telefoon helemaal ingeschoven zit.Bij fotograferen zit de opengeklapte case wel enigszins onpraktisch.
Heb zelf de BarelyThere van Casemate besteld, zit een screenprotector & poetsdoekje bij.
Ik vind die volledig silicon cases een veel te goedkope uitstraling geven aan de telefoon.
Blijf je nog wel met het euvel zitten waar de telefoon te stoppen.
Jaszak of zo zorgt ervoor dat je hem weleens kan vergeten, bovendien heb je deze niet bij je met dat mooie weer. Hij is te groot voor in de broekzak imo waar er eventueel ook overal stof tussenkomt en het in aanraking komt met sleutels etc.
...
Nu we toch bezig zijn, hoe doen jullie dat ?
Door de gesloten cover kan de telefoon prima in een broekzak ook als daar eventueel nog iets anders inzit. Het is inderdaad wel nogal groot.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

Ik zit nu ook te overwegen een Windows Phone 7-toestel te kopen. Mijn 3GS raakt snel leeg en is fysiek erg aan het degraderen door de slechte bouwkwaliteit. De iPhone 4 is me veel te duur en ik raakte van Windows Phone 7 erg enthousiast door de hardwarematige versnelling, welke bij Android-toestellen vrijwel altijd ontbreekt.

Ik heb alleen wat vraagjes:

- Kan je momenteel al wat qua AppStore en dergelijke? Omdat het hier nog niet uit is officiëel
- Valt er ook Android op deze toestellen te zetten (ik hou wel van kunnen pielen met m'n toestel)
- Ik vond het concept Custom Roms uit het WM-tijdperk erg leuk, kan dat ook weer met Windows Phone-toestellen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:54:
Ik zit nu ook te overwegen een Windows Phone 7-toestel te kopen. Mijn 3GS raakt snel leeg en is fysiek erg aan het degraderen door de slechte bouwkwaliteit. De iPhone 4 is me veel te duur en ik raakte van Windows Phone 7 erg enthousiast door de hardwarematige versnelling, welke bij Android-toestellen vrijwel altijd ontbreekt.

Ik heb alleen wat vraagjes:

- Kan je momenteel al wat qua AppStore en dergelijke? Omdat het hier nog niet uit is officiëel
- Valt er ook Android op deze toestellen te zetten (ik hou wel van kunnen pielen met m'n toestel)
- Ik vond het concept Custom Roms uit het WM-tijdperk erg leuk, kan dat ook weer met Windows Phone-toestellen?
De app store bevat 15.000 apps. Je kunt zelf wat rondbrowsen op http://wp7applist.com/ om te zien of je het wat vind. Er zijn relatief nog maar weinig NL specifieke apps. De games zijn echter erg goed.
Er valt geen android op te zetten.
Custom roms zijn er niet. De standaard ervaring is veel meer restricted dan vroeger met Windows Mobile. Wel is het veel prettiger, praktischer, stabieler. De telefoon is daarom nuttiger als smartphone maar minder als tweakerplatform. Wel is het mogelijk om de telefoon te unlocken en apps te sideloaden buiten de marketplace om. Het XDA forum is daarvoor een goede plek.

Op dit moment is de telefoon er niet in het Nederlands en moet je een niet NL live account gebruikemn om de marketplace te bereiken. Er zijn geen garanties dat je dat op de huidige telefoons wel een Nederlandse versie kan zetten of je live account kan laten omkatten naar een NL account.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat mn batterij kapot is :'( ! M'n Omnia7 gaat zo snel leeg! Gisteravond 45 minuten muziek geluisterd en 3 uurtjes gesurft via 3G en toen was mn batterij dood. Dus echt 100% leeg.

Ik lees dat mensen hier wel 1,5 tot 2 dagen met hun batterij doen. Dat is me nog nooit gelukt. Max is uurtje of 17, bij relatief weinig gebruik.

Is dit normaal of is m'n batterij echt stuk?

Ik heb mn toestel nu ongeveer 3 weken, en m'n schermhelderheid staat vaak op Automatic, gisteravond de hele avond op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:25:
Ik denk dat mn batterij kapot is :'( ! M'n Omnia7 gaat zo snel leeg! Gisteravond 45 minuten muziek geluisterd en 3 uurtjes gesurft via 3G en toen was mn batterij dood. Dus echt 100% leeg.

Ik lees dat mensen hier wel 1,5 tot 2 dagen met hun batterij doen. Dat is me nog nooit gelukt. Max is uurtje of 17, bij relatief weinig gebruik.

Is dit normaal of is m'n batterij echt stuk?

Ik heb mn toestel nu ongeveer 3 weken, en m'n schermhelderheid staat vaak op Automatic, gisteravond de hele avond op low.
Kan je ook in de gaten houden hoe je ontvangst sterkte is? Als een telefoon continu wel/niet verbonden is met een zendmast, dan vreet dat ook stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
cpt.skydiver schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:19:
Ik bedoelde ook geen linkje maar meer de versie (als in de taal,bijv
XEN).
Kijk maar gewoon in die xda-dev guide... Standaard 'XENJK1', simpel als wat.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:13:
[...]

Kan je ook in de gaten houden hoe je ontvangst sterkte is? Als een telefoon continu wel/niet verbonden is met een zendmast, dan vreet dat ook stroom.
Ik werk op een klein vliegveldje in de Haarlemmermeer ( ;) ) en vreemd genoeg is het 3G bereik daar matig tot slecht. Van alle 3 de providers. Echter, toen ik mijn BlackBerry nog had hield mijn batterij het ook bij 60 minuten muziek en 3 uurtjes surfen via 3G wel een hele dag (+/- 20u) uit. Beide zijn 1500mah batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:32:
[...]

Ik werk op een klein vliegveldje in de Haarlemmermeer ( ;) ) en vreemd genoeg is het 3G bereik daar matig tot slecht. Van alle 3 de providers. Echter, toen ik mijn BlackBerry nog had hield mijn batterij het ook bij 60 minuten muziek en 3 uurtjes surfen via 3G wel een hele dag (+/- 20u) uit. Beide zijn 1500mah batterijen.
Laat me raden, één van de MS medewerkers die allemaal een Omnia 7 gehad hebben? :) Rond Schiphol is de 3G ontvangst van mijn provider (T-mobile) echt beroerd. Ik rij iedere dag over de A4 heen en weer, en bij Schiphol valt zonder uitzondering iedere keer de dataverbinding op mijn Omnia 7 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Matthijs Hoekstra,

Ik heb eindelijk wat info weten te vinden over de toegepaste BT module in mijn auto.

Ik heb het in mijn overzichtpost in blauw er bij gezet: zie ppaddo in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"

Meer info is op E-bay te vinden:

Zou je als dat is toegestaan een tipje van de sluier kunnen oplichten en aan kunnen geven waar het fout gaat met die BT koppeling? En dan eigenlijk met name of het iets softwarematigs is, of iets anders?

Mooie quote uit die aanbieding:
Es werden einfach alle Bluetooth Handys unterstützt!
;)

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 26-04-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

Ik heb nu een paar dagen de Samsung Omnia 7. Werk goed. Ik heb alleen een probleem met het verkrijgen van de nodo update. Ik heb wel de update gekregen om beter te kunnen update (versie 7.0.7008.0) maar krijg met geen mogelijkheid nodo update.

Ik heb al geprobeerd de update te forceren via de volgende methode: http://phone7.wordpress.c...und-to-force-nodo-update/ (Zune laten checken voor een update en dan na 3 sec de wireless uitschakelen. Maar dit is mij na een 20 tal pogingen niet gelukt.)

Ik heb niet geprobeerd om met de PBK file te updaten (http://www.mobiletechworl...e-on-the-samsung-omnia-7/), dit schijnt je toestel in een staat te brengen waarmee je eventuele latere updates niet meer kan ontvangen. Dit is een risico die ik niet wil lopen.

Ik heb een KPN Hi abbonement, misschien dat het hier wat mee te maken heeft aangezien de update gefaseerd uitgebracht wordt maar als ik de status pagina van Microsoft mag geloven is die fase voorbij (http://www.microsoft.com/...pdate-schedule-world.aspx).

Heeft iemand nog een idee om de nodo update te krijgen? Of is het echt gewoon een kwestie van wachten en krijg ik hem ooit vanzelf?

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaz schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:19:
Ik heb nu een paar dagen de Samsung Omnia 7. Werk goed. Ik heb alleen een probleem met het verkrijgen van de nodo update. Ik heb wel de update gekregen om beter te kunnen update (versie 7.0.7008.0) maar krijg met geen mogelijkheid nodo update.

Ik heb een KPN Hi abbonement, misschien dat het hier wat mee te maken heeft aangezien de update gefaseerd uitgebracht wordt
Het gaat er vooral om dat je phone een branded of unbranded phone is. Niet welk sim erin zit.

Er zweven bijvoorbeeld in Nederland nogal wat Duitse Omnia 7's rond die initieel als t-mobile telefoon zijn aangemerkt. Die updaten pas als t-mobile de update heeft vrij gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

Ik heb hem gekocht via gsmwijzer.nl. Volgens mij is hij unbranded maar werd wel geleverd met een oekraïense handleiding.

edit: Ik heb nog een alternatieve methode gevonden. Deze ga ik hopelijk vanavond testen. Als het lukt laat ik het weten.

[ Voor 34% gewijzigd door Yaz op 26-04-2011 17:07 ]

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Ook hier 1tje van GSMwijzer, die nog niet wil updaten na 7008.
Toestel heeft verder niks van een telco zoals bij de Duitse versie's wel het geval is ( logotje Tmobile, APN ingesteld etc ), en ik kan opmaken dat die van mij uit Croatie komt.

Lijkt me dus dat het wachten gewoon is op de telco hier, VF in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
De enige 100% zekere manier om te checken of je telefoon branded is, is settings -> about.
Zou dan een telco in dat blokje Phone Information moeten staan.

Als er een telco staat, is het wachten op hen. Zo niet, is het wachten op MS (tenzij je een geforceerde methode wil proberen, met de risico's van dien). In principe zou je hem dan al moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een raar probleem met mijn Omnia 7. Ik heb hem overgenomen van iemand en een factory reset uitgevoerd. Nu heb ik in korte tijd 2 maal spontaan een reboot gehad. 1 keer bij het browsen en 1 keer na het verwijderen van een email.

Ik heb nog geen apps geïnstalleerd, alleen mail en dergelijke ingesteld.WiFi stond op dat moment aan.

Herkent iemand dit probleem? WP7 zegt dat er geen updates zijn en dat de software up to date is.

Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@BillSpaarbank

geen idee, misschien toestel niet helemaal 100%, hoop dat je aankoopsbewijs en/of copy contract voor garantie hebt indien je daar een beroep op moet doen.

Hoe heb je de reset uitgevoerd, via Settings>About>Reset your phone of via Diagnosticsmenu optie *2767*3855# ( grote kans dat het tot het zelfde leid )

Dit schijnt de manier te zijn om te formateren:
pull the battery... reinsert the battery... DO NOT TURN THE PHONE ON..

now press n hold the vol down, camera, then power and keep them all held in until the format screen pops up. follow the on screen instructions...
cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:47:
De enige 100% zekere manier om te checken of je telefoon branded is, is settings -> about.
Zou dan een telco in dat blokje Phone Information moeten staan.

Als er een telco staat, is het wachten op hen. Zo niet, is het wachten op MS (tenzij je een geforceerde methode wil proberen, met de risico's van dien). In principe zou je hem dan al moeten hebben.
Dat veld is inderdaad leeg, mijn abbo gaat 5 Mei in, wellicht dat het daarmee te maken heeft.
Als MS hem zou pushen kan het natuurlijk over internet via Zune.

[ Voor 12% gewijzigd door Yippie op 26-04-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Yippie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:38:
@BillSpaarbank

geen idee, misschien toestel niet helemaal 100%, hoop dat je aankoopsbewijs en/of copy contract voor garantie hebt indien je daar een beroep op moet doen.

Hoe heb je de reset uitgevoerd, via Settings>About>Reset your phone of via Diagnosticsmenu optie *2767*3855# ( grote kans dat het tot het zelfde leid )

[...]

Dat veld is inderdaad leeg, mijn abbo gaat 5 Mei in, wellicht dat het daarmee te maken heeft.
Als MS hem zou pushen kan het natuurlijk over internet via Zune.
Ik heb netjes de bon erbij en dergelijke, dat is allemaal wel in orde. Hij is van eind februari en voorzien van de 7008 update.

Ik heb in eerste instantie een factory reset gedaan via Settings>About>Reset your phone

Later heb ik een tweede reset gedaan door de telefoon uit te zetten en het toestel aan te zetten met de cameraknop, windowsbutton en de aan-toets. Daarna 2 keer op de windowstoets gedrukt voor een reset.

Het vreemde is dat ik nergens op internet iets kan vinden over het sontaan rebooten van een Omnia 7. De LG en de HTC hebben er blijkbaar wel last van.

Ik verdenk misschien mijn simkaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Heeft iemand al geprobeerd om prepaid MS points toe te voegen aan zijn/haar Zune account ?
Zo ja, kan je daar ook betaalde apps mee kopen ?

Voor de duidelijkheid, gaat om de zelfde punten als voor de X360, je zal wel de US versie dan moeten hebben denk ik. Op internet legio mogelijkheden om deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleempje, regelmatig valt een gesprek na 1 of 2 minuten weg, althans... de audio. Als ik dan opnieuw bel is het geen enkel probleem en kan ik rustig een uur bellen.
Is dit een bekend probleem voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Yaz schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:19:

...
Zoals ik een paar posts boven de jouwe al schreef lijkt het er op of MS de NoDo update voor de Omnia 7 teruggetrokken heeft (waarschijnlijk omdat sommige omnia's er een corrupte download modus aan over houden) Advies is om geduldig te wachten. Als je een T-Mo branded Omnia had, dan zat je nu nog vast op 7004 (kijk hier, onder Deutsche Telekom).

De enige manier om sinds 11 april te upgraden naar NoDo op je Omnia is het gebruik van chevron, maar dat wordt inmiddels afgeraden wegens mogelijke toekomstige upgrade problemen (plus je raakt je data/settings kwijt).

@Matthijs Hoekstra:
Wellicht dat jij wat meer duidelijkheid kan verschaffen betreffende het "on hold" zijn van NoDo op de Omnia?

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38
Yippie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:48:
Heeft iemand al geprobeerd om prepaid MS points toe te voegen aan zijn/haar Zune account ?
Zo ja, kan je daar ook betaalde apps mee kopen ?

Voor de duidelijkheid, gaat om de zelfde punten als voor de X360, je zal wel de US versie dan moeten hebben denk ik. Op internet legio mogelijkheden om deze te kopen.
Nee dat is niet mogelijk. Staat ook in een thread op answers.microsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10

McBoom

Broem

mark_vb schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:03:
[...]

Zoals ik een paar posts boven de jouwe al schreef lijkt het er op of MS de NoDo update voor de Omnia 7 teruggetrokken heeft (waarschijnlijk omdat sommige omnia's er een corrupte download modus aan over houden) Advies is om geduldig te wachten. Als je een T-Mo branded Omnia had, dan zat je nu nog vast op 7004 (kijk hier, onder Deutsche Telekom).

De enige manier om sinds 11 april te upgraden naar NoDo op je Omnia is het gebruik van chevron, maar dat wordt inmiddels afgeraden wegens mogelijke toekomstige upgrade problemen (plus je raakt je data/settings kwijt).

@Matthijs Hoekstra:
Wellicht dat jij wat meer duidelijkheid kan verschaffen betreffende het "on hold" zijn van NoDo op de Omnia?
De Omnia van m'n vriendin heeft out-of-the-box 7355 erop staan (NoDo dus) en dat is een T-mobile branded toestel, alhoewel daar in de software niets van te merken is. Je ziet geen T-mobile opstartscherm, alleen op het accuklepje staat T-mobile.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
McBoom schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:33:
[...]
De Omnia van m'n vriendin heeft out-of-the-box 7355 erop staan (NoDo dus) en dat is een T-mobile branded toestel, alhoewel daar in de software niets van te merken is. Je ziet geen T-mobile opstartscherm, alleen op het accuklepje staat T-mobile.
De mijne was ook 7335, alleen wilde ik van de branding af (had ik geweten van dat gedoe met updaten dan had ik gewacht)

7335 Is overigens geen NoDo, maar een pre-nodo die voor zover ik weet alleen op omnias te vinden is. NoDo is 7390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoccoS schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:08:
[...]

Laat me raden, één van de MS medewerkers die allemaal een Omnia 7 gehad hebben? :) Rond Schiphol is de 3G ontvangst van mijn provider (T-mobile) echt beroerd. Ik rij iedere dag over de A4 heen en weer, en bij Schiphol valt zonder uitzondering iedere keer de dataverbinding op mijn Omnia 7 weg.
Nee ik werk niet voor/bij MS. Ik werk in de terminal zelf. Dat terzijde, m'n batterijprobleem bestaat nog steeds. Iemand oplossing/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:00:
Ik heb ook een probleempje, regelmatig valt een gesprek na 1 of 2 minuten weg, althans... de audio. Als ik dan opnieuw bel is het geen enkel probleem en kan ik rustig een uur bellen.
Is dit een bekend probleem voor iemand?
Jep, dit is een bekend probleem en vooralsnog lijkt er ook geen oplossing voor te zijn.

Ik krijg ondertussen wel een beetje het gevoel dat we met de Omnia 7 een beetje een dom blondje te pakken hebben. Schitterende looks, maar onderhuids toch een beetje dom ding. Allemaal van die wazige probleempjes, wegvallende gesprekken, bluetooth, nu weer een rebootend exemplaar.

Ik vraag me echt oprecht af wat Nokia gaat doen met WP7, dat klinkt namelijk verdraaide interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
ppaddo schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:19:
[...]

Jep, dit is een bekend probleem en vooralsnog lijkt er ook geen oplossing voor te zijn.

Ik krijg ondertussen wel een beetje het gevoel dat we met de Omnia 7 een beetje een dom blondje te pakken hebben. Schitterende looks, maar onderhuids toch een beetje dom ding. Allemaal van die wazige probleempjes, wegvallende gesprekken, bluetooth, nu weer een rebootend exemplaar.

Ik vraag me echt oprecht af wat Nokia gaat doen met WP7, dat klinkt namelijk verdraaide interessant.
Ik heb op XDA een post gevonden van iemand die er ook last van heeft. Dit was begin maart.

Ik heb mijn SIM-kaart gewisseld en voorlopig nog geen reboot gehad. Gisteravond de telefoon vrij intensief gebruikt.

Ik verdenk 2 mogelijke oorzaken.
1) De SIM-kaart zat er niet lekker in. Ik heb een microSIM van Hi, omdat er geen gewone SIM's meer waren. Deze zit met een adapter in het toestel en ging er vrij moeilijk in. Aangezien het een duo-SIM betreft heb ik de SIM gewisseld.

2) Een fout in het Wifi gedeelte van het toestel. Beide reboots gebeurde in de tuin waarbij het Wifi-signaal niet optimaal was. Ook de post op XDA vermeld dat de problemen zich lijken voor te doen bij het gebruik van Wifi.

Ik kijk het even een week aan en anders ga ik even langs een servicecentre van Samsung. Ik hoop echt dat het probleem hiermee is opgelost, want ben toch wel erg blij met de interface van Windows Phone 7.

Deze post geeft het probleem aan welke ik ervaar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=978010

Het toestel werd overigens wel wat warm gister, maar vermoed dat dat door de metalen cover komt. Hij werd absoluut niet te warm om beet te pakken. Dit lijkt me normaal toch? Ik heb ooit een HTC legend gehad en deze had dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 02:06:
[...]

Nee ik werk niet voor/bij MS. Ik werk in de terminal zelf. Dat terzijde, m'n batterijprobleem bestaat nog steeds. Iemand oplossing/tips?
niet 3 uur per dag op 3G surfen met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:12:
[...]

niet 3 uur per dag op 3G surfen met je telefoon?
Hier hebben we natuurlijk niets aan. Gezondekeuze heeft een valide probleem, waar we dus een oplossing voor zoeken, in plaats van het te gaan vermeiden.

@gezondekeuze - Ik denk dat je twee opties hebt:
De eerste is om gewoon je toestel om te wisselen voor een nieuwe. Hoogstwaarschijnlijk krijg je dan gewoon een volledig functionele Omnia 7. Het is natuurlijk wel mogelijk dat de nieuwe een van de andere Omnia-problemen heeft, maar ik verwacht eigenlijk van niet. Desnoods ruil je hem nog een keer om.

De tweede is om een nieuwe accu te kopen, bijvoorbeeld zo een van 1800mAh. Zover ik weet past die nog in het oorspronkelijke batterijklepje (en dus ook in een case die je misschien hebt). Je loopt wel het risico dat het probleem bij een ander defect component ligt of softwarematig is, waardoor het probleem niet volledig verholpen wordt.

Natuurlijk kun je daarna - mocht het probleem voortleven - altijd nog je telefoon omwisselen, en die nieuwe accu daar in stoppen. Heb je alsnog die extra capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Voor de mensen met een Duitse Omnia 7: De nodo update voor Deutchse Telekom (T-Mobile) branded toestellen is eindelijk van testing naar scheduling verandert! Zal dus niet lang meer duren :). Was de tweet met eind april toch waar!

http://www.microsoft.com/...pdate-schedule-world.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:16
Uit het mailtje wat ik net van Coolblue krijg:
Gerepareerd:
Geen klacht geconstateerd. Het toestel is
uitgebreid getest, maar er is geen defect
geconstateerd met betrekking tot de
Bluetooth functionaliteit. Het toestel voldoet
aan alle specificaties zoals gesteld door de
fabrikant
Ben benieuwd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
cpt.skydiver schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:43:
Voor de mensen met een Duitse Omnia 7: De nodo update voor Deutchse Telekom (T-Mobile) branded toestellen is eindelijk van testing naar scheduling verandert! Zal dus niet lang meer duren :). Was de tweet met eind april toch waar!

Het zal mij benieuwen of dat ook voor omnia bezitters geld, want om door niemand te verklaren redenen (niet door MS, niet Samsung, laat staan providers) is NoDo voor unbranded omnia's gepulled en in geen velden of wegen te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vijv schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:12:
Uit het mailtje wat ik net van Coolblue krijg:

[...]

Ben benieuwd :|
Anders ik wel! Ik gok er op dat je hetzelfde probleem heb als voor de 'reparatie'. Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Hmm ik heb vandaag ook last gehad van 2 spontane reboots. Ik was bij een vriend van mij even op IE en toen reageerde mijn toestel niet meer voor 10 seconden gevolgd door een spontane reboot :S de 2de keer hetzelfde verhaal...
Dit is de eerste keer dat mij is overkomen in de 2 maanden dat ik mijn Omnia heb, vreemd probleem

BillSpaarBank heeft zo te zien ook dit probleem en ook meerdere mensen bij XDA. Hopelijk komt er eens een samsung specific update of iets dergelijks.

BillSpaarBank:
Het toestel werd overigens wel wat warm gister, maar vermoed dat dat door de metalen cover komt. Hij werd absoluut niet te warm om beet te pakken. Dit lijkt me normaal toch? Ik heb ooit een HTC legend gehad en deze had dit ook.
Mijn Omnia word ook af en toe redelijk warm, meestal ligt ie dan aan de oplader terwijl ik hem gebruik of ik maak intens gebruik van mijn telefoon. In mijn ervaring is dit geen probleem bij deze telefoon of bij andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk nieuws over NoDo voor de Omnia 7:

"Yes, we've temporarily stopped sending updates to Omnia7s. The team discovered a technical issue with the update package for this model. The work of fixing and testing the package is nearly done, and the team hopes to resume update deliveries soon. When I know more about the timing, I'll pass it along."
http://windowsteamblog.com/windows_p....aspx#comments (Michael Stroh -> MS Employee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

cpt.skydiver schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:43:

Hoe zie je eigenlijk of een toestel (T-Mobile) branded is? Afgezien van T-Mobile op het batterijklepje is er in de software geen klap van te merken bij de Omnia van m'n vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het "about" menu staat dan een providernaam (volgens mij achter "more info").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Krijgt de omnia een update naar Windows 7.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
McBoom schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:45:
[...]

Hoe zie je eigenlijk of een toestel (T-Mobile) branded is? Afgezien van T-Mobile op het batterijklepje is er in de software geen klap van te merken bij de Omnia van m'n vriendin.
Die van mij is qua hardware niks aan te zien (geen logo oid). Alleen tijdens het opstarten zie ik een t-mobile logo en in internet explorer linked de zoekknop naar een t-mobile.de pagina.

@hierboven: Ja, alle huidige WP7 toestellen worden geupdate naar 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Zwegertje schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:55:
Krijgt de omnia een update naar Windows 7.5?
Voor zover ik weet komt de Mango Update er nog voor de toestellen van de eerste generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

ppaddo schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:21:
In het "about" menu staat dan een providernaam (volgens mij achter "more info").
cpt.skydiver schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:50:
[...]

Die van mij is qua hardware niks aan te zien (geen logo oid). Alleen tijdens het opstarten zie ik een t-mobile logo en in internet explorer linked de zoekknop naar een t-mobile.de pagina.

@hierboven: Ja, alle huidige WP7 toestellen worden geupdate naar 7.5.
Hmmm, er is niets van dat alles op het toestel te bekennen. Dan zou het betekenen dat ie stiekem toch niet branded is.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:09
Frigolamptje schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 00:11:
[...]

Voor zover ik weet komt de Mango Update er nog voor de toestellen van de eerste generatie.
Op de devdays hier in Nederland antwoorde Ben Riga op een vraag uit het publiek dat alle WP7 toestellen een update zullen krijgen naar Mango.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Caelorum schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 16:38:
[...]

Op de devdays hier in Nederland antwoorde Ben Riga op een vraag uit het publiek dat alle WP7 toestellen een update zullen krijgen naar Mango.
Ze krijgen inderdaad allemaal de Mango update, maar - ik weet niet precies meer waar ik het gehoord heb - er is gezegd dat de mango update geen officiele ondersteuning toevoegd aan de huidige toestellen. Of dat om de een taalpakket of diensten zoals marketplace gaat weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
cPT.cAPSLOCK schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:45:
[...]

Ze krijgen inderdaad allemaal de Mango update, maar - ik weet niet precies meer waar ik het gehoord heb - er is gezegd dat de mango update geen officiele ondersteuning toevoegd aan de huidige toestellen. Of dat om de een taalpakket of diensten zoals marketplace gaat weet ik niet meer.
Geen officiele ondersteuning waarvoor?
Als ze de Mango update gaan aanbieden zullen ze daar officiele ondersteuning voor moeten aanbieden.

Overigens op de devdays gehoord dat het aanbod van apps dat je ziet in de marketplace afhankelijk is van zowel land als versienummer. Dit oa. ivm. extra dingen die zijn/worden toegevoegd in Mango.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Tuurlijk werkt de market (dat wordt ook serverside geregeld lijkt me). Het was alleen nog niet zeker of bestaande toestellen de taalupdate zouden krijgen. Dit hing vziw helemaal van de oem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als ik zo de laatste post lees krijg ik het idee dat er dus wat versies etc zijn. Als ik nu zo'n goedkope Omnia via internet bestel, krijg ik dan gewoon een "normaal" ding die ook normaal update of heb je dan ook kans op "branded" toestellen uit wabisabistan oid? :)

En hoe zou het met toekomstbestendigheid zitten qua updates? Ik ben m'n iphone 3g een beetje zat aan het worden, vooral omdat hij bij elke update trager werd na elke update..

[ Voor 25% gewijzigd door maratropa op 01-05-2011 11:07 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
maratropa schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:04:
Als ik zo de laatste post lees krijg ik het idee dat er dus wat versies etc zijn. Als ik nu zo'n goedkope Omnia via internet bestel, krijg ik dan gewoon een "normaal" ding die ook normaal update of heb je dan ook kans op "branded" toestellen uit wabisabistan oid? :)
Als je een branded toestel koopt is het naar alle waarschijnlijkheid een duitse T-Mobile. Maar de hardware is natuurlijk hetzelfde als bij unbranded toestellen, dus je kunt altijd naar unbranded flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:54:
[...]

Hier hebben we natuurlijk niets aan. Gezondekeuze heeft een valide probleem, waar we dus een oplossing voor zoeken, in plaats van het te gaan vermeiden.

@gezondekeuze - Ik denk dat je twee opties hebt:
De eerste is om gewoon je toestel om te wisselen voor een nieuwe. Hoogstwaarschijnlijk krijg je dan gewoon een volledig functionele Omnia 7. Het is natuurlijk wel mogelijk dat de nieuwe een van de andere Omnia-problemen heeft, maar ik verwacht eigenlijk van niet. Desnoods ruil je hem nog een keer om.

De tweede is om een nieuwe accu te kopen, bijvoorbeeld zo een van 1800mAh. Zover ik weet past die nog in het oorspronkelijke batterijklepje (en dus ook in een case die je misschien hebt). Je loopt wel het risico dat het probleem bij een ander defect component ligt of softwarematig is, waardoor het probleem niet volledig verholpen wordt.

Natuurlijk kun je daarna - mocht het probleem voortleven - altijd nog je telefoon omwisselen, en die nieuwe accu daar in stoppen. Heb je alsnog die extra capaciteit.
Bedankt voor de tips. In tegenstelling tot verhalen hier, heb ik geen last van wegvallende gesprekken. Bluetooth gebruik ik niet want ik heb geen Auto/Carkit :). Ik heb tot nu toe nog maar 1 keer een spontane reboot gehad en dat was bij het starten van een App (Fireworks). Gelijk daarna weer verwijderd, en sindsdien nergens meer last van gehad. Mijn Omnia werkt verder toppie (en ik heb wel NoDo geinstalleerd, via de wat omslachtige manier van internet uitschakelen, verbindingen uitzetten op je telefoon en dan je telefoon aansluiten op de PC). Ik ga de webshop eens mailen om te vragen wat er mogelijk is.

Verder ben ik bezig met een lijst met bugs en wishes wat er aan WP7 verbeterd zou moeten worden. Ik zal 'm binnenkort hier publiceren, hopelijk kunnen jullie hem aanvullen en/of verbeteren. Ik hoop ook dat Matthijs Hoekstra van MS deze dan zal lezen en er misschien iets mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
Caelorum schreef op zondag 01 mei 2011 @ 00:06:
[...]

Geen officiele ondersteuning waarvoor?
Als ze de Mango update gaan aanbieden zullen ze daar officiele ondersteuning voor moeten aanbieden.

Overigens op de devdays gehoord dat het aanbod van apps dat je ziet in de marketplace afhankelijk is van zowel land als versienummer. Dit oa. ivm. extra dingen die zijn/worden toegevoegd in Mango.
Alle huidige apps werken op Mango straks. Wat we gaan doen is als je als developer een Mango app in de marketplace stopt deze uiteraard niet geinstalleerd kan worden op een WP7.0 toestel. Daar wordt dus op gefilterd.
Dus met een Mango toestel heb je meer apps in de marketplace nl alle Wp7.0 apps en de Mango apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
mark_vb schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:01:
[...]

Als je een branded toestel koopt is het naar alle waarschijnlijkheid een duitse T-Mobile. Maar de hardware is natuurlijk hetzelfde als bij unbranded toestellen, dus je kunt altijd naar unbranded flashen.
thanx; ik kan er van uit gaan dat bijv. dit unbranded en gewoon in orde is dus:

http://www.belsimpel.nl/S...=2001&utm_medium=1&cntd=1

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

maratropa schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:28:
[...]

thanx; ik kan er van uit gaan dat bijv. dit unbranded en gewoon in orde is dus:

http://www.belsimpel.nl/S...=2001&utm_medium=1&cntd=1
Daar komt de T-Mobile 'branded' versie van mijn vriendin vandaan. Ik was ook in de veronderstelling dat het een niet-branded toestel was en ik heb hierover met ze gebeld. T-Mobile schijnt teveel branded Omnia's besteld te hebben en daardoor is het overschot op de open markt gegooid. Maar zo te zien is het alleen nog aan het exterieur te zien dat het toestel branded is (geweest). Zoals eerder gezegd is de software van T-Mobile eraf. Eigenlijk hoef je alleen het batterijklepje te vervangen en je ziet er geen klap meer van, maar die dingen zijn zo'n €25..... :X Ik ga niet zoveel dokken voor een stukje aluminium 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
McBoom schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:07:
[...]

Daar komt de T-Mobile 'branded' versie van mijn vriendin vandaan. Ik was ook in de veronderstelling dat het een niet-branded toestel was en ik heb hierover met ze gebeld. T-Mobile schijnt teveel branded Omnia's besteld te hebben en daardoor is het overschot op de open markt gegooid. Maar zo te zien is het alleen nog aan het exterieur te zien dat het toestel branded is (geweest). Zoals eerder gezegd is de software van T-Mobile eraf. Eigenlijk hoef je alleen het batterijklepje te vervangen en je ziet er geen klap meer van, maar die dingen zijn zo'n €25..... :X Ik ga niet zoveel dokken voor een stukje aluminium 8)7
Uw aanvullende informatie wordt op prijs gesteld! Dat klepje maakt me ook niet zo veel uit, als dat het enigste is. Misschien dan maar eens switchen naar windows op de phone. :) Ik vind de vormgeving van het OS zeer mooi iig en voor een niet apple-telefoon is de omnia nog best wel mooi.. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maratropa: mijn Omnia 7 komt ook van BelSimpel en is niet branded (niet op toestel, niet in software). Ik heb de 16GB versie, enkele weken geleden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GoldenCore:

Das vreemd, ik heb mijn Omnia7 ook van Belsimpel, ook paar weken geleden, ook 16GB versie.
En ik zie toch heel duidelijk de roze ..T... van deutsche Telecom verschijnen na een reboot.
Aan de buitenkant en bij de about info is er echter niets van branding terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Mijn voormalige Omnia 7 kwam ook van belsimpel.nl en is ook niet branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:01:
Mijn voormalige Omnia 7 kwam ook van belsimpel.nl en is ook niet branded.
Mijne (16GB) ook niet.
Ik had de unbranded Omnia zelfs al NODO geupdate voordat ik de SIMkaart erin had gestoken (moest toch wachten op nummerbehoud).
Het was wel een default op Duits ingesteld toestel maar dat was natuurlijk bij de start al direct verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Ben ook wel geïnteresseerd in de Omnia 7 maar wil wel graag een unbranded toetsel, mischien maar eens mailen naar belsimpel hoe het daar mee zit?

Ook een vraag aan de eigenaren hier, moet ik tot de mango update een andere live ID aanmaken (UK?) om iets in de marketplace te kunnen downloaden? Mijn live ID is nu een .com adres en is ook gekoppeld aan mijn Xbox Gamertag en hoorde dat je dan beter een nieuwe kunt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
Captain Obvious schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:07:
Ben ook wel geïnteresseerd in de Omnia 7 maar wil wel graag een unbranded toetsel, mischien maar eens mailen naar belsimpel hoe het daar mee zit?

Ook een vraag aan de eigenaren hier, moet ik tot de mango update een andere live ID aanmaken (UK?) om iets in de marketplace te kunnen downloaden? Mijn live ID is nu een .com adres en is ook gekoppeld aan mijn Xbox Gamertag en hoorde dat je dan beter een nieuwe kunt aanmaken.
ja, je hebt nu een NL account. Even tijdelijk een nieuw live id aanmaken en op de US/UK zetten. Als dan de Mango release er is kun je deze weggooien en je eigen account gebruiken.

je kunt prima je eigen account als 2e account opvoeren voor mail etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Dat zal geen probleem zijn dan, gebruik Gmail voor mail ik heb het niet zo op hotmail, no offense:p
Wil alleen mijn avatar van xbox live dan natuurlijk kunnen gebruiken maar dat kan ook via een 2e account?
En kun je later als mango er is je NL live ID gebruiken als primaire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_JRP
  • Laatst online: 05-07 19:54
Captain Obvious schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:28:
Dat zal geen probleem zijn dan, gebruik Gmail voor mail ik heb het niet zo op hotmail, no offense:p
Wil alleen mijn avatar van xbox live dan natuurlijk kunnen gebruiken maar dat kan ook via een 2e account?
En kun je later als mango er is je NL live ID gebruiken als primaire?
Xbox LIVE kan helaas niet via 2e account, dus daar zul je mee moeten wachten tot Mango.
Als Mango er is kun je een system reset doen (let op, al je settings, apps, etc gaan verloren) en dan je NL live ID als primaire gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Scorpionking377: ik krijg die roze T dus niet, zoals een aantal anderen ook aangeven. De eerste avond dat ik hem had kreeg ik dan ook gelijk 2 updates (incl. nodo) voor de kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Apart probleempje op mijn Omnia 7: Als ik in de Marketplace naar alle apps kijk en selecteer op New, dan zie ik dat de lijst sinds een week of twee niet meer geupdated is. Als ik via de search-knop naar apps zoek die net uit zijn (volgens www.windowsphoneapplist.com) dan vind hij ze wel gewoon en kan ik ze zonder problemen installeren, maar ze komen niet in de lijst voor.

(Ik heb de Nodo-update draaien, via de disconnect-methode geïnstalleerd)

[ Voor 9% gewijzigd door RoccoS op 04-05-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Laatst online: 11:31

TF0

RoccoS schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:42:
Apart probleempje op mijn Omnia 7: Als ik in de Marketplace naar alle apps kijk en selecteer op New, dan zie ik dat de lijst sinds een week of twee niet meer geupdated is. Als ik via de search-knop naar apps zoek die net uit zijn (volgens www.windowsphoneapplist.com) dan vind hij ze wel gewoon en kan ik ze zonder problemen installeren, maar ze komen niet in de lijst voor.

(Ik heb de Nodo-update draaien, via de disconnect-methode geïnstalleerd)
Ik heb niet echt opgelet of ik er nieuwe dingen bij heb staan maar ik heb vandaag even gekeken en de programma's die er bij staan kende ik nog niet. De programma's in mijn ´New´ lijst: Binare Uhr, Iscreen, 10 year fracture risk assessment en color connect. Ik weet helaas niet of dat gerelateerd is aan eerdere downloads.

Wel heb ik soms het probleem dat als ik gebeld wordt/ik bel dat ik niets hoor, soms nog een paar seconden en dan wordt het stil, mensen horen mij niet en ik hoor ook niets meer. Terwijl de tijd op het scherm wel verder gaat, na een tijdje wordt de verbinding verbroken. Het probleem is alleen aan het begin, als het een keer goed werkt (zeg meer dan 5 sec.) dan blijft het goed gaan. Iemand anders daar ook last van of moet dat in een ander topic? Heb NoDo via disconnect methode gedaan.

Verder schakelt hij niet echt heel soepel over van 3G naar GSM, hij heeft soms gewoon geen bereik omdat hij dan aan het overschakelen is :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dat klinkt net als mijn iphone 3G op t-mobile... vage disconnects en lang schakelen van 2g naar 3g :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Laatst online: 11:31

TF0

Daar had ik met mijn vorige telefoons nooit last van en toen zat ik ook bij T-Mobile, maar in ieder geval bedankt dat het dus niet per se aan het OS hoeft te liggen :P.

Al weet ik niet wat erger is: een relatief nieuw OS dat faalt of een compleet netwerk dat niet lekker werkt... Ach, misschien is het wel een combinatie van factoren. Ik hoop dat het beter wordt in de toekomst.

Heeft iemand trouwens al de nieuwe update (7392)? Ik heb het net geprobeerd maar mijn Zune ziet geen nieuwe updates, heb hier nog 7390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF0 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:20:
Daar had ik met mijn vorige telefoons nooit last van en toen zat ik ook bij T-Mobile, maar in ieder geval bedankt dat het dus niet per se aan het OS hoeft te liggen :P.

Al weet ik niet wat erger is: een relatief nieuw OS dat faalt of een compleet netwerk dat niet lekker werkt... Ach, misschien is het wel een combinatie van factoren. Ik hoop dat het beter wordt in de toekomst.

Heeft iemand trouwens al de nieuwe update (7392)? Ik heb het net geprobeerd maar mijn Zune ziet geen nieuwe updates, heb hier nog 7390.
Ik zit hier met m'n gister ontvangen Omnia7 nog op 7008, geen updates nog (dus geen NoDo). Die update staat voor de Omnia voorlopig nog steeds on hold toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:31:
[...]

Ik zit hier met m'n gister ontvangen Omnia7 nog op 7008, geen updates nog (dus geen NoDo). Die update staat voor de Omnia voorlopig nog steeds on hold toch?
Klopt, zou zéér binnenkort moeten worden hervat als ik de berichten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cpt.skydiver schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:43:
[...]

Klopt, zou zéér binnenkort moeten worden hervat als ik de berichten hoor.
Ach dan wacht ik geduldig af, moet zeggen dat ik de performance van het toestel zonder NoDo ook al subliem vind (copy/paste lig ik niet wakker van). Zolang ze tegen de tijd van Mango alles maar wel op orde hebben, op die update zit ik liever niet extra lang te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:16
Mijn toestel is voor de derde keer terug naar de winkel in verband met het niet willen pairen met carkits.
Coolblue heeft nu aangeboden om het toestel om te ruilen en vanmiddag ga ik een vers exemplaar ophalen.

Ik had eventueel ook voor een ander toestel kunnen kiezen, maar na een tijdje met phone 7 gespeeld te hebben wil ik niet meer terug naar Android of een ander os.

Fingers crossed... ik hoop dat de nieuwe Omnia zonder problemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tweetal korte vraagjes betreffende de Omnia7.

Zijn er hier meer mensen die een resonantie in het toestel voelen bij het tikken op de achterkant? (vooral in de buurt van de camera/speaker). Ik voel een kleine resonantie door het hele toestel bij tikken op de achterkant.

Het opladen via netstroom; dit duurt in verhouding met m'n vorige toestel een stuk langer. Hij hangt er nu bijna 2uur aan en heeft hooguit een derde van de batterij gevuld. Geen ramp, maar op deze manier zit een "quick charge" er niet in.

Verder nog immer gelukkig met het dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:49:
Even een tweetal korte vraagjes betreffende de Omnia7.

Zijn er hier meer mensen die een resonantie in het toestel voelen bij het tikken op de achterkant? (vooral in de buurt van de camera/speaker). Ik voel een kleine resonantie door het hele toestel bij tikken op de achterkant.

Het opladen via netstroom; dit duurt in verhouding met m'n vorige toestel een stuk langer. Hij hangt er nu bijna 2uur aan en heeft hooguit een derde van de batterij gevuld. Geen ramp, maar op deze manier zit een "quick charge" er niet in.
Ik herken beide van deze opmerkingen :)
Met name wat jij omschrijft als "resonantie" vond ik een vreemde ervaring.. Is echter niet erg ofzo.
Het opladen duurt inderdaad vrij lang, zeker vergeleken met de Desire Z die ik nu heb die in een uurtje oid. volledig oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, bekend iets die resonantie. Net alsof er heel veel veertjes in zitten. Vraag me af waardoor dat komt.

Het laden gaat na verloop van tijd echt sneller. Batterij was vanmorgen bijna leeg en na een uutje netstroom was ie weer voor drie kwart vol.

[ Voor 40% gewijzigd door PaT op 06-05-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:22:
[...]
Het opladen duurt inderdaad vrij lang, zeker vergeleken met de Desire Z die ik nu heb die in een uurtje oid. volledig oplaadt.
FWIW M'n HTC Trophy is ook snel opgeladen. Hardware dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Bij mij valt het opladen allemaal wel mee. Wel iets langer dan de Desire Z blijkbaar maar na 2 uur is de batterij geloof ik weer helemaal vol.
En zelf heb ik gemerkt dat als het lijkt alsof je batterij op is je nog redelijk lang gebruik kan maken van je telefoon.

Edit: Had laatst ook even een stresstest voor de batterij gedaan op mijn Omnia m.b.v. wp 7 bench. De batterij hield het vanaf geheel opgeladen 4:58:32 lang vol :)

[ Voor 23% gewijzigd door MarluXiaXl op 07-05-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 15:08
Ben sinds vrijdag ook in het bezit van een omnia7, echt een fijn soepel werkend toestel, en het amoled scherm is natuurlijk geweldig. :9~
Heb het 16gb model van belsimpel.nl, en krijg bij het opstarten het t-mobile logo, aan de buitenkant is hij helemaal clean.

Alleen vind ik het jammer dat je niet kan zien of je een gemiste oproep, sms of email hebt als het scherm op standby staat.
Ook wordt het eens tijd dat whatsapp naar winmo 7 komt, iemand enig idee waneer we dit kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jerronimo schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:58:
Alleen vind ik het jammer dat je niet kan zien of je een gemiste oproep, sms of email hebt als het scherm op standby staat.
Ook wordt het eens tijd dat whatsapp naar winmo 7 komt, iemand enig idee waneer we dit kunnen verwachten?
Whatsapp kan je in de herfst verwachten met wp7.5.
Bedoel je met de stadby scherm de 'screensaver' of als het scherm uitstaat?
Op de 'screensaver' komt die informatie namelijk wel te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]MarluXiaXl schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:10:[/b

Edit: Had laatst ook even een stresstest voor de batterij gedaan op mijn Omnia m.b.v. wp 7 bench. De batterij hield het vanaf geheel opgeladen 4:58:32 lang vol :)
Hoe verhoudt dat zich met andere moderne toestellen?

Ik moet zeggen ik niet heel ontevreden ben met de batterijduur voorlopig; het apparaat is vandaag na 24 uur behoorlijk intensief gebruik (mensen hebben door heel de dag heen er mee gespeeld; foto's kijken, spelletjes spelen, doelloos door het OS schuiven, etc) nog steeds niet leeg. M'n afgetakelde oude hero'tje zou het allang begeven hebben ;)

Dat opladen zal vanzelf dan wel wat sneller gaan me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Heb net ontdekt dat mijn camera knop het niet meer doet... de camera op zich werkt nog, maar ik kan niet meer focussen en de sluiter volledig indrukken om een foto te nemen (praktisch gezien kan ik klikken, maar technisch gezien komt er geen reactie). De dag ervoor werkte het nochtans. Uitzetten en batterij eruit halen doen niets. Een volledige factory reset van de gsm zal waarschijnlijk ook weinig uithalen.

Pff, ik zal hem mogen opsturen ter reparatie :(

Wat ook raar was op die moment, was dat mijn scherm eventjes "rozig" was... ipv superwit.

[ Voor 9% gewijzigd door Dakoina op 09-05-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Zo, mijn eerste Omnia is terug van de 2e reparatie. Nu is het hele board vervangen. Eens kijken of we nu verschil merken met Bluetooth.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:32:
Zo, mijn eerste Omnia is terug van de 2e reparatie. Nu is het hele board vervangen. Eens kijken of we nu verschil merken met Bluetooth.
Zou je de PM mogelijkheid willen aanzetten? Om dit topic nu te vervuilen met heen en weer gekeuvel over ons gemeenschappelijk probleem lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
Caelorum schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:25:
[...]

Whatsapp kan je in de herfst verwachten met wp7.5.
Bedoel je met de stadby scherm de 'screensaver' of als het scherm uitstaat?
Op de 'screensaver' komt die informatie namelijk wel te staan.
Als het scherm uit staat, batterijduur valt me trouwens ook reuzen mee.
Bij redelijk intensief gebruik van internet en en marketplace via wifi, het spelen van spelletjes en af en toe bellen en sms'en houdt de accu het toch zeker 24 uur uit.
En heb de telefoon pas sinds vrijdag, dus de accu moet nog ''ingewerkt'' worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Ik heb belsimpel.nl een mail gestuurd hoe het zit met de ''branded'' toestellen, zij beweren echter dat al hun toestellen unbranded zijn. Schijnbaar zijn er toch mensen met een T-Mobile opstartscherm, schijnbaar ervaren ze dit niet als branded maargoed. Zou toch graag eentje zonder Tokkie-Mobile opstartscherm:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
fuckpuppies, dit is wel een heel gaaf OS, ook door dat scherm trouwens. Superslick. Omnia 7 8Gb belsimpel variant trouwens, zonder T-mobile meuk. De seal was wel van het doosje af trouwens.. :)

iOS ziet er heel gedateerd uit vergeleken met dit 8)

[ Voor 27% gewijzigd door maratropa op 09-05-2011 14:02 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Resonance zei:
Hoe verhoudt dat zich met andere moderne toestellen?
Ik heb niks kunnen vinden op google met andere resultaten van WP 7 toestellen. Ook heb ik geen resultaten kunnen vinden van andere toestellen d.m.v zo'n stresstest helaas.
Mijn telefoon kan gewoon de hele dag mee. aan het einde is de indicator wel leeg of op het laatste deel. Heb wel 1x gehad dat ie midden op de dag ermee ophield. Maar dat was dag 3 of 4 van mijn telefoon en zat op school alleen maar bezig te zijn met mijn Omnia :P
Een vriend van me met de HTC Desire kan ook met normaal gebruik een dag lang mee met de telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door MarluXiaXl op 09-05-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35999398,noline]
iOS ziet er heel gedateerd uit vergeleken met dit 8)
;)

Ik vind het nu toch wel eens een keer tijd worden voor de officiele NoDo update voor de Omnia7, of op z'n minst ergens iets van nieuws om ons op de hoogte te houden. Die marketplace bug is nu al een paar keer voorgevallen en dat is toch een smetje op de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:28:
[...]

;)

Ik vind het nu toch wel eens een keer tijd worden voor de officiele NoDo update voor de Omnia7, of op z'n minst ergens iets van nieuws om ons op de hoogte te houden. Die marketplace bug is nu al een paar keer voorgevallen en dat is toch een smetje op de ervaring.
De officiele NoDo update hebben diverse mensen al gehad op de Omnia 7
Ik een maandje geleden al ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Wat ik begrijp is dus dat OS 7355 een omnia versie is en dat dit dus niet de nodo update is? Lijkt me logisch want copy past is nog nergens te vinden.. :)

Is dat trillen van de terug en search hardware toetsen te veranderen? Nee zeker. En custom ringtones enzo is zeker ook nog een nono?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maratropa schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:08:
Wat ik begrijp is dus dat OS 7355 een omnia versie is en dat dit dus niet de nodo update is? Lijkt me logisch want copy past is nog nergens te vinden.. :)

Is dat trillen van de terug en search hardware toetsen te veranderen? Nee zeker. En custom ringtones enzo is zeker ook nog een nono?
Nee, dat is dus nog geen Nodo. Dat is namelijk versie 7.0.7390.0 (of hoger).
Dat trillen is niet uit te zetten en custom ringtones komen met Mango in de herfst.

Helaas nog een beetje geduld hebben dus.

Daarnaast heb ik zojuist nog even getest of mijn toestel wel in download modus wil gaan (cameraknop indrukken tijdens het starten). Gelukkig krijg ik nog wel het computertje te zien, dus zou ik mij geen zorgen moeten maken over de Mango update in de herfst. De Hungarian methode heeft in ieder geval niets vernaggeld bij mij.

grr zit ik een review te tikken van de Omnia 7, klik na een uurtje tekst kloppen per ongeluk op de back knop van de verkeerde tab in IE... daaaagggg tekst!.

[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 10-05-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Nja oh het is ook niet zo'n big deal. Alles wat ik wil kan eigenlijk al. Ik ben niet zo heel app gek, en multitasken hoeft ook niet zo nodig.

Mijn primaire eis is gewoon een geile interface! 8) Ik vind het echt super uitgevoerd, en heel soepel lopen.. Een beetje 500 euro voor een iphone 4 betalen mwahah ;)

Trouwens; Mijn doosje van de omnia was WEL van t-mobile, en het sealing stickertje van binnen was kapot. Denken jullie dat ze bij belsimpel gewoon t-mobile units hebben en die dan flashen naar het generieke OS?

[ Voor 34% gewijzigd door maratropa op 10-05-2011 14:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
Mijn omnia zat gewoon in een standaard doosje zonder tmobile opdruk ofzo, en hij was gesealed.
Wel heb ik er een engelse en duitse handleiding bij, en dus het tmobile opstartlogo als ik de telefoon aanzet of opnieuw opstart.

Vind het trouwens wel minder dat je het ringtone volume niet appart kan instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
maratropa schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:08:

copy&paste zit al in 7355. Hoewel geen officiële nodo release heeft volgens mij alles met 73XX de hoofdfeatures van nodo. Kwestie van selecteren en het copy&paste icoontje gebruiken.

Custom ringtones kan alleen als je telefoon unlocked is (chevron heeft een tool gemaakt die een .xap file maakt met een aantal geselecteerde wma bestandjes. Die xap kan je vervolgens sideloaden en die installeert dan weer de ringtones op je device. Helaas kan je versies anders dan 7004 niet unlocken. Dus je hebt 2 opties:
-of je wacht met custom ringtones tot mango of tot er een unlock voor nieuwere versies beschikbaar komt.
-of je zegt copy&paste, sneller laden en recoveren van apps, etc. gedag door te downgraden naar 7004 firmware, vervolgens kun je unlocken en updaten naar 7008. En daarna zul je moeten wachten tot eindelijk eens nodo voor de Omnia/Focus1.4 opnieuw vrijgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En daarna zul je moeten wachten tot eindelijk eens nodo voor de Omnia/Focus1.4 opnieuw vrijgegeven wordt.
Is die nou nog altijd niet vrijgegeven?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Niet opnieuw in ieder geval, hij was vrijgegeven maar toch weer stilgelegd na problemen. Lastig, want na reparatie was mijn Omnia weer terug naar build 7004 en mocht ik updaten naar 7008. Jawel! :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik moet die van mij ook nog terugsturen voor reparatie wegens de kan-niet-meer-updaten-bug, maar misschien moet ik dan maar even wachten zodat ik de NoDo features wel gewoon kan blijven gebruiken :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Ik heb ook nog steeds geen update ontvangen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7CSeX.png

Is er enige indicatie gegeven wanneer ik de update kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
mark_vb schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:45:
[...]

copy&paste zit al in 7355. Hoewel geen officiële nodo release heeft volgens mij alles met 73XX de hoofdfeatures van nodo. Kwestie van selecteren en het copy&paste icoontje gebruiken.

Custom ringtones kan alleen als je telefoon unlocked is (chevron heeft een tool gemaakt die een .xap file maakt met een aantal geselecteerde wma bestandjes. Die xap kan je vervolgens sideloaden en die installeert dan weer de ringtones op je device. Helaas kan je versies anders dan 7004 niet unlocken. Dus je hebt 2 opties:
-of je wacht met custom ringtones tot mango of tot er een unlock voor nieuwere versies beschikbaar komt.
-of je zegt copy&paste, sneller laden en recoveren van apps, etc. gedag door te downgraden naar 7004 firmware, vervolgens kun je unlocken en updaten naar 7008. En daarna zul je moeten wachten tot eindelijk eens nodo voor de Omnia/Focus1.4 opnieuw vrijgegeven wordt.
Oh ik wacht wel hoor het werkt allemaal prima zo. Ik zag idd dat er wel copy paste in zit net.. En die ringtones..boeie komt wel.

thanx

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Bedankt voor de link, maar ik zie daar helaas geen indicatie, alleen "we're working on it". Tenzij ik er overheen kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ R_W Ik heb de NoDo update voor m'n Omnia gekregen via die ietwat omslachtige (maar legale) manier van Telefoonverbinding verbreken, internet verbinding verbreken, dan zune starten en weer aansluiten enz.

Mijn toestel is Simlock vrij.

Overigens een treurig quote-je:
'Nee joh, dat is niks. We verkopen hem amper, en Windows Mobile is helemaal niks meer. Loopt vaak vast, heeft geen App-winkel enzovoort. Android is veel beter.'

*Snif* :'( en dat zij de winkelmedewerker allemaal over ONZE Samsung Omnia 7 toen ik uit nieuwsgierigheid naar zijn reactie op de Omnia 7 naar het toestel wees (terwijl ik hem gewoon in m'n broekzak had zitten)! Ik kon hem wel slaan. Noo wan hurds maai windoos foon O-)

Werk aan de winkel Microsoft! Windows Phone 7 is GEEN Windows Mobile! Ik snap dat, de telecomverkopers niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Laatst online: 17-06 22:08
Om je een beetje op te vrolijken gezondekeuze, ik heb zojuist mijn formulier op de post gedaan, en hoop hem maandag te ontvangen. Er zijn dus nog wel mensen die er in geloven! :+
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.