Dat klopt, je moet het via een handelaar op ebay doen of een famillielid/vriend in dat land.
Dit heeft volgens mij te maken met de contracten die Nvidia heeft met de fabrikanten van laptops. Ik weet nog dat ik ook zo was bij de introductie van de 3xxx serie. Deze was ook sneller en goedkoper dan de Nvidia tegenhanger, maar het heeft toch bijna een jaar geduurd voordat je deze en de opvolger in OEM systemen zag zitten. De switch techniek van ATi zit ook in mijn 3/4 jaar oude MSI notebook. Het werkt maar ideaal is het nog niet. Niet alle programma's snappen de overschakeling naar een andere gpu en lopen dus vast of het venster wordt volledig wit.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:17:
Dat snap ik ook niet, waarom houd iedereen vast aan nvidia?
De HD5650 is even snel als de GT420, maar iedereen gebruikt de laatste. Terwijl ik toch echt vermoed dat de ATI kaart goedkoper is. Tevens is de openCL performance van Nvidia gewoon ruk.
True, je hebt optimus, maar tegenwoordig kan dat met ATI net zo makkelijk, kijk maar naar de nieuwe MBP's.
Ik ben nog niet vergeten hoe Nvidia miljoenen laptops om zeep heeft geholpen met de GT8xxx lijn en dat vervolgens stug bleef ontkennen.
Je kunt op forum.notebookreview.com Hearst555 (echte naam Chuck) contacten. Gaat ongeveer zo, samen met precieze opgaaf van je bestelling (CTO bij Lenovo UK) en minimaal 10% aanbetaling (misschien wat hoger als je de eerste keer besteld, weet ik niet). Hij stuurt bewijs wanneer hij je notebook heeft ontvangen en vraagt om het restant te betalen. Alles kan met PayPal betaald worden (buyers protection) want het loopt via zijn eBay shop. De Lenovo T420i/T420/T420s vallen onder de IWS van Lenovo, dus je kunt voor de 3 jaar on-site gaan. Die kost namelijk bijna niets.letsa schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:16:
[...]
Is dit mogelijk via de site? Zodra ik checkout doe bij de shop, is enkel een adres in United Kingdom te specificeren?
Voor als je ermee doorgaat, alvast succes!
Ik vroeg mij af ik ergens een gecalibreerd profiel kon vinden voor het scherm van mijn Asus N53SV, ik weet dat er een Au Optronics BW156HW01 v5 full HD scherm in zit, ik heb gezocht op google naar `BW156HW01 v5 calibrated display profile' en `asus n53 calibrated display profile', maar kon niets terug vinden.
Weten jullie waar ik dat kan vinden, of heeft een van jullie (met hetzelfde scherm) zelf een profiel aangemaakt? Ik gebruik hem namelijk voor fotobewerking maar beschik zelf niet over een Datacolor Spyder (of iets dergelijks).
Weten jullie waar ik dat kan vinden, of heeft een van jullie (met hetzelfde scherm) zelf een profiel aangemaakt? Ik gebruik hem namelijk voor fotobewerking maar beschik zelf niet over een Datacolor Spyder (of iets dergelijks).
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Iets calibratie wat niet eens het volledige sRGB spectrum kan weergeven is sowieso vrij hopeloos. Het enige wat dan merkbaar verandert is het wit, maar dat kan je imo prima doen via het intel configuratiescherm door de meest dominante kleur wat omlaag te halen.
Bij deze review Test Asus N53SV (X5MSV) Notebook - Notebookcheck.com Tests
Onder "Display" vind je in rode tekst de link "ICC Datei (Datacolor Spyder3Elite)".
Ik snap alleen het nut niet van zulke downloads. Als je brightness, kleurtemperatuur, etc anders is ingesteld door jou, of door een ander paneeltje tijdens de assemblage, dan de notebook waarop gekalibreerd is, dan kloppen de correcties van het profiel (en dus ook de delta-E) niet meer.
Ook ga je het niet redden met slechts één ICC profiel. Bij de meeste personen veranderd het omgevingslicht gedurende het verloop van de dag.
Onder "Display" vind je in rode tekst de link "ICC Datei (Datacolor Spyder3Elite)".
Ik snap alleen het nut niet van zulke downloads. Als je brightness, kleurtemperatuur, etc anders is ingesteld door jou, of door een ander paneeltje tijdens de assemblage, dan de notebook waarop gekalibreerd is, dan kloppen de correcties van het profiel (en dus ook de delta-E) niet meer.
Ook ga je het niet redden met slechts één ICC profiel. Bij de meeste personen veranderd het omgevingslicht gedurende het verloop van de dag.
[ Voor 3% gewijzigd door NxCPU op 18-04-2011 12:58 ]
Bedankt voor je reactie, maar in je review gaat het om de Asus N53SV met het 1366*768 paneel, ik heb het Full HD paneelNxCPU schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:50:
Bij deze review Test Asus N53SV (X5MSV) Notebook - Notebookcheck.com Tests
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Waarom schaf je niet een Huey Pro aan ?freddyronny schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:11:
[...]
Bedankt voor je reactie, maar in je review gaat het om de Asus N53SV met het 1366*768 paneel, ik heb het Full HD paneel
Ik weet dat die ook geen druk op de knop succes zijn, maar het komt wel dichtbij en kan het profiel ook nog aanpassen onder invlied van het omgevingslicht.
Je zal toch nog steeds een ander profiel moeten laden afhankelijk van het doel van je werk, Digitaal, Print, Office, whatever.
Ach ja, dat zal het wel zijn. Dan zal de noodzaak ook wel niet aanwezig zijn.
Deze grafische kaart kan ook het volgende (wat de iGPU HD3000 niet kan) :letsa schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:47:
....................
- NVIDIA NVS 4200M Graphics with Optimus Technology, 1GB DDR3 Memory
Bron : www.nvidia.com/object/notebook-nvs.htmlMultitasking: Drive up to 4 displays from a single notebook for unparalleled multitasking on a massive desktop environment.
Maar dit hangt natuurlijk er vanaf hoeveel van die 3 externe monitor aansluitingen de notebook fabrikant beschikbaar maakt hiervoor. Soms gaat het er niet om dat de dGPU sneller moet zijn dan de iGPU.
[ Voor 5% gewijzigd door NxCPU op 18-04-2011 22:57 ]
Op zich ga ik die feature waarschijnlijk toch nooit gebruiken. Daarnaast vind ik de Lenovo vs de XPS 15 wel erg duur voor (volgens mij?) mindere performance op het veld van gaming, voor een lagere prijs. Ik denk dat ik meer verwachtte van de NVIDIA NVS 4200M.NxCPU schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:53:
[...]
Deze grafische kaart kan ook het volgende (wat de iGPU HD3000 niet kan) :
[...]
Bron : www.nvidia.com/object/notebook-nvs.html
Daarentegen lijkt de betrouwbaarheid en de ergonomie van de T520 (toetsenbord + anti-glare) me weer beter dan de XPS...
Een lenovo is gewoon duur. punt.
Een xps kost €888.11 met i7, 1080p, GT525m
Een lenovo kost $2000 met i5, 1080p, brakke gpu (de nvs 4200 is ongeveer even snel in games als de intel 3000)
Dan is de vraag of je het dubbele wilt betalen voor betere bouwkwaliteit in het algemeen, en een mat scherm. Persoonlijk zeg ik dan nee. Maar als je zwemt in het geld zou ik niet moeilijk doen en gewoon de lenovo pakken.
Een xps kost €888.11 met i7, 1080p, GT525m
Een lenovo kost $2000 met i5, 1080p, brakke gpu (de nvs 4200 is ongeveer even snel in games als de intel 3000)
Dan is de vraag of je het dubbele wilt betalen voor betere bouwkwaliteit in het algemeen, en een mat scherm. Persoonlijk zeg ik dan nee. Maar als je zwemt in het geld zou ik niet moeilijk doen en gewoon de lenovo pakken.
Mag ik onze high-res freaks even een tip geven?
V&A aangeboden: Dell Precision M4300 - T7500 WUXGA Display - In nieuwstaat!
Het is dat ik al een laptop heb....
Ik kwam zojuist bij toeval enkele MSI notebooks tegen die hogere resolutie schermen hebben.
De MSI FX620DX en MSI GE620 lijken sterk op elkaar (afgezien van het uiterlijk) met o.a.:
15.6" - 1920 x 1080 - 2,4 kg - 2nd gen Core i cpu - GT540 - USB 3.0
Ik ben de GE620 en FX620 jammer genoeg nog niet tegengekomen in de pricewatch.
Ik ben de laatste tijd meer gaan letten naast hogere resoluties op het gewicht van de notebook. En 2,4 kg is mogelijk nog het overwegen waard, mede gezien je een hogere resolutie kan krijgen dan op een 14.x".
De MSI FX620DX en MSI GE620 lijken sterk op elkaar (afgezien van het uiterlijk) met o.a.:
15.6" - 1920 x 1080 - 2,4 kg - 2nd gen Core i cpu - GT540 - USB 3.0
Ik ben de GE620 en FX620 jammer genoeg nog niet tegengekomen in de pricewatch.
Ik ben de laatste tijd meer gaan letten naast hogere resoluties op het gewicht van de notebook. En 2,4 kg is mogelijk nog het overwegen waard, mede gezien je een hogere resolutie kan krijgen dan op een 14.x".
Het nadeel van de gevestigde orde is inderdaad dat deze vrij zwaar zijn. De xps 15 is 2.9KG zonder de 9 cel batterij...
Ik zie ze overigens wel in de PW staan, helaas zonder het 1080p scherm. http://tweakers.net/price...G3JREvSsrPjfRVZGetgOY7jAw maar standaard met $veel RAM.
Ik zie ze overigens wel in de PW staan, helaas zonder het 1080p scherm. http://tweakers.net/price...G3JREvSsrPjfRVZGetgOY7jAw maar standaard met $veel RAM.
Darkstone: Weet je iets meer van het scherm? kleurechtheid etc? Ik kan het namelijk niet terugvinden in het 'Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops'-forum of de daar genoemde links. Weet jij wat meer?Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:09:
Mag ik onze high-res freaks even een tip geven?
Ik weet het niet, maar je kan ervan uit gaan dat het een niet erg helder scherm is, met een heel hoog contrast (>600:1). Maar je doet het voornamelijk voor de pixels
Vind wel een voordeel van die XPS is dat deze geen numbpad heeft zodat het toetsenbord in het midden kan zitten. Dan ook de afmetingen, dat vind ik nu minder belangrijk dan het gewicht, maar kleine afmeting zou wel gewicht kunnen besparen. Een 15,6" (16:9) meet 34.54 cm × 19.42cm terwijl de meeste 15,6" notebooks ~ 38 x 25 cm meten. Als je dat iets meer weet te beperken zou je ook gewicht kunnen besparen zou ik denken.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:42:
Het nadeel van de gevestigde orde is inderdaad dat deze vrij zwaar zijn. De xps 15 is 2.9KG zonder de 9 cel batterij...
Klopt ja.Ik zie ze overigens wel in de PW staan, helaas zonder het 1080p scherm. http://tweakers.net/price...G3JREvSsrPjfRVZGetgOY7jAw maar standaard met $veel RAM.
Overigens:
In de TS zou onder 'Alternatieven' BTO wellicht ook bij kunnen?
pricewatch: Asus N53SV-SZ507V staat sinds vandaag in de pricewatch, voor vanaf 770 euro. Qua prijs is het een van de laagste (de laagste?) met een 1920 x 1080 resolutie op een 15". Nadeel ten opzichte van de duurdere broers is een mindere processor, Intel Core i5 2410M. Maar is nog wel Sandy Bridge dual core met turbo. Voordeel ten opzichte van XPS, is dat Asus 2 jaar garantie dat bovendien pickup and return garantie betreft.
Van pricewatch: Asus N53SV-SX289V is me overigens niet helemaal duidelijk wat de resolutie is. Ik hem 1 shop gezien die zegt dat het 1920 x 1080, maar vele andere is deze specificatie niet ingevuld. Maar met de lagere prijs van 745 en meer ram (6 i.p.v. 4 GB) verwacht ik eigenlijk niet dat deze 1920 x 1080 resolutie heeft.
Van pricewatch: Asus N53SV-SX289V is me overigens niet helemaal duidelijk wat de resolutie is. Ik hem 1 shop gezien die zegt dat het 1920 x 1080, maar vele andere is deze specificatie niet ingevuld. Maar met de lagere prijs van 745 en meer ram (6 i.p.v. 4 GB) verwacht ik eigenlijk niet dat deze 1920 x 1080 resolutie heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 27-04-2011 20:09 ]
Overigens, de F21 blijkt een IPS-achtig scherm te bevatten. Een verrassing voor mij.
Olaf beweert dat het een OCB scherm is, maar daar zet ik op dit moment vragen bij:
Edit: Nu al de lelijkste notebook van het jaar?

Olaf beweert dat het een OCB scherm is, maar daar zet ik op dit moment vragen bij:
Volgens de persconferentie zou dit type uitblinken in CRT-like zwarwaarden. Met een contrast van 396:1 lijkt dat een broodje aap verhaal...Olaf schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:05:
Het is geen ips, het is ocb of optically compensated bend van Toshiba.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 20:20 ]
Dell heeft ondertussen ook de Precision Mobile Workstation notebooks (m4600 en m6600) officieel gelanceerd! Deze zouden leverbaar moeten zijn vanaf de 10e mei.
http://en.community.dell....ble-worldwide-may-10.aspx
Met als leukste regeltje: It also offers astonishing 15.6” HD and FHD display options, including a PremierColor 100% color correct RGB LED display with IPS technology, for accurate color reproduction and brilliant images.
http://en.community.dell....ble-worldwide-may-10.aspx
Met als leukste regeltje: It also offers astonishing 15.6” HD and FHD display options, including a PremierColor 100% color correct RGB LED display with IPS technology, for accurate color reproduction and brilliant images.
[ Voor 6% gewijzigd door janvanmil op 27-04-2011 21:55 ]
Klopt. vermoeddelijk hetzelfde paneel als in de nieuwe lenovo en HP eitebook workstations die rond dezelfde tijd uitkomen.
Het meest opvallende aan dit scherm, is dat het voor zover ik weet het eerste scherm is met een eDP aansluiting in plaats van 40 kanaals LVDS.
Wikipedia: DisplayPort
Het meest opvallende aan dit scherm, is dat het voor zover ik weet het eerste scherm is met een eDP aansluiting in plaats van 40 kanaals LVDS.
Wikipedia: DisplayPort
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:17:
[afbeelding]
offtopic:
Inderdaad viel me ook al gelijk op, vind hem ook erg lelijk.
Inderdaad viel me ook al gelijk op, vind hem ook erg lelijk.

Zag net dat de HP Probook 6460b 14" notebook ook uitgerust zou kunnen worden met een 1600 x 900 resolutie, welke bovendien anti-glare zou zijn. Helaas is de Pricewatch slecht aangegeven en geeft de HP site ook niet direct uitsluitsel. Met overige specs als 2.02 kg, Sandy Bridge cpu en een prijs van ~ 1000 euro zou het niet slecht zijn. Hoewel ik het erg jammer vind dat er geen USB 3.0 ondersteund wordt. En het is nog maar de vraag of het echt 1600 x 900 is, anders blijft de Dell Latitude E5420 momenteel de enige recente, "betaalbare" 14" met een hogere resolutie dan 1366 x 768.
nieuws: Packard Bell introduceert 13,3"-laptop met 14"-scherm

Is iets waar ik al tijden afvraag waarom niet van zulke notebook uitkomt. En eigenlijk ook hier zeg. Aangezien het scherm op een bepaalde de beperkende factor is snap ik, maar met zulke brede bezels zou daar best wat af kunnen lijkt me. Ik juist deze ontwikkeling dus zeker toe. Nu nog wat aan het gewicht doen, want een 13,3" formaat notebook met een gewicht va 2,2 kg? Dat moet zeker beter kunnen, lijkt me. Nu nog hopen op een hogere resolutie. Of eigenlijk nog beter een 14" formaat notebook met een 15" scherm met 1920 x 1080?
Edit: hoorde eigenlijk en was al eerder geplaatst in Philflow in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook de..."

Is iets waar ik al tijden afvraag waarom niet van zulke notebook uitkomt. En eigenlijk ook hier zeg. Aangezien het scherm op een bepaalde de beperkende factor is snap ik, maar met zulke brede bezels zou daar best wat af kunnen lijkt me. Ik juist deze ontwikkeling dus zeker toe. Nu nog wat aan het gewicht doen, want een 13,3" formaat notebook met een gewicht va 2,2 kg? Dat moet zeker beter kunnen, lijkt me. Nu nog hopen op een hogere resolutie. Of eigenlijk nog beter een 14" formaat notebook met een 15" scherm met 1920 x 1080?
Edit: hoorde eigenlijk en was al eerder geplaatst in Philflow in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook de..."
[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 06-05-2011 17:11 ]
Ik vind een 14" scherm in een 13.3" notebook niet echt interessant, aangezien het dezelfde brakke 768p betreft..
En let niet op het plaatje! Je kan daar niet zien hoe groot de beizel is, zie bijvoorbeeld de webcam.
In het echt is hij zo:

Dat is misschien.. 2mm dunner dan de beizels van mn studio 15:

En die is 12mm breed uit het hoofd. Ik zal hem nog eens meten als ik een centimeter vind.
Edit: wacht dat klopt niet. dat plaatje is de 15". Maar dat plaatje van jou is overduidelijk een soep, de webcam zit bijvoorbeeld "in" het scherm..
En let niet op het plaatje! Je kan daar niet zien hoe groot de beizel is, zie bijvoorbeeld de webcam.
In het echt is hij zo:

Dat is misschien.. 2mm dunner dan de beizels van mn studio 15:

En die is 12mm breed uit het hoofd. Ik zal hem nog eens meten als ik een centimeter vind.
Edit: wacht dat klopt niet. dat plaatje is de 15". Maar dat plaatje van jou is overduidelijk een soep, de webcam zit bijvoorbeeld "in" het scherm..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 20:12 ]
Het idee van een dunnere bezet ben ik voorstander van, echter blijft de wens van > 768p inderdaad staan.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:52:
Ik vind een 14" scherm in een 13.3" notebook niet echt interessant, aangezien het dezelfde brakke 768p betreft..
Had het nog niet gezien, maar inderdaad wat dikke fake.[...] Maar dat plaatje van jou is overduidelijk een soep, de webcam zit bijvoorbeeld "in" het scherm..

Trouwens, ik heb nog nooit de moeite genomen om te kijken hoe zwaar de latitude Z is:
http://www.dell.com/us/business/p/latitude-z600/pd
16 inches, een grandioze 2.0KG. Helaas is dat met 4 cel batterij, maar 2.15KG met de 8 cel is uitstekend te pruimen. ware het niet dat de maximale resolutie maximaal 900p is.
Volgens het telegraafkopartikel van notebookcheck komt de opvolger binnenkort, bekend onder de naam XPS 15z.
New leaks detail Dell Adamo replacement lineup
http://www.dell.com/us/business/p/latitude-z600/pd
16 inches, een grandioze 2.0KG. Helaas is dat met 4 cel batterij, maar 2.15KG met de 8 cel is uitstekend te pruimen. ware het niet dat de maximale resolutie maximaal 900p is.
Volgens het telegraafkopartikel van notebookcheck komt de opvolger binnenkort, bekend onder de naam XPS 15z.
New leaks detail Dell Adamo replacement lineup
It's arrived:
http://www.mobile-review....dex_eng.shtml?33355#33355

Waar zijn mijn home/end toetsen gebleven?

YouTube: HP EliteBook 8460w, 8560w, 8760w Mobile Workstations
videobeelden van 8460w, 8560w en 8760w
videobeelden van 8460w, 8560w en 8760w
Ik wilde heel graag de nieuwe Dell XPS, vanwege het mooie FHD scherm.
Nu kreeg ik van mijn baas door, dat ik alleen mag kiezen tussen de Latitude, Vostro en Precision.
Ik heb een offerte voor een Latitude E6520 aangevraagd met de volgende optie:
15.6in UltraSharp FHD(1920x1080) Wide View Anti-Glare LED-backlit with Premium Panel Guarantee
Kan iemand mij de kwaliteit van dit scherm weergeven en dan vooral in vergelijking met het FHD scherm in de XPS...
Nu kreeg ik van mijn baas door, dat ik alleen mag kiezen tussen de Latitude, Vostro en Precision.
Ik heb een offerte voor een Latitude E6520 aangevraagd met de volgende optie:
15.6in UltraSharp FHD(1920x1080) Wide View Anti-Glare LED-backlit with Premium Panel Guarantee
Kan iemand mij de kwaliteit van dit scherm weergeven en dan vooral in vergelijking met het FHD scherm in de XPS...
Nifty: http://www1.euro.dell.com...~lt=popup&ref=CFG&ref=CFG
300Cd/m en 600:1 contrast en 60% gamut. Dat is vast geen goedkoop scherm, maar geen wide gamut.
300Cd/m en 600:1 contrast en 60% gamut. Dat is vast geen goedkoop scherm, maar geen wide gamut.
Ik mag hopen dat dit allemaal nog prototypes in hun begin fase zijn...Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:32:
It's arrived:
[afbeelding]
Dus hij komt niet in de buurt van het FHD scherm uit de XPS?Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:54:
Nifty: http://www1.euro.dell.com...~lt=popup&ref=CFG&ref=CFG
Jammer!
Ik ken uberhaubt maar 2 schermen die beter zijn dan hetgeen in de xps 15, dus dat was te verwachten.
Hoe kom je bij die informatiebladen bij dell?Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:50:
Ik ken uberhaubt maar 2 schermen die beter zijn dan hetgeen in de xps 15, dus dat was te verwachten.
Ik heb namelijk ook een offerte voor een Vostro 3750 liggen, die is bijna de helft goedkoper en heeft een 17,3-inch HD-LED-beeldscherm (1.600 X 900) met antireflectiecoating beeldscherm
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l502x
Dan voor de picogramweergave kiezen linksboven. Naar het scherm navigeren, en dan kiezen voor meer informatie.
Let erop dat het opgegeven contrast zo goed als nooit klopt. De rest van de gegevens zijn wel betrouwbaar.
Dan voor de picogramweergave kiezen linksboven. Naar het scherm navigeren, en dan kiezen voor meer informatie.
Let erop dat het opgegeven contrast zo goed als nooit klopt. De rest van de gegevens zijn wel betrouwbaar.
nieuws: Nieuw design XPS 15z-laptop duikt opVerwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:32:
It's arrived:
[afbeelding]
Ik ben erg benieuwd naar de 14" variant. Ik hoop op o.a. een > 768p resolutie en < 2.0 kg gewicht, enigszins compact design en USB 3.0. Maar ook de 15" hou ik in de gaten, zeker als deze < 2.4 kg wordt begint die ook wel interessant te worden.Na de 15"-versie zouden ook 14"- en 17"-varianten met Core i5- en Core i7-cpu's op de planning staan. Wanneer Dell de laptops uitbrengt is nog niet bekend.
[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 06-05-2011 16:47 ]
Blijkbaar heeft notebookcheck het ook door:
http://www.notebookcheck....2DE-Notebook.52621.0.html
http://www.notebookcheck....2DE-Notebook.52621.0.html
Gaan ze dat nu bij elke laptop vermelden?- Kein Full-HD Display
Wat dachten jullie van deze laptop dan?
Merk: BTO
CPU: Intel Core i7 620LM 2.40GHz
RAM: 4Gb BTO Selected DDR31333MHz (slot 1)
HDD: 320GB 7200 rpm, 16Mb cache (Max MB/s 80 lezen / 75 schrijven)
Scherm: 15.6 inch FULL HD LED Glare TFT, (resolutie 1920x1080)
Videokaart: ATI HD Mobility Radeon 5650 1GB DDR3
Batterij: 6-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Gewicht: 2.73 Kg
EXCL. Besturingssysteem.
€677,30
Ben namelijk opzoek naar een geschikte laptop voor Autodesk Inventor en SolidWorks. Deze specificaties en schermresolutie spraken mij wel erg aan.
Iemand op of aanmerkingen aan deze laptop?
Merk: BTO
CPU: Intel Core i7 620LM 2.40GHz
RAM: 4Gb BTO Selected DDR31333MHz (slot 1)
HDD: 320GB 7200 rpm, 16Mb cache (Max MB/s 80 lezen / 75 schrijven)
Scherm: 15.6 inch FULL HD LED Glare TFT, (resolutie 1920x1080)
Videokaart: ATI HD Mobility Radeon 5650 1GB DDR3
Batterij: 6-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Gewicht: 2.73 Kg
EXCL. Besturingssysteem.
€677,30
Ben namelijk opzoek naar een geschikte laptop voor Autodesk Inventor en SolidWorks. Deze specificaties en schermresolutie spraken mij wel erg aan.
Iemand op of aanmerkingen aan deze laptop?
Ik ben niet echt gecharmeerd van dat ding: http://www.anandtech.com/...nblb2-affordable-gaming/1.
Vooral omdat de xps 15 die letterlijk alles beter doet en bovendien slechts € 764,60 kost. Of € 859,11 als je een quad wilt.
Het scherm wat erin zit zit overigens ook in mijn studio 15.
Daarnaast, het design van de compal is knudde zoooo 2000
Edit: Ik zie nu pas dat er een i7-620LM in zit. Niet doen!
Dat ding is trager dan een midrange i5, veel duurder, en bovendien precies even zuinig bij normaal gebruik...
Vooral omdat de xps 15 die letterlijk alles beter doet en bovendien slechts € 764,60 kost. Of € 859,11 als je een quad wilt.
Het scherm wat erin zit zit overigens ook in mijn studio 15.
Daarnaast, het design van de compal is knudde zoooo 2000

Edit: Ik zie nu pas dat er een i7-620LM in zit. Niet doen!
Dat ding is trager dan een midrange i5, veel duurder, en bovendien precies even zuinig bij normaal gebruik...
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 00:15 ]
Ook op zoek naar een hoog resolutie scherm. Heb nu latitude D620 14 inch met 1400*900 en wil absoluut niet minder. Nu blijkt dit toch wat lastiger dan gedacht en ik had al bijna een XPS 15 besteld (wil geen 17 inch) toen mijn oog viel op een mediamarkt aanbieding.
De Asus N53SV-SZ404V voor 855 euro. (I7-2630QM, GT540M, 6GB mem, 7200rpm 750 GB HD en full HD scherm).
Vind de laptop niet de mooiste en mis het clicklet toetsenbord maar de specifiaties zijn verder volgens mij heel in orde. Nu heb ik begrepen dat de XPS een geweldig scherm heeft, iemand een idee hoe het met het scherm van de Asus gesteld is? Kan geen enkele review vinden over dit model.
De Asus N53SV-SZ404V voor 855 euro. (I7-2630QM, GT540M, 6GB mem, 7200rpm 750 GB HD en full HD scherm).
Vind de laptop niet de mooiste en mis het clicklet toetsenbord maar de specifiaties zijn verder volgens mij heel in orde. Nu heb ik begrepen dat de XPS een geweldig scherm heeft, iemand een idee hoe het met het scherm van de Asus gesteld is? Kan geen enkele review vinden over dit model.
Het is hetzelfde scherm als in deze laptop:
http://www.anandtech.com/...nge-156-1080p-take-four/6
Een vrij brak scherm, dus.
http://www.anandtech.com/...nge-156-1080p-take-four/6
Een vrij brak scherm, dus.
Ik weet niet of je haast hebt bij je aankoop, en uiteraard je kan eindeloos blijven wachten, maar er zijn geruchten dat Dell "binnenkort" de XPS lijn nieuwe modellen / update aankondigt. De notebook zouden dunner en lichter zijn. Misschien voor jou toch nog de moeite waard om op te wachten? Naar verluidt komt er naast de 15" en 17" ook een 14" uit. Ze zullen naar verluid Dell XPS 14z, 15z en 17z gaan heten. Zelf ben erg benieuwd naar de Dell XPS 14z.Altijd_Lastig schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:15:
Ook op zoek naar een hoog resolutie scherm. Heb nu latitude D620 14 inch met 1400*900 en wil absoluut niet minder. Nu blijkt dit toch wat lastiger dan gedacht en ik had al bijna een XPS 15 besteld (wil geen 17 inch) toen mijn oog viel op een mediamarkt aanbieding.
Niet echt haast, tot september de tijd. Dank, zeker de 14 inch lijkt me wel. Ik houd het nieuws in de gaten.Regeneration schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:48:
[...]
Ik weet niet of je haast hebt bij je aankoop, en uiteraard je kan eindeloos blijven wachten, maar er zijn geruchten dat Dell "binnenkort" de XPS lijn nieuwe modellen / update aankondigt. De notebook zouden dunner en lichter zijn. Misschien voor jou toch nog de moeite waard om op te wachten? Naar verluidt komt er naast de 15" en 17" ook een 14" uit. Ze zullen naar verluid Dell XPS 14z, 15z en 17z gaan heten. Zelf ben erg benieuwd naar de Dell XPS 14z.
Ik ben zelf opzoek naar een 14" laptop met minimaal 1600x900 resolutie. Naast de Sony C serie is mijn oog gevallen op de Dell Latitude E5420 en E6420. De E6420 is hoger geprijsd, maar bij sommige configuraties kan ik het prijsverschil niet verklaren.
Bijvoorbeeld de volgende configuratie:
Er zijn natuurlijk nog meer kenmerken/opties, maar die heb ik ook hetzelfde gehouden in de configuraties. De goedkopere E5420 heeft zelfs een grotere HD. De E6420 heeft dan wel een andere chipset, die een paar extra features heeft, maar dat is toch wel verwaarloosbaar?
Het is wel mogelijk om de E6420 met betere hardware te configureren dan de E5420, maar dat hoeft niet. Weet iemand waar dit prijsverschil in zit?
Update:
Ik heb met Dell gesproken en dit zijn de voordelen van de E6420:
- The E6 series can be configured with graphics cards and optional touch screen
- The optical drive is modular - that is you can replace the DVD drive with either a secondary hard drive or a battery
- The E6 series can also be connected to a battery slice to improve the battery performance.
- These are also of better build quality made of magnesium allow and are Military Standard certified - meaning rugged
- The E6 series also come with a rubber bumper on the screen for additional protection
- The E6 series also comes as standard with 3 years next business day onsite cover
Bijvoorbeeld de volgende configuratie:
E5420 | E6420 | |
CPU | i5 2540M | i5 2540M |
HD | 500GB @7200 | 320GB @7200 |
RAM | 4GB @1333 (2x2048) | 4GB @1333 (2x2048) |
Chipset | HM65 | QM67 |
Scherm | 14" 1600x900 | 14" 1600x900 |
Videokaart | Intel HD 3000 | Intel HD 3000 |
Accu | 9-cel (97WH) | 9-cel (97WH) |
Bleutooth | Ja | Ja |
Prijs | 1030 | 1200 |
Er zijn natuurlijk nog meer kenmerken/opties, maar die heb ik ook hetzelfde gehouden in de configuraties. De goedkopere E5420 heeft zelfs een grotere HD. De E6420 heeft dan wel een andere chipset, die een paar extra features heeft, maar dat is toch wel verwaarloosbaar?
Het is wel mogelijk om de E6420 met betere hardware te configureren dan de E5420, maar dat hoeft niet. Weet iemand waar dit prijsverschil in zit?
Update:
Ik heb met Dell gesproken en dit zijn de voordelen van de E6420:
- The E6 series can be configured with graphics cards and optional touch screen
- The optical drive is modular - that is you can replace the DVD drive with either a secondary hard drive or a battery
- The E6 series can also be connected to a battery slice to improve the battery performance.
- These are also of better build quality made of magnesium allow and are Military Standard certified - meaning rugged
- The E6 series also come with a rubber bumper on the screen for additional protection
- The E6 series also comes as standard with 3 years next business day onsite cover
[ Voor 14% gewijzigd door verytallman op 10-05-2011 14:29 ]
De nieuwe dell m4600 is beschikbaar op de website van dell.nl. Uit navraag via de webchat (Naresh Takemalla) blijkt dat de m4600 in Nederland NIET beschikbaar komt met het IPS scherm......
chat zegt me niet zo veel, heb je geen nummer van een account manager? Die leveren over het algemeen informatie die betrouwbaarder is.janvanmil schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:57:
De nieuwe dell m4600 is beschikbaar op de website van dell.nl. Uit navraag via de webchat (Naresh Takemalla) blijkt dat de m4600 in Nederland NIET beschikbaar komt met het IPS scherm......
Overigens geven ze vaak informatie die erop gericht is om je zo snel mogelijk te laten bestellen. Mocht een gevraagde optie pas later komen, zullen ze je dat niet altijd mededelen (als ze het zelf al weten).
Inderdaad, dat vond ik ook al vreemd. Het is wel zo dat ze Latitude E6xxx serie meer high-end zou zijn dan de Latitude E5xxx. Dit was bij de vorige modellen duidelijker, met als ik me goed herinner dat de E6xxx duidelijk lichter en dunner was extra features. Dat is nu inderdaad niet het geval, had zelfs verwacht dat de E6xxx toch minstens USB 3.0 als "extra feature" heeft maar dat heeft die dus ook niet. Wellicht dat de bouwkwaliteit van de E6xxx (iets) beter is, maar dat vind ik wel erg weinig voor het bedrag dat je extra moet betalen.verytallman schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 03:12:
[...]
Edit:
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is de prijs verlaagd is van de 1600 x 900 resolutie van de E5420, zo is nu de goedkoopste model met 1600 x 900 (met o.a. i3-2310M, Win7 Pro 64b, 2x 2 GB ram (1333 MHz), 320 GB HDD (7200 rpm), DVD brander, 6 cell accu): (669 + 49) * 1,19 = € 854,42
[ Voor 15% gewijzigd door Regeneration op 10-05-2011 11:15 ]
Uit een nieuwe navraag bij Dell blijkt dat het Full HD RGB scherm van de M4600 het IPS scherm is met 300 nits, 500:1 contrast en een pixel pitch van 0.179 mm.guapper schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:42:
[...]
chat zegt me niet zo veel, heb je geen nummer van een account manager? Die leveren over het algemeen informatie die betrouwbaarder is.
Overigens geven ze vaak informatie die erop gericht is om je zo snel mogelijk te laten bestellen. Mocht een gevraagde optie pas later komen, zullen ze je dat niet altijd mededelen (als ze het zelf al weten).
hoe heb je die informatie verkregen als ik vragen mag? Ben benieuwd of je mijn gevoel mbt chat kunt bevestigen..
Via de Chat (Ritam_Sengupta). Zodra je vragen gaat stellen over zakelijke producten zijn ze in eens veel behulpzamer. Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik de vraag verschillende keren heb moeten stellen. Voor meer informatie wordt ik doorverwezen naar de telefonische helpdesk.guapper schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:54:
![]()
hoe heb je die informatie verkregen als ik vragen mag? Ben benieuwd of je mijn gevoel mbt chat kunt bevestigen..
[ Voor 8% gewijzigd door janvanmil op 11-05-2011 11:04 ]
Tja, het is natuurlijk een vrij nieuw product: de knowledge base waar ze hun informatie uit halen zal wellicht nog niet zo uitgebreid zijn.
uhuuu
Daar kan HP een puntje aan zuigen, die durven het aan om 768p te leveren op een workstation class notebook...
Overigens, 1080p standaard15.6in Full High Definition (1920X1080) WLED LCD Panel [Inbegrepen in prijs]
15.6in High Definition (1366X768) Multi Touch WLED LCD Panel [meerprijs € 239,00]
15.6in Full High Definition (1920X1080) RGB LCD Panel [meerprijs € 260,00]
Zie http://content.dell.com/u...cd.aspx?c=us&l=en&ref=CFGguapper schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:54:
![]()
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 18:39 ]
Betaal je voor een Dell workstation ook niet standaard meer? (Niet dat ik een HP zou nemen)Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:35:
Overigens, 1080p standaardDaar kan HP een puntje aan zuigen, die durven het aan om 768p te leveren op een workstation class notebook...
Volgens mij is een dell workstation zelfs goedkoper. HP heeft echter een betere naam als je het mij vraagt.
Maar welke zou je kiezen? Nu de 8560w nog niet beschikbaar is, is een vergelijkbare M4600 ongeveer even duur als een 8540w. (circa 1850 ex btw). Hierbij heeft de m4600 een i5-2520m processor en het 'nieuwe' ips scherm en de 8540w heeft een i7-740qm processor en het dreamcolor 2 scherm.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:03:
Volgens mij is een dell workstation zelfs goedkoper. HP heeft echter een betere naam als je het mij vraagt.
Welke zou je op dit moment kiezen?
Ik zou geen "trage" i7-740m kopen. Ik zou dus voor de M4600 gaan met het RGBled IPS scherm.
De site vermeld niet dat het om een IPS scherm gaat, maar volgens de productpagina is er maar een scherm beschrikbaar wat 15.6" meet een een gamut hoger dan 80% heeft: een IPS scherm.
Edit: zielig, als je naar het RGBled scherm upgrade moet je ook de base upgraden voor €95. Zo kennen we jullie weer, dell...
De site vermeld niet dat het om een IPS scherm gaat, maar volgens de productpagina is er maar een scherm beschrikbaar wat 15.6" meet een een gamut hoger dan 80% heeft: een IPS scherm.
Edit: zielig, als je naar het RGBled scherm upgrade moet je ook de base upgraden voor €95. Zo kennen we jullie weer, dell...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 17:53 ]
Is de i7-740qm dan zoveel trager en ga ik dat merken? Zijn er nog andere redenen om voor de een of de ander te gaan?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:47:
Ik zou geen "trage" i7-740m kopen. Ik zou dus voor de M4600 gaan met het RGBled IPS scherm.
zie ik hier een mogelijkheid om een 10" ultraportable laptop te maken met ips scherm
(resolutie van 1280x800 lijkt me niet slecht + je kan het opslaggeheugen vermeerden met een microsd kaart), tenminste als er windows op te installeren is en een muis op aan te sluiten is?
Asus Eepad, met (afneembaar) toetsenbord:
reviews: Eee Pad Transformer: tablet of geen tablet
(resolutie van 1280x800 lijkt me niet slecht + je kan het opslaggeheugen vermeerden met een microsd kaart), tenminste als er windows op te installeren is en een muis op aan te sluiten is?
Asus Eepad, met (afneembaar) toetsenbord:
reviews: Eee Pad Transformer: tablet of geen tablet
Dat is misschien leuk, maar wel erg duur...
Ik vraag me ook af waar je zo snel een degelijke 10" notebook vind, ik zou dan gewoon voor de X220 12.5" gaan met IPS scherm. Voor ongeveer €1200 fully-loaded (8GB, SSD, i5-25xx, IPS) meen ik.
Ik vraag me ook af waar je zo snel een degelijke 10" notebook vind, ik zou dan gewoon voor de X220 12.5" gaan met IPS scherm. Voor ongeveer €1200 fully-loaded (8GB, SSD, i5-25xx, IPS) meen ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 00:26 ]
Hij staat wel voor 399 in de pricewatch, dat is 1/3 van de prijs van die x220
En hij heeft meer pixels in de hoogte, 800px vs 786px hehe:P
Maar de vraag is natuurlijk of er windows drivers voor zijn en is de hardware wel krachtig genoeg voor alledaags gebruik
En hij heeft meer pixels in de hoogte, 800px vs 786px hehe:P
Maar de vraag is natuurlijk of er windows drivers voor zijn en is de hardware wel krachtig genoeg voor alledaags gebruik
Windows draait niet op ARM devices. Dat betekent dat je het scherm moet vervangen.
€400 is wel een erg hoge prijs voor een 10" schermpje..
€400 is wel een erg hoge prijs voor een 10" schermpje..
Verwijderd
Ik snap de discussie hiervoor even niet. Kun je nog beter een pricewatch: Acer Aspire One 522-C5DKK kopen. Die heeft een 10,1" scherm met een resolutie van 1280x720 pixels
. De AMD APU zorgt ervoor dat je al je multimedia spul en HD kunt bekijken.
http://webwereld.nl/nieuw...dows-8-draait-op-arm.html
Wie weet in de toekomst:P. Goedkope mobiele apparaten met ips schermen lijken voorlopig alleen voorbehouden te zijn aan pad/tab/phone achtige dingen, als er een ips-scherm in een laptop zit moet het meteen een highend/workstationclass/premium zijn met de duurste opties, volgens mij is dit pure uitmelkerij
Wie weet in de toekomst:P. Goedkope mobiele apparaten met ips schermen lijken voorlopig alleen voorbehouden te zijn aan pad/tab/phone achtige dingen, als er een ips-scherm in een laptop zit moet het meteen een highend/workstationclass/premium zijn met de duurste opties, volgens mij is dit pure uitmelkerij
Verwijderd
De i5 2520M en i7 740QM komen volgens die tabel toch op ongeveer dezelfde score uit? Misschien is de i5 2520 nog een punt of 100 sneller. Lijkt me verwaarloosbaar als je de i7 740QM voor een stuk lager bedrag kunt aanschaffen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 00:58 ]
Als je nog even wacht komt de i7-2630QM ongetwijfeld voor een lager bedrag op de markt dan de huidige i7-740QM.
En vergeet niet dat de sandy bridge een stuk zuiniger is, de i7-7xxQM cpu's beschouw ik als een mislukking: extreem onzuinig, en slechts in enkele gevallen sneller dan de dualcores van zelfs de vorige generatie.
Ik vertrouw notebookcheck overigens niet echt. In grote lijnen klopt het allemaal wel, maar vaak liggen de scores van dezelfde processor meer dan 30% uiteen. Dat moet gewoon broddelwerk zijn.
En vergeet niet dat de sandy bridge een stuk zuiniger is, de i7-7xxQM cpu's beschouw ik als een mislukking: extreem onzuinig, en slechts in enkele gevallen sneller dan de dualcores van zelfs de vorige generatie.
Ik vertrouw notebookcheck overigens niet echt. In grote lijnen klopt het allemaal wel, maar vaak liggen de scores van dezelfde processor meer dan 30% uiteen. Dat moet gewoon broddelwerk zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 00:58 ]
Verwijderd
Jouw argument dat hij het duidelijk gaat merken koppelen aan deze grafiek is niet correct. Je ziet namelijk dat er weinig verschil is tussen de 720QM en de 2520M. Het verschil met de 740QM is dus nog kleiner. Nou laten we zeggen dat het verschil tussen de 740QM en de 2520M zo'n 100 punten is. Gaat hij dat merken? Ik denk het niet.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:54:
Als je nog even wacht komt de i7-2630QM ongetwijfeld voor een lager bedrag op de markt dan de huidige i7-740QM.
De onzuinigheid van die 740QM is wel iets om goed in het achterhoofd te houden en is zeker een reden om daar niet voor te kiezen. Ik zou overigens als workstation laptop eerder kiezen voor de i7-2630QM. Dat is immers een echte krachtpatser en investeren in een sterke goede processor kan volgens mij nooit kwaad.
Ik dacht ook oorspronkelijk dat hij het had over de vergelijking tussen de i7-720/740QM en sandy bridge quadcore
.

Verwijderd
Als ik er eentje met een i7-2720QM processor en 15.6in Full High Definition (1920X1080) RGB LCD Panel configureer kom ik uit op een bedrag van € 1.889,00 ex. Dit is alleen gelet op de processor al vele malen beter, zie grafiekje gepost door Darkstonejanvanmil schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:26:
[...]
Maar welke zou je kiezen? Nu de 8560w nog niet beschikbaar is, is een vergelijkbare M4600 ongeveer even duur als een 8540w. (circa 1850 ex btw). Hierbij heeft de m4600 een i5-2520m processor en het 'nieuwe' ips scherm en de 8540w heeft een i7-740qm processor en het dreamcolor 2 scherm.
Welke zou je op dit moment kiezen?
@Darkstone wat is die Base upgrade?

Hij zou volgens mij een error moeten geven als je niet de juiste base hebt. Wellicht is dat nog niet correct geïmplementeerd op de site.
Je vraagt je vast af waarom dit moet, daar kan ik antwoord op geven. Het nieuwe IPS scherm is het allereerste scherm met een eDP (embedded displayport) interface in plaats van lvds. Vermoedelijk heeft het daarmee te maken.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 01:25 ]
Dat van die CPU valt reuze mee: wanneer je de handel volledig belast, (bijvoorbeeld tijdens het renderen van een filmpje,) scheelt dat ongeveer 10% tot 12%; zeg 6 tot 7 minuten per uur. (Ik zie niet veel verschil tussen 5,5 of 6 dagen renderen; m'n laptop staat nu ook al 3 dagen te loeien). De meerprijs die daarvoor gerekend wordt is €180,- (op de XPS17) Wat betreft rekenkracht niet zo heel erg spannend dus.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 01:15:
[...]
Als ik er eentje met een i7-2720QM processor en 15.6in Full High Definition (1920X1080) RGB LCD Panel configureer kom ik uit op een bedrag van € 1.889,00 ex. Dit is alleen gelet op de processor al vele malen beter, zie grafiekje gepost door Darkstone.
@Darkstone wat is die Base upgrade?
Als je zaken als schijf-encryptie of andere extra's waar de 2720 ondersteuning voor bied gebruikt veranderen de zaken natuurlijk wel, omdat dat door de budget quadcores niet ondersteund wordt.
Niet echt laptop, maar het is absoluut high res:
nieuws: Samsung komt met 10"-tabletscherm met 2560x1600-resolutie
nieuws: Samsung komt met 10"-tabletscherm met 2560x1600-resolutie
Dat moet eigenlijk 1280*1600 zijn, ze maken namelijk gebruik van een rgbw opstelling waardoor de pixels 2x zo groot worden:
http://www.ephotozine.com...1/images/1181554986_0.jpg
http://www.ephotozine.com...1/images/1181554986_0.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 19:09 . Reden: kut hotlinkbeveiliging... ]
Nee. de subpixels worden dubbel zo groot, de resolutie neemt dus ook met de helft af.
Een normaal scherm van 1000px breed heeft eigenlijk 3000subpixels (1000 rood, 1000 groen, en 1000 blauw). Bij een rgbw pentile layout is dat 1500subpixels (375 rood, 375 blauw, 375 groen, en 375 wit). Volgens de marketingmensen bij samsung hebben deze 2 displays dezelfde resolutie...
Om eerlijk te vergelijken moet je de resolutie van een rgbw display door de helft delen.
Een normaal scherm van 1000px breed heeft eigenlijk 3000subpixels (1000 rood, 1000 groen, en 1000 blauw). Bij een rgbw pentile layout is dat 1500subpixels (375 rood, 375 blauw, 375 groen, en 375 wit). Volgens de marketingmensen bij samsung hebben deze 2 displays dezelfde resolutie...
Om eerlijk te vergelijken moet je de resolutie van een rgbw display door de helft delen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 11:13 ]
Meer nieuws over de 15z:
Edit: filmpje lijkt stuk. Dat ligt niet aan de syntax, op de bron hieronder is hij ook stuk.
Je kan hem wel hier bekijken: YouTube: Dell - coming soon
Edit: Op dit moment geeft hij een dikke error, het lijkt erop dat dit filmpje iets te vroeg is uitgelekt.
Edit: Hij doet het weer... youtube zit vast te bokken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=d5KERWR-yXk&feature=player_embedded]

Een oude bekende: de fan uitlaat tussen het schanier.

Bron: https://www.facebook.com/dell?sk=app_167296646656063 (Facebook
)
Edit: filmpje lijkt stuk. Dat ligt niet aan de syntax, op de bron hieronder is hij ook stuk.
Je kan hem wel hier bekijken: YouTube: Dell - coming soon
Edit: Op dit moment geeft hij een dikke error, het lijkt erop dat dit filmpje iets te vroeg is uitgelekt.
Edit: Hij doet het weer... youtube zit vast te bokken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=d5KERWR-yXk&feature=player_embedded]

Een oude bekende: de fan uitlaat tussen het schanier.

Bron: https://www.facebook.com/dell?sk=app_167296646656063 (Facebook
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 19:08 ]
Dat snelheidsverschil valt dus eigenlijk wel mee.guapper schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:48:
[...]
Dat van die CPU valt reuze mee: wanneer je de handel volledig belast, (bijvoorbeeld tijdens het renderen van een filmpje,) scheelt dat ongeveer 10% tot 12%; zeg 6 tot 7 minuten per uur. (Ik zie niet veel verschil tussen 5,5 of 6 dagen renderen; m'n laptop staat nu ook al 3 dagen te loeien). De meerprijs die daarvoor gerekend wordt is €180,- (op de XPS17) Wat betreft rekenkracht niet zo heel erg spannend dus.
Als je zaken als schijf-encryptie of andere extra's waar de 2720 ondersteuning voor bied gebruikt veranderen de zaken natuurlijk wel, omdat dat door de budget quadcores niet ondersteund wordt.
Als er geen andere dingen zijn welke een groot verschil met zicht mee brengen, zal de prijs dus de doorslag geven. Maar aangezien ik voor de 8540w heb ik een prijsopgave van 1800,- ex btw en de m4600 zit op 1775,- ext btw. zit is er weinig verschil. Zijn er dus nog andere aspecten om rekening mee te houden?
De standaard garantie bij HP is iig: 3 jaar carry-in (haal- en brengservice in sommige landen (upgrades worden apart verkocht)) 1 jaar garantie op de primaire accu of 3 jaar garantie op HP Long Life accu (alleen beschikbaar bij 3 jaar platformgarantie).Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:30:
Garantie. De M4600 bevat standaard 3 jaar NBD? garantie. Ik weer niet hoe dat bij HP is geregeld.
Dit zal dan via m'n systeembeheerder lopen, dus dan ben ik laptop minimaal een week kwijt. Dit zal ongeveer hetzelfde zijn als bij dell met de nbd-garantie.
on-site als in 'Dell komt naar u toe' dus.
Gewoon, omdat je soms je apparatuur niet een weekje kunt missen.
Gewoon, omdat je soms je apparatuur niet een weekje kunt missen.
[ Voor 44% gewijzigd door guapper op 14-05-2011 23:54 ]
Dat vind ik overigens een van de grootste pluspunten van dell. Gewoon dat ze zich realiseren dat er bij een workstation ook standaard workstation-class garantie hoort. Een bak van €2000 koop je heus niet als je hem prima een week kwijt kan zijn zonder schade.
Daar komt nog bij dat wanneer zulke garantie tegen een kleine vergoeding aangeboden wordt, ik ook het gevoel heb dat de fabrikant vierkant achter zijn product staat.
Bedankt, nu maar eens de mail afwachten en kijken of ik er een voor een goede prijs kan krijgen.
Verwijderd
Ik vind Dell qua consumenten garantie niet al te best. Maar één jaar standaard zelfs voor een dure XPS en voor een extra jaartje moet je vervolgens dik lappen laat staan meerdere jaren garantie. Voor 2 jaar garantie ben je nog eens 140 euro kwijt. Oke je hebt dan wel recht op reparaties binnen 5 dagen en thuis, maar dan nog de optie tot 2 jaar of meer Collect en Return wordt niet eens geboden.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:57:
Dat vind ik overigens een van de grootste pluspunten van dell. Gewoon dat ze zich realiseren dat er bij een workstation ook standaard workstation-class garantie hoort. Een bak van €2000 koop je heus niet als je hem prima een week kwijt kan zijn zonder schade.
Edit: Even snel gekeken. De prijzen van Toshiba vind ik een stuk schappelijker, eigenlijk een koopje
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 22:18 ]
Ik had het in dit geval over de zakelijke garantie. De consumentengarantie is inderdaad minder tenzij je de benodigde garantie upgrades koopt. En betere consumentengarantie vind je nergens.
Jawel. Via de telefoon.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:05:
maar dan nog de optie tot 2 jaar of meer Collect en Return wordt niet eens geboden.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 22:11 ]
Chaps,
Ik heb nu al 2 keer een Lenovo T420s via een eBay contact van Lenovo GB gekocht.
Beide keren was het 1600x900 (HD+) beeldscherm pussy.
Het is net alsof je naar zeer kleine vierkante blokjes zit te kijken. Ongeveer zoals het display boven op de voorkant van de nieuwere OV bussen. Gewoon een netkous over je beeldscherm.
Het lijkt net of de afstand tussen de pixels net iets te groot is. Een haarlijn of minder.
De monteur van Lenovo gaf mij ook gelijk om het niet te accepteren. Hij voegde er wel aan toe ook één exemplaar gezien te hebben zonder het probleem. Van een Yank die in Amsterdam was voor zijn werk en setvice nodig had (voor zijn notebook neem ik aan).
Het zou dus de huidige batch beeldschermen kunnen zijn.
Ik heb inmiddels retour gestuurd met een verzoek om restitutie.
Had geen zin om nog een lot in de loterij te kopen.
Ik begin er moedeloos van te worden dat er geen notebook met een fatsoenlijk 13.3" of 14" beeldscherm te krijgen is.
Voor GBP1275,98 mag je toch minstens een redelijk beeldscherm verwachten ?
Is dit nu hetzelfde bij het beeldscherm van de T420 ?
Ik heb nu al 2 keer een Lenovo T420s via een eBay contact van Lenovo GB gekocht.
Beide keren was het 1600x900 (HD+) beeldscherm pussy.
Het is net alsof je naar zeer kleine vierkante blokjes zit te kijken. Ongeveer zoals het display boven op de voorkant van de nieuwere OV bussen. Gewoon een netkous over je beeldscherm.
Het lijkt net of de afstand tussen de pixels net iets te groot is. Een haarlijn of minder.
De monteur van Lenovo gaf mij ook gelijk om het niet te accepteren. Hij voegde er wel aan toe ook één exemplaar gezien te hebben zonder het probleem. Van een Yank die in Amsterdam was voor zijn werk en setvice nodig had (voor zijn notebook neem ik aan).
Het zou dus de huidige batch beeldschermen kunnen zijn.
Ik heb inmiddels retour gestuurd met een verzoek om restitutie.
Had geen zin om nog een lot in de loterij te kopen.
Ik begin er moedeloos van te worden dat er geen notebook met een fatsoenlijk 13.3" of 14" beeldscherm te krijgen is.
Is dit nu hetzelfde bij het beeldscherm van de T420 ?
Hear, hear...NxCPU schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:01:
Ik kan maar een ding zeggen: wil je een fatsoenlijk 14" scherm, shop eer zelf een in. Het aanbod is echt bedroevend. Het helpt ook dat er nauwelijks reviews te vinden zijn van 14" met 900p.
Bijvoorbeeld: http://www.anandtech.com/...40w-onthego-workstation/6

Misschien is de Alienware M14X is iets voor je? 14 inch in combinatie met een 1600 x 900 scherm.
Wel prijzig.
Wel prijzig.
Komt Dell er zelf voor uit dat het scherm van de Alienware M14X slecht is ?
-----
Ik ben bang dat 2 anderen nu een refurb (mijn retouren) zullen ontvangen.
Ik zag afgelopen zondag bij Paradigit (Koningsplein in A'dam) een Asus N53 nog wat voor een kleine €800,-- en zelfs die had (vergeleken met een T420s) een beter beeldscherm.
Ik heb ze natuurlijk niet naast elkaar gezien en de showroom van Paradigit is een andere omgeving dan bij mij thuis.
Maar toch, in ieder geval geen vierkantjes en 1920x1080, maar helaas 15.6".
Ik denk dat ik straks toch maar gewoon één notebook van 17" aanschaf en daarmee ga rond leuren.
I.p.v. een handzame 13.3"/14" met alleen office en dev applicaties en een 17" met alleen grafische applicaties die voornamelijk thuisblijft.
Of misschien toch de raad van een collega opvolgen :
Als wat je zoekt niet te krijgen is in 13" en 14", moet je het een trapje hoger zoeken. Maar ja 15.6" is wat minder handzaam.
Ik bedoel hiermee de afmeting, niet het gewicht.
-----
Ik zag afgelopen zondag bij Paradigit (Koningsplein in A'dam) een Asus N53 nog wat voor een kleine €800,-- en zelfs die had (vergeleken met een T420s) een beter beeldscherm.
Ik heb ze natuurlijk niet naast elkaar gezien en de showroom van Paradigit is een andere omgeving dan bij mij thuis.
Ik denk dat ik straks toch maar gewoon één notebook van 17" aanschaf en daarmee ga rond leuren.
I.p.v. een handzame 13.3"/14" met alleen office en dev applicaties en een 17" met alleen grafische applicaties die voornamelijk thuisblijft.
Als wat je zoekt niet te krijgen is in 13" en 14", moet je het een trapje hoger zoeken. Maar ja 15.6" is wat minder handzaam.
Zie http://content.dell.com/n...isplay-3d-aw.aspx?ref=CFG.
Een onbekend contrast en een gamut van 45%, dat kan gewoon geen goed scherm zijn.
Edit: en sowieso, de m14x is 3cm minder breed en 0.03kg zwaarder dan de xps 15, en voor de rest vrijwel identiek.. Ik zou dan gewoon een 15" nemen en die 3cm voor lief nemen.
Een onbekend contrast en een gamut van 45%, dat kan gewoon geen goed scherm zijn.
Edit: en sowieso, de m14x is 3cm minder breed en 0.03kg zwaarder dan de xps 15, en voor de rest vrijwel identiek.. Ik zou dan gewoon een 15" nemen en die 3cm voor lief nemen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 21:25 ]
Verwijderd
Kun je niet gewoon een workstation nemen ipv een 17inch notebook als je die toch alleen thuis gaat gebruiken. Voor onderweg neem je dan gewoon een Dell XPS 15 met uitstekend FullHD scherm of een zakelijke variant met eenzelfde FullHD schermNxCPU schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:15:
Komt Dell er zelf voor uit dat het scherm van de Alienware M14X slecht is ?
-----
Dan zou ik eerder opteren voor een wat krachtigere xps 15 met een extern scherm (of 2).
Ik ben overigens geen fan van het meeslepen van 17" notebooks...
Ik ben overigens geen fan van het meeslepen van 17" notebooks...
Daar ben ik ook geen fan van. Maar ja die optie wordt steeds aantrekkelijker. 
Het moeten beiden notebooks zijn.
Die 17" wordt met zekerheid een Dell M6600.
Reden dat het thuis ook een notebook moet zijn :
Mijn desktop thuis, benader ik nu met VNC (over het thuisnetwerk) vanaf de bank, of vanaf de keukentafel, of vanaf het balkon, etc.
Probleem is dat de beeldschermen van de desktop dus 1920x1080 en 2560x1600 zijn.
Lekker scrollen dus op mijn oude notebook met een 1600x900 scherm.
Ik kan dat scrollen alleen verhelpen door op de desktop een lagere resolutie in te stellen, of de software ook op het notebook te installeren. Maar die trekt de grafische applicaties dus niet.
Daar wil ik vanaf. Vandaar maar vervanging door een notebook.
Het moeten beiden notebooks zijn.
Die 17" wordt met zekerheid een Dell M6600.
offtopic:
Zodra Dell mijn laatste vraag heeft beantwoord over natuurlijk weer het beeldscherm. Zucht!
Zodra Dell mijn laatste vraag heeft beantwoord over natuurlijk weer het beeldscherm. Zucht!
Reden dat het thuis ook een notebook moet zijn :
Mijn desktop thuis, benader ik nu met VNC (over het thuisnetwerk) vanaf de bank, of vanaf de keukentafel, of vanaf het balkon, etc.
Probleem is dat de beeldschermen van de desktop dus 1920x1080 en 2560x1600 zijn.
Lekker scrollen dus op mijn oude notebook met een 1600x900 scherm.
Ik kan dat scrollen alleen verhelpen door op de desktop een lagere resolutie in te stellen, of de software ook op het notebook te installeren. Maar die trekt de grafische applicaties dus niet.
Daar wil ik vanaf. Vandaar maar vervanging door een notebook.
offtopic:
Over die vraag van het beeldscherm van de M6600:
Één verkoper zei dat het 17" 1920x1080 touchscreen beeldscherm RGB-LEDs heeft, en het standaard 17" 1920x1080 beeldscherm niet. Een andere verkoper blijft volhouden dat geen van beide 17" beeldschermen RGB-LEDs heeft.
Het staat er ook niet expliciet bij.
Over die vraag van het beeldscherm van de M6600:
Één verkoper zei dat het 17" 1920x1080 touchscreen beeldscherm RGB-LEDs heeft, en het standaard 17" 1920x1080 beeldscherm niet. Een andere verkoper blijft volhouden dat geen van beide 17" beeldschermen RGB-LEDs heeft.
Het staat er ook niet expliciet bij.
http://content.dell.com/u...cd.aspx?c=us&l=en&ref=CFG en dan "compare side-by-side".
Niet letten op 1080p/1200p. Alle 17.3" schermen zijn 1080p, een fout op de site.
Niet letten op 1080p/1200p. Alle 17.3" schermen zijn 1080p, een fout op de site.
Kan ik daaruit opmaken dat een quadro/fireGL tot de eisen behoort? Wan dan kom je inderdaad al snel bij de workstations uit. De modellen van HP en fujitsu laten nog even op zich wachten.NxCPU schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:41:
@Chicane
Welke zakelijke variant in combinatie met een FH-scherm bedoel je dan? De Vostro bijvoorbeeld is alleen maar te leveren met een 1366 x 768 scherm, helaas ..
Welke zakelijke variant in combinatie met een FH-scherm bedoel je dan? De Vostro bijvoorbeeld is alleen maar te leveren met een 1366 x 768 scherm, helaas ..
Let op:
Je bijdrage leveren aan de notebook panel database? dat kan hier:
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops
Je bijdrage leveren aan de notebook panel database? dat kan hier:
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops