Waarom zouden zij geen ban uitdelen ervoor? Denk eens een beetje logisch na, jij gaat toch ook bans uitgeven als mensen illegaal je spel/console hebben en je weet ditsain onez schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:51:
hhmmm.. is dat daadwerkelijk zo, dacht wel dat ze voor de verkopen zouden gaan, en de ban alleen voor de online gaming uitgedeeld werden![]()
Nouja, missen ze mij als klant en als kenicthousiant, thnx voor je snelle reply..
valt de benodigde firmware niet vanaf een legele doos te halen, of via usb ofzo te installeren, nogmaals, was die flash liever kwijt dan rijk, maar een gegeven paard en zijn bek enzo, wilde er weer wat leven in blazen...
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Je kan toch gewoon updaten? De laatste dashboard zorgt er zelfs voor dat je drive in orginele status terug gaat. Ik zie het probleem niet helemaal?sain onez schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:57:
valt de benodigde firmware niet vanaf een legele doos te halen, of via usb ofzo te installeren, nogmaals, was die flash liever kwijt dan rijk, maar een gegeven paard en zijn bek enzo, wilde er weer wat leven in blazen...
En Microsoft ziet dat er met zijn Xbox geklooid is dus dan gaat de banhammer zwaaienlasharor schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:01:
[...]
Je kan toch gewoon updaten? De laatste dashboard zorgt er zelfs voor dat je drive in orginele status terug gaat. Ik zie het probleem niet helemaal?
Je kan via een USB stick updaten, zo heb ik ook Kinect op mijn gehackte 360 aan de praat gekregen. Even googlen. En ga niet zeggen dat ik fout bezig ben, dan moeten die fijne vrienden bij MS mijn RROD 360 die origineel is maar maken., want daar hing hij eerst aan.
Als je een geflashde Xbox 360 heb/had dan is die RROD verdiendRev! schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:08:
Je kan via een USB stick updaten, zo heb ik ook Kinect op mijn gehackte 360 aan de praat gekregen. Even googlen. En ga niet zeggen dat ik fout bezig ben, dan moeten die fijne vrienden bij MS mijn RROD 360 die origineel is maar maken., want daar hing hij eerst aan.
En dan niet zeuren dat ze hem niet maken,
[ Voor 4% gewijzigd door Rockvee2 op 01-06-2011 15:09 ]
Die heb ik sinds de start gehad, altijd originele games gekocht totdat hij stuk ging en ze hem niet meer wilden maken... ja erg verdiend
Apparaten gaan nou eenmaal kapot, je gaat toch ook geen stofzuiger of koelkast stelen als deze kapot is?Rev! schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:09:
Die heb ik sinds de start gehad, altijd originele games gekocht totdat hij stuk ging en ze hem niet meer wouden maken... ja erg verdiend

Hoe lang heb je die eerste XBOX360 gehad?
Je had sowieso 3 jaar garantie tegen een RROD.
Je had sowieso 3 jaar garantie tegen een RROD.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dit is gewoon een productie fout, bij MS bekend. Heel veel mensen kregen hun console gewoon gerepareerd..
En die 3 jaar is bullshit, bij de meeste producten worden productie fouten ook na 3 jaar nog gemaakt.
En die 3 jaar is bullshit, bij de meeste producten worden productie fouten ook na 3 jaar nog gemaakt.
[ Voor 35% gewijzigd door Rev! op 01-06-2011 15:12 ]
Je box is gemod, is deze echter ook gebanned?, dan de vraag wanneer is deze gebanned?sain onez schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:46:
Ik heb ooit via een ruildeal hier op tweakers een (geflashte) 360 verkregen, veel te veel moeite om isos te zoeken en met de juiste apperatuur en disks te kloten om er gebruik van te maken, en heb netjes al me games origineel aangeschaft, online gamen doe ik op me pc, maar afentoe wat gamen met bekenden gaat weer via de consoles (gebruiksvriendelijker) maar nu komt ie, ik zou graag een kinect set kopen op dat eens te testen maar daar onstaan me wat vragen, nl:
1] Kan ik deze 'out of the box' gebruiken, of moet een update hiervoor binnenhalen.
2] Mag updaten (indien nodig) met een gemodde console, of gaat dit ook tegen de regels in?
Lijkt me leuk speulgoed, maar als het niet te gebruiken valt laat ik het varen.. Any wisdom?
een kinect draait gewoon op een gemodde xbox, ook al is deze gebanned. Als je een originele kinect game hebt bevat deze ook de dashboard update en deze zal ook gewoon uitgevoerd worden.
Enige maar is de laatste update die tussen 20 mei en 31 mei is uitgerold, ik heb geen idee wat deze update doet met geflashed firmware. Ik heb verhalen gehoord van boxen die gewoon door deze update weer de stock firmware hebben gekregen (geen unban!) maar ook van boxen die keihard gebrickt zijn door deze update omdat de update de cfw niet slikte.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Dat is niet waar, heb jij bronnen hiervoor?Rev! schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:11:
Dit is gewoon een productie fout, bij MS bekend. Heel veel mensen kregen hun console gewoon gerepareerd..
garantie =/= economische levensduur, die langer is en waarbinnen ook een producent tegemoet moet komen.
THnx voor de heldere tips, heb de doos al ruim 2 jaar, zonder maar ooit online te zijn geweest, heb wel alles origineel, dus zou hij niet banned zijn, zou een back-to-original firmware install door te updaten alleen maar een geschenk uit de hemel zijn..
dus als ik het goed begrijp is het 'hook-it-to-the-i.net-and-keep-my-fingers-crossed' testen vanavond, als ik het nog altijd volg krijg ik die update dus sowieso binnen, en kan ik met iedere (online) game testen of ik, of beter die xbox Banned is?
THnx voor de heldere tips, heb de doos al ruim 2 jaar, zonder maar ooit online te zijn geweest, heb wel alles origineel, dus zou hij niet banned zijn, zou een back-to-original firmware install door te updaten alleen maar een geschenk uit de hemel zijn..
dus als ik het goed begrijp is het 'hook-it-to-the-i.net-and-keep-my-fingers-crossed' testen vanavond, als ik het nog altijd volg krijg ik die update dus sowieso binnen, en kan ik met iedere (online) game testen of ik, of beter die xbox Banned is?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Koelkasten zijn duurder en gaan ook maar een x-aantal jaar mee .Je moet er gewoon rekening mee houden dat producten na hun garantieperiode kapot gaan en geld gaan kostensain onez schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:29:
garantie =/= economische levensduur, die langer is en waarbinnen ook een producent tegemoet moet komen.
Mijn originele xbox360 is recent ook overleden (RROD). Ik heb de xbox van m'n stiefbroer kunnen overnemen. Deze was ook geflashed, maar vind ik niet interessant dus ik heb gewoon geupdate via xbox live. De firmware blijkt terug overschreven te zijn want gekopieerde games herkent hij niet meer. Voor mij in orde, want ik koop m'n games toch wel, maar moest nu blijken dat mijn xbox ook geband is dan is Microsoft wel een klant voor het leven kwijt
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Ik word daar zo schijtziek van van mensen die hun console modden en dan klagen tegenover een fabrikant

dat heet afschrijving, maar je mag er toch wel van uit gaan dat je 5 jaar met zo een console kunt doen, wrs hebben ze daar een procedure voor, nl gerefurbishede consoles voor een vriendenprijsje verkopen, op het vertoon van een, niet meer onder garantie zijnde aankoopbewijs, waardoor ze zich daarvoor indekken.
Zo doet SONY dit ook voor hun klanten.
Je hebt 2 jaar garantie bij Sony, en daarna moet je flink betalensain onez schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:35:
dat heet afschrijving, maar je mag er toch wel van uit gaan dat je 5 jaar met zo een console kunt doen, wrs hebben ze daar een procedure voor, nl gerefurbishede consoles voor een vriendenprijsje verkopen, op het vertoon van een, niet meer onder garantie zijnde aankoopbewijs, waardoor ze zich daarvoor indekken.
we hebben het hier niet over het verschil in garantie, maar over de rol van de fabrikant buiten garantie.
Denk je dat MS vrijwillig 3 jaar garantie gaf, ze zijn 'goed' maar niet gek...
en flink betalen buiten garantie valt wel mee, de prijs na inlevering van je defecte console buiten garantie is vaak stuk lager dan ze hier 2e hands weg gaan. Je mag ze ook nieuw halen in de winkel maar je krijgt ook nog eens 1 jaar garantie op de omruil.. niets van te zeggen
en flink betalen buiten garantie valt wel mee, de prijs na inlevering van je defecte console buiten garantie is vaak stuk lager dan ze hier 2e hands weg gaan. Je mag ze ook nieuw halen in de winkel maar je krijgt ook nog eens 1 jaar garantie op de omruil.. niets van te zeggen
[ Voor 42% gewijzigd door SAiN ONeZ op 01-06-2011 15:39 ]
Ja, na de aflevering van Kassa hebben ze inderdaad toegezegd van we geven 3 jaar garantisain onez schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:38:
we hebben het hier niet over het verschil in garantie, maar over de rol van de fabrikant buiten garantie.
Ze konden ook zeggen van, Nee we doen er niks aan
Ignorance is bliss..
indd kassa, alsof een nederlands ombudsprogramma, die vaak niet eens weten hoe de vork in de steel zit, er voor zorgt dat MS in de US of A dit wereldwijd doorvoerden.
Die zagen een leuk item om kijkcijfers mee te scoren.
indd kassa, alsof een nederlands ombudsprogramma, die vaak niet eens weten hoe de vork in de steel zit, er voor zorgt dat MS in de US of A dit wereldwijd doorvoerden.

Die zagen een leuk item om kijkcijfers mee te scoren.
Om zeker te zijn dat de update het goed doet, kan je eventueel ook een flasher opzoeken die hem terug flashed naar de originele firmware. Dan weet je zeker dat de update werkt.sain onez schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:29:
Enige waar je dan nog mee zit is banned/niet banned, en mocht hij niet gebanned zijn kan hij wel al flagged zijn, dat wil zeggen dat hij bij een banwave alsnog gebanned wordt.
Al een paar dagen last van het feit dat ik van xbox live word gegooid,
Internet valt niet weg, zo lijkt het.
Vandaag gebeurde het een paar keer achter elkaar.
Valt me ook op dat het voornamelijk gebeurd tijdens het Mortal Kombat spelen,
Maar dat zal wel toeval zijn.
Iemand vandaag hier ook last van gehad ?
Internet valt niet weg, zo lijkt het.
Vandaag gebeurde het een paar keer achter elkaar.
Valt me ook op dat het voornamelijk gebeurd tijdens het Mortal Kombat spelen,
Maar dat zal wel toeval zijn.
Iemand vandaag hier ook last van gehad ?
Verwijderd
Yups. Twee keer uit live geknikkerd terwijl ik gewoon inet had. Bij opnieuw sign-in: error melding. Router opnieuw opstarten lostte het beide keren op.
Reden van sign out was beide keren: Your sign-in status has changed. Heb al maanden mijn sign-in status niet aangepast of uberhaupt ergens aan gezeten. Ook nooit eerder dit gehad.
Reden van sign out was beide keren: Your sign-in status has changed. Heb al maanden mijn sign-in status niet aangepast of uberhaupt ergens aan gezeten. Ook nooit eerder dit gehad.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 21:38 ]
denivan schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:33:
Mijn originele xbox360 is recent ook overleden (RROD). Ik heb de xbox van m'n stiefbroer kunnen overnemen. Deze was ook geflashed, maar vind ik niet interessant dus ik heb gewoon geupdate via xbox live. De firmware blijkt terug overschreven te zijn want gekopieerde games herkent hij niet meer. Voor mij in orde, want ik koop m'n games toch wel, maar moest nu blijken dat mijn xbox ook geband is dan is Microsoft wel een klant voor het leven kwijt
Ik heb nu een half jaar een XBOX, maar nog geen "vrienden" in m'n XBOX live account.
Mijn gamertag is CAPTeam
Mijn gamertag is CAPTeam
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Doe zelf ook wel is iets niet officieel hoor (met name films en muziek, gamen is mijn main hobby en die doe ik zo officieel mogelijk).denivan schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:33:
Mijn originele xbox360 is recent ook overleden (RROD). Ik heb de xbox van m'n stiefbroer kunnen overnemen. Deze was ook geflashed,
*snip*
Voor mij in orde, want ik koop m'n games toch wel, maar moest nu blijken dat mijn xbox ook geband is dan is Microsoft wel een klant voor het leven kwijt
Maar dit vind ik dus compleet hypocriet. Tenzij je niet wist dat je stiefbroer em geflashed had, maar dat vind ik zeer onwaarschijnlijk.
JIJ hebt een geflashe box gekocht, dan moet je niet huilen als ms je banned. Dan had je gewoon een niet geflashde moeten kopen.
Ik hoop voor je dat je lekker kan blijven gamen op deze xbox, maar als het mis gaat, be a man about it en koop gewoon een andere xbox om met je legale games verder te gaan.
10 second ninja DONE
+ van een gekochte game heb je meer plezier, ik toch althans.Sagat schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:47:
[...]
Doe zelf ook wel is iets niet officieel hoor (met name films en muziek, gamen is mijn main hobby en die doe ik zo officieel mogelijk).
Maar dit vind ik dus compleet hypocriet. Tenzij je niet wist dat je stiefbroer em geflashed had, maar dat vind ik zeer onwaarschijnlijk.
JIJ hebt een geflashe box gekocht, dan moet je niet huilen als ms je banned. Dan had je gewoon een niet geflashde moeten kopen.
Ik hoop voor je dat je lekker kan blijven gamen op deze xbox, maar als het mis gaat, be a man about it en koop gewoon een andere xbox om met je legale games verder te gaan.
Ik heb zelf ook een gemodde console gehad en nadat die gebanned was, besefte ik pas hoe fel ik het hele Live gebeuren apprecierde. Als je het slim aanpakt kunt je voor zo'n €20 euro best goede games op de kop tikken. Ja, ze zijn al wat ouder, maar dat doet er imo niet toe. De games die je dan wel bij release koopt, die dan gelijk €60 ofzo kosten, zijn dan ook games waar je op hebt gewacht en die zijn hun geld dan negen kans van tien ook waard.
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die Geometry Wars: Retro Evolved 2 spelen? Ik kwam hierover een topic tegen, maar dat is al niet meer actief sinds 2008
Heeft er iemand nog arcade tips om een beetje leven te blazen in mijn Xdoos? Heb er eigenlijk maandenlang niet aan gezeten
..
To-get-list:
- Castlecrashers
- ???
- ???

To-get-list:
- Castlecrashers
- ???
- ???
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ah, zie mijn bovenstaande post! Geometry Wars!D4NG3R schreef op zondag 05 juni 2011 @ 02:26:
Heeft er iemand nog arcade tips om een beetje leven te blazen in mijn Xdoos? Heb er eigenlijk maandenlang niet aan gezeten..
To-get-list:
- Castlecrashers
- ???
- ???
Verder heb ik gehoord dat super meatboy heel verslavend is? (YouTube: Super Meat Boy Teaser Trailer)
Verwijderd
Microsoft is een bitch!
in april liep mijn garantie af
krijg ik nu een rrod en willen ze em niet fixen even though het een fout in de kutxdoos zelf is
krijg ik nu een rrod en willen ze em niet fixen even though het een fout in de kutxdoos zelf is
@ms bitch
*zucht* snap je frustratie dude, maar dat is gewoon business. Het is niet om jou persoonlijk te stangen. 3 maanden is wel heel erg zuur, misschien bij de helpdesk vragen of je een leidinggevende mag spreken voor iets van coulance ofzo?
@arcade tips
geowars 1 en 2 idd (1 is wat soberder maar wel zo'n oudewetse highscore challenger) en natuurlijk hd trials. Verder zijn er natuurlijk tal van goede games op xbla, maar wat voor genres hou je van? r-type vond ik zelf ook erg leuk maar als je niet van shmups houdt is er niets aan natuurlijk.
*zucht* snap je frustratie dude, maar dat is gewoon business. Het is niet om jou persoonlijk te stangen. 3 maanden is wel heel erg zuur, misschien bij de helpdesk vragen of je een leidinggevende mag spreken voor iets van coulance ofzo?
@arcade tips
geowars 1 en 2 idd (1 is wat soberder maar wel zo'n oudewetse highscore challenger) en natuurlijk hd trials. Verder zijn er natuurlijk tal van goede games op xbla, maar wat voor genres hou je van? r-type vond ik zelf ook erg leuk maar als je niet van shmups houdt is er niets aan natuurlijk.
10 second ninja DONE
Mja als ik nu nog een xbox zou hebben die een rrod kan krijgen en ook krijgt, weet ik niet of ik hem zou laten fixen eerlijk gezegd, je krijgt voor zover ik weet een refurbished ding terug.
Voor 199 heb je op dit moment een S 250GB
Kan je hem net zo goed zelf proberen te fixen
Voor 199 heb je op dit moment een S 250GB
Kan je hem net zo goed zelf proberen te fixen
good point, maar ik zie zijn kant van het verhaal ook wel, de rrod garantie was 3 jaar, als je er dan 3 maanden buiten valt is dat gewoon zuur.
Ingebouwde wifi, stiller, design (ik vind em mooier). Alleen dat piepje bij het openmaken van de tray. Dat vind ik niets
Maar overal zou ik zeker ook de nieuwe nemen.
Ingebouwde wifi, stiller, design (ik vind em mooier). Alleen dat piepje bij het openmaken van de tray. Dat vind ik niets
10 second ninja DONE
Dat is zuur maar thats lifeVerwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 02:39:
Microsoft is een bitch!
Als je garantie van je computer net 2 maanden afgelopen is word hij ook niet meer gratis gerepareerd
En daarom is Microsoft een bitch? Je hebt drie jaar (!) garantie op een RRoD. Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Apple waar je na 1 jaar vaak al flink mag gaan betalen.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 02:39:
Microsoft is een bitch!
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Dat een bedrijf probeert vast te houden aan hun eigen regels wil niet zeggen dat je als klant moet gaan dokken. Ik heb het altijd onzin gevonden dat Apple zogenaamd 1 jaar garantie geeft (Xando, Apple.nl/store, etc.), wat ze eigenlijk nog steeds doen, maar goed, je hebt recht op 2 jaar garantie, en dit moet je ook gaan afdwingen, zolang je dat niet doet, is het ook je eigen schuld.ElBarto schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:57:
En daarom is Microsoft een bitch? Je hebt drie jaar (!) garantie op een RRoD. Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Apple waar je na 1 jaar vaak al flink mag gaan betalen.
En zoals hierboven al werd gezegd, het is jammer dat je net nadat je garantie verlopen is, een RROD hebt, alleen 3 jaar garantie is erg goed, en is het gewoonweg pech, frustererend maar Microsoft is geen bitch
Mijn xbox was ook geflashed, maar met de laatste firmware update heb ik ook weer een normale firmware erop gekregen. Alles werkt nog, ben ook (nog) niet gebanned. Dankzij die flash nu wel orginele games aan het scoren gewoon, hoeft 2e hands nog niet eens zo duur te zijn en zoals eerder gezegd heb je er toch meer plezier van, gekopieerde spellen was ik heel snel op uitgekeken om een of andere reden.
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Verwijderd
Heb je daar een bron van?EN-IS schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:17:
[...]
Dat een bedrijf probeert vast te houden aan hun eigen regels wil niet zeggen dat je als klant moet gaan dokken. Ik heb het altijd onzin gevonden dat Apple zogenaamd 1 jaar garantie geeft (Xando, Apple.nl/store, etc.), wat ze eigenlijk nog steeds doen, maar goed, je hebt recht op 2 jaar garantie, en dit moet je ook gaan afdwingen, zolang je dat niet doet, is het ook je eigen schuld.
En zoals hierboven al werd gezegd, het is jammer dat je net nadat je garantie verlopen is, een RROD hebt, alleen 3 jaar garantie is erg goed, en is het gewoonweg pech, frustererend maar Microsoft is geen bitch
zoals ook eerder in dit topic aangegeven: Als je je geflashde xbox zomaar update zonder dat ie eerst terug naar origineel is gegaan, heb je kans dat je een ban krijgt. Prima move om weer naar origineel te gaan, maar om safe te zijn had je beter m eerst terug naar stock kunnen (laten) flashen en daarna updaten...dapluiz schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:12:
Mijn xbox was ook geflashed, maar met de laatste firmware update heb ik ook weer een normale firmware erop gekregen. Alles werkt nog, ben ook (nog) niet gebanned. Dankzij die flash nu wel orginele games aan het scoren gewoon, hoeft 2e hands nog niet eens zo duur te zijn en zoals eerder gezegd heb je er toch meer plezier van, gekopieerde spellen was ik heel snel op uitgekeken om een of andere reden.
Maar goed whats done is done, misschien heb je geluk en is MS coulant of kunnen ze het niet zien.
Mijn meest gespeelde arcade games:D4NG3R schreef op zondag 05 juni 2011 @ 02:26:
Heeft er iemand nog arcade tips om een beetje leven te blazen in mijn Xdoos? Heb er eigenlijk maandenlang niet aan gezeten..
To-get-list:
- Castlecrashers
- ???
- ???
1. Death tank (denk al 100+ uur, gouden tijden met 4 man op de bank...)
2. Castlecrashers / Super Meat Boy
3. Lara Croft GoL, Limbo,
Zijn er hier mensen die Gatling Gears hebben gekocht? ik vond hem er wel leuk uitzien, reviews waren ook goed, en nederlandse ontwikkelaar is sowieso +1
Verwijderd
Er is in NL geen Wettelijke garantie van twee jaar. Er is een Europese richtlijn dat voorschrijft dat aansprakelijkheid van verkopers na twee jaar vervalt. Kopers moeten zich na twee jaar naar de producent zelf richten.
NL werkt met het conformiteitsbeginsel. Een product moet een normale tijd meegaan bij normaal gebruik. Zoals gebruikelijk is het lekker vaag en in te vullen door de rechter.
Zo kun je zeggen dat een koelkast bij normaal gebruik 10 jaar mee gaat en dat je een verkoper kan aanspreken als hij na 3 of 8 jaar kapot gaat. Meestal niet voor het volle bedrag, maar voor een gedeelte. Je hebt immers jaren gebruik gehad. Bij iets als een vlieger zal dat een stuk lager zijn aangezien een vlieger buiten wordt gebruikt en van slap materiaal moet zijn gemaakt. (als voorbeeld he, geen discussies over topvliegers voor profis7:17 BW (Burgelijk Wetboek.) Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Een garantie van een winkelier/producent kan alleen maar oprekken niet verminderen. Je kan dus niet een garantie van een maand afgeven op een koelkast en denken dat de consument daarmee afgescheept is.
Wat het normale gebruiksleven van een spelcomputer is durf ik zo niet te zeggen. Wel zie ik dat MS de garantie op Xbox S heeft gesteld op een jaar. Dat lijkt me onzin en ze zullen het een stuk langer kosteloos moeten vervangen/repareren voor NL kopers. http://support.xbox.com/n...box-360-new-warranty.aspx
Moraal van het verhaal. Als je product kapot gaat binnen twee jaar ga je met art 7:17 BW smijten bij de winkel. Daarna met hetzelfde artikel bij de producent. Altijd beargumenteren waarom je product een langere levensduur moet kennen dan de garantie. (Bij een Xbox, prijs, gebruik, verwachtte kwaliteit door advertenties, uitlatingen verkoper etc.)
Als je hem geflasht hebt, dan zul je over het algemeen dikke pech hebben. Rommelen aan core onderdelen van producten is niet zo handig als je een garantie wil inroepen.
Verwijderd
Precies, er is niet één wet waarin staat dat je recht zou hebben op 2 jaar garantie.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 11:45 ]
Kijkend naar de E3 show van MS ben ik zeer bang dat na 2011 de xbox 360 dood bloed met kinect games.... Ongelooflijk hoe hard ze afgaan
....
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Op Halo en Gears na is het allemaal Kinect volgens mij. Wat een ellende.uchiha tijntje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:51:
Kijkend naar de E3 show van MS ben ik zeer bang dat na 2011 de xbox 360 dood bloed met kinect games.... Ongelooflijk hoe hard ze afgaan....
Ik had niks anders verwacht om eerlijk te zijn. Kinect is dé onderscheidende feature van de 360 tov andere consoles, niet zo raar dat ze dat pushen.
Ben er niet zo bang voor dat er geen leuke games meer uit gaan komen
Ben er niet zo bang voor dat er geen leuke games meer uit gaan komen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat zeikt iedereen nou? Kinect is een extra toevoeging. Zoals ze dat bij ME3 hebben gedaan vond ik het wel erg nice. En bij forza 4 heb je ook headtracking via Kinect.
Buiten dat Kinect om komen er gewoon weer heel veel games. Velen zijn multi-platform, maar velen ook niet. En met Kinect erbij heb je toch iets unieks wat je bij andere consoles niet zult vinden. Vergeet niet dat je als hardcore-gamer maar een klein deel van de markt bent. Dat jullie het faal vinden, leuk voor jullie.
Je zult straks zien dat Sony ook van alles met de Move gaat doen. Gamers zijn een breed publiek en daar richten bedrijven zich ook op.
Buiten dat Kinect om komen er gewoon weer heel veel games. Velen zijn multi-platform, maar velen ook niet. En met Kinect erbij heb je toch iets unieks wat je bij andere consoles niet zult vinden. Vergeet niet dat je als hardcore-gamer maar een klein deel van de markt bent. Dat jullie het faal vinden, leuk voor jullie.
Je zult straks zien dat Sony ook van alles met de Move gaat doen. Gamers zijn een breed publiek en daar richten bedrijven zich ook op.
[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 06-06-2011 20:41 ]
Zolang het niet verplicht wordt vind ik het allemaal prima. Als we dadelijk niet meer stil kunnen zitten op de bank tijdens het gamen houdt het voor mij op. De Wii was voor mij ook reden om Nintendo af te zweren.
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Dat zijn allemaal extra dingen. Je kan nog steeds ME3 zonder Kinect doen. Ook de nieuwe playcall functie in Madden 12 is extra. Iedereen begint altijd al te huilen over Kinect en verplicht. Het is ook nooit goed wat Microsoft doet.ElBarto schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:45:
Zolang het niet verplicht wordt vind ik het allemaal prima. Als we dadelijk niet meer stil kunnen zitten op de bank tijdens het gamen houdt het voor mij op. De Wii was voor mij ook reden om Nintendo af te zweren.
Ik was best verrast over YouTube en Bing op de Xbox, het maakt het echt veel makkelijker. Zelf heb ik Kinect nog niet, maar ik wil het wel graag hebben. Het wordt steeds interessanter om te hebben.
Bing is natuurlijk gewoon het labeltje wat ze aan al hun zoektechniek hangen. Tis verder totaal niet te vergelijken met wat bing.com doet, of ja, hij zoekt in een 'ietsje' kleinere databaseNiellie41 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:04:
[...]
Dat zijn allemaal extra dingen. Je kan nog steeds ME3 zonder Kinect doen. Ook de nieuwe playcall functie in Madden 12 is extra. Iedereen begint altijd al te huilen over Kinect en verplicht. Het is ook nooit goed wat Microsoft doet.
Ik was best verrast over YouTube en Bing op de Xbox, het maakt het echt veel makkelijker. Zelf heb ik Kinect nog niet, maar ik wil het wel graag hebben. Het wordt steeds interessanter om te hebben.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Niets is verplicht, daarom het ook ondersteuning voor Kinect. Alleen bepaalde games zijn volledig Kinect-gericht en deze zijn dan vaak ook gericht op casual gamers.ElBarto schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:45:
Ondanks het gepiep op de MS confrentie komt er toch zat leuks aan!
- Witcher 2
- Battlefield 3
- Overstrike
- Mass Effect 3 (!!!)
- Ryse
- Ghost Recon
- Forza 4
- Halo: Anniversary
- Halo 4
Etc, etc...
- Witcher 2
- Battlefield 3
- Overstrike
- Mass Effect 3 (!!!)
- Ryse
- Ghost Recon
- Forza 4
- Halo 4
Etc, etc...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Nee dat snap ik. Maar je kan nu wel veel makkelijker binnen de xbox zoeken.BM schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:12:
[...]
Bing is natuurlijk gewoon het labeltje wat ze aan al hun zoektechniek hangen. Tis verder totaal niet te vergelijken met wat bing.com doet, of ja, hij zoekt in een 'ietsje' kleinere database
Cloud Storage op 360, ook erg erg handig!
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Hier ga ik volledig mee akkoord eigenlijkuchiha tijntje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:51:
Kijkend naar de E3 show van MS ben ik zeer bang dat na 2011 de xbox 360 dood bloed met kinect games.... Ongelooflijk hoe hard ze afgaan....

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Het zou ideaal zijn als elke (gold) member (een bepaalde hoeveelheid) online opslagruimte heeft, voor bijv een backup van hun savegamesWillybubba schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:39:
Cloud Storage op 360, ook erg erg handig!
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat microsoft van vroeger is? Het is lekker heel makkelijk om iets te roepen. Verder heb ik ook een race-game gezien, RPG en een zwaard-game.Boeboe schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:55:
[...]
Hier ga ik volledig mee akkoord eigenlijk. Ze richten zich volledig op casual games en shooters, waar is het microsoft van vroeger gebleven?
Dat is toch juist de bedoeling van deze service? Wel benieuwd of het dan inderdaad een beperkte hoeveelheid ruimte betreft. De grootte van savegames varieert nogal...D4NG3R schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:33:
[...]
Het zou ideaal zijn als elke (gold) member (een bepaalde hoeveelheid) online opslagruimte heeft, voor bijv een backup van hun savegames.
Xbox
Je hebt het over die kinect rommel nu...Relief2009 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 02:12:
[...]
Dat microsoft van vroeger is? Het is lekker heel makkelijk om iets te roepen. Verder heb ik ook een race-game gezien, RPG en een zwaard-game.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik denk eerder dat enkele mensen zó tegen Kinect is in hun hoofd dat ze alles wat voor Kinect uitkomt maar rommel noemen, zonder af te wachten en Kinect een kans te geven als nieuw soort controller.
over de online opslag, hopelijk is dat meer dan Sony aanbiedt bij hun Plusabonnement. Ik hoop eerlijk gezegd toch wel op een ruimte van 500MB-1GB..
Sony had 150MB..
Zeker omdat bv de Mafia2 save al iets van 40MB ofzo was vind ik 150MB gewoon te weinig.
Bij de PS Move lijken juist de media de Move niet te willen, waardoor dat ding inmiddels redelijk geflopt is.
over de online opslag, hopelijk is dat meer dan Sony aanbiedt bij hun Plusabonnement. Ik hoop eerlijk gezegd toch wel op een ruimte van 500MB-1GB..
Sony had 150MB..
Zeker omdat bv de Mafia2 save al iets van 40MB ofzo was vind ik 150MB gewoon te weinig.
Bij de PS Move lijken juist de media de Move niet te willen, waardoor dat ding inmiddels redelijk geflopt is.
[ Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2011 09:33 ]
zoeken op de xbox lijkt me heel handig. Ben regelmatig imo teveel tijd kwijt met een game oid opzoeken via het menu met alle letters van het alfabet. Een zoekfunctie mis ik al een tijdje...
En kinect zit straks in veel games als toevoeging, niet als verplichting. Je kan de gespreksopties in ME3 met je stem uitvoeren. Leuk voor als je kinect heb, en anders mis je het ook niet. De echte hardcore games zullen niet snel kinect only worden denk ik.
The Witcher 2, Mincecraft en Halo 4 zijn toch aardige exclusives (vergeken met PS3).Boeboe schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:55:
[...]
Hier ga ik volledig mee akkoord eigenlijk. Ze richten zich volledig op casual games en shooters, waar is het microsoft van vroeger gebleven?
En kinect zit straks in veel games als toevoeging, niet als verplichting. Je kan de gespreksopties in ME3 met je stem uitvoeren. Leuk voor als je kinect heb, en anders mis je het ook niet. De echte hardcore games zullen niet snel kinect only worden denk ik.
Wauw sicke aanbieding! ik zag m van de week al voor 98 in de pricewatch en toen twijfelde ik al....
Ik wil m ook voor Forza4 icm headtracking.
Alleen heb gister alweer 45 euro uitgegeven
Shift2 was 25 euro bij de MM (PS3)
DJ Hero2 incl turntable was 20euro.. (ook PS3 btw, al moeten de XBOX360-versies ook zo goedkoop zijn geweest, kon ze alleen niet vinden)..
Dusja.. Effe wachten en wss wordt Kinect nog wel wat goedkoper. Zit daarnaast nog ff te twijfelen over Tony Hawk's Shred met skateboard voor 20euro.. Vroeger waren die Tony Hawk games tof.
Alleen heb gister alweer 45 euro uitgegeven
Shift2 was 25 euro bij de MM (PS3)
DJ Hero2 incl turntable was 20euro.. (ook PS3 btw, al moeten de XBOX360-versies ook zo goedkoop zijn geweest, kon ze alleen niet vinden)..
Dusja.. Effe wachten en wss wordt Kinect nog wel wat goedkoper. Zit daarnaast nog ff te twijfelen over Tony Hawk's Shred met skateboard voor 20euro.. Vroeger waren die Tony Hawk games tof.
[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2011 09:41 ]
Dat is het punt niet. Het punt is dat wanneer je geen kinect hebt en er ook niet een gaat kopen/wil hebben maar wel een 360 (zoals ondergetekende), je eigenlijk met een console zit waar niet meer grote exclusives voor uitkomen. Althans, waarom zijn ze dan niet aangekondigd tijdens de presentatie? Ja, Gears of war 3, Halo 4 en een halo remake... maar dat is oude wijn in nieuwe zakken. De rest is feitelijk gebouwd rond Kinect of multi-platform. Als controller-vasthoudende, zittende gamer zit je daar op te wachten? Nee. En dat is de bron van de teleurstelling. Los daarvan, de presentatie werd op een gegeven moment echt mega-irritant met de ene kinect game na de andere, waarbij iedere game zoveel lag liet zien dat je bijna het gevoel kreeg dat het niet live was (vooral die starwars game leek erg op pre-recorded gameplay en het was uberlaggy, het duurde bijna een seconde voordat een actie effect had).GAIAjohan schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:31:
Ik denk eerder dat enkele mensen zó tegen Kinect is in hun hoofd dat ze alles wat voor Kinect uitkomt maar rommel noemen, zonder af te wachten en Kinect een kans te geven als nieuw soort controller.
Wat men denk ik had willen zien was meer nieuwe exclusive IPs voor de niet-kinect bezitter. Wat op zich ijdele hoop is gezien het feit dat MS bijna geen game studios meer bezit en veel 3rd parties liever multi-platform games verkopen.
Online opslag klinkt leuk, maar een savegame van ettelijke MBs kost dus wel even voordat die geupload is, aangezien veel mensen met een lage upload snelheid zitten. Zeker in de VS (de grootste markt voor de 360) is broadband niet zo wijdverspreid als hier.over de online opslag, hopelijk is dat meer dan Sony aanbiedt bij hun Plusabonnement. Ik hoop eerlijk gezegd toch wel op een ruimte van 500MB-1GB..
Sony had 150MB..
Die voice recognition... ze zullen ongetwijfeld de engine die MS intern gemaakt heeft gebruiken, maar heb geen illusies dat het altijd goed werkt met bv Nederlands, of een nederlander die engels probeert te spreken.
@KoningL: the witcher 2 is geen exclusive, het is een PC port. Exclusive betekent dat het alleen te spelen is op console X. Exclusives zijn belangrijk omdat het onderstreept dat je het juiste apparaat hebt. Als alle games op de 360 bv op de pc of ps3 uitkwamen maar je daarnaast nog exclusives hebt op de ps3, waarom zou je dan een 360 kopen?
[ Voor 6% gewijzigd door EfBe op 07-06-2011 09:43 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Ik ben 15 en ken mijn talen aardig goed. Dus daar kan je niet over oordelenEfBe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:41:
[...]
Online opslag klinkt leuk, maar een savegame van ettelijke MBs kost dus wel even voordat die geupload is, aangezien veel mensen met een lage upload snelheid zitten. Zeker in de VS (de grootste markt voor de 360) is broadband niet zo wijdverspreid als hier.
Die voice recognition... ze zullen ongetwijfeld de engine die MS intern gemaakt heeft gebruiken, maar heb geen illusies dat het altijd goed werkt met bv Nederlands, of een nederlander die engels probeert te spreken.
@KoningL: the witcher 2 is geen exclusive, het is een PC port. Exclusive betekent dat het alleen te spelen is op console X. Exclusives zijn belangrijk omdat het onderstreept dat je het juiste apparaat hebt. Als alle games op de 360 bv op de pc of ps3 uitkwamen maar je daarnaast nog exclusives hebt op de ps3, waarom zou je dan een 360 kopen?
Nederlanders denken dat ze hun talen goed kennen. In werkelijkheid is de uitspraak van veel Nederlanders redelijk grappig en zeer herkenbaarStef602 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:47:
[...]
Ik ben 15 en ken mijn talen aardig goed. Dus daar kan je niet over oordelen
Ik dacht ook dat mijn Engels redelijk goed was toen ik 15 was. Nu weet ik wel anders wat de uitspraak betreft dan.. Als Nederlander blijft je vrijwel altijd herkenbaar..
Maar of ons accent voor Kinect moeilijker te verstaan is dan de dialecten uit midden-Engeland waar ze bijna geen klinkers kennen
@Efbe
Je vergeet sowieso Forza4. Ik heb sterk het idee dat forza4 nu gewoon gehakt gaat maken van GT5. Ik denk dat de headtracking met Kinect gewoon hartstikke goed werkt omdat het ding 3d ziet.
Ik heb de PS Eye ook bij GT5 en dat werkt gewoon erg hakkelig en alleen in de arcade mode..
Nja, en als de XBOX360 jouw behoeften niet meer voldoet zal je dat duidelijk moeten maken aan MS. Door bij de volgende launch niet de opvolger te kopen als die hetzelfde doet.
Ik denk wel dat als MS op deze manier doorgaat met veel casual spul, dat alleen Sony overblijft met een 'hardcore'-fanbase console, aangezien hun Move toch is geflopt. MS lijkt een beetje achter Nintendo aan te willen.. Maartoch is het ook zo dat veel mensen 'gewoon'' niet aan de Kinect willen. Ik ben het er wel mee eens dat MS zich dit jaar erg weinig richt op hun oude fanbase.
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2011 09:52 ]
Het enige dat de 360 nog boeiend houdt voor mij is XBLA, waar nog een aantal titels in de pijplijn zitten waar de downloadbare PSN titels niet aan kunnen tippen (waaronder een aantal Sega Saturn remakes: Radiant Silvergun en Guardian Heroes), voor de rest is het echt droevig gesteld als je de Kinect titels buiten beschouwing laat.
Witcher 2 en Minecraft? Iedereen die deze wil spelen is die al lang beugespeeld tegen dat ze op de 360 uitkomen. De hele Halo franchise heeft me nooit geinteresseerd, dus daar moet ik ook al niet op rekenen
Witcher 2 en Minecraft? Iedereen die deze wil spelen is die al lang beugespeeld tegen dat ze op de 360 uitkomen. De hele Halo franchise heeft me nooit geinteresseerd, dus daar moet ik ook al niet op rekenen
[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 07-06-2011 09:57 ]
En volgende week Alice! Daar kijk ik ook best wel naar uit, ook leuk dat je het origineel erbij krijgt. Die vond ik best wel freaky.Willybubba schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:23:
Ondanks het gepiep op de MS confrentie komt er toch zat leuks aan!
- Witcher 2
- Battlefield 3
- Overstrike
- Mass Effect 3 (!!!)
- Ryse
- Ghost Recon
- Forza 4
- Halo 4
Etc, etc...
Was laatst aan het kijken naar een leuke top down hack&slash/rpg. Zat te denken aan Torchlight en Dungeons & Dragons. Hoewel die laatste stampvol bugs schijnt te zitten. Of kan ik beter wachten op de nieuwe Dungeon Siege III? Andere tips zijn ook welkom, speel nu nog wel eens Sacred 2.
Wel een jaar met trio's trouwens
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb zelf Torchlight aangeschaft, en is inderdaad een goed spel, maar dat wist ik al van de PC. Heb ook de demo van D&D gedownload, maar vond hem zwaar tegenvallen. Ik zou zeggen, download even de demootjes, en see for yourself..Vrijdag schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:00:
[...]
En volgende week Alice! Daar kijk ik ook best wel naar uit, ook leuk dat je het origineel erbij krijgt. Die vond ik best wel freaky.
Was laatst aan het kijken naar een leuke top down hack&slash/rpg. Zat te denken aan Torchlight en Dungeons & Dragons. Hoewel die laatste stampvol bugs schijnt te zitten. Of kan ik beter wachten op de nieuwe Dungeon Siege III? Andere tips zijn ook welkom, speel nu nog wel eens Sacred 2.
Wel een jaar met trio's trouwensGears of War 3, Modern Warfare 3, Battlefield 3, Diablo III, Mass Effect 3...
Wat betreft E3, ik ben inderdaad ook geen Kinect type, maar die zooi uit Ghost Recon ziet er toch wel leip uit. Als gimmick, that is.. Toch word het, voor mij, steeds interessanter om Kinect aan te schaffen, al vraag ik me nogsteeds af, hoe vaak je het nou echt zal gaan gebruiken.
Ah, vanavond maar even de demo proberen dan
Ben wel benieuwd want over het algemeen zijn de meningen positief. Nooit op de pc gespeeld trouwens.
Had gehoopt dat Magicka nog naar de Xbox zou komen maar dat gaat helaas nog niet gebeuren.
Had gehoopt dat Magicka nog naar de Xbox zou komen maar dat gaat helaas nog niet gebeuren.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nee ik ben in principe helemaal niet zo tegen Kinect. Ik heb zelf de Kinect ook gekocht en ook al speel ik er niet mee, ik vind het helemaal geen verkeerde technologie. De implementatie van Kinect in Mass Effect 3 of Ghost Recon, zoals ze gisteren lieten zien vind ik prima.GAIAjohan schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:31:
Sony had 150MB..
Waar ik me wel aan stoor is het volgende. Je hebt een xbox 360, die bestaat nu al vanaf 2006. De basis is in mijn ogen simpel en helder. Veel games voor de ´hardcore´ (die benaming vind ik niet echt goed maar toch) gamer die worden bestuurd met een controller. Kinect kan in mijn ogen prima ondersteunend zijn aan deze basis. Maar het moet niet overheersend worden, want dat doet in mijn ogen flink afbreuk aan de basis van de 360. De Wii bijvoorbeeld is vanaf het begin af aan neergezet als een console met een 'alternatieve' controller en bewegingsmechanisme. Dat is de basis van de Wii. Ook heel simpel en helder.
Ik heb gisteren een half uurtje plezier gehad. Gears of War 3, de nieuwe Tomb Raider, Mass Effect 3 en Ghost Recon zag er ook wel leuk uit. Prima dus, maar de show duurde ongeveer anderhalf uur. Een uur werd gevuld met Kinect en Kinect games die in mijn ogen niet ondersteunend zijn voor de basis van de 360.
Verder heb ik dus 3 exclusive titels gezien, GoW 3, Forza en Halo 4 (correct me if i'm wrong), waarvan er 2 over een paar maanden uit komt en 1 in 2012? Gezien de line up van exclusives voor de PS3 vind ik dat wel wat magertjes..
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Het ondersteunt Kinect en zoals ik eerder zei, bij de gewone games is het een extra functie en geen vereiste om Kinect te hebben.EfBe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:41:
[...]
Dat is het punt niet. Het punt is dat wanneer je geen kinect hebt en er ook niet een gaat kopen/wil hebben maar wel een 360 (zoals ondergetekende), je eigenlijk met een console zit waar niet meer grote exclusives voor uitkomen. Althans, waarom zijn ze dan niet aangekondigd tijdens de presentatie? Ja, Gears of war 3, Halo 4 en een halo remake... maar dat is oude wijn in nieuwe zakken. De rest is feitelijk gebouwd rond Kinect of multi-platform. Als controller-vasthoudende, zittende gamer zit je daar op te wachten? Nee. En dat is de bron van de teleurstelling. Los daarvan, de presentatie werd op een gegeven moment echt mega-irritant met de ene kinect game na de andere, waarbij iedere game zoveel lag liet zien dat je bijna het gevoel kreeg dat het niet live was (vooral die starwars game leek erg op pre-recorded gameplay en het was uberlaggy, het duurde bijna een seconde voordat een actie effect had).
Wat men denk ik had willen zien was meer nieuwe exclusive IPs voor de niet-kinect bezitter. Wat op zich ijdele hoop is gezien het feit dat MS bijna geen game studios meer bezit en veel 3rd parties liever multi-platform games verkopen.
Ja het is maar net waar je prioriteiten liggen en in hoeverre je je kan vinden in exclusives. Ik vind de Halo-serie echt geweldig. Dat was destijds een reden voor mij om de Xbox1 te kopen naast de mogelijkheden van XBMC (oh the good ol daysEfBe schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:41:
[...]
Dat is het punt niet. Het punt is dat wanneer je geen kinect hebt en er ook niet een gaat kopen/wil hebben maar wel een 360 (zoals ondergetekende), je eigenlijk met een console zit waar niet meer grote exclusives voor uitkomen. Althans, waarom zijn ze dan niet aangekondigd tijdens de presentatie? Ja, Gears of war 3, Halo 4 en een halo remake... maar dat is oude wijn in nieuwe zakken. De rest is feitelijk gebouwd rond Kinect of multi-platform. Als controller-vasthoudende, zittende gamer zit je daar op te wachten? Nee. En dat is de bron van de teleurstelling. Los daarvan, de presentatie werd op een gegeven moment echt mega-irritant met de ene kinect game na de andere, waarbij iedere game zoveel lag liet zien dat je bijna het gevoel kreeg dat het niet live was (vooral die starwars game leek erg op pre-recorded gameplay en het was uberlaggy, het duurde bijna een seconde voordat een actie effect had).
[...]
Online opslag klinkt leuk, maar een savegame van ettelijke MBs kost dus wel even voordat die geupload is, aangezien veel mensen met een lage upload snelheid zitten. Zeker in de VS (de grootste markt voor de 360) is broadband niet zo wijdverspreid als hier.
Dat zou ik alleen kunnnen als de verschillen tussen PS3 en Xbox360 qua titels voor de hardcore gamer echt enorm groot worden. Encharted, Killzone, Heavy Rain en Gran Turismo is leuk. maar de xbox heeft Halo, Gears of War, Fable, Alan Wake en Forza. Ik zie het probleem niet helemaal.
En de focus op kinect.... MS liet vorig jaar al weten dat 2011 'het jaar van kinect' ging worden, dus ik zag het redelijk aankomen. En ja alle fitness en animals games laat ik liggen, maar ik vind een functie als spraakherkenning als optionele toevoeging aan ME3 leuk bedacht. Evenals gezichtsbeweging bij Forza. Ik heb dan wel geen Kinect maar ik vind het leuk dat ze het op die manier doen, ik zal nooit een shooter spelen zonder controller waarschijnlijk maar dat er wat opties inzitten die kinect ondersteunen of dat je de keus tussen beide heb is toch prima?
Zolang kinect optioneel blijft, en er goede normale titels uitkomen zie ik het probleem echt niet. Ik ga me het komende jaar prima vermaken met allerlei toptiels die ofwel exclusief ofwel multiplatform uitkomen maar iig zijn het er teveel om allemaal uit te kunnen spelen. En daar gaat het uiteindelijk om
Me3, Gears3, Halo 4, MW3, Skyrim, Diablo3 er is weer genoeg te doen komende winter
Waar is het oude microsoft? Het microsoft van 'if you can't beat em, buy em?' Nou misschien wel nooit weggeweest? There in it for the money, en nintendo heeft met de goedkope wii veel (het meeste?) geld verdiend deze generatie. Dus met die gedachte in het achterhoofd zou het helemaal niet gek zijn als ms ook casual gaat.
Maar.........zeg hebben zich 2 generaties lang ingezet om de marktleider voor de hardcore gamers te worden. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit nu weggooien en volledig casual gaan. Ik schat in dat ze nu kijken hoe het met nintendo gaat en ondertussen nu de xbox720 verder uitontwikkelen etc etc. De 360 zal dan uiteindelijk idd tegenover de wii en misschien wel zelfs tegenover cafe gepositioneerd worden in het casual/instapsegment.
De 720 voor hardcore.
En in de tussenliggende periode? Tsja naast dus halo en gears, en xbla en de multiplatform (non casual) games, niet veel dus...maar ik vermoed dat de meeste van ons zich met deze zaken voldoende zal kunnen amuseren.
En zelfs if not......de echte harcore gamert heeft natuurlijk ook een ps3 en goeie pc
Maar.........zeg hebben zich 2 generaties lang ingezet om de marktleider voor de hardcore gamers te worden. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit nu weggooien en volledig casual gaan. Ik schat in dat ze nu kijken hoe het met nintendo gaat en ondertussen nu de xbox720 verder uitontwikkelen etc etc. De 360 zal dan uiteindelijk idd tegenover de wii en misschien wel zelfs tegenover cafe gepositioneerd worden in het casual/instapsegment.
De 720 voor hardcore.
En in de tussenliggende periode? Tsja naast dus halo en gears, en xbla en de multiplatform (non casual) games, niet veel dus...maar ik vermoed dat de meeste van ons zich met deze zaken voldoende zal kunnen amuseren.
En zelfs if not......de echte harcore gamert heeft natuurlijk ook een ps3 en goeie pc
10 second ninja DONE
Mja, ik denk ook dat MS even wacht op wat de Wii² gaat doen. Als dat ding wat minder casual wordt dan de eerste Wii kan het weleens een bedreiging gaan vormen voor de XBOX360 en PS3. (Wat natuurlijk alleen maar goed is)..
Maar op dit moment wil MS de casualmarkt aan zich binden. De Wii is uitgespeeld en de PS3 heeft t voorlopig niet gered. Dus nu maar zoveel pakken als ze kunnen
Maar op dit moment wil MS de casualmarkt aan zich binden. De Wii is uitgespeeld en de PS3 heeft t voorlopig niet gered. Dus nu maar zoveel pakken als ze kunnen
[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2011 11:43 ]
Tja als het zo is dan is het zoKingKoning schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:40:
[...]
zoals ook eerder in dit topic aangegeven: Als je je geflashde xbox zomaar update zonder dat ie eerst terug naar origineel is gegaan, heb je kans dat je een ban krijgt. Prima move om weer naar origineel te gaan, maar om safe te zijn had je beter m eerst terug naar stock kunnen (laten) flashen en daarna updaten...
Maar goed whats done is done, misschien heb je geluk en is MS coulant of kunnen ze het niet zien.
Valt me nog mee dat ik nog niet gebanned ben na al die jaren
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Wat vinden jullie van het nieuwe stuurtje?

Ik begrijp het nog niet echt, maar hij heeft "haptic feedback"
en rumble support... maar geen pedalen!
Verder schijnt het niet een bewegings stuur te zijn zoals op de Wii en kan je 'm bevestigen aan iets...?
Echt super onduidelijk, of ik begrijp Kotaku niet....
Kosten € 60

Ik begrijp het nog niet echt, maar hij heeft "haptic feedback"
Verder schijnt het niet een bewegings stuur te zijn zoals op de Wii en kan je 'm bevestigen aan iets...?
Echt super onduidelijk, of ik begrijp Kotaku niet....
Kosten € 60

Hopelijk komen ze nog met een echt stuur 
Dit is niet grappig..
Ziet er ook meer uit als een apparaat voor 2 vrouwen die aan 1 Move niet genoeg hebben

Dit is niet grappig..
Ziet er ook meer uit als een apparaat voor 2 vrouwen die aan 1 Move niet genoeg hebben
[ Voor 41% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2011 13:04 ]
Tjemig, het ziet er uit als een lachend robot gezichtje met een grote ronde X neus

Ik vind het ook jammer dat er tegenwoordig weinig retail exclusives zijn op de 360, maar ik kan het strategisch gezien wel heel goed begrijpen.
1) Exclusives hebben alleen zin als ze van hoger nivo zijn dan de multiplatform games. Aangezien de beste studio's voor een heel groot deel in het verleden door Sony zijn opgekocht is dit zeer moeilijk.
2) Multiplatform games hebben relatief ruimte voor meer budget (want kunnen potentieel meer verkopen) en hebben inmiddels na al die jaren ook bijna geen 'nadeel' meer omdat de ontwikkelaars de hardware minder goed zouden kennen. Dit jaar zie je al multiplatform games verschijnen die grafisch gewoon mee kunnen met de top. Iets wat een paar jaar geleden niet zo was en de 360 games vaak bijhoorlijk achterbleven.
Tegenwoordig is voor bijna elke exclusive wel een alternatief te vinden welke bijna net zo goed is.
3) Op deze manier brengt MS een hele duidelijke scheiding en vist niet in dezelfde vijver als de 3rd party ontwikkelaars. Hiermee geven ze een heel duidelijk signaal af: wij zorgen voor de hardware en de services, jullie zorgen maar voor de software. Zo verzekeren ze zichzelf met 3rd party support nu, en in de toekomst.
En ja, Kinect heeft het nog niet laten zien voor hardcore gamers, maar er komen nu wel 'better with Kinect' games aan die je met controller + kinect kan spelen wat ik zelf een mooie toevoeging vind.
Verder vind ik meer dan voldoende unieke dingen op mijn 360 door XBLA, maar dat is mijn persoonlijk mening omdat ik XBLA games gewoon heel leuk vind.
Exclusives worden imo pas weer echt belangrijk als de volgende generatie weer begint.
1) Exclusives hebben alleen zin als ze van hoger nivo zijn dan de multiplatform games. Aangezien de beste studio's voor een heel groot deel in het verleden door Sony zijn opgekocht is dit zeer moeilijk.
2) Multiplatform games hebben relatief ruimte voor meer budget (want kunnen potentieel meer verkopen) en hebben inmiddels na al die jaren ook bijna geen 'nadeel' meer omdat de ontwikkelaars de hardware minder goed zouden kennen. Dit jaar zie je al multiplatform games verschijnen die grafisch gewoon mee kunnen met de top. Iets wat een paar jaar geleden niet zo was en de 360 games vaak bijhoorlijk achterbleven.
Tegenwoordig is voor bijna elke exclusive wel een alternatief te vinden welke bijna net zo goed is.
3) Op deze manier brengt MS een hele duidelijke scheiding en vist niet in dezelfde vijver als de 3rd party ontwikkelaars. Hiermee geven ze een heel duidelijk signaal af: wij zorgen voor de hardware en de services, jullie zorgen maar voor de software. Zo verzekeren ze zichzelf met 3rd party support nu, en in de toekomst.
En ja, Kinect heeft het nog niet laten zien voor hardcore gamers, maar er komen nu wel 'better with Kinect' games aan die je met controller + kinect kan spelen wat ik zelf een mooie toevoeging vind.
Verder vind ik meer dan voldoende unieke dingen op mijn 360 door XBLA, maar dat is mijn persoonlijk mening omdat ik XBLA games gewoon heel leuk vind.
Exclusives worden imo pas weer echt belangrijk als de volgende generatie weer begint.
Verwijderd
Het is verleidelijk om al te gaan lopen oordelen over dit nieuwe stuurtje zonder dat ding in je hand te hebben gehad, terwijl het vrij lastig is om zo vanaf een foto te zien of het wel of niet een tof ding is.
Eh, té verleidelijk... Ding ziet er niet uit en lijkt me strontonhandig. Geen pedalen? Geen vaste basis? Weer geen analoge stick? Lijkt een geinig ding voor de huis-tuin-keuken gamer die weleens een racegame speelt. Maar dit lijkt me geen serieuze opvolger voor het oude wireless racing wheel. Laten we hopen dat ze ofwel nog een high-end stuurtje aankondigen, of dat ze eens een keer een licentie aan Logitech of Trustmaster geven zodat die een fatsoenlijk ding kunnen bouwen. Baal daar wel van dat Microsoft zo weinig 3rd party hardware toelaat.
Eh, té verleidelijk... Ding ziet er niet uit en lijkt me strontonhandig. Geen pedalen? Geen vaste basis? Weer geen analoge stick? Lijkt een geinig ding voor de huis-tuin-keuken gamer die weleens een racegame speelt. Maar dit lijkt me geen serieuze opvolger voor het oude wireless racing wheel. Laten we hopen dat ze ofwel nog een high-end stuurtje aankondigen, of dat ze eens een keer een licentie aan Logitech of Trustmaster geven zodat die een fatsoenlijk ding kunnen bouwen. Baal daar wel van dat Microsoft zo weinig 3rd party hardware toelaat.
ik vond het ook wel grappig dat ik op foto's van de MS E3 party de Forza 4 demo zag met die Fanatec stuurwieltjes... Ofwel, voor een echt stuur ff doorsparen tot 300 ballen!Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:31:
Echt niet dus hè!
lijkt me dat de verlichting op de uiteinden ervoor zorgt dat de kinect de beweging accuraat kan volgen (in tegenstelling tot handen waarvan de afstand tussen beide en de hoogte constant wisselt). Force feedback is toegevoegd en verder bevat het de normale controls.Jobbie schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:00:
[...]
d:)b
Zo'n stuur zonder base kan geen Force feedback hebben.MrJayMan schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:19:
[...]
lijkt me dat de verlichting op de uiteinden ervoor zorgt dat de kinect de beweging accuraat kan volgen (in tegenstelling tot handen waarvan de afstand tussen beide en de hoogte constant wisselt). Force feedback is toegevoegd en verder bevat het de normale controls.
Dat ding kan het stuur niet naar links/rechts drukken.
Hooguit mislukte rumble..

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2011 20:23 ]
Verwijderd
Holy craps dat lijkt er meer op! Ik was zelf nooit zo'n fan van het uiterlijk van die Porche stuurtjes, had liever een G25 maarja dat kon dus niet op een Xbox. Ik vrees wel dat een pakket met dit ding en de clubsport pedals weer tegen de 500 euro zal kosten... Plus een nieuwe plaat voor de Wheelstand Pro, als dat gemaakt gaat worden. Maar toch... ziet er verdomd goed uit.GAIAjohan schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:03:
En hier het échte stuur:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier is een goedkoper nieuw alternatief van MadCatz:

Deze heeft wel Force Feedback, waar de huidig leverbare dingen van hun jhet nog neit hebben.
Ik vermoed dat de prijs hiervan tussen 80 en 150 euro ligt..

Deze heeft wel Force Feedback, waar de huidig leverbare dingen van hun jhet nog neit hebben.
Ik vermoed dat de prijs hiervan tussen 80 en 150 euro ligt..
[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2011 22:33 ]
of stereo rumble?
--
Ik heb de gratis Kinect Funlabs app gedownload. Maar de instructies bij bepaalde onderdelen zijn niet leesbaar op mn oldskool TV.
d:)b
Ik wil graag .vob bestanden afspelen die op mijn NAS staan op de xbox 360.
Echter kan dit niet, hoe kan ik deze bestanden wel afspelen op de xbox?
Eventueel door om te zetten naar iets?
Tenzij er 1 of 2 vliegwielen / gyroscopen in dat centrum zitten, dan heb je duidelijk 1 draaipunt en kan de force feedback door versnelling en vertraging van het vliegwiel worden gegeven.GAIAjohan schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:23:
[...]
Zo'n stuur zonder base kan geen Force feedback hebben.
Dat ding kan het stuur niet naar links/rechts drukken.
Hooguit mislukte rumble..
Wat denk je van google?MrN schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:27:
Ik wil graag .vob bestanden afspelen die op mijn NAS staan op de xbox 360.
Moet volgens mij lukken met TVersity, zijn zat tutorials over te vinden.
Heb het nu al hier gevraagd he, google kon ik het niet zo op vinden.
TVversity zal ik eens mee gaan spelen, echter moet dan wel mijn pc aanstaan toch en kan ik niet direct vanaf de NAS afspelen?
Verwijderd
http://lmgtfy.com/?q=playing+.vob+from+NAS+XboxMrN schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:14:
[...]
http://google.com/?q=playing+.vob+from+NAS+Xbox
Een gewoon google linkje werkt ook
Klopt. Tversity is om bestanden van PC naar Xbox te streamen en het werkt goed. Als je ze rechtstreeks wil afspelen op Xbox moet je ze omzetten naar een bestandstype dat de Xbox kan afspelen.TVversity zal ik eens mee gaan spelen, echter moet dan wel mijn pc aanstaan toch en kan ik niet direct vanaf de NAS afspelen?
[ Voor 8% gewijzigd door TheZeroorez op 13-06-2011 00:08 ]
Ja dan is alleen de vraag welk bestandstype dit is.
Wmv en avi werken volgens mij wel
Xbox
De nieuwe versie van de 360 controller is nu 29.90 pond op Amazon.co.uk. Dat is inclusief play & charge kit, mooi prijsje lijkt me zo
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
MrN schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:14:
[...]
TVversity zal ik eens mee gaan spelen, echter moet dan wel mijn pc aanstaan toch en kan ik niet direct vanaf de NAS afspelen?
Ik kan het niet beter zeggen.TheZeroorez schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:18:
[...]
[mbr]Een beetje eigen inzet mag wel hoor, GoT is geen antwoordenmachine :)[/mbr]
Hoi, ik zit al een tijdje met het idee om een xbox 360 te kopen. Ben altijd al een pc gamer geweest maar het kriebelt om eens een console uit te proberen. Nu zit ik met de vraag of de xbox 360 nu kopen wel nog een goeie keuze is? Is de hardware al niet verouderd? Zit de xbox aan zijn limiet en komt er niet binnenkort een nieuwe xbox uit? Ik denk mijn grootste overtuiging op dit moment is de kinetic maar is dit wel zo goed als het eruit ziet en wat met toekomstige games? En wat met opslag, zie xbox360 van 4Gb en van 250Gb best wel een groot verschil en welke het best te nemen?
Het zijn een hoop vragen maar ik informeer me altijd goed voor ik iets koop
.
Het zijn een hoop vragen maar ik informeer me altijd goed voor ik iets koop
Verwijderd
Je bedoelt je laat je goed informeren.Grompie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:54:
Het zijn een hoop vragen maar ik informeer me altijd goed voor ik iets koop.