[V&A] Nieuw-geregistreerden & crap-advertenties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Beste adjes & devvers :),

Waar ik me de laatste tijd steeds meer aan begin te ergeren betreffende de frontpage, is dat er mensen op een van mijn favoriete onderdelen, te weten vraag & aanbod, snel even registreren en er advertenties dumpen aan welke ik mij erger om de volgende twee dingen:
  • Aanbodadvertenties - waardeloze producten worden voor onredelijk hoge prijzen aangeboden of slechte/geen beschrijvingen etc.
  • Vraagadvertenties - er wordt voor veel te weinig geld veel te veel eisen gesteld.
Behalve het feit dat deze bovengenoemde zaken mij bezighouden, is er ook het feit dat tweakers v&a een beetje een soort marktplaats wordt waar iedere sukkel een advertentie plaatst.

Een door pas geregistreerden geplaatste advertentie vind ik persoonlijk een flink risico, aangezien sommige mensen 1 pageview en 3 advertenties hebben lopen, zodat het eigenlijk niet goed mogelijk is een beeld van (de reputatie) van mensen te krijgen en het dus erg lastig in te schatten is of er wel of geen sprake is van een oplichter. Wanneer er een koop niet naar tevredenheid van de koper afgehandeld wordt, is de verkoper verdwenen en maakt zo weer een nieuwe nick aan. Misschien ben ik op dat gebied een beetje wantrouwend, maar het feit blijft.

Daarom pleit ik eigenlijk voor het feit dat er een soort beperking gesteld moet worden aan het V&A gedeelte aan de site. Hierbij is dan te denken aan een principe als HK-XS :) Dus zeg maar dat een gebruiker minstens n maanden geregistreerd moet staan en x posts moet hebben gemaakt, wil deze in staat zijn om advertenties te kunnen posten. Een dergelijke constructie zou in mijn ogen het V&A gedeelte een stuk betrouwbaarder kunnen maken.

Graag jullie reactie hierop _/-\o_

offtopic:
Misschien een beetje lang verhaal en een beetje KLB-achtig, maar ik heb tenminste mijn hart even gelucht :>

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:59
Er zit wat in, maar persoonlijk zou ik dan liever een constructie zien zoals bij stuffis generalis, na een bepaald aantal posts op de frontpage toegang tot V & A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GH45T schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:14:
[...]

Er zit wat in, maar persoonlijk zou ik dan liever een constructie zien zoals bij stuffis generalis, na een bepaald aantal posts op de frontpage toegang tot V & A
mja, niet iedere tweaker post op de frontpage en heeft daar alleen een accountje voor bijvoorbeeld die v&a, maar zijn wel zeer actief op het forum.
offtopic:
natuurlijk is dat opgelost met die merge, als die ooit nog komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
[...]

Inderdaad, al zat ik meer met de gedachte van "laat ik een paar voorbeeldjes aandragen". Natuurlijk is het ter beoordeling aan de mensen van tweakers welke beperkingen er al dan niet worden ingevoerd :*)
mja, niet iedere tweaker post op de frontpage en heeft daar alleen een accountje voor bijvoorbeeld die v&a, maar zijn wel zeer actief op het forum.
Is het dan niet aannemelijker dat de registratiedatum van de fp-user een beetje in de buurt ligt van de forum-user en niet pas gemaakt is op dezelfde dag als dat de advertentie geplaatst wordt? Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik kan niet weten of er aan de username op de fp wel of geen actieve forum user zit :) .

[ Voor 35% gewijzigd door spone op 30-10-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

[...]

Slecht idee! Dan krijg je dit soort berichten op de frontpage

1. Dat vind ik ook!
2. Dat denk ik ook!
3. Dat is goed!
4. Fantastisch!
5. Dat vind ik niet!
6. Nee
7. Ja
8. Stom!
9. Belachelijk
10. .

En dat zijn 10 nutteloze berichten dichterbij het plaatsen van een advertentie.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
-Rob- schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:21:
[...]

Slecht idee! Dan krijg je dit soort berichten op de frontpage

lijstje
En dat zijn 10 nutteloze berichten dichterbij het plaatsen van een advertentie.
Die worden dankzij het (vaak) geweldige ( :X ) moderatiesysteem naar 0 of -1 gemod, zodat ze alsnog niet meetellen en normaal gesproken niet eens zichtbaar zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door spone op 30-10-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

spone schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:19:
Is het dan niet aannemelijker dat de registratiedatum van de fp-user een beetje in de buurt ligt van de forum-user en niet pas gemaakt is op dezelfde dag als dat de advertentie geplaatst wordt?
hoeft helemaal niet, je kan best een paar jaar later op de fp registreren ofzo
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik kan niet weten of er aan de username op de fp wel of geen actieve forum user zit :) .
zelf liggen mijn interessen niet echt bij het reageren op de frontpage, te weinig ruimte voor een leuke discussie imo, maar als een dergelijk systeem ingevoerd zou worden dan betekend dat dat users zoals ik dan geforceerd moeten posten of maar moeten uitwijken naar vergelijkbare site. Zeg nou zelf, dat is toch niet wat je wilt bereiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Nogmaals wil ik benadrukken dat ik nu absoluut geen constraints wil vastleggen waar een gebruiker aan moet voldoen, dat vind ik offtopic gaan en bovendien is dat ter beoordeling aan de crew.

Waar ik met dit topic heen wil is juist dat er 'iets' moet komen dat de in de topicstart genoemde situatie voorkomt. Hoe daar verder invulling aan gegeven wordt, doet er nu eventjes niet toe wat mij betreft ;)

[ Voor 3% gewijzigd door spone op 30-10-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 18:17

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

FA > BZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

spone schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:34:
Nogmaals wil ik benadrukken dat ik nu absoluut geen constraints wil vastleggen waar een gebruiker aan moet voldoen, dat vind ik offtopic gaan en bovendien is dat ter beoordeling aan de crew.

Waar ik met dit topic heen wil is juist dat er 'iets' moet komen dat de in de topicstart genoemde situatie voorkomt. Hoe daar verder invulling aan gegeven wordt, doet er nu eventjes niet toe wat mij betreft ;)
een beetje tegenstreidig met je topicstart :?
je kan er niks tegen doen, advertenties van dergelijke "kwaliteit" verwijderen, maarja, wie bepaald die kwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Erkens schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:44:
[...]

een beetje tegenstreidig met je topicstart :?
Ik moet toegeven, het staat er misschien niet helemaal eenduidig in, maar na mijn verduidelijking hierboven moet het wel te snappen zijn :)
je kan er niks tegen doen, advertenties van dergelijke "kwaliteit" verwijderen, maarja, wie bepaald die kwaliteit ;)
De kwaliteit is niet wat ik in eerste instantie bedoel, ik doel meer op een beperking op het überhaupt plaatsen van advertenties in het V&A gedeelte. Om dus de gelegenheidsspammers te voorkomen zeg maar.

[ Voor 6% gewijzigd door spone op 30-10-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

spone schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:55:
De kwaliteit is niet wat ik in eerste instantie bedoel, ik doel meer op een beperking op het überhaupt plaatsen van advertenties in het V&A gedeelte. Om dus de gelegenheidsspammers te voorkomen zeg maar.
als het spam betreft lijkt het me dat het na het melden wel snel verwijderd zal worden ;)
ik denk dat jij bedoeld dat je bang bent dat er mensen niet meer reageren na een aankoop, bijvoorbeeld oplichting, dit zal je altijd wel houden, een of andere constructie om dat te beperken zullen volgens mij weinig nut hebben, daarnaast zal het juist afschikken en zullen er uiteindelijk minder mensen ook kijken naar de ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 18:17

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Een toegangsbeperking zal geen oplossing bieden voor de te hoge vraagprijs of te lage biedprijs. Dat er extreem veel wordt gevraagt of te weinig wordt geboden beperkt zich niet alleen tot de pas geregistreerde tweaker, ook langer geregistreerde users maken zich hier "schuldig" aan.

Een nieuw user-account registreren is mogelijk, echter zullen wij, wanneer we een kloon-account ontdekken, dit kloon account bannen en de user krijgt een mailtje. De advertenties worden in dergelijke gevallen dan ook meteen verwijderd. De user krijgt in een dergelijk geval ook geen kans om een reputatie via de User Feedback op te bouwen.

Zoals /me Erkens al aangeeft, is de methode om HK-XS te verlenen voor Vraag en Aanbod geen oplossing. Daarnaast voel ik er weinig voor om enige beperking aan het gebruik vanV&A aan oude of nieuwe users op te leggen. Vraag en Aanbod is bedoeld om de users de gelegenheid te geven om producten te (ver)kopen, een beperking zal een belemmering vormen zodat potentieel interessante producten niet in Vraag en Aanbod komen te staan maar op andere site's. Een beperking zal, mijns inziens, het aangegeven probleem dan ook niet oplossen. De oplossing zal uit de gebruiker van Vraag en Aanbod zelf moeten komen, door bijvoorbeeld goed onderbouwde User Feedbacks te geven, door zelf "normale" prijzen te vragen. Ik vermoed dan ook dat in de loop der tijd de prijzen weer zullen normaliseren, aangezien het te veel vragen of te weinig bieden niet tot een koop of verkoop zal lijden.
Pagina: 1