Tsja, een poll is leuk. Doet me denken aan het waarschijnlijk bekende verhaal over een vergadering bij een groot bedrijf waar men met suggesties komt. Het is een beetje een langdradig geheel, dus Henk zit weg te soezelen, en schrikt - vrijwel alles gemist hebbende - wakker bij de vraag: "Henk, wat vind jij dat we moeten doen?"
Henk antwoordt: "Ik denk dat we de communicatie moeten verbeteren". En scoort een groot applaus.
De moraal: Allereerst is communicatie bij ieder groot bedrijf, altijd een uitdaging. Ten tweede, Voorzie mensen van één zijde van argumentatie en vraag dan voor of tegen te stemmen. Altijd raak.
Die 82% is leuk gesteld, maar totaal onzinnig.
Ander voorbeeld namelijk: we hebben hier ook vaak topics gehad over het opwerpen van een drempel voor posten, registratie, geforceerd de FAQ lezen. Met grote meerderheid stond men te juichen.
En wat zien we? Een topic wat zonodig in 4 blogs gekopieerd moet worden die verder geen inhoud hebben (en daar krijgen we ook alweer klachten over vwb vervuiling blogs...)
wat in het verkeerde forum geplaatst wordt. TS is dus blijkbaar een beginner die de FAQs en Stickies niet leest en geweerd had moeten worden middels een drempel om vervolgens nooit meer terug te komen.?
En dat is het punt net zo met V&A. Vroeger was het vrijwel niet te doen en kwam er zelden reactie tenzij je een zeer zeer spectaculaire dumpprijs neerzette. Tegenwoordig heb je meer vraag en meer aanbod, met bredere keuze. Werp een drempel op, en mensen registreren niet om dan eerst te gaan deelnemen aan de site, mensen komen dan nooit meer terug. Terwijl we andersom zien dat velen die beginnen op V&A, later meer gaan toevoegen op de site.
Grappig is dat de reacties over te hoge prijs genoemd worden. Ook dat is namelijk altijd al verboden geweest, oa omdat mensen er zó vaak naastzitten met goed kijken of ze zelf wel goed kijken en daarmee de advertentie verstieren. Daarnaast voegt het niets toe. Vind je het te duur, koop je het niet. Vraag en aanbod (klinkt bekend die term, niet?)
En wat is nu eigenlijk het probleem met advertenties waar mensen telefoons vragen? Met mensen die registreren om wat te kopen? Een probleem vind ik als er gefraudeerd wordt, en daar grijpen we ook op in.
Dus, als er concrete ideeën zijn ter verbetering, met gedegen onderbouwing ipv 'we zullen maar eens even stemmen' dan graag. Volgens mij bieden we een compleet pakket aan informatie waarmee je kan zien met wie je zaken hier doet, en alle communicatiemogelijkheden en betaal/verzendmogelijkheden zijn er om geen risico te hoeven lopen. Dat heeft niets met nieuwe of oude users te maken, maar met eigen verantwoordelijkheid nemen. Het voorbeeld van niet onderzoeken met wat voor webwinkel je zaken doet zoals hierboven gemeldt vind ik een typisch voorbeeld van dat de wereld maar voor ieder individu moet regelen dat het voor hem zo makkelijk mogelijk is, zonder risico en zonder er wat voor te doen. En dat kan gewoon niet. Ofwel:
Je wilt alles, gratis, zonder risico, en ga vooral niet vragen zelf te participeren... Jij bent hier ooit als oude rot begonnen hier? Lijkt me niet... Je mag je best zelf inzetten voor de leefbaarheid hier hoor. Met deze houding scoor je in ieder geval geen punten.
Deze gaat alleen al uit principe van het vervuilen van blogs, de poll en het verkeerd plaatsen op slot. Een nieuw topic is van harte welkom, maar doe dat dan gewoon normaal, en val andere onderdelen van de site er niet mee lastig. Oh ja, en graag voldoende onderbouwing en argumentatie ipv op één aspect in te gaan.
Bovenstaande is eerst en vooral bedoeld de ogen te openen wat betreft eigenlijk richting nieuwe gebruikers wordt voorgesteld. Ik doe hetzelfde met TS als wat hij voorstelt dat we met nieuwe V&A users doen. Iemand die nieuw is weet niet gelijk hoe het werkt. Iedereen moet de kans krijgen bijgestuurd te worden en te leren, en daar is het meldpunt voor.
Waar namelijk aan voorbijgegaan wordt, is dat er niemand kijkt naar de mensen die wél als nieuweling goed meedoen in V&A. Of naar het aantal mensen wat via V&A uiteindelijk de community instroomt. Wie zich niet aan de richtlijnen houdt, wordt bijgestuurd. Het voorgestelde is niets anders dan andere voorstellen om te proberen nieuwelingen buiten te houden uit de huidige community.
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 11-10-2010 10:28
]