Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een klein vergelijkend waren onderzoek gedaan met diverse bt carkits. De score tot nu toe:
  • VAG/Skoda premium BT kit: 1 keer verbinden, slechte geluidskwaliteit, daarna geen connectie meer voor elkaar gekregen
  • BT Kit in een C4: Systemen zien elkaar wel, maar krijgen geen verbinding. (dit systeem verbindt zelfs met een iPhone 3GS wat ook een redelijk drama schijnt te zijn).
  • Parrot Minikit Slim: Wel verbinden, maar continu drops van de verbinding en belabberde geluidskwaliteit
  • Parrot CK3100: Wel verbinding, slechte geluidskwaliteit (het pulseert in volume en klinkt blikkerig)
  • BT kit in een Toyota Auris: Wel verbinding, maar ook hier het geluid niet bepaald top.
De laatste twee heb ik slechts kort kunnen testen, dus geen idee hoe de verbinding daar op langere termijn bij zou zijn. Aanstaande dinsdag ben ik weer in de buurt van Coolblue, dus dan wip ik maar weer even binnen. Kijken of er nu een duurzamere oplossing geboden kan worden dan een software update.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had laatst een heel raar voorval met mn omnia7. Ik was aan het surfen via internet explorer (op de WP) en had WiFi + 3G aan. Het was een zware website die ik bezocht, maar normaliter had ik daar geen probleem mee. Tot 5 keer toe werd mijn omnia 7 vanuit het niets opnieuw opgestart nadat IE even bleef hangen bij het openen van een tweede tabblad.

Toen schoot me te binnen dat ik normaliter alleen 3G gebruikte als ik die site bezocht. Ik zette m'n WiFi uit en voilá: probleem opgelost! Raar he?

Dan nog een raar 'probleem'. Als ik de windows 7 wallpaper 'desert' als wallpaper op mijn omnia instel zie ik dat de lucht wat streperig is. Als op een oude windows 95 pc met 16bit ipv 32 bit kleuren. Maar, als ik dezelfde afbeelding in het menu pictures bekijk, even ver ingezoomed, dan zijn die strepen er niet en wordt de lucht netjes vloeiend weergegeven zoals 't hoort.

Iemand een idee hoe dat kan?

Als laatste: Ik merk dat mn omnia veel minder goed reageert (zowel touchscreen als software) als hij aan de stroom ligt (stopcontact, niet USB-aan-PC). Zodra ik hem van de stroom haal werkt ie soepel en probleemloos. Ook best gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:25:
Als laatste: Ik merk dat mn omnia veel minder goed reageert (zowel touchscreen als software) als hij aan de stroom ligt (stopcontact, niet USB-aan-PC). Zodra ik hem van de stroom haal werkt ie soepel en probleemloos. Ook best gek.
Dat heb ik een tijdlang ervaren als ik in bed lag en nog even een spelletje wilde spelen. Dan reageerde het scherm ook een stuk minder. Het vreemde is dat ik daar de laatste tijd geen last meer van heb...

Ik heb wel de firmware geupgrade, maar het is al langer goed dan sinds de upgrade...

Ik heb ook een nieuw matras. Zou het daar aan kunnen liggen? 8)7 (mijn oude matras had metalen veren, mijn nieuwe matras is van schuimrubber...)

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 04-06-2011 16:39 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ppaddo schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 08:42:
Gisteren een klein vergelijkend waren onderzoek gedaan met diverse bt carkits. De score tot nu toe:
Vandaag getest op een RNS315 met Parrot Bluetooth module (in Seat Altea XL Copa Business). Pairen ging wat vreemd, maar eenmaal gepaired werkte het prima, incl. Bluetooth audio.

Gisteren getest op een Columbus Radio/Navi in een Skoda Octavia Elegance Businessline. Pairen ging perfect, bellen ook. Bluetooth audio was me in die korte tijd niet gelukt.

Als ik dan jouw ervaringen lees, is de oorzaak (hardware) mij 100% duidelijk. Nu coolblue nog ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31

TF0

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:25:
Ik had laatst een heel raar voorval met mn omnia7. Ik was aan het surfen via internet explorer (op de WP) en had WiFi + 3G aan. Het was een zware website die ik bezocht, maar normaliter had ik daar geen probleem mee. Tot 5 keer toe werd mijn omnia 7 vanuit het niets opnieuw opgestart nadat IE even bleef hangen bij het openen van een tweede tabblad.

Toen schoot me te binnen dat ik normaliter alleen 3G gebruikte als ik die site bezocht. Ik zette m'n WiFi uit en voilá: probleem opgelost! Raar he?
Ik had vanmiddag toevallig een reboot, zo uit het niets. Was ook aan het browsen via Wi-Fi (volgens mij ook twee tabbladen). Daar heb ik normaal nooit last van, deed niets bijzonders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soganta schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:20:
Geweldig, heb vandaag m'n Omnia 7 binnen gekregen, krijg ik elke keer bij opstarten "The SIM card is missing or invalid. You can still make emergency calls if your service provider supports it." Heb al drie verschillende SIM kaarten geprobeerd, alledrie van KPN en perfect werkend op andere toestellen... de Omnia is simlock vrij dus dat is het ook niet. Denk dat ik hem meteen maar aanmeld voor reparatie...
Ik heb gister mijn simlockvrije Omnia 7 gekregen en had precies hetzelfde probleem. Ik kon wel mijn pincode invoeren en die werd vervolgens accepted (soms bleef die hierop hangen), maar daarna geen bereik en kon niet bellen etc. Ik heb een T-mobile sim van nog geen jaar oud. Vervolgens de T-Mobile sim van mijn vriendin erin gedaan en hij werkte wel goed, had gewoon bereik.

Vandaag langs de T-Mobile winkel en heb een nieuwe simkaart gekregen en voila probleem is opgelost. Mijn sim die niet op de Omnia 7 werkte, werkt overigens goed in mijn oudere Nokia en iPhone. Het is dus misschien het proberen waard om even langs de winkel van je provider te gaan en een gloednieuwe simkaart erin te plaatsen.

Verder heb ik net mijn telefoon geupdate en hij werkt erg fijn :*) Zeer tevreden tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devster schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:42:
[...]
Gisteren getest op een Columbus Radio/Navi in een Skoda Octavia Elegance Businessline. Pairen ging perfect, bellen ook. Bluetooth audio was me in die korte tijd niet gelukt.

Als ik dan jouw ervaringen lees, is de oorzaak (hardware) mij 100% duidelijk. Nu coolblue nog ;)
Dit meen je niet!

Dit is exact mijn auto en carkit (de Columbus is feitelijk niet de bt carkit maar slechts het scherm daarvan, de module zit vaak onder de passagiersstoel). Kan je aangeven hoe oud die auto ongeveer is, want dan zou ik redelijk goed moeten kunnen bepalen welke versie van de bt module er in zit?

Devster, hartelijk dank voor deze info, nu kan ik helemaal 'tot de tanden bewapend' richting Coolblue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ppaddo schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 22:10:
[...]

Dit meen je niet!

Dit is exact mijn auto en carkit (de Columbus is feitelijk niet de bt carkit maar slechts het scherm daarvan, de module zit vaak onder de passagiersstoel). Kan je aangeven hoe oud die auto ongeveer is, want dan zou ik redelijk goed moeten kunnen bepalen welke versie van de bt module er in zit?

Devster, hartelijk dank voor deze info, nu kan ik helemaal 'tot de tanden bewapend' richting Coolblue!
Een splinternieuwe demoauto bij de Skoda-dealer. Ze belden me tijdens de proefrit omdat ik mijn rijbewijs vergeten was (of dat ze het vergeten waren terug te geven). Geluidskwaliteit was prima.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:43
Hier met een 2009 Nissan Qashqai met Nissan Connect geen enkel probleem met bluetooth what so ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Lexus IS250 Sport werkt BT perfect, prima geluid en snelle connectivity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn gazelle fiets werkt BT ook prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:31:
Op mijn gazelle fiets werkt BT ook prima ;)
_O-

(zullen we het BT probleem hierbij dan maar weer laten rusten? Het staat wat mij betreft redelijk vast dat mijn exemplaar stuk is en dat de gemiddelde Omnia 7 prima werkt op dat gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Domino schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:29:
EAS icm exchange 2010?
Kan ik iig text berichten mee syncen.

Of zie ik iets over het hoofd?

/edit

Idioten, SMS sync is uit WP7 gehaald :(
Dat is wel een dealbreaker voor me. Was net van plan dit toestel aan te schaffen maar ga er weer eens over nadenken...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bolk schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 07:27:
[...]

Dat is wel een dealbreaker voor me. Was net van plan dit toestel aan te schaffen maar ga er weer eens over nadenken...
het zal uiteindelijk wel weer toegevoegd worden aan de EAS mogelijkheden van Windows Phone, maar zou zo maar Windows Phone 8 kunnen worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zojuist voor de derde keer mijn toestel ingeleverd bij de verkoper. Het BT probleem is volgens de medewerker een bekend iets. Hij wa dan ook verbaasd dat de vorige keer het moederbordje niet vervangen was.

We zullen wel weer anderhalve week moeten wachten. Hopelijk komt ie niet weer terug met als reparatie omschrijving "software update uitgevoerd". :O 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:06
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 22:02:
[...]

Ik heb gister mijn simlockvrije Omnia 7 gekregen en had precies hetzelfde probleem. Ik kon wel mijn pincode invoeren en die werd vervolgens accepted (soms bleef die hierop hangen), maar daarna geen bereik en kon niet bellen etc. Ik heb een T-mobile sim van nog geen jaar oud. Vervolgens de T-Mobile sim van mijn vriendin erin gedaan en hij werkte wel goed, had gewoon bereik.

Vandaag langs de T-Mobile winkel en heb een nieuwe simkaart gekregen en voila probleem is opgelost. Mijn sim die niet op de Omnia 7 werkte, werkt overigens goed in mijn oudere Nokia en iPhone. Het is dus misschien het proberen waard om even langs de winkel van je provider te gaan en een gloednieuwe simkaart erin te plaatsen.

Verder heb ik net mijn telefoon geupdate en hij werkt erg fijn :*) Zeer tevreden tot nu toe :)
Heb 4 verschillende SIM-kaarten geprobeerd van verschillende providers, die doen het allemaal in mijn TD2 maar niet in de Omnia 7. Heb hem inmiddels terug gestuurd en ben in afwachting van een nieuw exemplaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

mcetweaker schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:18:
[...]

het zal uiteindelijk wel weer toegevoegd worden aan de EAS mogelijkheden van Windows Phone, maar zou zo maar Windows Phone 8 kunnen worden denk ik.
Mag hopen op Mango dan... Vind het toch wel erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:16
Ook even een update van mijn bluetooth probleem:

Vlak voor het begin van een reis naar de States vorige maand ben ik voor de derde keer terug geweest naar Coolblue en heb ik een ander toestel meegekregen. Vanaf dat moment geen enkel probleem meer gehad met pairen.

Het is voor mij wel duidelijk dat er een serie in omloop is die problemen heeft. Jammer dat Samsung dit niet toe wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
Bolk schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:37:
[...]

Mag hopen op Mango dan... Vind het toch wel erg handig :)
zit niet in Mango, feature werd bijna niet gebruikt dus had geen hoge prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Ik heb een vraagje aan alle huidige omnia 7 gebruikers. Wat vinden jullie van het formaat? Hoe ga je er mee om. Tot nu toe ben ik als grootste telefoon een nokia N82 gewend die qua lengte en breedte kleiner is maar vele malen dikker. Ik heb redelijk kleine handen en ben dan ook bang dat ik het apparaat slecht met één hand kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
walletje-w schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:26:
Ik heb een vraagje aan alle huidige omnia 7 gebruikers. Wat vinden jullie van het formaat? Hoe ga je er mee om. Tot nu toe ben ik als grootste telefoon een nokia N82 gewend die qua lengte en breedte kleiner is maar vele malen dikker. Ik heb redelijk kleine handen en ben dan ook bang dat ik het apparaat slecht met één hand kan bedienen.
ik ben zelf 1mtr68 en heb ook kleine handen, maar bedienen gaat in de meeste handelingen prima met één hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walletje-w schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:26:
Dit was mijn grootste angst bij de aanschaf van de Omnia 7. Ik ben niet zo heel groot, met dus bijpassende handjes en had hiervoor een Sony Ericsson Xperia X1 met een schattig 3 inch schermpje.

De eerste paar dagen denk je echt "wat heb ik nu voor enorm toestel gekocht', maar dat went heel snel.
Persoonlijk vind ik het toestel niet super in je hand liggen. Je moet je wel redelijk bewust zijn dat je een gevoelig apparaat in je handen heb en een val richting harde ondergrond zal hem echt geen goed doen (zeg ik uit ervaring).

Maar nu ik er gewend aan ben, zou ik eigenlijk niet kleiner meer willen. Supertoestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
ppaddo schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:10:
[...]

Dit was mijn grootste angst bij de aanschaf van de Omnia 7. Ik ben niet zo heel groot, met dus bijpassende handjes en had hiervoor een Sony Ericsson Xperia X1 met een schattig 3 inch schermpje.

De eerste paar dagen denk je echt "wat heb ik nu voor enorm toestel gekocht', maar dat went heel snel.
Persoonlijk vind ik het toestel niet super in je hand liggen. Je moet je wel redelijk bewust zijn dat je een gevoelig apparaat in je handen heb en een val richting harde ondergrond zal hem echt geen goed doen (zeg ik uit ervaring).

Maar nu ik er gewend aan ben, zou ik eigenlijk niet kleiner meer willen. Supertoestel!
Haha toevallig ligt er nu een x1 naast me, die heb ik gekregen van mijn moeder omdat die hem van haar werk gekregen heeft maar ze kan er niets mee. Nu heb ik geprobeerd android erop te installeren en dat werkt, alleen de betrouwbaarheid is ver te zoeken.

Ik heb eigenlijk nog een vraagje. De toestelprijs is enorm gedaald en zeker in samenwerking met dit abbonoment is het een mooie aanbieding. Alleen vraag ik me af is het verstandig. Met Nokia die over een half jaar met nieuwe toestellen komt, dualcores die er aan gaan komen, update's op Nederlands gebied, "verouderde" hardware.

Mijn vraagje is dus in het kort. Denken jullie dat ik met een gerust hart nu deze telefoon kan halen of is het verstandig om nog even te wachten op nieuwe modellen die ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten.

Ik ben al gerustgesteld over de grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
walletje-w schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:31:
[...]

Haha toevallig ligt er nu een x1 naast me, die heb ik gekregen van mijn moeder omdat die hem van haar werk gekregen heeft maar ze kan er niets mee. Nu heb ik geprobeerd android erop te installeren en dat werkt, alleen de betrouwbaarheid is ver te zoeken.

Ik heb eigenlijk nog een vraagje. De toestelprijs is enorm gedaald en zeker in samenwerking met dit abbonoment is het een mooie aanbieding. Alleen vraag ik me af is het verstandig. Met Nokia die over een half jaar met nieuwe toestellen komt, dualcores die er aan gaan komen, update's op Nederlands gebied, "verouderde" hardware.

Mijn vraagje is dus in het kort. Denken jullie dat ik met een gerust hart nu deze telefoon kan halen of is het verstandig om nog even te wachten op nieuwe modellen die ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten.

Ik ben er blij mee, het toestel doet wat ik er mee wil kunnen. Mango update ga je ook krijgen op deze toestellen, dus waarom wachten ? Dualcore is echt (nog) niet nodig wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walletje-w schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:31:
[...]

Het is een 1 jarig abonnement, dus zo'n buil kan je er niet aan vallen. De Omnia 7 is voorlopig nog snel zat voor WP7. Je krijgt Mango (helaas alleen Nederlands toetsenbord en woordenboek, geen Nederlandse UI), dus wat wil je nog meer? Lekker nu de Omnia 7 nemen en dan over een jaartje een dan half jaar oude Nokia WP7?! (of een ander WP7 toestel) nemen.

Hou er overigens rekening mee dat nieuwe toestellen aanvankelijk wel weer in de € 500 en meer pricerange zullen vallen!

Kom op! Join the club! 8)

Echt bizar die prijsdalingen, nog geen half jaar geleden rond de 150 euro bij moeten leggen bij een 2 jarig VF B+S+W 200 abonnement! Die had nu bij een 1-jarig abonnement gratis geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 08-06-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Ik heb een vervelende bug in mijn toestel: Als ik tijdens een telefoongesprek een wissel tussendoor krijg, werkt mijn microfoon niet meer en kan de persoon mij dus opeens niet meer horen. Dit gebeurt dus zodra ik de wisselgesprek-toon hoor tijdens het gesprek. Hebben meer mensen hier last van, volgens mij heb ik dit pas sinds kort, waarschijnlijk na het updaten naar de 7092 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ongelofelijk wat een slechte verkopers allemaal in de stad. Ben bij vodafone geweest, belcompany, kpn. De meeste hebben nog maar net gehoord van windows phone 7 en de meeste durven ook nog te zeggen dat het een enorm slecht toestel is. Het jongentje bij vodafone liet vervolgens wel zijn stoere samsung galaxy s2 zien en stoer door de homescreens te bladeren.

Maar uiteindelijk heb ik hem bij belcompany toch nog even vast kunnen houden. Het bevalt me. Het is vele malen groter dan wat ik gewend ben, maar ik heb hem even in mijn broekzak gestopt en daar merk je hem amper. Vooral doordat hij vele malen dunner is (7 tot 9 mm dunner dan mijn huidige mobiel.) Ook qua grootte valt het hartstikke mee.

Ik ben om en ga hem halen :D. Helaas moet je dan weer zo lang wachtten met abonnement toesturen enzo. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

walletje-w schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:36:
Ongelofelijk wat een slechte verkopers allemaal in de stad. Ben bij vodafone geweest, belcompany, kpn. De meeste hebben nog maar net gehoord van windows phone 7 en de meeste durven ook nog te zeggen dat het een enorm slecht toestel is. Het jongentje bij vodafone liet vervolgens wel zijn stoere samsung galaxy s2 zien en stoer door de homescreens te bladeren.
Het viel mij ook al op toen ik een tijdje geleden een hoesje kocht: die verkoper had ook nog nooit een WP7 toestel vast gehad :X. Dus van die 'kwaal' heb ik hem maar even afgeholpen ;).
RoccoS schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:11:
Ik heb een vervelende bug in mijn toestel: Als ik tijdens een telefoongesprek een wissel tussendoor krijg, werkt mijn microfoon niet meer en kan de persoon mij dus opeens niet meer horen. Dit gebeurt dus zodra ik de wisselgesprek-toon hoor tijdens het gesprek. Hebben meer mensen hier last van, volgens mij heb ik dit pas sinds kort, waarschijnlijk na het updaten naar de 7092 update.
Ik heb nog nooit een wisselgesprektoon gehoord dus daar kan ik niet over meepraten maar ik moet zeggen dat de 7092 volgens mij wel het probleem heeft opgelost dat de microfoon uitviel aan het begin van het gesprek. Ik ben juist wel blij met 7092 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Heb nu toch een krasje in mn scherm. Ik denk dan ook niet dat dit Gorilla Glass is, zoals de SGS.
Zo'n 3mm lang, en een 1/2 mm diep in het midden.
Weet niet hoe hij er in gekomen is, maar ik denk eigenlijk dat het gebeurd is nadat een van mijn vrienden hem weg had gelegd zonder de (noreve) case weer dicht te doen.
Al zeilend op het ijselmeer wil de boel dan nog wel eens heen en weer gaan... Jammer maar helaas.

Iemand een idee wat het kost om zo'n kras weg te laten werken / het scherm te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Vandaag mij Omnia terug gekregen na "Reparatie" bij Solid Vision... Mijn klacht was dat het bereik steeds wegvalt of helemaal geen netwerk gevonden word.

Ik krijg het toestel terug met de melding: "Software update uitgevoerd" maar er staat de oudste firmware op en verder zijn er precies dezelfde problemen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crim schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:31:
Vandaag mij Omnia terug gekregen na "Reparatie" bij Solid Vision... Mijn klacht was dat het bereik steeds wegvalt of helemaal geen netwerk gevonden word.

Ik krijg het toestel terug met de melding: "Software update uitgevoerd" maar er staat de oudste firmware op en verder zijn er precies dezelfde problemen.... :(
Fijn is dat he? Ik vraag me wel eens af hoe grondig die testprocedures zijn bij die reparatiecentra...
Ik heb er helaas ook genoeg ervaring mee om te melden dat "software update uitgevoerd" zo'n beetje de standaard "oplossing" is, zelfs van (vermoedelijke) hardware problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, mijn omnia 7 is gestorven lijkt het. Kan ' em niet meer opladen! Zie alleen het witte samsung logo maar daar blijft ie het bij. Verschillende opladers geprobeerd[auto, usb en stopcontact].

Als mijn battery leeg was en ik moest em opnieuw opladen dan bleef ie altijd hangen op dat opstartscherm met samsung logo. Ik moest dan de battery eruit halen en weer erin doen en dan kon ie weer doorstarten. Maar niet wil ie niet meer opladen....Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Crim schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:31:

Hmm, bedankt voor de waarschuwing. Ik heb m'n Omnia ingeleverd bij PHC in Eindhoven om het bekende update probleem op te lossen dmv een firmware update. Volgens mij hebben ze het toestel teruggestuurd naar Samsung, hopelijk doen ze daar een echte update en niet alleen op papier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:50:
Damn, mijn omnia 7 is gestorven lijkt het. Kan ' em niet meer opladen! Zie alleen het witte samsung logo maar daar blijft ie het bij. Verschillende opladers geprobeerd[auto, usb en stopcontact].

Als mijn battery leeg was en ik moest em opnieuw opladen dan bleef ie altijd hangen op dat opstartscherm met samsung logo. Ik moest dan de battery eruit halen en weer erin doen en dan kon ie weer doorstarten. Maar niet wil ie niet meer opladen....Vreemd
Weet je zeker dat je batterij niet is overleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:43:
[...]

Weet je zeker dat je batterij niet is overleden
Doet het weer :-s avond lang aan de oplader van de auto en eindelijk opgeladen. Heb inmiddels een nieuwe accu besteld. Morgen laat ik mijn oude batterij leeglopen. Vervolgens ga ik kijken of het mogelijk is om 'em weer op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:04:
[...]

Doet het weer :-s avond lang aan de oplader van de auto en eindelijk opgeladen. Heb inmiddels een nieuwe accu besteld. Morgen laat ik mijn oude batterij leeglopen. Vervolgens ga ik kijken of het mogelijk is om 'em weer op te laden.
Klinkt eerlijk gezegd eerder als een defecte oplader voor aan het netstroom. Als het toestel wel in je auto wil laden, maar niet via het stopcontact lijkt me er niet veel mis met je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Goddomme, net van die Sennheiser oordopjes gekocht met remote en mic. Denk je dat dat werkt op een Omnia? Nee dus :(. Alleen de play/pause knop werkt. Kut Apple.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:54:
Goddomme, net van die Sennheiser oordopjes gekocht met remote en mic. Denk je dat dat werkt op een Omnia? Nee dus :(. Alleen de play/pause knop werkt. Kut Apple.
Apple? Wat hebben die te maken met Sennheiser dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Hij doelt waarschijnlijk op het feit dat Apple een proprietary formaat ingang/outgang van headset gebruikt. Wat redelijk hypocriet is aangezien Microsoft daar ook vaak een gewoonte van maakt. En als je dat denkt dat dat bij MS wel meevalt dan moet je maar 'ns een tijdje Linux gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door R_W op 17-06-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ppaddo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:16:
[...]

Apple? Wat hebben die te maken met Sennheiser dopjes?
Sony kwam met een dergelijke standaard voor MP3 spelers en telefoons, met een jack met 4 connectors, support voor een remote met 3 knoppen (play/pause, volume up+down) en een mic ingang. Toen kwam Apple, die dezelfde connector en interface hanteert maar lekker een andere implementatie gebruikt. Maar "made for iPod/iPhone/iPad" op je doosje zetten is natuurlijk een stuk hipper, dus hanteert iedereen de Apple standaard, en kan ik nu geen fatsoenlijke dopjes halen die mijn telefoon wél ondersteunt.
R_W schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:18:
Hij doelt waarschijnlijk op het feit dat Apple een proprietary formaat ingang/outgang van headset gebruikt. Wat redelijk hypocriet is aangezien Microsoft daar ook vaak een gewoonte van maakt.
Wat heeft Microsoft hiermee te maken? En waarom noem je mij hypocriet? Heb ik ergens gezegd dat MS het niet doet?

Wellicht ontgaat het je even dat MS ook vrij weinig te zeggen heeft over de implementatie van je headset op een WP7 telefoon, en het dus volledig in handen is van Samsung in dit geval?

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2011 16:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

.oisyn schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:25:
Wat heeft Microsoft hiermee te maken? En waarom noem je mij hypocriet? Heb ik ergens gezegd dat MS het niet doet?
Het leek dat je dat impliceerde...
.oisyn schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:25:
Wellicht ontgaat het je even dat MS ook vrij weinig te zeggen heeft over de implementatie van je headset op een WP7 telefoon, en het dus volledig in handen is van Samsung in dit geval?
Ik heb het bij MS niet over de implementatie van de headset, maar denk bijvoorbeeld aan Microsoft Office document formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er zijn tal van bedrijven die dat soort dingen doen, maar daar ging het hier niet over, of wel? ;)

Maar dit soort praktijken zorgen er wel voor dat ik de neiging krijg maar gewoon mee te doen met de rest. Bij apps had ik dat ook altijd, als een organisatie een app maakte was dat altijd puur voor iPhone. Gelukkig zie je de laatste tijd ook altijd wel een Android app, wat me doet geloven dat ze WP7 uiteindelijk ook omarmen.

[ Voor 62% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

You're right. Ik ben het natuurlijk met je eens dat het enorm frustrerend kan zijn voor de eindgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu twee weken een Samsung Omnia 7 in bezit.

In de eerste paar dagen heeft mijn vriendin er meer mee gespeeld dan ik en dus heb ik voor haar ook maar een besteld. Nu dus twee Omnia 7's in het huishouden:).

Bij die van mijn vriendin werkte de terug knop niet goed, alleen de rechterhelft werkte wat resulteerde dat je je gehele vinger op de terugknop moest drukken om terug te gaan. Direct de telefoon terug gebracht en een nieuwe gekregen.

Nu twee goed werkende telefoon in huis:).

Verder heb ik dit hoesje besteld:
http://www.case-mate.com/Samsung-Omnia-7-Cases/Case-Mate-Samsung-Omnia-7-Safe-Skin.asp

Bevalt erg goed en voor een super prijs.Inlusief schermprotecter. Verzenden duurde ongeveer een kleine week vanuit USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ik heb hem! :D Ben er tot nu toe erg tevreden mee. Alleen nu loop ik tegen één probleempje en google levert ook geen antwoord. Al mijn contacten staan op de simkaart en nu zie ik ook wel de knop "Import SIM contacts" enkel is die bij mij grijs zodat ik er niet op kan klikken. Ik weet zeker dat er contacten op mijn simkaart staan. Heeft iemand toevallig een idee hoe ik de contacten anders op het toestel krijg?

Edit: Solved. Heb een andere simkaart gebruikt, daar de contacten op gekopieerd en zo vervolgens de contacten kunnen importeren. Het is nu een prachtige lijst geworden! Ben echt enorm tevreden met de telefoon. Tot nu toe mis ik helemaal niets, qua formaat went het erg snel. Nog wel even kijken naar een screen protector maar volgens mij staan er al goede adviezen verder in dit topic dus die zal ik even opzoeken.

[ Voor 33% gewijzigd door walletje-w op 19-06-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonGraff
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2023
Ok, na veel research gedaan te hebben afgelopen weekend mijn abonnement verlengd, waarna de winkel mijn Omnia 7 afgelopen zondag via DPD verstuurd heeft... om daarna bij het depot in Joure zoek te raken... Dus mijn periode van uitkijken naar de ervaring met mijn nieuwe telefoon is dankzij DPD verlengd met ongeveer 3 weken (de tijd die ze nodig hebben voor hun officiele onderzoek, waarna ik pas een nieuwe zou kunnen ontvangen). Lekker dus.

Ik kan me gelukkig nog vermaken met al het goede nieuws omtrent Mango en wacht verder rustig af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@VonGraff. Laat ik je nog maar even extra geruststellen. Het is het wachtten meer dan waard. Ben er enorm tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Vandaag de Omnia weer terug van de reparatie gekregen, de firmware is nu 24.24.10.11.1 (ipv 10.10.6) en de bootloader 4.11.0.3 (ipv 4.10.1.9 die niet wilde updaten). Alles werkt weer naar wens en de 7392 update staat er eindelijk op!

Na twee weken m'n oude HTC TD2 met Win Phone 6.5 te gebruiken is het heerlijk om weer met de WP7 op de Omnia te spelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

gauchov6 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:47:
Na twee weken m'n oude HTC TD2 met Win Phone 6.5 te gebruiken is het heerlijk om weer met de WP7 op de Omnia te spelen... :)
Wat is WM6.5 dan beperkend he? Heb voor een vriendin het apparaat van haar (HTC Snap) opnieuw moeten configureren, maar man, wat een drame om alle instellingen te zoeken en aan te passen in vergelijking met WP7!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Net mijn telefoon voor de 2e keer terug gekregen van Solid Vision na "reparatie"..... Niet dus, hij werkt nog steeds niet naar behoren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb nu alweer 2 weken de Omnia 7 en ik ben er echt super tevreden over! Ik dacht dat ik nooit zou wennen aan touch sms/email maar dat valt niet tegen. Ik heb 1 issue met de GPS (die werkt niet als je geen GSM signaal hebt, bijvoorbeeld in een vliegtuig) maar dat mag de pret niet drukken.

Nu wachten op Mango en hopelijk Whatsapp, want met WM 6.5 heb ik al die jaren weer flink achter gelopen merk ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu sinds een maandje de omnia 7 en ik ben er helemaal tevreden mee. Liep van de week tegen een probleempje aan:de meegeleverde reisadapter van Samsung voor in het stopcontact doet het niet meer. Er is een pinnetje uit de mini-usb stekker. Moet nu dus opladen via laptop maar dat gaat errruuug traag.
ik ben verder helemaal niet zo technisch of natuurkundig, maar kan ik nu een Apple oplader (iphone 3g) gebruiken icm met de datakabel van mn omnia? of is er dan een probleem met voltages e.d. ? ik heb het tot nu toe nog niet durven proberen...
alvast bedankt voor t advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:51:
heb nu sinds een maandje de omnia 7 en ik ben er helemaal tevreden mee. Liep van de week tegen een probleempje aan:de meegeleverde reisadapter van Samsung voor in het stopcontact doet het niet meer. Er is een pinnetje uit de mini-usb stekker. Moet nu dus opladen via laptop maar dat gaat errruuug traag.
ik ben verder helemaal niet zo technisch of natuurkundig, maar kan ik nu een Apple oplader (iphone 3g) gebruiken icm met de datakabel van mn omnia? of is er dan een probleem met voltages e.d. ? ik heb het tot nu toe nog niet durven proberen...
alvast bedankt voor t advies!
Dit zou gewoon moeten werken, mocht de adapter te weinig amperage leveren dan zal 'ie gewoon langzaam (of niet) opladen, mocht 'ie te veel leveren dan is er niks aan de hand. Ik geloof dat het voltage op zulk soort USB adapters overal hetzelfde is.

Ik had gisteren overigens ineens dat de telefoon constant dacht dat de batterij helemaal leeg was en dus de melding "critically low" gaf en bij opladen niet voller leek te worden. Na een aantal dingen geprobeerd te hebben bleek de batterij er even uithalen de oplossing te zijn, gelukkig - daarna deed de indicator het weer prima. Was al even bang dat er iets stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:18:
[...]
Ik had gisteren overigens ineens dat de telefoon constant dacht dat de batterij helemaal leeg was en dus de melding "critically low" gaf en bij opladen niet voller leek te worden. Na een aantal dingen geprobeerd te hebben bleek de batterij er even uithalen de oplossing te zijn, gelukkig - daarna deed de indicator het weer prima. Was al even bang dat er iets stuk was.
Dat heb ik ook een keer gehad (ik heb m'n telefoon sinds januari). Bij mij was het al genoeg om de telefoon helemaal uit en weer aan te zetten...

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 21:31

Sorbo

Uw hulp in huis!

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:18:
[...]

Dit zou gewoon moeten werken, mocht de adapter te weinig amperage leveren dan zal 'ie gewoon langzaam (of niet) opladen, mocht 'ie te veel leveren dan is er niks aan de hand. Ik geloof dat het voltage op zulk soort USB adapters overal hetzelfde is.

Ah, heb ik ook gehad ja. Op advies van cpt.skydiver eventjes de batterij helemaal leeg laten lopen, de batterij er uit gehaald, even laten liggen en daarna weer helemaal bijgeladen. Fixed it. Vervelende was wel dat dat leeglopen een dag duurde, accu zat blijkbaar toch (bijna) helemaal vol :'D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Sorbo

Had je WP Bench moeten downloaden, en de optie battery moeten kiezen.
Die stresst je CPU totdat je batterij leeg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ON-VOOR-STEL-BAAR!

Ik heb zojuist contact gehad met Coolblue. Uiteraard heeft de reparatiedienst weer niets kunnen vinden van mijn klacht en het toestel is dus weer onderweg naar mij. Ik ga hem dus deze week voor de 4e (!!!) keer aanmelden voor mijn bluetooth klacht.

Zeker nu Devster bevestigd heeft dat een Omnia 7 gewoon kan werken met mijn BT carkit (en ik dit ook gemeld had bij de inname) had ik gehoopt dat het toestel echt gerepareerd zou zijn. Zeker omdat de baliemedewerker bevestigde dat het bekende problemen zijn. Nu is dat dus waarschijnlijk niet het geval (krijg het toestel vandaag retour, zal wel weer een software update gehad hebben).

En ondertussen mag ik lekker aanklooien met een antieke SE M600i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Stuurt Coolblue het toestel dan naar Solid Vision? Of proberen ze zelf het toestel te repareren?
Die van mij is intussen gerepareerd na 3 pogingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:56
ppaddo schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:28:
ON-VOOR-STEL-BAAR!

Ik heb zojuist contact gehad met Coolblue. Uiteraard heeft de reparatiedienst weer niets kunnen vinden van mijn klacht en het toestel is dus weer onderweg naar mij. Ik ga hem dus deze week voor de 4e (!!!) keer aanmelden voor mijn bluetooth klacht.

Zeker nu Devster bevestigd heeft dat een Omnia 7 gewoon kan werken met mijn BT carkit (en ik dit ook gemeld had bij de inname) had ik gehoopt dat het toestel echt gerepareerd zou zijn. Zeker omdat de baliemedewerker bevestigde dat het bekende problemen zijn. Nu is dat dus waarschijnlijk niet het geval (krijg het toestel vandaag retour, zal wel weer een software update gehad hebben).

En ondertussen mag ik lekker aanklooien met een antieke SE M600i...
Ik zou er wat wetsartikelen bij pakken en zeggen dat ze het moeten repareren en dat je anders je geld terug wilt. Ergens in het BW zal vast wle iets staan dat je kan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:59:
[...]

Ik zou er wat wetsartikelen bij pakken en zeggen dat ze het moeten repareren en dat je anders je geld terug wilt. Ergens in het BW zal vast wle iets staan dat je kan gebruiken :P
Mwah, ik probeer het eerst wel in den minne op te lossen. Op mogelijk een iets wat te korte klachtomschrijving na kan ik Coolblue niet echt betichten van slecht handelen. Ik heb niet het idee dat Coolblue zelf aan de toestellen rommelt. Daarnaast gaf de medewerker aan dat bij een 4e melding er wel naar alternatieven gezocht zal gaan worden.

Ik lees ook net de klachtafhandeling. Het probleem is niet gereproduceerd. Nogal logisch met een klacht omschrijving "wil met geen mogelijkheid verbinden via BT". Dat is wel erg kort door de bocht. (hij verbindt wel, maar pas daarna begint de ellende). Daar had ik zelf misschien ook alerter op moeten zijn. Morgen dus maar weer even langs bij mijn vrienden aan de Oudedijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Misschien is je carkit wel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
ppaddo schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:21:
[...]
Ik lees ook net de klachtafhandeling. Het probleem is niet gereproduceerd. Nogal logisch met een klacht omschrijving "wil met geen mogelijkheid verbinden via BT". D
Wel vreemd dat ze niet even contact met je opnemen dan, om even na te vragen wat precies het probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mwah, de klachtomschrijving moet ook duidelijk zijn. Ik heb zelf een tijdje in een telecomwinkel gewerkt en bij reparaties ging ik altijd nog even met de klant de problemen langs en liet ik zien wat ik noteerde als probleem omschrijving zodat we het erover eens waren dat het duidelijk was omschreven.

Anders loop je wel een aardige kans dat ze even testen of ze de Omnia met 2 of 3 andere apparaten kunnen verbinden en als dat lukt zeggen ze dat er niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn omnia 7 heeft een make-over; voor mensen die wat beters te doen hebben dan op hun telefoon letten en opladen ;)

Ik mis namelijk vooral degelijke bescherming en meer accu-tijd. Omnia 7 met Mugen 3600mAh en "verbouwt" casemate "barely there" hardcase:

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/IMG_5560.jpg

Ik zou willen dat fabrikanten zoals samsung en apple ook eens een strakke, wat dikkere/stevigere smartphones uitbrachten met een flinke accutijd. Eigenlijk is in dat opzicht een iphone of de omnia in mijn optiek een ruk-product die eigenlijk helemaal niet voldoet aan mijn wensen. Nouja nu iets meer :)

Na dag kalm gebruik ( redelijk wat gebeld/sms en beetje facebook ) heeft ie nog zeker 75% over. Ik zal nog wel melden als ik meer kan zeggen over hoe lang hij mee gaat nu..

Trouwens, met die dikke batterij achterop heb je ook meer grip met vasthouden, eigenlijk best fijn dus.. En omdat nu de knopjes verzonken liggen druk je die minder snel in als dat niet de bedoeling is..

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 01-07-2011 20:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperioN schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:33:
Misschien is je carkit wel stuk.
Nee, die is 100% zeker in orde. Zo'n beetje ieder ander toestel, van heel oud tot heel nieuw werkt er prima mee
Crim schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:47:
[...]

Wel vreemd dat ze niet even contact met je opnemen dan, om even na te vragen wat precies het probleem is..
Dat hebben ze ook geprobeerd, maar ik zat twee weken in Turkije te genieten van de zon. Vervolgens hebben ze gemaild met het verzoek zelf te bellen. Ik had ze terug gemaild dat ik vandaag contact met ze op zou nemen, maar blijkbaar is die mail niet op de juiste plek terecht gekomen, want vandaag lag het toestel dus -ongerepareerd- in de brievenbus. Van de week dus maar weer eens een keertje langswippen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(aangezien hier per ongeluk een dubbelpost stond van me ga ik hier maar weer verder :) )

Vanmiddag mijn toestel voor de 4e keer afgeleverd bij Coolblue. Zelfs de medewerker zelf (weer de zelfde als de vorige 2 keer) was verbaasd dat Samsung (daar ga ik vanuit wat er staat steeds "de fabrikant" op de afleverbonnen) niet gewoon het mobo vervangen heeft. Het is een bekend probleem, dus waarom er nu zo stug wordt volgehouden dat er geen probleem is vond hij ook vreemd. Ook heeft hij aangegeven dat ze wat sneller mogen werken daar, want 4 weken om vast te stellen dat er geen probleem is vond hij absoluut niet acceptabel.

Blijkbaar ben ik te goed van aard, want hij was bijna nog kwader dan ik dat het probleem met mijn BT niet opgelost is. Daarentegen heb ik mij nu wel voorgenomen dat als het probleem nu niet opgelost wordt, ik toch serieus om een ander toestel ga vragen met de nieuwe batch mobo's erin.

Ik heb BT gewoon veel te hard nodig in mijn auto om het te kunnen missen. Mijn veiligheid is mij te lief en daarnaast wil ik het risico op dure bekeuringen ook gewoon niet lopen.

Ik wacht dus maar weer in spanning af hoe snel het nu afgehandeld gaat worden. Al met al nu al bijna een half jaar onderweg met dit probleem.

[ Voor 189% gewijzigd door PaT op 02-07-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacko
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb sinds een aantal weken ook een omnia 7, en ben er zeer blij mee. Alleen heb ik problemen met smsjes versturen en ontvangen als mijn data verbinding aan staat. Heeft iemand anders daar ook problemen mee?
Ik heb de telefoon via Amazon.de besteld, en het is een t-mobile net niet branded telefoon (logo bij opstarten, zoeksite in browser na zoek toets).

OS version: 7.0.7392.0
Firmware rev : 2424.11.2.3
Hardware rev: 3.15.0.4
Radio software: 2424.11.2.2
Radio hardware: 0.0.0.800
Bootloader: 5.2.1.4
Chip SOC: 0.36.2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:55
Dacko schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:26:Ik heb sinds een aantal weken ook een omnia 7, en ben er zeer blij mee. Alleen heb ik problemen met smsjes versturen en ontvangen als mijn data verbinding aan staat. Heeft iemand anders daar ook problemen mee?
Ik heb de telefoon via Amazon.de besteld, en het is een t-mobile net niet branded telefoon (logo bij opstarten, zoeksite in browser na zoek toets).

OS version: 7.0.7392.0
Firmware rev : 2424.11.2.3
Hardware rev: 3.15.0.4
Radio software: 2424.11.2.2
Radio hardware: 0.0.0.800
Bootloader: 5.2.1.4
Chip SOC: 0.36.2.0
Ik ervaar het probleem niet. Probeer eens een unbranded Samsung FW te flashen.
Je kunt ze vinden op http://www.samfirmware.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Vanochtend een ontzettend vaag probleem gehad. Ik had gisteravond mijn telefoon uitgedaan met ong. 3/4 batterij, ik start hem net op zie ik dat mijn batterij critical low is.
Heeft iemand dit probleem ook ervaren? Ik zal vanavond of vanmiddag nog een keer proberen, maar zou niet zo mooi zijn als ik nu de dag voor mijn vakantie problemen krijg :")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
MarluXiaXl schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:35:
Vanochtend een ontzettend vaag probleem gehad. Ik had gisteravond mijn telefoon uitgedaan met ong. 3/4 batterij, ik start hem net op zie ik dat mijn batterij critical low is.
Heeft iemand dit probleem ook ervaren? Ik zal vanavond of vanmiddag nog een keer proberen, maar zou niet zo mooi zijn als ik nu de dag voor mijn vakantie problemen krijg :")
Even zoeken in dit topic is al vaker voor gekomen. Vaak helpt het door telefoon aan en uit te zetten of de batterij er weer opnieuw in en uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Domino schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:37:
[...]

Ik ervaar het probleem niet. Probeer eens een unbranded Samsung FW te flashen.
Je kunt ze vinden op http://www.samfirmware.com/.
Ik ervaar dat probleem ook niet. Ik zou idd eens proberen om andere FW te flashen of een complete reset uit te voeren.
MarluXiaXl schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:35:
Dat heb ik ook gehad, en er staat volgens mij een paar posts terug dat je de batterij eruit moet halen en dat hij daarna weer doet. Bij mij wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Bedankt @ 2 posts boven mij, ik had idd even moeten terug kijken. Maar accu er uit en er weer in levert geen verandering. Het blijft low, ik wacht het wel gewoon af en laad hem zo op en kijk of vanavond hetzelfde gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacko
TF0 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:54:
[...]

Ik ervaar dat probleem ook niet. Ik zou idd eens proberen om andere FW te flashen of een complete reset uit te voeren.
Harde of zachte reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Soft reset levert zeer waarschijnlijk geen resultaat.

FW update of hard reset lijkt me het meest voor de hand liggend. Ik zou sowieso een FW update doen, ben je gelijk van de t-mobile google zoekpagina (in het duits) af.

Je bent jammer genoeg wel al je lokaal opgeslagen items kwijt (oa sms en pop3 mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacko
Domino schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:27:
Soft reset levert zeer waarschijnlijk geen resultaat.

FW update of hard reset lijkt me het meest voor de hand liggend. Ik zou sowieso een FW update doen, ben je gelijk van de t-mobile google zoekpagina (in het duits) af.

Je bent jammer genoeg wel al je lokaal opgeslagen items kwijt (oa sms en pop3 mail).
Heh, aangezien ik toch moeite heb met smsjes ontvangen, maakt dat niet zoveel uit :)

En m'n dev unlocken, moet ik dat opnieuw doen of blijft dat gelden (gezien het volgens mij server-side opgeslagen wordt, of vergis ik me dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Blijft gelden, tenzij je 'm niet officieel hebt geunlockt en je de registry hack niet hebt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo een raar probleem, en ik dacht ik los het op met het upgraden naar de mango beta..
Maar ook niet

Het begon met de No-Do update, deze ging goed, maar bleek dat er daarna niet geupdate kon worden door de boat loader 4.10.1.9, toen een jig gebruikt (de rest werkte niet)
en geupdate....
daarna was de boatloader nog 4.10.1.9...
geen probleem...
nu dacht ik laatst ik ga hem naar de mango beta updaten, kijken wat er gebeurd..
ook steeds boatloader 4.10.1.9... , de rest van de firmware en de radio, ook allemaal nog steeds hetzelfde (2424.10.10.6)
maar wel os version 7661 nu.
...
iemand een idee =/
t irriteert me ineens ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat irriteert je nu dan? Het feit dat je er vanuit gaat dat het aan die bootloader-versie ligt, maar dat het nu gefixed is terwijl je nog steeds diezelfde bootloader versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38
Waarschijnlijk moet ie nog steeds de jig gebruiken om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:44:
Ik heb zo een raar probleem, en ik dacht ik los het op met het upgraden naar de mango beta..
Maar ook niet

Het begon met de No-Do update, deze ging goed, maar bleek dat er daarna niet geupdate kon worden door de boat loader 4.10.1.9, toen een jig gebruikt (de rest werkte niet)
en geupdate....
geen probleem...
nu dacht ik laatst ik ga hem naar de mango beta updaten, kijken wat er gebeurd..
ook steeds boatloader 4.10.1.9... , de rest van de firmware en de radio, ook allemaal nog steeds hetzelfde (2424.10.10.6)
...
iemand een idee =/
t irriteert me ineens ><
ja, de update is een OS update, geen firmware, booloader of radio updates. Dus dit is precies zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar bij mij is het probleem verholpen met de samsung fix, ik had 4.10.1.9, en nu heb ik nog steeds 4.10.1.9. Maw, het ligt imho niet aan de bootloader zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 04-07-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:44:
Maar ook niet

en geupdate....
geen probleem...
...
iemand een idee =/
t irriteert me ineens ><
Als het je irriteert kun je altijd bij samfirmware de laaste downloaden en die flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat net op die samfirmware site te kijken en daar staat dus ook een (speculatief) berichtje over de opvolger/vervanger van de Omnia 7. Het zou een SGS 2 met WP7 moeten worden.

Zou dat uberhaupt kunnen? Voldoet de hardware van de SGS 2 aan de eisen van Microsoft? Zo ja dan hebben we er in het WP7 kamp ineens een heel bruut toestel bij. S-Amoled 2 scherm, dualcore, misschien standaard meer geheugen dan die miezerige 8Gb? Dat zou zomaar een hoop gebruikers over de streep kunnen trekken!

Hier kan je er meer over lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkone.be
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11-2024
de laatste tijd heb ik een twee tal problemen met mijn omina7
- bij het bellen of gebeld worden loopt het vaak mis dat er geen geluid uit de telefoon komt de ontvanger hoort dan ook niets. als ik dan terug bel is alles in orde.
- sinds vorige week loopt de camera vast iedere keer als ik wil focussen op iets blijf de flitslamp branden en loopt de camera vast.
iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
ppaddo schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:20:
Ik zat net op die samfirmware site te kijken en daar staat dus ook een (speculatief) berichtje over de opvolger/vervanger van de Omnia 7. Het zou een SGS 2 met WP7 moeten worden.

Zou dat uberhaupt kunnen? Voldoet de hardware van de SGS 2 aan de eisen van Microsoft? Zo ja dan hebben we er in het WP7 kamp ineens een heel bruut toestel bij. S-Amoled 2 scherm, dualcore, misschien standaard meer geheugen dan die miezerige 8Gb? Dat zou zomaar een hoop gebruikers over de streep kunnen trekken!

Hier kan je er meer over lezen
Geloof er weinig van, enige SoC die nu gesupport zijn met WP7 zijn van Qualcomm.
De GSII heeft een Samsung eigen SOC volgens tweakers.

Daarnaast, de Omnia 7 is ook te krijgen in een 16 GB uitvoering :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Domino schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:45:
[...]
Geloof er weinig van, enige SoC die nu gesupport zijn met WP7 zijn van Qualcomm.
ARM v7 "Cortex/Scorpion" or better. (slide 7 van deze presentatie)
Die zijn allemaal ondersteund. Daarnaast wordt verwacht dat er nog wat meer bij komen (iig voor Nokia).

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 05-07-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Domino schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:45:
[...]

Niet omdat MS dat eist, maar omdat MS daar zelf drivers voor geschreven heeft. Je mag er gewoon een niet-Qualcomm soc in stoppen, alleen zul je dan zelf ook de drivers moeten schrijven. De SGS2 voldoet kwa hardware aan alle eisen van MS voor WP7.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 05-07-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
I stand corrected :)

I had een presentatie gezien waarin specifiek Qualcomm's SoC genoemd werden als nieuwe ondersteunde SoC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkone.be schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:18:
de laatste tijd heb ik een twee tal problemen met mijn omina7
- bij het bellen of gebeld worden loopt het vaak mis dat er geen geluid uit de telefoon komt de ontvanger hoort dan ook niets. als ik dan terug bel is alles in orde.
- sinds vorige week loopt de camera vast iedere keer als ik wil focussen op iets blijf de flitslamp branden en loopt de camera vast.
iemand een idee hoe dit op te lossen?
Eerste probleem is bekend en leek opgelost met Nodo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Iemand een Omnia7 met Telfort?
Ik krijg sinds vandaag blijkbaar MMSjes toegestuurd, wat natuurlijk niet vervelend is.
Echter, deze kan ik niet openen. De instellingen lijken onjuist.
Gevolg is dat ik constant SMSjes van telfort krijg waarin ik vriendelijk wordt verzocht om mijn toestelinstellingen aan te passen.

Geen enkel probleem zou je denken, ware het niet dat ik geen idee heb waar ik die moet aanpassen.
Automatisch late uitvoeren door een telfort instellingen SMS werkt niet, op het forum.telfort.nl zie ik ook geen informatie (daar is windows phone 7 helemaal onbekend) en op de telfort.nl site zie ik wel info over de HTC, maar die heeft een connection-app die ik op mijn Samsung (NoDO) niet heb.
Moet ik een APN toevoegen? Wat is de benaming etc?

Kan iemand mij hierbij helpen of wijzen op mijn fouten oid?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

koekiemonster schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:55:
Iemand een Omnia7 met Telfort?
Ik krijg sinds vandaag blijkbaar MMSjes toegestuurd, wat natuurlijk niet vervelend is.
Echter, deze kan ik niet openen. De instellingen lijken onjuist.
Gevolg is dat ik constant SMSjes van telfort krijg waarin ik vriendelijk wordt verzocht om mijn toestelinstellingen aan te passen.

Geen enkel probleem zou je denken, ware het niet dat ik geen idee heb waar ik die moet aanpassen.
Automatisch late uitvoeren door een telfort instellingen SMS werkt niet, op het forum.telfort.nl zie ik ook geen informatie (daar is windows phone 7 helemaal onbekend) en op de telfort.nl site zie ik wel info over de HTC, maar die heeft een connection-app die ik op mijn Samsung (NoDO) niet heb.
Moet ik een APN toevoegen? Wat is de benaming etc?

Kan iemand mij hierbij helpen of wijzen op mijn fouten oid?
Bij Vodafone heb je een nummer waar je naar kan smsen voor instellingen. Volgens mij heeft Samsung er ook een app voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Ik zoek me kapot.. telfort kan me op dit moment niet helpen :(

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 17-08 10:21
Samsung heeft inderdaad de Network Profiler app in de Samsung Zone van de marketplace. Misschien kan die je wat verder helpen.
De reviews van de app zien er echter niet heel hoopgevend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik kwam het volgende tegen:
http://qelp.telfort.nl/An...Mms/handmatig-instellen/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:28:
Samsung heeft inderdaad de Network Profiler app in de Samsung Zone van de marketplace. Misschien kan die je wat verder helpen.
De reviews van de app zien er echter niet heel hoopgevend uit.
Die app werkt hier prima, provider KPN/Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wait! WP7 kan wel MMS weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38
Jep, alleen bij de branded Omnia's zit je vast aan de instellingen van de provider (in mijn geval t-mobile duitsland...). In het register kon je volgens mij ADC aanzetten waardoor de telefoon wel automatisch de juiste instellingen op zou halen. Dan is dat samsung tooltje ook niet meer nodig.

Geen idee waarom ze dat uitgezet hebben :( .

edit: ik moet echt een keer een unbranded rom flashen :z

[ Voor 8% gewijzigd door cpt.skydiver op 06-07-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ah lol ik dacht dat het niet kon :)
Wat moet ik dan invullen voor KPN/Hi op mijn Trophy? De hi site zegt namelijk de connection setup wizard te moeten gebruiken maar die heb ik niet en in de beta NL marketplace kan ik hem niet vinden. (en de handleiding voor hhandmatig invullen wordt momenteel geschreven :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkone.be
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11-2024
ppaddo schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:17:
[...]

Eerste probleem is bekend en leek opgelost met Nodo..
neen niet echt heb de laatste update 7.0 (7392)
vandaag nog 4 oproepen gehad waarvan maar 1 direct van kunnen beantwoorden de andere moeten terug bellen ...
zou het aan te raden zijn eens te proberen met de pre-Mango?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hmm, misschien heb ik het per ongeluk goed gedaan.

Gelijk een unbranded rom geflashed en de samsung netwerk app geinstalleerd. Pas daarna de telefoon geupdatet.
Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.