Is voor TV Portal internet via Ziggo verplicht of werkt de TV Portal ook als je internet via ander hebt (bv in mijn geval Telfort)?
het antwoord staat twee posts naar boven...
Ik heb zaterdag de 5200c gekocht en ik ben super tevreden!! Interactieve TV werkt (al heb ik uitzending gemist niet kunnen vinden?!?), upload via FTP naar mijn PC werkte ook prima (en daarom alleen al wilde ik de Humax!!), het apparaat schakelt vrij snel tussen zenders - kortom, ik ben geen rare dingen tegengekomen. Wel heb ik zondag direct de firmware update opgehaald, dat werkte allemaal prima. FTP leverde eerst problemen op, maar toen ik in de gaten kreeg dat mijn firewall de boosdoener was (die blockte active FTP van de Humax) was ook dat probleem naar het verleden. Kortom: 275 euro betaald bij Mediamarkt en ik ben de koning te rijk met deze machine.
Als laatste: het lukte me ook om Xvid en Mp3 bestanden af te spelen met de Humax waarbij ik Mezzmo als mediaserver op de PC had draaien. DVD bestanden lukte zowaar óók, maar zonder ondertitels...
Ach, je kunt waarschijnlijk niet alles hebben... De Humax is ook geen full-fledfed mediaplayer.. Dan maar sparen voor de IconBit...
Overigens - als nabrander - kan ik iedereen aanbevelen om GEEN Wifi-dongle te gebruiken, maar om de Humax gewoon bedraad in het netwerk te zetten... Werkt gewoon veel sneller en bedrijfszekerder. Ik heb een bedraad netwerk aangelegd met D-Link power line adapters, waarmee het netwerk gewoon via het stopcontact wordt aangelegd.
Als laatste: het lukte me ook om Xvid en Mp3 bestanden af te spelen met de Humax waarbij ik Mezzmo als mediaserver op de PC had draaien. DVD bestanden lukte zowaar óók, maar zonder ondertitels...
Ach, je kunt waarschijnlijk niet alles hebben... De Humax is ook geen full-fledfed mediaplayer.. Dan maar sparen voor de IconBit...
Overigens - als nabrander - kan ik iedereen aanbevelen om GEEN Wifi-dongle te gebruiken, maar om de Humax gewoon bedraad in het netwerk te zetten... Werkt gewoon veel sneller en bedrijfszekerder. Ik heb een bedraad netwerk aangelegd met D-Link power line adapters, waarmee het netwerk gewoon via het stopcontact wordt aangelegd.
[ Voor 14% gewijzigd door hansdevr op 01-10-2012 15:11 ]
Wij zijn thuis in het bezit van 2 Humax 5050c. Naar mijn mening de beste ontvanger qua gebruikersgemak en snelheid. Ik zie bij vrienden thuis de Cisco HD recorder die je bij Ziggo IPTV krijgt, en krijg er rillingen van over mijn rug haha. Nu willen we thuis overstappen naar Ziggo IPTV, en ben benieuwd wat jullie zelf van de VOD functie vinden die te vinden is in de 5200c. Ik weet dat het nog een beta is maar msschien kan iemand een vergelijking doen tussen de Cisco en de Humax op dit gebied? Mijn vader wil namelijk de Cisco nemen (eenmalige aanbieding 199,=) terwijl de 5200c voor 75,= meer te krijgen is. Kan iemand dit toelichten? Thnx
Waarschijnlijk haal je gewoon een paar termen door elkaar, maar toch even voor de volledigheid:
Ziggo biedt geen IPTV aan en de 5200c is ook geen IPTV-receiver. In beide gevallen gaat het om DVB-C.
Ziggo biedt geen IPTV aan en de 5200c is ook geen IPTV-receiver. In beide gevallen gaat het om DVB-C.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Ik bedoel inderdaad de VOD functie die de Cisco bied. Dus films, series en uitzending gemist on demand.
Ik ben er niet kapot van; het werkt, maar is traag t.o.v. de normale Humax bediening. En voor niet-publieke omroep moet je betalen.RMX schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:26:
Ik bedoel inderdaad de VOD functie die de Cisco bied. Dus films, series en uitzending gemist on demand.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Kan iemand het stroomverbruik van de 5200c meten? Graag in werking, in stb en in stb eco mode.
Dank!!
Dank!!
Mee eens. Wordt toch onderhand wel eens tijd dat daar wat aan gedaan wordt.MrSleeves schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:15:
[...]
Ik ben er niet kapot van; het werkt, maar is traag t.o.v. de normale Humax bediening. En voor niet-publieke omroep moet je betalen.
Vooral het betalen voor niet-publieke omroepen stoort me mateloos.
Ik kan daarbij ook geen enkele reden bedenken (buiten het feit dat het commerciële zenders zijn er er geld in het laatje moet komen) waarom dit nog steeds geld moet kosten.
Als ik de programma's opneem en daarna afspeel is dit mijn inziens toch hetzelfde.
De Humax 5200C is ook een mediaplayer. Stel dat ik iets opneem op deze speler, kan ik dan via de ipad/iphone of een andere samsung tv met samsung smart/ allshare dat programma wat ik opgenomen heb daar afspelen? En kan ik met deze mediaspeler ook mkv bestanden of net wat ook vanaf een NAS afspelen?
Heb een klacht hierover geplaatst. We gingen Dr. Tinus via de portal kijken. Daar betaal je dan dus €1,45 voor en dan moet je ook nog de reclame bekijken doorspoelen.Mich007 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:17:
[...]
Ik kan daarbij ook geen enkele reden bedenken (buiten het feit dat het commerciële zenders zijn er er geld in het laatje moet komen) waarom dit nog steeds geld moet kosten.
Als ik de programma's opneem en daarna afspeel is dit mijn inziens toch hetzelfde.
Antwoord van Ziggo:
De klacht was niet dat ik moest betalen. De klacht was dat ik moet betalen én naar reclame moet kijken. Als ik het goed begrijp wil SBS dus graag twee keer geld verdienen en/of wil de moeite niet doen om zonder reclame door te geven.Hierin geeft u aan te moeten betalen om een uitzending op TV Gemist te bekijken.
Het bieden van gemiste TV programma's via interactieve TV van Ziggo is afhankelijk van de afspraken die Ziggo kan maken met de aanbieder. Veel content kunnen we inbegrepen bij het TV abonnement aanbieden. Bij RTL, SBS, Veronica en NET5 is dit niet het geval. Om alle beschikbare content van deze partijen te kunnen ontvangen, is er een afspraak gemaakt om deze programma's tegen betaling per stuk aan te bieden. Het geld dat u betaald voor deze uitzendingen gaan naar de aanbieders. Mijn excuses voor het ongemak.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Waarom dien je een klacht in bij Ziggo? Je moet bij SBS zijn! Je gaat toch ook niet bij bol.com of PostNL klagen als de inhoud van een boek of dvd je om wat voor reden dan ook niet bevalt? Dan moet je bij de uitgever van dat boek zijn.MrSleeves schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:20:
De klacht was niet dat ik moest betalen. De klacht was dat ik moet betalen én naar reclame moet kijken. Als ik het goed begrijp wil SBS dus graag twee keer geld verdienen en/of wil de moeite niet doen om zonder reclame door te geven.
Sinds enkele weken heb ik een probleem met mijn humax 5200.
Nadat deze is ingeschakeld (ofwel d.m.v. de knop op het apparaat, ofwel via de afstandsbediening) dan start deze geheel op en laat ook goed beeld zien. Echter, na 30 tot 60 seconden herstart het apparaat nadat het beeld enkele seconden stil blijft staan.
Na de reboot speelt het apparaat prima verder. Totdat hij weer aangezet wordt.
Heeft iemand het zelfde fenomeen en evt een goede oplossing?
Nadat deze is ingeschakeld (ofwel d.m.v. de knop op het apparaat, ofwel via de afstandsbediening) dan start deze geheel op en laat ook goed beeld zien. Echter, na 30 tot 60 seconden herstart het apparaat nadat het beeld enkele seconden stil blijft staan.
Mja, andere analogie: Humax stuk, ga je naar de winkel of naar Humax?prijk schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:47:
[...]
Waarom dien je een klacht in bij Ziggo? Je moet bij SBS zijn! Je gaat toch ook niet bij bol.com of PostNL klagen als de inhoud van een boek of dvd je om wat voor reden dan ook niet bevalt? Dan moet je bij de uitgever van dat boek zijn.
Aangezien de aflevering een standaard opname was, wist ik niet 100% zeker wie de dienst leverde. Voor hetzelfde geld neemt Ziggo bepaalde series op en stelt ze via de portal beschikbaar.
Het lijkt er dus op dat SBS hun eigen zender opneemt om het vervolgens beschikbaar te stellen. Dat terwijl uitzending gemist via sbs6.nl wel gewoon zonder reclame tussendoor werkt (alleen 30 seconden aan het begin).
Maar de klacht ligt nu dus bij SBS.
Twee vraagjes van een geinteresseerde koper:
Wie kan mij vertellen hoeveel opnames ik tegelijkertijd kan programmeren?
(op de tuner van mijn huidige Samsung tv is dat maar 8
)
Ik heb ergens gelezen dat de externe schijf niet groter mag zijn dan 1tb. Ik heb nu een 2tb op de tv aangesloten met 2 partities van 1tb. Zou dat wel gaan lukken?
(op de tuner van mijn huidige Samsung tv is dat maar 8
Ik heb ergens gelezen dat de externe schijf niet groter mag zijn dan 1tb. Ik heb nu een 2tb op de tv aangesloten met 2 partities van 1tb. Zou dat wel gaan lukken?
[ Voor 65% gewijzigd door YoG op 25-10-2012 13:21 ]
Heb je het apparaat aangesloten op je thuisnetwerk en reboot het ook als je hem opstart zonder dat het aangesloten is op het netwerk?jvkranenburg schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:50:
Heb na de tip van ParkOverall de netwerk kabel er uit gehaald en sindsdien heb ik geen herstart meer na het inschakelen.jvkranenburg schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:50:

Ben wel benieuwd naar de verklaring eigenlijk.
Ben ook wel benieuwd. Nu mis ik er niks aan, want ik deed er toch niks mee. Was in de categorie "nice to have...".Toff schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:10:
Maarrrrrrr, ik had nog iets vreemds, soms gebeurde het dat het IP adres spontaan weer naar default sprong.

[ Voor 5% gewijzigd door deman.nl op 31-10-2012 19:43 ]
Ben bij 15 gestopt. En dat was niet het maximum.YoG schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:17:
Twee vraagjes van een geinteresseerde koper:
(op de tuner van mijn huidige Samsung tv is dat maar 8)
Geen idee.Ik heb ergens gelezen dat de externe schijf niet groter mag zijn dan 1tb. Ik heb nu een 2tb op de tv aangesloten met 2 partities van 1tb. Zou dat wel gaan lukken?
Doen mijn 5050C's ook , als ik ze niet een vast adres vanuit de router toeken. Is inderdaad gekmakend.deman.nl schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:00:
[...]
Maarrrrrrr, ik had nog iets vreemds, soms gebeurde het dat het IP adres spontaan weer naar default sprong.Maakte niets uit of het met DHCP ingesteld was of handmatig...
Verder springen mijn 5050C's heel af en toe van FTP-server Ingeschakeld naar Uitgeschakeld. Het blijven onvoorspelbare apparaten, maar ik wil ze niet meer missen.
Pas op, de update is beta! Het betreft hier de nieuwe update om toegang te krijgen tot de nieuwe VOD portal.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:04:
Nieuwe update beschikbaar.
Ik zou nog even wachten met installeren (ben zelf betrokken bij de pilot).
I intend to live forever. So far, so good.
Hmm, dat stond er niet bij, dat het een beta is.
Is er een changlog?
Is er een changlog?
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Nee, enige wat aangepast is dat Interactieve TV 2.0 (pilot) werkt.Vunzz schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:07:
Hmm, dat stond er niet bij, dat het een beta is.
Is er een changlog?
Helaas is het technisch niet mogelijk voor ziggo om de nieuwe firmware voor een select groepje mensen beschikbaar te stellen. Zijn helaas dus genoodzaakt om dit op het netwerk voor iedereen te plaatsen. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor problemen hoor, er is niet veel aangepast in de firmware dus je zou er geen last van moeten hebben.
I intend to live forever. So far, so good.
Sind gisteren heb ik een Humax 5200. Waar ik maar niet uitkom (op Google vind ik mensen met hetzelfde probleem maar zonder oplossing) is waarom het listen van de FTP inhoud niet lukt in Windows 7. Ik kan dus wel een FTP connectie opzetten maar die strand altijd in het niet weergeven van de FTP-map inhoud. Op Windows XP en Android 4 lukt het vlekkeloos.
Ik heb het met uitgeschakelde firewall geprobeerd, andere clients (windows verkenner, total commander, filezilla) maar dat hielp allemaal niet. Wie heeft de FTP server werkend met Windows 7 en welke speciale dingen zijn hier voor ondernomen.
Ik heb het met uitgeschakelde firewall geprobeerd, andere clients (windows verkenner, total commander, filezilla) maar dat hielp allemaal niet. Wie heeft de FTP server werkend met Windows 7 en welke speciale dingen zijn hier voor ondernomen.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Vreemd. Ik heb niets speciaals, maar het werkt gewoon op Windows 7 en Windows 8.
FTP aan gezet, IP adres gegeven en het werkt.
In verkenner typ ik dan ftp://192.168.1.2 in (IP adres van de Humax). gebruikersnaam en wachtwoord opgeven en klaar (humaxftp en 0000).
In verkenner typ ik dan ftp://192.168.1.2 in (IP adres van de Humax). gebruikersnaam en wachtwoord opgeven en klaar (humaxftp en 0000).
Dat is toch vreemd, in IE en Chrome werkt de URL wel maar na invoeren van username en wachtwoord krijg ik foutmelding:MrSleeves schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:53:
Vreemd. Ik heb niets speciaals, maar het werkt gewoon op Windows 7 en Windows 8.
Fout 606 (net::ERR_FTP_COMMAND_NOT_SUPPORTED): Onbekende fout
Dat is ook de melding die ik met iedere andere FTP client krijg. Username en wachtwoord kloppen wel gewoon want onder Windows XP en Android 4 gaat het als een trein.
Mijn Humax 5200 draait software versue ZHCIR 1.00.29 van 10-10-2012, is dat anders dan bij jou?
edit: reboot gedaan, firewall enabled en disabled, geen settings gewijzigd in het geheel en nu ineens werkende FTP via Windows Commnader
[ Voor 19% gewijzigd door aardbeix15 op 26-12-2012 07:18 ]
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Verwijderd
Sinds een tijd ben ik een tevreden gebruiker van de Humax IHDR-5200C.
Toch had ik nog een vraagje;
Is het mogelijk om bv via je smartphone hem opdracht te geven om een programma op te nemen?
En natuurlijk, zo ja hoe? :-)
Toch had ik nog een vraagje;
Is het mogelijk om bv via je smartphone hem opdracht te geven om een programma op te nemen?
En natuurlijk, zo ja hoe? :-)
Helaas, er is geen app om je Humax te bedienen met je telefoon. Kan dus alleen met de AB
Kan je via de USB ook films bekijken op de 5200c? Ik ga binnenkort een 5200c krijgen..mensen die hier op een 42'' plasma op 720p of 1080i kijken? Welke reso bevalt het beste?
Ja, kan. Meeste films die wij kijken zijn geen HD films, maar moet wel kunnen denk ik (zolang de USB stick maar snel genoeg is).
Zelfde probleem hier, na de laatste update reboot de Humax 5200 na 30 seconde daarna kan ik zonder problemen kijken en opnemen.jvkranenburg schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:50:
Een vervelend probleem, wie heeft er een oplossing?
Update:
Zoals elders in dit forum al werd gemeld kan dit probleem worden opgelost door de netwerkkabel te verwijderen. Dit werkt bij mij ook op deze manier, als de kabel is verwijderd dan reboot de Humax iHDR 5200 niet meer na het opstarten. Het is dus een netwerk probleem.
Ik wil de Humax natuurlijk graag via mijn netwerk benaderen al is het maar voor eventuele software updates.
Mijn vraag blijft dus heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
[ Voor 23% gewijzigd door Keesbrum op 02-01-2013 12:04 . Reden: Nieuwe informatie probleem. ]
Hebben sinds vorige maand de sleutel van ons huis en zijn druk aan de gang. De Ziggo aansluiting is nog niet gerealiseerd wegens gesteggel tussen het bouwbedrijf en de infraboer. Kon daardoor Ziggo nog niet aanvragen. Mijn interesse was intussen al verlegd naar de Humax 5200c, mede omdat ik daar veel positieve berichten over las. Zie ik tot mijn verbazing dat dit de nieuwe Interactieve decoder van Ziggo is geworden. €119 voor deze decoder is een prima prijs! Nu maar hopen dat ze de aansluiting bij ons huis snel kunnen fixen voordat de Cisco decoder weer uitgeleverd wordt! 
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/
Ik heb dit ding nu al meer dan een jaar en ik vind het een bagger-apparaat
.
De bediening is erg sloom, vaak reageren knoppen gewoon niet, of doet hij ineens iets dubbel. Tijdens het verwijderen van bestanden (wat nu gelukkig wél op de achtergrond gebeurt) stottert hij vaak als je tegelijkertijd een ander bestand afspeelt, of media er naar toe kopiëert.
Het afspelen van bestanden die ik er naartoe kopiëer (avi, mkv etc) zoals tv-series of oude tekenfilms is hit-and-miss, soms speelt hij een recente mp4 prima af (Dexter gaat bijna altijd goed) maar een antieke .avi (roadrunner, allo allo) geeft 'bestandstype word niet ondersteund'.
Heel vaak krijg ik het geluid van een bestand dat toch echt meerkanaals geluid heeft, maar via 2 speakers te horen en in het algemeen valt het geluid wel eens totaal weg.
Opnames mislukken nog steeds zeer regelmatig (Humax steekt de schuld steeds op de EPG/Ziggo, ondanks dat mijn andere recorder, een oud analoge Humax SD-type met diezelfde opname geen enkele moeite heeft, de EPG klopt dus gewoon).
Als je twee programma's na elkaar wilt opnemen geeft hij netjes de melding dat de uitloop van de eerste opname dan komt te vervallen, maar als die opname reeds loopt kan je het opeenvolgende programma er niet meer achteraan zetten, ook als het nog meer dan een uur duurt voor dat programma begint... je moet dan de eerste opname gewoon stopzetten
.
FTP server springt soms idd spontaan 'uit'.
DLNA.... hou op hou op. Het afspelen van content vanaf mijn netwerk is totaal niet mogelijk (ondanks pogingen via meerdere universele DLNA-servers op mijn gigabit netwerk) en als ik de interne DLNA server van de Humax aanzet slaat hij muurvast en reboot hij na enkele seconden uit zichzelf.
De Cisco recorder die ik eerder via Ziggo had was al net zo'n rampending, dus ik zou niet weten wat mijn volgende keuze zou moeten worden...
De bediening is erg sloom, vaak reageren knoppen gewoon niet, of doet hij ineens iets dubbel. Tijdens het verwijderen van bestanden (wat nu gelukkig wél op de achtergrond gebeurt) stottert hij vaak als je tegelijkertijd een ander bestand afspeelt, of media er naar toe kopiëert.
Het afspelen van bestanden die ik er naartoe kopiëer (avi, mkv etc) zoals tv-series of oude tekenfilms is hit-and-miss, soms speelt hij een recente mp4 prima af (Dexter gaat bijna altijd goed) maar een antieke .avi (roadrunner, allo allo) geeft 'bestandstype word niet ondersteund'.
Heel vaak krijg ik het geluid van een bestand dat toch echt meerkanaals geluid heeft, maar via 2 speakers te horen en in het algemeen valt het geluid wel eens totaal weg.
Opnames mislukken nog steeds zeer regelmatig (Humax steekt de schuld steeds op de EPG/Ziggo, ondanks dat mijn andere recorder, een oud analoge Humax SD-type met diezelfde opname geen enkele moeite heeft, de EPG klopt dus gewoon).
Als je twee programma's na elkaar wilt opnemen geeft hij netjes de melding dat de uitloop van de eerste opname dan komt te vervallen, maar als die opname reeds loopt kan je het opeenvolgende programma er niet meer achteraan zetten, ook als het nog meer dan een uur duurt voor dat programma begint... je moet dan de eerste opname gewoon stopzetten
FTP server springt soms idd spontaan 'uit'.
DLNA.... hou op hou op. Het afspelen van content vanaf mijn netwerk is totaal niet mogelijk (ondanks pogingen via meerdere universele DLNA-servers op mijn gigabit netwerk) en als ik de interne DLNA server van de Humax aanzet slaat hij muurvast en reboot hij na enkele seconden uit zichzelf.
De Cisco recorder die ik eerder via Ziggo had was al net zo'n rampending, dus ik zou niet weten wat mijn volgende keuze zou moeten worden...
Klik, als je op die ziggo website bent, een op de link van die decoder... Daar word een Cisco getoond. Ook staat daar een 320GB schijf gespect. De 5200c heeft 500GB. Ik denk dat het eerste plaatje gewoon misleidend is.ArieR schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:56:
Hebben sinds vorige maand de sleutel van ons huis en zijn druk aan de gang. De Ziggo aansluiting is nog niet gerealiseerd wegens gesteggel tussen het bouwbedrijf en de infraboer. Kon daardoor Ziggo nog niet aanvragen. Mijn interesse was intussen al verlegd naar de Humax 5200c, mede omdat ik daar veel positieve berichten over las. Zie ik tot mijn verbazing dat dit de nieuwe Interactieve decoder van Ziggo is geworden. €119 voor deze decoder is een prima prijs! Nu maar hopen dat ze de aansluiting bij ons huis snel kunnen fixen voordat de Cisco decoder weer uitgeleverd wordt!
M'n vader heeft vorige week van Ziggo ook een zwarte Cisco ontvangen
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Ik vandaag de Humax 5200CGwannoes schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:09:
[...]
Klik, als je op die ziggo website bent, een op de link van die decoder... Daar word een Cisco getoond. Ook staat daar een 320GB schijf gespect. De 5200c heeft 500GB. Ik denk dat het eerste plaatje gewoon misleidend is.
M'n vader heeft vorige week van Ziggo ook een zwarte Cisco ontvangen
Tip, Bel met Ziggo of via de chat, bij 1 jarig contract krijg je hem gratis ;-) vandaag heb ik hem ontvangen voor 0 euro! (je hebt hem dan wel 2 jaar in bruikleen, daarna is ie pas van jezelf!)ArieR schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:56:
[ Voor 45% gewijzigd door Martinusz op 10-01-2013 14:32 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Deze ga ik onthouden. Moet ze toch nog hebben , want het gekke is ook dat je alleen een verhuizing door kan geven als je in de sectie nieuwbouw zit. Daar is het oude adres een verplicht veld, maar dat wil ik helemaal niet invullen want mijn ouders moeten niet meeverhuizen! Zitten zij straks zonder Ziggo!martinusz schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:30:
Tip, Bel met Ziggo of via de chat, bij 1 jarig contract krijg je hem gratis ;-) vandaag heb ik hem ontvangen voor 0 euro! (je hebt hem dan wel 2 jaar in bruikleen, daarna is ie pas van jezelf!)
Zal bij het telefonisch bestellen wel aangeven ik geen abonnement wil porteren en dat ik een Humax decoder wil!
heb em ook van de week ontvangen bij ziggo alles in 1, eerste indruk is wel positief.
Ik ben zeer positief!!! Werkt veel lekkerder dan mijn humax 5050c.Prulleman schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:17:
heb em ook van de week ontvangen bij ziggo alles in 1, eerste indruk is wel positief.
Vraag, ik zie dat er een firmware update beschikbaar is, is deze aan te raden?
Zit nu op 1.00.24? Van juli 2012
Edit:
Weet iemand of het mogelijk is om een Humax 5050C en 5200C via het netwerk aan elkaar te koppelen zodat je opgenomen programma's van de 1 naar de andere kunt zetten?
[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 14-01-2013 10:25 ]
Verwijderd
Ik heb een HUMAX iHDR-5200c. Prachtig apparaat. Ik wil opgenomen programmas op een USB-stick zetten. Dat gaat, mits deze FAT geformatteerd is. Echter dan past er maar ca. 4 GB op, ca 38 min. dus. Dat is niet voldoende. NTFS geformatteerd wordt niet geaccepteerd door de HUMAX. Wat kan ik doen om toch grotere progs op mijn USB/PC te krijgen? Stick is groot genoeg, 32 GB.
Sella
Sella
kan je ze niet via FTP op je PC binnenhalen?Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:28:
Ik heb een HUMAX iHDR-5200c. Prachtig apparaat. Ik wil opgenomen programmas op een USB-stick zetten. Dat gaat, mits deze FAT geformatteerd is. Echter dan past er maar ca. 4 GB op, ca 38 min. dus. Dat is niet voldoende. NTFS geformatteerd wordt niet geaccepteerd door de HUMAX. Wat kan ik doen om toch grotere progs op mijn USB/PC te krijgen? Stick is groot genoeg, 32 GB.
Sella
Net even de handleiding van de 5200c erbij gepakt en die geeft de volgende info :Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:28:
Sella
NTFS kan dus alleen gelezen worden en FAT en EXT3 kunnen beschreven worden.Media List
• Please use only the USB storage device which was formatted with ext3, FAT or NTFS file system.
• Supported features according to USB file system
ext3: Read, Copy (Digital TV/Radio, MP3, JPEG, XviD)
FAT: Read, Copy (Digital TV/Radio, MP3, JPEG, XviD)
NTFS: Read (MP3, JPEG, XviD)
Lijkt er dus op dat je EXT3 zult moeten gaan gebruiken om je probleem op te lossen of middels FTP de bestanden overhalen...
Common sense is so rare, it should be classified as a super power.
Verwijderd
Ja dat had ik gelezen. Ext3 ken ik niet maar mijn Win-7 PC kan de stick wel ext-FAT formatteren. Daar kan de Humax echter niets mee.
Hoe kan ik via FTP een groot bestand naar mijn PC krijgen?
Verwijderd
Oei, hoe doe ik dat? Mijn HUMAX hangt inderdaad in het netwerk. Maar verder...?
FTP server aan zetten in het menu (weet niet uit mijn hoofd waar). Kijken wat je IP adres van je humax is, vervolgens met een ftp cliënt verbinding maken met dat ip, username HumaxFTP pass 0000
http://www.helpmij.nl/for...layer-(AC-RYAN-Playon!-HD
http://www.helpmij.nl/for...layer-(AC-RYAN-Playon!-HD
Verwijderd
Prulleman, bedankt. Werkt prima. Gaat wel langzaam via draadloos netwerk maar dat is geen probleem.
Sinds kort ook in het bezit van een 5200c, maar loop helaas tegen wat beperkingen/teleurstellingen aan ...
Ik kan helaas geen FTP verbinding leggen met mijn MacBook Pro, althans ik krijg het niet voor elkaar, verder blijkt uit de handleiding dat je ook geen externe bron (in mijn geval oude HDD/DVD-recorder met diverse opnames) aan de 5200c koppelen om zo opnames over te zetten of opnieuw op te nemen.
Heeft iemand misschien een idee of oplossing om bovengenoemde toch werkend te krijgen ...?
Nog een tip, mocht je het toestel willen aanschaffen en je bent al jaren abonnee bij Ziggo, dan is het de moeite waard om hierover te bellen, heb het toestel met een flinke korting via Ziggo opgestuurd gekregen
Ik kan helaas geen FTP verbinding leggen met mijn MacBook Pro, althans ik krijg het niet voor elkaar, verder blijkt uit de handleiding dat je ook geen externe bron (in mijn geval oude HDD/DVD-recorder met diverse opnames) aan de 5200c koppelen om zo opnames over te zetten of opnieuw op te nemen.
Heeft iemand misschien een idee of oplossing om bovengenoemde toch werkend te krijgen ...?
Nog een tip, mocht je het toestel willen aanschaffen en je bent al jaren abonnee bij Ziggo, dan is het de moeite waard om hierover te bellen, heb het toestel met een flinke korting via Ziggo opgestuurd gekregen
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
voor de FTP verbinding gebruik ik filezilla, werkt als een trein. Is volgens mij ook voor Mac beschikbaar.pvdlaan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:47:
De 5200C heeft inderdaad geen video ingang. Je kunt het beste de opnames van de dvd recoder op de pc zetten en dan delen in het netwerk. De 5200C kan ze via dlna inzien, je kunt alleen niet vooruitspoelen.
Ik ga verhuizen. Door op te zeggen en aan te melden als nieuwe klant, kan ik voor 120 euro de 5200C kopen. We hebben nu de Cisco 8455DVB (de grijze). De meerprijs waard? Ik ga ervanuit dat de oude nog wel zo'n 50 euro oplevert.
Humax is sowieso de moeite waard in vergelijking met de cisco!buddow schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:38:
Ik ga verhuizen. Door op te zeggen en aan te melden als nieuwe klant, kan ik voor 120 euro de 5200C kopen. We hebben nu de Cisco 8455DVB (de grijze). De meerprijs waard? Ik ga ervanuit dat de oude nog wel zo'n 50 euro oplevert.
Je kunt ook navragen voor een jaarcontract, dan krijg je hem gratis (2 jaar bruikleen, daarna eigendom van jezelf).
Ik neem aan dat je hem opnieuw aanvraagt onder een andere naam (partner?) anders kun je weleens lelijk voor een verassing te komen staan..
paar posts terug had een bestaande klant korting los gekregen door gewoon te bellen:
pvdlaan in "\[DVB-C] Humax iHDR-5200c"
weet niet wat de korting was, en of ze dit ook willen doen als je al een cisco hebt (wellicht hopen ze het terug te verdienen met interactieve content bij oude klanten, of de kostprijs is gewoon laag voor ze)..
Niet geschoten altijd mis.
pvdlaan in "\[DVB-C] Humax iHDR-5200c"
weet niet wat de korting was, en of ze dit ook willen doen als je al een cisco hebt (wellicht hopen ze het terug te verdienen met interactieve content bij oude klanten, of de kostprijs is gewoon laag voor ze)..
Niet geschoten altijd mis.
de moeite waard! ik ben gewoon eerlijk tegen ziggo. We hebben namelijk nu een langzame cisco, die af en toe vastloopt en een ubee modem. Een nieuwe klant krijgt nieuw spul, als ik verhuis (zonder opzeggen) dan mag ik het meenemen. Liever niet, dit is alweer vijf jaar oud! Eens kijken of er wat te regelen valt, zonder dingen te verzwijgen.
En anders (als je een partner hebt) boel opzeggen en op naam van je partner opnieuw aanvragen op nieuw adresbuddow schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:31:
de moeite waard! ik ben gewoon eerlijk tegen ziggo. We hebben namelijk nu een langzame cisco, die af en toe vastloopt en een ubee modem. Een nieuwe klant krijgt nieuw spul, als ik verhuis (zonder opzeggen) dan mag ik het meenemen. Liever niet, dit is alweer vijf jaar oud! Eens kijken of er wat te regelen valt, zonder dingen te verzwijgen.
Ik heb zojuist gebeld, misschien interesseert het anderen nog die ook een Humax 5200 willen. Als ik verhuis (zonder opzeggen) dan krijg ik 'm voor 99 ipv 119 euro. Daarnaast betaal je als nieuwe klant ongeveer 30 euro aansluitkosten. Scheelt dus samen zo'n 50 euro. En dan kan de oude cisco ook nog de deur uit.
Niet gek dus en met Ziggo valt best te praten
Niet gek dus en met Ziggo valt best te praten
Bedankt voor de tip, met filezilla werkt het prima op de Mac!Abilio1 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:34:
[...]
voor de FTP verbinding gebruik ik filezilla, werkt als een trein. Is volgens mij ook voor Mac beschikbaar.
De 5200C heeft inderdaad geen video ingang. Je kunt het beste de opnames van de dvd recoder op de pc zetten en dan delen in het netwerk. De 5200C kan ze via dlna inzien, je kunt alleen niet vooruitspoelen.
Ik heb de set aangeboden gekregen voor € 199,- excl. verzendkosten, wat ik een prima aanbieding vond voor het toestel, werd zelfs nog een smartcard en een wifi-dongle bij geleverd.
Ben tot nu toe zeer tevreden over het toestel, zeker ook omdat je 2 programma's gelijktijdig kan opnemen. Zoek alleen nog een manier om opnames te bewerken op de Humax, o.a. reclame weg knippen en te veel opgenomen materiaal ...
Mis ook nog een remote voor op de iPhone, zodat je zoekopdrachten e.d. makkelijk kan invoeren

[ Voor 5% gewijzigd door pvdlaan op 22-01-2013 08:35 ]
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Hier blijkt het spontaan rebooten op te treden met aansluiting op (een) gigabit-ethernet (switch), echter reboot het apparaat niet met aansluiting op (een) fast-ethernet (switch).Toff schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:10:
Bedankt voor je update. Blijkbaar verslikt de 5200c zich dus in een te snelle ethernetaansluiting?
Vreemd, maar gelukkig hebben mijn 5050c's er geen last van.
Vreemd, maar gelukkig hebben mijn 5050c's er geen last van.
Heb een 5200c aan een gigabit switch hangen, maar geen last van reboots, werkt perfect.ParkOverall schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:42:
[...]
Hier blijkt het spontaan rebooten op te treden met aansluiting op (een) gigabit-ethernet (switch), echter reboot het apparaat niet met aansluiting op (een) fast-ethernet (switch).
Sinds kort heb ik een probleem. Ik vermoed dat het sinds de laatste firmware update is maar ik weet het niet zeker.
Standaard staat mijn opname ingesteld op 3 min. van te voren inschakelen en 20 min. uitlooptijd.
Nu is het zo dat mijn vriendin standaard elke dag GTST opneemt en dat ook zo geprogrammeerd heeft. (herhalen op weekdagen)
Maar als ze nu 1x in de week een programma opneemt wat daar direct achterna komt. (bijvoorbeeld vrijdag de Voice om 20.30uur) wordt de melding gegeven dat de programma's elkaar overlappen en dat de uitlooptijd komt te vervallen.
Tot zo ver geen probleem en voor die vrijdag gaat dat dan ook goed.
Maar nu is het zo dat de uitlooptijd van alle nog te komen geprogrammeerde GTST's verdwenen zijn. Deze worden nu standaard teruggezet naar 3 min. waardoor mijn vriendin altijd het laatste stukje van GTST mist op maandag als we er niet aan denken om de opname te annuleren na vrijdag en opnieuw te programmeren...
Standaard staat mijn opname ingesteld op 3 min. van te voren inschakelen en 20 min. uitlooptijd.
Nu is het zo dat mijn vriendin standaard elke dag GTST opneemt en dat ook zo geprogrammeerd heeft. (herhalen op weekdagen)
Maar als ze nu 1x in de week een programma opneemt wat daar direct achterna komt. (bijvoorbeeld vrijdag de Voice om 20.30uur) wordt de melding gegeven dat de programma's elkaar overlappen en dat de uitlooptijd komt te vervallen.
Tot zo ver geen probleem en voor die vrijdag gaat dat dan ook goed.
Maar nu is het zo dat de uitlooptijd van alle nog te komen geprogrammeerde GTST's verdwenen zijn. Deze worden nu standaard teruggezet naar 3 min. waardoor mijn vriendin altijd het laatste stukje van GTST mist op maandag als we er niet aan denken om de opname te annuleren na vrijdag en opnieuw te programmeren...
Zul je altijd zien, weird.steeg370 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:26:
[...]
Heb een 5200c aan een gigabit switch hangen, maar geen last van reboots, werkt perfect.
Mijn kennis/mogelijkheden schieten te kort het verder te pinpointen.
Mijn Humax hangt ook aan een gigabit switch, maar regelt zichzelf in op 100mbit volgens de switch.
Sometimes you need to plan for coincidence
Van meer belang is of je ook last hebt van het rebooten, want het is reeds bekend dat de Humax 5200c gekoppeld aan fast-ethernet goed werkt (zonder rebooten). Kun je dat nog even melden?
[ Voor 72% gewijzigd door ParkOverall op 25-01-2013 10:01 ]
Ik heb sinds vandaag ook de Humax 5200c. Het apparaat beloofd een hoop verbeteringen ten opzichte van de Cisco (van Ziggo) die ik ook nog heb liggen. Maar ik wil heel graag muziek er op zetten. Hij speelt mp3-tjes vanaf een USB stick keurig af, maar het kopieren naar de harde schijf wil niet lukken. Ik kies voor verplaatsen, vervolgens kan ik een doel kiezen maar er verschijnt niks om uit te kiezen. Ik kan wel een map aanmaken, dat doe ik dan ook, maar vervolgens verschijnt die map niet in 't overzicht.
Toen probeerde ik het via DLNA (ps3 media server) maar zodra ik in de directory kom met m'n mp3 bestandjes reboot de Humax pertinent.
Kan het niet wat ik wil?
Toen probeerde ik het via DLNA (ps3 media server) maar zodra ik in de directory kom met m'n mp3 bestandjes reboot de Humax pertinent.
Kan het niet wat ik wil?
geen problemen mee.ParkOverall schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:47:
Van meer belang is of je ook last hebt van het rebooten, want het is reeds bekend dat de Humax 5200c gekoppeld aan fast-ethernet goed werkt (zonder rebooten). Kun je dat nog even melden?
Sometimes you need to plan for coincidence
Heb hem ook aan een gigabit switch hangen, maar heb wel last van reboots...steeg370 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:26:
[...]
Heb een 5200c aan een gigabit switch hangen, maar geen last van reboots, werkt perfect.
Mogelijk zijn er verschillende versies van de 5200c in omloop? Mijn 2 5050c's vertonen ook onderlinge verschillen, al zijn die minder dramatisch.
Verwijderd
Sinds een week in bezit van de 5200c. Werkt aardig, behalve het time-shifting. Als ik pauzeer en na 5 min (of 10 of 15 minuten, whatever) weer op play druk dan hapert om de zoveel tijd (geen vaste tijd) het beeld. soms loopt de humax zelfs vast. Komt er in beeld te staan dat de zender is versleuteld! (??)
Dit is bij alle zenders zo. Pauzeren is op deze manier geen doen...
ik heb 80% signaal, en mijn humax 5050c heeft met dezelfde kabels nergens last van.
Ik heb de 5200C aangeschaft vanwege de uitzending gemist (tv portal)
Heeft iemand anders dit probleem ook? en is hier een oplossing voor?
Dit is bij alle zenders zo. Pauzeren is op deze manier geen doen...
ik heb 80% signaal, en mijn humax 5050c heeft met dezelfde kabels nergens last van.
Ik heb de 5200C aangeschaft vanwege de uitzending gemist (tv portal)
Heeft iemand anders dit probleem ook? en is hier een oplossing voor?
hier geen problemen mee, nog nooit problemen gehad met resumen van gepauzeerde uitzendingen.
Wellicht overbodig, maar heb je al ge-opdate naar de nieuwste firmware versie ? Er zijn inmiddels al heel wat bugs uitgehaald, en geen idee met welke firmware de 5200 standaard wordt geleverd.
Verwijderd
Ik heb ff (voor de zoveelste keer) gezocht op internet en kwam 1 artikel tegen wat wel interessant was.
1) of mijn HD is niet goed
2) het signaal wordt TE veel versterkt.
het schijnt dat rond de 50% signaal sterkte ideaal is. ik zit op 80%. Het kan dan voorkomen dat het signaal te sterk is waardoor ook blokvorming en haperingen optreden. Het enige gekke is wel dat ik totaal nergens last van heb met gewoon "Live" kijken.
het schijnt dat rond de 50% signaal sterkte ideaal is. ik zit op 80%. Het kan dan voorkomen dat het signaal te sterk is waardoor ook blokvorming en haperingen optreden. Het enige gekke is wel dat ik totaal nergens last van heb met gewoon "Live" kijken.
Zit er ergens nog een signaalversterker tussen? Of gewoon direct aangesloten?Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:38:
Ik heb ff (voor de zoveelste keer) gezocht op internet en kwam 1 artikel tegen wat wel interessant was.
Ik heb nu net ontdekt dat de ventilator in de humax 5200c het niet meer doet.Sinds 1 of 2 weken geleden had ik die laatste update gedaan.
Heeft dat er mss iets mee te maken??Kan ik er iets aan doen?
Iemand anders ook probleem dat de fan niet meer doet als die aanstaat,hij wordt nu wel behoorlijk warm
Heeft dat er mss iets mee te maken??Kan ik er iets aan doen?
Iemand anders ook probleem dat de fan niet meer doet als die aanstaat,hij wordt nu wel behoorlijk warm
Verwijderd
Ik heb ook problemen gehad met ontvangst.Bij gebruik 2 tuners(2 programmas opnemen) ging het bij 1 tuner verkeerd met signaal sterkte.Ook met versterker er tussen,nog problemen.Ontvanger omgeruild en het was over.Ik zit in Ziggo gebied en de kwaliteit moet 100% zijn en sterkte(bij mij)tussen 75 en 80% op allebei de tuners.Kom je beneden 70%,dan krijg je problemen. Nogmaals in mijn geval.Succes.
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:02:
Ja, er zit een versterker tussen.
De sterkte hoeft niks te zeggen, een zacht signaal zonder ruis (heb hier 41.5dB SNR op Cisco kabelmodem met negatief powerlevel en 40% sterkte op humax 5050c) is beter dan een snoeihard signaal met veel ruis. Zolang de signaalkwaliteit 100% blijft maakt het niet uit wat je sterkte is.
Welnee, ik zit rond de 30% (met 5050c) en geen enkel probleem. Kwaliteit is gewoon 100%.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:59:
Kom je beneden 70%,dan krijg je problemen.
Verwijderd
kwaliteit is wel 100% inderdaad bij mij...
ok, gebeld met humax... lullen eerst van: "ja meneer dan is hij aan het bufferen"
"Nou en?? om de 2 minuten bufferen zeker? mijn beeld staat vast en hapert...."
"oh, nou stuurt u hem dan maar op!"
dus ga hem opsturen, verwacht er eigenlijk niet veel van...
ok, gebeld met humax... lullen eerst van: "ja meneer dan is hij aan het bufferen"
"Nou en?? om de 2 minuten bufferen zeker? mijn beeld staat vast en hapert...."
"oh, nou stuurt u hem dan maar op!"
dus ga hem opsturen, verwacht er eigenlijk niet veel van...
Verwijderd
Kwaliteit is bij de Humax 5200 altijd 100%.Dit in tegenstelling bij mijn vorige Samsung,waar dit niet te behalen viel met 20 versterkers.Belangrijkste is signaal sterkte.Het zou mij niet verbazen dat,kwaliteit 100% hoe dan ook altijd wordt weergegeven.Software matig zo ingesteld.Men kan hierover dan in elk geval niet klagen.Dit is puur onderbuik gevoel.Zoals ik al aangaf,zijn dit mijn ervaringen.Het blijkt dus wel dat het per ontvanger,afstand van signaal verdeler(buiten),etc,afhangt.
Da's dan geen goed onderbuikgevoel, want ik heb al diverse Humaxen op 30% kwaliteit zien staan..Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:14:
Kwaliteit is bij de Humax 5200 altijd 100%.Dit in tegenstelling bij mijn vorige Samsung,waar dit niet te behalen viel met 20 versterkers.Belangrijkste is signaal sterkte.Het zou mij niet verbazen dat,kwaliteit 100% hoe dan ook altijd wordt weergegeven.Software matig zo ingesteld.Men kan hierover dan in elk geval niet klagen.Dit is puur onderbuik gevoel.Zoals ik al aangaf,zijn dit mijn ervaringen.Het blijkt dus wel dat het per ontvanger,afstand van signaal verdeler(buiten),etc,afhangt.
Opgelost met fatsoenlijke kabels en overige infra overigens.
Kwaliteit (en BER) maken uit of zo'n ding goed werkt. Heb al menig humax ding zien stotteren op een signaal wat geen 100% kwaliteit heeft. Vooral mijn ouders hebben daar een tijdje last van gehad, de kabel die binnenkomt in huis heeft nogal wat last van ruis. Analoog is er iig geen scherp beeld zonder witte stippen mee te krijgen, digitaal hebben sommige zenders een BER van hoger dan 0 en dus ook geen 100% kwaliteit.
Kan ook zijn dat een tuner in je recorder niet helemaal lekker is. Je kan nog zoveel versterkers en goede kabels aansluiten, maar als er een soldering in je tuner rot is of er zit speling op de connector, dan gaat het nooit goed werken.
Je kan een tuner ook oversturen met te sterk signaal, als het signaal buiten de grenzen van je decoder ligt wordt er geclipt en verlies je ook signaal.
Kan ook zijn dat een tuner in je recorder niet helemaal lekker is. Je kan nog zoveel versterkers en goede kabels aansluiten, maar als er een soldering in je tuner rot is of er zit speling op de connector, dan gaat het nooit goed werken.
Je kan een tuner ook oversturen met te sterk signaal, als het signaal buiten de grenzen van je decoder ligt wordt er geclipt en verlies je ook signaal.
Bij mij was ooit één tuner stuk: signaalsterkte 10%, kwaliteit 100% (bij sommige zenders; bij andere heel slechts, dus geen beeld). Best veel dingen bekeken, totdat ik er achter kwam dat als ik een zender opnam en dan zapte, alle zenders (behalve die op hetzelfde 'kanaal' o.i.d.) wel werkten.
Overigens gewoon opgestuurd onder garantie, binnen 2 weken gemaakt en sindsdien helemaal geen problemen.
Enige irritante is nog steeds dat als je een USB-stick/HDD gebruikt, dat ding bij het opstarten steeds komt met een popup met die iconen Video | Audio | Afbeeldingen ofzo. Dat was voorheen niet zo.
En aangezien er bij ons een 500 GB HDD standaard aanhangt..
Overigens gewoon opgestuurd onder garantie, binnen 2 weken gemaakt en sindsdien helemaal geen problemen.
Enige irritante is nog steeds dat als je een USB-stick/HDD gebruikt, dat ding bij het opstarten steeds komt met een popup met die iconen Video | Audio | Afbeeldingen ofzo. Dat was voorheen niet zo.
En aangezien er bij ons een 500 GB HDD standaard aanhangt..
Verwijderd
Ik heb sinds vrijdag een Humax 5200.
deze is met een hdmi kabel verbonden met mijn samsung tv op Hdmi 3.
Standaard staat de instelling op mijn Samsung TV op TV (default)
Als ik nu TV wil kijken via mij Humax moet ik op mijn TV eerst naar instellingen gaan
om vervolgens de connectie HDMI3 te kiezen.
Is er een mogelijkheid om rechtstreeks tv te kijken zonder deze poespas.
Ik zie geen optie op mijn tv om de hdmi 3 poort te promoten tot default poort
alvast bedankt voor jullie reacties
p.s.
is de uitzending met een Humax kast kwalitatief (iets) minder als een rechtstreekse verbinding via een CI +/ Smartkaart
Als ik nu TV wil kijken via mij Humax moet ik op mijn TV eerst naar instellingen gaan
p.s.
is de uitzending met een Humax kast kwalitatief (iets) minder als een rechtstreekse verbinding via een CI +/ Smartkaart
Verwijderd
Ik heb sinds vrijdag een iHDR Humax 5200c
p.s.
p.s.
Sluit hem aan op HDMI 1 aansluitingVerwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:49:
Ik heb sinds vrijdag een Humax 5200.
p.s.
Verwijderd
@martinusz
Helaas dit werkt ook niet
ook hdmi 1 kan niet promoten tot default
standaard is uitgang tv default op mijn samsung
Helaas dit werkt ook niet
ook hdmi 1 kan niet promoten tot default
standaard is uitgang tv default op mijn samsung
Zoiets vroeg ik me nou ook af, want mijn tv ziet de Humax als een soort 'smart' device. Als ik 'm aanzet staat er ook Tuner 1 bij de info, dat was bij de Cisco niet. Je zou dan denken dat je tv automatisch op HDMI moet springen als je 'm aanzet, maar er gebeurt niks.
Komt die tuner 1 melding niet gewoon van de humax (die heeft namelijk ook 2 tuners).
Verder ben ik erg bij met mijn harmony one, activity digi tv:
-Humax aan
-tv aan
-tv HDMI 1
-receiver aan
-receiver input tv
Bediening, mixed: zenders etc humax, volume receiver etc
Allemaal met 1 knopje aan en uit, zelfde verhaal voor mijn media player
Verder ben ik erg bij met mijn harmony one, activity digi tv:
-Humax aan
-tv aan
-tv HDMI 1
-receiver aan
-receiver input tv
Bediening, mixed: zenders etc humax, volume receiver etc
Allemaal met 1 knopje aan en uit, zelfde verhaal voor mijn media player
Als je je Samsung uitschakelt als hij op HDMI-3 staat dan zou hij daar nog steeds op moeten staan als je hem weer aanzet met de aan/uit-knop; dus niet aanzetten door op een van de cijfertjes te drukken.
Mijn ouders hebben vandaag deze decoder ontvangen bij Ziggo AiP Plus. Eerste ervaring zeer positief, mooi apparaat!
Alleen hebben ze 1 probleem: Wanneer ze de decoder in standby zetten en later weer inschakelen hebben ze geen beeld. De decoder geeft aan dat er geen signaal is. Volgens de signaalinformatie is er inderdaad geen signaal. Wanneer je nu opnieuw zenders gaat zoeken zijn alle zenders weer terug. BER-waardes staan dan netjes op 0, signaalsterkte 77% en kwaliteit 100% (RTV Drenthe).
Volgens de Ziggo-monteur had hij dit vandaag eerder ook al meegemaakt, en moet er een storingsmonteur langs komen.
Is dit een bekend euvel? Ik heb al zitten zoeken in dit topic, maar kan het zo niet vinden.
Alleen hebben ze 1 probleem: Wanneer ze de decoder in standby zetten en later weer inschakelen hebben ze geen beeld. De decoder geeft aan dat er geen signaal is. Volgens de signaalinformatie is er inderdaad geen signaal. Wanneer je nu opnieuw zenders gaat zoeken zijn alle zenders weer terug. BER-waardes staan dan netjes op 0, signaalsterkte 77% en kwaliteit 100% (RTV Drenthe).
Volgens de Ziggo-monteur had hij dit vandaag eerder ook al meegemaakt, en moet er een storingsmonteur langs komen.
Is dit een bekend euvel? Ik heb al zitten zoeken in dit topic, maar kan het zo niet vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door The Executer op 30-01-2013 21:04 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Heeft de Samsung geen "hotel"-mode? Mijn Panasonic wel en dan kan je een standaard input selecteren.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:50:
Ik heb sinds vrijdag een iHDR Humax 5200c
p.s.
Kwalitatief minder hangt af van de kwaliteit van de Humax t.o.v. die van de TV.
[ Voor 80% gewijzigd door MrSleeves op 30-01-2013 21:06 ]
Verwijderd
Ook nog gevonden
weliswaar niet recent maar toch.
Ik had eerder een vraag gesteld met:
Als ik mijn Samsung TV (L40B651) inschakel, (met de daarop aangesloten Samsung DCB-H380 decoder), dan moeten wij altijd de bron (source) op de TV verwijzen naar HDMI-2, om HD uitzendingen te kunnen ontvangen.
Nu springt hij automatisch op de (oude) scartaansluiting van onze vorige Humax (niet HD) decoder die er niet meer op zit.
Nu willen we dat hij direct op de HDMI-2 aan gaat.
Wie weet hier een oplossing voor ??
Antwoord van "Fietsbel" was:
Dit kon voorheen niet met HDMI, maar tegenwoordig wel geloof ik met CEC maar laat de 5200c dit nu net niet ondersteunen :wink:
Er is vaak wel een hotel mode (menu) aanwezig bij de tv, daarin kan je bijvoorbeeld instellen dat als je de tv aanzet hij standaard op een bepaalde HDMI ingang komt te staan. Je zal alleen dan wel bij gebruik van andere apparaten handmatig die andere ingangen moeten selecteren.
Echter heb van alles op de Samsung TV en de decoder geprobeerd, maar het probleem bleef........
En een afstandbediening van Logitech (Harmony) lijkt me niet de optie.
Dus weet iemand toch een oplossing ??
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/buttons/quote.gif (http://ziggo-gebruikers.n....php?do=newreply&p=310531)
Probeer dit eens
http://samsungplasmatvfaq.com/index.php/Service_Menu
Als ik mijn Samsung TV (L40B651) inschakel, (met de daarop aangesloten Samsung DCB-H380 decoder), dan moeten wij altijd de bron (source) op de TV verwijzen naar HDMI-2, om HD uitzendingen te kunnen ontvangen.
Nu springt hij automatisch op de (oude) scartaansluiting van onze vorige Humax (niet HD) decoder die er niet meer op zit.
Dit kon voorheen niet met HDMI, maar tegenwoordig wel geloof ik met CEC maar laat de 5200c dit nu net niet ondersteunen :wink:
Er is vaak wel een hotel mode (menu) aanwezig bij de tv, daarin kan je bijvoorbeeld instellen dat als je de tv aanzet hij standaard op een bepaalde HDMI ingang komt te staan. Je zal alleen dan wel bij gebruik van andere apparaten handmatig die andere ingangen moeten selecteren.
Echter heb van alles op de Samsung TV en de decoder geprobeerd, maar het probleem bleef........
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/buttons/quote.gif (http://ziggo-gebruikers.n....php?do=newreply&p=310531)
Probeer dit eens

Verwijderd
Niet alle tv's ondersteunen deze functie bij HDMI,helaas voor jou deze Samsung blijkbaar ook niet,aangezien je alles schijnt te hebben gedaan.Kennis van mij heeft een Panasonic waar het niet werkt en bij mijn nieuwer type Panasonic wel.Pech.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:49:
Ook nog gevonden
Probeer dit eens
Misschien de tv gewoon een keer naar fabrieksinstellingen laten gaan? Dan opnieuw proberen, misschien vergeet hij dan dat er een scartkabel ooit actief is geweest?
Bij mij werkt dit in ieder geval prima.hcQd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:57:
Als je je Samsung uitschakelt als hij op HDMI-3 staat dan zou hij daar nog steeds op moeten staan als je hem weer aanzet met de aan/uit-knop; dus niet aanzetten door op een van de cijfertjes te drukken.
Hier ook met een Samsung TV en Humax 5200c
Topic doorgezocht en een soortgelijke vraag gevonden, maar geen oplossing volgens mij.
Ik heb sinds gisteren een 5200C. Is het mogelijk om opnames vanaf een laptop/PC (Windows 7)? Ik heb verder evt. nog een 2008R2Server met PMS/TVersity en een Popbox V8. Beide TV's (Samsung) ondersteunen DLNA, maar ik lees verder dat je alleen kunt pushen naar de Humax en ik wil het juist andersom.
Met FTP kopieren kan natuurlijk, maar als er bij een GTST is opgenomen zou het handig zijn als dat vanaf een laptop kan worden afgespeeld, evt. op een tablet (Android).
Ik heb sinds gisteren een 5200C. Is het mogelijk om opnames vanaf een laptop/PC (Windows 7)? Ik heb verder evt. nog een 2008R2Server met PMS/TVersity en een Popbox V8. Beide TV's (Samsung) ondersteunen DLNA, maar ik lees verder dat je alleen kunt pushen naar de Humax en ik wil het juist andersom.
Met FTP kopieren kan natuurlijk, maar als er bij een GTST is opgenomen zou het handig zijn als dat vanaf een laptop kan worden afgespeeld, evt. op een tablet (Android).
Dat kan. Als de netwerkoptie (bestanden delen oid?) in de Humax aan staat, kun je hem via W7 vinden als DLNA apparaat. VLC Player kan vervolgens de TS files afspelen. Net nog gedaan