MRELynx schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:39:
[...]
Ik weet niet wat je setup is, huiskamer of aparte gameroom, maar waarom niet een goede 5.1 of 7.1 headset al dan niet icm een goed 5.1 home cinema set ?
Ik heb thuis ook alles via optical aangesloten op een 5.1 home cinema set, tot dat mn vriendin begon te klagen. Wil je echt goed gebruik maken van surround sound dan moet je heen normale home cinema set toch vrij hard zetten, met geklaag tot gevolg.
Toen ben ik op zoek gegaan naar een draadloze 5.1+ headset en kwam uit bij Astro Gaming en via roxxgames.de een A30 met wireless mixamp gekocht. Kost je minder dan een Logitech 5.1 set. Bijkomend voordeel is dat het 5.1 surround geluid, of 7.1 in het geval van de Astro A30, ook bij een lager volume goed te horen is. Bij FPS zoals COD BO hoor je echt alles voor, achter links, rechts, boven en onder je. Tevens kan je de wireless mixamp van Astro als passthrough apparaat gebruiken, dus ook aansluiten op je home cinema set. Kun je dus ook tijdens films via de xbox gebruik maken van 5.1 geluid.
Ik heb alles aangesloten op een pc monitor met HDMI en hang meestal in een autostoel (jup een echte met rugverstelling etc) bij het gamen

. Heb dus feitelijk een aparte gameroom

.
Op dit moment verloopt het geluid via de monitor naar de line-in van de pc die het weer doorstuurt naar een Kenwood tunertje met dito 60W RMS speakers..
Aan een 5.1 headset heb ik niks omdat ik slechthorend ben en gehoorapparaten heb. Ik kan officieel gezien per oor de geluiden van achter niet onderscheiden en daarom heb ik niks aan een headset.
Een 5.1 set heeft _officieel_ hetzelfde probleem, maar ik kan daarbij wel bepalen waar het geluid wegkomt omdat ik nu eenmaal twee oren heb

en een erg gevoelig richtingsgevoel.
Qua overlast boeit het geen zak gezien ik op het platteland woon en anderen in het huis zeuren ook niet + goede isolatie ivm nieuwbouw.
Dusja, vandaar dat ik gewoon een 5.1 set wil, en met koptelefoon blijf ik om deze reden dus altijd stereo

.
Ben verder geen fps'er maar een racegameliefhebber en hou er dus van dat ik kan horen of iemand naast me of achter me zit.
De 5.1 set moet dan ook gebruikt kunnen worden voor PS3, PS2, X360 en PC. Waarbij PS3/PS2 en X360 dus al dan niet met Toslink kabel verwisselen moet.
Omdat ik slechthorend ben hoeft de set ook niet van überhoge kwaliteit te zijn, omdat ik t verschil toch niet hoor. Daarom dacht ik aan een goedkoop geluidskaartje met toslink-in. En dan op de output een regulier 5.1 setje als een Logitech X540.
[
Voor 11% gewijzigd door
GAIAjohan op 01-04-2011 14:03
]