Bijsturing tussen 8 perrons (zonder linkerspoor rijden) vind ik toch nog behoorlijk veel... echt veel meer wordt er nu ook niet gedaan naar mijn weten.
Elke corridor kan iig minimaal tussen 8 perrons wisselen. Den Bosch - Utrecht - Amsterdam zelfs tot 12. Arnhem - Utrecht - Amsterdam 10 perrons.
Vanuit Bunnik ben je sowieso gelimiteerd tot 2 spoortjes.
Vanuit Den Bosch kun je ook bij Houten gaan bijsturen (idem voor vanuit Den Haag/Rotterdam).
1:15 wissels oude generatie liggen echt zelden (ik kom ze iig niet 123 tegen) in storing en dan zijn ze nu ook al redunant uitgevoerd en krijgen ALLE wissels (ook 1:9 overlopen) dubbele wisselverwarming (airjet en electrisch) > airjet tegen tong en punt verstoppingen (alleen tong in dit geval)
1:15 nieuwe generatie daar en tegen...

(daarom zijn die ook niet gekozen

)
de nieuwe 1:29 hoge snelheidswissels vanuit Bunnik 2 > 4 sporen, hebben ook geen beweegbare punt, dus veel minder kans op storing.
Je doorstroming wordt ook 1,5x zo snel (in 140 - 40 - 0 en 0 - 80 - 140 uit), dus afhandeling gaat een stuk soepeler... dus zelfs als een trein enkele minuten vertraging heeft, zal dit niet zo snel lijden tot opstoppingen en rare taferelen. De dienstregeling gaat flink veranderen maar ik denk niet dat ze de buffertijd eruit slopen. Dus zelfs bij storing van de 1:29 wissels en/of 1:15 wissels kunnen de treinen door blijven rijden met 1 a 2 sporen minder.
Dit is puur theorie en ik geloof er wel in, maar het moet zich nog bewijzen
[
Voor 38% gewijzigd door
ArcticWolf op 14-06-2013 19:52
]