• salival
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 05-11-2013
@Domino:
Advanced Configuration Tool kan de accentkleuren ook aanpassen en werkt met de windowbreak unlock.

• TF0
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:23
Anoniem: 80466 schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:13:
[...]

Zit er wel in.
Kun je activeren volgens Micrsoft via Settings => "Ease of use"
http://www.microsoft.com/...e-speech-on-my-phone.aspx

Vreemd genoeg ontbreekt die optie in mijn settings terwijl ik wel voice commando's heb.
Ik zocht er toevallig vandaag ook naar maar kan het ook niet vinden :-(.
Onder region+language staat bij System locale English (United States), dan heb je toch de meeste opties?

• Anoniem: 80466
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
TF0 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:18:
[...]

Ik zocht er toevallig vandaag ook naar maar kan het ook niet vinden :-(.
Onder region+language staat bij System locale English (United States), dan heb je toch de meeste opties?
Dat heb ik ook zo ingesteld en ik heb ook een engelstalige versie met US marketplace maar dat "Ease of Use" menu kan ik dus ook niet vinden. Vreemd omdat het dus wel in de on line documentatie wordt vermeld.

• Speedster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:07
Speedster schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:03:
Back-up terug gezet geen verschil.

Start wel op met nieuwe accu maar gaat meteen weer uit...

MAAR kan geen verbinding meer maken met Zune behalve als ik met het stekkertje van de kabel wiebel.

Volgens mij is de micro USB poort stuk en ik ga de Omnia wederom naar Duitsland sturen ter reparatie.
Opgestuurd naar Duitsland (w-support.com) net zo hard weer terug... "waterschade"
(never nooit niet (watersticker intact) dus mail gestuurd naar samsung.de, wacht nog op antwoord)
Tip van Flip: maak een foto van je watersticker voordat je de GSM opstuurd voor reparatie!

MAAR onderstaand topic op XDA bracht de oplossing!

http://forum.xda-develope...p?p=20359083#post20359083
Misschien handig om de 'oplossing' er dan even bij te zetten?
It's an electrical interference at your micro-usb. What you need to do is to separate the metal part in the center from the metal part at the outside of the usb port. I used a small screwdriver to force it!
Maar als ik het dus goed begrijp was je usb poort een beetje verbogen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Speedster
PaT schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:02:
Misschien handig om de 'oplossing' er dan even bij te zetten?

[...]

Maar als ik het dus goed begrijp was je usb poort een beetje verbogen?
Ja dat begrijp je goed. (tenminste Omnia doet het al weer 2 dagen zonder mokken, fingers crossed)

En euuhh tweakers hebben toch geen "klikangst"... (de "oplossing" staat in de link)

• jobvr
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13-07 18:18
Speedster schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:45:
[...]

Ja dat begrijp je goed. (tenminste Omnia doet het al weer 2 dagen zonder mokken, fingers crossed)

En euuhh tweakers hebben toch geen "klikangst"... (de "oplossing" staat in de link)
Nee, denk ik niet... Maar persoonlijk erger ik me altijd dood aan van die vragen die 100x gesteld worden, meestal is mijn antwoord dan " gebruik de search function" maarja dan moet het antwoord er wel staan.....

maar relaxed dat het probleem zo makkenlijk te verhelpen was.. enig idee hoe het probleem is ontstaan??

[Voor 9% gewijzigd door jobvr op 31-12-2011 16:43]

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• ChromeFR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:40

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Gisteren een Omnia 7 gekocht. Ik vind Windows Phone 7.5 echt een fijn besturingssysteem, hopelijk komen er snel meer apps.

Na 1,5 jaar een Galaxy S te hebben gedraaid is het wel leuk om wat anders te zien als Android, al zal ik het - bijna dagelijks - flashen van Customs Rom's wel missen :P.

Ik heb wel een probleem. De kompas werkt niet, apps die de kompass nodig hebben zeggen dat het apparaat geen kompas heeft, of dat deze niet werkt.

Is dit een bekend probleem?

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 01:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

RutgerFR schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:02:
Ik heb wel een probleem. De kompas werkt niet, apps die de kompass nodig hebben zeggen dat het apparaat geen kompas heeft, of dat deze niet werkt.

De Omnia heeft geen kompas dat werkt bij stilstaan, maar wel als je rijdt in de auto (op de fiets heb ik het nooit getest). Is dus een bekend punt maar niet een technisch probleem...

• Volvados
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:28
Hier werkt het kompas wel hoor, het moet enkel goed gekalibreerd worden. Ik denk dat dit echter niet in elke app geïmplementeerd is. Skymap en Compass VO doen het wel goed.

• Speedster
jobvr schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:42:
[...]

maar relaxed dat het probleem zo makkenlijk te verhelpen was.. enig idee hoe het probleem is ontstaan??
Ik denk dat het NIET afsluiten van het USB schuifje een (mede) oorzaak is geweest.
(zat allemaal troep (stukjes spijkerbroek) in de USB socket)

Vandaag ging de Omnia weer in de stress... (wederom met schroevendraaiertje de USB socket buigen en ze deed het weer)

DUS: er moet een nieuwe USB socket in.

Hopelijk gaat Samsung dit doen onder garantie anders moet ik zelf gaan Solderen...

• Benjamin-
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18:13

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik heb een scheur in de behuizing. De scheur zit in het plastic bij het schuifje van de USB, het is geheel doorgescheurd waardoor het plastic uitsteekt. Iemand anders dit al gehad?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Niet online
RutgerFR schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:02:
Gisteren een Omnia 7 gekocht. Ik vind Windows Phone 7.5 echt een fijn besturingssysteem, hopelijk komen er snel meer apps.

Na 1,5 jaar een Galaxy S te hebben gedraaid is het wel leuk om wat anders te zien als Android, al zal ik het - bijna dagelijks - flashen van Customs Rom's wel missen :P.

Probleem is dat de Omnia 7 geen kompas in de officiele specs heeft staan.De Omnia 7 heeft waarschijnlijk diverse interne hardware versies. Het is dus mogelijk dat er Omnia 7 toestellen zijn met een chipset zonder kompas.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:05

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

gauchov6 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:26:
[...]

Apart inderdaad, wellicht heb ik een firmware update nodig?

Ik zit nu op:
OS 7.10.7740.16
Firmware 2424.10.11.1
Hardware 3.15.0.4
Radio Software 2424.11.2.2
Radio Hardware 0.0.0.800
Bootloader 4.11.0.3
Chip SOC 0.36.2.0
Late reply, en misschien heb je al een antwoord - ik heb de rest van de draad niet doorgelezen, ik zocht gewoon recente posts van firmwarenummers ;)

Anyway, ik heb een tijdje terug eens een firmware update gedaan van de radio naar KC2 (11.2.2, die jij dus ook hebt) omdat ik wat verbindingsproblemen had, maar ik wilde niet dat mijn hele windows werd gereset dus ik heb toen niet de bijbehorende firmware erbij geüpdatet. Dit had als resultaat dat mijn firmware gewoon op JJ6 (10.10.6) bleef hangen, wat hij oorspronkelijk ook was, ookal had ik de meest recente 7740 rom update. En idd, precies hetzelfde als jij, mijn kompas werkte niet.

Ik heb zojuist een volledige firmware update (inclusief WP rom versie 7004) naar JK1 (10.11.1) gedaan, en ben nu alle WP updates aan het doorvoeren (hij is momenteel bezig met 7392). Ik ben benieuwd wat er straks uit gaat komen :)

.edit: yup firmware update nu wel mee, na de 7392 update zit ie op KC1 :). Nu bezig met 7403.

.edit2: done

OS 7.10.7740.16
Firmware 2424.11.9.2
Hardware 3.15.0.4
Radio Software 2424.11.9.1
Radio Hardware 0.0.0.800
Bootloader 5.9.0.6
Chip SOC 0.36.2.0

En het kompas werkt!!!

[Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 04-01-2012 23:58]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:01

Domino

30 Watts and overheating...

Had je niet beter kunnen wachten op build 8107?
Die word nu mondjes maat aangeboden aan de toestellen :Y)

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

Domino schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:12:
Had je niet beter kunnen wachten op build 8107?
Die word nu mondjes maat aangeboden aan de toestellen :Y)
Nu hij de laatste versie op zijn toestel draait hoeft ie niet alles te verwijderen/kwijt te raken door nieuwe update. Dus dat moet verder geen probleem meer zijn.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Domino

Domino

Je raakt niks kwijt bij een update.
Alleen met het flashen van een ROM of het resetten van de telefoon.

Of begrijp ik je post helemaal verkeerd?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Waarom zou een nieuwe update nu wél mijn firmware uptodate brengen dan, terwijl de afgelopen 3 updates dat niet deden?

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• Domino

Domino

Hoe kan je zien welke firmware er op de Omnia staat?

Ik heb de mijn vorig jaar gekocht, daarna geflashed om de branding van T-Mobile te verwijderen.
Als ik nu de revisie nummers opvraag zijn ze exact hetzelfde als die van jou.

[/edit]
Niet goed gelezen, jij had dus een brakke firmware welke niet geupdate werd.
De mijne deed dat dus netjes wel elke keer.

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 03-12 15:13

StrongArmLance

Endless flow

Argh hij liep net vast omdat ik op de lockscreen door muziek aan het switchen was...
Raar

#vote

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Hmm die van mij valt wat te vaak uit de laatste tijd. Iemand hetzelfde probleem, dat ie af en toe gewoon uit staat?

specs

• R0SSI
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-11 09:48
Ik heb een erg raar probleem met mijn telefoon. Wanneer ik bijvoorbeeld met mijn vriendin aan het e-mailen ben, dus op elkaar aan het reageren, wordt het restant van de mail verandert in allemaal chinese tekens.
格浴㹬㰊敨摡ਾ猼祴敬㰾ⴡਭ栮浭獥慳敧倠笊洊牡楧㩮瀰㭸瀊摡楤杮〺硰紊戊摯⹹浨敭獳条੥੻潦瑮猭穩㩥ㄠ瀰㭴昊湯⵴慦業祬吺桡浯੡੽ⴭ㰾猯祴敬㰾栯慥㹤㰊潢祤挠慬獳✽浨敭獳条❥㰾楤⁶楤㵲氧牴㸧⨊⨪⨪⨪⨪⨪⨪⨪⨪⨪㰪牢㰾牢㰾楤㹶搼癩椠㵤匢祫牄癩健慬散潨摬牥㸢⼼楤㹶格⁲摩∽瑳灯灓汥楬杮㸢牆浯›桀瑯慭汩挮浯戼㹲畓橢捥㩴删㩅䴠楡㱬牢䐾瑡㩥䘠楲‬㌱䨠湡㈠㄰′ㄱ㔺㨳㌰⬠㄰〰戼㹲潔›桀瑯慭汩挮浯戼㹲戼㹲ਊ洼瑥⁡瑨灴攭畱癩∽潃瑮湥⵴祔数•潣瑮湥㵴琢硥⽴瑨汭※档牡敳㵴湵捩摯≥ਾ洼瑥⁡慮敭∽敇敮慲潴≲挠湯整瑮∽楍牣獯景⁴慓敦呈䱍㸢ਊਊ搼癩ਾ搼癩猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慃楬牢Ⱪ慳獮猭牥晩昻湯⵴楳敺ㄺ瀱≴䐾瑡椠⁳畫⁴⠺⨠⨪⨪⨪⨪⨪⨪㰪牢ਾ戼㹲匊湥⁴牦浯洠⁹楗摮睯⁳桐湯㱥牢ਾ⼼楤㹶㰊搯癩ਾ格㹲㰊灳湡猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭猬湡⵳敳楲㭦潦瑮猭穩㩥〱瑰昻湯⵴敷杩瑨戺汯≤䘾潲㩭㰊猯慰㹮猼慰瑳汹㵥昢湯⵴慦業祬吺桡浯ⱡ慳獮猭牥晩昻湯⵴楳敺ㄺ瀰≴㰾猯慰㹮戼㹲㰊灳湡猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭猬湡⵳敳楲㭦潦瑮猭穩㩥〱瑰昻湯⵴敷杩瑨戺汯≤匾湥㩴㰊猯慰㹮猼慰瑳汹㵥昢湯⵴慦業祬吺桡浯ⱡ慳獮猭牥晩昻湯⵴楳敺ㄺ瀰≴ㄾⴳ㄰ㄭ′ㄱ㔺㰳猯慰㹮戼㹲㰊灳湡猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭猬湡⵳敳楲㭦潦瑮猭穩㩥〱瑰昻湯⵴敷杩瑨戺汯≤吾㩯㰊猯慰㹮猼慰瑳汹㵥昢湯⵴慦業祬吺桡浯ⱡ慳獮猭牥晩昻湯⵴楳敺ㄺ瀰≴䀾潨浴楡⹬潣㱭猯慰㹮戼㹲㰊灳湡猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭猬湡⵳敳楲㭦潦瑮猭穩㩥〱瑰昻湯⵴敷杩瑨戺汯≤匾扵敪瑣਺⼼灳湡㰾灳湡猠祴敬∽潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭猬湡⵳敳楲㭦潦瑮猭穩㩥〱瑰㸢慍汩⼼灳湡㰾牢ਾ戼㹲㰊瑳汹㹥⸊硅整湲污汃獡⁳攮硣彸浨敭獳条੥灻摡楤杮〺硰紻⸊硅整湲污汃獡⁳潢祤攮硣彸浨敭獳条੥晻湯⵴楳敺ㄺ瀰㭴潦瑮昭浡汩㩹慔潨慭紻ਊ⼼瑳汹㹥㰊楤⁶汣獡㵳攢硣彸浨敭獳条≥ਾ搼癩搠物∽瑬≲⨾⨪⨪⨪⨪⨪戼㹲㰊牢ਾ⨪⨪⨪⨪⨪⨪⨪⨪㰪搯癩ਾ⼼楤㹶⼼楤㹶ठ  †उ†⼼楤㹶⼼潢祤ਾ⼼瑨汭
Dit gebeurd niet alleen met haar, maar ook bij andere mensen. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb al een hard reset gedaan.

[Voor 180% gewijzigd door R0SSI op 13-01-2012 12:50]

Gamertag for Xbox: R0SSI

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

http://oisyn.nl/converter...i+4ry855Go5rGt;u16le;u8;0

Heel apart. Het komt er iig op neer dat de originele tekst in UTF-8 is, maar vervolgens wordt geïnterpreteerd als UTF-16.

.edit: ik heb je mail trouwens maar even gecensureerd ;)

[Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 14-01-2012 22:06]

• Ramon
  • Laatst online: 20:13
:X

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• R0SSI
Hooo, tekst is aangepast :P Maar ja, nu weet iedereen dat ook weer :P Link svp even weghalen. Danku, ach kan gebeuren. Mail adressen mogen dan ook wel even weg als het kan...

Maar iemand enig idee hoe dat kan?

[Voor 15% gewijzigd door R0SSI op 13-01-2012 12:46]

• Niet online
R0SSI schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:06:
Ik heb een erg raar probleem met mijn telefoon. Wanneer ik bijvoorbeeld met mijn vriendin aan het e-mailen ben, dus op elkaar aan het reageren, wordt het restant van de mail verandert in allemaal chinese tekens.
[...]
Dit gebeurd niet alleen met haar, maar ook bij andere mensen. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb al een hard reset gedaan.
welke email dienst?
heb je al in de settings van die email dienst gekeken

• R0SSI
Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:28:
[...]

welke email dienst?
heb je al in de settings van die email dienst gekeken
Gewoon hotmail :P Dus eigenlijks niets bijzonders. Werkte voor dik een halfjaar perfect, maar een paar weken terug begon het ineens.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Naast de occasional reset werkt m'n me hub ook niet naar behoren, hij mist veel berichten en vandaag heeft ie helemaal niet geupdate terwijl op Twitter en Facebook de berichten er wel zijn...?

De whats new tab doet het wel, maar de notification pagina niet

[Voor 21% gewijzigd door StrongArmLance op 14-01-2012 22:25]

#vote

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

#vote

• Niet online
Hmmm 8107 update time on my Omnia 7

• cpt.skydiver
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:57
Hier ook.

Nieuwe nummertjes:
OS 7.10.8107.79
Firmware 2424.11.11.2
Radio 2424.11.9.1 (niet verandert)
Bootloader 5.11.1.8

Kan helaas geen tethering vinden zo, maar misschien dat deze optie verschijnt als ik mn data verbinding aan zet.

Rom was nederlands unbranded.

• maratropa
  • Niet online
Ik hoor af en toe mensen zeggen dat de omnia 7 nog wel veel cheaper te krijgen is dan in de PW staat? Welke shop zou dat dan zijn?

specs

maratropa schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:37:
Ik hoor af en toe mensen zeggen dat de omnia 7 nog wel veel cheaper te krijgen is dan in de PW staat? Welke shop zou dat dan zijn?
Meestal uit Duitsland. Amazon.de of iets dergelijks

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• maratropa
  • Niet online
PaT schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:43:
[...]

Meestal uit Duitsland. Amazon.de of iets dergelijks
thanx, daar staan ze idd op "gebruikt" voor 180 euro. Maar is dat dan echt gebruikt denk je of meer refurbished of iets anders, overgekocht ofzo?

specs

• cpt.skydiver
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:57
Die zijn waarschijnlijk wel echt gebruikt, ik zou ebay proberen. Daar heb ik hem toentertijd ook gekocht.

• Niet online
maratropa schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:37:
Dat was vooral voor de Mango update. Na die update werd Omnia 7 toch weer hot en ging die van 200 euro weer naar ruim 250 euro

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

cpt.skydiver schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:15:
Hier ook.

Nieuwe nummertjes:
OS 7.10.8107.79
Firmware 2424.11.11.2
Radio 2424.11.9.1 (niet verandert)
Bootloader 5.11.1.8
Hier ook:
OS 7.10.8107.79
SW Firmware 2424.11.11.2
HW Firmware 3.15.0.4
Radio 2424.11.9.1
Bootloader 5.11.1.8
Kan helaas geen tethering vinden zo, maar misschien dat deze optie verschijnt als ik mn data verbinding aan zet.
Ik heb wel tethering, maar die had ik al, via zo'n hack. Internet sharing onder settings.

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:23
Ik vind het toch raar dat ik, met een unbranded Omnia 7, géén Internet Sharing bij settings heb staan. Ik ben op de hoogte van de truc via Diagnostics, maar vind dat toch omslachtig.

• Qurius
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:15
Hier ook:

FW: 2424.11.11.2
HW: 3.15.0.4
Radio: 2424.11.9.1
Bootloader: 5.11.1.8

Geen i-net sharing. Achja, heb het toch niet nodig.

• cPT.cAPSLOCK
Is voor mij niet zozeer een kwestie van nodig hebben, maar meer van willen hebben voor nét dat ene geval waar het goed uitkomt.

• Broodbeleg
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Dat heb ik ook. Wat let Microsoft om het voor alle unbranded toestellen uit te brengen? Lijkt mij niet meer dan logisch dat juist deze toestellen deze update krijgen omdat er geen carrier tussen zit.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 02:20
Broodbeleg schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:21:
Dat heb ik ook. Wat let Microsoft om het voor alle unbranded toestellen uit te brengen? Lijkt mij niet meer dan logisch dat juist deze toestellen deze update krijgen omdat er geen carrier tussen zit.
Het let MS ook niet, je moet bij de OEM's zijn en erom vragen.

• walletje-w
  • Laatst online: 21:29
R0SSI schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:06:

[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook als ik aan het e-mailen ben met mijn vriendin. Haha. Dacht even dat ik dit zelf had gepost zo herkenbaar kwam het over.

Eigenschappen van mijn telefoon.
OS versie: 7.10.7740.16
Firmware versie:2424.11.9.2
Hardware versie: 3.15.0.4
radio versie: 2424.11.9.1
radio hardware versie: 0.0.0.2
bootloader versie: 5.9.0.6
Chip SOC: 0.36.2.0

mac address: 1036410nietnodig0513;)

Bij mij gebeurt dit dus als ik een e-mail krijg van mijn vriendin. Die vervolgens beantwoord en als ik dan weer een reply van haar krijg op mijn reply op haar dan verschijnt haar oude bericht helemaal onderaan in die vreemde tekens.

(verder e-mail ik met bijna niemand zoveel via de telefoon)

• R0SSI
walletje-w schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:59:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook als ik aan het e-mailen ben met mijn vriendin. Haha. Dacht even dat ik dit zelf had gepost zo herkenbaar kwam het over.

Eigenschappen van mijn telefoon.
OS versie: 7.10.7740.16
Firmware versie:2424.11.9.2
Hardware versie: 3.15.0.4
radio versie: 2424.11.9.1
radio hardware versie: 0.0.0.2
bootloader versie: 5.9.0.6
Chip SOC: 0.36.2.0

mac address: 1036410nietnodig0513;)

Bij mij gebeurt dit dus als ik een e-mail krijg van mijn vriendin. Die vervolgens beantwoord en als ik dan weer een reply van haar krijg op mijn reply op haar dan verschijnt haar oude bericht helemaal onderaan in die vreemde tekens.

(verder e-mail ik met bijna niemand zoveel via de telefoon)
Zijn geen vreemde tekens, is gewoon verkeerd geëncoded, zie berichtje van .oisyn.

• Broodbeleg
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:15:
[...]

Het let MS ook niet, je moet bij de OEM's zijn en erom vragen.
Wat voor reden heeft Samsung dan om de update niet uit te rollen naar unbranded omnia's? :?

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 02:20
Broodbeleg schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:24:
[...]

Wat voor reden heeft Samsung dan om de update niet uit te rollen naar unbranded omnia's? :?
Geen idee, moet je aan Samsung vragen.

• Broodbeleg
Dat had ik uiteraard al gedaan. Was meer verbaasd om te zien dat Samsung er achter zou zitten en waarom zij de update niet door laten. :)

• Stefano
  • Laatst online: 06:34

Stefano

Ondertitel Not Found

2 unbranded omnia's hier, 1x heeft vorige week de update automatisch aangeboden gekregen, de ander moest een handje geholpen worden.

YouTube: How to force Windows Phone Update without Hack

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Stefano schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:09:
2 unbranded omnia's hier, 1x heeft vorige week de update automatisch aangeboden gekregen, de ander moest een handje geholpen worden.

YouTube: How to force Windows Phone Update without Hack
Dat trucje is bij mango zo overused geraakt he :)

#vote

• Pluisie
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:48
Heb mijn Omnia 7 nu een half dagje, overgenomen van een mede tweaker en ik moet zeggen dat het toestel mooier is als ik eerst dacht. WP werkt ook erg fijn, verder had ik een klein probleempje met het terugzetten van WP7.0 (zat op mango maar moest even downgraden zonder back-up):

Ik weet niet zeker of dit al ergens staat, maar het is wel handig voor mensen die hem niet in download mode krijgen zonder JIG:

Mijn Omnia 7 wou niet in download mode komen met "volume keys + camera" en dan aanzetten. Dus ik had al bijna een JIG gehaald. Maar toen kwam ik dit tegen:
Houd "volume up + camera" toetsen in en stop de telefoon dan met usb in de pc, nu staat hij mooi in download mode. :)

• The_Scarabial
  • Laatst online: 20:24

The_Scarabial

MTB for life!

Hier nu ook de update naar: OS 7.10.8107.79, zonder te forceren of wat en unbranded, maar ach de telefoon werkt naar behoren en zit niet echt te wachten op updates, maar baat het niet dan schaadt het niet :)

• Kelvern
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 03-12 12:47
Ik heb deze telefoon nu al een tijdje en ben er nog zeer tevreden over. Alleen als ik in de trein met de t-mobile wifi verbinding maak kom ik keurig op de startpagina waar ik de algemene voorwaarden moet accepteren. Echter als ik dit doe krijg ik vervolgens geen internet en staat er dat er geen verbinding is. Dit heb ik ongeveer 50% van de gevallen als ik wil internetten in de trein. Weet iemand hier een oplossing voor?

• walletje-w
  • Laatst online: 21:29
Kelvern schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:09:
Ik heb deze telefoon nu al een tijdje en ben er nog zeer tevreden over. Alleen als ik in de trein met de t-mobile wifi verbinding maak kom ik keurig op de startpagina waar ik de algemene voorwaarden moet accepteren. Echter als ik dit doe krijg ik vervolgens geen internet en staat er dat er geen verbinding is. Dit heb ik ongeveer 50% van de gevallen als ik wil internetten in de trein. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het aan de internetverbinding van t-mobile ligt. Je moet je dan eerst weer afmelden voordat je je weer aan kunt melden.
Dus als je niet op internet kunt dan moet je die pagina even opzoeken waar je je kunt afmelden zodat je je vervolgens weer kunt aanmelden. Om op internet te kunnen.

• HendrikG
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 28-01-2012
Speedster schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:07:
[...]

Ik denk dat het NIET afsluiten van het USB schuifje een (mede) oorzaak is geweest.
(zat allemaal troep (stukjes spijkerbroek) in de USB socket)

Vandaag ging de Omnia weer in de stress... (wederom met schroevendraaiertje de USB socket buigen en ze deed het weer)

DUS: er moet een nieuwe USB socket in.

Hopelijk gaat Samsung dit doen onder garantie anders moet ik zelf gaan Solderen...
Ik weet dat dit bericht al wat oud is, maar heb je hier ondertussen al wat meer info over? Ik had hetzelfde probleem met mijn Omnia7 al na een week, waardoor het toestel werkelijk niet te gebruiken is. Het trucje met de schroevendraaier heb ik niet geprobeerd want het leek me niet echt een permanente oplossing voor dat probleem.
Ik heb'm vorige week dan uiteindelijk binnen gebracht in een officiële hersteldienst van Samsung, enkele dagen geleden kreeg ik'm terug en tot nu toe (ook na alle updates) werkt het weer zoals het hoort _/-\o_ En hopelijk blijft het nu ook zo... Naar eigen zeggen hadden ze iets in de software verandert.

• Speedster
HendrikG schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Ik weet dat dit bericht al wat oud is, maar heb je hier ondertussen al wat meer info over? Ik had hetzelfde probleem met mijn Omnia7 al na een week, waardoor het toestel werkelijk niet te gebruiken is. Het trucje met de schroevendraaier heb ik niet geprobeerd want het leek me niet echt een permanente oplossing voor dat probleem.
Ik heb'm vorige week dan uiteindelijk binnen gebracht in een officiële hersteldienst van Samsung, enkele dagen geleden kreeg ik'm terug en tot nu toe (ook na alle updates) werkt het weer zoals het hoort _/-\o_ En hopelijk blijft het nu ook zo... Naar eigen zeggen hadden ze iets in de software verandert.
Het bijbuigen van de USB socket werkte niet.

Daarom heb ik mijn Omnia terug gestuurd naar w-support.com die haar weer net zo hard terug stuurde met de melding: Feuchtigkeitsschaden.
Nadat ik zelf gecontroleerd had of er waterschade in mijn Omnia zat (waterschade stickers onder de accu en in de behuizing waren allebei droog) een mail gestuurd naar Samsung.de met de vraag voor een BEWIJS van de waterschade. (inmiddels foto van de waterschade sticker onder de accu gestuurd naar Samsung.de)
Dezelfde dag een mail terug van Samsung.de:

Thanks a lot for your inquiry.

After inspecting your picture again and after conctacting our service partner and our engineering department we would cooperate with you on a goodwill, because your contentment is important for us.

Please send your Mobile to our servicepartner. Please be sure, that you saved your datas, because your datas could get lost. Send in your Mobil without accumulater, sim card, memory card and other accessory. Exception: the failure is not localize closely, e.g. "accumulater could not load "or stand-by-time is to short". Than please send your accumulater and the charger also.

Samsung Mobile Reparatur-Center
c/o Bitronic Service Line GmbH
Heinrich-Hertz-Straße 3c
14532 Kleinmachnow/ Dreilinden

Dus mijn Omnia op 9-01-2012 naar Samsung.de gestuurd en tot op heden nog niets vernomen...
(woensdag 25-01-2012 nog gebeld en ik moest maar afwachten)

Wordt vervolgt...

• Speedster
Op onderstaande foto's is te zien waar de waterschade stickers zich bevinden.

Foto 1 is makkelijk je hoeft alleen maar de accu uit de Omnia te halen:

Foto 2 is wat moeilijker je moet de Omnia open maken om de waterschade sticker te kunnen zien:

Nogmaals Tip van Flip:

Maak in IEDER (GARANTIE) GEVAL een foto van de waterschade sticker onder de accu!

[Voor 18% gewijzigd door Speedster op 28-01-2012 18:03]

• TF0
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:23
Speedster schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:41:
Op onderstaande foto's is te zien waar de waterschade stickers zich bevinden.

Foto 1 is makkelijk je hoeft alleen maar de accu uit de Omnia te halen:

[afbeelding]
Hmm, interessant: ik heb daar helemaal geen sticker zitten :S...

Valt het stickertje voor de waterschade half onder de grote witte sticker?

• TJHeuvel
  • Registratie: mei 2008
  • Niet online
Net m'n Jig binnen die ik besteld heb via eBay, zou ik dan vanavond toch eindelijk Mango geinstalleerd kunnen krijgen?

Bovendien werd ik nog vierkant uitgelachen door collega's met een iPhone, erg gebruikersvriendelijk is de updateprocedure nog niet.

Freelance Unity3D developer

• koekiemonster
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-11 19:45

koekiemonster

want a cookie

TJHeuvel schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:47:
Net m'n Jig binnen die ik besteld heb via eBay, zou ik dan vanavond toch eindelijk Mango geinstalleerd kunnen krijgen?

Bovendien werd ik nog vierkant uitgelachen door collega's met een iPhone, erg gebruikersvriendelijk is de updateprocedure nog niet.
Mja, iOS is ook pas sinds de laatste update gebruikersvriendelijk.

De JIG methode is natuurlijk niet standaard en daarmee zou je dus niet moeten vergelijken. Mijn omnia gaf netjes aan een update te hebben en na het hangen aan de laptop ging deze heerlijk updaten. Niets moeilijks. iOS heeft het nu over the air, maar dat is ook pas sinds iOS5.

[webhero.nl]

• Speedster
Speedster schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:15:
[...]

Het bijbuigen van de USB socket werkte niet.

Daarom heb ik mijn Omnia terug gestuurd naar w-support.com die haar weer net zo hard terug stuurde met de melding: Feuchtigkeitsschaden.
Nadat ik zelf gecontroleerd had of er waterschade in mijn Omnia zat (waterschade stickers onder de accu en in de behuizing waren allebei droog) een mail gestuurd naar Samsung.de met de vraag voor een BEWIJS van de waterschade. (inmiddels foto van de waterschade sticker onder de accu gestuurd naar Samsung.de)
Dezelfde dag een mail terug van Samsung.de:

Thanks a lot for your inquiry.

After inspecting your picture again and after conctacting our service partner and our engineering department we would cooperate with you on a goodwill, because your contentment is important for us.

Please send your Mobile to our servicepartner. Please be sure, that you saved your datas, because your datas could get lost. Send in your Mobil without accumulater, sim card, memory card and other accessory. Exception: the failure is not localize closely, e.g. "accumulater could not load "or stand-by-time is to short". Than please send your accumulater and the charger also.

Samsung Mobile Reparatur-Center
c/o Bitronic Service Line GmbH
Heinrich-Hertz-Straße 3c
14532 Kleinmachnow/ Dreilinden

Dus mijn Omnia op 9-01-2012 naar Samsung.de gestuurd en tot op heden nog niets vernomen...
(woensdag 25-01-2012 nog gebeld en ik moest maar afwachten)

Wordt vervolgt...
En de Omnia is weer in the house.

Maar niet zonder slag of stoot...
Mocht haar op uitnodiging van Samsung.de opsturen naar bitronics maar die konden haar niet terug sturen naar Nederland! Ook niet nadat ik alles en iedereen bij Bitronic en Samsung.de diverse mails had gestuurd.
Uiteindelijk de Omnia naar nederland gekregen via Huifkar.

Volgens de begeleidende brief zijn er "bauteile" vervangen.
Ik denk een nieuw moederbord aangezien de waterschade sticker op een andere plaats zit.

Imei is nog hetzelfde maarrrrrr id van de Omnia is veranderd!

Kortom zune herkent de Omnia niet meer en de back-ups kunnen daarom niet worden teruggezet.

G-WELDIGE feature van phone 7,5 als je phone 7,5 toestel wordt gestolen c.q. kapot gaat, dan ben je al je data (dat valt mee data blijft bewaard in zune onder de oude phone) sms, en instellingen kwijt.

Navigon wat ik had gekocht kon ik dan wel weer gratis herinstalleren.

En nog een kadootje van bitronic: updaten naar 7740 gaat niet ik krijg een 80180048 error.

• Pac-dfp
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-12 11:37
Ik heb sinds een paar dagen last van een nieuwe feature bij mijn omnia. Er lopen een stuk of 20 grijze lijntjes perfect horizontaal over het scherm heen verspreid van onder tot boven. Deze zijn zo dun als maar kan, maar niettemin merkbaar en zeer irritant. Bijkomend worden de kleuren niet meer goed weergeven. Alle kleuren zijn veel fletser dan voor dit probleem. Alsof iemand de helderheid heeft aangepast, wat dus feitelijk niet zo is. Het is als een wasmiddelreclame waarbij de samsung nu is overgestapt op merk X. Ook het aanpassen van de helderheid levert geen verbetering op. Het probleem fotograveert helaas niet zo lekker. Ik ga nog even kijken of ik dit wellicht met een betere camera nog toonbaar krijg mocht dat nodig zijn.

1e gedachte is/was een een hardwareprobleem, maar toen ik een testpagina ging laden om even goed de kleuren te vergelijken was hij wel in staat om die goed weer te geven. Het is dus niet feitelijk onmogelijk om de kleuren goed weer te geven. De lijntjes blijven er hoe dan ook. Ik ben benieuwd of jullie bekend zijn met eenzelfde probleem.

Wat heb ik gedaan met dit toestel; niks bijzonders. Geen waterschade, geen valschade (wonder boven wonder). Toestel is 1,3 jaar oud en draait op 7.10.8107.79 sinds ongeveer een maand. Het teruggaan naar een herstelpunt werkt helaas niet. Krijg dan foutcode 80181349 te zien. Ik voer iedere dag updates uit voor de apps die er op staan. Verwijderen batterij, soft reset hadden geen effect.

Wat ga ik nog doen; hard reset proberen en eerst hopen dat hier nog iemand deze ervaring heeft gehad. Ik zal de uitkomst hier nog even posten. De resulaten van het testbeeld wijzen op een softwarematig probleem, hoewel ik voor het probleem met de lijnen waarschijnlijk toch een hardwareprobleem heb. Mocht ik zo stom geweest zijn om een bekend probleem over het hoofd te zien dm dan even om het topic schoon te houden.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik heb het probleem nog nooit gezien en het klinkt zeer vreemd...
Ik heb zelf ook last van wat issues met mn omnia:
Hij loopt steeds vaker vast als ik veel tegelijk doe.
En:

Ik heb het gevoel dat mijn audio vernaggelt is, bij van die slaap geluid apps vallen er de hele tijd stiltes tussen het afspelen, bijvoorbeeld: kgggggg*niks*hpfkgggggg*niks*hpfkgggg. Had het laatst ook bij een youtube filmpje.
Muziek van zune doet 'ie nog wel gewoon goed.

#vote

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
Scherm helderheid op low zetten, en auto adjust uit scheelt wel veel zeg in battery.
18 uur sinds laatste keer opladen, nog 60% over met 3G aan, en tussendoor BT en Wifi.
Moet wel zeggen, dat 8 uur hiervan naast me bed was tijdens het slapen.

Tevens is die met deze setting nog goed te bedienen, alleen buiten in zonlicht niet.

[Voor 12% gewijzigd door Yippie op 27-02-2012 21:59]

• cPT.cAPSLOCK
Kristan:
Heb je dan toevallig het volume vrij laag staan? Het is mij opgevallen dat bij rustige muziek, bijvoorbeeld een ballad ofzo, dit ook optrede als het volume laag stond. Ietsje harder werkte het wel goed.

Ik gok dat het een energiebesparing is ofzo. Kon me er eigenlijk niet heel erg aan ergeren, gewoon een paar tikjes erbij.

Pac-dpf, jou kan ik helaas niet helpen. Ik heb het probleem nog nooit eerder gezien, of er over gehoord. Mijn eerste gedachte is ook hardware, omdat die lijntjes dus wel altijd zichtbaar blijven. Ik zou daarom zeggen: opsturen.

• RoccoS
  • Laatst online: 13:16
Wie weet welke Samsung headset goed werkt op de Omnia 7? Ik heb zojuist de EHS48 binnengekregen, maar het geluid klinkt is niet goed (geen middentonen) en de telefoonknop op de afstandsbediening werkt niet. Ben de originele kwijt geraakt, vandaar.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

cPT.cAPSLOCK schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:29:
Kristan:
Heb je dan toevallig het volume vrij laag staan? Het is mij opgevallen dat bij rustige muziek, bijvoorbeeld een ballad ofzo, dit ook optrede als het volume laag stond. Ietsje harder werkte het wel goed.

Ik gok dat het een energiebesparing is ofzo. Kon me er eigenlijk niet heel erg aan ergeren, gewoon een paar tikjes erbij.

Pac-dpf, jou kan ik helaas niet helpen. Ik heb het probleem nog nooit eerder gezien, of er over gehoord. Mijn eerste gedachte is ook hardware, omdat die lijntjes dus wel altijd zichtbaar blijven. Ik zou daarom zeggen: opsturen.
Boven de 25/30 doet hij het al beter, maar ja dan zijn het niet echt slaapgeluiden meer...

#vote

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Yippie schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:59:
Scherm helderheid op low zetten, en auto adjust uit scheelt wel veel zeg in battery.
18 uur sinds laatste keer opladen, nog 60% over met 3G aan, en tussendoor BT en Wifi.
Moet wel zeggen, dat 8 uur hiervan naast me bed was tijdens het slapen.

Tevens is die met deze setting nog goed te bedienen, alleen buiten in zonlicht niet.
Dank u voor deze gouden tip! :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
kristan schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:54:
[...]

Boven de 25/30 doet hij het al beter, maar ja dan zijn het niet echt slaapgeluiden meer...
Okai, die grens ligt bij mij rond de 3/30...
Heb je geklooid met audiosettings in het diagnosis menu?

• monsees
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18:29
Even een vraagje. Op mijn samsung omnia 7 doos staat dat ik 16gb variant heb.
Maar als ik naar mijn mobiel kijk staat er dat er maximaal 7.3gb beschikbaar is.
Betekend dit dat ik toch de 8 gb versie heb?
Alvast bedankt :)

• Niet online
monsees schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:52:
Maar als ik naar mijn mobiel kijk staat er dat er maximaal 7.3gb beschikbaar is.
In je Setting => About staat als het goed is de Total storage en Available storage (of Nederlandstalige equivalenten daarvan).
Je totale opslag zou zeker rond 14-15 GB moeten liggen als je een 16 GB versie hebt.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 06-03-2012 09:53]

• RoccoS
  • Laatst online: 13:16
monsees schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:52:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Omnia 7 die bij Belsimpel.nl besteld was. Op de doos stond 16GB, maar het toestel bleek een 8GB versie te zijn. Gelukkig stond het IMEI nummer van het toestel ook op de factuur, dus het was direct duidelijk bij wie de fout zat. Toestel teruggestuurd en is direct omgeruild voor een 16GB versie.

• vali
  • Laatst online: 02-12 22:34
Tip voor de mensen die een langere accu duur willen hebben, schraf een Mugen 1800 mah accu aan. Mijn telefoon is na 12 uur gebruik nog steeds op 65%. Dit na veel internetten, whatsappen ect. Echt een aanrader.

Kost ongeveer 35 euro via deze site.

• roboreaper
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 30-11 01:04

roboreaper

Collecting your robots

vali schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:52:
Tip voor de mensen die een langere accu duur willen hebben, schraf een Mugen 1800 mah accu aan. Mijn telefoon is na 12 uur gebruik nog steeds op 65%. Dit na veel internetten, whatsappen ect. Echt een aanrader.

tja is een optie. zelf gaat mn tel 30 uur mee. ik ehb gewoon wifi constant aan staan en ik roam heel veel.

3G is echt een slurper vergeleken met wifi. wat bij android juist andersom is

Dat ding steekt toch gigantisch uit? Tenminste, dat is vrijwel altijd met die grote capaciteit accu's ?

• vali
Martinspire schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:56:
[...]

Dat ding steekt toch gigantisch uit? Tenminste, dat is vrijwel altijd met die grote capaciteit accu's ?
Nope, dit is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Hij is net zo groot als de originele accu. 8) Je moet hem wel goed kalibreren en daarna werkt hij zeer goed (zeker voor die 35 euro dat hij mij gekost heeft). Als ik 3g uit zet gaat hij makkelijk 3-4 dagen mee (met gebruik van wifi natuurlijk).
3G is echt een slurper vergeleken met wifi. wat bij android juist andersom is
3g is bij iedere telefoon een accu zuiper. Meeste android telefoons die ik ken gaan net een dag mee bij intensief gebruik (iphone 4s niet veel langer).

[Voor 40% gewijzigd door vali op 16-03-2012 14:05]

• Domino

Domino

Scheelt dat echt zoveel dan, de orginele batterij is grofweg 1500 mAh, tegen deze 1800.
Ik neem aan dat het hooguit een uurtje of 2 a 3 extra prik geeft.

• vali
Domino schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:21:
[...]

Scheelt dat echt zoveel dan, de orginele batterij is grofweg 1500 mAh, tegen deze 1800.
Ik neem aan dat het hooguit een uurtje of 2 a 3 extra prik geeft.
Het is een verschil van 20%. Ik had namelijk namelijk na een dag gebruik rond de 20-40% accu met gebruik van de originele Samsung accu.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de accu van samsung iets versleten is na een jaar gebruik. Mja, ieder uurtje is voor mij meegenomen ;) Ik haal nu met gemak 1,5 dag namelijk.

[Voor 22% gewijzigd door vali op 16-03-2012 14:28]

• Domino

Domino

Ik haal normaal ook tussen de anderhalf en twee dagen.
Natuurlijk heel afhankelijk van het gebruik in die dagen.

Op vakantie in het buitenland met 3G uit ging ie zelfs een dag of vier mee, maar dan word ie nauwelijks gebruikt.

Maar op zich kan die 20% voor een aantal bezitters natuurlijk heel goed uitkomen.

Ik heb het idee dat Location meer batterij vreet dan 3g, maar het probleem bij mijn huidige locatie (Kamer in Arnhem) is dat ik tussen 2 masten inzit, waardoor ie constant switched met verbinding. Ook handig is het feit dat het Wifi op de overloop prima is (5 streepjes), maar 2 a 3 meter verder ben ik al blij als ie de verbinding langer dan 3 minuten vasthoud.

• vali
Martinspire schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:55:
Ik heb het idee dat Location meer batterij vreet dan 3g, maar het probleem bij mijn huidige locatie (Kamer in Arnhem) is dat ik tussen 2 masten inzit, waardoor ie constant switched met verbinding. Ook handig is het feit dat het Wifi op de overloop prima is (5 streepjes), maar 2 a 3 meter verder ben ik al blij als ie de verbinding langer dan 3 minuten vasthoud.
Valt het probleem niet op te lossen om thuis roaming uit te schakelen?

• vali
Domino schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:34:
Ik haal normaal ook tussen de anderhalf en twee dagen.
Natuurlijk heel afhankelijk van het gebruik in die dagen.

Op vakantie in het buitenland met 3G uit ging ie zelfs een dag of vier mee, maar dan word ie nauwelijks gebruikt.

Maar op zich kan die 20% voor een aantal bezitters natuurlijk heel goed uitkomen.
Het gebruik verschilt inderdaad heel erg bij de accu duur. Als ik mijn telefoon amper gebruik is hij op het einde van de dag rond de 80%. Ik zit veel in de trein naar Utrecht en ik merk dat mijn accu veel sneller leeg gaat, als ik hem tijdens de trein trip gebruik (roaming en slecht bereik).
vali schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:57:
[...]

Valt het probleem niet op te lossen om thuis roaming uit te schakelen?
Wat zou dat uitmaken? Ik krijg gewoon geen enkel netwerk hier. Daar klagen hier de overige studenten ook over, maar dat is voor de telecombedrijven niet echt een prioriteit blijkbaar. Maar het is dan ook een "prachtwijk". Presikhaaf Arnhem, google het maar. Het is dat er de laatste tijd meer Aziaten zijn komen wonen, maar het is nog steeds erg geweldadig hier (voor een Nederlandse stad dan). Het is alweer een tijd geleden, maar we hebben hier een tijd gehad dat er politie met de bussen meereed omdat ze een aantal weken achter elkaar bekogeld zijn geweest met bakstenen.

Wel handig is het grofvuil afhaalsysteem. Zet je zooi aan de straat (maakt niet uit hoe oud of hoe brak) en als het binnen een dag niet weg is hoef je pas zorgen te maken. Na een week is het wel weg meestal, al heb ik het nog niet gezien. Meestal zet je het aan de straat en is het binnen 2 uur weg, als ze het al niet zowat je huis uit komen dragen _O- Wel netjes tegenwoordig is dat ze alles wat in het binnenplein staat van de studentenhuizen (zit een muurtje tussen het "pleintje" aan de voorkant en de straat) net meer weghalen 8)7
Het is dat het goedkoop is hier en dat ik bijna klaar ben, maar anders was ik al wel weg geweest.

Anyhow, verder werkt mn telefoon wel nice. Heb eigenlijk nog geen enkel probleem gehad met de OS applicaties. Enige irritaties komen eigenlijk van externe apps, dus ben er wel blij mee.
Ben ook nog steeds blij met mn Case Mate Barely There case, al is die dus overal al uitverkocht, maar ik stap komende oktober toch wel over naar een ander toestel (omdat het kan)

[Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 16-03-2012 20:48]

• cPT.cAPSLOCK
Martinspire schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:46:
[...] maar ik stap komende oktober toch wel over naar een ander toestel (omdat het kan)
Sluit ik me bij aan, maar dan voor februari.

Voorheen ook zo gedaan: 2 jarig contract met goede telefoon, en daarna iets nieuws opzoeken.
Geeft direct mooi de tijd te zien wat Apollo/WP8 allemaal brengt, omdat die dan een tijdje op de markt zou moeten zijn. Mocht Microsoft het dus verknallen (wat ik hoop noch verwacht) heb ik de tijd om mij in nieuwe Android toestellen van dat moment te verdiepen, maar gebaseerd op mijn huidige ervaringen hoop ik dat het daar niet op neer komt. (Voorkeur, geen aanval!)

Na twee jaar wordt het ook wel eens tijd voor wat nieuws :)

• vali
Martinspire schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:46:
[...]

Wat zou dat uitmaken? Ik krijg gewoon geen enkel netwerk hier. Daar klagen hier de overige studenten ook over, maar dat is voor de telecombedrijven niet echt een prioriteit blijkbaar. Maar het is dan ook een "prachtwijk". Presikhaaf Arnhem, google het maar. Het is dat er de laatste tijd meer Aziaten zijn komen wonen, maar het is nog steeds erg geweldadig hier (voor een Nederlandse stad dan). Het is alweer een tijd geleden, maar we hebben hier een tijd gehad dat er politie met de bussen meereed omdat ze een aantal weken achter elkaar bekogeld zijn geweest met bakstenen.

Wel handig is het grofvuil afhaalsysteem. Zet je zooi aan de straat (maakt niet uit hoe oud of hoe brak) en als het binnen een dag niet weg is hoef je pas zorgen te maken. Na een week is het wel weg meestal, al heb ik het nog niet gezien. Meestal zet je het aan de straat en is het binnen 2 uur weg, als ze het al niet zowat je huis uit komen dragen _O- Wel netjes tegenwoordig is dat ze alles wat in het binnenplein staat van de studentenhuizen (zit een muurtje tussen het "pleintje" aan de voorkant en de straat) net meer weghalen 8)7
Het is dat het goedkoop is hier en dat ik bijna klaar ben, maar anders was ik al wel weg geweest.

Anyhow, verder werkt mn telefoon wel nice. Heb eigenlijk nog geen enkel probleem gehad met de OS applicaties. Enige irritaties komen eigenlijk van externe apps, dus ben er wel blij mee.
Ben ook nog steeds blij met mn Case Mate Barely There case, al is die dus overal al uitverkocht, maar ik stap komende oktober toch wel over naar een ander toestel (omdat het kan)
oké dan :-O Bizar verhaal zeg! ik dacht het erg was in de omstreek waar ik woon. In mijn buurt ervaar dit gelukkig niet. Ik ben ook expres niet in een studentenflat gaat wonen :P

Om terug te komen op wp7. Ik heb zelf mijn omnia 7 los gekocht en ik ben pas van plan om weer naar een mobiel te kijken als wp8 uit komt. Er zijn nu al mooie ontwikkelingen bezig qua games (sonic 2 waar je na het pauzeren op je wp7 Phone door kan spelen op je xbox360) en ik hoop dat ze met wp8 veel meer hierop uitbreiden.

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik snap er werkelijk geen fuck van. Mijn OMNIA is geheel up-to-date, maar zodra ik een sms stuur naar meerdere contactpersonen, dan gaat dit gegarandeerd mis. Ik begin me hier nu zo aan te ergeren, dat ik de neiging heb mijn telefoon uit het raam te kieperen.

Aan-uitzetten helpt niet.....

Meerdere mensen hier ervaring mee?

[webhero.nl]

• Niet online
koekiemonster schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:12:
Ik snap er werkelijk geen fuck van. Mijn OMNIA is geheel up-to-date, maar zodra ik een sms stuur naar meerdere contactpersonen, dan gaat dit gegarandeerd mis. Ik begin me hier nu zo aan te ergeren, dat ik de neiging heb mijn telefoon uit het raam te kieperen.
Volgens mij doet Windows Phone dat via MMS dat je via je provider mogelijk nog moet instellen.
Heb je in de settings => messaging de optie "Group text" aan of uit staan?

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ahh, dat kan het zijn, MMS en telfort lijkt bij mij niet te werken. Slim en goed antwoord!

Mijn sms centre is als volgt:
0626000230

Iemand ervaring ermee en eventueel een telfort oplossing?

edit: vreemd, na wat wijzigingen kan ik nu een mms naar mijzelf sturen, maar een sms naar meerdere personen lijkt niet mogelijk.

[Voor 25% gewijzigd door koekiemonster op 11-04-2012 11:12. Reden: meer informatie]

[webhero.nl]

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

... en een forward van een sms werkt nu ook niet meer, dat wordt nu verpakt als mediacontent als ik een forward naar mezelf stuur.

Wat een drama :(
Ik moet ruim 30 smsjes vandaag de deur uit doen!

[webhero.nl]

• Niet online
koekiemonster schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:09:
... en een forward van een sms werkt nu ook niet meer, dat wordt nu verpakt als mediacontent als ik een forward naar mezelf stuur.

Wat een drama :(
Ik moet ruim 30 smsjes vandaag de deur uit doen!
Bellen met telfort helpdesk of zo?
MMS settings wordt normaal bij de eerste keer gebruik van je provider SIM kaart al automatisch ingesteld.

Kan best zijn dat je een harde reset nodig hebt om dat weer goed te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VonGraff
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-09-2020
Zijn er meer mensen hier met zeer frequente reboots van hun Omnia 7? Ik zag één topic op XDA waarin dit werd besproken met weinig reacties en zonder een oplossing.

Het probleem is dat de telefoon meerdere malen per dag reboot en bij die reboots ook nog regelmatig in een boot-loop blijft hangen (waarna de batterij eerst verwijdert moet worden om weer verder te gaan). De problemen lijken vooral gelinked te zijn aan al het gebruik van internet (apps, marketplace, facebook, whatsapp, etc.) en het lijkt niet te verschillen voor enkel 3G of enkel Wifi. Het is ook niet zo dat de telefoon in 100% van de gevallen van internetgebruik reboot, maar zit al snel op 10 keer per dag... Erg frustrerend.

Ik heb de telefoon naar the Phone House gebracht (hier samsung service centre). Die hebben de telefoon geflashed (had ik zelf ook al gedaan) met laatste update, niet geholpen. Nogmaals gebracht waarna hij is opgestuurd naar Dynafix, niet geholpen (hadden ook alleen maar software-update gedaan...). Nu nogmaals gebracht, waarna Dynafix komt met de mededeling "Klacht niet geconstateerd". Ik hoop snel bericht van TPH te krijgen over hoe nu verder. Ik ga wel proberen een nieuwe telefoon af te dwingen, met enkel het probleem dat ze uiteraard de Omnia 7 niet verkopen in NL...

Zijn er anderen met gelijke problemen en hoe dat aangepakt is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
Ik heb dit probleem zelf nooit ervaren. Welke frimware, bootloader ect. staat er nu op je telefoon?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VonGraff
vali schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:16:
Ik heb dit probleem zelf nooit ervaren. Welke frimware, bootloader ect. staat er nu op je telefoon?
Voordat ik hem voor de 2e keer wegbracht (met laatste updates via Zune):
Radio SW: 2424.11.9.1
Radio HW: 0.0.0.2
Boot: 5.11.1.8
SOC: 0.36.2.0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domino

Domino

VonGraff schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:12:
[...]

Voordat ik hem voor de 2e keer wegbracht (met laatste updates via Zune):
Radio SW: 2424.11.9.1
Radio HW: 0.0.0.2
Boot: 5.11.1.8
SOC: 0.36.2.0
Ik heb exact dezelfde waardes behalve de radio hw, die staat bij mij op 0.0.0.800
Ik heb daarbij geen problemen met het uitvallen van het toestel.

Het enige probleem wat ik heb is het wegvallen van de wifi verbinding, maar dat is mijn eigen schuld. Ik heb namelijk de ICS xap op de Omnia gezet via side loading. Daarmee was dit een bekend issue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VonGraff
Domino schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:20:
[...]

Ik heb exact dezelfde waardes behalve de radio hw, die staat bij mij op 0.0.0.800
Ik heb daarbij geen problemen met het uitvallen van het toestel.

Het enige probleem wat ik heb is het wegvallen van de wifi verbinding, maar dat is mijn eigen schuld. Ik heb namelijk de ICS xap op de Omnia gezet via side loading. Daarmee was dit een bekend issue.
Gezien het beperkte aantal bezoekers van XDA met dezelfde issues, verwacht ik dat ik gewoon erg veel pech heb in deze. Ik heb eerder ook 0.0.0.800 gehad, voordat ik hem voor het eerst voor reparatie had gestuurd, dus ik denk niet dat dit nog wat uitmaakt.

Ik ga denk ik maar mijn best doen een vervangend toestel te krijgen. Hopelijk doen ze dan niet te moeilijk gezien het feit dat deze phones eigenlijk niet in NL verkocht werden...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Heb hier ook 800 bij de radio hw, dus misschien dat je daar nog naar zou kunnen kijken. Heb hier ook geen problemen, ondanks dat ik die internet sharing ook heb aan staan. Volgens mij heb ik die ook via een andere applicatie aangezet, maar in feite is dat gewoon een registersetting aanpassen, dus verwacht niet dat het daar echt aan ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:51
VonGraff schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:33:
[...]
Ik ga denk ik maar mijn best doen een vervangend toestel te krijgen. Hopelijk doen ze dan niet te moeilijk gezien het feit dat deze phones eigenlijk niet in NL verkocht werden...
Ik zou inderdaad een vervangend toestel proberen te bemachtigen, want wat jij beschrijft is niet normaal en ik herken het verder ook niet van mijn Omnia 7. Die staat 24/7 aan en die heeft nog nooit een spontane reboot gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
VonGraff schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:33:
[...]

Gezien het beperkte aantal bezoekers van XDA met dezelfde issues, verwacht ik dat ik gewoon erg veel pech heb in deze. Ik heb eerder ook 0.0.0.800 gehad, voordat ik hem voor het eerst voor reparatie had gestuurd, dus ik denk niet dat dit nog wat uitmaakt.

Ik zou inderdaad een vervangend toestel eisen. Dit is gewoon niet normaal. Heb precies dezelfde waarde op mijn omnia 7 (behalve radio op 800)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VonGraff
vali schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:59:
[...]

Ik zou inderdaad een vervangend toestel eisen. Dit is gewoon niet normaal. Heb precies dezelfde waarde op mijn omnia 7 (behalve radio op 800)
Thanks voor de reacties. Ik ben gisteren al bij TPH geweest, maar ze konden nog niets doen aangezien het product nog niet terug bij de winkel was vanuit Dynafix... (alsof er dan iets verandert aan de onderzoeksresultaten). Hopelijk vandaag terug, zodat ze pas actie gaan ondernemen en kan ik weer een echte phone gebruiken ipv mn Siemens M55 :o

Case closed wat mij betreft voor nu.

• vali
VonGraff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:51:
[...]

Thanks voor de reacties. Ik ben gisteren al bij TPH geweest, maar ze konden nog niets doen aangezien het product nog niet terug bij de winkel was vanuit Dynafix... (alsof er dan iets verandert aan de onderzoeksresultaten). Hopelijk vandaag terug, zodat ze pas actie gaan ondernemen en kan ik weer een echte phone gebruiken ipv mn Siemens M55 :o

Case closed wat mij betreft voor nu.
Nog goed afgelopen met je omnia 7?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vali
Er is een nieuwe firmware uitgekomen die bedoelt is voor de Tango update versie 2424.12.12.2. Draai hem sinds kort op mijn custom rom met de officiele Tango buid (8779.8)
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee