Om me ook even in die discussie te mengen

:
De meegeleverde oordopjes zitten prima, zeker voor meegeleverde dopjes (voor zover ik dat in die korte tijd kan beoordelen) een korte lijst met wat + en - punten in mijn ogen in vergelijking met mijn andere dopjes:
- De bas gaat niet echt laag, ik gok dat de piek zo rond de 100Hz ligt
- De bas klinkt niet heel strak voor mijn gevoel
- Ze missen het sprankelende hoog
- Het klankbeeld is vrij smal
- De 1 á 2kHz wordt veel versterkt, daar houd ik niet zo van
- De gevoeligheid is hoog, ik gok zo'n 110dB/mW (afgaande op de specificaties van mijn andere dopjes)
- De geluidsisolatie is voor mij goed genoeg
- De kabel is een beetje aan de korte kant
- Kabel voelt een beetje dun, vooral na de vertakking
- Rechte connector, ik vind een gebogen handiger, vooral als ik de telefoon in mijn jaszak heb zitten (wellicht is dat in de zomer juist net andersom als ik geen jas aan heb en de telefoon in de broekzak moet)
- Overgang van connector naar kabel is beetje abrupt, ik zou niet te vaak scherpe bochten maken in dat gebied
- Kabel gaat voor mijn gevoel niet snel door de war
- Het zijn lekkere lichte dopjes
Het zijn absoluut geen slechte dopjes: voor 'gratis' dopjes is dit prima. Met die 'oude' plastic dopjes heb ik deze kwaliteit nog niet gehoord (al is dat ook wel een tijdje geleden voor mij). Extra voordeel zijn uiteraard de bediening en microfoon. Toch blijf ik bij mijn andere dopjes en gaan deze weer het 'noodarchief' in

.
Dit is op basis van een test met de Omnia als bron, de dopjes zijn totaal niet ingespeeld, ik gok zo'n 30 minuten in totaal (waarvan vandaag zo'n 20). Heeft iemand enig idee of dat nog heel veel gaat helpen?
Klopt dat een beetje met jouw ervaring, Severion?
PS Shit, dit bericht is wel een beetje uit de hand gelopen