Afgelopen week dus die XBOX360 gekocht, ben een fervent PS3 speler dus is wel even wennen. Gelijk wat "nieuwe" games gescoord bij de MediaMarkt. Aangezien ik GT5 niet heb gekocht voor de PS3 omdat ik tegenvallers hoorde nu gegaan voor Forza 3 Ultimate Collection, aangezien alles daar lovend over is. En ik moet eerlijk bekennen, wat een game! Hooked from the beginning.
Nu komt het dus, aantal uur forza gespeeld verdeeld over aantal dagen. Maximaal aantal uren bij elkaar zal niet meer dan 5 zijn. Gisterenavond einde van de avond nog even Forza doen, race gereden, prima. Bij het laden van de volgende race slaat de xbox echter vast. Kan gebeuren natuurlijk, dus ik netjes overnieuw opstarten. Weer bij het laden van die race de xbox vast.
Het zal wel, ik zie morgen wel weer. Vandaag Forza niet opgestart, maar besloten deze direct naar de hdd te laten installeren. Op 17% een error: disc is dirty or scratched, cannot read data.

Ik denk hmm raar, laat ik de discdrive maar eens opendoen dan.
Ik haal Forza eruit, aan de onderkant van de dvd: een kras precies in de vorm van een circkel.

Alsof ze een 8cm cd uit het midden van deze cd zouden snijden. Uit het niets, was namelijk nog niet zo toen deze erin ging. Daarnaast ben ik erg zuinig op alles en controleer ik zowel de dvd als de houder altijd op stof/vuiligheid voor deze erin gaat, erg frapant dus. Het rare is dat alles tot aan het laden van een race dus nog wel gewoon werkt.
Heeft iemand van jullie dit al wel eens ervaren zo'n kras en zo ja hoe was de afhandeling?
Aangezien de game nog geen week oud is ga ik in het nieuwe jaar gelijk terug naar de winkel om te kijken hoe ze dit gaan oplossen.
My middle finger salutes you.