Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:36:
[...]

Ja, gewoon naar je SD kopieeren en het werkt.
Maar Hspl er op zetten zal wel nodig zijn als ik het goed lees in het Andriod topic? (verval van garantie is dan het toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
HSPL is niet nodig als je de nieuwste htc rom update gebruikt :) die heeft namelijk een radio die hoger is dan 2.08 namelijk 2.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:36

Eagle Creek

Breathing security

Meer mensen bij wie de sms totaal geen geluid heeft? M'n toestel trilt alleen, maar laat geen geluid te horen brengen.
Idem voor een gemiste oproep.

Geluid staat wel aan.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

Bestaat er nu al een blackberry messenger voor Windows mobile?
Dus dat je gratis met blackberry's kan pingen?

Ik kom het nergens tegen en iedereen zegt dat het niet kan omdat ping verbonden is aan je blackberry, maar er is ook een iphone applicatie, of kan je dan alleen met iphone's berichtjes versturen?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25

Termy

valt er nog wat te fragge?

Nope, niet voor WM. Whatsapp is wel beschikbaar op android (gratis zelfs nu het nog beta is) en dat werkt prima.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
r132546e schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:29:
[...]

Het extra ram geheugen wat in de telefoon schijnt te zitten: YouTube: HTC HD2 Actually Has 576MB of RAM!
Of is mijn veronderstelling onjuist en is mijn telefoon nu gewoon zoals iedere andere HD2 met de laatste nederlandse rom erop?
De HD2 heeft inderdaad 576MB geheugen, maar dit wordt alleen vrij gegeven bij andere radio rom's. Bij de shipped roms zit je aan 480MB vast.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 12-09 08:05
Eagle Creek schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:10:
Meer mensen bij wie de sms totaal geen geluid heeft? M'n toestel trilt alleen, maar laat geen geluid te horen brengen.
Idem voor een gemiste oproep.

Geluid staat wel aan.
Dan staat "Trillen" bij je SMS melding waarschijnlijk op "Enkel". Als je hem op "Aan" zet, doet 'ie het wel.

Zo'n situatie had ik althans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddr780
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
D467 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:21:

Ik kom het nergens tegen en iedereen zegt dat het niet kan omdat ping verbonden is aan je blackberry, maar er is ook een iphone applicatie, of kan je dan alleen met iphone's berichtjes versturen?

Er is toch zoiets als PALRINGO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 08:33

HollovVpo1nt

I like gadgets

D467 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:21:

Volgens mij kan je alleen maar Pingen van blackberry naar blackberry en van van iphone naar iphone.

@Hierboven:

Bij Palringo kan je niet offline weergeven :P Voor mij een reden om het niet te gebruiken :P Maar verder werkt het aardig goed!

Trouwens, er is een thema genaamd WinDroid op XDA te vinden voor WM6.5(.x), ziet er geweldig uit. Neem een kijkje:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=775894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
pingen van blackberry naar android naar iphone zou gewoon moeten kunnen.
(zelf geen ervaring mee, maar heb t gelezen ergens op xda)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op xda heb ik een mooi theme gevonden (Autumn V2), maar ik heb geen idee hoe ik dit moet installeren. Ik heb het daar op het forum ook gevraagd, maar daar heb ik nog niet echt een zinnig antwoord gekregen. Ik weet dat ik CHT 2.0 moet installeren (waarom weet ik ook niet), vervolgens de CABs en dan de wallpaper instellen. Als ik de CABs heb geïnstalleerd is de topbar goed, maar ik blijf zitten met de originele klok en softbuttons.
Kan iemand me hierbij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:36

Eagle Creek

Breathing security

EBOOZ schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:18:
[...]

Dan staat "Trillen" bij je SMS melding waarschijnlijk op "Enkel". Als je hem op "Aan" zet, doet 'ie het wel.

Zo'n situatie had ik althans...
Correct.
Ga ik eens uit proberen.
Maar blijft 'ie dan niet trillen tot ik de sms heb gelezen? Daarom heb ik hem op enkel gezet namelijk.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Eagle Creek schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:23:
[...]

Correct.
Ga ik eens uit proberen.
Maar blijft 'ie dan niet trillen tot ik de sms heb gelezen? Daarom heb ik hem op enkel gezet namelijk.
"Uit" = geen trillen
"Enkel" = alleen trillen, geen geluid
"Aan" = trillen en geluid

Je moet "enkel" dus lezen als "alleen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:06:
Op xda heb ik een mooi theme gevonden (Autumn V2), maar ik heb geen idee hoe ik dit moet installeren. Ik heb het daar op het forum ook gevraagd, maar daar heb ik nog niet echt een zinnig antwoord gekregen. Ik weet dat ik CHT 2.0 moet installeren (waarom weet ik ook niet), vervolgens de CABs en dan de wallpaper instellen. Als ik de CABs heb geïnstalleerd is de topbar goed, maar ik blijf zitten met de originele klok en softbuttons.
Kan iemand me hierbij helpen? :)
Dat kan je dan vervolgens mij 'Menu' en het aanpassen van de "Home Opmaak" anderen klokken etc selecteren? Ik vermoed dat de klok van dat thema wordt toegevoegd aan de keuzemogelijkheden voor een klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Heeft iemand de nieuwe Artemis v40 al geflashed?
Er wordt in de topicstart aangeraden om de ROM te draaien met SPL3.03 :?
Nu dacht ik dat je dan geen custom ROM's meer kon flashen, maar toch staat het er echt.
Weet iemand hoe dat werkt? Het wordt me niet helemaal duidelijk of je daarna weer terug kan naar HSPL om een andere ROM te flashen...

Ik heb dit gevonden:
IMPORTANT: Doesn't work for branded phones (Vodafone, T-Mobile, O2, etc.) until they release 3.14 ROM.
1. Remove SD
2. Remove HSPL with HSPL2_RUN.exe (flash SPL 1.66.0000 with HSPL2_RUN.exe)
3. PowerOff the phone
4. Boot to bootloader (VolDown+PowerOn) and when it shows "USB" flash stock ROM by running matching RUU_Leo_S_HTC_XXX_3.14.XXX_Radio_15.42.50.11U_2.15 .50.14_LEO_S_Ship.exe (get yours HERE)
5. Hard Reset (when phone starts booting after step 4, remove the battery, insert it back press VolUp+VolDown and still holding both press PowerOn and follow the instructions)
6. Boot to homescreen.
7. Run SSPL_RUU.exe with Artemis v40 RUU_Signed_0409.nbh in the same folder - YOU HAVE TO BE ON HOME SCREEN, NOT BOOTLOADER (this took me 3 tries until succeded - yes - nerve wrecking, but works). If it doesn't work (hangs on black screen for more than 2min) remove the battery and try again.
8. Hard reset (instructions in step 5)
9. when on homescreen - softreset.

Maar ik snap het toch nog niet helemaal... 8) :+
Wordt er nou een custom ROM geflashed met een stock SPL?

[ Voor 62% gewijzigd door Paling1 op 25-10-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
ROM upgrade met Windows 7 geeft geen problemen? Voorheen was dat niet altijd vloeiend toch?

Het downloaden op de HTC website gaat wel erg langzaam, haal nog geen 30 kb/s :? Iemand een andere locatie?

[ Voor 38% gewijzigd door Novadecasa op 25-10-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 12-09 08:47
Paling1 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:21:

7. Run SSPL_RUU.exe with Artemis v40 RUU_Signed_0409.nbh in the same folder - YOU HAVE TO BE ON HOME SCREEN, NOT BOOTLOADER (this took me 3 tries until succeded - yes - nerve wrecking, but works). If it doesn't work (hangs on black screen for more than 2min) remove the battery and try again.

Met SSPL dus.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Ook hier de update van 1.66 naar "3.0nogwat" maar gedaan, hij was wéér een serie wachtwoorden en keys en mailaccounts kwijt.....

Nu dus druk bezig met synchroniseren van outlook/exchange myphone, en allerlei cab-jes voor diverse functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Aha, maar effe ingelezen op het gebied van SSPL...
Blijft allemaal lastige kost hoor :P
Maar wat ik er allemaal van begrijp is dat je eigenlijk alleen het OS flashed, dus eigenlijk alles blijft origineel behalve je windows?
Dit is de manier van flashen die gebruikt werd voordat er HSPL was... Dus eigenlijk is die Artemis een beetje back to the basics...
teake schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:39:
Ook hier de update van 1.66 naar "3.0nogwat" maar gedaan, hij was wéér een serie wachtwoorden en keys en mailaccounts kwijt.....
Wat bedoel je hiermee? Dat je al je instellingen verliest bij een ROM-upgrade is normaal... Of was je oude ROM brak?

Mijn ROM is op het moment ook heel erg brak lijkt het wel. Accu is in no-time leeg, en ik heb heel de tijd verbindingsproblemen... Gemiste gesprekken, een telefoon die niet overgaat en gesprekken die gelijk geweigerd worden bij het opnemen...
Heb net een paar programma's verwijderd en effe mijn SD-kaart geformatteerd. Misschien helpt het... :z

[ Voor 5% gewijzigd door Paling1 op 25-10-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Paling1 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:21:
Heeft iemand de nieuwe Artemis v40 al geflashed?
Er wordt in de topicstart aangeraden om de ROM te draaien met SPL3.03 :?
Nu dacht ik dat je dan geen custom ROM's meer kon flashen, maar toch staat het er echt.
Weet iemand hoe dat werkt? Het wordt me niet helemaal duidelijk of je daarna weer terug kan naar HSPL om een andere ROM te flashen...

Ik heb dit gevonden:
IMPORTANT: Doesn't work for branded phones (Vodafone, T-Mobile, O2, etc.) until they release 3.14 ROM.
1. Remove SD
2. Remove HSPL with HSPL2_RUN.exe (flash SPL 1.66.0000 with HSPL2_RUN.exe)
3. PowerOff the phone
4. Boot to bootloader (VolDown+PowerOn) and when it shows "USB" flash stock ROM by running matching RUU_Leo_S_HTC_XXX_3.14.XXX_Radio_15.42.50.11U_2.15 .50.14_LEO_S_Ship.exe (get yours HERE)
5. Hard Reset (when phone starts booting after step 4, remove the battery, insert it back press VolUp+VolDown and still holding both press PowerOn and follow the instructions)
6. Boot to homescreen.
8. Hard reset (instructions in step 5)
9. when on homescreen - softreset.

Ik heb vanmiddag Artemis V40 erop gezet. Gewoon over mijn stock 3.14 rom gezet via activesync.
Er staat een link in het topic voor de SSPL_RUU.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 08:33

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zijn er mensen die de 24-bit kleurdiepte tweak al hebben toegepast op hun HD2? Zien jullie een verschil? Ik kan dat momenteel niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:29
Sinds de nieuwe ROM 3.14 heb ik het verschijnsel dat mijn SMS tone "stottert". Het is dezelfde .wav file die met de vorige 1.48 geen problemen gaf.
Als ik nu een sms krijg dan wordt bij het afspelen van de wav het geluid telkens onderbroken (alsof je naar de tour de France kijkt, en de camera gaat onder bomen door ;-).
Als ik bij het kiezen van toon (instellingen/Meer/Geluiden en meldingen), deze .wav afspeel, zijn er echter geen problemen...
Iemand een idee?
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

HollovVpo1nt schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:37:
Zijn er mensen die de 24-bit kleurdiepte tweak al hebben toegepast op hun HD2? Zien jullie een verschil? Ik kan dat momenteel niet doen.
Heb ik gedaan, maar ik merk niet echt verschil. Misschien met 2 HD2's naast elkaar om te vergelijken. Kan ik eind van deze week doen. Dan laat ik het nog wel weten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
TCroezing schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:52:
Sinds de nieuwe ROM 3.14 heb ik het verschijnsel dat mijn SMS tone "stottert". Het is dezelfde .wav file die met de vorige 1.48 geen problemen gaf.
Als ik nu een sms krijg dan wordt bij het afspelen van de wav het geluid telkens onderbroken (alsof je naar de tour de France kijkt, en de camera gaat onder bomen door ;-).
Als ik bij het kiezen van toon (instellingen/Meer/Geluiden en meldingen), deze .wav afspeel, zijn er echter geen problemen...
Iemand een idee?
Bvd
Ik heb het wel eens gehad met de huidige ROM (1.48) als de telefoon heel traag (vol) is, dan heeft die het moeilijk om het in een keer af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Sorry, of je leest de eerste pagina!

