Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Iemand ook nog last van een te zacht volume bij het bellen? Ik moet de telefoon bijna in mijn oor houden en volgens mij is er geen apart volumeknopje hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:30:
Hulp nodig:
Bij elk youtube filmpje wat ik afspeel geeft hij aan dat er niet genoeg opslag ruimte is.
Dus ik kijken:

Total storage: 216.21
Used storage: 213..65
Free storage: 2.56
Total program: 458.79
Used program: 220.85
Free program: 237.97

Als ik programma's verwijder, komt er bij program meer vrij lijkt me, maar hoe krijg ik meer vrij van de andere storage? Zodat ik weer kan youtuben?
En nog een keer dezelfde vraag, weet iemand waar de cache zit ofzo? Kan helemaal niks meer, en een vriend van me heeft t zelfde!

Ja my documents enz zijn al weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

D-e-n schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:13:
Iemand ook nog last van een te zacht volume bij het bellen? Ik moet de telefoon bijna in mijn oor houden en volgens mij is er geen apart volumeknopje hiervoor?
Probeer tijdens 't bellen eens 't volume via de knoppen te verhogen. Kan zijn dat je "in-call volume" niet hoog staat. Dat kun je volgens mij alleen aanpassen als je aan 't bellen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:02
Ook ik heb vodafone, maar helemaal geen problemen gehad met wintertijd. Zelfs in offline modus ging m'n Android build netjes op de juiste tijd staan.
In WinMo heb ik nog niet gekeken.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSP
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 20:30

GSP

waar kan ik de synchronisatie van tijd uitzetten (van vodafone?!)

EDIT: gevonden (gewoon onder instellingen). 8)7

en nu maar kijken of 't goed gaat. DUS NIET :(

[ Voor 129% gewijzigd door GSP op 03-11-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-e-n schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:13:
Met de laatste stock rom heb je, als je je volumeknop bedient, een volumescherm met bovenaan 2 tabs, "system" en "ring" (sorry ik heb de WWE-rom, geen idee hoe dit in de NL roms heet). Lastig te zien, de inactieve tab heeft erg donkere letters op een donkere achtergrond. Anyway, de "ring" tab is standaard geselecteerd en bepaalt het volume van je ring tone. De "system" tab bepaalt het volume van de speaker bij andere dingen dan ring tones. Wellicht staat daar het volume heel laag?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4091/5141992007_66a07285bd.jpg

Dit dus.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-11-2010 11:10 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 13:33
I stopped sence - changed to the correct time - Softreset - activate HTC Sence and after that I checked Sence reset and softreset and it looks good now. G-Alarm, weather and home screen are showing the time now correct
Iemand die mij even verder kan helpen?
Stap 1: in de instellingen voor weergave startscherm, htc sence uitzetten.
Stap 2: klok aanpassen
Stap 3: soft reset
Stap 4: HTC Sence weer aanzetten (klok staat trouwens dan meteen weer fout)
Stap 5: sence reset????
Stap 6: soft reset

Gebruik een NL HD2 met rom 1.66.404.1 op de provider vodafone. Tijdsynchronosatie staat uit.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stap 5 doet sence zelf

daarna stap 6, je toestel uit- en aanzetten

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 13:33
We have started to receive reports about it.

We are currently investigating this issue.

It is not a fault of a specific ROM.
What you need to do at the moment is:
1. Settings -> Data services -> Time synchronization -> Untick all here.
2. Then go to settings -> Menu -> All settings -> Personal/Private -> Phone -> GSM & UMTS Services -> Time synchronization -> Get settings -> Untick all here
Now just to set the correct clock then it should work.
We are also forwarding all of these cases to the developers so they can have a look at it.
Doet bij mij nu de truck, oplossing van htc zelf na aanleiding van een mailtje richting hun.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
SnoeiKoei schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:03:
[...]

Met de laatste stock rom heb je, als je je volumeknop bedient, een volumescherm met bovenaan 2 tabs, "system" en "ring" (sorry ik heb de WWE-rom, geen idee hoe dit in de NL roms heet). Lastig te zien, de inactieve tab heeft erg donkere letters op een donkere achtergrond. Anyway, de "ring" tab is standaard geselecteerd en bepaalt het volume van je ring tone. De "system" tab bepaalt het volume van de speaker bij andere dingen dan ring tones. Wellicht staat daar het volume heel laag?

[afbeelding]

Dit dus.
In mijn herinnering deed de systeemknop voorheen niks met het volume bij het bellen :? Lijkt me ook vreemd: zit je aan het volume omdat je de speakers harder wilt hebben en dan staat het volume ineens ook harder bij het bellen?
Eric_Cantona schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:11:
[...]
Probeer tijdens 't bellen eens 't volume via de knoppen te verhogen. Kan zijn dat je "in-call volume" niet hoog staat. Dat kun je volgens mij alleen aanpassen als je aan 't bellen bent.
Ik denk dat dat 'm is alhoewel het volume zelf bij het maximum nog niet echt hoog is

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 03-11-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Over de volumes:
"Ring" is het volume van je ringtone
"System" is het volume van alle overige geluiden (niet het volume tijdens het bellen)

Het volume tijdens het bellen (luidsterkte van je gespreksparter) is alleen aan te passen door tijdens een gesprek op de up of down button te drukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Holgersson schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:59:
Over de volumes:
"Ring" is het volume van je ringtone
"System" is het volume van alle overige geluiden (niet het volume tijdens het bellen)

Het volume tijdens het bellen (luidsterkte van je gespreksparter) is alleen aan te passen door tijdens een gesprek op de up of down button te drukken!
Ok, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:49
Mcdeath schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:31:
[...]

2. Then go to settings -> Menu -> All settings -> Personal/Private -> Phone -> GSM & UMTS Services -> Time synchronization -> Get settings -> Untick all here
Het zal vast aan mij liggen, maar ik vind bij GSM&UMTS services nergens een "time synchronisation"..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Mcdeath schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:31:
[...]

Doet bij mij nu de truck, oplossing van htc zelf na aanleiding van een mailtje richting hun.
Tnx. Maar dat hodt dus wel in dat de tijd zich totaal niet aanpast en je telefoon en dus iets voor of achter zou kunnen gaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:43:
[...]

Tnx. Maar dat hodt dus wel in dat de tijd zich totaal niet aanpast en je telefoon en dus iets voor of achter zou kunnen gaan lopen?
Dat is niet het enige, de tijd staat bij mij nu goed, maar als ik smsjes ontvang dan geven die bij mij nog steeds zomertijd aan dus een 1 uur later! Wat een flater dit!

in de bezorgrapportage wordt de tijd wel goed aangegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 17:47 . Reden: Bezorgrapport toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
kbloem schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:56:
Ik word helemaal flauw van die zomertijd. Hij wil er niet af bij mij....

Ik heb bij de klok al de tijd goed gezet. Onder instellingen - datum tijd ook alles aangepast en de location ook aangepast maar hij blijft terug gaan naar de oude tijd. Hij staat gewoon netjes op GMT +1 dus dat is het ook niet en location staan gewoon op arnhem.

Iemand?
Ja hier hetzelfde. :( Pfff ding net 5 dagen terug van dynafix en irriteer me nu alweer. |:( Binnenkort is het dus bye bye met dat ding en dan gaan we eens kijken naar de desire HD en/of andere android toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Delirius schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:41:
[...]

Het zal vast aan mij liggen, maar ik vind bij GSM&UMTS services nergens een "time synchronisation"..... :?
bij mij stond het er gewoon tussen zoals dat bericht vermeldt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:36:
[...]

Deze zou ik niet gebruiken, aangezien deze de sms client door de war gooit. Als je namelijk bij een contact meerdere nummers hebt, en je drukt bij de sms tab op meer (more) dan staan die namen er weer los in met een M of W erachter van Mobiel of Werk. Dus beter kun je die regtweak proberen.

Maar er is een andere cab in omloop die de regtweak toepast, deze cab is echter niet van mij, dus ik hoef ik hier geen credits voor :). Ga naar de volgende link:

Disable SMS Sent Notifcation
Had hem nog niet geinstalleerd die ander dus weer geluk bij ongeluk.

Bedankt voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSP
  • Laatst online: 09-04 20:30

GSP

Allen,
ik heb m.b.t. de problemen met tijd een call aangemaakt bij HTC:

### :? :?
LS,
ik heb problemen met de tijdinstelling. Sinds de ingang van de wintertijd, loopt mijn loopt verloopt de tijd. Vele keren per dag wordt de tijd automatisch een uur vooruitgezet. Ook na het aanpassen van de tijd wordt vervolgens meerdere keren de tijd een uur vooruit gezet. Ik heb bijv. gisteren de tijd correct ingesteld maar op dit moment (10:18 uur) staat de tijd op mijn HTC HD2 op 18:18 uur.

Deze problemen had ik niet bij het ingaan van de zomertijd.
Ik heb de laatste door uw aangegeven NL ROM (3.14.404 van 19 oktober 2010) geïnstalleerd.
Hoe kan dit worden opgelost?
###
:? :?

Vervolgens kreeg ik het volgende antwoord:
*** B) B)
Dank uwel voor u vraag over de HTC Hd2.

Gaat u naar start->instellingen-->gegevensdiensten-->tijdsynchronisatie en hierin alle hokjes uitvinken.
daarna naar start-->instellingen-->menu-->meer-->persoonlijk-->telefoon-->GSM & UMTS diensten -> tijdsynchronistaie-> instellingen ophalen daarna het hokje uitvinken die aan geven staat.

Dit zou het probleem op moeten lossen is dit het niet het geval hoor ik dit graag.
*** B) B)

Bij mij werkt 't. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:55
GSP schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:13:
Allen,
verhaal

Bij mij werkt 't. _/-\o_ _/-\o_
stond een paar post hierboven ook al ;)

maar bij mij werkt het nu idd ook.
die 2de sync optie had ik niet gevonden,maar nu ik die ook heb uitgevinkt werkt alles weer :) :*)

[ Voor 64% gewijzigd door ozziestroker1 op 03-11-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Nouja, "werken" is een groot woord, je schakelt gewoon alle synchronisatie uit.....dat noem ik geen oplossing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
ozziestroker1 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:13:
[...]

die 2de sync optie had ik niet gevonden,maar nu ik die ook heb uitgevinkt werkt alles weer :) :*)
Zou je even kunnen delen waar je die 2e sync optie dan WEL gevonden hebt? Mij zou je er in ieder geval mee helpen! _/-\o_
CRXed schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:53:
[...]

Nouja, "werken" is een groot woord, je schakelt gewoon alle synchronisatie uit.....dat noem ik geen oplossing 8)7
Inderdaad!! HTC is nu de held omdat ze met een snelle reactie komen op het probleem, maar dit is gewoon het verschuiven van iets dat niet goed werkt. Als die optie van synchronisatie erin zit, moet hij ook werken! Het is dan niet zo dat, als er problemen zijn, ik dan maar gewoon die optie uit moet laten.

Zou mooi zijn als ik met mn pc naar de winkel ga en daar vraag hoe t kan dat mn pc door de dvd-drive steeds crasht en dat men daar dan roept "gewoon in je configuratiescherm de drive ontkoppelen". Dan loop ik ook niet met een smile de winkel uit hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Volgens mij heeft dit niet zoveel met HTC te maken... Bij mij en vele anderen ging de overschakeling van zomertijd naar wintertijd automatisch en geheel correct, er werd me alleen gemeld dat er iets veranderd was en dat ik dat wellicht wilde controleren.

De mensen die problemen melden lijken allemaal een Vodafone branded toestel te hebben. Nuff said, stop blaming HTC. Dit is al ergernis nummer honderdmiljoen voor VF gebruikers, trek er je lering uit zou ik zeggen. Voor mij is het wederom een waarschuwing dat het concept van branded toestellen niet deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
SnoeiKoei schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:40:
Volgens mij heeft dit niet zoveel met HTC te maken... Bij mij en vele anderen ging de overschakeling van zomertijd naar wintertijd automatisch en geheel correct, er werd me alleen gemeld dat er iets veranderd was en dat ik dat wellicht wilde controleren.

De mensen die problemen melden lijken allemaal een Vodafone branded toestel te hebben. Nuff said, stop blaming HTC. Dit is al ergernis nummer honderdmiljoen voor VF gebruikers, trek er je lering uit zou ik zeggen. Voor mij is het wederom een waarschuwing dat het concept van branded toestellen niet deugt.
Je verhaal voor wat betreft Vodafone ergernissen klopt op zich, maar niet in deze. Ik heb namelijk geen branded toestel.... Echter, wat schetst mijn verbazing? Normaliter is bij elke soft reset de klok een uur vooruit, maar nu heb ik de sim-kaart eens verwijderd en toen soft reset gedaan. Komt de klok wel goed uit?!?!?!

Dus toch netwerk-foutje? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Telfort hier. Geen problemen met zomertijd. Ik kan mij wel vaag iets herrineren dat vorig jaar hetzelfde probleem voorkwam rond deze tijd. Dat zal iemand even moeten opzoeken in de topicgeschiedenis die er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

SnoeiKoei schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:40:

Ook ik heb geen VF-branded toestel, maar heb wel problemen met de tijdsync. VF is wel mijn provider, dus in zoverre klopt het dat het probleem iets met het VF-netwerk te maken heeft, maar niet zozeer met VF-branded toestellen. Android gebruikers met VF-simkaarten in hun toestel lijken ook geen problemen te hebben. Is het dan een soort VF-netwerk/Sense, danwel WM probleem?

Wel vervelend, want voor mijn werk reis ik best vaak internationaal en hoef dankzij de tijdsync niet na te denken of mijn klok wel goed staat. Om het nu maar uit te zetten, is voor mij niet echt een oplossing.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
KPN hier, standaard 3.14 ROM. Geen enkel probleem met tijd sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Goed, het ligt dus niet zozeer aan iets alleen maar lijkt de combinatie Windows Mobile met Vodafone een oorzaak te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXed schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:53:
[...]

Haha inderdaad ja, meer een veredelde work-around :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
Delirius schreef op donderdag 04 november 2010 @ 07:57:
[...]

Zou je even kunnen delen waar je die 2e sync optie dan WEL gevonden hebt? Mij zou je er in ieder geval mee helpen! _/-\o_

[...]

Inderdaad!! HTC is nu de held omdat ze met een snelle reactie komen op het probleem, maar dit is gewoon het verschuiven van iets dat niet goed werkt. Als die optie van synchronisatie erin zit, moet hij ook werken! Het is dan niet zo dat, als er problemen zijn, ik dan maar gewoon die optie uit moet laten.

Zou mooi zijn als ik met mn pc naar de winkel ga en daar vraag hoe t kan dat mn pc door de dvd-drive steeds crasht en dat men daar dan roept "gewoon in je configuratiescherm de drive ontkoppelen". Dan loop ik ook niet met een smile de winkel uit hoor!!!
oke ik geef direct toe dat het niet "werkt",maar een work arround is.
maar in iedergeval kan ik nu weer rekenen dat mn klok goed staat en ik zo niet te vroeg wakker ben en afspraken verkeerd gaan.

wat die 2de sync optie betreft:

ga naar je laatste tab(instellingen)
druk op menu(rechts onder)
-->meer-->
persoonlijk-->
telefoon-->
GSM & UMTS diensten(3de tab onderin) ->
tik tijdsynchronistaie aan->
daarna tik je op :instellingen ophalen
hokje uitvinken die aan geven staat.(is er maar 1)
dan oke drukken en alles werkt weer....nou ja work arround ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Voor wat het waard is:
Ik heb een vodafone branded toestel (ROM 1.72) en de wintertijd is prima automatisch aangepast. Inderdaad met een melding in de trant van: 'de tijd en dus eventuele afspraken zijn aangepast, wilt U verder gaan'?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
heb wel vodafone maar geen branded toestel en toch de problemen ook. Zit gewoon in de combi nieuwe rom en vodafone. Zal over een maandje ofzo wel opgelost zijn en schakel dan dus ook alles weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozziestroker1 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:13:
[...]

Echt een oplossing is het niet, maar het "werkt" hebben jullie niet dat de inkomende smsjes nog steeds van zomertijd zijn voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:59:
[...]

Echt een oplossing is het niet, maar het "werkt" hebben jullie niet dat de inkomende smsjes nog steeds van zomertijd zijn voorzien?
heb net even een sms laten sturen naar mn mobiel,maar bij mij komt de juiste tijd gewoon erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb een cabje geinstalleerd voor landscape Sense. Mijn muziek tab en album tab in landscape zijn gewoon de portrait modi geoptimaliseerd voor landscape. Ik ben dus de standaard landscape view van die tabs kwijt. Weten jullie hoe ik het terug krijg?

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 05-11-2010 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
yup duidelijk VF+laatste 3.x (op tijd van schrijven) probleem, had het ook al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dutch2007 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:57:
yup duidelijk VF+laatste 3.x (op tijd van schrijven) probleem, had het ook al :(
Ik heb een ouderwetse HD met voda en die ging afgelopen zondag ook niet automatisch een uur terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb echt geluk dat mijn biologische wekker een beetje fatsoenlijk is want mijn HD2 wekker ging net niet af. Daarbij komt ook nog dat hij nu niet van stand-by af wil. De hardkeys geven wel licht, maar het scherm reageert niet. Even batterij erin en eruit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ok I stand corrected... het is niet zozeer een probleem van VF branded toestellen dus maar van VF in het algemeen. Als VF de enige provider is waar dit mis gaat lijkt het me nog steeds stug dat het aan HTC ligt, VF zal dan z'n netwerkinstellingen niet op orde hebben (server side zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02-2021
Jongens, dit hoort hier echt niet. sorry. _/-\o_

Maar ik ben over op Android (Foyo Sence V3.2) en WAT EEN GENOT! ;) :9 :9

Geef het een kans en je wil niks anders meer.

Dan ga ik nu verder op Android topic.

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
verwacht binnenkort wel weer een htc update eigenlijk naar 3.5 ofzo, want er zitten gewoon bugs in die er voorheen niet in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Guru1000 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:50:
verwacht binnenkort wel weer een htc update eigenlijk naar 3.5 ofzo, want er zitten gewoon bugs in die er voorheen niet in zaten.
Wat voor bugs heb je gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 16:32
Hallo allemaal,

Weet iemand een Tool om je belminuten of beter je inkomende en uitgaande bel-tijd bij te houden.

Nu weet ik wel dat je iets kan zien bij de Info in het toestel, alleen vind ik dat wat omslachtig, heb nu wel een Tool van SPB voor het Data verbruik, maar nog niets gevonden voor die Bel-minuten verbruik.

Met de Tool "Mobile Spy Phone " zou het kunnen maar waar die voor is gemaakt wil ik helemaal niet, iemand zijn mobiel afluisteren, zit ik niet op te wachten.

Dus wie weet wat ......... heel graag.

Tot zover maar weer ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartelaar1
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik heb ook geen vodafone toestel maar wel vodafone provider en heb (had) ook dezelfde problemen met de tijd en ik moet zeggen dat het probleempje zich volgens mij zichzelf heeft hersteld.
Ik heb alle mogelijke vinkjes aangezet en de tijd blijft goed, af en toe een uurtje vooruit maar dan na enkele tellen corrigeerd het vanzelf weer. Als het zo blijft dan ben ik weer blij.

Dan nog een ander vraagje,

Ik heb ooit ergens een programmaatje gezien dat je kan zien welke services er op je telefoon draaien die de nodige energie verbruiken en die je eventueel kan stoppen. Met de standaard taskmanager kun je ook wel de processen zien maar dan kan je verder niets mee.
Hopenlijk is er iemand die dit ook weet

[ Voor 31% gewijzigd door dartelaar1 op 05-11-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
SnoeiKoei schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:57:
[...]

Wat voor bugs heb je gevonden?
Zo heb ik gemerkt dat wanneer je hem aanzet en je wachtwoord in moet geven, je dan op annuleren klik, je er gewoon in kan komen [zonder te kunnen bellen] maar wel in je persoonlijke info kan komen, heb dit aan HTC gemeld en zou er nog iets over horen, maar dat is al 2 weken geleden dus ga ik ze zo nog maar eens bellen.

Ook had ik met die vorige ROM 1.66.404.1 de mogelijkheid om op een andere manier te kunnen ontlokken, namelijk op een licht-grijs scherm links onderaan 1x tikken en dan middenop nog een keer.

Dat is wel zo makkelijk als je vette vingers heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
djfox741 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:08:
[...]

Zo heb ik gemerkt dat wanneer je hem aanzet en je wachtwoord in moet geven, je dan op annuleren klik, je er gewoon in kan komen [zonder te kunnen bellen] maar wel in je persoonlijke info kan komen, heb dit aan HTC gemeld en zou er nog iets over horen, maar dat is al 2 weken geleden dus ga ik ze zo nog maar eens bellen.

Ook had ik met die vorige ROM 1.66.404.1 de mogelijkheid om op een andere manier te kunnen ontlokken, namelijk op een licht-grijs scherm links onderaan 1x tikken en dan middenop nog een keer.

Dat is wel zo makkelijk als je vette vingers heb :)

dat is de pinlock.
je hebt ook nog het wachtwoord van de telefoon zelf,
kun je in settings opgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

djfox741 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:00:
Hallo allemaal,

Weet iemand een Tool om je belminuten of beter je inkomende en uitgaande bel-tijd bij te houden.

Nu weet ik wel dat je iets kan zien bij de Info in het toestel, alleen vind ik dat wat omslachtig, heb nu wel een Tool van SPB voor het Data verbruik, maar nog niets gevonden voor die Bel-minuten verbruik.

Met de Tool "Mobile Spy Phone " zou het kunnen maar waar die voor is gemaakt wil ik helemaal niet, iemand zijn mobiel afluisteren, zit ik niet op te wachten.

Dus wie weet wat ......... heel graag.

http://members.casema.nl/rgschmidt/WM/Downloads/index.html

Het programma heet belminuten en kan je gesproken tijd afronden naar hele minuten. Bel je bijvoorbeeld 2.33 minuten dan rond hij dat af naar 3 en haalt dat van je belbundel af. Enige nadeel is dat hij wel altijd aan moet staan.

Ik heb een vraag over MicroSD. Ik wil een 16GB MSD aanschaffen. Werkt dit goed op de HD2? Wordt hij er trager van? Moet ik naar classe kijken? De classe die ik wil aanschaffen is classe 2. Is dit goed/ slecht etc.

[ Voor 10% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-11-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:49
Echt tevreden ben ik niet over de winterklok. Had ik met dezelfde (!!!) versie 1.72 de laatste keer geen problemen naar zomertijd, nu is het een doffe ellende. Tijd die weer terug schiet, tijd die naar een compleet willekeurige tijdstip schiet, datum die opeens een paar weken opschuift. Betreft een branded toestel op het Vodafone netwerk.

Had Vodafone nog gemaild met wanneer ze de nieuwe update gaan uitbrengen. Als ze hem al uit gaan brengen (daar konden ze dus al geen zekerheid over geven), dan zal dat via de HTC-site gebeuren (no shit sherlock). Daar heb je dus ook niets aan.

Ik hoop dat de update snel gaat komen want mijn telefoon begint kuren te vertonen. En ik heb weinig zin om tot twee keer aan toe mijn instellingen, programma's, smsjes en contacten terug te zetten als de update een week later uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien al een keertje langgekomen (kon niets vindern met search), maar kwam recent een programma tegen, helemaal verliefd :D

http://www.freewarepocket...d-wifi-remote-access.html

Simpel, je maakt verbinding met je Wifi netwerk en je kan daarna via je PC je mobiel benaderen via een nette webinterface. Editen, uploaden, perfect als je geen USB kabel bij de hand heb :D
mistermaxmax schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:25:
Geef het een kans en je wil niks anders meer.

Dan ga ik nu verder op Android topic.
Zolang er niets te doen is aan het belachelijke batterij verbruik, is Android nog lang geen alternatief. (1% per 8 minuten, met geluk haal ik een dag op volle batterij, incl erop werken niet eens mijn kantoor-werktijd).

[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 06-11-2010 00:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
djfox741 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:08:
[...]

Dat is helemaal geen bug en kan bij alle versies. Als je op annuleren drukt, kom je inderdaad gewoon in je telefoon, omdat je blijkbaar geen password voor je telefoon hebt ingesteld.
De code die je moet ingeven is alleen de PIN van je SIM!

Dus dat zijn gewoon settings die je kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:51:
[...]Ik heb een vraag over MicroSD. Ik wil een 16GB MSD aanschaffen. Werkt dit goed op de HD2? Wordt hij er trager van? Moet ik naar classe kijken? De classe die ik wil aanschaffen is classe 2. Is dit goed/ slecht etc.
Classe 2 is de langzaamste variant, net zo snel als het standaard bijgeleverde kaartje.
Classe 4 of 6 is beter, maar let ook op het stroomverbruik!

Ik heb een goedkoop classe 6 8GB kaartje van Transcend gekocht, blijkt ie de langzaamste van de Classe 6 te zijn vergeleken met andere merken en ook nog eens een stroomvreter :( Maja you get what you pay for.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Ik heb 2 merken (Sandisk en Kingston) 16GB kaartjes, beiden Class2. Deze kunnen echter beiden met ruim 5MB/s wegschrijven. Officieel verkocht als Class2, maar onofficieel sneller dan Class4, en erg goedkoop!

Deze 2 heb ik:

http://tweakers.net/price...15szbJj7V1BeFgbCW_1gx3rYv

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb even een HTC HD2 te pakken, alleen er is 1 probleempje: Windows Mobile is Duits. ;w

Ik wil natuurlijk een NL-variant! Ik heb het e.e.a. gezocht, en ben erachtergekomen dat je zijn ROM moet veranderen o.i.d.? Hoe zit het dan met de serial# van WinM? IK durf het eigenlijk niet aan. Is er een makkelijke oplossing?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
SalimRMAF schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:17:
Heb even een HTC HD2 te pakken, alleen er is 1 probleempje: Windows Mobile is Duits. ;w

Ik wil natuurlijk een NL-variant! Ik heb het e.e.a. gezocht, en ben erachtergekomen dat je zijn ROM moet veranderen o.i.d.? Hoe zit het dan met de serial# van WinM? IK durf het eigenlijk niet aan. Is er een makkelijke oplossing?
sorry, je kan er android opzetten terwijl windows mobile onaangetast blijft of hspl.
het is in principe niet zo eng.
je zet een keer een nieuw soort fundering erop.
en dan een nieuw besturingssysteem.
zodra dat gedaan is kan je hem haast niet kapot maken.
je raakt wel je garantie kwijt, maar dat zal wel geen probleem zijn bij een duitse.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=621930 bekijk dit maar eens en kom dan hier voor help over welke je moet nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Iemand hier ervaring met de garantie van HTC? De knop rechtsonder (aan-uit, telefoongesprek beïndigen) heeft het min of meer begeven. Hij werkt wel nog, maar er is geen fysieke klik meer. Ook lang drukken om het powermenu te krijgen moet je toch zeker twee maal proberen, omdat de knop niet ingedrukt blijft veronderstel ik. Het is dus eerder een soort van aanrakingsknop geworden dan een druk knop. Op zich kan ik er wel nog mee leven, maar er zit nog garantie op en wie weet is dit slechts het begin en reageert hij straks helemaal niet meer.

Niemand toevallig gelijkaardige ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Jouw probleem heb ik gelukkig (nog) niet.
Ervaring met garantie heb ik wel maar dat was binnen 2 weken na aanschaf van m'n vorige HTC. Toen heeft HTC zelfs de moeite genomen om mijn leverancier op de hoogte te stellen van garantiemogelijkheden en dat mijn toestel volledig kosteloos vervangen kon worden. Maar nogmaals: dat was met m'n vorige toestel welke binnen 2 weken ellende had. Maar de service was toen dus goed met dat toestel.

Zijn er mensen die ook ellende hebben met de standaard mediaspeler van de HD2?
De ellende die ik heb is dat de shuffle niet goed werkt. Hij lijkt de shuffel op een gegeven moment uit te schakelen terwijl hij nog wel oplicht ten teken dat hij dus aan zou moeten staan. Maar goed, de shuffle vind ik dus regelrecht waardeloos op deze manier, moet ik elke keer de shuffle weer aanzetten.

En nog een puntje van aandacht vind ik het volume. Met m'n vorige toestel (HTC Touch Cruise) kon, als ik m'n bluetooth headset had gekoppeld, het volume gewoon regelen vanaf m'n mobieltje (en óók kon ik het volume regelen met m'n BT headsetje).
Met de HD2 kan ik alleen nog maar het volume regelen met m'n BT headsetje als deze gekoppeld is. De volumeslider van de HD2 doet bijna geen moer. Tja, zodra ik bij 0% zit gaat het geluid volledig uit maar alles boven de 0% van de slider geeft gewoon 100% geluid richting m'n BT headset.
M'n headsetje kan ik helaas niet zachter zetten en nog vind ik het geluid vaak veel te hard. Wil ik dit goed krijgen dan mag ik dus alle MP3's in volume gaan verminderen (normalizen naar bijvoorbeeld 60%) en daar wordt de kwaliteit helaas niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2019
Ik heb de nieuwe rom 3.14 geímstalleerd en toen geprobeerd de Cookie Home Tab v2Beta ook te installeren maar dat mislukt. De CHT 1.8,5 kan ik zonder problemen installeren. Wie weet hier een oplossing voor?

TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Rom 3.14 in combinatie met CHT 2 beta geeft bij mij geen problemen (op de paar bekende bugs na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Een vriendin van mij heeft ook een HD2 en die heeft een klein probleem:
op het homescreen staat mijn locatie en die is afhankelijk van waar je bent en laat dan ook het weer zien van waar je bent (gps).
Alleen bij haar staat daar een vaste locatie. Hoe kan ik dat veranderen naar de locatie waar zij zich op dat moment bevindt >??
Bij instellingen >> locatie staat volgens mij alles goed ingesteld en op de weather tab staan geen steden vast ingesteld

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 23:14
Ik heb al een tijdje last van dat ik geen sms kan verzenden als ik o.a op internet heb zitten klooien. ik krijg dan een Microsoftmelding dat er een probleem is en de vraag of ik het probleem wil melden. ik moet dan een soft reset uitvoeren waarna ik wel een sms kan verzenden.
Ik heb nog de oude 1.66 rom en wil de nieuwe rom er eigenlijk (nog) niet op zetten. Wel heb ik onlangs de htc sms patch er op gezet.
Is dit op te lossen of zit ik toch aan de rom update vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

-SaveMe- schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:24:
Een vriendin van mij heeft ook een HD2 en die heeft een klein probleem:
op het homescreen staat mijn locatie en die is afhankelijk van waar je bent en laat dan ook het weer zien van waar je bent (gps).
Alleen bij haar staat daar een vaste locatie. Hoe kan ik dat veranderen naar de locatie waar zij zich op dat moment bevindt >??
Bij instellingen >> locatie staat volgens mij alles goed ingesteld en op de weather tab staan geen steden vast ingesteld
Hmm.. kijk eens even waar je tijd instellingen op staan. Druk op je klok in je homescreen. Staat hij op mijn locatie of op een stad?

------------------------

Verder heb ik een vraag. Post update 3.14 is mijn in-call scherm veranderd. Ik had eerst een slider, die meer opties toonde nadat ik hem omhoog/omlaag had geslide, waaronder notities (Geen toetsenblok!). Nu heb ik een generiek scherm. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een week geleden overgestapt op die laatste nieuwe officieel ROM van HTC, sindsdien kan ik geen cab files installeren van programma's die ik voor heen gebruikte.
Sommige wel zoals TomTom, en bv BSB tweaks niet(en vele andere). Soms wordt vermeld dat de cab niet ondertekend is met een vertrouwd certificaat, andere keren wordt er alleen maar vermeld dat de cab niet geinstalleerd kan worden.

Ik heb verschillende harde reset's uit gevoerd, en het kaartje(sdhc 16gb class 6) meerdere keren geformateerd en 3 andere kaartjes geprobeerd.

Nu heb ik de laaste Dutty geinstalleerd, 2 harde resets, en nog steeds het zelfde.

Met BSB heb ik allow unsigned apps, aan gevinkt

Weet iemand een oplossing voor mij?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb er een NL versie op gezet, alleen krijg ik nu al bij het openen van 2 prog's ofzo de melding dat er geen geheugen meer vrij is?!?! :|

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:32:
[...]

Dat WP7 ziet er errug jummy uit op een HD2.
Nieuwe video!

http://v.youku.com/v_show/id_XMjIwODA2NDQ4.html

Lijkt me toch echt niet meer dat dit alleen maar een theme is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
erik23 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:20:
[...]

dat is de pinlock.
je hebt ook nog het wachtwoord van de telefoon zelf,
kun je in settings opgeven
Dat ik een ander inlogscherm kan instellen voor de telefoon is bekent maar dat bedoelde ik niet, op mijn vorige ROM had ik de mogelijkheid om op een andere manier te kunnen ontloggen als je de telefoon uit de slaap functie haald, de eerste is met een slotje en degene die ik bedoel is een licht grijs scherm waar je eerst links onderaan moet tikken en dan nog eens rechts in het midden.

En dat kan ik nu niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:51:
[...]

http://members.casema.nl/rgschmidt/WM/Downloads/index.html

Het programma heet belminuten en kan je gesproken tijd afronden naar hele minuten. Bel je bijvoorbeeld 2.33 minuten dan rond hij dat af naar 3 en haalt dat van je belbundel af. Enige nadeel is dat hij wel altijd aan moet staan.
Heb die tool gehaald en erop gezet, maar dan komt hij met de melding dat ik .NET 2.0.x.x moet hebben, nu las ik ergens dat in die nieuwe ROM 3.14 .NET 3.5 erin zit, dus raar dat die tool dan om 2.0 vraagd.

Hij vertik het, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
HollovVpo1nt schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:24:
[...]
Verder heb ik een vraag. Post update 3.14 is mijn in-call scherm veranderd. Ik had eerst een slider, die meer opties toonde nadat ik hem omhoog/omlaag had geslide, waaronder notities (Geen toetsenblok!). Nu heb ik een generiek scherm. Iemand enig idee?
Heb ik ook. Ik dacht eigenlijk dat het gewoon een eigenschap van de nieuwe ROM was. Maar misschien is het inderdaad mogelijk om die oude slider met meer mogelijkheden weer terug te krijgen? Ik mis onder andere de mogelijkheid om naar je agenda te gaan tijdens een gesprek. (Workaround: startmenuknop, en vanaf daar naar je agenda. Dat kan ook tijdens een telefoongesprek). Maar inderdaad: met die oude slider lag dat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Hebben jullie ook last van enorm geheugenverbruik bij de officiele 3.14 Rom van HTC. Bij clean install is er 73-75% "load" en dan heb ik er nog niet eens programma's bij geinstalleerd. Na paar uur is het zelfs niet meer mogelijk om de camera-applicatie te openen omdat ik melding van te weinig geheugen krijg.

Dus maar weer terug naar custom rom, daar geen enkel probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Delirius schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:50:
Hebben jullie ook last van enorm geheugenverbruik bij de officiele 3.14 Rom van HTC. Bij clean install is er 73-75% "load" en dan heb ik er nog niet eens programma's bij geinstalleerd. Na paar uur is het zelfs niet meer mogelijk om de camera-applicatie te openen omdat ik melding van te weinig geheugen krijg.

Heb je HSPL er toevallig opstaan? Zo ja haal deze maar weg. Waarom?? Lees een aantal post maar eens terug..
Ik heb er na het weghalen van de HSPL geen last meer van.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Delirius schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:50:

Waarschijnlijk doordat je een verkeerde HSPL erop hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
djfox741 schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:36:
[...]

Dat ik een ander inlogscherm kan instellen voor de telefoon is bekent maar dat bedoelde ik niet, op mijn vorige ROM had ik de mogelijkheid om op een andere manier te kunnen ontloggen als je de telefoon uit de slaap functie haald, de eerste is met een slotje en degene die ik bedoel is een licht grijs scherm waar je eerst links onderaan moet tikken en dan nog eens rechts in het midden.

En dat kan ik nu niet meer vinden.
Was die vorige ROM een custom ROM? Is namelijk geen standaard feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
bing69 schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:03:
[...]

Heb je HSPL er toevallig opstaan? Zo ja haal deze maar weg. Waarom?? Lees een aantal post maar eens terug..
Ik heb er na het weghalen van de HSPL geen last meer van.
Shit, dat zou inderdaad zomaar eens kunnen.... Thanx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:26
Welke rom is nu eigenlijk het stabielste? Ik draai nu artemis (oid) en die draait niet helemaal lekker. Heb veel last van hangers. Bij de officiele rom heb ik dat nu ook. Voorheen volgens mij niet, ook verspringt de tijd steeds... Zit steeds een paar uur verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
CRXed schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:05:
[...]

Was die vorige ROM een custom ROM? Is namelijk geen standaard feature.
Ja dat was een standaard ROM, waar het vandaan kwam ben ik gaan nadenken en heb als eerste een DEMO van Spb Mobile Shell 3.5.3 erin gehad, later heb ik de volledige versie erop gezet.

Misschien dat het in die DEMO heeft gezeten, in de volledige versie schijnbaar niet, denk dat ik een Hard-reset ga doen, heb toch een backup van het hele mobieltje en kan dan eens kijken of het in die DEMO zit.

Zou het anders ook niet weten maar was er onderhand wel aan gehecht geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Maaark schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:05:
Welke rom is nu eigenlijk het stabielste? Ik draai nu artemis (oid) en die draait niet helemaal lekker. Heb veel last van hangers. Bij de officiele rom heb ik dat nu ook. Voorheen volgens mij niet, ook verspringt de tijd steeds... Zit steeds een paar uur verder.
Dat is erg lastig te zeggen, omdat iedereen die custom ROMs gebruikt eigenlijk een eigen wensenpakketje kan hebben. Sommigen interesseert het namelijk niet dat ze hun toestel om de 10 uur moeten resetten want het werkt wel precies zoals ze t willen hebben. In principe zou de standaard ROM het meest stabiel moeten zijn, maar zelf heb ik ook heel goede ervaringen met LeoP@t en gebruik nu momenteel een Energy-rom die enorm compleet is qua applicaties en ook nog eens stabiel is.

Het blijft een groot bos waarbij je zelf even de juiste boom moet uitzoeken..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Sinds de ROM upgrade naar de officiële 3.14 versie (hiervoor de officiële 1.16 versie) ben ik na 5 minuten bellen mijn bluetooth carkit verbinding kwijt. De telefoon gaat wel door, maar de carkit geeft geen geluiden meer door. (Mazda 6, nieuwe type, standaard ingebouwde carkit).

Zijn er hier meer mensen die last hebben van bluetooth problemen sinds de ROM-upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:12

sanook

_/-\o_

Vandaag ook de nieuwe ROM versie geaktiveerd en daarna backup teruggezet en dergelijke maar ik kom (tot nu toe) 1 vreemd dingetje tegen nl dat ik de wereldklok (tikken op de klok in hoofdscherm) niet meer krijg. Ik kan tikken tot ik een ons weeg maar er gebeurt niets.
Ik moet er wel bijzeggen dat terugzetten van de backup niet vlekkeloos ging omdat er diverse meldingen kwamen dat er geen capaciteit genoeg was op mijn telefoon, ik moest de google maps cache van 24MB (!) verwijderen voordat hij weer verder ging.
Kent iemand dit probleem van de wereldklok ?

ps: Ik merk dat ook het aantikken van het alarm icoontje niets oplevert dus dat ik het alarm niet kan instellen vanuit het hoofdscherm. Agenda en weer reageren wel...

[ Voor 13% gewijzigd door sanook op 09-11-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
sanook schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:35:
Vandaag ook de nieuwe ROM versie geaktiveerd en daarna backup teruggezet en dergelijke maar ik kom (tot nu toe) 1 vreemd dingetje tegen nl dat ik de wereldklok (tikken op de klok in hoofdscherm) niet meer krijg. Ik kan tikken tot ik een ons weeg maar er gebeurt niets.

.....

ps: Ik merk dat ook het aantikken van het alarm icoontje niets oplevert dus dat ik het alarm niet kan instellen vanuit het hoofdscherm. Agenda en weer reageren wel...
Probeer eerst eens complete format met Task29 zodat je HD2 compleet leeg is en flash dan je nieuwe ROM zoals beschreven op XDA. Zelf doe ik het via de SD-card.

Bij mij heeft het geholpen want na Task29 en opnieuw ROM flashen, kon ik ineens dingen weer wel die ervoor niet gingen (lees: o.a. alarm benaderen via home screen)

Uiteraard wel op eigen risico... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Delirius op 09-11-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Delirius schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:15:
[...]

Probeer eerst eens complete format met Task29 zodat je HD2 compleet leeg is en flash dan je nieuwe ROM zoals beschreven op XDA. Zelf doe ik het via de SD-card.

Bij mij heeft het geholpen want na Task29 en opnieuw ROM flashen, kon ik ineens dingen weer wel die ervoor niet gingen (lees: o.a. alarm benaderen via home screen)

Uiteraard wel op eigen risico... ;)
Voor de zekerheid nog een keer geflasht, werledklok en alarm werken dan prima maar toen de backup teruggezet (zonder errors deze keer, cache van google maps niet meegenomen uit de backup) en vervolgens werkt de wereldklok en alarm wederom niet. Denk dus dat probleem in de backup zit en dat een task29 format niet veel zin zal hebben. Zal vanaf de schone ROM alles weer op moeten gaan bouwen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels contact opgenomen met Vodafone m.b.t. het wintertijd probleem. Ze hebben het nu 2 werkdagen in behandeling. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
  • Laatst online: 28-08 04:01
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:48:
Heb inmiddels contact opgenomen met Vodafone m.b.t. het wintertijd probleem. Ze hebben het nu 2 werkdagen in behandeling. Ben benieuwd.
De oplossing voor jouw probleem is in een eerdere post vermeld. Je moet naar je instellingen gaan dan naar persoonlijk > telefoon > GSM/UMTS Diensten > tijdsynchronisatie en dan het vinkje weghalen.

[ Voor 44% gewijzigd door tweaker013 op 10-11-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

tweaker013 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:12:
[...]

De oplossing voor jouw probleem is in een eerder post vermeld. Je moet naar je instellingen gaan dan naar persoonlijk > telefoon > GSM/UMTS Diensten > tijdsynchronisatie en dan het vinkje weghalen.
Op dit moment synchroniseer je met een verkeerd tijdstip. De oplossing die vermeld is zet synchronisatie uit. Dat is geen oplossing maar een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maarja, het werkt in iedergeval (zeker als je SMS threated is, is dit nu irritant om te lezen).

Viel mij wel op, dat met de 'Windows classic' thema mijn tijd in no time +4 uur ging lopen, maar via Sense interface (waar je iets andere tijd-zone instellingen te zien krijg) ik maar max 2 uur ging voor lopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
sanook schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:35:
....., ik moest de google maps cache van 24MB (!) verwijderen voordat hij weer verder ging......
Hoe doe je dat? Verkenner? En waar staat die cache dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Ik heb de nieuwe 3.14 WWE geinstalleerd. Maar ik kan nu geen custom foto meer op mijn lock scherm plaatsen. Hij laat wel eventjes een draaiend cursortje zien dat 'ie bezig is. Maar daarna heeft mijn lockscreen een zwarte achtergrond ipv een foto... ook bij andere foto's heeft 'ie dit. Het is overigens een foto afkomstig van een digitale camera. Voorheen kon hij dit prima aan. Maar nu ineens niet meer.

Anyone die dit herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

teake schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:43:
[...]
Hoe doe je dat? Verkenner? En waar staat die cache dan?
application data\google maps\cache op de telefoon zelf, folder was 24MB groot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

..lekker is dat.. met mijn 3.14 wwe ROM krijg ik mijn carkit niet meer aan de praat.
Ik heb de connectie..ik kan via mijn auto de telefoon laten bellen..maar zien wie ik bel of uberhaupt iets horen, dat doet 'ie niet meer :(

Gaat om een volvo s40..vorige ROM's werkte prima met mijn auto!

anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Het is gelukt, ik kan de verleiding weerstaan mijn ROM te upgraden van 1.66 naar de nieuwste. Het werkt nu allemaal perfect, dus zou niet weten wat nog beter kan. Misschien mis ik iets belangrijks, maar zou het nu niet weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Maaark schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:05:
Welke rom is nu eigenlijk het stabielste? Ik draai nu artemis (oid) en die draait niet helemaal lekker.
Ik draai nu Artemis 41. De beste ROM tot dusver wat mij betreft. En nee, niet de nieuwste is steeds de beste. Er zijn ook heel wat versies geweest waar ik minder tevreden mee was.

Mooiste van de laatste generatie (of het nou ook in 40 zat weet ik niet) is dat ik nu een enorm laag energieverbruik heb. Nog geen 25% verbruik per dag. Nu ben ik geen intensieve gebruiker; ik gebruik hem voor m'n agenda en voor MP3 luisteren; zo ongeveer 50 minuten per dag via BT. Voorheen was het verbuik zo'n 40% en hing ik hem minstens 1x per 2 dagen aan de lading. Nu kan ik gerust 3 dagen doen met één lading en waarschijnlijk dus ook 4 dagen.
Heb veel last van hangers. Bij de officiele rom heb ik dat nu ook. Voorheen volgens mij niet, ook verspringt de tijd steeds... Zit steeds een paar uur verder.
Vasthangers heb ik gelukkig nog niet gehad.

Wat betreft de tijd: laat me raden, je zit bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
WFvN schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:54:
[...]

Ik draai nu Artemis 41. De beste ROM tot dusver wat mij betreft. En nee, niet de nieuwste is steeds de beste. Er zijn ook heel wat versies geweest waar ik minder tevreden mee was.

Mooiste van de laatste generatie (of het nou ook in 40 zat weet ik niet) is dat ik nu een enorm laag energieverbruik heb. Nog geen 25% verbruik per dag. Nu ben ik geen intensieve gebruiker; ik gebruik hem voor m'n agenda en voor MP3 luisteren; zo ongeveer 50 minuten per dag via BT. Voorheen was het verbuik zo'n 40% en hing ik hem minstens 1x per 2 dagen aan de lading. Nu kan ik gerust 3 dagen doen met één lading en waarschijnlijk dus ook 4 dagen.

[...]

Vasthangers heb ik gelukkig nog niet gehad.

Wat betreft de tijd: laat me raden, je zit bij Vodafone.
Yess vodafone klant hier, inmiddels al het vinkje weggehaalt.. Opzicht niet normaal dat je niet eens de juiste tijd krijgt.. Toen ik Artemis draaide was het energie gebruik idd best laag. Maar als ik nu naar energy kijk gaat die wel erg snel leeg.. Maar als ik hem dan een minuutje of 5 aan de lader heb hangen is die weer 100%. Dit is niet met de originele battery trouwens. Klopt dit wel of is er iets anders aan de hand? Ik heb hem voor t flashen eerst leeg gegooid met task29

Welke roms zijn er nog meer die populair en stabiel en beetje uitgebreid zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Maaark op 10-11-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
sanook schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:20:
[...]

application data\google maps\cache op de telefoon zelf, folder was 24MB groot....
Thanks, even gekeken, cache is bij mij slechts 5,5 MB, dus laat ik het maar even staan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 23:14
edtbonep schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:31:
Ik heb al een tijdje last van dat ik geen sms kan verzenden als ik o.a op internet heb zitten klooien. ik krijg dan een Microsoftmelding dat er een probleem is en de vraag of ik het probleem wil melden. ik moet dan een soft reset uitvoeren waarna ik wel een sms kan verzenden.
Ik heb nog de oude 1.66 rom en wil de nieuwe rom er eigenlijk (nog) niet op zetten. Wel heb ik onlangs de htc sms patch er op gezet.
Is dit op te lossen of zit ik toch aan de rom update vast?
Ben ik nu de enige met dit probleem?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Lijkt er wel op, denk toch dat je moet overwegen om hem te updaten.. Waarom zou je hem niet willen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Gewoon updaten inderdaad. Even ppcpimbackup downloaden en al je contacten, taken, agenda afspraken, berichten een backup van maken. Dan ben je niet heel veel kwijt als je de nieuwe rom installeert...
Welke roms zijn er nog meer die populair en stabiel en beetje uitgebreid zijn?
Ik heb heel lang Cleanex gebruikt en die vond ik heel fijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Kenny_026 op 10-11-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:57
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:58:
[...]

Op dit moment synchroniseer je met een verkeerd tijdstip. De oplossing die vermeld is zet synchronisatie uit. Dat is geen oplossing maar een workaround.
De echte oplossing heb ik hier nog niet gevonden, maar het probleem zit in Sense zelf.
Ergens anders op het internet heb ik de oplossing gevonden. Alles werkt weer gewoon zoals het hoort.
Het gaat nl mis bij de synchronisatie tussen de Weather-update en de klok.
Oplossing:
Ga naar de klok instellingen (Instellingen => klok) en zet thuis op een andere tijd, bijvoorbeeld op GMT zonder tijdsverschil.
Klik op OK
Verlaat instellingen (controleer of de tijd een uur terug gezet is)
Ga naar de Weather Tab van Sense en forceer een update.
Je krijgt nu de foutmelding; dat je in de verkeerde regio zit en laat de verandering toe.
Hierna is je probleem opgelost en is er weer een juiste link tussen je weer en je klok en verspringt hij niet meer.
Als je in de instellingen van de klok gaat kijken, zal deze door de weather-tab weer op GMT +1 (= Amsterdam) gezet zijn.

"Problem solved" ;)

Bij mij heeft dit prima gewerkt, ik heb van alles geprobeerd, zelfs een hard reset, en dan een backup terug zetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

WFvN schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:54:
[...]

Ik zit nu een week of 2 op Artemis v40. En die ROM is echt heel fijn. Geen fratsen, maar gewoon goed. In de menu's istie vrij snel en verder werken alle functies die ik gebruik gewoon goed.
In v41 zijn er nog een paar kleine dingetjes verbeterd, en zijn er wat mogelijkheden om eye-candy in te stellen toegevoegd. Je kan nu bijv. ook Artemis zijn homescreen instellen als een vervanging van bijv. Cookie's hometab.
Ik ben geen zware gebruiker van alle functies, maar ik heb 2 mail accounts waarvan 1 een ingesteld als pushmail (hotmail). Verder doe ik een beetje internetten, bellen, smsen, een spelletje (Mahjongg) en een keer per 3 uur een weerupdate. Twitteren facebooken etc doe ik niet.
Batterijverbruik is heel wisselend. afgelopen weekend had ik een nacht dat ie ±45% was teruggelopen terwijl de tel op mijn nachtkastje lag.
Maar sinds gistermiddag, met een half uurtje bellen een stuk of 10 smsjes en een beetje internetten en mailen is er maar 25% afgegaan.
Het wisselt dus wel, maar waar het aan ligt weet ik niet... Ben nu een beetje aan het klooien met een batterymonitor.

En voor alle mensen met problemen (behalve wintertijd) met de nieuwe ROM:
Vermeld er voor de grap eens bij welke (H)SPL er op je tel staat.
Als je namelijk geen SPL3.03 erop hebt staan krijg je gegarandeerd gelazer met allerlei slecht werkende functies en vastlopers.

Verder zou ik zeggen dat het terugplaatsen van een back-up inclusief alle instellingen van een oude ROM niet zo'n heel goed idee is. Het kan goedgaan, maar je weet natuurlijk nooit wat er onder de motorkap veranderd is in de nieuwe ROM. In de nieuwe ROM zit een andere Windows Mobile versie, en is Sense ook een paar versies verder...
Op je PC ga je bij wijze van spreke ook niet je registerinstellingen van een XP-installatie op je Vista-installatie zetten... ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste