[V&A]"Vermarktplaatsing" , wat vinden jullie ervan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:40

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Nu spit ik al een tijdje V&A door, heb wat leuke koopjes kunnen doen, wat spullen verkocht maar de laatste tijd bespeur ik meer en meer bovengenoemd fenomeen;

Vermarktplaatsing

- Ellenlange titels, super game pc (met een celeron erin....)
- Te hoge vraagprijzen (vaak hoger dan de nieuwprijs)
- En helaas, oplichting....check maar eens op internetoplichting.nl en in dit forum.

De topper van dit alles vind ik dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/va/96226.jpg

Een foto met zelfs het marktplaats.nl watermerk erin...

Wat vinden jullie en is er een oplossing voor?

Ik bedoel, is er een soort beperking te bedenken, waardoor niet Jan en alleman zomaar even een advertentie kan zetten?
Ik snap dat T-Net niet al teveel tijd en geld wil investeren in een gegevensbestand, van waaruit men kan putten bij misdragingen, de feedbackscore betekent ook geen ruk ( 10 kleine dingen goed verkopen en met het 11de dure niet over de brug komen...)

Nu kun je hier in diverse topics lezen dat de Crew er mee bezig is en dat nog niet vaststaat hoe één en ander vorm moet krijgen, dus vraag ik mij af:

Wat vindt de Tweaker van de "Vermarktplaatsing" van V&A en hoe is dit tegen te gaan?

Oplossingen tot dusver:

- Specs in de topictitel, en geen "high-end" spreuken,

[ Voor 3% gewijzigd door Yor op 22-08-2008 02:46 ]

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraude / diefstal vraag en aanbod tweakers ;)

Overigens had ik al gezegd, extend het huidige V&A feedbacksysteem. Daarmee kan je meer uit putten dan een +2 of zoiets. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Tja ik snap sommige dingen wel, tweakers hier zijn best koopkritisch, dus waarom zou je als verkoper niet 2 kanalen proberen? En even op marktplaats zetten en even V&A proberen. En waarom dan 2 keer een andere tekst bedenken? Door reden 1 koop ik bijna alleen maar hier ipv verkoop. De tweaker is veel te prijsbewust :) Sjonnie en Anita op marktplaats zijn wat minder op de hoogte van de allerlaagste prijs.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

MsG schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:00:
Tja ik snap sommige dingen wel, tweakers hier zijn best koopkritisch, dus waarom zou je als verkoper niet 2 kanalen proberen? En even op marktplaats zetten en even V&A proberen. En waarom dan 2 keer een andere tekst bedenken? Door reden 1 koop ik bijna alleen maar hier ipv verkoop. De tweaker is veel te prijsbewust :) Sjonnie en Anita op marktplaats zijn wat minder op de hoogte van de allerlaagste prijs.
Zet dan niet in de title "goedkope super game pc".
Zet er gewoon specs in, de tweaker kan de rest wel bepalen is het idee.

Dergelijke subjectieve titels zouden mi best verbannen mogen worden, maar dat is puur mijn persoonlijke mening ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja ik snap best dat mensen hun waar even aan willen prijzen. Wat moet je dan als titel? PC? Ja dat klinkt klikbaar, uiteindelijk moet men toch een beetje de aandacht trekken, zélfs bij tweakers. Ik pleit eerder voor verbanning bij óntbreken van specs. Maar een pakkende titel, tja vind ik persoonlijk niet zo'n ramp.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja of iets een goede pc is besluit ik wel, en niet verkoper.
Dat is mijn punt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja dat ben ik met je eens. Maar in de praktijk moet je wel een beetje opvallen met je advertentie tussen de andere ziljoen computers, dus gaat men toch wel iets pakkends nemen. Gelukkig is het op tweakers.net nog iets minder nodig, maar op marktplaats val je niet meer op met een neutrale advertentietitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, maar op tweakers wordt ook een hoop minder gepost.
Verder denk (!) ik dat op t.net mensen een stuk gerichter zoeken en je toch wel vinden als je geen vette cq. pakkende titel weet te verzinenn maar gewoon de naam van je waren als titel neerzet.

Als iemand zoiets post:
Asus k8v deluxe , amd64 3200+ , 512mb ram.

Dan zou dat mi. op tweakers zelfs relevanter moeten zijn als titel dan op mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja klopt, al zouden mensen bij gamepc nog eerder klikken, ook niet-geinteresseerden. Al is het maar om te kijken of die specs wel kloppen met het woordje "gamesysteem" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in het advertentie meldpunt kijk, staan daar vrijwel nooit veel meldingen. Aan advertenties worden wel degelijk eisen gesteld zoals een reëele prijs. Is het niet reëel, meld het dan.
Als de admin het er niet mee eens is, blijft de advertentie toch wel staan, ben niet bang iets te snel te melden.

Oplichting is iets wat je altijd zult tegenkomen. Hier, op Marktplaats, bij e-bay... Je kan daar simpelweg niets aan doen om het te voorkomen, tenzij je hier alle goederen gaat opslaan en aan koper meegeeft bij afgifte bedrag - en laat de kosten van dat soort diensten (2e hands winkels, etc) nu juist de reden zijn dat mensen "goedkoop" onderling willen handelen.

De enige echte methode is jezelf als koper beschermen. Probeer gewoon langs te gaan en de spullen te halen, ga niet in op advertenties die *te* mooi klinken (en meld die ook gewoon in meldpunt), probeer indien je toch laat verzenden de gegevens van die persoon te controleren (niet op rekeningen op andere naam storten, adres vragen en naam controleren, etc).
Je kan zelf een hoop doen om leed te voorkomen - meer dan wat wij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:32
Boudewijn schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 02:09:
Mja of iets een goede pc is besluit ik wel, en niet verkoper.
Dat is mijn punt ;).
Dat vind ik een redelijk arrogante houding, gezien de onrealistisch lage biedingen die óók vaak genoeg langs komen. Het gaat er niet om wie het bepaalt, het gaat erom dat koper en verkoper het eens worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los daarvan komt vaak de helft van de bieders op je advertentie(s) niet eens na, met een excuus al iets anders gevonden te hebben. En als je een klein foutje staan hebt (onbewust) komen alle prijsridders, moraalridders, spelfout-ridders en natuurlijk ondanks de duidelijke beschrijving nog de stomme vragen stellers, beetje je verkoop verstieren op V&A.

Maar goed dat grotendeels van mijn 'kopers & verkopers' dan ook redelijk uit de buurt komen. Afspraak maken is dan zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Yor schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:29:
Nu spit ik al een tijdje V&A door, heb wat leuke koopjes kunnen doen, wat spullen verkocht maar de laatste tijd bespeur ik meer en meer bovengenoemd fenomeen;

Vermarktplaatsing

- Ellenlange titels, super game pc (met een celeron erin....)
-Ben de laatste jaren geen super game pc met een celeron tegengekomen.... Dat je als verkoper je spulletjes aanprijst sna[ ik wel. Je bent er toch niet in eerste instantie om een koper van een koopje te voorzien? Je wilt iets verkopen!
- Te hoge vraagprijzen (vaak hoger dan de nieuwprijs)
Onrealistische vraagprijs --> meldpunt. Gemekker over prijzen heeft al menig advertentie verstierd. Bovendien is het vaak onterecht! Gelukkig is er een nieuwe policy
- En helaas, oplichting....check maar eens op internetoplichting.nl en in dit forum.
Internetoplichting is niet specifiek een tweakers probleem, maar als je zelf een beetje oplet en voldoende informatie inwint zijn de risico's beperkt.
De topper van dit alles vind ik dus dit:

......

Een foto met zelfs het marktplaats.nl watermerk erin...
Wat is hier nou mis mee? Was een keurige advertentie! Volgens mij heb jij gewoon een marktplaats-allergie!
Wat vinden jullie en is er een oplossing voor?

Ik bedoel, is er een soort beperking te bedenken, waardoor niet Jan en alleman zomaar even een advertentie kan zetten?
Ik snap dat T-Net niet al teveel tijd en geld wil investeren in een gegevensbestand, van waaruit men kan putten bij misdragingen, de feedbackscore betekent ook geen ruk ( 10 kleine dingen goed verkopen en met het 11de dure niet over de brug komen...)

Nu kun je hier in diverse topics lezen dat de Crew er mee bezig is en dat nog niet vaststaat hoe één en ander vorm moet krijgen, dus vraag ik mij af:

Wat vindt de Tweaker van de "Vermarktplaatsing" van V&A en hoe is dit tegen te gaan?

Oplossingen tot dusver:

- Specs in de topictitel, en geen "high-end" spreuken,
-Meldpunt, maar eigenlijk vind ik het alleszins meevallen sinds de nieuwe policy er is. Eerlijk gezegd stoor ik me nog het meest aan moralistische betweterige reacties van zogenaamde "echte" tweakers, meestal over de vraagprijs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XINX100
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10-2024
Wat mij heel erg is opgevallen, is dat sinds het sluiten van de reacties bij V&A en vervolgens het heropenen (maar dan nu maar 30 reacties per maand) het behoorlijk is veranderd.

Er waren een paar handen vol leden die behoorlijk heftig konden zijn met hun uitspraken en/of conclusies. Dit tot ergernis van andere gebruikers, met tot gevolg de eerder genoemde actie. Naar eigen zeggen is er dus zeker wat veranderd sinds de nieuwe maatregelen. Nu is de vraag natuurlijk of dit het resultaat is wat we willen. Ik in ieder geval niet en ben het dan ook helemaal eens met Yor wat betreft "vermarktplaatsing".

Graag zie ik dan ook een andere oplossing. Mijn idee hierover is als volgt.

Het zelfde systeem als bij de reacties op "youtube" en dan zowel bij de advertentie zelf als bij de reacties van andere gebruikers. Dit word in principe hier ook al gedaan op tweakers zelf, bij reactie op reviews etc. Dit is een systeem wat voor mij heel goed werkt, staat het negatief, is het voor mij 9 van de 10 keer ook echt niet de moeite waard op te lezen/bekijken. Hierdoor: Nog steeds een zelfreinigend systeem, zonder dat mensen struikelen over bepaalde uitspraken.

Wat is jullie idee? Mee eens? Ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
XINX100 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:38:

Graag zie ik dan ook een andere oplossing. Mijn idee hierover is als volgt.

Het zelfde systeem als bij de reacties op "youtube" en dan zowel bij de advertentie zelf als bij de reacties van andere gebruikers. Dit word in principe hier ook al gedaan op tweakers zelf, bij reactie op reviews etc. Dit is een systeem wat voor mij heel goed werkt, staat het negatief, is het voor mij 9 van de 10 keer ook echt niet de moeite waard op te lezen/bekijken. Hierdoor: Nog steeds een zelfreinigend systeem, zonder dat mensen struikelen over bepaalde uitspraken.

Wat is jullie idee? Mee eens? Ander idee?
Er is wel een verschil met youtube. Bij V&A wegen vooral de belangen van (potentiele) koper en (potentiele) verkoper. "Goedbedoelde" opmerkingen van derden dienen deze belangen zelden, vooral omdat ze meestal niet erg objectief zijn. Wat een koper wil betalen mag mag hij zelf weten, en het omgekeerde geldt voor de verkoper. Bovendien hebben beide partijen (in hun eigen belang) een onderzoeksplicht. Goed bedoelde opmerkingen van derden wordt vaak niet als goed bedoeld ervaren. HEt is een spel tussen koper en verkoper, en die kunnen dat spel het best zelf spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je mag natuurlijk ook een beetje vertrouwen hebben in je userbase. Waarom zou een Youtube-systeem niet werken? Alleen zorgen dat de mededelingen van de verkoper niet weggemod kunnen worden en dat hij zelf niet kan modden. Lijkt mij er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Jejking schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:26:
Je mag natuurlijk ook een beetje vertrouwen hebben in je userbase. Waarom zou een Youtube-systeem niet werken? Alleen zorgen dat de mededelingen van de verkoper niet weggemod kunnen worden en dat hij zelf niet kan modden. Lijkt mij er niets aan de hand.
Een dergelijk systeem werkt niet omdat (a) geld een rol speelt en (b) we al herhaaldelijk, bij het gewone modereren, hebben moeten constateren dat er meerdere users zijn die op mening modden. Een eigenschap die naar ettelijke moderatie methoden en enkele jaren nog steeds gebeurd. Op Youtube bepaald de "massa" wat populair is, echter is populariteit niet een onderdeel van V&A.

Mijns inziens moet V&A de tweaker de mogelijkheid bieden producten aan te bieden, maar ook om producten te kopen. Vooral bij het kopen is het van belang dat er zoveel mogelijk producten worden aangeboden. Dat bij de hoeveelheid aanbiedingen die dagelijks in V&A staan enkele of meerdere "Marktplaats" ads staan is mijns inziens niet ernstig.
Pagina: 1