Weet iemand toevallig waar Patience is gebleven op de nieuwe rom??

[ Voor 23% gewijzigd door bing69 op 26-10-2010 09:35 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:37:
waar kan ik deze app/tweak vinden?
Heb al gezocht op xda, maar kan 'm niet vinden,.....

Wil hem ff uitproberen, kijken of ik zelf ook verschil merk....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:58:
Sorry, of je leest de eerste pagina!

Weet iemand toevallig waar Patience is gebleven op de nieuwe rom??
waar die al die tijd bij alle ROMs gestaan heeft ;). In de Windows map zoeken naar Solitaire. Die kopiëren, naar je games/spelletjes map gaan, daar kiezen voor snelkoppeling plakken en voilà.

Ditzelfde geldt voor bubblebreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Paling1 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:52:

[...]

Wat bedoel je hiermee? Dat je al je instellingen verliest bij een ROM-upgrade is normaal... Of was je oude ROM brak?

Mijn ROM is op het moment ook heel erg brak lijkt het wel. Accu is in no-time leeg, en ik heb heel de tijd verbindingsproblemen... Gemiste gesprekken, een telefoon die niet overgaat en gesprekken die gelijk geweigerd worden bij het opnemen...
Heb net een paar programma's verwijderd en effe mijn SD-kaart geformatteerd. Misschien helpt het... :z
Oude ROM was wat brak, en daarom dus maar de stap genomen te upgraden. Als ik dan toch met een schone lei wil beginnen, dan maar gelijk met de nieuwe Rom toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de drivers (zowel USB als bluetooth) op de computer van m'n HD2 kan verwijderen zodat ie ze opnieuw gaat installeren wanneer ik hem aansluit?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:01:
[...]

waar kan ik deze app/tweak vinden?
Heb al gezocht op xda, maar kan 'm niet vinden,.....

Wil hem ff uitproberen, kijken of ik zelf ook verschil merk....
Ik heb gisteren toch maar de Artemis v40 geflashed en daar zit die optie in het Artemis center ingebouwd.

Ik was een beetje klaar met de ROM die ik had, die werd steeds brakker, en afgelopen week had ik een batterydrain van tegen de 10% in een uur... Zonder bellen of andere gekke dingen.
Gisteravond dus maar effe aan de gang gegaan.

Ik was alleen effe vergeten om HSPL eraf te halen dus na de eerste keer flashen van de nieuwe stock ROM had ik geen SPL 3.03... :+
Daarna heb ik het maar gewoon op de juiste manier gedaan... 8)
Na het flashen van de stock ROM heb ik mbv SSPL de nieuwe Artemis geflashed. Uiteindelijk een uur of 2 bezig geweest om alles weer te krijgen zoals ik wil.

Terugzetten van de myphone backup duurt veruit het langst. Ongelofelijk hoe lang dat programma erover doet om de smsjes terug te zetten. En dan had ik er maar een stuk of 800. Het vreemde is dat ze uiteindelijk ook niet eens allemaal teruggezet waren... UIteindelijk heb ik gewoon de hele boel verwijderd, en toen ineens verschenen er allemaal SMSjes die ik eerst niet kon zien. Maar goed ik kijk er eigenlijk toch nooit meer naar, dus ze konden wel weg. Scheelt weer tijd bij een volgende flash...

De Artemis ROM's had ik nog niet eerder gebruikt, en ik moet zeggen dat ik tot nu toe wel tevreden ben (al zeker 12 uur lang!!! ;) )
Het enige jammere is dat ik nog steeds gekraak en geruis op de lijn heb met bellen, dus mijn tel is helaas gewoon een beetje gaar. Binnenkort dus maar eens ter reparatie aanbieden bij HTC...
Ik dacht eerst dat het misschien een probleempje met mijn ROM was, maar dat blijkt nu toch echt niet het geval... (3 verschillende ROMs en zker 6 radio's geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
levensduur batterij is met ROM 3.16 stukken vooruit gegaan moet ik zeggen, verder voelt hij ook lekker soepel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Gisteravond de nieuwste ROM geinstalleerd, zojuist ook Android Bootcamp en straks nog Mdeejay FroYo HD v3.7. Welke versie gebruiken jullie en hoe werkt deze?

Wat betreft de ROM heb ik dat er bij het bijwerken van htc Peep, twitter dus, na het bijwerken direct naar de laatste tweet boven in beeld gegaan wordt door Sense. Voorheen was het zo dat het beeld gewoon op dezelfde plek bleef staan zodat je 'verder' kon lezen, nu moet je dus eerst weer terug scrollen om vervolgens weer omhoog te scrollen. Meer mensen die dit is opgevallen?

En welke versie van CHT gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Novadecasa schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:13:
En welke versie van CHT gebruiken jullie?
Ik gebruik nu nog 1.8.5. Ook na mijn ROM flash deze nog maar effe geinstalleerd. Ik had geen zin om de beta van versie 2 te gaan gebruiken. En ik had al mijn instellingen gesaved, dus die waren lekker snel terug te zetten...
De nieuwe versie schijnt snel uit te komen... Geruchten zijn deze week. Ziet er overigens zeer netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een complete newbie hier, maar had even een simpele vraag waar ik maar niet achter kan komen (of overheen kijk) namelijk: waar is de schermcalabratie/uitlijning tool gebeleven na de update van de nieuwe htc hd2 ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
zie een paar pagina's terug, daar is het gemeld, met oplossing.
Smarron in "HTC HD2 - Deel 14"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teake schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:06:
zie een paar pagina's terug, daar is het gemeld, met oplossing.
Smarron in "HTC HD2 - Deel 14"
Thnx, helemaal overheen gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

Wie wil mij vertellen hoe het komt dat de HD2 van mijn vrindin, de weer update voor de plaats waar je op dat moment bent, soms meer dan 24 uur geen updates pakt, ook niet handmatig, terwijl de vaste steden wel onmiddelijk geupdated worden. Heb het ooit hier volgens mij gelezen maar kan het echt niet meer vinden.
HD2 nieuwste rom, telfort abo.

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

hrt schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:20:
Wie wil mij vertellen hoe het komt dat de HD2 van mijn vrindin, de weer update voor de plaats waar je op dat moment bent, soms meer dan 24 uur geen updates pakt, ook niet handmatig, terwijl de vaste steden wel onmiddelijk geupdated worden. Heb het ooit hier volgens mij gelezen maar kan het echt niet meer vinden.
HD2 nieuwste rom, telfort abo.
Ik heb dat ook sinds de HDSPA dekking van T-mobile verbeterd is... als ik een H'tje heb staan doet 'ie het niet, met gewoon G dekking doet 'ie het wel. Lijkt wel alsof de GSM plaatsbepaling niet werkt met 3G netwerk...

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
Ik heb de topic snel gescand, maar klopt het dat de Vodafone ROM niet geupgrade kan worden naar de 3.16 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Robkazoe schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:58:
Ik heb de topic snel gescand, maar klopt het dat de Vodafone ROM niet geupgrade kan worden naar de 3.16 versie?
Sterker nog er kan geeneen HD2 geflashed worden naar de 3.16 versie... :+ Want die is er nie... 't is 3.14.

En inderdaad kunnen alleen unbranded telefoons op een normale manier van deze update worden voorzien.
Als je een branded toestel hebt, dan moet je HSPL gebruiken om deze ROM erop te zetten, maar dan heb je weer het probleem dat je erg weinig programma geheugen overhoud...
Het wachten is dus op Vodafone... Als ze er nog mee bezig zijn... Ik vind het al heel wat dat we bijna een jaar na de introductie van de HD2 nog een ROM-update van HTC krijgen. Of telco's als Vodafone ook zo aardig zijn is maar zeer de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Mijn HD2 laten donderen, scherm vol met barsten.
Heb al wat op google gekeken, maar laten repareren kost al snel 150,-.

Ik mag inmiddels een nieuwe uitzoeken, maar volgens mij is er nog geen "verbeterd/nieuwer" model.

Zelf ben ik niet zo technisch om het scherm zelf te repareren. Iemand nog een goedkoper alternatief?
Of misschien iemand in de buurt van Gouda die m wil repareren voor zeg 25,- eurie? :) (zag dat ik een nieuw scherm voor ongeveer 50,-/80,- euro kan krijgen).

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 21:59

TheTeek

TheTeek

Neem wel een volledig scherm met digitizer en LCD ineen!
Die zijn wel wat duurder, maar je kan met geen mogelijkheid alleen de digitizer of LCD vervangen zonder ook het , die twee onderdelen zitten zo nou op elkaar gelijmd dat bij het verwijderen van de defecte digitizer (touch gedeelte) de zwarte "coating(?!)" mee komt en het weer recht op elkaar terug zeten is onmogelijk zonder de juiste gereedschappen die ze vermoedelijk alleen bij de fabrikant hebben.

Ik heb die ervaring al wel, maar makkelijk is het zeker niet!

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
Paling1 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:18:
[...]

Sterker nog er kan geeneen HD2 geflashed worden naar de 3.16 versie... :+ Want die is er nie... 't is 3.14.

En inderdaad kunnen alleen unbranded telefoons op een normale manier van deze update worden voorzien.
Als je een branded toestel hebt, dan moet je HSPL gebruiken om deze ROM erop te zetten, maar dan heb je weer het probleem dat je erg weinig programma geheugen overhoud...
Het wachten is dus op Vodafone... Als ze er nog mee bezig zijn... Ik vind het al heel wat dat we bijna een jaar na de introductie van de HD2 nog een ROM-update van HTC krijgen. Of telco's als Vodafone ook zo aardig zijn is maar zeer de vraag...
Ik zal eens een mail naar de Vodafone sturen. Ben toch wel benieuwd of ze er uberhaupt mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:50:
Mijn HD2 laten donderen, scherm vol met barsten.
Heb al wat op google gekeken, maar laten repareren kost al snel 150,-.

Ik mag inmiddels een nieuwe uitzoeken, maar volgens mij is er nog geen "verbeterd/nieuwer" model.

Zelf ben ik niet zo technisch om het scherm zelf te repareren. Iemand nog een goedkoper alternatief?
Of misschien iemand in de buurt van Gouda die m wil repareren voor zeg 25,- eurie? :) (zag dat ik een nieuw scherm voor ongeveer 50,-/80,- euro kan krijgen).
http://www.amltelecom.com/
Hier hebben ze de digitizer voor €54,- en een compleet scherm voor €119,- Ik heb daar deze week mijn HD2 gebracht voor waarschijnlijk een kapotte digitizer. Voor €20,- zetten ze die er ook op. Ik zal wel laten weten of het wat is. Heb tot op heden nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Ik wil graag de landscape modus bij de Opera browser uit zetten. Ik wil dat hij altijd blijft staan, hoe ik de telefoon ook vast hou. Als het even kan, mag de hele landscape functie in alle applicaties uit (dus zodat de telefoon nooit meer in landscape gaat)

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 10:28
Mir schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:59:
Ik wil graag de landscape modus bij de Opera browser uit zetten. Ik wil dat hij altijd blijft staan, hoe ik de telefoon ook vast hou. Als het even kan, mag de hele landscape functie in alle applicaties uit (dus zodat de telefoon nooit meer in landscape gaat)

Anyone?
Via BsBTweaks d.m.v. de optie ''Rotation'' het vinkje bij Opera weghalen en vervolgens de Soft Reset doen.
That should do the trick..

Better, Best, Bendtner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:40:
[...]

http://www.amltelecom.com/
Hier hebben ze de digitizer voor €54,- en een compleet scherm voor €119,- Ik heb daar deze week mijn HD2 gebracht voor waarschijnlijk een kapotte digitizer. Voor €20,- zetten ze die er ook op. Ik zal wel laten weten of het wat is. Heb tot op heden nog niks gehoord.
Oke bedankt! Ik wacht jou ervaring even af dan.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Jantje88 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:27:
[...]

Via BsBTweaks d.m.v. de optie ''Rotation'' het vinkje bij Opera weghalen en vervolgens de Soft Reset doen.
ok, dus het is een registery setting? Want ik installeer liever geen BsBTweaks meer, dat heb ik in het verleden gedaan en daar deed mijn telefoon dingen door die ik niet wilde :)

Kan je me daarin nog een tip geven hoe ik verder zou kunnen zoeken?

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Heb een regkey verwijderd voor opera in HKCU\Software\HTC\HTCSENSOR\GSensor\WhiteList. Maar dat heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-07 09:34
Ik heb er nog nooit eerder over nagedacht om met mn HTC HD2 te gaan kloten, maar het apparaat begint de nodige kuren te vertonen en het is tijd voor een update. Nu kwam ik erachter dat mijn toestel vodafone-branded is (staat nergens op het toestel, en ook niet op de verpakking...bij de verkoop is het me ook niet kenbaar gemaakt.) Nu is de service van Vodafone en updates ronduit SLECHT te noemen en wil ik graag dit toestel flashen zodat ik ook normale ROM's kan installeren.

Maar met wat googlen zie ik door de bomen het bos niet meer:S Op XDA staat zo enorm veel informatie dat het me allemaal niet duidelijk meer is. Kan iemand me vertellen of het mogelijk om een vodafone-branded toestel te flashen zodat ik er een normale HTC ROM update op kan zetten? Custom roms zijn wellicht ook prima, maar daar zijn er ook 1000 van, en kom ik ook niet meer wijs uit. Zeker niet als je ook nog apart daarvan Radio updates moet uitvoeren.

Alvast hartelijk dank:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:30:
Hulp nodig:
Bij elk youtube filmpje wat ik afspeel geeft hij aan dat er niet genoeg opslag ruimte is.
Dus ik kijken:

Total storage: 216.21
Used storage: 213..65
Free storage: 2.56
Total program: 458.79
Used program: 220.85
Free program: 237.97

Als ik programma's verwijder, komt er bij program meer vrij lijkt me, maar hoe krijg ik meer vrij van de andere storage? Zodat ik weer kan youtuben?
Sorry maar nog steeds hard hulp nodig, kan niet meer youtuben en dat is heel lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jantje88 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:27:
[...]

Die staat standaard uit, kan je alleen aan zetten, dan gaat hij op alle 4 assen draaien.

Wel een oplossing:

112. Change Landscape Angle for Better Bedtime Viewing
If you browse the web or send emails while laying down (say in bed) it can be very frustrating that your phone switches to lanscape when you want it to stay in portrait mode. Execute the following reg tweak so that the phone will only rotate to landscape if it is tilted over 60 degrees as opposed to 35 degrees. HKLM\Software\HTC\HTCSensor\GSensor\LandscapeAngle Threshold and change from 35 to 60.

Maar dan 90 in zetten. Dan draait hij alleen als je hem echt HELEMAAL 90 graden draait, dat is niet zo snel.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Yikes, m'n HD2 gaat niet meer aan. Of beter gezegd: ik had hem gisteravond opgeladen, vanochtend nog even gebruikt maar toen ik 'm zojuist even pakken stond 'ie uit. En als ik hem aanzet even het witte scherm met HTC logo, en dan weer uit. De batterij is toch al niet leeg? Vanavond maar even aan de lader en duimen dat het een slurpende app is geweest die open is blijven staan...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 10:28
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:38:
[...]

Die staat standaard uit, kan je alleen aan zetten, dan gaat hij op alle 4 assen draaien.

Wel een oplossing:

112. Change Landscape Angle for Better Bedtime Viewing
If you browse the web or send emails while laying down (say in bed) it can be very frustrating that your phone switches to lanscape when you want it to stay in portrait mode. Execute the following reg tweak so that the phone will only rotate to landscape if it is tilted over 60 degrees as opposed to 35 degrees. HKLM\Software\HTC\HTCSensor\GSensor\LandscapeAngle Threshold and change from 35 to 60.

Maar dan 90 in zetten. Dan draait hij alleen als je hem echt HELEMAAL 90 graden draait, dat is niet zo snel.

bron
Op de een of andere manier is het mij wel gelukt met BsBTweaks, om Opera niet meer te laten roteren, hoe ver je de telefoon ook kantelde.. Heb het daarna wel weer aangezet, maar het moet er dus wel mee mogelijk zijn..

Better, Best, Bendtner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jantje88 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:40:
[...]

Op de een of andere manier is het mij wel gelukt met BsBTweaks, om Opera niet meer te laten roteren, hoe ver je de telefoon ook kantelde.. Heb het daarna wel weer aangezet, maar het moet er dus wel mee mogelijk zijn..
Excuus, ik keek niet goed. Je kan het bij options ook nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:45:
[...]

Excuus, ik keek niet goed. Je kan het bij options ook nog aanpassen.
Is het dan mogelijk om uit te lezen wat bsb wijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Wildfire schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:26:
Yikes, m'n HD2 gaat niet meer aan. Of beter gezegd: ik had hem gisteravond opgeladen, vanochtend nog even gebruikt maar toen ik 'm zojuist even pakken stond 'ie uit. En als ik hem aanzet even het witte scherm met HTC logo, en dan weer uit. De batterij is toch al niet leeg? Vanavond maar even aan de lader en duimen dat het een slurpende app is geweest die open is blijven staan...
Yup, battery leeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:35:
[...]

Sorry maar nog steeds hard hulp nodig, kan niet meer youtuben en dat is heel lastig..
Er staat toch duidelijk "Free storage: 2.56"
En dat is veel te weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:35:
[...]

Om even een indicatie te geven hoeveel geheugen je normaal vrij hebt, ik heb:
Opslag
Totaal 200.15 MB
In gebr 77,14 MB
Vrij 123,01 MB

Programma
Totaal 331.77 MB
In gebr 225,24 MB
Vrij 106,53MB

Dit alles met Artemis V40 Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXed schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:38:
[...]

