Was dit hier al bekend? http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=28643
Of het werkt is niet zeker, maar iemand claimt hem al ontvangen te hebben.
Zit een abbo aan vast.nasibal schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:34:
Was dit hier al bekend? http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=28643
[ Voor 25% gewijzigd door posttoast op 19-10-2010 12:49 ]
Achter sluitallesaan zit grotendeels Ziggo zelf.posttoast schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:47:
Ja, maar wat DeX al zegt: if it looks too good to be true... Waarom zou een bedrijf voor €1,50 decoders gaan verkopen?
[ Voor 14% gewijzigd door Nielson op 19-10-2010 12:53 ]
Ik denk omdat men landelijk over wil gaan op digitaal, analoog eruit gooien en de bandbreedte ergens anders voor gebruiken ?posttoast schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:47:
Ja, maar wat DeX al zegt: if it looks too good to be true... Waarom zou een bedrijf voor €1,50 decoders gaan verkopen?
Hoewel: http://ziggo-gebruikers.n...php?p=303556&postcount=19
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Zit er bij toch?Rowdy.nl schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:53:
Je hebt er niet echt een abbo bij nodig; je dient alleen een extra smartcard bij Ziggo aan te vragen, anders kun je er slechts nederland 1 mee zien...
9,95 voor een HD decoder is wel érg veeleisend. "Normale" decoders gaan al zonder bunbel de deur uit voor 49,95. Tsja, als jee een abbo-actie hebt kun je wellicht makkelijk de 9,95 bereiken, gezien de abbo-kosten en mogelijke extra zenders de schade in gaan halen.posttoast schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:58:
Is dat zo? Ik heb er net eentje besteld en er ook voor betaald namelijk. Maar goed, ik zie nu ook pas dat het niet eens een HD decoder is (lekker bijdehand om daar nu achter te komen), dus ik vraag me überhaupt af of ik er iets aan heb.
Natuurlijk is dat veeleisend, maar ik stond er eigenlijk niet zo bij stil dat er nog steeds SD-decoders bestaan. Beetje naïef van me.DeX schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:04:
[...]
9,95 voor een HD decoder is wel érg veeleisend. "Normale" decoders gaan al zonder bunbel de deur uit voor 49,95. Tsja, als jee een abbo-actie hebt kun je wellicht makkelijk de 9,95 bereiken, gezien de abbo-kosten en mogelijke extra zenders de schade in gaan halen.
Anoniem: 172410
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Dan hadden ze dat netjes in kunnen en moeten dekkenThe Dolf schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:39:
Deze link is een keer in een brief gepubliceerd vanuit ziggo zelf om een mensen uit een bepaalde omgeving voor bijna niks een tweede decoder aan te laten schaffen.
Was eigenlijk dus niet voor iedereen bedoeld.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-10-2010 02:41 ]
Wie zegt dat ze het in wilden dekken. Dit is uiteraard gewoon reclame voor ziggo.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:41:
[...]
Dan hadden ze dat netjes in kunnen en moeten dekkenIk kan niet met een bord 'IJSJES 0,10 CENT' gaan staan en als mensen ze willen kopen zeggen 'Nee, dat geldt alleen voor vier mensen die ik een brief gestuurd heb'.
Bovendien zegt een medewerker van Ziggo op dat forum dat iedereen gewoon zo'n ding mag kopen.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Dan was het dus wel voor iedereen bedoeld?The Dolf schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:42:
Wie zegt dat ze het in wilden dekken. Dit is uiteraard gewoon reclame voor ziggo.
Dan heb je wel kans op storingen. Ik had dat hier ook, zelfs met aan analoog beeld dat nog wel te doen is heb je kans dat je geen signaal hebt op sommige digitale kanalen. Een goedkoop versterkertje van de Gamma heeft dat gefixt, maar het is wel even iets om rekening mee te houden.Bolletje92 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:51:
VetDan heeft onze andere TV straks ook digitale TV. We hadden daar nu veel last van ruis van dat analoog.
Dan zouden ze dat er toch bijvermelden... Anders zal ik de Studio even helpen met extra waterschade!!!!F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 04:42:
Let op dat een paar weken geleden het magazijn van de Ziggo Studio in Utrecht onder water heeft gestaan. Misschien dat ze daarom zo goedkoop van de hand gaan, kans dat de verpakking wat waterschade heeft..
Punctuality is the politeness of kings
Het is iets anders. Je stuurt een brief naar een select groepje mensen waarin staat dat je voor 10 cent ijsjes kunt kopen. Vervolgens is er een ontvanger van die brief die dat op een forum zet en vervolgens komen mensen als aasgieren op je ijsjes voor 10 cent af.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:41:
[...]
Dan hadden ze dat netjes in kunnen en moeten dekkenIk kan niet met een bord 'IJSJES 0,10 CENT' gaan staan en als mensen ze willen kopen zeggen 'Nee, dat geldt alleen voor vier mensen die ik een brief gestuurd heb'.
Bovendien zegt een medewerker van Ziggo op dat forum dat iedereen gewoon zo'n ding mag kopen.
Ik heb de decoder ook alleen maar gekocht voor het kaartje. Ik wil nl. een full HD decoder kopen voor op de slaapkamer.F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:50:
Ook maar besteld.
Pasgeleden al 2 extra van die ontvangers gekocht voor 40 euro per stuk, wat ik al goedkoop vond. Moet alleen nog één kaartje hebben, welke normaal al 30 euro kost. Dus kaartje gaat straks in mijn reeds gekochte ontvanger en de ontvanger houd ik als reserve.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Stuur mij het kasje dan maartimovd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:19:
[...]
Ik heb de decoder ook alleen maar gekocht voor het kaartje. Ik wil nl. een full HD decoder kopen voor op de slaapkamer.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 20-10-2010 14:37 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
I can't wait to shoot!
the mod man schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:35:
Hoeveel zenders kan je krijgen als je die aanbieding koopt zonder dat je al digitale tv hebt en geen abonoment wil? De zelfde als analoog?
Voor digitale radio en televisie, heb je een digitale ontvanger nodig. Daarmee bekijk je ruim 60 televisiezenders in digitale kwaliteit in het Standaard TV Abonnement.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
De Hoogeveense Kabelkrant is anders niet in het digitale zenderpakket te vinden.Nijn schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:37:
Vuistregel is dat je dezelfde zenders als analoog krijgt, + 1 demo (Etalage) kanaal. (Sommige regio's hebben die ook analoog al).
(..)
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Zonder (geactiveerde) smartcard niet veel. NL1 (+evt HD), Ziggo zenderoverzicht en het etalagekanaal, en ik geloof nog wat regionale omroepen. Je moet je smartcard activeren om ook de rest uit het digitale basispakket te krijgen. Smartcard activeren zonder extra zenderpakketjes is overigens gratis als je al een analoge aansluiting afneemt.the mod man schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:35:
Hoeveel zenders kan je krijgen als je die aanbieding koopt zonder dat je al digitale tv hebt en geen abonoment wil? De zelfde als analoog?
Die ene, met die snor
Prima_JGC_ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:55:
Zonder kabelaansluiting kan je niet veel met dat ding. Weet niet of je in Ziggo gebied zit, maar je bent afhankelijk van een werkende kabelaansluiting, en daar betaal je ook geld voor als het goed is. Die decoder werkt gewoon met DVB-C en Irdeto2 beveiliging, en zal met uitzondering van UPC gewoon bij elke kabelprovider met digitale TV werken.
[ Voor 17% gewijzigd door Tjado op 20-10-2010 15:06 ]
Die ene, met die snor
**doss**
14:43U besteld en toen was ie nog oranje.Tjado schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:58:
[...]
Primaik zit in Delta gebied, dan dus gewoon een Delta kaartje erin!
Heb idd analoog van Delta, dan dus een kaartje (á 15 euro) van hun kopen erbij.
update: en de voorraad is er doorheen... [afbeelding]
20*350ZO45°
Die ene, met die snor
Bedankt voor uw aankoop in de Sluitallesaan.nl webshop en het geplaatste vertrouwen in Service Planet. Wij zullen onze uiterste best doen om uw order zo spoedig mogelijk te leveren. U kunt 24 uur per dag op Sluitallesaan.nl inloggen en daar onder 'orders' uw order volgen. Hier kunt u ook uw (BTW) factuur inzien en downloaden. Onder 'klantenservice' kunt u antwoord vinden op veel gestelde vragen. Lees u deze informatie ook eens rustig door.
ORDER
-----------------------------
Hieronder volgt een overzicht van de door uw geplaatste order:
Ordernummer: *****
1* Ziggo Samsung DCB-270R aktie bundel 1.5
1* Verzend categorie I 8
Totaal EUR: 9.50
Activeren is gratis en kan hier.Tjado schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:48:
Wat zijn de kosten van het activeren? Ben namelijk geen Ziggo abonnee. Zijn er bij Ziggo maandelijkse kosten aan verbonden voor het basispakket?
Heb hem zelf ook al besteld, voor dit geld kan ik hem niet laten liggen
FULL HD decoder? En wat heb je daar precies aan bij Ziggo?timovd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:19:
[...]
Ik heb de decoder ook alleen maar gekocht voor het kaartje. Ik wil nl. een full HD decoder kopen voor op de slaapkamer.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Ben maar een domme "gebruiker", maar ze leveren NED1, NED2 en NED3 standaard HD uit.Royeboi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:19:
[...]
FULL HD decoder? En wat heb je daar precies aan bij Ziggo?
20*350ZO45°
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Je kan het proberenMoby schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:23:
Kan je deze ook bestellen als je nog helemaal geen abbo hebt bij Ziggo? Ik ga binnenkort verhuizen naar Ziggo gebied, en dit zou ideaal wezen voor op de slaapkamer.
Ik zou zeggen, probeer het. Ik heb er net ook nog 1 besteld. Niet op de naam van de Ziggo abonnee, maar wel het adres van een Ziggo abonnement. Order gewoon prima doorgekomen, voorraad status indicatie was oranje.Moby schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:23:
Kan je deze ook bestellen als je nog helemaal geen abbo hebt bij Ziggo? Ik ga binnenkort verhuizen naar Ziggo gebied, en dit zou ideaal wezen voor op de slaapkamer.
Tjado schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:58:
[...]
update: en de voorraad is er doorheen... [afbeelding]
Richard schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:09:
[...]
14:43U besteld en toen was ie nog oranje.
Ik heb om 11uur besteld en toen was ie roodTjado schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:10:
Ik 14:41 de bevestiging ontvangen, en toen was hij idd ook nog oranje
[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 20-10-2010 15:28 ]
Yup, maar niet in 1080p, maar in 1080i, dus geen FullHD.Richard schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:20:
[...]
Ben maar een domme "gebruiker", maar ze leveren NED1, NED2 en NED3 standaard HD uit.
Die ene, met die snor
Dacht wel dat het op zoiets uit zou komen, daarom mezelf maar even "domme gebruiker" stempel gegevenJaap-Jan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:27:
[...]
Yup, maar niet in 1080p, maar in 1080i, dus geen FullHD.
20*350ZO45°
Niet specifiek naar jou toe hoor.Tjado schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:28:
(..)
en nee, ik ben niet van plan om hem om mp te zetten voor winst..![]()
Ach ja, simpele kwestie van definities kennen en weten wat HD inhoudt bij Ziggo.Richard schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:29:
[...]
Dacht wel dat het op zoiets uit zou komen, daarom mezelf maar even "domme gebruiker" stempel gegeven
Full HD is een marketingterm die door TV makers bedacht isJaap-Jan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:27:
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door Luuk1983 op 20-10-2010 15:38 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Vandaar dat ik het niet kon laten om te reageren.Jaap-Jan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:27:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Royeboi op 20-10-2010 15:37 ]
Burp
Kan je gewoon activeren hoorWii4all schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:36:
Die smartcard kun je als ziggo abbo 2 maanden gebruiken dacht ik en daarna zul je hem moeten activeren.
9,50 voor en decoder is niet duur verder...
Krijg je dan ook nog het complete pakket om uit te testen, of gewoon het pakket dat je op dit moment hebt? Ik weet dat het voor een nieuw abonnement wel zo was, maar weet het niet zeker voor een extra smartcard vandaar. (Denk het niet).Wii4all schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:36:
Die smartcard kun je als ziggo abbo 2 maanden gebruiken dacht ik en daarna zul je hem moeten activeren.
9,50 voor en decoder is niet duur verder...
Maar wel een marketingterm die duidelijk is. Aan apparaat wat FullHD is moet namelijk 1080p resolutie kunnen tonen op zijn native resolutie.Luuk1983 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:34:
[...]
Full HD is een marketingterm die door TV makers bedacht is1080i net als 720p en 1080p gewoon 'HD'. En 1080p gaat geen enkele zender uitzenden omdat dit simpelweg veel teveel bandbreedte zou kosten.
je krijgt dan volgens mij het complete pakket. Dat was bij mij vorige keer zo.Royeboi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:38:
[...]
Krijg je dan ook nog het complete pakket om uit te testen, of gewoon het pakket dat je op dit moment hebt? Ik weet dat het voor een nieuw abonnement wel zo was, maar weet het niet zeker voor een extra smartcard vandaar. (Denk het niet).
Burp
Ik had mijn post later nog ge-edit, dus nog even een aanvulling:Jaap-Jan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:39:
[...]
Maar wel een marketingterm die duidelijk is. Aan apparaat wat FullHD is moet namelijk 1080p resolutie kunnen tonen.
[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 20-10-2010 15:41 ]
Nergens wordt in de wereld IMHO uitgezonden in 1080p en voorzie dan ook niet dat Ziggo dat even gaat doenJaap-Jan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:39:
En zeg nooit nooit. Er is nu weinig ruimte door het analoge zenderpakket, maar als dat verdwijnt is er meer bandbreedte beschikbaar.
Nickname does not reflect reality
[ Voor 38% gewijzigd door Taurnil op 20-10-2010 15:50 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Mopperman op 20-10-2010 15:47 ]
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.
Ben benieuwd hoe ze zich hieruit gaan redden, dit staat namelijk niet vermeld op de pagina van aankoop. In principe wil ik krijgen wat ik besteld heb, lijkt me niet meer dan logisch.Taurnil schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:44:
Ik heb zo juist (op dit moment nog eigenlijk zelfs) met een medewerker gesproken van de live chat van sluitallesaan, en hij zegt dat mensen die geen brief van ziggo gehad hebben dit niet kunnen bestellen.
mensen die er wel een besteld hebben maar geen brief hebben ontvangen zullen hun order gecanceld krijgen, en geld terug gestort wordt er beweert.
[ Voor 33% gewijzigd door VantageR op 20-10-2010 15:51 ]
Ik heb het ook niet over de nabije toekomst. En ik verwacht ook niet dat Ziggo een voortrekkersrol gaat spelen. Dat doen ze namelijk ook niet echt met IPv6.Brad Pitt schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:44:
[...]
Nergens wordt in de wereld IMHO uitgezonden in 1080p en voorzie dan ook niet dat Ziggo dat even gaat doen
Interessant. zie editthaan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:50:
Voor alle Ziggo gebruikers:
Ik werd toevallig net door Ziggo gebeld, ze hebben momenteel een actie. 3 maanden gratis Film1 uitproberen. Leuk icm zo'n ontvanger.
[ Voor 19% gewijzigd door MrSleeves op 20-10-2010 15:54 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
mensen die er wel een besteld hebben maar geen brief hebben ontvangen zullen hun order gecanceld krijgen, en geld terug gestort wordt er beweert.Mopperman schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:47:
zou verklaren hoe hij fluctueerd, maar hoe weet hij wie er een brief heeft gehad?
heb er net ook een besteld
Op de website zie ik alleen een actie voor het proberen van Film1 (3 maanden) á 5 euro.thaan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:50:
Voor alle Ziggo gebruikers:
Ik werd toevallig net door Ziggo gebeld, ze hebben momenteel een actie. 3 maanden gratis Film1 uitproberen. Leuk icm zo'n ontvanger.
Flauw dat die actie dus niet gratis is. Is niet echt het "uitproberen" wat hij me aan de telefoon duidelijk maakte, erg flauw.MrSleeves schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:52:
[...]
Interessant. zie edit
Verder is deze actie niet uniek. Mijn tweede decoder (Humax) heb ik ook voor vrij weinig gekocht bij de MediaMarkt (heel pellet van die dingen). Daar kreeg je de smartcard van Ziggo dan wel direct bij, volgens mij was het toen 15 euro. Zonder Ziggo-bon kostte de decoder 100 euro geloof ik.
edit: Hier hebben ze het over 5 euro per maand: https://www.ziggo.nl/#pro...tten/premiumpakket-film1/
Is dit actie niet alleen voor nieuwe klanten (toen ik overstapte op digitaal kreeg ik alles de eerste 3 a 4 maanden gratis).
ik jahSYQ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:53:
ook besteld, voor 10 euro mag je zoiets natuurlijk niet laten liggen. nu kijken of ze hem daadwerkelijk uitleveren, niemand die hierover contact heeft opgenomen met de webshop?
Taurnil schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:44:
Ik heb zo juist (op dit moment nog eigenlijk zelfs) met een medewerker gesproken van de live chat van sluitallesaan, en hij zegt dat mensen die geen brief van ziggo gehad hebben dit niet kunnen bestellen.
mensen die er wel een besteld hebben maar geen brief hebben ontvangen zullen hun order gecanceld krijgen, en geld terug gestort wordt er beweert.
- gesprek afgelopen -
volgens hun zou dit gedeelte van de site afgeschermd zijn voor mensen die geen brief ontvangen hadden.
ik heb geen brief maar kon er natuurlijk zoals anderen hier bij
gesprek voorbij, meneer de medewerker leek er niet veel over te kunnen zeggen en wilde niet al te graag netjes antwoord geven op sommige vragen. naja ik zal er zelf wel te veel achter zoeken maar goed, jullie weten het van hun kant bij deze.
Lees je ook een thread voordat je reageert?SYQ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:53:
ook besteld, voor 10 euro mag je zoiets natuurlijk niet laten liggen. nu kijken of ze hem daadwerkelijk uitleveren, niemand die hierover contact heeft opgenomen met de webshop?
Die ene, met die snor
sorry ik dacht nav je eerste alinea dat je ziggo zelf had gesproken. iDeal betalen is bij mij niet gelukt, pasje doet raar dus ik wacht het wel even af
naja ik zeg het ook alleen maar, natuurlijk jullie keus hoe je hiermee omgaat.Tjado schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:02:
Ik zou zeggen vraag het lekker niethoe meer mensen het vragen, hoe waarschijnlijker het wordt dat er actief aandacht aan besteed wordt toch?
En inderdaad, de pagina is voor iedereen toegankelijk, er staan nergens restricties voor het bestellen (behalve 1 order per adres). Als ze het dan weigeren hebben ze daar toch geen geldige reden toe?
in winkels is het zo dat als iets verkeerd geprijsd is het officieel voor die prijs moet worden verkocht. zal in de praktijk vaak niet gebeuren maargoedLuuk1983 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:06:
Tja ik denk als ze het erop zouden gooien dat de prijs 'onrealistisch laag is' en 'je zou kunnen verwachten aan de hand van de prijs dat dit een fout is', dat je weinig kans van slagen hebt.
Volgens mij zat het zo, je hebt in principe gelijk, behalve als overduidelijk een 'fout' is:Ruudvanelk schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:08:
[...]
in winkels is het zo dat als iets verkeerd geprijsd is het officieel voor die prijs moet worden verkocht. zal in de praktijk vaak niet gebeuren maargoed
bron: consuwijzerVraag
Via een webwinkel vond ik een hele goedkope aanbieding van zo'n bekende spelcomputer voor slechts 69 euro. Terwijl hetzelfde ding bij andere winkels zo'n 100 euro meer kost. Prima prijsje dacht ik. Na mijn bestelling kreeg ik een bevestiging van de bestelling en van de betaling. Maar een dag later ontving ik een bericht dat de prijs een vergissing was en dat de aankoop geannuleerd werd. Ik zou mijn geld weer teruggestort krijgen. Dat is ook gebeurd. Maar ik vraag me af, mag de winkel een koop zomaar annuleren?
A. vd B., Middelburg
Antwoord
Nee, een koop kan door geen van beiden zomaar worden geannuleerd. Normaal gesproken geldt: ga je in op een aanbod van een winkel of een webwinkel? Dan is er een bindende overeenkomst gesloten waar beide partijen, dus koper èn verkoper, aan vast zitten.
Let op
In dit geval kan dat anders liggen. Je geeft aan dat de spelcomputer voor 69 euro werd aangeboden. Terwijl de prijs bij alle andere winkels zo'n 100 euro hoger ligt. Bij een prijs die zo overduidelijk afwijkt, moet je je eigenlijk afvragen of het wel klopt. De wet zegt: als je twijfelt of zou moeten twijfelen of een prijs klopt, kan je de winkel niet aan die prijs houden als het een vergissing blijkt te zijn. In zo'n geval mag de winkel de koop dus wèl annuleren.
Werd het apparaat bijvoorbeeld voor 149 euro aangeboden? Dan kon je denken dat het gewoon een leuke aanbieding was. Dan had je dus niet hoeven twijfelen aan de prijs. Je mag de verkoper dan aan zijn prijs houden.
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 20-10-2010 16:11 ]
Hoezo? Voor de mensen met een brief van Ziggo is er niks aan de hand en is de prijs niet onrealistisch, dus waarom voor iedereen zonder brief wel?Luuk1983 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:06:
Tja ik denk als ze het erop zouden gooien dat de prijs 'onrealistisch laag is' en 'je zou kunnen verwachten aan de hand van de prijs dat dit een fout is', dat je weinig kans van slagen hebt.
dat vind ik wel erg makkelijk. dan kan je toch altijd gewoon zeggen dat je dacht dat de prijs normaal was? dan kunnen ze je niks maken. Weet jij veel dat het daar 169 euro kostLuuk1983 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:10:
[...]
Volgens mij zat het zo, je hebt in principe gelijk, behalve als overduidelijk een 'fout' is:
[...]
bron: consuwijzer
Als ze het daarop zouden gooien voor de mensen die geen ziggo abonnee zijn kunnen ze dat best maken. Dat het misbruik van de regels is, dat is een tweede en ik zou het ook niet netjes vinden, maar onmogelijk is het zeker niet.thaan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:11:
[...]
Hoezo? Voor de mensen met een brief van Ziggo is er niks aan de hand en is de prijs niet onrealistisch, dus waarom voor iedereen zonder brief wel?
[ Voor 32% gewijzigd door The Executer op 20-10-2010 16:32 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq