NickThissen schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:53:
Ik denk dat bram bedoelde dat je ook een muis kan gebruiken voor de console. Persoonlijk vind ik dat absoluut niet fijn werken. Ten eerste zit ik niet aan een bureau als ik op mijn xbox speel (en die muis naast me op de bank neerleggen of op m'n schoot ofzo werkt totaal niet), en ten tweede voelt het nog steeds niet als een muis. Het voelt vreemd aan, en je hebt nog steeds last van de aim assist (die kun je op de xbox niet uitzetten geloof ik?) die nu alleen maar tegen werkt en niet meer helpt.
De voordelen die een console heeft (voor MW2) zijn natuurlijk het feit dat er vrijwel geen cheaters zijn en dat het matchmaking beter werkt. Ook vind ik het soms leuker dat het wat langzamer gaat. Bij een PC hoef je je hoofd maar om een hoekje te steken en als er toevallig iemand in die richting kijkt is het boem headshot dood. Op de console is het realistischer, men moet eerst mikken, en het gaat allemaal niet zo snel.
Grote nadeel aan de console is voor mij gewoon het feit dat ik niet lekker kan spelen met de controller. Niet alleen het mikken maar ook het lopen werkt niet lekker, ik ben veel minder bewust van mn omgeving omdat je bijna niet snel om je heen kan kijken (ik krijg dan een soort van tunnelvisie zeg maar recht voor me, en mensen die naast me lopen ren ik soms gewoon voorbij xD). Vandaar dat ik weer terug naar de PC gestapt ben.
Godver net een heel verhaal zitten tikken, loopt Chrome vast.
Samengevat: ik doelde inderdaad op de besturing. PC heeft absoluut betere graphics, maar mensen moeten eens stoppen de muis-toetsenbord combi een voordeel van de PC te noemen, aangezien deze optie er ook allang voor de console is. Beter nog zelfs: een analoge stick om mee te lopen, geniaal.
Ik gebruik de FnS, en na enige tweaking geeft deze gewoon een volledige pixelprecieze PC feeling, helemaal met de nieuwe firmware. Kussen ligt naast me op de bank, met daarop de muispad, en dit werkt voor mij fantastisch. Sowieso wegen betere graphics voor mij minder zwaar dan lekker op de bank gamen op een 42 inch scherm over een 5.1 systeem.
Ik ben overigens absoluut geen console fanboy, aangezien ik ongeveer 20 jaar met heel veel plezier op de PC heb gespeeld (vnl. SP, dat dan weer wel). Echter zie ik buiten de graphics om, nog maar weinig voordelen. Dedicated servers dan, in het geval van Black Ops, maar dan houdt het al snel op. En dit zal er in de toekomst helaas niet beter op worden ben ik bang.