Er staat toch duidelijk "Free storage: 2.56"
En dat is veel te weinig!
Goh, daarom vraag ik ook om hulp wat er precies zoveel ruimte in kan nemen, ik installeer altijd alles naar de storage card..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Blijft vaag, ik heb geen extra apps ofzo op het ding gezet, plain vanilla is 'ie nog. En ik had alles afgesloten via taakbeheer dus ik vraag me af wat er in een paar uur tijd de batterij geheel leeg weet te slurpen.

Maar eenmaal aan de lader kwam ik weer een heel eind verder, dus het zal de batterij zijn geweest ja. Maar eens een nachtje laden en morgen maar weer eens kijken dan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:34:
[...]

Blijft vaag, ik heb geen extra apps ofzo op het ding gezet, plain vanilla is 'ie nog. En ik had alles afgesloten via taakbeheer dus ik vraag me af wat er in een paar uur tijd de batterij geheel leeg weet te slurpen.

Maar eenmaal aan de lader kwam ik weer een heel eind verder, dus het zal de batterij zijn geweest ja. Maar eens een nachtje laden en morgen maar weer eens kijken dan.
Heb dat al verschillende keren gehad met zowel een X1 als de HD2, gewoon opladen en hij zou weer normaal moeten werken. Waarschijnlijk gewoon een proces dat vastgelopen is, nooit achter gekomen wat het precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:15:
[...]

Goh, daarom vraag ik ook om hulp wat er precies zoveel ruimte in kan nemen, ik installeer altijd alles naar de storage card..
Ik installeer ook alles naar de storage card, en heb zo'n 28MB vrij geheugen beschikbaar nu. Maar dat is nádat ik diverse apps geinstalleerd heb. Direct na de schone ROM-update had ik ook ruim 100MB beschikbaar.
Ik denk dat er veel in de cache blijft hangen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Een andere vraag: hoe verwijder ik foutieve cover art in de sense-music-player?

EDIT: laat maar..... met total commander kon ik in de directory van de albums album.cache en htchuppeldepup.vin_ofzo verwijderen, en nou zijn de foute afbeeldingen weg.

Het gaat om albums die gracenote kennelijk niet herkent, dus opnieuw updaten werkt niet om de juiste plaatjes erbij te krijgen. Hij heeft ooit op basis van een titel ofzo een album-plaatje toegekend, maar dat is van een andere artiest. En nu kan ik dus never-nooit-niet-meer een kloppend plaatje erbij krijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door teake op 30-10-2010 08:52 . Reden: ingeving gehad door met total commander te kijken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:15:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583638

Neem tip nr. 67 dan even door, dit kan je veel ruimte opleveren.

Ik heb op dit moment:

Opslag
Totaal 175.50 MB
In gebruik: 50.62 MB
Vrij: 124.87 MB

Programma
Totaal 336.77 MB
In gebruik: 221.33 MB
Vrij: 115.44 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
whow thanks! dat ruimt lekker op!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 08:55:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583638

Neem tip nr. 67 dan even door, dit kan je veel ruimte opleveren.

Ik heb op dit moment:

Opslag
Totaal 175.50 MB
In gebruik: 50.62 MB
Vrij: 124.87 MB

Programma
Totaal 336.77 MB
In gebruik: 221.33 MB
Vrij: 115.44 MB
Dat heb ik al eens gedaan en heb al die dingen dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Laatst online: 09-02-2021
Zo na 3,5 week mijn hd2 terug van dynafix. Ja alles werkt weer en merk ook wat verschillen op met de 3.14 tov de 1.66. Daarnaast heb ik een nieuw moederbord gekregen.

Helaas heeft mijn behuizing nu aan de bovenkant wel een kier tussen displayglas en behuizing, die er voorheen niet zat. Blijkbaar rekt de behuizing op bij het uit elkaar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Nog wat nieuws opgevallen. :Y Elke keer als ik nu een sms verstuur geeft hij aan bericht verzonden. Zwaar irritant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Guru1000 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:57:
Nog wat nieuws opgevallen. :Y Elke keer als ik nu een sms verstuur geeft hij aan bericht verzonden. Zwaar irritant. :(
Dennis-L schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:56:
Vast al eens voorbij gekomen maar om die vervelende SMS notificatie uit te schakelen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Jataayu\Messaging]
"DisableSMSSuccess"=dword:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Dat is super. Maarja welke idioot bij htc bedacht het om er een notificatie aan vast te hangen die niet uit gezet kan worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan volgens mij ook via bsb tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSP
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 20:30

GSP

hoi,
ik heb per ongeluk bij de snelkeuze [1] een verkeerd voicemail nummer opgegeven. Wie weet hoe ik dit nummer kan aanpassen of de snelkeuze kan verwijderen, zodat ik deze opnieuw kan opvoeren? Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
start>instellingen>persoonlijk>telefoon>GSM/UMTS Diensten>voicemail en SMS-diensten>instellingen ophalen

't is ff zoeken..... maar 't werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSP

GSP

teake schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:29:
start>instellingen>persoonlijk>telefoon>GSM/UMTS Diensten>voicemail en SMS-diensten>instellingen ophalen

't is ff zoeken..... maar 't werkt wel!
Recht toe, recht aan. 't werkt. dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zou ik niet gebruiken, aangezien deze de sms client door de war gooit. Als je namelijk bij een contact meerdere nummers hebt, en je drukt bij de sms tab op meer (more) dan staan die namen er weer los in met een M of W erachter van Mobiel of Werk. Dus beter kun je die regtweak proberen.

Maar er is een andere cab in omloop die de regtweak toepast, deze cab is echter niet van mij, dus ik hoef ik hier geen credits voor :). Ga naar de volgende link:

Disable SMS Sent Notifcation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik word helemaal flauw van die zomertijd. Hij wil er niet af bij mij....

Ik heb bij de klok al de tijd goed gezet. Onder instellingen - datum tijd ook alles aangepast en de location ook aangepast maar hij blijft terug gaan naar de oude tijd. Hij staat gewoon netjes op GMT +1 dus dat is het ook niet en location staan gewoon op arnhem.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Bij mij ging het helemaal atomatisch heb niets hoeven doen? Gebeurde bij jou niets dan zaterdag op zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:51:
[...]

Dat heb ik al eens gedaan en heb al die dingen dus niet.
Use file explorer (Enable "show all system files")
Dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hurricane schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:01:
Bij mij ging het helemaal atomatisch heb niets hoeven doen? Gebeurde bij jou niets dan zaterdag op zondag?
Het word nu helemaal gek.... Om de zoveel tijd springt mijn klok gewoon een uur vooruit. Het is nu ineens 20.24.... 5 minuten geleden nog 19.19 terwijl ik hem een uur geleden nog op 1330 gezet heb...

Waar slaat dat nou weer op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

kbloem schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:25:
[...]

Het word nu helemaal gek.... Om de zoveel tijd springt mijn klok gewoon een uur vooruit. Het is nu ineens 20.24.... 5 minuten geleden nog 19.19 terwijl ik hem een uur geleden nog op 1330 gezet heb...

Waar slaat dat nou weer op??
Welke provider heb je?

Ik heb Teloft, geen probleem. 2 collega's hebben Vodafone (en een engels toestel maar met dezelfde Nederlandse Artemis 40 ROM erop) en daarbij weigert de boel goed te staan. Bij de ene staat hij gewoon een uur vooruit, bij de ander soms zelfs 2 uur vooruit.

Ik heb al zo enorm veel dingen geprobeerd maar kan niets vinden. Ik kan het automatisch (verkeerd) aanpassen van de tijd op twee manieren reproduceren: 1) soft reset (of harde reset :+ ), dan staat de tijd dus een uur vooruit. Hij doet het niet als ik eerst de telefoonverbinding uitschakel, dan een soft reset geef. Dan staat de tijd nog zoals ik hem met de hand had ingesteld maar zodra ik de telefoonverbinding weer aanzet is het direct foute boel.
Vodafone heeft vorig jaar in Zweden al dikke ellende gehad met zo'n geintje. Wie weet dat het nu ook raak is?

Dus: welke provider heb je? En voor de zekerheid: welke taal toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:38:
[...]

Welke provider heb je?

Ik heb Teloft, geen probleem. 2 collega's hebben Vodafone (en een engels toestel maar met dezelfde Nederlandse Artemis 40 ROM erop) en daarbij weigert de boel goed te staan. Bij de ene staat hij gewoon een uur vooruit, bij de ander soms zelfs 2 uur vooruit.

Ik heb al zo enorm veel dingen geprobeerd maar kan niets vinden. Ik kan het automatisch (verkeerd) aanpassen van de tijd op twee manieren reproduceren: 1) soft reset (of harde reset :+ ), dan staat de tijd dus een uur vooruit. Hij doet het niet als ik eerst de telefoonverbinding uitschakel, dan een soft reset geef. Dan staat de tijd nog zoals ik hem met de hand had ingesteld maar zodra ik de telefoonverbinding weer aanzet is het direct foute boel.
Vodafone heeft vorig jaar in Zweden al dikke ellende gehad met zo'n geintje. Wie weet dat het nu ook raak is?

Dus: welke provider heb je? En voor de zekerheid: welke taal toestel?
Wellicht helpt het als je in de instellingen de optie 'Toestaan dat netwerkwaarde tijd kan updaten' uitvinkt.
- Sense tab instellingen
- Gegevensdiensten
- Tijdsynchronisatie
- Uitvinken 'Toestaan dat netwerkwaarde tijd kan updaten' + Gereed

Daarna tijd goed zetten via wereldklok + gereed (Eventueel soft reset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Bedankt voor de reakties... Ik heb dus Vodafone en draai op CleanEx Core 3.50 engels....

Ik stap nu op aanraden van een tweaker over op een zeer basic windows rom met daarbovenop Android. Kan ik tenminste Crazy Birds spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:41:
Wellicht helpt het als je in de instellingen de optie 'Toestaan dat netwerkwaarde tijd kan updaten' uitvinkt.
Mja, da's een workaround. Het hoort gewoon goed te werken en KAN dus ook goed werken getuige mijn HD2.

Ook zo'n apart verschil is trouwens het RAM geheugen. Mijn toestel geeft 448 MB aan terwijl het toestel van m'n collega's (met dezelfde ROM voor alle duidelijkheid) staat op 572 ofzo.

Ook apart is dat 'mijn locatie' bij mij ingesteld is op Zwolle. Als ik kijk bij de locaties heb ik ook alléén 'mijn locatie' staan terwijl bij m'n collega's 'mijn locatie' en ook Zwolle staat en hoe ik bij mij Zwolle onder 'mijn locatie' gekregen heb, weet ik ook niet (meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSP

GSP

LS,
1) mijn datum / tijdstip loopt nog steeds op. Wie heeft de oplossing?
2) mijn ram is nog steeds niet maximaal. Ik heb de laatste officiele ROM geinstalleerd. Wat moet ik doen?

[ Voor 44% gewijzigd door GSP op 02-11-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
kbloem schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:22:
Kan ik tenminste Crazy Birds spelen :)
Ik zou zoeken op Angry Birds als ik jou was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
WFvN schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:26:
[...]

Mja, da's een workaround. Het hoort gewoon goed te werken en KAN dus ook goed werken getuige mijn HD2.

Ook zo'n apart verschil is trouwens het RAM geheugen. Mijn toestel geeft 448 MB aan terwijl het toestel van m'n collega's (met dezelfde ROM voor alle duidelijkheid) staat op 572 ofzo.

Ook apart is dat 'mijn locatie' bij mij ingesteld is op Zwolle. Als ik kijk bij de locaties heb ik ook alléén 'mijn locatie' staan terwijl bij m'n collega's 'mijn locatie' en ook Zwolle staat en hoe ik bij mij Zwolle onder 'mijn locatie' gekregen heb, weet ik ook niet (meer)
Ik zou vanaf scratch beginnen via deze handleiding: http://forum.xda-develope...?p=8776196&postcount=2646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Die handleiding heb ik gebruikt tijdens het flashen.....

alleen heb ik 2HD2's tegelijk geflasht waarbij ik bij de ene vermoedelijk 2x HSPL verwijderd heb en daardoor het bij de andere niet heb gedaan. HSPL stond dus nog op het toestel met de foute RAMgegevens. Na nu echt verwijderen van HSPL, installeren van stock rom en daarna Artemis en het RAM-verhaal is opgelost.

Alleen het tijdgebeuren helaas nog altijd niet. Tja, de workaround wel maar zo hoort het niet.

De ene collga had de tijdsync niet uitgeschakeld en werd na een nacht slecht slapen om 5 uur gewekt in plaats van 1 of 2 uur later vlak nadat hij eindelijk in slaap gevallen was :+

[ Voor 11% gewijzigd door WFvN op 02-11-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Guru1000 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:57:
kbloem schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:56:
Ik word helemaal flauw van die zomertijd. Hij wil er niet af bij mij....

Ik heb bij de klok al de tijd goed gezet. Onder instellingen - datum tijd ook alles aangepast en de location ook aangepast maar hij blijft terug gaan naar de oude tijd. Hij staat gewoon netjes op GMT +1 dus dat is het ook niet en location staan gewoon op arnhem.

Iemand?
Ik heb dit weekend de nieuwste ROM erop gezet (3.14) en dit heb ik dus ook nu. En daarbovenop dus ook nog eens bakken vol met problemen met de internet en vooral de mailverbinding (gmail). Om de haverklap geeft die aan dat er geen verbinding is. En ik heb toch echt niks anders gedaan dan bij de vorige ROM's waarbij alles vanzelf goed ging. Enige pluspunt lijkt dat alles wat smoother loopt maar daar heb je zo geen zak aan.

Dit valt me eerlijk gezegd tegen van een bedrijf als HTC. Het is leuk een telefoon te tweaken en naar je hand te zetten maar de standaard dingen moeten toch gewoon werken? Het is niet dat het een goedkoop foontje was :(

Wellicht dat je eens kan flashen naar een custom-ROM maar ik heb eigenlijk echt geen tijd om uit te gaan zoeken hoe dat werkt en ik ben op dat gebied echt een noob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:38:
Ik heb dit weekend de nieuwste ROM erop gezet (3.14) en dit heb ik dus ook nu. En daarbovenop dus ook nog eens bakken vol met problemen met de internet en vooral de mailverbinding (gmail). Om de haverklap geeft die aan dat er geen verbinding is.
Vodafone als provider? Zet dan de proxy-server uit om verbindingsproblemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:55
ik heb ook het tijd probleem.
provider vodafone,laatste firmware en of je Tijdsynchronisatie
- Uitvinken 'Toestaan dat netwerkwaarde tijd kan updaten' + Gereed

Daarna tijd goed zetten via wereldklok + gereed (Eventueel soft reset) doet maakt bij mij niks uit.

1x al een uur te vroeg wakker,1x 2uur te vroeg en mn agenda afspraken lopen door die klok ook nog eens te klooien.

hopelijk snel een fix voor dit probleem.
Holgersson schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:58:
[...]

Vodafone als provider? Zet dan de proxy-server uit om verbindingsproblemen op te lossen.
kijk even hoe je verbinding maakt. bij mij zette hij overal weer voadafone push mail neer ipv vodafone live

[ Voor 27% gewijzigd door ozziestroker1 op 02-11-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is toch ook weer het probleem met de klok teruggekomen :( Ik heb nu de e-mailverbinding op vodafone live! gezet. Hopelijk lost dat het op, want een verkeerde tijd is zooooo irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik lees het tijdprobleem dus nu alleen nog maar bij Vodafone. Heb ik p*td*mme daarvoor 2 HD2's lopen flashen.

* WFvN heeft Telfort op z'n HD2 en gelukkig geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ook Vodafone en geen enkel probleem tot nu toe met de tijdsinstellingen. Maar ik zit nu dan ook voornamelijk in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Laatst online: 12-09 09:49
Ook hier problemen met de klok sinds de wintertijd. Het gaat nu al ruim 3 uur (!!!!!) goed, maar voor tzelfde geld schiet de klok dadelijk weer 2 of 3 uur vooruit. Het is met wel opgevallen dat er bij Start-Instellingen-Klok en Alarmsignalen en dan tabblad tijd, er een verschil was in tijdzone tussen "thuis" en "op bezoek". Als ik de zones bij beide goed zet (GMT+1 Amsterdam), dan gaat t even goed. Maar na softreset of zelfs willekeurig schiet de klok weer alle kanten op en is ook bij de genoemde instelling de tijdzone verschoven.

Heb zelf Vodafone en heb de instelling dat netwerk tijd kan synchroniseren al uitgezet.

Begin er lichtelijk geïrriteerd door te raken.....

[ Voor 0% gewijzigd door Delirius op 02-11-2010 22:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Delirius schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:37:
er een verschil was in tijdzone tussen "thuis" en "op bezoek".
Dat is juist de bedoeling dat er een verschil in zit! Voor als je ergens in een andere tijdzone op vakantie bent ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Is dit misschien de oplossing voor alle mensen met het wintertijd-probleem?

http://forum.xda-develope...p=8926948&postcount=28968
I stopped sence - changed to the correct time - Softreset - activate HTC Sence and after that I checked Sence reset and softreset and it looks good now. G-Alarm, weather and home screen are showing the time now correct
of deze cab-file
http://forum.xda-develope...?p=8962815&postcount=7870

[ Voor 10% gewijzigd door CRXed op 03-11-2010 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:28:
Bij mij is toch ook weer het probleem met de klok teruggekomen :( Ik heb nu de e-mailverbinding op vodafone live! gezet. Hopelijk lost dat het op, want een verkeerde tijd is zooooo irritant!
Ook ik heb vodafone en zit met dezelfde problemen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Laatst online: 12-09 09:49
CRXed schreef op woensdag 03 november 2010 @ 02:40:
[...]

Dat is juist de bedoeling dat er een verschil in zit! Voor als je ergens in een andere tijdzone op vakantie bent ofzo.
Klopt, mijn woorden waren niet handig gekozen. In m'n hoofd klonk t beter :) Wat ik bedoelde was dat er bij "thuis" ineens tijdzone van Parijs o.i.d., terwijl die van "op bezoek" wel nog goed stond.

Heb die cab-file eens geïnstalleerd. Misschien heeft m'n werkdag dan ineens wel weer 9 uur |:(
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste