Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:20

Melkaz

Melkazar

Grompie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:54:
Hoi, ik zit al een tijdje met het idee om een xbox 360 te kopen. Ben altijd al een pc gamer geweest maar het kriebelt om eens een console uit te proberen. Nu zit ik met de vraag of de xbox 360 nu kopen wel nog een goeie keuze is? Is de hardware al niet verouderd? Zit de xbox aan zijn limiet en komt er niet binnenkort een nieuwe xbox uit? Ik denk mijn grootste overtuiging op dit moment is de kinetic maar is dit wel zo goed als het eruit ziet en wat met toekomstige games? En wat met opslag, zie xbox360 van 4Gb en van 250Gb best wel een groot verschil en welke het best te nemen?

Het zijn een hoop vragen maar ik informeer me altijd goed voor ik iets koop :D.
verouderd? - Ja, maar de PS3 is niet veel jonger, gamemakers hebben ondertussen echt wel door hoe de hardware in elkaar steekt en halen er het maximale uit. GOEDE PC versies zullen altijd mooier zijn op goede hardware maar bijvoorbeeld Crysis 2 is gewoon mooi op de Xbox360 in vergelijking met de pc versie.

Limiet - Er zal niet bijzonder veel winst meer uit te halen, maar de nieuwe generatie games zijn imo al zeer mooi. Vergelijk bijvoorbeeld maar eens HALO 3 met een nieuwere game als Assasins Creed Brotherhood, wat een verschil! op dezelfde hardware :)

Nieuwe Xbox - Niet voorlopig, reken maar niet op 2012 of vroeg 2013, dit is geen reden om te wachten

Kinect - geen ervaring mee, werkt bij een collega prima en hij is tevreden(casual gamertje met paar honderd achievement puntjes :P

opslag - Koop een Xbox met een interne hardeschijf van 250GB!!! Alsje eenmaal een Xbox hebt wil je alle games op je harde schijf installeren, de CD speler maar namelijk best veel herrie en het is gewoon sneller ingame.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Groot pluspunt aan het feit dat de Xbox aan zijn laatste jaren bezig is, is dat het nu gewoon erg goedkoop is om er 1 te kopen. Als je de aanbiedingen in de gaten houdt kun je voor iets meer dan 200 euro een 4GB Xbox 360 met Kinect kopen en een losse 250 GB harde schijf voor 50 euro.

Als je echt nog zolang gaat wachten tot de volgende Xbox er is (aangezien het normaal is dat deze een jaar vtv aangekondigd worden kun je rekenen op 2013!) verwacht dan maar het dubbele dat je af moet rekenen voor je console. Omdat je nieuw bent kun je ook heel veel toppers voor budgetprijzen of 2de hands vinden wat je ook al veel geld bespaard.

Kinect is nu het paradeplaatje voor Microsoft en daar gaat nog aardig wat voor uit komen. Of het ook allemaal een kwaliteit heeft waar je vrolijk van wordt is nu nog niet te zeggen. Mede doordat er toch wat inputlag is hoef je niet te verwachten dat je shooters ermee kunt gaan spelen maar er is meer mogelijk dan de huidige toepassingen, of die er komen is aan de ontwikkelaars en Microsoft.

Kortom een prima investering! Vooral online spelen op een console is heerlijk omdat je (bijna) geen cheaters hebt en (bijna) iedereen het met dezelfde hardware en controller moet doen waardoor het lekker competitief is zonder oneerlijke voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:41
Kan er weinig aan toevoegen behalve dit:

Ik game al vanaf de 2600. En de pc is natuurlijk niet te vergelijken met consoles omdat dit platform continue doorgroeit. En de 360 is nog niet dood dus kan nog beter worden. Maar nu al zit deze console in mijn top 3* van favo consoles ever. De reden is heel simpel. Het onwijze aantal leuke spellen. Ding zit gewoon goed in elkaar (misschien als ik 5x een rrod had gehad ik er anders over had gedacht, maar sinds wat 2008 of 9 is dit gewoon geen issue meer), online is perfect geïntegreerd, de controller is super (behalve voor arcade style games). Voor mij is het sowieso de fijnste console van deze generatie en wie weet zelfs nog mijn fave ever.

* = snes en ps2 zijn de overige 2, honorable mention voor saturn, maar die heeft te weinig unieke games en veel spul is inmiddels ingehaald door de tijd, met de snes en ps2 heb ik veel games die ik nu nog zo zou kunnen spelen. Maar dit is meer voor het retro topic

Vraagje: Overweeg je ook een ps3? Want de meeste games verschijnen op beide consoles, en als je online wel leuk vind maar niet heel veel speelt is psn misschien beter passend bij je dan live. verder adviseer ik je te kijken naar exclusives, al ons advies is niks waard als gran turisimo of metal gear je favo games zijn :P

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 09-06-2011 17:53 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Sagat schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:48:
De reden is heel simpel. Het onwijze aantal leuke spellen. Ding zit gewoon goed in elkaar (misschien als ik 5x een rrod had gehad ik er anders over had gedacht, maar sinds wat 2008 of 9 is dit gewoon geen issue meer),
Ik heb toevallig 5 keer een rrod gehad (360 vanaf dag 1), maar deel toch je mening. Als platform om op te gamen is er geen betere console. Alleen soms jammer dat niet alle games op de 360 uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maandag mijn xbox laten ophalen door UPS..
Krijg zojuist een mailtje dat hij alweer gemaakt is, en weer wordt verzonden door UPS naar mijn huis.

Maar ik kan nu nergens vinden wat ze precies gemaakt hebben op de support pagina, hoort dit?
Wel benieuwd naar wat ze nu vervangen/gemaakt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
@boven me
Doe ff het defecten topic checken :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:04:
@boven me
Doe ff het defecten topic checken :)
Ow is die er? :o Ben over het algemeen niet zo into gaming hier :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.virtualr.net/f...wheels-announced/#respond

Meer info over de stuurtjes + nog een nieuwe pedaalbase. (Die in het midden)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Bedankt voor de goeie reacties! Volgende week ga ik mij dus een 360 gaan halen :*).
Sagat schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:48:
Vraagje: Overweeg je ook een ps3? Want de meeste games verschijnen op beide consoles, en als je online wel leuk vind maar niet heel veel speelt is psn misschien beter passend bij je dan live. verder adviseer ik je te kijken naar exclusives, al ons advies is niks waard als gran turisimo of metal gear je favo games zijn :P
Ik heb niet echt een goed gevoel bij de ps3 blijft een stuk duurder dan de 360. Race games speel ik helemaal niet ben meer een shooter/RPG fan. Meeste games die ik wil spelen komen voor beiden uit en kinect vind ik een erg cool concept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:39

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb vorig jaar een xbox gekocht speciaal voor Red Dead Redemption, en tot op heden geen spijt van gehad! PS Dit spel spreekt jou ook wel aan denk ik.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
Wij bezitten (mijn vrouw en ik) zo'n beetje alle consoles (Wii, PS3 en 360).
Het voordeel is dat je kunt kiezen waarvoor je iets koopt.
Bijvoorbeeld FFXIII is mooier op de PS3 dan op de 360.

Maar op dit moment spelen we nog best vaak op de 360.

Wij hebben zelf gekozen voor een 4GB versie (hadden een release model en nooit een RROD gehad) met Kinect omdat het maar 90 euro extra bijleggen was itt een losse Kinect. We hebben toen voor 50 euro een oudere 250GB HDD gekocht en bij DX een behuizing hiervoor. Deze zit nu in de nieuwe 360.

Voorlopig kun je qua games nog wel je lol op met de 360. Fable3 is een leuke (uiteraard ook deeltje 2 kopen dan. 1 zal het waarschijnlijk doen via de backwards compatibilliteit, maar dit is te vinden op internet.
Dragon Age is een heel mooi en goed spel. Enzovoorts.

Voor Kinect als je van "dansen" houd is Dance Central één van de betere spellen en reageerd echt heel goed.
Kinect vind ik beter werken dan bijvoorbeeld de Wii-mote of wat daar heel erg op lijkt het ding van Sony :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:12
Heeft er iemand de afgelopen tijd toevallig nog een Xbox 360 slim 4 GB gekocht? Was dit met een Lite-on dvd drive 9504? Hoe groot achten jullie de kans dat als ik een xbox 360 slim ga kopen dat het een lite-on 9504 is? Kan ik bijv. naar productiedatum kijken op de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:56:
Heeft er iemand de afgelopen tijd toevallig nog een Xbox 360 slim 4 GB gekocht? Was dit met een Lite-on dvd drive 9504? Hoe groot achten jullie de kans dat als ik een xbox 360 slim ga kopen dat het een lite-on 9504 is? Kan ik bijv. naar productiedatum kijken op de doos?
Aangezien je die vraag waarschijnlijk stelt ivm ombouwen is hij hier niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ondervind problemen met het krijgen van surround geluid wanneer ik mijn xbox360 gebruik. Dit heeft tot gisteren perfect gewerkt en ik heb geen instelling gewijzigd of hardwarematig iets aangepast. Vandaar mijn verbazing.
Setup:
Sony Bravia EX402 LCD TV
Onkyo Receiver (geen audio via HDMI)
Xbox 360
HTPC

Aansluitingen:
HTPC beeld via HDMI op TV en geluid via SPDIF op receiver
Xbox 360 beeld via HDMI op TV en geluid via SPDIF op TV
Sony Bravia geluid via SPDIF op receiver

EDIT: probleem 'opgelost' door alle systemen 10 minuten uit te zetten en daarna weer te starten. Toen werkte het weer. Volgens mij zit het probleem in mijn TV want ik heb meer van dit soort problemen (HDMI handshake waardeloos).

[ Voor 63% gewijzigd door Aghanim op 12-06-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Hier nog een nieuwtje

Microsoft heeft een nieuwe system-on-chip (SoC) aangekondigd voor de Xbox 360 Slim modellen. Het gaat om een nieuwe integratie van de CPU, de main processor, GPU (grafische processor), het geheugen en de I/O (input/output) van het systeem die op slechts 1 enkele chip kunnen plaatsnemen. Hierdoor worden niet alleen de productiekosten voor Microsoft flink omlaag geschroeft, ook het stroomverbruik van de chip zou lager zijn net als de warmteproductie van de hardware. Daarnaast kunnen het moederbord en de power supply (voeding) van de console wat verder verkleind worden, waardoor meer ruimte over blijft voor de airflow van de console. Wanneer de eerste machines van de band rollen met de nieuwe chip is nog niet bekend gemaakt door Microsoft.

http://www.evilgamerz.com...s&showcomments=1&id=27487

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enslaved uitgespeeld in 2 sessies. Leuk spel, maar het verhaal voelde een beetje klein aan / had meer potentieel om dieper uitgewerkt te worden.
Ook al dat indrukwekkende slinger werk was een beetje repetitief aangezien het enige wat je moest doen A en een richting indrukken.
Na het uitspelen was er ook geen challenge room oid. Maar al met al wel een vermakelijk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Grompie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:54:
Hoi, ik zit al een tijdje met het idee om een xbox 360 te kopen. Ben altijd al een pc gamer geweest maar het kriebelt om eens een console uit te proberen. Nu zit ik met de vraag of de xbox 360 nu kopen wel nog een goeie keuze is? Is de hardware al niet verouderd? Zit de xbox aan zijn limiet en komt er niet binnenkort een nieuwe xbox uit? Ik denk mijn grootste overtuiging op dit moment is de kinetic maar is dit wel zo goed als het eruit ziet en wat met toekomstige games? En wat met opslag, zie xbox360 van 4Gb en van 250Gb best wel een groot verschil en welke het best te nemen?

Het zijn een hoop vragen maar ik informeer me altijd goed voor ik iets koop :D.
Persoonlijk, maar dat is puur persoonlijk en mijn mening zou ik voor de PS3 gaan. Bijvoorbeeld omdat ik meer PS3 gamers ken (moet je even in jouw omgeving rondkijken), maar ook omdat de PS3 hardware nog wat sterker is wat ik vooral terug zie in exclusieve PS3 games: ik vind exclusieve PS3 games mooier en dan exclusieve Xbox 360 games, maar dat ligt weer natuurlijk helemaal aan jou. Kijk zelf even welke games jij gaaf vind, en welke er de komende tijd nog aankomen.

Het is goed mogelijk dat volgend jaar inderdaad een nieuwe Xbox wordt aangekondigd, maar deze zal waarschijnlijk dan pas in 2013 in de winkels liggen. Veel eerder hoef je ze niet te verwachten. Voor een PS3 of 360 gaan is nu dus een goede keuze: het is goedkoper en je hebt nog zeker 2 a 3 jaar speelplezier voordat er een nieuwe in de winkel ligt.

Mijn ervaring met Kinect: het is leuk voor even, vooral in 't begin, maar daarna meh. Kinect games zijn toch meer Wii-spelletjes. Er zullen wel een paar 'hardcore games' met ondersteuning voor Kinect uitkomen, maar verwacht hier zeker niet te veel van. Opslag zo veel mogelijk. Niet voor de 4 GB gaan dus. (En mocht je toch besluiten om voor de PS3 te gaan: die heeft minimaal 160 GB dus daar hoef je er niet echt op te letten).

Tja wat je gaat doen (wachten, Xbox 360 kopen of misschien wel een PS3) ligt helemaal aan wat jou voorkeur is. Ik zou niet wachten, want het is gewoon zonde want het duurt toch nog een hele tijd voordat de nieuwe consoles er zijn. En tja, mocht je nog twijfelen tussen Xbox 360 of PS3 let dan vooral op:

- exclusieve games
- andere gamers in jouw omgeving: PS3 of 360? (en wil je betalen voor online gaming)
- geluid (zoals eerder al aangegeven maakt de Xbox soms nogal wat herrie, en als je daar niet tegen kan...)
- toekomstige functie (als je eventueel een PS4 of Xbox 3 gaat kopen) [ga je deze console dan weg doen? Of wil je 'm houden als dvd speler (of bij de PS3 als blu-ray/dvd speler)?

Je moet echt even kijken naar wat je precies ermee wilt doen.

En begrijp me niet verkeerd, als je voor de 360 gaat zal je er ook genoeg aan beleven maar er zitten soms toch nog wat verschillen tussen. Het RROD probleem lijkt niet meer vaak voor te komen met de nieuwe modellen en de krasjes op de dvd-schijfjes die werden veroorzaakt door de Xbox zijn ook opgelost maar waarschijnlijk zal een PS3 gewoon langer meegaan kijkend naar de failure rate.

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 13-06-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Uniciteit schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:48:
[...]

En begrijp me niet verkeerd, als je voor de 360 gaat zal je er ook genoeg aan beleven maar er zitten soms toch nog wat verschillen tussen. Het RROD probleem lijkt niet meer vaak voor te komen met de nieuwe modellen en de krasjes op de dvd-schijfjes die werden veroorzaakt door de Xbox zijn ook opgelost maar waarschijnlijk zal een PS3 gewoon langer meegaan kijkend naar de failure rate.
Kerel, hou je ps3 propaganda ajb in het ps3 topic, deze onzin is hier niet nodig :O

Tot dit stuk was het allemaal prima verhaal, maar deze onzin mag je toch echt buiten dit topic houden.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Bokkie schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:29:
[...]

Kerel, hou je ps3 propaganda ajb in het ps3 topic, deze onzin is hier niet nodig :O

Tot dit stuk was het allemaal prima verhaal, maar deze onzin mag je toch echt buiten dit topic houden.
Het enige wat ik zei is dat die problemen niet meer tegenkomen (dat is positief), maar dat desondanks de PS3 waarschijnlijker is langer mee te gaan dan de 360 kijkend naar de failure rate (die bij de PS3 heel erg laag ligt i.v.m. de 360). No offence, maar ik denk dat je zoiets wel in overweging wilt nemen als je van plan bent om maar eens in de zoveel tijd een nieuwe console te nemen.

En nogmaals, dat die niet meer voorkomen is juist positief: betekent dat de 'vroege fouten' zijn opgelost en dat de kwaliteit nu beter is dan eerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 23:59
[...]

..maar ook omdat de PS3 hardware nog wat sterker is..
Lees ik vaker dat mensen dat beweren, maar de GPU van de 360 is juist beter dan die van de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

StrayDog schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:09:
[...]

Lees ik vaker dat mensen dat beweren, maar de GPU van de 360 is juist beter dan die van de PS3.
De GPU is dan ook maar een van de vele delen die de kracht van een console bepalen, dus alles bij elkaar opgeteld zou de ps3 in theorie krachtiger moeten zijn.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

- andere gamers in jouw omgeving: PS3 of 360?
Dit is de allerbelangrijkste vraag.
Van/aan goede vrienden kun/ga je spellen lenen.

wat tussen haakjes erachter stond:
(en wil je betalen voor online gaming)
doet er pas toe als je perse online wilt en 35-40 euro per jaar al teveel geld vind.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Ik heb ook een 360 (geen PS3),maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een PS3 gaan. Ik heb 3 jaar geleden deze console onder andere gekocht omdat hij goedkoper was dan de PS3, maar helaas was hij na 3 jaar xbox live toch even duur. En eigenlijk duurder dan de PS3 als ik xbox live nog een paar jaar blijf gebruiken. Ik zeg het waarschijnlijk binnenkort ook wel op, omdat ik te weinig online speel om die €35 te rechtvaardigen.

Een tweede reden om voor de 360 te gaan en niet de PS3 waren de exclusives. Gears of War, Bioshock, GTA IV DLC, Ninja Gaiden II, Mass Effect. Inmiddels is alleen Gears of War overgebleven uit dat exclusive rijtje. Het is niet dat ik de PS3 gebruikers het niet gun om deze games te spelen, maar de PS3 heeft inmiddels meer exclusives die ik ook graag zou willen spelen.

Just my 2 cents }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En we zijn weer klaar met de 360/PS3 discussie :) Grompie stelt de vraag of een 360 voor hem een goede keuze is, en doet dat in een Xbox 360 topic, dat lijkt me een prima basis om het bij de 360 te houden.

De verschillen tussen PS3 en 360 (Online, Blu-Ray, Kinect/Move) mogen als bekend worden beschouwd na vele eerder versies van deze discussie ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

WTF @ laatste posts, lijkt wel alsof ik terug in de tijd naar 2006 gereisd ben :p

Battleblock Theater heeft een nieuwe website gekregen, een indicatie dat het nieuwe spel van The Behemoth niet zo lang meer op zich zal laten wachten *O*

Nog maar eens de intro voor wie hem nog niet gezien had:

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Even iets heel anders, is er inmiddels iemand die paypal gebruikt als betalingssysteem? Ik kan nog steeds geen punten kopen via de Xbox of op xbox.nl namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:12
Ik heb een xbox 360 slim en ik merk dat die aan de bovenkant erg warm wordt. Is dit bij jullie ook het geval? Hebben jullie hem plat of staand? Kan je hem beter in een open ruimte houden dan zeg maar in een kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
@Grompie.. Test zeker eerst de kinect uit in de winkel ofzo. Misschien is het echt niet jouw ding.. Wat mij wat stoorde was dat bij het testen in de winkel er wat vertraging op is. en super nauwkeurig is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Grompie schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:16:
Bedankt voor de goeie reacties! Volgende week ga ik mij dus een 360 gaan halen :*).

[...]

Ik heb niet echt een goed gevoel bij de ps3 blijft een stuk duurder dan de 360. Race games speel ik helemaal niet ben meer een shooter/RPG fan. Meeste games die ik wil spelen komen voor beiden uit en kinect vind ik een erg cool concept!
En dat zijn dan ook de beste argumenten om je console op uit te kiezen. :)
Het maakt geen ruk uit welke console je koopt als je naar hardware gaat kijken. Tuurlijk zal de ene net ff wat beter zijn in benchmark X, en de ander in benchmark Y. Who gives a rats ass...
Het gaat er helemaal om waar jij lol aan beleeft.

Met stip op nummer één in de hitparade van goede redenen om je console te kiezen staat "game aanbod". Sowieso komen de meeste titels op de X360 én de PS3 uit, dus dan zijn het de exclusieve titels die het moeten gaan maken.
Verder telt het budget ook mee, en of je eventueel games kan lenen van iemand.
Dan zijn er nog de extratjes zoals Move of Kinect.

Mijn eerste console was een Nintendo Wii. Hardwaretechnisch inferieur, maar als daar de games op draaien die je leuk vind, dan is de keuze snel gemaakt.
Het is dan wel geen Full HD, maar het is wel verschrikkelijk leuk. Ik vind de on-rail shooters die er op draaien echt geniaal, de grote bekenden van Nintendo draaien er op (Mario varianten, Donkeykong, etc) en de besturing is nogsteeds dé originele vernieuwer in de console markt.

Sinds een half jaartje heb ik ook nog een X360. Wat games betreft maakte het me niet zoveel uit, gezien het meeste op de X360 én de PS3 uit komt, maar m'n vrienden hebben een X360, dus nu kan ik games lenen en uitlenen.
Move of Kinect doet me niet zoveel, want ik heb al een Wii, en dans games doe ik toch niet (waar Move en Kinect nu erg op inzetten). Daarbij is het motion controller game aanbod op de Wii toch vele malen groter en beter ontwikkeld. Misschien niet zo grafisch prachtig, maar wel leuk.
Uiteindelijk is de belangrijkste overweging geweest welke controller ik fijner vind, en dat is die van de X360. :P
Ook het optionele chat toetsenbordje zit bij de X360, mijns inziens, beter gepositioneerd.

Wat betreft veroudering van een console: Screw that.
Dan komt er over een half jaar maar een nieuwe. Whatever.
Zijn er games die jij graag wil spelen, dan is het een goed plan om die console te kopen. En hell, het aanbod op een oudere console is toch nog altijd groter ;)

De keuze tussen 4GB en 250GB is imho wel legitiem. 4GB is prima, maar de 250GB versie stelt je in staat de games op de harddisk te installeren (wel disc nodig ter verificatie als je speelt) wat de laad tijden ten goede kan komen (ligt aan de game, Fable III schijnt er veeeeeel profijt van te hebben).
Ik heb zelf ook een 250GB, en mijn games staan dan ook allemaal geinstalleerd (heb geen hele grote collectie, is toch al gauw 5GB per game).
Het is niet persé nodig, want savegames doen hooguit 5MB per stuk.
Het is wel nuttig voor installeren en voor de opslag van game uitbreidingen.
Aan de andere kant kan je ook prima een USB stick gebruiken als storage, want dat vreet de X360 ook.
Een 4GB kopen en er later achter komen dat meer opslag misschien toch wel leuk was geweest is dus snel gefixt :) Danwel met een officiele interne HDD, danwel met een USB stick of USB HDD.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 14-06-2011 07:49 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:22:
Ik heb een xbox 360 slim en ik merk dat die aan de bovenkant erg warm wordt. Is dit bij jullie ook het geval? Hebben jullie hem plat of staand? Kan je hem beter in een open ruimte houden dan zeg maar in een kastje?
De mensen die ik ken met een S hebben hem of vrij staan of in een open kast met erboven minimaal 30cm vrije ruimte. Zelf heb ik niet zoveel verschil gemerkt qua warmte met de S of mijn eigen Jasper elite. enige verschil wat ik wel merk is dat die S250GB veel meer stof aantrekt dan mijn mat zwarte oudje :P

Van het weekend weer wat E3 filmpjes zitten kijken en ik kijk echt uit naar september, Gears is dan nog wel op dit moment de enige 360 exclusive van formaat, maar hij mag er zeker weten.

Grootste gemis op de 360 is dat de nl markt nog steeds geen indie toegang heeft en ik betwijfel of dat ooit nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
TheAshcat schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:41:
Even iets heel anders, is er inmiddels iemand die paypal gebruikt als betalingssysteem? Ik kan nog steeds geen punten kopen via de Xbox of op xbox.nl namelijk.
is het niet zo dat het een alternatief is voor de credit cards betaaloptie? Dus je koopt er geen punten van, maar je kan gewoon direct aftikken via paypal volgens mij...
Dat zou dan ook betekenen dat het net iets duurder is dan als je je punten slim inkoopt.
kippengaas schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:06:
Ik heb ook een 360 (geen PS3),maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een PS3 gaan. Ik heb 3 jaar geleden deze console onder andere gekocht omdat hij goedkoper was dan de PS3, maar helaas was hij na 3 jaar xbox live toch even duur. En eigenlijk duurder dan de PS3 als ik xbox live nog een paar jaar blijf gebruiken. Ik zeg het waarschijnlijk binnenkort ook wel op, omdat ik te weinig online speel om die €35 te rechtvaardigen.

Een tweede reden om voor de 360 te gaan en niet de PS3 waren de exclusives. Gears of War, Bioshock, GTA IV DLC, Ninja Gaiden II, Mass Effect. Inmiddels is alleen Gears of War overgebleven uit dat exclusive rijtje. Het is niet dat ik de PS3 gebruikers het niet gun om deze games te spelen, maar de PS3 heeft inmiddels meer exclusives die ik ook graag zou willen spelen.

Just my 2 cents }:O
moet je bij aantekenen dat Xbox live over het algemeen wel als de beste service wordt gezien. Je betaalt, maar je krijgt er wel een goed netwerk voor terug. Omdat ik persoonlijk bijna dagelijks online ben, vind ik het prima om te betalen en dan een goed netwerk te krijgen. Liever dan dat ik een gratis, crappy netwerk heb.

Daarnaast vergeet je even de Halo serie, wat toch over het algemeen gezien wordt als een van de beste shooters ooit (Dit jaar kreeg Reach bijvoorbeeld weer een BAFTA award voor beste shooter) en zijn er ook een hele stapel erg goede retro-downloadtitels via XBL die niet te vinden zijn op PSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

KingKoning schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:33:
[...]

is het niet zo dat het een alternatief is voor de credit cards betaaloptie? Dus je koopt er geen punten van, maar je kan gewoon direct aftikken via paypal volgens mij...
Dat zou dan ook betekenen dat het net iets duurder is dan als je je punten slim inkoopt.

[...]
Als ik iets probeer te kopen kan dit alleen maar met punten (of het nu een addon is of een avatar item)

Heb ik niet genoeg punten vraagt ie of ik MS points wil kopen.

Dit selecteer ik, met Paypal als optie:"This item can't be purchachased with a credit card. You can buy it with MS Points or try again later"

MS Points kopen met MS Points? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
TheAshcat schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:41:
Yep, eerst op de pc gekoppeld aan mijn account en daarna zo via me xbox 2 maanden live voor 2$ gekocht en de DLC voor LA Noire :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
moet je bij aantekenen dat Xbox live over het algemeen wel als de beste service wordt gezien. Je betaalt, maar je krijgt er wel een goed netwerk voor terug. Omdat ik persoonlijk bijna dagelijks online ben, vind ik het prima om te betalen en dan een goed netwerk te krijgen. Liever dan dat ik een gratis, crappy netwerk heb.
Ok......ikzelf speel eigenlijk full time street fighter online en daarom weet ik dat het op dat gebied ook echt beter is dan psn. MAAR......volgens mij is het voor veel andere spellen prima in orde hoor. En ook street fighter werkt echt wel, het is maar net hoe fanatiek je bent. Ik weet van mensen die een xbox gekocht hebben omdat psn niet voldeed voor dat spel. (maar dat kwam ook nog omdat het spel zelf iets minder goed werkt op de ps3 dan op 360)

Ik ben het ermee eens dat live het geld waard is (wel zoeken naar 35-40 euro voor een jaar offers, meer is zonde), maar niet dat psn crappy is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Laatst online: 02-10 21:29
Daarnaast vergeet je even de Halo serie, wat toch over het algemeen gezien wordt als een van de beste shooters ooit (Dit jaar kreeg Reach bijvoorbeeld weer een BAFTA award voor beste shooter) en zijn er ook een hele stapel erg goede retro-downloadtitels via XBL die niet te vinden zijn op PSN.
Halo is inderdaad een populaire exclusieve titel voor de 360, net zoals fable, maar spreken mij beide niet aan. Ik had alleen het rijtje games neergezet die op het moment van aanschaf mij aanspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:09
kippengaas schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:09:
[...]

Halo is inderdaad een populaire exclusieve titel voor de 360, net zoals fable, maar spreken mij beide niet aan. Ik had alleen het rijtje games neergezet die op het moment van aanschaf mij aanspraken.
Alan Wake....? ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
PSN is voornamelijk inferieur in mijn ogen omdat 'even een demootje checken' er gewoon niet bij is.

Live = Downloaden --> Patch downloaden (sporadisch en klein) --> Spelen
PSN = Downloaden --> Installeren --> Patch downloaden (vaak en groot) --> Installeren --> Spelen

Dit lijkt misschien onbelangrijk, maar het is zeer prettig dat als je maar een half uurtje kan gamen dat het allemaal snel werkt. En niet, zoals me al vaak keer is overkomen, dat je naar een progressbar zit te kijken bij de volgende nietstoevoegende system update.

Niks ten nadele van PSN trouwens, omdat het gratis is vind ik dit allemaal acceptabel. Maar er blijven toch echt belangrijke verschillen bestaan tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 16:22
ik heb een ps3 en een xbox360 en om nou te zeggen dat het lang duurt om een demo op psn te spelen. Nou nee. Het duurt hooguit 3 minuten voordat je een demo kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiGizmo
  • Laatst online: 10-04-2022

DigiGizmo

Fungamert

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:22:
hier idem, zit in een kast met rondom 5/10cm ruimte (achterkant kast is open) je kan er een eitje op bakken na een half uurtje gamen...

So many games so little time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Mijn vorige box (wel nog een phat) stond vroeger ook in de kast. Die is in de vorige zomer kapot gegaan aan allerlei oververhittingsproblemen. Mijn garantie was al verlopen dus ik heb het zelf proberen op te lossen maar langer dan 3 maanden heb ik het niet kunnen rekken.

Mijn nieuwe box (ook een phat) staat nu óp de kast. Op hete dagen zet ik er soms mijn ventilator op op lage stand. Al is het maar voor de zekerheid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

DigiGizmo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:29:
[...]

hier idem, zit in een kast met rondom 5/10cm ruimte (achterkant kast is open) je kan er een eitje op bakken na een half uurtje gamen...
Hier ook, hij is ook een paar keer heel erg gaan blazen dat ik dacht van .. nou wat heeft die extra koeler nou voor zin met zoveel lawaai. Maar over het algemeen wordt ie alleen daar warm zonder al te veel lawaai (games geïnstalleerd op HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik heb een slim250gb en heb hem tegenwoordig horizontaal, gewoon helemaal vrij staan (behalve de onderkant uiteraard :) die staat op mijn tv meubel). Ik had hem eerder verticaal staan, maar dan liep hij tijdens mass effect 2 elk uur wel vast. Nadat dat iets van drie keer was gebeurd heb ik hem maar horizontaal gezet en geen problemen meer gehad.
Er zit een vrij groot rooster die aan de zijkant zit in verticale positie en aan de bovenkant in horizontale positie. Die kan blijkbaar niet adequaat koelen in verticale positie? (Ik vraag me overigens af of ik wellicht een defect in mijn model heb? Want waarom maken ze het mogelijk om hem verticaal neer te zetten als hij dat wat betreft warmte afvoer niet trekt? :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Van het weekend mijn originele 360 weer gered door hem te bakken op 250gr, alleen nu loopt hij telkens na 10min GTA spelen vast... word echt tijd voor een nieuwe want mijn gehackte begint ook kuren te vertonen. Hoop alleen dat ze in de aanbieding gaan gezien volgend jaar de nieuwe al uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Rev! schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:48:
Hoop alleen dat ze in de aanbieding gaan gezien volgend jaar de nieuwe al uitkomt.
Wat een wijsheid? Volgend jaar al de nieuwe Xbox in de winkel? Durf je daar eurotjes op te wedden :+ ? Ik verwacht hem niet voor 14/15 in de winkels hier.

[ Voor 23% gewijzigd door Collaborator op 15-06-2011 10:53 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
champion16 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:23:
ik heb een ps3 en een xbox360 en om nou te zeggen dat het lang duurt om een demo op psn te spelen. Nou nee. Het duurt hooguit 3 minuten voordat je een demo kan spelen.
Het heeft (imo) ermee te maken dat je zelf je hdd mag vervangen. Dat installeren is volgens mij voornamelijk encrypten. Blijft overeind staan dat ook ik live op dat gebied fijner vind dan psn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Vind ik eigenlijk een van de grootste nadelen van de Xbox, het feit dat ik niet zelf een 2TB disk mag kopen en aan dat ding hangen, maar je verplicht wordt om jezelf te laten sodomiseren voor 250gb voor 60 euro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bokkie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:07:
Vind ik eigenlijk een van de grootste nadelen van de Xbox, het feit dat ik niet zelf een 2TB disk mag kopen en aan dat ding hangen, maar je verplicht wordt om jezelf te laten sodomiseren voor 250gb voor 60 euro :/
Hoezo? Zelf een HDD er aan hangen kan prima. Is gewoon standaard 2,5inch notebook HDD met een SATA connector.
Op dealextreme.com vind je ook gewoon lege cases waar je zelf een HDD in kan prakken.
Formatteren en encrypten doet de Xbox wel voor je.
Rev! schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:48:
Van het weekend mijn originele 360 weer gered door hem te bakken op 250gr, alleen nu loopt hij telkens na 10min GTA spelen vast... word echt tijd voor een nieuwe want mijn gehackte begint ook kuren te vertonen. Hoop alleen dat ze in de aanbieding gaan gezien volgend jaar de nieuwe al uitkomt.
Newsflash: ze zijn in de aanbieding ;)
Bart Smit, Intertoys, en volgens mij ook bij GameMania.

[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 15-06-2011 11:14 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Boeboe schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:19:
WTF @ laatste posts, lijkt wel alsof ik terug in de tijd naar 2006 gereisd ben :p

Battleblock Theater heeft een nieuwe website gekregen, een indicatie dat het nieuwe spel van The Behemoth niet zo lang meer op zich zal laten wachten *O*

Nog maar eens de intro voor wie hem nog niet gezien had:
[video]
Ik had er nog nooit van gehoord, maar inderdaad! Ik wil 'm ook!!
Dit ziet er echt uit als mijn type spel, iets waar ik al een tijd op gewacht had voor de XBOX!
Nu hopen dat er gauw een combi aanbieding komt met deze, MK9 en Duke Nukem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Boeboe schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:19:
Maar 2006 komt terug, en hoe!

Ik heb nu al zin in alle discussies rondom de Wii U die waarschijnlijk weer gaan komen. Let op op belangrijk graphics plotseling gaan worden voor Nintendo fans en wat een bijzaak het gaat worden voor de overige console fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheAshcat schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:57:
[...]

Als ik iets probeer te kopen kan dit alleen maar met punten (of het nu een addon is of een avatar item)

Heb ik niet genoeg punten vraagt ie of ik MS points wil kopen.

Dit selecteer ik, met Paypal als optie:"This item can't be purchachased with a credit card. You can buy it with MS Points or try again later"

MS Points kopen met MS Points? :S
Dit heb ik ook idd, wat hebben we dan aan de optie om met PayPal te betalen...
Ik zal nog eens proberen of het wel via de website werkt of zo.
Werkt ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:08

Willybubba

Nut up or shut up.

Heeft iemand Child of Eden al? Hoe bevalt het?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 09:48
Een vraagje hier voor de gebruikers :) Ik ben een klein beetje aan het rondkijken voor wat aanbiedingen. Maar ik zie dus de 4GB en de 250GB versies. Wat zijn de mogelijkheden om achteraf het geheugen uit te breiden? En wat kan ik allemaal beslist niet als ik maar 4GB heb. Ik snap dat dingen als DLC e.d. niet gaan lukken. Maar gebruikt de Xbox360 ook deels installeren van games? en zou dat dan bijvoorbeeld niet kunnen met maar 4GB ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

McKaamos schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Hoezo? Zelf een HDD er aan hangen kan prima. Is gewoon standaard 2,5inch notebook HDD met een SATA connector.
Op dealextreme.com vind je ook gewoon lege cases waar je zelf een HDD in kan prakken.
[...]
Dat weet ik, maar ik heb zowel positieve als negatieve ervaring met dit soort dingen :P waar je imo dus gewoon vrij in zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
SanderPS3 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:01:
Een vraagje hier voor de gebruikers :) Ik ben een klein beetje aan het rondkijken voor wat aanbiedingen. Maar ik zie dus de 4GB en de 250GB versies. Wat zijn de mogelijkheden om achteraf het geheugen uit te breiden? En wat kan ik allemaal beslist niet als ik maar 4GB heb. Ik snap dat dingen als DLC e.d. niet gaan lukken. Maar gebruikt de Xbox360 ook deels installeren van games? en zou dat dan bijvoorbeeld niet kunnen met maar 4GB ?
Met 4 Gig kun je savegames opslaan en wat DLC doen, maar spellen installeren wordt al lastig. De xbox installeert het complete spel, dus vaak zit je al snel aan meerdere GB's per spel. Achteraf kun je een losse 250Gig HDD bijkopen, maar dan ben je vaak stukken duurder uit. Het loont op zich wel de moeite om direct voor een 250 versie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Willybubba schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:53:
Heeft iemand Child of Eden al? Hoe bevalt het?
Ik ben ook zeer benieuwd, vooral icm Kinect. Reviews zijn zeer positief in elk geval. Eigenlijk is het gebrek aan lengte het grootste minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

McKaamos schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:13:
Eehm nee, zo werkt het dus niet..

Elke HDD word geflashed met een uniek serieel nummer, gebonden aan de grote van de schijf (20, 60, 120 of 250GB) je zult eerst een (gekraakte) serial van een schijf moeten hebben, en jouw gekochte schijf moeten flashen voordat je de HDD kan gebruiken.

Ik ben het er wel mee eens dat het wat slecht is dat je geen vrijheid hebt in gebruikte schijf. Gewoon lekker zoals bij de PS3, 500GB schijfje erin drukken voor 40 euro en je bent klaar 8) .
Er zijn maar 3 "Grote" verschillen tussen de 4GB en 250GB versie.
1: De 4GB is mat zwart.
2: De 250GB heeft 250GB opslagruimte (Doh 8)7 ).
3: De 250GB variant levert ook een headset mee (Om mee te praten online).

Bedenk je dat je voor 30 euro extra die schijf + headset erbij krijgt. Terwijl je in de winkel al gauw het dubbele betaalt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Xbox 360 4GB Arcade Slim Zwart€ 179,-€ 179,-
1Microsoft Xbox 360 Slim (250GB) Zwart€ 209,-€ 209,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 388,-

[ Voor 83% gewijzigd door D4NG3R op 15-06-2011 13:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Morgen, overmogen en zaterdag is de 250 GB 199,- euro bij de Bart Smit als dagdeal.

http://folders.bartsmit.c...azine.html#/spreadview/2/

[ Voor 35% gewijzigd door Kluutmaran op 15-06-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
http://dixons.nl/artikel/..._GB_%2B_Homefront_console

Leek me ook geen gekke aanbieding, alleen cash is nu echt even op deze maand al heel veel geld uitgegeven. en payday is dinsdag pas :(

Hoe doe je dat installeren op disk btw? Heb die optie nog nooit gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door Rev! op 15-06-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Rev! schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:10:
http://dixons.nl/artikel/..._GB_%2B_Homefront_console

Leek me ook geen gekke aanbieding, alleen cash is nu echt even op deze maand al heel veel geld uitgegeven. en payday is dinsdag pas :(

Hoe doe je dat installeren op disk btw? Heb die optie nog nooit gezien.
Als je het spelicoontje ziet, druk je ipv op A op Y. Je krijgt dan extra opties...dit doe je dus in het menu wanneer het spel nog niet is opgestart. Kies daarna voor installeren op schijf, duurt paar minuten en vervolgens heb je alle voordelen ( minder herrie, sneller laden ).

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ok eens proberen, ik heb wel maar een 12gig hdd maar daar kan ik vast wat opzetten. Weet iemand hoe het zit met garantie als je bijvoorbeeld een 360 in griekenland koopt? Daar ben ik volgende maand toch en ze zullen ongetwijfeld goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Heb ondertussen de xbox 360 nu een 3tal dagen en moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben! Alleen even moeten zoeken naar de taalinstellingen aangezien men menu in het frans stond. Bleek iets te zijn met men oude xbox live account. Heb met een 250Gb HD gekocht en kinect. Over kinect ben ik niets iets minder tevreden maar eigenlijk heb ik ook buiten een redelijk dom spelletje dat erbij zat nog niks echt gespeeld mss later eens wat demo's uittesten. Maar de dingen die ik op de E3 filmpjes zag zagen er best wel goed cool uit (star wars game) dus mss nog wat geduld ermee hebben. Verder heb ik mass effect 2 en black ops gekocht welke erg leuk spelen. Het beste punt van de 360 vind ik nog altijd de controler die zo lekker in de hand ligt. Zalig gewoon!

PS3 is eigenlijk nooit in mijn gedachten gekomen om te kopen dus sorry voor de discussies.

Anders leuk verhaaltje: Ik was eigenlijk van plan om mijn 360 aan te sluiten op mijn pc scherm zodat hij lekker naast men pc kon staan. En ik geen tv moet kopen. Men scherm is echter een DVI aansluiting met converter naar HDMI en ik had geen boxen op mijn scherm. Dus geen geluid...
HDMI echter aangesloten op scherm de andere AV connector moeten helemaal openbreken zodat hij nog naast de HDMI connector paste en via deze het geluid afspelen door men stereo :D.
Zoals een echte tweaker het hoort te doen dacht ik dan maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Rev! schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:30:
Ok eens proberen, ik heb wel maar een 12gig hdd maar daar kan ik vast wat opzetten. Weet iemand hoe het zit met garantie als je bijvoorbeeld een 360 in griekenland koopt? Daar ben ik volgende maand toch en ze zullen ongetwijfeld goedkoper zijn.
Alleen op Nederlandse xdozen heb je 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Grompie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:40:

Anders leuk verhaaltje: Ik was eigenlijk van plan om mijn 360 aan te sluiten op mijn pc scherm zodat hij lekker naast men pc kon staan. En ik geen tv moet kopen. Men scherm is echter een DVI aansluiting met converter naar HDMI en ik had geen boxen op mijn scherm. Dus geen geluid...
HDMI echter aangesloten op scherm de andere AV connector moeten helemaal openbreken zodat hij nog naast de HDMI connector paste en via deze het geluid afspelen door men stereo :D.
Zoals een echte tweaker het hoort te doen dacht ik dan maar :).
haha, ja nice is dat he :) heb het ook gedaan zodat ik mijn pc scherm kan gebruiken als mijn vriendin tv kijkt.
Wel een beetje vreemd dat geluid wel via AV kan en een HDMI kabel voor beeld gebruikt kan worden, maar dat de kabels er eigenlijk niet tegelijk inpassen. Dat zwarte uitsteeksel van de AV kabel heeft ook als enige functie het blokkeren van de HDMI poort... :/ Maar ik kan mij van mijn google-zoektocht hierover destijds herinneren dat MS zelf een combi kabel verkoopt, dus het is gewoon pesterij.

@mass effect2: vond het echt een geweldige game, maar waarom begin je niet bij deel1?
(heb geen ervaring met de interactieve comic, maar anders is dat wellicht ook een optie: dan krijg je volgens mij binnen 15min het verhaal van deel1 + kan je wat keuzes maken die deel2 beinvloeden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:56:
[...]

Alleen op Nederlandse xdozen heb je 3 jaar garantie.
En dan alleen bij RROD en E74 op het oude model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:51
Arunia schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:42:
...
Wij hebben zelf gekozen voor een 4GB versie (hadden een release model en nooit een RROD gehad) met Kinect omdat het maar 90 euro extra bijleggen was itt een losse Kinect. We hebben toen voor 50 euro een oudere 250GB HDD gekocht en bij DX een behuizing hiervoor. Deze zit nu in de nieuwe 360.
Een issue waar we zelf ook mee zitten. Heb je de HDD moeten omzetten van de behuizing, of is er een apart koppel tstukje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Die moet je zelf ombouwen naar de nieuwe behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 15:26
Henkje.doc schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:05:
[...]

Een issue waar we zelf ook mee zitten. Heb je de HDD moeten omzetten van de behuizing, of is er een apart koppel tstukje voor?
Waarom niet meteen een hd bij dealextreme bestellen? Omgerekend heb je 250GB versie voor €38,- ongeveer.
Zie hier:

http://www.dealextreme.co...xbox-360-slim-black-70425

of

http://www.dealextreme.co...e-for-xbox-360-grey-70312

[ Voor 4% gewijzigd door RedNas74 op 16-06-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
http://www.budgetgaming.n...+%28slim%29_hardware.html
Waarom zoveel moeite doen met kans op ban als je originele al voor zo'n 60 euro hebt. 50 als je goed zoekt met buitenlandse shops erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Dat is wel waar, zo duur als de 20GB in het begin was (€100 als ik me niet vergis) is het nu gelukkig niet meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:55:
[...]

En dan alleen bij RROD en E74 op het oude model.
RRoD en E74 op alle modellen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Grompie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:40:
Heb ondertussen de xbox 360 nu een 3tal dagen en moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben!
*snip*
Goed om te horen! Ik vind zelf de controller ook fijner. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
PS3 is eigenlijk nooit in mijn gedachten gekomen om te kopen dus sorry voor de discussies.
Heh dit is toch een discussie topic? Als je gewoon normaal met elkaar de voor- en nadelen kan bespreken lijkt me dat niemand er problemen mee heeft. Was overigens wel bang dat het weer een flame war ging worden, maar dat is niet gebeurd _/-\o_

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zag gister bij Spotter in Hoorn nog een paar "oude" Xbox360 60GB staan voor €125,- in een licht beschadigde doos.
Voor de liefhebbers dus :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muskalade
  • Laatst online: 30-06 11:19
Vandaag mijn nieuwe Xbox 360 slim (250gb) met Fable 3, Halo Reach en extra controller ontvangen. :)
Na 2 jaar toch maar weer een xbox 360 gekocht en gelijk een jaar Gold .
Gelijk mijn Gamertag gerecoverd en alle aangeschafte XBox Live Arcade games gedownload. :)

Schiet niet echt op als al je vrienden een 360 hebben en jij een PS3.

Dus ik heb nu alle 3 de consoles. 7(8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Muskalade op 17-06-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een poging gedaan om een wat ouder spel te spelen: Operation Flashpoint, Dragon Rising. Nu ben ik al geen held in schietspellen (behalve n64 golden eye en koppeltje duik knee high walls Gears of War), maar dit slaat echt alles. In het eerste lvl word nauwelijks iets uitgelegd en heb je meteen toegang tot een shitload aan functies/commands.

Ben ik nou zo slecht, moet ik eerdere delen hebben gespeeld om er iets van te snappen. Moet je van te voren al eerder tactische realistische shooters hebben gespeeld. Misschien moet ik wat minder moeilijk doen en het spel minder proberen te begrijpen vanaf het begin en gewoon doorkachellen van checkpoint tot checkpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:50:
Ik heb gister een poging gedaan om een wat ouder spel te spelen: Operation Flashpoint, Dragon Rising. Nu ben ik al geen held in schietspellen (behalve n64 golden eye en koppeltje duik knee high walls Gears of War), maar dit slaat echt alles. In het eerste lvl word nauwelijks iets uitgelegd en heb je meteen toegang tot een shitload aan functies/commands.

Ben ik nou zo slecht, moet ik eerdere delen hebben gespeeld om er iets van te snappen. Moet je van te voren al eerder tactische realistische shooters hebben gespeeld. Misschien moet ik wat minder moeilijk doen en het spel minder proberen te begrijpen vanaf het begin en gewoon doorkachellen van checkpoint tot checkpoint.
Volgens mij heb je ook een van de mindere toegankelike games gekocht :). Wil je simpel kunnen schieten dan moet je toch meer denken aan de call of duty serie en battlefield bad company serie :).

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
je xbox word ook stiller en een heel klein beetje sneller als je ze installeerd, en een spel is makkelijk 4-8 gb.
ook kan je weinig dlc doen als je bijv. multiplayer packs voor iets wil kopen. ook heb je wat ruimte nodig voor saved games, als je veel spellen hebt is dat ook niet echt slim. ik zou zeker voor die 250 gb 20 euro willen betalen, ik ben zelf ook overgestapt van de oude xbox met 20 gb naar 250 gb (geugrade niet nieuw xbox gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:54:
[...]

Volgens mij heb je ook een van de mindere toegankelike games gekocht :). Wil je simpel kunnen schieten dan moet je toch meer denken aan de call of duty serie en battlefield bad company serie :).
Ja maar daar heb ik dan ook weer niks mee. Van die "realistische" shooters waar je na vijf seconden schuilen weer helemaal genezen bent en bezaait zijn met checkpoints. Ik vind het wel jammer dat ik echt nul kennis van dit spel heb en dat de tutorial er van uitgaat dat je al een hele hoop weet.
Ik was trouwens wel aangenaam verrast door de setting van het verhaal in de intro. Ik ben tom clancy troep gewend (hawx, end wars), waar de ene saaie private military company tegen de andere moet. Deze begon met een eiland eerst bezet door china, dan door japan, dan door rusland, economische crisis, vraag naar chinese producten daalt, eigen olie reserves raken op, china claimt oorspronkelijk eiland met olie weer op.

Grootste probleem: Ik zie die fuckers niet. 2/300 meter afstand en mijn maatjes beginnen al te schieten op de vijand.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:07:
[...]

Ja maar daar heb ik dan ook weer niks mee. Van die "realistische" shooters waar je na vijf seconden schuilen weer helemaal genezen bent en bezaait zijn met checkpoints. Ik vind het wel jammer dat ik echt nul kennis van dit spel heb en dat de tutorial er van uitgaat dat je al een hele hoop weet.
Ik was trouwens wel aangenaam verrast door de setting van het verhaal in de intro. Ik ben tom clancy troep gewend (hawx, end wars), waar de ene saaie private military company tegen de andere moet. Deze begon met een eiland eerst bezet door china, dan door japan, dan door rusland, economische crisis, vraag naar chinese producten daalt, eigen olie reserves raken op, china claimt oorspronkelijk eiland met olie weer op.

Grootste probleem: Ik zie die fuckers niet. 2/300 meter afstand en mijn maatjes beginnen al te schieten op de vijand.
Had dit spel ook, en na het spelen van de eerste level, had ik het alweer weggelegd. Snapte er niets van en vond het ook erg bagger uitzien. Ik ben gek op shooters, ik kan me uren ermee vermaken, ook 'moeilijke' shooters, maakt me niet, maar dit was onoverzichtelijk, vreemd (zoals je het al aangaf, vijanden op 200meter en men begint te schieten), en simpelweg niet leuk. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
weet iemand of dit waar is?

XBOX GEHACKT

http://inthegame.nl/nieuw...live-gegevens-bemachtigd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 19:06
EN-IS schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:13:
[...]

Had dit spel ook, en na het spelen van de eerste level, had ik het alweer weggelegd. Snapte er niets van en vond het ook erg bagger uitzien. Ik ben gek op shooters, ik kan me uren ermee vermaken, ook 'moeilijke' shooters, maakt me niet, maar dit was onoverzichtelijk, vreemd (zoals je het al aangaf, vijanden op 200meter en men begint te schieten), en simpelweg niet leuk. Jammer.
Zelfde hier, ik heb iets langer doorgebeten. Maar op een gegeven moment kom je bij een missie, die gewoon onmogelijk is. Zelfs met zijn tweeën. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 16:32
als ik in het engels zoek kan ik niks vinden op google, en in het nederlands maar een paar sites.

En microsoft bevestigt ook niks:

http://gaming247.eu/2011/...o-xbox-live-being-hacked/

[ Voor 15% gewijzigd door hardware.tom op 19-06-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 20:37
Ik vind er ook niet meteen iets over, op de Twitter van Lulzsec staat enkel een antwoord op iemands vraag om een Live-account te hacken.

De laatste mededeling verwijst naar een torrent met gegevens van de kandidaten van X-factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karma's a bitch.

/me kijkt naar zijn RRoD waar Bill Gates voor €90 vraagt om te repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 10:44

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:44:
[...]

Karma's a bitch.

Ten eerste is het waarschijnlijk niet waar en ten tweede moet je niet bij Bill zijn als je je XBox gerepareerd wil zien.

En Karma? Dan staat Sony nog heel wat te wachten >:) :+

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn rrod laten fixen bij
een firma in almere en werkt perfect 65 euro plus 1 jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 23:58
Ik denk dat dit verwijst naar het bestand met 62.000 gebruikersnaam/password combinaties die LulzSec een paar dagen geleden heeft vrijgegeven. Ongetwijfeld zitten daar ook een paar combinaties bij die mensen voor hun Xbox accounts gebruiken. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat Xbox gehackt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

McBoom schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:57:
[...]

Ten eerste is het waarschijnlijk niet waar en ten tweede moet je niet bij Bill zijn als je je XBox gerepareerd wil zien.

En Karma? Dan staat Sony nog heel wat te wachten >:) :+
Sony heeft de volle mep al gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Jeeeej.. Mijn oude xdoos uit 2008 (20GB schijf) kan het nieuwe diskformaat niet aan. Krijg 1 nieuwe met 250GB schijf, en een gratis jaartje gold *O* .

Heb m'n xbox in geen weken aangeraakt, dus had die update nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 09-10 15:55

v8power67

Psn: Mausosaurus

D4NG3R schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:48:
Jeeeej.. Mijn oude xdoos uit 2008 (20GB schijf) kan het nieuwe diskformaat niet aan. Krijg 1 nieuwe met 250GB schijf, en een gratis jaartje gold *O* .

Heb m'n xbox in geen weken aangeraakt, dus had die update nog niet
Hoe weet je dat ?? kreeg je een mailtje ofzo ??
Heb er ook een uit 2008 staan namelijk.
Hoop ook een gelukkige te zijn :D

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:44:
[...]

Karma's a bitch.

Bill Gates? Werkelijk?
Blij dat je eindelijk van onder je steen bent gekropen :). Lees je alvast eens in over wat er de laatste 10 jaar allemaal in de wereld gebeurd is. Het internet is helemaal ingeburgerd en de vooruitzichten voor ons klimaat zijn nog altijd even hopeloos.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:59:
[...]

Bill Gates? Werkelijk?
Blij dat je eindelijk van onder je steen bent gekropen :). Lees je alvast eens in over wat er de laatste 10 jaar allemaal in de wereld gebeurd is. Het internet is helemaal ingeburgerd en de vooruitzichten voor ons klimaat zijn nog altijd even hopeloos.
Het laatste wat ik las over microsoft was dat de RRoD incidenteel was. Hij meende het echt, die Bill....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

v8power67 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:51:
[...]

Hoe weet je dat ?? kreeg je een mailtje ofzo ??
Heb er ook een uit 2008 staan namelijk.
Hoop ook een gelukkige te zijn :D
Kreeg een message nadat ik de xbox geupdate had. Your xbox appears to be incompatible blahblahblah (iets in die richting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Ik heb zo'n beetje al mijn games geïnstalleerd op mijn hardeschijf.

Je Xbox is gewoon stiller, games zijn sneller, en je hoeft je nauwelijks zorgen te maken over hardeschijfruimte. Ook met DLC's, GOTY Installatie disks, etc.

Bovendien is een hardeschijf later kopen ook nog eens duurder. Je kunt gewoon een €10,- USB stick kopen om je profiel en savegames mee te nemen naar een vriend als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Als je het ook maar een beetje kan missen zou ik altijd voor de 250 Gb versie gaan. Ik denk dat als je je box veel gaat gebruiken dat je uiteindelijk altijd achteraf een HD erbij zal kopen omdat je dan gewoon lekker games kan installeren en DLC etc. kan downloaden zonder moeilijk te hoeven doen.
Geluid interesseert mij zelf nooit zoveel, want mn tv staat meestal vrij had met gamen, maar vooral laadtijden kan je een stuk terugschroeven met het installeren van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

D4NG3R schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:32:
[...]

Kreeg een message nadat ik de xbox geupdate had. Your xbox appears to be incompatible blahblahblah (iets in die richting).
De laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Iemand ook al Child of Eden aan het spelen? Heb nu een aantal uurtjes achter de rug en het is een van de meest unieke ervaringen die ik ooit in een game gehad heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Iemand ervaring met het koppelen van je Paypal aan je Xbox account?

Ik heb geen creditcard, dus dit leek me wel een handige toevoeging, Echter als ik via xbox.com/accounts de paypal betalingsoptie toevoeg moet ik in de paypal omgeving alsnog een creditcard toevoegen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muskalade
  • Laatst online: 30-06 11:19
Gisteren Armored Core: For Answer besteld :). Ik had met mijn oude XBox Armored Core 4 en dat vond ik best een goed spel.

De co-op trailer zag er ook veel belovend uit vond ik . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 10:44

McBoom

Broem

Boeboe schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:58:
Iemand ook al Child of Eden aan het spelen? Heb nu een aantal uurtjes achter de rug en het is een van de meest unieke ervaringen die ik ooit in een game gehad heb :)

[video]
Hoe heb je CoE gespeeld? Met de controller of met Kinect? Mij lijkt het toch de beste Kinect titel tot nu toe :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Boeboe schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:58:

[video]
Ja, ook gespeeld. Maar als je Rez al kent of gespeeld hebt is dit niets meer dan een vervolg. Desalniettemin een geweldig concept.
Pagina: 1 ... 22 ... 64 Laatste