Toon posts:

marktplaats toestanden V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 2.214 views

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:50

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Topicstarter
Beste Adjes,

Zou het geen goede oplossing zijn om nieuwe gebruikers eerst een aantal karma punten of posts te laten behalen alvorens ze producten aan mogen bieden in V&A. Al diverse malen stuiten tweakers op V&A ad's waarbij zaken aangeboden worden die soms te mooi voor waar zijn.

Nu kan elke halve zool zich registreren en de nieuwste spullen verkopen zonder enige controle wat dan ook en ik moet zeggen dat ik me er behoorlijk aan begin te irriteren. Dat is dan de keerzijde van het succes denk ik nu tweakers een groter publiek trekt. V&A stond 'vroeger' voor integriteit, ons kent ons maar daar is de laatste paar maanden weinig van over.

Graag jullie kijk hierop

alvast bedankt

reacties gaan goed, even pollen?

Poll: Tweakers V&A toestanden, tijd voor een post/karma drempel?
Ja, V&A moet weer betrouwbaar voor en door tweakers worden!
Nee, daar is meldpunt toch voor?
Weet niet / Geen Mening

Ook een poll maken? Klik hier

[Voor 30% gewijzigd door loewie1984 op 10-10-2010 21:02. Reden: toevoegen poll]

discogs

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-08 00:26
Lang leve het 'meldpuntknopje' zou ik maar zeggen :P

Eisen gaan stellen aan de V&A heeft volgens mij geen nut. Als er iets niet in de haak is dat gewoon melden.

Verder moet je als koper of aanbieder zelf meer op de V&A beoordelingen letten die iemand heeft verzameld dan een vers geregistreerd lid volledig vertrouwen.

Wiethoofds meuk en 'overige'

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-09 13:54
Maar andere mensen zien toch ook dat die mensen net geregistreerd zijn, dus dan weten ze ook dat de betrouwbaarheid minder is.

Facts don't care about your feelings

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:28
Ben het wel met loewie1984 eens. Ik verkoop dan wel bijna niks en koop ook bijna niks via v&a maar ik vind het wel altijd fijn dat je hier de mensen wat meer kan vertrouwen. Kon ook merken dat dat de laatste tijd minder werd. Zag maar klachten e.d. voorbij komen.

De v&a beoordeling zijn een tool die op langere termijn goed werkt. Maar omdat je dus gewoon een nieuwe user kan aanmaken kan je als oplichter makkelijk elke keer met een schone lei beginnen. Ik zeg doen, 50 posts of een minimale hoeveelheid karma vind ik geen slecht idee. Hoeft geen bijzonder hoge drempel te zijn.

edit:
YoshiBignose schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:51:
Maar andere mensen zien toch ook dat die mensen net geregistreerd zijn, dus dan weten ze ook dat de betrouwbaarheid minder is.
Tuurlijk, maar goed je kan natuurlijk dat soort dingen al in advance regelen als je er op plant om iemand op te lichten.

[Voor 24% gewijzigd door Craven op 10-10-2010 20:56]

• loewie1984

loewie1984

Topicstarter
Ok, dus we verkiezen algehele toegang van jan en alleman boven serieuze tweakers die ook iets bijdragen aan de community? Als je selectie aan de voordeur hanteerd is dat toch altijd per definitie beter dan achteraf zaken melden.

Durf te wedden dat als ik een verzoek doe bij tweakers om een persoon extra in dienst te nemen om dubieuze ad's op te sporen binnen V&A en deze te verwijderen dat dat ook niet gebeurt. Dus ik vind het nog niet zo gek om een drempel in te stellen.

Als je actief bent binnen deze community heb je toch niets te vrezen, zo ook diverse topics die pas zichtbaar worden na een aantal posts dat is zeker ook zonder reden van toepassing.

discogs

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind er ook wel iets voor te zeggen, dan wordt het weer meer een vraag en aanbod voor tweakers inderdaad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mee eens, vraag en aanbod is een service die zich moet onderscheiden van marktplaats. En dus van tweakers voor tweakers moet zijn.

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:31
Zeker mee eens. Onlangs nog iets te koop aangeboden, snel reactie van iemand met een goed bod. Helaas liet deze persoon 0,0 van zich horen verder. Heel erg irritant, terwijl de V&A op GOT veel prettiger is dan Marktplaats waar veel tuig langskomt.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• Dramatic
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-09 18:57
Of die spam tegenwoordig.. van videokaart- tot ipodverzamelaars die om de dag dezelfde Ad plaatsen..

bijv;
V&A gevraagd: JOUW kapotte Ipod Touch is GELD waard!!!

• pcprutser
  • Laatst online: 17-09 23:15

pcprutser

No message

zelf ben ik ook voor een (lage) drempel. Niet dat ik extreem veel last ervan heb, maar soms krijg je reacties op je ad waar je echt niks mee kan, of wat op niks uitloopt.
Allemaal tijd verspilling en de echt geïnteresseerden en echte kopers haken daarmee af...

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-09 22:25

epic_gram

undercover moderator

Ik ben ook zeer zeker voor. Alleen de drempel moet denk ik zijn dat je een bepaalde tijd op GoT geregistreerd staat, niet dat je een x aantal posts of reacties moet maken. Die posts stellen geen zak voor, 50 posts heb je zo. Ik denk dat het verstandiger is om de huiskamer toeganseisen te handhaven voor de V&A. Half jaartje actief posten op het forum bijvoorbeeld. Misschien ook handig om de V&A niet publiekelijk zichtbaar te maken, maar alleen voor leden.

Maar dan moet ik wel toegeven dat ik nog nooit wat gekocht heb via de V&A, maar wie weet komt er nog wel wat.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• i-chat
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
ik heb ja gestemt al weet ik niet of 'een karmadrempel alleen' genoeg is om het nivo weer als vroeger te krijgen.

het begon allemaal toen jantjevangisteren bij de adjes begon te klagen over al die 'goedbedoelde' opmerkingen dat die avertentie van z'n trust muis voor 35euro toch echt tegen het belachelijke grensde,

sinds die tijd is het achteruit gegaan.

het liefste zou ik dus ook zien dat er weer gewoon ongecensureerd commentaar kan worden gegeven.
eventueel met een karma grens voor de reageerder (dus x aantal negatief beoordelingen op adds is reactie mogelijkheid terug op 30 post per 30 dagen, en met nog meer negative beoordelingen zelfs 10 of geen per 30 dagen)

dat houde oneliners wel redelijk tegen (op termijn) - maar laat wel duidelijk zien dat excessieve adds gelijk naar het land der /dev/null kunnen worden verwezen.

• Lustucru
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

-->tikje naar Pricewatch. Daar staan meer topics over V&A :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• harmen1987
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:51
Tsja, aantal posts is ook niet waterdicht. Een minimaal aantal onzinposts is zo gemaakt voor iemand die het graag wilt. Je kan een verkoper toch redelijk goed beoordelen door hoe lang degene al een account heeft en de reviews..

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• BGB4rn
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-09 16:01

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Misschien is het een idee alleen een karma drempel op de diensten te zetten, afgelopen tijd echt te veel comuter cursussen langs zien komen, niet iets waar de gemiddelde tweaker op zit te wachten (hoop) denk ik

Signature

• bonus
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20-09 19:27

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Heb ook ja gestemd, zaken doen bij V&A gaat best goed maar het laatste jaar zijn er toch een meer onbetrouwbare types bij gekomen. Heb ook zelf meerdere keer het meldpunt gewaarschuwd.
Veiling systeem, dat werkt gewoon niet. 2 x veiling gewonnen en dan was het of niks laten horen of het is alverkocht :( Dus dat schiet niet op.

Nieuwe V&A ziet er beter uit, werkt ook iets beter (alleen bij veiling zit nog een bugje dat hij nadat je geboden hebt de page niet refreshed en dus je bieding niet ziet staan, keer F5 lost het wel op) en ik vind het wel ideaal dat het commentaar kan worden uit gezet. Zo vaak staan daar kompleet overbodige zaken...

Atari 4 ff'r 😊

• Tarabass
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-06 23:19

Tarabass

Webmaster

YoshiBignose schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:51:
... minder kan zijn :)

Ik heb hier ook het één en ander verkocht, en je moet ergens beginnen (dus bij 0). Echter zou ik nooit iemand naaien, zo zit ik nou eenmaal niet in mekaar. Met het nieuwe systeem is het al beter, maar ben hier nu 2 keer genaaid, 1 keer door iemand zonder beoordeling en 1 keer door iemand met redelijk wat beoordelingen. Deze bleek achteraf enkel gekocht te hebben en daardoor zijn beoordelingen verzameld te hebben.

Ik vind het systeem dat je dus eerst actief gebruiker moet zijn wel een goede opvang van de verschillende registraties die enkel zich registreren om een p4 aan te bieden voor €150,- om vervolgens nooit meer weer te zien. En zo wil ik de prijzen ook wel weer aanpassen, want dan weet ik tenminste zeker dat diegene die ik zou matsen ook echt een tweaker is. Nu mats ik niemand, want matsen doen ze mij ook niet meer hier. Dat gevoel overheerst tenminste op het moment :)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

of dat je met karma punten de V&A moet kopen, voordat je er een advertentie kan plaatsen.

• TheMOD
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 18-09 18:56
Een drempel hoeft voor mij niet per se, mag wel. Wat ik liever heb is de mogelijkheid om altijd, en uitgebreider te beoordelen, niet alleen als de deal al afgelopen is. Heel veel mensen reageren op een gegeven moment gewoon niet meer, en dan heb ik veel zin om die eens flink negatief te beoordelen (want ja, zij benadelen mij gewoon daardoor). Maar zijn de admins het dan weer niet mee eens. :(

• Terrier529
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:39
Nieuwe V&A ziet er prima uit, alleen vind ik het verrekte jammer dat je de reacties, uit kunt schakelen.

Wanneer iemand zijn pc voor een onbenullige prijs, of fout in V&A zette, werd hij daar direct op gewezen, en nee lang niet altijd op een foute manier.
Nu, kan iedereen, de meest domme, of onbenullige ads, zetten, om vervolgens de reacties uit te schakelen.
Lijkt Marktplaats wel.
Je ziet inderdaad steeds meer ads, die vergelijkbaar zijn met marktplaats, en dat is absoluut jammer.

• Tarabass
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-06 23:19

Tarabass

Webmaster

brilsmurfffje schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:57:
of dat je met karma punten de V&A moet kopen, voordat je er een advertentie kan plaatsen.
En hoeveel zou dat moeten zijn? 8.000 karmapunten? ;)

Misschien een combinatie van aantal karma punten en/of actieve tijd van deelname aan de community. Dat gebeurt op bepaalde websites ook, dat je na een bepaald aantal weken of een bepaald aantal punten echt gebruik mag maken van bepaalde functionaliteit.

Edit: beide heren hierboven hebben ook gelijk. Dit is ook iets wat mij irriteert. Als iemand uiteindelijk niet iets koopt of juist verkoopt dan kan je dat niet laten weten. Zo heb ik een keer iets "gekocht" van iemand, de deal was rond, kreeg ik op het allerlaatste moment te horen dat iemand 2,50 meer had geboden en of ik daar dan overheen wilde bieden. Asociaal gedag kan je nu pas uiten als je al iets gekocht hebt van een asociaal persoon..

[Voor 30% gewijzigd door Tarabass op 10-10-2010 22:22]

• Lighteye
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online
V&A is toch een extraatje van en voor de community? T.net heeft daar toch niet direct (veel) commercieel voordeel van? Lijkt mij dan een prima optie dat de V&A ook in de karma store komt, alleen voor het plaatsen natuurlijk.

En reacties als in: wat een belachelijke hoge prijs en voorbeelden waarom moeten imho gewoon toegestaan worden. Laat de aanbieder en potentiële kopers maar weten dat een prijs niet helemaal ok is of soms zelfs tegen het belachelijke aangrenst.

[Voor 4% gewijzigd door Lighteye op 10-10-2010 23:09]

• Megaflix
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 20:23
Dit is volgens mij niets nieuws. Ik haal even een paar topics omhoog om te laten zien dat het niet iets van de laatste tijd is. Iedere zoveel tijd duikt er wel een bericht op over 'vermarktplaatsing'.
2005: \[V&A] Nieuw-geregistreerden & crap-advertenties
2007: V&A 'Marktplaats'-achtige gebruikers loopt de spuigaten uit!
2008: \[V&A]"Vermarktplaatsing" , wat vinden jullie ervan?

Nu ga ik als PWA niet over V&A (dat zijn FPA's) en maak ik er ook niet vaak gebruik van, maar een drempel lijkt me erg ver gaan. V&A is bedoeld voor alle mensen op Tweakers en niet alleen degenen die actief zijn op het forum. Mensen die een advertentie zien met een hoog Marktplaatsgehalte vol met capslock, belachelijke prijzen (bijv 1 euro als prijs) enzovoorts kunnen dat gewoon in het meldpunt zetten en dan worden ze gewoon verwijderd als ze niet aan de regels voldoen.

Tweakers zijn in het verleden en het heden best bekwaam gebleken in het onderzoeken van een potentiële verkoper en je kunt aan de registratiedatum, het karma, de forum- en frontpageposts en userreviews al afleiden of je met een goede of slechte, nieuwe of oudgediende user te maken hebt en op basis daarvan een afweging maken. Met de gewijzigde beoordelingsmogelijkheden van V&A userreviews kun je ook users beoordelen als er alleen sprake is geweest van communicatie, dus dat gaat al een stapje verder dan in het verleden waarbij er een volledige transactie moest zijn geweest. Met de informatie uit \[V&A] Wat algemene tips haal je de advertenties van echte Tweakers er gemakkelijk uit trouwens.

• Mr Alfabet
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-09 17:58

Mr Alfabet

Je Moeder!

Megaflix schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:15:
Tweakers zijn in het verleden en het heden best bekwaam gebleken in het onderzoeken van een potentiële verkoper en je kunt aan de registratiedatum, het karma, de forum- en frontpageposts en userreviews al afleiden of je met een goede of slechte, nieuwe of oudgediende user te maken hebt en op basis daarvan een afweging maken.
[...]
Met de informatie uit \[V&A] Wat algemene tips haal je de advertenties van echte Tweakers er gemakkelijk uit trouwens.
Natuurlijk kun je met wat 'moeite' gemakkelijk de tweakers van de MP'ers onderscheiden, maar het mooie aan V&A was dat dat 'vroeger' niet nodig was.
Ik kan me nog heugen hoe ik vol trots vertelde over GoT en V&A, dat daar alleen fatsoenlijke tweakers kwamen die het beste met elkaar voor hadden.

Over de ondergrens: lijkt me een prima idee, maar maak het wel een lage grens, 50 forumposts vind ik persoonlijk al aan de hoge kant.
Ik weet niet precies of men ook karma verdient met het lezen van de FP of GoT, maar iemand die niets post, maar wel dag in dag uit het forum en de FP leest lijkt me een actief genoeg tweaker om gebruik te mogen maken van de V&A. We moeten MP'ers afschrikken, maar jonge/nieuwe tweakers niet ontmoedigen; een goede ervaring op V&A kan ook leiden tot (intensievere) deelname aan t.net.

Over de reacties op advertenties: In plaats van uitschakelen lijkt het me een betere optie om (de adverteerder) advertenties te laten modereren zoals in de reacties op het nieuws gebeurt. Veel adverteerders schakelen nu reacties uit vrees voor 'niet aardige' reacties, terwijl beginnende tweakers af en toe best een steuntje in de rug kunnen gebruiken in de vorm van op- of aanmerkingen via de reacties.

Core i7 950. DFI DK x58-T3eH6. 6GB OCZ RAM. 5850@1000/1200. Disks: OS: OCZ Vertex3 MAXIO 120GB, DATA: 12x1.5TB WD15EARS RAID6 op Areca 1231ML.Koeling: 2x 240 rad, 3x Eheim 1048, 5850@WC, 8800GT@WC, CPU@NexXxos XP, NB@WC

• loewie1984

loewie1984

Topicstarter
reacties gaan goed, polls ook fijn om te zien dat het meerdere tweakers aan het hart gaat.
Megaflix schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:15:
Dit is volgens mij niets nieuws. Ik haal even een paar topics omhoog om te laten zien dat het niet iets van de laatste tijd is. Iedere zoveel tijd duikt er wel een bericht op over 'vermarktplaatsing'.
2005: \[V&A] Nieuw-geregistreerden & crap-advertenties
2007: V&A 'Marktplaats'-achtige gebruikers loopt de spuigaten uit!
2008: \[V&A]"Vermarktplaatsing" , wat vinden jullie ervan?
Mooi, het feit dat er meerdere topics zijn, geeft aan dat er toch een bepaalde behoefte is aan controle aan de voordeur om het zo maar even te noemen dan. En dat meer mensen zich hieraan irriteren.
Nu ga ik als PWA niet over V&A (dat zijn FPA's) en maak ik er ook niet vaak gebruik van, maar een drempel lijkt me erg ver gaan. V&A is bedoeld voor alle mensen op Tweakers en niet alleen degenen die actief zijn op het forum.
Is dat zo, is V&A niet voortgekomen uit de community, omdat er topics waren waarin ruilhandel en v&a voorkwam en aangezien dat niet de bedoeling was hebben jullie er een apart plekje voor op de website gemaakt.
Mensen die een advertentie zien met een hoog Marktplaatsgehalte vol met capslock, belachelijke prijzen (bijv 1 euro als prijs) enzovoorts kunnen dat gewoon in het meldpunt zetten en dan worden ze gewoon verwijderd als ze niet aan de regels voldoen.
Ik vind het persoonlijk eigenlijk van de gekke dat "wij" de commumity de spamfilter moeten zijn van jullie gedachtegang: "iedereen moet kunnen meedoen"
Tweakers zijn in het verleden en het heden best bekwaam gebleken in het onderzoeken van een potentiële verkoper en je kunt aan de registratiedatum, het karma, de forum- en frontpageposts en userreviews al afleiden of je met een goede of slechte, nieuwe of oudgediende user te maken hebt en op basis daarvan een afweging maken.
Juist 5 zaken die ik van te voren moet controleren alvorens ik überhaupt een koop aanga, zo werkt het ook niet voor een webshop. Daar ga ik ook geen KvK nummer controleren, datum van oprichting. Het enige wat voor een webshop spreekt is de shopreview
Met de gewijzigde beoordelingsmogelijkheden van V&A userreviews kun je ook users beoordelen als er alleen sprake is geweest van communicatie, dus dat gaat al een stapje verder dan in het verleden waarbij er een volledige transactie moest zijn geweest. Met de informatie uit \[V&A] Wat algemene tips haal je de advertenties van echte Tweakers er gemakkelijk uit trouwens.
Ok dus als een user niet reageerd, mogen we hem gewoon affakkelen in zijn user-review? Grote schoonmaak hier zou niet verkeerd zijn ;w

Ik blijf erbij en als je kijkt naar de poll 82% is toch een overduidelijke meerderheid, dat er behoefte is aan een drempel aan de voordeur. V&A zou voorbehouden moeten zijn aan de community die wel wil en niet aan elke halve zool die z'n ad ook even kwijtwil op deze geweldige website!

discogs

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-09 11:52

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Tsja, een poll is leuk. Doet me denken aan het waarschijnlijk bekende verhaal over een vergadering bij een groot bedrijf waar men met suggesties komt. Het is een beetje een langdradig geheel, dus Henk zit weg te soezelen, en schrikt - vrijwel alles gemist hebbende - wakker bij de vraag: "Henk, wat vind jij dat we moeten doen?"

Henk antwoordt: "Ik denk dat we de communicatie moeten verbeteren". En scoort een groot applaus.

De moraal: Allereerst is communicatie bij ieder groot bedrijf, altijd een uitdaging. Ten tweede, Voorzie mensen van één zijde van argumentatie en vraag dan voor of tegen te stemmen. Altijd raak.
Die 82% is leuk gesteld, maar totaal onzinnig.

Ander voorbeeld namelijk: we hebben hier ook vaak topics gehad over het opwerpen van een drempel voor posten, registratie, geforceerd de FAQ lezen. Met grote meerderheid stond men te juichen.
En wat zien we? Een topic wat zonodig in 4 blogs gekopieerd moet worden die verder geen inhoud hebben (en daar krijgen we ook alweer klachten over vwb vervuiling blogs...) wat in het verkeerde forum geplaatst wordt. TS is dus blijkbaar een beginner die de FAQs en Stickies niet leest en geweerd had moeten worden middels een drempel om vervolgens nooit meer terug te komen.?

En dat is het punt net zo met V&A. Vroeger was het vrijwel niet te doen en kwam er zelden reactie tenzij je een zeer zeer spectaculaire dumpprijs neerzette. Tegenwoordig heb je meer vraag en meer aanbod, met bredere keuze. Werp een drempel op, en mensen registreren niet om dan eerst te gaan deelnemen aan de site, mensen komen dan nooit meer terug. Terwijl we andersom zien dat velen die beginnen op V&A, later meer gaan toevoegen op de site.

Grappig is dat de reacties over te hoge prijs genoemd worden. Ook dat is namelijk altijd al verboden geweest, oa omdat mensen er zó vaak naastzitten met goed kijken of ze zelf wel goed kijken en daarmee de advertentie verstieren. Daarnaast voegt het niets toe. Vind je het te duur, koop je het niet. Vraag en aanbod (klinkt bekend die term, niet?)

En wat is nu eigenlijk het probleem met advertenties waar mensen telefoons vragen? Met mensen die registreren om wat te kopen? Een probleem vind ik als er gefraudeerd wordt, en daar grijpen we ook op in.

Dus, als er concrete ideeën zijn ter verbetering, met gedegen onderbouwing ipv 'we zullen maar eens even stemmen' dan graag. Volgens mij bieden we een compleet pakket aan informatie waarmee je kan zien met wie je zaken hier doet, en alle communicatiemogelijkheden en betaal/verzendmogelijkheden zijn er om geen risico te hoeven lopen. Dat heeft niets met nieuwe of oude users te maken, maar met eigen verantwoordelijkheid nemen. Het voorbeeld van niet onderzoeken met wat voor webwinkel je zaken doet zoals hierboven gemeldt vind ik een typisch voorbeeld van dat de wereld maar voor ieder individu moet regelen dat het voor hem zo makkelijk mogelijk is, zonder risico en zonder er wat voor te doen. En dat kan gewoon niet. Ofwel:
loewie1984 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:18:
Ik vind het persoonlijk eigenlijk van de gekke dat "wij" de commumity de spamfilter moeten zijn van jullie gedachtegang: "iedereen moet kunnen meedoen"
Je wilt alles, gratis, zonder risico, en ga vooral niet vragen zelf te participeren... Jij bent hier ooit als oude rot begonnen hier? Lijkt me niet... Je mag je best zelf inzetten voor de leefbaarheid hier hoor. Met deze houding scoor je in ieder geval geen punten.

Deze gaat alleen al uit principe van het vervuilen van blogs, de poll en het verkeerd plaatsen op slot. Een nieuw topic is van harte welkom, maar doe dat dan gewoon normaal, en val andere onderdelen van de site er niet mee lastig. Oh ja, en graag voldoende onderbouwing en argumentatie ipv op één aspect in te gaan.

Bovenstaande is eerst en vooral bedoeld de ogen te openen wat betreft eigenlijk richting nieuwe gebruikers wordt voorgesteld. Ik doe hetzelfde met TS als wat hij voorstelt dat we met nieuwe V&A users doen. Iemand die nieuw is weet niet gelijk hoe het werkt. Iedereen moet de kans krijgen bijgestuurd te worden en te leren, en daar is het meldpunt voor.

Waar namelijk aan voorbijgegaan wordt, is dat er niemand kijkt naar de mensen die wél als nieuweling goed meedoen in V&A. Of naar het aantal mensen wat via V&A uiteindelijk de community instroomt. Wie zich niet aan de richtlijnen houdt, wordt bijgestuurd. Het voorgestelde is niets anders dan andere voorstellen om te proberen nieuwelingen buiten te houden uit de huidige community.

[Voor 19% gewijzigd door Floppus op 11-10-2010 10:28]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee