Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 21:55
Exorcist schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:41:
[...]

Horizontaal én verticaal (beiden geprobeerd..?) ? Faceplate eraf en goed schoonblazen/maken?
De faceplate zat ik ook aan te denken. Bij de eerste modellen is deze te vervangen door andere exemplaren met prints of kleuren bv.

De faceplate zelf kan er voor zorgen dat klepjes e.d. klem komen te zitten.

Testen zonder faceplate kan, alleen de power knop kan wat lastiger te bedienen zijn.

Instructie om een lade weer open te krijgen: https://support.xbox.com/...nsole/manually-eject-disc

[ Voor 10% gewijzigd door Henkje.doc op 01-05-2019 16:11 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 20:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Exorcist schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:41:
[...]

Horizontaal én verticaal (beiden geprobeerd..?) ? Faceplate eraf en goed schoonblazen/maken?
Helaas, werkt niet. Maar wat kan ik aan doen om te voorkomen dat de disklade niet meer opengaat.
Een oplossing is de DVD erin laten. Maar dit is te bizar voor worden. Dat het zo moet. -O-

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MedionAkoya schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:35:
[...]

Helaas, werkt niet. Maar wat kan ik aan doen om te voorkomen dat de disklade niet meer opengaat.
Een oplossing is de DVD erin laten. Maar dit is te bizar voor worden. Dat het zo moet. -O-
Je kunt het hele ding uit elkaar halen (de drive that is) om te zien of er slijtage is of een andere reden waarom je 360 denkt dat de lade niet gesloten is of juist wel. Hij is niet gemod of iets?

Een andere - in mijn ogen betere - optie is om een andere 360 van MP te plukken voor 10 of 20 Euro, of als je verzamelt gelijk met een trits spellen erbij (zeker als er een paar zijn die je mooi kunt gebruiken als tweede exemplaar tbv je local LAN/system link setup). Zo heb ik inmiddels ook een 360 of 10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Exorcist schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Je kunt het hele ding uit elkaar halen (de drive that is) om te zien of er slijtage is of een andere reden waarom je 360 denkt dat de lade niet gesloten is of juist wel. Hij is niet gemod of iets?

Een andere - in mijn ogen betere - optie is om een andere 360 van MP te plukken voor 10 of 20 Euro, of als je verzamelt gelijk met een trits spellen erbij (zeker als er een paar zijn die je mooi kunt gebruiken als tweede exemplaar tbv je local LAN/system link setup). Zo heb ik inmiddels ook een 360 of 10 :+
Geen mod, ik denk slijtage.
FF denken, bepaalde savegames zijn consolegebonden of ik moet dit voor het lief nemen (ik heb serieus een savegame op de geheugen van Arcade geplaatst. 8)7 ). Wist ik veel.

Maar een goede tip dan.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MedionAkoya schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:56:
[...]

Geen mod, ik denk slijtage.
FF denken, bepaalde savegames zijn consolegebonden of ik moet dit voor het lief nemen (ik heb serieus een savegame op de geheugen van Arcade geplaatst. 8)7 ). Wist ik veel.

Maar een goede tip dan.
Consolegebonden? Accountgebonden. Je kunt je savegame naar een memory card of USB stick kopieren en weer overzetten op je andere 360. Of met Gold via de cloud uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Zoald @Exorcist aangeeft. Een goedkope andere console levert waarschijnlijk minder zorgen op die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
Kan ik straffeloos de dvd drive van een first gen 360 omwisselen met een andere? Degene die ik nu heb is door de vorige eigenaar gemod maar daarbij is er een breuk ontstaan in het plastic van de drive tray. Het zit dus allemaal niet meer zo heel lekker. Deze 360 heeft echter nog de eerste blade interface, dus als stukje nostalgie vind ik het wel een aardige om te houden maar het liefst dan wel volledig werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:54
ikzelf was laatst nog tempted om een x360 hard disk te kopen, ik zag een 250gb te koop staan voor het geweldige bedrag van 15 euro.......alleen 2e hands en harddisks :S denk ik toch liever een extere disk koppel voor de sporadische situaties dat ik met mijn (zelfs 2e) x360 ruimte issues heb.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:39:
Kan ik straffeloos de dvd drive van een first gen 360 omwisselen met een andere? Degene die ik nu heb is door de vorige eigenaar gemod maar daarbij is er een breuk ontstaan in het plastic van de drive tray. Het zit dus allemaal niet meer zo heel lekker. Deze 360 heeft echter nog de eerste blade interface, dus als stukje nostalgie vind ik het wel een aardige om te houden maar het liefst dan wel volledig werkend.
Nee dvd drives omhangen kan niet zonder meer.
Deze zijn gekoppeld aan het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Sagat schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:56:
ikzelf was laatst nog tempted om een x360 hard disk te kopen, ik zag een 250gb te koop staan voor het geweldige bedrag van 15 euro.......alleen 2e hands en harddisks :S denk ik toch liever een extere disk koppel voor de sporadische situaties dat ik met mijn (zelfs 2e) x360 ruimte issues heb.
Wat is er mis met een tweedehandse harde schijf van Xbox?
Mijne is nog lang niet stuk. 8)

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik sta op het punt om eventueel een 360 tweedehands aan te schaffen bij iemand bij mij in de buurt. Gewoon leuk voor m'n kids om een keer wat te spelen.

De verkoper heeft alleen zelf geen idee welke uitvoering het is en hoeveel geheugen/HDD erin zit.
Nou zit ik zelf ook helemaal niet in de gaming en heb al wat proberen te zoeken naar info.

Enige info die ik nu heb is, dat ie zwart is en dat ie wel een HDMI aansluiting heeft.
Ik ga dus vanmiddag even kijken naar het ding, maar hoe kan ik nou herkennen welke uitvoering het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hars73 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:06:
Ik sta op het punt om eventueel een 360 tweedehands aan te schaffen bij iemand bij mij in de buurt. Gewoon leuk voor m'n kids om een keer wat te spelen.

De verkoper heeft alleen zelf geen idee welke uitvoering het is en hoeveel geheugen/HDD erin zit.
Nou zit ik zelf ook helemaal niet in de gaming en heb al wat proberen te zoeken naar info.

Enige info die ik nu heb is, dat ie zwart is en dat ie wel een HDMI aansluiting heeft.
Ik ga dus vanmiddag even kijken naar het ding, maar hoe kan ik nou herkennen welke uitvoering het is?
Staan er geen foto's bij dan? De eerste generatie had een zwarte (de Elite, veelal 120GB (schijfgrootte staat dan aan de bovenzijde gedrukt op de schijf), de tweede generatie was louter zwart (de "slim"), veelal +-250GB maar ook in 4GB uitvoering (let daar op!) en hierna nog de "E", te herkennen aan de Xbox One- achtige look.

Als je een link/foto kan plaatsen dan wordt het wellicht wat duidelijker. Voorkeur zou m.i. uitgaan naar een slim, die zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://static-ie.gamestop.ie/images/products/229561/3max.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Foto die erbij staat is een beetje vaag.. misschien kan iemand er iets in herkennen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NTQzWDcyNg==/z/uPcAAOSw1jxc3FGt/$_86.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hars73 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:15:
Foto die erbij staat is een beetje vaag.. misschien kan iemand er iets in herkennen.

[Afbeelding]
Dat is een E, de laatste variant. Prima ding verder (in de regel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Exorcist schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:17:
[...]

Dat is een E, de laatste variant. Prima ding verder (in de regel).
Okee.. klinkt goed. Wat zit daar voor schijf in? Altijd een 500GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hars73 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Okee.. klinkt goed. Wat zit daar voor schijf in? Altijd een 500GB?
4GB of 250GB, dus even goed opletten dat het die laatste is (of meer als er ooit een andere HDD in is gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Exorcist schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:26:
[...]
4GB of 250GB, dus even goed opletten dat het die laatste is (of meer als er ooit een andere HDD in is gegaan).
Okee.. dat staat vast ergens op een modelsticker onderop ofzo? Ga ik naar kijken.
En als het wel een 4GB uitvoering is? Beperkt dat in het spelen van spellen gewoon via losse discs, nee waarschijnlijk? Bij de 4GB kun je nog wel een extra HDD plaatsen las ik al, zou nog een optie kunnen zijn.

(kan hem best voordelig overnemen, dus 4GB zou ik eventueel voor lief nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hars73 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:30:
[...]

Okee.. dat staat vast ergens op een modelsticker onderop ofzo? Ga ik naar kijken.
En als het wel een 4GB uitvoering is? Beperkt dat in het spelen van spellen gewoon via losse discs, nee waarschijnlijk? Bij de 4GB kun je nog wel een extra HDD plaatsen las ik al, zou nog een optie kunnen zijn.

(kan hem best voordelig overnemen, dus 4GB zou ik eventueel voor lief nemen)
Laat de huidige eigenaar hem even aanslingeren, als je toch langsgaat. Of vraag het :)
Ja, je kunt een andere HDD plaatsen maar ik vraag me af of het de kosten/moeite waard is.

Je hebt al voor 30 Euro een redelijk complete slim met een set games, veel goedkoper kan het vaak niet of zijn er beperkingen die je moet compenseren met andere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier wordt 40 euro voor gevraagd, met 2 controllers en 4 games. Leek me ook nog niet zo heel gek. Ik ga hem vanavond wel even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-05 20:15

MeltedForest

Lenny-t

Als je hem even ter plekke kan aanslingeren gewoon in de storage/memory settings kijken hoeveel GB er vrij is... een 4GB zou ik persoonlijk links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hars73 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:43:
Hier wordt 40 euro voor gevraagd, met 2 controllers en 4 games. Leek me ook nog niet zo heel gek. Ik ga hem vanavond wel even bekijken.
Niet heel gek maar ook niet overdreven goedkoop. Heb er genoeg gehaald voor rond de 30 met een zwik aan games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Exorcist schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:53:
[...]
Niet heel gek maar ook niet overdreven goedkoop. Heb er genoeg gehaald voor rond de 30 met een zwik aan games :)
Hmm nou laat je me twijfelen 8)7 Naja mocht ik hem voor 30 euro meekrijgen, dan laat ik hem niet staan denk ik. En als het wel een 4Gb uitvoering is? Nadeel zou dan zijn dat je langer op het laden van games moet wachten? Eventueel later op te lossen door een interne Xbox S 250GB schijf ergens te scoren of een losse USB schijf aan te sluiten toch?
Om het even in perspectief te houden.. ik denk dat er gemiddeld 1 of 2x per week iets op gespeeld zal gaan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 16-05-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hars73 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Hmm nou laat je me twijfelen 8)7 Naja mocht ik hem voor 30 euro meekrijgen, dan laat ik hem niet staan denk ik. En als het wel een 4Gb uitvoering is? Nadeel zou dan zijn dat je langer op het laden van games moet wachten? Eventueel later op te lossen door een interne Xbox S 250GB schijf ergens te scoren of een losse USB schijf aan te sluiten toch?
Om het even in perspectief te houden.. ik denk dat er gemiddeld 1 of 2x per week iets op gespeeld zal gaan worden.
Even voorop, voor 30/35 mét harde schijf is prima, voor een E. De 4GB zou ik laten staan; de meeste games vereisen ook interne opslag (caching, savegames etc. etc.) en dan is 4GB simpelweg onvoldoende. Een losse schijf gaan zoeken kost je meer tijd (en vermoedelijk geld). Maar, kijk die opslag ter plekke even na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Exorcist schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:12:
[...]

Even voorop, voor 30/35 mét harde schijf is prima, voor een E. De 4GB zou ik laten staan; de meeste games vereisen ook interne opslag (caching, savegames etc. etc.) en dan is 4GB simpelweg onvoldoende. Een losse schijf gaan zoeken kost je meer tijd (en vermoedelijk geld). Maar, kijk die opslag ter plekke even na ;)
Als het idd een 4gb exemplaar is dan aangeven dat je voor een andere schijf los ook 10-15 kwijt ben en dat de prijs daarop aangepast dient te worden, zo zou ik het aanpakken.
Even snel googlen leerde met dat er weinig games zijn die het echt vereisen om de echte xbox hd te gebruiken
(zie hier ) maar een externe hd of zelfs usb stick zou ook moeten werken. Dus noodzakelijk? Nee, handig/wenselijk JA :Y

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sagat schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:19:
[...]

Als het idd een 4gb exemplaar is dan aangeven dat je voor een andere schijf los ook 10-15 kwijt ben en dat de prijs daarop aangepast dient te worden, zo zou ik het aanpakken.
Even snel googlen leerde met dat er weinig games zijn die het echt vereisen om de echte xbox hd te gebruiken
(zie hier ) maar een externe hd of zelfs usb stick zou ook moeten werken. Dus noodzakelijk? Nee, handig/wenselijk JA :Y
Vergeet Xbox Live Arcade games niet (dus download only), apps (Netflix, Youtube etc.), updates (niet veel, maar veel bij elkaar =). Ook de mogelijkheid tot het opslaan van schijf op HDD voor snellere toegang is gewenst (niet noodzakelijk, nee).

Maar bottom line, voor dat geld kun je een exemplaar mét HDD kopen en dat geniet dus de voorkeur, m.i. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Exorcist schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:24:
[...]

Vergeet Xbox Live Arcade games niet (dus download only), apps (Netflix, Youtube etc.), updates (niet veel, maar veel bij elkaar =). Ook de mogelijkheid tot het opslaan van schijf op HDD voor snellere toegang is gewenst (niet noodzakelijk, nee).

Maar bottom line, voor dat geld kun je een exemplaar mét HDD kopen en dat geniet dus de voorkeur, m.i. :+

Dan ga ik er vanuit dat er andere oplossingen zijn voor netflix. En zoals gezegd, voor alle andere zaken zou je (tijdelijk?) dus een usb stickie of externe hd kunnen gebruiken die de meeste mensen wel hebben liggen (en ander haal je een stickie bij de action ofzo. kost ook niet de wereld.....

Op prijs geen discussie, als ze hetzelfde kosten dan altijd voor degene met hd gaan (wellicht met uitzondering van 1e model x360 vs laatste model, dan zou ik absoluut zelf wel opslag gaan zoeken, wat een takke herrie maakten die oude witte x360's (ook herkendbaar een missende hdmi poort :D )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Sagat schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:29:
[...]

Dan ga ik er vanuit dat er andere oplossingen zijn voor netflix. En zoals gezegd, voor alle andere zaken zou je (tijdelijk?) dus een usb stickie of externe hd kunnen gebruiken die de meeste mensen wel hebben liggen (en ander haal je een stickie bij de action ofzo. kost ook niet de wereld.....

Op prijs geen discussie, als ze hetzelfde kosten dan altijd voor degene met hd gaan (wellicht met uitzondering van 1e model x360 vs laatste model, dan zou ik absoluut zelf wel opslag gaan zoeken, wat een takke herrie maakten die oude witte x360's (ook herkendbaar een missende hdmi poort :D )
Netflix app heb ik gewoon op m'n tv.

Het ding zal dus alleen voor af en toe een game gebruikt worden. Niks veeleisends. Heb nog een oude Xbox1 waar ook nog wel eens op gespeeld wordt door m'n zoontje die daar nog best veel lol in heeft. In dat kader moet je de 360 ook zien, "er zal wel eens een spelletje op gespeeld gaan worden". Beetje Minecraft, Lego games, GTA en door mezelf misschien eens een racegame of tennis. Veel spannender zal het allemaal niet gaan worden.

En als het inderdaad mogelijk is om de opslag ook via een USB stick of externe HDD uit te breiden (ik heb nog wel wat liggen en anders de Action inderdaad wel), dan zie ik voor mezelf nog niet zoveel problemen. Ik vind de E versie wel het mooist qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nou, haal dat ding en verlos ons uit ons lijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sagat schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:29:
[...]

De witte zónder HDMI poort, dus alleen composiet/component zijn ook prone to failure, meer dan de witte Jasper (met HDMI) ook al zijn die (en de Elite) niet gevrijwaard van.

Herrie, ach..gewoon je geluid lekker hard >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hars73

hars73

Exorcist schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:45:
Nou, haal dat ding en verlos ons uit ons lijden :+
Over een uurtje laat ik het weten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Exorcist schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:47:
[...]

De witte zónder HDMI poort, dus alleen composiet/component zijn ook prone to failure, meer dan de witte Jasper (met HDMI) ook al zijn die (en de Elite) niet gevrijwaard van.

Herrie, ach..gewoon je geluid lekker hard >:)
Ik had er een maar kleine hd (20gb?) geen hdmi EN dus takke herrie......dus geupgrade en gevraagd aan mijn nicht of haar zoon (mijn achterneefje i guess?)wellicht interesse had, en dus verkocht, wel idd duidelijk aangegeven dat hij het bij mij perfect deed, maar dat RROD wel een dingejte was, ik geloof dat hij letterlijk 2 maanden later de geest gaf :X

Maar had ook gezegd dat ik ze zou helpen met aanmelden en er was nog garantie dus allemaal goedgekomen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

En daar ben ik weer.. MET een tas vol spullen voor 35 euro :)

Het was inderdaad de E uitvoering. Wel wat gebruikssporen op de glimmende bovenkant, maar da's niet erg. Hij was al aangesloten zodat ik hem even kon proberen. Bij de instellingen > Opslag kon ik zien dat er op de HDD nog 187GB vrij was. Dus er zal wel een 250GB schijf inzitten.

Er bleken nog wat meer spellen bij te zijn, in totaal 11 stuks. Controllers voorzien van een accu met beide zo'n USB kabel waarmee je ze op kunt laden (denk ik)? Headsetje erbij, HDMI kabel ook. En uiteraard een groot voedingsblok.

Wat zou nu de beste eerste stap zijn als ik hem heb aangesloten? De boel resetten naar fabrieksinstellingen? En daarna die schijf formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hars73 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:59:

Het was inderdaad de E uitvoering. Wel wat gebruikssporen op de glimmende bovenkant, maar da's niet erg. Hij was al aangesloten zodat ik hem even kon proberen. Bij de instellingen > Opslag kon ik zien dat er op de HDD nog 187GB vrij was. Dus er zal wel een 250GB schijf inzitten.

Er bleken nog wat meer spellen bij te zijn, in totaal 11 stuks. Controllers voorzien van een accu met beide zo'n USB kabel waarmee je ze op kunt laden (denk ik)? Headsetje erbij, HDMI kabel ook. En uiteraard een groot voedingsblok.

Wat zou nu de beste eerste stap zijn als ik hem heb aangesloten? De boel resetten naar fabrieksinstellingen? En daarna die schijf formateren?
Klinkt goed :) !

In ieder geval het (indien aanwezig) profiel van de vorige eigenaar eraf halen en een eigen (of voor je kind(eren) ) account aanmaken, dan ben je wel good to go :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc

Welkom bij de xbox 360 club :)
Zoals @Exorcist al aangeef: oude profiel eraf en je eigen profile aanmaken en configureren.
Aanvullend onder systeem instellingen/system settings je video en audio configuratie goedzetten.

Wat betreft vrije ruimte. de Xbox 360 settings, profiel en andere standaard zaken nemen een stuk van de 250 GB in. Dus de hele 250 GB kun je niet benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Wat zou nu de beste eerste stap zijn als ik hem heb aangesloten?
USF4 kopen! beste spel op de x360, en ever :P

spoiler:
Ultra street fighter 4
Als je van fighting games houdt, anders kan het mogelijk niet je ding zijn :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Henkje.doc schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 05:55:
[...]
Zoals @Exorcist al aangeef: oude profiel eraf en je eigen profile aanmaken en configureren.
Aanvullend onder systeem instellingen/system settings je video en audio configuratie goedzetten.
Alleen het bestaande profiel eraf halen is voldoende dus? Ik dacht zelf onderstaande stappen te doen, zodat de boel echt terug gaat naar fabrieksinstellingen. Ken mezelf, wil graag met een schoon systeem beginnen en daarna elke instelling bekijken en weten wat ie doet. Zitten verder toch geen nadelen aan zo'n format denk ik?

https://www.groovypost.co...-360-data-before-selling/

Gisteravond dus nog geen tijd gehad om de boel naar mijn eigen voorkeur in te stellen, wel even Fifa 18 gespeeld tegen m'n zoontje. Ondanks dat ik nog geen idee had wat ik precies aan het doen was op de controler, was dat al best leuk :P
USF4 kopen! beste spel op de x360, en ever
Helaas ben ik niet van de fightgames. Ik denk dat mijn eerste zoektocht zal zijn naar een goede arcade racegame (Forza Motorsport 4?) en een tennisgame (Topspin 4?).Voor de m'n zoontje van bijna 11 zullen het wel games als Lego, Skylanders etc worden. En voor m'n dochter van bijna 14 heb ik nog geen idee. Die zit liever op d'r iPhone

[ Voor 17% gewijzigd door hars73 op 17-05-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hars73 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:45:
[...]

Alleen het bestaande profiel eraf halen is voldoende dus? Ik dacht zelf onderstaande stappen te doen, zodat de boel echt terug gaat naar fabrieksinstellingen. Ken mezelf, wil graag met een schoon systeem beginnen en daarna elke instelling bekijken en weten wat ie doet. Zitten verder toch geen nadelen aan zo'n format denk ik?

Gisteravond dus nog geen tijd gehad om de boel naar mijn eigen voorkeur in te stellen, wel even Fifa 18 gespeeld tegen m'n zoontje. Ondanks dat ik nog geen idee had wat ik precies aan het doen was op de controler, was dat al best leuk :P

[...]

Helaas ben ik niet van de fightgames. Ik denk dat mijn eerste zoektocht zal zijn naar een goede arcade racegame (Forza Motorsport 4?) en een tennisgame (Topspin 4?).Voor de m'n zoontje van bijna 11 zullen het wel games als Lego, Skylanders etc worden. En voor m'n dochter van bijna 14 heb ik nog geen idee. Die zit liever op d'r iPhone
toon volledige bericht
FM4, prima plan en een goede mix dus realisme en arcade. Top Spin 4 is een prima tennisgame net als Smash Court Tennis 3. Verder wat tips op dat gebied zijn PGR3 en 4 (Project Gotham Racing), Burnout Revenge en Paradise. Voor tennis Nog Virtua Tennis 3 maar dat is meer arcade, speelt echter wel lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
hars73 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:45:
[...]

[...]

toon volledige bericht
denk dat fm4 een erg leuke arcade racer is met ook nog best goede gfx, mocht je zoon wel is mariokart gespeeld hebben en dat leuk vinden, dan zijn de sonic rage games ook nog aanraders. Verder zou je is een CEX/used products in kunnen wandelen, diverse x360 games voor erg leuke prijzen!

En vergeet inderdaad xbla (xbox live arcade) niet, een schat aan leuke games daar te vinden ook!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hoe zit dat trouwens met het opladen van de accu's. Ik heb er dan zo'n laadkabel bij die je aan de voorkant erin klikt.

Opladen op de usb poort van de xbox gaat prima. Ledje van de kabel brandt rood totdat ie klaar is en dan is ie groen.

Maar zodra de xbox uit is, staat er geen voeding meer op de usb poorten. Dus dat werkt ook niet echt handig.

En nu heb ik heel veel losse usb laders geprobeerd, maar wat ik ook doe, het ledje van de kabel knippert heel kort groen, maar gaat niet laden. Herkennen die dingen een signaal vanuit de xbox over usb ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

hars73 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:14:
Hoe zit dat trouwens met het opladen van de accu's. Ik heb er dan zo'n laadkabel bij die je aan de voorkant erin klikt.

Opladen op de usb poort van de xbox gaat prima. Ledje van de kabel brandt rood totdat ie klaar is en dan is ie groen.

Maar zodra de xbox uit is, staat er geen voeding meer op de usb poorten. Dus dat werkt ook niet echt handig.

En nu heb ik heel veel losse usb laders geprobeerd, maar wat ik ook doe, het ledje van de kabel knippert heel kort groen, maar gaat niet laden. Herkennen die dingen een signaal vanuit de xbox over usb ofzo?
U kunt de Xbox 360-console nu aan laten staan of deze uitzetten. In beide gevallen brandt het lampje op uw oplaadkabel rood om aan te duiden dat de batterij wordt opgeladen. Wanneer het lampje groen wordt of uitgaat, is de oplaadbare batterij volledig opgeladen.

Opmerking Om de Xbox 360-console uit te zetten maar de batterij te blijven opladen, moet u de console uitzetten via het Dashboard:

Houd de Guide-knop ingedrukt terwijl uw Xbox 360-console nog aan staat.
Er verschijnt een menu aan de rechterkant van het scherm. Laat de Guide-knop los.
Selecteer Console uitschakelen en druk op de A-knop . Via deze commando's zal de console de oplaadbare batterij blijven opladen terwijl de console in "standby-modus" blijft.

Opmerking Als u op de aan-/uitknop aan de voorzijde van de console drukt of de voeding uitschakelt, wordt het opladen van de oplaadbare batterij stopgezet.

https://support.xbox.com/...x-360-play-and-charge-kit

Ontopic: ik heb geen oplaadbare batterijen. Ze zijn tegenwoordig veel te duur.
De oplader zelf is spotgoedkoop met slechts 2 euro.

[ Voor 41% gewijzigd door MedionAkoya op 18-05-2019 12:20 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

MedionAkoya schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 12:18:
[...]

Selecteer Console uitschakelen en druk op de A-knop . Via deze commando's zal de console de oplaadbare batterij blijven opladen terwijl de console in "standby-modus" blijft
Dit werkt! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Microsoft heeft tijdelijk tot 25 juni van dit jaar de downloads van Microsoft Store Mode season 1 weer beschikbaar gemaakt.

Deze waren begin deze maand van de site afgehaald en waren ook mbv de season pass disc niet te downloaden. Heb zojuist de games gedownload en deze werken nu weer naar behoren.

Link met de bron:

https://mspoweruser.com/n...9-an-episode-on-xbox-360/

Microsoft heeft de prijs zo hoog gezet dat per abuis niemand dit nog gaat (of wil) kopen :)1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Henkje.doc schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:39:
Deze waren begin deze maand van de site afgehaald en waren ook mbv de season pass disc niet te downloaden. Heb zojuist de games gedownload en deze werken nu weer naar behoren.
Op de 360 kan je toch via je download history delisted games weer downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Ereaser schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Op de 360 kan je toch via je download history delisted games weer downloaden?
Nope dat gaat voor de Telltale games niet meer gebeuren. Die gaan per 25 juni definitief uit de store en zijn dan niet meer te downloaden. Dit was voor season 1 op de 360 al een tijdje zo en dat hebben ze enkele dagen geleden tijdelijk herstelt.

Er zijn twee uitgaven van Minecraft season 1. Een als season pass disc en een met alle seizoenen op disc.

Beide bevatten een fysieke disc maar bevatten andere content en de season pass is een soort van sleutel om te kunnen downloaden. Alleen episode 1 staat daarop.

Ik zie het als een variatie. Heb dan ook slechts de season pass disc omdat ik die goedkoop tegenkwam.

Latere uitgaven van Telltale zijn allemaal season pass discs. Denk aan Batman, minecraft Story mode season 2 en GoT.

De eerste uitgaves bevat wel alle content op disc.
Opletten dus de komende tijd met aanschaffen van deze uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Henkje.doc schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:12:
[...]

De eerste uitgaves bevat wel alle content op disc.
Opletten dus de komende tijd met aanschaffen van deze uitgaven.
Offtopic, maar dit is dus éxact de reden dat ik fysieke media wil en dan ook nog als "voorwaarde" dat álle content erop staat, DLC uitgezonderd of een (kleine) patch.

/Heb aardig wat TellTale games in huis en uitgespeeld, maar moet nog Minecraft, Borderlands, Guardians of the Galaxy en de laatste twee Walking Dead delen. Minecraft inmiddels volledig geïnstalleerd op een paar PS4's. Voor de andere discs maar even bezien.

[ Voor 24% gewijzigd door Exorcist op 19-06-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:09:
[...]

Offtopic, maar dit is dus éxact de reden dat ik fysieke media wil en dan ook nog als "voorwaarde" dat álle content erop staat, DLC uitgezonderd of een (kleine) patch.

/Heb aardig wat TellTale games in huis en uitgespeeld, maar moet nog Minecraft, Borderlands, Guardians of the Galaxy en de laatste twee Walking Dead delen. Minecraft inmiddels volledig geïnstalleerd op een paar PS4's. Voor de andere discs maar even bezien.
Ja dat heb ik ook getracht met zoveel mogelijk 360 titels. DLC op disk.
Laatst nog de addon discs van Borderlands 2 gekocht en die van Oblivion (had die al, maar hoorde er wel bij)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Beste ,
Klopt dat witte Xbox afstandsbediening niet werkt op een S-versie?
Ik heb twee Xboxen. Een arcade en een s.
Alleen de arcade-versie reageert op de afstandsbediening.
Wat zou het zijn?

Nevermind.
Ik heb net een harde schijf uit een elite in een S gestopt. Het plaatsen in een behuizing uit China was een hel.

[ Voor 25% gewijzigd door MedionAkoya op 28-12-2019 17:26 ]

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ik heb mijn Xbox 360 fat gerepareerd _/-\o_

Disklade ging moeilijk open als er geen DVD in de DVD-speler zat.. :(
Dus ik heb de dvd-speler ontstoft, gekeken naar de rubberen riem (die was wel hard, maar niet gescheurd).
Vervolgens heb ik isolatietape gedaan op de magneet van de DVD-speler.

Waarom op de magneet? Deze magneet zorgt ervoor dat de DVD-speler tijdens het draaien op zijn plaatst blijft. Alleen de magneet is na een tijdje sterker dan de disklademotor en dan weigert de disklade te openen.

Nieuwe Xbox 360 had gekund, maar er stonden niet-verplaatsbare saves op het geheugen van de Xbox Arcade.

Dus hierbij Exorcist, ik heb na 1,5 jaar toch maar de Xbox uit elkaar gehaald.
Exorcist schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Knip (reactie ingekort)

[ Voor 38% gewijzigd door MedionAkoya op 05-12-2020 00:22 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:25
Wij hebben toen we die zwarte variant kochten (upgrade van Premium zonder HDMI naar de versie met) ook bij de Bart Smit toen goedkoop een HDD gekocht voor de oude versie en een behuizing van de nieuwe gebruikt om die HDD in te doen. Scheelde een hoop geld omdat de oude versies er uit gingen.

Het openmaken van die oude behuizing was absoluut een hel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Arunia schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:49:
Wij hebben toen we die zwarte variant kochten (upgrade van Premium zonder HDMI naar de versie met) ook bij de Bart Smit toen goedkoop een HDD gekocht voor de oude versie en een behuizing van de nieuwe gebruikt om die HDD in te doen. Scheelde een hoop geld omdat de oude versies er uit gingen.

Het openmaken van die oude behuizing was absoluut een hel.
Klopt, bij harde-schijfbehuizing van de fat versie is het flink zoeken naar de verborgen schroeven.
En de nieuwe harde schijf-behuizing voor S versie, die heb ik bij een gameshop gehaald.

En helaas braken er bij het openen van Xbox fat zelf ivm de DVD-speler, enkele klemmen/clips van het witte behuizing eraf. Aan de achterkant zie nu braaksporen (voorkant gelukkig niet).

[ Voor 43% gewijzigd door MedionAkoya op 05-12-2020 15:21 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 19:54
Ik heb er ook 1 in huis gehaald. Voor 25€ met een shtload aan Skylander poppetjes en wat spellen. Klacht was dat de drive niet meer open gaat. Dus gelijk openmaken die hap. Kilo stof er uit. Extra koeling er in. Riempje van de dvd drive gekookt. Boel opnieuw gesmeerd, koepasta op cpu gpu gedaan. Controllers ontdaan van 10 jaar menselijke resten. Ready to go. Er zat wel een parentallock op. Die zou je via je ma account kunnen verwijderen, dat is niet gelukt. Uiteindelijk wat random toetsen ingedrukt... parentallock er af :-). Hdd wissen, factory reset. Spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
O085105116N schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:01:
[...]Riempje van de dvd drive gekookt.
[...]
Hier had ik nog nooit van gehoord! Ik dacht dit een auto-correct foutje was, maar koken schijnt inderdaad te kunnen helpen bij slippende aandrijfriempjes. Weer wat geleerd!

Bij mijn 10 jaar oude console ging begin dit jaar ook de lade niet meer open. Aandrijfriempje verwijderd en schoongemaakt, maar daarna werden de schijfjes niet meer herkend. Waarschijnlijk doordat het riempje slipte werd de lade net niet ver genoeg dicht getrokken.
Riempje binnenste buiten gedraaid en sindsdien werkt het weer.

Voordeel van de oude console is wel dat ik door enkel de faceplate en front van de lade te verwijderen bij de aandrijfriem kon komen, zonder het hele apparaat uit elkaar te hoeven halen.
(Zoeken wat het juiste gat was voor de emergency eject, was nog het lastigst. Er zijn blijkbaar heel veel verschillende soorten drives gebruikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 19:54
MartijnS72 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:55:
[...]

Hier had ik nog nooit van gehoord! Ik dacht dit een auto-correct foutje was, maar koken schijnt inderdaad te kunnen helpen bij slippende aandrijfriempjes. Weer wat geleerd!
u leest het goed, koken :*) Ik houd 5 minuten aan. Als het riempje nog goed genoeg is, dan trekt het redelijk terug in de oorspronkelijke vorm. Vet en ander vuil ook er af, doet wonderen, zolang ie niet poreus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gisteravond in een tweaker bui twee van mijn oude 360 opengehaald en gepoogd om deze te repareren van hun RROD probleem met de stiekeme hoop dat er op één van de twee nog het oude blades dashboard zou staan.

Xbox 360 20GB:
- MFR: Maart 2006
- Revisie: Xenon maar met heatsink van Zephyr. Hier snapte ik even niks van totdat ik mij bedacht dat deze ooit voor reparatie naar MS is opgestuurd.
- Dashboard: 2.0.9199 (NXE, April 2010?)

Xbox 360 Halo 3 editie:
- MFR: Augustus 2007
- Revisie: Zephyr

Na wat creativiteit met een föhn, koelpasta, het vervangen van de x-clamp en wat extra koelribben werken beide consoles weer. Helaas draait geen van beide meer op het blades dashboard maar gelukkig waren ze ook niet naar het Metro dashboard geüpdatet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Caayn schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:42:
Gisteravond in een tweaker bui twee van mijn oude 360 opengehaald en gepoogd om deze te repareren van hun RROD probleem met de stiekeme hoop dat er op één van de twee nog het oude blades dashboard zou staan.

Xbox 360 20GB:
- MFR: Maart 2006
- Revisie: Xenon maar met heatsink van Zephyr. Hier snapte ik even niks van totdat ik mij bedacht dat deze ooit voor reparatie naar MS is opgestuurd.

Xbox 360 Halo 3 editie:
- MFR: Augustus 2007
- Revisie: Zephyr

Na wat creativiteit met een föhn, koelpasta, het vervangen van de x-clamp en wat extra koelribben werken beide consoles weer. Helaas draait geen van beide meer op het blades dashboard maar gelukkig waren ze ook niet naar het Metro dashboard geüpdatet :)
toon volledige bericht
Goed bezig! Heb er hier nog wel eentje met het blades dashboard, echt stukken beter dan alles wat daarna kwam..zeker met die achterlijke avatars. Voelde gelijk heel kinderlijk aan allemaal. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:45:
[...]

Goed bezig! Heb er hier nog wel eentje met het blades dashboard, echt stukken beter dan alles wat daarna kwam..zeker met die achterlijke avatars. Voelde gelijk heel kinderlijk aan allemaal. :'(
En nu ben ik jaloers op jou :D

Ik zou graag een 360 met het blades dashboard willen hebben maar de enige consoles waarbij je enige zekerheid hebt dat het blades dashboard er nog opstaat worden voor idiote prijzen verkocht. Als ik terug kon gaan had ik mijn eerste 360 nooit geüpdatet naar NXE zodat daar nog steeds blades op zou staan.

NXE vond ik geen slecht dashboard al heeft het niet de nostalgie en de feel van het blades dashboard. Metro daarin tegen heb ik nooit echt super gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Caayn schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:58:
[...]
En nu ben ik jaloers op jou :D

Ik zou graag een 360 met het blades dashboard willen hebben maar de enige consoles waarbij je enige zekerheid hebt dat het blades dashboard er nog opstaat worden voor idiote prijzen verkocht. Als ik terug kon gaan had ik mijn eerste 360 nooit geüpdatet naar NXE zodat daar nog steeds blades op zou staan.

NXE vond ik geen slecht dashboard al heeft het niet de nostalgie en de feel van het blades dashboard. Metro daarin tegen heb ik nooit echt super gevonden.
Ik zal je proberen in het achterhoofd te houden als ik er weer 's eentje tegenkom, soms heb ik weer ineens een 360 bui en koop ik van alles en nog wat. Met wat geluk zit er dan wellicht weer eentje bij met oud dashboard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Iemand ooit toevallig geprobeerd om de thumbsticks te vervangen? Ik heb een aantal controllers maar ze hebben allemaal last van drift, daar wil ik vanaf. Ik heb geprobeerd het met alcohol schoon te maken maar dat maakte om precies te zijn 0,0 verschil.

Ik vond deze IVYUEEN thumbsticks op alie: https://www.aliexpress.com/item/33011575369.html
Kan ik deze gebruiken? Zo ja, welke moet ik dan hebben? Green, yellow of gray?

En moet ik dan de hele unit vervangen? Of is het slimmer/beter om alleen de zijkappen (in groen/geel/grijs) te vervangen? Ik las dat de originele potentiometers een beter bewegingsgebied hebben dan onofficiële replacement parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sinds enige tijd op meerdere 360's problemen met inloggen, error 80151103.
Schijnt een bekend probleem te zijn zonder - momenteel - een oplossing. MS lijkt op de hoogte als ik Twitter moet geloven en zou er mee bezig zijn.

Al geprobeerd:

- 2FA inschakelen en met app-password werken
- cache meermaals legen
- Wachtwoord wijzigen
- Andere 360
- Deze methode: YouTube: *Fix* Xbox 360 error 80151103 can’t download profile 2022

Blijf de error houden en kom gewoon niet met m'n Live profiel aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:11

Wom

Microsoft heeft aangekondigd dat een kleine 50 games gaan verdwijnen uit de Xbox 360 marketplace. Deze zijn nog tot 7 februari te koop, daarna verdwijnen ze. Games die je eerder al gekocht hebt blijven wel te downloaden, ook na die 7ste februari.

Op de Xbox One en de Xbox Series X blijven deze games wel te koop.

Bron: https://support.xbox.com/...ox-360-marketplace-update

Het gaat om de volgende games:
  • Assassin's Creed Brotherhood
  • Assassin's Creed® III
  • Assassin's Creed® IV
  • Assassin's Creed® Liberation HD
  • Blood of the Werewolf
  • Blue Dragon
  • Breakdown
  • Call of Duty: Advanced Warfare
  • Call of Duty: Ghosts
  • Castle Crashers
  • Cloning Clyde
  • Counter-Strike: GO
  • Dark Souls™
  • Darksiders II
  • DAYTONA USA
  • Defense Grid
  • Eets: Chowdown
  • Far Cry® 2
  • Final Fight: DblImpact
  • Iron Brigade
  • Jet Set Radio
  • Left 4 Dead
  • Left 4 Dead 2
  • LIMBO
  • Lost Odyssey
  • Mass Effect 2
  • MONOPOLY DEAL
  • Mutant Blobs Attack
  • N+
  • Outpost Kaloki X
  • Peggle ® 2
  • Phantom Breaker:Battle Grounds
  • Prince of Persia
  • R.U.S.E.
  • Sega Vintage Collection: Alex Kidd & Co.
  • Skate 2
  • South Park™: The Stick of Truth™
  • Spelunky
  • SplinterCellConviction
  • Star Wars Battlefront
  • Star Wars KOTOR 2
  • The Orange Box
  • The Raven Episode 1

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Wom schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:11:
Microsoft heeft aangekondigd dat een kleine 50 games gaan verdwijnen uit de Xbox 360 marketplace. Deze zijn nog tot 7 februari te koop, daarna verdwijnen ze. Games die je eerder al gekocht hebt blijven wel te downloaden, ook na die 7ste februari.

Op de Xbox One en de Xbox Series X blijven deze games wel te koop.

Bron: https://support.xbox.com/...ox-360-marketplace-update

Het gaat om de volgende games:
  • Assassin's Creed Brotherhood
  • Assassin's Creed® III
  • Assassin's Creed® IV
  • Assassin's Creed® Liberation HD
  • Blood of the Werewolf
  • Blue Dragon
  • Breakdown
  • Call of Duty: Advanced Warfare
  • Call of Duty: Ghosts
  • Castle Crashers
  • Cloning Clyde
  • Counter-Strike: GO
  • Dark Souls™
  • Darksiders II
  • DAYTONA USA
  • Defense Grid
  • Eets: Chowdown
  • Far Cry® 2
  • Final Fight: DblImpact
  • Iron Brigade
  • Jet Set Radio
  • Left 4 Dead
  • Left 4 Dead 2
  • LIMBO
  • Lost Odyssey
  • Mass Effect 2
  • MONOPOLY DEAL
  • Mutant Blobs Attack
  • N+
  • Outpost Kaloki X
  • Peggle ® 2
  • Phantom Breaker:Battle Grounds
  • Prince of Persia
  • R.U.S.E.
  • Sega Vintage Collection: Alex Kidd & Co.
  • Skate 2
  • South Park™: The Stick of Truth™
  • Spelunky
  • SplinterCellConviction
  • Star Wars Battlefront
  • Star Wars KOTOR 2
  • The Orange Box
  • The Raven Episode 1
toon volledige bericht
The Orange Box....die moet blijven. Vind wel jammer dat het dan weg gaat.

Wat zou de reden zijn om verkoop van digitale download te schrappen voor deze games voor Xbox 360?

[ Voor 3% gewijzigd door MedionAkoya op 01-02-2023 16:53 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:11

Wom

MedionAkoya schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:50:
[...]

The Orange Box....die moet blijven. Vind wel jammer dat het dan weg gaat.

Wat zou de reden zijn om verkoop van digitale download te schrappen voor deze games voor Xbox 360?
Van wat ik begrepen heb heeft het te maken met licenties die aflopen. Ik verwacht dat er niet heel veel verkopen meer via de 360 marketplace verlopen, dus het zal wel te duur zijn om die te verlengen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 14:29
Exorcist schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:03:
Sinds enige tijd op meerdere 360's problemen met inloggen, error 80151103.
Schijnt een bekend probleem te zijn zonder - momenteel - een oplossing. MS lijkt op de hoogte als ik Twitter moet geloven en zou er mee bezig zijn.

Al geprobeerd:

- 2FA inschakelen en met app-password werken
- cache meermaals legen
- Wachtwoord wijzigen
- Andere 360
- Deze methode: YouTube: *Fix* Xbox 360 error 80151103 can’t download profile 2022

Blijf de error houden en kom gewoon niet met m'n Live profiel aangemeld.
Een erg late reactie, maar heb je ook geprobeerd om "Terugkerende facturering" tijdelijk aan en uit te zetten?

Ik heb vorige week de 360 weer eens ingeschakeld en draaide zonder problemen maar twee dagen later moesten er plots "game updates" geïnstalleerd worden maar er gebeurde niets. Een blanco pop-up.

Terugkerende facturering inschakelen verhielp het probleem en werden de updates gedownload. TF weer uitgezet en de updates voor andere spellen werden keurig gedownload.

Volgens reddit zijn verschillende foutmeldingen hiermee te verhelpen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Zijn er nog mensen die hun Xbox 360 nog online gebruiken?

Mijn Xbox 360 S wil geen verbinding meer maken met XBL. Hij loopt steeds vast op de "internet" stap tijdens een connectie test met een foutmelding over een incorrecte MTU waarde.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Cache opschonen (settings -> opslag -> "Y").
- Update cache opschonen (settings -> opslag -> X LB RB X LB RB X) Na een reboot begon hij gek genoeg wel direct met het downloaden van een update. Wat overigens succesvol verlopen leek te zijn.
- Bekabeld en draadloos (2.4Ghz en 5Ghz).
- Console in de DMZ geplaatst van mijn router.
- Automatische en handmatige IP en DNS config op de console.
- Hotspot via Android en iOS apparaten.
- Doorgelust via een laptop met aangepaste MTU waardes (1364, 1472 en 1500 geprobeerd).
- Thuisnetwerk volledig van het stroom voor enkele minuten.

Online kom ik dit probleem vaak tegen maar nergens zie ik een werkend oplossing staan. De console is nog volledig origineel.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 15-01-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Yup, afgelopen jaar nog met een vriend 2 sam shodowns gespeeld om hem te helpen aan de mp achievements. En enkele dagen terug nog met mijn zoon sf4 gespeeld ook daar geen meldingen over xboxlive.

Begrijp ik het goed dat het altijd gewerkt heeft maar nu niet meer? Want normaliter zou het dan iets moeten zijn dat recent veranderd is.
Als je daar geen verklaring kan vinden kan ik verder ook weinig verzinnen. Qua DNS, alleen provider dns gebruikt of ook alternatieven?

edit:
nog even getest en kan gewoon verbinden en zien dat men voor ducktales remastered gewoon nog bijna 15 euro vraagt :+

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 16-01-2024 13:51 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Sagat schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:45:
Yup, afgelopen jaar nog met een vriend 2 sam shodowns gespeeld om hem te helpen aan de mp achievements. En enkele dagen terug nog met mijn zoon sf4 gespeeld ook daar geen meldingen over xboxlive.

Begrijp ik het goed dat het altijd gewerkt heeft maar nu niet meer? Want normaliter zou het dan iets moeten zijn dat recent veranderd is.
Als je daar geen verklaring kan vinden kan ik verder ook weinig verzinnen. Qua DNS, alleen provider dns gebruikt of ook alternatieven?

edit:
nog even getest en kan gewoon verbinden en zien dat men voor ducktales remastered gewoon nog bijna 15 euro vraagt :+
Alternative DNS heb ik ook geprobeerd. Voorheen werkte het inderdaad gewoon, al is het alweer een paar maanden geleden dat de console voor 't laatst had aangestaan.

Zal kijken of ik dit weekend een andere 360 kan afstoffen om te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Hier gisteravond nog online geweest op de 360 en verder geen problemen. Ook achievments kunnen halen en kwamen netjes op het profiel erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Misschien een pihole? Die kunnen soms ook nog roet in het eten gooien hoewel ik zou verwachten dat vanuit een dmz dat ook zou moeten lukken.....?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Sagat schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:23:
Misschien een pihole? Die kunnen soms ook nog roet in het eten gooien hoewel ik zou verwachten dat vanuit een dmz dat ook zou moeten lukken.....?
Ik heb deze week nog op m'n 360 gegamed en ik merk geen issues icm pihole, zelfs niet als ik hardcoded dns routeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Super bedankt voor de reacties :) Ik heb geen pi-hole of soortgelijke services draaien op mijn netwerk.

Helaas heb ik het nog niet werkend gekregen. Van het weekend een andere Xbox 360 S en één E erbij gepakt maar die geven helaas dezelfde foutmelding, ook na een reset van de console.

Schijnbaar zijn er ook problemen met XBL als ik de status pagina mag geloven: https://support.xbox.com/nl-NL/xbox-live-status

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrC_LMpuSCkHPoPsFD45IGx0bwo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bYvogkLOeEXNhyBNqAfxitD8.png?f=user_large

Edit:

Momenteel heb ik enkel de router van mijn provider (Odido) en heb ik geen andere liggen om uit te sluiten dat de standaard (Zyxel) router iets geks doet. Want ik vindt het wel verdacht dat geen van mijn 360s het lijkt te doen terwijl er hier wel meerdere mensen zijn die geen problemen ervaren.

offtopic:
De standaard router staat op mijn lijstje om te vervangen maar ik heb nog niks geschikts gevonden met een SFP poort voor de WAN kant en een laag stroom verbruik.

[ Voor 64% gewijzigd door Caayn op 22-01-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05 22:16
Caayn schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:25:
Super bedankt voor de reacties :) Ik heb geen pi-hole of soortgelijke services draaien op mijn netwerk.

Helaas heb ik het nog niet werkend gekregen. Van het weekend een andere Xbox 360 S en één E erbij gepakt maar die geven helaas dezelfde foutmelding, ook na een reset van de console.

Schijnbaar zijn er ook problemen met XBL als ik de status pagina mag geloven: https://support.xbox.com/nl-NL/xbox-live-status

[Afbeelding]

Edit:

Momenteel heb ik enkel de router van mijn provider (Odido) en heb ik geen andere liggen om uit te sluiten dat de standaard (Zyxel) router iets geks doet. Want ik vindt het wel verdacht dat geen van mijn 360s het lijkt te doen terwijl er hier wel meerdere mensen zijn die geen problemen ervaren.

offtopic:
De standaard router staat op mijn lijstje om te vervangen maar ik heb nog niks geschikts gevonden met een SFP poort voor de WAN kant en een laag stroom verbruik.
toon volledige bericht
Staat de tijd goed op de xbox?

En met hotspot op android bedoel je denk ik via 4/5g? Niet dat die hotspot alsnog via je netwerk gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Falcon93 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:48:
[...]

Staat de tijd goed op de xbox?

En met hotspot op android bedoel je denk ik via 4/5g? Niet dat die hotspot alsnog via je netwerk gaat :p
Goeie tip. Tijd stond/staat correct ingesteld.

Zojuist opnieuw getest via een 5g hotspot en nu werkt het wel. Enkel via mijn thuisnetwerk werkt het niet. Steeds meer het vermoeden dat Odido/Zyxel de boosdoener is, helaas kan je bar weinig instellen op de Zyxel router.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05 22:16
Caayn schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:39:
[...]
Goeie tip. Tijd stond/staat correct ingesteld.

Zojuist opnieuw getest via een 5g hotspot en nu werkt het wel. Enkel via mijn thuisnetwerk werkt het niet. Steeds meer het vermoeden dat Odido/Zyxel de boosdoener is, helaas kan je bar weinig instellen op de Zyxel router.
Ik zie dat je je laptop door hebt gelust om te testen, maar is die laptop aangesloten op de Zyxel of direct op je media converter?

Wat je namelijk nog zou kunnen proberen is om je laptop direct aan te sluiten op de media converter of tijdelijk even een andere router aansluiten. Zo uit mijn hoofd moet je de VLAN dan instellen op 300 bij Odido.

En dan testen of je 360 dan wel kan verbinden.

Let wel op dat je laptop in dat geval een publiek IP krijgt en benaderbaar is vanaf het internet mocht je poorten open hebben staan in je laptop firewall :)

Wanneer je de MTU aanpast op je laptop, terwijl die via de Zyxel aangesloten is, zal je Zyxel de MTU weer aanpassen naar de default waarde op de verbinding naar buiten.

Kwam deze overigens ook nog tegen:
I have noticed that all of our Zyxel routers doesn't reply to ping higher than 100 bytes and the ADP was responsible of this. When you turn off the ADP in the security policy, you can ping with a MTU higher than 100.

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon93 op 23-01-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Falcon93 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:20:
[...]

Ik zie dat je je laptop door hebt gelust om te testen, maar is die laptop aangesloten op de Zyxel of direct op je media converter?

Wat je namelijk nog zou kunnen proberen is om je laptop direct aan te sluiten op de media converter of tijdelijk even een andere router aansluiten. Zo uit mijn hoofd moet je de VLAN dan instellen op 300 bij Odido.

En dan testen of je 360 dan wel kan verbinden.

Let wel op dat je laptop in dat geval een publiek IP krijgt en benaderbaar is vanaf het internet mocht je poorten open hebben staan in je laptop firewall :)

Wanneer je de MTU aanpast op je laptop, terwijl die via de Zyxel aangesloten is, zal je Zyxel de MTU weer aanpassen naar de default waarde op de verbinding naar buiten.

Kwam deze overigens ook nog tegen:

[...]
toon volledige bericht
Even hier op terug komend. Ik heb het met geen mogelijk werkend gekregen in combinatie met de Zyxel + Odido firmware. Met een eigen router, oud Asus model wat ik nog had liggen, werkt het perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Zo, na vele jaren is vandaag dan de laatste dag/uren dat de Xbox 360 marketplace nog beschikbaar is. Ookal zit dit er al een tijdje aan te komen voelt het alsnog vreemd. De 360 is een console waar ik enorm veel goede herinneringen aan heb, Kameo op de release, de originele Saints Row, uit het riool stappen bij TES4, Crackdown kopen voor de Halo 3 beta en er achter komen dat Crackdown best wel een tof spel is, online multiplayer zonder party chat, de online hype/discussie omtrent de Xbox 360 en PS3 destijds, etc.

Afgelopen weekend, met wat moeite, heb ik nog snel Burnout Crash en Defense Technica aangeschaft en gedownload op mijn hoofd/main Xbox 360.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 29-07-2024 12:11 ]

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste