Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Helaas lijkt het erop dat mijn touchscreen niet meer reageert. Eerst kreeg ik het nog wel voor elkaar door bijvoorbeeld de "<-"-knop in te drukken of andere knoppen om hem uit de standby te halen ipv de rechtse "standby"-knop in te drukken, maar nu helpt dit trucje zelfs niet meer. Heb het toestel sinds april 2010 en de laatste officiele Vodafone-rom zit erop. Kan ik zelf nog iets doen om dit probleem te verhelpen?

Ik zal alvast een backup starten zodat, mocht het noodzakelijk zijn, het toestel zo weg kan om hem te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:44
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:26:
Dit gaat over de HD2, voor Winmo moet je hier zijn http://www.winmo.nl/ :P
Forum » Mobile » Windows Phone » HTC HD2 - Deel 14

dit is natuurlijk ook wel erg OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:43:
Wilde jullie toch even deelgenoot maken van mijn probleem. sinds januari een hd2. Nooit noemenswaardige problemen totdat het scherm van de week opeens niet meer reageerde.. en dan zit je vast haha. nieuwe rom erop gezet, vele hard resets.. soms deed ie het weer even, maar snel weer niet.
dus terug gebracht naat de winkel. 2 tot 3 weken kwijt. Wel een garantie kwestie. ben benieuwd wat het probleem is.
Naar belcompany gebracht. 2,5 week later terug geheel weer op orde. Ze hebben er een nieuw touchscreen ingezet. erg netjes afgehandeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Als ik een alarm instel via de originele windows structuur zie ik op mijn home-screen: 'alarm aan'.
Nu heb ik in CHT 2.0 deze functie gelinkt naar SPB Time, want veel mooier! Echter op mijn home-screen blijft 'alarm uit' in beeld...Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een probleem.

mijn htc hd 2 doet raar. als ik het opstart blijft het hangen op het volume knop en kan er verder niks mee.
Je hoort alleen de volume knop harde en zachter gaan

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05-2024
Als ik zoek naar een locatie voor het weerbericht in bijvoorbeeld Nederland krijg ik een kort lijstje met alleen de grote steden, kan ik dit verder uitbreiden? Als ik bijvoorbeeld in een plaats ben die niet in de lijst staat dan heb ik wel gewoon het weerbericht van mijn huidige locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,
vanwege mijn goede ervaringen met jullie adviezen wil ik even een volgende vraag bij jullie neerplempen:
Mijn zusje heeft nu bijna 1 jaar een touchHD2. Toen zij haar telefoon een half jaar had is hij eens van korte afstand op de achterkant gevallen waarbij het glaasje van de lens is gebroken. Het toestel functioneerde verder helemaal normaal. Na de val heeft zij dus nergens last van gehad. Afgelopen weekend werkte opeens haar touchscreen niet meer, geen beweging in te krijgen. Ik heb een hard reset gedaan zonder resultaat. Het toestel is niet verzekerd. Op internet heb ik wel het een en ander gelezen over uitgevallen touchscreens, maar ik ben zelf niet bekend met het toetsel ( HTC desire :) ).
Ik heb haar gezegd dat het volgens mij onder de garantie van het toestel valt en dat ze naar de winkel moet gaan. In de winkel een onbeschofte gast achter de balie die meedeelde dat het toestel niet meer gedekt is door de garantie omdat hij is gevallen en de kosten voor haar zijn. Zij heeft hem opgestuurd naar HTC die nu melden dat het 270euro gaat kosten.
Het lijkt mij echter aannemelijk dat de klachten met het touchscreen niet in verband staan met de val van een half jaar geleden. Het toestel functioneerde immers perfect. Kan iemand mij nu advies geven in hoe te handelen?
Daarnaast lees ik steeds meer problemen met garanties van telefoons en fabrikanten die stennis schoppen zodra je beroep doet op je garantie. Ook ben ik van mening dat het per ongeluk laten vallen van een toestel eigenlijk onder normaal gebruik moet vallen.
Ik vergelijk het met een nieuwe auto: na een half jaar maak je een kleine aanrijding waarbij je de achterkant beschadigd. Een paar maanden later ontploft de motor en wil je beroep doen op de garantie. De verkoper stelt dat de garantie niet meer geld omdat je ooit een aanrijding hebt gehad. Is dit niet te gek voor woorden? Ik weet dat de vergelijking niet helemaal opgaat, maar het idee...
Ik wil graag advies, daarnaast heb ik Radar benaderd om een item te maken omtrent dit onderwerp ( slechte garanties bij telefoon) en wil ik een ieder die ook slechte ervaringen hier heeft oproepen/ vragen om een mail te sturen naar Radar!
Met vriendelijke groet,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
Het verhaal met de auto is wel vergelijkbaar maar wat extremer. Het touchscreen probleem lijkt hetzelfde als dat van mij (een paar posts erboven) en lijkt een losstaand probleem te zijn van het vallen. Het touchscreen probleem lijkt namelijk een productieprobleem.

Je kunt het natuurlijk ook een beetje van de andere kant bekijken. Stel jij leent je auto aan mij en ik rij er frontaal tegen een paaltje aan. Dan ben je boos op mij. Als een dag later de motor ontploft, op wie ga je dat dan verhalen? Dus blijft een lastig verhaal in jouw situatie. Bewijs maar eens dat het niet komt door die val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste robkazoe,
bedankt voor je snelle reactie. Inmiddels heb ik contact opgenomen met Vodafone en Dynafix, ik ben in staat om naam en toenaam van de medewerkers op internet te gooien maar ik hou mij in. Dynafix beroept zich op de garantievoorwaarden van HTC, die vervallen bij valschade. Ik heb Dynafix direct gesommeerd het toestel terug te sturen naar Vodafone, omdat ze wat mij betreft geen partij zijn in deze, we zijn klant van vodafone en HTC en Dynafix is een bedrijf waarmee Vodafone misschien werkt, maar ik niet.
Volgens mij is het namelijk nog altijd zo dat de garantie een recht is van de consument, en dat de fabriek in dit geval eerst moet kunnen aantonen dat schade aan de lenscover in verband staat met het uitgevallen touchscreen, ipv dat ik moet aantonen dat dit niet zo is. Ik heb reeds contact opgenomen met HTC en hoop dat zij de zaak serieuzer behandelen. Ik doe ook afstand van de garantievoorwaarden die door HTC worden gesteld als het gaat om het vervallen van de garantie bij val of stootschade. De schade is niet expres veroorzaakt en de medewerker van Vodafone heeft dit zelf ook erkend. Hij gaf aan het overdreven te vinden van dynafix.
Ik ben helemaal klaar met de oplichterspraktijken van Dynafix en consorten en roep wederom lezers op om contact op te nemen met radar. Ik wil hierin zelfs een voortrekkersrol nemen.
Ik ben geen Youp van t Hek, maar wat mij betreft is de oorlog geopend ;w >:)

* UPDATE*
heb inmiddels contact gehad met HTC, die willen het toestel wel bekijken en de medewerker van HTC vertelde mij dat zij er niet in elk geval van uitgaan dat garantie vervalt bij valschade. Per schadegeval wordt gekeken naar het verband.
Dynafix eat your hart out!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
Goed om te horen dat HTC een andere aanpak heeft. HTC heeft haar klant gelukkig wat hoger zitten dan menig ander bedrijf. Als ik dit verhaal van jou zo zie, dan zou het niet meer dan eerlijk zijn dat het probleem opgelost wordt en ik hoop dat ze dat uiteindelijk ook gaan doen.

Het is natuurlijk getouwtrek wie nu moet bewijzen dat dit niet onder de garantie valt en ben blij voor je dat HTC er naar wilt kijken. Enige wat ik wilde doen met mijn post is de situatie in perspectief te plaatsen. Ik hoop dat er een goede oplossing komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Robkazoe op 14-12-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
Gelukje voor je dat men er bij HTC zelf ook even naar wil kijken.
Ben benieuwd hoe het mijn HD2 op dit moment vergaat bij Dynafix..

(Hoe lang zat er trouwens tussen de ontvangst bij Dynafix en het ontvangen van de prijsopgave bij je zusje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zat nog geen 24 uur tussen, en het grappige is dat het toestel retour wordt gezonden zonder reparatie.
Kosten daaraan verbonden zijn 37,50eu. Mooi niet dat ik daarmee akkoord ga, want in de opstuurbon staat dat er onderzoekskosten verrekend worden indien het toestel niet te repareren is door val-stoot- waterschade. Het toetsel is wel te repareren maar ik wil dat niet. Daarnaast is er niet veel "onderzoek" gedaan, want een leek kan constanteren dat het lenscovertje kapot is. Onderzoek noem ik, onderzoeken of er een causaal verband is tussen de val ( van een half jaar geleden) en het defect en dat resultaat bekend maken.
Ik ga geen 37,50 euro onderzoekskosten betalen voor iets dat ik zelf ook geconstanteerd heb.
Ik hoop dat medewerkers van het malafide Dynafix meelezen en zich diep schamen.
Daarnaast vraag ik mij ook af in hoeverre een bedrijf als Dynafix de garantievoorwaarden van een andere fabrikant mag aanhouden. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:24:
Hallo,

ik heb een probleem.

mijn htc hd 2 doet raar. als ik het opstart blijft het hangen op het volume knop en kan er verder niks mee.
Je hoort alleen de volume knop harde en zachter gaan

kan iemand mij helpen?
Probeer beide volume knoppen ingedrukt te houden (ja het kan!) en vervolgens op de powerknop drukken je hd2 gaat nu in recovery mode en je kunt een hard reset doen wat het probleem zou moeten oplossen. Je bent dan wel al je gegevens kwijt maar je kunt er nu ook al niet meer bij lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:34:
Daar zat nog geen 24 uur tussen, en het grappige is dat het toestel retour wordt gezonden zonder reparatie.
Kosten daaraan verbonden zijn 37,50eu. Mooi niet dat ik daarmee akkoord ga, want in de opstuurbon staat dat er onderzoekskosten verrekend worden indien het toestel niet te repareren is door val-stoot- waterschade. Het toetsel is wel te repareren maar ik wil dat niet. Daarnaast is er niet veel "onderzoek" gedaan, want een leek kan constanteren dat het lenscovertje kapot is. Onderzoek noem ik, onderzoeken of er een causaal verband is tussen de val ( van een half jaar geleden) en het defect en dat resultaat bekend maken.
Ik ga geen 37,50 euro onderzoekskosten betalen voor iets dat ik zelf ook geconstanteerd heb.
Ik hoop dat medewerkers van het malafide Dynafix meelezen en zich diep schamen.
Daarnaast vraag ik mij ook af in hoeverre een bedrijf als Dynafix de garantievoorwaarden van een andere fabrikant mag aanhouden. ;w
Heb je weleens hier of op Google gezocht op DynaFix? Dan kom je meestal wel ellende tegen. HTC toestellen zijn prachtig, zolang ze werken, maar je koopt in feite een toestel zonder garantie. Paar maanden terug heb ik 2,5 maand ellende moeten doorstaan omdat mijn aan/uit knop kapot ging (onder garantie) en uiteindelijk heb ik omwille van mijn bloeddruk genoegen genomen met een ander gebruikt HD2 toestel (met gebruikssporen) dat DynaFix mij toestuurde, omdat die knop maar niet te repareren viel.

Indien de aftersales van andere merken beter werkt (lees niet met Dynafix), is dat voor mij al reden genoeg om naar een ander merk te gaan. Zolang HTC met DynaFix als preferent reparateur blijft werken, ga ik niet meer met ze in zee. Een ezel stoot zich ook niet...

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste sl200,
ja ik lees wel meer ellende over Dynafix, heb er zelf ook eerder mee te maken gehad. Eerst had ik ook de neiging om aan mijn bloeddruk te denken maar ik kan er slecht tegen dat er zoveel mensen gedupeerd worden door dat bedrijf. Ik denk dat als je alle ellende bij mekaar optelt Dynafix tonnen aan euro's verdient met het niet repareren van defecten die wel onder de garantie vallen. Ik verwacht dat het aantal mensen dat klaagt slechts het topje van de ijsberg is, daarom hoop ik dat meer mensen mijn oproep ( zie mijn bovenstaande posts) overnemen om deze zaak eens goed aan het licht te stellen. Het heeft mij persoonlijk 100-en euro's gekost. Nu mijn zus 250 euro en jullie ook meer als nodig is.
Moderators/ andere users: is het toegestaan om op tweakers een topic te openen waarin mensen hun klachten/ ervaringen met Dynafix of dergelijke bedrijven mogen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
Er is trouwens een update verschenen op HTC.com. Het gaat om de klok met zomertijd/wintertijd. Zou dit het probleem van Vodafone oplossen?
http://www.htc.com/nl/Sup...px?dl_id=1066&news_id=828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:55:
Er is trouwens een update verschenen op HTC.com. Het gaat om de klok met zomertijd/wintertijd. Zou dit het probleem van Vodafone oplossen?
Heb de update gedownload en ga hem maar eens installeren. Ben een vodafone gebruiker, eens zien of het helpt. Ik hoop het.

edit:
lijkt erop dat het werkt, draait nu aantal uur en is nog niet versprongen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 16:38 . Reden: conclusie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb de update gedownload (exe-file), naar m'n HD2 overgezet en geïnstalleerd. Het probleem met de klok (zomer/wintertijd) is verdwenen! (Vodafone-klant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Laatst online: 13-09 22:30
Jeuj, m'n HD2 komt weer terug
Ben nu benieuwd of ik m'n eigen weer terug krijg en hoe deze functioneerd, uiteraard gaat er meteen weer android op, nog ff kijken welke build precies, even zoeken naar een desire HD build met zo min mogelijk mankementen..

Geachte heer Vissers,
Vandaag is uw toestel / onderdeel retour ontvangen van het Repair Centre.
Wij sturen deze vandaag aan u retour.
Met vriendelijke groet,
GSMWEB.NL
Afdeling Reparatie & Service's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
Mooi dat de zomertijd update werkt. Je kunt het heel makkelijk controleren door de telefoon aan en uit te zetten. Toen had ik het probleem. Ik ga de update ook maar eens installeren dan. Al wacht ik nog steeds op de 3.nogwat update voor Vodafone. Had hem eind december verwacht eigenlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Robkazoe op 15-12-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2024
Beste mede HTc hd2 eigenaren,

Ik had een vraagje en het is een behoorlijk achterhaalde vraag... Maar kan het niet vinden of het werkt niet...

Ik heb nu een tijdje last van het probleem dat het weer "mijn locatie" niet meer werkt, dus nu heb ik alle stappen gevolgd die gewoon op internet staan...

verbindingen beheren > portalmmm weg halen.

Nu werkte het nog steeds niet en kwam ik erachter dat dat aan quickgps kon liggen. Dus probeerde dit te openen bij programma's en stond er dat het bestand: niet ondertekend is met een vertrouwd certificaat of een van de componenten is niet gevonden.

Dus gezocht en 2 .gab bestanden gevonden en die geïnstalleerd maar blijft niet werken...

Hoe kan ik er voor zorgen dat Mijn locatie weer echt mijn locatie gaat worden en dat mijn weer update het weer gaat doen.

Iemand een idee?

[ Voor 13% gewijzigd door stoeber op 17-12-2010 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:12:
[...]

Heb de update gedownload en ga hem maar eens installeren. Ben een vodafone gebruiker, eens zien of het helpt. Ik hoop het.

edit:
lijkt erop dat het werkt, draait nu aantal uur en is nog niet versprongen :)
Bij mij werkt de fix helaas niet.

Het vreemde is dat als ik mijn toestel configureer voor internet van Hi dan blijft de datum wel goed staan, maar als ik hem instel op KPN dan gaat het fout? :?

Het probleem bij Hi is dan echter weer dat hij dan constant blijft vragen om een gebruikersnaam en wachtwoord voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Ik heb een vraagje over de router-functie.

Ik heb de routerfunctie ingeschakeld en de laptop ziet deze en kan prima verbinden met de HD2.
Ik heb echter ook een DSI-XL en een 7'' Android tablet en deze 2 apparaten zien de telefoon niet, iemand een idee waarom?
Alle 3 apparaten hebben plenty bereik naar een aantal routers hier in de buurt, incl. mijn eigen routers maar de telefoon die ernaast ligt dus niet behalve de laptop.

Ik zou graag de DSI en tablet voor buitenshuis met internet wilen verbinden.

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

ik heb een HD2 die via bluetooth verbonden is met de radio in een mercedes sprinter. Het eerste inkomende gesprek kan ik opnemen via de telefoon en kan ik handsfree bellen. Krijg ik daarna weer een telefoontje en wil ik dat op dezelfde manier opnemen dan kan ik diegene alleen horen via de speaker van de telefoon en niet via de carkit, de ander hoort mij wel.

Neem ik het gesprek aan via de opname toets op de radio, dan gaat het wel goed. (alleen zit die toets een beetje ver weg, dus niet handig)

zijn er meer mensen die dit herkennen en misschien weten wat de oplossing is?

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt me toch écht aan de implementatie van BT (welke radio) in combanatie met de stuurbediening in de MB te liggen. Ik had met m'n HD2 in m'n VW écht geen last van het probleem wat jij beschrijft (orginele radio met stuurbediening) en ook in combinatie met een Pioneer DEH-P75BT in m'n vorige auto had ik dat probleem niet.

Tussentijds nog een Citroën met stuurbediening gereden én een tijdelijke auto met een parrot.... ook daar géén problemen gehad.

Heb alleen geen HD2 meer :+

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 19-12-2010 18:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 13:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heren, by het formatteren van de SD-Kaart via 'SD-Kaart formatteren' (Start, Extra) worden alle mappen verwijderen op de SD Kaart, hij is nu leeg. Ik wilde dat hij standaard mappen er terug op zou zetten. Hoe doe ik dat alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

"Factory Default" óf even een back-up terug zetten :)

Met de eerste optie ... ben je ALLES op je HD2 óók kwijt dus maak daar éérst even een goede back-up van!!!

[ Voor 56% gewijzigd door Will_M op 19-12-2010 19:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

wimmel_1 schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:36:
"Factory Default" óf even een back-up terug zetten :)

Met de eerste optie ... ben je ALLES op je HD2 óók kwijt !!!
Ik heb een backup van alle bestanden voordat ik hem formatteere en dat is een beetje rommelig. Ik wilde hem juist weer standaard hebben. Ik heb net een hard reset gedaan en sd-kaart gefomatteerd. Ik wil gewoon de standard bestanden terug. Kan ik gewoon nieuwe mappen aanmaken en die noemen naar de standaard mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2019
Ik heb geprobeerd bijvoorbeeld een uitzending uit uitzendinggemist.nl af te spelen maar krijg de foutmelding "steaming media, kan netwerk niet vinden". Ik heb de ROM 3.13 NL van HTC geïnstalleerd op een non-branded HTC, netwerk KPn. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Alvast bedankt
TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:08
@thepr: heb ik ook gehad. Na verdere update (3.14?) deed hij het weer. Probeer maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
hansie18 schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:12:
@thepr: heb ik ook gehad. Na verdere update (3.14?) deed hij het weer. Probeer maar eens.
Ik bedoelde dat ik 3.14 heb en niet zoals ik aangaf 3.13. Bij mij doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
ScooBY_DoO schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:53:
Ik heb een vraagje over de router-functie.

Ik heb de routerfunctie ingeschakeld en de laptop ziet deze en kan prima verbinden met de HD2.
Ik heb echter ook een DSI-XL en een 7'' Android tablet en deze 2 apparaten zien de telefoon niet, iemand een idee waarom?
Alle 3 apparaten hebben plenty bereik naar een aantal routers hier in de buurt, incl. mijn eigen routers maar de telefoon die ernaast ligt dus niet behalve de laptop.

Ik zou graag de DSI en tablet voor buitenshuis met internet wilen verbinden.

TIA
Schopje ^^

[ Voor 61% gewijzigd door ScooBY_DoO op 20-12-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na hotfixje is hier idd probleem over (Vodafone) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
Een vraag. Ik merk dat ik sinds de ROM 3.14 NL een probleem met bepaalde programma's (cookie home v 2, streaming media) heb. Ondanks harde en softe resets blijft dit zo. Anderen in dit forum herkennen dit probleem niet. Wellicht bevindt zich nog resten van software op de schijf die ondanks een harde reset parten speelt. Hoe kan ik een compleet schone vaste schijf op mijn HTC HD2 krijgen zodat ik met een compleet schone lei kan beginnen? Of is dit een rare oplossing, ik weet het zo ook niet meer.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ben ik nou de enige die het niet gek vindt dat HTC of Dynafix of wie dan ook niet gratis een touch screen gaat vervangen in een toestel met duidelijke valschade? Garantie is er voor normaal gebruik, voor lompheid heb je verzekering. Laten vallen van een gevoelig stuk elektronica achter een glazen plaat valt m.i. onder lompheid.

Kun je wel piepen dat de problemen met het scherm niks te maken hebben met het vallen maar dat zegt iedereen natuurlijk, bij alle schade.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Iemand een idee hoe ik mijn mini dc usbconnector weer normaal kan krijgen?
De telefoon laad alleen nog op als ik de kabel omhoog druk.

Om nou een hele nieuwe connector erop te solderen gaat me ook te ver.
Ik snap niet precies waarom hij niet oplaad in een normale stand.
(Kan komen door de autolader, dan zit hij soms een beetje krap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
thepr schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:56:
Een vraag. Ik merk dat ik sinds de ROM 3.14 NL een probleem met bepaalde programma's (cookie home v 2, streaming media) heb. Ondanks harde en softe resets blijft dit zo. Anderen in dit forum herkennen dit probleem niet. Wellicht bevindt zich nog resten van software op de schijf die ondanks een harde reset parten speelt. Hoe kan ik een compleet schone vaste schijf op mijn HTC HD2 krijgen zodat ik met een compleet schone lei kan beginnen? Of is dit een rare oplossing, ik weet het zo ook niet meer.

Theo
Die problemen heb je half november in ditzelfde topic al gemeld. Heb je die nou nog niet op weten te lossen?
Zoals toen ook al gemeld (Paling1 in "HTC HD2 - Deel 14") klinkt het alsof je minder intern geheugen tot je beschikking hebt, omdat je HSPL nog erop had staan toen je de nieuwe ROM (3.14) geïnstalleerd hebt.
Heb je dat al gecontroleerd? (Instellingen, Systeem, Apparaat informatie, Hardware-informatie).
De RAM grootte met 448MB of 576MB zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste snoeikoei, er is wel degelijk een verschil tussen iets laten glippen of lomp zijn. Iedereen laat weleens zijn telefoon vallen, dat kan iedereen gebeuren, en dus is het in mijn opinie normaal gebruik. Net zoals je van je fiets kunt vallen, met je auto kunt botsen etc.
Tuurlijk kan iedereen zeggen dat het uitvallen van het touchscreen niet komt door de val. Dat is je goed recht. Je draait de zaak echter om, de fabrikant of Dynafix zal moeten aantonen dat het WEL door de val komt, omdat ze anders jou recht op garantie je helemaal niet mogen ontnemen. Waar ligt de grens? EEN kras en ze kunnen al contanteren dat het toestel is gevallen, hoe ga je het tegendeel dan hard maken?
Even ter goeder orde:
Dynafix stelt dat de garantievoorwaarden vervallen bij val en wijst op de garantievoorwaarden van HTC.
HTC zelf geeft aan: stuur het toetsel op naar ons, wij onderzoeken of het touchscreendefect in verband staat met een val en dan concluderen we of de garantie vervalt.
Met andere woorden: een eerlijke regeling.
Nu mag jij beslissen, laat jij je een loer draaien door dynafix en alles onder de noemer "lomp" scharen, of kom je op voor je recht? Dynafix, vodafone, HTC, die merken zijn er niet om jou te dienen, geen goed doel ofzo. Die willen geld verdienen. De een door telefoons te verkopen, de ander door belminuten en de ander door reparaties. Vodafone kan jou niet verplichten een verzekering af te sluiten door vage of valse garantievoorwaarden.
Als HTC het toetsel gratis repareert, waar het op het moment op lijkt, krijg ik de "onderzoekskosten" van Dynafix terug. Mocht het allemaal doorkomen ( gratis gerepareerd) en mocht ik mensen op een idee hebben gebracht, spreek ik je graag weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
hallo

ik heb sinds april een hd2 , maar sinds 2 weken is het geluid via mn in ears slecht .als ik de kabel wat beweeg word het weer effe goed.
wat is hier aan de hand?

mvg alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:58:
hallo

ik heb sinds april een hd2 , maar sinds 2 weken is het geluid via mn in ears slecht .als ik de kabel wat beweeg word het weer effe goed.
wat is hier aan de hand?

mvg alex
Kabelbreuk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:53:
beste snoeikoei, er is wel degelijk een verschil tussen iets laten glippen of lomp zijn. Iedereen laat weleens zijn telefoon vallen, dat kan iedereen gebeuren, en dus is het in mijn opinie normaal gebruik. Net zoals je van je fiets kunt vallen, met je auto kunt botsen etc.
Tuurlijk kan iedereen zeggen dat het uitvallen van het touchscreen niet komt door de val. Dat is je goed recht. Je draait de zaak echter om, de fabrikant of Dynafix zal moeten aantonen dat het WEL door de val komt, omdat ze anders jou recht op garantie je helemaal niet mogen ontnemen. Waar ligt de grens? EEN kras en ze kunnen al contanteren dat het toestel is gevallen, hoe ga je het tegendeel dan hard maken?
Even ter goeder orde:
Dynafix stelt dat de garantievoorwaarden vervallen bij val en wijst op de garantievoorwaarden van HTC.
HTC zelf geeft aan: stuur het toetsel op naar ons, wij onderzoeken of het touchscreendefect in verband staat met een val en dan concluderen we of de garantie vervalt.
Met andere woorden: een eerlijke regeling.
Nu mag jij beslissen, laat jij je een loer draaien door dynafix en alles onder de noemer "lomp" scharen, of kom je op voor je recht? Dynafix, vodafone, HTC, die merken zijn er niet om jou te dienen, geen goed doel ofzo. Die willen geld verdienen. De een door telefoons te verkopen, de ander door belminuten en de ander door reparaties. Vodafone kan jou niet verplichten een verzekering af te sluiten door vage of valse garantievoorwaarden.
Als HTC het toetsel gratis repareert, waar het op het moment op lijkt, krijg ik de "onderzoekskosten" van Dynafix terug. Mocht het allemaal doorkomen ( gratis gerepareerd) en mocht ik mensen op een idee hebben gebracht, spreek ik je graag weer.
Beste rick_e2, ik kan je garanderen dat niet 1 fabrikant van kwetsbare instrumenten en apparatuur laten vallen als normaal gebruik beschouwt. Als ik valschade aan mijn dSLR heb kan ik latere schade aan de shutter volledig zelf lappen. Als ik mijn verrekijker laat vallen kan ik latere schade aan het focusmechanisme volledig zelf lappen. Als ik met mijn auto tegen een boom aanrijd kan ik latere schade aan de stuurinrichting volledig zelf betalen. Tenzij ik verzekerd ben voor die gevallen maar een fabrikant hoeft echt geen garantie te geven voor defecten die ontstaan na overduidelijke onvoorzichtigheid. Als HTC jou nu wil helpen is dat coulance en mag je je in je handjes knijpen omdat je geluk hebt, het is geen wettelijke of morele verplichting om jouw defect kosteloos op te lossen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste snoeikoei, als de schade inderdaad ivm met het tegen een boom aanrijden ( in het geval met de auto) in verband staat, zul je inderdaad moeten lappen. Knal je met je achterkant van je auto tegen een boom, en een paar maanden later houdt je startmotor ermee op ( binnen de garantie), dan krijg je echt wel een nieuwe startmotor. HET verschil tussen een dure camera/ verrekijker of een telefoon is dat je bij de camera of verrekijker in 99% van de gevallen er een "keykord" bijkrijgt. Als je die om je nek doet bij gebruik, valt hij niet op de grond. Alsnog laten vallen is dan een vorm van nalatigheid.
Bij een telefoon krijg je die dingen er niet bij. Het is ook wel makkelijk: een 3310 laten vallen is er niets mee aan de hand, heb je gewoon garantie, een HD2 laten vallen gaat ie direct stuk, geen garantie. Kan je enerzijds zeggen: ja dat is gevoelige techniek, anderszijds kan je zeggen, de fabrikant moet er ook voor zorgen dat een dergelijke telefoon een beetje stevig is. ( Over Disire HD"s waarvan de naden niet goed aansluiten zal ik maar zwijgen...)
Alleen hier op het forum lees je al zoveel "schades". Iphones met kapotte displays doordat hij in een strakke broek zat :X Kapot touchscreenglas als je tegen iets stoot :X De fabrikanten komen niet voor niets in ene met "Gorilla Glass". Nu wordt het gebracht als een uitvinding, ik vindt het niet meer als normaal dat je telefoon van 600euro een beetje stevig is.
Om mijn verhaal een beetje kracht bij te zetten:

BW7, Artk6a lid2

In een garantie moet op duidelijke en begrijpelijke wijze worden vermeld welke in lid 1 bedoelde rechten of vorderingen een koper worden toegekend en moet worden vermeld dat deze een koper toekomen onverminderd de rechten of vorderingen die de wet hem toekent. Voorts moeten in een garantie de naam en het adres worden vermeld van de verkoper of de producent van wie de garantie afkomstig is, alsmede de duur en het gebied waarvoor de garantie geldt.

Valschade is niet duidelijk, is dat een kras/duik/pit? Schade aan het scherm? Voor achter, links rechts, boven beneden? Schade binnen de telefoon of buiten de telefoon? Betekent een kapot lensje direct een kapotte telefoon? Nee. De verkoper mag niet van de wet afwijken ten nadele van de koper, dus zal de fabriek eerst moeten aantonen: Kijk de telefoon is gevallen, hierdoor is dit dingetje binnen kapot gegaan en daardoor doet het touchscreen het niet meer. Punt.

Hoewel ik denk dat we er niet samen uit zullen komen houdt ik wel van een stevige discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:41:
Hoewel ik denk dat we er niet samen uit zullen komen houdt ik wel van een stevige discussie :)
Zou je die dan ergens anders willen voeren? Heeft namelijk niets met de HD2 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
Holgersson schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:54:
[...]

Die problemen heb je half november in ditzelfde topic al gemeld. Heb je die nou nog niet op weten te lossen?
Zoals toen ook al gemeld (Paling1 in "HTC HD2 - Deel 14") klinkt het alsof je minder intern geheugen tot je beschikking hebt, omdat je HSPL nog erop had staan toen je de nieuwe ROM (3.14) geïnstalleerd hebt.
Heb je dat al gecontroleerd? (Instellingen, Systeem, Apparaat informatie, Hardware-informatie).
De RAM grootte met 448MB of 576MB zijn.
Beste Holgersson,

HSPL werk ik niet mee, althans mij niet bekend.. RAM grootte staat bij mij op 448 mb en het flash-geheugengrootte is 512 mb. En nee, met de eerdere aanwijzingen hier en op xda kom ik er niet uit. Misschien een domme gedachte van mij was toen, blijft er iets hangen waardoor dit niet lukt. Dit zijn overigens de eerste problemen met de software sinds ik de HD2 met originele ROM heb. Ik heb CHT v 1.85 geïnstalleerd want v2 lukt niet en voorheen kon ik gewoon uitzendinggemist spelen en nu niet meer.

TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Laatst online: 22-04-2022
Eind november begon mijn HD2 raar te doen, uitvallen, vastlopen en op het laatst kwam deze
niet meer door het opstart scherm heen.
Telefoon terug gedaan naar de winkel waar ik hem weg had en gisteren na 3 weken terug gekregen.
Er is een compleet nieuw binnenwerk/ moederbord in gekomen en telefoon werkt weer naar behoren op een ding na, heb hetzelfde probleem als meerdere mensen hier al aan hebben gegeven met mijn carkit.
Ik heb een Renault Clio met ingebouwde carkit van parrot en stuur bediening.
De telefoon heeft nu, na reparatie, de nieuwste rom 3.14.404.2 (04666) NLD met radio 2.15.50.14.
Hiervoor had ik met de originele rom en meerdere custom roms hier geen problemen mee.

Is hier al een oplossing voor behalve terug zetten naar een voorgaande rom??

ps, ik heb dit probleem ook bij HTC neergelegd, wil een reaktie van hun hierop.

[ Voor 5% gewijzigd door bandietjeoo7 op 22-12-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Even een vraagje,

Ik kan tweederhands nog een hd2 aankomen in goede staat, niet lang gebruikt. Ik heb hem al eerder gehad, toen zijn functies niet nodig dus weer teruggestuurd. Ik heb niet echt behoefte aan apps en dergelijke. Ik wil goede mail + internet.

Maar hoe zit het ondertussen met flash support op de hd2 op een standaard rom?

Ik zie dat skyfire niet meer beschikbaar is voor winmo 6.5?

[ Voor 8% gewijzigd door dewil1990 op 23-12-2010 13:34 ]

• Robkazoe
  • Nu online
http://www.htc.com/nl/Sup...px?dl_id=1071&news_id=842

Ja, de Vodafone rom 3.14 HTC HD2 rom is eindelijk uit. Het heeft Vodafone maar 2 maanden gekost (eigenlijk gebruikelijk want zolang doen ze er altijd gemiddeld over) maar dan heb je ook wat. Morgen meteen maar eens upgraden! Hier zat ik al een tijdje op te wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 23-12-2010 13:59 ]

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze 3.14 vodafone ROM. En dan met name ervaringen van mensen die nu de 1.72 ROM met Radio 2.07.51 draaien. Doe ik ook namelijk en die combi bevalt eigenlijk goed dus er moeten wel een aantal verbeteringen zijn waar te nemen wil ik weer helemaal opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:16

Termy

valt er nog wat te fragge?

whiplash1990 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:18:
Even een vraagje,

Ik kan tweederhands nog een hd2 aankomen in goede staat, niet lang gebruikt. Ik heb hem al eerder gehad, toen zijn functies niet nodig dus weer teruggestuurd. Ik heb niet echt behoefte aan apps en dergelijke. Ik wil goede mail + internet.

Maar hoe zit het ondertussen met flash support op de hd2 op een standaard rom?

Ik zie dat skyfire niet meer beschikbaar is voor winmo 6.5?
Flash onder windows is vrij beperkt (er is wel een plugin voor bv Opera, maar dat is niet volledig compatibel met de nieuwste flash versies). Als je voor skyfire een .cab kan vinden werkt dat vast nog wel, maar dat durf ik je niet te garanderen.

Als je 100% flash wil dan kan je beter Android op je HD2 draaien. Ook qua mail is dat prima (zeker als je gmail gebruikt, misschien minder soepel als je Exchange nodig hebt). Voor android heb je sinds die 3.14 ROM geen non-standaard dingen meer nodig omdat de radio versie daarin hoog genoeg is, dus dat is geheel risicoloos.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Vraagje voor mensen met een hotmail account die hun mails en contacten syncen:

via active sync en direct pull kun je instellen dat je mails op je hotmail account automatisch binnen komen. maar hoe nemen jullie backup van je contacten en smsjes.

Ik dacht dat contactpersonen ook ging met activesync maar in plaats van mijn contacten op de gsm online in mijn contactenlijst te plaatsen. werden als mijn contactpersonen van uit messenger in mijn telefoonboek toegevoegd. je messenger lijst is automatisch gelinkt aan je hotmail contactpersonen en dat kan je blijkbaar niet uitschakelen.

Enige optie die ik zie is mails via activesync met hotmail doen. en contacten + smsjes via myphone

iemand nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Ik zit een beetje te twijfelen, ik zoek een nieuwe telefoon en twijfel tussen een hd2, en een desire( eventueelHD).
Ik heb een tijdje een hd2 gehad en dat vindt ik verreweg het mooiste toestel dat ik ooit heb gezien. Winmo6.5 vond ik goed genoeg werken alleen ik wil niet tegen een beperking van flash aanlopen dat vindt ik het enige minpunt. Met android heb ik niet echt ervaring wel een keer een desire in mijn handen gehad ik vond het nou niet zo briljant. Windows Phone 7 vindt ik niks.

Maar raakt winmo 6.5 niet end of line, en stopt de ondersteuning?

Ik wil liever geen compleet nieuw topic maken dus stel ik de vraag hier maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39
Ik zou de Desire HD kopen, Winmo 6.5 is dood en 7 is nog een klein kind. Ik draai nu 2 maanden Android op mijn HD2 en wil niet meer terug naar Winmo 6.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Inderdaad, neem een Desire(HD), Win6.5 wil je niet meer !
Of je neemt de HD2 en gebruikt die voor Android, de HD2 is de foon waar je alles op kan draaien, misschien later ook wel WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
zelfs de gewone desire zou ik nog verkiezen boven de HD2, alleen vanwege het feit dat er standaard android op zit en je niet hoeft te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Laatst online: 01-09 01:05
Hallo mensen, is er iemand die voor een klein bedrag android op mijn HD2 wil zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Waarom verkiezen jullie dan android boven winmo?

Zijn het alleen de apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:12

SilencerNL

No remorse

whiplash1990 schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:44:

Zijn het alleen de apps?
Ik zou zeggen, probeer het eens! Dan weet je gelijk waarom :)

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed

Zijn het alleen de apps?
Nee zeker niet alleen de apps, heel de Android beleving is een verademing boven Windows!

-betere user interface
-touch vriendelijker
-veel stabieler
-sneller
-leuke apps
-apps zijn meer geïntegreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Laatst online: 10-11-2022
joshje schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:41:
Hallo mensen, is er iemand die voor een klein bedrag android op mijn HD2 wil zetten?
Ik doe het zelfs gratis voor je als je in de buurt woont. Laat in een pm maar weten waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Zijn het alleen de apps?
Ik heb een tijdje Android gedraaid, en het oogt inderdaad soepeler. Echter, ik ben weer terug naar WM6.5.5 op mijn HD2. De reden is eigenlijk alleen maar CHT (Cookie's Home Tab) add-on. Met CHT kan ik mijn Home Screen veel flexibeler indelen dan met Android kan. 'Tuurlijk kun je met widgets, toggles en icons ook het een en ander instellen binnen Android, maar niet dermate zoals met CHT binnen WM6.5 kan ( bv. het resizen van links op continue schaal en positioneren waar dan ook op het scherm zonder dat je aan grids vastzit).

Met CHTS (CHT Scheduler) is het al helemaal een feestje: ik kan verschillende layouts (+ allerlei andere settings) automatisch, danwel handmatig, laten cyclen. Op een dag heb ik zo als het ware 4 verschillende phone's in mijn bezit die ik nagenoeg naadloos op mijn wensen kan aansluiten.

Uiteindelijk is het een afweging van wat je precies zoekt in een smartphone. Voor AngryBirds moet je i.i.g. naar Android (of iPhone) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
CHT is leuk, maar kan je dit ook met je HD2 terwijl je Windows draait? Ik niet ....

Afbeeldingslocatie: http://i951.photobucket.com/albums/ad355/bigpappageorgio/IMG00070-20101220-2123.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
CHT is voor mij ook een reden om niet naar Android over te gaan. Bovendien is WiMo 6.5 (laatste ROM 3.14) bij mij zeer stabiel. Zelden een reset nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

CRXed schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:33:
CHT is leuk, maar kan je dit ook met je HD2 terwijl je Windows draait? Ik niet ....

[afbeelding]
Ik begrijp niet wat je wilt zeggen met die screenshot...een lange (lees betere) batterij levensduur onder Android? Als dat onder de nieuwste Android builds inderdaad significant verbeterd is t.o.v. welk WM6.5 ROM dan ook, dan zeg ik hulde aan Android! Bij mij is de levensduur onder Android korter dan onder WM6.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
denk eerder dat hij al 207 uur aanstaat zonder opnieuw op te starten.

Mijn windowsmobile wordt dus minimaal 1 keer per dag gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik ben tevreden over mijn HD2. Ik heb wel eens met een Desire gespeeld, maar niet voldoende om te oordelen welk van de twee beter is. Ik heb nu voldoende in mijn HD2 geinvesteerd om het een leuke phone te maken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Mijn HD2 zou al weg zijn, maar verkoper haakte af. Maar je mag de mijne met liefde kopen hoor. 225,- euro vaste prijs is hij voor jou. Leg ik 125,- bij en heb ik een desire HD of een Z, toetsenbord blijft ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sl1200 schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:09:
[...]

Ik begrijp niet wat je wilt zeggen met die screenshot...een lange (lees betere) batterij levensduur onder Android? Als dat onder de nieuwste Android builds inderdaad significant verbeterd is t.o.v. welk WM6.5 ROM dan ook, dan zeg ik hulde aan Android! Bij mij is de levensduur onder Android korter dan onder WM6.5.
Zo'n timer loopt gewoon door, je moet hem enkel voor Android elke dag opladen :P Die van mijn zal nu wel ergens richting de 400 uur zitten, denk al 2 weken niet meer uitgeweest, maar ik hoef hem maar 1x in de 3dagen bij gebruik op te laden en bij weinig gebruik kan ik wel tegen de 4-5 dagen. Maar als ik verder niets aankloot met vage programma's of andere settings, is de uptime van die screenshot makkelijk te halen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Juist, gewoon zorgen dat je accu niet leeg raakt (USB kabeltje overal mee naartoe slepen haha) en dan blijft Android gewoon stabiel en snel draaien! En dan is het screenshot niet 207 uur, maar 770 uur en dat is al meer dan een maand !!
Windows was minimaal 1x per dag resetten,ik werd er gek van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1x per dag resetten door eigen onkunde of 1x per dag herladen door matige OS.. your choice :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

SinergyX schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:54:
1x per dag resetten door eigen onkunde of 1x per dag herladen door matige OS.. your choice :P
Nouuuu, zo erg is het nou ook weer niet met WM6.5, maar ik geef jullie gelijk dat Android stabieler draaide (zelfs met ondertussen een verouderde build die ik destijds heb gebruikt). Ik moet nu gemiddeld 1x per week een soft reset uitvoeren op mijn WM6.5 (Artemis v46, voorheen ook met Stock 3.14 ROM), omdat de boel op den duur simpelweg een beetje stroperig wordt. Als ik onder processen kijk in de Task Manager zie ik geen schokkende dingen, maar toch gaat onder WM6.5 de boel op een of andere manier trager lopen naarmate je verder door de week komt (hmmm, waar ken ik dat nog meer van...Windows PCs anyone? :) ).

Nogmaals, voor mij zijn het de functionaliteiten die ik met CHT en bijbehorende add-ons kan krijgen. Als ik zou moeten kiezen tussen stock WM6.5 en Android, dan wordt het ook wat de functionaliteiten betreft absoluut Android ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:49
Groentenman schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:01:
Ik zou de Desire HD kopen, Winmo 6.5 is dood en 7 is nog een klein kind. Ik draai nu 2 maanden Android op mijn HD2 en wil niet meer terug naar Winmo 6.5.
Windows Mobile 6.5 is niet dood hoor, microsoft brengt in 2011 zelfs een nieuwe versie uit die meer gebasseerd is op windows 7. Deze versie kan je dus gewoon updaten vanaf Windows Mobile 6.5.
Microsoft will release a new mobile OS for enterprise handheld devices later this year, the company said Thursday. The Windows Embedded Handheld OS will come out later this year and be based on the Windows Mobile 6.5 technology, said David Kelley, product unit manager for Windows Embedded at Microsoft, at an event in New York.

In 2011, the company will release a new version of Windows Embedded Handheld, which will be based on Windows Embedded Compact 7 OS, Kelley said. The OS will feature a richer and immersive user experience, and improve on reliability and security features, Kelley said.

The company wants to provide backward compatibility and a clear upgrade path from Windows Mobile 6.5 to the upcoming operating systems, Kelley said. That should extend the life cycle of existing Windows Mobile devices such as smartphones.

Microsoft announced Windows Embedded Compact 7 last month as the next generation of the Windows Embedded CE platform.
Meer...

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
Via verbinding internet via mijn huisrouter probeer ik uitzendinggemist af te spelen. Ik krijg de melding verbinding maken en dan buffer aan het maken....0%. Verder dan de laatste melding komt het niet en dan krijg ik de melding "server of gegevens verlopen...". Ik draai HTC ROM 3.14 NL.
Buffer onder opties staat op 25 seconden. Hoe kan ik dit probleem oplossen.

30/12: verbazing alom, vandaag werkt het ineens wel zonder iets te hebben veranderd. Onbegrijpelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door thepr op 31-12-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Beetje off-topic: Weer een toevoeging voor CHT die in de toekomst best leuke nieuwe functionaliteiten kan bieden voor onze HD2s (en andere ondersteunde devices), zoals switchen van CHTS profielen op basis van je locatie --> CHTLoco ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
bandietjeoo7 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:55:
Eind november begon mijn HD2 raar te doen, uitvallen, vastlopen en op het laatst kwam deze
niet meer door het opstart scherm heen.
Telefoon terug gedaan naar de winkel waar ik hem weg had en gisteren na 3 weken terug gekregen.
Er is een compleet nieuw binnenwerk/ moederbord in gekomen en telefoon werkt weer naar behoren op een ding na, heb hetzelfde probleem als meerdere mensen hier al aan hebben gegeven met mijn carkit.
Ik heb een Renault Clio met ingebouwde carkit van parrot en stuur bediening.
De telefoon heeft nu, na reparatie, de nieuwste rom 3.14.404.2 (04666) NLD met radio 2.15.50.14.
Hiervoor had ik met de originele rom en meerdere custom roms hier geen problemen mee.

Is hier al een oplossing voor behalve terug zetten naar een voorgaande rom??

ps, ik heb dit probleem ook bij HTC neergelegd, wil een reaktie van hun hierop.
Heb bericht terug van HTC:

Het spijt ons te horen van het probleem met uw toestel.
Wij raden u aan eerst een 'hard reset' te proberen , dit is het terugzetten naar fabrieksinstellingen. U dient hierbij wel eerst een back up te maken van uw gegevens.
Indien dit geen resultaat heeft, dient u een downgrade uit te voeren. U zet dan het programma 1.66.404.1 (Datum 020210) weer in uw toestel. Hierna dient een en ander weer te werken.

Daar kun je het dan mee doen!!
Ondertussen allerlei registertweaks uitgevoerd, geen effect, android op de sd kaart geinstaleerd ook dit
heeft geen effect.
Denk dat er niets anders opzit om het toestel terug te zetten naar 1.66.404.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bandietjeoo7 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:49:
[...]

Heb bericht terug van HTC:

Het spijt ons te horen van het probleem met uw toestel.
Wij raden u aan eerst een 'hard reset' te proberen , dit is het terugzetten naar fabrieksinstellingen. U dient hierbij wel eerst een back up te maken van uw gegevens.
Indien dit geen resultaat heeft, dient u een downgrade uit te voeren. U zet dan het programma 1.66.404.1 (Datum 020210) weer in uw toestel. Hierna dient een en ander weer te werken.

Daar kun je het dan mee doen!!
Ondertussen allerlei registertweaks uitgevoerd, geen effect, android op de sd kaart geinstaleerd ook dit
heeft geen effect.
Denk dat er niets anders opzit om het toestel terug te zetten naar 1.66.404.1.
Hoe wazig het ook klinkt, dit is geen HTC probleem. Dat je bij de andere rom versie een werkende carkit had was puur toeval :+ Sommige Renault carkits zijn alleen compatible met een specifieke bluetooth versie in een telefoon. Neem twee telefoons van een verschillend merk met dezelfde bluetooth versie en de een werkt wel, de ander niet. Probeer die twee telefoons in een andere auto en je zal zien dat ene die net niet werkte het nu wel doet 8)7
Ook de mate van 'niet werken' verschilt. De ene keer is er niet eens verbinding, de andere keer komt de verbinding wel tot stand maar kan je er niets mee. totdat je de auto parkeert en de deurvergrendeling eraf haalt.
Die Carminat rotzooi upgraden naar een recente versie is vaak de oplossing daarom werkt het bij een auto van de dealer wel, maar dat schijnt dan weer niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Ik heb zelf de HTC desire. Mijn zus heeft de HD2. (ik woon in NED zij in B ;)

Sinds kort hebben we skype voor android. truphone bestaat al langer.

Is er geen client voor de HD2? Zit dat er aan te komen? Ik heb even het topic doorzocht maar er was geen enkele verwijzing naar skype.
Volgens mij hebben alle andere platforms wel een client (symbian, blackberry..)

Is er misschien een andere manier of client die ik over het hoofd zie?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
dread schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:38:
Ik heb zelf de HTC desire. Mijn zus heeft de HD2. (ik woon in NED zij in B ;)

Sinds kort hebben we skype voor android. truphone bestaat al langer.

Is er geen client voor de HD2? Zit dat er aan te komen? Ik heb even het topic doorzocht maar er was geen enkele verwijzing naar skype.
Volgens mij hebben alle andere platforms wel een client (symbian, blackberry..)

Is er misschien een andere manier of client die ik over het hoofd zie?
Ik denk dat je beter moet zoeken, als je in google skype windows mobile intikt, krijg je zat hits. Bij skype zelf zal je hem niet meer vinden, ze zijn gestopt met de windows mobile versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
jadjong schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:23:
[...]

Hoe wazig het ook klinkt, dit is geen HTC probleem. Dat je bij de andere rom versie een werkende carkit had was puur toeval ..
Met de eerste rom die erop stond, altijd verbinding met de carkit, nooit geen problemen gehad.
Met de 7 a 8 artemis rommen, altijd verbinding met de carkit, nooit geen problemen gehad.
Met 5 a 6 Dutty rommen, altijd verbinding met de carkit, nooit geen problemen gehad.
Most alleen bij al deze rommen met datacontroller de actieve data connectie killen
en dan werkte alles perfect.

Het moet in deze nieuwe rom zitten of in de nieuwe hardware die geplaatst is.

Ik wacht op antwoord van HTC waar ik de 1.66.404.1 (Datum 020210) rom kan downloaden en hoe ik deze
op de telefoon moet zetten.
Als ik dat op hun aanwijzingen doe ben ik iig ingedekt.
Dat heb ik er ook niet in zitten
Ik heb een Parrot systeem dat verbonden is met mijn stuurbediening en LCD van de
radio van mijn clio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Ik heb je probleem al gevonden en het zit in je laatste woord: "clio" met andere woorden Franse troep! Fransen en elektronica gaat gewoon niet samen.

Ik mag het zeggen want ik rij ook al 9 jaar franse troep.

Tuurlijk geintje, maar veel mensen die zich beetje verdiepen in techniek weten dat franse wagens gewoon slechte elektronica aanboord hebben. Heb al veel verhalen gelezen ook over bluetooth en franse wagens en dat is vaak narigheid. Sowieso levert het vaak problemen als toestellen de nieuwste software hebben en dan een carkit die niet helemaal up to date is. Ik moet mij echt gelukkig prijzen dat mijn oude bluetooth nokia carkit zonder problemen overweg weet met de hd2 3.14, dat is een wonder eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
bandietjeoo7 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:23:
[...]

Met de eerste rom die erop stond, altijd verbinding met de carkit, nooit geen problemen gehad.
Met de 7 a 8 artemis rommen, altijd verbinding met de carkit, nooit geen problemen gehad.
Met 5 a 6 Dutty rommen, altijd verbinding met de carkit, nooit geen problemen gehad.
Most alleen bij al deze rommen met datacontroller de actieve data connectie killen
en dan werkte alles perfect.

Het moet in deze nieuwe rom zitten of in de nieuwe hardware die geplaatst is.

Ik wacht op antwoord van HTC waar ik de 1.66.404.1 (Datum 020210) rom kan downloaden en hoe ik deze
op de telefoon moet zetten.
Als ik dat op hun aanwijzingen doe ben ik iig ingedekt.

[...]

Dat heb ik er ook niet in zitten
Ik heb een Parrot systeem dat verbonden is met mijn stuurbediening en LCD van de
radio van mijn clio.
Ik denk dat je gewoon een auto moet kopen die compatible is met de nieuwe rom :9

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Guru1000 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:13:
Ik moet mij echt gelukkig prijzen dat mijn oude bluetooth nokia carkit zonder problemen overweg weet met de hd2 3.14, dat is een wonder eerlijk gezegd.
Nee hoor. Hier werkt die combo ook prima. Krijg alleen soms commentaar dat het wat kraakt, maar of dat nu aan de HD2 ligt?

• sl1200

sl1200

Ik heb overal gezocht naar een manier om XDA site HD2-vriendelijker te lezen. Klopt het dat er geen WM-versie van de XDA-app bestaat (wel Andriod), en ook geen mobiele versie van de site/forum?
Zo niet, graag linkjes geven a.u.b.

• montagne60
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 14:45
Ik ben sinds gisterenavond de blije bezitter van een HD2 en ben hem gebruiksklaar aan het maken. Een van de isues is om op de HD2 een backup te kunnen maken. Ik heb PIMBackup inmiddels gevonden, gedownload en als .exe naar de HD2 gekopieerd. Maar hoe start ik m dan?
....na 1,5 uur zoeken gevonden... :)

[ Voor 6% gewijzigd door montagne60 op 30-12-2010 19:21 ]

• Guru1000
starcopy schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:38:
[...]

Nee hoor. Hier werkt die combo ook prima. Krijg alleen soms commentaar dat het wat kraakt, maar of dat nu aan de HD2 ligt?
Bij is vaak het commentaar: "wat hoor ik toch een wind en wtf ben je aan het doen." Dan zeg ik ben aan het cruisen in de cabrio, bel je terug zodra ik bestemming heb bereikt, mazzel. Schijt hekel aan bellen in de auto. Ten eerste word ik gestoord en word mijn muziek onderbroken en ten tweede ben ik niet helemaal bezig met het verkeer.

Overigens heb ik geen last van gekraak. Met het dak dicht is de communicatie zeer goed vind ik.

• Guru1000
montagne60 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:43:
Ik ben sinds gisterenavond de blije bezitter van een HD2 en ben hem gebruiksklaar aan het maken. Een van de isues is om op de HD2 een backup te kunnen maken. Ik heb PIMBackup inmiddels gevonden, gedownload en als .exe naar de HD2 gekopieerd. Maar hoe start ik m dan?
....na 1,5 uur zoeken gevonden... :)
Gecondoleerd met je hd2. En achteraf was het niet zo moeilijk hé

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:44
Guru1000 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:46:
[...]

Bij is vaak het commentaar: "wat hoor ik toch een wind en wtf ben je aan het doen." Dan zeg ik ben aan het cruisen in de cabrio, bel je terug zodra ik bestemming heb bereikt, mazzel. Schijt hekel aan bellen in de auto. Ten eerste word ik gestoord en word mijn muziek onderbroken en ten tweede ben ik niet helemaal bezig met het verkeer.

Overigens heb ik geen last van gekraak. Met het dak dicht is de communicatie zeer goed vind ik.
zet je je telefoon toch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 20:07

Zyron

BWRAAAAP

Gisteren is ook mijn HD2 gesneuveld.. of nouja, het scherm dan. Touch werkt nog prima maar er zit een lelijke barst in.. niet zo extreem als eerder in dit topic gepost, maar toch.

Hopelijk vrijdag laten repareren in Breda (vanuit Emmen), spaart toch zo'n 100 euro uit t.o.v. Dynafixfail.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddr780
  • Laatst online: 30-08-2024
Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad?
Mijn scherm reageerd helemaal nergens meer op. Gisteren deed ie het nog wel een beetje. Als ik het toestel reset dan deed ie het weer een tijdje, maar vooral het 'unlocken' ging moeilijk. Vanmorgen deed ie helemaal niks meer.
Ik heb al een mail naar HTC gestuurd. Hopelijk wordt het snel opgepakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Na al wekenlang gekwakkel met m'n HD2 (freezes bijna constant en maximaal 2 minuten na opnieuw opstarten) heb ik gister besloten er Android op te zetten met de nieuwe guide. Het heeft me het hele weekend gekost maar het is gelukt :) Best wel een verademing, hij werkt best goed. Wel een hoop gedoe met al dat flashen wat ik nooit eerder heb gedaan. Inmiddels heb ik wel weer 2 freezes gehad, dus wel even vingers gekruist.

Stap 1: HSPL erop zetten. -> Geen probleem
Stap 2: MAGLDR erop zetten -> Geen probleem
Stap 3: Android ROM flashen via USB -> veeeeeel problemen

Grootste doorbraak die ik had in het flashen met android was dat ik geen XP moest gebruiken maar de Vista van mn vrouw. Dat heeft me bijna een dag gekost... het is natuurlijk allemaal vrij nieuw dus weinig gedocumenteerd. Ik kreeg gewoon geen verbinding via usb bij het flashen van de android rom. Gisteravond naar bed gegaan en ik dacht echt dat ik m'n telefoon ge'bricked' had, kreeg een rare error in de bootlader... maar dat viel gelukkig mee, zo bleek na veel zoeken en proberen. had m'n sim-kaart al in m'n oude LG Viewty gedaan om toch te kunnen sms-en en bellen. :)

Owjah vooral het lock-screen vind ik erg prettig en unlocked niet zomaar in je broekzak.

[ Voor 3% gewijzigd door JaWSnl op 02-01-2011 22:31 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• montagne60
Ik heb mijn HD2 nu een week en het apparaat zelf werkt prima.
Bij het synchroniseren en het maken van een backup loop ik tegen problemen aan en ben op zoek gegaan.
Nu lees ik bij Microsoft op de Getstartedpagina dat ActiveSync werkt met XP SP3 en WM 6.5 en op de plaats waar je ActiveSync download dat ActiveSync werkt tot en met XP SP2 en WM 6.0.
Vreemd. Ergens in dit topic las ik dat je de firewall moet uitschakelen. Op mijn laptop leidde dat ertoe dat er geen usb- maar een netwerkverbinding ontstond. |:( Met mijn oude HP6340 en Activesync 3.7 heb ik zoiets niet meegemaakt. Wie weet hoe dit zit?
Verder heb ik PIMbackup gekopieerd naar de HD2, Hij draait goed, maar hij blijkt geen bestanden achter te laten op de aangegeven locatie. :? Ook hier duik ik verder in en lees dat PIMbackup maar werkt tot WM 6.0 omdat het daarna niet verder meer is ontwikkeld, en dat in 6.0 zaken essentieel zouden zijn veranderd.
In deze HD2 topics lees ik soms dat alles goed werkt en soms dat het niet werkt. :F
Wie kan helpen mijn zoektijd te reduceren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PIMbackup werkt bij mij gewoon nog op 6.5, afaik lijkt me daar weinig veranderd (ik heb al diverse backup/restores gedaan).

Activesync heb ik geen ervaring meer mee, zit nu via die mobile centre van Windows 7, waar alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
zou iemand ff voor me willen kijken wat er bij instellingen>info over de telefoon>hardware informatie en dan bij Bluetooth versie staat?

Bij mij staat er 2.1/2.1+EDR.
Wil graag ff weten of dit hetzelfde is al bij een telefoon die niet gerepareerd is.

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat heb ik ook staan, 2.1/2.1+EDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
- PIM Backup werkt gewoon op WiMo 6.5.
- Toen ik nog ActiveSync gebruikte, was dat met WiMo 6.0. Nu werk ik probleemloos met "Synchronisatiecentrum" van Vista.
- Bluetooth: 2.1/2.1+EDR (v3.14)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• montagne60
@SinergyX en Holgerson: goed te horen dat t gewoon werkt.
@bandietje007: bij mij staat er ook 2.1/2,1+EDR

Ik heb PIMbackup opnieuw naar de HD2 gekopieerd, maar dan krijg ik dezelfde instellingen. Er staat dus ergens een file met deze instelligen op de telefoon. Weet iemand welke en waar?
Het blijkt ook dat als ik de instelling naar binary backup verander, hij dit niet doet. Wat zou er mis gaan?

[ Voor 15% gewijzigd door montagne60 op 03-01-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
hier ook 2.1/2.1+EDR. Met een ROM 3.14 op een standaard HD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG Gingerbread helemaal werkend hier via NAND, echt vet wat deze telefoon allemaal kan!

En die screen-off animatie is echt tof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

teake schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:19:
hier ook 2.1/2.1+EDR. Met een ROM 3.14 op een standaard HD2

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:26

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:08:
OMG Gingerbread helemaal werkend hier via NAND, echt vet wat deze telefoon allemaal kan!

En die screen-off animatie is echt tof :P
Uhm, nee: Gps, camcorder en usb-opslag werken nog niet in de Gingerbread-roms. En bovenal: check Android op de HTC HD2 - Deel 2

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:15:
[...]

Uhm, nee: Gps, camcorder en usb-opslag werken nog niet in de Gingerbread-roms. En bovenal: check Android op de HTC HD2 - Deel 2
Klopt, maar dat boeit niet, het feit dat alles werkt (wat ik gebruik dan) is gewoon erg tof!
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste