AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Sony biedt niet hetzelfde aan als Microsoft, en waarom is je console meer privésfeer dan een webpagina bezoeken, naar de bios gaan of een sportwedstrijd op de bank kijken? Ik hou ook niet van reclame maar zo principieel doen om iets wat je overal in je leven is is een beetje hypocriet.FullThrottle schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:07:
Dat is natuurlijk een drogreden. Als Sony zonder reclame en zonder kosten hetzelfde bied als MS met kosten dan lijkt mij dat reclame helemaal niet nodig is om de kosten te drukken. Het is niet zo dat je voor die reclame iets terug krijgt. Het hele principe dat je het normaal moet vinden dat je geconfronteerd word met reclame in je privesfeer vind ik fout. Wanneer je meteen maar accepteert dat iets part of life is dan kan je nergens meer kritiek op hebben.
Stuur Microsoft een nette mail met een verhaal dat je het er niet mee eens bent want door hier je verhaal te houden verander je er niks aan.
Ik zou niet weten wat er aan mijn stelling hypocriet is. De manier waarop MS reclame pusht op de Xbox is hetgeen me enorm stoort. Vooral dat je eigen content slechts 25% van de beschikbare ruimte krijgt vind ik ronduit beschamend en storend.
T.o.v. de voorbeelden die je aanhaalt zijn er wel degelijk een paar fundamentele verschillen. Ik kan er voor kiezen om wel of niet naar de bios of sportevenement te gaan en ik weet wat ik aan reclame ongeveer kan verwachten. De Xbox heb ik echter al gekocht en staat al thuis, elke keer wanneer ik het apparaat wil gebruiken word ik geconfronteerd met ongewenste reclame. Bovendien als ik naar de bios ga en ik krijg ineens een uur reclame voor mijn kiezen,.. ja dan zal ik ook op mijn achterpoten staan. Jij niet dan? Het fundementele verschil is dat ik een keuze heb om er wel of niet mee geconfronteerd te worden. Bij de Xbox heb ik vanaf nu de keuze tussen wel of niet meer gebruiken.
Ook je vergelijking met webpagina's bezoeken gaat niet op. De meeste webpagina's verlenen je gratis een dienst (bijv. informatie verstrekken) en daar staat tegenover dat je met enige reclame geconfronteerd word. Dat is niet onredelijk. Maar bezoek jij veel webpagina's met slechts 25% inhoud is en 75% reclame? (tenzij je er speciaal naar zoekt omdat je in een product geintresseerd bent) Ik niet.
Natuurlijk zal ik dat doen. Bovendien heb ik (en vele met mij) mijn ongenoegen in de beta periode al geuit. Microsoft heeft daar echter helemaal niets mee gedaan en als er genoeg mensen zijn die net als ik protest aantekenen dan acht ik de kans veel groter dat er wat bereikt word.Stuur Microsoft een nette mail met een verhaal dat je het er niet mee eens bent want door hier je verhaal te houden verander je er niks aan.
Natuurlijk hoef je het niet met me eens te zijn. Weet je, als MS een klein hoekje had toegevoegd met wat relevante reclame dan was ik er niet over gevallen. Echter de Xbox veranderen in een Adbox waarbij zoals ik al aangaf 75% van de ruimte voor reclame word gebruikt en usercontent volledig ondergeschikt is,.... dat vind ik onacceptabel. De hele opbouw van de nieuwe interface wekt de indruk dat die is gemaakt om de gebruiker maar zoveel als mogelijk is met reclame te kunnen confronteren.
[ Voor 4% gewijzigd door FullThrottle op 12-12-2011 20:43 ]
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Doen ze niet. Xbox Live is vele malen betrouwbaarder en sneller dan PSN. Maar ik snap je punt. Je wil geen reclame bij diensten waarvoor je betaalt. Zoals je televisie abbonement, je krant, bioscoop films en DVDs, het openbaar vervoer en de snelweg.FullThrottle schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:07:
Dat is natuurlijk een drogreden. Als Sony zonder reclame en zonder kosten hetzelfde bied als MS met kosten dan lijkt mij dat reclame helemaal niet nodig is om de kosten te drukken.
Daarnaast weet ik niet waar '75% van mijn home tab is reclame' vandaan komt. Op mijn dashboard zie ik onder home 1 tile met een Axe reclame. De rest is allemaal game gerelateerd. Dat het onhandig en onoverzichtelijk is staat even los van een reclame discussie. Het is heel simpel, net als met je browser bijvoorbeeld. Of je stoort je er niet aan, of je leert ermee leven, of je went er aan of je doet moeite en blockt het.
Of je stuurt een brief naar een toevallige adverteerder. Daar zal een werknemer, belast met klachtenbehandeling, smalend lachen, je brief wegflikkeren en je een standaard reactie sturen waarin hij je bedankt voor je suggestie over de reclames van het bedrijf en je garanderen dat ze je verhaal mee gaan nemen in de ontwikkeling van hun marketingbeleid.
Ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat MS er zo lang over heeft gedaan om advertenties te enablen op het dashboard. Het is een fantastisch platform voor gericht adverteren.
+1GAIAjohan schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:33:
Waar zien jullie die reclame dan? ik zie nml helemaal geen reclame...
Elect a clown, expect a circus.
Als eerste, ik wilde je geen woorden opleggen, maar het was meer hardop nadenken van mijn kant.FullThrottle schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:07:
Heb ik ook helemaal niet geschreven. Ik vind dat reclame op het hoofdscherm bij een apparaat als een Xbox gewoon per definitie ongewenst. Zowel voor gold en zilver. En de manier waarop het geïmplementeerd is met 75% van de beschikbare ruimte gereserveerd voor reclame vind ik het schofferen van je klanten. Het is wel duidelijk dat M$ (ja kinderachtig maar nu wel toepasselijk) reclame-inkomsten belangrijker vind dan de gebruikservaring van zijn klanten. De Xbox is nu veranderd in een Adbox waar je games op kan spelen.
Verder nog een drogreden van mij, maar is reclame niet per definitie ongewenst?
Verder vind ik wil dat je een punt hebt, toen de xbox uitkwam, of igg de eerste paar jaren was er niet tot hooguit nauwelijks reclame. Met de vorige dashboard begon het natuurlijk met game reclames maar daar hebben 'we' weinig problemen mee. Het verschil is iig dat we geen tot weining reclame hadden en dat het nu prominent aanwezig is EN niet game gerelateerd. Is dat een aanpassing van het apparaat op een dusdanige wijze dat het onredelijk van de maker is? Toch een interessante materie.
Er zijn koelkasten met internet functie, wellicht is het daarbij al van toepassing? Maar in principe is dat wat ik hierboven al aanhaal, een 'feature' die er normaal niet is idd.En hoezo hoort reclame erbij. Als ik een koelkast koop verwacht ik toch ook niet dat er een schermpje op zit die reclame afspeelt?
Reclame van de nieuwste games op de game marketplace daar kan ik mee leven. Reclame van de nieuwste films bij zune video,... daar kan ik mee leven. Maar op het homescherm waar je in opstart en waarbij het gebruik van je Xbox centraal zou moeten staan is 75% van de ruimte voor reclame bedoelt en dan nog nota bene niet game gerelateerd.
Microsoft is gewoon aan het kijken waar ze mee weg kunnen komen en de enige manier om daar wat aan te doen is door massaal als gebruikers te protesteren. Het mag duidelijk zijn dat Axe door mij niet meer gekocht word. Ik wil het immers zo onaantrekkelijk mogelijk maken om te adverteren op de Xbox.
En ja MS is idd aan het kijken hoever ze ons kunnen pushen. Ik had verwacht dat in game advertising de volgende stap zou zijn. Maar dit scherm zie je natuurlijk altijd. Aan de andere kant. Vaak zet ik mijn console aan, pak dan even driknen ofzo. Als ik dan terub ben klik een paar keer naar laad game en spelen. In de situatie vind ik zelfs deze reclame niet erg. Ik ga er vanuit [aanname] dat mijn mening redelijk gemiddeld is in deze. Misschien is dat ook onderzoeken etc gekomen.
Wedje leggen dat de ps4 ook iets vergelijkbaars gaat hebben? Nogmaals van mij hoeft het ook niet, maar ik denk dat het onomkoombaar is. Betekent dit dat je geen kritiek mag hebben? Absoluut wel, maar zoals iemand anders al aangaf, een stem (of in jouw geval de brief) zal niet genoeg zijn. Misschien een idee om een online petitie te doen? Als je 10.000den of zelfs 100.000 handtekeningen binnenhaalt maakt het misschien wel indruk.[...]
Dat is natuurlijk een drogreden. Als Sony zonder reclame en zonder kosten hetzelfde bied als MS met kosten dan lijkt mij dat reclame helemaal niet nodig is om de kosten te drukken. Het is niet zo dat je voor die reclame iets terug krijgt. Het hele principe dat je het normaal moet vinden dat je geconfronteerd word met reclame in je privesfeer vind ik fout. Wanneer je meteen maar accepteert dat iets part of life is dan kan je nergens meer kritiek op hebben.
Then again, de vraag is natuurlijk, als ms weer een zeer goede console neerzet als opvolger van de 360, zou je hem dam om deze reclame uitingen niet kopen? Ik denk toch dat voor de meeste gamers neerkomt op kijken wie de beste game ervaring biedt, tegen welke prijs, en dat de rest bijzaak is.
10 second ninja DONE
Verwijderd
+1Martinspire schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:04:
Kan iemand even een screenshot maken van de reclame dan? Want ik zie hier geen reclame op mn dash, alleen dingen die nieuw zijn om te downloaden.
Ik zie ook geen reclame in het homescreen en ben benieuwd naar mogelijke screenshots. Ik zie alleen een tile met info over nieuwe games, zoals dat eerder in spotlight te vinden was, en rechts onder een kleine tile met ONLY ON XBOX erop, gelabeld als advertisement, die het niet doet als ik 'em selecteer.
Ik ben niet enorm blij met het nieuwe dashboard, maar het grootste deel is vast gewoon even wennen. Het scrollen is niet erg handig (heb geen kinect) en hoewel ik de beacon feature erg aardig vind, mis ik een overzicht van de beacons die mijn vrienden hebben ingesteld. Ik kan alleen mn eigen beacons zien, niet die van offline vrienden, en als ik aan een spreekballonnetje zie dat een vriend een beacon heeft ingesteld moet ik op zijn/haar profiel gaan kijken om meer te zien dan 'Wants friends to play'. Bovendien is het me nog niet gelukt de tekst bij een beacon in te stellen. Er zitten blijkbaar verboden tekens in de tekst: 'Arcade mode coop anyone' waar ik dus veiligheidshalve het streepje en het vraagteken al uit had weggehaald
Als er werkelijk zoveel reclame op het homescreen zit vind ik dat irritant, zeker aangezien dit een betaalde service is, maar tot nu toe heb ik daar geen last van.
Ik heb net de link van msn.com toegevoegd aan de banlist via mijn router, en nu heb ik in mijn dashboard een leeg vakje op de plek waar normaal gesproken de reclame hoort.
Gulfstream G650
Gulfstream G650
Verwijderd
Als je zoiets doet, kan je dan ook niet meer op hotmail? Of vraag ik nu iets verselijks domsSalimRMAF schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:31:
Haha,
Ik heb net de link van msn.com toegevoegd aan de banlist via mijn router, en nu heb ik in mijn dashboard een leeg vakje op de plek waar normaal gesproken de reclame hoort.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Thanx, het is eerst receiver aan, dan pas xbox. (met een korte pauze ertussen) Er staat nu dobly d.MartijnS72 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:58:
[...]
Waarschijnlijk een "HDMI handshake / volgorde van inschakelen"-probleem. Ik heb dit met mijn receiver soms ook, bij diverse games, maar nog niet de exacte logica ontdekt.
Work-around: bij de audio-instellingen op de xbox 360 eerst naar stereo schakelen, daarna weer naar 5.1. Met name vervelend als de receiver tussentijds uit is geweest en het spel nog op pauze staat; kun je eerst je spel afsluiten en weer opnieuw opstarten...
[ Voor 7% gewijzigd door scorelord op 14-12-2011 09:25 ]
Dat kan nog wel. Da's namelijk via Hotmail.com naar de Live.com servers. Alleen als je uitlogt ga je naar MSN.com.Vrijdag schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:24:
[...]
Als je zoiets doet, kan je dan ook niet meer op hotmail? Of vraag ik nu iets verselijks doms
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik heb gehoord dat als je geen axe gebruikt, de xbox dat kan ruiken!!!! Spuiten mensen!!!!1111oneone.rdjnl schreef op woensdag 14 december 2011 @ 00:39:
Als je niet snel 10 busjes Axe koopt kunnen ze je ook bannen van Live.
Tsssssssss nooit gedacht dat ik 'the ax effect' zou associeren met de ban hamert
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ok, dus als mn ISP een routingprobleem heeft waardoor rad.msn.com (en nog wat andere zooi) niet bereikbaar is word ik van xbox live geband wil je zeggen?Rockvee2 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:39:
Je weet dat je geband van xbox live kan worden vanwege die blokkade?
En ja, "maar" 25% is ook een probleem.
Dat is wel goed om te weten. Momenteel heb ik niet zoveel last van de reclame maar ik ga me er eens in verdiepen. Het zou ook wel praktisch zijn als het ook werkt voor de pc maar daar moet ik me maar eens in verdiepen.Siempie schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:53:
[...]
Dat kan nog wel. Da's namelijk via Hotmail.com naar de Live.com servers. Alleen als je uitlogt ga je naar MSN.com.
Als "the axe effect" niet werkt, kan je ze altijd nog knock-out slaan met een hamerSagat schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:54:
[...]
Tsssssssss nooit gedacht dat ik 'the ax effect' zou associeren met de ban hamert
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vandaar dat ik geen Axe reclame krijg....gebruik het immers al jarenSagat schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:54:
[...]
Ik heb gehoord dat als je geen axe gebruikt, de xbox dat kan ruiken!!!! Spuiten mensen!!!!1111oneone.
Vraag me af waar mensen zich nu echt druk om maken.
Betreft het een popup tijdens het gamen? Of een popup terwijl je een film streamt naar je xbox? Of enkel 1 vakje in je homescreen die je enkel ziet zodra je je xbox aanzet?
Als je hele dagen naar je homescreen zit te turen, ok, dan snap ik je frustratie.
Zelf zet ik hem aan, browse naar de game die ik wil spelen of naar mijn tversity link om een video op te zetten.
Ja, je betaald voor Gold maar come one people, je game-ervaring wordt niet onderbroken voor een add.
Als je opeens in beeld kreeg "Your game will resume after these short messages", ja dan snap ik je boosheid.
[ Voor 45% gewijzigd door Player1S op 14-12-2011 12:15 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dan kan je het voorspel net zo goed gelijk overslaanVrijdag schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:11:
[...]
Als "the axe effect" niet werkt, kan je ze altijd nog knock-out slaan met een hamer

Ok back to gaming........wat vinden we van rayman? Bij onze ps3 buren vinden een paar man hem goed, maar dachten/verwachten/hoopten ze dat heen downloadable game was. Maar dus gewoon een full pricert.
Tsja als de game goed genoeg is verkoopt ie, maar de timing om hem nu te releasen is wellicht niet zo slim.......
10 second ninja DONE
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
dat heb ik gisteravond ook geïnstalleerd, filmpjes kijken werkte bij mij perfect.v8power67 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:33:
zojuist youtube app gedownload voor xbox, maar kan nergens hd filmpjes aanklikken, is allemaal 360p denk ik want ziet er niet uiten de app is best traag...
Heb de trailer van Men in Black 3 bekeken, erg leuk om Youtube te zien op ons plasma scherm.
full price, maar je kan hem als je een beetje goed zoekt inmiddels wel voor 3 tientjes krijgen. De game is imo gewoon te groot voor een 1200 MSP download. Het is dan ook weer te weinig voor de volle pond van 50 euro, maar hoeft dan gelukkig ook niet.Sagat schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:21:
[...]
Dan kan je het voorspel net zo goed gelijk overslaan![]()
Ok back to gaming........wat vinden we van rayman? Bij onze ps3 buren vinden een paar man hem goed, maar dachten/verwachten/hoopten ze dat heen downloadable game was. Maar dus gewoon een full pricert.
Tsja als de game goed genoeg is verkoopt ie, maar de timing om hem nu te releasen is wellicht niet zo slim.......
Ik heb zelf alleen nog de demo gespeeld maar vond hem leuk, goed genoeg om cadeau te doen, dus hij ligt nu in inpakpapier bij de kerstboom
Timing is inderdaad een beetje slecht, beter was het geweest om eind januari of iets dergelijks te releasen. verkoopcijfers schijnen ook behoorlijk tegen te vallen.
http://gamercard.xbox.com/BraveBigman%20NL.card
Het enige wat ik eigenlijk doe is het spel spelen dat er op dat moment in zit, die automatisch start zodra ik de xbox aanzet
Zou voor video wellicht ook nog een uitkomst kunnen zijn gezien mijn laptop 1080p niet trekt
Gewoon een USB keyboard inpluggen en typen maarDBM_NL schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:35:
Wat ziet die Youtube app er tof uit !Waar ik bij het hoofdmenu de Metro UI niet helemaal tot zijn recht vind komen, vind ik het op de een of andere manier wel bij de Youtube app passen. Alleen het invoeren van letters blijft een crime met dat dunne letter balkje of zijn daar nog andere manieren voor (zoals het "oude"toetsenbord van voor de update?)
of dit:MeltedForest schreef op donderdag 15 december 2011 @ 07:51:
[...]
Gewoon een USB keyboard inpluggen en typen maar

verder als er mensen af en toe BF3 willen spelen add me
So many games so little time...
Voorspel? Doosje open, schijfje er uit, laatje open, schijfje er in?Sagat schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:21:
[...]
Dan kan je het voorspel net zo goed gelijk overslaan
Verwijderd
Zoeen heb ik ook ooit besteld gehad tijdens een aanbieding bij Bol. Bleek na aankomst defect (sommige knopjes deden het niet goed). Helaas doen ze niet aan vervanging dus kreeg ik geld terug en mocht ik een nieuwe bestellen. Aanbieding was helaas voorbij dus 2 keer zo duur. Dan laat maar.

Ben een beetje laat met mijn reclame commentaar, maar het probleem met de nieuwe reclames zit voor mij in het feit dat het gewoon 'door je strot' geduwd wordt. Toen ik mijn xbox kocht kreeg ik nog geen axe reclame en dan vind ik het een beetje sneaky om dat na een aantal jaren ineens toe te voegen. Ik begrijp dat bepaalde diensten geld kosten en dat reclame een handige manier is om geld in het laatje te brengen zonder de klanten er direct voor op te laten draaien, maar ik kan me niet voorstellen dat het onderhoud aan de servers ineens duurder is geworden dan het in vorige jaren was?L1nt schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:12:
[...]
Ja, je betaald voor Gold maar come one people, je game-ervaring wordt niet onderbroken voor een add.
Als je opeens in beeld kreeg "Your game will resume after these short messages", ja dan snap ik je boosheid.
Kreeg onderstaande in de mail en net bij bol besteld
(let op, als je de 12 + 2 selecteert, krijg je geen korting)
Ga nu voor een Xbox 360 Live Gold Abonnement van 12 maanden en je krijgt maar liefst 40% korting via xbox.com. Mocht je liever een retailkaart kopen voor je abonnement, dat kan ook, via de unique deal van bol.com. Ga naar de bol.com website en gebruik de code XB40-XN4R-QF2G om je 40% korting op 12 maanden Gold te claimen.
☻/
/▌
/ \
steeds meer xboxen verkocht + steeds meer internet aansluitingen + steeds meer online gamen = meer servers.nioz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:23:
maar ik kan me niet voorstellen dat het onderhoud aan de servers ineens duurder is geworden dan het in vorige jaren was?
Het gaat om 1 vakje op je homescreen waar je normaal gesproken maar heel even bent. Je game-ervaring wordt niet onderbroken.
Als mensen zich daar al druk om kunnen maken, zou ik je afraden om het nieuws te volgen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar het nieuws is een van de weinige tv programma's zonder reclame?
[/troll]
10 second ninja DONE
Meer xboxen verkocht + steeds meer internet aansluitingen + steeds meer online gamen = meer servers, dat klopt. Maar dat betekent ook meer inkomsten van xbox verkoop en live abonnementen. Dus dat verklaart nog steeds niet waarom er ineens extra reclame getoond moet worden. Als het financieel noodzakelijk is omdat wij als gebruiker anders extra moeten gaan betalen, dan snap ik het enigszins. Maar volgens mij is het gewoon weer een extra manier om nog meer aan ons te verdienen. Zoals ik al aangaf zie ik echt geen reden dat de kosten van het netwerk ineens hoger zijn geworden (per gebruiker). Over het algemeen dalen de gemiddelde kosten juist vaak.L1nt schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:30:
[...]
steeds meer xboxen verkocht + steeds meer internet aansluitingen + steeds meer online gamen = meer servers.
Het gaat om 1 vakje op je homescreen waar je normaal gesproken maar heel even bent. Je game-ervaring wordt niet onderbroken.
Als mensen zich daar al druk om kunnen maken, zou ik je afraden om het nieuws te volgen
Daarnaast kan ik me inderdaad ook ergeren aan gesponsorde programma's op tv, zoals the voice of holland met overdreven zooms op Haribo en Swarovski producten. Ik kan er echter nog voor kiezen om dat programma niet te kijken, daarnaast betaal ik RTL niet om tvoh te kunnen kijken. Moet ik er nu ook maar voor kiezen om mijn xbox niet te gebruiken? Zij veranderen de boel en als (betalende) gebruiker moet je het maar accepteren, de xbox terugbrengen kan toch niet meer. Ik snap dat dit het einde van de wereld niet is, maar als je dit accepteert, dan ben ik benieuwd hoe het er straks bij de xbox720 en ps4 uit gaat zien.
Ik ben overigens ook iemand die zich ergert aan de lompe stichting brein 'downloaden is diefstal' filmpjes op je legale dvd's ^_^
Ik zag die reclame pas toen ik er op ging letten. Zo lang het niet vol in beeld komt of geluid gaat maken vind ik het al prima
Ja ik ook, koop je een film netjes in de winkel, zit allereerst het doosje vol met stikkers en zit er vervolgens allemaal reclame/anti kopiëren meuk bij die ik niet wil zien. Als ik de film wil kopiëren dan weet ik heus wel dat dat niet mag...nioz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:15:
[...]
Ik ben overigens ook iemand die zich ergert aan de lompe stichting brein 'downloaden is diefstal' filmpjes op je legale dvd's ^_^
Dat vind ik dan wel weer het voordeel van gedownloade films: Je krijgt er tenminste geen extra ongevraagde meuk bij!
What a fine day for Science! | Specs
Verwijderd
Verdomme, doen beursgenoteerde bedrijven dingen om simpelweg geld te verdienen? Wat een gekke wereld.nioz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:15:
[...]
Als het financieel noodzakelijk is omdat wij als gebruiker anders extra moeten gaan betalen, dan snap ik het enigszins. Maar volgens mij is het gewoon weer een extra manier om nog meer aan ons te verdienen.
Geen reclame dus...
Hoop dat er nu onderhand iemand een screenshot maakt van die Axe reclame want ik heb nog steeds 0,0 idee hoe dat er nou uit ziet.
Overigens heb ik gemerkt dat je met de Directional Numpad (pijltjes) ook van tabblad kunt wisselen en als je naar boven gaat, dan gebruik je het menu (Bing, Home, Social, etc) als menu om door te wisselen.
[ Voor 76% gewijzigd door Martinspire op 17-12-2011 00:32 . Reden: geen zin om defecte images te fixen ]
[ Voor 104% gewijzigd door Martinspire op 16-12-2011 13:51 ]
dood?Martinspire schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:47:
Mijn dashboard ziet er overigens zo uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:19:
[...]
Verdomme, doen beursgenoteerde bedrijven dingen om simpelweg geld te verdienen? Wat een gekke wereld.

@catch22: ik maak me er niet druk om hoor, kan nog steeds slapen 's nachts
Maar weer ff terug naar de games, moet nog wat junctions crashen in Burnout
Verwijderd
Zo ziet de home tab eruit bij mij. De Axe reclame stond rechtsonderin waar nu Kinect Sports staat.Martinspire schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:47:
een stel kapotte links

Oh noes, dat gaat echt veeeeeeeel te ver. Meteen verkopen die handel !!!!111Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:26:
[...]
Zo ziet de home tab eruit bij mij. De Axe reclame stond rechtsonderin waar nu Kinect Sports staat.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 16-12-2011 19:23 ]
Fix je links eens.Martinspire schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:22:
[...]
Oh noes, dat gaat echt veeeeeeeel te ver. Meteen verkopen die handel !!!!111
Ze moeten wel. Het zou eerder vreemd zijn als ze niet op zoek gingen naar meer omzet.nioz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:07:
[...]
wees vooral niet kritisch ten opzichte van bedrijven die steeds weer verder gaan in hun zoektocht naar omzet
MS is geen filantropische instelling, en is er gewoon voor de aandeelhouders e.d.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Dit is trouwens de Axe reclame, aangezien niet iedereen hem blijkbaar krijgt.

Ik vind het afgrijselijk, vooral als het grote blok dan ook nog gevuld is met reclame voor youtube :kots:
Ja ze maken reclame terwijl je betaald voor gold. Ja ze verdienen nu dubbel aan ons.
Maar het neemt niks weg van je game-ervaring. Je zit niet hele dagen naar je home-screen te kijken. Zodra je doorhebt hoe de nieuwe dashboard in elkaar zit, switch je straks weer in no-time naar datgene wat je wou doen.
Pas als mijn game/video wordt onderbroken omdat ik verplicht naar een reclame moet kijken, of pas opstart na een reclame doe ik mee in de revolutie.
Oehhh wat erg zeg, jij hebt vast ook wel een tv thuis waar je betaald aan je kabel/tv aanbieder, maar dan krijg je nog steeds reclame, dit kan toch niet zo zijn dat je reclame krijgt als je betaald voor je tvVerwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:55:
Wat is er op het amerikaanse dashboard? Ik las wel iemand die het japanse dashboard gebruikt en de overgang naar europees al verschrikkelelijk vond maar wat het verschil nou is?
[afbeelding]
Ik vind het afgrijselijk, vooral als het grote blok dan ook nog gevuld is met reclame voor youtube :kots:
Onlangs is de xbox kapot gegaan met de bekende lees error van de DVD drive, reparatie kosten ong, 100 Euro, voor 50 euro kon ik een xbox kopen van kennissen van ons , hun zoontjes speelde er amper mee (10 jarige...) aangesloten , en de hard disk verwisseld, nieuwe dashboard geinstalleerd, werkt prima, keurig de 4 accounts herkend, echter als ik online wil gaan vraagt hij om het wachtwoord....
En dat weet ik niet meer, ergens in een grijs verleden een windows live id aangemaakt dus ik naar de site toe !
gebruikersnaam ingevuld... wachtwoord weet ik niet dus code ingevoerd.. dan heb ik de optie met oude wachtwoord in te voeren... of de bekende vraag te beantwoorden...echter die is het in het spaans gesteld... , ipv in het nederlands... dus dat klopt al niet (zo wie zo zou ik nooit voor de vraag wat is je koosnaampje kiezen maar eerder wat is de naam van je kat bv )
verder kan ik een link voor een nieuw wachtwood doorsturen doen .. maar die stuurt hem door naar mijn hotmail adres (hotmail / windows live is een ) en daar weet ik juist het wachtwoord neit van... echter heb ik wel een gmail adres waar eerder een keer een vraag voor reset van wachtwoord is heen gestuurd...
Hoe los ik dit nu op... want zo kan ik niet online gaan terwijl ik wel er voor betaald heb ...
Verwijderd
Verwijderd
Een xbox is geen tv en xbox live is geen kabelabonnement. Je kan wel allerlei vergelijkingen verzinnen, maar het zijn appels en peren. Blijkbaar vind jij het wel oke, ik niet.Rockvee2 schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:07:
[...]
Oehhh wat erg zeg, jij hebt vast ook wel een tv thuis waar je betaald aan je kabel/tv aanbieder, maar dan krijg je nog steeds reclame, dit kan toch niet zo zijn dat je reclame krijgt als je betaald voor je tv
misschien, maar die vergelijking wordt alleen maar gemaakt tegen het argument dat je "ergens voor betaald, en dan ook nog reclame krijgt" en dit concept gebeurt ook op kabel-tv. Overigens ook als je een abonnement heb op de krant, op een tijdschrift, en zelfs op internet en ga zo maar door.Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:22:
[...]
Een xbox is geen tv en xbox live is geen kabelabonnement. Je kan wel allerlei vergelijkingen verzinnen, maar het zijn appels en peren. Blijkbaar vind jij het wel oke, ik niet.
Dat kunnen dan wel appels en peren zijn, maar dan valt het de bewering dat je ergens voor betaald en dat het dan reclamevrij moet zijn ook weg. Want kennelijk zijn alle argumenten die het tegendeel beweren opeens appels en peren.
Want in TV programma's of in games (Burnout Paradise is een bekend voorbeeld met de reclameborden ingame) wordt natuurlijk nooit reclame gemaakt.Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:22:
[...]
Een xbox is geen tv en xbox live is geen kabelabonnement. Je kan wel allerlei vergelijkingen verzinnen, maar het zijn appels en peren. Blijkbaar vind jij het wel oke, ik niet.
Het is nu een klein blokje op de pagina's. Als ze dit zo houden (dus niet die grote variant gebruiken) dan snap ik niet wat jullie lopen te zeuren. Damn zeg, als ie nou over 80% van de pagina was (zoals je vroeger met een hoop flash-reclames had) of dat je hem verplicht moest kijken. Maar nee hoor, het is gewoon een klein reclameblokje wat je makkelijk kunt negeren.
Ja je betaald voor Xbox Live, maar het is niet een liefdadigheidsinstelling. Ik bedoel, het is deodorant, niet maandverband, ontbijtrommel, Libelle of whatever. Zolang je niet verplicht bent om reclame te kijken zie ik niet waar jullie allemaal zo'n probleem van maken. Je kunt nog steeds alles goed vinden, het design van de nieuwe Dash ziet er gewoon mooi en modern uit en het Live Systeem werkt nog steeds 3x beter dan PSN of 100x beter dan dat van de Wii.
Xbox is een entertainmentsysteem en heeft dus te maken met verschillende media en die zien ook graag promotie. Dat het nu deo is (wat ik overigens nog niet zo slecht vind met al die stinkende gamers lol ), boeit me totaal niet. Ik dacht dat er 3 of 4 vlakken met Axe waren of dat de hele achtergrond van je thema was vervangen, maar dit is echt zo minimaal dat boeit toch echt niet. Als je je daar aan stoort, ga dan maar niet Tv kijken, bladen lezen, op straat rondlopen, etc.
kortom wat omslachtig maar het ging gelukkig wel !
Toch een aantal puntjes:
Zoeken via youtube werkt niet lekker.
bijvoorbeeld:
Origin of the Universe - Stephen Hawking
Krijg je op de website pc/tablet netjes deel 2 bij de suggesties/ affilates
op xbox live kan je alleen het volgende deel vinden als je exact de naam invoert.
Ga je op soortgelijk zoeken krijg je veel resultaten maar bv. deel 2 of 3 kan je hem bijna niet vinden.
Ook bij lange namen is het moeilijk zoeken op verschillende delen, omdat niet de volledige naam wordt weergegeven maar word afgebroken. (misschien in te stellen???)
Met een omweg lukt het wel.
Bijvoorbeeld de filmpjes flaggen op de Tablet of PC met een youtube account daarna inloggen via xbox live en dan heb je de 'serie' wel netjes bij elkaar...
Zune video ff gechecked, 768 video's te bekijken/kopen/huren. 5 euro voor huur SD 6 euro voor huur HD en 13 euro voor HD koop. Vind ik nette prijzen daar hoef ik niet voor naar de videotheek.
Om maar toch weer over de reclames te beginnen, ik betaal +- 60€ per jaar 3 jaar lang voor gold, voor dat geld wens ik gewoon géén reclames van buiten het live netwerk.
Games apps of video's van xbox live zelf heb ik geen probleem mee.
Prop die reclames maar in bij de Silver (gratis) accounts in maar niet bij de betalende klant...
Ik betaal voor mijn online diensten, basta
Op Android marketplace betaal ik ook voor verschillende apps, daar wens ik ook geen reclame op te ontvangen.
gratis apps/games vind ik het niet meer als normaal dat er een adje bij zit om het te bekostigen.....
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Is dat wanneer je een video opzoekt, je hem niet in HD kan bekijken behalve als het een "Aanbevolen" video is of iets dergelijks..?
Gulfstream G650
Het probleem is gewoon dat ik bij een krant et cetera weet dat ik reclame krijg en er dus bewust voor kan kiezen om dan inderdaad geen krant te lezen. Mijn Xbox heb ik al gekocht en dan krijg ik later ineens axe reclames voorgeschoteld... ik vind dat sneaky.Martinspire schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:26:
[...]
Xbox is een entertainmentsysteem en heeft dus te maken met verschillende media en die zien ook graag promotie. Dat het nu deo is (wat ik overigens nog niet zo slecht vind met al die stinkende gamers lol ), boeit me totaal niet. Ik dacht dat er 3 of 4 vlakken met Axe waren of dat de hele achtergrond van je thema was vervangen, maar dit is echt zo minimaal dat boeit toch echt niet. Als je je daar aan stoort, ga dan maar niet Tv kijken, bladen lezen, op straat rondlopen, etc.
En ik snap dat microsoft geen liefdadigheids instelling is, maar ik snap niet dat dit voor sommigen betekent dat je dan geen commentaar mag leveren op bepaalde praktijken
nog een editje: wat betreft de vergelijkingen met tv reclames: ik betaal die producenten van tv programma's niet. Ik betaal de producent van mijn tv en ik betaal mijn kabelmaatschappij. Bij de xbox betaal ik microsoft voor het apparaat, ik betaal mijn internet service provider, ik betaal microsoft voor live én ik betaal producenten van spellen, films etc voor hun producten (waar microsoft ook nog eens een percentage van pakt). Naar mijn mening zit daar dus wel een verschil in.
[ Voor 16% gewijzigd door nioz op 18-12-2011 22:59 ]
Je kunt zoveel kromme vergelijkingen maken met reclame zoals je zelf wilt, maar het ging me ook meer om het feit dat men helemaal geen reclame had verwacht en moord en brand schreeuwt terwijl het in feite maar een kleine reclame is.nioz schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:10:
[...]
Het probleem is gewoon dat ik bij een krant et cetera weet dat ik reclame krijg en er dus bewust voor kan kiezen om dan inderdaad geen krant te lezen. Mijn Xbox heb ik al gekocht en dan krijg ik later ineens axe reclames voorgeschoteld... ik vind dat sneaky.
En ik snap dat microsoft geen liefdadigheids instelling is, maar ik snap niet dat dit voor sommigen betekent dat je dan geen commentaar mag leveren op bepaalde praktijkenJa, het is vanuit Microsoft gezien logisch dat zij meer geld willen verdienen, maar ík ben microsoft niet.
Waarom zou jede hebberige handelspraktijken van een bedrijf willen verdedigen, waar jij als klant geen voordeel aan hebt?
nog een editje: wat betreft de vergelijkingen met tv reclames: ik betaal die producenten van tv programma's niet. Ik betaal de producent van mijn tv en ik betaal mijn kabelmaatschappij. Bij de xbox betaal ik microsoft voor het apparaat, ik betaal mijn internet service provider, ik betaal microsoft voor live én ik betaal producenten van spellen, films etc voor hun producten (waar microsoft ook nog eens een percentage van pakt). Naar mijn mening zit daar dus wel een verschil in.
Nike had een tijd terug ook reclame op de dash en daar heb ik maar weinig mensen van gehoord. Was een soort van applicatie waar je reclames kon kijken en weet ik wat meer (vond het zelf niet zo boeiend).
Maar ik vind het raar dat mensen helemaal geen reclame verwachten. Tuurlijk, je betaald voor Xbox Live Gold en daar krijg je dan ook wat voor terug, maar er is nergens (echt waar) wat aangaf dat er nooit reclame zou worden getoond. Dat was eerst ook al in de oude Dash en dat is wederom in de nieuwe. Je krijgt met Gold al eerder toegang tot demo's. Kunt online gamen en gebruik maken van parties. Sommige korting is ook exclusief en zo zijn er nog een paar dingen wat Xbox Live de moeite maakt. En daar heeft nooit bij gestaan dat er nooit reclame zou worden getoond.
Voor zo'n groot en bekend entertainment product vind ik het nog reuze meevallen. Ik hou er ook niet van om overal reclame te zien, maar je kunt zoiets ook opblazen. Als ze waren begonnen met reclame voor hardware of iets dergelijks was het misschien minder snel opgevallen, maar omdat het nu iets is wat niet echt direct bij gamen hoort, is het ineens helemaal not-done.
Zullen we de discussie maar gewoon beeindigen? MS gaat dit toch niet veranderen en er is nog genoeg leuks om over te praten. Beste 360 game van 2011 bv...
Als dit normaal wordt (en al helemaal als het nog meer wordt ) dan stop ik gewoon met Xbox live.
Voel me al genoeg meneer melkkoe in gameland tegenwoordig.
Dan kun je stoppen met Internetten, de wegen berijden, TV kijken, radio luisteren, winkelen en noem het maar op. Stel je niet zo aan man, het is een kleine banner op een groot dashboard. Het is niet dat de zombies in Dead Rising vervangen zijn door George Clooney's en Nespresso, je Portal 2 gesponsord is door Sunweb reizen of je Assasins Creed door Old Spice.Beakzz schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:08:
Nou je kan het allemaal leuk brengen en het is maar goed ook dat die grote bedrijven dit soort trouwe fans heeft , maar reclame in een dienst die ik betaal is gewoon helemaal klote.
Als dit normaal wordt (en al helemaal als het nog meer wordt ) dan stop ik gewoon met Xbox live.
Relativeren is een kunst.
Voor jou 10 anderen.Beakzz schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:08:
Nou je kan het allemaal leuk brengen en het is maar goed ook dat die grote bedrijven dit soort trouwe fans heeft , maar reclame in een dienst die ik betaal is gewoon helemaal klote.
Je hebt zoveel diensten waar je voor betaald en toch wat reclame ziet.
In games, als je met de bus gaat (in de bus vaak een a4 oid als de bus zelf al niet 1 groot reclamebord is), in een tijdschrift, in de bioscoop (nooit reclame gezien terwijl je er toch voor betaald hebt?), op tv, etc.
Je hebt echter niet dat je betaald voor een dienst zonder reclame, maar voor een dienst met extra features. Dat je dat niet helemaal aanstaat, maakt jouw blijkbaar veel uit, maar ik ga me er nu verder niet meer druk om maken. Je blijft er toch een punt van maken ongeacht welke argumenten ik aan haal. Alsof je bij elke actie die je doet 5 minuten naar reclame zit te kijken, zo'n overtrokken reacties lees ik hier telkens over
Mijn game van het jaar (voor de 360) is toch wel Battlefield 3. Hele vette graphics, prima singleplayer (heb het met plezier gedaan), veel vernieuwingen (zelfs op shootergebied) en een hele dikke multiplayer. Speel hem nog elke dag met plezier en dat zal voorlopig nog wel zo verder gaan.
Wat jullie?
Verwijderd
Het is dat Sesame Street: Once upon a monster dit jaar is uitgekomen anders zou ik voor Portal 2 of Deus Ex gaan. Met Portal 2 denk ik als winnaar.Martinspire schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:24:
[...]Mijn game van het jaar (voor de 360) is toch wel Battlefield 3. Hele vette graphics, prima singleplayer (heb het met plezier gedaan), veel vernieuwingen (zelfs op shootergebied) en een hele dikke multiplayer. Speel hem nog elke dag met plezier en dat zal voorlopig nog wel zo verder gaan.
Wat jullie?
Ik vond beide spellen vernieuwend en meeslepend. Bij Portal 2 heb ik me echt bescheurd met Glados en Stephen Merchant. De gameplay was weer geniaal met mooie nieuwe toevoegingen. Deus Ex was 1 van de weinige shooters van de laatste jaren waarin je vrijheid had om te doen wat je wilde. Prima verhaaltje en leuke perks om uit te kiezen. Jammer dat de bossfights brak waren. Dat, en dat puzzel/action games mijn voorkeur hebben levert Portal 2 de GotY van Ex op. Zullen ze blij mee zijn.
BF3 had veel meer moeten brengen dan het doet om het 'mijn' GotY te laten zijn. Absoluut voor mij de beste MP shooter van dit jaar. Ik speel hem vaak met veel plezier maar het is een 13 in een dozijn standaard spel verder. (Dat ze zichzelf aggressief als CoD beater neer gingen zetten vind ik nog steeds hilarisch. Zorg nou eerst maar dat je een heuvel op kan lopen en niet stil komt te staan tegen baksteentjes voordat je dom gaat trollen tegen een grotere speler. Dice. Oh en iets met heel heel heel veel verkopen zal ook helpen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 02:23 ]
Verwijderd
Alleen beetje jammer dat door zo'n instelling Clooney wel steeds dichterbij komt. Maar dat zal voor jou tzt ook wel geen probleem zijn dan.Exorcist schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:21:
[...]
Dan kun je stoppen met Internetten, de wegen berijden, TV kijken, radio luisteren, winkelen en noem het maar op. Stel je niet zo aan man, het is een kleine banner op een groot dashboard. Het is niet dat de zombies in Dead Rising vervangen zijn door George Clooney's en Nespresso, je Portal 2 gesponsord is door Sunweb reizen of je Assasins Creed door Old Spice.
Relativeren is een kunst.
Ik had eigenlijk verwacht dat je voor Batman zou gaanVerwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 02:12:
[...]
Het is dat Sesame Street: Once upon a monster dit jaar is uitgekomen anders zou ik voor Portal 2 of Deus Ex gaan. Met Portal 2 denk ik als winnaar.
Ik vond beide spellen vernieuwend en meeslepend. Bij Portal 2 heb ik me echt bescheurd met Glados en Stephen Merchant. De gameplay was weer geniaal met mooie nieuwe toevoegingen. Deus Ex was 1 van de weinige shooters van de laatste jaren waarin je vrijheid had om te doen wat je wilde. Prima verhaaltje en leuke perks om uit te kiezen. Jammer dat de bossfights brak waren. Dat, en dat puzzel/action games mijn voorkeur hebben levert Portal 2 de GotY van Ex op. Zullen ze blij mee zijn.
BF3 had veel meer moeten brengen dan het doet om het 'mijn' GotY te laten zijn. Absoluut voor mij de beste MP shooter van dit jaar. Ik speel hem vaak met veel plezier maar het is een 13 in een dozijn standaard spel verder. (Dat ze zichzelf aggressief als CoD beater neer gingen zetten vind ik nog steeds hilarisch. Zorg nou eerst maar dat je een heuvel op kan lopen en niet stil komt te staan tegen baksteentjes voordat je dom gaat trollen tegen een grotere speler. Dice. Oh en iets met heel heel heel veel verkopen zal ook helpen.)
Portal 2 vond ik ook erg tof om te doen, maar de MP was daarbij wat kort en vrij weinig DLC (had zo mooi geweest als daar elke 2 a 3 maanden wat maps van kwamen). Ik kende het portal truukje al uit Portal 1 dus hij was voor mij niet zo vernieuwend, maar zeker een vette game.
Deus Ex vond ik maar matig. Tuurlijk, je had veel keuzes en veel perks, maar bij mij kwam het er toch op neer dat ik (telkens om domme of onduidelijke reden) ontdekt werd en toch maar gewoon rambo ging doen. Ook het verhaal en de omgeving voelde een beetje klinisch aan. Werd er niet echt ingezogen.
Wat bedoel je overigens met een 13 in een dozijn bij BF3? Want ze hebben juist een heleboel vernieuwd of anders dan alle andere shooters. Denk alleen al aan de destruction. Ook de physics zijn over het algemeen indrukwekkend. Verder nog terrain deformation, supressive fire looks, animaties en squad perks. Ook de bewegingen voelen veel natuurlijker aan en is er gewoon een hoop verbetering toegevoegd. De graphics voor een MP game zijn voor mij de beste van dit jaar (zelfs beter dan Crysis 2) en de SP was (vanwege de sfeer) voor mij echt een geweldige ervaring. Combineer dat met fenomenaal geluid (als het niet wegvalt doordat je soldaatje doof word) en het is voor mij compleet.
Daarbij vond ik het raar dat mensen niet hadden verwacht dat er quick time events of on rails stukken inzaten, want dat had je met Bad Company 1 & 2 ook gewoon. Maar het hele sfeertje wat werd neergezet (realistische oorlogsvoering) deed mij echt kippevel geven. Dat stuk op het vliegdekschip vond ik echt supervet gedaan. Tuurlijk was het jammer dat je niet zelf mocht vliegen, maar als schutter heb ik me toen zeker vermaakt. Ook de tankbattle vond ik enorm gaaf. En een hoop missies gaven mij het gevoel wat ik ook had bij de snipermissies van COD.
Zoals je overigens wel weet heb ik best lang zitten wachten op deze game, dat ie voor mij de verwachtingen waar heeft gemaakt, is misschien ook de reden dat ik nu helemaal hooked ben, maar ik vind hem dan ook gewoon erg tof. Online gaat het bij mij echt super (zoals je weet), dus ik blijf nog wel effe spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 19-12-2011 08:31 ]
Lol, nu snap ik wel dat ik hem gemist hebVerwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:55:
Wat is er op het amerikaanse dashboard? Ik las wel iemand die het japanse dashboard gebruikt en de overgang naar europees al verschrikkelelijk vond maar wat het verschil nou is?
[afbeelding]
Mijn game van het jaar is Dark Souls. Dit spel heeft me weken in de greep gehouden en ook geen moment losgelaten. Die momenten van wanhoop en euforie zijn in dit spel geweldigMartinspire schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:24:
[...]
Mijn game van het jaar (voor de 360) is toch wel Battlefield 3. Hele vette graphics, prima singleplayer (heb het met plezier gedaan), veel vernieuwingen (zelfs op shootergebied) en een hele dikke multiplayer. Speel hem nog elke dag met plezier en dat zal voorlopig nog wel zo verder gaan.
Wat jullie?
Voor de beste FPS shooter moet ik de eer geven aan Battlefield 3 en daar niet zo ver achter komt Homefront (
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Mijn GOTY? Ik weet het eigenlijk niet, ik speel te veel spellen door elkaar. Wel speel ik toch best veel Gears 3 omdat het gewoon een stuk leuker is (ook online) dan de eerste twee delen. Voor een shooter is het erg uitgebreid en ik vind het eigenlijk vernieuwender dan MW3 en BF3 bij elkaar.
Veel te doen, ziet er goed (genoeg) uit, speelt lekker.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Ik snap ook niet waarom ze een andere UI gebruiken, maar ik vond dit wel fijn eigenlijk.CrankyGamerOG schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:34:
Ik vind de UI van de youtube app echt verschrikkelijk, waarom de uniformiteit breken met zon achterlijke invoer balk.
Verwijderd
Batman was ook vet. Net als Skyrim. En de SP van CoD en de MP van BF3 en Portal 2 en Deus Ex en GoW3 en AC:R. Ik vergeet vast wel wat gaafsMartinspire schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:29:
[...]
Ik had eigenlijk verwacht dat je voor Batman zou gaan
Bij Deus Ex heb ik werkelijk nergens moeten schieten. Als je niet er door kwam met stealth ben je een prutser. Of iemand die stikem van binnen ramboen leuker vindt dan sneaken. Volgens mij had je dat ook bij Splinter Cell: Conviction.
Grappig om te lezen dat iemand de SP van Homefront goed vond. Zelf vond ik de MP leuk maar de SP echt om te janken. Scripted tot en met. Enorm saai verhaal. Lange stukken waarin je niets voorstellende gebrabbel moest luisteren of nog leuker niet door een deur mocht lopen totdat 1 of andere dude er door heen was. De MP was gaaf bedacht. Alleen jammer van de lag in het begin en het gebrek aan speelbare maps waardoor ik en veel lui uit miijn friendslist het spel opgaven.
Duke Nukem was ook tof trouwens maar niet vanwege zijn AAA status. Meer vanwege de super lompe grappen en grollen. Een achievement voor een drol uit een plee halen. Kijk dat is the Duke en dat maakt het spel het spelen waard. Hail to the king baby.
SC ging meestal wel prima, maar je weet dat ik Rambo acties graag doeVerwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:01:
[...]
Batman was ook vet. Net als Skyrim. En de SP van CoD en de MP van BF3 en Portal 2 en Deus Ex en GoW3 en AC:R. Ik vergeet vast wel wat gaafsEr is dit jaar zo veel goeds gekomen. Zo veel spellen die van AAA kwaliteit zijn. Dat maakt het lastig om het beste aan te wijzen. Batman was echt fenomenaal goed. Ook de 2e playthrough op de hoogste moeilijkheid was nooit saai.
Bij Deus Ex heb ik werkelijk nergens moeten schieten. Als je niet er door kwam met stealth ben je een prutser. Of iemand die stikem van binnen ramboen leuker vindt dan sneaken. Volgens mij had je dat ook bij Splinter Cell: Conviction.
Grappig om te lezen dat iemand de SP van Homefront goed vond. Zelf vond ik de MP leuk maar de SP echt om te janken. Scripted tot en met. Enorm saai verhaal. Lange stukken waarin je niets voorstellende gebrabbel moest luisteren of nog leuker niet door een deur mocht lopen totdat 1 of andere dude er door heen was. De MP was gaaf bedacht. Alleen jammer van de lag in het begin en het gebrek aan speelbare maps waardoor ik en veel lui uit miijn friendslist het spel opgaven.
Duke Nukem was ook tof trouwens maar niet vanwege zijn AAA status. Meer vanwege de super lompe grappen en grollen. Een achievement voor een drol uit een plee halen. Kijk dat is the Duke en dat maakt het spel het spelen waard. Hail to the king baby.
Al had ik bij Deus Ex ook vaak dat ik niet op zat te letten en een camera over het hoofd zag of een bad guy niet helemaal zijn route had gezien. Overigens had ik ook een paar bugs die me niet lekker lieten sluipen of het feit dat ik bij 1 van de eerste missies (politiestation) de dialoog fout had gedaan en daardoor erin moest sluipen en ik telkens opgemerkt werd omdat die levellayout een beetje gay is. Toen ook maar rambo gegaan en dat bleek echt 10x makkelijker te zijn. Kreeg overigens wel een Metal Gear Solid gevoel (de originele game dan) bij het binnensluipen van het station maar heb die dus zeker 8x gedaan omdat ik telkens werd ontdekt en dat stil probeerde te doen.
ACR vond ik overigens ook weer erg tof. Verhaal blijft me verbazen en de verbeteringen aan de gameplay echt heel tof. Toch is dat voor mij geen GotY omdat het al wel redelijk bekende koek is en ik liever wat meer vernieuwing zie in games. Batman vond ik ook wel tof. Daarbij werkt het vechtsysteem gewoon erg lekker. Ik moet die alleen nog wel uitspelen, maar vanwege een savegame error kan ik overnieuw beginnen en ik was al een uur of 15 onderweg

Nou, goed is niet het juiste woordVerwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:01:
[...]
oh ik vergeet nog wat, Crysis 2, ook een toppertje dit jaar!
[ Voor 9% gewijzigd door DigiGizmo op 20-12-2011 09:27 . Reden: Crysis 2 ]
So many games so little time...
Elect a clown, expect a circus.
Mijn dashboard geeft nu alleen reclames voor games en Kinect. Probeer het eens, misschien helpt dit
Ondanks dat ik die nog niet heb uitgespeeld komt deze heel dicht in de buurt voor GOTY. Hence, ik moet helemaal opnieuw beginnen omdat mn save game overschreven werd de case files. Desalniettemin vind ik het een prima game. De gezichten van de personages, de setting en het redelijke free roam maakt het voor mij erg leuk om te spelen.
BF3 is de 2e kanshebber bij mij. SP was leuk om te doen. MP is gewoon awesome. Dat de omgeving kapot kan is top. Dat je in softcore niet een heel magazijn nodig hebt om tegenstanders af te schieten is ook top. Dat is in COD wel anders. En de samenwerking is gewoon erg leuk om te doen. Zeker met g0tlive members.
Verder heb ik te weinig nieuwe games gespeeld dit jaar. Wat oudere games uit de budget bakken gehaald, dus die tellen voor dit jaar niet mee.
XBL: MRE Inc
Onderstaand lijstje is de komende 12 dagen met korting te kopen. En er is elke dag een dagdeal met vandaag: Bastion!

en ja: het lijstje heb ik schaamteloos gekopieerd van Fok! en zij hebben hem weer schaamteloos gekopieerd van Major Nelson: http://majornelson.com/2011/12/20/12-days-of-xbox-deals/
ga zelf misschien voor Renegade Ops. LA noire pass is een hele mooie prijs maar die heb ik al
[ Voor 12% gewijzigd door KingKoning op 20-12-2011 12:35 ]
..!Vrijdag schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 09:41:
Over die Axe advertentie: Ik keek van de week op het dashboard van de Xbox van mijn vriendin en die had inderdaad die reclame. Op mijn eigen Xbox kon ik het echter nergens vinden. Toen realiseerde ik dat ik mijn Xbox op land "UK" had gezet, omdat ik de localisatie van Space Marine zo ontzettend knullig vond
Mijn dashboard geeft nu alleen reclames voor games en Kinect. Probeer het eens, misschien helpt dit
Ik vroeg me al af wat jullie zaten te miepen over reclame
Mijn XBox staat al tijden op UK.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
ja.MRELynx schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:47:
Die Portal Still Alive, is dat Deel 1 van de Portal serie ?
Ok thanks....Aangeschaft. Portal 2 zal er binnenkort ook nog wel komen....
Verwijderd
Ah kijk. Ik werd in de luren gelegd doordat er 'leuker' in je bericht stond. Doordat ik werkelijk niets leuk vond in die SP denk ik dat mijn hersenen doordraaiden. Ga straks nog maar wat Sesame Street spelen om weer te leren lezen!uchiha tijntje schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:54:
[...]
Nou, goed is niet het juiste woordIk maakte een vergelijking tussen BF3 en HF. Beide SP's konden me niet echt bekoren. Van de SP uit battlefield 3 kan ik me (4 weken later) eigenlijk alleen de tank missie en de jet missie herinneren. De rest was 13 in 1 dozijn. De SP van Homefront was idd niet goed
Het was buggy, het zag er niet erg goed uit, het was lineair, het was ook 13 in 1 dozijn, maar de sfeer/thema sprak me op een of andere manier wel aan. Vandaar dat ik de SP ook leuker vond
.
@MRE Dammit je hebt gelijk. Al moet ik zeggen dat ik eeerder al gepost heb dat LA Noire mijn GotY was totdat ik Portal 2 speelde.
Heb mijn Xbox net op VS gezet omdat ik meer geselecteerde aanbiedingen wilde zien. MS weet goed wat ik nodig heb. Kennelijk stink ik (Axe), moet ik eten (Pizza Hut) en ben ik dik (Kinect Fitness). Wel grappig om alle landen langs te gaan om de verschillen te zien.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Verwijderd
Ik ga de demo maar eens spelen. Lijkt me leukOn_E schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:50:
Trine 2 is NU te downloaden op XBLA.
http://marketplace.xbox.c...fe-1000-9115-d80258410a9b
Echt een tof spel, doet me denken aan Lost Vikings van vroeger.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:03:
[...]
Ik ga de demo maar eens spelen. Lijkt me leuk
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Deel 2 is helaas wel erg veel van hetzelfde. Zelfde stad, bijna gelijke graphics en vooral nog steeds een crappy camera. Verder blijft de lol ongekend hoog met het springen van gebouw naar gebouw, wat Cell neerknallen of hordes mutanten neermeppen met vrachtwagens en lantaarnpalen
Doe nu niet veel anders dan orbs verzamelen en mijn skills upgraden. Zodra alles max is ga ik wel eens kijken naar het 'verhaal'.
Daarom besloten de vragen hier te stellen:
- De harde schijf waarvoor gebruik je die? (aangezien er maar 20gb in zit)
- Is component net zo mooi als hdmi op een lcd tv (102cm full hd edge lid)
- Is 100 euro voor de xbox360 core met accessoires (2 controllers, incl accu's, headset) duur of een goede koop?
My middle finger salutes you.
-HDD is voor savegames, demo's en tegenwoordig ook voor spellen installeren (waardoor de dvd-drive minder herrie maakt tijdens het spelen en spellen sneller laden)barktus schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:11:
Krijg zojuist de kans om een xbox360 core te kopen, nu ben ik een totale leek op het gebied van xbox en om nu 67 topics door te zoeken voor m'n antwoorden zie ik niet echt zitten. Aangezien ze vrij algemeen zijn gaat dat ook niet echt.
Daarom besloten de vragen hier te stellen:![]()
- De harde schijf waarvoor gebruik je die? (aangezien er maar 20gb in zit)
- Is component net zo mooi als hdmi op een lcd tv (102cm full hd edge lid)
- Is 100 euro voor de xbox360 core met accessoires (2 controllers, incl accu's, headset) duur of een goede koop?
- component is zowat even mooi als HDMI, ik kon zelf geen verschil zien. Zolang je geen composiet gebruikt is de kwaliteit prima
- Ik heb zelf laatst voor 100 euro een Xbox Elite (120 gig hdd), 2 controllers en 3 recente spellen gekocht, dus het lijkt mij aan de dure kant.