Ik heb openTTD een beetje getest op mijn Android telefoon, de game valt hier te downloaden:
http://openttd-android.googlecode.com/files/beta1_fwvga.rar (.RAR 2MB)
Het is een port vanaf Unix naar Android, de installatie is iets moeilijker dan gemiddeld:
je moet het bovenstaande bestand downloaden, en unzippen (kan eventueel op je telefoon zelf)
Dan de 2 .apk bestanden via bijvoorbeeld een programma als Astro installeren.
daarna de 'resource installer', die je hebt geinstalleerd uitvoeren. (zorg voor genoeg ruimte op je SD en een WiFi verbinding!)
Als je dan OpenTTD op je mobiele telefoon opent zie je dit:

vrijwel dezelfde versie als die op andere platformen

, en dat is ook direct het probleem, want de knopjes zijn veel te klein op een pakweg 4 inch scherm.
De game draait perfect, maar het is vrijwel onmogelijk om te spelen, aangezien je er vaak naastzit met je vinger, wat zeldzaam is, maar wel bestaat, is een stylus voor ditsoort schermen, ik denk dat het dan wel speelbaar word.
De resolutie (800*480 op de HTC Desire) is wel hoog genoeg, dus misschien is het na het aanschaffen van een stylus wel fijn werken.

nog 2 fotootjes van de game op mijn telefoon:
De HTC Desire schijnt wat moeite te hebben met deze interface, wat je niet op andere telefoons hebt

, en de game is nog niet in de market te vinden, maar toch is het het proberen waard