R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
@Bonbridge: mooie felle kleuren. De lucht vind ik wat minder mooi, maar dat kan ook aan mijn TN scherm liggen.
@HMJ: welke settings heb je gebruikt voor deze foto? Het lijkt me dat zo'n trage sluitertijd al snel voor overbelichting zorgt... Hoge aperture?Leuk hoe de politie auto geblurred is, maar de fietser niet.
Hierbij twee foto's van de Rabobank in Utrecht. De eerste is genomen met een Nikkor 50mm 1.8 AF (die ik moet manual focussen, want mijn D3200 kan geen AF met die lens), de tweede is genomen met een Nikkor 35mm 1.8. Op de tweede foto lijkt de er iets mis te zijn met de letter a, maar dat is volgens mij een probleem met de lampen in die letter, aangezien ik het op andere foto's in een andere hoek ook heb. NB er zit een week tussen beide foto's.

@HMJL qqua compo nette foto; alleen die wazige politiewagen doet mij niks. Op de een of andere manier werkt LE niet bij mij op klaarlichte dag
@BonBridge: Mooie strake plaat. Het wit komt mooi uit; het blauw had van mij wel iets donkerder blauw gemogen.
@Eviz: Hele gave plaat. Mooie dieptewerking en gave kleuren. Nice!
Van mij ook wat gebouwtjes:

Offices #2 @ Capelle a/d IJssel by Marcel Tuit, on Flickr
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Vervorming moet ik even naar kijken; had namelijk wel degelijk een paar rechte lijnen te pakken.
Mooie kleuren trouwens in je foto:)
[ Voor 10% gewijzigd door Cobiwan op 09-11-2013 09:45 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Je kan perspectief correctie toepassen, ik denk dat dat een hoop oplost in je eerste foto, doordat je schuin omhoog fotografeert krijg je het effect dat het gebouw omhoog taps toeloopt.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
@Sj44k13: Opzich goede foto's. De eerste spreek mij wel meer aan dan de tweede, het gebouw op de voorgrond stoort me daar toch wel. De eerst had ik toch proberen recht te trekken denk ik.
@Marceltuit: Ik weet niet of het mogelijk was in dit geval maar ik zou zelf toch een stapje meer naar links hebben gezet denk ik. Desalniettemin een mooie plaat.
Nu eentje van mij. Ik heb deze gemaakt tijdens Glow 2013
Het gebouw het De Regent als ik me niet vergis.

IMG_1721 by Koenvt, on Flickr
Jou plaat is best nice. Mooie vlakverdeling, gaaf standpunt. Enige waar ik over twijfel is de kleuren; twijfel een beetje of ik ze 'mooi' of 'vies' vind
http://idreamz.nl/fileshu...11-14%20at%2012.09.06.png
[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 17-03-2014 21:16 . Reden: Plaatje werkt niet meer zonder wachtwoord ]
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
@Gdzr en JP_S: Ik zal eens even een black&white maken. Bij deze:

IMG_1721-2 by Koenvt, on Flickr
Persoonlijk moet ik er een beetje aan wennen. Ik ben er nog niet uit welke ik mooier vind, kleur of zwart-wit.

EDIT: En als ik dan toch bezig ben, nog maar een variant. Bij deze alleen de kleurtemperatuur wat aangepast.

IMG_1721-3 by Koenvt, on Flickr
Tot nu toe heeft deze laatste mijn voorkeur.
[ Voor 71% gewijzigd door Kremx op 14-11-2013 14:15 ]
Ah ok, nu kan ik wat met je opmerking. Heb je zeker wel een puntKremx schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:56:
@Marceltuit: Tuurlijk mag dat! Het lijkt nu op de foto alsof je een klein beetje rechts van het midden van het riviertje staat. Helemaal centraal was misschien mooier geweest.
@Gdzr en JP_S: Ik zal eens even een black&white maken. Bij deze:
[afbeelding]
IMG_1721-2 by Koenvt, on Flickr
Persoonlijk moet ik er een beetje aan wennen. Ik ben er nog niet uit welke ik mooier vind, kleur of zwart-wit.
EDIT: En als ik dan toch bezig ben, nog maar een variant. Bij deze alleen de kleurtemperatuur wat aangepast.
[afbeelding]
IMG_1721-3 by Koenvt, on Flickr
Tot nu toe heeft deze laatste mijn voorkeur.
Je aangepaste kleurenversie is stukken beter imo !
@Gdzr: Je eigen z/w versie vind ik mooi! Die daarvoor was me iets te licht, nu komen bijv de ramen er veel beter uit!
Hier eentje van mij uit HK. Wel beetje valsgespeeld, want ik heb dezelfde foto al een paar jaar eerder gemaakt. Maar nu een daytime versie

Into the Sky Pt 2 by Sjekster, on Flickr
Nog 2 uit HK:

Into the Clouds by Sjekster, on Flickr

Repetition by Sjekster, on Flickr
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Tell me what you think!

[ Voor 20% gewijzigd door Gdzr op 24-01-2014 12:10 ]
Daar ben ik ook geweest! De eerste twee zijn het best vind ik. Jammer dat de weg er op staat bij foto 1. Ik zie liever een cleane foto zonder die drukte.
De tweede foto is mijn favoriet. Qua bewerking had hij nog iets meer kunnen poppen vind ik. Volgensmij staat de clarity vrij hoog of lijkt dat maar? Als je die iets omlaag schroeft en de kleuren nog iets sterker maakt wordt hij denk ik nog fijner.
@ Gdzr,
Nice! Foto 1 had ik persoonlijk wel anders genomen. Je zit wel heel dicht op de tafel waardoor je niet heel lekker meer wegkijkt en de tafel meer een obstakel wordt. Het rechterdeel is lekker clean maar hij wordt wat druk aan de linkerkant.
Foto 2 vind ik wel nice! Leuke lijnen en fijne houtkleuren.

Valencia streets by Merijn Geurts, on Flickr

Palm Garden by Merijn Geurts, on Flickr

_MG_8143 by Merijn Geurts, on Flickr

Jin Mao Tower vs. World Financial Center by Merijn Geurts, on Flickr

World Financial Center Shanghai by Merijn Geurts, on Flickr
Net als 2 overigens
@gdzr: nummer 2 is wel mooi, alleen dat wit in het dak vind ik wat minder geslaagd. past niet zo bij de bruine kleuren van de trap.
@Bonbridge": Mooie serie, ben het eens wat betreft nummer 3. Contrast had wel iets hoger mogen zijn imo.
Van mij ook eentje, eentje uit Den Haag. Tevens mijn eerste probeersel met LR-Enfuse... was helaas wel nodig om meerdere belichtingen te blenden vanwege dat lichte gebouw rechts...

Skyscrapers @ The Hague by Marcel Tuit, on Flickr
[ Voor 6% gewijzigd door Polariteit op 02-02-2014 16:36 ]
Vind 'm interessant met die reflectie op de voorgrond, goed gezien!marceltuit schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:35:
Van mij ook eentje, eentje uit Den Haag. Tevens mijn eerste probeersel met LR-Enfuse... was helaas wel nodig om meerdere belichtingen te blenden vanwege dat lichte gebouw rechts...
[afbeelding]
Skyscrapers @ The Hague by Marcel Tuit, on Flickr
Met een andere kadering en een wat lichtere lucht zou 'ie naar mijn mening nog iets sterker zijn.
Je minder lichtere lucht vind ik wat minder geslaagd; is voor mij te licht
Vanmiddag even een poging gedaan met het volgende resultaat

Groningen by Robbin09, on Flickr

Groningen by Robbin09, on Flickr
En hier probeerde ik een oude look te creëren

fietsoud by Robbin09, on Flickr
Kritiek is altijd welkom. Wat ik me nog afvraag, is er bij de foto's in dit topic ook nog veel nabewerking gedaan? Ik heb hier enkel een beetje met exposure/contrast lopen schuiven.
Of je legt je focus op de fiest, of je legt het op de mooie achtergrond.
Naar mijn persoonlijke mening zou deze foto beter tot zijn recht komen als je net achter de paal was gaan staan en dan iets meer naar links gekeken had (zodat ook de auto's nog wegvielen)
@ Robbin90, Dit past meer in het straat en snapfotografie topic.

Pillars by Merijn Geurts, on Flickr
De derde vind ik qua bewerking niks... maar dat is persoonlijk.
@BonBridge: zelfde opmerking als McDronks over het muurtje, moet zeggen dat ik nu een paar weken later mijzelf ook stoor aan het muurtje
Jou plaat is best straks qua belijning. Ik vind alleen de belichting niet zo spannend.
Anoniem: 483607
@Sjekster: die 2e vind ik het mooist. die eerste lijkt wat rommelig.
@Gdzr: Niet echt wat toe te voegen op het commentaar van Bonbridge.
@Bonbridge: Die derde is erg mooi! De andere zijn ook zeker niet verkeerd
@marceltuit: Mooi die spiegeling in het water. Heb m'n twijfels over de kleur.
@Robbin90: Vind de eerste nog wel aardig, maar bij die tweede heb ik eerder het idee dat het om de fiets en de lantaarnpaal gaat dan om architectuur.
@Bonbridge: Leuk detail. Zijn dit meerdere belichtingen of gewoon de boel opgetrokken in LR oid?
Gisteren maar eens op de fiets gestapt en beland in een of ander gehucht

Dan had ik moeten wachten tot de zon onder was, maar had dan ook een andere foto opgeleverd.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 483607 op 18-03-2014 17:17 ]
@Robbin90: De eerste foto vind ik niet zo spannend. Op de één of andere manier staat er te weinig op in de breedte. De tweede foto werkt echt veel beter, doordat hij vanaf de andere kant van het water is genomen, waardoor je wat verder van de huizen af staat. Verder voegt de fiets en lantaarnpaal wat extra diepte toe aan de foto. Ook ogen de kleuren wat natuurlijker in de tweede foto. De oude look versie van de tweede foto werkt ook best goed. Qua achtergrond werkt de gewone kleurenversie beter, maar de fiets is weer leuker op de oude look versie.
@Bonbridge: Ik zou zelf iets verder van het gebouw af gaan staan, zodat je iets meer van de ramen (of zijn dat geen ramen?) zou zien en je wat meer contrast krijgt. Nou zitten die lijnen wel heel dicht op elkaar, waardoor het wat druk wordt en wat contrast mist. Misschien dat beetje clarity toevoegen in Lightroom de foto goed zou doen.
@HMJ: leuk kerkje en mooi scherp. Vind dat groothoek perspectief vaak erg goed werken met architectuur, zoals hier ook. Misschien de rechter onder- en bovenhoeken iets lichter maken alleen.
Poydras Center (achtergrond) en The Whitney Wyndham Hotel (voorgrond) aan Poydras Street, New Orleans:

Joseph's Coat (naam van de vleugel van dit gebouw) in Ringling Museum Sarasota, Florida:

Wenteltrap in The Dali Museum, St. Petersburg, Florida:

Zelfde wenteltrap van onderaf gezien:

@HMJ: mooie sfeer op je foto. Aan de ene kant het hoopgevende licht, aan de andere kant precies het tegenovergestelde
Het nieuwe gebouw bij de bushalte jaarbeurs Utrecht, terwijl de wereld bijna aan het vergaan was

Heb trouwens die eerste foto van mij nu iets meer recht getrokken in Photoshop. Als ik hem nog verder recht trek ziet de onderkant van de foto er heel raar uit, dan krijg je hele platte auto's.

hmm gezien de verkeerslichten zou ik die lantaarnpalen gewoon laten staan denk ikSj44k13 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:23:
.... en als ik verder naar achter liep kwamen er 3 lantarenpalen in beeld. Heb er al een weg moeten poetsen.
@ Kid jansen, Ik vind deze behoorlijk als een snapshot overkomen. Ik vind dat architectuur juist heel clean moet zijn. Elke lijn moet ergens voor staan.
Hier ook weer eentje van mij, ik heb er straks wel meer maar die gooi ik wel op mijn flickr.

Aan de ene kant snap ik je punt wel, aan de andere kant ook weer niet. Ik vind jouw foto bijvoorbeeld wel een leuke foto (heeft iets weg van een vissengraat), maar het is wel heel erg abstract. Ik vond zelf bij die eerste foto van mij het totaalplaatje wel leuk, omdat dat vrij moderne gebouw bijna om dat oude gebouw heen gebouwd is.
Die eerste van Kid is idd behoorlijk snapshot: paal midden in beeld, veel perspectief vertekening, geen bijzonder licht, halve auto in beeld, etc. Andere 3 vind ik wel goed. Abstracte perspectieven gevonden binnen het gebouw. Wel zijn de schaduwen wat 'smerig' en is het allemaal net niet symmetrisch.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
@Bonbridge: lekker abstract die eerste (wat ia het eigenlijk?) en mooi licht bij de tweede.Universal Creations schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:09:
Erg mooie plaat Bonbridge.
Ik ben laatst in Berlijn geweest:

@Bonbridge: Mooi uitgevoerd! Weinig op aan te merken, misschien alleen dat het gelige iets naar het groen neigt.
@Bonbridge: Mooi, maar ik weet niet of de sunbursts wel wat toevoegen.
@Kid Jansen: Perspectief helt vervelend achterover. Flets. Auto rechts niet mooi aangesneden.
@Sj44k13: Mooi, maar wel krap bovenin. Toning is lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door Mercarra op 17-02-2015 21:25 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Ik fotografeer met name de verschillende lagen/functies van een gebouw. Voor de meeste mensen is dit visueel niet zo aantrekkelijk, maar voor iemand uit de architectuur weer wel

Ik vind het compositioneel niet zo fraai dat onderaan het zwarte object is aangesneden en dat er een belangrijke horizontale lijn precies door het midden van het beeld loopt. Ook mogen de zwarten wel iets donkerder naar mijn smaak.leonvw schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:38:
Vette foto's komen hier voorbij!
[afbeelding]_MG_7175 by leonvanwoerkom, on Flickr
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
@Kid Jansen de compositie spreekt mij niet zoveel aan. de lantaarnpaal en de auto's doen afbreuk aan de foto. Niet dat jij er wat aan kan doen, maar t is gewoon niet bijzonder.
@Bonbridge had misschien nog iets meer contrast kunnen gebruiken maar verder prima. verder niet zo heel spannend.De rule of thirds foto is ook erg goed. vult het hele frame.
@Sj44k13 die eerste met die koepel is gaaf, de rest doet mij weinig. doorsnee toeristenkiekjes
@2Mercarra die eerste vind ik het sterkste qua compositie, de ongeving, de mensen het contrast, niets meer aan doen
hier wat foto's van mij. de eerste twee zijn gemaakt in groningen de 3e in den haag (centraal station)

ora et labora
@mrc4nl: mooije lijnen en kleuren. Vind het prima foto's allemaal.
Deze gister geschoten

Gepassioneerd Landschapsfotograaf
@adros: wow! Het onderwerp helpt natuurlijk ook wel
@mrc: de 3e vind ik spijtig van 't perspectief. Voor mij is de tweede foto wel goed (de 1e is dan weer te druk voor mij).
Zelf nog eens mijn 40d bovengehaald en in de thuisstad een paar foto's gemaakt van de stadshal hier. Deed me beseffen dat ik dringend lensprofielen moet vinden gezien de vervorming op 10mm (op crop).

@adros: Hellevoetsluis? Eerste reactie was de Antillen, maar de stukjes aan de zijkanten van de foto verraden dat dat niet het geval is
Ik denk wel dat ik de lucht er voor een groot deel afgecropt zou hebben en de zijkanten ook. Twee zaken die ik het onderwerp afleiden. Dan hou je een rijtje huisjes over met een vage weerspiegeling in het water.
@moozzuzz: Waarom in het ZW (een witbalans-easy-way-out wellicht?)? Ik vind ZW en architectuur niet direct bij elkaar passen.
De laatste waarbij oud en nieuw naast/door elkaar goed te zien zijn vind ik dan nog wel de mooiste.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
ik vind die derde erg goed geslaagd, leuk idee ook om eens zwart/wit te doen
de eerste had ook geslaagd kunnen zijn als die fietslamp er niet op stond
tweede is een beetje saai
weet het niet meer
adros: prachtig! vooral die heldere kleuren.
moozzuzz: Wat een mooi gebouw. Mooie foto's!
Ik heb me vandaag ook eens een uurtje aan architectuurfotografie gewaagd (vooral uit verveling).
Het idee was vooral "de oneindige stad" in beeld te brengen. Dus foto's zonder lucht, liefst met meerdere gebouwen, veel herhaling, en geen begin of eind (bij de eerste speel ik een beetje vals, die heeft onderin wel een "begin").
De foto's zijn gemaakt vanaf het Noordereiland in Rotterdam.

[ Voor 4% gewijzigd door leendertv op 07-03-2015 18:11 ]
Ook een beetje 'oneindig':

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik beken - deze "schaapstal" (zoals het hier lokaal genoemd wordt) is wel een verrekt ding om +/- recht te krijgen (gezien er niets écht recht aan is). Ik heb al eens voorgesteld om een F&V meet in Gent te organiseren; heb een voldoende grote zolder om er nadien te crashenVishari Beduk schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:47:
@moozzuzz: eigenlijk is het valsspelen als je in zo'n mooie stad woont
De laatste is ook mijn fav van de 3. Ik heb op dit moment wel een beetje een z/w periode vrees ik. Daarenboven heb ik meer het gevoel "kleurzeker" te zijn (laptop-schermpje). In dit specifieke geval is er idd wel een uitdaging naar kleurtemperatuur (erg gelig licht "binnen" vnl doordat het exotisch hout ook erg gelig is, vs. het blauwe uurtje - die avond was de lucht knalblauw - wat ik ook al niet zo mooi vind) maar de grijze beton van de schaapstal was wel een relatief goede grijskaart, dus op zich geen onoverkomelijk probleem.BlaTieBla schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:26:
@moozzuzz: Waarom in het ZW (een witbalans-easy-way-out wellicht?)? Ik vind ZW en architectuur niet direct bij elkaar passen.
De laatste waarbij oud en nieuw naast/door elkaar goed te zien zijn vind ik dan nog wel de mooiste.
Voor mij niet saaier, maar net een verbetering doordat het strakker toont. Enige mierneukerij: rechts is er nog wat perspectiefvervorming volgens mij?leendertv schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:07:
Dan wordt het nog wat grafischer, maar ook iets saaier denk ik:
Zalig!BeefHazard schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:13:
Ook een beetje 'oneindig':
't kan niet altijd strak zijn:

[ Voor 4% gewijzigd door moozzuzz op 13-03-2015 17:08 . Reden: nog een fotootje bijgegooid ]
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Tweakers op de Graslei; ik heb mijn twijfelsmoozzuzz schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:59:
[...]
Ik heb al eens voorgesteld om een F&V meet in Gent te organiseren; heb een voldoende grote zolder om er nadien te crashen

weet het niet meer
Is inderdaad mooie fotografie oefening, alleen wel erg toeristisch.

Door welke video deze foto is geïnspireerd is mag duidelijk zijn....

ora et labora
[ Voor 31% gewijzigd door 8GUS op 13-05-2015 09:19 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
[ Voor 98% gewijzigd door 8GUS op 15-09-2015 10:02 ]
Toch vind ik je laatste plaat niet zo interessant als de voorgaande, kan alleen niet m'n vinger erop leggen waarom. Misschien minder interessant gebouw ook. Toch is die ook zeker niet onaardig.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ik wou vragen of de 2e genomen was in het instituut voor beeld en geluid in Hilversum, maar toen zag ik het al in de omschrijving staan.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
There, I fixed it for ya
En nu weer terug naar de orde van de dag:
Mooie platen Bzrk80, hele passende zwart wit omzetting ook! Waar zijn deze genomen? *Gaat spieken op 500px profielpagina*
Ook een nette plaat vanuit Rotterdam, Karsten. Ook deze werkt lekker in zwart-wit.
Aan de ene kant benieuwd hoe een long exposure versie eruit had gezien, aangezien je nu een mooie 10 stop filter hebt enzo
EDIT: Als ik de exif info op 500px bekijk, lijken het geen LE platen te zijn, Bzrk80. Heb je die lucht erin gephotoshopped, of zijn het composites van meerdere belichtingen?
[ Voor 10% gewijzigd door Sjekster op 02-06-2015 21:50 ]
ThanksSjekster schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:47:
Ook een nette plaat vanuit Rotterdam, Karsten. Ook deze werkt lekker in zwart-wit.(Het dat gebouw btw zo, De Rotterdam?).
Heb nog geen stepup ring (chinamail duurt lang) dus kon hem nog niet gebruiken op mijn kitlens en 22mm was te wijd voor deze compositie. Daarnaast was het helemaal bewolkt dus vraag me af in hoeverre het LE effect hier had gewerkt, sowieso is het voor mij even ontdekkenSjekster schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:47:
Aan de ene kant benieuwd hoe een long exposure versie eruit had gezien, aangezien je nu een mooie 10 stop filter hebt enzo. Aan de andere kant ook wel weer fijn es een normale te zien, alles lijkt een beetje LE te worden wat de klok slaat.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Mooie platen zeg! Ook erg mooi bewerkt!
Bij de tweede kreeg ik even een M.C. Escher gevoel.
Je upload van dinsdag 26 mei 2015 21:04 vind ik niet echt geslaagd.
@Mr Pingu: Dat is weer eens een ander perspectief van hoe je normaal De Rotterdam op foto's ziet.
Ik vind de bewerking wel iets te heftig. Vooral de donkere lucht vind ik een beetje apart. Dat het bij het gebouw opeens veel lichter is???
Ik ben vandaag even op zoek gegaan naar reflecties in Rotterdam:
De klok van Rotterdam Centraal:

Welk gebouw zijn ze aan het wassen?

Als je van deze foto geen hoofdpijn krijgt...

Er worden nog steeds nieuwe gebouwen uit de grond gestampt in Rotterdam:

En als je toch in de buurt bent:

[ Voor 11% gewijzigd door leendertv op 03-06-2015 16:29 ]
Die kap is erg fotogeniek. Jammer van de lucht op je laatste foto, erg grijzig.
@ Leendertv, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik ervan moet vinden
Nog twee foto's van mijn hand:

Als we dan toch in de bekende architectuurkant blijven

En de burcht, Praag heeft wat mij betreft een typisch sfeertje, vooral qua kleuren. Hier een foto die ik eerder deelde in het landschap topic die hier ook wel zou passen.
klik voor groot
offtopic: Ik zie CS veel liever van binnen dan van buiten, eerlijk gezegd. Mooie vorm, niet zo mooi materiaal. En krijg nog es trek in afhaal ook, als ik er naar kijk!RobB_W schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:15:
Toch leuk om veel ontwerpen van mijn werk (architectenbureau) hier vaak langs te zien komen, zoals bv Rotterdam CS :-)
Die kap is erg fotogeniek. Jammer van de lucht op je laatste foto, erg grijzig.
Ik hoop trouwens dat het nog heel lang duurt voor NS het scherm binnen overneemt. De rustgevende havenbeelden nu zijn ontzettend leuk, ik hoef daar geen NS commercials te zien.
Zelf ook wat geprobeerd in NYC.

Anoniem: 30965
Vervuiling viel mee. Had gewoon even de camera wat verder naar achteren moeten plaatsen.Anoniem: 30965 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:49:
Lekkere plaat. Ik vind 'm denk ik wel net te krap aan de rechterkant, maar daar zal wel vervuiling staan?
klopt. wil nog even een poging wagen zodra alle beplanting wat meer aanwezig is. Nu is het nog wel heel erg een modderpoel daar, op de paden/steigers na dan.cedras schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:51:
Wetsus, daar komen nog vele mooie platen van. Interieur is ook vrij bijzonder.
lekker gebouw en moment getrokkenAnoniem: 483607 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:19:
D'r is weer een nieuw bouwwerk uit de grond gestampt in Leeuwarden
[afbeelding]
Zie net dat er 29 augustus een open dag is. Dan maar even de binnenkant bewonderen.
klopt. al heeft moozzuzz wel gelijk, maar als ik hem recht trek wordt hij rechts nog krapper dan dat hij nu al iscedras schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:05:
Het gebouw is ook niet recht. Het golft aan alle kanten.
Zie net dat er 29 augustus een open dag is. Dan maar even de binnenkant bewonderen.
Helaas kan ik niet met die open dag. De binnenkant schijnt ook wel de moeite waard te zijn, al ben ik er liever een keer als er niemand is
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 483607 op 26-06-2015 20:37 ]
Anoniem: 172410
Ik vind dat krappe juist wel meevallen. De derderegel is losjes van kracht, maar de uitkadering rechts wordt tegelijk gespiegeld door de boom links. Dat vind ik wel mooi werken.Anoniem: 30965 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:49:
Lekkere plaat. Ik vind 'm denk ik wel net te krap aan de rechterkant, maar daar zal wel vervuiling staan?
Anoniem: 322082
@RBH: Mooie abstracte compositie, lijkt me heerlijk om daar met een camera rond te lopen.
Bij deze vond ik het rode roest mooi contrasteren met de blauwe lucht. Heb hem in Velvia geschoten (Fuji).

Verrek, ik was ook in Rodez, deze zomer.Sluw schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:07:
Mooi HMJ! Vooral hoe het licht ook naar je toe komt in de reflectie op het hout.
Bij deze vond ik het rode roest mooi contrasteren met de blauwe lucht. Heb hem in Velvia geschoten (Fuji).
[afbeelding]Musee Soulages by Licht Sluw, on Flickr
Prachtig gebouw, maar ik had grijze(re) luchten, waarmee de felle kleur van cortenstaal niet echt lekker tot zijn recht komt.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Gave plaat zo, maar ik vind de kleuren nu te heftig en heb het idee dat deze heel goed kan werken in zwart/wit.Sluw schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:07:
Mooi HMJ! Vooral hoe het licht ook naar je toe komt in de reflectie op het hout.
[afbeelding]Musee Soulages by Licht Sluw, on Flickr
Advocatus ineptias | Free Speech Online
@Ramzzz ja echt een heel mooi gebouw, had een beetje ahast dus niet naar binnen geweest helaas.
@Woutoud zwart wit werkt toch niet echt lekker in mijn probeersels. Die kleuren zijn misschien wel wat heftig ik zal de raw ook eens anders bewerken en inderdaad ie wolken... die zijn nu net zonde.
Edit: heb de kleuren een klein beetje teruggeschroefd en de wolken weggeshopt. Werkt idd beter. (vorige post aangepast).
[ Voor 16% gewijzigd door Sluw op 17-08-2015 13:46 ]
Enjoy!

Jammer bij bovenstaande foto is een beetje dat ik bijgevoegde crop niet ter plaatse heb gezien. Dat was beslist een betere compositie geweest. Nu is het toch meer een overzichtsfoto van een onderdeel van het Justitie Paleis in Brussel. Mooie foto locatie trouwens.
Iets dichter bij huis, gewoon in Amsterdam:

Kwam 'm afgelopen weekend tegen en vond 't wel opvallend; deze 'op 't scherpst v.d. snede'.
Wel jammer van dat lompe witte [P]arkeerbord.
@ehtweak: Bijzonder perspectief... Hoe heb je die gemaakt? Lijkt alsof je 'm in een spiegel gemaakt hebt maar dat is natuurlijk niet zo. Ik begrijp niet helemaal wat ik zie.
@RBH: Erg mooi plaat vind ik! Al die lijnen in andere richtingen die toch één geheel vormen.
Een paar van afgelopen zomer in Amerika, al die wolkenkrabbers nodigen enorm uit tot architectuurfotografie!

Twee wolkenkrabbers aan het water in NYC

Canadese Ambassade in Washington

Mijn persoonlijke favoriet
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Nee hoor.
Een aantal opnames van boven naar beneden en dan stitchen. isse simpel.
Volgens mij komt dit heel goed overeen met wat je in het echt ziet, als je er voor staat. Toch?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI