Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mijn verwachting is gebaseerd op de introductiedata van de voorgangers (uit Pricewatch).
9200c: juli 2007
5050c: maart 2009 (kleine 2 jaar later)
5200c: september 2010 (1,5 jaar later)
opvolger ... 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14
Het aantal waarnemingen lijkt me te gering om enige verwachting op te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Goedenavond! Ik sluit mij ook maar even aan bij dit topic.
Ik heb wat rondgekeken op Kieskeurig, en denk dat de 5200C een mooie voor mij is.
Ik denk dat ik maar wacht totdat MediaMarkt weer met de BTW acties komt, want ik heb hem niet echt op korte termijn nodig. Dan is 300 euro ineens € 243 euro. Klinkt al een stuk beter. ;)
Wanneer komen die BTW acties eigenlijk? Of hebben jullie misschien andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 18:58
Riesjard schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:54:
Mijn verwachting is gebaseerd op de introductiedata van de voorgangers (uit Pricewatch).
9200c: juli 2007
5050c: maart 2009 (kleine 2 jaar later)
5200c: september 2010 (1,5 jaar later)
opvolger ... 2012
De wens is de vader van de gedachte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
WicKeD.El.GuPPo schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:09:
[...]

De wens is de vader van de gedachte. ;)
Ja idd :-)
Laat maar komen

Maar ja, wat zou er aan nieuwe features in moeten zitten?
Opnames die via het netwerk automatisch gedeeld zijn bijv :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Iemand die er een mailtje op wilt wagen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JPtjee007 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:22:
Goedenavond! Ik sluit mij ook maar even aan bij dit topic.
Ik heb wat rondgekeken op Kieskeurig, en denk dat de 5200C een mooie voor mij is.
Ik denk dat ik maar wacht totdat MediaMarkt weer met de BTW acties komt, want ik heb hem niet echt op korte termijn nodig. Dan is 300 euro ineens € 243 euro. Klinkt al een stuk beter. ;)
Je moet op een ietsje andere wijze het bedrag exclusief btw berekenen en dan kom je helaas wat hoger uit. Als ze precies de BTW eraf zouden halen gerekend vanuit € 300,- dan kom je op € 252,- maar ik verwacht als je je zinnen op het apparaat hebt gezet dat het geringe verschil je niet tegen zal gaan houden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
JPtjee007 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:22:
Effe googelen en je weet dat die btw-acties tot nu toe in januari waren. Dus je kan nog een tijd wachten maar ondertussen heb je geen Humax. En als ik jou was zou ik me ook niet bij voorbaat rijk rekenen want zo goedkoop is die Mediamarkt niet en wie weet verhogen ze de prijs vlak voor zo'n actie gewoon of is Humax van de actie uitgezonderd.
Duidelijk is wel dat al die koeienletter-marketing buzz van de Mediamarkt blijkbaar toch effect heeft...

[ Voor 11% gewijzigd door prijk op 25-04-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:40:
[...]

Je moet op een ietsje andere wijze het bedrag exclusief btw berekenen en dan kom je helaas wat hoger uit. Als ze precies de BTW eraf zouden halen gerekend vanuit € 300,- dan kom je op € 252,- maar ik verwacht als je je zinnen op het apparaat hebt gezet dat het geringe verschil je niet tegen zal gaan houden.
Ooh ja inderdaad. Dat werd toen ook heel veel op internet besproken. Bedankt voor de tip.
Ik denk er nog even over na. Volgens mij is de Humax 5200C gewoon de beste die je kan halen.
Toch is het een flinke prijs, € 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
prijk schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:48:
[...]

Effe googelen en je weet dat die btw-acties tot nu toe in januari waren. Dus je kan nog een tijd wachten maar ondertussen heb je geen Humax. En als ik jou was zou ik me ook niet bij voorbaat rijk rekenen want zo goedkoop is die Mediamarkt niet en wie weet verhogen ze de prijs vlak voor zo'n actie gewoon of is Humax van de actie uitgezonderd.
Duidelijk is wel dat al die koeienletter-marketing buzz van de Mediamarkt blijkbaar toch effect heeft...
Ja klopt, maar je weet nooit natuurlijk. Klopt, ik weet maar al te goed dat MediaMarkt niet de goedkoopste is. Ik vind het een vreselijke winkel, maar dat even terzijde. Hun service vind ik daarentegen wel goed, dus misschien haal ik hem daar. Ik heb nog nooit van die actie gebruik gemaakt, maar ik zag hem tussen de prijzen staan bij Kieskeurig, en bedacht mij die BTW actie. Ik denk dat ik hem gewoon ga bestellen. ;)
Zijn er nog andere (betere) vergelijkingssites voor die decoders? Want volgens mij kloppen die specs niet bij alle apparaten, want dat zou zonden zijn.

Ik zoek een DVB-C HD decoder met 2 tuners, HDMI en eventueel iTV voor Ziggo.
Volgens mij is de 5200c dan de beste keus die je kunt maken. Of zijn er wat betere voor een paar tientjes meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Eigenlijk kun je best wel veel info halen van het Ziggo forum, daar staan ook veel reacties (positief en negatief) van eigenaren en dat geeft mogelijk ook een duw in de goede richting over welke decoder het uiteindelijk gaat worden. Ik zou wel even afwachten tot er een leuke aanbieding voorbij gaat komen, ik heb via die weg een voordelige Humax en heel erg voordelige Samsungs aan kunnen kopen, allen voorzien van 2 tuners en interne HDD voor opslag. Rustig even de kat uit de boom kijken maar wel al weten voor welke modellen je zou willen gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:43:
Eigenlijk kun je best wel veel info halen van het Ziggo forum, daar staan ook veel reacties (positief en negatief) van eigenaren en dat geeft mogelijk ook een duw in de goede richting over welke decoder het uiteindelijk gaat worden. Ik zou wel even afwachten tot er een leuke aanbieding voorbij gaat komen, ik heb via die weg een voordelige Humax en heel erg voordelige Samsungs aan kunnen kopen, allen voorzien van 2 tuners en interne HDD voor opslag. Rustig even de kat uit de boom kijken maar wel al weten voor welke modellen je zou willen gaan.
Bedankt voor je tips! Ja dat is ook iets wat ik zeker wil gaan doen. Heb je tips welke sites ik in de gaten kan houden, of is kieskeurig en Tweakers Pricewatch voldoende om de prijzen in de gaten te houden?
Sowieso dat dit topic een bookmark heeft, dus ik houd dit ook in de gaten.
Oh, hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb me ongelukkig uitgedrukt, zijn origineel van HDD voorzien. ik bedoelde eigenlijk een Humax 5050c en enkele 1740a modellen van Samsung.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22

Videopac

Rommelt wat aan.

mbt een evt nieuw model: een opvolger van de 5200 zonder problemen en met goede mediaplayer geintegreerd lijkt me wel wat

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je op het display ook de tijd te zien krijgen als de humax op standby staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:27:
Kun je op het display ook de tijd te zien krijgen als de humax op standby staat?
Ja, maar dan moet je eco uitzetten. Scheelt ook in de opstartsnelheid.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Sinds vandaag een Humax 5200C in mijn bezit en nu heb ik een probleempje.
Als ik o.a. uitzending gemist kijk via VOD krijg ik wel beeld maar geen geluid.
Hetzelfde geldt als ik een film via USB kijk, welke ik er aan de voorkant in steek.
Wel beeld geen geluid.
Bij gewoon TV is er wel geluid (via extern audiosysteem, digitaal)

edit:
Het 'probleem' is opgelost.
Het geluid van de Humax stond helemaal naar beneden. :o
Vreemd genoeg doet ie het bij TV kijken dan blijkbaar wel, dit gaat dan schijnbaar
niet via de Humax maar rechtstreeks van TV naar Audioset.

[ Voor 26% gewijzigd door Mich007 op 04-05-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

hardware-lover schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:40:
[...]

Inderdaad, je moet 300 delen door 1.19 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
Kan de 5200 opnames ook delen via dlna of is hij alleen dlna client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Kan iemand me misschien helpen, want ik kan niet op het on demand deel van ziggo komen op mijn decoder. Weet iemand hoe- en óf ik daar wel op kan komen met mijn Humax? thnx alvast!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
én nog een vraagje. heb ik voor de humax een echte humax wifi dongle nodig of kan ik bijvoorbeeld ook gewoon zo'n ding kopen?!

Afbeeldingslocatie: http://www.gaveaktie.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/400x300/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/i/nicw-u6-1024x769kopie_1_1.jpg

Staat vandaag op http://www.gaveaktie.nl/

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
Hangt van de gebruikt chipset af. De Humax dongle gebruikt een Ralink rt3070, mogelijk werkt een rt2870 ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

Mijn ouders hebben een nieuwe HD ontvanger nodig nadat de vorige Humax (ipvr9200c) stuk is gegaan.
Ik denk erover om deze voor ze aan te schaffen maar heb 2 vraagjes. Ze kijken tv via Caiway en hebben dus een smartcard in huis. Kan deze rechtstreeks in het apparaat worden gestoken? Of is er nog een CI module voor nodig? En maakt deze ontvanger veel herrie? De ipvr9200c had volgens mij een maxtor HDD die nog best rumoerig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Rosmalen schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:58:
én nog een vraagje. heb ik voor de humax een echte humax wifi dongle nodig of kan ik bijvoorbeeld ook gewoon zo'n ding kopen?!

[afbeelding]

Staat vandaag op http://www.gaveaktie.nl/
Op marktplaats staat een wifi dongle welke ik ook besteld heb.
Deze werkt bij mij perfect in een 5100c, en ik neem aan dat hij ook wel zal werken in de 5200c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
Wat een afzetters. Dezelfde hebben ze voor nog niet de helft bij Conrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

hcQd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:37:
[...]

Wat een afzetters. Dezelfde hebben ze voor nog niet de helft bij Conrad.
Dat is wel zo, maar dan komt er nog wel 6,95 aan verzendkosten bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Maar, gesteld dat je verder niks nodig hebt van Conrad, inclusief verzendkosten nog altijd € 5,21 goedkoper dan de versie zonder verpakking van MP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:56

IkWilbert

Het is mij!

Op dit moment staat er een nieuwe firmware klaar op het ziggo netwerk.

Juni 2012: Nieuwe software HUMAX IHDR-5200C
De nieuwe software update versie 1.00.23 voor de HUMAX IHDR-5200C is nu beschikbaar op het Ziggo netwerk.

Onderstaand een overzicht van de belangrijkste aanpassingen:
- correctie afbrekende opnames
- wegvallen buitenste beeldrand is gecorrigeerd
- bekijken van Video On Demand programma's via de TV-Portal tijdens opnemen is nu mogelijk
- waarschuwing wanneer twee opnames elkaar overlappen

Hoe kunt u de software downloaden:
Druk op de afstandsbediening op de knop 'Menu'.
Ga naar 'Instellingen' - 'Installatie' - typ uw wachtwoord in (standaard wachtwoord is 0000) - Kies de tweede optie: 'Irdeto Software Updaten'

De download duurt ca. 15 min. en mag niet onderbroken worden. De ontvanger start daarna automatisch opnieuw op. De update kan niet ongedaan gemaakt worden.

http://www.myhumax.info/nieuws.htm

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
sjaool schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:07:
[...]

Ja en, het is een feit dat dit een fout is in de Humax 5200C en ik ben niet de enige die dit vindt.
Het is schandalig dat Humax deze fout niet onderkend of kan onderkennen.
Een apparaat dat als HD verkocht wordt hoort een signaal dat 1920x1080 pixels wordt aangeleverd ook als dusdanig weer te geven en niet als 1912x1072 pixels.

Het is dus niet zeiken maar een fabrikant op een fout in zijn apparaat wijzen en eventuele klanten wijzen op een tekortkoming in dit apparaat in zijn huidige vorm.

Je hoeft dit als klant namelijk niet te pikken.

btw waarom zou ik niet ook op dit forum deze fout mogen aankaarten of moet ik van jou dit apparaat met een wezenlijke fout in zijn belangrijkste functie de hemel in prijzen?
GANGSTERKILLER schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:54:
Het blijft toch aan je knagen he, onkyo2? Ik vind het al vervelend en ik heb deze PVR niet eens. Zonder deze bug had 'm al lang in huis gehaald. ;)

Sommige TV's hebben geen 1:1 pixel mapping optie, bij die TV's staat overscan standaard aan. Dus vind ik het niet vreemd dat sommige gebruikers geen zwarte randen zien. Maar je verliest wel degelijk beeld (al is het een beetje). Je moet je voorstellen, de regisseur wilt net dat die ene vaas in beeld komt of een ander detail. Dat gaat dan aan je voorbij! Ik vind dat een heel groot probleem en daarom kan ik deze Humax niet kopen. Ik ga toch zeker geen beeld wegknippen bij een 1920x1080 uitzending om die randen weg te werken. :X

Het ligt echt niet aan Ziggo maar aan Humax. De 5200c is op papier de ultieme interactieve PVR, erg jammer. Ik weet niet of dit probleem te verhelpen is met een firmware. Jammer dat Samsung niet komt met een interactieve PVR met 2 tuners én ingebouwde HDD. Nu is er niet echt een alternatief voor de Humax, een gemiste kans.

Hier nog wat screenshots.

Humax iHDR-5050c

Zoals je kunt zien, geen probleem met 1:1 pixel mapping, het kan dus wel!

[afbeelding]

Humax iHDR-5200c

Hier is het wel een probleem, echt onacceptabel!

[afbeelding]

Wat kan Humax hier nou op zeggen? Oeps, foutje... zet overscan maar aan en deal with it. ;w
Jullie gebeden hebben dus eindelijk gehoor gekregen de "rouwrand" behoort nu tot het verleden :>

Voor mij persoonlijk maakt dit niet uit, ik gebruik liever geen 1:1 pixel mapping, aangezien je dan regelmatig geen volledig beeld hebt bij oudere programma's en bij diverse kanalen oneffenheden aan de rand van het beeld hebt staan, zoals streepjes/lijntjes.

Ik vind het wel erg fijn dat je nu tegelijk gebruik kan maken van VOD en een programma kan opnemen.

Het belangrijkste in de update vind ik echter dat het probleem met de voortijdig afgebroken opnames zou zijn opgelost, maar aangezien dit bij mij maar sporadisch gebeurde zal het afwachten zijn of dit daadwerkelijk niet meer voorkomt.

Al met al een mooie update van Humax.

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 12-06-2012 15:27 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 13:37
@Laguna: ik heb niet gebeden :P Maar ben wel heel blij dat die rand geschiedenis is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe updaten als je niet op Ziggo zit?
Ik woon in Harderwijk en heb digitale tv via xsyou.nl.
Hoe kan ik updaten? Heb op de dag dat nederland voor het eerst speelde de 5200c gekocht, maar de 1e opname mislukte al.

In het irdeto menu heb ik geen optie om te updaten. Bij installatie zie ik wel 'software opwaarderen' maar die is uitgegrijst en kan ik niet selecteren. Zo te zien dateert de software van nov 2011 (versie zhcir 1.00.17). Iemand een tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 13:37
oeps verkeerd gelezen. Excuses :)

[ Voor 183% gewijzigd door desalniettemin op 12-06-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:05:
Hoe kan ik updaten? Heb op de dag dat nederland voor het eerst speelde de 5200c gekocht, maar de 1e opname mislukte al.

In het irdeto menu heb ik geen optie om te updaten. Bij installatie zie ik wel 'software opwaarderen' maar die is uitgegrijst en kan ik niet selecteren. Zo te zien dateert de software van nov 2011 (versie zhcir 1.00.17). Iemand een tip??
Bij je kabelprovider aankloppen, dus in jouw geval xsyou. Zij zouden de update van Humax moeten krijgen die ze vervolgens op het netwerk kunnen zetten, zodat jij de update kan downloaden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:10:
[...]

Bij je kabelprovider aankloppen, dus in jouw geval xsyou. Zij zouden de update van Humax moeten krijgen die ze vervolgens op het netwerk kunnen zetten, zodat jij de update kan downloaden.
Dank je. Ik heb ze inmiddels een mail verstuurd en wacht even af. Alternatief is daarna misschien om met humax zelf contact te zoeken, maar dat is 2e optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de zwarte randen test gedaan op 2 Full-Hd plasma's.Bij de LG boven en rechts nog steeds kleine rand 2mm,bij de Panasonic alleen boven 2mm,dit in het gunstige geval zoals bij voetbal op ned1.Kijk je na VI oranje,dan is het erger en per camera standpunt verschillend.Ik krijg de indruk dat zoals wel eens is gezegd de chip niet geschikt is voor volledig HD beeld en men softwarematig heeft lopen klooien om het te compenseren.Ik heb dus ook van zoek het maar uit met je 1:1 pixel mapping,want steeds de tv in over of underscan te zetten is ook geen doen.Of te wel het is nog steeds ...
Ga nog eens kijken of ik ergens een 5050 kan lenen om het definitief op te helderen waar het aan ligt.Het kan ook zijn dat het aan de doorgifte per zender ligt,hoewel de ontvanger bij alle HD zenders 720 of 1080i aangeeft (maakt na mijn idee niks uit).Maar goed er zijn ergere dingen,maar blijft inderdaad knagen. :)
Laguna schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:12:
[...]

[...]

Jullie gebeden hebben dus eindelijk gehoor gekregen de "rouwrand" behoort nu tot het verleden :>

Voor mij persoonlijk maakt dit niet uit, ik gebruik liever geen 1:1 pixel mapping, aangezien je dan regelmatig geen volledig beeld hebt bij oudere programma's en bij diverse kanalen oneffenheden aan de rand van het beeld hebt staan, zoals streepjes/lijntjes.

Ik vind het wel erg fijn dat je nu tegelijk gebruik kan maken van VOD en een programma kan opnemen.

Het belangrijkste in de update vind ik echter dat het probleem met de voortijdig afgebroken opnames zou zijn opgelost, maar aangezien dit bij mij maar sporadisch gebeurde zal het afwachten zijn of dit daadwerkelijk niet meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:05:

Deze update's zijn toch specifiek voor het Ziggo kabelnetwerk en worden ook voor Ziggo aangepast en vrijgegeven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:25:
[...]

Deze update's zijn toch specifiek voor het Ziggo kabelnetwerk en worden ook voor Ziggo aangepast en vrijgegeven?
Heb vandaag mail ontvangen dat er via het kabelnetwerk van Harderwijk begin juli een software update komt. Zal vast hetzelfde effect hebben. of het exact dezelfde update is durf ik ook niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb de 5200 nu als vervanging van de 5050, maar waar ik me over verbaas is het volgende:

Als ik via Windows Mediaplayer contact maak met de 5200 dan kan ik sommige opgenomen programma's zonder problemen kijken op de pc, maar andere niet.

Foutmelding:
Windows Media Player cannot play the file. The Player might not support the file type or might not support the codec that was used to compress the file.

De 5200 doet toch niet verschillende codec's of filetypes gebruiken voor verschillende opnames?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

c70070540 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:07:
Ik heb de 5200 nu als vervanging van de 5050, maar waar ik me over verbaas is het volgende:

Als ik via Windows Mediaplayer contact maak met de 5200 dan kan ik sommige opgenomen programma's zonder problemen kijken op de pc, maar andere niet.

Foutmelding:
Windows Media Player cannot play the file. The Player might not support the file type or might not support the codec that was used to compress the file.

De 5200 doet toch niet verschillende codec's of filetypes gebruiken voor verschillende opnames?
Dat lijkt me wel, ik zie een duidelijk verschil tussen de HD en SD opnames als ik naar de stream-info kijk.
Je zult voor HD streams andere codecs nodig hebben dan voor SD hoewel de bestandsextensie gelijk zal zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
c70070540 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:07:

Foutmelding:

VLC speelt "alles" af.
Nooit geweten dat dit kon trouwens, met de 5200c . De 5050c is AFAIK alleen benaderbaar met FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:49:
Heb de zwarte randen test gedaan op 2 Full-Hd plasma's.Bij de LG boven en rechts nog steeds kleine rand 2mm,bij de Panasonic alleen boven 2mm,dit in het gunstige geval zoals bij voetbal op ned1.Kijk je na VI oranje,dan is het erger en per camera standpunt verschillend.Ik krijg de indruk dat zoals wel eens is gezegd de chip niet geschikt is voor volledig HD beeld en men softwarematig heeft lopen klooien om het te compenseren.Ik heb dus ook van zoek het maar uit met je 1:1 pixel mapping,want steeds de tv in over of underscan te zetten is ook geen doen.Of te wel het is nog steeds ...
Ga nog eens kijken of ik ergens een 5050 kan lenen om het definitief op te helderen waar het aan ligt.Het kan ook zijn dat het aan de doorgifte per zender ligt,hoewel de ontvanger bij alle HD zenders 720 of 1080i aangeeft (maakt na mijn idee niks uit).Maar goed er zijn ergere dingen,maar blijft inderdaad knagen. :)

[...]
Dat is volgens mij niet anders bij de 5050, het is gewoon hoe de uitzending wordt gebracht en blijkbaar willen de beelden nog wel eens afwijken per zender/programma. Darom is het gewoon altijd het prettigst kijken met overscan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Toff schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:11:
[...]

VLC speelt "alles" af.
Nooit geweten dat dit kon trouwens, met de 5200c . De 5050c is AFAIK alleen benaderbaar met FTP.
Maar ook via het network zoals dat in Mediaspeler het geval is? Ik zie het niet in de UI er bij staan zoals ik dat in Mediaspeler zie onder other libraries?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Zoals ik aangaf, "zie" ik de 5050c helemaal niet, behalve met FTP. Dit geldt ook voor VLC. WMP gebruik ik nooit, maar ik heb even geprobeerd of ik daarmee de 5050c kon toevoegen aan de libraries. Nee dus, want WMP "ziet" het apparaat ook niet, waar andere apparaten in mijn netwerk wel zichbaar zijn.
Als jij de 5200c wel ziet in je netwerk, zou je met VLC moeten kunnen afspelen vanaf de 5200c.
Als je persé WMP wilt blijven gebruiken, zal je aanvullende codecs moeten installeren. Dat is, vind ik, veel meer gedoe dan 1 player (VLC) installeren. Kan ik je ook niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Laguna schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:12:

Het is toch niet te geloven! Ik had heel deze PVR al helemaal afgeschreven en dan komen ze toch nog met een fix voor dit probleem. Nice! Ik ga 'm vandaag bestellen voor 294 euro (laagste prijs), ik vind het een smak geld maar ik denk dat hij 't waard is. Nu hopen dat de kwaliteit van de HD uitzendingen me niet tegen gaat vallen... ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:49:

Ik kan je geruststellen, die 2mm randen die je ziet ligt zoals Laguna al aangeeft aan de uitzendingen. Mijn vertrouwde Samsung decoder laat dit namelijk ook zien met overscan uit. Het is niet te vergelijken met die dikke zwarte balken waar de 5200c last van had. Maar sommige uitzendingen zijn wel keurig in 1920x1080 (met overscan uit dus 1:1 pixel mapping) Check National Geographic Channel HD maar. Daar is het meeste 1:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je na voetbal op 1 kijkt momenteel,dan is het probleem voor 99% opgelost.De Panasonic doet het nog wat beter dan LG.Het is per (HD) zender en programma op de (HD) zender ZEER verschillend.National Geographic HD is,ondanks de aanduiding HD,vaak niet wat je zou verwachten.Vaak nog randje boven of rechts 3,4 mm.
Het is dus maar net hoe er word uitgezonden of is opgenomen.Zelf bij VI oranje verschilt het per camera standpunt.We moeten net zoals met breedbeeld wachten op 1 standaard denk ik.Helaas moet je de tv steeds anders laten scannen en doet de Humax dit niet zelf.Als ik de kans krijg sluit ik de 5050 er bij aan voor verschil,dit kan nog wel even duren.Maar al het gezeur op een stokje,er is in elk geval verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Ik hem 'm binnen hoor! Ik ben er een paar uur mee bezig geweest en damn, ik ben echt onder de indruk! :) Meteen de nieuwste firmware gedownload en weg is die extra (Humax) rand bij de HD zenders. Het beeld is spatzuiver ondanks een signaalsterkte van +/- 35%. Kwaliteit is wel 100%.

Wat meteen opvalt is de ultra snelle zap snelheid, wat een verademing ten opzichte van mijn oude Samsung decoder. Heerlijk! Ik heb RTL Z nieuws opgenomen en dat ging perfect. Ook live TV pauzeren (Time Shift Recording) is geweldig!

En voor mensen die klagen over de opstartsnelheid, zet Energiebesparing in stand-by Uit en je kan instant TV kijken. Ook krijg je nu wél een klokje te zien in stand-by! Handig!

Al met al voldoet deze PVR (voor nu en ik hoop dat het zo blijft) helemaal aan mijn wensen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de top kwaliteit van de digitale radiozenders.

Ik ga niet zeggen dat ik 'm veel eerder had moeten kopen (dan had ik me gestoord aan die Humax rand) maar man o man wat ben ik blij dat ik er alsnog van kan genieten! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je van Samsung overstapt,ik had de PVR van 3 jaar geleden is de Humax een verademing.Alleen de signaal sterkte bij gebruik 2 tuners in de gaten houden.Hier ging het bij mij fout,maar na omruiling was het opgelost.Heeft wel lang geduurt voordat ik er achterkwam dat het aan de ontvanger lag.Dit probleem zie ik veel vaker voorbij komen.Succes en plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Het enige voordeel van de Samsung SMT-C7140B (B-versie/ de 500Gb versie) t.o.v. de Humax 5200C is dat de Samsung een 1080P upscaler aanboard heeft. De Humax kom niet verder dan 1080i..... Maar goed, ik ben erg te vreden met de Humax, helemaal wanneer je de problemen met de Samsung leest....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
@GANGSTERKILLER

Gefeliciteerd 8) ik zou niet meer zonder HD PVR TV willen kijken, toch wel het ideale apparaat voor digitale televisie. Vooral vergeleken met het geklooi met videobanden van vroeger ;) de dvd-recorder was daarentegen weer ideaal voor analoge televisie.

Ook erg positief dat Humax nu meer tijd steekt in de support ipv direct weer een opvolger uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
@ Onkyo2

Zal wel lukken, thanks! Gelukkig zijn die problemen voor jou opgelost. Die twee tuners werken vooralsnog prima bij mij. ;)

@ Bullet NL

Er wordt toch (nog) niks uitgezonden in 1080p en mijn Onkyo receiver kan ook upscalen naar 1080p. Maar het is een leuke optie van de Samsung SMT-C7140B. Ik had er nog aangedacht om deze PVR te kopen omdat ik destijds een alternatief zocht voor de 5200c. Maar door die vele negatieve ervaringen van gebruikers haakte ik af. Respect voor Humax dat ze toch nog de belangrijkste bugs hebben gefixt anders had ik nog steeds geen PVR gehad. Die Cisco die Ziggo levert hoef ik al helemaal niet en is zwaar overpriced als je 'm los koopt! 8)7

@ Laguna

Bedankt man! :*) Ik heb nooit een DVD of HDD recorder gehad, als ik iets wilde terugzien gebruikte ik m'n PC wel. En vroeger gebruikte ik de VHS om op te nemen! Wel een mooie tijd hoor! En wist je dat de 5200c zelfs opneemt in energiebesparende stand-by, hij krijgt blijkbaar toch nog genoeg stroom om een signaal te ontvangen. Dit had ik niet verwacht want je ziet alleen een rood lichtje branden en hij is volledig stil. En zo blijft deze PVR mij verrassen... what's next? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentb
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 07:59
Ik probeer video's van mijn nas af te spelen waar een pms 1.50 op draait (playstationmediaserver), de humax ziet em, kan browsen door folders, maar zodra je een mediabestand wilt afspelen blijft ie enkelle seconden hangen en herstart...

Iemand dezelfde problemen bemerkt met de laatste firmware ? (Die van Ziggo dus van vorige week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet gewoon mogelijk om een soort van VLC op de Humax te zetten.Altijd dat gedoe van dit format word niet ondersteund,haalt toch wel het bloed onder je nagels vandaan.Of is dit gewoon de patent-oorlog waar miljarden in omgaan?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

jeroentb schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:44:
Ik probeer video's van mijn nas af te spelen waar een pms 1.50 op draait (playstationmediaserver), de humax ziet em, kan browsen door folders, maar zodra je een mediabestand wilt afspelen blijft ie enkelle seconden hangen en herstart...

Iemand dezelfde problemen bemerkt met de laatste firmware ? (Die van Ziggo dus van vorige week)
Hoe krijg je voor elkaar dat humax je ps3 mediaserver ziet? ik bedoel meer welke handeling, opties in de menu van humax om ps3 media server (je pc eigenlijk) te zien krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:12:Het belangrijkste in de update vind ik echter dat het probleem met de voortijdig afgebroken opnames zou zijn opgelost, maar aangezien dit bij mij maar sporadisch gebeurde zal het afwachten zijn of dit daadwerkelijk niet meer voorkomt.
Gisteren een opname die niet gelukt was met als reden 'stroomonderbreking'. Klopt niet; ik zat tv te kijken tijdens de hele opname en geen onderbreking gezien. En een andere opname van 20 minuten in plaats van 70 terwijl de tijden in de gids klopten. Dit probleem is dus niet opgelost helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
ik ben van plan dit apparaat aan te schaffen.
als ik heb ophaal bij foto klein vind ik het een mooi prijsje.

Nu heb ik een vraag: aan de USB wifi dongle gebruikers, welke gebruik jij? en werkt hiermee alles naar wens?
@Stonehills van jou wil ik ook graag weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:53
Is er iemand die weet heeft van een goede DLNA MediaServer voor Windows / Linux of FreeBSD en die de formaten juist aangeleverd krijgt aan de Humax 5200C, eventueel (als nodig) met transcoding?

Heb verschillende servers geprobeerd, maar beetje wisselende (soms zelfs random) resultaten.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Welke servers heb je dan al geprobeerd?
Twonkey? Plex?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:53
Plex (die beetje random, nieuwste beta doet het iig default niet, zegt dat hij content niet kan afspelen).
Wild Media Server, geprobeerd, maar zoveel instellingen dat het vast mogelijk is, maar nog niet echt stabiel geinstalleerd gekregen.
TombMediaServer, nooit goed stabiel en werkbaar gekregen.

Twonkey ken ik nog niet, zal ik dan iig eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Je zou Tversity ook eens kunnen proberen:
http://tversity.com/

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb al veel gezocht maar ik wil t graag bevestigd hebben.

Werkt de iHDR5200c met Interactieve Televisie van Ziggo?

Humax zegt van wel, Ziggo van niet. Maar Ziggo raadt de Cisco zelf niet aan (helpdesk wordt gek van de klachten).
Ik zoek een nieuwe omdat de oude 9200 is overleden (HDD kapot, toen tuners, nu doet ie niets meer. Tijdelijk een CI+ module erin)

Werkt het ook met de WiFi dongle? (https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1106026)

Google geeft tegenstrijdige resultaten...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

F.West98 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:37:
Ik heb al veel gezocht maar ik wil t graag bevestigd hebben.

Werkt de iHDR5200c met Interactieve Televisie van Ziggo?

Humax zegt van wel, Ziggo van niet. Maar Ziggo raadt de Cisco zelf niet aan (helpdesk wordt gek van de klachten).
Ik zoek een nieuwe omdat de oude 9200 is overleden (HDD kapot, toen tuners, nu doet ie niets meer. Tijdelijk een CI+ module erin)

Werkt het ook met de WiFi dongle? (https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1106026)

Google geeft tegenstrijdige resultaten...
Ja, sinds de update van december (??) werkt Interactieve TV (TV Portal) van Ziggo op de 5200c.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Tourniquet schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:35:
[...]

Ja, sinds de update van december (??) werkt Interactieve TV (TV Portal) van Ziggo op de 5200c.
Bedankt, inmiddels besteld, ervaring laat ik hier nog wel weten voor anderen

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ziggo heeft de meest recente firmware voor de 5200 en 5100 van het netwerk gehaald. Er zouden problemen mee zijn, o.a. buienradar en scrollen en itv zou vaak niet werken.

bron Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Tourniquet schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:35:
[...]

Inderdaad, werkt prima. Geen problemen mee.
Alleen jammer dat je voor de commerciële zenders allemaal moet betalen. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik overschakel naar een andere zender (humax 5200C) valt het geluid via de optische
uitgang uit wanneer ik dan wat aan de kabel rommel speelt het weer.
Heb al een nieuwe optische kabel gekocht maar het probleem blijft.
Heeft iemand last van dezelfde storing of weet iemand waardoor dit wordt veroorzaakt en hoe op te lossen?
BVD
Karel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 20:17
Hoe groot is de kans dat ik iets kan zien van een DVD in een USB-DVD-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 20:17
Enig idee wanner Caiway --naast de software updates-- het TV Portal ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
IkWilbert schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:46:
Ziggo heeft de meest recente firmware voor de 5200 en 5100 van het netwerk gehaald. Er zouden problemen mee zijn, o.a. buienradar en scrollen en itv zou vaak niet werken.

bron Ziggo
Dan kan je dus geen gebruik maken van de interactieve eigenschappen?
Vreemd, je zou eigenlijk zelf de keuze moeten kunnen maken, of je de fouten voor lief neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Toff schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:08:
[...]

Dan kan je dus geen gebruik maken van de interactieve eigenschappen?
Vreemd, je zou eigenlijk zelf de keuze moeten kunnen maken, of je de fouten voor lief neemt.
Nee, ITV is nog steeds beschikbaar, het gaat hier om de update van zo'n 3 weken geleden (ITV is december jl. beschikbaar gekomen middels een update).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt,tv portal zit momenteel in een behoorlijke dip.Traag,scrollen wil niet,buienradar werkt niet.Toch vreemd dat ze nu alles in de soep hebben,vorige week werkte het nog prima.Aangezien je nu geen aankopen kan doen zal Ziggo-Humax dit snel oplossen.(hoop ik).Als Ziggo geld misloopt gaan ze vast wel hun best doen en rennend achter het probleem aan :)
IkWilbert schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:46:

bron Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nu een nieuwe tv maar loop tegen iets heel irritants aan. Vroeger had bij HD en SD beeld dat ik geluid dmv volumeregeling van de Humax allemaal gelijk was maar nu is verschil bij radio HD, SD kanalen zo groot en moet nu per appaeraat regelen. De volumeregeling met HD werkt nu helemaal niet meer en SD kanelen zijn zo zacht. Misschien komt het omdat die op de audioreturn zit. Ik heb alle andere HDMI kabel ertussen gedaan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Mich007 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:53:
[...]

Inderdaad, werkt prima. Geen problemen mee.
Alleen jammer dat je voor de commerciële zenders allemaal moet betalen. Maar dat terzijde.
Ja vrij kansloos van de commerciëlen, uitzending gemist behoort gewoon gratis te zijn. Het slaat toch nergens op dat het via de website gratis is en je er op je tv voor moet betalen, belachelijk.
itsalex schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:54:
Ik heb nu een nieuwe tv maar loop tegen iets heel irritants aan. Vroeger had bij HD en SD beeld dat ik geluid dmv volumeregeling van de Humax allemaal gelijk was maar nu is verschil bij radio HD, SD kanalen zo groot en moet nu per appaeraat regelen. De volumeregeling met HD werkt nu helemaal niet meer en SD kanelen zijn zo zacht. Misschien komt het omdat die op de audioreturn zit. Ik heb alle andere HDMI kabel ertussen gedaan.
Ik heb geen problemen met verschillende volumes, maar ik heb dan ook alleen een HMDI kabel van de Humax naar m'n versterker lopen. De volumeregeling bij HD werkt niet omdat je bij een Dolby Digital stream het volume pas kan aanpassen nadat het gedecodeerd is en dat doet de Humax niet, maar je tv of je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 01:42
Ik heb het hier ook bij de 5050c en een Logitech Z5500. Uitzendingen met DD (vnml de HD zenders) moet ik het volume harder voor zetten op de Z5500, uitzendingen met gewoon stereo moet ik het volume zachter voor zetten. Oplossing is gewoon het volume van de Humax op zo'n 60% zetten, op die manier is de output van SD en HD ongeveer hetzelfde qua geluid. Vervolgens trek je de volumeregeling op de Z5500 wat hoger en is er geen probleem meer.
Enige nadeel is dus dat de volumeregeling van de Humax onbruikbaar wordt en je steeds over moet schakelen naar de audio-functie van de afstandsbediening. Als dit een onmogelijke opgave is, kan je in de voorkeuren instellen dat je standaard alleen PCM-audio wilt hebben, dan krijg je nml geen DD-signaal meer uit je Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Op dit moment twijfel ik nog tussen een 5200C, een goedkoper model, of een HTPC.
Ik zat er aan te denken om een HTPC te bouwen met TV-kaart erin. Dan heb je denk ik meer dan een 5200C, of zie ik dat fout? Uiteraard lijkt me de 5200C een stuk makkelijker in gebruik. (Op afstandsbediening drukken en je kan digitale televisie kijken. Met een HTPC moet je eerst een programma opstarten zodat je TV kan kijken.

Ik heb thuisserver staan, waarop ik ook het één en ander kan opnemen als ik een TV-kaart zou kopen. Ik kan natuurlijk ook een goedkope variant van een Humax nemen voor bij m'n televisie, en dan de server laten opnemen wanneer nodig.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwa navigeren met de pijltoetsen, heb ik net de tip op Ziggo forum gelezen:Energiebesparing aanzetten,ontvanger uit en weer opstarten.Bij mij werkt het.Je moet het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

Sinds gister eigenaar van een 5200 en redelijk blij mee :).
Uiteraard kan het niet allemaal in één keer goed gaan.
Wil graag de software updaten (is nu .17) naar de laatste versie, maar helaas is de optie grayed out.
Heb gewoon Zggo dus zou moeten werken.

Had wel gevonden dat er geen actieve opnames ed. moeten zijn en die zijn er ook nog niet.

Iemand een idee?

Dank

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@desmoqauttro: het antwoord op je vraag is enkele berichten terug al gegeven. Als je iets wil weten, loont het echt de moeite om eerst even te zoeken ;)
De laatste update is idd tijdelijk offline gehaald i.v.m. een vervelende bug wat hiermee opdoemde, wat resulteerde in het niet kunnen navigeren in VOD (hier heeft overigens niet iedereen last van, maar dit terzijde).
VOD zou overigens gewoon moeten werken, want deze functie is er in de voorlaatste update bijgekomen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

KillerBee schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:42:
@desmoqauttro: het antwoord op je vraag is enkele berichten terug al gegeven. Als je iets wil weten, loont het echt de moeite om eerst even te zoeken ;)
De laatste update is idd tijdelijk offline gehaald i.v.m. een vervelende bug wat hiermee opdoemde, wat resulteerde in het niet kunnen navigeren in VOD (hier heeft overigens niet iedereen last van, maar dit terzijde).
VOD zou overigens gewoon moeten werken, want deze functie is er in de voorlaatste update bijgekomen.
had wel gelezen maar schijnbaar gemist dat het nu tijdelijk offline is gehaald :).
Maar dan wachten we nog ffkes.

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:06:
Ik heb het hier ook bij de 5050c en een Logitech Z5500. Uitzendingen met DD (vnml de HD zenders) moet ik het volume harder voor zetten op de Z5500, uitzendingen met gewoon stereo moet ik het volume zachter voor zetten. Oplossing is gewoon het volume van de Humax op zo'n 60% zetten, op die manier is de output van SD en HD ongeveer hetzelfde qua geluid. Vervolgens trek je de volumeregeling op de Z5500 wat hoger en is er geen probleem meer.
Enige nadeel is dus dat de volumeregeling van de Humax onbruikbaar wordt en je steeds over moet schakelen naar de audio-functie van de afstandsbediening. Als dit een onmogelijke opgave is, kan je in de voorkeuren instellen dat je standaard alleen PCM-audio wilt hebben, dan krijg je nml geen DD-signaal meer uit je Humax.
Het vreemde van alles is dat mijn oude LG tv waarvan het geluid ronduit waardeloos was (maar dat laat ik even links liggen) zowel met HD als met SD was het geen probleem en geluid was via mijn Humax keurig te regelen en per zender gelijk. Ik zal anders wel zetten dat die stereo moet doorlaten qua geluid en dan los ik het wel op maar het is gewoon jammer dat dit zo slecht is uitgewerkt. Ik kijk vaak namelijk Film1 en HBO en de andere pakketten van Ziggo maar juist daar is het zo irritant. Zal wel kijken of er een workaround is. Ik gebruik namelijk veel de radiofunctie maar daar gaat het nu ook mis qua geluid (die MOET op volume 4 van Humax staan anders is het geluid zo hard en met mijn Tv functie zo zacht) terwijl dat eerst geen probleem was want als mijn versterker keurig op -40 db staat dan gaat het met mijn tv kanalen prima maar met radio is het veel te hard.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Laatst online: 16-09 21:40

zaadstra

Überprutser

Hallo,

zijn er hier ook 5200 gebruikers die bij XMS aangesloten zijn? Is er een oplossing om de firmware te updaten?
Ik heb gemaild met XMS en Humax maar dat leidt tot niets: XMS heeft geen update op het netwerk staan en heeft ook geen idee of het ooit komt, en Humax zegt dat je firmware niet anders kan updaten dan over het dvb-c netwerk, dit in tegenstelling tot wat staat in de manual, dat de firmware ook op de website beschikbaar is.

Ik kan nu niet naar de nieuwste firmware gaan, en interactief spul als Buienradar e.d. zit er ook niet in.

Ervaringen? Ook van gebruikers bij andere providers waar de update niet beschikbaar is? Wat verpest ik als ik de update bij een Ziggo-kennis er op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Laatst online: 23-06 14:47
Hoelang duurt het opstarten van de humax bij jullie? Ik heb de energie spaarstand uit maar het duurt echt nog heel lang voordat er iets op mn tv verschijnt, denk dta het ruim 1 minuut duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
zaadstra schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:20:
Hallo,

zijn er hier ook 5200 gebruikers die bij XMS aangesloten zijn? Is er een oplossing om de firmware te updaten?
Ik heb gemaild met XMS en Humax maar dat leidt tot niets: XMS heeft geen update op het netwerk staan en heeft ook geen idee of het ooit komt, en Humax zegt dat je firmware niet anders kan updaten dan over het dvb-c netwerk, dit in tegenstelling tot wat staat in de manual, dat de firmware ook op de website beschikbaar is.

Ik kan nu niet naar de nieuwste firmware gaan, en interactief spul als Buienradar e.d. zit er ook niet in.

Ervaringen? Ook van gebruikers bij andere providers waar de update niet beschikbaar is? Wat verpest ik als ik de update bij een Ziggo-kennis er op zet?
Ik denk niet dat je echt iets zou verpesten wanneer het je zou lukken te upgraden aan een Ziggo aansluiting, maar je zult er ook niet veel mee bereiken. Dat "interactief spul" moet namelijk ook door je provider aangeboden worden: alleen een firmware upgrade is niet genoeg.
Ik zelf zou er niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
DarkSim1986 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:00:
Hoelang duurt het opstarten van de humax bij jullie? Ik heb de energie spaarstand uit maar het duurt echt nog heel lang voordat er iets op mn tv verschijnt, denk dta het ruim 1 minuut duurt
5, max 10 seconde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 01:42
zaadstra schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:20:
Hallo,

Je kunt gewoon upgraden, vraag is alleen in hoeverre je de interactieve functies kunt gebruiken, als die zijn gebonden aan Ziggo heb je er vrij weinig aan.

Laatst de PVR9100C van mijn ouders die bij KabelNoord zitten even aan mijn Ziggo aansluiting gehangen. KabelNoord geeft geen firmware support voor de PVR9100C, Ziggo wel. Na het updaten de boel allemaal opnieuw ingesteld bij mijn ouders, maar mooi niet meer de bekende bugs van dat ding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Laatst online: 23-06 14:47
Mich007 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:24:
[...]

5, max 10 seconde denk ik.
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
De humax 5200 is uitgerust met 2 tuners, maar als ik op maandag bv 2 programma's achter elkaar op wil nemen met een uitloop van 5 minuten krijg ik een opnameconflict. Is dit op te lossen met een instellingsaanpassing?

Ik weet van vrienden dat het met de 5050 wel kan nl.

Ik wil dagelijks om 8 uu iets opnemen en dan iedere maandag ook om half 9 met een begin en einduitloop van 5 minuten. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Twee opnames tegelijkertijd zou op zich nog geen conflict moeten opleveren.
Maar wel als je daarnaast nog naar een derde zender wil kijken die niet in dezelfde groep zit als één van de twee opnames.
Een oplossing kan zijn handmatig de uitlooptijden zo aanpassen dat er geen overlap meer is.
Dit alles geldt voor de 5050 (die ik zelf heb), maar volgens mij is er in dit opzicht geen verschil tussen de twee apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig deze update,het probleem met overscan en randen is alleen maar weer erger geworden.Hulde voor Humax en ziggo.Hoe krijgen jullie het in godsnaam voor elkaar. :'(

Update die gister op het net stond regio groningen:ZHCIR 1.00.24

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

De nieuwe software update versie 1.00.24 voor de HUMAX IHDR-5200C is nu beschikbaar op het Ziggo netwerk.

De belangrijkste aanpassingen uit sw-versie 1.00.23 zijn ook verwerkt in sw-versie 1.00.24. Daarnaast is in versie 1.00.24 het navigatie-issue voor de Ziggo TV-Portal gecorrigeerd.

Onderstaand een overzicht van de belangrijkste aanpassingen:
- correctie afbrekende opnames
- wegvallen buitenste beeldrand HD-weergave gecorrigeerd
- bekijken van Video On Demand programma's via de TV-Portal tijdens opnemen is nu mogelijk
- waarschuwing wanneer twee opnames elkaar overlappen
- navigatie Ziggo TV-Portal gecorrigeerd
Bron: myhumax.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
- navigatie Ziggo TV-Portal gecorrigeerd
Eindelijk, het zou eens tijd worden zeg!

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Staat hij op de ecomodus?
(Menu > Instellingen > Systeem > Energiebeheer > Energiebesparing in stand-by op uit zetten.)

Gister geüpdate naar ZHCIR 1.00.24 (van 24 juli) en als ik hem nu aanzet begint hij met een scherm voor de USB stick (wat ik wil doen: video, foto, kopiëren, e.d.).USB stick zit er eigenlijk altijd in vanwege de filmpjes voor mijn dochter.

En de TV Portal geeft nu foutmelding "iTV-004", niet beschikbaar. En dat werkte eerst wel gewoon.

[ Voor 60% gewijzigd door MrSleeves op 22-08-2012 19:20 ]

Verwijderd

Foutmelding TV Portal: even van stroom af opstarten,fabrieksinstellingen en opnieuw instellen moet het werken.Misschien stapje teveel(van stroom af) maar voor de zekerheid.

Betreft mijn opmerking,over overscan en randen,moet ik mij even excuseren.De 5200 is misschien een soort brommer die je even moet inrijden,want geen probleem meer bij GOEDE HD doorgave.Mijn opmerking over deze update klopt dus niet.

Het hangt gewoon van de doorgifte van de zender af en de camera's die worden gebruikt bij opname programma, hier zit vaak het probleem.
Wat wel fijn zou zijn,dat de ontvanger bij uitzendingen die niet HD zijn het beeld aanpast,zodat de rand rondom automatisch weggewerkt word.

Ik wou het verschil met de 5050 testen,helaas geen uitgepakt model in de winkel (showmodel).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 21:43 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:37:
Foutmelding TV Portal: even van stroom af opstarten,fabrieksinstellingen en opnieuw instellen moet het werken.Misschien stapje teveel(van stroom af) maar voor de zekerheid.
Fabrieksinstellingen betekent ook weer opnieuw alle favorieten instellen volgens mij. Zit ik niet op te wachten eigenlijk.

Verwijderd

Ja dat klopt.Vandaar dat ik ook geen favos in stel want soms komt het voor dat je na fabrieksinstellingen terug moet.Het zou mooi zijn dat hier ook een vinkje komt net zoals bij formatteren harde schijf,dan kan je kiezen of het verwijderd moet worden of niet.
Ik denk dat LAN configureren wel volstaat.(kopje internetinstellingen) succes.
MrSleeves schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:50:
[...]

Fabrieksinstellingen betekent ook weer opnieuw alle favorieten instellen volgens mij. Zit ik niet op te wachten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
MrSleeves schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:50:
Dan zal je het zonder portal moeten blijven doen waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
Ik heb even de laatste 2 bladzijdes van dit topic gelezen maar het is me niet helemaal duidelijk geworden of je nou wel of niet gebruik kan maken van interactieve diensten van ziggo. Ik gebruik nu IPTV van XMS maar dat is een drama en zou graag weer teruggaan naar Ziggo icm uitzending gemist. De on demand films lijken me ook een leuke optie, maar gaat dit ondertussen werken op de humax? Een paar maanden geleden zou dit eraan komen met een firmware update, dat is alles wat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Malt007 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:30:
Ik heb even de laatste 2 bladzijdes van dit topic gelezen maar het is me niet helemaal duidelijk geworden of je nou wel of niet gebruik kan maken van interactieve diensten van ziggo. Ik gebruik nu IPTV van XMS maar dat is een drama en zou graag weer teruggaan naar Ziggo icm uitzending gemist. De on demand films lijken me ook een leuke optie, maar gaat dit ondertussen werken op de humax? Een paar maanden geleden zou dit eraan komen met een firmware update, dat is alles wat ik weet.
Ja dit werkt, even laatste firmware downloaden en dan kun je hier gebruik van maken via utp of met wireless adapter in de humax. VOD is nu nog beta men verwacht eind deze maand officieel live te gaan met een nieuwe firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
IkWilbert schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:39:
[...]

Ja dit werkt, even laatste firmware downloaden en dan kun je hier gebruik van maken via utp of met wireless adapter in de humax. VOD is nu nog beta men verwacht eind deze maand officieel live te gaan met een nieuwe firmware update.
Werkt dit alleen met een internet aansluiting (van Ziggo)? Hoopte/dacht dat dit gewoon via de kabel werd meegezonden. Ik wilde alleen televisie van Ziggo nemen en internet via glasvezel houden, gaat het dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Malt007 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:47:
[...]

Werkt dit alleen met een internet aansluiting (van Ziggo)? Hoopte/dacht dat dit gewoon via de kabel werd meegezonden. Ik wilde alleen televisie van Ziggo nemen en internet via glasvezel houden, gaat het dan werken?
Ja dit gaat prima werken, je hoeft namelijk geen internet van ziggo te hebben. Ik gebruik hiervoor mijn glasverbinding van concepts. Je moet je digitale tv van ziggo hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 18-09-2012 15:40 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Toff schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 02:46:
[...]

Dan zal je het zonder portal moeten blijven doen waarschijnlijk...
Toch maar gereset vanavond (en m'n favorieten teruggezet) en dat lostte het probleem dus wel op.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste