Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 13:27
R_W - please laat dat een grapje zijn...
Tenzij jullie Vodafone-branded Trophy's hebben, heeft Vodafone niets met de update te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cPT.cAPSLOCK schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:12:
Tenzij jullie Vodafone-branded Trophy's hebben, heeft Vodafone niets met de update te maken.
Dankje cpt capslock!

Pfff, kennelijk hebben sommige mensen moeite met LEZEN??? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:38
Kijk even in de Trophy thread. We hebben het uitgezocht en Vodafone kan wel degelijk de update (tijdelijk!) tegenhouden voor tests en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Was alleen benieuwd of iemand met vodafone als provider al de update had. Ze doen het namelijk zoals ik dus heb gelezen in groepen, en ze geven mij de indruk dat het per provider gaat, alleen nieuwsgierig meer niet. 2 vrienden van mij hebben namelijk t-mobile als provider en hebben de update inmiddels binnen, als ik hier zo lees lijkt het hier hetzelfde geval. correct me if i am wrong ;).

Edit: " Kijk even in de Trophy thread. We hebben het uitgezocht en Vodafone kan wel degelijk de update (tijdelijk!) tegenhouden voor tests en dergelijke."

My thoughts exactly

Edit 2: Kijk het filmpje voor de uitleg van microsoft, en ja de provider speelt een rol in het uitbrengen van je update ;)
http://zunited.net/2011/0...ns-with-first-wp7-update/

[ Voor 34% gewijzigd door MarluXiaXl op 26-03-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

cPT.cAPSLOCK schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:12:
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja nu raak ik ook in de war!!!

Dit is wat Mattijs Hoekstra er over zei, en hij werkt bij microsoft, dus mag aannemen dat hij weet hoe het zit?

quote]Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:10:
[...]

Waar lees je dat dan? Ik zeg dus als je een phone hebt met carrier Vodafone geconfigureerd (maakt dus niet uit welke SIM erin zit) dan moet Vodafone MS een signaal geven. (WIJ blokken dus eventueel :))

De openmarkt telefoons hebben die carrier configuratie niet, check maar in je about scherm.
[/quote]

EDIT: Net even m'n nieuwe KPN sim geprobeerd, en ook daarmee blijft mijn Omnia7 "up to date" op 7008......

Dus denk echt dat we gewoon ff gedult moeten hebben mensen!! Het komt vast echt wel goed! Enne... Ook nu ben ik erg tevreden met m'n Omnia7 hoor!!! :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Hij noemt het daarna al:
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:10:
[...]

Waar lees je dat dan? Ik zeg dus als je een phone hebt met carrier Vodafone geconfigureerd (maakt dus niet uit welke SIM erin zit) dan moet Vodafone MS een signaal geven. (WIJ blokken dus eventueel )

De openmarkt telefoons hebben die carrier configuratie niet, check maar in je about scherm.
Unbranded telefoons zijn dus provider-onafhankelijk. Branded telefoons kunnen de update vertraagd ontvangen door het signaal van, in dit voorbeeld, Vodafone.

Of je telefoon unbranded is kan je zien door te gaan naar Settings, About.
Als daar in het eerste blokje een providernaam staat, is je telefoon branded. Eventueel kan je het ook herkennen aan bijvoorbeeld een logo dat voorbij vliegt tijdens het booten van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50
cPT.cAPSLOCK schreef op zondag 27 maart 2011 @ 00:41:
Hij noemt het daarna al:

[...]

Unbranded telefoons zijn dus provider-onafhankelijk. Branded telefoons kunnen de update vertraagd ontvangen door het signaal van, in dit voorbeeld, Vodafone.

Of je telefoon unbranded is kan je zien door te gaan naar Settings, About.
Als daar in het eerste blokje een providernaam staat, is je telefoon branded. Eventueel kan je het ook herkennen aan bijvoorbeeld een logo dat voorbij vliegt tijdens het booten van de telefoon.
Ok nog even voor de duidelijkheid. het maakt NIET uit welke SIM in je telefoon zit. het maakt ook NIET uit waar je je abbonement hebt. Wat uitmaakt is in je settings about scherm of daar carrier:vodafone of iets anders staat (open market staat daar niets) dan is het een zogenaamd carrier 'branded' telefoon.

Je kan dus prima met je t-mobile abbo een Vodafone Trophy gebruiken en Vodafone zal dan bij MS moeten aangeven dat de update vrijgegeven kan worden (wat ze al gedaan hebben)

De telefoon vraagt aan de MS update server om de update en geeft zijn versienummer, zijn modeltype (HTC HD7, LG Optimus) en carrier mee, de servers bij MS kijken dan of er een update beschikbaar is voor die telefoon.

Het model wat gebruikt wordt is 'throttling' in het begin worden er maar voor een paar telefoons de update beschikbaar gesteld. (Dus een aantal Omnia's bijvoorbeeld) na de update wordt er telemetry verzameld om te controleren of de updates zijn gelukt. Als dit goed gaat krijgen meer telefoons de update aangeboden. Zijn er problemen dan kan de knop weer teruggedraaid worden en zelfs helemaal dicht. Allemaal bedoeld om zo min mogelijk mensen in de problemen te krijgen met de updates.

[ Voor 24% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 27-03-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ah ok, dat is wel duidelijk :). Dan hoop ik maar dat ik snel in zo'n nieuwe wave zit :P. Ik mis de copy paste feature toch meer dan ik dacht :P
En de snellere grafische apps zijn natuurlijk ook niet verkeerd, word een beetje gek van de traagheid van de xbox live avatar verander gedoe.

En ik had vanochtend een akkefietje ( schrijf je dat zo? :+ ) Opeens reageerde mijn omnia niet meer en 2 minuten daarna harde reset uit zichzelf. Schrok wel een beetje, maar zou dit een maatregel zijn om het geheugen weer leeg te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:51

mendel129

Radioactivator

Volgens SamFirmware
''NoDo updates for Omnia 7 in April''
Zou echt lame zijn... :|

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Waar zou ik dat Carrier:Vodafone dan moeten zien in het about scherm?
Carrier_NietTeZien
Dit is wat ik zie op de Vodafone HTC Trophy van mijn vrouw.
VodafoneBranded
En dit als ik hem opstart. Logisch, ik heb hem bij Vodafone besteld. Ik ging er van uit dat deze branded was, vanwege het Vodafone logo. Maar als ik het verhaal hierboven mag geloven, dan is ie niet branded.

[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 27-03-2011 12:08 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ook pertinent niet waar aangezien er al Omnia's met NoDo zijn!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

ppaddo schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:05:
[...]

En ook pertinent niet waar aangezien er al Omnia's met NoDo zijn!
Mjah, das waar, maar misschien bedoelen ze "beschikbaar voor alle omnia's" ofzo...
Want ik zit nog steeds te wachten op mijn beurt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 14:41
Check your calendar.. April is over 5 daagjes al; kans is dus sowieso zéér groot dat je inderdaad de update in april gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
c70070540 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:00:
Waar zou ik dat Carrier:Vodafone dan moeten zien in het about scherm?
[afbeelding]
Dit is wat ik zie op de Vodafone HTC Trophy van mijn vrouw.
[afbeelding]
En dit als ik hem opstart. Logisch, ik heb hem bij Vodafone besteld. Ik ging er van uit dat deze branded was, vanwege het Vodafone logo. Maar als ik het verhaal hierboven mag geloven, dan is ie niet branded.
ehh. geen idee ik heb een LG zonder dat logo maar met carrier:vodafone
Afbeeldingslocatie: http://www.mobypicture.com/images/user/805e9ee9144428a9c52d71d84a9be4d5_view.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:05:
[...]

ehh. geen idee ik heb een LG zonder dat logo maar met carrier:vodafone
[afbeelding]
Hey Matthijs,

Hoe bevalt die sticker/wallpaper eigenlijk? Ziet er wel funky uit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:57:
[...]

Hey Matthijs,

Hoe bevalt die sticker/wallpaper eigenlijk? Ziet er wel funky uit zo!
je die skins van gelaskins.com zijn cool. Je moet wel een hele felle nemen qua kleuren etc, heb 1 telefoon met wat rustiger plaatje, wat donkerder en die komt lang zo mooi niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:48:
[...]

je die skins van gelaskins.com zijn cool. Je moet wel een hele felle nemen qua kleuren etc, heb 1 telefoon met wat rustiger plaatje, wat donkerder en die komt lang zo mooi niet uit.
Zou je eens een paar fotoos willen maken van je telefoon en die hier plaatsen aub?? Ben erg benieuwd hoe dat er in het geheel uitziet namelijk! Net de website bekeken en er zijn echt een hoop gave skins zeg!! Wow!

Wat kost zoiets eigenlijk?

@admin, sorry voor de offtopic!!! Maar ben erg nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:42:
[...]

$ 14,95 voor de skins + verzending

Standard Post - $3.95*
- Up to 20 business days
- No tracking available

UPS - $19.95*
- 4-6 Business days
- Traceable at UPS.com

Zit dus nogal verschil tussen qua levertijd en prijs verzending. Je kunt ook je eigen skin maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:42:
[...]

Zou je eens een paar fotoos willen maken van je telefoon en die hier plaatsen aub?? Ben erg benieuwd hoe dat er in het geheel uitziet namelijk! Net de website bekeken en er zijn echt een hoop gave skins zeg!! Wow!
Hier de skins die ik ontworpen heb voor mijn HTC 7 Trophy. De Monkey Island skin heb ik er nu op zitten.

Monkey Island
Afbeeldingslocatie: http://www.wirwar.com/MonkeyIsland_Trophy_GelaSkins.jpg

Lisbeth Sallander van Stieg Larsson's Millennium-trilogie
Afbeeldingslocatie: http://www.wirwar.com/LisbethSallanderMillennium_Trophy_GelaSkins.jpg

Hier een filmpje van de skin. In de omschrijving staat ook een review. In het kort: leuk om je phone te pimpen, maar bescherming biedt het niet echt. Voornaamste probleem is dat het eigenlijk niet mogelijk is om zowel een GelaSkin als een screenprotector te gebruiken. Mijn display is nu onbeschermd. Ik zet er over te denken om de skin aan de voorkant eraf te halen en weer een protector te monteren. Verder is het wel heel cool.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DLqDaX4X0rc]
Tjonge, kijk gewoon ff op de site: http://www.gelaskins.com/

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Jongens als je de NoDo update echt wil hebben moet je deze link bekijken en de stappen volgen ;)

http://forum.xda-develope...p?p=12459706&postcount=15

Heeft voor mijn Samsung Omnia 7 gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woei, dat werkt idd :D. 't Was wel even kutten, die tijd luistert wel nauw. 29 seconden bij mij.

.edit: hmm misschien iets te vroeg gejuigd, hij lijkt te blijven steken op stap 2 - downloading updates - 0%
.edit2: nee, iets te vroeg ge-on-juigd, hij doet het nu :P

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 29-03-2011 00:40 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
jaa hij werkt:D wat ik tot nu toe heb gemerkt dat marketplace veel sneller is

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ja de marketplace is idd sneller, maar het meeste merkbare vind ik hoe veel sneller apps resumen en het os reageert sneller op de terug knop
Copy paste is af en toe nog vreemd maar het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Nais! De 'hungarian method' heeft voor mij ook geholpen. Ben op dit moment step 2 of 10, downloading, 30%.

Stond op het punt het op te geven, zag ik de update melding op mn telefoon... maar had ik zune al weg geklikt. Dus daarna nog een paar keer geprobeerd, met succes na een paar pogingen (zo'n 25 minuten totaal).

Ik gebruikte trouwens muziek als stopwatch. Stuk makkelijker, en maakt het proberen wat minder saai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb nu tijdelijk een andere Omnia7 gekregen. En wat denk je? Direct pairen en goed geluid over mijn carkit. Blijkbaar is het bluetooth signaal van/naar mijn "eigen" Omnia7 zo slecht, dat pairen niet meer ging. De status bleef "Connecting", naar verschillende carkits.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:10:
Ik heb nu tijdelijk een andere Omnia7 gekregen. En wat denk je? Direct pairen en goed geluid over mijn carkit. Blijkbaar is het bluetooth signaal van/naar mijn "eigen" Omnia7 zo slecht, dat pairen niet meer ging. De status bleef "Connecting", naar verschillende carkits.
Ja hoor! Ik ben je echt zo dankbaar met deze post! Het gedrag wat je beschrijft lijkt veel op dat van mijn eigen Omnia 7. Niet 1-op-1 vergelijkbaar, maar close enough zou ik zeggen. Als die NoDo update hier niets aan wijzigt dan ga ik zeker te weten terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
The Hungarian Connection *O*

Momenteel in stap 7 van 10 van de NoDo update *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hongaarse methode werkte succesvol na 1x voor mij!!! Super bedankt voor de post! M'n Omnia is sneller, en dat verschil is echt op elk vlak goed merkbaar! Vooral spelletjes en app's laden veel sneller. Copy paste nog niet geprobeerd, en marketplace ook nog niet geprobeerd. Al met al draait alles naar mijn idee veel fijner en soepeler!! ben erg blij met NODO to nu toe! :D De Omnia was al een fijn toesel maar is nu nog fijner!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Ok net de 7008 update gekregen via Zune maar de Where is my update webpagina van MS zegt nog steeds dat de updates gesheduled moeten worden. Die website update dus niet zo vaak.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Ik heb nu sinds een half uur de NODO update en wp7 voelt nog sneller en stabieler aan. Wat is dit een verademing zeg!! Copy &past werkt ook zeer goed.

Ik kan gelukkig ook nog steeds mijn .xap installeren vanaf de computer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, ik dus niet meer :/. Je moet vóór de update een registry entry aanpassen zodat hij zich niet opnieuw lockt. Helaas wist ik dit pas ná de update.

.edit: hmm, hij heeft natuurlijk wel een backup gemaakt voor de update. Misschien dat die terug te zetten is?

.edit2: yup, via Zune -> settings -> update. Ga ik gewoon proberen :)

.edit3: hmm hij blijft wel erg lang op step 2 of 5: rebooting your phone hangen...

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 29-03-2011 23:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De Hungarian Connection (leuke titel voor james bond film van de jaren 70) werkt ook met Wlan : 3G uitschakelen, wlan aan, en weer uit net zoals beschreven voor de 3g. Zo gaan de pogingen wat sneller. Met 3g had ik naar een keer of 8 nog geen geluk, met wlan was het binnen 2x raak.

Overigens meer dan absurd dat microsoft niet gewoon een release van zijn phone o.s. doet voor iedereen tegelijk zoals apple.

Verders zeer tevreden met W7P op de omnia 7, vooral gezien de prijs voor deze fantastische phone (268 Euro). Jammer dat veel apps nogal prijzig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook succes met de Hongaarse methode over Wifi. Over 3G was het tijdstip van de time-out volledig willekeurig en kreeg ik de timing niet goed . Via Wifi was de time-out veel consistenter en was het na een paar keer proberen raak.

Wel kreeg ik de eerste keer een foutmelding bij stap 7: De backup kon niet voltooid worden. Na het leegmaken van de telefoon lukte de update wel. Blijkbaar is het nog steeds een probleem als je veel media files op je Omnia 7 hebt staan (had nog ongeveer 2 gig vrij van de 8 gig).

Hebben meer mensen met een Omnia 7 dit meegemaakt met de Hongaarse methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ppaddo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:58:
[...]

Ja hoor! Ik ben je echt zo dankbaar met deze post! Het gedrag wat je beschrijft lijkt veel op dat van mijn eigen Omnia 7. Niet 1-op-1 vergelijkbaar, maar close enough zou ik zeggen. Als die NoDo update hier niets aan wijzigt dan ga ik zeker te weten terug naar de winkel.
Ik zou NoDo niet eens afwachten....

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:21:
[...]

Ik zou NoDo niet eens afwachten....
Haha, ik heb NoDo er inmiddels op staan, maar dat verbeterde helaas helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier al een manier gevonden om als de telefoon aan de lader zit automatisch het scherm te laten branden?? Weet dat ik dat via de settings kan instellen, maar wil graag dat het automatisch gaat. Dus als ik de lader eraan doe, dan dus scherm aan, lader eruit, dan na 1 min scherm uit. Bij mijn oude toestellen kon ik dat gewoon instellen?

Overigens heb ik gemerkt dat spelletjes nog wel eens willen afsluiten nu ik NODO draai, had ik met 7008 nooit last van?? Iemand anders dit ook?? Heb het vooral bij NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wie weet een tip, ik heb een perfect tasje voor de Omnia gekocht :

Afbeeldingslocatie: http://www.yayambo.de/images/408-uni/00.jpg

Met magneetsluiting en dubbele riemclip aan de achter kant. Slechts 5,89 staat op ebay duitsland. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk over deze case
http://www.tmaddict.com/i...ewtopic.php?f=160&t=21830
http://cgi.ebay.fr/ws/eBa...iewItem&item=270725208082

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor dit deels offtopic bericht: Het heeft nog even een paar daagjes geduurt. Maar zojuist heb ik m'n Omnia7 besteld! Wahoee!! Hopelijk heb ik hem morgen of zaterdag binnen.

Dan nu weer ontopic:
Na flink wat gerommel en gezoek heb ik een nieuwe live-account aangemaakt (ik woon nu in New York, USA). M'n nieuwe email is feitelijk 't zelfde, alleen nu @live.com ipv @live.nl.
Via de outlook-hotmail connector heb ik alle contacten van m'n blackberry in mijn nieuwe email @live.com gekregen. Wat een gehannes.

Klopt het dat ik mijn contacten + activatie kan doen via het @live.com adres en verder gewoon mijn @live.nl adres kan blijven gebruiken voor verzenden en ontvangen van e-mail? Anders moet ik zooo veel mensen mijn email adres wijziging door mailen.

Nu nog al mijn kalender afspraken overzetten van mijn blackberry naar mijn computer naar outlook naar windows live. Pfoe.. Heb nog genoeg werk hier van, maar Omnia 7 is 't waard! haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:04:
Sorry voor dit deels offtopic bericht: Het heeft nog even een paar daagjes geduurt. Maar zojuist heb ik m'n Omnia7 besteld! Wahoee!! Hopelijk heb ik hem morgen of zaterdag binnen.

Dan nu weer ontopic:
Na flink wat gerommel en gezoek heb ik een nieuwe live-account aangemaakt (ik woon nu in New York, USA). M'n nieuwe email is feitelijk 't zelfde, alleen nu @live.com ipv @live.nl.
Via de outlook-hotmail connector heb ik alle contacten van m'n blackberry in mijn nieuwe email @live.com gekregen. Wat een gehannes.

Klopt het dat ik mijn contacten + activatie kan doen via het @live.com adres en verder gewoon mijn @live.nl adres kan blijven gebruiken voor verzenden en ontvangen van e-mail? Anders moet ik zooo veel mensen mijn email adres wijziging door mailen.

Nu nog al mijn kalender afspraken overzetten van mijn blackberry naar mijn computer naar outlook naar windows live. Pfoe.. Heb nog genoeg werk hier van, maar Omnia 7 is 't waard! haha :D
Ja dat klopt je hebt een master live account nodig om marketplace, xbox live en zune te gebruiken. Maar daar naast kun je meerdere accounts toevoegen om van te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:42:
Ja, ik dus niet meer :/. Je moet vóór de update een registry entry aanpassen zodat hij zich niet opnieuw lockt. Helaas wist ik dit pas ná de update.

.edit: hmm, hij heeft natuurlijk wel een backup gemaakt voor de update. Misschien dat die terug te zetten is?

.edit2: yup, via Zune -> settings -> update. Ga ik gewoon proberen :)

.edit3: hmm hij blijft wel erg lang op step 2 of 5: rebooting your phone hangen...
Verdomme. Uiteindelijk maar een full reset geprobeerd, maar hij blijft maar hangen op de reboot-stap :(

Heeft iemand anders hier al eens succesvol een restore gedaan?

.edit: de issue lijkt te zijn dat mijn telefoon niet meer in download mode kan sinds de NoDo update. Als ik boot met camera of camera+volume up ingedrukt dan is het hetzelfde verhaal - hij blijft gewoon hangen op het Samsung Omnia 7 scherm. Waarschijnlijk impliceert dit ook dat een volgende officiele update niet gaat werken. Ik zal 'm dus moeten terugsturen oid :(

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 01-04-2011 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, mijn Omnia 7 is weer terug naar de leverancier cq naar Samsung. De klachtomschrijving alleen was alleen al bijna zo dik als een boek! Het kan maar duidelijk zijn. Tot die tijd dus maar weer aan de Xperia X1.

Dat bewijst maar weer eens dat je je oude mobieltje niet te snel naar een Zonzoo of iets dergelijks moet sturen.

Ik hou jullie op de hoogte wat de vorderingen zijn en of er uiteindelijk verbeteringen merkbaar zijn. Tot die tijd zal ik maar weer stilletjes gaan meelezen met jullie Omnia avonturen! Voorlopig zit ik weer een week of vier zonder Omnia 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hmm, ook de vervangende Omnia7 begint slecht geluid te geven. Nu is hij van het weekend op de grond gevallen, maar of dat nu de oorzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:29:
Hmm, ook de vervangende Omnia7 begint slecht geluid te geven. Nu is hij van het weekend op de grond gevallen, maar of dat nu de oorzaak is?
Het is een erg mooie, maar ook erg dunne behuizing. Geen idee of een val zo'n impact kan hebben dat de verbindingen los kunnen schieten ofzo. Daar lijkt het soms wel op, alsof er net wel/niet contact gemaakt wordt.

Mooi spul zo'n Omnia 7, maar ondertussen...

(had vanmorgen overigens ook niet overal een even jofele verbinding met mijn carkit i.c.m. een SE Xperia X1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Hebben jullie dit al gezien? :O
Wel een T-mobile lock, maar dat betekend natuurlijk ook een gratis simkaartje!
http://www.amazon.de/T-Mo...TF8&qid=1301939903&sr=8-2
Mooie prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Laatst online: 05-10 08:57
Ik heb hetzelfde probleem wat betreft de verbinding met carkits. Eenmalig gaat de verbinding goed, maar bij herhaling komt hij nooit meer tot stand.
Ik ga vanmiddag mijn Omnia inleveren bij CoolBlue en hopelijk komen ze met een bevredigende oplossing.

Bellen met Samsung was ook eenmalig, wat een horken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vijv schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:48:
Ik heb hetzelfde probleem wat betreft de verbinding met carkits. Eenmalig gaat de verbinding goed, maar bij herhaling komt hij nooit meer tot stand.
Ik ga vanmiddag mijn Omnia inleveren bij CoolBlue en hopelijk komen ze met een bevredigende oplossing.

Nou, dan liggen er in ieder geval 2 bij Coolblue met hetzelfde euvel! Dat is altijd prettig.

Hoezo zijn Samsung Horken? Wat hebben ze je proberen wijs te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Gingerbread schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:59:
Mooie prijs ;)
Me broer had een non branded omnia gekocht uit duitsland. Daar komt wel het t-mobile logo op (stiekem dus toch branded), maar hij is toch sim lock vrij. Ik weet niet of er wel echt sim locks bestaan, kan er geen artikel over vinden.

Voor de updates hoef je het ook niet meer te laten in samenwerking met de chevron updater kun je het gewoon forceren.

Je moet wel even de mobile network app downloaden uit de samsung store via wifi, dan kun je tenminste je verbinding wijzigigen naar een nederlands netwerk voor je internet, anders werkt het op een vreemde manier niet.

Zeker een mooie prijs, al is die in nederland bij sommige webshops ook al behoorlijk gedaalt qua prijs

[ Voor 5% gewijzigd door LeVortex op 05-04-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gingerbread schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:59:
Mooie prijs ;)
Op Ebay.de heb je voor dezelfde prijs unbranded unlocked 16GB Omnia 7 toestellen :P.

Bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.de/SAMSUN...ag_KM&hash=item2eb4140c11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Propane schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:27:
[...]
Op Ebay.de heb je voor dezelfde prijs unbranded unlocked 16GB Omnia 7 toestellen :P.

Bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.de/SAMSUN...ag_KM&hash=item2eb4140c11
Deze bedoelde ik net, die zijn wel t-mobile branded, maar wel simlock vrij ook al staat er dat ze unbranded zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Is de taal van die duitse omnia's wel gewoon op volledig engels in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
vijv schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:48:

Ik vond de samsung klantendienst eigenlijk extreem goed alhoewel ik daarbij moet vermelden dat dit in de UK was en een beeldscherm betrof. Ze hadden geen bon nodig en de volgende dag had ik al een nieuw scherm terwijl ze mijn oude toen pas mee namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
cpt.skydiver schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:44:
Ja, je pakt gewoon even een translater ofzo, of je zoekt het gewoon op als je beetje duits kan, het is gewoon heel simpel te veranderen. Uit mijn hoofd kwam het gewoon bij het opstarten een keer als je je live id wil instellen, anders kan je het gewoon doen bij settings.

Voordat je internet het doet is het wel zo dat je network profile van samsung moet installeren en daar je provider kiezen. Die bij mobile network/cellualar is niet voldoende. Er staan 4 standaard apps op, die kun je gewoon verwijderen aangezien er voor sommige Tmobile nodig is. Of de navigatie die erop staat werkt met nederlandse providers weet ik niet, het is een rare duitse app.

Eigenlijk is het enige wat anders is de startscreen met daarop even een T-mobile logo en hij wilde niet updaten vaan 7004 naar 7008 of 7390, daarvoor was de tool van chevron nodig:
http://blog.walshie.me/20...e-updates-like-right-now/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
ppaddo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:56:

Hoezo zijn Samsung Horken? Wat hebben ze je proberen wijs te maken?
De kerel die ik aan de lijn had deed nogal ongeinteresseerd en nam geen enkele moeite om me te helpen of zich in te leven in het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bel je wel met Nederlanders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cpt.skydiver schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:44:
Jazeker! De eerste keer dat ik mijn Omnia7 opstartte was hij ook in 't duits. Zodra je op het knoje rechtsonder drukt, kun je in het daaropvolgende scherm de taal instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
Yep.

Anyway, mijn toestel ligt bij Coolblue.
De verklaring die ze bij de balie hadden was dat de Omnia 7 nog niet ondersteund wordt door Parrot, maar dat ze hem toch gingen testen. Als het inderdaad aan de carkit ligt gaan ze contact opnemen met Parrot en vragen of er asap ondersteuning kan komen voor ons toestel.

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
LeVortex schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:29:
[...]

Deze bedoelde ik net, die zijn wel t-mobile branded, maar wel simlock vrij ook al staat er dat ze unbranded zijn
Ah, pardon. Ik had er in de Ebay advertentie straal voorbij gekeken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vijv schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:34:
Yep.

Anyway, mijn toestel ligt bij Coolblue.
De verklaring die ze bij de balie hadden was dat de Omnia 7 nog niet ondersteund wordt door Parrot, maar dat ze hem toch gingen testen. Als het inderdaad aan de carkit ligt gaan ze contact opnemen met Parrot en vragen of er asap ondersteuning kan komen voor ons toestel.

Ik ben benieuwd :)
Wat een compleet gelul, om het maar op z'n rotterdams te zeggen. De Samsung Omnia 7 staat nota bene in de compatibiliteitslijst inclusief de ondersteunde features. In ieder geval voor de in mijn bezit zijnde Parrot Mini kit slim. Lijkt me stug dat ze ineens voor een inbouwsysteem een compleet ander protocol gaan gebruiken.

http://www.parrot.com/uk/...minikitslim/compatibility (en dan de Omnia 7 kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
Hij is fijn, ze hebben het nog gecontroleerd bij Coolblue en volgens hun stond hij nog niet in de lijst...
Maar inderdaad, gelul, hij staat ook in de lijst van de MKi9200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van een Omnia 7, 16GB. Mooi toestel zeg! Werkt erg soepel allemaal, het interface is heel intuitief, etc. Tot nu toe had ik er slechts beperkte "live" ervaring, mee gespeeld in de Mediamarkt zeg maar (dit toestel komt overigens van Belsimpel.nl).
Het toestel is voor zover ik zie unbranded. De OS versie is 7.0.7004.0, het toestel zelf beweert geen updates te vinden. Daar verdiep ik me nog wel een keer in of ik wacht gewoon tot ik aan de beurt ben.

Een ding snap ik niet: ik had me de afgelopen dagen wat in het topic verdiept en alvast een UK hotmail account aangemaakt. Mijn begrip is/was dat ik dan in elk geval de gratis apps uit de market place zou kunnen halen. Als ik dat probeer zegt de phone wat over Zune en wil een account gaan aanmaken, om dan te melden dat de market place in mijn regio niet beschikbaar is. Hmm. De regional settings zeggen dat ik in de UK zit. Betekent UK account meer dan het gebruiken van een UK adres bij aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:46:
Een ding snap ik niet: ik had me de afgelopen dagen wat in het topic verdiept en alvast een UK hotmail account aangemaakt. Mijn begrip is/was dat ik dan in elk geval de gratis apps uit de market place zou kunnen halen. Als ik dat probeer zegt de phone wat over Zune en wil een account gaan aanmaken, om dan te melden dat de market place in mijn regio niet beschikbaar is. Hmm. De regional settings zeggen dat ik in de UK zit. Betekent UK account meer dan het gebruiken van een UK adres bij aanmaken?
Blijkbaar staat er ergens toch iets niet op UK. Ik heb het UK account gewoon aangemaakt op het toestel zelf en dat werkt perfect. Misschien even een reset doen en opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nogmaals in het NL localisatie topic gekeken en kwam daar een link tegen die ik niet eerder had gezien: https://billing.microsoft.com (post van Mathijs Hoekstra).
Als ik daar inlog en ik kijk naar persoonlijk gegevens staat daar dat het een XBox live account is en daar staan plotseling de gegevens van mijn originele, nederlandse account bij (location is Nederland). Ik heb inderdaad mijn XBox gamer profile geswitched naar dit nieuwe Windows live id. Blijkbaar blijft dan toch de informatie van de oude account gekoppeld aan de nieuwe live id tbv billing. Ik zie geen enkele optie om dit te veranderen, dus ik ga het maar eens proberen met een helemaal nieuwe account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:06:
Ik heb nogmaals in het NL localisatie topic gekeken en kwam daar een link tegen die ik niet eerder had gezien: https://billing.microsoft.com (post van Mathijs Hoekstra).
Als ik daar inlog en ik kijk naar persoonlijk gegevens staat daar dat het een XBox live account is en daar staan plotseling de gegevens van mijn originele, nederlandse account bij (location is Nederland). Ik heb inderdaad mijn XBox gamer profile geswitched naar dit nieuwe Windows live id. Blijkbaar blijft dan toch de informatie van de oude account gekoppeld aan de nieuwe live id tbv billing. Ik zie geen enkele optie om dit te veranderen, dus ik ga het maar eens proberen met een helemaal nieuwe account.
Dat klopt. Voorlopig is het nog zo dat als je voor een bepaald land kiest het altijd zo blijft. Er gaan wel geruchten dat dit aangepast gaat worden, maar voorlopig zal je dan een nieuw account aan moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Ook een Omnia 7 16GB aangeschaft. Kon de prijs van €270 toch niet weerstaan :p . Wat voor accounts gebruiken jullie overigens? UK of US? Of maakt dat niet zo veel verschil qua market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik zelf gebruik een UK Account deze heb ik helemaal in het begin ingevoerd. Weet niet of het uitmaakt of je US of UK account heb. Denk zelf van niet ;)

Edit: Hier en daar op Google lees ik dat dat niets uitmaakt voor de functies die je beschikbaar krijgt, maar nog niks gevonden over de inhoud van de marketplace.

Edit 2: Zojuist een Gelaskin gekocht ( na het gezien te hebben in dit topic was ik meteen verliefd :D )
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/1756/gelaskind.jpg
Zelf vind ik hem echt geweldig :D Maar ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik hem binnen heb en hoe het aangebracht word. Lijkt me echt verschikkelijk priechelwerk :P
Zo word je telefoon toch wel wat persoonlijker vind ik, voel je je toch wat unieker :+

[ Voor 75% gewijzigd door MarluXiaXl op 05-04-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
MarluXiaXl schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:08:
en hoe het aangebracht word. Lijkt me echt verschikkelijk priechelwerk :P
Valt wel mee hoor. Het materiaal is zo gemaakt, dat je het ook makkelijk weer even los kan halen en opnieuw proberen.
Zo word je telefoon toch wel wat persoonlijker vind ik, voel je je toch wat unieker :+
Toch heb je wel gekozen voor standaard artwork. Echt cool wordt het pas als je zelf een afbeelding upload, vind ik.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
cpt.skydiver schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:57:
Ook een Omnia 7 16GB aangeschaft. Kon de prijs van €270 toch niet weerstaan :p . Wat voor accounts gebruiken jullie overigens? UK of US? Of maakt dat niet zo veel verschil qua market.
Ik gebruik naar volle tevredenheid een US account, maar ik vermoed dat het weinig/geen verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
MrBB schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:54:
[...]

Ik gebruik naar volle tevredenheid een US account, maar ik vermoed dat het weinig/geen verschil maakt.
Als je een nummer belt, staat er bij US instellingen "Dialing 012345678" in je scherm, bij UK "Dialling 012345678" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:50
RoccoS schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:44:
[...]

Als je een nummer belt, staat er bij US instellingen "Dialing 012345678" in je scherm, bij UK "Dialling 012345678" :)
Dat heeft te maken met je region & language instellingen niet met je account.
US account hier, met nederlands region & language instellingen, alles werkt perfect.

(English US system locale dat dan weer wel).

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 06-04-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 08:31

TF0

Hoi,

Ik ben nu een paar weken de blije eigenaar van een Samsung Omnia 7 en hij bevalt me tot nu erg goed! Als het goed is gaat mijn abonnement vandaag in en kan ik vanaf vandaag optimaal genieten van alle mogelijkheden :). Wifi is leuk maar overal internet is natuurlijk leuker.

Wat betreft de carkit, ik heb hem maandag laten verbinden met een Parrot MKi9200 en de gesprekskwaliteit en muziekkwaliteit was prima te noemen. Vandaag stapte ik weer in en op mijn telefoon was ´connected´ te lezen maar op het display van de Parrot kwam er niets te staan. Vervolgens een paar keer op `Parrot...` geklikt zodat de verbinding werd verbroken en weer werd gemaakt en toen kwam mijn naam wel in beeld en had ik dus echt verbinding. Toen ik de auto uitzetten en hem daarna weer aanzette maakte hij wel vanzelf verbinding. Het lijkt bij mij dus wel te doen. Op de telefoon staat de nieuwste firmware middels de Hongaarse methode. Heeft het dan nog zin om de update van Microsoft uit te voeren zoals die laatst op de FP stond? Nee toch?

Heb alleen een probleem met de afstandsbediening van de carkit, die wordt in 9 van de 10 keer niet herkend en als hij wel wordt herkend doet hij het 100% :S, iemand ervaringen mee? Daarom duurde het zo lang voordat ik het kon testen. De afstandsbediening opnieuw instellen middels play/pause+groen+rood werkt niet, batterij schijnt vol te zijn (gemeten met meerdere testers), nieuwste firmware staat erop, heb de boel ook al gereset toen de afstandsbediening het toevallig een keer deed. Ik wil het nog proberen met een nieuwe batterij en anders wordt het echt moeilijk/duur... Afijn, beetje off-topic maar mocht iemand een geniale tip hebben dan hoor ik het graag! Dan kan ik het daarna echt goed testen.

Weer on-topic: heb het hier nog niet gelezen maar er zijn tal van codes waarmee je allerlei dingen van je toestel in kunt stellen, ik heb nu een "Diagnosis" applicatie waar ik een code kan invoeren om in allerlei menu's te komen. Die verscheen automatisch nadat ik er een beetje mee had geprutst. Hier staat er meer over. Ik had soms wel problemen om het voor elkaar te krijgen, vooral het deel waarbij je snel op de - moet drukken nadat je de code hebt ingedrukt moest ik een paar keer doen. Heb nog niet de moed gehad om echt dingen te veranderen, hij werkt namelijk nog zo goed :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
ppaddo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:13:
[...]

Dat klopt. Voorlopig is het nog zo dat als je voor een bepaald land kiest het altijd zo blijft. Er gaan wel geruchten dat dit aangepast gaat worden, maar voorlopig zal je dan een nieuw account aan moeten maken.
Dat is al jaren zo ik snap niet waarom ze het niet toelaten om je land te veranderen in de billing informatie. De info die je trouwens krijgt als je contact opneemt met MS hierover is dat je een nieuwe gamertag moet aan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TF0 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:12:
Hoi,
Wat betreft de carkit, ik heb hem maandag laten verbinden met een Parrot MKi9200 en de gesprekskwaliteit en muziekkwaliteit was prima te noemen. Vandaag stapte ik weer in en op mijn telefoon was ´connected´ te lezen maar op het display van de Parrot kwam er niets te staan. Vervolgens een paar keer op `Parrot...` geklikt zodat de verbinding werd verbroken en weer werd gemaakt en toen kwam mijn naam wel in beeld en had ik dus echt verbinding. Toen ik de auto uitzetten en hem daarna weer aanzette maakte hij wel vanzelf verbinding. Het lijkt bij mij dus wel te doen. Op de telefoon staat de nieuwste firmware middels de Hongaarse methode. Heeft het dan nog zin om de update van Microsoft uit te voeren zoals die laatst op de FP stond? Nee toch?

Heb alleen een probleem met de afstandsbediening van de carkit, die wordt in 9 van de 10 keer niet herkend en als hij wel wordt herkend doet hij het 100% :S, iemand ervaringen mee? Daarom duurde het zo lang voordat ik het kon testen. De afstandsbediening opnieuw instellen middels play/pause+groen+rood werkt niet, batterij schijnt vol te zijn (gemeten met meerdere testers), nieuwste firmware staat erop, heb de boel ook al gereset toen de afstandsbediening het toevallig een keer deed. Ik wil het nog proberen met een nieuwe batterij en anders wordt het echt moeilijk/duur... Afijn, beetje off-topic maar mocht iemand een geniale tip hebben dan hoor ik het graag! Dan kan ik het daarna echt goed testen.
Zou je ons op de hoogte willen houden van je ervaringen m.b.t. bluetooth? Ondertussen lijkt dit het grootste probleem dat speelt bij de Omnia 7. Bij de Trophy of de Optimus 7 hoor je helemaal niet van dit soort klachten. Blijkbaar heeft Samsung net weer even iets anders gedaan dan de rest waardoor we deze ongein hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:49:
[...]

Verdomme. Uiteindelijk maar een full reset geprobeerd, maar hij blijft maar hangen op de reboot-stap :(

Heeft iemand anders hier al eens succesvol een restore gedaan?

.edit: de issue lijkt te zijn dat mijn telefoon niet meer in download mode kan sinds de NoDo update. Als ik boot met camera of camera+volume up ingedrukt dan is het hetzelfde verhaal - hij blijft gewoon hangen op het Samsung Omnia 7 scherm. Waarschijnlijk impliceert dit ook dat een volgende officiele update niet gaat werken. Ik zal 'm dus moeten terugsturen oid :(
Schijnbaar hebben meer mensen dit probleem
http://answers.microsoft....-8dfc-68b599b31bf5?page=1
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1013962

Voor iedereen die de NoDo update al heeft geïnstalleerd op de Omnia 7, ik zou even checken of jij wel in download mode kan (camera knop ingedrukt houden tijdens reboot). Zo niet, dan moet ie waarschijnlijk terug naar Samsung, want een volgende update ga je niet kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

.oisyn schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:39:
[...]

Schijnbaar hebben meer mensen dit probleem
http://answers.microsoft....-8dfc-68b599b31bf5?page=1
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1013962

Voor iedereen die de NoDo update al heeft geïnstalleerd op de Omnia 7, ik zou even checken of jij wel in download mode kan (camera knop ingedrukt houden tijdens reboot). Zo niet, dan moet ie waarschijnlijk terug naar Samsung, want een volgende update ga je niet kunnen installeren.
Ik heb het even geprobeerd en als ik dat doe krijg ik een telefoontje met een laptop in beeld, dat lijkt mij dus wel goed *O*.
Ik blijf me trouwens elke keer weer verbazen over hoe snel die telefoon is opgestart _/-\o_.
Misschien kunnen we eens een redelijk uitgebreid hardware onderzoek houden om te kijken welke telefoons er wel en geen last van hebben. Wellicht kunnen we wat data uit het "Diagnosis programma halen en vergelijken. Tip: gebruik de *#2580# code en ga dan terug met 'back' totdat je in main menu zit. Daarna 2 --> 2 --> 5. Dat met die min vind ik lastig.

CP SW Version: I8700XXJK1 (Zegt iets over de ROM volgens mij)
HW Version: MP 0.800
FTA SW Version: I8700.004
FTA HW Version: Rev 1.2
RF Cal Date: 2010.12.07 (calibratie datum van het RF deel als ik het goed begrijp)

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de FTA HW Version van mensen die problemen hebben. Hebben zij Rev 1.0 of 1.1?

Edit:
Via het settings --> about scherm:
Hardware revision number: 3.15.0.4
Bootloader version: 4.11.0.3
Chip SOC version: 0.36.2.0

[ Voor 4% gewijzigd door TF0 op 06-04-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

lzandman schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:38:

Toch heb je wel gekozen voor standaard artwork. Echt cool wordt het pas als je zelf een afbeelding upload, vind ik.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik kon geen eigen foto of art vinden die aan deze kon tippen :P

@ 3 reacties hierboven.
Ik kan gewoon in download modus met de volgende firmware versie.
Firmware version: 2424.10.11.1
Hardware version: 3.15.0.4
Heb NoDo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
LeVortex schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:51:
[...]

Eigenlijk is het enige wat anders is de startscreen met daarop even een T-mobile logo en hij wilde niet updaten vaan 7004 naar 7008 of 7390, daarvoor was de tool van chevron nodig:
http://blog.walshie.me/20...e-updates-like-right-now/
Kun je eigenlijk ook iets van een stock rom erop flashen ofzo? De prijs is namelijk wel heel erg aantrekkelijk, maar ik ben bang dat juist zoiets als T-Mobile op m'n bootscreen zien staan en een aparte app nodig hebben om het juiste netwerkprofiel te kiezen mij gaan dwars zitten (ja, zo sneu ben ik dan weer, wil graag alles 100% unbranded hebben :P). Maar die prijs.... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02
Voor de Omnia 7 is de JK1 rom te downloaden en flashbaar. Afaik is het ook de meest recente die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Propane schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:43:
[...]
Kun je eigenlijk ook iets van een stock rom erop flashen ofzo? De prijs is namelijk wel heel erg aantrekkelijk, maar ik ben bang dat juist zoiets als T-Mobile op m'n bootscreen zien staan en een aparte app nodig hebben om het juiste netwerkprofiel te kiezen mij gaan dwars zitten (ja, zo sneu ben ik dan weer, wil graag alles 100% unbranded hebben :P). Maar die prijs.... ;).
Dat flashen weet ik niet, maar het maakt echt niet uit in mijn ogen. Het t-mobile logo komt maar een fractie van een seconde en op mijn unbranded omnia 8gb heb ik dat netwerk appje ook (stond er volgens mij standaard al op).
Ik zou zeggen probeer het eens te flashen, werkt het niet dan ja, de telefoon werkt perfect en je hoeft het maar 1 keer in te stellen, dus zo verschrikkelijk is het ook niet. Je krijgt voor die prijs een mooie telefoon.
De 16gb onmia tmobile is echt voor de rest precies hetzelfde, heb nog geen snelheidstestjes gedaan om te vergelijken. Binnenkort eens doen.

Alleen de verzendmethode is niet ideaal, de telefoon kwam al binnen een week, maar geen berichtje dat die is verstuurd of track en trace, plus de postbode zette de telefoon gewoon voor de deur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Jaguar645 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:09:
Voor de Omnia 7 is de JK1 rom te downloaden en flashbaar. Afaik is het ook de meest recente die beschikbaar is.
Klopt, ik heb op mijn Omnia overigens (af fabriek) de KA1 rom staan. Maar die is volgens mij nog niet te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Dus de KA1 is nieuwer dan de JK1 (K komt immers na J) maar wordt tot nu toe alleen bij nieuwe telefoons geleverd? Normaal gesproken krijg ik die nog via een update of moet ik langs een servicepunt als ik die wil?
En wat zegt die versie nou precies? Dat bijvoorbeeld de drivers iets nieuwer zijn of horen die ook bij het OS?

Voor zover ik het allemaal begrijp heb je een telefoon met WP7 en daar gooit elke fabrikant een tile bij op om uniek te zijn. Die kun je updaten via het internet en heeft weinig te maken met ROM als je het mij vraagt dus de drivers zijn het enige wat ik kan verzinnen wat verschillend kan zijn. Aan de andere kant lijken drivers mij iets van het OS, dan zullen het de drivers moeten zijn van hardware waar Microsoft (nog) geen drivers voor heeft geschreven.

Klopt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
TF0 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:18:
Dus de KA1 is nieuwer dan de JK1 (K komt immers na J) maar wordt tot nu toe alleen bij nieuwe telefoons geleverd? Normaal gesproken krijg ik die nog via een update of moet ik langs een servicepunt als ik die wil?
En wat zegt die versie nou precies? Dat bijvoorbeeld de drivers iets nieuwer zijn of horen die ook bij het OS?

Voor zover ik het allemaal begrijp heb je een telefoon met WP7 en daar gooit elke fabrikant een tile bij op om uniek te zijn. Die kun je updaten via het internet en heeft weinig te maken met ROM als je het mij vraagt dus de drivers zijn het enige wat ik kan verzinnen wat verschillend kan zijn. Aan de andere kant lijken drivers mij iets van het OS, dan zullen het de drivers moeten zijn van hardware waar Microsoft (nog) geen drivers voor heeft geschreven.

Klopt dat een beetje?
KA1 heeft standaard al copy past (niet complete nodo update maar een tussenversie 7350 of 7355 ofzo) JK1 heeft gewoon build 7004, dus dat is zelfs zonder de februari update.

Verder heeft KA1 een nieuwere bios, of die mee geupdate word als je naar 7390 gaat weet ik niet en ook geen idee wat de bios doet.

Tenminste dat is wat op xda staat (er staat ook dat KA1 betere wifi, GPS en HSDPA, maar dat is volgens mij niet waar, dat komt puur door de software dus door die 7355)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Bedankt voor het snelle antwoord! Het is me weer wat duidelijker geworden zo :).

Kan de biosversie zo niet vinden :(. Anders hadden we dat even kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Die kun je vinden met de diagnostics tool:

Bel ##634#, hiemee start je de diag tool op
In de diagtool kies je *#1234#

Nu krijg je allerlei versieinformatie.

Meer codes voor de diagtool vind je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=838464

[ Voor 25% gewijzigd door Devster op 06-04-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Aah zo doe je dat dus allemaal thx Devster.

Bij Version staat dit:
Phone: I8700XXJK1

Ik begrijp dus dat dit de eerste rom is? Maar heb wel de NoDo update erop zitten.
LeVortex schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:27:
[...]
Verder heeft KA1 een nieuwere bios, of die mee geupdate word als je naar 7390 gaat weet ik niet en ook geen idee wat de bios doet.
Dus de KA1 kreeg ik niet via de update naar 7390.

Met de *#2580# code krijg ik uiteindelijk dit eruit:
HW VERSION: MP 0.800
FTA HW VERSION : Rev 1.2
RF Cal Date : 2011.01.11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
MarluXiaXl schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:27:
Aah zo doe je dat dus allemaal thx Devster.

Bij Version staat dit:
Phone: I8700XXJK1

Ik begrijp dus dat dit de eerste rom is? Maar heb wel de NoDo update erop zitten.

[...]

Dus de KA1 kreeg ik niet via de update naar 7390.

Met de *#2580# code krijg ik uiteindelijk dit eruit:
HW VERSION: MP 0.800
FTA HW VERSION : Rev 1.2
RF Cal Date : 2011.01.11 :+
Ik weet niet of dat JK1 wel echt de bios versie is hoor, JK en KA is gewoon een aanduiding voor de telefoon, de bootloader is denk ik de bios versie die staat gewoon bij settings.
Ik raak wel aardig in de war van de vele mogelijkheden en termen
edit: nee is dus wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Ah, die had ik wel gevonden maar ik had niet door dat ik daar naar op zoek was, ik was meer aan het zoeken naar zoiets als de bootloader: een versienummer met (te) veel puntjes.

PDA: XXJK1
Phone: XXJK1
CSC: ENJK1
Bluetooth beide 0.0.1
Wi-fi beide 1.0

Ik neem aan dat 'JK' vervangen wordt door KA indien je een KA1 ROM hebt? En heeft een KA1 ROM een hogere code voor de Wi-fi?

Verder vond ik nog een handige link waar de codes worden uitgelegd:
XX betekent de regio ("Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom")
J = 2010 (k = dus 2011)
K = november (a = dus januari)
1 = versie
bron
De EN aanduiding bij CSC kan ik nog niet verklaren, misschien ENglish? Geen flauw idee maar boeit ook niet echt volgens mij.

Misschien staat het hier wel ergens maar ik dacht ik zet het er maar neer voor de duidelijkheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik zag op twitter dat @martani_net vandaag twee samsung firmware updates heeft ontvangen. Dus misschien je telefoon maar eens aan Zune hangen? :) Ze worden aangeduid met "Samsung Specific Updates".

[ Voor 12% gewijzigd door Devster op 06-04-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Devster schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:58:
Ik zag op twitter dat @martani_net vandaag twee samsung firmware updates heeft ontvangen. Dus misschien je telefoon maar eens aan Zune hangen? :) Ze worden aangeduid met "Samsung Specific Updates".
kabeltje kwijt :P waar die van de andere omnia is weet ik niet, gelukkig past me nokia kabel blijkbaar ook.

Ik heb geen updates, maar zijn tweet zegt ook:
Turns out the update was a Samsung firmware update to radio software ver 2424.10.10.6

Ik heb al 2424.10.11.1

@TF0 dat kan volgens mij niet, updaten moet via usb, hij zegt altijd please connect a device terwijl ik wel wireless sync heb ingesteld

[ Voor 29% gewijzigd door LeVortex op 06-04-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Die heb ik vanochtend al geïnstalleerd, net als MarluXiaXl 8). Zune moest toen opnieuw opstarten en ik had er verder geen aandacht aan besteed :P.
Heb namelijk wel 2424.10.11.1 op mijn telefoon staan, zoals Martani ook in zijn tweet beschrijft.

@ LeVortex
Even wireless sync instellen via Wi-Fi en dan aan de lader hangen, werkt best goed voor mediabestanden overzetten, updates weet ik niet :). Anders Bluetooth proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TF0 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:06:
Die heb ik vanochtend al geïnstalleerd, net als MarluXiaXl 8). Zune moest toen opnieuw opstarten en ik had er verder geen aandacht aan besteed :P.
Heb namelijk wel 2424.10.11.1 op mijn telefoon staan, zoals Martani ook in zijn tweet beschrijft.

@ LeVortex
Even wireless sync instellen via Wi-Fi en dan aan de lader hangen, werkt best goed voor mediabestanden overzetten, updates weet ik niet :). Anders Bluetooth proberen.
Bluetooth zal toch niet werken aangezien dat niet geschikt is voor bestandsoverdracht (in de WP7 wereld in ieder geval).Veiligste lijkt mij toch het updaten/syncen via een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

ppaddo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:18:
[...]

Bluetooth zal toch niet werken aangezien dat niet geschikt is voor bestandsoverdracht (in de WP7 wereld in ieder geval).Veiligste lijkt mij toch het updaten/syncen via een kabeltje.
Zelf heb ik geen echte problemen met bluetooth op mijn Omnia 7. Heb geen carkit of iets dergelijks maar wel 1 netbook in huis en 2 andere telefoons. De connectie via de netbook gaat goed. Duurt 2 minuten voordat ze geconnect zijn maar eenmaal geconnect gaat alles goed.
Op 1 telefoon (nokia 2710) connect ie wel, maar mag ik niks versturen, wel ontvangen. En de connectie met een samsung galaxy s is prima!

Ik zal wel eens proberen bij de carkit van mijn buurman, kijken of het daar ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
MarluXiaXl schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:25:
[...]

Zelf heb ik geen echte problemen met bluetooth op mijn Omnia 7. Heb geen carkit of iets dergelijks maar wel 1 netbook in huis en 2 andere telefoons. De connectie via de netbook gaat goed. Duurt 2 minuten voordat ze geconnect zijn maar eenmaal geconnect gaat alles goed.
Op 1 telefoon (nokia 2710) connect ie wel, maar mag ik niks versturen, wel ontvangen. En de connectie met een samsung galaxy s is prima!

Ik zal wel eens proberen bij de carkit van mijn buurman, kijken of het daar ook werkt.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?

Een WP7 telefoon dus ook een omnia kan nooit bestanden ontvangen/verzenden via bluetooth, het is alleen bedoeld voor connecties met car kits voor versturen/ontvangen van geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Dan ontvangt mijn telefoon iets via bluetooth dat niet hoort, of de bluetooth functie faalt idd. Ik zie iig de hele tijd dat ie bezig is met ontvangen... ( nu ik mijn reactie lees zie ik ook dat het er erg dom staat ;) )Dan doet bluetooth het toch niet helemaal.

En als ik met de netbook via bluetooth connect zegt ie connected. Verder heb ik er niks mee geprobeerd. hetzelfde geldt voor de galaxy s

Edit: laat maar zitten, met carkit connecten lukt ook niet :|

[ Voor 7% gewijzigd door MarluXiaXl op 06-04-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Heeft iemand die originele lockscreen pic?

Deze dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Nee sorry, heb wel standaard een fotoreeks erop staan die van 1 tot en met 7 telt. Erg leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Heej, bij settings => lock & wallpaper kan je je wallpaper kiezen, en daar zit nog een standaard album in "wallpapers".
Deze is echter niet te zien onder de gewone "photo hub"... WTF? :o

--edit--
hadden we maar een reguliere filebrowser :+

[ Voor 13% gewijzigd door mendel129 op 06-04-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Krijg nou, je hebt gelijk! Apart, maar het zijn wel leuke wallpapers.
Mogen ze eigenlijk wel even aanpassen :)

Edit: Zou dat misschien nog komen? Zou wel erg handig zijn :D
Of zouden 3rd party apps dit later heel misschien kunnen?

Nog eens edit:
http://blog.clauskonrad.n...file-explorer-on-wp7.html

[ Voor 51% gewijzigd door MarluXiaXl op 06-04-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
mendel129 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:06:
Heej, bij settings => lock & wallpaper kan je je wallpaper kiezen, en daar zit nog een standaard album in "wallpapers".
Deze is echter niet te zien onder de gewone "photo hub"... WTF? :o

--edit--
hadden we maar een reguliere filebrowser :+
Als hij daar ook nog niet bij staat, dit zou hem moeten zijn toch?

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/jr7iug.jpg

Staat ook standaard op de Galaxy S, heb hem even voor je opgezocht. Zul je hem alleen even op maat moeten knippen denk ik.
Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.