Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine zuinige Fiat Punto (Evo) 1.3Diesel topic

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 20-05 21:37

Snuffel

Vroem!

Na 228.000 probleemloze kilometers gisteren toch even een baalmoment.
Ik reed heerlijk terug naar huis, leuke weg, lekker sturen. BIj het afrijden van een rotonde schakel ik door naar zijn 3 en.... niets.
Voelde wel een rare 'tik' in de pook tijdens het schakelen, maar hij pakte hem niet in de versnelling. Geen enkele overigens....
Had alleen nog de 2 tot mijn beschikking. Lekker dus.
Heb de laatste 30km in zijn twee heerlijk rustig naar de garage gereden, vandaag gaan ze er naar kijken. 10 tegen 1 dat de kabel is geknapt en dat er een nieuwe in moet. Hoop dat het ook inderdaad dat is en niet meer dan dat.
Anders ga ik nadenken over een nieuwe.....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16:43
Ik had laatst ook het probleem met de brandplaatjes
(punto uit 2011). ging er vanuit dat het me iets van €300,- ging kosten.
Garage gaf ook zoiets aan.

Ik kwam echter om de auto af te halen en kreeg de rekening: ca €120,- en montagekosten stonden onder garantie. De persoon waar ik het afhaalde was een andere persoon dan waar ik hem had ingeleverd. Heb ook maar niet gevraagd waarom dat was (wellicht foutje haha), maar vond het wel netjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

quote:
michelwuyts schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:20:
Ik had laatst ook het probleem met de brandplaatjes
(punto uit 2011). ging er vanuit dat het me iets van €300,- ging kosten.
Garage gaf ook zoiets aan.

Ik kwam echter om de auto af te halen en kreeg de rekening: ca €120,- en montagekosten stonden onder garantie. De persoon waar ik het afhaalde was een andere persoon dan waar ik hem had ingeleverd. Heb ook maar niet gevraagd waarom dat was (wellicht foutje haha), maar vond het wel netjes.
Als je er op tijd bij bent is het amper werk. Ik had eenzelfde bedrag een klein jaartje terug. En nog bij de dealer ook :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16:43
quote:
Hooglander1 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:22:
[...]

Als je er op tijd bij bent is het amper werk. Ik had eenzelfde bedrag een klein jaartje terug. En nog bij de dealer ook :)
klopt. Ik was er echter niet op tijd bij. Nog paar weken doorgereden en was flink aangekoekt. Ze hebben er dus zeker 3/4 uur aan gewerkt (was ook de inschatting). Ze hebben echter alleen materiaal berekend.

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 20-05 21:37

Snuffel

Vroem!

Update: was inderdaad een geknapte kabel en niet de bak zelf.
Staat nu bij de garage om opgelost te worden, kosten zullen (gelukkig) meevallen!
Jay! :D

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Annihilism
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10-04 07:53
quote:
Snuffel schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:02:
Na 228.000 probleemloze kilometers gisteren toch even een baalmoment.
Ik reed heerlijk terug naar huis, leuke weg, lekker sturen. BIj het afrijden van een rotonde schakel ik door naar zijn 3 en.... niets.
Voelde wel een rare 'tik' in de pook tijdens het schakelen, maar hij pakte hem niet in de versnelling. Geen enkele overigens....
Had alleen nog de 2 tot mijn beschikking. Lekker dus.
Heb de laatste 30km in zijn twee heerlijk rustig naar de garage gereden, vandaag gaan ze er naar kijken. 10 tegen 1 dat de kabel is geknapt en dat er een nieuwe in moet. Hoop dat het ook inderdaad dat is en niet meer dan dat.
Anders ga ik nadenken over een nieuwe.....
Wij hebben Vivaro's en Trafic in gebruik (zakelijk) en die schakelkabels knappen ook wel eens (bekende kwaal, voor de rest echt topbussen). Kost 400 euro bij onze vakgarage en dan lassen ze er gelijk een soort haak omheen zodat ie niet meer losschiet. Er zit namelijke een soort houdertje op die op een kogel rust die slijt (heb hem zelf wel eens met een tiewrap vastgezet toen hij onderweg knapte :+ ). Mischien heeft de punto een soortgelijk systeem?

Rijd ook in een (Grande) punto uit 2011 met 1.3 multijet, zal wel eens kijken of ik iets soortgelijks kan vinden onder de motorkap. Ding rijd overigens als een zonnetje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19-05 16:38

Chaos-Zero

Sega fan!

Omdat ik maar Duitsland ben verhuisd moet ik mijn kenteken vervangen. Maar hoe krijg ik in godsnaam de voorste er af? Hij zit niet in een houder, maar op de bumper met 2 gele dopjes oid. Iemand een idee?

PSN: MoodChange | Rise Against forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:59
quote:
Chaos-Zero schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:00:
Omdat ik maar Duitsland ben verhuisd moet ik mijn kenteken vervangen. Maar hoe krijg ik in godsnaam de voorste er af? Hij zit niet in een houder, maar op de bumper met 2 gele dopjes oid. Iemand een idee?
Die dopjes kun je er vaak af halen, waar dan schroeven oid onder zitten. Tenminste, zo zit het vaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19-05 16:38

Chaos-Zero

Sega fan!

quote:
ErgoStijn schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:29:
[...]

Die dopjes kun je er vaak af halen, waar dan schroeven oid onder zitten. Tenminste, zo zit het vaak.
Via de Punto Facebook groep er achter gekomen dat het anti diefstal schroeven zijn. Met een waterpomptang heb ik deze er uit kunnen draaien.

PSN: MoodChange | Rise Against forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:51
Vandaag weer lekkere zuinig gereden. >:)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:48
Een kleine maand terug een Fiat Punto uit 2016 aangeschaft en super tevreden. Enige minpuntje is de radio. Hij heeft Bluetooth, USB en AUX-aansluiting, maar op de 1 of andere manier wil hij mijn iPhone X met de USB aansluiting soms niet opladen. Hij probeert dan continu contact te maken maar breekt hem binnen een aantal seconden af. Soms wil hij na een aantal keer opnieuw verbinden wel ineens contact houden. Ook zegt hij dat er geen muziek op mn iPhone staat terwijl ik bewust een los nummer via iTunes gesynchroniseerd heb.

Nu lees ik dat er nogal wat euvels zijn met dit systeem, maar weet iemand of een update dit op zou lossen? Iemand hetzelfde ervaren als ik?

per aspera ad astra

• gr8slayer
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 01:21
Ik heb er gisteren een uit 2014 gekocht, kan hem volgende week ophalen. Ik heb (helaas) niet alle 45 pagina's doorgelezen en op dat forum van Fiat rijders staat het antwoord volgens mij op het betaalde gedeelte; ik wil zo'n TomTom-houder gebruiken als telefoonhouder, en dan een usb/mini USB kabel achter in de houder naar de telefoon. Ik heb gisteren de hele avond zitten zoeken maar ik heb er nog geen gevonden waar m'n telefoon in kan en die stroom van dat gat in het dashboard pakt. Heeft iemand een verlossend linkje voor me? Mag ook in pm..

Play every day

• CptMorgan
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:00
gr8slayer schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:00:
Ik heb er gisteren een uit 2014 gekocht, kan hem volgende week ophalen. Ik heb (helaas) niet alle 45 pagina's doorgelezen en op dat forum van Fiat rijders staat het antwoord volgens mij op het betaalde gedeelte; ik wil zo'n TomTom-houder gebruiken als telefoonhouder, en dan een usb/mini USB kabel achter in de houder naar de telefoon. Ik heb gisteren de hele avond zitten zoeken maar ik heb er nog geen gevonden waar m'n telefoon in kan en die stroom van dat gat in het dashboard pakt. Heeft iemand een verlossend linkje voor me? Mag ook in pm..
Hier ben ik ook benieuwd naar. Vandaag een Fiat Punto uit 2014 gekocht voor mijn vrouw. Bij voorkeur zal ze de tomtom niet gebruiken maar een autohouder in de plaats zetten.

• Frankvbr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:43
Dacuuu schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:47:
Vandaag weer lekkere zuinig gereden. >:)

[Afbeelding]
Kom niet eens in de buurt. Rij meestal rond de 1 op 20. Heb wel eens 1 op 22 gereden maar is al tijden niet meer zo. Rij wel veel snelweg helaas.

Dit is neem ik aan op 80 wegen?

• Dacuuu
Frankvbr schreef op zondag 30 september 2018 @ 00:51:
[...]

Kom niet eens in de buurt. Rij meestal rond de 1 op 20. Heb wel eens 1 op 22 gereden maar is al tijden niet meer zo. Rij wel veel snelweg helaas.

Dit is neem ik aan op 80 wegen?
Op snelwegen, zo rond de 90/95 kmh lekker rustig op de cc. :)

Maar de boordcomputer is zuiniger dan in het echt. Mn zuinigste tankbeurt is 1 op 27.x

Dacuuu wijzigde deze reactie 30-09-2018 07:43 (10%)

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:07
Dacuuu schreef op zondag 30 september 2018 @ 07:42:
[...]

Op snelwegen, zo rond de 90/95 kmh lekker rustig op de cc. :)

Maar de boordcomputer is zuiniger dan in het echt. Mn zuinigste tankbeurt is 1 op 27.x
Lekker irritant voor medeweg gebruikers...
Mag je waarschijnlijk 130 en ga je 90/95 rijden...

Zo speciaal is het dan toch niet?

• Dacuuu
Aggressor schreef op zondag 30 september 2018 @ 07:55:
[...]

Mag je waarschijnlijk 130 en ga je 90/95 rijden...

Zo speciaal is het dan toch niet?
Kijk, we hebben een mening!
Genoeg vMax 100kmh stukken, dus dan is het verschil een stuk kleiner.
Ik rij 95% buiten spits tijden.
Ik haal vrachtauto's niet in met die snelheid, ik haal pas vrachtauto's in als hij 't links leeg is zodat ik geen enkele gebruiker hinder, en vaak geef ik dan alsnog gas bij.

Zijn we nu weer vriendjes?

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-05 21:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Aggressor schreef op zondag 30 september 2018 @ 07:55:
[...]

90/95 op de teller is gewoon met de vrachtwagens meerijden. Wat is daar irritant aan?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• gr8slayer
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 01:21
CptMorgan schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:49:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Vandaag een Fiat Punto uit 2014 gekocht voor mijn vrouw. Bij voorkeur zal ze de tomtom niet gebruiken maar een autohouder in de plaats zetten.
Ik heb het laten oplossen door een maat die handig is. Nu is de to Tom houder dus smartphone houder waar 2 usb ingangen in zitten om de telefoon op te laden.

Play every day

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:07
Zojuist zijn we er achter gekomen dat het kapje van de linker spiegelvoet mist. Vermoedelijk vorige week verloren in de wasstraat.

Enig googelen levert het volgende resultaat op: https://www.qverde.nl/sho...928EC4F32B460843DCA28C79E (het eerste product in de lange lijst). Maarrr op andere websitebezoek heb hè een complete spiegel (elektrisch en verwarmd) voor €30, dus om nu €20 + €7 verzending te betalen voor een plastic kapje?

Veel gezocht maar geen alternatieve websites kunnen vinden. Iemand ideeen of het elders goedkoper is? Gewoon via de dealer?

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
Om welk ding gaat het dan precies? De grote kap of die kleine kap onderaan?

• Pepper92
Het kleine kapje onderaan, op de afbeelding in de link nummer 3

• Stoerekerel
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18-05 17:24
Ik betaalde vorig jaar iets van Euro 12.50 voor dat kapje bij de dealer (Grande Punto 2006)

• Pepper92
Bij de lokale fiat-dealer besteld voor €16,50 :)

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heeft iemand hier ervaring met een piepende en krakende voorstoel?

Het is vrij irritant en vraag me af of ik het zelf zou kunnen repareren.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Kevin_Punto
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 03-04 15:46
Beste Punto rijders,

Ik heb na het verkopen van mijn Punto evo 2011 nog een mooi navigatiescherm liggen. Deze heb ik niet mee omgeruild bij de dealer. Heeft iemand hier interesse in? Ik hoor het graag. Mag voor de helft weg!

Werkt erg fijn (incl. stuurbediening). :)

Ps. Komt gewoon van ali express en heb deze er al 3 maanden inzitten. Werkt prachtig. Ik heb er 300 voor betaald. De luxe uitvoering van onderstaande link!

Link: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2da54c4dNzpwdW

Mvg,

Kevin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pazztriz
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 14-05 23:12
@Kevin_Punto weet je toevallig of deze ook in de grande Punto uit 2010 past?
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True