• TF0
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-11 23:48
Ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem: mijn Omnia wil niet meer opladen (doet echt helemaal niets) :S. Heb al van alles geprobeerd:
- Meerdere laders (incl. originele)
- Meerdere laptops
- Meerdere kabels
Bovenstaande werkt wel met mijn nieuwe telefoon.
Vervolgens accu er voor een lange tijd uit gehad, erin gedaan en heel lang aan laptop gehangen. Maar ook dat maakte niets uit.

Accu leeg laten lopen en vervolgens weer proberen op te laden.

Ook heb ik over de contacten van de accu geblazen (scheen ook te helpen bij wat mensen...)

Een complete reset van de telefoon heeft ook niets opgeleverd. Dus ik neem vanaf nu aan dat het hardwarematig is.

Heb tenslotte het middelste deel van de USB-plug nog even gecontroleerd, zit een beetje speling in maar niet (veel) meer dan bij mijn HTC telefoon.

Ik heb al een video gevonden (YouTube: How to take apart/tear down Samsung GT-I8700) waar ze hem helemaal uit elkaar halen maar ben daar wat voorzichtig mee (veel werk, haha). Zou het alleen het USB-stekkertje zijn? Of kan ik hem beter naar een winkel brengen?

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-05 22:54
Heb je hem ook gewoon via het stopcont in de muur proberen op te laden? Vaak geeft de USB-poort van laptop/pc net te weinig stroom, wanneer de accu helemaal leeg is.

• TF0
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-11 23:48
Marly schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 01:35:
Heb je hem ook gewoon via het stopcont in de muur proberen op te laden? Vaak geeft de USB-poort van laptop/pc net te weinig stroom, wanneer de accu helemaal leeg is.
Jep :).
TF0 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:21:
...
- Meerdere laders (incl. originele)
...
Dit waren laders met een USB uitgang en de standaard Samsung lader. Ook dit heb ik voor een lange tijd geprobeerd.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:17

HollovVpo1nt

I like gadgets

Volgens Samsung Italy krijgt de Omnia 7 een update naar 7.8, vermoedelijk begin 2013:)

http://www.gsminfo.nl/blo...mnia-w-omnia-7-binnenkort

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:27
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:09:
Volgens Samsung Italy krijgt de Omnia 7 een update naar 7.8, vermoedelijk begin 2013:)

Had het ook vorige week gelezen, Hopelijk komen ze dan gelijk met nieuwe drivers :-), kunnen die gelijk in de custom roms worden gebakken.

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:57
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:09:

Wauw dat zou echt heel netjes zijn. Vind deze mobiel echt nog steeds één van de beste kopen die ik gedaan heb. Met ook nog eens lange ondersteuning.

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17:34

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ik hoop naast 7.8 ook op een nieuwe firmware; de tethering werkt nog steeds niet in 7.5. Alle trucs van de xda forums geprobeerd, maar helaas...

• vali
gauchov6 schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:50:
Ik hoop naast 7.8 ook op een nieuwe firmware; de tethering werkt nog steeds niet in 7.5. Alle trucs van de xda forums geprobeerd, maar helaas...
??? Tethering werkt bij mij perfect (custom rom 7.8 RTM), zelfs in de stock rom 7.5 heeft het altijd gewerkt.

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

vali schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:54:
[...]

??? Tethering werkt bij mij perfect (custom rom 7.8 RTM), zelfs in de stock rom 7.5 heeft het altijd gewerkt.
Er zijn veel verschillende Omnia 7 versies gemaakt, met verschillende componenten. Daarom zijn er velen zoals ik die het met 7.5 niet werkend krijgen, helaas.

Als de 7.8 niet werkt is de laatste optie een custom rom, maar dat zien we tegen die tijd wel.

• TI_Observer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15:57
Gisteren nacht een app geinstalleerd die geluiden in je slaap zou opnemen. Ik heb hem aan de oplader gehangen en ben gaan slapen. Toen ik wakker werd en naar de resultaten wilde gaan kijken, zag ik alleen het schermpje met "samsung omnia 7". Opnieuw opgestart, en blijft weer op dat schermpje hangen, ik kom dus niet meer in windows. Ik kan wel nog in download modus komen.

Ik moet dus denk ik weer 7.8 rom er opnieuw opzetten, niet? Of is er een makkelijkere oplossing?

edit: hmm, ik heb nu een andere 7.8 rom dan ik eerst had, hij denkt nu dat ik een lumia 800 heb, maar ook kan ik de taal niet op NL zetten.

Iemand een link naar die 7.8 rom met NL taal?

[Voor 16% gewijzigd door TI_Observer op 30-12-2012 12:47]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Hoshimaru
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-10-2018
Persoonlijk vind ik Dynamics 2.0 op XDA een uitstekende WP7.8 ROM.

Alle Nokia apps zitten erin, werken 100% en op de Market wordt de telefoon als een Omnia 7 herkent en geen Nokia Lumia zoals bij alle andere ROMs. Zodra ik m'n toestel terug heb van reparatie komt deze er terug op ^^

[Voor 12% gewijzigd door Hoshimaru op 30-12-2012 13:01. Reden: Link verwijderd... policy ^^']

• TI_Observer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15:57
ja die had ik eerst, maar die kon ik niet meer vinden op XDA (misschien maar ff beter zoeken ofzo)

[Voor 24% gewijzigd door TI_Observer op 30-12-2012 13:04]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Speedster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:35
Bolk schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:17:
Ik heb net m'n Omnia 7 aangeboden ter reparatie. Het scherm kwam opeens met horizontale strepen (sloeg iedere keer een rij pixels over) en fade daarna naar black... Geheel onbruikbaar, oorzaak is onbekend. Ik stuurde een smsje en het ding overleed in m'n hand.. Geen onderdelen op voorraad natuurlijk, nu is het wachten op Dynafix :{ Ben benieuwd wat er uit gaat komen...
En wat is eruit gekomen bij Dynafix?

Laat me raden Waterschade?

• Hoshimaru
Man man ...

Vandaag mijn telefoon teruggekregen van een Service Center in België... Flashen ze die gewoon met de 7.0.7389.0 en dat duurt dus een maand.

En wat gebeurt er bij de eerste update die je doet via zune!? Crashen zoals nooit tevoren D:
http://youtu.be/zEgwOZaDvCc

Maandag gaat 'm dus terug :(
Op dit moment heb ik een iets oudere 7.8 rom erop staan (die van Miro met ene l800 als basis) en daar merk ik dat ik toch wat eigenaardigheden tegenkom. Soms blijft mn scherm rood. Als ik mn telefoon aan de oplader hang als ie uit staat, blijft ie hangen met een rood scherm en laad ie niet eens op. Ook de batterij is erg snel leeg.
Ik zit dus effe rond te kijken en volgens mij is voor dit toestel de Dynamics 2.0 rom de beste en meest up2date rom op dit moment? Kan dat kloppen? Ik denk dat het nu nog wel handig is om een nieuwe rom te flashen, omdat ik mijn studie nu heb afgemaakt en ik dus voordat ik aan mn nieuwe baan ga beginnen een verse start kan maken.

Ik vind het overigens jammer dat er nog maar weinig apps zijn die een brede tile kunnen leveren, waardoor ik vaak geneigd ben om toch maar een kleine tile toe te voegen. Wat zijn bij jullie de apps waar je de volledige breedte van in hebt gesteld van de livetile?

[Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 23-01-2013 16:03]

Martinspire - PC, PS4, X1

• Vipermania
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 30-08 15:20
Kan iemand me op weg helpen om mijn Omnia 7 te flashen naar 7.8 ?
Ik heb wel verschillende guides gevonden (oa op xda) maar blijkbaar heb ik drivers nodig die ik amper kan vinden...

Thanks !

• Hoshimaru
Hier is 'n linkje :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961956

En om 7.8 te flashen ga je best te werk met DFT Team's installer :)

[Voor 32% gewijzigd door Hoshimaru op 26-01-2013 17:08]

• Perceptor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 16:00
Krijg zojuist via Zune update 7.10.8779.8 binnen, hopelijk ook de rest voor 7.8...
en het is geinstalleerd. Na eerste herstart wouden apps en internet explorer niet starten, maar na nogmaals herstarten en even wachten lijkt alles nu te werken.

[Voor 49% gewijzigd door Perceptor op 30-01-2013 23:09]

Welke build heeft de laatste officiële versie van 7.8? Is dat ook 8858 of een oudere/nieuwere?
En welke firmwareversie zit erbij?

Zit zelf nu nog op 8835, maar aangezien die nog wat bugs heeft (rood scherm bij opstarten om te opladen bv) wil ik eigenlijk nog wel over gaan. Omdat ie echter als Lumia 800 wordt herkend (geen officiële firmware erop staan), krijg ik denk ik de update niet.

[Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 31-01-2013 00:23]

• Perceptor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 16:00
OS version: 7.10.8858.136
Firmware version: 2424.11.11.2

Heb zelf ook af en toe last van rood scherm, geen idee of dat nu weg is. Heb het eigenlijk sinds ik de WindowBreak erop had en met van alles en nog wat heb lopen prutsen.
Ok thanks.
Morgen maar even kijken wat ik ga flashen. Zie via WPCentral nu ook een mogelijkheid om gewoon de .cab bestanden te gebruiken en alles dus wel te behouden.
Die firmware heb ik ook, dus eigenlijk lijkt er geen verschil te zijn tussen de roms die al een tijdje op xdadevelopers rondzweven en de officiele release.

Hoop trouwens dat er nu wel wat meer applicaties zijn die de kleine of grootste tile gaan ondersteunen. Heb nu nog maar weinig apps van een ander formaat gebruikt dan de normale of de kleine (als het toch alleen om opstarten gaat)

[Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 31-01-2013 02:54]

• Hoshimaru
Iemand enig idee aan wat de crashes rond 13:50 en 31:30 kunnen liggen?

[YouTube: http://youtu.be/hLC0c059xd0]

Het toestel is al 2x naar Dynafix gegaan. Ze flashten een unbranded RTM release erop.
De tweede keer hebben ze het gewoon teruggestuurd omdat ze geen problemen hebben gezien.

Zodra ik het door Zune laat updaten loopt het al in 2/3 keer mis. Als het dan wel lukt, krijg je iets zoals in de video (format, setup uitvoeren, apps installeren, gebruiken en crashen...)

Soit, Samsung en Dynafix zeggen dat de telefoon niks heeft en dat ze de reparatie (flashen) correct hebben uitgevoerd D:

• mohawk0618
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:18
Laat maar, update net binnen :-)

Wordt er al 7.8 update officieel gepushed via Zune voor de Omnia7?

[Voor 21% gewijzigd door mohawk0618 op 01-02-2013 19:07]

• vali
mohawk0618 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:49:
Laat maar, update net binnen :-)

Wordt er al 7.8 update officieel gepushed via Zune voor de Omnia7?
Ik ken mensen die al 7.8 officieel erop hebben draaien. Mijn oude omnia 7 heb ik aan mijn pa gegeven en daar draait een custom rom op.

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Met de disconnect trick heb ik 'm vanmiddag op 7.8 gekregen :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• R0SSI
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-11 09:48
Hoshimaru schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:20:
Iemand enig idee aan wat de crashes rond 13:50 en 31:30 kunnen liggen?

[video]

Het toestel is al 2x naar Dynafix gegaan. Ze flashten een unbranded RTM release erop.
De tweede keer hebben ze het gewoon teruggestuurd omdat ze geen problemen hebben gezien.

Zodra ik het door Zune laat updaten loopt het al in 2/3 keer mis. Als het dan wel lukt, krijg je iets zoals in de video (format, setup uitvoeren, apps installeren, gebruiken en crashen...)

Soit, Samsung en Dynafix zeggen dat de telefoon niks heeft en dat ze de reparatie (flashen) correct hebben uitgevoerd D:
Daar had mijn mobiel eerst ook last van. Het kwam het steeds vaker voor, bijvoorbeeld bij Whatsapp openen viel de telefoon al uit. Uiteindelijk kwam de telefoon in een eindeloos rebootcycle. Telefoon is nu bij Solid Vision. Daar hebben ze geconstateerd dat het board stuk was...

Gamertag for Xbox: R0SSI

• triskele10
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:49
Na de 7.8 update is de accu duur gehalveerd met hetzelfde gebruik.

Met de helderheid op low is de accu duur weer normaal.

[Voor 31% gewijzigd door triskele10 op 03-02-2013 21:28]

• Hoshimaru
R0SSI schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:29:
[...]

Daar had mijn mobiel eerst ook last van. Het kwam het steeds vaker voor, bijvoorbeeld bij Whatsapp openen viel de telefoon al uit. Uiteindelijk kwam de telefoon in een eindeloos rebootcycle. Telefoon is nu bij Solid Vision. Daar hebben ze geconstateerd dat het board stuk was...
Hoeveel heeft je die reparatie uiteindelijk gekost? PhoneLand UK wil me 30 £ aarerekenen voor de firmware flash en 335$ voor het system board en 75$ indien het de CPU is... Ik heb nog één maand garantie over op m'n toestel en Samsung werkt echt niet mee D:

'k had ter vervanging van die crashende Omnia vorige maand een android telefoon gehaald (LG Optimus 2X) maar het hele Android gebeuren spreekt me niet zo aan.
Vandaag heb ik bij Mediamarkt in Eschweiler (Aachen) een Nokia Lumia 800 gekocht (goedkoper dan de reparatie uitendelijk). En blijkbaar is die dus standaard al uitgerust met WP 7.8 _/-\o_

Maar goed... Indien Samsung het toch nog deftig wil herstellen deze maand heb ik een reserve toestel. Die Optimus 2X verkoop ik door.

• R0SSI
Hoshimaru schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:59:
[...]

Hoeveel heeft je die reparatie uiteindelijk gekost? PhoneLand UK wil me 30 £ aarerekenen voor de firmware flash en 335$ voor het system board en 75$ indien het de CPU is... Ik heb nog één maand garantie over op m'n toestel en Samsung werkt echt niet mee D:

'k had ter vervanging van die crashende Omnia vorige maand een android telefoon gehaald (LG Optimus 2X) maar het hele Android gebeuren spreekt me niet zo aan.
Vandaag heb ik bij Mediamarkt in Eschweiler (Aachen) een Nokia Lumia 800 gekocht (goedkoper dan de reparatie uitendelijk). En blijkbaar is die dus standaard al uitgerust met WP 7.8 _/-\o_

Maar goed... Indien Samsung het toch nog deftig wil herstellen deze maand heb ik een reserve toestel. Die Optimus 2X verkoop ik door.
Valt nog onder garantie, dus ik heb alleen de kosten voor het opsturen van de telefoon.

• Hoshimaru
R0SSI schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:45:
[...]

Valt nog onder garantie, dus ik heb alleen de kosten voor het opsturen van de telefoon.
Ik zal ze morgen eens contacteren dan en zien wat er nog gedaan kan worden en of m'n toestel effectief nog onder garantie is, want doordat ze in het VK zeggen dat het in december verlopen is heb ik zelf wel wat twijfels. Maar goed. Bedankt voor de informatie iig :)

• triskele10
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:49
triskele10 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:32:
Na de 7.8 update is de accu duur gehalveerd met hetzelfde gebruik.

Met de helderheid op low is de accu duur weer normaal.
Na een paar dagen is het accu gebruik weer normaal. Ik heb ook een merkbaar beter geluid na de update.

• Hoshimaru
@R0SSI
Ze hebben me daar aangeraden om aanspraak te blijven maken op de garantie van Samsung en de herstellingsgarantie van Dynafix.

Vorige week dus zelf contact opgenomen met Dynafix ivm het probleem en de en alle mogelijke cases en errors die ik heb voorgehad in detail gedocumenteerd, incl. video materiaal waarna ze verzochten om het toestel nogmaals op te sturen omdat er idd meer fout zat dan louter software.

Vanmorgen heb ik dan de RMA opgeroepen via hun tracker en ze hebben een board switch uitgevoerd :)
Wel, ik ben nu toch tevreden. Je moet echt veel moeite doen om die gadgets deftig gerepareerd te krijgen...

• R0SSI
Hoshimaru schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:01:
@R0SSI
Ze hebben me daar aangeraden om aanspraak te blijven maken op de garantie van Samsung en de herstellingsgarantie van Dynafix.

Vorige week dus zelf contact opgenomen met Dynafix ivm het probleem en de en alle mogelijke cases en errors die ik heb voorgehad in detail gedocumenteerd, incl. video materiaal waarna ze verzochten om het toestel nogmaals op te sturen omdat er idd meer fout zat dan louter software.

Vanmorgen heb ik dan de RMA opgeroepen via hun tracker en ze hebben een board switch uitgevoerd :)
Wel, ik ben nu toch tevreden. Je moet echt veel moeite doen om die gadgets deftig gerepareerd te krijgen...
Wooh! Dat heeft wel erg veel moeite gekost, maar mooi dat het nu wel opgelost is!

• Hoshimaru
R0SSI schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:03:
[...]

Wooh! Dat heeft wel erg veel moeite gekost, maar mooi dat het nu wel opgelost is!
Amaai nog niet. Ik heb me waarschijnlijk niet bepaald populair gemaakt bij Dynafix en die Samsung verdeler, maar als je tegenwoordig niet een beetje van je tak maakt en zelf geen 'bewijs' kunt voorleggen kun je fluiten naar deftige after sales service. Ik ben iig blij dat het achter de rug is. Dinsdag na m'n werk kan ik de telefoon ophalen... Nu vraag ik me wel af wat ik ga doen met die Lumia 800 die 'k ondertussen gekocht had omdat ik overtuigd was dat de Omnia 7 nooit fatsoenlijk hersteld zou worden. Qua specs lijkt die Lumia wel beter, maar die Omnia met zijn aluminium en amoled dat toch mooiere kleuren en beter contrast heeft dan Nokia's amoled versie <3

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Boehoee zune blijft maar zeggen dat er geen 7.8 update is voor mijn omnia 7.. Het zou wel moeten werken toch?

specs

• Hoshimaru
maratropa schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:31:
Boehoee zune blijft maar zeggen dat er geen 7.8 update is voor mijn omnia 7.. Het zou wel moeten werken toch?
Ik heb de mijne geupdate via SevenEighter op XDA. Werkt perfect en nog geen problemen ondervonden.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Hoshimaru schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:40:
[...]

Ik heb de mijne geupdate via SevenEighter op XDA. Werkt perfect en nog geen problemen ondervonden.
Dat tooltje werkt wel sexy zeg :P
Edit : Hij loopt op een error hier :( Geen 7.8 :(

[Voor 9% gewijzigd door DennusB op 06-03-2013 13:47]

• maratropa
  • Niet online
Hoshimaru schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:40:
[...]

Werk dat gewoon op een vanilla Omnia 7? Ik heb niets ge-unlocked oid?

specs

• Hoshimaru
maratropa schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:41:
[...]

Werk dat gewoon op een vanilla Omnia 7? Ik heb niets ge-unlocked oid?
Absoluut. 'k Heb het uitgevoerd na een boardswap met vanilla firmware die erop geflashed werd door Dynafix.

• maratropa
  • Niet online
Cewl. Hij vraagt nu om de language packs. Hoe kan ik dat zien? (bij keyboard instellingen zie ik allen english US en dutch actief) Of moet ik bij region kijken?

Oh sorry wat N00bie ik heb het al, bij keyboard instellingen idd.

With great succes! Het werkt. Thanx!

[Voor 25% gewijzigd door maratropa op 06-03-2013 23:29]

specs

• Hoshimaru
maratropa schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:35:
Cewl. Hij vraagt nu om de language packs. Hoe kan ik dat zien? (bij keyboard instellingen zie ik allen english US en dutch actief) Of moet ik bij region kijken?

Oh sorry wat N00bie ik heb het al, bij keyboard instellingen idd.

With great succes! Het werkt. Thanx!
Dat staat ergens bij Languages voor de user interface. Veel kans dan het English US, English UK, French, German, Spanish en Italian zullen zijn.

• tweakoman
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 04-11 19:57
heb vanavond ook even geflashed naar 7.8, disconnect werkte niet bij mij, maar via xda developers officiele build 8858 gedownload ( voor nederlands de 18L versie). effe lopen kloten om me telefoon in download mode te krijgen, maar daarna met de flash tool van xda geflashed. tijdens reboot kan ik kiezen voor nederlandse versie. werkt nu perfect heb 7.8 nederlands.

• Devster
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:25

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Vandaag kreeg ik de 7.10.8860.142 build aangeboden. Hij is nu aan het installeren.

http://www.neowin.net/new...108860142-rolling-out-now

Waarschijnlijk de update die het live tile issue oplost?

Edit: En direct daarna krijg ik de 7.11.8862.144 update: "This update includes several quality improvements"

[Voor 20% gewijzigd door Devster op 15-03-2013 16:19]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Qurius
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:15
Mijn Omnia een tijdje geleden ingewisseld voor een Android toestel (waarvan ik nu oprecht spijt begin te krijgen...).
Anyways, zoals blijkbaar vaker voorkomt, bleef mijn simkaart in het toestel steken en heb ik het eruit moeten forceren. Zoals je kunt zien is de simkaar een soort 2-in-1 (micro)Sim. Zo is de simkaart echter in mij toestel blijven steken.
Na het hardhandig verwijderen is de simkaart module stuk gegaan, vrij lullig gezien ik het toestel net aan iemand verkocht had.

Een tijdje laten liggen, maar gezien ik nu toch die ~70€ wil recuperen die het toestel nog kan opbrengen, eens wezen zoeken en voor 7$ een replacement SIM CARD module besteld op ebay.

Bij het opnieuw opstarten van het toestel was ik toch wel weer een beetje verliefd. Het is in mijn ogen nog steeds een van de mooiste toestellen die ik ooit gehad heb, zeker de combo behuizing+glas+amoled+wp7 is echt super.

Nu heb ik enkel een vraagje hier in de thread: een van de redenen om over te stappen was de verschrikkelijke batterijduur (+- halve dag op 1 lading) en het feit dat ik na een paar uur al op battery saver zat en er dus niet veel smartphone meer over bleef. Is dit bij jullie ook zo erg? Is het de moeite een nieuwe batterij te kopen?

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:57
Ik gebruik zelf nog steeds de originele accu na ruim twee jaar gebruik en merk nu inderdaad ook dat de batterij snel leeg gaat. Ik kom de dag nog wel prima door maar dat is nu voornamelijk omdat ik hem niet meer als smartphone gebruik. Ik heb een iPad mini die ik nu voor de beste apps gebruik en de windows phone voor email, whatssapp, bellen, sms, 9292ov en soms wat internet en muziek.
Ik snap nog steeds heel goed waarom je gecharmeerd bent van de omnia 7. Het grootste minpunt is de zeer slechte whatssapp performance en als je nu android gewend bent wil je denk ik niet meer terug naar de omnia 7. Dit zou namelijk voor mij DE reden zijn om over te stappen naar of een windows phone 8 model of een iPhone.

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ik heb ook met veel plezier de Omnia gebruikt en pas m'n recent gekochte Lumia 920 heeft een mooier scherm dan de Omnia.

Goede tip van de sim kaart houder, die is bij mij ook kapot, meteen dus maar eentje besteld via eBay. :)

Is de vervanging lasting en heb je speciaal gereedschap nodig of wijst het zich van zelf?

• Qurius
Geen idee, het moet nog aankomen.

YouTube: How to take apart/tear down Samsung GT-I8700

Het ziet er niet al te lastig uit eerlijk gezegd, vooral schroeven, niks met lijm gelukkig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qurius
Update:
Pakketje met replacement SIM-kaart module vandaag aangekomen, vrij snel eigenlijk voor iets uit china (+- 2 weken). Meteen beginnen hobbyen en zojuist SUCCESVOL vervangen. Getest met simkaart, bellen, 3G internet enzovoorts. Het was wel even spannend toen ik zover aan het schroeven was dat er enkel nog het moederbord en het scherm overbleef, maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Meteen ook wat stof kunnen verwijderen.

sfeerbeeldjes:
https://dl.dropboxusercon...2013-05-10%2015.02.17.jpg
https://dl.dropboxusercon...2013-05-10%2014.59.24.jpg
https://dl.dropboxusercon...2013-05-10%2014.59.05.jpg
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee