• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

P-aul schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:10:
Is het verstandig om nu (en daarmee bedoel ik binnen 2/3 weken) een xbox 360 te kopen of kan ik beter nog even wachten tot het bijna kerst is omdat er dan misschien betere aanbiedingen te vinden zijn? De beste aanbieding is nu eigenlijk rond de 200 euro met 2 spellen voor een 360 met 250gb.

Bij mediamarkt namelijk €199 voor X360 Slim + Skyrim + Forza Motorsport en dan koop ik Halo 4 er los bij.
Zelfde is in de aanbieding in Amsterdam vestigingen voor 10 euro goedkoper (189) mocht je in de buurt zijn :)

Xbox Live ID:Notna8310

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43
Bij de Saturn hebben ze het 250 GB starter pack in de aanbieding voor 275 euro.
Daar zit naast de console kinect in, 1 controller, 1 maand xbox live en 4 games.
(Dance Central 2, Kinect Adventures, Kinect Sport en nog 1 Kinect game naar keuze).

Is dat een mooie prijs voor dit pakket?
Ik twijfel tussen dit pakket of het andere 250 GB start pakket forza erin.

Zijn alle zwarte xboxen trouwens matzwart?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ze zijn allemaal mat zwart en of je voor de Kinect bundel gaat of voor de andere ligt geheel aan je voorkeur voor games. Skyrim + Forza4 zijn wel serieuze games terwijl de games in de Kinect bundel casual zijn.

Voor een man zou ik toch de Skyrim + Forza bundel aanraden :+

[ Voor 13% gewijzigd door MeltedForest op 22-11-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht slim te zijn om alle savegames op te slaan in de Cloud.
Nu is mijn Gold abonnement gisteren verlopen.
Blijkt dat opslaan in de cloud een Gold-optie is....

Is er nog een manier om mijn savegames te achterhalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:52:

Ik weet niet precies hoe het zit, maar mijn Gears of War 3 player data stond op mijn harddrive en op mijn cloudstorage en werden allebei geupdate, zelfs als ik via de cloud save bij een vriend speelde.
Als hij er niet op staat heeft misschien iemand nog wel een 24h of 48h code, zou er best zelf een willen geven maar heb ze allemaal al weggegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mmmmm

Ik heb vandaag ontzettend veel last van disconnects van xbox live, zit gewoon Forza Horizon te doen niet online, en krijg constant melding dat xbox live disconnect is, kan me wel gewoon gelijk weer aanmelden dat werkt prima, en dan later gebeurd het weer, en dat blifjt zo door gaan. Iemand hier wel eens last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:00
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:52:

Je kunt je savegames nog gewoon vanuit je cloud naar je HD verhuizen. Had namelijk precies hetzelfde, dacht dat ik al mijn savegames kwijt was. Je kan ze er nog wel afhalen, maar er niet meer bij zetten.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
WeAreLegion schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:00:
Mmmmm

Ik heb vandaag ontzettend veel last van disconnects van xbox live, zit gewoon Forza Horizon te doen niet online, en krijg constant melding dat xbox live disconnect is, kan me wel gewoon gelijk weer aanmelden dat werkt prima, en dan later gebeurd het weer, en dat blifjt zo door gaan. Iemand hier wel eens last van gehad?
Ik heb net sinds gisteren weer een Xbox 360, en krijg sindsdien via wireless elke 30 minuten een disconnect van Live. Maar sinds afgelopen middag via wired niet meer, dus ik weet niet of het hetzelfde probleem is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Propane schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:53:
[...]
Ik heb net sinds gisteren weer een Xbox 360, en krijg sindsdien via wireless elke 30 minuten een disconnect van Live. Maar sinds afgelopen middag via wired niet meer, dus ik weet niet of het hetzelfde probleem is :P.
Nou zal je wat grappigs vertellen ik had hem dus wired aangesloten, heb hem nu wireless aangesloten en hij disconnect niet meer.

Ik heb zelf een Zyxel modem van Telfort, deze is net nieuw omdat ik dus al wat problemen had, maar die zijn opgelost maar gister heb ik de hele middag/avond online blackops gedaan nergens last van gehad maar vandaag is het echt pet met wired.

[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 25-11-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Iemand anders hier met Tele2 VDSL, die ook veel connectie loss heeft met XBOX Live. Heb sinds twee weken problemen om party te starten in MW3, ook joinen van vrienden geeft problemen. En bij Black Ops2, wordt ik de te pas en te onpas uit de game geknikkerd en ook daar kan ik geen partt meer starten. Krijg gewoon can't connect. Voorheen kon ik altijd party starten en daarmee in TD gaan of KC.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
djcasl schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:07:
Iemand anders hier met Tele2 VDSL, die ook veel connectie loss heeft met XBOX Live. Heb sinds twee weken problemen om party te starten in MW3, ook joinen van vrienden geeft problemen. En bij Black Ops2, wordt ik de te pas en te onpas uit de game geknikkerd en ook daar kan ik geen partt meer starten. Krijg gewoon can't connect. Voorheen kon ik altijd party starten en daarmee in TD gaan of KC.
Klinkt als een NAT probleem.
Als je vanuit je xbox opnieuw verbinding met je router maakt geeft hij dan aan dat er problemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Ereaser schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:09:
[...]

Klinkt als een NAT probleem.
Als je vanuit je xbox opnieuw verbinding met je router maakt geeft hij dan aan dat er problemen zijn?
Heb Modem/Router al gereset, alles stroomloos gehad. XBOX heeft vast IP en alle poorten die portforward.com aanraad heb ik doorgezet. Deze setup gebruik ik al anderhalf jaar via Tele2 VDSL, maar sinds een week of 2 dit soort ellende. Heb ook al XBOXSupport getwitterd, die denken dat het aan mijn connectie ligt. Vandaar deze vraag of met name Tele2 klanten dit ook hadden. Volgens het forum van Tele2 is het een jaar geleden ook al eens zoiets gebeurd, maar dat Topic is doodstil.

Dus had bedacht vraag de mensen op tweakers eens of ze dit probleem ook hebben. Voordat ik mijn hele boel ga loskatten en systematisch opnieuw ga aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
djcasl schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:20:
[...]

Heb Modem/Router al gereset, alles stroomloos gehad. XBOX heeft vast IP en alle poorten die portforward.com aanraad heb ik doorgezet. Deze setup gebruik ik al anderhalf jaar via Tele2 VDSL, maar sinds een week of 2 dit soort ellende. Heb ook al XBOXSupport getwitterd, die denken dat het aan mijn connectie ligt. Vandaar deze vraag of met name Tele2 klanten dit ook hadden. Volgens het forum van Tele2 is het een jaar geleden ook al eens zoiets gebeurd, maar dat Topic is doodstil.

Dus had bedacht vraag de mensen op tweakers eens of ze dit probleem ook hebben. Voordat ik mijn hele boel ga loskatten en systematisch opnieuw ga aansluiten
Ja, je zult altijd hebben dat Microsoft de provider de schuld geeft en andersom.
Verder heb ik geen Tele2 VDSL, dus kan je niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Ereaser schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:35:
[...]

Ja, je zult altijd hebben dat Microsoft de provider de schuld geeft en andersom.
Verder heb ik geen Tele2 VDSL, dus kan je niet verder helpen.
Ja dat gaat het nu wel worden, maar misschien dat er meerdere mensen zijn met het probleem en mogelijk een oplossing. Als ik de MS test doe lijkt XBOX live goed te werken. Status is helemaal groen ook geen warning enzo. Meestal als die niet goed is krijg ik een driehoekje met uitroepteken en suggesties om het op te lossen.

edit na contact Tele2
Tele2 klantenservice ondersteunt geen XBox live, dus als het slecht werkt of niet heb je pech. Maar er zou niets gewijzigd zijn aan software of netwerk technisch, dat konden ze dan nog tenminste melden. Dus ga nu maar onderdeel voor onderdeel af kijken wat er loos is.

