Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:56

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Exorcist schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:23:
[...]
*snip*
Ik verzamel spelcomputers en games
I hear you, maar ik denk dat dit voor het merendeel van de mensen niet geld. Die willen af en toe een spelletje spelen en gemak. Die spelen nu black ops en fifa, en straks nog steeds op een andere console (misschien heet het iets anders maar de gameplay zal roughly hetzelfde zijn), en de ouwe meuk word dan ingeruild.
Dus uiteindelijk zal het imho net zo gaan als met cd's. Je kan ze nog steeds fysiek kopen, maar de meerderheid zal overstappen naar digitaal.

offtopic:
Ik heb zelf alle consoles die ik ooit gehad heb nog steeds (ben begonnen met een 2600) maar ik merk gewoon dat het gemak van emulatie voor mij opweegt tegen het 'spelen op de echte machine'. Maar goed, ik heb die zut nog omdat ik de games leuk vind. De snes in particular heeft voor mij ook sentimentele waarde omdat het voor mij de golden age van gaming was, die zal ik niet snel verkopen, maar bvb mijn saturn? Die kocht ik toendertijd voor de 2d classics. Maar vrijwel al die games kan ik nu gelijkwaardig of beter spelen op andere systemen........tsja dan word verkopen wel aantrekkelijk.Disclaimer, ondanks het bovenstaande ga ik iig eerst nog even al mijn meuk uitstallen op mijn zeer aanstaande gamezolder, dus geen pm's pls 8)
foto's zullen dan ook volgen.

10 second ninja DONE

• skreppiedoe
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:39
MedionAkoya schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:46:
Ik heb vorige week een Xbox S 4GB voor 20 euro gehaald. (Dit is mijn tweede Xbox. Ja, ik weet het :') )
Nu zit er geen harde schijf bij. :r :'(
Ik dacht aan om een USB stick te gebruiken. Heeft dit ook nadelen?
Is 32 GB voldoende?
Nu weet ik dat USB-stickjes heet worden tijdens gebruikt. Door teveel hitte kan de stick beschadigd raken. :F
kan je niet beter een 2e hands HDD kopen voor ongeveer €30 bij oa nedgame?

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

• MedionAkoya
  • Laatst online: 15:06

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

skreppiedoe schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:39:
[...]

kan je niet beter een 2e hands HDD kopen voor ongeveer €30 bij oa nedgame?
Daar had ik nog niet gekeken.

30 euro voor een harde schijf van 250 GB. _O-
https://www.nedgame.nl/xb...box-360-slim-/4545810200/

[Voor 35% gewijzigd door MedionAkoya op 17-04-2019 21:48]

Railinfra tram en metro in Amsterdam: afdeling Civiele Techniek

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
Exorcist schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:31:
@Henkje.doc door jou op eBay Deadfall Adventures (360) besteld. Tenminste, zag op een ander forum een collector's edition van iemand en dat moest jij wel zijn :P . Nooit van gehoord, zou ook voor PS3 uit zijn met wat verbeteringen maar op disc kan ik deze niet vinden, jij een idee?

/Zie nu pas dat dit het 360 topic is en niet het retro topic dus negeer mijn vraag aan het eind. Is het spel wat? :+
Dat moets haast wel retrocollect zijn.
Heb Deadfall Adventures op de xbox 360 nog niet uitgebreidt gespeelt.
Het is wel erg vermakelijk en doet denken aan een Indiana Jones achtige game in first person.

De versie op de andere console heb ik nog nergens gezien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
Exorcist schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:39:
[...]

Top! En idd, Retrocollect..herkende je Fifa 19 en Just Dance 2019 ;).
Haha nice.

Afgelopen week weer een nieuwe versie erbij en wel de Dead Rising 2 steelbook.

Af en toe een rondje eBay doen laat zien dat er nog genoeg te vinden is.

Met de grijze classics gaat het voorspoedig. De groene best Sellers classics pakken we mee als ze goedkoop zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Henkje.doc schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 06:31:
[...]

Haha nice.

Afgelopen week weer een nieuwe versie erbij en wel de Dead Rising 2 steelbook.

Af en toe een rondje eBay doen laat zien dat er nog genoeg te vinden is.

Met de grijze classics gaat het voorspoedig. De groene best Sellers classics pakken we mee als ze goedkoop zijn.
Ja, en veelal nog goed te doen op de nieuwste games na natuurlijk. Tof dat je nu verder gaat met de classics in groen en grijs. Laat je echt iets nog ongemoeid voor de 360 (EU) of ga je nu echt op álles wat ooit in onze regio uitgebracht is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
Exorcist schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:44:
[...]

Ja, en veelal nog goed te doen op de nieuwste games na natuurlijk. Tof dat je nu verder gaat met de classics in groen en grijs. Laat je echt iets nog ongemoeid voor de 360 (EU) of ga je nu echt op álles wat ooit in onze regio uitgebracht is?
Echt alles gaat nog wel een uitdaging worden. Meer voor de fun, juist omdat deze console nog niet super veel complete collectors kent.

We houden de gamewinkels in de buurt in de gaten voor cover variants, en heel misschien nog wat demo disks erbij, waaronder die van OXM. Daar hebben we er eentje van. Sommige bevatten unieke content die niet meer te krijgen of downloaden is.

De xbox kent ook de nodige ntsc-j titels waaronder shoot em ups , maar daar gaan we niet voor.

[Voor 17% gewijzigd door Henkje.doc op 22-04-2019 21:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MedionAkoya schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:57:
Vandaag heb ik 120 GB voor Xbox 360 Elite gekocht om in een Xbox S te gebruiken.
Ik heb de behuizing verwijderd en de harde schijf in de S geplaatst.
Xbox 360 S ziet de hele schijf niet.....
Behuizing teruggeplaatst. En via transfer link cable in de xbox gestoken om te kijken of de schijf niet defect is. Schijf wordt herkend.
Wat doe ik fout? Behalve dat ik niet naar jullie heb geluisterd. (jullie advies luidde: koop een Xbox 360 S-versie van de harde schijf dus 250 GB)
Dit zou toch moeten werken..zeker te weten dat de schijf goed vastzit in je S?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MedionAkoya schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:00:
[...]

Ik heb net de schijf in een dikke witte Xbox 360 geplaatst. Het wordt herkend (met een officieel Microsoft-logo).
Dus Xbox S harde schijf connector is wss stuk... |:( -O-
Zie je er iets aan als je er goed naar kijkt? Verbogen/gebroken? Je moet namelijk wel aardig lomp doen wil je dat kunnen slopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Exorcist schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:22:
[...]

Zie je er iets aan als je er goed naar kijkt? Verbogen/gebroken? Je moet namelijk wel aardig lomp doen wil je dat kunnen slopen.
Ik heb net extra hard gedrukt en opeens klink. Nu doet eindelijk. :D :+
Harde schijf hangt wel vrij los en ik heb kurk tussen gelegd. O-) . Nu snap ik waarom er en normaal gesproken case eromheen zit.

[Voor 16% gewijzigd door MedionAkoya op 30-04-2019 18:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:02

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Exorcist schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:45:
Nou, haal dat ding en verlos ons uit ons lijden :+
Over een uurtje laat ik het weten :9~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:02

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

En daar ben ik weer.. MET een tas vol spullen voor 35 euro :)

Het was inderdaad de E uitvoering. Wel wat gebruikssporen op de glimmende bovenkant, maar da's niet erg. Hij was al aangesloten zodat ik hem even kon proberen. Bij de instellingen > Opslag kon ik zien dat er op de HDD nog 187GB vrij was. Dus er zal wel een 250GB schijf inzitten.

Er bleken nog wat meer spellen bij te zijn, in totaal 11 stuks. Controllers voorzien van een accu met beide zo'n USB kabel waarmee je ze op kunt laden (denk ik)? Headsetje erbij, HDMI kabel ook. En uiteraard een groot voedingsblok.

Wat zou nu de beste eerste stap zijn als ik hem heb aangesloten? De boel resetten naar fabrieksinstellingen? En daarna die schijf formateren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

hars73 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:14:
Hoe zit dat trouwens met het opladen van de accu's. Ik heb er dan zo'n laadkabel bij die je aan de voorkant erin klikt.

Opladen op de usb poort van de xbox gaat prima. Ledje van de kabel brandt rood totdat ie klaar is en dan is ie groen.

Maar zodra de xbox uit is, staat er geen voeding meer op de usb poorten. Dus dat werkt ook niet echt handig.

En nu heb ik heel veel losse usb laders geprobeerd, maar wat ik ook doe, het ledje van de kabel knippert heel kort groen, maar gaat niet laden. Herkennen die dingen een signaal vanuit de xbox over usb ofzo?
U kunt de Xbox 360-console nu aan laten staan of deze uitzetten. In beide gevallen brandt het lampje op uw oplaadkabel rood om aan te duiden dat de batterij wordt opgeladen. Wanneer het lampje groen wordt of uitgaat, is de oplaadbare batterij volledig opgeladen.

Opmerking Om de Xbox 360-console uit te zetten maar de batterij te blijven opladen, moet u de console uitzetten via het Dashboard:

Houd de Guide-knop ingedrukt terwijl uw Xbox 360-console nog aan staat.
Er verschijnt een menu aan de rechterkant van het scherm. Laat de Guide-knop los.
Selecteer Console uitschakelen en druk op de A-knop . Via deze commando's zal de console de oplaadbare batterij blijven opladen terwijl de console in "standby-modus" blijft.

Opmerking Als u op de aan-/uitknop aan de voorzijde van de console drukt of de voeding uitschakelt, wordt het opladen van de oplaadbare batterij stopgezet.

https://support.xbox.com/...x-360-play-and-charge-kit

Ontopic: ik heb geen oplaadbare batterijen. Ze zijn tegenwoordig veel te duur.
De oplader zelf is spotgoedkoop met slechts 2 euro.

[Voor 41% gewijzigd door MedionAkoya op 18-05-2019 12:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22-06 17:57

Ereaser

XBL: Ereaser NL

Henkje.doc schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:39:
Deze waren begin deze maand van de site afgehaald en waren ook mbv de season pass disc niet te downloaden. Heb zojuist de games gedownload en deze werken nu weer naar behoren.
Op de 360 kan je toch via je download history delisted games weer downloaden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Nu online
Ereaser schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Op de 360 kan je toch via je download history delisted games weer downloaden?
Nope dat gaat voor de Telltale games niet meer gebeuren. Die gaan per 25 juni definitief uit de store en zijn dan niet meer te downloaden. Dit was voor season 1 op de 360 al een tijdje zo en dat hebben ze enkele dagen geleden tijdelijk herstelt.

Er zijn twee uitgaven van Minecraft season 1. Een als season pass disc en een met alle seizoenen op disc.

Beide bevatten een fysieke disc maar bevatten andere content en de season pass is een soort van sleutel om te kunnen downloaden. Alleen episode 1 staat daarop.

Ik zie het als een variatie. Heb dan ook slechts de season pass disc omdat ik die goedkoop tegenkwam.

Latere uitgaven van Telltale zijn allemaal season pass discs. Denk aan Batman, minecraft Story mode season 2 en GoT.

De eerste uitgaves bevat wel alle content op disc.
Opletten dus de komende tijd met aanschaffen van deze uitgaven.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ik heb mijn Xbox 360 fat gerepareerd _/-\o_

Disklade ging moeilijk open als er geen DVD in de DVD-speler zat.. :(
Dus ik heb de dvd-speler ontstoft, gekeken naar de rubberen riem (die was wel hard, maar niet gescheurd).
Vervolgens heb ik isolatietape gedaan op de magneet van de DVD-speler.

Waarom op de magneet? Deze magneet zorgt ervoor dat de DVD-speler tijdens het draaien op zijn plaatst blijft. Alleen de magneet is na een tijdje sterker dan de disklademotor en dan weigert de disklade te openen.

Nieuwe Xbox 360 had gekund, maar er stonden niet-verplaatsbare saves op het geheugen van de Xbox Arcade.

Dus hierbij Exorcist, ik heb na 1,5 jaar toch maar de Xbox uit elkaar gehaald.
Exorcist schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Je kunt het hele ding uit elkaar halen (de drive that is) om te zien of er slijtage is of een andere reden waarom je 360 denkt dat de lade niet gesloten is of juist wel. Hij is niet gemod of iets?

Knip (reactie ingekort)

[Voor 38% gewijzigd door MedionAkoya op 05-12-2020 00:22]

• roger_s
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12:00
Ik heb er ook 1 in huis gehaald. Voor 25€ met een shtload aan Skylander poppetjes en wat spellen. Klacht was dat de drive niet meer open gaat. Dus gelijk openmaken die hap. Kilo stof er uit. Extra koeling er in. Riempje van de dvd drive gekookt. Boel opnieuw gesmeerd, koepasta op cpu gpu gedaan. Controllers ontdaan van 10 jaar menselijke resten. Ready to go. Er zat wel een parentallock op. Die zou je via je ma account kunnen verwijderen, dat is niet gelukt. Uiteindelijk wat random toetsen ingedrukt... parentallock er af :-). Hdd wissen, factory reset. Spelen maar.

• roger_s
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12:00
MartijnS72 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:55:
[...]

Hier had ik nog nooit van gehoord! Ik dacht dit een auto-correct foutje was, maar koken schijnt inderdaad te kunnen helpen bij slippende aandrijfriempjes. Weer wat geleerd!
u leest het goed, koken :*) Ik houd 5 minuten aan. Als het riempje nog goed genoeg is, dan trekt het redelijk terug in de oorspronkelijke vorm. Vet en ander vuil ook er af, doet wonderen, zolang ie niet poreus is.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Caayn schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:42:
Gisteravond in een tweaker bui twee van mijn oude 360 opengehaald en gepoogd om deze te repareren van hun RROD probleem met de stiekeme hoop dat er op één van de twee nog het oude blades dashboard zou staan.

Xbox 360 20GB:
- MFR: Maart 2006
- Revisie: Xenon maar met heatsink van Zephyr. Hier snapte ik even niks van totdat ik mij bedacht dat deze ooit voor reparatie naar MS is opgestuurd.
- Dashboard: 2.0.9199 (NXE, April 2010?)

Xbox 360 Halo 3 editie:
- MFR: Augustus 2007
- Revisie: Zephyr
- Dashboard: 2.0.9199 (NXE, April 2010?)

Na wat creativiteit met een föhn, koelpasta, het vervangen van de x-clamp en wat extra koelribben werken beide consoles weer. Helaas draait geen van beide meer op het blades dashboard maar gelukkig waren ze ook niet naar het Metro dashboard geüpdatet :)
Goed bezig! Heb er hier nog wel eentje met het blades dashboard, echt stukken beter dan alles wat daarna kwam..zeker met die achterlijke avatars. Voelde gelijk heel kinderlijk aan allemaal. :'(

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Caayn schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:58:
[...]
En nu ben ik jaloers op jou :D

Ik zou graag een 360 met het blades dashboard willen hebben maar de enige consoles waarbij je enige zekerheid hebt dat het blades dashboard er nog opstaat worden voor idiote prijzen verkocht. Als ik terug kon gaan had ik mijn eerste 360 nooit geüpdatet naar NXE zodat daar nog steeds blades op zou staan.

NXE vond ik geen slecht dashboard al heeft het niet de nostalgie en de feel van het blades dashboard. Metro daarin tegen heb ik nooit echt super gevonden.
Ik zal je proberen in het achterhoofd te houden als ik er weer 's eentje tegenkom, soms heb ik weer ineens een 360 bui en koop ik van alles en nog wat. Met wat geluk zit er dan wellicht weer eentje bij met oud dashboard :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True