@Domino:
Advanced Configuration Tool kan de accentkleuren ook aanpassen en werkt met de windowbreak unlock.
Advanced Configuration Tool kan de accentkleuren ook aanpassen en werkt met de windowbreak unlock.
Verwijderd
Ik zocht er toevallig vandaag ook naar maar kan het ook niet vindenVerwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:13:
[...]
Zit er wel in.
Kun je activeren volgens Micrsoft via Settings => "Ease of use"
http://www.microsoft.com/...e-speech-on-my-phone.aspx
Vreemd genoeg ontbreekt die optie in mijn settings terwijl ik wel voice commando's heb.
Verwijderd
Dat heb ik ook zo ingesteld en ik heb ook een engelstalige versie met US marketplace maar dat "Ease of Use" menu kan ik dus ook niet vinden. Vreemd omdat het dus wel in de on line documentatie wordt vermeld.TF0 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:18:
[...]
Ik zocht er toevallig vandaag ook naar maar kan het ook niet vinden.
Onder region+language staat bij System locale English (United States), dan heb je toch de meeste opties?
Opgestuurd naar Duitsland (w-support.com) net zo hard weer terug... "waterschade"Speedster schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:03:
Back-up terug gezet geen verschil.
Start wel op met nieuwe accu maar gaat meteen weer uit...
MAAR kan geen verbinding meer maken met Zune behalve als ik met het stekkertje van de kabel wiebel.
Volgens mij is de micro USB poort stuk en ik ga de Omnia wederom naar Duitsland sturen ter reparatie.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Maar als ik het dus goed begrijp was je usb poort een beetje verbogen?It's an electrical interference at your micro-usb. What you need to do is to separate the metal part in the center from the metal part at the outside of the usb port. I used a small screwdriver to force it!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ja dat begrijp je goed. (tenminste Omnia doet het al weer 2 dagen zonder mokken, fingers crossed)PaT schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:02:
Misschien handig om de 'oplossing' er dan even bij te zetten?
[...]
Maar als ik het dus goed begrijp was je usb poort een beetje verbogen?
Nee, denk ik niet... Maar persoonlijk erger ik me altijd dood aan van die vragen die 100x gesteld worden, meestal is mijn antwoord dan " gebruik de search function" maarja dan moet het antwoord er wel staan.....Speedster schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:45:
[...]
Ja dat begrijp je goed. (tenminste Omnia doet het al weer 2 dagen zonder mokken, fingers crossed)
En euuhh tweakers hebben toch geen "klikangst"... (de "oplossing" staat in de link)
[ Voor 9% gewijzigd door jobvr op 31-12-2011 16:43 ]
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
De Omnia heeft geen kompas dat werkt bij stilstaan, maar wel als je rijdt in de auto (op de fiets heb ik het nooit getest). Is dus een bekend punt maar niet een technisch probleem...RutgerFR schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:02:
Ik heb wel een probleem. De kompas werkt niet, apps die de kompass nodig hebben zeggen dat het apparaat geen kompas heeft, of dat deze niet werkt.
Is dit een bekend probleem?
Ik denk dat het NIET afsluiten van het USB schuifje een (mede) oorzaak is geweest.jobvr schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:42:
[...]
maar relaxed dat het probleem zo makkenlijk te verhelpen was.. enig idee hoe het probleem is ontstaan??
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Verwijderd
Probleem is dat de Omnia 7 geen kompas in de officiele specs heeft staan.De Omnia 7 heeft waarschijnlijk diverse interne hardware versies. Het is dus mogelijk dat er Omnia 7 toestellen zijn met een chipset zonder kompas.RutgerFR schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:02:
Gisteren een Omnia 7 gekocht. Ik vind Windows Phone 7.5 echt een fijn besturingssysteem, hopelijk komen er snel meer apps.
Na 1,5 jaar een Galaxy S te hebben gedraaid is het wel leuk om wat anders te zien als Android, al zal ik het - bijna dagelijks - flashen van Customs Rom's wel missen.
Ik heb wel een probleem. De kompas werkt niet, apps die de kompass nodig hebben zeggen dat het apparaat geen kompas heeft, of dat deze niet werkt.
Is dit een bekend probleem?
Late reply, en misschien heb je al een antwoord - ik heb de rest van de draad niet doorgelezen, ik zocht gewoon recente posts van firmwarenummersgauchov6 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:26:
[...]
Apart inderdaad, wellicht heb ik een firmware update nodig?
Ik zit nu op:
OS 7.10.7740.16
Firmware 2424.10.11.1
Hardware 3.15.0.4
Radio Software 2424.11.2.2
Radio Hardware 0.0.0.800
Bootloader 4.11.0.3
Chip SOC 0.36.2.0
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 04-01-2012 23:58 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nu hij de laatste versie op zijn toestel draait hoeft ie niet alles te verwijderen/kwijt te raken door nieuwe update. Dus dat moet verder geen probleem meer zijn.Domino schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:12:
Had je niet beter kunnen wachten op build 8107?
Die word nu mondjes maat aangeboden aan de toestellen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit gebeurd niet alleen met haar, maar ook bij andere mensen. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb al een hard reset gedaan.格浴㹬㰊敨摡ਾ猼祴敬㰾ⴡਭ栮浭獥慳敧倠笊洊牡楧㩮瀰㭸瀊摡楤杮〺硰紊戊摯浨敭獳条潦瑮猭穩㩥ㄠ瀰㭴昊湯慦業祬吺桡浯ⴭ㰾猯祴敬㰾栯慥㹤㰊潢祤挠慬獳✽浨敭獳条❥㰾楤⁶楤㵲氧牴㸧⨊⨪⨪⨪⨪⨪⨪⨪⨪⨪㰪牢㰾牢㰾楤㹶搼癩椠㵤匢祫牄癩健慬散潨摬牥㸢⼼楤㹶格摩∽瑳灯灓汥楬杮㸢牆浯›桀瑯慭汩挮浯戼㹲畓橢捥㩴删㩅䴠楡㱬牢䐾瑡㩥䘠楲㌱䨠湡㈠′ㄱ㔺㨳㌰⬠〰戼㹲潔›桀瑯慭汩挮浯戼㹲戼㹲ਊ洼瑥瑨灴攭畱癩∽潃瑮湥祔数•潣瑮湥㵴琢硥⽴瑨汭※档牡敳㵴湵捩摯≥ਾ洼瑥慮敭∽敇敮慲潴≲挠湯整瑮∽楍牣獯景⁴慓敦呈䱍㸢ਊਊ搼癩ਾ搼癩猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慃楬牢Ⱪ慳獮猭牥晩昻湯楳敺ㄺ瀱≴䐾瑡椠畫⁴⠺⨠⨪⨪⨪⨪⨪⨪㰪牢ਾ戼㹲匊湥⁴牦浯洠⁹楗摮睯桐湯㱥牢ਾ⼼楤㹶㰊搯癩ਾ格㹲㰊灳湡猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭猬湡敳楲㭦潦瑮猭穩㩥〱瑰昻湯敷杩瑨戺汯≤䘾潲㩭㰊猯慰㹮猼慰瑳汹㵥昢湯慦業祬吺桡浯ⱡ慳獮猭牥晩昻湯楳敺ㄺ瀰≴㰾猯慰㹮戼㹲㰊灳湡猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭猬湡敳楲㭦潦瑮猭穩㩥〱瑰昻湯敷杩瑨戺汯≤匾湥㩴㰊猯慰㹮猼慰瑳汹㵥昢湯慦業祬吺桡浯ⱡ慳獮猭牥晩昻湯楳敺ㄺ瀰≴ㄾⴳㄭ′ㄱ㔺㰳猯慰㹮戼㹲㰊灳湡猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭猬湡敳楲㭦潦瑮猭穩㩥〱瑰昻湯敷杩瑨戺汯≤吾㩯㰊猯慰㹮猼慰瑳汹㵥昢湯慦業祬吺桡浯ⱡ慳獮猭牥晩昻湯楳敺ㄺ瀰≴䀾潨浴楡潣㱭猯慰㹮戼㹲㰊灳湡猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭猬湡敳楲㭦潦瑮猭穩㩥〱瑰昻湯敷杩瑨戺汯≤匾扵敪瑣⼼灳湡㰾灳湡猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭猬湡敳楲㭦潦瑮猭穩㩥〱瑰㸢慍汩⼼灳湡㰾牢ਾ戼㹲㰊瑳汹㹥⸊硅整湲污汃獡攮硣彸浨敭獳条灻摡楤杮〺硰紻⸊硅整湲污汃獡潢祤攮硣彸浨敭獳条晻湯楳敺ㄺ瀰㭴潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭紻ਊ⼼瑳汹㹥㰊楤⁶汣獡㵳攢硣彸浨敭獳条≥ਾ搼癩搠物∽瑬≲⨾⨪⨪⨪⨪⨪戼㹲㰊牢ਾ⨪⨪⨪⨪⨪⨪⨪⨪㰪搯癩ਾ⼼楤㹶⼼楤㹶ठ †उ†⼼楤㹶⼼潢祤ਾ⼼瑨汭
[ Voor 180% gewijzigd door R0SSI op 13-01-2012 12:50 ]
Gamertag for Xbox: R0SSI
[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 14-01-2012 22:06 ]
Hooo, tekst is aangepast
[ Voor 15% gewijzigd door R0SSI op 13-01-2012 12:46 ]
Verwijderd
welke email dienst?R0SSI schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:06:
Ik heb een erg raar probleem met mijn telefoon. Wanneer ik bijvoorbeeld met mijn vriendin aan het e-mailen ben, dus op elkaar aan het reageren, wordt het restant van de mail verandert in allemaal chinese tekens.
[...]
Dit gebeurd niet alleen met haar, maar ook bij andere mensen. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb al een hard reset gedaan.
Gewoon hotmailVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:28:
[...]
welke email dienst?
heb je al in de settings van die email dienst gekeken
[ Voor 21% gewijzigd door StrongArmLance op 14-01-2012 22:25 ]
Meestal uit Duitsland. Amazon.de of iets dergelijksmaratropa schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:37:
Ik hoor af en toe mensen zeggen dat de omnia 7 nog wel veel cheaper te krijgen is dan in de PW staat? Welke shop zou dat dan zijn?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
thanx, daar staan ze idd op "gebruikt" voor 180 euro. Maar is dat dan echt gebruikt denk je of meer refurbished of iets anders, overgekocht ofzo?PaT schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:43:
[...]
Meestal uit Duitsland. Amazon.de of iets dergelijks
Verwijderd
Dat was vooral voor de Mango update. Na die update werd Omnia 7 toch weer hot en ging die van 200 euro weer naar ruim 250 euromaratropa schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:37:
Ik hoor af en toe mensen zeggen dat de omnia 7 nog wel veel cheaper te krijgen is dan in de PW staat? Welke shop zou dat dan zijn?
Hier ook:cpt.skydiver schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:15:
Hier ook.
Nieuwe nummertjes:
OS 7.10.8107.79
Firmware 2424.11.11.2
Radio 2424.11.9.1 (niet verandert)
Bootloader 5.11.1.8
Ik heb wel tethering, maar die had ik al, via zo'n hack. Internet sharing onder settings.Kan helaas geen tethering vinden zo, maar misschien dat deze optie verschijnt als ik mn data verbinding aan zet.
Het let MS ook niet, je moet bij de OEM's zijn en erom vragen.Broodbeleg schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:21:
Dat heb ik ook. Wat let Microsoft om het voor alle unbranded toestellen uit te brengen? Lijkt mij niet meer dan logisch dat juist deze toestellen deze update krijgen omdat er geen carrier tussen zit.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook als ik aan het e-mailen ben met mijn vriendin. Haha. Dacht even dat ik dit zelf had gepost zo herkenbaar kwam het over.R0SSI schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:06:
Ik heb een erg raar probleem met mijn telefoon. Wanneer ik bijvoorbeeld met mijn vriendin aan het e-mailen ben, dus op elkaar aan het reageren, wordt het restant van de mail verandert in allemaal chinese tekens.
[...]
Dit gebeurd niet alleen met haar, maar ook bij andere mensen. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb al een hard reset gedaan.
Zijn geen vreemde tekens, is gewoon verkeerd geëncoded, zie berichtje van .oisyn.walletje-w schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:59:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook als ik aan het e-mailen ben met mijn vriendin. Haha. Dacht even dat ik dit zelf had gepost zo herkenbaar kwam het over.
Eigenschappen van mijn telefoon.
OS versie: 7.10.7740.16
Firmware versie:2424.11.9.2
Hardware versie: 3.15.0.4
radio versie: 2424.11.9.1
radio hardware versie: 0.0.0.2
bootloader versie: 5.9.0.6
Chip SOC: 0.36.2.0
mac address: 1036410nietnodig0513;)
Bij mij gebeurt dit dus als ik een e-mail krijg van mijn vriendin. Die vervolgens beantwoord en als ik dan weer een reply van haar krijg op mijn reply op haar dan verschijnt haar oude bericht helemaal onderaan in die vreemde tekens.
(verder e-mail ik met bijna niemand zoveel via de telefoon)
Wat voor reden heeft Samsung dan om de update niet uit te rollen naar unbranded omnia's?Matthijs Hoekstra schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:15:
[...]
Het let MS ook niet, je moet bij de OEM's zijn en erom vragen.
Geen idee, moet je aan Samsung vragen.Broodbeleg schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:24:
[...]
Wat voor reden heeft Samsung dan om de update niet uit te rollen naar unbranded omnia's?
Dat trucje is bij mango zo overused geraakt heStefano schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:09:
2 unbranded omnia's hier, 1x heeft vorige week de update automatisch aangeboden gekregen, de ander moest een handje geholpen worden.
YouTube: How to force Windows Phone Update without Hack
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het aan de internetverbinding van t-mobile ligt. Je moet je dan eerst weer afmelden voordat je je weer aan kunt melden.Kelvern schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:09:
Ik heb deze telefoon nu al een tijdje en ben er nog zeer tevreden over. Alleen als ik in de trein met de t-mobile wifi verbinding maak kom ik keurig op de startpagina waar ik de algemene voorwaarden moet accepteren. Echter als ik dit doe krijg ik vervolgens geen internet en staat er dat er geen verbinding is. Dit heb ik ongeveer 50% van de gevallen als ik wil internetten in de trein. Weet iemand hier een oplossing voor?
Verwijderd
Ik weet dat dit bericht al wat oud is, maar heb je hier ondertussen al wat meer info over? Ik had hetzelfde probleem met mijn Omnia7 al na een week, waardoor het toestel werkelijk niet te gebruiken is. Het trucje met de schroevendraaier heb ik niet geprobeerd want het leek me niet echt een permanente oplossing voor dat probleem.Speedster schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:07:
[...]
Ik denk dat het NIET afsluiten van het USB schuifje een (mede) oorzaak is geweest.
(zat allemaal troep (stukjes spijkerbroek) in de USB socket)
Vandaag ging de Omnia weer in de stress... (wederom met schroevendraaiertje de USB socket buigen en ze deed het weer)
DUS: er moet een nieuwe USB socket in.
Hopelijk gaat Samsung dit doen onder garantie anders moet ik zelf gaan Solderen...
Het bijbuigen van de USB socket werkte niet.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:46:
[...]
Ik weet dat dit bericht al wat oud is, maar heb je hier ondertussen al wat meer info over? Ik had hetzelfde probleem met mijn Omnia7 al na een week, waardoor het toestel werkelijk niet te gebruiken is. Het trucje met de schroevendraaier heb ik niet geprobeerd want het leek me niet echt een permanente oplossing voor dat probleem.
Ik heb'm vorige week dan uiteindelijk binnen gebracht in een officiële hersteldienst van Samsung, enkele dagen geleden kreeg ik'm terug en tot nu toe (ook na alle updates) werkt het weer zoals het hoortEn hopelijk blijft het nu ook zo... Naar eigen zeggen hadden ze iets in de software verandert.
[ Voor 18% gewijzigd door Speedster op 28-01-2012 18:03 ]
Hmm, interessant: ik heb daar helemaal geen sticker zittenSpeedster schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:41:
Op onderstaande foto's is te zien waar de waterschade stickers zich bevinden.
Foto 1 is makkelijk je hoeft alleen maar de accu uit de Omnia te halen:
[afbeelding]
Mja, iOS is ook pas sinds de laatste update gebruikersvriendelijk.TJHeuvel schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:47:
Net m'n Jig binnen die ik besteld heb via eBay, zou ik dan vanavond toch eindelijk Mango geinstalleerd kunnen krijgen?
Bovendien werd ik nog vierkant uitgelachen door collega's met een iPhone, erg gebruikersvriendelijk is de updateprocedure nog niet.
[webhero.nl]
En de Omnia is weer in the house.Speedster schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:15:
[...]
Het bijbuigen van de USB socket werkte niet.
Daarom heb ik mijn Omnia terug gestuurd naar w-support.com die haar weer net zo hard terug stuurde met de melding: Feuchtigkeitsschaden.
Nadat ik zelf gecontroleerd had of er waterschade in mijn Omnia zat (waterschade stickers onder de accu en in de behuizing waren allebei droog) een mail gestuurd naar Samsung.de met de vraag voor een BEWIJS van de waterschade. (inmiddels foto van de waterschade sticker onder de accu gestuurd naar Samsung.de)
Dezelfde dag een mail terug van Samsung.de:
Thanks a lot for your inquiry.
After inspecting your picture again and after conctacting our service partner and our engineering department we would cooperate with you on a goodwill, because your contentment is important for us.
Please send your Mobile to our servicepartner. Please be sure, that you saved your datas, because your datas could get lost. Send in your Mobil without accumulater, sim card, memory card and other accessory. Exception: the failure is not localize closely, e.g. "accumulater could not load "or stand-by-time is to short". Than please send your accumulater and the charger also.
Samsung Mobile Reparatur-Center
c/o Bitronic Service Line GmbH
Heinrich-Hertz-Straße 3c
14532 Kleinmachnow/ Dreilinden
Dus mijn Omnia op 9-01-2012 naar Samsung.de gestuurd en tot op heden nog niets vernomen...
(woensdag 25-01-2012 nog gebeld en ik moest maar afwachten)
Wordt vervolgt...
[ Voor 12% gewijzigd door Yippie op 27-02-2012 21:59 ]
Boven de 25/30 doet hij het al beter, maar ja dan zijn het niet echt slaapgeluiden meer...cPT.cAPSLOCK schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:29:
Kristan:
Heb je dan toevallig het volume vrij laag staan? Het is mij opgevallen dat bij rustige muziek, bijvoorbeeld een ballad ofzo, dit ook optrede als het volume laag stond. Ietsje harder werkte het wel goed.
Ik gok dat het een energiebesparing is ofzo. Kon me er eigenlijk niet heel erg aan ergeren, gewoon een paar tikjes erbij.
Pac-dpf, jou kan ik helaas niet helpen. Ik heb het probleem nog nooit eerder gezien, of er over gehoord. Mijn eerste gedachte is ook hardware, omdat die lijntjes dus wel altijd zichtbaar blijven. Ik zou daarom zeggen: opsturen.
Dank u voor deze gouden tip!Yippie schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:59:
Scherm helderheid op low zetten, en auto adjust uit scheelt wel veel zeg in battery.
18 uur sinds laatste keer opladen, nog 60% over met 3G aan, en tussendoor BT en Wifi.
Moet wel zeggen, dat 8 uur hiervan naast me bed was tijdens het slapen.
Tevens is die met deze setting nog goed te bedienen, alleen buiten in zonlicht niet.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Okai, die grens ligt bij mij rond de 3/30...kristan schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:54:
[...]
Boven de 25/30 doet hij het al beter, maar ja dan zijn het niet echt slaapgeluiden meer...
Verwijderd
In je Setting => About staat als het goed is de Total storage en Available storage (of Nederlandstalige equivalenten daarvan).monsees schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:52:
Even een vraagje. Op mijn samsung omnia 7 doos staat dat ik 16gb variant heb.
Maar als ik naar mijn mobiel kijk staat er dat er maximaal 7.3gb beschikbaar is.
Betekend dit dat ik toch de 8 gb versie heb?
Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 09:53 ]
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Omnia 7 die bij Belsimpel.nl besteld was. Op de doos stond 16GB, maar het toestel bleek een 8GB versie te zijn. Gelukkig stond het IMEI nummer van het toestel ook op de factuur, dus het was direct duidelijk bij wie de fout zat. Toestel teruggestuurd en is direct omgeruild voor een 16GB versie.monsees schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:52:
Even een vraagje. Op mijn samsung omnia 7 doos staat dat ik 16gb variant heb.
Maar als ik naar mijn mobiel kijk staat er dat er maximaal 7.3gb beschikbaar is.
Betekend dit dat ik toch de 8 gb versie heb?
Alvast bedankt
tja is een optie. zelf gaat mn tel 30 uur mee. ik ehb gewoon wifi constant aan staan en ik roam heel veel.vali schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:52:
Tip voor de mensen die een langere accu duur willen hebben, schraf een Mugen 1800 mah accu aan. Mijn telefoon is na 12 uur gebruik nog steeds op 65%. Dit na veel internetten, whatsappen ect. Echt een aanrader.
Kost ongeveer 35 euro via deze site.
Dat ding steekt toch gigantisch uit? Tenminste, dat is vrijwel altijd met die grote capaciteit accu's ?vali schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:52:
Tip voor de mensen die een langere accu duur willen hebben, schraf een Mugen 1800 mah accu aan. Mijn telefoon is na 12 uur gebruik nog steeds op 65%. Dit na veel internetten, whatsappen ect. Echt een aanrader.
Nope, dit is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Hij is net zo groot als de originele accu.Martinspire schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:56:
[...]
Dat ding steekt toch gigantisch uit? Tenminste, dat is vrijwel altijd met die grote capaciteit accu's ?
3g is bij iedere telefoon een accu zuiper. Meeste android telefoons die ik ken gaan net een dag mee bij intensief gebruik (iphone 4s niet veel langer).3G is echt een slurper vergeleken met wifi. wat bij android juist andersom is
[ Voor 40% gewijzigd door vali op 16-03-2012 14:05 ]
Scheelt dat echt zoveel dan, de orginele batterij is grofweg 1500 mAh, tegen deze 1800.vali schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:52:
Het is een verschil van 20%. Ik had namelijk namelijk na een dag gebruik rond de 20-40% accu met gebruik van de originele Samsung accu.Domino schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:21:
[...]
Scheelt dat echt zoveel dan, de orginele batterij is grofweg 1500 mAh, tegen deze 1800.
Ik neem aan dat het hooguit een uurtje of 2 a 3 extra prik geeft.
[ Voor 22% gewijzigd door vali op 16-03-2012 14:28 ]
Valt het probleem niet op te lossen om thuis roaming uit te schakelen?Martinspire schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:55:
Ik heb het idee dat Location meer batterij vreet dan 3g, maar het probleem bij mijn huidige locatie (Kamer in Arnhem) is dat ik tussen 2 masten inzit, waardoor ie constant switched met verbinding. Ook handig is het feit dat het Wifi op de overloop prima is (5 streepjes), maar 2 a 3 meter verder ben ik al blij als ie de verbinding langer dan 3 minuten vasthoud.
Het gebruik verschilt inderdaad heel erg bij de accu duur. Als ik mijn telefoon amper gebruik is hij op het einde van de dag rond de 80%. Ik zit veel in de trein naar Utrecht en ik merk dat mijn accu veel sneller leeg gaat, als ik hem tijdens de trein trip gebruik (roaming en slecht bereik).Domino schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:34:
Ik haal normaal ook tussen de anderhalf en twee dagen.
