Thanks, goede tip en ga ik zeker doen.
Sagat schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:20:
[devils advocate mode]
Heb je met betalen voor live recht op je dash? Meer rechten dan iemand die alleen een 360 koopt en dan sliver houdt? Toch nog een pittige materie, maar blifjt irritant dat je als gebruiker weinig keuze hebt.
Ik herken trouwens wel het verhaal van de guide functie gebruiken, het is sneller, en je hoeft minder te zoeken waar iets is.
Heb ik ook helemaal niet geschreven. Ik vind dat reclame op het hoofdscherm bij een apparaat als een Xbox gewoon per definitie ongewenst. Zowel voor gold en zilver. En de manier waarop het geïmplementeerd is met 75% van de beschikbare ruimte gereserveerd voor reclame vind ik het schofferen van je klanten. Het is wel duidelijk dat M$ (ja kinderachtig maar nu wel toepasselijk) reclame-inkomsten belangrijker vind dan de gebruikservaring van zijn klanten. De Xbox is nu veranderd in een Adbox waar je games op kan spelen.
En hoezo hoort reclame erbij. Als ik een koelkast koop verwacht ik toch ook niet dat er een schermpje op zit die reclame afspeelt?
Reclame van de nieuwste games op de game marketplace daar kan ik mee leven. Reclame van de nieuwste films bij zune video,... daar kan ik mee leven. Maar op het homescherm waar je in opstart en waarbij het gebruik van je Xbox centraal zou moeten staan is 75% van de ruimte voor reclame bedoelt en dan nog nota bene niet game gerelateerd.
Microsoft is gewoon aan het kijken waar ze mee weg kunnen komen en de enige manier om daar wat aan te doen is door massaal als gebruikers te protesteren. Het mag duidelijk zijn dat Axe door mij niet meer gekocht word. Ik wil het immers zo onaantrekkelijk mogelijk maken om te adverteren op de Xbox.
Dat is natuurlijk een drogreden. Als Sony zonder reclame en zonder kosten hetzelfde bied als MS met kosten dan lijkt mij dat reclame helemaal niet nodig is om de kosten te drukken. Het is niet zo dat je voor die reclame iets terug krijgt. Het hele principe dat je het normaal moet vinden dat je geconfronteerd word met reclame in je privesfeer vind ik fout. Wanneer je meteen maar accepteert dat iets part of life is dan kan je nergens meer kritiek op hebben.
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4