Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24

mendel129

Radioactivator

Propane schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:08:
[...]
Als hij daar ook nog niet bij staat, dit zou hem moeten zijn toch?

[afbeelding]

Staat ook standaard op de Galaxy S, heb hem even voor je opgezocht. Zul je hem alleen even op maat moeten knippen denk ik.
correct!
thx! _/-\o_

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik heb trouwens een klein probleempje met mijn Omnia. De Zune hub is een live tile die om de zoveel tijd een albumhoes laat zien toch? 2 Weken geleden deed de zune hub dit nog, maar de afgelopen anderhalve week doet de live tile geen animatie meer dus gewoon accent colour met zune icon, i.p.v albumhoes.

Ik dacht dat dit mij niet gaat storen, maar in de zune hub is het dan ook nog een lelijke grijze achtergrond. En na reboot is er geen verandering, ook niet na de update, of zelfs na de restore die ik een week geleden heb gedaan... :(

Heeft iemand dit probleem ook of weet iemand hoe ik dit kan aanpakken?
dit gaf namelijk geen resultaat: http://answers.microsoft....bd-4a5b-a42d-e63aa2577657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 17-08 10:21
Heb je een werkende dataverbinding? Die afbeeldingen voor de achtergrond en de tile komen namelijk van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:39:
[...]

Voor iedereen die de NoDo update al heeft geïnstalleerd op de Omnia 7, ik zou even checken of jij wel in download mode kan (camera knop ingedrukt houden tijdens reboot). Zo niet, dan moet ie waarschijnlijk terug naar Samsung, want een volgende update ga je niet kunnen installeren.
Net even geprobeerd en hier gaat ie gewoon de download mode in.
Op mijn nieuwe Omnia 7 kreeg ik gisterenavond tijdens het instellen achtereenvolgens de februari update (van 7004 naar 7008 dacht ik) en vervolgens de maart update (Nodo, versie is nu 7390). Niks voor hoeven doen verder :*)

Diagnosis tool (staat bij mij trouwens in de programmalijst, misschien komt het daar na 1e gebruik ofzo?):

PDA I8700XXJK1
Phone: I8700XXJK1
CSC: I8700DBTJK1

About:
Firmware rev: 2424.10.11.1
Hardware rev: 3.15.0.4
Radio: 2424.10.11.1
Radio HW: 0.0.0.800
Bootloader: 4.11.03
Chip SOC: 0.36.2.0

(voor de volledigheid: mijn eerdere accountprobleem was opgelost na gebruik van een verse UK hotmail account, kan nu ook de (gratis) marketplace apps installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:18:
Heb je een werkende dataverbinding? Die afbeeldingen voor de achtergrond en de tile komen namelijk van internet.
Jup, heb bijna altijd wel 3g aan staan. Zo niet dan wel wifi.
Ik heb op google ook nog geen oplossing gevonden helaas.

Edit: heeft deze tile iets te maken met de Zune marketplace? Want blijkbaar kan ik daar niet op omdat ik nog geen zune account heb op mijn UK live id.
Ik zal morgen wel ff een zune account aanmaken en kijken wat er gebeurd :)

[ Voor 24% gewijzigd door MarluXiaXl op 06-04-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Raar na de update was mijn volume blijven hangen, heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Volume omhoog of omlaag heeft geen invloed trouwens op dat moment.
Na een reboot is het trouwens weer normaal gelukkig.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik had hetzelfde met capslock. Die kon ik niet meer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
.oisyn schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:39:
[...]
Voor iedereen die de NoDo update al heeft geïnstalleerd op de Omnia 7, ik zou even checken of jij wel in download mode kan (camera knop ingedrukt houden tijdens reboot). Zo niet, dan moet ie waarschijnlijk terug naar Samsung, want een volgende update ga je niet kunnen installeren.
Zelfde gezeik hier.. maar ik denk dat ik nog maar even wacht op (mss) een oplossing. Terugsturen heb ik op dit moment niet zo veel zin in tbh, alleen als ik dan geen keuze heb dan doe k het maar. En met welke reden zou je terug moeten sturen? Update geinstalleerd omdat Vodafone zo kklangzaam is met die updates?

Laat maar horen wat jij doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
MarluXiaXl schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:30:
Edit: heeft deze tile iets te maken met de Zune marketplace? Want blijkbaar kan ik daar niet op omdat ik nog geen zune account heb op mijn UK live id.
Ik zal morgen wel ff een zune account aanmaken en kijken wat er gebeurd :)
Was er blind vanuit gegaan dat je, als WP7 gebruiker die op Tweakers hangt, dit al wel had.
Je hebt inderdaad een werkend Live ID nodig (eentje waarmee je ook bij de marketplace kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Villains schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:31:
En met welke reden zou je terug moeten sturen?
Dat je telefoon niet in download mode kan, zodat je in de toekomst geen updates meer kunt installeren en je momenteel ook geen backup terug kan zetten.

Ik wacht de berichtgeving nog even af. Ik stel voor dat jij ook in dat MS answers topic post wat, ik heb van de moderator aldaar een private message gehad waarin hij vroeg om specifieke details van mijn telefoon (firmware e.d.), en welke methode ik eventueel heb gebruikt om de update te forceren (ik heb de Hungary method gebruikt). Hij zij dat ze specifieke gegevens wilden verzamelen zodat ze konden achterhalen waar het probleem zou kunnen zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 07-04-2011 12:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31

TF0

MarluXiaXl schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:53:
Ik heb trouwens een klein probleempje met mijn Omnia. De Zune hub is een live tile die om de zoveel tijd een albumhoes laat zien toch? 2 Weken geleden deed de zune hub dit nog, maar de afgelopen anderhalve week doet de live tile geen animatie meer dus gewoon accent colour met zune icon, i.p.v albumhoes.

Ik dacht dat dit mij niet gaat storen, maar in de zune hub is het dan ook nog een lelijke grijze achtergrond. En na reboot is er geen verandering, ook niet na de update, of zelfs na de restore die ik een week geleden heb gedaan... :(

Heeft iemand dit probleem ook of weet iemand hoe ik dit kan aanpakken?
dit gaf namelijk geen resultaat: http://answers.microsoft....bd-4a5b-a42d-e63aa2577657
Ik had een plaatje dat me niet aanstond en toen heb ik maar geprobeerd om het te veranderen (duurde wel even) maar wat bij mij hielp was om naar de marketplace te gaan, daar een artiest te pakken, liedje afspelen en toen had ik een andere. De albums updaten in Zune hielp niet, daar reageert hij niet op. Dat vind ik eigenlijk wel jammer aangezien ik haast nooit naar die 30s luister van de marketplace :S. Het gaat trouwens niet bij elke artiest goed, probeer het maar eerst met een paar 'grote' artiesten. De live tile verandert als je een album selecteert en de achtergrond verandert van zwart naar een plaatje.

@ NC83 en MarluXiaXl: Ik had geen last van rare dingen die vast bleven zitten volgens mij. Gisteren kwam ik thuis en toen deed het geluid niet meer. Toestel uit, aan hielp allemaal niet. TuneInRadio werkte overigens nog wel. Wat bleek: had dat ding verbinding gemaakt met mijn bluetooth --> jack apparaatje |:(. Was even bang dat ik wat instellingen had verkloot.

@ GoldenCore: Wij hebben alles hetzelfde alleen heb jij een andere CSC :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

cPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:10:
[...]

Was er blind vanuit gegaan dat je, als WP7 gebruiker die op Tweakers hangt, dit al wel had.
Je hebt inderdaad een werkend Live ID nodig (eentje waarmee je ook bij de marketplace kan).
Haha ik snap waaarom. Ja nadat ik mijn phone had gereset voor UK live ID en had ingevuld etc. deed marketplace nog niet want moest zune account hebben. Had nog geen zin om dit te doen. Van uitstel komt afstel :P

Vind het wel erg jammer dat via de Marketplace de album plaatjes etc. moeten komen.
Thx TF0 voor de uitleg :) Vind het alsnog wel erg raar dat je niet je eigen albumhoezen kan gebruiken. Ook weer halfuur voor niks albumhoezen aan mijn collectie toegevoegd :P

Edit:
Heeft iemand zijn phone geunlockt? Zo ja wat zijn je ervaringen? Na het nieuwtje van multitaksing wil ik ook wel even proberen te unlocken en kijken hoe dat is, en als de homebrew multitasker public is die natuurlijk uitproberen :D

[ Voor 13% gewijzigd door MarluXiaXl op 07-04-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

MarluXiaXl schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:40:
[...]

Vind het wel erg jammer dat via de Marketplace de album plaatjes etc. moeten komen.
Thx TF0 voor de uitleg :) Vind het alsnog wel erg raar dat je niet je eigen albumhoezen kan gebruiken. Ook weer halfuur voor niks albumhoezen aan mijn collectie toegevoegd :P
Haha, jij ook al :P?
Edit:
Heeft iemand zijn phone geunlockt? Zo ja wat zijn je ervaringen? Na het nieuwtje van multitaksing wil ik ook wel even proberen te unlocken en kijken hoe dat is, en als de homebrew multitasker public is die natuurlijk uitproberen :D
Ik heb hem niet geunlockt, ik wil deze telefoon een keer 'clean' houden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:53
TF0 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:46:
[...]

Haha, jij ook al :P?

[...]

Ik heb hem niet geunlockt, ik wil deze telefoon een keer 'clean' houden :P.
Hij laat je album plaatje wel zien toch? Die laat die bij mij wel zien, Het plaatje daarachter word alleen van de marketplace/internet afgehaalt.

Als je de update hebt gerunned is het volgens mij niet meer mogelijk :/ Dat heb ik dus al, als het weer kan ga ik het gelijk weer proberen, er zijn wel wat grappige programma's uit, zoals een echt compas (dat staat er dus, wil ik wel eens even controleren) en niet dat je eerst een richting hoeft op te lopen. Is wel alleen voor omnia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

LeVortex schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:25:
[...]

Hij laat je album plaatje wel zien toch? Die laat die bij mij wel zien, Het plaatje daarachter word alleen van de marketplace/internet afgehaalt.

Als je de update hebt gerunned is het volgens mij niet meer mogelijk :/ Dat heb ik dus al, als het weer kan ga ik het gelijk weer proberen, er zijn wel wat grappige programma's uit, zoals een echt compas (dat staat er dus, wil ik wel eens even controleren) en niet dat je eerst een richting hoeft op te lopen. Is wel alleen voor omnia's.
Ja, ik zie de albumplaatjes wel inderdaad, maar alleen als de grote achtergrond wat is, wordt die geplaatst in de live tile. Dat is mijn ervaring tot nu toe in ieder geval. Als ik muziek afspeel uit mijn bibliotheek verandert de achtergrond nooit --> geen andere live tile. Misschien moet ik het op de een of andere manier toch beter linken in Zune maar zou niet weten hoe het anders kan dan rechtermuisknop en "Find album info". Waarschijnlijk is dat het probleem.

Al lijkt het me niet heel erg moeilijk om even te zoeken in een database met alleen de naam van de artiest en de titel van het liedje. Als er een overeenkomst is wordt de afbeelding even gedownload en opgeslagen, lijkt mij prima. Desnoods alleen via wi-fi.

Mocht je echt in de rats zitten wat het kompas betreft: *#0*# in "Diagnosis" en daar staat "Compass", al doet ie het bij mij niet voorbeeldig: schokkerig en niet echt consistent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:53
TF0 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:59:
[...]

Ja, ik zie de albumplaatjes wel inderdaad, maar alleen als de grote achtergrond wat is, wordt die geplaatst in de live tile. Dat is mijn ervaring tot nu toe in ieder geval. Als ik muziek afspeel uit mijn bibliotheek verandert de achtergrond nooit --> geen andere live tile. Misschien moet ik het op de een of andere manier toch beter linken in Zune maar zou niet weten hoe het anders kan dan rechtermuisknop en "Find album info". Waarschijnlijk is dat het probleem.

Al lijkt het me niet heel erg moeilijk om even te zoeken in een database met alleen de naam van de artiest en de titel van het liedje. Als er een overeenkomst is wordt de afbeelding even gedownload en opgeslagen, lijkt mij prima. Desnoods alleen via wi-fi.

Mocht je echt in de rats zitten wat het kompas betreft: *#0*# in "Diagnosis" en daar staat "Compass", al doet ie het bij mij niet voorbeeldig: schokkerig en niet echt consistent...
Hey je hebt gelijk, ik dacht als die de artiest niet kon vinden gewoon at random een stuk of 5/6 album plaatjes lied zien, maar hij houd gewoon de grote live tile van de laatste artiest die die kent.

Je linked wel goed volgens mij, eigenlijk hoeft het helemaal niet. Hij pakt bij mij eigenlijk bijna alle artiesten al automatisch het grote plaatje automatisch. Laat hij in zune als je het afspeelt op de computer wel het grote plaatje zien? (als je onderin in het midden op je albumpje klikt? kun je het beste een artiest pakken die je zeker weet dat in de market staat).

Bedankt voor compass, die had ik nog niet gezien, hij wijst wel alle kanten op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Nee, ik krijg nooit een groot plaatje te zien :S... Ik krijg altijd een groot overzicht van al mijn albums te zien die langzaam wisselen. Weet je zo of hij alleen kijkt naar de artiest en titel of ook naar het album?

'Gelukkig' ben ik dus niet de enige met zo'n raar kompas :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
.oisyn schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:16:
[...]

Dat je telefoon niet in download mode kan, zodat je in de toekomst geen updates meer kunt installeren en je momenteel ook geen backup terug kan zetten.

Ik wacht de berichtgeving nog even af. Ik stel voor dat jij ook in dat MS answers topic post wat, ik heb van de moderator aldaar een private message gehad waarin hij vroeg om specifieke details van mijn telefoon (firmware e.d.), en welke methode ik eventueel heb gebruikt om de update te forceren (ik heb de Hungary method gebruikt). Hij zij dat ze specifieke gegevens wilden verzamelen zodat ze konden achterhalen waar het probleem zou kunnen zitten.
Is goed. Zal ik morgen eventjes doen, nu ff geen tijd. Maar ik neem ook wel aan dat er een oplossing komt eigenlijk, aangezien wij niet de enigste met dit probleem zullen zijn. Als ik dit natuurlijk van te voren had geweten, had ik wel gewacht. Maar ik neem aan dat elke WP7-gebruiker die leest dat je de update makkelijk kan installeren, zonder te hoeven wachten op je provider, dit wel zou doen. Zo heb ik dat anders gedaann.. Heb zelf gebruik gemaakt van die methode dat je mobieltje internet gewoon uit moet zetten na paar secondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Samsung Omnia 7, heb de Hungary methode gebruikt.
Krijg nog steeds download mode wanneer ik camera knop inhou bij opstarten. *oef*

:)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

@.oisyn:

Heb je nog steeds last van wegvallende verbindingen?
En zo ja, heb je soms ook een Vodafone abo? Ik heb datzelfde probleem nu binnen mijn wijk, vlakbij een zendmast van Vodafone, hoor ook van anderen in mijn omgeving met een Vodafone abo dat ze problemen hebben.
Zelfs internet op het toestel werkt niet meer hier. Heb al geklaagd via mijn werkgever (werktelefoon), maar na twee weken zit er nog steeds geen schot in de zaak helaas.
Mijn vrouw heeft de HTC Trophy met een Telfort abonnement en daar werkt wel alles prima...

[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 08-04-2011 17:37 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja en ja. Meestal op m'n werk, hartje centrum Utrecht (Vredenburg), waarschijnlijk ook dicht in de buurt van een zendmast.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Hier in Arnhem en omstreken heb ik met mijn vodafone abo goed bereik. Alleen als ik in nijmegen ben is de verbinding matig maar voor de rest valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

.oisyn schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:45:
Ja en ja. Meestal op m'n werk, hartje centrum Utrecht (Vredenburg), waarschijnlijk ook dicht in de buurt van een zendmast.
Bij wordt gewoon elk gesprek afgebroken na enkele seconden rondom deze mast en heb daar ook geen internet, behalve via WiFi als ik thuis ben. Het is echt zo dat als ik richting die mast rij, dat dan de verbinding verbroken wordt. Uitgetest met Zune streaming muziek luisteren, en plop, muziek stopt vanwege geen ontvangst. Als ik mijn WiFi uit heb staan, en na een paar uur weg rij van de mast, dan ontvang ik opeens weer mail.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MarluXiaXl schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:51:
Hier in Arnhem en omstreken heb ik met mijn vodafone abo goed bereik. Alleen als ik in nijmegen ben is de verbinding matig maar voor de rest valt het wel mee.
Ik heb ook goed bereik, en m'n internet doet het prima. Had hiervoor T-mobile, zelfde problemen, maar dan ook nog eens kut internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:35
Is er nou een verschil in resulterende versies wanneer je echt de officiele update notificatie op je toestel krijgt, of via een alternatieve methode de NoDo update forceert? Zelf heb ik de methode gebruikt waarbij je na een aantal seconden de netwerkverbinding van de PC verbreekt (dus niet met de VPN naar Hongarije). Ik heb als versies:

Firmware rev: 2424.10.10.6
HW rev: 3.15.0.4
Radio s/w version: 2424.10.10.6
Radio h/w version: 0.0.0.800
Bootloader version: 4.10.1.9
Chip SOC version: 0.36.2.0

Ik zie hier ook wat andere (nieuwere) versies voor oa firmware, bootloader en radio voorbijkomen, dus vandaar de vraag. Mijn toestel zat in de eerste batches die in NL werden uitgeleverd. Ik had al gezien dat nieuwere toestellen met nieuwere firmwares uitgeleverd worden, maar de vraag is dan natuurlijk of oudere toestellen normaliter ook naar deze nieuwere versies bijgewerkt worden bij een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

THM0 schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:33:
Is er nou een verschil in resulterende versies wanneer je echt de officiele update notificatie op je toestel krijgt, of via een alternatieve methode de NoDo update forceert? Zelf heb ik de methode gebruikt waarbij je na een aantal seconden de netwerkverbinding van de PC verbreekt (dus niet met de VPN naar Hongarije). Ik heb als versies:

Firmware rev: 2424.10.10.6
HW rev: 3.15.0.4
Radio s/w version: 2424.10.10.6
Radio h/w version: 0.0.0.800
Bootloader version: 4.10.1.9
Chip SOC version: 0.36.2.0

Ik zie hier ook wat andere (nieuwere) versies voor oa firmware, bootloader en radio voorbijkomen, dus vandaar de vraag. Mijn toestel zat in de eerste batches die in NL werden uitgeleverd. Ik had al gezien dat nieuwere toestellen met nieuwere firmwares uitgeleverd worden, maar de vraag is dan natuurlijk of oudere toestellen normaliter ook naar deze nieuwere versies bijgewerkt worden bij een update...
Ik heb het ook via de Hungarian Method gedaan en ik heb alles hetzelfde behalve de firmware rev. en de radio s/w version. Die zijn bij mij 2424.10.11.1
Ik zou niet weten wat het verschil is. Ik zou ook niet weten waar de getallen voor staan, kan alleen bedenken dat het een datum is ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje;

Ik heb donderdag of vrijdag bericht gekregen dat er een update beschikbaar was.
net Samsung aan pc gehangen, via instelling Zune naar update en.......niks
Mijn telefoon is up to date zegt ie.....
Weet iemand hoe dat kan?
Huidige softwareversie is 7.0 (7008)
Maar dat is toch die NoDo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:11:
Even een vraagje;

Ik heb donderdag of vrijdag bericht gekregen dat er een update beschikbaar was.
net Samsung aan pc gehangen, via instelling Zune naar update en.......niks
Mijn telefoon is up to date zegt ie.....
Weet iemand hoe dat kan?
Huidige softwareversie is 7.0 (7008)
Maar dat is toch die NoDo niet?
Nee, de NoDo update is 7.0.7390.0 waarschijnlijk heb je een update om de NoDo update voor te bereiden.

Je kunt het proberen op de Hongaarse manier (stekker eruit trekken op het juiste moment, zie eerder in dit topic) maar soms gaat dat mis en kun je niet meer in de downloadmodus komen. Het is nog niet duidelijk waarom het soms goed en soms fout gaat. Het is aan jou of je het risico wilt nemen :). Inzicht in de kans op een goede afloop kan niemand hier geven denk ik.
Je zou hoogstens de gegevens (bootloader, HW versie etc.) van jouw telefoon kunnen vergelijken met die van mij en enkele anderen en als het gelijk is zou het misschien werken, geen idee.

Edit: wanneer de update wél beschikbaar komt via de normale weg weet ik niet, heb ik me niet echt meer in verdiept omdat ik hem al heb.

[ Voor 5% gewijzigd door TF0 op 10-04-2011 22:28 . Reden: Aanvullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om tethering aan de praat te krijgen?

- Ik voer eerst ##634# in om het 'Diagnosis' scherm in te komen.
- Vervolgens voer ik *#7284 in om het 'Diagnosis menu' te zien.
- Als ik hier Mode, Tethered Call aanklik, restart mijn phone.
- Vervolgens connect ik hem aan mijn laptop.
En verder kom ik dus niet.. Ik zou nu op de een of andere manier moeten kunnen tetheren maar heb geen idee hoe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Soundless schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:04:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om tethering aan de praat te krijgen?

- Ik voer eerst ##634# in om het 'Diagnosis' scherm in te komen.
- Vervolgens voer ik *#7284 in om het 'Diagnosis menu' te zien.
- Als ik hier Mode, Tethered Call aanklik, restart mijn phone.
- Vervolgens connect ik hem aan mijn laptop.
En verder kom ik dus niet.. Ik zou nu op de een of andere manier moeten kunnen tetheren maar heb geen idee hoe :/
Ooeeh ga ik ook ff proberen ;) ik zeg later hier wel wat ik heb gekregen ;)

Edit: Ik krijg wel dat die apparaat installeert maar zie geen modem of whatsoever bij netwerk connecties. Ik zie bij hardware en geluiden -> apparaten en printers wel dat mijn samsung als een modem gebruikt kan worden.

Edit 2: Aah als ik dan bij apparaten en printers rechtermusiknop op de GT-I8700 doe krijg ik modeminstellingen en inbelnetwerk :D via daar de gegevens invullen dus en een inbelverbinding starten :)

Edit 3: Helaas werkt het niet bij mij... Ik heb geen tethering tot mijn beschikking. Vodafone heeft dit blijkbaar geschapt. Ik kan het wel terugkrijgen maar dan moet ik €15 meer per maand betalen |:(

[ Voor 33% gewijzigd door MarluXiaXl op 11-04-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
Telefoon kwijt geraakt! Jippie! Helemaal niet zonde oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Find my Phone al geprobeerd?

Moet je naar http://windowsphone.live.com en dan 'find my phone' klikken.
Dan kan je klikken op 'See where your phone was' voor GPS positie.

Als hij dan thuis blijkt te liggen kan je klikken op 'ring it' waardoor hij af zal gaan (ook als hij op stil staat) of 'lock it' als hij ergens anders blijkt te zijn (b.v. sportvereniging). In het geval van dat laatste kan je ook een bericht instellen dat hij weer zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Wow dat is zeer netjes gedaan van microsoft :D Ik vind vooral goed bedacht dat je je lockscreen kan veranderen, nergens anders gezien. Mooi werk!

Ik hoop voor je Villains dat je je telefoon zo terug vind! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MarluXiaXl op 11-04-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
MarluXiaXl schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:30:

Edit 3: Helaas werkt het niet bij mij... Ik heb geen tethering tot mijn beschikking. Vodafone heeft dit blijkbaar geschapt. Ik kan het wel terugkrijgen maar dan moet ik €15 meer per maand betalen |:(
Lame, dus tetheren zoals bv de nokia dat doet gaat dus niet lukken. Daarbij kon je gewoon je phone koppelen aan je laptop, nokia PC Suite aanzetten en internet inschakelen. Je hoefde geen inbelstuff in te vullen ofzo.
Echt jammer dat dat nu weer niet kan :/

Edit:
Ik kan hem btw ook niet installeren. Bij mij staat hij nog onder 'Unspecified'. Ik heb weleens x64 drivers gevonden maar heb ze nooit werkend gekregen. Wel heb ik gewoon zune toegang, daarvoor heb ik blijkbaar gen i8700 drivers nodig

[ Voor 17% gewijzigd door Soundless op 11-04-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Hmm, ik krijg het hier ook niet aan de praat op jullie manier. Ik kom niet verder dan 'create a dial-up connection'. Vervolgens heb ik met mijn stomme kop een regiocode ingevuld die ik er niet meer uit kan krijgen, grrr. Ik krijg tenslotte een "Connection failed with error 777" foutmelding.
Ik heb als dial-up phone number "internet" ingevuld en de rest leeg gelaten, ik zit bij T-Mobile dus dat zouden de goede instellingen moeten zijn.
Met WM 6.5.x ging dat toch een heel stuk gemakkelijker. Niet dat ik het toen vaak heb gebruikt trouwens: 1 keer in een heel jaar voor serieuze doeleinden of zo. Maar het is mooi als het kan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
cPT.cAPSLOCK schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:11:
Find my Phone al geprobeerd?

Moet je naar http://windowsphone.live.com en dan 'find my phone' klikken.
Dan kan je klikken op 'See where your phone was' voor GPS positie.

Als hij dan thuis blijkt te liggen kan je klikken op 'ring it' waardoor hij af zal gaan (ook als hij op stil staat) of 'lock it' als hij ergens anders blijkt te zijn (b.v. sportvereniging). In het geval van dat laatste kan je ook een bericht instellen dat hij weer zal geven.
Haha allang :P Maar batterij is er blijkbaar (zoals normaal bij die telefoon) uitgeflikkerd. 100% dat ie niet thuis ligt ;). Maar bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Propane schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:27:
[...]
Op Ebay.de heb je voor dezelfde prijs unbranded unlocked 16GB Omnia 7 toestellen :P.

Bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.de/SAMSUN...ag_KM&hash=item2eb4140c11
Prijs is erg interessant, iemand al zo'n Duitse Omnia besteld, ? zo ja, wat zijn de ervaringen ?
Zit er serieus naar te kijken, maar vraag me af of die T-mobile zooi eraf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38
Ik heb er maandag één binnen gekregen van die verkoper (vorige week dinsdag avond besteld). In het doosje zit ook een engelse handleiding etc.

Enige wat er branded aan is is het t-mobile logo dat je 2 sec ziet tijdens het opstarten en de search pagina in Internet Explorer (als je op je search knop drukt vanuit IE), welke helaas niet aan is te passen zonder in je register te gaan wroeten...

De voorgeinstalleerde (duitse) apps kun je gewoon verwijderen :). Taal kun je tijdens je first boot op engels zetten.

Je kunt hem ook flashen met een unbranded ROM als je dat nodig vind. Maar dat kan ook weer voor problemen zorgen... moet je maar even op XDA kijken als je dat wil.

Voordeel van de Duitse Omnia is wel dat ie 16GB opslag heeft. En natuurlijk de extreem goede prijs!

Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

edit: overigens heeft die verkoper nu ook de 8GB voor 239 euro :o .

[ Voor 4% gewijzigd door cpt.skydiver op 12-04-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg zojuist een mailtje van Coolblue dat mijn toestel klaar ligt. Volgens de werkomschrijving zouden mijn klachten zijn ontstaan door corrupte software.

Het klinkt mij wel erg gemakkelijk in de oren, maar wellicht dat nu mijn probleem verholpen is. Morgenmiddag ga ik hem maar weer ophalen en dan uiteraard weer testen met de beruchte carkits!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb je het eigenlijk ook via Samsung geprobeerd, of ben je gewoon maar naar Cool Blue gestapt omdat je 'm immers daar gekocht hebt?

Ik wil de mijne terugsturen, maar ik neig ernaar om dit gewoon met Samsung zelf te regelen, dus ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem naar CoolBlue gestuurd, maar die hadden het er over dat ie waarschijnlijk naar Samsung doorgestuurd zou worden. Of dat zo is, blijft denk ik gissen.

Ik ga hem morgen ophalen en dan zie ik wel hoe of wat. Blijkt dat het probleem nog steeds niet verholpen is, dan ga ik eens een belletje wagen richting Samsung.

Ik bedenk mij zojuist, waar heb ik in hemelsnaam mijn batterij en back cover gelaten.... :(

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 13-04-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Mijn eerste Omnia 7 is terug van reparatie. "Gecalibreerd" en "gereset". Heeft nu weer 7004 als build (out of the box was de 7355). Gisteren deed hij het prima op mijn carkit, maar vanochtend klonk ik al weer als Mr. Roboto :(

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Even een kleine update wat betreft mijn ervaringen met de Omnia 7 en de carkit: hij lijkt het goed te doen. Elke keer als ik instap maakt hij goed verbinding en als ik een liedje start gaat het direct over de speakers. Ik heb tot nu toe slechts een gesprek gevoerd en dat ging helemaal goed. Zelfs toen ik de motor uitdeed en het over wilde nemen op mijn telefoon ging het naadloos. Leuk is dat het geluidje van een berichtje over de speakers gaat, minder leuk is dat het unlock scherm ook de radio even laat stoppen, zelfs als hij op tril staat. Misschien moet ik dat eens uitzetten.

Wel heb ik twee rare dingen gehad met het bellen (zonder carkit):
  • Ik werd een keer gebeld en ik haalde de telefoon uit mijn broek en het beeld trilde heel erg hard op en neer (alsof er veren aan zaten), toen werd het rustiger en wilde ik het dus omhoog trekken maar dat ging niet; hij bleef zo half op ontgrendeld staan :X. Toen moest ik wachten tot het over was en toen kon ik terugbellen...
  • Ik wilde laatst iemand bellen maar dat lukte niet (ik hoorde niets overgaan) en wilde dus end call doen. Dat duurde dus een eeuwigheid, ik heb hem op een gegeven moment maar weggelegd. Telefoon niet gecrasht, maar gewoon in de war of zo. Of dat kwam door slechte dekking, ik weet het niet.
Beide incidenten zijn een keer voorgekomen en verder werkt hij perfect dus waar het door kwam...

Tenslotte nog mijn ervaring qua bereik: volgens mij heeft deze telefoon geen extreem goed bereik en gaat het overschakelen van 3G naar GSM niet vlekkeloos, of dat ligt aan de chip of WP7 weet ik niet.

Als ik eenmaal aan het bellen ben is hij nog niet weggevallen, dat geluk heb ik dan wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, hier is het toestel ook terug. Ik kreeg zowaar het toestel in 1 keer gekoppeld met mijn carkit en de koppeling bleef ook stabiel. Ook bij het opnieuw instappen ging het goed. Ik heb alleen nog met mijn voicemail gebeld en dat ging re-de-lijk goed. Ik vond de geluidskwaliteit minder dan bij mijn SE X1. Zodra ik wat mensen kan bereiken zal ik meer vertellen over mijn ervaringen.

Edit
En jawel, zoals viel te verwachten viel bluetooth weer weg, geen mogelijkheid om te bellen enz. Hier baal ik dus wel serieus van. Ik ga maar eens contact opnemen met Samsung. :(

Edit 2:
Ik heb vanacht nog een beetje lopen piekeren waarom dat stomme toestel het nu wel eerst 'goed' doet en plots daarna niet. Het enige verschil dat ik kan bedenken tussen de twee momenten is het feit dat bij de eerste verbindingspoging (die lukte) ik nog geen contacten in mijn people hub had staan. (ik had mijn live account nog niet gekoppeld). Nu valt het mij sowieso op dat de verbinding (als die dus wel werkt) relatief lang duurt voordat het telefoonboek beschikbaar is. Met mijn X1, waar minstens net zoveel contacten in staan gaat dat binnen een paar tellen.

Ik ga van het weekend eens een reset uitvoeren (er staat nu toch alleen nog maar PES2011 op (wat een verslavend spelletje!)). en dan kijken of hij met een 'leeg' toestel wel goed verbindt. Mocht dat zo zijn dan ga ik daarmee eens contact opnemen met Samsung. Het moet potverpiellekes gewoon werken! Ik heb niet voor niets de 'premium' bluetooth carkit in laten bouwen. Die moet zelfs met een iPhone 4 werken!

[ Voor 65% gewijzigd door PaT op 15-04-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ppaddo schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:22:
k heb vanacht nog een beetje lopen piekeren waarom dat stomme toestel het nu wel eerst 'goed' doet en plots daarna niet. Het enige verschil dat ik kan bedenken tussen de twee momenten is het feit dat bij de eerste verbindingspoging (die lukte) ik nog geen contacten in mijn people hub had staan. (ik had mijn live account nog niet gekoppeld). Nu valt het mij sowieso op dat de verbinding (als die dus wel werkt) relatief lang duurt voordat het telefoonboek beschikbaar is. Met mijn X1, waar minstens net zoveel contacten in staan gaat dat binnen een paar tellen.

Ik ga van het weekend eens een reset uitvoeren (er staat nu toch alleen nog maar PES2011 op (wat een verslavend spelletje!)). en dan kijken of hij met een 'leeg' toestel wel goed verbindt. Mocht dat zo zijn dan ga ik daarmee eens contact opnemen met Samsung. Het moet potverpiellekes gewoon werken! Ik heb niet voor niets de 'premium' bluetooth carkit in laten bouwen. Die moet zelfs met een iPhone 4 werken!
Dat heb ik ook nog geprobeerd, geen enkel resultaat. Ik zal het zometeen nog eens proberen, aangezien ik nu tijdelijk twee Omnia 7's heb.

Het moet toch niet zo zijn dat ik mijn auto/carkit-keuze moet gaan baseren op de nukken van een telefoon... :|

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:17:
[...]

Dat heb ik ook nog geprobeerd, geen enkel resultaat. Ik zal het zometeen nog eens proberen, aangezien ik nu tijdelijk twee Omnia 7's heb.

Het moet toch niet zo zijn dat ik mijn auto/carkit-keuze moet gaan baseren op de nukken van een telefoon... :|
Maar als ik jou goed begrijp werkt jouw 2e Omnia 7 wel 'probleemloos' met je carkit en je eerste niet? Dat is natuurlijk extreem wazig.

Ik zag overigens dat Samsung een leuk 0900 nummer heeft voor 10ct/m. Dat wordt weer een leuk duur belletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Nee, de eerste deed het helemaal niet meer (zag mijn carkit niet meer) en is ter reparatie opgestuurd. Die heb ik nu terug en begint na 1 dag al weer kuren te vertonen. De tweede begon goed, maar is nu op het punt van "je klinkt alsof je met je hoofd in een emmer water zit".

[ Voor 84% gewijzigd door Devster op 15-04-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:04:
"je klinkt alsof je met je hoofd in een emmer water zit".
_/-\o_
Toch niet tijdens het rijden he, dat is wel heel gevaarlijk! Toch wel verwonderlijk dat de kwaliteit van de bluetooth verbinding kan degraderen na verloop van tijd. Dit impliceert ergens dat de boel an-sich compatible zou moeten zijn, maar er ergens serieus iets mis gaat.

Wat ik trouwens ook merkte is dat naast het krakende geluid, het volume ook wat pulseert harder - zachter - harder enz. Zou dat iets te maken kunnen hebben met de bluetooth module/chip op de Omnia 7?

Even worse case scenario. Stel nu dat ik nog een herstelpoging bij Samsung zou doen en daaruit blijkt dat het alsnog niet gaat werken. Zou je dan kunnen eisen dat je een ander toestel krijgt? Er zit gewoon iets niet goed in de functionaliteit van het toestel en dus levert Samsung (of in mijn geval CoolBlue) niet hetgeen ik er van mag verwachten.

Ik ben mij er zeer van bewust dat CoolBlue niet zal staan te springen om het toestel na 4/5 maanden alsnog om te ruilen. Zeker niet omdat ik eigenlijk niet van plan ben om dan weer een Omnia 7 te nemen, gezien jouw ervaringen met je 2e toestel.

Eigenlijk zou ik een tegoedbon o.i.d. willen hebben en dan tegen de tijd dat de Nokia's met WP7 er zijn nog een poging wagen. Krijgt mijn ouwe trouwe X1 nog een half jaar voor zijn kiezen...

Edit:
Zojuist even Samsung gebeld. Die kon ook niets bedenken dan hem weer op te laten sturen. Blijkbaar is het geen erg propulair modelletje, want hij moest hem er bij pakken om de bluetooth opties door te nemen. Daar was hij uiteraard niet zo lang mee bezig! :)
Vanavond maar even een reset proberen, kijken of ik dan stapje voor stapje de schuldige kan aanwijzen.

[ Voor 17% gewijzigd door PaT op 15-04-2011 11:53 . Reden: reactie Samsung toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Update: Inderdaad, na een reset klinkt het nu weer goed. Dus reset van de telefoon, tijd goedzetten en koppelen aan de carkit, verder niks gedaan. Ik ga voorlopig niets wijzigen aan deze telefoon en kijken of het goed gaat. Dan maar een paar keer simkaart wisselen.

Zou het misschien zo zijn dat het energiebeheer zo wordt afgeknepen dat bluetooth te weinig krijgt en daardoor het signaal slecht is/wordt? En dat dit erger wordt als je meer functies activeert?

[ Voor 6% gewijzigd door Devster op 15-04-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:25:
Update: Inderdaad, na een reset klinkt het nu weer goed. Dus reset van de telefoon, tijd goedzetten en koppelen aan de carkit, verder niks gedaan. Ik ga voorlopig niets wijzigen aan deze telefoon en kijken of het goed gaat. Dan maar een paar keer simkaart wisselen.

Zou het misschien zo zijn dat het energiebeheer zo wordt afgeknepen dat bluetooth te weinig krijgt en daardoor het signaal slecht is/wordt? En dat dit erger wordt als je meer functies activeert?
Maar dan heb je dus ook geen live account gekoppeld? Als daar de schuldige in zou zitten, dan is er wel echt iets structureel V-A-U-D met ons toestel. Ik ga hetzelfde doen. Kijken of we vergelijkbare ervaringen kunnen krijgen.

Alvast in de gissen-wat-het-is-modus. Zou bepaalde informatie bij een contact er voor kunnen zorgen dat een adresboek van een carkit over de zeik raakt en bepaalde requests gaat doen waardoor e.e.a. niet goed gaat? Bij mijn headsetje van SE gaat het namelijk wel goed, maar die neemt ook geen contactinformatie over.

Ik heb hem zojuist maar alvast een reset gegeven en geprobeerd te verbinden met de auto zonder verder ook maar iets in te stellen (zelfs geen live account). 1 keer gelukt, maar toen ging het geluid alsnog niet via de speakers. Daarna viel de verbinding weer weg en indentificeerde het toestel zich niet meer als 'Samsung Omnia 7' maar als '60A10A8CC42B'. Lekker cryptisch en uiteraard ook geen verbinding mee te krijgen! :(

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 15-04-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Die code die je ziet is zeer waarschijnlijk het Bluetooth MAC adres.

Op http://answers.microsoft....9dab-28ce0d561132?page=24 las ik het volgende:
I have heard a couple of instances where there have been some internal Microsoft threads which discuss rumors that Samsung will be fixing the BT issues via a patch. If true, I am not sure how the patch would be delivered, however, I would assume that it would be released concurrently with NoDo (at least through ATT). Let's all hope that this rumour turns out to be fact!
Op die site wemelt het van de bluetoothproblemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:24

mulder

ik spuug op het trottoir

Iemand dit wel eens gehad, kreeg een melding dat er een aanpassing aan de telefoon moest gedaan worden, wat vervolgens mislukte:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RAUWHy12uXH7xITUx91ApNKR/full.jpg
Ik was met een andere telefoon met een simkaart met hetzelfde nummer aan het klooien (dus beide telefoons melden zich steeds bij t-mobile aan), dus dan het zou zo'n instellingen bericht van t-mobile kunnen zijn?

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:56:
Die code die je ziet is zeer waarschijnlijk het Bluetooth MAC adres.

Op http://answers.microsoft....9dab-28ce0d561132?page=24 las ik het volgende:

[...]

Op die site wemelt het van de bluetoothproblemen....
Dit is echt bijna op het absurde af! Tweakers is toch geen kleine jongen en daar vallen het aantal bluetooth gevallen nog wel mee. Als je echter die site zo bekijkt lijkt het wel een godswonder dat je bluetooth WEL werkt. Exact dezelfde problemen als dat wij ervaren!

Waarom is hier in de media nog geen aandacht voor geweest? Dit kan toch echt niet? Ik wist dat Windows Phone 7 nog in de steigers stond toen ik het kocht, maar niet dat basisfunctionaliteit als bluetooth daar blijkbaar ook onder viel. :(

Overigens kwam ik deze post daar tegen van een Microsoft medewerker:
- Bluetooth pairing is lost, dropped calls

> Some people report when WIFI is turned off this helps.

- Phone Reboots or BT drops and reconnects when using Bluetooth with a car kit or GPS

> Turning off phonebook sync from car kit or GPS

User example> “Having BT disconnection issues with Dell Venue Pro in Volkswagen Tiguan. BT connects but then constantly disconnects and then reconnects automatically. BT symbol drops from phone entirely then comes back.

User workaround> Pair the phone with the car and let it sync. After the initial
sync turn off "sync the phonebook with car" option. Whenever you have
new contacts in your phone you delete the phone out of the car and repeat the
steps above. It seems like it's rebooting on a "incremental" sync
while the initial "full" sync is working fine.”

- Video audio will not stream via Bluetooth > this is not supported.

- Bluetooth will not pair with car kit

> If the car kit has a bunch of devices already listed as paired, then remove these
paired BT devices listed in the car kit, then pair WP7- (My thought is by doing
so it removes the chance the other device is taking precedence, while initial
pairing is taking place.) This has resolved some car kit pairing issues, as
mentioned by people on this thread.

* Also, some car kits and Bluetooth peripherals may have software updates available from the manufacturer.

While some Bluetooth devices may not be WP7 compatible yet or may not have the latest update for the car kit, or BT device. Check with your device manufacturer to ensure you have the latest car kit update or BT drivers, if available. If issues continue, Please include the 4 items we request, if you have not. John and teams have requested items we will need to further diagnose the issues, so that we can continue to help triage and communicate the problems more effectively to the engineering team for product improvement.

Again, Thanks for adding your information. Just wanted to let you know your posts are important and we are working on resolutions.
ChrisM.
Eens kijken of dit wat voor mij uit gaat richten. Ik denk het niet...

[ Voor 54% gewijzigd door PaT op 15-04-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

En ondertussen wil de Omnia die volledig is ingericht bijna niet meer pairen (en als het lukt is het onverstaanbaar, ook de audiokwaliteit naar mij toe is slecht. Veel tikken). De "gerepareerde" Omnia pairt nog wel, maar ik ben nauwelijks verstaanbaar. Deze gaat dus weer terug voor reparatie.

*zucht* :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ze wel terug sturen, maar er gaat toch niets aan veranderen. Microsoft zegt nog net niet "It's not a bug, it's a feature!", maar hooguit bij de Mango update zullen er weer wijzigingen in de bluetooth stack zitten (of hoe dat ook heet). Ik kreeg een behoorlijk verontrustend berichtje te lezen op het skodaforum:
Doe geen moeite om Samsung te bellen. Ten eerste is er geen upgrade voor de Omnia7, ten 2e wordt er bij een eventuele upgrade niets veranderd aan het headset profiel omdat dit vast in het OS zit. Wellicht een nieuwe kans met Mango later dit jaar. Ik ben met de ontwikkelaars van Windows Phone 7 bezig om een vinger achter dit probleem te krijgen. Ik kan nog niks over de uitkomsten zeggen, maar het probleem ligt in 75% van de gevallen bij de producent van de BT carkit. In dit geval VW.
Heel opbeurend allemaal. Ik ben echt weg van dit toestel, maar het liefst zou ik hem verkopen vanwege die bluetooth ellende. Echter vanwege de werkelijk belachelijke daling in prijs van dit toestel is dat eigenlijk ook geen reeele optie meer. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

ppaddo schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:51:
Je kan ze wel terug sturen, maar er gaat toch niets aan veranderen. Microsoft zegt nog net niet "It's not a bug, it's a feature!", maar hooguit bij de Mango update zullen er weer wijzigingen in de bluetooth stack zitten (of hoe dat ook heet). Ik kreeg een behoorlijk verontrustend berichtje te lezen op het skodaforum:

[...]

Heel opbeurend allemaal. Ik ben echt weg van dit toestel, maar het liefst zou ik hem verkopen vanwege die bluetooth ellende. Echter vanwege de werkelijk belachelijke daling in prijs van dit toestel is dat eigenlijk ook geen reeele optie meer. *zucht*
Het grote probleem met bluetooth is dat de "standaard" door alle bedrijven net iets anders ingericht wordt in hun apparatuur. Dat geldt voor computers, auto's en telefoons. Mijn vorige auto werkte de HTC snap wel goed op, maar mijn voorloper, ook HTC, daarvan weer totaal niet. Notabene van dezelfde fabrikant. Ik heb er uiteindelijk een JVC autoradio in laten zetten, en die deed het op allevier, nu ook de Samsung Omnia 7 en de HTC Trophy van mijn vrouw, prima. Ik heb nu een tijdelijke auto, waarbij ik geen problemen heb op zowel de Omnia 7 als de HTC Trophy. Je kan lekker ranten op de Samsung, maar het probleem ligt aan beide kanten, omdat niemand zich volledig houdt aan de specificaties.

Er was voor mijn vorige auto, een Citroen, zelfs een Excel sheet beschikbaar waarin voor zo een beetje elke telefoon beschreven stond welke bluetooth functie wel, niet of gedeeltelijk werkte op die auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:19:
[...]

Het grote probleem met bluetooth is dat de "standaard" door alle bedrijven net iets anders ingericht wordt in hun apparatuur. Dat geldt voor computers, auto's en telefoons. Mijn vorige auto werkte de HTC snap wel goed op, maar mijn voorloper, ook HTC, daarvan weer totaal niet. Notabene van dezelfde fabrikant. Ik heb er uiteindelijk een JVC autoradio in laten zetten, en die deed het op allevier, nu ook de Samsung Omnia 7 en de HTC Trophy van mijn vrouw, prima. Ik heb nu een tijdelijke auto, waarbij ik geen problemen heb op zowel de Omnia 7 als de HTC Trophy. Je kan lekker ranten op de Samsung, maar het probleem ligt aan beide kanten, omdat niemand zich volledig houdt aan de specificaties.

Er was voor mijn vorige auto, een Citroen, zelfs een Excel sheet beschikbaar waarin voor zo een beetje elke telefoon beschreven stond welke bluetooth functie wel, niet of gedeeltelijk werkte op die auto...
Even voor de duidelijkheid, ik 'rant' helemaal niet op Samsung, aangezien zij hier waarschijnlijk niets aan kunnen doen. Hooguit dat ze een toestel op willen laten sturen terwijl er niets 'kapot' is.

Ik uit mijn teleurstelling. Ik ben van WM6.1 naar WP7 gegaan in de veronderstelling dat het op het gebied van bluetooth in ieder geval geen probleem zou zijn. Wie is daarin vooral te verwijten? Ik denk met name mijzelf aangezien ik eigenlijk van te voren had moeten testen of deze combinatie zou werken.

Op het moment dat ik mijn auto kocht had ik ook mijn Omnia 7 nog niet (was zelfs nog niet leverbaar), dus dat was gokken. Na verloop van tijd las ik positieve berichten hierover, dus nam ik aan dat het wel goed zou komen. Naar nu blijkt heb ik dat ten onrechte gedaan en met mij nog vele, vele anderen.

Wat het probleem voor mij persoonlijk irritant maakt is dat er soms wel en (meestal) niet gepaired wordt. Had die gewoon 100% niets gedaan (zoals sommige Nokia's) had ik net zo goed gebaald, maar had ik mij er denk ik makkelijker bij neergelegd.

Ik denk dat ik mij maar ga neerleggen bij dit punt en ga wachten tot Mango er is. Hopelijk dat dat nog iets gaat verbeteren. Ik stop in ieder geval met de bluetooth discussie. Verder blijft het namelijk een schitterend toestel en een waanzinnig mooi OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik kan accepteren dat gewoonweg niet werkt. Prima. Maar als het eerst een dag tot een week goed werkt en dan vervolgens minder wordt tot volledig onwerkbaar, dan vind ik dat vreemd. Waarom dat degeneratieve? Wat verandert er waarom het eerst wel goed werkt?

En inderdaad, ik vind het een prachtig toestel en een fijn OS en ik baal er van dat bluetooth bij mij stuk gaat na verloop van tijd.

Een collega van mij die dezelfde problemen had, test nu met een HTC Trophy. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:16
Mijn toestel is ook weer terug van het logeer uitje bij Cool-Blue.

Hij schijnt terug geweest te zijn naar Samsung en daar hebben ze volgens de reparatiebon een 'software update' uitgevoerd. Inderdaad staat er andere software op want hij wilde na connecten met de PC gelijk gaan updaten terwijl de NoDo versie voorheen al geinstalleerd was.

De eerste connectie met de carkit (na het invoeren van alle accounts, dus een goed gevulde telefoonlijst) zoals verwacht een perfecte verbinding. Helaas was ik vanochtend weer terug bij af en blijft de verbinding weer steeds wegvallen.

Morgen gaat hij weer terug naar CoolBlue, zonder al te hoge verwachtingen. Ze hebben wel toegezegd dat ze naar een andere oplossing gaan zoeken als hij nu weer niet gerepareerd terugkomt. Jammer, want het toestel bevalt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
heel vervelend als je de problemen hebt, maar vergis je niet, er zijn heel veel mensen die die problemen niet hebben. We hebben bij ons 800 man met een Omnia, en zo'n 10 personen hebben een probleem met BT gemeld. (zijn er wellicht wat meer, maar we bellen veel en vaak in de auto).

btw, als je problemen hebt wat handig is om te weten is het merk, type en hardware revisie nr van je bt carkit of headset en de software versie. Daarnaast firmware nr's van je telefoon.

[ Voor 25% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 18-04-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:16
Je zou toch zeggen dat een probleem als dit bekend moet zijn bij Samsung en als inderdaad zo'n klein percentage van de telefoons verbindingsproblemen heeft de teruggekomen telefoons gelijk omgeruild zouden moeten worden.

@Matthijs: informatie van de carkits ia imo niet relevant. Ik heb mijn toestel nu met 4 verschillende carkits geprobeerd en het toestel werkt met geen van allen goed. Het probleem ligt echt bij de telefoon.
Buiten dat heb ik ook geen zin om mijn hele dashboard weer te demonteren.

[ Voor 39% gewijzigd door vijv op 18-04-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vijv schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:06:
Buiten dat heb ik ook geen zin om mijn hele dashboard weer te demonteren.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 16:21
Voor diegenen die een JVC KW-NT3 (laatste firmware) audio-multimedia systeem hebben, gisteren voor het eerst mijn omnia 7 BT gepaired (OS 7008) en het werkt prima! Ik vind zelfs dat de ontvangst beter is in vergelijk met mijn vorige omnia 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:57:
btw, als je problemen hebt wat handig is om te weten is het merk, type en hardware revisie nr van je bt carkit of headset en de software versie. Daarnaast firmware nr's van je telefoon.
Nou vooruit, nog 1 keertje dan:
De BT Carkit is het type 'premium' zoals dit in de mindere merken van de VAG-groep toegepast wordt (VW, Skoda, Seat) De auto is begin februari afgeleverd, dus ik ga er van uit dat de meest recente firmware op het apparaat staat. Dit is echter niet ergens eenvoudig uit te lezen.Dit is een systeem met zowel rSAP als HFP verbindingsmogelijkheden. Het systeem werkt in ieder geval prima met mijn SE Xperia X1 als met een Nokia N97 en een Blackberry (weet niet welk type). Alle mogelijke opties staan op default/aan. Ik heb er in ieder geval niets aan gewijzigd.
De carkit is gekoppeld aan een Columbus (=VW RNS510) systeem.

Nog wat aanvullende info dat ik heb weten op te duikelen over de gebruikte BT module:
BLUETOOTH FSE 5N0 035 730 D
Verbindungsaufbau erfolgt über: Handsfree 1.5 HFP oder rSAP
Eingebautes Modem für UMTS-Verbindung
Verbesserte MP3 Wiedergabe über A2DP (1A Klang)
Erweiterung der SMS Funktion
direktes schreiben auf dem RNS 510 und SMS vorlesen lassen

Omnia is volledig bijgewerkt t/m Nodo.
OS version: 7.0.7390.0
Firmware 2424.10.11.1
Hardware rev. nr 3.15.0.4
Radio software 2424.10.11.1
Radio hardware 0.0.0.800
Bootloader: 4.11.0.3
Chip SOC 0.36.2.0

Klachten:
Omnia 7 ziet soms het hele systeem niet, ziet hem eerst als 'headset' (naam bt device in auto) en switched dan ineens over als SKODA_BT. Connecten gaat extreem traag en mislukt meestal. Als het wel lukt (zeldzaamheid dus) dan is het telefoonboek pas heel erg laat beschikbaar en daarnaast is de verbinding instabiel en valt er qua geluidskwaliteit niets mee aan te vangen. Daarnaast is hoe vaker je hem probeert te verbinden, hoe slechter het gaat.Een enkele keer kon het BT systeem de naam van mijn toestel niet herkennen en kreeg ik waarschijnlijk het mac-bluetooth adres in mijn beeldscherm in de auto te zien in plaats van "Samsung Omnia 7".

Aanvulling Bovenstaande problemen het ik ook met een Parrot Minikit slim, die volgens Parrot compatible moet zijn met de Omnia 7

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee. Mochten er nog testpersonen nodig zijn, dan hou ik mij van harte aanbevolen.

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 26-04-2011 14:11 . Reden: typo's en kleine aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
Ahh, een VAG group carkit, met dat achterlijke rSAP protocol. Fantastisch.

Heb zelf een skoda met Columbus + bluetooth, voordat die eruit gejat is en dus vervangen door een JVC KW-NT3, maar da's een ander verhaal ;-).

Ik kan mij herinneren dat mijn SE X1 inderdaad super verbond met de VAG bt. Was op basis van Winmo 6.1.
Daarentegen kan ik mij ook herinneren dat mijn omnia 2 met Winmo 6.5 wat meer moeite had. Moest ik was extra cabjes voor installeren op het toestel. Tevens was/is het zo dat sowieso bijzonder weinig telefoons kunnen werken met die VAG bt. Eigenlijk voornamelijk Nokia toestellen aangezien Nokia uitvinder is van het rSAP protocol.

Persoonlijk zou ik hier dus niet de blame bij windows phone willen leggen maar bij de bijzonder stomme keuze van de VAG group om zeer beperkte en zeker niet standaard BT protocollen te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Mijn carkit is uit een Ford Mondeo van najaar 2007. Geen idee van versie of firmware, wel dat een HTC S740, HTC Wildfire, Sony Ericsson k750i, HTC Touch Pro2, HTC S730 en Qtek 8310 het allemaal probleemloos doen op deze carkit. Ook heb ik de Omnia7 getest met een Mr. Handsfree Blue Multi en een Nokia BH-102 headset.

Omnia7 is volledig bijgewerkt t/m Nodo.
OS version: 7.0.7390.0
Firmware 2424.11.11.1
Hardware rev. nr 3.15.0.4
Radio software 2424.11.11.1
Radio hardware 0.0.0.800
Bootloader: 4.1.0.5
Chip SOC 0.36.2.0

Klachten:
Bij een nieuw toestel gaat het eerst een tijd goed (dag tot een aantal dagen). Pairing is snel, geluid is prima. Daarna neemt de kwaliteit van het BT signaal af. De andere kant kan mij niet meer verstaan en ik hoor tikken/ruis door het signaal. Na verloop van tijd is het niet meer mogelijk om te pairen (ook naar andere devices), waaronder carkits van collega's die geen problemen hebben. Zij kunnen ook prima connecten naar mijn carkit.

Ik heb twee toestellen geprobeerd, beide vertoonden hetzelfde gedrag. Een van de twee is voor reparatie opgestuurd. Na een dag traden de verschijnselen weer op.
andrik1 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:19:
Persoonlijk zou ik hier dus niet de blame bij windows phone willen leggen maar bij de bijzonder stomme keuze van de VAG group om zeer beperkte en zeker niet standaard BT protocollen te ondersteunen.
Collega's met Ford en Kia hebben ook problemen. Of zijn die ook rSAP?

[ Voor 14% gewijzigd door Devster op 19-04-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andrik1 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:19:
Ahh, een VAG group carkit, met dat achterlijke rSAP protocol. Fantastisch.
...
Tevens was/is het zo dat sowieso bijzonder weinig telefoons kunnen werken met die VAG bt. Eigenlijk voornamelijk Nokia toestellen aangezien Nokia uitvinder is van het rSAP protocol.
Grr.. Lezen is ook een vak. Sinds week 22 van 2010 heeft de 'premium' bluetooth carkit van het VAG concern zowel rSAP als het 'normale' HFP. Klagen over dat het dus sowieso niet gaat werken is een beetje kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik sprak een collega met een Ford S-Max, met dezelfde bluetooth module als ik heb. En hij heeft geen problemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:51:
Ik sprak een collega met een Ford S-Max, met dezelfde bluetooth module als ik heb. En hij heeft geen problemen :/
Maar de vraag is, heeft hij ook een Omnia 7 of een ander WP7 toestel :)

Nog even en we moeten dit topic omdopen tot 'het Samsung Omnia 7 topic en het mysterie van het bluetooth protocol'. Suske en Wiske eat your heart out! ;)

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 19-04-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Damn! De Omnia 7 heeft by far de beste camera op een telefoon die ik tot nu toe gehad heb!

YouTube: WKND @ Plaza Arnhem 16-04-2011

Overigens heb ik de LED lampje toen niet ingeschakeld. Maar de frame rate in het donker is erggg smooth. Ook de geluid is helder! Dat was toch anders bij mijn HTC Desire Z!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
Goed om dan nog meer van het bluetooth topic af te stappen...

Ik heb de omnia 7 nu een 4 dagen en naast het feit dat ik dit de mooiste en meest intuitieve OS voor mobile EVER vind ben ook ik uiteraard wel een klein beetje teleurgesteld over de accu. De omnia 2 ging een stuk langer mee, mede dankzij een geweldig kleine app met de naam WMLongLife. Hiermee kon je per toepassing aangeven welke band gebruikt mocht worden en kon je instellen dat gprs de standaard band was. Geweldig! Goed voor je lichaam (minder straling) en nog beter voor je accu.

Heeft iemand een idee of er voor phone 7 ook al zoiets moois bestaat? In mijn optiek is het helemaal niet nodig om continu 3G band te gebruiken. De meeste updates gebeuren toch pas als je een bepaalde toepassing op start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Op mijn Duitse Omnia 7 is er in het settings menu een 3G toggle. Volgens mij is de Duitse wel de enige waar dit standaard geactiveerd is. Je kan het met een register aanpassing wel aanpassen (eg. de boel jailbreaken en dan in het register een waarde omflicken). Vraag me niet waarom Microsoft het niet overal heeft geactiveerd...

edit: De toggle staat overigens onder Settings -> System -> Mobile Network

[ Voor 10% gewijzigd door cpt.skydiver op 19-04-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
Ik zie dat onze vrinden van Mugen een mooie 1800mAh aanbieden met dezelfde afmetingen als de huidige 1500. Misschien de moeite waard.

Die 3G toggle heb ik helaas niet. Tenzij je de Data switch bedoeld.

Ander vraagje. Ik had in duitsland een 16 Gb omnia 7 besteld maar ze hebben me per ongeluk een 8Gb versie toegestuurd. Ze bieden mij nu een korting of de mogelijkheid om hem alsnog te wisselen voor de 16Gb versie.
Ik vraag mij nu eigenlijk af of die extra 8Gb wel de moeite waard is? Dus waar zouden jullie die extra ruimte voor gebruiken of is 8Gb meer dan genoeg? ik ga hem niet als vervanger voor mijn mp3 speler gebruiken en ik denk niet dat ik ooit 8Gb aan apps zal installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Afbeeldingslocatie: http://images.mobilityminded.com/2010/11/HTC.jpg

Zo ziet die toggle er uit.

8GB aan apps lijkt me op dit moment inderdaad lastig. Ik vind het zelf wel fijn de 16GB te hebben. Dan heb ik in ieder geval altijd genoeg ruimte.

Een zwaardere batterij van hetzelfde formaat zou inderdaad erg mooi zijn! Die bobbel doet een beetje af aan het design (bij die lomp grote batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

@ cpt.skydiver
Die toggle heb ik ook niet, heb alleen (nog) geen zin om het te jailbreaken... Welke bobbel heb je het trouwens over? Het knopje om het klepje los te maken?

@ andrik1
Ik heb een 8GB versie en volgens mij heb ik er nu nog wel genoeg aan maar het ligt er echt aan hoeveel muziek/films je elke dag mee wilt slepen. Ik krijg nu elke week een podcast die via wi-fi wordt geupload vanuit mijn laptop en dan wordt de oude er afgegooid (dit werkt echt gé-ni-aal), zo blijf je even veel ruimte houden.
Filmpjes die ik heb gezien gooi ik er ook af. Ik zie al wel een klein probleem met navigatie; ik denk niet dat ik er een map van heel Europa op kan zetten met de ruimte die ik nu nog over heb...
Er zouden best grotere apps uit kunnen komen, HP voor de iPhone schijnt 400MB te zijn of zo 8)7.

@ TZC-T1-FX
Dat filmpje ziet er goed uit idd! Heb zelf nog niet echt veel gebruik gemaakt van de camera, zo hier en daar een fotootje maar verder ook niet.

@ ppaddo
Mochten er meerdere delen komen wat betreft het carkit verhaal dan kan het derde deel wel "Omnia 7: Revenge of the carkits" heten :+. Al is dat niet echt van toepassing in mijn situatie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Afbeeldingslocatie: http://www.mugen-power-batteries.com/media/catalog/product/cache/5/image/1000x500/8a02aedcaf38ad3a98187ab0a1dede95/h/l/hli_i8700xl.jpg

@TF0: Dit bobbeltje }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
@cpt.skydiver
In het filmpje op deze pagina
http://www.mugen-power-ba...-for-samsung-omnia-7.html
is duidelijk te zien dat die 1800 mAh geen bobbel veroorzaakt. Er is überhaupt geen nieuwe cover nodig.

De bobbel die jij bedoelt is voor de 3600 mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ppaddo schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:46:
[...]

Maar de vraag is, heeft hij ook een Omnia 7 of een ander WP7 toestel :)

Nog even en we moeten dit topic omdopen tot 'het Samsung Omnia 7 topic en het mysterie van het bluetooth protocol'. Suske en Wiske eat your heart out! ;)
HIj heeft ook een Omnia 7, is ons standaard toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

@ cpt.skydiver
Ik had dit gelezen en verder geen onderzoek gedaan of zo :P.
andrik1 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:52:
Ik zie dat onze vrinden van Mugen een mooie 1800mAh aanbieden met dezelfde afmetingen als de huidige 1500. Misschien de moeite waard.
Die jij liet ziet is wel ziek trouwens :o. Dát doet wel afbreuk aan het strakke design idd. Al is 3600mAh ook wel echt heeeel veel, ik denk dat het nog wel een paar jaar duurt voordat er telefoons uitkomen met standaard een 3600mAh accu.
Misschien als je 15 pushmailboxen hebt en de hele dag het scherm aan hebt dat je het dan nog een dag kunt uithouden. Moet hij daarna wel 8 uur aan de lader of zo waarschijnlijk :S. Dat is dan wel weer minder handig, tenzij je er een lader bij krijgt die 2,4 keer zo snel laad als de normale lader. Maar dan gaat je telefoon weer eerder kapot omdat het oplaadcircuit daar waarschijnlijk niet op is berekend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb gisteren mijn omnia 7 ontvangen. Alles meteen geconfigureerd. Ik heb alleen 1 probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een internet abonnement echter werkt deze niet op mijn omnia 7, maar wel op mijn oude telefoon wat een nokia was.
Ik heb de telefoon al gereset maar niets lijkt te helpen. Hij geeft wel aan een 3g verbinding te hebben maar bij elke pagina krijg ik de foutmelding dat ik mijn data connectie moet checken na een tijdje laden. Ga ik over op wifi dan werkt alles perfect.
Heeft iemand dit probleem ook gehad. Ik zit bij T-mobile die konden mij ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:58:
[...]

Grr.. Lezen is ook een vak. Sinds week 22 van 2010 heeft de 'premium' bluetooth carkit van het VAG concern zowel rSAP als het 'normale' HFP. Klagen over dat het dus sowieso niet gaat werken is een beetje kortzichtig.
Gaat het niet om dit:

Windows Phone 7 supports the following Bluetooth user profiles:
Advanced Audio Distribution Profile (A2DP 1.2)
Audio/Video Remote Control Profile (AVRCP 1.0)
Hands Free Profile (HFP 1.5)
Headset Profile (HSP 1.1)
Phone Book Access Profile (PBAP 1.0)

Which Bluetooth profiles are supported in Windows Phone 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andrik1 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:52:
Ik vind 47 dollar best pittig voor een batterijtje voor mijn omnia
http://www.mugen-power-ba...-for-samsung-omnia-7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:11:
[...]

Gaat het niet om dit:

Ja, zoals hier al gemeld: Devster in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:11:
[...]

Gaat het niet om dit:

Waarmee ik maar wil zeggen dat als zowel toestel als carkit Hfp ondersteunen, dat geen verzekerd succes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:14:
Hallo,

Ik heb gisteren mijn omnia 7 ontvangen. Alles meteen geconfigureerd. Ik heb alleen 1 probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een internet abonnement echter werkt deze niet op mijn omnia 7, maar wel op mijn oude telefoon wat een nokia was.
Ik heb de telefoon al gereset maar niets lijkt te helpen. Hij geeft wel aan een 3g verbinding te hebben maar bij elke pagina krijg ik de foutmelding dat ik mijn data connectie moet checken na een tijdje laden. Ga ik over op wifi dan werkt alles perfect.
Heeft iemand dit probleem ook gehad. Ik zit bij T-mobile die konden mij ook niet helpen.
Heb je het netwerktooltje uit de Samsung Zone (marketplace) al geprobeerd? Deze zou je via wifi/zune kunnen downloaden. Hier kun je de juiste instellingen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Hier nog een erg blije WP7 gebruiker, maar helaas ook BT problemen met mijn MB auto.
Heb speciaal een SAP v2 bluetooth cradle besteld, ingebouwde COMAND APS 50 zit het toestel wel, maar na pairen krijg ik een melding, functie wordt niet ondersteund of iets dergelijks op de tel. Vreemd genoeg zelfde ook met een simpele Nokia 2700. De naam die deze cradle uitzend is UHI-SN7313
Deze bluetooth cradle ondersteund ook nog een losse SIM, dus wellicht dat dualsim nog een optie is.

Heeft iemand enige info of de huidige BT protocollen van de Omnia7 softwarematig nog bijgewerkt gaan worden of is het een HW matige beperking.

MB heeft ook nog een SAP v3 uitgebracht, prijs over de 300E, maar daar staat weer bij dat het om een HFP model gaat. Geen idee wat het verschil is tussen HFI en HFP, en de Omnia7 staat helaas niet specifiek bij de geteste toestellen, volgens deze bron

Volgens een eerdere post hier, en site van MS staat niks over SAP:

edit: Nokia N95 en 2700 aan de praat, maar Omnia7 lukt niet.
Lag achteraf meer aan mij, eigenlijk de onduidelijke handleiding en de aparte manier van connecten.
Bij beide Nokia's wil die gebruik maken van de "externe SIM" wat blijkbaar niet mag bij de Omnia en of het OS.

Als een simpel Nokia model wordt ondersteund, kan ik me niet voorstellen dat het aan de HW ligt.
Ik gok dus op de aansturing, en dat is dan weer te verhelpen lijkt me.

Ondanks dit geneuzel, super tevreden. Ben de hele dag bezig geweest met customizen, apps installeren.
Kreeg redelijk rap de February update melding over the air. Gelijk backupje in Zune, muziek er op geknalt etc.

Alles gaat zo lekker intuitief, soepel en snel.
Zou wel handig zijn als je zelf categorieen en tooltips of zo kan maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Yippie op 23-04-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yippie schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:34:
Hier nog een erg blije WP7 gebruiker, maar helaas ook BT problemen met mijn MB auto.
Heb speciaal een SAP v2 bluetooth cradle besteld, ingebouwde COMAND APS 50 zit het toestel wel, maar na pairen krijg ik een melding, functie wordt niet ondersteund of iets dergelijks op de tel. Vreemd genoeg zelfde ook met een simpele Nokia 2700. De naam die deze cradle uitzend is UHI-SN7313
Deze bluetooth cradle ondersteund ook nog een losse SIM, dus wellicht dat dualsim nog een optie is.
Zou je zoals Matthijs Hoekstra van Microsoft gevraagd heeft ook een overzichtje kunnen maken van hardware/software versies zoals Devster en ik hebben gedaan? Wellicht heeft hij of zijn collega's er iets aan om het probleem mee helpen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddel werkt bij mij het internet. Bleek dat ik de apn nog moest instellen.
Maar nu weer het volgende probleem. Ik heb vrijwel geen netwerk met deze telefoon. Binnens huis totaal geen en buiten redelijk. Heeft iemand hier ook last van?
Heb zulke slechte ervaringen met deze telefoon vanaf het begin al. Overweeg het in te ruilen voor een iphone 4.
Of toch maar terug naar mijn oude nokia die het altijd deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
En je provider is? Met vodafone heb ik prima bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist wel een verbetering van de Nodo update gemerkt. Mms berichten met foto's worden nu wel afgeleverd via Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:54:
Inmiddel werkt bij mij het internet. Bleek dat ik de apn nog moest instellen.
Maar nu weer het volgende probleem. Ik heb vrijwel geen netwerk met deze telefoon. Binnens huis totaal geen en buiten redelijk. Heeft iemand hier ook last van?
Heb zulke slechte ervaringen met deze telefoon vanaf het begin al. Overweeg het in te ruilen voor een iphone 4.
Of toch maar terug naar mijn oude nokia die het altijd deed.
Met alle respect, maar dat je het APN niet ingesteld had is toch echt je eigen schuld, kan je toch moeilijk de telefoon aanrekenen. Dat je slechte netwerkontvangst hebt kan aan zoveel dingen liggen, niet in de laatste plaats aan het netwerk zelf natuurlijk. Wij hebben hier 4 Omnia 7's in gebruik, geen enkele klacht over slechte ontvangst. Het kan natuurlijk prima een probleem zijn met jouw specifieke toestel, dat zou ik testen door je sim-kaart in een ander toestel te doen, als dat geen problemen oplevert zou ik met je toestel naar de winkel teruggaan en hem om laten ruilen. Hoe is de ontvangst trouwens op andere plaatsen, behalve bij je thuis? De iPhone 4 in het bijzonder staat nou niet bekend om zijn goede ontvangst, en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit, dus om nou om die reden over te stappen is niet erg slim lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:54:
. Ik heb vrijwel geen netwerk met deze telefoon.
Overweeg het in te ruilen voor een iphone 4.
Ik zit naast iemand op het werk met een iPhone 4 met dezelfde provider.
Ik heb altijd bereik en hij vaak niet. Heel vermakelijk.
Als bereik een issue is dan zit je met de Omnia 7 zeker beter dan de iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
ppaddo schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 07:47:
[...]

Zou je zoals Matthijs Hoekstra van Microsoft gevraagd heeft ook een overzichtje kunnen maken van hardware/software versies zoals Devster en ik hebben gedaan? Wellicht heeft hij of zijn collega's er iets aan om het probleem mee helpen op te lossen?
Uiteraard ga ik dat doen, maar bedankt voor het herinneren.
Problemen zo goed als gelijk met wat jullie ervaren, hoewel ik nog niet 1x succesvol een verbinding op hem kunnen zetten. Heb er wel paar keer dichtbij gezeten, maar door verschillend gedrag elke keer niet gelukt.

Ik onthou me nog even van de Hungarian method, en blijf vooralsnog op 7008 zitten.
Het heeft bij jullie ook niet geholpen van wat ik heb gelezen.

Kleine oproep aan carkit gebruikers, kan je aangeven of het wel of niet werkt en dan de volgende info vermelden:

via diag modus, optie *#1234# kijken wat de versie's o.a. zijn van de BT & WLAN's SW en HW ?
Bij mij is het:

PDA: i8700xxJK1
Phone: idem
CSC: i8700VIPJK2
BT S/W: 0.0.1
BT H/W: 0.0.1
WIFI S/W: 1.0
WIFI H/W: 1.0

Draaiend op 7008 ( Feb update ).

Ben benieuwd of deze zijn bijgewerkt in bijv. 7355 of 7380, en uberhaupt of er mensen zijn bij wie het goed werkt met identieke hw & sw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij T-mobile. Heb van hun een nieuwe simkaart gekregen omdat ze zeiden dat ik best een oude simkaart had. Helaas heeft dit niets geholpen. Ik heb gisteren verschillende mensen thuis gehad met een iPhone 4 bij t-mobile en allen hadden ontvangst terwijl ik totaal geen ontvangst had.
Vanochtend werd ik gebeld op mijn huistelefoon omdat mijn mobiel meteen over ging op voicemail. Toen ik keek naar mijn mobiel zag ik dat ik een 3G verbinding had met 3 strepen. Ik was op de zolder (enige plek waar ik wel wat ontvangst heb) Maar bellen en gebeld worden bleek onmogelijk.
Telefoon lijkt dus defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Sinds een paar dagen ben ik over van een HD2 met WP7 naar een Omnia 7 (voor die prijs...) En ik ben zeer tevreden. De telefoon kwam met die rare "net-geen-NoDo" 7.0.7335 en was zoals meerdere hier helaas niet unbranded maar T-Mobile simlock vrij. Om van dat super trage Deutsche Telekom updateschema af te komen heb ik naar een unbranded rom geflashed, waarna ik meteen via Zune 7.0.7008 binnen kreeg. Alleen NoDo (7.0.7390) bleef uit. Nu las ik het volgende op XDA developers

Volgens één van die laatste reacties lijkt het er dus op dat Samsung weer eens updates tegenhoudt, wellicht vanwege de problemen die sommige (oudere?) Omnia's hebben met het corrupt raken van "download mode". Misschien dat Matthijs Hoekstra hier wat meer over kan vertellen? Volgens het update schema op de Ms website staat namelijk nog dat alle unbranded updates uitgerold worden.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Welke unbranded ROM heb je precies geflashed? Ik wil dit zelf misschien ook nog doen. Mijn T-mobile omnia zit nog steeds op 7004....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat foto's gemaakt van de Samsung flip case die ik voor de Samsung Omnia 7 gebruik.
Samsung Omnia 7 naast Samsung case
Samsung Omnia 7 in Samsung case
Samsung Omnia flip case gesloten
Samsung Omnia 7 case achterkant
Samsung Omnia 7 case bovenkant
Samsung Omnia 7 in its case
Samsung Omnia 7 in case overzicht

Ik heb deze flipcase op Ebay gekocht.
De reden was dat de ik de telefoon bijna twee keer uit mijn handen liet glijden.
De telefoon zit goed vastgeklemd in de harde achtercover.
De flipcase blijft met een magneetje gesloten.
Het leer geeft de case een vrij luxe uitstraling. Het Samsung logo staat er wel wat (te) duidelijk op.
Ik ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Aangezien linken naar romzaken volgens mij niet helemaal in overeenstemming is met de faq geen linkje. Maar in het omnia 7 rom development forum van xda-dev staat een thread genaamd [Guide]how to update/change the ROM. Die guide heb ik gevolgd.

Ongelofelijk dat T-mo/DT nog steeds geen enkele update heeft uitgerold.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Ik bedoelde ook geen linkje maar meer de versie (als in de taal,bijv
XEN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@hAI

Dat lijkt me niet lekker bellen, of doe je dat altijd handsfree ?
Heb zelf de BarelyThere van Casemate besteld, zit een screenprotector & poetsdoekje bij.
Dat laatste hadden ze er wel bij mogen doen in de doos van het toestel zelf.

Blijf je nog wel met het euvel zitten waar de telefoon te stoppen.
Jaszak of zo zorgt ervoor dat je hem weleens kan vergeten, bovendien heb je deze niet bij je met dat mooie weer. Hij is te groot voor in de broekzak imo waar er eventueel ook overal stof tussenkomt en het in aanraking komt met sleutels etc.
Om je nek aan een koord, riemtasje of een heuptasje is ook weer zo...niet mijn ding.

Wel lekker zo'n groot scherm, maar niet erg praktisch.
Heb wel wat zitten kijken naar kleine schoudertasjes, ook handig voor op reis etc.
Wordt tijd voor mannen handtasje's :+

Nu we toch bezig zijn, hoe doen jullie dat ?
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.