Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 16:13
Ik heb mijn telefoon nu sinds donderdag en ik heb het gevoel dat er iets mis is met mijn model. Als ik bijvoorbeeld foto's bekijk in 'landscape-stand' en dan tik op het scherm, dan klinkt het heel gek als ik links (aan de kant van nokia logo) tik, alsof het scherm daar iets speling heeft. Tik ik rechts dan klinkt het goed.

Heeft iedereen dit of is er iets mis met mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
Marly schreef op zondag 22 mei 2011 @ 03:18:
[...]

Natuurlijk moet je geen studie hoeven te volgen, om een smartphone te gebruiken, maar waar hier en elders vaak helemaal niet aan gedacht wordt: er zijn heel veel mensen, die niet, nu smartphones "hip" zijn, hun eerste of tweede smartphone kopen, maar misschien al hun twintigste, ook zakelijk. Deze mensen zijn aan Symbian (of Windows Mobile) gewend en stappen zonder moeite over naar het volgende model.
Voor deze mensen, die het systeem al jaren door en door kennen, is 't makkelijk, deze telefoon te bedienen.

Symbian is, wanneer je er niet aan gewend bent, idd soms omslachtig en dat iemand, die een iPhone heeft en die men, voor een review, voor een paar dagen een Symbian toestel ter beschikking stelt, geen tijd heeft, om hieraan te wennen en het dus niet gebruiksvriendelijk vindt, begrijp ik volledig, maar dan is "gebruiksvriendelijkheid" dus nog steeds een mening.

Sowieso nemen we reviews met een korreltje zout, ik ken een van de reviewers van een telecom-site, hij is 18, en schrijft al drie jaar reviews, eerst zelfs voor twee sites, maar i.v.m. school heeft hij een site moeten laten vallen, zijn vervanger daar is nu 16 en hij reviewt nu ook al twee jaar telefoons. Geen kwaad woord over deze jongens, ze doen allebei geweldig hun best, maar wat heeft iemand als bijv. mijn man, die als IT-er (systeembeheerder ziekenhuis) al ruim 20 jaar zakelijk en privé mobiele telefoons gebruikt (nog voor het GSM-tijdperk) aan de mening van deze jongens, die nu natuurlijk allebei een iPhone hebben, maar wier "eigen telefoonervaring" bestaat uit "geweldige" toestellen als de LG Cookie ? Wat weten scholieren over zaken, die een toestel geschikt of ongeschikt maken voor zakelijk gebruik ? Helemaal niets.
Ik zou het met je eens zijn als er enkele reviews zijn die erg zouden afwijken van overige E7 product reviews. Echter is dat niet het geval, je leest namelijk overal dezelfde opmerkingen. De hardware is prima, de software meh. Neemt niet weg dat de E7 prima als telefoon/smartphone kan functioneren. Maar voor het bedrag wat de E7 mag kosten blijf ik er bij dat er veel meer "smartphone" te koop is.

Daarnaast is het argument "zakelijk" al lang niet meer van toepassing, de concurentie heeft Nokia al voorbij gestreefd. Ik durf zelfs te stellen dat Android en iOS betere Exchange ondersteuning bieden dan Nokia. Overige zaken zoals de e-mail client dat nog steeds niet goed overweg kan met HTML mail. De agenda functie is nog steeds erg beknopt en geeft nog steeds de indruk dat er weinig is veranderd sinds de N95. Cloud synch mogelijkheden zijn ook vrij beperkt, ik zou niet weten waarom ik nog vast zou moeten zitten aan een PC suite of OVI suite anno 2011.

Nogmaals, de E7 voldoet prima voor het geen wat het zou moeten doen, maar voor €450 is er meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Alternator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik ben heel erg tevreden met mijn E7 _/-\o_

Geweldig:D

Is er een app die net zoals bij mijn vorige toestel (HTC Desire) gewoon internet verbinding met 1 of 2 keer klikken het internet aan of uit kan zetten

heeft iemand al zijn E7 aangesloten op de tv met de hdmi kabel?
Is het gelukt om een zelf geschoten filmpje van meer dan 3 minuten in 720p af te spelen?

Bij mij lukt dat niet, ongeveer in de helft van het filmpje blijft het hangen en zget mijn E7 dat het geheugen vol zit terwijl ik geen andere applicaties open heb staan.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 11:41
Miki schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:30:
[...]

Daarnaast is het argument "zakelijk" al lang niet meer van toepassing, de concurentie heeft Nokia al voorbij gestreefd. Ik durf zelfs te stellen dat Android en iOS betere Exchange ondersteuning bieden dan Nokia. Overige zaken zoals de e-mail client dat nog steeds niet goed overweg kan met HTML mail. De agenda functie is nog steeds erg beknopt en geeft nog steeds de indruk dat er weinig is veranderd sinds de N95. Cloud synch mogelijkheden zijn ook vrij beperkt, ik zou niet weten waarom ik nog vast zou moeten zitten aan een PC suite of OVI suite anno 2011.
Serieus, heb je het toestel zelf wel eens in handen gehad? De e-mail client kan prima overweg met HTML mail, de agenda functie is zeker wel uitgebreid sinds de N95 (o.a. ondersteuning voor meerdere agenda's) en cloud sync kan zowel via mail for exchange en ovi sync, zonder PC suite of OVI suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
pkwakman schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:11:
[...]

Serieus, heb je het toestel zelf wel eens in handen gehad? De e-mail client kan prima overweg met HTML mail, de agenda functie is zeker wel uitgebreid sinds de N95 (o.a. ondersteuning voor meerdere agenda's) en cloud sync kan zowel via mail for exchange en ovi sync, zonder PC suite of OVI suite.
Hij gaat af op ervaringen met de N97 lijkt het... Dat was gewoon een mislukking ja, dat klopt, maar de E7 is zoveel meer dan dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
pkwakman schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:11:
[...]

Serieus, heb je mijn post wel goed gelezen? Ik beweer namelijk niet dat de e-mail client helemaal geen HTML ondersteuning biedt, dat de agenda functie niet is uitgebreid nog dat cloud synchen niet mogelijk is.

Wat ik heb gezegd is:
  • ....de e-mail client dat nog steeds niet goed overweg kan met HTML mail
  • De agenda functie is nog steeds erg beknopt en geeft nog steeds de indruk dat er weinig is veranderd sinds de N95.
  • Cloud synch mogelijkheden zijn ook vrij beperkt
Blijf wel even bij de les aub.
Xmasjos schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:50:
[...]

Hij gaat af op ervaringen met de N97 lijkt het... Dat was gewoon een mislukking ja, dat klopt, maar de E7 is zoveel meer dan dat...
Gelukkig gaat het niet over de N97, want dan had ik wel wat pagina's kunnen vullen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 23-05-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Miki schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:41:
[...]

Serieus, heb je mijn post wel goed gelezen? Ik beweer namelijk niet dat de e-mail client helemaal geen HTML ondersteuning biedt, dat de agenda functie niet is uitgebreid nog dat cloud synchen niet mogelijk is.

Wat ik heb gezegd is:
....de e-mail client dat nog steeds niet goed overweg kan met HTML mail
Leg even uit wat het probleem is dan. Ik kan nou niet bepaald een fout vinden in het systeem.
Daarnaast is er meer dan 1 programma voor mail. Er zijn er meer dan 10 te vinden, waarvan 3/4 gratis is en ook bijna alles gewoon goed werkt...
De agenda functie is nog steeds erg beknopt en geeft nog steeds de indruk dat er weinig is veranderd sinds de N95.
Misschien heeft dit te maken met een agenda die al een tijd bestaat en al zeer uitgebreid is, dus die weinig meer functies nodig heeft?
Cloud synch mogelijkheden zijn ook vrij beperkt
Blijf wel even bij de les aub.

[...]

Gelukkig gaat het niet over de N97, want dan had ik wel wat pagina's kunnen vullen ;)
Cloud ben ik weinig mee bezig, dus daar weet ik niet echt wat over. Ik heb liever mijn spullen op mijn eigen hardware staan waar ik zelf de beslissingen kan maken en de HD eruit kan trekken indien nodig.

Hoelang heb je de E7 al in handen gehad? Heb je 'm al fatsoenlijk kunnen gebruiken (zeg een week achtereen...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Xmasjos schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:42:
Leg even uit wat het probleem is dan. Ik kan nou niet bepaald een fout vinden in het systeem.
Daarnaast is er meer dan 1 programma voor mail. Er zijn er meer dan 10 te vinden, waarvan 3/4 gratis is en ook bijna alles gewoon goed werkt...
De HTML wordt gerenderd door een interne browser hook en die is zoals ik al zei niet al te best in het renderen van HTML. Een iPhone, Android of WebOS smartphone kan dat out of the box wel goed.
Misschien heeft dit te maken met een agenda die al een tijd bestaat en al zeer uitgebreid is, dus die weinig meer functies nodig heeft?
Heb je echt al eens Android of iPhone toestel voor zakelijk gebruik in je handen gehad en daarmee diverse accounts gesynchroniseerd? Ze snappen in iedergeval dat wat ze leveren ook goed moet werken.
Mfe is alles behalve stabiel te noemen(Exchange server 2003, 2007?) en ook omgaan met meerdere accounts ging alles behalve goed. Synchroniseren ging een paar dagen goed en dan vanuit het niets alles in de soep.

Problemen zijn bekend bij Nokia: http://discussions.europe...-few-days-use/td-p/943983
Cloud ben ik weinig mee bezig, dus daar weet ik niet echt wat over. Ik heb liever mijn spullen op mijn eigen hardware staan waar ik zelf de beslissingen kan maken en de HD eruit kan trekken indien nodig.
Kan zijn dat jij je zaken anders prefereerd maar daardoor blijft het feit dat de mogelijkheden nog steeds beperkt zijn. Ik heb graag overal mijn gegevens zodat ik niet gebonden ben aan 1 computer maar dat is met de huidige cloud mogelijkheden erg lastig. Daarbij zijn ook simpele zaken als echte push-mail functionaliteit nog steeds ondermaats en alleen mogelijk via Mfe.
Hoelang heb je de E7 al in handen gehad? Heb je 'm al fatsoenlijk kunnen gebruiken (zeg een week achtereen...)?
Gezien het bovenstaande lijkt ervaring duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Laatst online: 20-09 11:41
Miki schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:59:
[...]

De HTML wordt gerenderd door een interne browser hook en die is zoals ik al zei niet al te best in het renderen van HTML. Een iPhone, Android of WebOS smartphone kan dat out of the box wel goed.
De interne browser heeft problemen met webpagina's van meerdere megabytes en grote hoeveelheid javascript. Mag ik vragen op welke nieuwsbrieven jij bent geabonneerd dat dit problemen kan geven voor de nokia webbrowser?
Heb je echt al eens Android of iPhone toestel voor zakelijk gebruik in je handen gehad en daarmee diverse accounts gesynchroniseerd? Ze snappen in iedergeval dat wat ze leveren ook goed moet werken.
Mfe is alles behalve stabiel te noemen(Exchange server 2003, 2007?) en ook omgaan met meerdere accounts ging alles behalve goed. Synchroniseren ging een paar dagen goed en dan vanuit het niets alles in de soep.

Problemen zijn bekend bij Nokia: http://discussions.europe...-few-days-use/td-p/943983
Ik zou niet weten waarom je voor iets anders dan e-mail zou willen syncen met meerdere accounts. Dit gaat gegarandeerd dubbele contacten en agenda-afspraken opleveren. Ik geef toe dat het jammer is dat MfE niet meerdere e-mail accounts kan syncen.

Ik heb zelf geen problemen met het synchroniseren na een aantal dagen. Misschien ligt het niet aan MfE, maar aan de service waarmee gesynced wordt?
Kan zijn dat jij je zaken anders prefereerd maar daardoor blijft het feit dat de mogelijkheden nog steeds beperkt zijn. Ik heb graag overal mijn gegevens zodat ik niet gebonden ben aan 1 computer maar dat is met de huidige cloud mogelijkheden erg lastig. Daarbij zijn ook simpele zaken als echte push-mail functionaliteit nog steeds ondermaats en alleen mogelijk via Mfe.
Een vraag aan jou dan: hoe is de sync van iOS/Android geregeld met een lokale PC? Volgens mij is dat bij iOS/Android weer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
pkwakman schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:52:
De interne browser heeft problemen met webpagina's van meerdere megabytes en grote hoeveelheid javascript. Mag ik vragen op welke nieuwsbrieven jij bent geabonneerd dat dit problemen kan geven voor de nokia webbrowser?
Naast de door jouw aangehaalde problemen zijn er ook wel degelijk renderings problemen. Naast nieuwsbrieven kun je ook denken uitnodigingen/flyers voor seminars die worden vaak mooi opgemaakt met allerlei elementen en scripts.
Ik zou niet weten waarom je voor iets anders dan e-mail zou willen syncen met meerdere accounts. Dit gaat gegarandeerd dubbele contacten en agenda-afspraken opleveren. Ik geef toe dat het jammer is dat MfE niet meerdere e-mail accounts kan syncen.

Ik heb zelf geen problemen met het synchroniseren na een aantal dagen. Misschien ligt het niet aan MfE, maar aan de service waarmee gesynced wordt?

Een vraag aan jou dan: hoe is de sync van iOS/Android geregeld met een lokale PC? Volgens mij is dat bij iOS/Android weer beperkt.
Stel je bent consultant en je hebt meerdere opdrachtgevers naast je eigen werkgever. Dan is het fijn dat je met 1 toestel al je mail, agenda's en contactpersonen bij de hand hebt of niet soms? Hier komt dus ook meteen de cloud behoefte om de hoek kijken dat ik liever niet gebonden ben aan 1 pc. De sync met pc's is helemaal niet beperkt omdat je webbased of via exchange protocol in je mail client al je gegevens kan inlezen, inladen, eventueel bijwerken en uploaden. Heb jij wel ervaring met Android of iOS als je dit soort vragen stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Miki schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:12:
[...]

Naast de door jouw aangehaalde problemen zijn er ook wel degelijk renderings problemen. Naast nieuwsbrieven kun je ook denken uitnodigingen/flyers voor seminars die worden vaak mooi opgemaakt met allerlei elementen en scripts.

[...]
Stel je bent consultant en je hebt meerdere opdrachtgevers naast je eigen werkgever. Dan is het fijn dat je met 1 toestel al je mail, agenda's en contactpersonen bij de hand hebt of niet soms? Hier komt dus ook meteen de cloud behoefte om de hoek kijken dat ik liever niet gebonden ben aan 1 pc. De sync met pc's is helemaal niet beperkt omdat je webbased of via exchange protocol in je mail client al je gegevens kan inlezen, inladen, eventueel bijwerken en uploaden. Heb jij wel ervaring met Android of iOS als je dit soort vragen stelt?
Even rustig aan... Dit is het E7-topic, dus je kan niet van iemand hier verwachten dat hij/zij ervaring heeft met iOS of Android. Het is niet voor niets een vraag hè!?
Ik gebruik trouwens op het moment Emoze, welke toevallig HTML wel goed weergeeft. Dus als het inderdaad out of the box niet super werkt, is er altijd nog een andere oplossing.
Trouwens, ooit geprobeerd een app voor Android of iOS te schrijven? Qt is toch een stuk simpeler hoor... Dus die oplossing kun je zelf ook maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Xmasjos schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:57:
[...]

Even rustig aan... Dit is het E7-topic, dus je kan niet van iemand hier verwachten dat hij/zij ervaring heeft met iOS of Android. Het is niet voor niets een vraag hè!?
Proest :D

Het moet niet gekker worden dat ik nu opeens rustig aan moet doen terwijl jij en de rest hier vrolijk het ene na het andere woord in mijn mond probeert leggen. Ik denk tot op heden wel degelijk constructief bezig ben geweest en duidelijke voorbeelden heb aangehaald terwijl de tegen argumentatie alles behalve dan op hele waarheden gebaseerd is.
Ik gebruik trouwens op het moment Emoze, welke toevallig HTML wel goed weergeeft. Dus als het inderdaad out of the box niet super werkt, is er altijd nog een andere oplossing.
Ik kan niet oordelen over Emoze, nooit gebruikt en dat zal ook wel voorlopig zo blijven.
Trouwens, ooit geprobeerd een app voor Android of iOS te schrijven? Qt is toch een stuk simpeler hoor... Dus die oplossing kun je zelf ook maken :)
Ik schrijf geen software dus ik zou het niet weten :)

Ik vraag me alleen af wat voor draagvlak Qt heeft nu bekend is dat het grootste doel platform(Symbian) EOL is. Zullen ontwikkelaars echt nog resources aanwenden om als nog software te schrijven terwijl het zoveel makkelijker is om de eventuele meerkosten terug te verdienen door een grotere afzetmarkt en verdien model die Android en iOS bieden. Wellicht dat MeeGo nog wat momentum kan genereren maar ik denk dat het persoonlijk allemaal net te laat is. Ik denk dat Nokia meer kans maakt met het Windows platform icm met Microsoft tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Beste Miki,

Wat is de reden dat je Nokia, en vooral de E7 zo bekritiseerd alsof je leven er vanaf hangt.
Word je soms betaald om dat te doen?

Ik ben naar dit forum gekomen om iets wijzer te worden,

maar helaas, ik lees alleen maar turbotaal over welk telefoontje en/of besturingssysteem
de grootste ballen heeft.

Ik heb zelf al 5 jaar diverse E-series gehad..
En het is het enige electrische apparaat wat heel gebleven is, buiten de printer na...
Nokia heeft het voordeel van de twijfel,,, puur omdat de printer nooit de steiger op is geweest.

Na de e65 is er een e66, e75 en e7 gekomen.
De e75 is de operationele telefoon, de e66 de back-up en de e7 is "nog" het speeltje,
en de e65 zit in de handtas van mijn vrouw.

Ik moet nog erg wennen aan de e7 door het touchscreen verhaal, want ik geef elke keer comando's
omdat ik zonder erg met mijn vingers aan het schermpje zit.

De e75, e66 en e7 zijn verbonden aan exchange en doen het voortreffelijk nadat ik de goede protocollen gekregen heb van de exchange provider,,,
en was goed zelf te doen als digibeet.

Ik heb wel een keer een vastloper gehad met de e7, maar dat kan heel goed aan mezelf gelegen hebben.

Ik hoop dat ik met de e7 een werkpaard gekocht heb en geen raspaard,
want volgens Nokia zou de e7 een werkpaard moeten zijn, en aangezien dat Nokia me de afgelopen 10 jaar geen ellende gesleten heeft,,,,
dus ga ik hier vanuit.

Groet,
Een bouwdino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
kittop schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:40:
Beste Miki,

Wat is de reden dat je Nokia, en vooral de E7 zo bekritiseerd alsof je leven er vanaf hangt.
Word je soms betaald om dat te doen?
Ik zou eerst de hele discussie eens doornemen voordat jij me ook weer woorden in de mond gaat leggen :/
Zie onderstaande quote:
Miki schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:06:
[...]

Voor mij was de discussie al klaar zeker omdat het eigenlijk over Symbian OS gaat. Deze discussie hoort eigenlijk niet gevoerd te worden in een product topic. Echter had ik door de onzin die verkondigd werd sterk de behoefte om toch even wat recht te zetten.
Lijkt me toch duidelijk niet waar?
Ik ben naar dit forum gekomen om iets wijzer te worden,

maar helaas, ik lees alleen maar turbotaal over welk telefoontje en/of besturingssysteem
de grootste ballen heeft.

Ik heb zelf al 5 jaar diverse E-series gehad..
En het is het enige electrische apparaat wat heel gebleven is, buiten de printer na...
Nokia heeft het voordeel van de twijfel,,, puur omdat de printer nooit de steiger op is geweest.

Na de e65 is er een e66, e75 en e7 gekomen.
De e75 is de operationele telefoon, de e66 de back-up en de e7 is "nog" het speeltje,
en de e65 zit in de handtas van mijn vrouw.

Ik moet nog erg wennen aan de e7 door het touchscreen verhaal, want ik geef elke keer comando's
omdat ik zonder erg met mijn vingers aan het schermpje zit.

De e75, e66 en e7 zijn verbonden aan exchange en doen het voortreffelijk nadat ik de goede protocollen gekregen heb van de exchange provider,,,
en was goed zelf te doen als digibeet.

Ik heb wel een keer een vastloper gehad met de e7, maar dat kan heel goed aan mezelf gelegen hebben.

Ik hoop dat ik met de e7 een werkpaard gekocht heb en geen raspaard,
want volgens Nokia zou de e7 een werkpaard moeten zijn, en aangezien dat Nokia me de afgelopen 10 jaar geen ellende gesleten heeft,,,,
dus ga ik hier vanuit.

Groet,
Een bouwdino.
Ook voor bovenstaand verhaal, volg je de discussie? Ik beweer nergens dat de Nokia E7 niet zou voldoen, echter wat ik wel beweer is dat voor het zelfde prijskaartje op dit moment veel meer smartphone valt te halen. De reden dat ik dat vind onderbouw keer op keer, tot op heden blijft het bij valse beschuldigingen van de andere zijde. Als je je dus mengt zou ik graag willen voorstellen dit ook constructief te doen.

Ik ben ooit begonnen met een Nokia 6150 en daarna een stuk of 17 andere nokia's(o.a. 3210, 7210, 6600) gehad waaronder een hele trits N(N95, N96, N97) en E series(E60, E51, E71, E72) incl. de meest recente E7.
Dus ik kan wel aardig mee praten over de ooit zeer goede kwaliteit van Nokia tot de lamlendige zooi(N96, N97) van de afgelopen 4 jaar en de huidige producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Hoi Miki,
Dan heb je wel veel woorden nodig om te vertellen dat je de E7 te duur vindt.
Ik denk dat je de prijs/kwaliteit niet alleen aan het software kan hangen, met daarbij de processor.
Ik moet zeggen dat ik niet alles gelezen heb, maar wat ik wel kan zeggen is dat je nogal erg
fanatiek, zwaar bekritiserend en belerend overkomt....
maar ik moet ook zeggen dat ik soms geen hol van snap wat je krabbelt.

Ik ben van plan om de 13 kantjes te gaan lezen,,, als ik even de tijd er voor kan vinden,
want mijn nachten zijn al te kort.

Ik hoopte via dit forum wat wijzer te worden van het gebruik en de toepassingen van de e7,,,
en dat valt me een beetje tegen,,,
Tussen de veel onbeantwoorde vragen, lees ik veel kritiek en turbo welles/nietes verhalen
Jammer, maar misschien moet ik gewoon geduld hebben.
Feit:
De e7 zelf geeft me op het moment meer automatische hints en feed-back dan dit forum.

Jij hebt precies de E-series gehad die ik net even niet gehad heb...
Maar we zijn er wel over eens dat de E-series gewoon doen waarvoor ze gemaakt zijn.

Mijn buurjongen en zijn vader zijn ook ontzettend gadgetfreak...
Er moest een HTC anderoiet touchscreen whatever komen,,,,
in drie maanden was dat ding naar de galemiesen,
Hij loopt nu een jaar met een oude tot de draad versleten e71 met mat-glas in zijn zak
en hij doe het gewoon en blijft dat ook doen waarvoor dat ding gemaakt is.
Bellen, SMSen, internet, wats-happen o.i.d etc.
Zijn vader wilde na de e71 aan een black-herrie,,,, want dat was het... (niet)
Toch maar een Torch, maar die fikte hij ook af.
Dan maar en aai-foon,,, omdat die zo makkelijk communiceert met zijn Mak-boek.
Gisteravond was hij even hier met dat ding, maar hij liep er aardig mee te sodemieteren.

Sodemieteren doe ik op het moment ook met de e7,
Puur omdat ik hem niet gewend ben.
En natuurlijk heb ik wensen...
- De e66 heeft geen qwerty
- De e75 voel je de toetsjes niet helemaal goed waardoor je wel eens mistypt en
het ontgrendelen is lastig (boven naar beneden ipv links naar rechts)
- De e7 floepte tijdens het openklappen zomaar uit mijn handen over de tegelvloer... (ook niet handig)

Maar als de e7 naar 4 jaar net zoals de e65 probleemloos in de handtas van mijn vrouw terecht komt...
dan vindt ik hem niet duur.
Over een een jaar is de e7 ook in prijs gehalveerd net zoals alle andere elektronica op deze aardkloot.
Het afgelopen half jaar heb ik verschillende e75 telefoontjes (€200,-) besteld en ingericht voor diverse concullega's
die verwonderd toekeken wat ik allemaal uit de e75 kon toveren, en dat ook graag wilden.
De e66 én e75 was ook eens een stuk duurder... en had ook iets mindere software in het begin,
Dat is na verloop van tijd keurig opgelost.

Mijn telefoonleverancier adviseerde mij vooral niet een N-serie te doen...
Hij noemde het niet "lamlendig" maar ik kreeg het idee dat hij het zelfde denkt als jij.

Overigens, wat heb jij veel telefoons in je handen gehad...
handel je in die dingen of zie je de mobieltjes als één grote ontdekkingsreis?

grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
kittop schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 07:32:
Hoi Miki,
Dan heb je wel veel woorden nodig om te vertellen dat je de E7 te duur vindt.
Ik denk dat je de prijs/kwaliteit niet alleen aan het software kan hangen, met daarbij de processor.
Ik moet zeggen dat ik niet alles gelezen heb, maar wat ik wel kan zeggen is dat je nogal erg
fanatiek, zwaar bekritiserend en belerend overkomt....
maar ik moet ook zeggen dat ik soms geen hol van snap wat je krabbelt.

Ik ben van plan om de 13 kantjes te gaan lezen,,, als ik even de tijd er voor kan vinden,
want mijn nachten zijn al te kort.

Ik hoopte via dit forum wat wijzer te worden van het gebruik en de toepassingen van de e7,,,
en dat valt me een beetje tegen,,,
Tussen de veel onbeantwoorde vragen, lees ik veel kritiek en turbo welles/nietes verhalen
Jammer, maar misschien moet ik gewoon geduld hebben.
Feit:
De e7 zelf geeft me op het moment meer automatische hints en feed-back dan dit forum.

Jij hebt precies de E-series gehad die ik net even niet gehad heb...
Maar we zijn er wel over eens dat de E-series gewoon doen waarvoor ze gemaakt zijn.

Mijn buurjongen en zijn vader zijn ook ontzettend gadgetfreak...
Er moest een HTC anderoiet touchscreen whatever komen,,,,
in drie maanden was dat ding naar de galemiesen,
Hij loopt nu een jaar met een oude tot de draad versleten e71 met mat-glas in zijn zak
en hij doe het gewoon en blijft dat ook doen waarvoor dat ding gemaakt is.
Bellen, SMSen, internet, wats-happen o.i.d etc.
Zijn vader wilde na de e71 aan een black-herrie,,,, want dat was het... (niet)
Toch maar een Torch, maar die fikte hij ook af.
Dan maar en aai-foon,,, omdat die zo makkelijk communiceert met zijn Mak-boek.
Gisteravond was hij even hier met dat ding, maar hij liep er aardig mee te sodemieteren.

Sodemieteren doe ik op het moment ook met de e7,
Puur omdat ik hem niet gewend ben.
En natuurlijk heb ik wensen...
- De e66 heeft geen qwerty
- De e75 voel je de toetsjes niet helemaal goed waardoor je wel eens mistypt en
het ontgrendelen is lastig (boven naar beneden ipv links naar rechts)
- De e7 floepte tijdens het openklappen zomaar uit mijn handen over de tegelvloer... (ook niet handig)

Maar als de e7 naar 4 jaar net zoals de e65 probleemloos in de handtas van mijn vrouw terecht komt...
dan vindt ik hem niet duur.
Over een een jaar is de e7 ook in prijs gehalveerd net zoals alle andere elektronica op deze aardkloot.
Het afgelopen half jaar heb ik verschillende e75 telefoontjes (€200,-) besteld en ingericht voor diverse concullega's
die verwonderd toekeken wat ik allemaal uit de e75 kon toveren, en dat ook graag wilden.
De e66 én e75 was ook eens een stuk duurder... en had ook iets mindere software in het begin,
Dat is na verloop van tijd keurig opgelost.

Mijn telefoonleverancier adviseerde mij vooral niet een N-serie te doen...
Hij noemde het niet "lamlendig" maar ik kreeg het idee dat hij het zelfde denkt als jij.

Overigens, wat heb jij veel telefoons in je handen gehad...
handel je in die dingen of zie je de mobieltjes als één grote ontdekkingsreis?

grtz.
Ik vraag me echt af of ik hier in de maling wordt genomen of dat je het werkelijk meent. Je vertelt een onsamenhangend verhaal vol met allerei insinuaties en ongefundeerde rants. Ik heb dan nog niet eens gehad over je leesbaarheid van je van bericht zelf.

Ik wil heel graag een discussie met je aan maar dan wel op basis van gelijkwaardigheid met gefundeerde argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:27:
[...]

Ik vraag me echt af of ik hier in de maling wordt genomen of dat je het werkelijk meent. Je vertelt een onsamenhangend verhaal vol met allerei insinuaties en ongefundeerde rants. Ik heb dan nog niet eens gehad over je leesbaarheid van je van bericht zelf.

Ik wil heel graag een discussie met je aan maar dan wel op basis van gelijkwaardigheid met gefundeerde argumenten.
Ik hoop dat je op je verjaardag ook nog andere dingen te doen hebt dan discussies ontvluchten... Gefeliciteerd btw ;)

Misschien heb je gelijk, maar de titel van de Tweakers review van de E7 zei het al heel treffend: alleen voor de fans. Blijkbaar zijn er toch nog aardig wat Nokia-fans, en zitten er hier ook wat. Die hebben aan een E7 gewoon een toptoestel dat doet wat ze willen. Dusja, je kunt nog pagina's volschrijven over dat er voor hetzelfde geld betere (wat overigens een zeer onhandig begrip is, omdat het zo subjectief als wat is) telefoons te krijgen zijn, maar hier heeft dat weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
wimjongil schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:21:
[...]

Ik hoop dat je op je verjaardag ook nog andere dingen te doen hebt dan discussies ontvluchten... Gefeliciteerd btw ;)

Misschien heb je gelijk, maar de titel van de Tweakers review van de E7 zei het al heel treffend: alleen voor de fans. Blijkbaar zijn er toch nog aardig wat Nokia-fans, en zitten er hier ook wat. Die hebben aan een E7 gewoon een toptoestel dat doet wat ze willen. Dusja, je kunt nog pagina's volschrijven over dat er voor hetzelfde geld betere (wat overigens een zeer onhandig begrip is, omdat het zo subjectief als wat is) telefoons te krijgen zijn, maar hier heeft dat weinig nut.
Zeer veel dank. Het is inderdaad subjectief, en we denken er blijkbaar anders over.
Miki schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:10:
[...]

Proest :D

Het moet niet gekker worden dat ik nu opeens rustig aan moet doen terwijl jij en de rest hier vrolijk het ene na het andere woord in mijn mond probeert leggen. Ik denk tot op heden wel degelijk constructief bezig ben geweest en duidelijke voorbeelden heb aangehaald terwijl de tegen argumentatie alles behalve dan op hele waarheden gebaseerd is.
Ik heb volgens mij tot nu toe in dit topic niemand woorden in de mond gelegd. Ik heb alleen nog maar commentaar gehad op punten die niet waar lijken te zijn of waar je blijkbaar weinig vanaf weet. Daarbij is het gewoon zo dat je in dit topic niet kan eisen dat iemand kennis heeft van een ander OS dan Symbian. Daar zijn de andere topics voor.
Trouwens, voor verder commentaar op Symbian mag je een speciaal topic daarvoor opzoeken of desnoods opstarten. Daar is dit niet het juiste topic voor.
[...]

Ik kan niet oordelen over Emoze, nooit gebruikt en dat zal ook wel voorlopig zo blijven.

[...]

Ik schrijf geen software dus ik zou het niet weten :)

Ik vraag me alleen af wat voor draagvlak Qt heeft nu bekend is dat het grootste doel platform(Symbian) EOL is. Zullen ontwikkelaars echt nog resources aanwenden om als nog software te schrijven terwijl het zoveel makkelijker is om de eventuele meerkosten terug te verdienen door een grotere afzetmarkt en verdien model die Android en iOS bieden. Wellicht dat MeeGo nog wat momentum kan genereren maar ik denk dat het persoonlijk allemaal net te laat is. Ik denk dat Nokia meer kans maakt met het Windows platform icm met Microsoft tools.
Hier heb je je dus niet goed op ingelezen. Qt is in de basis voor desktop-systemen, maar ook mogelijk op mobiele. Verder is er al een lighthouse voor Android en één voor iOS. Android gaat misschien ondersteund worden door google (dan dus wel via hun store), iOS vrijwel zeker niet, maar dat zal al een veel groter draagvlak geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Xmasjos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:08:
[...]

Zeer veel dank. Het is inderdaad subjectief, en we denken er blijkbaar anders over.

[...]

Ik heb volgens mij tot nu toe in dit topic niemand woorden in de mond gelegd. Ik heb alleen nog maar commentaar gehad op punten die niet waar lijken te zijn of waar je blijkbaar weinig vanaf weet. Daarbij is het gewoon zo dat je in dit topic niet kan eisen dat iemand kennis heeft van een ander OS dan Symbian. Daar zijn de andere topics voor.
Trouwens, voor verder commentaar op Symbian mag je een speciaal topic daarvoor opzoeken of desnoods opstarten. Daar is dit niet het juiste topic voor.
Volgens mij heb ik al eens eerder aangegeven dat deze discussie niet hier gevoerd dient te worden ;)

Kennis eisen is een groot woord, maar inhoudelijk en gefundeerd een mening onderbouwen is een belangrijk onderdeel van een discussie. Zinloze uitspraken als Black-herrie, mak-boek, aai-foon en persoonlijke ervaringen van de bekende buurjongen die in iedere discussie wel eens een probleem heeft product X, helpen daar geheel niet bij.
Hier heb je je dus niet goed op ingelezen. Qt is in de basis voor desktop-systemen, maar ook mogelijk op mobiele. Verder is er al een lighthouse voor Android en één voor iOS. Android gaat misschien ondersteund worden door google (dan dus wel via hun store), iOS vrijwel zeker niet, maar dat zal al een veel groter draagvlak geven.
Qt is een toolkit om software mee te ontwikkelen. Het KDE desktop systeem is één van grootste projecten die daarmee zijn ontwikkeld. De transitie van Qt naar het mobiele platform gaat erg moeizaam, tot op heden zijn er maar weinig apps ontwikkeld. Dit komt mede omdat het benodigde framework nog volop in ontwikkeling is geweest. Ik meen te herinneren dat ergens begin mei eindelijk een goed werkende stabiele versie is uitgebracht. Zoals ik al eerder stelde zal de toekomst van Qt sterk afhankelijk zijn van het succes van MeeGo i.c.m. N9/950 en tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Ik heb inmiddels de 13 pagina's teruggelezen...
maar bij halverwege pagina 12 ging er iets niet goed waardoor ik de tekst niet goed meer kon lezen...
Er werd een taal gesproken die ik niet ken.
Ik heb het idee dat het niet meer gaat over de E7, en wat ik schrijf wordt ook niet meer begrepen geloof ik.
Gaat het nu over de Nokia paranoia of staat er teveel spanning op een batterij.

Ik stop hiermee want ik vind het zonde van mijn tijd.
Over een paar weken lees ik wel of er nog iets nuttigs is toegevoegd en
de medicatie aangepast is.
Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt zwaar aan het twijfelen tussen deze en de n8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie zo door blijven gaan met quoten van complete boekdelen van de de vorige poster dan is het niet moeilijk een groot topic te maken.
Het schiet al aardig op zo, echter als je alle BLA BLA BLA er tussenuit haalt, blijft er alsnog maar weinig nuttig leesvoer over...

Mijn vrouw heeft een Samsung Android Google telefoon en is er heel blij mee.
Ik heb een E7 en ben er net zo blij mee als zij met de hare.

En zo hoort 't...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:49:
Wat zijn je twijfelpunten?

- De camera;
- Het toetsenbord;
- De grootte van het toestel/beeldscherm;
- De fm-zender;

Volgens mij was dat het wel zo'n beetje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:49:
Ik heb begrepen dat het hoofdzakelijk een keuze is tussen
camera (n8) en toetsenbord (e7)

De e7 heeft ook iets groter en nieuwer type scherm,
en is beter uitgerust met kantoor software.
Echter de e7 heeft geen micro SD slot,
geen 2mm laadplug (alleen usb) en
laat zich niet zomaar overal laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06
kittop schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:40:
Dat kan het nooit. Als een tv vast loopt ga je jezelf dan ook de schuld geven? of het koffiezetapparaat? de oven? de wasmachine?
Een product hoort gewoon onder normale omstadigheden nooit vast te lopen en als het het al doet is het per definitie de fout van de maker.
Maar ik kan me voorstellen dat het niet zo heel erg is als het maar 1 keer gebeurt :)

@boven: Vergeet ook niet de camera die beter is op de n8. Overigens zijn de schermen verijwel identiek. Zelfde resolutie, alleen die van de e7 lijkt groter. Kan het niet echt beoordelen, maar gezien de specificaties lijkt het exact hetzelfde type scherm te zijn.
Leg ze anders even naast elkaar op deze site: http://europe.nokia.com/find-products/phone-comparison

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 28-05-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:16
Schermen zijn niet identiek. Bij lange na niet.
N8 3,5 inch
E7 = 4 inch scherm met 'clearblack' filter.

http://www.nokia.nl/ontde...en/nokia-n8/specificaties
http://www.nokia.nl/ontde...en/nokia-e7/specificaties

Ik bezit beide toestellen en de werking etc. is vrijwel identiek.
Hardwarematig blijkt de E7 een vrij waardeloze camera te hebben als je deze vergelijkt met de geweldige N8 camera.
Toetsenbord van de E7 is echt perfect.
Verder is het jammer dat de E7 geen radiozender heeft zoals de N8.
Een 4 inch scherm verkies ik veruit boven een 3,5 en ondanks die grootte is het toestel helemaal niet lomp in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Caelorum schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:40:
[...]

Dat kan het nooit. Als een tv vast loopt ga je jezelf dan ook de schuld geven? of het koffiezetapparaat? de oven? de wasmachine?
Mijn wasmachine loopt ook vast als je 2 commando's tegelijk geeft.
maar mijn wasmachine heeft knoppen,,, en geen touchscreen.

Toen de e7 er de brui aan gaf en nergens meer op reageerde...
was ik in het navigatie programma aan het klungelen....
en kreeg daarna een Windows gevoel.
Notaname schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:38:
Een 4 inch scherm verkies ik veruit boven een 3,5 en ondanks die grootte is het toestel helemaal niet lomp in je broekzak.
Klopt,
Door zijn vorm is de e7 zelfs minder aanwezig in de broekzak dan de e75 mag ik ervaren.

De camera van de e7 vindt ik eigenlijk helemaal niet "zo" slecht,
vooral als je ervoor een 3,2 mp camera had is de 8mp camera op de e7 een enorme vooruitgang.
De n8 zal ongetwijfeld wel "nog" beter doen met zijn 12 mp...
Maar zal dat zoveel schelen in het resultaat?

[ Voor 71% gewijzigd door kittop op 29-05-2011 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:48
kittop schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:02:
[...]De camera van de e7 vindt ik eigenlijk helemaal niet "zo" slecht,
vooral als je ervoor een 3,2 mp camera had is de 8mp camera op de e7 een enorme vooruitgang.
De n8 zal ongetwijfeld wel "nog" beter doen met zijn 12 mp...
Maar zal dat zoveel schelen in het resultaat?
Het gaat niet zozeer om de megapixels, maar om de grootte van de sensor gebruikt in de N8.
Lees maar even de reviews. De N8 is echt véél beter.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik fotografeer neem ik mijn Nikon D200 met lens mee, totaal 3 tot 10 kilo afhankelijk van lens.
Fotograferen met mobieltjes blijft getob op de vierkante millimeter.
Net als mp3 in verhouding met muziek uit mijn geluidsinstallatie thuis of met muziek uit de concertzaal.
muziek uit mobieltjes blijft getob op de vierkante millimeter.
Elke beoordeling is afhankelijk van hoe hoog je je eigen lat legt. Wat een ander ervan vindt is dus irrelevant, want dat zegt iets over zijn/haar lat, Er wordt zelden gecommuniceert over de hoogte van die lat, alleen over de beoordeling. Zinloos dus.
Voor ale duidelijkheid: ik en mijn E7, een goede combinatie, maar ja, op welke hoogte ligt mijn lat?
Groet Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:16
Ik schat zo'n meter van de grond. :-)

Maar serieus, je hebt natuurlijk gelijk, een ieder heeft zijn eigen beleving van wat goed of niet goed is, maar voor huis- tuin- en keukengebruik maakt de N8 onder alle omstandigheden heel fatsoenlijke foto's die echt niet onder doen voor een alledaagse compact-camera.
Vergelijk ik dat met mijn E7 dan bakt die er helemaal niets van zo gauw de omstandigheden wat moeilijker worden en macro-opnames kan je al helemaal vergeten vanwege de EDoF lens.
Ik heb bijvoorbeeld op beiden een barcode-scanner maar die doet het bij mijn E7 eigenlijk niet omdat hij niet kan focussen op de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Hmmm....
Of ik doe iets verkeerd,,, Of,,,
De e75 maakt dichtbij (5cm) wel een scherpe foto
en de e7 pas op 50cm ontdek ik zojuist.

Dit vind ik nou jammer, puur omdat ik wel eens detailleringen wil fotograferen...
Nu hoeft dat niet zo kwalitatief,,,
maar het is wel fijn als je wat kan ontdekken of wat kan zien op je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nee hoor, je doet niets verkeerd ;), de E7 heeft geen autofocus en, net zoals bij fixed focus compactcamera's is dan vanaf zo'n 60 cm afstand alles scherp, maar je kunt niet dichterbij dan ongeveer 50 cm fotograferen en dus is macro niet mogelijk.
Wij hebben geen E75 gehad, maar waarschijnlijk heeft die wel autofocus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Als je e75 wat dichterbij je object heb, dan zie je het object ook wazig,,,
maar als je het knopje van de sluiter indrukt,
zie je het object even scherper worden vlak voordat je afdrukt...
Dat zal dan de autofocus zijn,,, niet?

Helaas gebeurt dat niet bij de e7.

Ik ga ook even neuzen wat die sensor wel en niet doet...

[ Voor 17% gewijzigd door kittop op 29-05-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
De foto's van de E7 zijn (zolang het geen macro's zijn) beter dan die van de N97, terwijl de N97 wèl een Carl Zeis autofocus heeft. Edof is dus niet per se slechter, maar in veel gevallen zelfs beter... Het zorgt er nl. voor dat je het grootste deel van je foto goed in focus is (alles van buiten de 50 cm).
Vergeleken met de N8 is het natuurlijk niet helemaal eerlijk... Die maakt gewoon zulke goede foto's die te vergelijken zijn met semi-professionele camera's (als je weet hoe het te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met het sturen van berichten bij Symbian op de E7? Ik ben namelijk android gewend en vind het fijn dat je bij iedereen een gespreksgeschiedenis ziet en alle ontvangen en verstuurde berichten netjes onder elkaar bij de bijbehorende contactpersoon staan.
En hoe zijn de facebook en twitter apps bij nokia in vergelijking met android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Bij whats-app zijn de chat cessies gewoon onder elkaar gezet op datum.
onder de 3 chats staan 86 favorites die hij vist uit de 584 contacten...
en mijn status is: gewoon.

bij berichten heb je ook een mapje "conversatie"
dit mapje staat in de map "Berichten"
vlak onder "nieuw bericht"

bij conversatie staan alle berichten van en naar een bepaald persoon op datum onder elkaar,
vergelijkbaar als whats-app.
je toets een persoon aan, en vervolgens komen de verstuurde en ontvangen berichten naar voren,
gesorteerd op datum.
deze conversaties zijn te reageren en te verwijderen en nog meer bewerkingen zijn mogelijk:
personen toevoegen, bellen, contactkaart te openen, bijlagen, en zoals bijna overal een gebruikershandleiding

Mijn dochter heeft er een appje van hyves op gezet, en dat werkt gewoon,,,, geloof ik...
Want als dat niet gefunctioneerd had, geloof me,,,, dat zou ik wel gehoord hebben.
Wat betreft linked-in en face-book weet ik niet,,,
maar dat zal ook ongetwijfeld goed gaan

[ Voor 61% gewijzigd door kittop op 31-05-2011 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Berichten worden inderdaad, als een soort chatberichten, onder elkaar gezet.
kittop schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:33:
Mijn dochter heeft er een appje van hyves op gezet, en dat werkt gewoon,,,, geloof ik...
Want als dat niet gefunctioneerd had, geloof me,,,, dat zou ik wel gehoord hebben.
Wat betreft linked-in en face-book weet ik niet,,,
maar dat zal ook ongetwijfeld goed gaan
De Hyves app voldoet, maar ik ben meer fan van de mobiele of de volledige website. De mobiele website is vlot en voldoet naar mijn mening beter dan de app. De volledige website is gewoonweg iets trager.

de sociale netwerken app voldoet voor facebook redelijk goed. Je krijgt alleen geen berichtgeving van nieuwe reacties etc en er is niet in te stellen om de x aantal minuten te refreshen.

voor twitter vind ik de app matig. Je kan reageren en berichten twitteren, maar een bericht aan iemand twitteren lukt niet. Ik krijg dan elke keer een foutmelding.

(ik gebruik de sociale netwerk vrijwel elk half uur vanaf mijn E7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PandoraBoy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-08 15:37
Momenteel heb ik een E75. De E7-00 lijkt heel aanlokkelijk. Mijn vraag is of de overstap € 500 waard is. Er zijn genoeg sites waar ik technisch alles kan naast elkaar zetten maar de gebruikerservaring ontbreekt. Ik lees dat er een aantal mensen zijn die overstapten maar telkens belichten ze één issue. Wat zijn de algemene ervaringen bij de overgang... en vond men het de moeite waard?

Waarom zou ik overstappen:
- groter scherm en toetsenbord (wat ik nu soms mis, het is bij momenten priegelen)
- betere implementatie social media
- gratis navigatiesoftware
- algemeen mooi en degelijk toestel

Waarom ik twijfel:
- de grootte/gewicht (broekzak e.d.)
- fototoestel is geen spectaculaire verbetering
- batterijduur - maar daar lees ik verschillende berichten over

Hoe aantrekkelijk dit nieuwe toestel ook is, het lijkt me geen spectaculair verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

PandoraBoy schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:08:
Momenteel heb ik een E75. De E7-00 lijkt heel aanlokkelijk. Mijn vraag is of de overstap € 500 waard is. Er zijn genoeg sites waar ik technisch alles kan naast elkaar zetten maar de gebruikerservaring ontbreekt. Ik lees dat er een aantal mensen zijn die overstapten maar telkens belichten ze één issue. Wat zijn de algemene ervaringen bij de overgang... en vond men het de moeite waard?

Waarom zou ik overstappen:
- groter scherm en toetsenbord (wat ik nu soms mis, het is bij momenten priegelen)
- betere implementatie social media
- gratis navigatiesoftware
- algemeen mooi en degelijk toestel

Waarom ik twijfel:
- de grootte/gewicht (broekzak e.d.)
- fototoestel is geen spectaculaire verbetering
- batterijduur - maar daar lees ik verschillende berichten over

Hoe aantrekkelijk dit nieuwe toestel ook is, het lijkt me geen spectaculair verbetering.
Ik ben overgestapt van een n97 naar een E7 (in mijn ogen een kleiner overstap dan jij dus zal moeten maken), maar ik vond het toch zeker de moeite waard. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er geen losgeld voor heb betaald, maar mijn abbonement kon verlengen.

In het begin dacht ik ook: Wow wat is ie groot, maar dit bleek al gauw te wennen. In de broekzak van een gemiddelde jeansbroek beperkt het je niet in je bewegingsvrijheid althans mij niet.

Tja de foto's van het toestel zijn niet geweldig, maar waar ik het voor gebruik (berichten op social media grafisch ondersteunen), voldoet ie prima. Ik denk niet dat je de telefoon moet aanschaffen met de gedachten je a.s. vakantie in saint tropez vast te leggen.

De batterijduur is bij elke telefoon een euvel naar mijn mening. Ik denk dat ik een zeer intensief gebruiker ben van me toestel (lees internetten, elk half uur social media controleren, msnen, mail), en ik moet halve wege de middag mijn toestel echt wel aan de lader leggen. Ik wil wel eens weten of er toestellen zijn die dit een dag gaan vol houden.

Zoals in mijn vorige bericht terug te lezen, valt het echt wel mee hoe goed deze social media werken op de standaard app. Een blackberry gaat hier naar mijn mening beter mee om, maar ik red me er overigens prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Ik ben in het bezit van een e7 en de e75
ik heb al eerder vermeld dat de e7 mijn weekend telefoon is,
en dat de e75 de operationele telefoon is.
Het scherm is gewoon fors en het toetsenbord is groter en minder misaanslagen,
en alles is net even gelikter.
Het scherm is touch screen en in het begin het begin heb ik dat vervloekt.
ik werd dol van de onbedoelde commando's
maar een groot scherm is best wel lekker.
De e75 is goed te lezen van uit de Brodit standaard in mijn auto,
maar is eigenlijk hiervoor te klein.
De e7 is in verhouding televisie kijken.

De e75 gebruik ik door de weeks omdat ik gewoon gewend ben aan het apparaat
en weet de knopjes blindelings te vinden.
Ondanks de e7 redelijk de zelfde programmatuur heeft,
is het automatisme nog niet zoals ik wil en ben nog vaak aan het zoeken naar de juiste persoonlijke instellingen.

Ja, de e7 is een verbetering ben ik van mening,
maar ik ben ook van mening dat de e75 een stabiele, duurzame, betrouwbare en onderschatte alleskunner is.

Voor een tientje heb ik navigatie op de e75 gezet, en ik heb vandaag nog er plezier van gehad.
Want de Garmin in mijn auto was de weg kwijt en stuurde me het bos in (letterlijk)
Maar de Nokia e75 zette me op het goede bospad en ik kwam exact uit waar ik moest zijn. _/-\o_

Ik ben nog aan het overwegen of ik nog een extra e75 moet aanschaffen als voorraad,
want ze worden nog nieuw aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Ik heb nu ook een E7, omdat Nokia mijn N900 niet wou repareren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Hoe kan ik er voor zorgen dat er geen automatisch verbinding word gemaakt met 3g/wlan etc? Want ik vind het onnodig dat de telefoon extra batterij zuipt als ik slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Tip in de uiterst rechter bovenhoek op het batterijtje
tip nogmaals op het batterijtje en tip vervolgens op "energiestand inschakelen"
tip vervolgens nogmaals in de rechterbovenhoek
tip dan op verbonden via.... etc. en kom je in de wlan-wizzard, en kan je verbinding uitschakelen door de verbonden wlan aan te tippen en krijg je een keuze menu:
- Browsen starten
- Wlan verbinding verbreken
- Details

vervolgens tip je wlan verbinding verbreken en afsluiten.

Deze procedure kan je ook doen met je bluetooth.

Nu blijft je batterijtje aardig lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Klopt, nu heb ik geen verbinding met WLAN meer, maar wel met 3g (in mijn geval met edge)

EDIT: Ik kan wel de 3g verbinding uitschakelen, maar er word automatisch weer verbinding gemaakt. Ik heb de widgets all op offline modus gezet

[ Voor 44% gewijzigd door Isane op 08-06-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de "energiespaarstand" ingeschakeld heb, dan heb ik automatisch geen 3G verbinding meer, wel de gewone GSM verbinding. Dat schijnt dus batterijen te sparen volgens Nokia, dit is volgens mij niet ergens in een menu in te stellen. Het internet is dan dus tamelijk langzaam. Als de je spaarstand weer uitschakeld, dan is die 3G er weer, en heb je dus ook weer snel internet.
Het automatisch verbinding maken hangt af van je instelling in het menu, bij packet gegevens of zo. Daar moet je echt even op studeren hoe je de instellingen maakt, vooral om te leren snappen hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 07:15:
als ik de "energiespaarstand" ingeschakeld heb, dan heb ik automatisch geen 3G verbinding meer, wel de gewone GSM verbinding. Dat schijnt dus batterijen te sparen volgens Nokia, dit is volgens mij niet ergens in een menu in te stellen. Het internet is dan dus tamelijk langzaam. Als de je spaarstand weer uitschakeld, dan is die 3G er weer, en heb je dus ook weer snel internet.
Het automatisch verbinding maken hangt af van je instelling in het menu, bij packet gegevens of zo. Daar moet je echt even op studeren hoe je de instellingen maakt, vooral om te leren snappen hoe dat werkt.
Oke bedankt!
Natuurlijk kan ik het toestel ook gewoon op offline modus zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Alternator
Ik wil mijn internet uit kunnen doen, maar niet met een omweg.
Dus eigenlijk gewoon met 1 knop internet aan of uit. want het slurpt ontzettend veel van mijn dataplan.

Met de HTC desire weet ik dat je het ook uit kan doen aan/uit knop ingedrukt ---> mobiel netwerk ----> internet verbinding aan/uit.

maar geen offline modus want je bent nog wel gewoon bereikbaar om gebeld te worden, en te smsen

en het is ook gewoon niet fijn wetende dat sommige apps verbinding maken zonder medeweten

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
The Alternator schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:37:
Ik wil mijn internet uit kunnen doen, maar niet met een omweg.
Dus eigenlijk gewoon met 1 knop internet aan of uit. want het slurpt ontzettend veel van mijn dataplan.

Met de HTC desire weet ik dat je het ook uit kan doen aan/uit knop ingedrukt ---> mobiel netwerk ----> internet verbinding aan/uit.

maar geen offline modus want je bent nog wel gewoon bereikbaar om gebeld te worden, en te smsen

en het is ook gewoon niet fijn wetende dat sommige apps verbinding maken zonder medeweten

Dank je
Je kunt sowieso je verbinding op 'altijd vragen' zetten, zodat er nooit zomaar verbinding mee wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Alternator
Xmasjos schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:03:
[...]

Je kunt sowieso je verbinding op 'altijd vragen' zetten, zodat er nooit zomaar verbinding mee wordt gemaakt.
Ja maar als je dan, 1 keer toestaat dan blijft de applicatie internet verbinding maken. tot je opnieuw opstart. Dan had ik liever gehad dat mijn telefoon altijd blijft vragen of ik verbinding kan maken

[ Voor 11% gewijzigd door The Alternator op 08-06-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

MarkoAlmelo schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:19:
Ik heb nu ook een E7, omdat Nokia mijn N900 niet wou repareren ;(
Evenals in het N900 topic: "Ik ook!:P"

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
afvalzak schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:33:
[...]

Evenals in het N900 topic: "Ik ook!:P"
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
-

[ Voor 100% gewijzigd door Isane op 08-06-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik heb mijn outlook agenda gepubliceerd op office.com, nu wil ik die agenda graag op mn mobiel hebben. Is dat mogelijk? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een ENORM MINPUNT ontdekt.

Het scherm brand in !!!!!

Ik zie duidelijk ALLES wat normaal altijd zichtbaar is in standbymode dwars door de foto's en achtergronden heen.
Als dit zo blijft dan gaat ie terug!

Ik heb nog NOOIT een touchscreen telefoon gehad waarvan het scherm inbrandde.
Mijn oude Samsung Omnia 900i, welke ik gebruik als bureaukalender en klokje, hangt al maanden aan de lader en brand 24 per dag. Als ik daarop foto's bekijk is er helemaal niets te zien van ingebrande letters en lijnen.

Te bezopen voor woorden dit euvel.
Als het scherm zwart is zie je het niet maar zodra er een egale kleur op 't scherm komt dan is alles duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond dames en heren :)

Bij dezen vraag ik jullie om raad
Mijn n900 ligt bij reperateur en zo als het er nu uitziet ga ik een n8 terug krijgen hier ga ik zoizo niet akoord aangezien andere ook al een e7 hebben gekregen inplaats van een n8 ben ik aan overwegen om met de e7 accoord te gaan.

Nu zit ik met de volgende punten waarvan ik niet goed kan ondekken of het er op zit of de download bare apps goed werken:
- VPN software
- Youtube cliënt
- Subtitle support in films
- Facebook cliënt
- Twitter cliënt
- Ping.fm cliënt
- Sms in chat vorm
- Last.fm support
- Gchat/msn/skype?
- Ns treind tijden app
- Synchronisatie met gmail (Dus niet via omslachtige omwegen als ovi en dergelijke maar exange support)

Dit zijn de punten die ik me op het moment zou kunnen bedenken die ik echt vaak doe met me telefoon alleen ben inmiddels al 2 weken in bezit van een nokia 3800 en dit zijn toch wel de dingen die ik echt mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:35:

Mijn n900 ligt bij reperateur en zo als het er nu uitziet ga ik een n8 terug krijgen hier ga ik zoizo niet akoord aangezien andere ook al een e7 hebben gekregen inplaats van een n8 ben ik aan overwegen om met de e7 accoord te gaan.

Nu zit ik met de volgende punten waarvan ik niet goed kan ondekken of het er op zit of de download bare apps goed werken:
- VPN software
- Youtube cliënt
- Facebook cliënt
- Twitter cliënt
- Ping.fm cliënt
- Sms in chat vorm
- Last.fm support
- Gchat/msn/skype?
- Ns treind tijden app
- Synchronisatie met gmail (Dus niet via omslachtige omwegen als ovi en dergelijke maar exange support)

Dit zijn de punten die ik me op het moment zou kunnen bedenken die ik echt vaak doe met me telefoon alleen ben inmiddels al 2 weken in bezit van een nokia 3800 en dit zijn toch wel de dingen die ik echt mis.
Zeker:
- Sms in chat vorm (standaard)
- Youtube cliënt (van google zelf, heel goed, helaas is alleen de mobiele kwaliteit mogelijk)
- Gchat/msn/skype? (geen video via normale app, maar wel mogelijk via omweg...)
- Facebook cliënt (kwaliteit is smaak)
- Twitter cliënt (zie facebook-opmerking)
- Synchronisatie met gmail (gewoon via pop of imap, kan met de basisapp maar er zijn meer dan 30 verschillende e-mailapps beschikbaar voor Symbian ;))

Onbekend:
- Subtitle support in films (zal ik morgen of overmorgen even voor je naar kijken)
- VPN software (schijnt er wel te zijn, maar ik weet het zo niet)
- Ns treind tijden app (applicatie die er is is niets waard, werkt gewoon niet goed, weet geen alternatieven buiten in de browser)
- Ping.fm cliënt
- Last.fm support (is er volgens mij wel, maar ben ik niet zeker van)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:08:
Ik heb vandaag een ENORM MINPUNT ontdekt.

Het scherm brand in !!!!!

Ik zie duidelijk ALLES wat normaal altijd zichtbaar is in standbymode dwars door de foto's en achtergronden heen.
Als dit zo blijft dan gaat ie terug!

Ik heb nog NOOIT een touchscreen telefoon gehad waarvan het scherm inbrandde.
Mijn oude Samsung Omnia 900i, welke ik gebruik als bureaukalender en klokje, hangt al maanden aan de lader en brand 24 per dag. Als ik daarop foto's bekijk is er helemaal niets te zien van ingebrande letters en lijnen.

Te bezopen voor woorden dit euvel.
Als het scherm zwart is zie je het niet maar zodra er een egale kleur op 't scherm komt dan is alles duidelijk zichtbaar.
In principe hebben alle beeldschermen hier last van, als je ze maar lang genoeg aan laat staan op hetzelfde beeld. Daarbij, waarom wil je je beeldscherm lang achter elkaar aan laten staan?

[ Voor 20% gewijzigd door Xmasjos op 11-06-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Xmasjos schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:47:
[...]

[...]

In principe hebben alle beeldschermen hier last van, als je ze maar lang genoeg aan laat staan op hetzelfde beeld. Daarbij, waarom wil je je beeldscherm lang achter elkaar aan laten staan?
Dat is volgens mij niet wat Streaker doet. Bij mij komt het over dat bij normaal gebruik het scherm inbrandt. Dus niet dat hij hetzelfde beeld continu aan laat staan. Dat is best wel vreemd in dat geval.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:35:

- VPN software
- Youtube cliënt
- Facebook cliënt
- Twitter cliënt
- Ping.fm cliënt
- Sms in chat vorm
- Last.fm support
- Gchat/msn/skype?
- Ns treind tijden app

Wat ik enorm handig vond op de N900 dat alle IM contacten kon koppelen met de normale contacten. het kan ook met de E7! http://www.filestube.com/...-3-install-92-218738.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Wat zijn IM contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Instant messaging. denk aan MSN/Google talk etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Xmasjos schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:47:

Zeker:
- Sms in chat vorm (standaard)
- Youtube cliënt (van google zelf, heel goed, helaas is alleen de mobiele kwaliteit mogelijk)
- Gchat/msn/skype? (geen video via normale app, maar wel mogelijk via omweg...)
- Facebook cliënt (kwaliteit is smaak)
- Twitter cliënt (zie facebook-opmerking)
- Synchronisatie met gmail (gewoon via pop of imap, kan met de basisapp maar er zijn meer dan 30 verschillende e-mailapps beschikbaar voor Symbian ;))

Onbekend:
- Subtitle support in films (zal ik morgen of overmorgen even voor je naar kijken)
- VPN software (schijnt er wel te zijn, maar ik weet het zo niet)
- Ns treind tijden app (applicatie die er is is niets waard, werkt gewoon niet goed, weet geen alternatieven buiten in de browser)
- Ping.fm cliënt
- Last.fm support (is er volgens mij wel, maar ben ik niet zeker van)
Subtitles doen het prima, ook op een HD-scherm met HDMI. Ik wil alleen nog ff kijken of het ook goed gaat met DLNA.

Edit: Via de 'Play-To'-app kan ik geen eigen bestanden afspelen. Deze werkt alleen met videobestanden gemaakt met de telefoon zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Xmasjos op 15-06-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dara
  • Laatst online: 20-06-2023
heeft iemand een E7 bij een vodafone abbo?
zo ja is het toestel gelockt, en of vodafone bootscherm en apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Dara schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:35:
Ik heb een E7 met vodafone, maar deze heb ik besteld bij studentmobiel.nl, dus het toestel is los van het abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Dara schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:35:
Ik Heb de E7 via voda abbo (zakelijk). In het menu zit een app/functie 360 services met voda logo. Ik heb het nog nooit gebruikt of geprobeerd te verwijderen. Met opstarten/afsluiten komt er een vodafone logo een sec. of 2 in beeld. Andere sim heb ik er nog niet ingedaan, dus weet niet of deze gelocked is.

Ik heb verder geen last of nadelen gevonden aan deze extra software. Grootste nadeel is waarschijnlijk dat de nieuwste updates later beschikbaar komen. Dit zou voor mij dan wel een reden zijn de productcode naar standaard de zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dara
  • Laatst online: 20-06-2023
Carpjes schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:52:
[...]

Ik Heb de E7 via voda abbo (zakelijk). In het menu zit een app/functie 360 services met voda logo. Ik heb het nog nooit gebruikt of geprobeerd te verwijderen. Met opstarten/afsluiten komt er een vodafone logo een sec. of 2 in beeld. Andere sim heb ik er nog niet ingedaan, dus weet niet of deze gelocked is.

Ik heb verder geen last of nadelen gevonden aan deze extra software. Grootste nadeel is waarschijnlijk dat de nieuwste updates later beschikbaar komen. Dit zou voor mij dan wel een reden zijn de productcode naar standaard de zetten.
Ja idd, dat is een groot nadeel van een vodafone-rom.
Er komt immers al vrij snel een grote update ( anna ) en later dit jaar nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Dara schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:08:
[...]

Ja idd, dat is een groot nadeel van een vodafone-rom.
Er komt immers al vrij snel een grote update ( anna ) en later dit jaar nog een paar.
Als je de vodafone firmware erop hebt staan, kun je altijd bij een NSP laten flashen. Dan heb je nl gewoon de 'normale' firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PandoraBoy
  • Laatst online: 28-08 15:37
Uiteindelijk gekocht als opvolger van mijn E75, hoofdzakelijk omdat ik het scherm van de E75 te klein vond voor wat je er allemaal mee kan.

Wàt een verschil! Wàt een scherm! Mijn pc staat bijna niet meer aan. Een iPad moet ik ook niet meer... Ik kan de meeste zaken gewoon op de E7. En spelletjes (zomervoordeel-actie).
En ja, je kan er ook nog steeds mee bellen...

De grootte is nog steeds wennen. Het lukt goed in de broekzak maar de E75 was iets 'handzamer' van formaat. Je valt ook wel op met zo'n toestel, zelfs naast een iPhoner.

Werken met een touch moet je ook gewoon worden. Vooral als het vlug moet gaan, val ik nogal vlug terug op hoe ik vroeger werkte en dan sla je wel eens in de knoop. Bijv. bladeren in de Agenda kan je gewoon door te sliden... maar dan zit ik met de pijltjestoetsen te prutsen. Die 'behendigheden' moet ik dus nog eigen worden.

Pluspunten:
- groot scherm
- toetsenbord
- 3 schermen volledig instelbaar met apps

Minpunten:
- batterijduur - maarja, ik wil wel alles aan -
ik moet ongeveer om de 1-2 dagen laden
energiespaarstand staat nog niet in
zal op termijn wel een en ander uitzetten
- het fototoestel vind ik een afknapper, vond ik ook al bij de E75
mijn beste tot nu toe de N73
- wanneer gaan ze bij Nokia eens een goed weekoverzicht voorzien in de agenda?
- profielen (stil, vergadering,...) kan je niet meer tijdelijk instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Fototoestel staat standaard op 6M. Via de instellingen kun je 'm op 8 zetten en dat is echt al een wereld van verschil.
De agenda wordt nog veranderd (wordt een Qt-agenda, net als de browser). Wanneer deze komt weet ik zo niet, maar in Anna (augustus dit jaar) lijkt mij het meest waarschijnlijk.
De profielen kunnen nog steeds tijdelijk via 'Menu -> Instellingen -> Profielen'. Verder is het ook mogelijk met Nokia bubbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Xmasjos schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:28:
De agenda wordt nog veranderd (wordt een Qt-agenda, net als de browser). Wanneer deze komt weet ik zo niet, maar in Anna (augustus dit jaar) lijkt mij het meest waarschijnlijk.
Dat de browser vernieuwd word heb ik geen moeite mee,,,
maar heeft er iemand een idee hoe die Qt-agenda er uit komt te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 14:54
Ik heb van de week mijn 2 maanden oude nokia aan kunnen bieden ter reparatie. bij het openen van het toestel kreeg ik een wit scherm en ging vervolgens random kleuren sneeuwen. verder stil op het forum, weinig problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Goede dag mensen.

Ik heb vandaag de E7 binnen gekregen voor mijn vriendin.

Nu heb ik meteen een vraag.
Op haar vorige C6 had ze notities (active notes) is het mogelijk om deze terug op de E7 te zetten?
Waar worden de notities op de E7 opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Helaas hebben de Symbian^3-toestellen geen active notes. Ik vroeg me ook al af waar ze die hadden gelaten, ookal gebruikte ik ze weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Xmasjos schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:52:
Helaas hebben de Symbian^3-toestellen geen active notes. Ik vroeg me ook al af waar ze die hadden gelaten, ookal gebruikte ik ze weinig.
Ik krijg de notities via outlook (exchange) keurig mee in de agenda.
via de e7 word dit "taak" genoemd.

Of is dit niet wat jullie bedoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
kittop schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:52:
[...]

Ik krijg de notities via outlook (exchange) keurig mee in de agenda.
via de e7 word dit "taak" genoemd.

Of is dit niet wat jullie bedoelen...
nee die C6 had active notes. ook een soort van notitie.
Maar daar kon je de notities opslaan met een naam.
bij de E7 word die opgeslagen met de tekst die in de noitie staat.

Ik heb alle active notes gemaild, en gekopieerd naar notities.
Dus het is zo opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Nog een vraagje.

Games en apps slaan gegevens en highscores niet op.
Je moet altijd op nieuw beginnen, en elke keer weer opnieuw de taal kieze en dergelijke.
Hoe kan dit? en hoe kan dit opgelost worden.
Dit is erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Denthis schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:35:
Nog een vraagje.

Games en apps slaan gegevens en highscores niet op.
Je moet altijd op nieuw beginnen, en elke keer weer opnieuw de taal kieze en dergelijke.
Hoe kan dit? en hoe kan dit opgelost worden.
Dit is erg irritant.
Dat ligt aan de programma's die je gebruikt... Als ze de mogelijkheid hebben om het online in 'de scorelijst' op te slaan, slaan ze het vaak niet lokaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Xmasjos schreef op maandag 04 juli 2011 @ 00:13:
[...]

Dat ligt aan de programma's die je gebruikt... Als ze de mogelijkheid hebben om het online in 'de scorelijst' op te slaan, slaan ze het vaak niet lokaal op.
Oke,
Kun je dat online opslaan uitzetten?
We hebben het van het weekend zitten testen.
Als het online word opgeslagen, dan zou het spel deze data toch ook weer moeten laden bij het opstarten? de gsm heeft continue wifi en netwerk internet gehad?
Dit gebeurd ook niet, ik moet dan weer alles opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Denthis schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:33:
[...]

Oke,
Kun je dat online opslaan uitzetten?
We hebben het van het weekend zitten testen.
Als het online word opgeslagen, dan zou het spel deze data toch ook weer moeten laden bij het opstarten? de gsm heeft continue wifi en netwerk internet gehad?
Dit gebeurd ook niet, ik moet dan weer alles opnieuw instellen.
We kunnen je hier niet echt mee helpen. Als een app niet lokaal opslaat, slaat 'ie niet lokaal op. Daar kun je hoogstwaarschijnlijk ook niets aan veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Maar als die niet lokaal opslaat maar extern.
Deze data moet toch wel bereikbaar zijn als je een internet verbinding hebt?

Het gaat zelfs om voorgeinstalleerde games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Denthis schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:14:
Maar als die niet lokaal opslaat maar extern.
Deze data moet toch wel bereikbaar zijn als je een internet verbinding hebt?

Het gaat zelfs om voorgeinstalleerde games
Welke games heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Xmasjos schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:00:
[...]

Welke games heb je het over?
Treasure of montosuma 2
Climate mission ( van nokia zelf)
Tower blaster blijft vaak hangen en spel herstart dan.
Tetris ( van nokia)

wat is een goed weer programma?
Of ze laden heel lang of ze hebben geen goede gegevens.

hoe hebben jullie het data gebruik ingesteld?
Ik wil dat hij alles doet via wifi als dat in bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Denthis schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:38:
[...]

Treasure of montosuma 2
Climate mission ( van nokia zelf)
Tower blaster blijft vaak hangen en spel herstart dan.
Tetris ( van nokia)
Als spellen niet goed werken, moet je dat bij Nokia of/en bij de maker melden.
Climate mission houdt geeneens scores bij, maar wel hoe ver je bent.
wat is een goed weer programma?
Of ze laden heel lang of ze hebben geen goede gegevens.
Neem hier eens een kijkje. Deze kost je wel wat, maar beter kun je niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Xmasjos schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:19:
[...]

Als spellen niet goed werken, moet je dat bij Nokia of/en bij de maker melden.
Climate mission houdt geeneens scores bij, maar wel hoe ver je bent.

[...]

Neem hier eens een kijkje. Deze kost je wel wat, maar beter kun je niet krijgen.
Oke dnakje, eens informeren en dan miss eens halen.

Heb je ook een instelling/oplossing ivm het 3g/wifi gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Hoe hebben jullie de internet settings staan bij De E7?
Ik wil namelijk niet dat hij 3g gebruikt als ik in het buitenland ben.
Alleen wifi mag dan gebruikt worden.

Mijn vriendin heeft hiervoor een C6 gehad en daar stelde je in dat hj geen internet mocht gebruiken maar deed het toch.
Daarom dat ik het hier ook ff vraag of mijn settings goed zijn.

en je kunt met de standby knop ook de zaklamp gedienen.
Is hier ook een app voor? want deze functie werkt maa zelden.
als ik de telefoon opnieuw opstart werkt die wel altijd.

[ Voor 20% gewijzigd door Denthis op 11-07-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Denthis schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:42:
Hoe hebben jullie de internet settings staan bij De E7?
Ik wil namelijk niet dat hij 3g gebruikt als ik in het buitenland ben.
Alleen wifi mag dan gebruikt worden.
en je kunt met de standby knop ook de zaklamp gedienen.
Is hier ook een app voor? want deze functie werkt maa zelden.
als ik de telefoon opnieuw opstart werkt die wel altijd.
Wat heb je zelf al gedaan om de antwoorden op deze vragen te vinden.
Volgens mij is dit niet meer dan 5 minuten zoekwerk.
Google it and find it
Mijn vriendin heeft hiervoor een C6 gehad en daar stelde je in dat hj geen internet mocht gebruiken maar deed het toch.
Daarom dat ik het hier ook ff vraag of mijn settings goed zijn.
Als je de telefoon in gsm mode zet ipv dual mode heb je als het goed is wel internet,
maar maakt hij niet automatisch verbinding met het internet of klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Nee dit klopt niet, want dan pak je gewoon automatisch de langzame 2G = GPRS modus.
Wat ik altijd deed (nu neem ik gewoon een buitenland internetbundel erbij), ik haalde in de internetinstellingen gewoon een letter weg; live.vodafone.co ipv .com. Simpel als dat.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

nadroJ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:49:
Nee dit klopt niet, want dan pak je gewoon automatisch de langzame 2G = GPRS modus.
Wat ik altijd deed (nu neem ik gewoon een buitenland internetbundel erbij), ik haalde in de internetinstellingen gewoon een letter weg; live.vodafone.co ipv .com. Simpel als dat.
thnx for the hint (niet dat het voor mij van kracht is met mijn e7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Nokia Beta Labs heeft nu een eigen soort 'layar'-applicatie.
Kijk hier verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week in het bezit van mijn E7 en wow wat een heerlijk strak, stevig en groot:-) toestel is dit.
En wat een vooruitgang na mijn n97.

Bedankt voor alle tips o.a. op het gebied van de camera(ind 6mp) en de zaklantaarn

Het enige (voor mij belangrijke) manco vind ik* de verschillende verbindingen beheren, ik stoorde me daar bij mijn n95 en N97 al aan, dat de 3G aan(niet actief) bleef staan terwijl ik thuis ben en de Wlan prioriteit 1 heeft.
Ik heb dit op kunnen lossen met 'smart connect' van Birdstep, zeer handig tooltje waar je al je verschillende verbindingen ingooit de juiste prioriteiten instelt en klaar:-)
Voor de E7 is dit appje via Ovi niet meer beschikbaar, maar nog wel makkelijk te vinden en gewoon te installeren, maar verbinding maken is er niet meer bij:(

Iemand een goede tip/app/mening voor mijn breinbreker?

Ook een leuke optie, die ik nog niet eerder had gelezen/kende voor als je E7 gejat/vermist is, sms sturen met blokkerings bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Ik weet niet of de meesten van jullie het al doen, maar voor bijna iedereen hier is het erg handig om het N8-topic bij te houden. De meeste informatie daar is direct te gebruiken op de E7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chibimoon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 00:52
hey iedereen,

Ik had een vraagje, ik heb zins 2 weken een e7, maar nu elke keer als ik de "nu.nl" app heb gebruikt dan moet ik mijn foon resette om foto's te kunnen maken. Als ik dat niet doen blijft hij "Onverwachte fout. Start de telefoon opnieuw op." aan geven. hebben meerdere hier last van of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik heb mn telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar als ik nu OVI winkel opstart dan blijft het laadscherm ervoor hangen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
MarkoAlmelo schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:21:
Ik heb mn telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar als ik nu OVI winkel opstart dan blijft het laadscherm ervoor hangen. Iemand een oplossing?
Dat schijnt een fout te zijn in de Qt-library. Ik heb hetzelfde probleem en nog geen oplossing. Dit is bij mij gebeurd bij de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Het is mooi kut, want ik kan dus mijn aangekochte content niet downloaden?

Ik had mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen, en nu dit geauwehoer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb begrepen dat als je de CNN app download en installeert het weer gaat werken.
http://store.ovi.com/content/121610/download/

Maar heb het zelf nog niet geprobeerd (ook niet nodig gehad).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Gutteguttegut schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:41:
Ik heb begrepen dat als je de CNN app download en installeert het weer gaat werken.

Werkt helaas niet. Het lijkt erop dat 'ie bij mij geen nieuwe libraries download, dus hij installeert alleen de app. Ik kan het ook wel zonder de store, want ik kan downloaden via Opera op mijn pc, dus ik wacht mooi met resetten tot Anna uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Gutteguttegut schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:41:

Werkt bij mij helaas ook nog niet :(
Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
MarkoAlmelo schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:39:
[...]

Werkt bij mij helaas ook nog niet :(
Balen!
Nu heb ik 'm wel weer aan de gang.
Je moet even naar fixqt.com gaan en daar de laatste Qt bestanden downloaden en op je tel installeren. Dan werkt het als het goed is weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Top! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akelder
  • Laatst online: 20-09 09:26
werkt dit.
ik heb net mijn telefoon verkocht, had hem gereset en de koper komt nu terug met
dit probleem.
lekker nokia, dank je wel.
ik koop geen nokia meer ben het zat.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste