Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:50:
[...]

Als ik me niet vergis kun je ook zelf een jig maken met een paar weestandjes en goed positie werk ;) Kosten? op de fiets naar de elektra zaak en waarschijnlijk maar een euro aan onderdelen :P

[edit]

en een link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1092824
Haha ja ik heb dit geprobeerd ( niet via elektra, want ik woon ergens in verwegistan, maar met een paar van n maat, maar ik ben vrij scheef, dus t heeft niet gelukt :P na genoeg keer proberen stopte ik maar...)

dus ik denk dat ik nu maar even die jigg ga kopen :D

edit.

Besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:43:
[...]

Een weekje, maar als je hem wilt 'huren'...

[...]

Inderdaad goed plan. Voor een bak Haagendasz Strawberry Cheesecake mag je langskomen, dan 'JIG' ik hem voor je. :)

Enne... No cure, you only pay half... Dan eten we hem samen op :)
Als je nou van Ben & Jerry's Chunky monkey had gehouden had het nog wat kunnen worden... ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha achja :)
Nu maar wachten en hopen dat ie snel binnnen is :D
tot die tijd maar wachten en geduld hebben...
en dat ook bij de volgende updates :P
anders is ie strax weer bricked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ik heb sinds gister ook een Omnia 7, alleen nu heb ik een raar probleem.

Als ik de telefoon aanzet en snel mijn pincode invoer heb ik heel even bereik en daarna staat er al snel "emergency only". Ik heb er in totaal iets van 3 smsjes mee kunnen sturen.

Nu ben ik al in het service menu bezig geweest met wat codes die ik op XDA heb gevonden maar dit werkt tot nu toe niet. De simkaart werkt wel gewoon in andere toestellen.

Reset naar fabrieksinstelling heb ik ook al een paar keer geprobeerd, gewoon via het menu en doormiddel van knopjes inhouden bij het opstarten.

Iemand nog tips op ideeën?

[ Voor 20% gewijzigd door Crim op 26-05-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crim schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:06:

Als ik de telefoon aanzet en snel mijn pincode invoer heb ik heel even bereik en daarna staat er al snel "emergency only". Ik heb er in totaal iets van 3 smsjes mee kunnen sturen.

Nu ben ik al in het service menu bezig geweest met wat codes die ik op XDA heb gevonden maar dit werkt tot nu toe niet. De simkaart werkt wel gewoon in andere toestellen.

Reset naar fabrieksinstelling heb ik ook al een paar keer geprobeerd, gewoon via het menu en doormiddel van knopjes inhouden bij het opstarten.

mmm niet echt eigenlijk
maar wat is je software versie?
mischien dat als je de nieuwste updates installeert dat het verholpen is

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31

TF0

.......

Reset naar fabrieksinstelling heb ik ook al een paar keer geprobeerd, gewoon via het menu en door middel van knopjes inhouden bij het opstarten.

Het eerste dat in mij opkomt is om te controleren of je die Samsung applicaties erop hebt staan.

Enkele vragen (en redenen) die in mij opkomen:
- Heb je het al geprobeerd met een andere simkaart? (Telefoon of simkaart uitsluiten)
- Het enige wat niet werkt is de simkaart? De telefoon / bepaalde applicaties lopen niet vast na een tijdje? (Firmware in het algemeen of alleen het telefoondeel)
- Hij wordt niet heel heet? (Extra check op een softwarefout)
- Kun je in Settings --> Mobile Network nog een netwerk selecteren of is dat uitgeschakeld? (Check of het netwerkdeel nog wel doet).
- Op andere locaties hetzelfde probleem? (Netwerkdekking uitsluiten)
- Maakt het uit of je de dataverbinding uit of aan hebt (Settings --> Mobile Network --> Data connection)? (Fout in netwerkdeel checken)

Tenslotte ben ik ook benieuwd naar de firmware versie van jouw telefoon.

Verder zou ik het zo ook niet weten, wellicht krijg ik nog een keer een geniale ingeving :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:38:
[...]

mmm niet echt eigenlijk
maar wat is je software versie?
mischien dat als je de nieuwste updates installeert dat het verholpen is

Succes :)
De software versie is:
OS version: 7.0.7390.0
Firmware revision number: 242410.10.6
Hardware revision number: 3.15.0.4
Radio sofware version: 242410.10.6
Radio hardware version: 0.0.0.800
Bootloader version: 4.10.1.9
Chip SOC version: 0.36.2.0
TF0 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:19:
[...]

Het eerste dat in mij opkomt is om te controleren of je die Samsung applicaties erop hebt staan.

Enkele vragen (en redenen) die in mij opkomen:
- Heb je het al geprobeerd met een andere simkaart? (Telefoon of simkaart uitsluiten)
- Het enige wat niet werkt is de simkaart? De telefoon / bepaalde applicaties lopen niet vast na een tijdje? (Firmware in het algemeen of alleen het telefoondeel)
- Hij wordt niet heel heet? (Extra check op een softwarefout)
- Kun je in Settings --> Mobile Network nog een netwerk selecteren of is dat uitgeschakeld? (Check of het netwerkdeel nog wel doet).
- Op andere locaties hetzelfde probleem? (Netwerkdekking uitsluiten)
- Maakt het uit of je de dataverbinding uit of aan hebt (Settings --> Mobile Network --> Data connection)? (Fout in netwerkdeel checken)

Tenslotte ben ik ook benieuwd naar de firmware versie van jouw telefoon.

Verder zou ik het zo ook niet weten, wellicht krijg ik nog een keer een geniale ingeving :).
- Simkaarten heb ik al geprobeerd, ook mijn simkaart in andere toestellen
- Software van de telefoon werkt prima verder
- Telefoon word niet echt warm of heet
- Ik kan nog een netwerk selecteren, duurt wel heel lang als ik handmatig kies maar vervolgens komen er wel netwerken om uit te kiezen. Verder gebeurd hier niks mee
- Netwerk dekking ook uitgesloten door proberen op verschillende locaties en met verschillende sims
- Data verbinding uit gezet, gereset, probleem blijft.
- Firmware staat hierboven

Ik heb geprobeerd de firmware te updaten via de Samsung tool en Zune. Zune werkte eerst maar na het veranderen van de USB mode in het diagnostics menu wel.

Alleen het updaten zelf werkt niet, ik kom niet in download modus. Met Google vind ik dat dit iets met de bootloader te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
.

[ Voor 98% gewijzigd door Crim op 27-05-2011 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Ben positief verbaasd over de voicecontrol, dat werkt goed zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crim schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:02:
[...]
Alleen het updaten zelf werkt niet, ik kom niet in download modus. Met Google vind ik dat dit iets met de bootloader te maken heeft?
Hoewel je problemen mij niet bekend voorkomen in combinatie met je laatste regel, denk ik dat je ook een van de gelukkigen ben die met een jig of een tooltje van Microsoft aan de slag mag. De relevante links staan hierboven een aantal malen gepost.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Toen ik enkele jaren geleden een Android kocht bleek mijn simcard te verouderd om correct te kunnen werken met Android, waardoor ik niet kon sms-en etc.
Een nieuwe simcard bracht de oplossing, nadat ik de telefoon en gebrek had getoond in een servicewinkel van telfort.

Test eens of een nieuwere simkaart van een vriend o.i.d. wel werkt, wellicht heb jij ook nog een verouderd model.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Kan ik m'n telefoon al weer veilig updaten? Toen ik dat een maandje geleden probeerde was ik al m'n data kwijt :(

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Yippie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:39:
Zolang je de naam van de persoon die je wilt bellen met op z'n Adam Curry's uitspreekt, werkt het uitstekend. Jammer dat al die voice-functies niet in de Nederlandse versie van WP7 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
koekiemonster schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:33:
[...]

Toen ik enkele jaren geleden een Android kocht bleek mijn simcard te verouderd om correct te kunnen werken met Android, waardoor ik niet kon sms-en etc.
Een nieuwe simcard bracht de oplossing, nadat ik de telefoon en gebrek had getoond in een servicewinkel van telfort.

Test eens of een nieuwere simkaart van een vriend o.i.d. wel werkt, wellicht heb jij ook nog een verouderd model.
Volgens mij heb ik nog wel een aardig nieuwe (van Ben) maar ik heb nu een soort van oplossing.

Als ik de telefoon opstart (nadat ik de accu eruit heb gehaald) heb ik een minuutje bereik, als ik dan snel naar een nummer bel blijft de telefoon het gewoon doen 8)7

In ieder geval bedankt voor het meedenken iedereen tot nu toe :)

[ Voor 4% gewijzigd door Crim op 27-05-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Yippie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:39:
Idd, het werkt best goed, sommige werken helaas wat minder: ik zag een filmpje waarin werd gedemonstreerd dat je het woord 'find' kon zeggen gevolgd door iets wat je zoekt en daarna ging de telefoon het opzoeken. Dat is me tot op heden nog nooit gelukt.

Hetzelfde geldt als ik sommige mensen wil bellen: call [naam] werkt niet altijd, dat komt waarschijnlijk door de Nederlandse namen die ik op z'n Engels moet uitspreken ;).
Crim schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:23:
[...]

Volgens mij heb ik nog wel een aardig nieuwe (van Ben) maar ik heb nu een soort van oplossing.

Als ik de telefoon opstart (nadat ik de accu eruit heb gehaald) heb ik een minuutje bereik, als ik dan snel naar een nummer bel blijft de telefoon het gewoon doen 8)7

In ieder geval bedankt voor het meedenken iedereen tot nu toe :)
Dan moet je hem maar niet te vaak uitzetten ;). Ik zou wel proberen om een update eroverheen te draaien, desnoods met een jig zoals ppaddo ook al zei.

Veel plezier en nog gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
  • Laatst online: 02-09 06:47
Hmm, ik heb net deze telefoon binnengekregen. Dus ik dacht: eerst die batterij leeg laten gaan, daarna volledig opladen. Nu heb ik hem dus leeg laten gaan, maar de telefoon gaat nu helemaal niet meer aan.

Ik gebruik de stopcontact adapter, eerst gaf ie nog wel een "charge" symbooltje, maar dat doet ie nu ook niet meer :(

[ Voor 3% gewijzigd door CvDongen op 27-05-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CvDongen schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:18:
Dus ik dacht: eerst die batterij leeg laten gaan
Waarom?

Heb je al een soft reset geprobeerd? (8-10 seconden power button indrukken)
Of batterij eruit en er weer in?

Of finally de hard reset
If your device is not working because it is frozen then you wouldn't be able to reset it with the software. So the next option would be the hardware method.

1. Press and hold down the Power button + Volume down button + Camera button all at the same time until the device vibrates, now let go of the Power button while continuing to hold down the Volume down button and the Camera button.

2. Shortly you should see the message displaying "Are you sure you want to format?", you can now release the Volume down button + Camera button.
edit:
meer uitleg

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
Om em vervolgens helemaal op te laden. Gewoon even een full charge in het begin van 0 >> 100%. Had ik natuurlijk achteraf niet gedaan!
Hmm nee, waar zit dat reset ding dan? Ik zie nergens zon ding waar ik met een pincet in kan...

edit: hmm, om de 10 seconden mijn bericht editen is ook zo iets :P

@hai: nou het ding doet dus echt helemaal niks, niet bij een soft reset, niet bij een hard reset. Batterij er al 10x uit en in gedaan. Toenstraks gaf ie weer even een paar keer het logo en dan zon batterij met zon stekkertje en een streep er doorheen.

ff getekend: zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/iz2ic8.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door CvDongen op 27-05-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:05
Maken jullie eigenlijk gebruik van een Screenprotector? Ik lees tegenstijdige berichten over het feit dat er een "Gorilla" scherm in zit dat krasbestendig is en dat een screenprotector niet goed werkt op een capacitive touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CvDongen schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:22:
[...]
@hAl: nou het ding doet dus echt helemaal niks, niet bij een soft reset, niet bij een hard reset. Batterij er al 10x uit en in gedaan. Toenstraks gaf ie weer even een paar keer het logo en dan zon batterij met zon stekkertje en een streep er doorheen.

ff getekend: zoiets:
[afbeelding]
Misschien is je oplaad kabeltje stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
soganta schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:30:
Maken jullie eigenlijk gebruik van een Screenprotector? Ik lees tegenstijdige berichten over het feit dat er een "Gorilla" scherm in zit dat krasbestendig is en dat een screenprotector niet goed werkt op een capacitive touchscreen.
Bij mij zit er nog een screenprotector op, die heb ik gewoon laten zitten. Touchscreen werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:49:
[...]

Misschien is je oplaad kabeltje stuk?
Hmm ik heb em nu aan USB hangen, en dan ziet mijn computer wel dat er een 'device' is en installeert een driver. Echter zie ik op mijn telefoon nog net zo weinig als eerst: niks. Maakt niet uit welke combinatie knopjes ik probeer.

Edit: yess we hebben weer het oplaadt dingetje! :D thanks hai!

edit2: Misschien een stomme vraag, maar wanneer gaat dat oplaad icoontje weg en kan ik em weer gewoon gebruiken? of kan dat niet als ie aan mij computer hangt?

[ Voor 30% gewijzigd door CvDongen op 27-05-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als die lang genoeg heeft geladen, meestal na een minuut of 5 aan het stopcontact. Laden via de PC gaat wel een stuk langzamer dan met de bijgeleverde adapter.

Kan wellicht ook zijn dat het nu sowieso wat langzamer gaat omdat de batterij nog nieuw is, al heb ik daar niet echt verstand van dus misschien praat ik onzin :)

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 27-05-2011 12:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zou ik hem even aan het stopcontact hangen, en dan 30 minuten wachten

dan haal je de baterij er uit 10 seconden ofzo, en stop hem terug, en dan zet je de telefoon aan dan start hij vast wel op, en hang hem daarna gewoon weer aan het stopcontact om volledig op te laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
@ CvDongen: ik heb dat ook wel eens gehad; dat je telefoon helemaal niks meer lijkt te doen als 'ie helemaal leeg is. Maar dan moet je hem gewoon aan de lader hangen en wachten.. niet zo panieken joh ;)
Hij is dan gewoon té leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
TF0 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:31:

[...]

Dan moet je hem maar niet te vaak uitzetten ;). Ik zou wel proberen om een update eroverheen te draaien, desnoods met een jig zoals ppaddo ook al zei.

Veel plezier en nog gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!
Hij houd er al weer mee op na een halve dag, er staat nog wel Ben in het scherm maar bellen of smsen kan niet. Vanavond eerst maar eens aan de gang met dat Microsoft tooltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
soganta schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:30:
Het is exact hetzelfde scherm als de Galaxy S. Die had gorrila glass, en dat werd pas achteraf bevestigd. Daarom vermoeden veel mensen dat de Omnia 7 dit ook heeft. Echter is dat nog niet officieel, dus volledig zeker is het niet.

Ik heb zelf een case van Noreve (Tradition Leather), en de flap daarvan dekt het hele scherm af. Daarom vind ik het zelf overbodig om er nog eens een screenprotector op te plakken. Tot dusverre nog 0 krasjes, ook na de maand gebruik voor de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb geen enkele protector en heb er na een half jaar inmiddels een vrij dun krasje op zitten. Het was me niet eens opgevallen, maar ik ging naar aanleiding van deze discussie eens kijken, en idd, als je 'm schuin in het licht houdt dan kun je 'm net zien.

Andere telefoons die ik heb gehad hadden tegen deze tijd al een stuk meer en diepere krassen, dus ik zou wel durven stellen dat dit glas een stuk sterker is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge jonge :P

Ik dacht dat mijn scherm kras vrij was, ik ging dus even kijken maar toch nog een heel klein ietsiepietsie krasje gevonden.

opzich niet zo heel vreemd want hij is al keivaak gevallen, er zitten ook flink wat deuken etc op.
maar ik kan haast wel stellen dat het gorilla glas zal zijn, want het blijft enorm lang onbeschadigd, terwijl er van alles mee is gebeurd

edit.
'nooit een hoesje gebruikt trouwens altijd gewoon in mn zak etc :) '

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Ik kan ook nog niet echt een krasje ontdekken en gebruik hem in principe altijd zonder hoesje. Al doe ik hem nooit met sleutels of andere metalen voorwerpen in mijn zak. Het is wel een echte vingervlekkenmagneet maar dat bedenkt de eventuele kleine krasjes dan mooi 8).

@Crim: veel succes met het proberen!

@Batterijprobleem: als ik mijn telefoon aan de lader heb en ik doe hem uit, herstart 'ie gewoon automatisch. Als ik hem aan de lader leg als hij uit staat (en als de accu een beetje vol is) start 'ie ook automatisch... Ik kan hem dus normaal gesproken niet uit aan de lader leggen, hij start automatisch op.
Is dat een feature of niet :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevii18
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-06-2021
de lader van de samsung omnia is slecht, als ik mijn telefoon aan de oplader hang om 10 uur savonds is deze om 7 uur smorgens nog niet vol, ik heb hem een keer bij een maat van mij aan een blackberry oplader gehangen binnen 3 uur zat die helemaal vol, de oortjes zijn van kwaliteit de oplader niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevii18 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:01:
de lader van de samsung omnia is slecht, als ik mijn telefoon aan de oplader hang om 10 uur savonds is deze om 7 uur smorgens nog niet vol, ik heb hem een keer bij een maat van mij aan een blackberry oplader gehangen binnen 3 uur zat die helemaal vol, de oortjes zijn van kwaliteit de oplader niet.
Raar, zelf heb ik hier weinig problemen mee, mischien moet je hem eens aan een ander stopcontact bijvoorbeeld in een andere kamer hangen, en kijken of dat het niet oplost.
succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevii18
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-06-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 07:54:
[...]

Raar, zelf heb ik hier weinig problemen mee, mischien moet je hem eens aan een ander stopcontact bijvoorbeeld in een andere kamer hangen, en kijken of dat het niet oplost.
succes :)
ja dat is al geprobeerd, maar lukte niet zit volgens mij een breuk ergens in die kabel want ik moet hem op een bepaalde manier neerleggen, had nog een usb kabel voor een nokia telefoon die er ook in past en had nog zown stekker waar een usb in kon dus heb ik het zo maar opgelost werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF0 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:17:
@Batterijprobleem: als ik mijn telefoon aan de lader heb en ik doe hem uit, herstart 'ie gewoon automatisch. Als ik hem aan de lader leg als hij uit staat (en als de accu een beetje vol is) start 'ie ook automatisch... Ik kan hem dus normaal gesproken niet uit aan de lader leggen, hij start automatisch op.
Is dat een feature of niet :)?
Dat vond ik dus laatst ook uit. Ik had heel leuk een guide gevonden over hoe je het beste de batterij van een smartphone kan hercalibreren; dit was vrij eenvoudig maar omvatte wel het opladen van de telefoon terwijl 'ie uit staat. Dat kan dus niet! : |

En, dat moet ik toch ook nog even opmerken, zoals Kevii18 zegt; die meegeleverde headphones zijn de beste die ik ooit bijeen telefoon of welk ander apparaat dan ook erbij heb gekregen! Meestal krijg je onwijs oncomfortabele hard-plastic prutdingen erbij, dit zijn gewoon prima kwaliteit in-ears mét volume regeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:54:
[...]

Dat vond ik dus laatst ook uit. Ik had heel leuk een guide gevonden over hoe je het beste de batterij van een smartphone kan hercalibreren; dit was vrij eenvoudig maar omvatte wel het opladen van de telefoon terwijl 'ie uit staat. Dat kan dus niet! : |

En, dat moet ik toch ook nog even opmerken, zoals Kevii18 zegt; die meegeleverde headphones zijn de beste die ik ooit bijeen telefoon of welk ander apparaat dan ook erbij heb gekregen! Meestal krijg je onwijs oncomfortabele hard-plastic prutdingen erbij, dit zijn gewoon prima kwaliteit in-ears mét volume regeling :)
Ja de oortjes vind ik zelf ook geweldig, maar wat ik wel jammer vind is dat ik toch iets mis in het geluid, de bass is wat laag, en ik mis nog wat.
kweet alleen niet wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Qua batterijprobleem:

De accu calibreert zich ook weer als je hem helemaal leeg laat lopen, (tot de telefoon zichzelf afsluit) en hem vervolgens in één keer helemaal oplaad.

De telefoon kan niet uitstaan tijdens het laden, want WP7 zelf regelt het laadproces om zo je accu een langere levensduur te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:10:
[...]

Ja de oortjes vind ik zelf ook geweldig, maar wat ik wel jammer vind is dat ik toch iets mis in het geluid, de bass is wat laag, en ik mis nog wat.
kweet alleen niet wat :P
en het zit hem niet in de mp3 kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcetweaker schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:02:
[...]

Nope met mijn andere oordopjes heb ik een hele andere geluids sensatie :)
verder gebruik ik ze allebei hoor, want het is best handig om zo n telefoon gesprek te houden haha :P
en mn sennheiser hebben geen mic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

mcetweaker schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:02:
[...]

Om me ook even in die discussie te mengen :) :
De meegeleverde oordopjes zitten prima, zeker voor meegeleverde dopjes (voor zover ik dat in die korte tijd kan beoordelen) een korte lijst met wat + en - punten in mijn ogen in vergelijking met mijn andere dopjes:
- De bas gaat niet echt laag, ik gok dat de piek zo rond de 100Hz ligt
- De bas klinkt niet heel strak voor mijn gevoel
- Ze missen het sprankelende hoog
- Het klankbeeld is vrij smal
- De 1 á 2kHz wordt veel versterkt, daar houd ik niet zo van
- De gevoeligheid is hoog, ik gok zo'n 110dB/mW (afgaande op de specificaties van mijn andere dopjes)
- De geluidsisolatie is voor mij goed genoeg
- De kabel is een beetje aan de korte kant
- Kabel voelt een beetje dun, vooral na de vertakking
- Rechte connector, ik vind een gebogen handiger, vooral als ik de telefoon in mijn jaszak heb zitten (wellicht is dat in de zomer juist net andersom als ik geen jas aan heb en de telefoon in de broekzak moet)
- Overgang van connector naar kabel is beetje abrupt, ik zou niet te vaak scherpe bochten maken in dat gebied
- Kabel gaat voor mijn gevoel niet snel door de war
- Het zijn lekkere lichte dopjes

Het zijn absoluut geen slechte dopjes: voor 'gratis' dopjes is dit prima. Met die 'oude' plastic dopjes heb ik deze kwaliteit nog niet gehoord (al is dat ook wel een tijdje geleden voor mij). Extra voordeel zijn uiteraard de bediening en microfoon. Toch blijf ik bij mijn andere dopjes en gaan deze weer het 'noodarchief' in :).

Dit is op basis van een test met de Omnia als bron, de dopjes zijn totaal niet ingespeeld, ik gok zo'n 30 minuten in totaal (waarvan vandaag zo'n 20). Heeft iemand enig idee of dat nog heel veel gaat helpen?

Klopt dat een beetje met jouw ervaring, Severion?

PS Shit, dit bericht is wel een beetje uit de hand gelopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF0 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:35:
[...]

Om me ook even in die discussie te mengen :) :
De meegeleverde oordopjes zitten prima, zeker voor meegeleverde dopjes (voor zover ik dat in die korte tijd kan beoordelen) een korte lijst met wat + en - punten in mijn ogen in vergelijking met mijn andere dopjes:
- De bas gaat niet echt laag, ik gok dat de piek zo rond de 100Hz ligt
- De bas klinkt niet heel strak voor mijn gevoel
- Ze missen het sprankelende hoog
- Het klankbeeld is vrij smal
- De 1 á 2kHz wordt veel versterkt, daar houd ik niet zo van
- De gevoeligheid is hoog, ik gok zo'n 110dB/mW (afgaande op de specificaties van mijn andere dopjes)
- De geluidsisolatie is voor mij goed genoeg
- De kabel is een beetje aan de korte kant
- Kabel voelt een beetje dun, vooral na de vertakking
- Rechte connector, ik vind een gebogen handiger, vooral als ik de telefoon in mijn jaszak heb zitten (wellicht is dat in de zomer juist net andersom als ik geen jas aan heb en de telefoon in de broekzak moet)
- Overgang van connector naar kabel is beetje abrupt, ik zou niet te vaak scherpe bochten maken in dat gebied
- Kabel gaat voor mijn gevoel niet snel door de war
- Het zijn lekkere lichte dopjes

Het zijn absoluut geen slechte dopjes: voor 'gratis' dopjes is dit prima. Met die 'oude' plastic dopjes heb ik deze kwaliteit nog niet gehoord (al is dat ook wel een tijdje geleden voor mij). Extra voordeel zijn uiteraard de bediening en microfoon. Toch blijf ik bij mijn andere dopjes en gaan deze weer het 'noodarchief' in :).

Dit is op basis van een test met de Omnia als bron, de dopjes zijn totaal niet ingespeeld, ik gok zo'n 30 minuten in totaal (waarvan vandaag zo'n 20). Heeft iemand enig idee of dat nog heel veel gaat helpen?

Klopt dat een beetje met jouw ervaring, Severion?

PS Shit, dit bericht is wel een beetje uit de hand gelopen :o
Om eerlijk te zijn klopt het precies met hoe ik er over denk :D
alleen de kabel vind ik lang genoeg, en een rechte connector vind ik om onbekende redenen fijner eerlijk gezegd.

maar zoiezo wel mooi dat we ze er "gratis" bij hebben gekregen, is altijd beter als niets.
en zoals ik eeder al heb gezegd, vind ik de microfoon, en volume regel knop, wel heel fijn.

ik gebruik ze daarom eigenlijk afwisselend met mijn andere dopjes. (welke ik het snelst kan vinden in de ochtend :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Laatst online: 18-09 11:18
Ik heb inmiddels al heel veel telefoons gehad die geleverd werden met headset-oordopjes erbij, maar die van de Samsung Omnia7 zijn echt één van de betere, zo niet de beste die ik ooit gehad heb. Vergeleken met die van bijv. de iPhone, kan je als muziekliefhebber toch slechts tranen van geluk krijgen dat je deze van Samsung erbij krijgt. Ik had nog wel graag in WP7 een equilizer functie in de muziekspeler gehad, maar zelfs zonder equilizer valt er eigenlijk niets te klagen vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

%@^&#&^ Kolere

Kweet niet hoe t is gebeurd, maar ik sta ineens te wachten op de trein te wachte, en zie ineens op mn scherm een enorme glasbreuk :(
precies over de back knop :(, hij werkt nog wel maar voor hoelang.
vraag me nu af of dit wel gorilla glas is.. want heb geen flauw idee hoe ik dit heb gedaan
ffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gloeiende gloeiende,

Ik krijg net de werkbon gemaild van mijn reparatie. We hadden nota bene op de opdracht gezet dat het boardje vervangen moest worden.
Er staat nu op dat het toestel is gerepareerd met daarbij de melding "Software update uitgevoerd". Nu had mijn toestel al de laatste update dus ik heb er een ernstig hard hoofd in of dit de oplossing is voor mijn bluetooth probleem.
Misschien dat "gerepareerd" stiekem toch wat verse hardware betekent en dat daarna de update is uitgevoerd?

Hij wordt naar mij opgestuurd dus we zullen het morgen beleven.

@Severion Ernstig balen! Join the club! Ik had het na 4 dagen (wel mijn eigen schuld). Reparatie bij Coolblue kostte me een goede 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-hmmz 1 keer een bericht is wel genoeg, excuses-

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 30-05-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:40:
Gloeiende gloeiende,

Ik krijg net de werkbon gemaild van mijn reparatie. We hadden nota bene op de opdracht gezet dat het boardje vervangen moest worden.
Er staat nu op dat het toestel is gerepareerd met daarbij de melding "Software update uitgevoerd". Nu had mijn toestel al de laatste update dus ik heb er een ernstig hard hoofd in of dit de oplossing is voor mijn bluetooth probleem.
Misschien dat "gerepareerd" stiekem toch wat verse hardware betekent en dat daarna de update is uitgevoerd?

Hij wordt naar mij opgestuurd dus we zullen het morgen beleven.

@Severion Ernstig balen! Join the club! Ik had het na 4 dagen (wel mijn eigen schuld). Reparatie bij Coolblue kostte me een goede 200 euro.
Pffff de back knop werkt gelukkig nog, en blijf m gewoon maar gebruikte tot die r mee ophoudt als dat gebeurd, en dan koop ik wel een nieuw toestel want 200 euro voor reparatie of 270 voor nieuwe, nou dan weet ik het wel.
(bovendien worden er dan meer WP7 phones verkocht en dat vind ik mooi :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Wat is de accuduur van jullie toestel?
Mijn toestel werkt niet goed (dus hij ligt gewoon thuis 1 keer per half uur mail ophalen en verder niks) en nog moet ik hem elke dag opladen..

Is dit normaal? Terwijl Samsung een stand-by tijd van 14 dagen aangeeft.

De Omnia is nu een maand oud en morgen stuur ik hem op voor reparatie maar misschien is het dan een goed idee om de accu mee te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Crim schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:05:
Terwijl Samsung een stand-by tijd van 14 dagen aangeeft.
Dat haalt niemand. Heel misschien als je 3G, WiFi en BlueTooth uitschakelt... maar dan nog niet denk ik.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij haal je 14 dagen alleen maar als je ALLES uit zet (wifi/bt/3g/gsm) en er verder niets mee doet. Dat is net zo'n marketinggepraat als dat mijn auto gemiddeld 1:17,2 zou moeten kunnen rijden. Als je in de praktijk 1:15 haalt ben je al spekkoper!

Mijn Omnia haalt misschien met zeer weinig gebruik 2 dagen op een accu, maar dan is hij aan het einde van werkdag nummer 2 (uurtje of 5 dus) echt wel compleet leeg en moet hij goed 3G/gsm ontvangst hebben gehad.

Wel heb ik gemerkt dat na verloop van tijd (paar maanden) de accu beter werd. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ik er gewoon minder mee loop te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:25
Jaguar645 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:20:
Ik kon het niet laten en heb de nieuwe firmware geflashed :P Toch vind ik het wel jammer dat WP7 niet een zelfde soort functie heeft ala de WP6.5 MyPhone om je SMSjes te backuppen. Mail en Contacts trek ik wel uit mijn Exchange alleen die SMSjes helaas niet (Weet iemand of support daarvoor er misschien ook aankomt? Want dat zou dan helemaal te gek zijn :))
Ik zoek ook nog een manier om mijn sms berichten te kunnen backupen en restoren.
MyPhone zou ideaal zijn, maar zelfs met een app á la PIMbackup ben ik al gelukkig.

Rest nog de overgang van WM6.1 naar WP7, hoe de SMS berichten mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domino schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:42:
[...]

Ik zoek ook nog een manier om mijn sms berichten te kunnen backupen en restoren.
MyPhone zou ideaal zijn, maar zelfs met een app á la PIMbackup ben ik al gelukkig.

Rest nog de overgang van WM6.1 naar WP7, hoe de SMS berichten mee te nemen?
niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
EAS icm exchange 2010?
Kan ik iig text berichten mee syncen.

Of zie ik iets over het hoofd?

/edit

Idioten, SMS sync is uit WP7 gehaald :(

[ Voor 21% gewijzigd door Domino op 30-05-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

ppaddo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:55:
Volgens mij haal je 14 dagen alleen maar als je ALLES uit zet (wifi/bt/3g/gsm) en er verder niets mee doet. Dat is net zo'n marketinggepraat als dat mijn auto gemiddeld 1:17,2 zou moeten kunnen rijden. Als je in de praktijk 1:15 haalt ben je al spekkoper!

Mijn Omnia haalt misschien met zeer weinig gebruik 2 dagen op een accu, maar dan is hij aan het einde van werkdag nummer 2 (uurtje of 5 dus) echt wel compleet leeg en moet hij goed 3G/gsm ontvangst hebben gehad.

Wel heb ik gemerkt dat na verloop van tijd (paar maanden) de accu beter werd. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ik er gewoon minder mee loop te spelen. :)
Het verschilt heel erg per dag hoe lang ik er mee kan, de ene dag is er amper een streepje van de accu af en de andere is hij half leeg aan het einde van de dag. Ik heb wel die 'find phone' onzin uitgezet. Het heeft nog nooit zo gewerkt als het moet en ik ben niet van plan om hem kwijt te raken. Ook heb ik de gps functie van de camera uitgezet. Ik heb 2 push mailboxen en bluetooth en wifi staan regelmatig aan.

Of de accutijd verbeterd naarmate de tijd vordert weet ik niet, na een tijdje speel je er toch minder mee. Nu is het zo af en toe een keer een applicatie erbij waar je in het begin als een malle alles uitprobeert :P.

@Severion, heel zuur! Als het echt 200 euro gaat kosten had ik een nieuwe 16GB versie uit Duitsland gehaald voor een paar tientjes meer! Gorilla glas staat er toch om bekend dat het alles of niets is? Kleine krasjes bestaan zo goed als niet, maar als je er een verkeerd tikje tegenaan geeft gaat het ook meteen helemaal kapot.

Wel vreemd dat het zo spontaan in je broekzak is gebeurd, zou het met de warmte te maken kunnen hebben? Wellicht zette de behuizing door de warmte een beetje uit waardoor er meer spanning op het glas kwam, vervolgens bewoog je je been en werd het te veel. Zou wel heeeeel slecht zijn, het is ook maar een hersenspinsel.
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:12:
[...]
(bovendien worden er dan meer WP7 phones verkocht en dat vind ik mooi :P)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF0 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:12:
[...]

Het verschilt heel erg per dag hoe lang ik er mee kan, de ene dag is er amper een streepje van de accu af en de andere is hij half leeg aan het einde van de dag. Ik heb wel die 'find phone' onzin uitgezet. Het heeft nog nooit zo gewerkt als het moet en ik ben niet van plan om hem kwijt te raken. Ook heb ik de gps functie van de camera uitgezet. Ik heb 2 push mailboxen en bluetooth en wifi staan regelmatig aan.

Of de accutijd verbeterd naarmate de tijd vordert weet ik niet, na een tijdje speel je er toch minder mee. Nu is het zo af en toe een keer een applicatie erbij waar je in het begin als een malle alles uitprobeert :P.

@Severion, heel zuur! Als het echt 200 euro gaat kosten had ik een nieuwe 16GB versie uit Duitsland gehaald voor een paar tientjes meer! Gorilla glas staat er toch om bekend dat het alles of niets is? Kleine krasjes bestaan zo goed als niet, maar als je er een verkeerd tikje tegenaan geeft gaat het ook meteen helemaal kapot.

Wel vreemd dat het zo spontaan in je broekzak is gebeurd, zou het met de warmte te maken kunnen hebben? Wellicht zette de behuizing door de warmte een beetje uit waardoor er meer spanning op het glas kwam, vervolgens bewoog je je been en werd het te veel. Zou wel heeeeel slecht zijn, het is ook maar een hersenspinsel.

[...]

_/-\o_
Heb denk al mn theorie rond, van hoe het gebeurd zou moeten zijn.
ik had hem in mn vest gestopt, want ik ging net opweg naar de trein, op de fiets, zodat ik makkelijk muziek kan switche, en aangezien t n lekkere temperatuur was was mn vest niet dicht, en ik ben bang, dat ik een draai heb gemaakt, waardoor mn vest( met phone ) tegen de muur is aangekomen, want zoiets staat me bij van vanochtend, en eenmaal op het station aangekomen, toen zag ik pas dat er iets gebeurd was.

Het is wel duidelijk dat het met kracht is gebeurd, want er is ook n klein stukje glas weg, en de zijkant van de case is beschadigd (licht).

vraag me nu wel af, of dit gorilla glas is, want anders lijkt me het best makkelijk kapot te maken, en t is niet te hopen dat er straks weer een bokito ergens vrij gaat rondlopen :P

achja gebeurd is gebeurd, heb er weinig last van nu, behalve dat t opvalt in de zon en hopelijk houdt hij het nog lang vol, (op zn minst tot nieuwe wp7 modellen uit komen :9~ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:03:
[...]

Heb denk al mn theorie rond, van hoe het gebeurd zou moeten zijn.
ik had hem in mn vest gestopt, want ik ging net opweg naar de trein, op de fiets, zodat ik makkelijk muziek kan switche, en aangezien t n lekkere temperatuur was was mn vest niet dicht, en ik ben bang, dat ik een draai heb gemaakt, waardoor mn vest( met phone ) tegen de muur is aangekomen, want zoiets staat me bij van vanochtend, en eenmaal op het station aangekomen, toen zag ik pas dat er iets gebeurd was.

Het is wel duidelijk dat het met kracht is gebeurd, want er is ook n klein stukje glas weg, en de zijkant van de case is beschadigd (licht).

vraag me nu wel af, of dit gorilla glas is, want anders lijkt me het best makkelijk kapot te maken, en t is niet te hopen dat er straks weer een bokito ergens vrij gaat rondlopen :P

achja gebeurd is gebeurd, heb er weinig last van nu, behalve dat t opvalt in de zon en hopelijk houdt hij het nog lang vol, (op zn minst tot nieuwe wp7 modellen uit komen :9~ ).
Bokito glas is harder, en daardoor minder krasgevoelig; maar volgens mij persé minder breuk-gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:03:
[...]
Je wordt op je wenken bediend! :

Aap ontsnapt uit Blijdorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Crim schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:05:
Wat is de accuduur van jullie toestel?
Mijn toestel werkt niet goed (dus hij ligt gewoon thuis 1 keer per half uur mail ophalen en verder niks) en nog moet ik hem elke dag opladen..
Zaterdag-avond volledig opgeladen, zojuist heeft ie gemiept dat de batterij critically low is. Sinds die tijd 9 gesprekken mee gevoerd (geen idee hoe lang) en iets van een uur aan spelletjes gespeeld. Mijn Wifi staat aan, zit continu op 3G, en ik sync met 2 active exchange accounts (beide Google) "as items arrive". Hij heeft het dus iets van 60 uur volgehouden.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 31-05-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Dat lijkt er meer op, ik heb mijn accu voor de zekerheid maar meegestuurd. Kunnen ze daar misschien even doormeten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wahahaha gaat goed zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
Vandaag door Samsung de telefoon laten flashen. Ze hebben alleen de bootloader vervangen nadat de telefoon aan de USB JIG heeft gehangen. Daarna kon ik de updates uitvoeren.

Firmware revision number: 2424.11.3.1
Radio software version: 2424.11.2.2
Bootloader version: 5.3.0.4

Daarna kon ik de telefoon updaten via Zune naar 7392.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat had je eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Firmware: 2424.10.10.6
Radio software: 2424.10.10.6
Bootloader version: 4.10.1.9

[ Voor 19% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 31-05-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Precies wat ik heb dus. Vaag dat jij daar dan problemen mee had :) (althans, andere problemen dan ik, de jig icm Samsung Tool werkte bij mij wel).

Als je flasht, dan ben je je data toch ook kwijt?

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 31-05-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
.oisyn schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:03:
Precies wat ik heb dus. Vaag dat jij daar dan problemen mee had :) (althans, andere problemen dan ik, de jig icm Samsung Tool werkte bij mij wel).

Als je flasht, dan ben je je data toch ook kwijt?
Ze hebben een aantal dingen gedaan begreep ik. een boot file en een eboot file geupdate (.bin bestand en een eb0 bestand) die waren nodig voor de bootloader. Daarna de samsung tool gedraaid die ook op het internet staat op de samsung site.
Daarna was het pas weer mogelijk om de telefoon zelf in downloadmodus te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar was je WP7 installatie ook weer gereset?

.edit: oh wacht, het nb0 bestand zat er dus niet bij, dus geen nieuw OS.
mendel129 in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"

.edit2: hmm, maar jij hebt ook een nieuw firmware. Zoals ik die reactie lees moet je voor de nieuwe firmware ook het OS flashen.

[ Voor 88% gewijzigd door .oisyn op 31-05-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
.oisyn schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:37:
Maar was je WP7 installatie ook weer gereset?

.edit: oh wacht, het nb0 bestand zat er dus niet bij, dus geen nieuw OS.
mendel129 in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"

.edit2: hmm, maar jij hebt ook een nieuw firmware. Zoals ik die reactie lees moet je voor de nieuwe firmware ook het OS flashen.
ja, bij de eerste test hebben ze mijn telefoon helemaal geflashed. Ik zal even checken op een ander toestel waar ze alleen de bootloader hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:25:
[...]

ja, bij de eerste test hebben ze mijn telefoon helemaal geflashed. Ik zal even checken op een ander toestel waar ze alleen de bootloader hebben gedaan.
Yay mn jig is binnen gekomen :D
wel zielig voor de verkoper want die heeft er per ongeluk ( denk ik ) 2 gestuurd terwijl ik r voor 1 betaald hebt...

maar kga m dus nu ff testen en post zo hier of het gelukt is :D

edit.

Mijn telefoon net geflashd? , met de Samsung tool, hij is nu bootloader 4.10.1.9

Os version 7.0.7390
Firmware rev number 2424.10.10.6
Hdw rev 3.15.0.4
Radio sfw 2424.10.10.6
Radio hdw 0.0.0.800
Bootloader version 4.10.1.9
Chip soc version 0.36.2.0

En nu is die klaar met updaten naar 92 :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand kort een linkje geven naar de Samsung tool?
Weet iemand ook wat er verbeterd is in die firmware, ik heb namelijk regelmatig last van verboken gesprekken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:02:
Weet iemand ook wat er verbeterd is in die firmware, ik heb namelijk regelmatig last van verboken gesprekken :-(
Voila, was dat nu zo moeilijk zoeken?
RoccoS in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:02:
Dat verhelpt niet met de samsung tool. Wellicht wel met de nieuwe radio rom waar we het daarnet over hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou toestel terug en auto terug van vrouwlief, dus testen maar weer.
Ik kreeg zowaar een soort van stabiele verbinding met BT en mijn carkit. De verbinding ging nog niet helemaal zoals ik gewend ben, maar goed. Obstakel 1 overwonnen.

Vervolgens ging zowaar mijn telefoonboek synchroniseren! Punt 2 overwonnen.

Toen bellen: Eerst mijn vrouw. En jawel, weer dat blikkerige geluid, man! :(
Toen maar Voicemail gebeld. Geluid fluctueerde nog wel ietsjes, maar viel me niet tegen. Kreeg vervolgens wel een soort van melding in mijn display van mijn auto "even geduld aub". Op dat moment kon ik dus niet een keuze maken in het menu van mijn voicemail via het beeldscherm in de auto.

Poging 3 en 4, familie bellen. 2 keer voicemail en 2 keer geluid "goed" (genoeg)
Poging 5 maat gebeld, resultaat, ik hoor hem wel, hij mij niet :(

We gaan morgen weer eens verder kijken of het toestel bij het opnieuw betreden van de auto automagisch verbinding maakt met de BT set in de auto. Daarna nog een beetje bellen. Ik ben benieuwd of het beter wordt, of weer een gestage achteruitgang vertoont naarmate je vaker verbinding maakt.

Overigens zou mijn software bijgewerkt zijn, maar ik heb behoorlijk afwijkende versienummers t.o.v. Matthijs:
Firmware 2424.10.11.1
hw rev nr 3.15.0.4
Radio hw 0.0.0.800
bootloader 4.11.0.3

De versies van Matthijs zijn dus nieuwer.

[edit]Zit ik net wat oude posts te controleren, blijkt dus dat bovenstaande versies al ten minste op 19 april op mijn toestel stonden! ppaddo in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"
Wat nu software update gedaan? Ze hebben !@#$%^helemaal niets gedaan!

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 31-05-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:49:

Overigens zou mijn software bijgewerkt zijn, maar ik heb behoorlijk afwijkende versienummers t.o.v. Matthijs:
Firmware 2424.10.11.1
hw rev nr 3.15.0.4
Radio hw 0.0.0.800
bootloader 4.11.0.3
Dat zijn ook de nummers die ik heb - en volgens mij ook gewoon de nieuwste versie die je normaalgesproken zal hebben. Denk toch dat er iets anders aan de hand is dan software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:49:
Nou toestel terug en auto terug van vrouwlief, dus testen maar weer.
Ik kreeg zowaar een soort van stabiele verbinding met BT en mijn carkit. De verbinding ging nog niet helemaal zoals ik gewend ben, maar goed. Obstakel 1 overwonnen.

Vervolgens ging zowaar mijn telefoonboek synchroniseren! Punt 2 overwonnen.

Toen bellen: Eerst mijn vrouw. En jawel, weer dat blikkerige geluid, man! :(
Toen maar Voicemail gebeld. Geluid fluctueerde nog wel ietsjes, maar viel me niet tegen. Kreeg vervolgens wel een soort van melding in mijn display van mijn auto "even geduld aub". Op dat moment kon ik dus niet een keuze maken in het menu van mijn voicemail via het beeldscherm in de auto.

Poging 3 en 4, familie bellen. 2 keer voicemail en 2 keer geluid "goed" (genoeg)
Poging 5 maat gebeld, resultaat, ik hoor hem wel, hij mij niet :(

We gaan morgen weer eens verder kijken of het toestel bij het opnieuw betreden van de auto automagisch verbinding maakt met de BT set in de auto. Daarna nog een beetje bellen. Ik ben benieuwd of het beter wordt, of weer een gestage achteruitgang vertoont naarmate je vaker verbinding maakt.

Firmware 2424.10.11.1
hw rev nr 3.15.0.4
Radio hw 0.0.0.800
bootloader 4.11.0.3

De versies van Matthijs zijn dus nieuwer.

[edit]Zit ik net wat oude posts te controleren, blijkt dus dat bovenstaande versies al ten minste op 19 april op mijn toestel stonden! ppaddo in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"
Wat nu software update gedaan? Ze hebben !@#$%^helemaal niets gedaan!
ik heb de software versies gepost, niet de hardware versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:47:
[...]

Yay mn jig is binnen gekomen :D
wel zielig voor de verkoper want die heeft er per ongeluk ( denk ik ) 2 gestuurd terwijl ik r voor 1 betaald hebt...

maar kga m dus nu ff testen en post zo hier of het gelukt is :D

edit.

Mijn telefoon net geflashd? , met de Samsung tool, hij is nu bootloader 4.10.1.9

Os version 7.0.7390
Firmware rev number 2424.10.10.6
Hdw rev 3.15.0.4
Radio sfw 2424.10.10.6
Radio hdw 0.0.0.800
Bootloader version 4.10.1.9

En nu is die klaar met updaten naar 92 :)
alleen nog niet de nieuwere bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Probeer anders even die nieuwe Samsung firmware te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 01:40:
[...]

Probeer anders even die nieuwe Samsung firmware te flashen.
Nou, daar begin ik nog maar even niet aan zolang ik garantie heb.

Vanmorgen was er geheel in lijn met mijn verwachtingen weer met geen mogelijkheid verbinding te krijgen tussen de Omnia 7 en mijn BT kit. De BT kit zag mijn toestel nog wel en kondigde aan dat ie ging verbinden. Helaas lukte hem dat niet meer. Ik ga het toestel nu nog 1 keer terug brengen voor reparatie. Als ze er dan niet iets hardwarematigs aan veranderen ga ik toch eens met ze babbelen of er geen andere oplossing denkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik heb ook die gare bootloader die niet in download mode wil.
Mijn Omnia is een branded T-mobile exemplaar en ik wil graag de originele firmware flashen.

Iemand een JIG in de buurt van Den Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ppaddo schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:19:
[...]

Nou, daar begin ik nog maar even niet aan zolang ik garantie heb.
Sinds wanneer verlies je je garantie door officiele firmwares te flashen met een tool vrijgegeven door Samsung zelf?

Nvm, ik dacht dat het door Samsung zelf gereleased was, maar hij is gelekt blijkbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 01-06-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
gister ook even de nieuwe samsung firmware geflashed. ging prima.

nu dus op 7392 voor windows phone, nieuwe bootloader en nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hmm, hang net de omnia aan zune, krijg ik de 7392 update.
Alleen nog een nieuwe bootloader en firmware, one down two to go ;)

Weet iemand waar je de IE voorkeuren kan aanpassen voor generieke zoekfuncties?
Maw een keyword intoetsen op de url balk en dan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:11:
[...]

alleen nog niet de nieuwere bootloader.
Rofl idd, niet eens opgelet was al reuze blij dat downloadmode het weer deed, en ik de 92 update had -_-
kga kijken of ik het kan fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Domino schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:24:
Hmm, hang net de omnia aan zune, krijg ik de 7392 update.
Alleen nog een nieuwe bootloader en firmware, one down two to go ;)

Weet iemand waar je de IE voorkeuren kan aanpassen voor generieke zoekfuncties?
Maw een keyword intoetsen op de url balk en dan zoeken.
misschien moet je dan je ie landinstellingen op US zetten ?

settings, region & language en dan naar onderen scrollen...

[ Voor 6% gewijzigd door mcetweaker op 01-06-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Nee, dat is het niet. Als ik de URL balk een keyword intoets en enter geef opent IE www.google.de met als client identifier ms-hms-tmobile-de. Het resultaat is dus een aangepaste google pagina, net als bij bijvoorbeeld firefox.

Is domweg de branding van T-Mobile. Zal wel in de firmware zitten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Domino schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:12:
Nee, dat is het niet. Als ik de URL balk een keyword intoets en enter geef opent IE www.google.de met als client identifier ms-hms-tmobile-de. Het resultaat is dus een aangepaste google pagina, net als bij bijvoorbeeld firefox.

Is domweg de branding van T-Mobile. Zal wel in de firmware zitten ben ik bang.
misschien de nieuwe EU firmware van samsung flashen. die heb ik ook en bij mij opent bing in het geval van een keyword.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Dus toch een JIG in elkaar fabriceren, bootloader 4.10.1.9 hierzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ppaddo schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:19:
[...]
Vanmorgen was er geheel in lijn met mijn verwachtingen weer met geen mogelijkheid verbinding te krijgen tussen de Omnia 7 en mijn BT kit. De BT kit zag mijn toestel nog wel en kondigde aan dat ie ging verbinden. Helaas lukte hem dat niet meer. Ik ga het toestel nu nog 1 keer terug brengen voor reparatie. Als ze er dan niet iets hardwarematigs aan veranderen ga ik toch eens met ze babbelen of er geen andere oplossing denkbaar is.
Deja vu... :| Board laten vervangen is het enige wat werkt.

Bij mij werkt Bluetooth nu al enige weken probleemloos. Laatst een proefrit gemaakt in een auto met Bluetooth Audio mogelijkheid op de autoradio. Ook dat werkte feilloos.

[ Voor 12% gewijzigd door Devster op 01-06-2011 15:07 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:06:
[...]

Deja vu... :| Board laten vervangen is het enige wat werkt.

Bij mij werkt Bluetooth nu al enige weken probleemloos. Laatst een proefrit gemaakt in een auto met Bluetooth Audio mogelijkheid op de autoradio. Ook dat werkte feilloos.
Tell me about it. Maar nu de verkoper/Samsung zo ver krijgen dat ze dat ook daadwerkelijk doen!
Vrijdag gaat de soap weer verder, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Volgens mij heb ik de laatste versies allemaal.
Os version 7.0.7392
Firmware rev number 2424.10.11.1
Hdw rev 3.15.0.4
Radio sfw 2424.10.11.1
Radio hdw 0.0.0.800
Bootloader version 4.11.0.3

Als ik die Samsung tool run, wordt dan de telefoon helemaal geflashed? Heeft het uberhaupt zin voor mij?

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Domino schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:58:
Dus toch een JIG in elkaar fabriceren, bootloader 4.10.1.9 hierzo :(
Volgens mij snap je het niet helemaal. De jig heb je alleen nodig als je de telefoon niet in download mode kan krijgen. Ik heb ook 4.10.1.9, en die had ik vóór het runnen van de Samsung tool ook, maar ik kan na het runnen van die tool gewoon in download mode.
peterh schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:36:
Als ik die Samsung tool run, wordt dan de telefoon helemaal geflashed? Heeft het uberhaupt zin voor mij?
De Samsung tool hoef je alleen te runnen als je geen WP7 updates of restores kunt doen, en als je de 7392 update notification maar niet krijgt.

[ Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 01-06-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

.oisyn schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:44:
[...]
Volgens mij snap je het niet helemaal. De jig heb je alleen nodig als je de telefoon niet in download mode kan krijgen. Ik heb ook 4.10.1.9, en die had ik vóór het runnen van de Samsung tool ook, maar ik kan na het runnen van die tool gewoon in download mode.
[...]
De Samsung tool hoef je alleen te runnen als je geen WP7 updates of restores kunt doen, en als je de 7392 update notification maar niet krijgt.
Maar bij veel mensen met de 4.10.1.9 bootloader werkt de Samsung tool niet, omdat deze ook de download mode nodig heeft. Dan moet je wel met een jig aan de slag (of langs een Samsung service punt, maar dan ben je soms je toestel een paar dagen tot weken kwijt!). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

peterh schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:36:
Volgens mij heb ik de laatste versies allemaal.
Os version 7.0.7392
Firmware rev number 2424.10.11.1
Hdw rev 3.15.0.4
Radio sfw 2424.10.11.1
Radio hdw 0.0.0.800
Bootloader version 4.11.0.3

Ik heb exact dezelfde waardes, alles gedaan volgens de 'normale' procedure.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21
TF0 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:12:
[...]
...
Ik heb wel die 'find phone' onzin uitgezet. Het heeft nog nooit zo gewerkt als het moet en ik ben niet van plan om hem kwijt te raken.
...
Ik heb anders via die functie al een keer m'n telefoon (en m'n auto >:)) teruggevonden na een zware stapavond..

Wees gerust, ik reed niet zelf

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
.oisyn schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:44:
[...]

Volgens mij snap je het niet helemaal. De jig heb je alleen nodig als je de telefoon niet in download mode kan krijgen. Ik heb ook 4.10.1.9, en die had ik vóór het runnen van de Samsung tool ook, maar ik kan na het runnen van die tool gewoon in download mode..
Ik heb dus zoals eerder opgemerkt een bootloader die niet in download mode wil.
Ik krijg wel alle updates binnen maar wil van de t-mobile branding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Geweldig, heb vandaag m'n Omnia 7 binnen gekregen, krijg ik elke keer bij opstarten "The SIM card is missing or invalid. You can still make emergency calls if your service provider supports it." Heb al drie verschillende SIM kaarten geprobeerd, alledrie van KPN en perfect werkend op andere toestellen... de Omnia is simlock vrij dus dat is het ook niet. Denk dat ik hem meteen maar aanmeld voor reparatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
soganta schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:20:
Geweldig, heb vandaag m'n Omnia 7 binnen gekregen, krijg ik elke keer bij opstarten "The SIM card is missing or invalid. You can still make emergency calls if your service provider supports it." Heb al drie verschillende SIM kaarten geprobeerd, alledrie van KPN en perfect werkend op andere toestellen... de Omnia is simlock vrij dus dat is het ook niet. Denk dat ik hem meteen maar aanmeld voor reparatie...
Je hebt ze er ook goed om in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Caelorum schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:15:
[...]

Je hebt ze er ook goed om in zitten?
Ja, heb inmiddels 4 verschillende SIM-kaarten geprobeerd van verschillende providers. Laatste update erop gezet via Zune, haalt ook niets uit. SIM-lock is definitief disabled, dat heb ik gecontroleerd met *#7465625#. Vermoed een hardware probleem dus heb hem aangeboden ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Kun je het niet beter aanmelden als doa?
Dan krijg je direct een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Hmm,

Is het normaal dat de Omnia niet laad met een aansluiting op een standaard usb poort? Alleen de lader op netstroom werkt bij mij. Het batterij icoontje knippert wel met de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hij laad wel, maar heel moeizaam.
Ik denk dat de USB poorten gewoonweg niet genoeg spanning leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Lg102 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:52:
Hmm,

Is het normaal dat de Omnia niet laad met een aansluiting op een standaard usb poort? Alleen de lader op netstroom werkt bij mij. Het batterij icoontje knippert wel met de stekker.
Hij hoort dan gewoon te laden. Het feit dat hij het icoontje laat zien geeft ook aan dat hij dat zelf begrijpt.

Ik gok dat je hem nu aan de voorkant van je computerkast ingeplugt hebt - probeer een aan de achterkant?
Het kan namelijk zijn dat de spanning over de poorten aan de voorkant verdeeld wordt, en er zo dus te weinig over blijft om op te laden.
Is een verschijnsel dat wel vaker voorkomt, vooral op usb-hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
Vandaag een Omnia gehaald. Mezelf maar eens gaan verdiepen in firmware numbering enzo
Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.