Natuurlijk heel afhankelijk van het gebruik in die dagen.
Op vakantie in het buitenland met 3G uit ging ie zelfs een dag of vier mee, maar dan word ie nauwelijks gebruikt.
Maar op zich kan die 20% voor een aantal bezitters natuurlijk heel goed uitkomen.
Wat zou dat uitmaken? Ik krijg gewoon geen enkel netwerk hier. Daar klagen hier de overige studenten ook over, maar dat is voor de telecombedrijven niet echt een prioriteit blijkbaar. Maar het is dan ook een "prachtwijk". Presikhaaf Arnhem, google het maar. Het is dat er de laatste tijd meer Aziaten zijn komen wonen, maar het is nog steeds erg geweldadig hier (voor een Nederlandse stad dan). Het is alweer een tijd geleden, maar we hebben hier een tijd gehad dat er politie met de bussen meereed omdat ze een aantal weken achter elkaar bekogeld zijn geweest met bakstenen.vali schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:57:
[...]
Valt het probleem niet op te lossen om thuis roaming uit te schakelen?
[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 16-03-2012 20:48 ]
Sluit ik me bij aan, maar dan voor februari.Martinspire schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:46:
[...] maar ik stap komende oktober toch wel over naar een ander toestel (omdat het kan)
oké dan :-O Bizar verhaal zeg! ik dacht het erg was in de omstreek waar ik woon. In mijn buurt ervaar dit gelukkig niet. Ik ben ook expres niet in een studentenflat gaat wonenMartinspire schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:46:
[...]
Wat zou dat uitmaken? Ik krijg gewoon geen enkel netwerk hier. Daar klagen hier de overige studenten ook over, maar dat is voor de telecombedrijven niet echt een prioriteit blijkbaar. Maar het is dan ook een "prachtwijk". Presikhaaf Arnhem, google het maar. Het is dat er de laatste tijd meer Aziaten zijn komen wonen, maar het is nog steeds erg geweldadig hier (voor een Nederlandse stad dan). Het is alweer een tijd geleden, maar we hebben hier een tijd gehad dat er politie met de bussen meereed omdat ze een aantal weken achter elkaar bekogeld zijn geweest met bakstenen.
Wel handig is het grofvuil afhaalsysteem. Zet je zooi aan de straat (maakt niet uit hoe oud of hoe brak) en als het binnen een dag niet weg is hoef je pas zorgen te maken. Na een week is het wel weg meestal, al heb ik het nog niet gezien. Meestal zet je het aan de straat en is het binnen 2 uur weg, als ze het al niet zowat je huis uit komen dragenWel netjes tegenwoordig is dat ze alles wat in het binnenplein staat van de studentenhuizen (zit een muurtje tussen het "pleintje" aan de voorkant en de straat) net meer weghalen
Het is dat het goedkoop is hier en dat ik bijna klaar ben, maar anders was ik al wel weg geweest.
Anyhow, verder werkt mn telefoon wel nice. Heb eigenlijk nog geen enkel probleem gehad met de OS applicaties. Enige irritaties komen eigenlijk van externe apps, dus ben er wel blij mee.
Ben ook nog steeds blij met mn Case Mate Barely There case, al is die dus overal al uitverkocht, maar ik stap komende oktober toch wel over naar een ander toestel (omdat het kan)
[webhero.nl]
Verwijderd
Volgens mij doet Windows Phone dat via MMS dat je via je provider mogelijk nog moet instellen.koekiemonster schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:12:
Ik snap er werkelijk geen fuck van. Mijn OMNIA is geheel up-to-date, maar zodra ik een sms stuur naar meerdere contactpersonen, dan gaat dit gegarandeerd mis. Ik begin me hier nu zo aan te ergeren, dat ik de neiging heb mijn telefoon uit het raam te kieperen.
[ Voor 25% gewijzigd door koekiemonster op 11-04-2012 11:12 . Reden: meer informatie ]
[webhero.nl]
[webhero.nl]
Verwijderd
Bellen met telfort helpdesk of zo?koekiemonster schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:09:
... en een forward van een sms werkt nu ook niet meer, dat wordt nu verpakt als mediacontent als ik een forward naar mezelf stuur.
Wat een drama
Ik moet ruim 30 smsjes vandaag de deur uit doen!
Voordat ik hem voor de 2e keer wegbracht (met laatste updates via Zune):vali schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:16:
Ik heb dit probleem zelf nooit ervaren. Welke frimware, bootloader ect. staat er nu op je telefoon?
Ik heb exact dezelfde waardes behalve de radio hw, die staat bij mij op 0.0.0.800VonGraff schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:12:
[...]
Voordat ik hem voor de 2e keer wegbracht (met laatste updates via Zune):
FW: 2424.11.11.2
HW: 3.15.0.4
Radio SW: 2424.11.9.1
Radio HW: 0.0.0.2
Boot: 5.11.1.8
SOC: 0.36.2.0
Gezien het beperkte aantal bezoekers van XDA met dezelfde issues, verwacht ik dat ik gewoon erg veel pech heb in deze. Ik heb eerder ook 0.0.0.800 gehad, voordat ik hem voor het eerst voor reparatie had gestuurd, dus ik denk niet dat dit nog wat uitmaakt.Domino schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:20:
[...]
Ik heb exact dezelfde waardes behalve de radio hw, die staat bij mij op 0.0.0.800
Ik heb daarbij geen problemen met het uitvallen van het toestel.
Het enige probleem wat ik heb is het wegvallen van de wifi verbinding, maar dat is mijn eigen schuld. Ik heb namelijk de ICS xap op de Omnia gezet via side loading. Daarmee was dit een bekend issue.
Ik zou inderdaad een vervangend toestel proberen te bemachtigen, want wat jij beschrijft is niet normaal en ik herken het verder ook niet van mijn Omnia 7. Die staat 24/7 aan en die heeft nog nooit een spontane reboot gehad.VonGraff schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:33:
[...]
Ik ga denk ik maar mijn best doen een vervangend toestel te krijgen. Hopelijk doen ze dan niet te moeilijk gezien het feit dat deze phones eigenlijk niet in NL verkocht werden...
Ik zou inderdaad een vervangend toestel eisen. Dit is gewoon niet normaal. Heb precies dezelfde waarde op mijn omnia 7 (behalve radio op 800)VonGraff schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:33:
[...]
Gezien het beperkte aantal bezoekers van XDA met dezelfde issues, verwacht ik dat ik gewoon erg veel pech heb in deze. Ik heb eerder ook 0.0.0.800 gehad, voordat ik hem voor het eerst voor reparatie had gestuurd, dus ik denk niet dat dit nog wat uitmaakt.
Ik ga denk ik maar mijn best doen een vervangend toestel te krijgen. Hopelijk doen ze dan niet te moeilijk gezien het feit dat deze phones eigenlijk niet in NL verkocht werden...
Thanks voor de reacties. Ik ben gisteren al bij TPH geweest, maar ze konden nog niets doen aangezien het product nog niet terug bij de winkel was vanuit Dynafix... (alsof er dan iets verandert aan de onderzoeksresultaten). Hopelijk vandaag terug, zodat ze pas actie gaan ondernemen en kan ik weer een echte phone gebruiken ipv mn Siemens M55vali schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:59:
[...]
Ik zou inderdaad een vervangend toestel eisen. Dit is gewoon niet normaal. Heb precies dezelfde waarde op mijn omnia 7 (behalve radio op 800)
Nog goed afgelopen met je omnia 7?VonGraff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:51:
[...]
Thanks voor de reacties. Ik ben gisteren al bij TPH geweest, maar ze konden nog niets doen aangezien het product nog niet terug bij de winkel was vanuit Dynafix... (alsof er dan iets verandert aan de onderzoeksresultaten). Hopelijk vandaag terug, zodat ze pas actie gaan ondernemen en kan ik weer een echte phone gebruiken ipv mn Siemens M55![]()
Case closed wat mij betreft voor nu.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq