• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Heb hem zojuist gekocht, ga hem vanmiddag even ophalen bij de verkoper. Hebben het volgende afgesproken:
Het geheel met een game naar keuze voor 100 euro, zit die er niet tussen dan 80 euro voor het geheel. 8)

Gelukkig is de core de witte versie, vindt de zwarte zo lelijk :o

My middle finger salutes you.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Let wel: de component-only Xbox is al een oudje, met een verhoogde kans op een RROD. Maar goed, het ding doet het blijkbaar nog dus het zal wel loslopen. Vind het wel duur overigens, ik heb complete Elites voor 100 Euro voorbij zien komen met meer erbij.

Vraag voor mezelf:

/De 360 component kabel past niet op de Xbox 1 volgens mij hé, of wel?

[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 22-12-2011 12:31 ]

Eens met Exorcist..

Voor 100euro kun je een witte Jasper met 60 of 120GB HDD hebben. Met veel geluk zelfs een 250GB.. Component zou ik niet willen hebben. Sowieso zou ik geen Opus of Xenon willen hebben (Die hebben geen HDMI)..
De zephyr zou ik ook niet willen hebben (1e versie met HDMI).. Pas vanaf een Falcon zou ik een tweedehands X360 willen.. Daarvoor zijn er gewoon teveel rrods.

[ Voor 54% gewijzigd door GAIAjohan op 22-12-2011 12:36 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• barktus

barktus

Moehhhh!

Voordeel is dat ik de verkoper persoonlijk ken en deze hem weg doet omdat hij een nieuwe zwarte heeft gehad. Mag dus aannemen dat deze prima werkt :)

Verwijderd

Ik dacht een cheape kinect op te pikken op marktplaats, maar das een no-go. Die dingen gaan met kinect adventures voor 90 euro ongeveer blijkbaar. Voor 100 heb ik een nieuwe met kinect adventures en een voucher voor nog 2 downloadable games. Helaas, wel vaag dat die dingen 2ehands zoveel moeten opbrengen. Er is toch geen schaarste in die dingen ofzo of heb ik nou wat gemist?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Vraag of verkoopprijzen? Viel mij namelijk ook op :)

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
barktus schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:50:
Voordeel is dat ik de verkoper persoonlijk ken en deze hem weg doet omdat hij een nieuwe zwarte heeft gehad. Mag dus aannemen dat deze prima werkt :)
Hoelang had deze verkoper hem al? Want je moet natuurlijk ook kijken of die nog garantie heeft, stel je voor dat hij volgende week of volgende maand kapot is/gaat :)

• barktus

barktus

Moehhhh!

Weet iemand overigens of er nog een inline skate game is voor de 360? (naast Aggressive Inline voor de normale xbox)

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Nee die zijn er niet, alleen skateboard games.
Ook weinig (tot geen) BMX games trouwens.

[ Voor 31% gewijzigd door MeltedForest op 22-12-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Afgelopen week dus die XBOX360 gekocht, ben een fervent PS3 speler dus is wel even wennen. Gelijk wat "nieuwe" games gescoord bij de MediaMarkt. Aangezien ik GT5 niet heb gekocht voor de PS3 omdat ik tegenvallers hoorde nu gegaan voor Forza 3 Ultimate Collection, aangezien alles daar lovend over is. En ik moet eerlijk bekennen, wat een game! Hooked from the beginning. :D

Nu komt het dus, aantal uur forza gespeeld verdeeld over aantal dagen. Maximaal aantal uren bij elkaar zal niet meer dan 5 zijn. Gisterenavond einde van de avond nog even Forza doen, race gereden, prima. Bij het laden van de volgende race slaat de xbox echter vast. Kan gebeuren natuurlijk, dus ik netjes overnieuw opstarten. Weer bij het laden van die race de xbox vast.

Het zal wel, ik zie morgen wel weer. Vandaag Forza niet opgestart, maar besloten deze direct naar de hdd te laten installeren. Op 17% een error: disc is dirty or scratched, cannot read data. :'( Ik denk hmm raar, laat ik de discdrive maar eens opendoen dan.

Ik haal Forza eruit, aan de onderkant van de dvd: een kras precies in de vorm van een circkel. :? Alsof ze een 8cm cd uit het midden van deze cd zouden snijden. Uit het niets, was namelijk nog niet zo toen deze erin ging. Daarnaast ben ik erg zuinig op alles en controleer ik zowel de dvd als de houder altijd op stof/vuiligheid voor deze erin gaat, erg frapant dus. Het rare is dat alles tot aan het laden van een race dus nog wel gewoon werkt.

Heeft iemand van jullie dit al wel eens ervaren zo'n kras en zo ja hoe was de afhandeling?

Aangezien de game nog geen week oud is ga ik in het nieuwe jaar gelijk terug naar de winkel om te kijken hoe ze dit gaan oplossen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is raar. Heb je, je Xbox 360 rechtop of plat staan? Als hij namelijk rechtop staat, en hij trilt maar 'iets' dan kan de game al beschadigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de kinect nu ook voor het eerst gespeeld. Hoogtepunt: fruithakken. Het werkt goed, het is uitdagend en leuk.

Minpunten:
1.8meter werd net gehaald er zou eigenlijk met meubels geschoven moeten worden om het optimaal te krijgen.
Ik heb alleen minigames gespeeld. Het voelde een beetje wii achtig aan. Superleuk maar gimmicky.
De foto's die gemaakt werden leken eruit te zien alsof het een nokia 2.0megapixel camera foto's waren.

Ik zou er geen 100 euro voor neerleggen. Maar ik denk dat er wel een hele gave lightgun game mee te maken is. Maar dan moeten ze wel het idee loslaten dat de kinect zo geweldig is omdat je er geen controller en bijbehoren voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende idee zal misschien wel niet kunnen vanwege wettelijke issues of zoals voorgaande tweakers al zeiden als de link naar de advertentie servers niet gelegd kan worden. Maak anders gewoon 2 type gold abonnementen. De huidige gold abonnementen behouden dezelfde prijzen waarbij je geen advertenties krijgt en een gold abonnement is b.v. 25% goedkoper waarbij je wel advertenties ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:26:
Het volgende idee zal misschien wel niet kunnen vanwege wettelijke issues of zoals voorgaande tweakers al zeiden als de link naar de advertentie servers niet gelegd kan worden. Maak anders gewoon 2 type gold abonnementen. De huidige gold abonnementen behouden dezelfde prijzen waarbij je geen advertenties krijgt en een gold abonnement is b.v. 25% goedkoper waarbij je wel advertenties ziet.
Ze willen juist EXTRA GELD :9~ $-$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
barktus schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:41:
Afgelopen week dus die XBOX360 gekocht, ben een fervent PS3 speler dus is wel even wennen. Gelijk wat "nieuwe" games gescoord bij de MediaMarkt. Aangezien ik GT5 niet heb gekocht voor de PS3 omdat ik tegenvallers hoorde nu gegaan voor Forza 3 Ultimate Collection, aangezien alles daar lovend over is. En ik moet eerlijk bekennen, wat een game! Hooked from the beginning. :D

Nu komt het dus, aantal uur forza gespeeld verdeeld over aantal dagen. Maximaal aantal uren bij elkaar zal niet meer dan 5 zijn. Gisterenavond einde van de avond nog even Forza doen, race gereden, prima. Bij het laden van de volgende race slaat de xbox echter vast. Kan gebeuren natuurlijk, dus ik netjes overnieuw opstarten. Weer bij het laden van die race de xbox vast.

Het zal wel, ik zie morgen wel weer. Vandaag Forza niet opgestart, maar besloten deze direct naar de hdd te laten installeren. Op 17% een error: disc is dirty or scratched, cannot read data. :'( Ik denk hmm raar, laat ik de discdrive maar eens opendoen dan.

Ik haal Forza eruit, aan de onderkant van de dvd: een kras precies in de vorm van een circkel. :? Alsof ze een 8cm cd uit het midden van deze cd zouden snijden. Uit het niets, was namelijk nog niet zo toen deze erin ging. Daarnaast ben ik erg zuinig op alles en controleer ik zowel de dvd als de houder altijd op stof/vuiligheid voor deze erin gaat, erg frapant dus. Het rare is dat alles tot aan het laden van een race dus nog wel gewoon werkt.

Heeft iemand van jullie dit al wel eens ervaren zo'n kras en zo ja hoe was de afhandeling?

Aangezien de game nog geen week oud is ga ik in het nieuwe jaar gelijk terug naar de winkel om te kijken hoe ze dit gaan oplossen. :P
Ik denk dat dit eerder komt door de tweedehands xbox 360 die je gekocht hebt. Is zelfs bij kassa/radar wel eens een aflevering geweest over xbox 360's die cirkelvormige krassen maken op spellen. Dit waren voor zover ik weet alleen oude modellen. Ik snap dus ook niet waarom je terug zou willen gaan met je spel, het is toch niet de schuld van de winkel dat jouw xbox krassen maakt? :? Ik zou de xbox terug brengen en een andere kopen. Je spel kan je misschien nog laten repareren bij Gamemania, geloof dat die een dvd reparatie service hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:37:
[...]

Tja, dat is ook wel te verwachten. Eerlijk is het bepaald niet.
Hoop dat het averechts gaat werken. :')

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Satch schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat dit eerder komt door de tweedehands xbox 360 die je gekocht hebt. Is zelfs bij kassa/radar wel eens een aflevering geweest over xbox 360's die cirkelvormige krassen maken op spellen. Dit waren voor zover ik weet alleen oude modellen. Ik snap dus ook niet waarom je terug zou willen gaan met je spel, het is toch niet de schuld van de winkel dat jouw xbox krassen maakt? :? Ik zou de xbox terug brengen en een andere kopen. Je spel kan je misschien nog laten repareren bij Gamemania, geloof dat die een dvd reparatie service hebben.
Kern van waarheid, brutale mens heeft de halve wereld. ;) Repareren heeft geen zin, kan dan voor 15 euro net zo goed een nieuwe halen.

@uberbilly
Hij ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015

Drunk3nD3m0n

<|:-) I'm a Wizard !

als hij neerligt zouden deze krassen niet moeten kunnen veroorzaakt worden
deze krassen komen meestal tevoorschijn op Cd's bij :
- een defecte xbox
- een rechtstaande xbox
- een plotse stroomuitval
- een plotse beweging op de xbox
waar heb je deze cd / xbox gekocht als dit binnen de week is gebeurd gaan de meeste mediamarkten deze cd vergoeden het is een herkend probleem je krijgt meteen een nieuw kopie mee is bij mij al 3 keer gebeurd en zonder problemen ingewisseld

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Heb de xbox 2e hands gekocht en voor de rest geen problemen mee ondervonden. De game heb ik afgelopen donderdag gekocht. Kan er echter pas 3 januari op z'n vroegst mee terug. Ga er morgen in ieder geval even voor bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:46:
[...]

Tja, dat is ook wel te verwachten. Eerlijk is het bepaald niet.
Hoop dat het averechts gaat werken. :')
Dat zal op een paar autistische moraal ridders na geeft niemand hier genoeg om om er iets mee te doen. Die paar mensen die uit principe niet meer online gaan gamen snijden zichzelf alleen maar in hun vingers.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:59
Ik heb al (bijna) alle topic al doorgespit en ge-googled maar zoek hier nog even de bevestiging.

Al mijn dvd films zijn in video_ts geript op een nas en deze speel ik nu al via een pc mediacenter (win xp). Dit werkt gewoon goed.

Ik zat te denken om het vervangen voor een 360 zodat ik dan ook een console heb, maar (zoals hierboven gezegd) na onderzoek denk ik dat de xbox geen video_ts kan afspelen of in ieder geval het dvd menu (is noodzakelijk)

Kan iemand dit nog bevestigen want dan kan ik het project uit mijn hoofd zetten (helaas)

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 19:30
Klein_Kipje schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:03:
Ik heb al (bijna) alle topic al doorgespit en ge-googled maar zoek hier nog even de bevestiging.

Al mijn dvd films zijn in video_ts geript op een nas en deze speel ik nu al via een pc mediacenter (win xp). Dit werkt gewoon goed.

Ik zat te denken om het vervangen voor een 360 zodat ik dan ook een console heb, maar (zoals hierboven gezegd) na onderzoek denk ik dat de xbox geen video_ts kan afspelen of in ieder geval het dvd menu (is noodzakelijk)

Kan iemand dit nog bevestigen want dan kan ik het project uit mijn hoofd zetten (helaas)
Klopt.

Ik heb zelf een NAS (maar die blijft) een Xdoos 360 voor games en gewoon een PCH-200 voor de media.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 26-12-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
ja, ik heb ook nog een popcorn maar wilde eigenlijk alles vervangen voor een xbox. Ik heb ook maar 2 av ingangen en heb er al 1 nodig voor de schotel.

Jamer

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klein_Kipje schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:21:
ja, ik heb ook nog een popcorn maar wilde eigenlijk alles vervangen voor een xbox. Ik heb ook maar 2 av ingangen en heb er al 1 nodig voor de schotel.

Jamer
volgens mij moet het wel mogelijk zijn, maar zal het niet lukken met Media Center op je pc. Moet je effe google voor opzoeken. Veel formaten zal ie niet af kunnen spelen overigens, dus misschien moet je ze wel omzetten, waardoor een alternatief (mediabox oid) toch sneller werkt. Maar ik heb er zelf weinig verstand van.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Martinspire schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:37:
[...]

volgens mij moet het wel mogelijk zijn, maar zal het niet lukken met Media Center op je pc. Moet je effe google voor opzoeken. Veel formaten zal ie niet af kunnen spelen overigens, dus misschien moet je ze wel omzetten, waardoor een alternatief (mediabox oid) toch sneller werkt. Maar ik heb er zelf weinig verstand van.
Ikkuh wel en is echt de moeite niet waard. Of je zal je pc als streamer moeten blijven gebruiken. schaf gewoon een los, klein mediaplayertje erbij aan en een AV-split achtig ding. Werkt echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Ja dat zal het ook wel worden dan, ik heb gewoon "onderzocht"of het mogelijk was op de xbox en dat was dus niet zo.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:03

D4NG3R

kiwi

:)

Klein_Kipje schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:03:
De xbox-360 kan dit niet afspelen (tenzij het van een DVD zelf is). En of je met programmas als PS3Mediaserver of Tversity dit soort DVD materiaal kan transcoden betwijfel ik ook sterk..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:37:
[...]

Het totale Xbox avontuur van Microsoft is nog gewoon verlieslatend. De afgelopen tijd hebben ze wel wat winst geboekt, die met de introductie van de Xbox 3 weer als water zal verdampen. Wat dat betreft valt het "extra" geld wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
PWM schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:27:
[...]

Het totale Xbox avontuur van Microsoft is nog gewoon verlieslatend. De afgelopen tijd hebben ze wel wat winst geboekt, die met de introductie van de Xbox 3 weer als water zal verdampen. Wat dat betreft valt het "extra" geld wel mee ;)
Ongefundeerd foutieve data (informatie kunnen we het dan niet noemen he ;)) verspreiden, ik verwacht van een moderator toch wel beter...

Aangezien Microsoft geen gedetailleerde informatie verschaft, is niet te zeggen hoeveel winst ze maken met de Xbox aangezien deze ondergebracht is bij de afdeling Entertainment & Devices waaronder ook Skype en Windows Phone vallen. Aangezien ze nog zwaar aan het investeren zijn in Windows Phone en Skype net pas overgenomen is lijkt me dat de winst in deze divisie voor het grootste deel van het Xbox project komt. Volgens mij maken ze met de vele Xbox Live Gold abbonees, miljoenen verkochte Kinect sensors en enorm veel verkochte consoles en games gewoon een goede winst hoor.

Uit het jaarverslag is in ieder geval op te maken dat de inkomsten een stuk hoger liggen dan in de jaren hiervoor.
Entertainment and Devices Division
(In millions, except percentages) 2011 2010 2009 Percentage
Change 2011
Versus 2010 Percentage
Change 2010
Versus 2009
Revenue $ 8,913 $ 6,168 $ 6,416 45% (4)%
Operating income $ 1,324 $ 618 $ 351 114% 76%

Entertainment and Devices Division (“EDD”) develops and markets products and services designed to entertain and connect people. EDD offerings include the Xbox 360 entertainment platform (which includes the Xbox 360 gaming and entertainment console, Kinect for Xbox 360, Xbox 360 video games, Xbox LIVE, and Xbox 360 accessories), Mediaroom (our Internet protocol television software), and Windows Phone. In November 2010, we released Kinect for Xbox 360 and the latest version of Windows Phone.
Fiscal year 2011 compared with fiscal year 2010

EDD revenue increased primarily reflecting higher Xbox 360 platform revenue. Xbox 360 platform revenue grew $2.7 billion or 48%, led by increased volumes of Xbox 360 consoles, sales of Kinect sensors, and higher Xbox LIVE revenue. We shipped 13.7 million Xbox 360 consoles during fiscal year 2011, compared with 10.3 million Xbox 360 consoles during fiscal year 2010.

EDD operating income increased primarily reflecting revenue growth, offset in part by higher cost of revenue. Cost of revenue increased $1.8 billion or 49% primarily reflecting higher volumes of Xbox 360 consoles and Kinect sensors sold, and increased royalty costs resulting from increased sales of Xbox LIVE digital content. Research and development expenses increased $119 million or 12%, primarily reflecting higher headcount-related costs. Sales and marketing expenses grew $90 million or 12% primarily reflecting increased Xbox 360 platform marketing activities.
http://www.microsoft.com/.../discussion_analysis.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 11:06
Ben het met je eens dat PWM geen argumenten biedt voor zijn 'data'.

Echter, het is bekend dat:
- de xbox 1 nou niet bepaald een succes was
- de hardware problemen en bijbehorende reparaties een zeer grote kosten post waren

Xbox live levert natuurlijk geld op, maar deze dienst (weet even geen beter woord?) kost natuurlijk ook geld qua onderhoud.
Kinect.....tsja........ik heb zelf nog niet het idee dat het een mega succes is. Maar goed inmiddels val ik ( en dus ook mijn vrienden/kennissenkring) buiten de doelgroep (late teens & early to mid twenties......?) dus misschien is dat een foutieve aanname van mijn kant.
Het viel me wel op dat een paar maanden terug de dagaanbieding van intertoys een kinect + game voor 85 euro was (wat ik eigenlijk zag als het begin van het einde van kinect :P ), en dat deze prijs daarna nooit meer gehaald is, alleen maar de orginele prijs. Sinds kort dan de bundel met 3 games voor 100 euro.

Wel zie je veel reclame voor kinect, en krijgen de games veel shelf space.........

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 27-12-2011 14:09 . Reden: Kinect is met een n. ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:06
Sagat schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:08:
[...]Kinect.....tsja........ik heb zelf nog niet het idee dat het een mega succes is. Maar goed inmiddels val ik ( en dus ook mijn vrienden/kennissenkring) buiten de doelgroep (late teens & early to mid twenties......?) dus misschien is dat een foutieve aanname van mijn kant. [...]
Kinect is de reden waarom ik en mijn vriendin afgelopen maand de wii hebben verkocht en voor meer dan 350E aan Xbox hebben uitgegeven (Xbox 360 + Kinect + 6 spellen).
Voor de Kinect zelfs nooit overwogen om een console van meer dan 250E te kopen. Vond de wii al zo duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:31
Zijn er mensen die Fruit Ninja hebben aangeschaft en is het de MS points waard? vind het nogal duur voor een eenvoudige arcade game, maar de demo was tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik vond de demo goed maar ik koop in de toekomst The Gunstringer, en daarbij krijg je Fruit Ninja Kinect er gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 01:38
Is zeker een leuk spel, biedt genoeg uitdaging vind ik. De kinect registreert alles ook gewoon goed in die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Sagat schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:08:

Kinect.....tsja........ik heb zelf nog niet het idee dat het een mega succes is. Maar goed inmiddels val ik ( en dus ook mijn vrienden/kennissenkring) buiten de doelgroep (late teens & early to mid twenties......?) dus misschien is dat een foutieve aanname van mijn kant.
Het viel me wel op dat een paar maanden terug de dagaanbieding van intertoys een kinect + game voor 85 euro was (wat ik eigenlijk zag als het begin van het einde van kinect :P ), en dat deze prijs daarna nooit meer gehaald is, alleen maar de orginele prijs. Sinds kort dan de bundel met 3 games voor 100 euro.

Wel zie je veel reclame voor kinect, en krijgen de games veel shelf space.........
Bekijk eens hoeveel van de Xboxen in Amerika met Kinect zijn verkocht (3/4!) en je ziet dat het juist wel een megasucces is.
Xbox 360 sales totaled more than 960,000 in the U.S. last week, and more than 800,000 units were sold within a 24-hour period around Black Friday, Microsoft said. Microsoft's big week didn't stop there, either. It also sold over 750,000 Kinect sensors, both standalone and bundled with Xbox 360.
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2397034,00.asp
Microsoft zegt dat van zijn Xbox 360 assecoire, de Kinect, tien miljoen exemplaren zijn verkocht. De controller met bewegingssensor haalt daarmee het Guinness wereldrecord voor de verkoop van consumentenelectronica in een periode van 60 dagen en streeft producten van Apple voorbij.
http://www.marketingtribu...ecord-met-verkoop-kinect/
Al in maart 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup in de VS gaat het prima. Vooral Dance Central is echt een systemseller. Kinect Sports doet het volgens mij ook wel aardig (1 en 2).
Verder is het voor kinderen erg leuk. Kinect Adventures, recent is ook Sesam Street once upon a monster en Disneyland Adventures (niet verwarren met die andere disney kinect game, die is niet tof).

Al met al dus best aardig. Volgens mij doet ie het beter dan de PS Move en ook (sinds hij uit is) beter dan de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kinect is een heel stuk verbeterd qua games, ik heb het voor het laatst vorig jaar met kerst gedaan, waarna mijn xbox stuk ging. Nu heb ik afgelopen kerst weer een nieuwe xbox en een paar kinect demotjes gedownload en het is allemaal een stuk beter en leuker te spelen.

Ik weet trouwens niet of dit hier thuishoord, maar ik zit te twijfelen tussen Forza 3 of 4, ik lees soms dat Forza 4 minder leuk is om te spelen dan 3, en gezien hij nu natuurlijk ook duurder is... Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 08:09

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik zou zeker voor 4 gaan. Ik heb ze beiden en de career van 3 is echt heul saai.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 13-10 22:57
Live lijkt er uit te liggen, of is het een lokaal probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Schweino schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:48:
Live lijkt er uit te liggen, of is het een lokaal probleem?
Zie: http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-live-status

Werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Meteen even gecheckt en hier werkt alles:
Xbox Live-status
Zune Actief en werkend
XBOX LIVE Service Actief en werkend
Account Actief en werkend
XBOX LIVE Marketplace Actief en werkend
Matchmaking Actief en werkend
Apps-status
MUZU.TV Actief
YouTube Actief
Dailymotion Actief
Router misschien een keer resetten dat die iets blokkeert wat niet hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 13-10 22:57
Router reset heeft geholpen, dank voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
@kinect.......

I stand corrected! Zit zelf ook te overwegen om het voor mijn kids te kopen (en fruit ninja op de iphone vond ik zelf ook wel grappig O-) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:31
Heeft iemand nog een goede aanbieding gezien? Ik zag laatst dat de PS3 met wat spullen eigenlijk alweer hetzelfde kost, dus ik hoopte dat er na de kerst nog wel een goede aanbieding zou zijn. Wil er tussen nu en 2 weken ongeveer toch wel eentje gaan halen :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:27:
@kinect.......

I stand corrected! Zit zelf ook te overwegen om het voor mijn kids te kopen (en fruit ninja op de iphone vond ik zelf ook wel grappig O-) )
Waar je rekening mee moet houden is dat de houdbaarheid van de games nogal laag liggen. Ze zijn vaak wel leuk om te doen, maar hebben niet veel op het lijf waardoor je er nogal snel op uitgekeken kan raken. Er zijn enkele spellen die wel wat langer leuk zijn (Kinect Sports of Dance Central bv), maar dat hangt ook een beetje af van welke types je leuk vind en moet hoeveel je het speelt. Ook de leeftijd kan meehelpen. Je moet het vooral voor kinderen aanschaffen, al kan het ook leuk zijn om een avondje met studenten/ouderen te doen (maar denk niet dat je daar maanden mee zoet zult zijn).

Vaak is het slim om op zoek te gaan naar 2e hands of goedkope aanbiedingen. De eerste batch games (kinect launchgames) zijn nu aardig goedkoop dus dat kan wel leuk zijn.

Kinect kan een reden zijn om voor de 360 te kiezen want er zijn nog zoveel meer goede games voor te krijgen (helaas niet allemaal kinect, maar dan heb je in ieder geval al een console staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Err weet niet in hoeverre het allemaal aan mij gericht was, maar ik heb al een 360. Gebruik hem echter maar zeer sporadisch. Mijn zoon en dochter werken in ploegen diensten om ons dag en nacht bezig te houden zeg maar ;)

Mijn zoontje is nu 3.5 en hoewel ik hem liever niet te hard richting videogames wil sturen, lijkt me kinect wel erg leuk voor hem. Mijn dochter is nog te klein, maar ik verwacht dat die het ook wel leuk zal vinden tzt.
Als je die bundel voor 100 euro koopt en dan gelijk ook klaar bent (ik heb nog een oudere non slim 360) en dan ook 3 spellen hebt lijkt me dat een mooi start punt, de andere games komen dan later wel (en ik ben groot van engelse en aziatische webshops, dus het geld voor extra spellen valt dan meestal ook wel mee)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik kom momenteel ook niet op Live...
Netwerk test geeft aan dat ik wel met network/internet verbonden ben, maar Live kan die niet bereiken...En dat terwijl het gisteren nog werkte...Alle services zijn up volgens de status pagina, en mijn router heb ik al een reboot gegeven.

Schiet mij maar lek :'( Dacht even leuk uurtje te kunnen gamen. Ben nu al half uur bezig om van alles te proberen. Probeer het morgen wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleQ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:03:
Ik kom momenteel ook niet op Live...
Netwerk test geeft aan dat ik wel met network/internet verbonden ben, maar Live kan die niet bereiken...En dat terwijl het gisteren nog werkte...Alle services zijn up volgens de status pagina, en mijn router heb ik al een reboot gegeven.

Schiet mij maar lek :'( Dacht even leuk uurtje te kunnen gamen. Ben nu al half uur bezig om van alles te proberen. Probeer het morgen wel weer
Vandaag heb ik ook problemen. Eerst in een party gaan zitten voordat ik een game opstart helpt wel om de verbinding heel te houden. Had het een tijdje terug ook al

Verwijderd

Die netwerk status pagina van live werkt volgens mij niet echt. Heb al vaker gehad dat hij zegt dat een specifiek iets online is terwijl ik er echt niet op kan komen. Gebeurt niet vaak overigens, zeg 1-2 keer per jaar max. Vorige keer nog toen youtube en dat muze.tv ofzoiets gelanceerd was. Waren wel up volgens de status maar ik kon er niet op (overbelast?). Dus ja, ik kijk er maar niet meer naar, schiet je toch niks mee op.
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:47:
Die netwerk status pagina van live werkt volgens mij niet echt. Heb al vaker gehad dat hij zegt dat een specifiek iets online is terwijl ik er echt niet op kan komen. Gebeurt niet vaak overigens, zeg 1-2 keer per jaar max. Vorige keer nog toen youtube en dat muze.tv ofzoiets gelanceerd was. Waren wel up volgens de status maar ik kon er niet op (overbelast?). Dus ja, ik kijk er maar niet meer naar, schiet je toch niks mee op.
Mja ze updaten hem vaak veel te laat. Soms is er effe een half uur een probleem en dan zie je gewoon geen verschil. Pas bij grotere problemen (of als het meer mensen treft) veranderd ie wel. Ik zou me er niet blind op staren.

Helpt overigens vaak wel door de router effe te resetten.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:04
Er waren ook wat problemen met Live toch? Vlak voor het kerstweekend zei MS dat ze die in onderzoek hadden. Sommige mensen konden opeens niet meer inloggen. Zelfs nergens last van gehad, maar denk dat als je zon geval ben dat je ook niks aan de statuspagina heb...

router resetten is iig altijd het eerste wat je moet proberen bij problemen. Al is het maar om dat uit te sluiten :P

[ Voor 18% gewijzigd door KingKoning op 29-12-2011 09:55 ]

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb helemaal geen last gehad van disconnects en andere problemen gisteren.
Had er 2de kerstdag last van.
Alles nagekeken, was al weer bang dat iemand de kabel had geraakt :X , maar alles was in orde, alleen dus niet kunnen inloggen bij live.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Rockvee2
  • Niet online
Krijg je ook een specifieke foutmelding?

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Misschien weet iemand het antwoord, voordat ik het vanavond uit ga proberen :+

Mijn beamer heeft alleen een vga ingang, dus moet ik een verlengkabel kopen. Maar, ik heb nog een HDMI>DVI liggen van behoorlijke lengte. Kan ik die gebruiken met zo'n DVI<>VGA blokje die bij een videokaart zit?

Zo niet, moet ik dan een versterker ertussen hangen, of een degelijke kabel gebruiken, of allebij? Het gaat om 15 meter

• Rev!
  • Niet online
Ik heb nog 2 20GB hdd's liggen waar ik niks meer mee kan. Ik vroeg me alleen af dat zodra je deze op een andere Xbox aansluit of je dan kan inloggen met mijn live account? Of word die niet op de HDD opgeslagen? Ik wil ze verkopen namelijk.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Rev! schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:06:
Ik heb nog 2 20GB hdd's liggen waar ik niks meer mee kan. Ik vroeg me alleen af dat zodra je deze op een andere Xbox aansluit of je dan kan inloggen met mijn live account? Of word die niet op de HDD opgeslagen? Ik wil ze verkopen namelijk.
Voor de zekerheid zou ik ze formatteren. Even aan je xbox hangen, Settings, Storage en dan Format
Dan weet je zeker dat niemand op een eventueel opgeslagen account kan inloggen.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Mikayu schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:57:
Misschien weet iemand het antwoord, voordat ik het vanavond uit ga proberen :+

Mijn beamer heeft alleen een vga ingang, dus moet ik een verlengkabel kopen. Maar, ik heb nog een HDMI>DVI liggen van behoorlijke lengte. Kan ik die gebruiken met zo'n DVI<>VGA blokje die bij een videokaart zit?

Zo niet, moet ik dan een versterker ertussen hangen, of een degelijke kabel gebruiken, of allebij? Het gaat om 15 meter
Gaat per definitie niet werken. HDMI geeft geen analoog signaal mee waar DVI uit een pc dat wel doet. VGA is immers een analoog signaal.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Om nog even terug te komen op mijn niet kunnen verbinden met Live gisteravond...
Na 45minuten dacht ik, ik probeer het nog een keertje...En zowaar, het werkte :-) Kon alles weer doen, zonder dat ik iets veranderd had. Zal wel een hikje ergens geweest zijn.

• Mikayu

Mikayu

.srt

R420R schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:21:
[...]

Gaat per definitie niet werken. HDMI geeft geen analoog signaal mee waar DVI uit een pc dat wel doet. VGA is immers een analoog signaal.
Thx, hoef ik het niet te proberen ook. :)
Jammer dat de xbox geen digital (coax) audio heeft, dan had ik hem naast de beamer gehangen.
Dan maar de kerstbonus spenderen aan een stukje vga kabel

• Rev!
  • Niet online
Mikayu schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:11:
[...]

Voor de zekerheid zou ik ze formatteren. Even aan je xbox hangen, Settings, Storage en dan Format
Dan weet je zeker dat niemand op een eventueel opgeslagen account kan inloggen.
Dat is het probleem dus een beetje, ik heb nu een slim waar ze niet aan kunnnen, en me beide oude xbox'en zijn kapot. Ik ken nog wel een paar mensen met een oude... dan moet ik het daar maar een keer doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Rev! op 29-12-2011 17:30 ]

Verwijderd

Heb nu twee HDMI kabels lopen. 1 naar mijn monitor en 1 naar de TV. Zo kan ik mooi op twee schermen spelen zonder een 2e Xbox nodig te hebben. (Niet tegelijk uiteraad.) Kan het kwaad om:

1) Steeds HDMI kabels uit de box te trekken om te wisselen
2) Dit te doen terwijl de Xbox aan staat.

Snap dat het slijtage aan de HDMI poort van de Xbox gaat opleveren maar ik ben meer benieuwd naar eventueel schadelijke effecten op de interne shizzle. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gevoelsmatig zeg ik dat het me niet jofel lijkt om de kabel te wisselen terwijl de xbox aan staat. Kun je dan niet beter voor 2 tientjes een HDMi switch ertussen zetten? Hoef je ook niet steeds te klooien met die kabels :)

Deze bvb: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-087350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Nee dat is een switch. Hij heeft een splitter nodig met 1 ingang en twee uitgangen !

Meer hier: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Hdmi+splitter

[ Voor 30% gewijzigd door RedBaret op 30-12-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
RedBaret schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:52:
Nee dat is een switch. Hij heeft een splitter nodig met 1 ingang en twee uitgangen !

Meer hier: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Hdmi+splitter
De Aten staat soms op marktplaats voor een euro of 10. Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

ik heb deze er tussen hangen kost geen f'ck:
www.ebay.com/itm/HDMI-Mal...ain_0&hash=item2c5fa8df20

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mikayu schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:28:
[...]

Thx, hoef ik het niet te proberen ook. :)
Jammer dat de xbox geen digital (coax) audio heeft, dan had ik hem naast de beamer gehangen.
Dan maar de kerstbonus spenderen aan een stukje vga kabel
de xbox vga kabel heeft vga+optisch. die heb ik hier liggen, maar gebruik ik niet. mijn beamer heeft wél hdmi. daarbij hangt er een receiver tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

418O2 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 01:35:
[...]

de xbox vga kabel heeft vga+optisch. die heb ik hier liggen, maar gebruik ik niet. mijn beamer heeft wél hdmi. daarbij hangt er een receiver tussen.
Deze kabel heb ik ook en wel in gebruik. Hij staat nu in de tv meubel met vga naar de tv en geluid via optisch naar receiver (direct uit de slim zelf maar dat maakt niet uit). Het zou mooi zijn als alles kon blijven staan en dan deze kabel netjes naar de beamer toe werken. Dat moet wel werken met een koppelstukje ertussen. Voor zo'n professionele stuk van 15m betaal ik 100 euri's, dat heeft die beamer mij ook gekost.

Edit: of deze goedkopere belkin

[ Voor 5% gewijzigd door Mikayu op 30-12-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Deze week een paar leuke spellen voor heel weinig op de kop weten te tikken: Dantes Inferno en Enslaved Odyssey to the West.

Beide erg leuk, maar mijn voorkeur gaat uit naar Enslaved omdat dat meer in de richting van acrobatische toeren en wat vechten is, terwijl Dantes Inferno voor button-bashen blijft met af en toe wat frustrerende platformelementen (sommige dingen 10x proberen en dan de 11e keer lukt het ineens wel, zonder dat je het idee hebt dat je iets anders doet).

Ik vermaak me de komende tijd wel weer. Helemaal met het frustrerende Comic Jumper die ik ook nog moet gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
EcoR schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:33:
Deze week een paar leuke spellen voor heel weinig op de kop weten te tikken: Dantes Inferno en Enslaved Odyssey to the West.
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
shoot.
En wat is goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
5 per spel, kwam bij Dantes Inferno nog wel verzendkosten bij, maar volgens mij nog steeds niet duur.

Overigens bij Dentes Inferno vind ik af en toe de besturing echt enorm bagger. Omdat je geen invloed hebt op het camerastandpunt en de camera af en toe ineens 180 graden draait, wil ik nog wel eens compleet de verkeerde kant op hollen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kluutmaran schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:42:
[...]

Ongefundeerd foutieve data (informatie kunnen we het dan niet noemen he ;)) verspreiden, ik verwacht van een moderator toch wel beter...

Aangezien Microsoft geen gedetailleerde informatie verschaft, is niet te zeggen hoeveel winst ze maken met de Xbox aangezien deze ondergebracht is bij de afdeling Entertainment & Devices waaronder ook Skype en Windows Phone vallen. Aangezien ze nog zwaar aan het investeren zijn in Windows Phone en Skype net pas overgenomen is lijkt me dat de winst in deze divisie voor het grootste deel van het Xbox project komt. Volgens mij maken ze met de vele Xbox Live Gold abbonees, miljoenen verkochte Kinect sensors en enorm veel verkochte consoles en games gewoon een goede winst hoor.

Uit het jaarverslag is in ieder geval op te maken dat de inkomsten een stuk hoger liggen dan in de jaren hiervoor.

[...]

http://www.microsoft.com/.../discussion_analysis.html
Beetje late reactie, ik had die van jou gemist :)

De reden dat ik er geen bron bij zette, was omdat deze imho duidelijk was, dat is namelijk ook dezelfde bron als jij aanhaalt ;)

Ik spreek expliciet over het totale project. Als je de jaarcijfers van de afgelopen 10 jaar erbij pakt, is dat ook wel te zien. Je ziet bij zowel de Xbox 1 als de 360 dat er flinke verliezen worden gemaakt in de eerste 3 jaar, waarna de console een tijdje winst gaat maken. De aanloopkosten en introductiekosten van de Xbox 3 zullen echter weer massaal zijn, waardoor de eerder gemaakte winsten weer verdampen.

Onder de streep blijft er geen winst over. Gelukkig voor Microsoft zijn de fiscale jaren 10 en 11 winstgevend geweest voor Xbox (en 09 in evenwicht), zodat de rust bewaard blijft, maar dat is weer stilte voor de storm.

Ik heb de afgelopen 12 jaar alle jaarverslagen van Microsoft gelezen, en ben ook bij elke kwartaalreview met investeerders (virtueel) aanwezig geweest, 48 keer in totaal. Ik ken de cijfers van Microsoft goed over alle divisies.

Microsoft heeft wat dat betreft ook de juiste keuze gemaakt met een Gold abo, om kosten te drukken. Bij Sony slaan ze zichzelf nog steeds voor hun hoofd dat ze dat niet gedaan hebben, maar met de Playstation 4 zal dat ongetwijfeld ook geïntroduceerd worden.

Anyhow: Microsoft is nooit geïnteresseerd geweest in de gamemarkt an sich, maar wilde de Xbox gebruiken om de woonkamer te veroveren. Je ziet dat nu ook steeds meer terug in services die geboden worden. Wat dat betreft lijkt de strategie die 10 jaar geleden werd uitgestippeld wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:00:
Gevoelsmatig zeg ik dat het me niet jofel lijkt om de kabel te wisselen terwijl de xbox aan staat. Kun je dan niet beter voor 2 tientjes een HDMi switch ertussen zetten? Hoef je ook niet steeds te klooien met die kabels :)
Dank voor jullie reacties. Dat is inderdaad een handige en voordelige optie. :) (Mooie van splitten is dat ik op twee schermen tegelijk kan spelen. Kan handig zijn tijdens het koffie zetten. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PWM volgens mij is dat nu ook de reden dat ze de opvolger nog niet hebben uitgebracht en ervoor gekozen hebben om de Kinect met de huidige console uit te geven (om wat meer te kunnen rekken). Ontwikkeling van een nieuwe console kost gewoon veel geld en daardoor loopt het grafisch nu wat achter op de pc (al vind ik het nog best meevallen als je kijkt naar crysis 2, la noire of battlefield 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
De Xbox 1 was pure investering om marktaandeel te veroveren in een hele moeilijke markt om te betreden / er te blijven (zie SEGA, Philips, Atari en Sega). Dus dat die console verlies ging lijden was te verwachten. De Xbox 360 is een ander verhaal aangezien deze moet aantonen dat er winst te behalen valt in deze markt. Waarbij de volgende generaties voor een constante stroom van inkomsten moet zorgen door de gold abbo's, de content die verkocht wordt (van films en series tot Arcade games) en de accessoires waarbij alleen het eerste jaar de console met verlies verkocht zal worden. In deze steeds groter wordende markt is enorm veel geld te verdienen en je hebt maar 2 concurrenten waar je de markt mee hoeft te delen. Ik verwacht dan ook dat Microsoft de investeringen in het hele project dubbel en dwars terug gaat verdienen.

Dat Microsoft zich niet interesseert voor de gamemarkt ben ik het niet geheel mee eens, ondanks dat het veroveren van de huiskamer zeker 1 van de redenen is geweest om dit project te starten. Je ziet nu aan Google en Apple dat ze ook een apparaat aan de tv willen aansluiten om een totaalbeleving te creëren, dwz telefoon, pc/tablet en tv allemaal met elkaar laten samenwerken, waarbij verkopen in het ene segment zorgen voor betere verkopen in het andere. Op mijn Windows Phone verder gaan met het spelletje dat je op je Xbox speelde, of een film verder kijken op je tablet die je op je Xbox gestart bent zie ik als consument zeker zitten. Dat Microsoft hier 10 jaar geleden al op inspeelde is een erg knappe visie.

Maar Microsoft is zeker ook wel geïnteresseerd in de gaming markt die waarschijnlijk groter wordt dan de film markt. Ze maken niet voor niets zoveel reclame op het gaming vlak en zo weinig voor de overige functies van het apparaat. Daarin zie je een duidelijk verschil met Sony die de PS3 neerzetten als 'it only does everything'. Wel een disclaimer dat ik me hierbij alleen baseer op Nederlandse reclames en niet Amerikaanse waar ze met o.a. Netflix de consument meer bieden dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinspire schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:39:
@PWM volgens mij is dat nu ook de reden dat ze de opvolger nog niet hebben uitgebracht en ervoor gekozen hebben om de Kinect met de huidige console uit te geven (om wat meer te kunnen rekken). Ontwikkeling van een nieuwe console kost gewoon veel geld en daardoor loopt het grafisch nu wat achter op de pc (al vind ik het nog best meevallen als je kijkt naar crysis 2, la noire of battlefield 3).
Ik ben net begonnen met Saints Row 3 op de PC en dat ziet er op een GTX570 toch wel erg veel beter uit als de 360 variant hoor. Ik heb het ding aan m'n TV gehangen en m'n Xbox controller aangesloten. Voelt bijna alsof ik op de opvolger van de 360 zit te spelen :P

Veel console ports zijn echter gewoon slecht maar ik merk wel dat er dit jaar wel een paar goede tussen zitten; Deus EX:HR, Batman: AC en SR3 zien er echt top uit en spelen erg fijn met een controller :)

Ook Indie games als Trine 2 laten wel erg duidelijk het krachtsverschil zien nu. Ik hoop echt dat men binnenkort de opvolger voor de 360 aankondigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:53:
[...]

Ik ben net begonnen met Saints Row 3 op de PC en dat ziet er op een GTX570 toch wel erg veel beter uit als de 360 variant hoor. Ik heb het ding aan m'n TV gehangen en m'n Xbox controller aangesloten. Voelt bijna alsof ik op de opvolger van de 360 zit te spelen :P

Veel console ports zijn echter gewoon slecht maar ik merk wel dat er dit jaar wel een paar goede tussen zitten; Deus EX:HR, Batman: AC en SR3 zien er echt top uit en spelen erg fijn met een controller :)

Ook Indie games als Trine 2 laten wel erg duidelijk het krachtsverschil zien nu. Ik hoop echt dat men binnenkort de opvolger voor de 360 aankondigt.
Ik zeg ook niet dat het niet beter kan, maar als je puur naar de grafische pracht kijkt en dat vergelijkt met normale hardware, dan pushen ze er toch erg mooie beelden uit. Ook los van pc's ziet het er prima uit met veel detail (gezichten van la noire of de combinatie van graphics met physics in bf3). Tuurlijk, het kan beter. Mijn pc doet bf3 ook op ultra met hoge resolutie en draait dan nog stabiel, maar dat wil niet zeggen dat de 360 versie lelijk is.

Ik hoop overigens ook dat ze dit jaar een nieuwe console aan gaan kondigen, maar voorlopig kunnen gamemakers nog wel vooruit met de huidige hardware. Hoe meer detail er kan in een game, hoe meer tijd men nodig heeft om een level te bouwen. Waar eerst levels nog werden gemaakt door 1 persoon in een beperkte tijd (bv 1 week of 1 maand) zijn er nu tientallen mensen bezig met kleine stukjes uit een level (soms wel vele uren/dagen per vierkante meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinspire schreef op zondag 01 januari 2012 @ 02:30:
[...]

Ik zeg ook niet dat het niet beter kan, maar als je puur naar de grafische pracht kijkt en dat vergelijkt met normale hardware, dan pushen ze er toch erg mooie beelden uit. Ook los van pc's ziet het er prima uit met veel detail (gezichten van la noire of de combinatie van graphics met physics in bf3). Tuurlijk, het kan beter. Mijn pc doet bf3 ook op ultra met hoge resolutie en draait dan nog stabiel, maar dat wil niet zeggen dat de 360 versie lelijk is.

Ik hoop overigens ook dat ze dit jaar een nieuwe console aan gaan kondigen, maar voorlopig kunnen gamemakers nog wel vooruit met de huidige hardware. Hoe meer detail er kan in een game, hoe meer tijd men nodig heeft om een level te bouwen. Waar eerst levels nog werden gemaakt door 1 persoon in een beperkte tijd (bv 1 week of 1 maand) zijn er nu tientallen mensen bezig met kleine stukjes uit een level (soms wel vele uren/dagen per vierkante meter).
Zeker, ik kan ook nog steeds onder de indruk zijn van wat men uit de 360 weet te persen. Skyrim ziet er erg goed uit, evenals Dead Space 2. Vorig jaar was ik nog onder de indruk van de Shadow Broker DLC voor Mass Effect 2. Maar je merkt wel dat dit toch wel het maximale is wat men eruit kan persen. De console kan ook zeker nog wel een jaar mee, gemakkelijk. Maar nu ATI met de 7000 serie en nVidia dadelijk met de 600 serie op de proppen komt, vind ik het verschil tussen console en PC langzaam aan te groot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een dikke week tot de CES, ben benieuwd !! :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Kun je elke willekeurige 802.11(a/b/g/n) usb stick gebruiken om wireless internet te krijgen op je Xbox 360? Of zijn er maar een paar die werken of werkt enkel en alleen een officiële dongle? en maakt het dan nog uit welke Xbox je hebt?

Ik meende zoiets gelezen te hebben namelijk maar kan het niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij darksiders had ik het gevoel alsof ze ook tegen de max aanzaten. Of ze moeten denk dat ik stom ben. Maar er ging van alles kapot achter me. Tunnels die instorten, wegen die openbreekte, dingen die omvallen alles zodat er weer minder lvl onthouden hoefde te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35

BM

Moderator Spielerij
justifire schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:06:
Nog een dikke week tot de CES, ben benieuwd !! :)
Ik zou d'r niet al te veel van verwachten. Naar veluid is het de laatste keer dat MS op de CES staat, en zouden ze enkel een overzicht geven van wat er al op stapel staat.

Persoonlijk verwacht ik iig nauwelijks nieuws rondom de Xbox, de E3 lijkt me daar een logischere plek voor eigenlijk.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:23:
Even een vraagje. Kun je elke willekeurige 802.11(a/b/g/n) usb stick gebruiken om wireless internet te krijgen op je Xbox 360? Of zijn er maar een paar die werken of werkt enkel en alleen een officiële dongle? en maakt het dan nog uit welke Xbox je hebt?

Voor zover ik weet kun je alleen met de officiële dongel van Microsoft wireless. Model Xbox maakt niet uit, werkt van Arcade tot Elite, en de nieuwe versie heeft het ingebouwd dacht ik. Via MP en Ebay kun je hem nog wel eens goedkoop vinden, nieuw zijn die dingen veel te duur voor wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

De Xbox 360 S heeft het ingebouwd, en voor de prijs wat ze voor die officiële durven te vragen (anderen werken niet) kan je bijna een 360 S kopen :+

[ Voor 7% gewijzigd door MeltedForest op 03-01-2012 08:41 . Reden: Prijs gelinkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt 2 keuzes:
1. Officiele dongle (eerste type, of vernieuwde type met N)
2. Draadloos routertje naast je xbox en daarvandaan gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 06:58:
[...]

Ik zou d'r niet al te veel van verwachten. Naar veluid is het de laatste keer dat MS op de CES staat, en zouden ze enkel een overzicht geven van wat er al op stapel staat.

Persoonlijk verwacht ik iig nauwelijks nieuws rondom de Xbox, de E3 lijkt me daar een logischere plek voor eigenlijk.
Ach zoveel geruchten....
Ik hoop toch op de aankondiging van de X720
We zullen zien volgende week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Laat hoe dan ook die X720 maar snel komen, misschien dat deze wel normaal te gebruiken is als media extender
Het browsen door menu's gaat zo vreselijk traag dat ik er aan zit te denken om mijn hele pc achter de tv neer te zetten. Nu moet ik zowat een minuut wachten tot de guide in beeld komt :z
Als je eenmaal aan het kijken bent dan loopt het wel. Behalve RTL8 HD, dat blijft vreemd genoeg een dia show.
Edit: Animaties en geluiden uitzetten gaat al wat vlotter :)

Hopelijk krijgen ze ook een license voor de gangbare formaten

[ Voor 6% gewijzigd door Mikayu op 03-01-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

justifire schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:28:
[...]
Je hebt 2 keuzes:
1. Officiele dongle (eerste type, of vernieuwde type met N)
2. Draadloos routertje naast je xbox en daarvandaan gaan werken
Of keuze 3, en die kost niks als je een laptop hebt: Je maakt een netwerkbrug en doet een internetkabel tussen je xbox en je laptop. De laptop zorgt dan voor internet op je xbox :) Simpele instructies vind je wel op youtube 'xbox bridge'

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een vechtspel gespeeld bij iemand anders en ik was weer helemaal vergeten hoe ruk die xboxcontrollers zijn.
Wat is een goed/goedkoop alternatief op de normale controller (die je kreeg bij je jasper of die ene daarvoor)?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Mad catz fight pad vind ik zelf het fijnste alternatief, echter kost toch al gauw 4 tientjes. Soms komt ie voorbij bij amazon of zavvi voor minder (2 a 3) tientjes.

Je kan ook kijken of je ergens nog zo'n tekken/wireless joystick bundel kan vinden, die waren erg goedkoop toen ze gedumped werden, maar ik zie ze ook bijna niet meer tegenwoordig.
Stick schijnt niet super te zijn, maar je kan er redelijk mee spelen imho (een goede stick kost je minimaal 100-120 euro, dus het kan ook bijna niet anders).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
NeoMe schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:20:
[...]

Of keuze 3, en die kost niks als je een laptop hebt: Je maakt een netwerkbrug en doet een internetkabel tussen je xbox en je laptop. De laptop zorgt dan voor internet op je xbox :) Simpele instructies vind je wel op youtube 'xbox bridge'
Maar dan moet je pc/laptop altijd aan staan als je wil gamen.

Voor 20 euro heb je een router/AP die het ook kan fiksen voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heb net nieuwe TV gehaald. De 360 had ik op mijn oude TV altijd via DVI, maar wilde nu maar eens HDMI gebruiken. En ja hoor, ik trapte ook in de HDMI/Optical val, dat past niet :+

Ik zoeken naar die adapter, 30,-, zonde. Even de AV hack bekeken op Youtube: Dat ging ik maar eens doen. Ik de bak met kabels in, en trek er een 360 kabel uit om die maar eens te proberen. Schoevendraaier erbij, ik bekijk die kabel eens: Is het de HDMI/Optical Adapter die blijkbaar bij mijn Elite zat :+ Nooit begrepen wat ik met dat gekke ding moest, dus in een bak gegooid :p Scheelt weer 30,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik gebruik nog altijd de Component kabel van de oude 360 bij mijn 360 Slim omdat ik maar 2 HDMI poorten heb op mijn TV. Werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PWM schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:06:
Heb net nieuwe TV gehaald. De 360 had ik op mijn oude TV altijd via DVI, maar wilde nu maar eens HDMI gebruiken. En ja hoor, ik trapte ook in de HDMI/Optical val, dat past niet :+

Ik zoeken naar die adapter, 30,-, zonde. Even de AV hack bekeken op Youtube: Dat ging ik maar eens doen. Ik de bak met kabels in, en trek er een 360 kabel uit om die maar eens te proberen. Schoevendraaier erbij, ik bekijk die kabel eens: Is het de HDMI/Optical Adapter die blijkbaar bij mijn Elite zat :+ Nooit begrepen wat ik met dat gekke ding moest, dus in een bak gegooid :p Scheelt weer 30,-.
Op V&A een gevraagd ad plaatsen voor 5 Euro en je wordt ermee doodgegooid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 07:21
Gisteren de film Real Steel gekeken. Op het einde een reclame band van de 720.

Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/news/2011/real_steel_xbox_720.jpg

Ben benieuwd wanneer die officieel word aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Was al een tijdje bekend dat "het logo" van de xbox 720 in die film voorkwam. Maar het slaat natuurlijk nergens op: het is precies hetzelfde logo qua vormgeving als de xbox 360, behalve dat de cijfertjes anders zijn. Desalniettemin verwacht ik bij de E3 wel een aankondiging. Met een gebrek aan exclusives (afgezien van alle kinect meuk: vorig jaar gears en forza, dit jaar alleen halo :S ) lijkt het er toch wel op te duidden dat de ontwikkelaars bezig zijn voor de next gen xbox console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ach, zolang ze dat ding 100% Backwards Compatible maken (incl. alle kinect meuk) koop ik hem wel op dag 1.
Pagina: 1 ... 37 ... 64 Laatste