marcel23456 schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:17:
[...]
Wat kan is bv een betere weer app voor op het homescreen. Ik vond dat je dit in wp7 niet kon vinden. Alleen samsung now panorama app was er, maar was niet echt bijzonder. daarbij kan ik wel gaan neerzetten wat ik precies bedoel met "tweaken" maar dan kan ik mijn account gelijk aan de wilgen hangen op dit forum, als je snapt wat ik bedoel
Dan navigatie. Zéér beperkt in wp7 market, de enigste is navigon, maar de huidige prijs van 84 Euro is way over the top. Nu nokia komt mijn zijn drive versie zie ik wel wel licht gloren aan de horizon, maar voor mensen buiten nokia is het aanmodderen, gezien navigon de enigte is met een goede navigatie applicatie.
Je hebt het over apps. Dat noem ik niet tweaken, dat is gewoon andere applicaties gebruiken.
Verder geef ik je gelijk over de weer-apps al is er sinds kort een grote verbetering. Zowel Buienradar, Accuweather als Het Weer zijn verbeterd en laten nu ook het weer op de live-tile zien. Zowel de radar als huidige weer in de regio zijn beschikbaar. Ik zelf gebruik Het Weer en kan daar dus het locale weer zien. Daarnaast gebruik ik Het Verkeer om files en flitsers te zien op mijn geselecteerde snelwegen, waarbij ik de applicatie vaak ook open om op de kaart wat meer te zien (tussenwegen bijvoorbeeld). Ik heb soortgelijke applicaties ook gezocht op een iPad (had effe niets te doen), maar daar is het wat minder. Bovendien kun je daar niet makkelijk het weer of files zien, zonder dat je een applicatie moet openen.
Over navigatie kan ik kort zijn: daar is de keuze inderdaad beperkt, al is er naast Navigon nog wel het 1 en ander te krijgen. Echter is het nog niet lang uit gebracht dus ook daar komt wel verbetering in. Helaas heeft Tom Tom aangegeven voorlopig nog geen systeem te maken, maar er zijn altijd nog andere bedrijven die iets kunnen gaan doen. Nokia is de eerste (helaas niet officieel voor andere toestellen te krijgen), maar er komt vast nog meer. Zelf ben ik erg tevreden over Navigon en snap ik dat de prijs wat hoog is, maar daar krijg je ook wel wat voor terug. Aanmodderen is dus een ander woord voor krent imho.
Ik heb zelf mijn telefoon unlocked om multi-tasking te verbeteren en nog wat extra dingen toe te kunnen passen. Dan blijkt dat er toch best nog wat mogelijk is, maar ik heb op dit moment voldoende. Het is hierdoor ook mogelijk om mapjes aan te maken en meer speciale dingen die normaal gesproken niet kunnen.
Dus ik denk dat het toch wel wat positiever staat dan wat jij hebt ervaren, maar er zit mogelijk alweer een tijdje tussen. Sinds Mango uit is en mijn telefoon unlocked is, bevalt hij heel goed. Ik heb met wat mooie applicaties nu een erg uitgebreide telefoon die qua gebruiksgemak echt subliem is.