• VonGraff
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-09-2020
vali schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:39:
[...]

Nog goed afgelopen met je omnia 7?
Nope, kennelijk (ook gechecked met rechtsbijstand) mogen bedrijven je verplichten om het product 3 maal ter reparatie aan te bieden, alvorens tot een vervangend toestel of restitutie over te gaan. Kennelijk telde de eerste maal naar The Phone House niet en moest ik daarom het toestel nog naar GSMrepareren.nl sturen.

Afgelopen zaterdag heb ik de telefoon weer ontvangen. GSMrepareren geeft aan dat ze "onderdelen hebben vervangen". Nadat ik mijn (overigens nieuwe) SIM in de telefoon stak en hem weer aanzette startte hij al weer na enkele seconden opnieuw op om daarna in de bootsequentie te blijven hangen. Lekker gerepareerd dus.

Nu weer een mail gestuurd naar Samsung met verzoek om restitutie. Telefoons van Samsung komen er gewoon niet meer bij mij in (vanwege hen brakke service).

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:25
VonGraff schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:43:
[...]

Nope, kennelijk (ook gechecked met rechtsbijstand) mogen bedrijven je verplichten om het product 3 maal ter reparatie aan te bieden, alvorens tot een vervangend toestel of restitutie over te gaan. Kennelijk telde de eerste maal naar The Phone House niet en moest ik daarom het toestel nog naar GSMrepareren.nl sturen.

Afgelopen zaterdag heb ik de telefoon weer ontvangen. GSMrepareren geeft aan dat ze "onderdelen hebben vervangen". Nadat ik mijn (overigens nieuwe) SIM in de telefoon stak en hem weer aanzette startte hij al weer na enkele seconden opnieuw op om daarna in de bootsequentie te blijven hangen. Lekker gerepareerd dus.

Nu weer een mail gestuurd naar Samsung met verzoek om restitutie. Telefoons van Samsung komen er gewoon niet meer bij mij in (vanwege hen brakke service).
Vervelend voor je. Ik hoop hierdoor dat ik niet snel te maken krijg met de garantie perikelen van Samsung. Verder ben ik erg tevreden over de samsung omnia 7. Als hij het dus blijkbaar doet dan doet hij het ook erg goed :).
Nu ook 4 keer hard to heel hard op de stoep laten vallen van 1 tot 1,5m hoogte en bij de eerste 3 keer geen beschadiging maar bij de laatste keer (die was ook echt heel hard, gooide hem bijna op de grond) vlogen er twee stukjes plastic uit de hoekjes. Heeft verder geen nadelige gevolgen behalve dat de hoekpunten er nu beschadigd uit zien. Scherm is nog steeds onbeschadigd na 1 jaar gebruik zonder hoesje of screen protector. _/-\o_

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Zou 7.8 ook op de Omnia 7 terrecht komen? Ik hoop het wel die nieuwe interface lijkt me wel wat, de rest kan me niet zo veel schelen :)

specs

• Deurdouwer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 03-12 17:26

Deurdouwer

XBL: Deurdouwer

Ja, zoals ik het begrepen heb krijgen alle huidige WP7 telefoons een upgrade naar 7.8.

Ik douw en kom er deur.

• triskele10
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:46
Weet misschien iemand waarom de automatische tijd altijd 2 min. achter loopt?

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02-12 22:34
triskele10 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 07:57:
Weet misschien iemand waarom de automatische tijd altijd 2 min. achter loopt?
De tijd die je via het internet krijgt komt van je provider vandaan. Kan zijn dat hun time server niet goed is ingesteld. Tijdtje geleden had ik dit ook bij vodafone, alleen was het daar anderhalf uur |:(

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:51
vali schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:00:
[...]

De tijd die je via het internet krijgt komt van je provider vandaan. Kan zijn dat hun time server niet goed is ingesteld. Tijdtje geleden had ik dit ook bij vodafone, alleen was het daar anderhalf uur |:(
En bij T-Mobile was het ongeveer 7 minuten :/

• triskele10
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:46
InZane schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:13:
[...]

En bij T-Mobile was het ongeveer 7 minuten :/
Ik zit bij T-Mobile maar bij m'n Iphone is het 0 min en bij de Omnia 2 min.

• Deathraven
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:39
Godver. De micro usb aansluiting van mn omnia is stuk aan t gaan. Als ik de oplader er in steek registreert hij niks. Maar als ik dan n beetje met de connector speel pakt hij m soms wel/niet.

Zou dit onder garantie vallen? (ongeveer n jaar oud)

edit: Ok het is toch iets icm de oplader, want mn auto-oplader werkt wel. Maar deze heeft n iets dikkere connector waardoor hij er ook strakker in zit.
Lijkt dus op de issue waar iemand anders eerder in dit topic ook last van heeft gehad.. fijntjes

[Voor 33% gewijzigd door Deathraven op 28-06-2012 17:59]

• vali
PFf ik hoop dat ze een beetje opschieten met de nieuwe firmware die bij de tango update zit(denk dat het de fw 12.12.2 is). Sommige custom roms cooks hebben hem al en de enige die ik los kan vinden kan ik niet flashen..

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Domino

30 Watts and overheating...

Ik heb sinds woensdag de tango software geforceerd. Met de bekende methode.
Over het al gemeen voelt het was sneller, en de batterij gaat wat langer mee.

Maar helaas is de nieuwe fw nog niet beschikbaar, en krijg ik nu af en toe een compleet rood scherm. Het enige wat dan helpt is de batterij eruit te halen.

Ik ga er vanuit dat dit te weiten is aan de software en een oude fw.

Wellicht handig voor andere omnia bezitters

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

Voor de liefhebbers de nieuwe versies van de Omnia 7 na de Tango/7.5 refresh update:
Firmware revision number: 2424.11.11.2
Hardware revision number: 3.15.0.4
Radio Software: 2424.11.9.1
Radio hardware version: 0.0.0.800
Bootloader version: 5.11.1.8
Chip SOC version: 0.36.2.0

Overigens is de nieuwe versie niet helemaal heilig, ik had net ook al een probleem. Ik werd wakker en wilde mn telefoon weer gebruiken, maar hij stond uit. Zowel de standbyknop als de windows knop konden hem niet uit zn standby halen en ook leek ie niet te reageren op uitschakelen/opstarten.
Er werkte dus echt helemaal niets meer. Dus maar even geprobeerd om de batterij eruit te halen en dan opnieuw op te starten en nu doet ie het weer. Geen idee wat er was, maar er zit nu nog 81% in de batterij, dus dat was het probleem niet. Hoop dus dat dit eenmalig is en dat de firmware dus nog moet komen!

Martinspire - PC, PS4, X1

• vali
Dat is best wel een oude firmware zeg, ik zit al een tijd op 12.2.2. Nadeel is dan wel dat je unlock niet meer mogelijk is als je phone een hardreset geeft.

edit:
Er schijnt wel een nieuwe firmware update eraan te komen.

[Voor 32% gewijzigd door vali op 30-06-2012 13:45]

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:45

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heren, ik heb een vraagje. Ik heb een Omnia 7 aangeschaft :D Hij draait Mango software, alleen zie ik bij die initiële boot geen Nederlands staan als systeem taal. Ik heb Zune Software gedownload van een Nederlandse pagina, alleen na installatie blijkt Zune in het Engels te zijn. Mijn vraag, hoe krijg ik dit toestel en Zune in het Nederlands?

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:35:
Heren, ik heb een vraagje. Ik heb een Omnia 7 aangeschaft :D Hij draait Mango software, alleen zie ik bij die initiële boot geen Nederlands staan als systeem taal. Ik heb Zune Software gedownload van een Nederlandse pagina, alleen na installatie blijkt Zune in het Engels te zijn. Mijn vraag, hoe krijg ik dit toestel en Zune in het Nederlands?
niet, althans niet op de officiele manier. Dat toestel is nooit geleverd met nederlandstalige language packs.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

mcetweaker schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:45:
[...]

niet, althans niet op de officiele manier. Dat toestel is nooit geleverd met nederlandstalige language packs.
Is er een onofficiele manier om hem op de officiele Nederlandse Mango te krijgen? Eerst onofficeel dowgraden naar Nederlandse NoDo dan officieel naar Mango? Kan dat?

[Voor 11% gewijzigd door HollovVpo1nt op 30-06-2012 19:58]

• Anoniem: 80466
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:35:
Voor je toestel zul je een ROM update moeten doen.
Misschien is dit een thread die je kan helpen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1306415

Zune client software kun je volgens mij downloaden in de taal die je wilt. (ik heb in ieder geval een Zune in NL en de telefoon in het engels)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:33:
[...]

Voor je toestel zul je een ROM update moeten doen.
Misschien is dit een thread die je kan helpen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1306415

Zune client software kun je volgens mij downloaden in de taal die je wilt. (ik heb in ieder geval een Zune in NL en de telefoon in het engels)
Bedankt voor de link, ben mij er momenteel in aan het verdiepen.
Hebben mensen hier een Omnia 7 op officiele Mango software (geen custom ROM) in het Nederlands draaien? Zou graag willen weten hoe die dat voor elkaar heeft gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:56
Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:33:
[...] Zune client software kun je volgens mij downloaden in de taal die je wilt. [...]
Volgens mij maakt dat niet uit. Zune installeert automatisch in de taal die ook in Windows staat ingesteld ten tijde van het installeren. Wil je dus Zune in een andere taal hebben moet je deze eerst deinstalleren, dan de stappen op deze pagina volgen http://windows.microsoft....ange-the-display-language en dan Zune weer installeren en eventueel de taal in Windows weer terug zetten.

[Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2012 00:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Caelorum schreef op zondag 01 juli 2012 @ 00:04:
[...]

Volgens mij maakt dat niet uit. Zune installeert automatisch in de taal die ook in Windows staat ingesteld ten tijde van het installeren. Wil je dus Zune in een andere taal hebben moet je deze eerst deinstalleren, dan de stappen op deze pagina volgen http://windows.microsoft....ange-the-display-language en dan Zune weer installeren en eventueel de taal in Windows weer terug zetten.
Dacht ik al.. ik zit op een laptop die in de VS heb aangeschaft.. Zune is dus automatisch in het Engels voor mij. Kan ook niet veranderen naar Nederlands omdat het Windows 7 Premium is, niet ultimate.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Voor zover ik weet is de taal van zune en de taal van je windows phone niet aan elkaar gelijk, maar zit er in die omnia rom zoiezo geen Nederlands standaard? Je display language laat je wel kiezen tussen Engels, Frans, Duits e.d. maar geen Nederlands

Via een custom rom is dat wel te verkrijgen, maar daar ben je dus wel even mee bezig.

Maar goed, is het erg dat alles in het Engels is dan? Vind het persoonlijk veel mooier en de software is er ook beter op aangesloten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Martinspire schreef op zondag 01 juli 2012 @ 01:00:
Voor zover ik weet is de taal van zune en de taal van je windows phone niet aan elkaar gelijk, maar zit er in die omnia rom zoiezo geen Nederlands standaard? Je display language laat je wel kiezen tussen Engels, Frans, Duits e.d. maar geen Nederlands

Via een custom rom is dat wel te verkrijgen, maar daar ben je dus wel even mee bezig.

Maar goed, is het erg dat alles in het Engels is dan? Vind het persoonlijk veel mooier en de software is er ook beter op aangesloten
Nope in de Omnia zit geen Nederlands standaard. De Omnia is een eerste generatie WP en die ondersteunden nog geen Nederlands, ook niet na een update. Engels is trouwens voor mij totaal geen probleen, mijn Engels is prima. Ik heb het toestel echter voor mijn moeder aangeschaft. Het is toch echt iets prettiger voor haar als het Nederlands is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
HollovVpo1nt schreef op zondag 01 juli 2012 @ 00:06:
[...] Kan ook niet veranderen naar Nederlands omdat het Windows 7 Premium is, niet ultimate.
Je zou onder alle windows versies de display language moeten kunnen veranderen door de volgende stappen te ondernemen:
1. Open Region and Language by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking Clock, Language, and Region, and then clicking Region and Language.
2.Click the Keyboards and Languages tab.
3. Under Display language, choose a language from the list, and then click OK.
Het is namelijk niet zo dat je een taal alleen kan kiezen als je daarvoor ook de language pack hebt geinstalleerd. Sterker nog. Je kan een taal kiezen (bijv. Nederlands) en dan alsnog Windows in het Engels hebben door niet de language pack te installeren.
Kortweg gezegd is de display language niet de taal van Windows, maar meer een setting die aangeeft welke taal je graag wilt hebben. In Windows 8 hebben ze dat mooi verwoord:
Add languages you want to use to this list. The language at the top of your list is your primary language (the one you want to see and use most often).
Al kan ik er nu natuurlijk finaal naast zitten :)

*EDIT*
Wat wellicht ook werkt is door gewoon alle taalfolders (da-DK,fr-FR, etc.) uit C:\Program Files\Zune te mikken behalve de taal die je wilt hebben :) Gewoon ff allemaal slepen naar een tijdelijk mapje om te testen.

[Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2012 07:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Caelorum schreef op zondag 01 juli 2012 @ 07:40:
[...]

Je zou onder alle windows versies de display language moeten kunnen veranderen door de volgende stappen te ondernemen:

[...]

Het is namelijk niet zo dat je een taal alleen kan kiezen als je daarvoor ook de language pack hebt geinstalleerd. Sterker nog. Je kan een taal kiezen (bijv. Nederlands) en dan alsnog Windows in het Engels hebben door niet de language pack te installeren.
Kortweg gezegd is de display language niet de taal van Windows, maar meer een setting die aangeeft welke taal je graag wilt hebben. In Windows 8 hebben ze dat mooi verwoord:

[...]

Al kan ik er nu natuurlijk finaal naast zitten :)

*EDIT*
Wat wellicht ook werkt is door gewoon alle taalfolders (da-DK,fr-FR, etc.) uit C:\Program Files\Zune te mikken behalve de taal die je wilt hebben :) Gewoon ff allemaal slepen naar een tijdelijk mapje om te testen.
Bedankt voor de moeite, maar dat werkt niet. Bij Keyboards en Languages zie ik geen optie om de Display Language te veranderen. Dit is schijnbaar exclusief voor windows 7 ultimate en enterprise.. Wat de language files van Zune betreft, na verwijderen van de andere talen start hij niet meer op :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:52:
[...]

Is er een onofficiele manier om hem op de officiele Nederlandse Mango te krijgen? Eerst onofficeel dowgraden naar Nederlandse NoDo dan officieel naar Mango? Kan dat?
Ja ik zou eerst terug gaan naar een nodo build. Hier het toestel unlocken via windowsbreak. Nadat je dit gedaan hebt de nederlandse .cab offline updaten naar je toestel (onder dit kopje WP7 MANGO LANGUAGE PACKS (7.0.7403.0 - 7.10.8107.79) - All 22 supported languages:). Nadat je dit gedaan hebt moet je alleen nog de nederlandse camera taal naar je telefoon slepen. Dit moet in de /windows dir en dat kan je doen met Windows root tools 0.9. Daar heb je een explorer.

Zijn wel wat handelingen maar dan heb je wel wat je wilt :)

Er is een nog makkelijkere manier en dat is het gebruik maken van een custom rom. Mag volgens de regels niet de link plaatsen maar de naam lijkt mij geen regels te schenen (correct me if i'm wong).

Maak gebruik van de ROM [UPDATE 16.06.2012][ROM ONLINE + sp1 24 LANG] [BUILD 8779] xda-devs Omnia7 Tango V4.0. Deze werkt echt perfect en zit de nederlandse taal gewoon ingebakken. (inc vele mooie tweaks).

[Voor 16% gewijzigd door vali op 01-07-2012 12:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

vali schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:02:
[...]

Ja ik zou eerst terug gaan naar een nodo build. Hier het toestel unlocken via windowsbreak. Nadat je dit gedaan hebt de nederlandse .cab offline updaten naar je toestel (onder dit kopje WP7 MANGO LANGUAGE PACKS (7.0.7403.0 - 7.10.8107.79) - All 22 supported languages:). Nadat je dit gedaan hebt moet je alleen nog de nederlandse camera taal naar je telefoon slepen. Dit moet in de /windows dir en dat kan je doen met Windows root tools 0.9. Daar heb je een explorer.

Zijn wel wat handelingen maar dan heb je wel wat je wilt :)

Er is een nog makkelijkere manier en dat is het gebruik maken van een custom rom. Mag volgens de regels niet de link plaatsen maar de naam lijkt mij geen regels te schenen (correct me if i'm wong).

Maak gebruik van de ROM [UPDATE 16.06.2012][ROM ONLINE + sp1 24 LANG] [BUILD 8779] xda-devs Omnia7 Tango V4.0. Deze werkt echt perfect en zit de nederlandse taal gewoon ingebakken. (inc vele mooie tweaks).
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Custom Rom is geen optie voor mij, van dan vervalt de garantie. Voor de langere route, even jouw verhaal samengevat:

1. Terug naar NoDo
2. Windowbreak
3. Language pack update
4. Camera language update
-------------------------------------------
Als ik dit gedaan heb, weer naar Zune, dan Update?
Lijkt mij te doen, ik zou alleen niet weten hoe ik terug moet naar een NoDo build van de Omnia 7.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
HollovVpo1nt schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:22:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Custom Rom is geen optie voor mij, van dan vervalt de garantie. Voor de langere route, even jouw verhaal samengevat:

1. Terug naar NoDo
2. Windowbreak
3. Language pack update
4. Camera language update
-------------------------------------------
Als ik dit gedaan heb, weer naar Zune, dan Update?
Lijkt mij te doen, ik zou alleen niet weten hoe ik terug moet naar een NoDo build van de Omnia 7.
Jap dat zijn de stappen die ik ook gevolgd heb toen ik nog geen custom rom draaide. De manier om terug te gaan naar NODO hoeft niet persee, het ligt eraan welke firmware je nu draait. Welke heb je precies draaien? De reden hiervan is dat de nieuwste firmware updates (KK2) ervoor zorgt dat windowsbreak niet meer mogelijk is of is je toestel al geunlocked ?

Dan kan je eigenlijk de stappen al volgen van het offline updaten van de nederlandse .cab en camera language pack slepen naar de /windows dir.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

vali schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:28:
[...]

Jap dat zijn de stappen die ik ook gevolgd heb toen ik nog geen custom rom draaide. De manier om terug te gaan naar NODO hoeft niet persee, het ligt eraan welke firmware je nu draait. Welke heb je precies draaien? De reden hiervan is dat de nieuwste firmware updates (KK2) ervoor zorgt dat windowsbreak niet meer mogelijk is of is je toestel al geunlocked ?

Dan kan je eigenlijk de stappen al volgen van het offline updaten van de nederlandse .cab en camera language pack slepen naar de /windows dir.
Ik draai 7.10.8107.79 wat volgens Zune het meest recente is en volgens XDA geen WindowsBreak toelaat:The new Samsung Onmia 7 KK2 update (and higher versions) will prevent the use of Interop Unlock and WindowBreak! This Samsung Firmware update is accompanied with the 7.10.8107.79 if you update with Zune

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
HollovVpo1nt schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:36:
[...]

Ik draai 7.10.8107.79 wat volgens Zune het meest recente is en volgens XDA geen WindowsBreak toelaat:The new Samsung Onmia 7 KK2 update (and higher versions) will prevent the use of Interop Unlock and WindowBreak! This Samsung Firmware update is accompanied with the 7.10.8107.79 if you update with Zune
Als het goed is, is het mogelijk om via zune een backup terug te draaien naar de 7740 built. Hier zit niet de nieuwe firmware in en is het mogelijk om een Windowsbreak uit te voeren. Het is natuurlijk ook mogelijk om via samfirmware te doen en de versie I8700 XEN I8700XENJK1 te nemen (dit is built versie 7004 en deze heb ik ook vaak gebruikt om terug te gaan naar een oude built). Het is wel meer werk om dit te doen en zou daarom eerst proberen om een backup terug te zetten.

Als het gelukt is raad ik je aan om de backup van de built 7740 te bewaren. Dit is de laatste built versie waar de Windowsbreak nog mogelijk is. Mocht je later een keer een hardreset uitvoeren, dan kan je nog gemakkelijk terug naar de oude built :)

[Voor 13% gewijzigd door vali op 01-07-2012 12:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

vali schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:46:
[...]

Als het goed is, is het mogelijk om via zune een backup terug te draaien naar de 7740 built. Hier zit niet de nieuwe firmware in en is het mogelijk om een Windowsbreak uit te voeren. Het is natuurlijk ook mogelijk om via samfirmware te doen en de versie I8700 XEN I8700XENJK1 te nemen (dit is built versie 7004 en deze heb ik ook vaak gebruikt om terug te gaan naar een oude built). Het is wel meer werk om dit te doen en zou daarom eerst proberen om een backup terug te zetten.

[afbeelding]
Via een backup terug draaien moet denk ik wel lukken ja. Ik heb gisteren zitten googlen op 'downgrade mango to nodo' en kreeg veel referenties van het downgraden van mango(beta) destijds naar nodo. Het was redelijk simpel, sleep je NoDo backup naar de Windows Phone Update map en voer de update uit via Zune. Hier is het lastige dat mijn telefoon met Mango is overgenomen, dus ik heb geen backup van een rom vòòr Mango. Deze moet ik via samfirmware downloaden neem ik aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
HollovVpo1nt schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:55:
[...]

Via een backup terug draaien moet denk ik wel lukken ja. Ik heb gisteren zitten googlen op 'downgrade mango to nodo' en kreeg veel referenties van het downgraden van mango(beta) destijds naar nodo. Het was redelijk simpel, sleep je NoDo backup naar de Windows Phone Update map en voer de update uit via Zune. Hier is het lastige dat mijn telefoon met Mango is overgenomen, dus ik heb geen backup van een rom vòòr Mango. Deze moet ik via samfirmware downloaden neem ik aan?
Mango moet ook gewoon werken zolang het maar niet de KK2 firmware in zit. Ik weet van samfirmware niet welke Mango ROM goed werkt en unlocked is (geen provider aan verbonden). Ik had altijd de I8700 XEN I8700XENJK1 genomen (built 7004).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

vali schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:00:
[...]

Mango moet ook gewoon werken zolang het maar niet de KK2 firmware in zit. Ik weet van samfirmware niet welke Mango ROM goed werkt en unlocked is (geen provider aan verbonden). Ik had altijd de I8700 XEN I8700XENJK1 genomen (built 7004).
Ik probeer XENJK1 ook te downloaden, maar die van de site van de filehost af gehaald en er is geen mirror haha,

Edit: Ik heb een mirror gevonden via google, alleen dat bestand is 187.1 mb vs. 180.6 mb via sammobile, zou het wat uitmaken denk je?

[Voor 14% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-07-2012 13:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
HollovVpo1nt schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:05:
[...]

Ik probeer XENJK1 ook te downloaden, maar die van de site van de filehost af gehaald en er is geen mirror haha,

Edit: Ik heb een mirror gevonden via google, alleen dat bestand is 187.1 mb vs. 180.6 mb via sammobile, zou het wat uitmaken denk je?
Weet je toevallig een tijdelijke upload site? Dan zet ik het daar voor je op.

edit: Mijn I8700 XEN I8700XENJK1 is 180MB groot. Het kan zijn dat het minder gecompressed is via winrar oid ?
Anyway ik ben het voor je aan het uploaden, het duurt alleen wel een half uur :/ :/

[Voor 21% gewijzigd door vali op 01-07-2012 13:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

vali schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:10:
[...]

Weet je toevallig een tijdelijke upload site? Dan zet ik het daar voor je op.

edit: Mijn I8700 XEN I8700XENJK1 is 180MB groot. Het moet dan wel de juiste zijn.
Speedyshare is tijdelijk, je kunt volgens mij het bestand ook zelf verwijderen als je dat aangeeft. Trouwens de I8700XENJK1 van de mirror is een zip vs rar van sammobile. Ik extract hem wel even. Als die even groot is dat is het toch de goeie. over 3 min is de download klaar.

Edit: Nope, de uitgepakte map is 229 MB

[Voor 33% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-07-2012 13:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
HollovVpo1nt schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:12:
[...]

Speedyshare is tijdelijk, je kunt volgens mij het bestand ook zelf verwijderen als je dat aangeeft. Trouwens de I8700XENJK1 van de mirror is een zip vs rar van sammobile. Ik extract hem wel even. Als die even groot is dat is het toch de goeie. over 3 min is de download klaar.

Edit: Nope, de uitgepakte map is 229 MB
Hier is de link

[Voor 6% gewijzigd door vali op 01-07-2012 13:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Thanks! Ben hem aan het downloaden nu, nog 2 minuutjes. En om deze ROM te flashen moet ik de stappen volgens zoals hier is omschreven toch?

Edit: Klaar inmiddels :)

[Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-07-2012 14:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
HollovVpo1nt schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:59:
[...]

Thanks! Ben hem aan het downloaden nu, nog 2 minuutjes. En om deze ROM te flashen moet ik de stappen volgens zoals hier is omschreven toch?

Edit: Klaar inmiddels :)
Jap dat zijn de stappen 8) Graag gedaan hoor!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Oke, ben bezig met de stappen. Als ik klaar ben met de stappen en de ROM is geflasht moet ik alleen nog een language pack updaten, daarna telefoon vast aan Zune, en updaten via Zune toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
HollovVpo1nt schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:13:
Oke, ben bezig met de stappen. Als ik klaar ben met de stappen en de ROM is geflasht moet ik alleen nog een language pack updaten, daarna telefoon vast aan Zune, en updaten via Zune toch?
Ja als je de offline update hebt uitgevoerd en de dutch camera file in de windows dir hebt gesleept (met de juiste naam) dan kan je telefoon updaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

vali schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:16:
[...]

Ja als je de offline update hebt uitgevoerd en de dutch camera file in de windows dir hebt gesleept (met de juiste naam) dan kan je telefoon updaten.
Hmm ik zit vast bij stap 7:

7) Click start and the flash process begins!

Ik heb alle bestanden in de Update programma juist gelinkt, maar het start knopje is nog grijs:

http://i.imgur.com/Rjz8Z.jpg

Heb ik iets fout gedaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
HollovVpo1nt schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:28:
[...]

Hmm ik zit vast bij stap 7:

7) Click start and the flash process begins!

Ik heb alle bestanden in de Update programma juist gelinkt, maar het start knopje is nog grijs:

http://i.imgur.com/Rjz8Z.jpg

Heb ik iets fout gedaan?
Heb je telefoon in download mode staan? Bij het opstarten aanknop, camera en geluidknop omhoog ?

[Voor 14% gewijzigd door vali op 01-07-2012 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zo, het is dan gelukt. Ik heb eindelijk Nederlands als taal.

Als ik voor het eerst marketplace in ga en een app download, vraagt ie om een marketplace account te maken. Voor welk land kan ik hem het beste instellen?

[Voor 91% gewijzigd door HollovVpo1nt op 02-07-2012 16:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb een probleempje denk ik. Om de een of andere domme reden dacht ik dat de SIM slot van dit toestel onder het toestel zat, wat blijkbaar de microfoon is. Ik ging met een pin in dat gat pulken. Ik ben bang dat het de opnamekwaliteit van het toestel heeft beschadigd. Ik heb net gebeld naar mijn andere telefoon en het inkomende gescherekskwaliteit (vanaf de omnia dus) was wel slecht. Inkomende geschprekskwalitiet (vanaf mijn HD2) was aanzienlijk beter. Nou belt de omnia T-Mobile en mijn HD2 met Simyo (KPN). Zou het daaraan kunnen liggen?

Hoe kan ik testen of mijn microfoon echt beschadigd is, een record app downloaden en kijken of daar hetzelfde kwaliteit is?

Oh oh wat dom van mij :(

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:12

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Kreeg vandaag een melding dat er een nieuwe update was (7.10.8112.7 gevolgd door 7.10.8773.98). Leek op het eerste gezicht niet heel veel veranderd, heb maar weer de backup teruggezet omdat hij niet meer unlocked was.

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• vali
HollovVpo1nt schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:31:
Ik heb een probleempje denk ik. Om de een of andere domme reden dacht ik dat de SIM slot van dit toestel onder het toestel zat, wat blijkbaar de microfoon is. Ik ging met een pin in dat gat pulken. Ik ben bang dat het de opnamekwaliteit van het toestel heeft beschadigd. Ik heb net gebeld naar mijn andere telefoon en het inkomende gescherekskwaliteit (vanaf de omnia dus) was wel slecht. Inkomende geschprekskwalitiet (vanaf mijn HD2) was aanzienlijk beter. Nou belt de omnia T-Mobile en mijn HD2 met Simyo (KPN). Zou het daaraan kunnen liggen?

Hoe kan ik testen of mijn microfoon echt beschadigd is, een record app downloaden en kijken of daar hetzelfde kwaliteit is?

Wow dat is wel erg sneu om dit te horen, balen man. Ik zou iets van een record app downloaden en kijken of er inderdaad schade is. Daarnaast zou ik proberen om garantie te claimen waar je de omnia 7 hebt gekocht.

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
.oisyn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 01:10:
Kreeg vandaag een melding dat er een nieuwe update was (7.10.8112.7 gevolgd door 7.10.8773.98). Leek op het eerste gezicht niet heel veel veranderd, heb maar weer de backup teruggezet omdat hij niet meer unlocked was.
[WP7] Windows Phone 7.5 'Refresh' update

• jobvr
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13-07 18:18
HollovVpo1nt schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:31:

Klinkt idd dom, maar ik maakte precies dezelfde fout. Natuurlijk lees niet niet eerst de handleiding, maar ga je direct met het net gekochte speeltje aan de slag. Ik heb wel meer mazel gehad, want voordat ik iets had stukgemaakt kwam ik er achter dat ik fout zat. Is wel een ontwerp fout, want een speaker moet er niet uitzien als een klepje.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• Yippie
Het is geen speaker maar microfoon.
Bovendien is dit niet het eerste toestel waar de sim onder batterij zit.
Je hebt de sim er toch ook in moeten doen ?

Vind het maar raar dat je ergens in gaat lopen pulken, wat Hollovvpo1nt ook zelf toegeeft.
Nog opmerkelijker dat je wordt geadviseerd om het op de garantie te gooien.
Sorry hoor, maar gevalletje eigen schuld...

[Voor 6% gewijzigd door Yippie op 13-07-2012 20:17]

• vali
Yippie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:14:

Vind het maar raar dat je ergens in gaat lopen pulken, wat Hollovvpo1nt ook zelf toegeeft.
Het is inderdaad eigenschuld, maar ik zou zelf alsnog proberen om garantie te claimen. Wie weet wordt het nog gemaakt :) Weet niet hoe oud je het product hebt, maar als het onder de half jaar is moet de verkoper bewijzen dat jij de schade niet gemaakt hebt (iets wat bijna niet mogelijk is).

[Voor 12% gewijzigd door vali op 13-07-2012 21:24]

• jobvr
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13-07 18:18
Yippie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:14:

Is idd de mic, was ff foutje in de snelheid...
Garnatie vindt ik het zeker niet.. Als die stuk was geweest was het mijn eigenfout geweest want ik ben te eigenwijs om de handleiding niet eerst te lezen...

Is idd zeker niet het eerste toestel, maar als je daarvoor een tijd met een iphone hebt lopen klooien ziet het er wel verdacht veel uit als een plaats om je SIM te doen, en het was idd de eerste x toen ik hem uit het doosje haalde.....

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• RadiusK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 22:37
Net de Tango update (build 8773.98) ontvangen voor mijn Omnia 7. Langere app-history in de Task Switcher en uitgebreidere MMS opties heb ik er in gevonden. Internet Sharing (tethering) helaas niet, evenals het exporteren van contacten naar de SIM (dit stond wel in de updatebeschrijving, of kijk ik niet goed?).

Hopelijk beïnvloedt het niet de accuduur van mijn telefoon. Omnia W bezitters zouden namelijk klagen over een kortere batterijduur. We zullen het zien. :P

• vali
RadiusK schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 00:20:
Net de Tango update (build 8773.98) ontvangen voor mijn Omnia 7. Langere app-history in de Task Switcher en uitgebreidere MMS opties heb ik er in gevonden. Internet Sharing (tethering) helaas niet, evenals het exporteren van contacten naar de SIM (dit stond wel in de updatebeschrijving, of kijk ik niet goed?).

Hopelijk beïnvloedt het niet de accuduur van mijn telefoon. Omnia W bezitters zouden namelijk klagen over een kortere batterijduur. We zullen het zien. :P
Internet sharing is jammer genoeg door samsung uit de settings gehaald net als easy acces. Exporteren van contecten naar sim is te vinden onder de "personen"=>instellingen.

• mcetweaker
  • Niet online
vali schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:22:
[...]

Internet sharing is jammer genoeg door samsung uit de settings gehaald net als easy acces. Exporteren van contecten naar sim is te vinden onder de "personen"=>instellingen.
ik zie daar enkel nog import Sim contacts. Heb afaik wel de tango update.

• vali
mcetweaker schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:20:
[...]

ik zie daar enkel nog import Sim contacts. Heb afaik wel de tango update.
pff dat is echt heel vaag. Als je echt deze settings wilt dan blijft een custom rom nog over. Samsung geeft blijkbaar niet zoveel meer om de omnia 7meer, omnia w heeft al deze settings wel namelijk.

[Voor 6% gewijzigd door vali op 18-07-2012 13:46]

• Hoshimaru
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-10-2018
Vanmorgen kreeg ik een update notification: 7.10.8112.7
Het loopt precies toch wat achter in België (Proximus) ?

Ah... 't is toch de 7.10.8773.98 geworden :)

[Voor 19% gewijzigd door Hoshimaru op 24-07-2012 17:17]

• ozzynator
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 19:37
vali schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:46:
[...]

pff dat is echt heel vaag. Als je echt deze settings wilt dan blijft een custom rom nog over. Samsung geeft blijkbaar niet zoveel meer om de omnia 7meer, omnia w heeft al deze settings wel namelijk.
heb ook helemaal niets nieuws ontdekt, enige is dat de tel iets "sneller" aanvoelt.

Stelletje heumaux in Z-Korea, die moeten ze eens een maand of 2 naar N-Korea sturen, dan leren ze het wel af om ons te vergeten om te updaten!

• vali
ozzynator schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:42:
[...]

heb ook helemaal niets nieuws ontdekt, enige is dat de tel iets "sneller" aanvoelt.

Stelletje heumaux in Z-Korea, die moeten ze eens een maand of 2 naar N-Korea sturen, dan leren ze het wel af om ons te vergeten om te updaten!
Inderdaad. Ik ben zeer tevreden over de bouw van het toestel, maar de ondersteuning van de software (apps en consorten) heeft voor mij de doorslag gegeven om bij de aankoop van wp8 voor Nokia te gaan. Natuurlijk wil ik daar weer graag een Amoled scherm erin hebben :+, lcd schermen blijven lelijk zwart weergeven.

[Voor 9% gewijzigd door vali op 26-07-2012 20:08]

• Hoshimaru
Zijn er nog andere mensen die met die laatste update last hebben van resets?
Na een kwartiertje de krant te lezen met IE en de Facebook app te gebruiken wordt het toestel vrij warm en resette het zichzelf. Dit gebeurde vandaag meerdere malen na mekaar, en de laatste keer viel het zelfs volledig uit en moest ik heb zelf terug aanzetten. Dit heb ik sinds ik de Omnia 7 heb nog nooit voorgehad :s

Enig idee waar dat aan kan liggen?

• vali
Hoshimaru schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:04:
Zijn er nog andere mensen die met die laatste update last hebben van resets?
Na een kwartiertje de krant te lezen met IE en de Facebook app te gebruiken wordt het toestel vrij warm en resette het zichzelf. Dit gebeurde vandaag meerdere malen na mekaar, en de laatste keer viel het zelfs volledig uit en moest ik heb zelf terug aanzetten. Dit heb ik sinds ik de Omnia 7 heb nog nooit voorgehad :s

Enig idee waar dat aan kan liggen?
Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van reset. Draai persoonlijk sinds 8773 geen stock rom meer, niet dat het veel uitmaakt want ik draai nog steeds dezelfde OS en de laatste firmware.

Welke firmware staat er nu op je omnia 7? Het kan zijn dat die niet geupdate is.

• Hoshimaru
Momenteel staat hetvolgende erop:

Firmware Rev. No.: 2424.11.11.2
Hardware Rev. No.: 3.15.0.4
Radio software version: 2424.11.9.1

• vali
Hoshimaru schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:37:
Momenteel staat hetvolgende erop:

Firmware Rev. No.: 2424.11.11.2
Dat is alweer wat oudere firmware. Je kunt als je wilt offline de laatste firmware erop zetten. Zelf zit ik alweer op 2424.12.4.2 (dit is LD2)

Kan alleen ld1 vinden op xda voor stock roms. Die is wel in ieder geval nieuwe dan die jij nu hebt.

Samsung Omnia7 - Unbranded LD1 Update, localized for Nordic Countries (Thanks to mohageer)
WARNING! WARNING! This update will prevent use of Interop Unlock and Window Break!!
http://download.windowsup...8013137aa23c7fd8ecc49.cab

• Hoshimaru
Ik moet bekennen dat ik slecht 1x het toestel handmatig heb geflashed, en dat om de mango update te forceren... sindsdien heb ik braafjes zitten wachten om de rollout via Zune, omdat men anders geen backup had van alle mms & sms :3
Kan dat ondertussen of moet je maar opnieuw vaarwel zeggen tegen je archief?

Bedankt voor de link in ieder geval! Ik ga het straks eens proberen na m'n werk :)

[Voor 12% gewijzigd door Hoshimaru op 27-07-2012 14:11]

Ik heb niet echt het idee dat die verschillende firmware versies nou echt veel uitmaken. Zijn meer dingen die ik in WP7 gefixed zou zien dan dat er echt mis met de telefoon is.

Enige wat echt aan de hardware ligt is dat ik met bellen vaak heb dat (vooral met 1 of 2 streepjes bereik) dat de verbinding gewoon wegvalt (zonder notificatie) en ik weer verder kan. Dan houd ie hem niet langer dan 1 minuut vast zeg maar.

Maar goed, kan in november toch weer overstappen naar een nieuw toestel, dus dat maakt me weinig uit, maar ik vind het opvallend dat er uberhaupt nog aan de firmware wordt gewerkt. Doen ze uberhaupt iets, of is het meer om allerlei getalletjes van versienummer te wisselen?

• vali
Martinspire schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:44:
Ik heb niet echt het idee dat die verschillende firmware versies nou echt veel uitmaken. Zijn meer dingen die ik in WP7 gefixed zou zien dan dat er echt mis met de telefoon is.

Enige wat echt aan de hardware ligt is dat ik met bellen vaak heb dat (vooral met 1 of 2 streepjes bereik) dat de verbinding gewoon wegvalt (zonder notificatie) en ik weer verder kan. Dan houd ie hem niet langer dan 1 minuut vast zeg maar.

Maar goed, kan in november toch weer overstappen naar een nieuw toestel, dus dat maakt me weinig uit, maar ik vind het opvallend dat er uberhaupt nog aan de firmware wordt gewerkt. Doen ze uberhaupt iets, of is het meer om allerlei getalletjes van versienummer te wisselen?
Ze brengen jammer genoeg geen informatie naar buiten wat de veranderingen zijn van hun firmware. Weet wel dat 2 firmwares geleden de bug oplostte van hun "allshare" app.

Wat ik wel met bij mijn laatste firmware is de batterij verbetering. Maak alleen wel gebruik van een mugen 1800 mah en deze custom rom, maar sinds ik deze rom gebruikte is mijn accu aanziendelijk verbeterd. Als ik mijn phone normaal gebruik en niet belachelijk veel internet (whatsapp doe ik wel veel) gaat mijn accu meer dan 20 uur mee.
Hmm, klinkt interessant. Al heb ik verder weinig problemen met de accu, ik laad hem toch wel elke dag op ofzo. Ben ook uit een grote whatsapp groepsgesprek gestapt, wat mijn accuduur ook wel ten goede komt.

Maar zoals aangehaald zou ik eigenlijk alleen overstappen als de connectieproblemen dan ophouden, want dat is de afgelopen paar updates nog niet veranderd.

• vali
Martinspire schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:51:
Hmm, klinkt interessant. Al heb ik verder weinig problemen met de accu, ik laad hem toch wel elke dag op ofzo. Ben ook uit een grote whatsapp groepsgesprek gestapt, wat mijn accuduur ook wel ten goede komt.

Maar zoals aangehaald zou ik eigenlijk alleen overstappen als de connectieproblemen dan ophouden, want dat is de afgelopen paar updates nog niet veranderd.
Heb je dat vaak dan dat je telefoon opeens uitvalt? Want ik herken die problemen namelijk niet. Moet zeggen dat ik erg goed bereik heb met telfort (vroeger met vodafone ook tbh).
vali schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:59:
[...]

Heb je dat vaak dan dat je telefoon opeens uitvalt? Want ik herken die problemen namelijk niet. Moet zeggen dat ik erg goed bereik heb met telfort (vroeger met vodafone ook tbh).
De telefoon valt niet uit, maar het bereik is gewoon pleite en de verbinding verbroken. Omdat ik niet in het hart van een stadscentrum woon heb ik vaak dat ik maar net 3g of 3g+ heb en het gsm bereik dus ook aardig laag is, waardoor ie best snel de neiging heeft om hem af te breken. Vooral binnen overigens, maar een tijd geleden was het echt een ramp. Toen heeft de provider nog de simkaart vervangen en dat leek niet te helpen, waarna het een aantal weken later "ineens" over leek te zijn.

Nu zit ik op een andere locatie en had ik tijdens een belangrijk gesprek dat ie zeker 5x in 5 minuten was uitgevallen. Sterker nog, op een gegeven moment was ik even ergens anders gaan zitten in de hoop dat het beter was, maar kreeg ik zelfs alleen berichten van "je hebt een gesprek gemist". Daarna maar teruggebeld met een ander toestel (lumia 900) die 2 of 3 streepjes had (ik zelf maar 1 a 2) en daar ging het wel gewoon prima mee.

• vali
Martinspire schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:03:
[...]

De telefoon valt niet uit, maar het bereik is gewoon pleite en de verbinding verbroken. Omdat ik niet in het hart van een stadscentrum woon heb ik vaak dat ik maar net 3g of 3g+ heb en het gsm bereik dus ook aardig laag is, waardoor ie best snel de neiging heeft om hem af te breken. Vooral binnen overigens, maar een tijd geleden was het echt een ramp. Toen heeft de provider nog de simkaart vervangen en dat leek niet te helpen, waarna het een aantal weken later "ineens" over leek te zijn.

Nu zit ik op een andere locatie en had ik tijdens een belangrijk gesprek dat ie zeker 5x in 5 minuten was uitgevallen. Sterker nog, op een gegeven moment was ik even ergens anders gaan zitten in de hoop dat het beter was, maar kreeg ik zelfs alleen berichten van "je hebt een gesprek gemist". Daarna maar teruggebeld met een ander toestel (lumia 900) die 2 of 3 streepjes had (ik zelf maar 1 a 2) en daar ging het wel gewoon prima mee.
aah ja bedoelde uitval van het gesprek. Raar dat je zoveel problemen mee hebt, ervaar dat niet echt bij slecht bereik. Najah lijkt mij dat je hem nu bijna 2 jaar hebt en misschien de overweging gaat maken voor een nieuw toestel? Ik neem sowieso een nokia phone :)
vali schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:19:
[...]

aah ja bedoelde uitval van het gesprek. Raar dat je zoveel problemen mee hebt, ervaar dat niet echt bij slecht bereik. Najah lijkt mij dat je hem nu bijna 2 jaar hebt en misschien de overweging gaat maken voor een nieuw toestel? Ik neem sowieso een nokia phone :)
Ik heb hem sinds november vorig jaar met een 1 jarig abonnement genomen (omdat toen ook wel bekend was dat er weer wat toestellen met betere hardware aan zat te komen, maar op dat moment waren bv de Lumia's nog niet uit). Daardoor mag ik nu ook aan het eind van het jaar weer een nieuwe uitzoeken en daarbij is de kans groot dat het een lumia wordt ja, maar ik hoop dat ik hier toch nog niet vaker last van ga hebben.

• P. vd Loo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 25-11 13:11
Vraagje: mijn camera-button is kapot. Nu kan ik de camera natuurlijk altijd nog aanzetten via het menu en plaatjes schieten met het touchscreen maar het is toch omslachtig. Ik moet nog een jaar met het toestel. Zit te dubben of ik hem laat maken of niet. Ik wil niet al mijn smsjes kwijt zijn en mijn programma's installeren. Krijg ik na reparatie mijn eigen toestel weer terug is de vraag. Iemand een idee?
Meestal krijg je wel je eigen toestel wel terug. En dan mag je er wel rekening mee houden dat ie op zijn minst gereset is. Iedere keer als ik mijn Omnia 7 weg bracht was dat het geval. SMS'jes ben je dan echt kwijt, maar met de app reinstaller kan je in ieder geval snel all je apps weer terug zetten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• P. vd Loo
PaT schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:33:
Meestal krijg je wel je eigen toestel wel terug. En dan mag je er wel rekening mee houden dat ie op zijn minst gereset is. Iedere keer als ik mijn Omnia 7 weg bracht was dat het geval. SMS'jes ben je dan echt kwijt, maar met de app reinstaller kan je in ieder geval snel all je apps weer terug zetten.
ok, nou dan reset ik hem liever zelf, dan wet ik zeker dat alles privé blijft. Thanks!

Volgende phone (WP 8 natuurlijk) wordt trouwens toch wel een Nokia denk ik. Nokia Drive en Maps heb ik op deze Omnia gezet en bevallen me erg goed moet ik zeggen.
Nokia Drive komt op alle WP8 toestellen, evenals Maps. Dus alleen dat lijkt mij geen doorslaggevend element voor je toestelkeuze ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• P. vd Loo
PaT schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:56:
Nokia Drive komt op alle WP8 toestellen, evenals Maps. Dus alleen dat lijkt mij geen doorslaggevend element voor je toestelkeuze ;)
ok, dat is mooi. Dan ligt de markt open en kan ik de beste/mooiste kiezen tzt.
PaT schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:56:
Al is het nog steeds een mindere versie dan de apps op de Nokia's omdat die toch nog altijd wat extra's houden. De ontwikkeling gaat daarop ook gewoon door, dus je mist nog wel wat. Het is wel een verbetering overigens, dus dat is wel fijn.
Al zie je van Samsung en HTC eigenlijk maar weinig support, dus denk dat het meerendeel hier ook wel weer voor Nokia zal kiezen omdat die gewoon actief met de ontwikkeling van het OS als hun applicaties bezig zijn.

• vali
Martinspire schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:05:
[...]

Al is het nog steeds een mindere versie dan de apps op de Nokia's omdat die toch nog altijd wat extra's houden. De ontwikkeling gaat daarop ook gewoon door, dus je mist nog wel wat. Het is wel een verbetering overigens, dus dat is wel fijn.
Al zie je van Samsung en HTC eigenlijk maar weinig support, dus denk dat het meerendeel hier ook wel weer voor Nokia zal kiezen omdat die gewoon actief met de ontwikkeling van het OS als hun applicaties bezig zijn.
Dat geeft voor mij ook de doorslag om voor een lumia wp te gaan. Zelf draai ik al een gelange tijd een custom rom die zich voordoet als een lumia 800. Werkt echt perfect.

• Hoshimaru
@vali: Er is een LD2 thread op XDA hoor. Net geupdate en dit is de nieuwe info:

Firmware Rev. No.: 2424.12.4.2
Bootloader version: 6.4.2.5

• vali
Hoshimaru schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:07:
@vali: Er is een LD2 thread op XDA hoor. Net geupdate en dit is de nieuwe info:

Firmware Rev. No.: 2424.12.4.2
Bootloader version: 6.4.2.5
Mooi :) Die heb ik blijkbaar over het hoofd gezien :+

• noxist
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01-10 12:28
Hallo, mijn luidspreker is kapot. Ik heb een kennis die erg handig is en deze kan vervangen. Maar ik kan dit onderdeel niet los vinden. Heeft hier iemand een goede site en/of zoektips?

• vali
heb je al geprobeerd hem op ebay te zoeken? Vaak kan je daar veel aan losse onderdelen vinden voor phones
De nieuwe whatsapp update is uit (en ja hij is nu dus ook weer te downloaden), maar ik krijg het hier niet voor elkaar. Op 75% stopt ie ermee met een error en het maakt niet echt uit of ik opnieuw opstart.

Zie ook gebruikers die hem hebben verwijderd en hem dan niet meer kunnen installeren, dus dat doe ik liever niet.

Zijn er hier al Omnia 7 gebruikers met Whatsapp die de nieuwe versie al hebben kunnen installeren? Of lukt niemand dat (met een standaard rom)

• vali
Martinspire schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:45:
De nieuwe whatsapp update is uit (en ja hij is nu dus ook weer te downloaden), maar ik krijg het hier niet voor elkaar. Op 75% stopt ie ermee met een error en het maakt niet echt uit of ik opnieuw opstart.

Zie ook gebruikers die hem hebben verwijderd en hem dan niet meer kunnen installeren, dus dat doe ik liever niet.

Zijn er hier al Omnia 7 gebruikers met Whatsapp die de nieuwe versie al hebben kunnen installeren? Of lukt niemand dat (met een standaard rom)
Blijkbaar hebben ze het niet goed getroubleshoot toen ze het aan het testen waren en zich voornamelijk gefocust hebben op 2de generatie toestellen...

Enige waar ik mij echt aan stoor bij de update is dit.

[Voor 7% gewijzigd door vali op 12-08-2012 21:16]

• MrBB
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 26-04 09:43
Martinspire schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:45:

Hier zelfde probleem... :(

• Relief2009
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 26-11 09:34
Hey,

Al een tijd geen discussies meer hier!

k heb een vraagje:

Iemand toevallig een kapotte omnia 7 te koop? Of weet iemand een onderdelen winkel waar je onderdelen voor de Omnia 7 kunt kopen?

Ik wil de behuizing achterkant vervangen, omdat er nogal wat deuken en krassen erin zitten.

Mocht iemand iets hebben of goede tip graag DM'en!

• Yippie
Die van mij is de USB slot niet helemaal lekker, of het stekkertje van de lader.
Moet steeds ermee spelen om hem op te laden, met een kabeltje naar de computer is alles ok, maar dan laad die zo langzaam.

Hoop dat de nieuwe WP8 toestellen snel verkrijgbaar worden, wacht met smart.
Vanavond was alvast een goede kickoff van Nokia.

• McBoom
  • Laatst online: 19:52

McBoom

Broem

Relief2009 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:41:
Hey,

Al een tijd geen discussies meer hier!

k heb een vraagje:

Iemand toevallig een kapotte omnia 7 te koop? Of weet iemand een onderdelen winkel waar je onderdelen voor de Omnia 7 kunt kopen?

Ik wil de behuizing achterkant vervangen, omdat er nogal wat deuken en krassen erin zitten.

Mocht iemand iets hebben of goede tip graag DM'en!
Heb je al eens op Ebay gekeken? Ik heb daar een poos terug voor weinig een battery-cover vandaan gehaald (zonder T-Mobile erop :P)

The ramblings of an idiot

• Hoshimaru
Een Windows Phone 7.8 ROM voor Omnia 7 is te vinden op XDA

Via MAGLDR te flashen, maar achteraf ben je wel je data kwijt. Ik ben momenteel aan het zoeken of ik de backup van Tango daarnet kan restoren met alle settings en content.

Het werk voor de rest gewoon perfect. Wel wordt je Omnia rebranded naar een Lumia 800 en heb je dus ook toegang tot alle Nokia apps. Voor mij niet nodig, maar het zal wel mooi meegenomen zijn voor sommigen onder onder ons?

[Voor 36% gewijzigd door Hoshimaru op 01-10-2012 14:59. Reden: Link verwijderd]

• vali
Hoshimaru schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:50:
Windows Phone 7.8 voor Omnia

Via MAGLDR te flashen, maar achteraf ben je wel je data kwijt. Ik ben momenteel aan het zoeken of ik de backup van Tango daarnet kan restoren met alle settings en content.

Het werk voor de rest gewoon perfect. Wel wordt je Omnia rebranded naar een Lumia 800 en heb je dus ook toegang tot alle Nokia apps. Voor mij niet nodig, maar het zal wel mooi meegenomen zijn voor sommigen onder onder ons?
Ik zou de link weghalen van de custom rom. Het is jammer genoeg niet toegestaan om custom roms te plaatsen in de wp7 topics...

Draai persoonlijk zelf al een hele tijd de tango rom op mijn phone en sinds vorige week de 7.8 versie. Phone draait als een zonnetje :)

edit: welke link :+

[Voor 12% gewijzigd door vali op 01-10-2012 15:17]

• Ru__
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
vali schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:57:
[...]

Ik zou de link in je quote weghalen van de custom rom. Het is jammer genoeg niet toegestaan om custom roms te plaatsen in de wp7 topics... ;)

Edit: asjemenou?! :)

[Voor 4% gewijzigd door Ru__ op 01-10-2012 15:50]

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb net m'n Omnia 7 aangeboden ter reparatie. Het scherm kwam opeens met horizontale strepen (sloeg iedere keer een rij pixels over) en fade daarna naar black... Geheel onbruikbaar, oorzaak is onbekend. Ik stuurde een smsje en het ding overleed in m'n hand.. Geen onderdelen op voorraad natuurlijk, nu is het wachten op Dynafix :{ Ben benieuwd wat er uit gaat komen...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Hoshimaru
Ik heb sinds de Mango redelijk wat last van reboots. Zodra de telefoon wat warmer wordt, reboot het vanzelf. Dit gebeurt meestal wanneer ik met een app of game bezig (Fhotoroom, InstaCam, Internet Explorer, Facebook, Infinite Flight) en het toestel dus warm wordt. Na de reboot even met rust laten is zo goed als verplicht, want indien de achterkant niet opnieuw koud aanvoelt, is het weer een reboot.

Na een potje vliegen met Infinite Flight is het zelfs erger. Het toestel is dan warmer dan bij gewoon app-gebruik en bij het rebooten, crasht het booten op zich ook. Je krijgt het Omnia 7 logo, crash, Omnia 7 logo, crash, ... totdat je de batterij eruit haalt en laat afkoelen. De batterij wordt niet abnormaal warm en ook aan de telefoon ga je je vingers niet verbranden.

Eerst dacht ik dat het aan de firmware lag, maar zowel de stock samsung firmware als de custom roms en nu de 7.8 heeft er last van.

Zou dit duiden op een hardware defect? Connectie-gewijs is er geen probleem. Idem voor de graphics enzo. Enkel dat vervelend rebooten als je 15-20 minuten met apps, games of de krant leest in IE.

• Caelorum
Hoshimaru schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:52:
[...] Zou dit duiden op een hardware defect? Connectie-gewijs is er geen probleem. Idem voor de graphics enzo. Enkel dat vervelend rebooten als je 15-20 minuten met apps, games of de krant leest in IE.
Het is logisch dat een apparaat stopt als die te warm wordt. Hitteproblemen zijn ook *altijd* hardwarematige problemen. Software updates kunnen die wel verergeren, maar in principe hoort het onmogelijk te zijn voor een toestel om te warm te worden onder normale omstandigheden. Dus, ja, dit is een hardware probleem.

• Kelvern
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 03-12 12:47
Heb sinds kort mobiel internet. Zet vaak wifi aan en uit en tevens 3g, maar hierdoor moet ik om 3g werkend te krijgen steeds de telefoon resetten. Is dit een bekend probleem, want vindt het niet echt fijn om steeds mijn mobiel te resetten.

• McBoom
  • Laatst online: 19:52

McBoom

Broem

Ik mag de Omnia 7 van mijn vriendin ook ter reparatie aanbieden ergens.... Eén van onze katten vond het leuk om haar kots op de telefoon te deponeren en nu doet het touchscreen het niet meer... -O-

The ramblings of an idiot

• Hoshimaru
Ter reparatie aanbieden door het rebooten gaat voor mij niet veel uitmaken vrees ik. Ze gaan zien dat er een custom of dev snapshot firmware update op staat en natuurlijk gaan ze dan doodleuk zeggen dat het een FW error is en dat er aan de hardware niks scheelt. Je mag dat zelf een rapport printen met je bevindingen, dat vliegt toch in de prullenmand.

Tegen de tijd dat ze je hardware maken, ben je x telefoons aan het doen en y keer terug opsturen ter reparatie. Ik denk dat ik dan beter gewoon wacht tot het gans kapot is en dan gewoon een nieuwe koop. Dat zou niet zoveel kosten als telkens transport en reparatiekosten gezien er geen garantie meer op is.

Verdorie :-(
Hierdoor slaag ik er dus niet in om grotere landen zoals Frankrijk of Duitsland van Nokia Drive te installeren :-(

[Voor 9% gewijzigd door Hoshimaru op 03-10-2012 23:47]

• RoccoS
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:16
Kelvern schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:32:
Heb sinds kort mobiel internet. Zet vaak wifi aan en uit en tevens 3g, maar hierdoor moet ik om 3g werkend te krijgen steeds de telefoon resetten. Is dit een bekend probleem, want vindt het niet echt fijn om steeds mijn mobiel te resetten.
Ik heb hetzelfde probleem af en toe, dan stopt 3G ermee en moet ik de telefoon uit/aan zetten en dan werkt het weer. Vriend van me met een Omnia 7 heeft het ook. Ik heb het idee dat het iets met het netwerk van T-Mobile is, mijn vriendin op Hi/KPN heeft er geen last van.

• Broodbeleg
  • Nu online
Ik heb zojuist een update geinstalleerd van Samsung, maar merk niet wat er aan veranderd is.
OS Version: 7.10.8773.98
Firmware revision number: 2424.12.9.1
Radio software version: 2424.12.9.1
Radio hardware version 0.0.0.800
Bootloader version 6.9.1.1

Ik zie in ieder geval dat internet sharing er nog steeds niet tussen staat en heb ook nog geen prestatieverbeteringen gemerkt. Na wat googlen kon ik ook niets vinden over een samsung firmware update. Iemand dus wel enig idee wat deze update heeft gedaan?

• mcetweaker
  • Niet online
Broodbeleg schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:11:
Ik heb zojuist een update geinstalleerd van Samsung, maar merk niet wat er aan veranderd is.
OS Version: 7.10.8773.98
Firmware revision number: 2424.12.9.1
Radio software version: 2424.12.9.1
Radio hardware version 0.0.0.800
Bootloader version 6.9.1.1

Ik zie in ieder geval dat internet sharing er nog steeds niet tussen staat en heb ook nog geen prestatieverbeteringen gemerkt. Na wat googlen kon ik ook niets vinden over een samsung firmware update. Iemand dus wel enig idee wat deze update heeft gedaan?
bootloader, radio software en firmware zijn hoger dan bij mij.
Kreeg je deze gewoon via zune binnen ?

• Hoshimaru
Bah :(
Zelfs met de oorspronkelijke t-mobile branded firmware en haar updates blijft het toestel maar rebooten bij random gebruik van apps of internet. SMS'en en bellen gaat meestal zonder crash.

Aangezien ik toch nog 8 maanden garantie geniet dacht ik eraan om er naar een Samsung Service Center mee te gaan.

Nu staat die telefoon dus vol apps, foto's, account data etc. Wat doe je daarmee? Passwords gewoon even op iets anders zetten totdat je hem terug hebt zodat ze niet in je persoonlijke gegevens kunnen snuffelen (Facebook, Live, Twitter, Google) ?

• Broodbeleg
  • Nu online
mcetweaker schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:36:
[...]

bootloader, radio software en firmware zijn hoger dan bij mij.
Kreeg je deze gewoon via zune binnen ?
Nou ik kreeg een pop-up tijdens het opladen in de ochtend dat er een nieuwe update op mij stond te wachten. Vervolgens heb ik deze wel weer gewoon via Zune binnengehengeld.
Na een dag gebruik heb ik nog steeds geen idee wat er veranderd is. Publiceren ze niet vaak een changelog ofzo? Want bij het installeren kon ik wel op more information drukken, maar dat gaf alleen maar info over het updaten in het algemeen.
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee