Om te beginnen vind ik die Steam Treasure Hunt echt een toffe actie van Valve. Oké, ik weet ook wel dat het een dikke marketingtruc is om wat extra sales in de wacht te slepen maar origineel is het zeer zeker wel.
Wat ik echter minder vind is die stortvloed aan hats van de laatste tijd in TF2 (over die game gaat dit topic, weet je nog

). Er zijn twee dingen die ik bij elke toegevoegde hat vervelender ben gaan vinden.
Ten eerste heeft Valve echt veel te veel hats toegevoegd de laatste tijd. Toen hats geïntroduceerd werden, was er per class één hat. Oké, dat is misschien wat weinig, maar de huidige 95 (miscs en die nieuwe treasure hats niet meegeteld) is gewoon belachelijk veel en verpest het hele idee dat hats exclusief zijn.
Maar wat ik nog veel irritanter vind is dat veel recent toegevoegde hats gigantisch botsen met de art style van de game en soms gewoon een regelrechte sfeerbreker genoemd kunnen worden. Die hats van de treasure hunt zijn daar een goed voorbeeld van (wft heeft een piratenschatkist te zoeken in TF2, er is niet eens een level gebaseerd op piraten?), maar deze ook:
En echt, het hoeft van mij echt niet allemaal 100% in de style van de game te passen want een Towering Pillar of Hats, Pyro's Beanie of Brain Slug vind ik hartstikke tof. Maar je kan ook te ver gaan en dat is met sommige hats ook echt gebeurd. Het lijkt soms wel digitaal carnaval.
Anyway, ik zal vast een enorme zeurkous zijn want bijna de hele TF2-community wil blijkbaar alleen maar meer, meer en meer hats. Maar ik zelf zou liever kwantiteit boven kwaliteit zien.