[ Voor 20% gewijzigd door djcasl op 26-11-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg net een system update voor mijn xbox 360.

iemand meer info over de veranderingen/bugfixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 20:22
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:20:
ik kreeg net een system update voor mijn xbox 360.

iemand meer info over de veranderingen/bugfixes?
In this update, we are correcting some issues such as displaying the incorrect playlist name when launching a playlist from Xbox SmartGlass to the console, an error with Xbox Video closed-captioning and an error with Xbox Music that some were experiencing.

Bron: http://majornelson.com/20...em-update-going-out-today

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
360 nu echt na 3 jaar overleden :( Leest geen enkele CD meer. Damnit.

Misschien tijd voor een nieuwe?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:29
Of even repareren. Nieuwe speler kost 30 euro. Monteren kan je zelf en anders kunnen anderen dat wel voor je doen voor 2 tientjes (je moet een code overzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
hmm, ga ik daar maar even naar kijken, aan de andere kant, ik heb de 1e serie nog, groot lomp onding is het. Die sets met Kinect zien er goed uit.

Trouwens, hoe bevalt Kinect eigenlijk?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:41:
Of even repareren. Nieuwe speler kost 30 euro. Monteren kan je zelf en anders kunnen anderen dat wel voor je doen voor 2 tientjes (je moet een code overzetten)
Kans op een ban is dan nog best groot. Echt makkelijk is het ook niet. Zo duur is een nieuwe console nou ook weer niet, ik zou het risico niet lopen.

Nieuwe consoles zijn vooral veel stiller en dat is gewoon fijn. Kinect ermee werkt ook prima, maar dat doe je eigenlijk nooit echt in je eentje. Games zijn ook nog niet echt toppiejoppie (voor mannen dan, kinderen of vrouwen kunnen zich prima vermaken).

Waar je misschien wel rekening mee moet houden is dat je de HD niet zomaar over kunt zetten naar een nieuwe console.

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 27-11-2012 13:23 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Martinspire schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:21:
Waar je misschien wel rekening mee moet houden is dat je de HD niet zomaar over kunt zetten naar een nieuwe console.
Daarvoor mag je weer een duur kabeltje aanschaffen wat je maar 1x gebruikt 8)7
Aangezien het toch een oude xbox is zou er niet bijzonder veel op moeten staan, dus kan je prima overzetten met een USB stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ereaser schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:46:
[...]

Daarvoor mag je weer een duur kabeltje aanschaffen wat je maar 1x gebruikt 8)7
Aangezien het toch een oude xbox is zou er niet bijzonder veel op moeten staan, dus kan je prima overzetten met een USB stick
Nouja goed, er kan 120gb op zitten en dan ben je even bezig, al kun je via de historie aardig snel wat terug downloaden zodat je je dlc niet helemaal hoeft over te zetten. Misschien dat ze zo'n kabel wel bij een gameshop kunnen lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
meh overzetten is niet zo nodig, staat niet al teveel op. Meeste download ik wel weer.
Bedankt voor de tips, wordt toch een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Je kan ook een USB stick gebruiken om de belangrijkste dingen over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:29
Martinspire schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:21:
[...]

Kans op een ban is dan nog best groot. Echt makkelijk is het ook niet. Zo duur is een nieuwe console nou ook weer niet, ik zou het risico niet lopen.

Nieuwe consoles zijn vooral veel stiller en dat is gewoon fijn. Kinect ermee werkt ook prima, maar dat doe je eigenlijk nooit echt in je eentje. Games zijn ook nog niet echt toppiejoppie (voor mannen dan, kinderen of vrouwen kunnen zich prima vermaken).

Als je de ID van de oude naar de nieuwe drive overzet krijg je geen problemen volgens mij hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

never mind

[ Voor 78% gewijzigd door Royz op 28-11-2012 20:39 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• P-aul
  • Laatst online: 05-07 16:45
Misschien een hele stomme vraag maar ik zie overal dit soort hdmi kabels voor xbox 360: pricewatch: Microsoft HDMI Kabel, Xbox 360

Betekent dit dat een gewone hdmi kabel niet compatible is en je dus gedwongen bent om zo'n hdmi kabel t.w.v. €30 te kopen?

Sowieso vreemd dat er niet standaard een hdmi kabel bij de xbox zit naar mijn mening maargoed.

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
P-aul schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:02:
Misschien een hele stomme vraag maar ik zie overal dit soort hdmi kabels voor xbox 360: pricewatch: Microsoft HDMI Kabel, Xbox 360

Betekent dit dat een gewone hdmi kabel niet compatible is
Nee. Ik heb ook een willekeurig merk kabel en die werkt prima.

• Ereaser
Sowieso vreemd dat er niet standaard een hdmi kabel bij de xbox zit naar mijn mening maargoed.
Mijn xbox is al zo'n 5 jaar oud en er zat gewoon een dubbele kabel bij (Met HDMI en scart).
Waarschijnlijk wilde MS was extra centen verdienen :?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Betekent dit dat een gewone hdmi kabel niet compatible is en je dus gedwongen bent om zo'n hdmi kabel t.w.v. €30 te kopen?

Een HDMI kabel van de Action (3 Euro) werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Even een vraagje over het transferen van licenties. Ik heb laatst een 250GB Xbox gekocht, daar al mijn games van mijn oude 60GB op overgezet en netjes de licentietransfer uitgevoerd.

Nu lag gisteren mijn internet plat en wilde ik weer eens wat oude Arcade games spelen. Tot mijn verbazing waren alle spellen opeens trials geworden. Ik meende dat je, indien verbonden met Live, altijd op alle consoles je spellen kon spelen en dat de licentietransfer er voor zorgde dat je ze ook offline kon spelen? Heb ik nu wat fout gedaan of werkt dat hele licentietransferverhaal (voor mij) gewoon niet zoals het zou moeten werken?

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElBarto schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:33:
Even een vraagje over het transferen van licenties. Ik heb laatst een 250GB Xbox gekocht, daar al mijn games van mijn oude 60GB op overgezet en netjes de licentietransfer uitgevoerd.

Nu lag gisteren mijn internet plat en wilde ik weer eens wat oude Arcade games spelen. Tot mijn verbazing waren alle spellen opeens trials geworden. Ik meende dat je, indien verbonden met Live, altijd op alle consoles je spellen kon spelen en dat de licentietransfer er voor zorgde dat je ze ook offline kon spelen? Heb ik nu wat fout gedaan of werkt dat hele licentietransferverhaal (voor mij) gewoon niet zoals het zou moeten werken?
Hmm, geen idee waarom het ineens trials zijn, maar je hoeft ze dan niet opnieuw te betalen hoor. Gewoon op kopen drukken, dan snapt het systeem ook dat je al betaald hebt en is de installatie gewoon gratis.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik het gedaan heb, maar dat werkt bij WP8 en Windows 8 volgens mij niet anders

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 30-11-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57
Er is dan is dan iets mis gegaan met het license transfer verhaal, Mart heeft er waarschijnlijk gelijk in dat je via download again opnieuw kopen overal vanaf bent (maar das nogal lastig zonder internet :+ ) en bovendien is dat behoorlijk arbeids intensief als je tientallen arcade games/dlc hebt.
Ik zou het nogmaals proberen en anders ff bellen met helpdesk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Ereaser schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:06:
[...]

Mijn xbox is al zo'n 5 jaar oud en er zat gewoon een dubbele kabel bij (Met HDMI en scart).
Waarschijnlijk wilde MS was extra centen verdienen :?
De kosten zitten niet in de kabel, wel heeft tegenwoordig iedereen al een paar HDMI kabels liggen (andere console, dvd speler, etc) dus is het ook wel zonde om dat bij te sluiten. Zelfde verhaal bij Printers...daar zitten ook al jaren geen USB kabels meer bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 19-09 07:57
Bedoel je overigens niet component en composiet, gecombineerde hdmi/scart kabel kan ik me niet herinneren :?

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.bombayharbor.com/productImage/0807997001241836238/Xbox360_Component_Cable.jpg

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sagat schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:11:

[...]

Bedoel je overigens niet component en composiet, gecombineerde hdmi/scart kabel kan ik me niet herinneren :?

Deze dus:
[afbeelding]
Bij mijn laatste XBOX zat ook nog een HDMI kabel en een eh..component (of composiet) kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
componenten kabel zit er meestal wel standaarbij volgens mij en geeft even goed beeld als HDMI. Ik draai gewoon 1080p of 1080i zonder merkbaar verschil met een hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een oude generatie Xbox 360 met deze kabel. Is er een manier dat ik deze Xbox op 1080p krijg of gaat dat niet?

edit: Hier staat dat deze kabel 720p of 1080i ondersteunt en hier staat dan weer 720p, 1080i of 1080p. Volgens de handleiding zou de component van de LG 37LS570S wel 1080p zijn.

Ik heb de tv nu nog niet, maar zou het wel graag van te voren willen weten.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2012 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:44:
Ik heb nog een oude generatie Xbox 360 met deze kabel. Is er een manier dat ik deze Xbox op 1080p krijg of gaat dat niet?

edit: Hier staat dat deze kabel 720p of 1080i ondersteunt en hier staat dan weer 720p, 1080i of 1080p. Volgens de handleiding zou de component van de LG 37LS570S wel 1080p zijn.

Ik heb de tv nu nog niet, maar zou het wel graag van te voren willen weten.
Zou gewoon moeten werken. Ik gebruik zo'n soort kabel en draai gewoon op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Als je TV 1080p via component kan weergeven kan je Xbox dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch2much
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
hallo even een vraagje, ik wil een scherm kopen voor mijn pc maar wil hier ook tegelijk mijn xbox op kunnen aansluiten mijn vraag is nu dus of dit mogelijk is. Ik heb het volgende scherm op oog
pricewatch: Samsung Syncmaster S24B350H Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Als ik het goed zie heeft die monitor maar 2 aansluitingen: Video in D-Sub (VGA), HDMI
En dan moet je monitor op VGA.

Beter zoek je dan een monitor met HDMI/DVI of 2x HDMI.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Sagat schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:55:
Er is dan is dan iets mis gegaan met het license transfer verhaal, Mart heeft er waarschijnlijk gelijk in dat je via download again opnieuw kopen overal vanaf bent (maar das nogal lastig zonder internet :+ ) en bovendien is dat behoorlijk arbeids intensief als je tientallen arcade games/dlc hebt.
Ik zou het nogmaals proberen en anders ff bellen met helpdesk.
Thanks! Niet zo'n heel groot probleem aangezien mijn internet het 99% van de tijd wel goed doet, dus ik hou het wel uit tot ik opnieuw een license transfer mag uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 18:14
ik zat al een tijdje met een kapotte xbox 360 die een rrod had.
Nu deze namiddag ging ik toch eens op internet zoeken hoe we dat konden repareren omdat men 8 jarig zoontje toch nog eens wou spelen.

Ik vond toen de truuk met de handdoeken en dacht bij mezelf dat zal wel weer een broodje aap zijn zekers tot ik wel heel veel positieve verhalen vond.

Ik dacht ahja wat kan het kwaad want stuk is die toch al (al vond ik het raar dat je een overhittingsprobleem ging oplossen door de box te overhitten)

Dus even de xbox inpakken in een dekentje (of handdoeken) insteken in het contact en laat die maar even koken tot die vanzelfs uitschakelt door overhitting (2 leds branden dan nog maar)
Daarna even laten afkoelen voor een kwartiertje en dan met het zoontje alles weer aankoppelen.
Wonder boven wonder gebeurde toen en ik geloof het nog altijd niet maar de xbox doet het nu dus weer.

Hoe lang het gaat werken is niet zekers.........je vind verhalen van 1 uur tot en met mensen die tot de dag van vandaag nog altijd werkende xbox hebben.
We zullen dus wel zien en anders koken we hem nog eens in de handdoek

Gratis en voor niets gefixed dus met dank aan het internet.

Als iets te mooi is om waar te zijn is het meestal niet waard maar dit geval is dus wel degelijk gelukt en waarbevonden.

Werkt enkel blijkbaar met code 0102 en 0200 als ik het goed gelezen heb.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Opuske schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:11:
ik zat al een tijdje met een kapotte xbox 360 die een rrod had.
Nu deze namiddag ging ik toch eens op internet zoeken hoe we dat konden repareren omdat men 8 jarig zoontje toch nog eens wou spelen.

Ik vond toen de truuk met de handdoeken en dacht bij mezelf dat zal wel weer een broodje aap zijn zekers tot ik wel heel veel positieve verhalen vond.

Ik dacht ahja wat kan het kwaad want stuk is die toch al (al vond ik het raar dat je een overhittingsprobleem ging oplossen door de box te overhitten)

Dus even de xbox inpakken in een dekentje (of handdoeken) insteken in het contact en laat die maar even koken tot die vanzelfs uitschakelt door overhitting (2 leds branden dan nog maar)
Daarna even laten afkoelen voor een kwartiertje en dan met het zoontje alles weer aankoppelen.
Wonder boven wonder gebeurde toen en ik geloof het nog altijd niet maar de xbox doet het nu dus weer.

Hoe lang het gaat werken is niet zekers.........je vind verhalen van 1 uur tot en met mensen die tot de dag van vandaag nog altijd werkende xbox hebben.
We zullen dus wel zien en anders koken we hem nog eens in de handdoek

Gratis en voor niets gefixed dus met dank aan het internet.

Als iets te mooi is om waar te zijn is het meestal niet waard maar dit geval is dus wel degelijk gelukt en waarbevonden.

Werkt enkel blijkbaar met code 0102 en 0200 als ik het goed gelezen heb.
Heb dat samen met mijn oom ook gedaan 1-2 jaar terug bij de xbox van mijn neefje en die werkt ook nog tot op de dag van vandaag :) Volgens mij had het iets te maken dat iets krom was getrokken en daar hem extreem te laten overheaten dat het weer recht gebogen werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Het falen van soldeerpunten dat je kan fixen door hem even lekker warm te maken ja. De soldeerpunten worden vloeibaar en maken daarna weer beter contact. Het is hetzelfde principe als je Nvidia videokaart in de oven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 09:31
Ik heb ook eens gezien dat iemand wattenstokjes tussen de fans stopte om zo oververhitting te veroorzaken en daarna werkte zijn xbox ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 09:31
djcasl schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:07:
Dit heb ik ook gehad, deze stappen heb ik gedaan om het op te lossen

1. Cache clearen
2. Xbox profiel verwijderen
3. Opnieuw je wifi instellen
4. Xbox profiel downloaden

Dit heeft voor mij gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Iemand hier die Worms Revolution speelt. De meest recente worms op XBLA?

Sinds een paar dagen een bug die me save game corrupt maakt. Heb al alle saves verwijderd, cache gecleared, game verwijderd, updates verwijderd. Alles weer geinstalleerd maar zelfde probleem. Zodra hij gaat saven, freezed de Xbox en corrupt de save game.

Rare is, dat het dus sinds de laatste patch is (iig bij mij), maar patch verwijderen en worms opstarten zonder patch geeft hetzelfde probleem.

edit: lol iemand op gamefaqs is erachter dat het aan de datum ligt. Ergens op een recente datum heeft iedereen deze problemen gehad. Als hij ze xbox disconnect van live, en handmatig de datum op vorige maand zet dan doet worms het. Met of zonder patch. 8)7

http://m.gamefaqs.com/boa...worms-revolution/64790144

[ Voor 25% gewijzigd door KingKoning op 05-12-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 12:46
Wat is de makkelijkste/goedkoopste manier om een (male) 3.5mm jack aan te sluiten op de XBOX 360 slim (niet via monitor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Ik heb vanmorgen Xbox besteld bij onze Duitse vrienden van Amazon (package deal die goedkoper was dan een losse Xbox in NL), maar ik bedenk me net dat ze in Duitsland van die restricties hebben op gore en oorlogsdingetjes, etc. Weet iemand of spellen nu beperkt gaan worden doordat mijn Xbox een Duitser is of zit die restrictie enkel in spellen zelf (die in Duitsland verkocht worden)? Mij lijkt het laatste, maar ik zou een bevestiging van iemand met een Duitse Xbox wel fijn vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Lee245 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:12:
Wat is de makkelijkste/goedkoopste manier om een (male) 3.5mm jack aan te sluiten op de XBOX 360 slim (niet via monitor)?
Koptelefoonuitgang van je tv?
Of anders dual tulp > 3,5mm jack female adapter kopen, maar dan kan je niet in HD gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:48:
Ik heb vanmorgen Xbox besteld bij onze Duitse vrienden van Amazon (package deal die goedkoper was dan een losse Xbox in NL), maar ik bedenk me net dat ze in Duitsland van die restricties hebben op gore en oorlogsdingetjes, etc. Weet iemand of spellen nu beperkt gaan worden doordat mijn Xbox een Duitser is of zit die restrictie enkel in spellen zelf (die in Duitsland verkocht worden)? Mij lijkt het laatste, maar ik zou een bevestiging van iemand met een Duitse Xbox wel fijn vinden ;).
Toen ik nog bij Dimension Plus werkte kwamen de Duitsers bij ons games halen die daar verboden of gecensureerd waren.
De restrictie zit niet in de console ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 12:46
MeltedForest schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:05:
[...]

Koptelefoonuitgang van je tv?
Of anders dual tulp > 3,5mm jack female adapter kopen, maar dan kan je niet in HD gamen.
Ik dacht dat er geen 3.5 mm jack op de desbetreffende monitor zat, maar die blijkt er dus wel op te zitten. :+ Probleem opgelost. Bedankt voor je antwoord iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:16:
[...]

Toen ik nog bij Dimension Plus werkte kwamen de Duitsers bij ons games halen die daar verboden of gecensureerd waren.
De restrictie zit niet in de console ;)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 18-09 02:12
XBL schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:48:
Zijn de bijgeleverde spellen in het Duits of Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Schweino schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:04:
Zijn de bijgeleverde spellen in het Duits of Engels?
Ene spel is Forza, aan het doosje te zien de Engelstalige versie (maarja, daar zit ook bar weinig gore in). De andere game is Skyrim (download code), waarvan het papiertje wel in het Duits is. Ik vrees het ergste voor Skyrim. Aan de andere kant, als ze ook de moeite genomen hebben om de karakters Duits te laten praten, kan het nog best wel geinig zijn. Een Duits sprekende draak zou ik stiekem wel cool vinden ;).

EDIT: ben voorlopig niet thuis, dus kan niet testen. Mijn plan is om gewoon Skyrim te downloaden en dan maar te zien. Mocht het niet goed uitpakken ga ik zeuren bij Microsoft. Als dat niet goed uit pakt, is het dikke pech.

[ Voor 16% gewijzigd door XBL op 09-12-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 08:26
KingKoning schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:25:
Iemand hier die Worms Revolution speelt. De meest recente worms op XBLA?

Sinds een paar dagen een bug die me save game corrupt maakt. Heb al alle saves verwijderd, cache gecleared, game verwijderd, updates verwijderd. Alles weer geinstalleerd maar zelfde probleem. Zodra hij gaat saven, freezed de Xbox en corrupt de save game.

Rare is, dat het dus sinds de laatste patch is (iig bij mij), maar patch verwijderen en worms opstarten zonder patch geeft hetzelfde probleem.

edit: lol iemand op gamefaqs is erachter dat het aan de datum ligt. Ergens op een recente datum heeft iedereen deze problemen gehad. Als hij ze xbox disconnect van live, en handmatig de datum op vorige maand zet dan doet worms het. Met of zonder patch. 8)7

http://m.gamefaqs.com/boa...worms-revolution/64790144
Gelukkig zag ik je post. Hopelijk komt er snel een fix, anders is het wachten tot januari voordat we eindelijk Worms kunnen spelen :X

Als je nu een keer vergeten Xbox Live te disconnecten en de datum aan te passen is meteen je save game weer corrupt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Hoedje schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:02:
[...]

Gelukkig zag ik je post. Hopelijk komt er snel een fix, anders is het wachten tot januari voordat we eindelijk Worms kunnen spelen :X

Als je nu een keer vergeten Xbox Live te disconnecten en de datum aan te passen is meteen je save game weer corrupt.
Ja precies. Naja ik ben me save game sowieso al kwijt, dus het maakt niet heel veel meer uit voor mijzelf. :( Team 17 heeft inmiddels ook gereageerd dat t wel ff kan duren:
Hey guys, we are working on this. However there are standards for releasing patches on consoles so it isn't as simple as pushing it live.

Any updates and I will post here. Thank you.
http://forum.team17.com/showthread.php?t=60538&page=2

overigens is er iemand daar die zegt dat als de datum op januari 2013 staat dat ie t dan gewoon weer doet, dat er dus alleen een probleem zou zijn met december. 8)7 Misschien hebben ze de maja kalender bij team 17 oid. Vind het iig een behoorlijk knullige bug. Compensatie is wel op zijn plaats vind ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Het lijkt erop dat er door ontwikkelstudio's bezuinigd wordt op playtesting. De laatste drie games die ik kocht hebben allemaal glitches of bugs.

Borderlands 2 heeft de beruchte Badass rank reset, Black Ops II geeft mij een paar keer per dag een zwart scherm en compleet hangende Xbox, en FIFA 13 stikt van de vreemde glitches (al zijn ze meestal wel erg grappig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wooooohtt!! De RTL XL App is beschikbaar op de XBOX 360 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElBarto schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:23:
Het lijkt erop dat er door ontwikkelstudio's bezuinigd wordt op playtesting. De laatste drie games die ik kocht hebben allemaal glitches of bugs.

Borderlands 2 heeft de beruchte Badass rank reset, Black Ops II geeft mij een paar keer per dag een zwart scherm en compleet hangende Xbox, en FIFA 13 stikt van de vreemde glitches (al zijn ze meestal wel erg grappig).
Het is denk ik niet zozeer dat ze minder doen, maar dat het gewoon teveel is om 100% correct te krijgen. Er zit tegenwoordig veel meer content in dan een jaar of 4 geleden. AI is ingewikkelder, omgevingen bevatten meer detail, men wil kunnen upgraden en customizen, men wil meer vrijheid en mogelijkheden hebben, etc. Tuurlijk zitten er wat stomme fouten in, maar dat is meestal weer het gevolg van het fixen van andere bugs. Je moet gewoon een moment kiezen als ontwikkelaar waarbij je de game gaat verschepen. Anders blijf je bezig en dan komt de game nooit af.

Overigens is niet elke ontwikkelaar heilig, maar games als Far Cry, Assassins Creed en Call of Duty zijn eigenlijk te uitgebreid om een fatsoenlijk test-traject te hebben. Net als in de software-branche, is het gewoon niet meer foutloos te doen. Of je moet er dik voor willen betalen en lang op willen wachten.

Je ziet het ook vaak bij websites. Je moet niet alleen rekening houden met browsers, maar ook met resoluties, mobiel of desktop, versies, performance, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 10-12-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

TheVMaster schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:42:
Wooooohtt!! De RTL XL App is beschikbaar op de XBOX 360 ;-)
Ik heb er zelf nog niet naar gekeken maar ik verwacht dat je voor de helft weer moet betalen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ook een Xbox, heb de Halo 4 editie gekregen en dus ook in de Halo wereld gestort, al beetje door de OP aan het lezen e.d. maar wat zijn must haves op de Xbox, ook buiten games?
Zit nog zonder Xbox live momenteel maar zag al wat verwijzingen in de OP waar je daar (goedkoper) aan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MeltedForest schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:08:
[...]

Ik heb er zelf nog niet naar gekeken maar ik verwacht dat je voor de helft weer moet betalen? 8)7
Tot nu toe is alles gratis :+ Overigens lees ik net dat we tot aan het voorjaar van 2013 de volgende Apps mogen verwachten in Nederland :
  • ChrunchyRoll
  • Machinirna
  • Deezer
  • Eredivisie Live
  • LiveSport.tv
  • Pathe Thuis
  • SBS
  • Ziggo
En vanaf vandaag worden de volgende Apps uitgerold:
  • Karaoke
  • SkyDrive
Voor wat betreft SkyDrive kwam ik ook nog onderstaande video tegen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BljInOC_9Js&feature=player_embedded]

Bron : MajorNelson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:19:
Sinds kort ook een Xbox, heb de Halo 4 editie gekregen en dus ook in de Halo wereld gestort, al beetje door de OP aan het lezen e.d. maar wat zijn must haves op de Xbox, ook buiten games?
Zit nog zonder Xbox live momenteel maar zag al wat verwijzingen in de OP waar je daar (goedkoper) aan kan komen.
Ik ben jaloers :X Jammer dat mijn xbox het nog prima doet, anders had ik hem gekocht!

- Gears of War als je van veel gore en lekker knallen houd :D
- Forza als je van realistisch racen houd.
- Fable als je van een ontzettend makkelijke RPG houd.

Zodra je live hebt:
Happy Wars, is een gratis game en ontzettend leuk ookal ziet het er aardig kiddy uit ;)

@TheVMaster hmm, vraag me af of je skydrive als storage device kan gaan gebruiken, zou wel mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:19:
Tjah, dr zijn aardig wat toffe games ondertussen, maar het hangt toch vooral af van wat je leuk vind om te doen, naast het feit of je bepaalde games al op andere platformen hebt gedaan.
Voor racing is eigenlijk Forza nog steeds wel aan te raden, wil je iets meer arcade dan is Burnout Paradise nog steeds erg tof (vind ik persoonlijk iets leuker dan NFS Most Wanted). RPG is vooral Skyrim of Dishonored momenteel erg hot. Met andere shooters ben je met Call of Duty, Battlefield of Gears wel even zoet. Met adventure/platformers ben je met Assassins Creed wel even bezig (al zou ik daarbij wel deel 1 wat afraffelen omdat die gewoon een stuk minder leuk is, maar zonder die game mis je de helft van het verhaal) of anders de Lego games. Mocht je een Kinect halen, dan kun je niet om Dance Central of Kinect Sports heen. De Rock Band serie is ook erg leuk om te doen, maar dat kost dus wel wat knaken als je alle instrumenten wilt hebben. En bij de Arcade games zijn Trails, Minecraft en nog een paar.

Cool nieuws op app gebied:
Over 40 New Apps Coming to Xbox; New Apps Launch on Xbox LIVE This Week
De volgende apps komen naar Nederland:
  • Eredivisie Live
  • Karaoke
  • Livesports.tv
  • Pathe Thuis
  • SBS (gemist?)
  • Skydrive
  • Ziggo (gemist?)
Mogelijk ook:
  • CrunchyRoll
  • Deezer
  • Machinima
Het is overigens mogelijk niet meteen allemaal beschikbaar. Tussen nu en de lente 2013 is het beschikbaar

Hele lijstje hier:
http://majornelson.com/20...h-on-xbox-live-this-week/

Redactie zal wel een nieuwsbericht aan het maken zijn denk ik. Aangezien ze hier de skydrive video hebben staan:
video: SkyDrive komt naar Xbox 360

Edit: was blijkbaar toch net wat te laat met deze info. Naja maakt niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 11-12-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:43:
[...]

Tot nu toe is alles gratis :+ Overigens lees ik net dat we tot aan het voorjaar van 2013 de volgende Apps mogen verwachten in Nederland :
ALS je een gold subscription hebt. En je moet bij de diensten zelf ook een account hebben uiteraard.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
boe2 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:15:
[...]

ALS je een gold subscription hebt. En je moet bij de diensten zelf ook een account hebben uiteraard.
Klopt beide, maar ik moet zeggen dat het hebben van een Xbox Live Gold subscription ook wel steeds interessanter wordt natuurlijk....hoe meer diensten er komen, hoe interessanter het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige apparaten in huis waar ik niet RTL gemist op kan kijken zijn nu wasmachine, koelkast en stofzuiger. Ik ben benieuwd waarom mensen blij zijn dat het op de Xbox zit. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:01:
Enige apparaten in huis waar ik niet RTL gemist op kan kijken zijn nu wasmachine, koelkast en stofzuiger. Ik ben benieuwd waarom mensen blij zijn dat het op de Xbox zit. :o
De reden die alle counter-argumenten overbodig maakt: Omdat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:01:
Ik kijk liever RTL gemist via mn xbox op mijn tv dan op mijn laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ereaser schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:16:
[...]

Ik kijk liever RTL gemist via mn xbox op mijn tv dan op mijn laptop ;)
Het zit op mijn mediabox, smart tv zelf en op de op de tv aangesloten PC. Kan ook op de laptop en tablet kijken. En het mooiste is: er komt niets op RTL wat de tijdom te kijken waard is. :)

Ik snap wel dat Xbox als middenpunt vd woonkamer wil optreden maar dan moet het meer bieden dan wat er bestaat. Niet hetzelfde maar dan een jaar later. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:51:
[...]

Het zit op mijn mediabox, smart tv zelf en op de op de tv aangesloten PC. Kan ook op de laptop en tablet kijken. En het mooiste is: er komt niets op RTL wat de tijdom te kijken waard is. :)

Ik snap wel dat Xbox als middenpunt vd woonkamer wil optreden maar dan moet het meer bieden dan wat er bestaat. Niet hetzelfde maar dan een jaar later. :o
Ik heb nog TV via de kabel en het is maar een 'gewone' HD TV. Ook staat mijn TV niet echt op een handige plek om mn laptop er aan te sluiten.
Maar je hebt idd gelijk, waarschijnlijk gebruik ik het 1x om het uit te proberen en daarna raak ik het nooit meer aan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:11
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:51:
[...]

Je zit hier op Tweakers. De Xbox is (vooral in VS) super populair. Sommigen mensen hebben wellicht een Smart TV, maar ik denk dat er maar weinigen zijn die een HTPC, iPad, Smart TV, laptop, iPhone, Smart TV en Xbox hebben.

Ze bieden dus wel degelijk iets aan waar veel mensen iets aan hebben. In de VS is het met apps als Hulu en Netflix helemaal het middelpunt van de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Ik juich het toe dat er meer apps komen. Vind het zeer jammer dat we in europa altijd achter lopen, zou bijvoorbeeld graag het Xbox Rewards program zien. RTL op zichzelf zit ik niet zo op te wachten. Kijk zelfs op me tv nooit RTL, maar goed het is leuk dat het kan.
Wat dat betreft zit ik meer op de eredivisie app te wachten. Ik heb geen abbonement maar kijk af en toe een losse wedstrijd via me pc. Als dat ook op de xbox kan is dat net ff makkelijker dan in de browser van me pc op me extended desktop kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
KingKoning schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:51:
Ik juich het toe dat er meer apps komen. Vind het zeer jammer dat we in europa altijd achter lopen, zou bijvoorbeeld graag het Xbox Rewards program zien.
Wordt idd tijd dat ze hier eens mee komen, je kon met de release van Halo 4 in totaal 800 MSP verdienen, maar dat zal in middels al weer over zijn:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk Xbox rewards, Netflix en het al uitgerolde Xbox music bieden meerwaarde. De RTL, Facebook en Youtube apps doen dat (voor mij en ik vermoed velen) niet. Ontwikkelingen gaan vaak stapsgewijs maar ik vind dit wel hele kleine kinder stapjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Er is ook meer info over de Ziggo App bekend gemaakt door Ziggo. Er is ondersteuning voor Live TV (net als de iOS en Android App) en er wordt (later) ook VoD toegevoegd!

XBOX Ziggo App

Bron : Ziggo Corporate website

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 11-12-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat is wel aardig gaaf. Zeker voor mensen die Xboxxen op een PC monitor.

Link is verschoven hier het bericht van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:28

Player1S

Probably out in the dark

Pffff denk kan mijn vriendin plezier doen met die RTL xl app. Zit the Voice er niet tussen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talis
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2022
Hey,

Ik zit met een dilemma

Ik heb een PS3 en twijfel nu gewoon tussen een xbox 360 of Wii U.

Xbox zou puur zijn om game zoals Halo 4 te kunnen spelen en fifa ofzo.
De Wii u zou dan weer om de orignele games te spelen zoals mario, zombie u en aliens ( zou topper worden op Wii U) ...

Heb al veel reviews gezien en vele zeggen dat de Wii u wel leuk is maar nog last heft van kinderziekten (freezes, framedrops ingame) Normaal van specs zou het niet mogen afhangen. Dus laten we hopen dat het puur iets software matig is.

Anderzijds staat de xbox wel op punt en slaagt hij er nog steeds in om mooie games af et leveren met grote actieve community ( Halo 4, Forza, Gears of war; ..)

Nu is er sinds kort ook meer nieuws over de mogelijk opvolger van de xbox 360. Maar die zal pas eind volgend jaar uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:55
L1nt schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:10:
Pffff denk kan mijn vriendin plezier doen met die RTL xl app. Zit the Voice er niet tussen.
Haha viel mij ook al op en als je verder kijkt zie je alleen maar gratis progs op te bekijken zijn en rtl is zo suf om voor gtst en the voice geld te vragen.. Ach het scheelt iig weer expeditie robinson downloaden voor mijn vriendin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm...ik zie dat de SkyDrive App nu ook in Nederland te downloaden is (op de Xbox)....wel gaaf hoor..je kunt ook gewoon video's die op je SkyDrive afspelen....full screen

[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 12-12-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire en Ereaser bedankt voor de reacties, ik heb ook een andere console dus sommige games heb ik daar reeds op gespeeld of ben ik mee bezig, maar de Xbox exclusives als Gears of War en Forza lijken mij wel zeer de moeite waard. Ik ben qua games vooral met shooters, action/adventures en racegames bezig maar er komt waarschijnlijk nog een Kinect bij rond de kerstdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:10:
Er is ook meer info over de Ziggo App bekend gemaakt door Ziggo. Er is ondersteuning voor Live TV (net als de iOS en Android App) en er wordt (later) ook VoD toegevoegd!

[afbeelding]

Bron : Ziggo Corporate website
Dat is wel ideaal! Op een of andere manier werkt mijn decoder boven op zolder niet meer. Op deze manier zou ik dus toch gewoon tv kunnen kijken _/-\o_

/edit: FFFFFFUUUUUUU!!!!!!!!! lees net dat je tv EN internet van Ziggo moet hebben. Laat ik nu net in een raar dorp wonen waar de lokale kabelboer een deal met UPC heeft voor internet en met Ziggo voor TV.

TV en Internet bij UPC of Ziggo is zodoende dus onmogelijk :(

[ Voor 17% gewijzigd door Player1S op 12-12-2012 10:55 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:47:
[...]

Klopt beide, maar ik moet zeggen dat het hebben van een Xbox Live Gold subscription ook wel steeds interessanter wordt natuurlijk....hoe meer diensten er komen, hoe interessanter het is.
Ik vind het goed om te zien dat er meer apps naar de xbox komen, maar het slaat natuurlijk nergens op dat je er Xbox Live Gold voor nodig hebt. De ziggo app doet bijvoorbeeld echt niets via de microsoft servers oid. Je hebt niet voor niets een internet abonnement bij ziggo nodig. Op de ipad werkt het ook gewoon zonder tussenkomst van een andere partij waar je nog een gold abo moet afsluiten.
Ik vind het in ieder geval echt gierig dat ze op deze manier proberen om meer Gold abo's te slijten. Misschien moeten ze proberen om Gold zèlf wat meer value te geven in plaats van op deze manier meeliften op diensten van andere partijen. Daarnaast zou het ook wel een goed pluspunt zijn ten opzichte van de concurrentie als dergelijke apps gewoon gratis toegankelijk zijn.
Volgens mij is de Wii lange tijd het populairste apparaat geweest voor netflix in de US. Tegenwoordig schijnt dat de ps3 te zijn. Bij deze twee consoles heb je alleen een internet abo nodig en een netflix abo. Bij de xbox heb je dan ook nog eens Gold nodig... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
L1nt schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:05:
[...]

Dat is wel ideaal! Op een of andere manier werkt mijn decoder boven op zolder niet meer. Op deze manier zou ik dus toch gewoon tv kunnen kijken _/-\o_

/edit: FFFFFFUUUUUUU!!!!!!!!! lees net dat je tv EN internet van Ziggo moet hebben. Laat ik nu net in een raar dorp wonen waar de lokale kabelboer een deal met UPC heeft voor internet en met Ziggo voor TV.

TV en Internet bij UPC of Ziggo is zodoende dus onmogelijk :(
OMG.....dat is een rare combo? Dus je kunt geen Alles in 1 van Ziggo krijgen? Toch raar...want het signaal gaat over 1 en dezelfde kabel...toch?
nioz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:58:
[...]

Ik vind het goed om te zien dat er meer apps naar de xbox komen, maar het slaat natuurlijk nergens op dat je er Xbox Live Gold voor nodig hebt. De ziggo app doet bijvoorbeeld echt niets via de microsoft servers oid. Je hebt niet voor niets een internet abonnement bij ziggo nodig. Op de ipad werkt het ook gewoon zonder tussenkomst van een andere partij waar je nog een gold abo moet afsluiten.
Ik vind het in ieder geval echt gierig dat ze op deze manier proberen om meer Gold abo's te slijten. Misschien moeten ze proberen om Gold zèlf wat meer value te geven in plaats van op deze manier meeliften op diensten van andere partijen. Daarnaast zou het ook wel een goed pluspunt zijn ten opzichte van de concurrentie als dergelijke apps gewoon gratis toegankelijk zijn.
Volgens mij is de Wii lange tijd het populairste apparaat geweest voor netflix in de US. Tegenwoordig schijnt dat de ps3 te zijn. Bij deze twee consoles heb je alleen een internet abo nodig en een netflix abo. Bij de xbox heb je dan ook nog eens Gold nodig... :/
Ik begrijp dit ook niet helemaal, terwijl ik al 7 jaar een Gold abo heb...zonder dat ik veel online speel. Ik heb het puur en alleen om die extra zaken te kunnen gebruiken :) Wel betaal ik er nooit meer dan 40 euro voor.

[ Voor 53% gewijzigd door TheVMaster op 12-12-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
40 euro valt natuurlijk ook wel mee, maar ik krijg toch de kriebels van dit soort trucjes. Voor alles en overal geld vragen, dan ook nog eens (samsung mobile) ads op mijn dashboard... ik begin me een microsoft spaarvarkentje te voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

TheVMaster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:25:
[...]

OMG.....dat is een rare combo? Dus je kunt geen Alles in 1 van Ziggo krijgen? Toch raar...want het signaal gaat over 1 en dezelfde kabel...toch?
Geen idee hoe het daadwerkelijk allemaal loopt. Technisch is het misschien best mogelijk maar qua afspraken niet....hoe dan ook. Ik kan geen Internet en digitale tv van UPC of Ziggo nemen. Alleen zoals ik het beschreef. Internet van UPC en digitale tv van Ziggo....

Het is zelfs zo uniek dat ouwe buren problemen hadden om digitale tv af te nemen omdat dat internet niet mogelijk was in het dorp.....Dat wij het al wel hadden snapten ze echt niet aan de telefoon....

[ Voor 15% gewijzigd door Player1S op 12-12-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjah, ik heb hier xbox live eigenlijk alleen voor het online gamen (met diens features zoals parties en partychat). Dat er daarnaast nog dingen bij komen is voor mij alleen maar bonus, maar voelt dus niet aan als geld aftroggelen. Als je de xbox ook maar een beetje serieus gebruikt, haal je het er al makkelijk uit. Dus ik zie niet echt een groot probleem. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek dat MS een gold-abo wat interessanter wil maken. Het is geen liefdadigheidsinstelling.
Als Gold nou 100 euro kostte of dat je moest betalen voor de apps had ik het raar gevonden. Ik denk echter dat ze wel de mogelijkheid hadden bij Ziggo e.d. om het met silver-abo te leveren, maar dat het puur een kostenkwestie was. gold-only is goedkoper dan gold+silver bv.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 12-12-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
nioz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:39:
40 euro valt natuurlijk ook wel mee, maar ik krijg toch de kriebels van dit soort trucjes. Voor alles en overal geld vragen, dan ook nog eens (samsung mobile) ads op mijn dashboard... ik begin me een microsoft spaarvarkentje te voelen :)
Mij maken die ads niet eens zo heel veel uit. Het irritantste vind ik nog dat ik altijd naar het tab games moet gaan om al mn arcade games te zien, ipv onderaan zoals eerst. Ook zijn nu de Deals of the week ook weer verder verborgen. En het ergste vind ik nog wel dat alles in het Nederlands is en dat je dat niet kan veranderen 8)7 (Heb locale op UK en language op English en NOG is het Nederlands |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Talis schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:30:
Hey,

Ik zit met een dilemma

Ik heb een PS3 en twijfel nu gewoon tussen een xbox 360 of Wii U.

Xbox zou puur zijn om game zoals Halo 4 te kunnen spelen en fifa ofzo.
De Wii u zou dan weer om de orignele games te spelen zoals mario, zombie u en aliens ( zou topper worden op Wii U) ...

Heb al veel reviews gezien en vele zeggen dat de Wii u wel leuk is maar nog last heft van kinderziekten (freezes, framedrops ingame) Normaal van specs zou het niet mogen afhangen. Dus laten we hopen dat het puur iets software matig is.

Anderzijds staat de xbox wel op punt en slaagt hij er nog steeds in om mooie games af et leveren met grote actieve community ( Halo 4, Forza, Gears of war; ..)

Nu is er sinds kort ook meer nieuws over de mogelijk opvolger van de xbox 360. Maar die zal pas eind volgend jaar uitkomen...
Ik heb zelf een ('gewone') Wii, een PS3 en een 360 (gekocht in die volgorde). De PS3 heb ik een halfjaar veel op gespeeld maar sinds ik een Xbox heb gebruik ik 'm eigenlijk alleen maar als BluRay/DVDspeler. De Wii met name gekocht om originele games op te spelen, maar sinds ik een jaar geleden verhuisd ben staat hij in een doos op zolder en heb ik 'm eigenlijk geen seconde gemist. Ook daarvoor speelde ik er al heel weinig op.

Probleem is dat er buiten de first party Nintendo games heel weinig goede spellen voor het apparaat zijn. Bovendien ergerde ik me aan het feit dat je voor iedere scheet moet gaan zwaaien met de remote. Ik merkte na een paar weken dat ik gewoon rustig op de bank wil zitten en op knopjes kunnen drukken om een deur te openen i.p.v. daadwerkelijk de bijbehorende beweging te maken. Let wel, dit gaat om de Wii en niet op de Wii U. Daar heb ik geen ervaring mee en naar aanleiding van bovenstaande ook geen interesse in.

Laat je hierdoor trouwens niet afschrikken, maar maak de weloverwogen keuze of je voor een paar goede titels en een compleet andere speelervaring een Wii U wil kopen. De 360 lijkt nu eenmaal bijzonder veel op de PS3 (je noemt zelf een spel als FIFA al), dus persoonlijk lijkt een Wii U me wel een aankoop met meer toegevoegde waarde.

Over de opvolger van de 360 zou ik me nog niet te druk maken. Officieel is er nog niets aangekondigd en bovendien heeft de 360 een enorme backlog waarmee je de komende paar jaar wel door moet kunnen komen.

Samenvattend: ik zou ten eerste zeker even kijken of de spelervaring van de Wii U je bevalt. Vergelijk ook absoluut de first party titels (ook die van de PS3) met elkaar. Last but not least: kijk waarop je vrienden spelen. Dat is voor mij de belangrijkste reden geweest om van PS3 naar 360 over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Martinspire schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:54:
Tjah, ik heb hier xbox live eigenlijk alleen voor het online gamen (met diens features zoals parties en partychat). Dat er daarnaast nog dingen bij komen is voor mij alleen maar bonus, maar voelt dus niet aan als geld aftroggelen. Als je de xbox ook maar een beetje serieus gebruikt, haal je het er al makkelijk uit. Dus ik zie niet echt een groot probleem. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek dat MS een gold-abo wat interessanter wil maken. Het is geen liefdadigheidsinstelling.
Als Gold nou 100 euro kostte of dat je moest betalen voor de apps had ik het raar gevonden. Ik denk echter dat ze wel de mogelijkheid hadden bij Ziggo e.d. om het met silver-abo te leveren, maar dat het puur een kostenkwestie was. gold-only is goedkoper dan gold+silver bv.
Ik snap dat het geen liefdadigheidsinstelling is, maar wat is de kostenkwestie dan voor microsoft? Welke kosten maken zij als ik de ziggo app gebruik?
Via mijn ipad kan ik toch ook gewoon de ziggo app gebruiken en tv kijken? Dat gaat gewoon helemaal via Ziggo en je ISP. Zij maken de app, zij leveren de dienst. Het enige dat microsoft doet is 'enable' aanvinken zodra jij gold afneemt. Microsoft maakt een gold-abo niet interessanter, dat doen o.a. Ziggo, RTL et cetera.
Het is dan ook geen kostenkwestie, maar gewoon een sneaky methode om meer gold abo's te slijten. Overigens gebruik ik mijn xbox wel 'serieus', ik game alleen bijna nooit online. Daarom heb ik meestal geen gold abo. Als je dat wel doet, dan zijn alle apps natuurlijk mooi meegenomen. Maar dat neemt niet weg dat het vreemd is dat je gold nodig hebt voor die apps.

Wat ik eerder al zei.. die 40euro is echt het probleem niet. Ik vind het alleen wel onzinnig om Microsoft te betalen voor iets dat helemaal niet via hun infrastructuur loopt. Zie ook mijn netflix voorbeeld in mijn vorige post. Op de ps3 en Wii kan je (in de US dan) de app gratis gebruiken, terwijl je op de xbox er een gold abo voor nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:54:
Daarom heb ik het ook al jaren, omdat ik in het begin nog best eens een spelletje deedt...het netwerk doet het altijd goed alles gaat snel enneh inderdaad MS is geen liefdadigheidsinstelling.

Je moet Gold hebben om de niet basis functies van de Xbox te gebruiken en om eerlijk te zijn vind ik die 40 euri dan peanuts! Als er volgend jaar van die Xbox Media Centers op de markt komen..ben ik btw wel benieuwd of je dan ook een Gold abo nodig gaat hebben, aangezien je daar waarschijnlijk niet op kunt gamen (lijkt mij zo).
nioz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:51:
[...]

Ik snap dat het geen liefdadigheidsinstelling is, maar wat is de kostenkwestie dan voor microsoft? Welke kosten maken zij als ik de ziggo app gebruik?
Via mijn ipad kan ik toch ook gewoon de ziggo app gebruiken en tv kijken? Dat gaat gewoon helemaal via Ziggo en je ISP. Zij maken de app, zij leveren de dienst. Het enige dat microsoft doet is 'enable' aanvinken zodra jij gold afneemt. Microsoft maakt een gold-abo niet interessanter, dat doen o.a. Ziggo, RTL et cetera.
Het is dan ook geen kostenkwestie, maar gewoon een sneaky methode om meer gold abo's te slijten. Overigens gebruik ik mijn xbox wel 'serieus', ik game alleen bijna nooit online. Daarom heb ik meestal geen gold abo. Als je dat wel doet, dan zijn alle apps natuurlijk mooi meegenomen. Maar dat neemt niet weg dat het vreemd is dat je gold nodig hebt voor die apps.

Wat ik eerder al zei.. die 40euro is echt het probleem niet. Ik vind het alleen wel onzinnig om Microsoft te betalen voor iets dat helemaal niet via hun infrastructuur loopt. Zie ook mijn netflix voorbeeld in mijn vorige post. Op de ps3 en Wii kan je (in de US dan) de app gratis gebruiken, terwijl je op de xbox er een gold abo voor nodig hebt...
Wie zegt overigens dat RTL niet via de infra van Xbox Live loopt? Van Microsoft heb ik namelijk begrepen dat e.e.a. wel (gedeeltelijk) via de infra van Microsoft loopt (gehoord van Xbox verantwoordelijke van MS NL), dus ik snap die eis voor een Gold abo wel. Ach...en jongens wat piepen we nou toch...Microsoft heeft wel even een batterij interessante Apps voor de 360...daar kunnen zowel de PS3 als de Wii natuurlijk een puntje aan zuigen.

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 12-12-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...dubbel...]

[ Voor 98% gewijzigd door TheVMaster op 12-12-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
TheVMaster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:12:
[...]

Daarom heb ik het ook al jaren, omdat ik in het begin nog best eens een spelletje deedt...het netwerk doet het altijd goed alles gaat snel enneh inderdaad MS is geen liefdadigheidsinstelling.

Je moet Gold hebben om de niet basis functies van de Xbox te gebruiken en om eerlijk te zijn vind ik die 40 euri dan peanuts! Als er volgend jaar van die Xbox Media Centers op de markt komen..ben ik btw wel benieuwd of je dan ook een Gold abo nodig gaat hebben, aangezien je daar waarschijnlijk niet op kunt gamen (lijkt mij zo).
Wie weet wordt silver dan een Media account en bronze helemaal niks en dat silver dan een 10tje kost ofzo.

En ik verleng ook ieder jaar mijn gold weer met een jaar om online te kunnen gamen, dus ik zie die apps alleen maar als extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
TheVMaster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:12:
[...]

[...]

Wie zegt overigens dat RTL niet via de infra van Xbox Live loopt? Van Microsoft heb ik namelijk begrepen dat e.e.a. wel (gedeeltelijk) via de infra van Microsoft loopt (gehoord van Xbox verantwoordelijke van MS NL), dus ik snap die eis voor een Gold abo wel. Ach...en jongens wat piepen we nou toch...Microsoft heeft wel even een batterij interessante Apps voor de 360...daar kunnen zowel de PS3 als de Wii natuurlijk een puntje aan zuigen.
Ach, piepen, piepen...
Ik wil best betalen voor diensten en producten waarvoor kosten zijn gemaakt. Maar als Ziggo stelt dat zij de app ontwikkelen en verder ook de programma's via hun eigen netwerk streamen. Dan zie ik niet in waarom ik microsoft daarvoor zou moeten betalen. Omdat ik het wil gebruiken op de xbox die ik zelf gekocht hebt? Op mijn ipad heb ik toch ook geen Apple Gold abo nodig? Het is niet alsof Microsoft verder geen geld aan mij verdient. Van elk spel dat ik koop gaat ook een X percentage naar Microsoft.

Uiteindelijk is de keuze natuurlijk aan mij en kan ik er ook voor kiezen om geen Gold abo te nemen. Ik vind het alleen wel jammer omdat (Ziggo, ook crunchyroll) het een feature is waar ik wel gebruik van zou willen maken, maar geen zin heb om daar Microsoft nog eens voor te betalen terwijl zij daar niets voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik zou zeggen: Vraag Apple eens waarom zij 30% van de SkyDrive opbrengsten willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Je betaalt ze ook niet voor ziggo, je betaalt voor het hele gold abbonement.

En natuurlijk kunnen ze apps en dergelijke ook ook gratis maken voor silver, maar ze proberen gewoon om gold zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Als alle apps ook voor silver zijn dan betaal je voor gold dus puur en alleen voor online gamen, ze willen gewoon van gold een soort totaal pakket maken, wat begrijpelijk is gezien de kritiek die ze kregen in de trant van "betalen voor online gamen". Hier is de oplossing, we betalen nu voor online gamen, apps en wekelijkse kortingen die elke maand zon beetje hetzelfde zijn.
Pagina: 1 ... 50 ... 64 Laatste