Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:35:
Maarja, het werkt in iedergeval (zeker als je SMS threated is, is dit nu irritant om te lezen).

Viel mij wel op, dat met de 'Windows classic' thema mijn tijd in no time +4 uur ging lopen, maar via Sense interface (waar je iets andere tijd-zone instellingen te zien krijg) ik maar max 2 uur ging voor lopen.
Dat is inderdaad irritant.
Antwoord Vodafone wordt je ook niet wijzer van:

"Zojuist heb ik uw gegevens bekeken en bij ons is alles geupdate. Ook is het zo dat wanneer u berichten ontvangt, het tijdstip dat hierbij wordt aangegeven veelal afkomstig is van het toestel dat het bericht verstuurd heeft. Echter, de tijdstippen zijn afhankelijk van de toestellen en niet van het netwerk. Ik zou u daarom willen adviseren nogmaals de instellingen van uw toestel na te gaan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Rinaldootje schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:36:
[...]

De echte oplossing heb ik hier nog niet gevonden, maar het probleem zit in Sense zelf.
Lijkt me stug dat er een fout in Sense zit waardoor alle Vodafone klanten kunnen fluiten naar een automatische tijd-sync terwijl het verder bij iedere provider goed gaat.

Leuk dat je een work-around of oplossing hebt gevonden maar VF doet vast iets fout.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

Naast het wintertijd probleem vind ik dat mijn HD2 de laatste tijd traag is. Wanneer ik naar het tab email of sms ga dan duurt het vrij lang dat er iets op het scherm staat. Ook wanneer ik wil bellen lijkt mijn telefoon te hangen als ik op een icoon van een contactpersoon klik. als ik dan even naar het home scherm ga en dan naar het telefoonoverzicht begint hij pas te bellen.

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:49
Heeft iemand een idee hoe ik die irritante vibratie in Opera uit kan zetten? Steeds als de browser opent trilt mn toestel. Ook bij het klikken op een link begint hij kort te trillen. Heb al gekeken door in de adresbalk opera:config in te typen en de cofiguraties na te lopen, maar daar kan ik het zo 1-2-3 niet vinden.

Suggesties?

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Kijk eens in je algemene instellingen bij verbinding maken met internet, daar zal 't trillen ingeschakeld zijn gok ik.

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:57
SnoeiKoei schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:52:
[...]

Lijkt me stug dat er een fout in Sense zit waardoor alle Vodafone klanten kunnen fluiten naar een automatische tijd-sync terwijl het verder bij iedere provider goed gaat.

Leuk dat je een work-around of oplossing hebt gevonden maar VF doet vast iets fout.
Vreemd, dat als ik op diezelfde HD2 Android draai met dezelfde Vodafone SIM erin, ik totaal geen problemen heb met de tijd, en sinds ik die hersynchronisatie uitgevoerd heb, ook niet meer die tijds problemen heb.
En dit ligt niet alleen aan Vodafone, als je een zoek opdracht in Google intikt, dan zie je dat er mensen, wereldwijd problemen mee hebben!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Rinaldootje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:34:
[...]

Vreemd, dat als ik op diezelfde HD2 Android draai met dezelfde Vodafone SIM erin, ik totaal geen problemen heb met de tijd, en sinds ik die hersynchronisatie uitgevoerd heb, ook niet meer die tijds problemen heb.
En dit ligt niet alleen aan Vodafone, als je een zoek opdracht in Google intikt, dan zie je dat er mensen, wereldwijd problemen mee hebben!
Ok binnen Nederland hebben alleen Vodafone gebruikers er last van (onder windows). Wat doen de andere providers anders dat deze ROM icm hun netwerk geen probleem oplevert?

Of heeft HTC een shitlist ingebouwd van providers die niet goed mogen werken met de huidige ROM? Dat zou ik snappen, ik heb ook de pest aan Vodafone.

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:59:
Naast het wintertijd probleem vind ik dat mijn HD2 de laatste tijd traag is. Wanneer ik naar het tab email of sms ga dan duurt het vrij lang dat er iets op het scherm staat. Ook wanneer ik wil bellen lijkt mijn telefoon te hangen als ik op een icoon van een contactpersoon klik. als ik dan even naar het home scherm ga en dan naar het telefoonoverzicht begint hij pas te bellen.
Heb je veel SMSjes op je HD2 staan? Indien ja, dan kan dit de oorzaak zijn.

Aap!

• Rinaldootje
SnoeiKoei schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:39:
[...]

Ok binnen Nederland hebben alleen Vodafone gebruikers er last van (onder windows). Wat doen de andere providers anders dat deze ROM icm hun netwerk geen probleem oplevert?
Ik zit nog op de 1.72 ROM van Vodafone zelf. Alleen mijn radioROM loopt nu op 2.15, maar andere RadioROMS hebben hetzelfde tijd-probleem, dat heb ik ook uitgeprobeerd.
Of heeft HTC een shitlist ingebouwd van providers die niet goed mogen werken met de huidige ROM? Dat zou ik snappen, ik heb ook de pest aan Vodafone.
Een shitlijst lijkt me stug. Ik blijf erbij dat er een bug in de Sense zit.
En je hebt hekel aan Vodafone? Ik ook, maar wat blijft er dan over? Ik heb met de twee andere NL providers soortgelijke problemen gezien, als ik al heb gehad met Vodafone. Het gras is dus niet groener aan de overkant 8)7

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Rinaldootje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:20:
[...]
Ok dan zit er een bug in Sense die binnen NL alleen problemen oplevert met Vodafone, jij je zin joh :D

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Heb contact opgenomen met HTC ivm mijn aan/uit toets die het aan het begeven is. Kan hem ter reparatie aanbieden, maar het kan altijd zijn dat ze het onder gebruikersschade klasseren en dan moet ik onderzoekskosten enzo betalen. Het toestel heeft geen uitwendige schade, ik veronderstel dat ik mij geen zorgen hoef te maken? Wat kunnen ze zeggen, je hebt te hard/te veel op de toets gedrukt?

Trouwens ik heb het toestel hier een tijdje geleden van iemand via tweakers overgenomen, de factuur is dan ook op iemand anders zijn naam. Kan dat problemen opleveren? Of kijken ze enkel naar het serienummer?

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Is er al iets bekend over de eventuele HD3? Of moeten we onze heil zoeken bij een nieuw model?

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:19
Ik denk dat je de HD7 als HD3 moet beschouwen.

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 20:03
Frigolamptje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:05:
Heb contact opgenomen met HTC ivm mijn aan/uit toets die het aan het begeven is. Kan hem ter reparatie aanbieden, maar het kan altijd zijn dat ze het onder gebruikersschade klasseren en dan moet ik onderzoekskosten enzo betalen. Het toestel heeft geen uitwendige schade, ik veronderstel dat ik mij geen zorgen hoef te maken? Wat kunnen ze zeggen, je hebt te hard/te veel op de toets gedrukt?

Trouwens ik heb het toestel hier een tijdje geleden van iemand via tweakers overgenomen, de factuur is dan ook op iemand anders zijn naam. Kan dat problemen opleveren? Of kijken ze enkel naar het serienummer?
heb zelf mn hd2 net weer terug van reparatie, usb aansluiting werkte niet naar behoren.
ook had ik door een ongelukje het glaasje voor mn camera kapot.
gebeld met htc, uitgelegd etc.
zou over het glaasje worden terug gebeld, ivm de kosten daarvan.
telefoon is netjes opgehaald volgende dag. heb alleen nooit een telefoontje ontvangen over de reparatie.
heb nu dus mijn telefoon weer terug gekregen, helemaal voorzien van nieuw camera glaasje en usb aansluiting. Kosten: 0.00
had bij het versturen niet eens de factuur bij gevoegd, van aanschaf.
denk dat je hem gewoon ter reparatie aan kunt bieden hoor, anders duidelijk vermelden dat je gebeld wilt worden wanneer er kosten in rekening gebracht worden.

Verwijderd

Rinaldootje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:20:
Ik denk ook nog steeds dat het in Sense zit 8)7 . hoe is dit mogelijk als het alleen vodafone gebruikers betreft. Ben je nou zo naïef of doe je nou zo naïef.

Vodafone heeft de boel gewoon niet op orde en moet dat gewoon eens toegeven en oplossen

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
cORT3X schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:39:
[...]

heb zelf mn hd2 net weer terug van reparatie, usb aansluiting werkte niet naar behoren.
ook had ik door een ongelukje het glaasje voor mn camera kapot.
gebeld met htc, uitgelegd etc.
zou over het glaasje worden terug gebeld, ivm de kosten daarvan.
telefoon is netjes opgehaald volgende dag. heb alleen nooit een telefoontje ontvangen over de reparatie.
heb nu dus mijn telefoon weer terug gekregen, helemaal voorzien van nieuw camera glaasje en usb aansluiting. Kosten: 0.00
had bij het versturen niet eens de factuur bij gevoegd, van aanschaf.
denk dat je hem gewoon ter reparatie aan kunt bieden hoor, anders duidelijk vermelden dat je gebeld wilt worden wanneer er kosten in rekening gebracht worden.
Ok, dat klinkt wel goed :) . Als ze er niet om vragen zal ik factuur er ook niet bijvoegen. Nu eerst een vervang HD2 of iets dergelijks regelen want ben niet van plan om drie weken zonder smartphone/android door te brengen :)

• Rinaldootje
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:18:
[...]

Ik denk ook nog steeds dat het in Sense zit 8)7 . hoe is dit mogelijk als het alleen vodafone gebruikers betreft. Ben je nou zo naïef of doe je nou zo naïef.

Vodafone heeft de boel gewoon niet op orde en moet dat gewoon eens toegeven en oplossen
Wie is er hier naïef of kan niet lezen. Doe gewoon eens een Google search. Niet alleen Vodafone klanten hebben er last van.

Verwijderd

Rinaldootje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:21:
[...]

Wie is er hier naïef of kan niet lezen. Doe gewoon eens een Google search. Niet alleen Vodafone klanten hebben er last van.
waarom heeft iedereen die er hier last van heeft dan vodafone, is dat toeval?

welke providers hebben mensen nog meer last mee dan? ben ik dan wel heel benieuwd naar.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:32:
[...]

waarom heeft iedereen die er hier last van heeft dan vodafone, is dat toeval?

welke providers hebben mensen nog meer last mee dan? ben ik dan wel heel benieuwd naar.
In Nederland alleen VF klanten, in het buitenland zijn er ongetwijfeld ook providers die hun zaken niet op orde hebben ja...

Sense checkt echt niet of je toevallig een VF/buitenlandseprutsprovider hebt en zo ja: zomgnotimesync4u!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:37:
[...]

In Nederland alleen VF klanten, in het buitenland zijn er ongetwijfeld ook providers die hun zaken niet op orde hebben ja...

Sense checkt echt niet of je toevallig een VF/buitenlandseprutsprovider hebt en zo ja: zomgnotimesync4u!
ja zoiets haha :P.

Ik hoop in ieder geval dat het snel gefixt wordt, want het is wel ontzettend irritant, en ik weiger om de sync uit te zetten, ook al heb je dan wel de goede tijd, het moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:42:
[...]

ja zoiets haha :P.

Ik hoop in ieder geval dat het snel gefixt wordt, want het is wel ontzettend irritant, en ik weiger om de sync uit te zetten, ook al heb je dan wel de goede tijd, het moet gewoon werken.
En waarom probeer je dan niet de oplossing die een paar posts terug gegevens is??
Daar schijnt iedereen overheen te lezen.....

En waarom heb ik er met Vodafone met Android dan GEEN last van?

[ Voor 6% gewijzigd door CRXed op 12-11-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
CRXed schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 01:50:
[...]

En waarom probeer je dan niet de oplossing die een paar posts terug gegevens is??

Omdat men eigenwijs is. Snoeikoei en Knexx luisteren graag naar hun eigen woordjes.
Dit is een wereldwijd probleem. Pagina's vol met zoek resultaten op dit zelfde probleem en dan nog de schuld alleen maar bij VF leggen...

Maar ik houd hierover op. Ik heb genoeg gezegd hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds ik de telefoon geudate heb(naar rom 3.14), is de sms client(conversatiemodus) van htc in de war
Voordat ik de update uitvoerde was alles koek en ei.
voorbeeld: Tim: bla bla bla
Ida: ble ble ble

Na de update ziet het er als volgt uit:
Tim: bla bla bla
+49(gevolgd door telefoonnummer) : ble ble ble

De persoon die ik sms staat gewoon in de contactenlijst.
En ik krijg ook een afbeelding te zien naar wie ik sms.

Ligt het 'm aan het feit dat deze persoon in het buitenland is of is dit een nieuwe bug van htc?
En weten jullie een oplossing hiervoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Oplossing van het klokprobleem
Ik gebruik geen Sense maar gewoon bare WM, heb Vodafone en Dutty's speelgoed en heb wel last van het verspringen van de klok. Maar ik heb ook een oplossing gevonden. Eerst checken of je het probleem kunt reproduceren. Klok goedzetten; telefoon uit- en aanzetten. Is de klok nu 1 uur vooruit gezet?

Mooi, dan de klok weer goedzetten en effe deze stappen uitvoeren:
- Open Windows startmenu (middelste fysieke knop)
- Kies Instellingen
- Kies Persoonlijk
- Kies Telefoon
- Ga naar tabblad GSM/UMTS Diensten
- Selecteer regel Tijdsynchronisatie en druk op Instellingen ophalen
- Schakel Tijdzone en klok automatisch veranderen uit

Nogmaals de telefoon uit- en aanzetten en verifieer dat het probleem niet meer optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rinaldootje schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:49:
CRXed schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 01:50:
[...]

[...]

Omdat men eigenwijs is. Snoeikoei en Knexx luisteren graag naar hun eigen woordjes.
Dit is een wereldwijd probleem. Pagina's vol met zoek resultaten op dit zelfde probleem en dan nog de schuld alleen maar bij VF leggen...

Heeft niks met eigenwijsheid te maken, ik doe gewoon een constatering, en ik heb toch niks aan wereldwijd, ik heb het over Nederland. Kunnen vast en zeker meer providers zijn die de zaakjes niet op orde hebben, maar laat ik het anders formuleren, heb je al andere providers binnen nederland gevonden waar het probleem optreed?

En ja het is inderdaad vreemd dat het bij android wel goed werkt en dat zou je relatie leggen naar een WM of Sense probleem, maar aangezien er verder nauwelijks mensen zijn met het probleem in Nederland, en degenen die het hebben en gewoon WM gebruiken Vodafone hebben.

Tevens wil ik er meteen bij vermelden dat wanneer het opgelost en het probleem inderdaad in Sense/WM lag ik dat gerust toe wil geven hoor.

Maar kun je ook begrijpen dat als je hier op het forum alleen maar vodafone hoort die het probleem heeft dat je dan het probleem bij VF gaat leggen? Een gevalletje oorzaak-gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was al bekend, en je hoeft al dat aan/uit niet te doen ;)
tweaker013 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:12:
De oplossing voor jouw probleem is in een eerdere post vermeld. Je moet naar je instellingen gaan dan naar persoonlijk > telefoon > GSM/UMTS Diensten > tijdsynchronisatie en dan het vinkje weghalen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Rinaldootje schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:49:
[...]

Lol, ben je nou zo'n VF fanboy of heb je een hekel aan Sense?

Je leest niet eens, in Nederland ligt het probleem bij VF want verder heeft niemand er last van. Maar zoek het probleem vooral in Sense en blijf de rest van je leven zoeken, want ook mensen die geen Sense gebruiken hebben er met VF last van. En wereldwijd is VF niet de enige provider die er de kantjes vanaf loopt en dat beweer ik ook nergens.

Edit: ik vind je post trouwens een vrij directe persoonlijke aanval. Je kent me niet maar je noemt me eigenwijs en vindt dat ik graag naar mijn eigen woorden luister, terwijl je niet inhoudelijk op mijn argumenten ingaat behalve te melden dat er in andere landen ook mensen sync-problemen hebben (en dat hoeft net zo goed niks met Sense te maken te hebben). Ik vind het een vrij onvolwassen manier van discussiëren maar misschien moet ik niets meer verwachten dan dat van iemand die zijn eigen naam verkindelijkt.

[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-11-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat boeit het nou hoeveel mensen buiten Nederland er last van bebben? In Nederland zijn het Vodafone klanten. Trouwens jullie zijn trouwens wel zo vrij geweest om te kijken of het probleem zich bij de android boot ook voordoet, maar ik heb nog niet gelezen dat een van jullie een ander sim-kaart heeft geprobeerd. Probeer dat eens.

Dit probleem komt in Nederland voor bij HTC HD2 bezitters die VODAFONE klanten zijn. Het is dan ook de verantwoordelijkheid van Vodafone om uit te zoeken wat er mis is, niet van HTC want bij de rest in Nederland is er geen probleem.

Edit: Ik zeg het verkeerd. HTC moet het natuurlijk wel uitzoeken, maar wel met een impuls vanuit Vodafona.

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 12-11-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:54:
Hallo,

Sinds ik de telefoon geudate heb(naar rom 3.14), is de sms client(conversatiemodus) van htc in de war
Voordat ik de update uitvoerde was alles koek en ei.
voorbeeld: Tim: bla bla bla
Ida: ble ble ble

Na de update ziet het er als volgt uit:
Tim: bla bla bla
+49(gevolgd door telefoonnummer) : ble ble ble

De persoon die ik sms staat gewoon in de contactenlijst.
En ik krijg ook een afbeelding te zien naar wie ik sms.

Ligt het 'm aan het feit dat deze persoon in het buitenland is of is dit een nieuwe bug van htc?
En weten jullie een oplossing hiervoor??
Heb ik ook, hij laat van de persoon zien van WELK nummer van die persoon het bericht gekomen is. De persoon is immers al herkenbaar aan de threaded dicussie, en aan de persoonsafbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teake schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:15:
[...]

Heb ik ook, hij laat van de persoon zien van WELK nummer van die persoon het bericht gekomen is. De persoon is immers al herkenbaar aan de threaded dicussie, en aan de persoonsafbeelding.
als je 2 nummers van iemand hebt, zie je dan het contact 2 x tussen het conversatieoverzicht?
Zo ja, heb je een cab-bestand geïnstalleerd om van de notificatie af te zijn als een sms verstuurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
nee, ik zie hem één keer, en nee, ik heb geen cabje geinstalleerd om de sms-notificatie om zeep te helpen, maar dit via het register uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Waar ik me ook nog steeds over verbaas: de veranderde dialer van sense. Waar is mijn schuifvlak gebleven met mogelijkheden voor groepsgesprek, agenda, etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 20:03
ik krijg sinds update van software elke keer een verzend rapport van sms.
terwijl die bij opties van berichten toch duidelijk niet aangevinkt staat.. beetje irritant, iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cORT3X schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:43:
ik krijg sinds update van software elke keer een verzend rapport van sms.
terwijl die bij opties van berichten toch duidelijk niet aangevinkt staat.. beetje irritant, iemand een idee ?
Die uitgevinkt staat is wat anders wat jij bedoeld. Je krijgt een melding als je een sms verzonden hebt.
Een aantal pagina's terug heb ik een link gepost waar je een cab-bestand kunt downloaden, daarmee haal je die melding weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Of directer: via het register even de juiste instelling doen.

Dennis-L in "HTC HD2 - Deel 14"
Vast al eens voorbij gekomen maar om die vervelende SMS notificatie uit te schakelen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Jataayu\Messaging]
"DisableSMSSuccess"=dword:1

[ Voor 42% gewijzigd door teake op 13-11-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, valt me opeens op dat m'n HD2 nu niet de stad laat zien waar ik ben, maar zelfs precies de wijk waar ik in woon! Hoe weet hij dat opeens zo nauwkeurig, ik heb 'm niet geupdate namelijk dus de functionaliteit hiervoor zal al in de aanwezige ROM hebben gezeten. Heeft Vodafone misschien iets aangepast waardoor de GPS nu zelfs wijkspecifiek kan werken?

(gaat trouwens om een los gekochte HD2, dus geen Vodafone branded geval)

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 13-11-2010 13:24 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teake schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:18:
Of directer: via het register even de juiste instelling doen.

Dennis-L in "HTC HD2 - Deel 14"

[...]
Klopt inderdaad, bedankt :).
Maar voor de mensen die geen register editor op hun telefoon hebben kunnen de cab dan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Graag wil ik eens Task29 over de HD2 gooien ivm maar irritante gebeurtenissen met mijn HD2. Ik heb al vaker een reset of de rom opnieuw geinstalleerd. (Alleen originele ROM'S, dit ivm de telefoon is voor mijn werk). De vraag is:
Ik heb nu rom de laatste originele rom erop (V3.14), en ik wil dus Task29 en opnieuw deze rom erop.
Moet ik dan weer HSPL installeren of kan ik gewoon de Task29 erop. Reset en dan met de bootloader op USB aan de pc de originele rom erop?? Of gaat er zonder een HSPL installatie iets fout met Task29, of nog erger dat ik erna niks meer kan installeren?!

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Gisteren ff CHT 2.0 geinstalleerd. Ik moet zeggen: die Cookie is een handige rakker, en ik verbaas me erover dat ik er hier weinig over lees. Proberen zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Ik denk dat Co0kie's Home Tab al zodanig ingeburgerd is dat het normaal is geworden? Het is zo ongeveer de eerste tweak die ik installeer op de HD2. SUPER ding, met erg handige mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week ook het "klok" probleem... en inderdaad ook Vodafone... :/

Inmiddels de tijdsync maar uitgezet... vond het behoorlijk irritant dat de klok af en toe 1 of 2 uur vooruit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die op mijn vraag een antwoord weet?? En is van C0okies HT al de officiele versie 2.0 uit of nog steeds de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 09:31:
Sinds een week ook het "klok" probleem... en inderdaad ook Vodafone... :/

Inmiddels de tijdsync maar uitgezet... vond het behoorlijk irritant dat de klok af en toe 1 of 2 uur vooruit stond.
Viel mij gister ook op dat mijn klok na een reboot een uur vooruit stond. Heb ook Vodafone. Tijdsync ook maar uitgezet om het te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:41:
En is van C0okies HT al de officiele versie 2.0 uit of nog steeds de beta?
Van Co0kies Home Tab is 12/11/2010 de final (v 2.0.0) verschenen. Net als van Co0kies Home Tab Editor.
Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=792303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ok thQ,

is er iemand die een antw. weet op mijn andere vraag? Want ik wil even helemaal de rom opschonen en opnieuw beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Holgersson schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:48:
[...]

Viel mij gister ook op dat mijn klok na een reboot een uur vooruit stond. Heb ook Vodafone. Tijdsync ook maar uitgezet om het te verhelpen.
Vodafone hier en ook klokprobleem,

heel erg vervelend als je telefoon een wekker is,

ps.
In android niet trouwens :s

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 14-11-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff krijg steeds meer aversie van die HD2...

Eerst het wintertijd probleem waarvoor nog steeds geen goede oplossing voor geboden is.
Het niet meer synchen van de tijd zorgt voor een vreemde volgorde van mijn smsjes.

Als ik een contact wil bellen dan duurt het bijna 1 minuut voordat daadwerkelijk gebeld wordt.

Nu krijg ik met internetten ook het bericht dat het er te weinig ruimte op de telefoon zit en dat ik bestanden moet weggooien. IS er een tooltje om makkelijk en snel temp bestanden e.d. weg te gooien?
Want verder staat er niet heel veel op, het meeste staat allemaal op de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2019
Holgersson schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:50:
[...]

Van Co0kies Home Tab is 12/11/2010 de final (v 2.0.0) verschenen. Net als van Co0kies Home Tab Editor.
Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=792303
Als ik CHT v2 wil installeren krijg ik direct de melding installatie mislukt. Eerst had ik CHT v 1.8.5. wel kunnen installeren. Alvorens v2 te installeren heb ik v 1.8 verwijderd. hoe kan ik dit oplossen zodat ik v2 wel kan installeren.

TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:12

sanook

_/-\o_

Wildfire schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:23:
Hmmm, valt me opeens op dat m'n HD2 nu niet de stad laat zien waar ik ben, maar zelfs precies de wijk waar ik in woon! Hoe weet hij dat opeens zo nauwkeurig, ik heb 'm niet geupdate namelijk dus de functionaliteit hiervoor zal al in de aanwezige ROM hebben gezeten. Heeft Vodafone misschien iets aangepast waardoor de GPS nu zelfs wijkspecifiek kan werken?

Inderdaad, ipv 'Rotterdam' zie ik nu 'Charlois' staan..., ook Vodafone trouwens (niét branded)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
thepr schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:17:
[...]

Als ik CHT v2 wil installeren krijg ik direct de melding installatie mislukt. Eerst had ik CHT v 1.8.5. wel kunnen installeren. Alvorens v2 te installeren heb ik v 1.8 verwijderd. hoe kan ik dit oplossen zodat ik v2 wel kan installeren.

TP
Kijk eens op het XDA forum. Zoeken levert meer informatie op. Mocht je er dan alsnog niet uitkomen, stel je vraag dan daar, want daar zitten de ontwikkelaars ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
Holgersson schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:30:
[...]

Kijk eens op het XDA forum. Zoeken levert meer informatie op. Mocht je er dan alsnog niet uitkomen, stel je vraag dan daar, want daar zitten de ontwikkelaars ervan.
vraag daar ook al gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

sanook schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:19:
[...]

Inderdaad, ipv 'Rotterdam' zie ik nu 'Charlois' staan..., ook Vodafone trouwens (niét branded)
Kan een non-Vodafoner bevestigen dat het bij hem/haar nu ook zo is? Wel handig om te weten of de HD2 namen van locaties oppikt via internet (en dat het dus bij iedereen werkt die internet heeft), of dat het puur via de provider zelf meekomt op de een of andere manier.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:28:
[...]

Klopt inderdaad, bedankt :).
Maar voor de mensen die geen register editor op hun telefoon hebben kunnen de cab dan gebruiken.
http://rapidshare.com/files/426617613/DisableSMSSuccess.cab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Graag wil ik eens Task29 over de HD2 gooien ivm maar irritante gebeurtenissen met mijn HD2. Ik heb al vaker een reset of de rom opnieuw geinstalleerd. (Alleen originele ROM'S, dit ivm de telefoon is voor mijn werk). De vraag is:
Ik heb nu rom de laatste originele rom erop (V3.14), en ik wil dus Task29 en opnieuw deze rom erop.
Moet ik dan weer HSPL installeren of kan ik gewoon de Task29 erop. Reset en dan met de bootloader op USB aan de pc de originele rom erop?? Of gaat er zonder een HSPL installatie iets fout met Task29, of nog erger dat ik erna niks meer kan installeren?!

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Wildfire schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:23:

Sinds een paar dagen zie ik ipv Eindhoven, Woensel Noord (stadsdeel in Eindhoven) op mijn thuislocatie staan. :Y
Toestel is niet SIM-locked, provider T-Mobile.

[ Voor 3% gewijzigd door JeeVee op 15-11-2010 12:50 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 07:12:
Je hebt haast? Elke dag twee berichtjes ;)

Task29 maakt alles wat met ROM's te maken heeft leeg. Het doet niets met HSPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik deed dit omdat er meerdere antwoorden over andere dingen kwamen en ik zo wilde voorkomen dat op mijn vraag geen antw. zou komen.

Ik vraag dit omdat er op het youtube filmpje en andere websites wordt gezegt dat je HSPL moet installeren voordat je gebruikt maakt van Task29.

Wat ik dus wil is Task29 eroverheen en een verse installatie van de originele rom 3.14. Is dit dan 100% zeker weten mogelijk zonder HSPL, niet dat zometeen de rom geleegd is en de HD2 geen rom updates meer pakt?
(Of wordt de HSPL aangeraden omdat je na de task29 dus niets anders dan een originele rom kunt installeren, en juist bijna iedereen een custom rom wilt?)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Heb je je wel ingelezen in 't task29 gebeuren en 't flashen van rom's? 't Lijkt er in ieder geval niet op, want de vragen die je stelt komen op mij over dat je weinig "verstand van zaken" hebt.

Ga nou eerst eens lezen in 't topic en op XDA en als je 't niet vertrouwt, dan zou ik er niet eens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:34
Mijn telefoon lijkt er een beetje mee opgehouden te zijn...
Hij gaf al af en toe bijzondere kleuren / strepen in het scherm, maar nu blijft het scherm compleet wit bij het booten, zijn er hier meer mensen die hier last van hebben (gehad) en is er een oplossing voor?

*edit* na een tijdje wachten en een paar pogingen tot rebooten kwam ik er opeens wel weer door..

[ Voor 15% gewijzigd door rjvisje op 15-11-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
@ RJVISJE zie je wel je radio en rom versie en het htc logo? dat had ik en na een harde reset was het pleite

cht rockes heb het nu 2 weken , maar gaat je batterij er van achteruit of gebruikt het meer stromm want ik zie mn meter naar beneden lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
thepr schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:17:
[...]

TP
Voor dat je CHT 1.8 er af gooit eerst je 'sense' ff uitzetten. Na de verwijdering van CHT1.8 een soft reset, en de nieuwe 2.0 versie installeren met ook je 'sense' uit. Weer een soft reset en klaar is Leo.
Vergeet niet om ook CHTS te installeren, scheelt je de aanschaf van een 'profiel manager'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:34
mr.DJ95 schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:18:
@ RJVISJE zie je wel je radio en rom versie en het htc logo? dat had ik en na een harde reset was het pleite

cht rockes heb het nu 2 weken , maar gaat je batterij er van achteruit of gebruikt het meer stromm want ik zie mn meter naar beneden lopen
Radio en rom versie en ook het HTC-logo kwamen niet in beeld, maar na een tiental aan boot pogingen en een tijdje wachten lukte het toch zomaar opeens weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric_Cantona schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:00:
Heb je je wel ingelezen in 't task29 gebeuren en 't flashen van rom's? 't Lijkt er in ieder geval niet op, want de vragen die je stelt komen op mij over dat je weinig "verstand van zaken" hebt.

Ga nou eerst eens lezen in 't topic en op XDA en als je 't niet vertrouwt, dan zou ik er niet eens aan beginnen.
Ja ik heb er al over gelezen en ja ook al eens met HSPL enz. geklooid. MAAR omdat er overal (ook in de youtube) filmpjes staat dat je HSPL erop moet hebben VOORDAT je task29 doet daarom vraag ik dit voor de zekerheid.

Deze tel is voornamelijk voor zakelijk gebruik, alleen ik erger me dood aan sommige dingen.

Dus ipv van zo te doen kun je als je het antw. weet me ook gewoon helpen... de vraag is toch duidelijk, als ik task29 ga gebruiken voor het legen van de rom en ik wil erna een originele rom flashen, kan dit dan zonder HSPL?

dank je;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Je zet de originele ROM toch terug? Dan heb je dus geen HSPL nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
ik zal wel dom zijn, maar ook ik Vodafoneklant krijg die tijd niet goed.

men spreekt steeds over Start-Phone Persoonlijk maar ik zie dat helemaal niet?

waar kan ik die sync uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 10:22
@gwnricardo Volgens mij is het inderdaad zo dat je HSPL nodig hebt. Ik heb even voor je gezocht in de Task29 thread. Als je HSPL3 er op gaat zetten, moet je niet vergeten te kiezen voor 2.08 hspl in plaats van 2.08.0000.

Als je later perse je officiële ROM weer terug wilt, en je draait hem vanaf het SD-kaartje, heb je de originele SPL ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom vraag ik het dus even na, ivm Eric_Cantona geeft aan dat ik geen HSPL nodig heb en EBOOZ dan weer wel.

Ik vermoed dat die HPSL er alleen is om na de task29 een custom rom erop te zetten.

Anyway..

Ik kan de HSPL er gewoon opzetten dan, erna task29, dan een reboot met volume-down knop ingedrukt en op mijn SD kaart de originele rom file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:02:
Ik kan de HSPL er gewoon opzetten dan, erna task29, dan een reboot met volume-down knop ingedrukt en op mijn SD kaart de originele rom file?
Ja dat is de goede volgorde. HSPL heb je nodig om Task29 te kunnen runnen.

Wat Eric bedoelt, is dat je een originele ROM terug kunt zetten zonder HSPL, maar dan kunt je dus geen Task29 doen vantevoren.

[ Voor 16% gewijzigd door CRXed op 16-11-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I get it;)

thQ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Sinds een paar dagen heb ik ook de buurt waar ik in woon in het weerbericht zitten.

Vodafone trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 09:59
Ik heb ook zogenaamd een preciezere plek bij weather update. Het probleem is dat hij helemaal niet update als ik op mijn werk ben en als ik thuis ben een dorpje aangeeft wat hier 7km verderop ligt. T-mobile hier, trouwens.

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, mijn wifi gaat uit na een bepaalde tijd dat mijn telefoon in stand-by mode staat. Ala ik MSN en hij gaat op stand by, dat wil msn geen verbinding maken met internet, afmelden lukt ook niet. Enige optie is om via taalbeheer af te sluiten. Maar als ik MSN daarna weer opstart maakt hij helemaal geen verbinding meer, alleen na softreset pas. Iemand een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Meer mensen die een docking gebruiken en waarvan de USB ook niet goed meer blijft zitten? Ik heb regelmatig dat de USB connectie gewoon helemaal wegvalt. Ik denk door slijtage bij normaal gebruik van het dock dat de USB toch is aangetast ofzo. USB kabel valt er uit zichzelf uit. Via Windows Device Center krijg ik mijn telefoon niet aangesloten.
Met wat forcering op de USB als ie aangesloten is al diskdrive kan ik er wel wat opzetten. Nu wilde ik mn telefoon updaten, maar ik zit nog met ROM versie 1.48.404.2 (71294) NLD, kortom de standaard ROM vanuit de winkel zonder enige updates. De update die ik wilde installeren was die om het SMS probleem te verhelpen, maar die werkt niet op deze ROM versie.
Nu kan ik best een nieuwe ROM ofzo erop zetten, maar door mn USB probleem ben ik hier een beetje huiverig voor.

Wat kan ik zelf nog doen of is het verstandiger om even terug naar de winkel te gaan.

[ Voor 62% gewijzigd door Zeror op 16-11-2010 22:38 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

Vorkie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:44:
Sinds een paar dagen heb ik ook de buurt waar ik in woon in het weerbericht zitten.

Vodafone trouwens.
Heb ik niet. Maar misschien ligt het aan het gegeven dat ik 'maar' in Den Bosch woon.... Ik heb een Vodafone-toestel, maar wel met een HSPL crack.
ROM-versie: 3.14.404.2

Ik moet trouwens zeggen dat het er wel op lijkt dat mijn touchscreen minder nauwkeurig is sinds ik deze nieuwe ROM erop heb gezet.
Het bestand heette "RUU_Leo_S_HTC_NLD_3.14.404.2_Radio_15.42.50.11U_2.15.50.14_LEO_S_Ship". Gewoon een uitvoerbaar bestand. Geen *.nbh. Is dit een custom of een originele ROM?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wessee schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:49:
Ik heb ook zogenaamd een preciezere plek bij weather update. Het probleem is dat hij helemaal niet update als ik op mijn werk ben en als ik thuis ben een dorpje aangeeft wat hier 7km verderop ligt. T-mobile hier, trouwens.
Ik gok dat de de diensten van Google gebruikt om jouw locatie te bepalen. Ik gok dat je ook geen geweldig bereik hebt met T-mobile op de plek waar je huis bevind ;)
RaJitsu schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:51:
[...]

Heb ik niet. Maar misschien ligt het aan het gegeven dat ik 'maar' in Den Bosch woon.... Ik heb een Vodafone-toestel, maar wel met een HSPL crack.

Ik moet trouwens zeggen dat het er wel op lijkt dat mijn touchscreen minder nauwkeurig is sinds ik deze nieuwe ROM erop heb gezet.
Het bestand heette "RUU_Leo_S_HTC_NLD_3.14.404.2_Radio_15.42.50.11U_2.15.50.14_LEO_S_Ship". Gewoon een uitvoerbaar bestand. Geen *.nbh. Is dit een custom of een originele ROM?
Ship betekend meestal een ROM die van een toestel is afgehaald zoals hij is.
Lijkt dus een stockrom.

Voor echte custom WinMo roms kan je beter kijken bij XDA,

Je kan proberen je scherm te calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat is inderdaad de nieuwe rom ja. Je scherm is niet onnauwkeuriger geworden alleen wat minder gevoelig als met de 1.66 rom. Moest ik ook erg aan wennen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

Vorkie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:59:
[...]

Ship betekend meestal een ROM die van een toestel is afgehaald zoals hij is.
Lijkt dus een stockrom.
ok, thanks.
Voor echte custom WinMo roms kan je beter kijken bij XDA,
Hier ben ik altijd wat heuverig voor. Niet omdat ik het niet vertrouw, maar vooral omdat ze niet voor niets customized zijn. Ze zijn allemaal net wat anders, en als ik mezelf een beetje ken, wil ik ze dan allemaal proberen, wat ertoe leidt dat ik nooit tevreden ben.
Je kan proberen je scherm te calibreren?
Bij nader inzien is het niet onnauwkeuriger, maar zoals Hurricane aangeeft, minder gevoelig. In Windows Mobile heb ik er eigenlijk ook niet zoveel last van. Wel in Android. Maar dat is natuurlijk onafhankelijk van de ROM, of niet (android wordt immers wel opgestart vanuit Windows)?

[ Voor 11% gewijzigd door RaJitsu op 17-11-2010 01:55 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Er zal toch wel een instelling te vinden zijn voor de gevoeligheid van het scherm? Immers: BSB-tweaks had een instelling om de gevoeligheid te VERLAGEN, dan moet die registersleutelwaarde (want dat zal het wel zijn) toch ook weer omhoog kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
mariconjo schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:38:
[...]

Voor dat je CHT 1.8 er af gooit eerst je 'sense' ff uitzetten. Na de verwijdering van CHT1.8 een soft reset, en de nieuwe 2.0 versie installeren met ook je 'sense' uit. Weer een soft reset en klaar is Leo.
Vergeet niet om ook CHTS te installeren, scheelt je de aanschaf van een 'profiel manager'.
Precies zo uitgevoerd maar ik krijg die CHT v2 niet geïnstalleerd. Mee als ik probeer te installeren krijg ik de melding "mislukt",

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

RaJitsu schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:51:
[...]

De calibreeroptie is verdwenen sinds de nieuwe versie, maar die kun je middels een registeraanpassing weer terugkrijgen in het instellingenmenu. Ik heb dit eerder gepost in dit topic, moet je even terugzoeken. Dit scheelt behoorlijk wat in de gevoeligheid.

Toch gek dat het met Android direct goed werkt. Al die handmatige tweaks om een betere en vloeiendere WM te krijgen is in Android vrijwel niet nodig.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Frigolamptje schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:05:

Zoek maar in deze topic op mijn naam (sl1200) en mijn ervaringen met je probleem en reparatie. Ik ben alleen bang dat je er niet zo blij van wordt. Ondertussen kan ik melden dat mijn FRU-swapped toestel ruim een maand goed werkt wat betreft aan/uit knop. Alle reparaties tot dusver hebben dat probleem slechts tijdelijk opgelost en mij ruim 2 maanden met een kapot toestel, of zonder toestel, laten zitten. Persoonlijk vind ik dat de schuld van DynaFix. Maar goed, daar heb ik eerder in deze topic al genoeg over getikt...

Succes met je reparatie! ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
thepr schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:18:
[...]

Precies zo uitgevoerd maar ik krijg die CHT v2 niet geïnstalleerd. Mee als ik probeer te installeren krijg ik de melding "mislukt",
Dan zijn er toch nog ergens 'resten' van de oude versie achtergebleven. Je kunt dan met bv Total Commander je hele toestel doorzoeken naar die 'resten' of een Hard rest uitvoeren. Heb ik ook gedaan en dat ging prima.
Wel ff een back-up maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
mariconjo schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:06:
[...]

Dan zijn er toch nog ergens 'resten' van de oude versie achtergebleven. Je kunt dan met bv Total Commander je hele toestel doorzoeken naar die 'resten' of een Hard rest uitvoeren. Heb ik ook gedaan en dat ging prima.
Om resten te wissen kan je beter Task29 uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:28:
Vraagje, mijn wifi gaat uit na een bepaalde tijd dat mijn telefoon in stand-by mode staat. Ala ik MSN en hij gaat op stand by, dat wil msn geen verbinding maken met internet, afmelden lukt ook niet. Enige optie is om via taalbeheer af te sluiten. Maar als ik MSN daarna weer opstart maakt hij helemaal geen verbinding meer, alleen na softreset pas. Iemand een fix?
Heb je hier wat aan?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=5353195

In Android kan je dit gewoon in de settings aangeven :P

[ Voor 4% gewijzigd door CRXed op 17-11-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:44:

Vodafone trouwens.
Zelfde heb ik ook. Hij geeft nu het weerbericht van de exacte plaats waar ik ben, in plaats van de betreffende gemeente. Zelfs mijn kleine dorpje kent hij nu :) *;

• thepr
mariconjo schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:06:
[...]

Ik heb tot drie keer toe een echte hard reset volgens 2 methoden handleiding uitgevoerd, geen positief resultaat.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

thepr schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:07:
[...]

Ik heb tot drie keer toe een echte hard reset volgens 2 methoden handleiding uitgevoerd, geen positief resultaat.
Welke ROM gebruik je? Is het er misschien 1 waar de oude CHT al ingebakken was?
Het je de juiste NETCF versie geinstalleerd staan? Volgens mij heb je 3.5 nodig... Stock ROM's hebben dacht ik 2..5 erop staan.
Misschien kan je ook proberen om het bestandje opnieuw te downloaden?

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vreemd, sinds gister heb ik ook dat mijn klok verkeerd gesynchroniseerd wordt.

De dag dat de wintertijd ingegaan is, toen heb ik er ook last van gehad dat de tijd 1 uur voor liep elke keer.
Maar dat was gelukkig een dag later niet meer zo.

Maar sinds gister wel weer dus, en dat is behoorlijk irritant. Ik weet dat ik tijdsynchronisatie uit kan zetten, maar dat is meer omzeilen dat het oplossen van het probleem!

Ik heb overigens Hi/KPN als provider.

• thepr
Paling1 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:45:
[...]

Welke ROM gebruik je? Is het er misschien 1 waar de oude CHT al ingebakken was?
Het je de juiste NETCF versie geinstalleerd staan? Volgens mij heb je 3.5 nodig... Stock ROM's hebben dacht ik 2..5 erop staan.
Misschien kan je ook proberen om het bestandje opnieuw te downloaden?
De ROM versie is van HTC NLD 3.14. Daar zit geen CHT in. Als NETCF (NETCFv35.wm.armv4i.cab) probeer te installeren krijg ik als medling dat de bestaande ROM hierover al beschikt.

• Holgersson
  • Niet online
thepr schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:01:
[...]

De ROM versie is van HTC NLD 3.14. Daar zit geen CHT in. Als NETCF (NETCFv35.wm.armv4i.cab) probeer te installeren krijg ik als medling dat de bestaande ROM hierover al beschikt.
Op diezelfde ROM heb ik zonder problemen CHT 2.0 final gezet. Ik had er eerst de beta op staan.
Misschien is er iets mis gegaan met het verwijderen van CHT 1.8. Ik kan je alleen aanraden om een hard reset te doen, dan moet het goed gaan daarna.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Volgens mij had ie dat al gedaan....
Weet je zeker dat je er geen HSPL meer op hebt staan?
Als je die had voor het flashen van de nieuwe stock, dan heb je hem nog steeds.
Zolang je de nieuwe ROM niet met SP3.03 gebruikt, kan je rare problemen krijgen. 1 van die problemen is dat je erg weinig programma geheugen over houdt...

In de handleiding van CHT staat overigens dat je, als je een probleem hebt met installeren, Sense even uit moet zetten: (hmmm ik lees net dat je dit ook al had gedaan.... :+ )
2.1 SYSTEM REQUIREMENTS
o HTC Sense 2.5
o Windows Mobile 6.1 / 6.5 / 6.5.x
(For WM6.1 an add-on cab is required for the lockscreen feature to work.)
o .Net Compact Framework 3.5
o Install to main storage, needs about 3.5MB 2.2 INSTALLATION/UNINSTALLATION
To install, copy the downloaded CHT .cab file to any place on your Windows Mobile device and execute it by tapping on it. When asked where to install, select Main Storage. After the installer has copied all the need files a soft reset will be required.
The main CHT cab will only install the English language. If you have a different language on your device, you will need to also download and install the CHT language pack. You’ll find it right next to the main CHT cab download.
To uninstall, go to Settings Tab -> Application -> Remove Programs, find Co0kie’s Home Tab in the list of programs and tap Remove. A soft reset is required after.
TIP: If you have a problem installing or uninstalling, try turning off Sense first and turning back on after. You can do than from Settings Tab -> Menu -> All Settings -> Today, select the Items section and you’ll find HTC Sense on the list -> uncheck it and tap OK. You can turn it back on the same way.
Ik hoop dat dit helpt, want CHT2.0 ziet er goed uit!
Ik moet er zelf ook nog eens aan begiinnen... draai nu een paar maanden naar volle tevredenheid met 1.8.5...

[ Voor 6% gewijzigd door Paling1 op 18-11-2010 17:39 ]

Verwijderd

Paling1 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:37:
Volgens mij had ie dat al gedaan....
Weet je zeker dat je er geen HSPL meer op hebt staan?
Als je die had voor het flashen van de nieuwe stock, dan heb je hem nog steeds.
Zolang je de nieuwe ROM niet met SP3.03 gebruikt, kan je rare problemen krijgen. 1 van die problemen is dat je erg weinig programma geheugen over houdt...

In de handleiding van CHT staat overigens dat je, als je een probleem hebt met installeren, Sense even uit moet zetten: (hmmm ik lees net dat je dit ook al had gedaan.... :+ )

[...]

Ik hoop dat dit helpt, want CHT2.0 ziet er goed uit!
Ik moet er zelf ook nog eens aan begiinnen... draai nu een paar maanden naar volle tevredenheid met 1.8.5...
Er staat wel heel duidelijk hoe het allemaal moet inderdaad. Als die nog steeds meldingen mocht geven, ook mbt 1.8.5, probeer die dan nog eens te installeren, daarme bewerkstellig je wss dat hij alles er van verwijderd, en dan moet je zonder problemen de final installeren.

absoluut naar 2.0.0 gaan, snelheid is echt improved, loopt allemaal stuk lekkerder nu, en interessante tweaks erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die NETCFv35 zit al in Cookies nieuwe 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 02:26:
Die NETCFv35 zit al in Cookies nieuwe 2.0
NETCFv35 is geen onderdeel van Cookie. Het zit tegenwoordig ingebakken in ROM 3.14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:16:
[...]

Er staat wel heel duidelijk hoe het allemaal moet inderdaad. Als die nog steeds meldingen mocht geven, ook mbt 1.8.5, probeer die dan nog eens te installeren, daarme bewerkstellig je wss dat hij alles er van verwijderd, en dan moet je zonder problemen de final installeren.

absoluut naar 2.0.0 gaan, snelheid is echt improved, loopt allemaal stuk lekkerder nu, en interessante tweaks erbij.
Ik heb al van alles geprobeerd maar zonder dat ik CHT v2 geïnstalleerd krijg. De versie CHT 1.8.5 kan ik zonder problemen installeren. Ik weet het nu ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thepr schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:52:
[...]

Ik heb al van alles geprobeerd maar zonder dat ik CHT v2 geïnstalleerd krijg. De versie CHT 1.8.5 kan ik zonder problemen installeren. Ik weet het nu ook niet meer.
misschien kun je dan nog het volgende proberen:
- 1.8.5 installeren
- soft reset
- sense uitzetten
- 1.8.5 verwijderen (mogelijk geeft die aan dat hij dat niet helemaal kon/wilde doen.)
- soft reset
- 1.8.5 wederom installeren (sense uit laten staan), als het goed is heeft hij dan alles verwijderd.
- soft reset
- 2.0.0 final proberen te installeren
- soft reset
- sense aanzetten.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
thepr schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:52:
[...]

1.8.5 is toch prima... wat een moeilijk gedoe toch allemaal voor een telefoon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
vinnikook..... maar toch blijft CHT 2 wel trekken hoor. 1.8.5 is al zo goed, en 2.0 brengt nog meer.
Maar goed, tevredenheid is ook een deugd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
micheldenhaag schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:34:
[...]

1.8.5 is toch prima... wat een moeilijk gedoe toch allemaal voor een telefoon 8)
Inderdaad, mijn Nokia 3110 doet het ook goed toch?
Maar ff zonder gein, die nieuwe 2.0 versie is echt geweldig (geen aandelen hoor), en een flinke verbetering tov de vorige versie (sneller, veel meer mogelijkheden). Zeker in combinatie met CHTS. Het scheelt je gewoon een hoop andere apps. en gratis natuurlijk.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste