• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:36
Mede-auteur:
  • Relief2009
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-08 11:04

Relief2009

Welkom in het Nokia E7 topic!

Vandaag is de nieuwe Nokia E7 a.k.a. RM-626, E7-00 officieel aangekondigd. De E7 heeft een prachtig, innovatief design met alles wat je nodig hebt om werk en privé op elkaar af te stemmen.

Opmerkingen over beschikbaarheid, levertijden, prijzen, aanbiedingen, abonnementen, etc. graag in het [ABO] Nokia E7 levertijden- en abonnementen topic. In dit topic worden alleen de technische zaken besproken.

Foto's & Video's

Aanvullende productfoto's zijn hier te vinden.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iDXmK8dGV1E]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sNnRsts69KU]

Specificties

Design

Afmetingen
  • Afmetingen: 123,7 x 62,4 x 13,6 mm
  • Gewicht (met batterij): 175 g
  • Volume: 97,8 cc
Scherm en gebruikersinterface
  • Schermformaat: 4"
  • Resolutie: 16:9 nHD (640 x 360 pixels) AMOLED
  • 16 miljoen kleuren
  • Krachtig touchscreen
  • Oriëntatiesensor (versnellingsmeter)
  • Kompas (magnetometer)
  • Nabijheidssensor
  • Omgevingslichtdetector
Toetsen en invoermethoden
  • Volledig QWERTY-toetsenbord
  • Startschermtoets, Aan/uit-toets, Vergrendeltoets, Cameratoets, Volumetoets
  • Aanrakingsondersteuning voor tekstinvoer en UI-bediening
  • On-screen alfanumeriek toetsenbord en volledig toetsenbord
  • Gebruik van capacitieve stylus mogelijk
  • Handschriftherkenning op volledig scherm
  • Handschriftherkenning voor Chinees
Kleuren
Geanodiseerde aluminium behuizing beschikbaar in de volgende kleuren:
  • Dark grey
  • Silver white
  • Blue
  • Green
  • Orange
Persoonlijk tintje
Drie aanpasbare startschermen
- Menu
- Widgets
- Thema's
- Snelkoppelingen
- Pictogrammen
Aanpasbare profielen
Beltonen: mp3, AAC, eAAC, eAAC+, WMA, AMR-NB, AMR-WB
Videobeltonen
Thema's
- achtergronden
- screensavers
- geluidsthema's
- vooraf geïnstalleerde thema's
- verwisselbare kleurenthema's

Hardware

Energiebeheer
  • BL-4D 1200 mAh Li-Ion batterij
Spreektijd (maximaal):
  • GSM tot 540 min (9 uur)
  • WCDMA tot 300 min (5 uur)
Standby-tijd (maximaal):
  • GSM tot 430 uur
  • WDCMA tot 470 uur
De werkingsduur kan variëren afhankelijk van de gebruikte technologie voor radiotoegang, de configuratie en het gebruik van het providernetwerk.

Geheugen
Intern geheugen: 16 GB

Werkfrequentie
  • GSM/EDGE 850/900/1800/1900
  • WCDMA 850/900/1700/1900/2100
  • Automatisch schakelen tussen WCDMA en GSM-banden
  • Vluchtmodus
Gegevensnetwerk
  • GPRS/EDGE klasse B, multislot klasse 33
  • HSDPA Cat9, max. snelheid tot 10,2 Mbps
  • HSUPA Cat5 2,0 Mbps
  • WLAN IEEE 802.11 b/g/n
  • Mogelijkheid om te werken als datamodem
  • Ondersteuning voor MS Outlook-synchronisatie van contactpersonen, agenda en notities
Dataservice benodigd. Gegevensservices zijn niet beschikbaar in alle netwerken. Gegevensoverdrachtssnelheden kunnen oplopen tot 10,2 Mbps, maar zijn afhankelijk van netwerkmogelijkheden en andere voorwaarden. Het instellen en behouden van een dataverbinding is afhankelijk van de netwerkbeschikbaarheid, providerondersteuning en signaalsterkte.

Connectiviteit
  • Bluetooth 3.0
  • HDMI
  • High-Speed USB 2.0 (micro-USB-aansluiting)
  • Micro USB-aansluiting en lader
  • USB On-the-Go
  • 3,5 mm standaard AV-aansluiting
  • FM-radio

Software en toepassingen

Softwareplatform en gebruikersinterface
  • Symbian^3 OS voor Nokia
  • Java MIDP 2.1
  • Qt 4.6.2, Web Runtime 7.2
  • HTML 4.1
  • Software-updates Over the Air (FOTA) and Over the internet (FOTI)
  • Flash Lite 4.0
  • OMA DM 1.2, OMA Client provisioning 1.1
Persoonlijk informatiebeheer (PIM)
  • Gedetailleerde contactgegevens
  • Meerdere agenda's met afspraakaanvraagondersteuning
  • Takenlijst
  • Aantekeningen
  • Recorder
  • Rekenmachine
  • Klok
  • Ondersteuning voor MS Outlook-synchronisatie van contactpersonen, agenda en notities
Toepassingen

Vooraf geïnstalleerde toepassingen:
  • Mail for Exchange
  • Quickoffice dynamic premium
  • Adobe PDF Reader
  • F-Secure Antidiefstal voor Mobiel
  • Ovi Kaarten met gratis gps-navigatie
Nokia toepassingen:
  • Nokia Ovi Suite
  • Nokia Ovi Player

Communicatie

E-mail en messaging
Eenvoudig te gebruiken e-mail-client met bijlage-ondersteuning voor bijv. afbeeldingen, video's, muziek en documenten .doc, .xls, .ppt, .pdf, .zip
  • HTML e-mail-ondersteuning
  • E-mailviewer op volledig scherm met HTML-ondersteuning
  • Gebundelde e-mail-client voor meerdere protocollen: Yahoo!® Mail, Gmail™, Windows Live™, Hotmail en andere accounts populaire POP/IMAP-diensten, Mail for Exchange, IBM Lotus Traveler
  • Bewerken van office-documenten
  • E-mail widget voor startscherm
  • Ondersteuning chat instant messaging: OVI Chat, Yahoo, AIM, Windows Live, Gtalk, MySpace*
  • Gebundelde MMS/SMS-editor
  • Conversatieweergave voor sms
  • Push e-mail en uitgebreide portal-ondersteuning via Nokia Messaging for Email en Instant Messaging
*Sommige diensten zijn alleen beschikbaar via een download of afhankelijk van de markt. Alleen toestellen die over compatibele multimediabericht- of e-mailfuncties beschikken kunnen multimediaberichten ontvangen en weergeven. Weergave van inhoud kan verschillen. Sommige afbeeldingen en beltonen kunnen niet doorgestuurd worden

Oproepenbeheer
  • Contacten: geavanceerde database voor contactpersonen met ondersteuning voor meerdere telefoon- en e-mailgegevens per invoer met miniatuurafbeeldingen en videoclips
  • Slim kiezen om snel telefoonnummers te vinden
  • Snelkiezen, kiezen via spraakherkenning (afhankelijk van luidspreker) en spraakbediening
  • Lijsten van gekozen nummers, en ontvangen en gemiste oproepen
  • Conference calls
  • Geïntegreerde handsfree luidspreker
  • Videogesprek

Delen en internet

Surfen en internetten
  • Surfen op het internet met weergave van alle webpagina's
  • Surfen op internet met touchbediening
  • Ondersteunde mark-uptalen: HTML, XHTML, MP, WML, CSS
  • Ondersteunde protocollen: HTTP v1.1, WAP
  • Ondersteuning van TCP/IP
  • Visuele geschiedenis, HTML en JavaScript-ondersteuning
  • Flash Lite 4 ondersteunt het merendeel van Flash Player 10.1 content
  • Nokia Mobile Search
  • RSS reader
  • Ondersteuning voor het streamen van video
  • Gebundelde toegang vanaf het startscherm voor Facebook en Twitter met Nokia Social Client by Ovi
  • Weergave van sociale netwerkprofielen bij contacten
  • Uploaden en bekijken van foto's en video's en locaties met Nokia Social Client by Ovi
  • Weergave van social networking-events in de agenda

Navigatie

Gps en navigatie
  • Geïntegreerde gps, A-gps-ontvangers
  • Ovi Kaarten met gratis auto- en voetgangersnavigatie
  • Wi-Fi positionering
  • Kompas en accelerometer voor correcte oriëntatie van het scherm
  • Gebruik Nokia Ovi Suite om gratis de nieuwste landkaarten via Ovi Kaarten te downloaden
* Draadloos kaarten downloaden kan gepaard gaan met het overzetten van grote hoeveelheden gegevens. Mogelijk brengt je serviceprovider hiervoor kosten in rekening. De beschikbaarheid van bepaalde producten, diensten en functies kan per regio verschillen. Vraag de Nokia-dealer bij jou in de buurt om meer informatie en beschikbaarheid van taalopties. Deze specificaties kunnen zonder aankondiging worden gewijzigd.

Fotografie

Camera
  • 8 megapixelcamera
  • Fullscreen 16:9 zoeker met gebruiksvriendelijke touchscreen-parameters
  • Dubbele LED-flash
  • Software voor gezichtsherkenning
  • Afbeeldingsindelingen: JPEG/EXIF
  • Tot 2x digitale zoom voor foto's
  • Tot 3x digitale zoom voor video
  • Tweede camera voor videogesprekken (VGA, 640 x 480 pixels)
Beelden vastleggen
  • Automatisch opslaan van de locatie (Geotagging) van afbeeldingen en video's
  • Foto's worden automatisch in de juiste richting genomen
  • Beweeg twee vingers uit elkaar om in te zoomen in de Foto-afbeeldingsviewer
  • Foto's bekijken als tag cloud, per maand, in een album of als diavoorstelling
  • Foto-editor
Overige
  • Intern geheugen: 16 GB
  • High-Speed micro USB-aansluiting voor computer

Video

Videocamera's
  • Hoofdcamera: HD-kwaliteit met 720p resolutie

[Voor 243% gewijzigd door Relief2009 op 10-11-2010 20:02]

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• robertwebbe
[gereserveerd voor productcodes en software historie]

[Voor 55% gewijzigd door robertwebbe op 02-10-2010 16:17]

• robertwebbe
Verschillen tussen de N8 en de E7:

[Voor 219% gewijzigd door robertwebbe op 02-10-2010 16:18]

• Rumi
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 26-02-2011
Mooie TS robertwebbe! Nokia maakt het me behoorlijk lastig; ga ik voor de N8 of voor de E7. Daarnaast ben ik ook ontzettend benieuwd naar de N9.

• robertwebbe
Rumi schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:04:
Mooie TS robertwebbe! Nokia maakt het me behoorlijk lastig; ga ik voor de N8 of voor de E7. Daarnaast ben ik ook ontzettend benieuwd naar de N9.
Een QWERTY is natuurlijk erg lekker maar de nadelen (camera) zijn er ook. Ik ben benieuwd wat ik kies als de E7 binnen komt. Ik denk dat ik bij de N8 zal blijven omdat het touchscreen ook gewoon goed werkt. Het is niet vergelijkbaar met de 5800XM of X6, daar werkte de touchscreens nog een stuk minder goed dan de N8. Nu ik een dikke week met het toestel gewend bent, mis ik eigenlijk het QWERTY toetsenbord niet.

De N9 zal op MeeGo draaien, ik zie het meer als een opvolger van de N900. Maar we gaan zien. Tegen de tijd dat ze alle drie beschikbaar zijn, worden de N8-01 en de E7-01 waarschijnlijk aangekondigd en zo kun je altijd wel weer blijven wachten.

• Z_Jr
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-12-2020
robertwebbe schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:12:
[...]

Een QWERTY is natuurlijk erg lekker maar de nadelen (camera) zijn er ook. Ik ben benieuwd wat ik kies als de E7 binnen komt. Ik denk dat ik bij de N8 zal blijven omdat het touchscreen ook gewoon goed werkt. Het is niet vergelijkbaar met de 5800XM of X6, daar werkte de touchscreens nog een stuk minder goed dan de N8. Nu ik een dikke week met het toestel gewend bent, mis ik eigenlijk het QWERTY toetsenbord niet.

De N9 zal op MeeGo draaien, ik zie het meer als een opvolger van de N900. Maar we gaan zien. Tegen de tijd dat ze alle drie beschikbaar zijn, worden de N8-01 en de E7-01 waarschijnlijk aangekondigd en zo kun je altijd wel weer blijven wachten.
Uh, heb ik het nou verkeerd begrepen of... Is de N9 eigenlijk de E7 met een andere naam. Of is de N9 een compleet nieuw mobieltje met zijn eigen design? :S Kan je me misschien een foto/video van de N9 linken?

• Klökske_216437
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-11-2011
Hoe zou het gaan met de batterijduur? Ik ben namelijk best wel verwend met mijn E72, maar deze houdt het nu ook nog maar een goede dag vol. Deze E7 heeft een kleinere accu, maar ik denk een hoger energieverbruik.

• robertwebbe
Z_Jr schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:02:
[...]
Uh, heb ik het nou verkeerd begrepen of... Is de N9 eigenlijk de E7 met een andere naam. Of is de N9 een compleet nieuw mobieltje met zijn eigen design? :S Kan je me misschien een foto/video van de N9 linken?
De E7 en de N9 zijn compleet verschillende producten met beide een andere doelgroep.
Zie het Nokia N9 topic voor afbeeldingen en meer specificaties van de N9.

Klökske schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:59:
Hoe zou het gaan met de batterijduur? Ik ben namelijk best wel verwend met mijn E72, maar deze houdt het nu ook nog maar een goede dag vol. Deze E7 heeft een kleinere accu, maar ik denk een hoger energieverbruik.
Zie http://www.forum.nokia.com/Devices/deviceComparison.xhtml?dev=[E7-00,E72] en vervolgens klik je op Power Management. Dan zie dat je inderdaad een minder lange gebruikstijd kan verwachten. Verder zijn de prestaties natuurlijk wel flink verbeterd.

[Voor 40% gewijzigd door robertwebbe op 03-10-2010 10:15]

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-09 17:01
Het ontbreken van een cardslot lijkt me een gemiste kans ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• robertwebbe
PinokkioTV schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:37:
Ik vermoed dat het een designkeuze is geweest, anders was die denk ik nog dikker geworden.

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-05 22:54
Het grote verschil in camera-kwaliteit vind ik ook vreemd, een toestel als bijv. de E90 had een 5mp camera met Carl Zeiss lens en AF, net als de N95. De N82, als echte camera-telefoon, had bovendien nog een Xenon flitser.
Nu is een toestel uit de zakelijke E-Series niet in de eerste plaats een camera-telefoon, dus het aantal megapixels kan best wat minder, met 8 i.p.v. 12 valt prima te leven, ook dat er geen Xenon flits opzit, is in dit geval begrijpelijk, maar dat een toestel uit deze prijsklasse het zonder autofocus moet stellen, lijkt me geen goede beslissing.

• robertwebbe
Wellicht wordt autofocus nog toegevoegd in een latere software update.

• RoadRunnerRik
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:42
Zou de E7 camera te vergelijken zijn met m'n oude Nokia N95 8gb? Waarschijnlijk wel iets mooier, maar veel mooier(contrast, scherpte, donkere ruimtes)?

Vind het namelijk wel een mooie vervanging voor m'n E71 die ik nu heb. De N8 is ook leuk maar heeft geen vast qwerty toetsenbord wat ik toch wel heel pretig vind werken.

• robertwebbe
Dat is nog even afwachten, ik heb nog geen demo foto's gezien of zelf gemaakt. Specificaties zeggen meestal niets, we moeten echt de plaatjes afwachten.

• johanw910
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2010
PinokkioTV schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:37:
Inderdaad, dat is voor mij zowiezo een dealbreaker. Heb nu een 32GB microSD in m'n E72 zitten en heb geen zin om meer dan de helft van m'n films eraf te gaan gooien.

• RV
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15

RV

®

johanw910 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:25:
[...]

Inderdaad, dat is voor mij zowiezo een dealbreaker. Heb nu een 32GB microSD in m'n E72 zitten en heb geen zin om meer dan de helft van m'n films eraf te gaan gooien.
Want je kijkt natuurlijk al die films meer dan 1x per week?

• johanw910
Nee maar ik heb geen zin om dat steeds te moeten aanpassen. Bovendien staat er meer op dan films.

• Julian
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15-07 13:27
Weet iemand toevallig of de chipset van de E7 identiek is aan die van de N8?

• Linkshalf
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-05-2011
En het toestel mist een FM Transmitter wat ik een leuke gadget vond bij de N97, ik gebruikte het zo nu en dan voor in de auto. Zo jammer, op moment verschijnnen was de N97 echt een toptoestel qua specs. Wat ik een wel grote 'plus' vind bij de N97 is het toetsenbord.

Ik hoopte op een kruising van de N8 en de E7 als nieuw Nokia toestel. Ben benieuwd wat de N9 ons gaat brengen. Maar de E7 is de volgende in de rij wanneer de N9 te lang op zich laat wachten.

• robertwebbe
De N9 draait op MeeGo, de opvolger van Maemo. Je kunt de N9 dan ook beter zien als de opvolger van de N900 en is gewoon niet te vergelijken met de N8 en E7 die op Symbian werken.

[Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 11-10-2010 22:19]

• Linkshalf
robertwebbe schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:19:
De N9 draait op MeeGo, de opvolger van Maemo. Je kunt de N9 dan ook beter zien als de opvolger van de N900 en is gewoon niet te vergelijken met de N8 en E7 die op Symbian werken.
Ok, maar ik dacht namelijk dat de N9 qua specs het beste van de E7 en de N8 gaat combineren. Of zit er ik naast, het blijft lastig aangezien de specs van de N9 nog niet vasstaan, maar als je de geruchten moet geloven dan wordt de N9 een 'gigant'. Wil je ons meer (in het N9 topic) vertellen hierover? ;) Maar qua design ziet de E7 perfect uit, zeker gezien het 'N97 slider' mechanisme dat ook bij de E7 wordt toegepast.

• RV
  • Laatst online: 31-08 21:15

RV

®

Linkshalf schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:37:
[...]

Ok, maar ik dacht namelijk dat de N9 qua specs het beste van de E7 en de N8 gaat combineren. Of zit er ik naast, het blijft lastig aangezien de specs van de N9 nog niet vasstaan, maar als je de geruchten moet geloven dan wordt de N9 een 'gigant'. Wil je ons meer (in het N9 topic) vertellen hierover? ;) Maar qua design ziet de E7 perfect uit, zeker gezien het 'N97 slider' mechanisme dat ook bij de E7 wordt toegepast.
Als er iets meer bekend was, stond dat wel in het topic over de N9 ;) meer info is er niet.

• Linkshalf
The_ReVenger schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:37:
[...]

Als er iets meer bekend was, stond dat wel in het topic over de N9 ;) meer info is er niet.
I know, maar Robert heeft toch meer bronnen om informatie uit te putten dan wij als 'gewone' forumcollega's. Maar als je een scoop hebt, let us know. ;)

• robertwebbe
Helaas weet ik ook niet meer dan dat er al bekend is in het N9 topic. Zodra ik meer weet zal ik het in dat topic plaatsen.

• catt4u
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2019
johanw910 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:25:
[...]

Yeh, en jouw E72 heeft ook 16GB intern geheugen |:(

• Civilian321
  • Laatst online: 08-08-2017
catt4u schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:07:
[...]

Het gaat erom dat de E7-00 geen micro SD-slot heeft. Snap je?

Anders verder uitleg: Dus maximaal kun je voor 16gb aan materiaal op de E7 zetten. Dat vinden sommigen dus te weinig. Vandaar dat ze het jammer vinden dat ze de helft van hun films eraf moeten halen.

• johanw910
catt4u schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:07:
Nee, maar daar heb ik een microsd kaart van 32GB inzitten, en dat lukt dus met de E7 niet.

• catt4u
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2019
johanw910 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:13:
[...]

Nee, maar daar heb ik een microsd kaart van 32GB inzitten, en dat lukt dus met de E7 niet.
Ok, duidelijk;
Maar moet je dan absoluut 32 Gig hebben?
Kijk eens naar alle andere voordelen van de E7 t.o.v. je E72 (ok, geen video call camera :( ) maar verder heel veel moois :)
Ik zou een concessie doen en minder films meenemen.
Alleen al door het scherm bekijk je je films 2x :P

@ civilian 321:
Ik ben niet helemaal onbekend met de specs van nieuwe phones
Heb er gemiddeld 2 per jaar ;)

• Masis
  • Laatst online: 08-12-2020
De E7 heeft wel gewoon een 2e camera voorop voor videobellen hoor....

• johanw910
catt4u schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:25:
Maar moet je dan absoluut 32 Gig hebben?
Nee, meer mag ook. :) Maar ik heb niet graag het idee dat ik er op achteruit ga.
Kijk eens naar alle andere voordelen van de E7 t.o.v. je E72 (ok, geen video call camera :( ) maar verder heel veel moois :)
Ik zou een concessie doen en minder films meenemen.
Alleen al door het scherm bekijk je je films 2x :P
Films op een groter formaat encoden kost ook weer meer ruimte, kan er nog minder op. Maar wel mooier beeld ja. Nou ja, voorlopig kan ik nog niet verlengen en ben nu ook best tevreden met die E72. Ben benieuwd wat er over 1,5 jaar weer op de markt is.

• marsch55
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-07-2011
Zullen sofware die werken op S60 3rd en 5 edition ook compatibel zijn met S^3 edition op de E7 en N8?
Ik maak vanwege slechtziendheid gebruik van spraak+zoom van Nuance Talks die ook touchscreen toestellen met S 5 edition zouden ondersteunen, ik kon bij Nuance Talks en de dealer in Nederland geen bevredigend antwoord krijgen, het blijft bij "zou kunnen" en "nog niet uitgeprobeerd".
Ik hoop op zinnige feedback, want voor de E51 heb ik met veel plezier de 9500 com. gebruikt en zou eigelijk graag weer een dergelijk toestel aanschaffen maar word afgeschikt door negatieve reviews o.a. van N97.
Martien.

• robertwebbe
De meeste S60fp5 apps werken perfect op de N8, bij fp3.2 is dat niet het geval, ongeveer de helft werkt.

[Voor 77% gewijzigd door robertwebbe op 23-10-2010 15:57]

• marsch55
Bedankt robert voor de infomatie.
Ik overweeg om de aanschaf van een mobiel maar uit te stellen todat meer bekend is wat compatibel op de E7 en wat niet, ik ben erg voor een fysiek toetsenbord i.c.m. touchscreem.
M.

• robertwebbe
Martien, ik kan het voor je testen op de N8 als je wilt. Als jij (of de dealer) mij de app wil sturen zal ik het testen.

• marsch55
Robert, op de site van Nuance Talks is een mogelijkheid om een demoversie van 5 minuten gratis te downloaden, ik zou die optie zelf al geprobeerd hebben, als de E7 of de N8 al te koop waren geweest.
Ik gebruik de app vooral om e-mails en sms te schrijven en mijn agenda te beheren daarvoor is de text to speech
voorziening op het toestel ontoereikend, de nieuwe versie van Talks 5.0 zou ook webpagina's uitspeken i.c.m. het aanraakscherm.
de site van Nuance is www.nuance.com. mocht je al in het bezit zijn van een testmodel en de demo kunnen testen zou ik zeer dankbaar zijn, en die kennis gelijk delen met de technische dienst van slechtziend.nl welke de dealer is van Nuance Talks in nederland.
vr.groet Martien.

• robertwebbe
Ik heb net een demo versie van versie 5.01.1 gedownload en zal hem gaan testen. Woon je wellicht in de buurt van Arnhem / Veenendaal? Anders spreken we af en kun je zelf horen of het werkt.

[Voor 91% gewijzigd door robertwebbe op 24-10-2010 20:59]

• marsch55
Je kan wel zeggen dat ik relatief veraf woon, d.w.z. Kloosterzande in Zeeuwsch-Vlaanderen.
Ik heb nu de laatste versie Talks 5.0 op mijn E51 staan, die ik al vanaf 2007 met de spraaksoftware gebruik.
De laatste versie kreeg ik via e-mail toegezonden, en heb deze zonder probleem via pc suite ge-installeerd.
De belangrijkste kwestie voor mij is kan ik deze versie van talks op S^3 toestellen installeren zodat ik eerder genoemde bewerkingen kan doen op het toestel, met de stem en functionaliteit ben ik goed mee vertrouwd.
Verder zou ik weinig apps op de N8 of E7 zetten omdat ik de indruk heb dat het op het huidige OS van de E51 behoorlijk wat werkgeheugen vreet.
gr. M.

• Compaq99
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 30-08-2011
Hoeveel gaat deze telefoon kosten?

• pegagus
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:06
Zelfde prijs als de N8-00, ongeveer. Dus een introductieprijs van 500 euro (maar daar was een ander topic voor).

Toch wel jammer dat er geen Carl Zeiss lens in zit. Het verschil tussen een N97 mini en een C6 is qua foto's toch wel erg groot. 8 MP vind ik wel voldoende, maar dan moeten de foto's verder wel gewoon goed en scherp zijn. Ga ik toch weer twijfelen of ik toch niet aan een N8 moet.

• Karel17
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 18:53
Ik zit momenteel met een E71 en een abonnement van nog ~ 2 maand. Zat eerst te denken aan de E72 maar nou deze voorbij komt waaien..Hij lijkt me echt geweldig maar er zijn toch een aantal kleine dingen die nét beter hadden gekund:
- Geen FM transmitter (wel op de N8)
- Het enorme gewicht, de krappe 180g merk je echt wel in je broekzak
- Omvang

Tevens zie ik het QWERTY-toetsenbord als enige voordeel t.o.v. de N8.

Moeilijk moeilijk :+...

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• robertwebbe
Vandaag heb ik even zelf het toetsenbord van de E7 mogen beleven en hij is echt heel erg fijn! De toetsaanslag voelt erg goed, de toetsen zitten voldoende uit elkaar, de ruimte boven de bovenrand is groot genoeg (zodat je niet tegen de bovenrand tikt) en het toestel staat super in balans. Als je qwerty van groot belang is voor je keuze, dan zou ik zeker de E7 nemen!

En echt heel veel groter en zwaarder is die ook weer niet hoor. Als er een E7 zou zijn met N8 specs dan zou ik voor deze "grote" gaan.

[Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 29-10-2010 22:38]

• N user
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:10:
Vandaag heb ik even zelf het toetsenbord van de E7 mogen beleven en hij is echt heel erg fijn! De toetsaanslag voelt erg goed, de toetsen zitten voldoende uit elkaar, de ruimte boven de bovenrand is groot genoeg (zodat je niet tegen de bovenrand tikt) en het toestel staat super in balans. Als je qwerty van groot belang is voor je keuze, dan zou ik zeker de E7 nemen!

[afbeelding]

En echt heel veel groter en zwaarder is die ook weer niet hoor. Als er een E7 zou zijn met N8 specs dan zou ik voor deze "grote" gaan.

[afbeelding]
Echt een mooi toestel, dat mijn interesse heeft gewekt.
Ikzelf heb momenteel een N900 waar ik erg tevreden mee ben. Daarvoor had ik een N95 8gb, dat ik ook een fijn toestel vond, maar een wereld van verschil met mijn huidige toestel.
Wat ik van de E7 gezien heb, is dat Symbian^3 behoorlijk anders is dan het Symbian op de N95. Het lijkt wel of ik invloeden van Maemo zie (ook bij de N8).

Off-topic
Mijn complimenten voor je deskundigheid, geduld en vriendelijkheid. :)

• wilcoholic
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2013
robertwebbe schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:10:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hij is inderdaad niet zoveel groter dan de N8. Ik zit al ongelofelijk lang op de E7 te wachten. Maar ben nu wel weer aan het twijfelen tussen een wp7 telefoon of de E7

Hoe is trouwens het display in vergelijking met de N8/C7? Is hij echt veel beter omdat hij clearblack technologie gebruikt.

• Masis
  • Laatst online: 08-12-2020
Robert, heb je de camera ook getest? Zo ja, hoe beviel deze? Stuk beter dan die van de N97?

Alvast bedankt!

• robertwebbe
wilcoholic schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:15:
[...]

Hij is inderdaad niet zoveel groter dan de N8. Ik zit al ongelofelijk lang op de E7 te wachten. Maar ben nu wel weer aan het twijfelen tussen een wp7 telefoon of de E7

Hoe is trouwens het display in vergelijking met de N8/C7? Is hij echt veel beter omdat hij clearblack technologie gebruikt.
Ik heb ook even mogen spelen met Windows Phones 7 van LG, Samsung en HTC en daar was ik toch wat minder enthousiast over dan over Symbian. WP7 heeft gewoon nog even wat tijd nodig om verder te rijpen. Het is alleen nog in het Engels beschikbaar, Zune, X-Box en MarketPlace zijn ook nog niet beschikbaar voor Nederlandse gebruikers. Via een truukje kun je toegang krijgen tot de Amerikaanse en Engelse maar daar kun je weer niets kopen met je Nederlandse betaalmiddelen. Ik denk pas dat het van de zomer interessant gaat worden.

Qua display is me die clearblack totaal niet opgevallen. Echter waren er nog 15 man die er ook even mee wouden spelen dus echt veel tijd heb ik nog niet gehad om uitvoerig te spelen in verschillende licht condities.

Masis schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:27:
Robert, heb je de camera ook getest? Zo ja, hoe beviel deze? Stuk beter dan die van de N97?
Ja, ik heb even snel wat foto's gemaakt maar in de hectiek ben ik vergeten die te uploaden. Ik ga de komende twee weken op vakantie, daarna zal ik Nokia eens vragen of ik hem wat langer mag lenen.

• fabamdpc
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-11-2012
helaas hij komt niet voor de kerst uit :
nieuws: Nokia brengt zakelijke smartphone E7 begin 2011 uit

trouwens heeft de E7 ook verschillende kleuren opties zoals zwart, groen en blauw?

edit: oeps overheen gelezen zwartgrijs is wel mooi,
ik vind het jammer dat het scherm niet 800 bij 480 is misschien maar 1 generatie wachten.
misschien dat bij de volgende er wel meego opzit, zolang de hdmi port maar blijft want die is behoorlijk bruut voor een mobieltje

[Voor 32% gewijzigd door fabamdpc op 10-11-2010 16:23]

• Relief2009
fabamdpc schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:12:

trouwens heeft de E7 ook verschillende kleuren opties zoals zwart, groen en blauw?

ik vind het jammer dat het scherm niet 800 bij 480 is misschien maar 1 generatie wachten.
misschien dat bij de volgende er wel meego opzit, zolang de hdmi port maar blijft want die is behoorlijk bruut voor een mobieltje
Als je per se Meego erop wil, dan kun je voor de N9 gaan.

• fabamdpc
Relief2009 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:07:
[...]

Als je per se Meego erop wil, dan kun je voor de N9 gaan.
die vind ik er niet zo mooi uit zien als de e7 + die heeft volgens mij geen hdmi port

• Relief2009
fabamdpc schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:13:
[...]

die vind ik er niet zo mooi uit zien als de e7 + die heeft volgens mij geen hdmi port
De specs zijn volgens mij niet bekend, maar het zou raar zijn als deze geen hdmi-poort heeft. Het is namelijk de absolute high-end smartphone.

Ik vind hem juist mooier, maar ook zakelijker. Ieder zijn smaak natuurlijk.

Als je per se de E7 wil hebben, dan ben ik bang dat moet vergeten dat je daar ooit Meego op krijgt. De hardware-eisen zijn volgens mij totaal verschillend.

[Voor 25% gewijzigd door Relief2009 op 11-11-2010 16:34]

• fabamdpc
Relief2009 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:33:
[...]

De specs zijn volgens mij niet bekend, maar het zou raar zijn als deze geen hdmi-poort heeft. Het is namelijk de absolute high-end smartphone.

Ik vind hem juist mooier, maar ook zakelijker. Ieder zijn smaak natuurlijk.

Als je per se de E7 wil hebben, dan ben ik bang dat moet vergeten dat je daar ooit Meego op krijgt. De hardware-eisen zijn volgens mij totaal verschillend.
ik wacht nog wel totdat de n9 uit is, als ie een hdmi port heeft neem ik em want als ik moet kiezen tussen design en OS kies ik natuurlijk voor een fijn OS

• Civilian321
  • Laatst online: 08-08-2017
fabamdpc schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:12:

Er zal nooit MeeGo op de E7 komen. Ook niet in de volgende generatie. Alleen in de n-serie komt MeeGo uit omdat deze serie een andere doelgroep heeft. De E7 is voor de zakelijk markt en Symbian is nou eenmaal heel populair in de zakelijke markt. In de N-serie worden de high-end en multimediatoestellen uitgebracht. Waarop in de toekomst alleen nog maar MeeGo wordt gezet. Zo zie ik bijvoorbeeld wel de N8-01 met MeeGo uitkomen. Maar dit wordt niet door Nokia bevestigd. Al was er wel een bericht geweest waar in Nokia melde dat alle toekomstige N-serie toestellen MeeGo zullen krijgen.

• Karel17
Slecht nieuws, blijkt dat de E7 pas in maart 2011 naar de Benelux komt..

Als dit waar is dan is het voor mij geen E7 meer!

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/13429

• robertwebbe
Hi Karel, deze opmerking hoort eigenlijk in het [ABO] Nokia E7 levertijden- en abonnementen topic.

• Zygivt
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09-09 08:46

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Hi Robert,

Is dit HET toestel van Q2 dat mijn N97 moet gaan vervangen?
Ik ben wel aardig fan geworden van toestellen met qwerty toetsenbord,
maar ben eventueel bereid naar een mono-blok toestel over te stappen.

Ik mag in maart een nieuw toestel, dus dit klinkt gunstig.

• robertwebbe
Als je QWERTY fan bent en Nokia liefhebber, dan is de E7 de beste keus.
Helaas zal het vermoedelijk pas april worden dat die officieel beschikbaar komt in Nederland.

[Voor 40% gewijzigd door robertwebbe op 11-01-2011 10:00]

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

dat ken ik ondertussen van Nokia,

Dat word vanzelf juni. Geen optie dus.

anyway bedankt voor je reactie.

• Jetfly
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2019
Ik ging net op de site van Nokia de E7-00 vergelijken met de N8-00 en bij de intern geheugen staat dat de E7 16 MB heeft en de N8 16 GB. Maar bij de E7 hoort 16 GB zeker of niet soms? Anders is het wel een groot verschil qua geheugen..
Wat wordt er trouwens bedoelt met Chatten? Bij de E7 is dit wel mogelijk en bij de N8 niet..
De N8 heeft wel een veel beter camera dan de E7 en video's afspelen op de N8 gaat ook weer wat soepeler dan bij de E7..

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-08 23:31
Jetfly schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:40:
Ik ging net op de site van Nokia de E7-00 vergelijken met de N8-00 en bij de intern geheugen staat dat de E7 16 MB heeft en de N8 16 GB. Maar bij de E7 hoort 16 GB zeker of niet soms? Anders is het wel een groot verschil qua geheugen..
Wat wordt er trouwens bedoelt met Chatten? Bij de E7 is dit wel mogelijk en bij de N8 niet..
De N8 heeft wel een veel beter camera dan de E7 en video's afspelen op de N8 gaat ook weer wat soepeler dan bij de E7..
E7 heeft 16GB, zie http://www.nokia.nl/ontde...en/nokia-e7/specificaties voor de specificaties.

bij dat vergelijken zit blijkbaar een tikfoutje

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Karel17
Heeft de E7-00 hetzelfde energieverbruik als de N8? Ik hoor van mensen dat de accu van de N8 echt heel goed is. Nu heeft de E7 dezelfde accu capaciteit maar heeft deze ook een "clearblack display", zal dit (veel) invloed op de accu prestaties hebben?

• Beanie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:20
Karel17 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:18:
Heeft de E7-00 hetzelfde energieverbruik als de N8? Ik hoor van mensen dat de accu van de N8 echt heel goed is. Nu heeft de E7 dezelfde accu capaciteit maar heeft deze ook een "clearblack display", zal dit (veel) invloed op de accu prestaties hebben?
Het CBD (of Clear Black Display) zal er weinig verschil in brengen. Het verschil zit meer in het grotere scherm van 4" ten opzichte van de 3,5" van de N8.
ClearBlack is slechts een extra laagje over het scherm, voor stroomverbruik maakt dat niks uit.

Energieverbruik zal dus wel ongeveer hetzelfde zijn, maar met een verwachte kortere duur voor de E7 door het grotere scherm.

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-08 23:31
De e7 gaat in elk geval in pre ouder in finland en zweden. Dus misschien dat die binnenkort beschikbaar komt

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Jetfly
Als die maar zo snel mogelijk komt met een super abonnementen stunt hehe

• robertwebbe
Jetfly schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:40:
Met Chatten wordt de app OVI Chat bedoeld. In de praktijk kun je daar niets mee, het is totaal niet aangeslagen. Maar uiteraard kun je zelf Symbian apps downloaden vanuit de OVI Store waarmee het wel prima kan zoals bijvoorbeeld WhatsApp.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

reyals schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:19:
De e7 gaat in elk geval in pre ouder in finland en zweden. Dus misschien dat die binnenkort beschikbaar komt
Dit blijkt te kloppen.

• Karel17
Het zou heel erg mooi zijn wanneer deze binnenkort uitkomt!
Verschillende berichten spreken het tegen door te vermelden dat de launch niet vóór maart plaatsvind.

Abo loopt af in april, dan moetie uit zijn! :P

Edit:
Ik weet niet hoe betrouwbaar de bron is, maar er wordt gemeld dat de E7-00 op 16 februari gelanceerd wordt!
http://www.e7nokia.nl/nie...-nokia-e7-op-16-februari/

[Voor 16% gewijzigd door Karel17 op 19-01-2011 16:09]

• Jetfly
Ik hoop het van wel! Maar zolang er niets direct van Nokia komt geloof ik het niet..

Edit: Kan je met de Nokia E7 de agenda compitabel laten lopen met de Google Agenda? Ik maak gebruik van Google agenda dus van daar.. Dus als ik een afspraak in de agenda maak op de Nokia dat deze ook te zien is op achter de pc, en ook omgekeerd, dat als ik een afspraak maak op Google Agenda achter te pc dat deze ook te zien is op de Nokia.

Kan iemand dit bevestigen?

[Voor 69% gewijzigd door Jetfly op 19-01-2011 18:42]

• Karel17
Yup!

http://www.googasync.com/

Je ziet er ook een N8 (Sym^3) tussen staan, dus ook voor de E7.
Komt ongetwijfeld nog een onbetaalde variant van.

• ronaldm3
  • Laatst online: 16-09 18:42

ronaldm3

Apple Watch :)

Karel17 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:35:
[...]

Het zou heel erg mooi zijn wanneer deze binnenkort uitkomt!
Verschillende berichten spreken het tegen door te vermelden dat de launch niet vóór maart plaatsvind.

Abo loopt af in april, dan moetie uit zijn! :P

Edit:
Ik weet niet hoe betrouwbaar de bron is, maar er wordt gemeld dat de E7-00 op 16 februari gelanceerd wordt!
http://www.e7nokia.nl/nie...-nokia-e7-op-16-februari/
Van deze website klopt geen k**.
N8 was namelijk in april al aangekondigd!!!

Overigens is 16-2 een datum waarop Nokia een meeting heeft in Barcelona.

Jaja ook de stad waar vanaf die dag het Mobile World Congres plaats vind!

Power to the beat.

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 20-09 19:28

Gutteguttegut

CEO of TFD

Unboxing:

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• superseven
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-07-2012
Hij ziet er in ieder geval zeker wel strak uit vind ik:)
Ben benieuwd naar de eerste goede reviews.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:46

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Deze gaat wel een totaal andere kant op dan de E71/72. Ik had gehoopt op een opvolger daarvan, maar dat is dit duidelijk niet. Ik heb al eens een slider met touchscreen gehad (HTC Touch Pro) en dat was geen onverdeeld succes. Volgende toestel wordt een BB als ik dit zo zie. De formfactor van de E72 bevalt me te goed.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Op de nokia site staat de E7 als "binnekort" beschikbaar.
Ook in de lijst bij "kies uw toestel" is het toestel terug te vinden enkel de pagina bestaat nog niet.

Denk dat hij er dus op korter termijn aan zit te komen :d

edit: sommige webshops hebben hem al op de site geplaatst als binnekort beschikbaar (prijs +/- €550)

[Voor 19% gewijzigd door Zygivt op 02-02-2011 12:19]

• superseven
Op studentmobiel.nl staat "verwacht eind maart".

• Karel17
Godver.

Op de Twitter van Nokia Updates staat dat het verschoven is naar april.
Gepost door Nokia zelf (ga ik vanuit) http://twitter.com/#!/NokiaUpdate, staat op http://www.3g.co.uk/PR/Fe...&utm_source=SNS.analytics .

Damn.

Edit: klopt geen hol van. Twitter is niet officieel, gebruikt meerdere bronnen. Binnen 5 uur een verschuiving van de launch van de E7 in india, via 2 verschillende bronnen.

[Voor 22% gewijzigd door Karel17 op 02-02-2011 13:55]

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik kreeg een mailtje van een Duitse leverancier van me dat ze sinds vandaag bij hen leverbaar zijn. 1 nadeel: er zit dan een Duits toetsenbord op. :+ Overigens wel (veel) goedkoper dan de toestelprijzen die op de diverse webshop vermeld worden.

Volvotips.com

• robertwebbe
Nokia E7 vanaf eind maart verkrijgbaar in Nederland
Nieuws - Toestellen
7 February 2011 posted at 12:01pm

De nieuwe alles-in-één zakelijke smartphone van Nokia

Amsterdam – De Nokia E7 zal vanaf eind maart in de Nederlandse winkels verkrijgbaar zijn. Deze zakelijke smartphone heeft een indrukwekkend 4-inch ClearBlack-touchscreen en volledig Qwerty-toetsenbord, en is voorzien van diverse zakelijke applicaties uit de Ovi Store. De Nokia E7 is dan ook zowel zakelijk als privé de ideale assistent voor een geslaagde dag. De smartphone ondersteunt zakelijke applicaties van onder andere Microsoft en IBM evenals entertainment en multimediadiensten. Deze combinatie maakt van de Nokia E7 een perfecte partner, zowel tijdens werktijd als daarbuiten.

“Mensen zijn continu op zoek naar oplossingen die zowel zakelijk als privé uitkomst bieden en het leven vergemakkelijken. Zakelijk gezien, wordt dit ook wel de ‘consumerization’ van IT genoemd. Met de Nokia E7 kunnen mensen hun eigen smartphone meenemen naar het werk en veilig verbinding maken met de bedrijfsservers”, zegt Jukka Tiitu, Managing Director van Nokia Benelux. “Aan de andere kant: of je nu een vrij beroep hebt, ondernemer of student bent, of een wereldreis wilt maken, meer dan de Nokia E7-smartphone heb je niet nodig. Het toestel biedt ’s werelds beste mobiele navigatie- en kaartenapplicatie, duizenden apps, miljoenen muzieknummers en uitgebreide messaging-mogelijkheden.”

Voor zakelijke gebruikers biedt de E7 directe, veilige en realtime toegang tot de Microsoft Exchange-server met Mail for Exchange voor een verbinding met de zakelijke inbox, agenda, contacten en taken, en met de bedrijfbestanden. Bedrijven kunnen aanmerkelijk besparen op hun mobiele messaging-infrastructuur door van middleware over te stappen op directe toegang. Dat voorkomt onnodig beheer en onnodige licentie- en beheerkosten. Office Communicator Mobile, ontwikkeld door Microsoft voor Nokia-smarthones, maakt het mogelijk om op de Nokia E7 gebruik te maken van presence- en zakelijke instant messaging-functionaliteit.

Dit nieuwe toestel biedt auto- en wandelnavigatie in tachtig landen. Daarnaast is er een nieuwe versie van Ovi Kaarten. Deze biedt informatie over metro’s, trams en treinen, maar ook realtime verkeersinformatie, veiligheidswaarschuwingen, informatie over parkeergelegenheden en tankstations, en snelheidslimietwaarschuwingen. Bovendien zijn er verbeterde mogelijkheden voor het zoeken en delen van locaties toegevoegd. Deze versie van Ovi Kaarten is per direct beschikbaar in de Ovi Store, via Ovi Suite of de supportpagina’s op www.nokia.nl.

De Nokia E7 biedt de volgende zakelijke aspecten:
• eenvoudige toegang tot maximaal tien e-mailadressen via hetzelfde scherm;
• creëer, verander en deel Office-documenten en bekijk PDF-bestanden met Adobe Reader;
• snelle en veilige intranettoegang met ingebouwde VPN;
• hoge-resolutie foto’s en HD-video’s maak je met de 8-megapixel camera en dubbele LED-flits;
• HDMI-connectiviteit om bestanden, video’s en beelden op een groot scherm te projecteren;
• 16 gigabytes ingebouwd flashgeheugen;
• USB-On-The-Go voor het delen van bestanden door een USB-stick aan de smartphone te koppelen;
• duizenden gratis en betaalde applicaties in allerlei categorieën in de Ovi Store, inclusief de game Angry Birds, LinkedIn (binnenkort beschikbaar), Salesforce, Shazam en Joikuspot.

De Nokia E7 zal op de Nederlandse markt verkrijgbaar zijn in twee kleuren: dark grey en silver white.
De adviesprijs bedraagt 599 euro (incl. btw, exclusief abonnementskorting).

Bron: http://nokloc25.thesedays...erkrijgbaar-in-nederland/

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

10 punten voor Robert :)

• Arosa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06:44
Lijkt mij echt een super toestel, wel prijzig.
Ik zag dat de iSync plugin al te downloaden is, lekker agenda syncen met m'n MacBook.

• Karel17
Aah eindelijk! Het langverwachte nieuws :+)

Crisis is dat de E6 nou ook bekend is!
Nou nog hopen dat Nokia zich hier aan houdt

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Toch apart dat je 'm in Duitsland al kan kopen (welliswaar met een QWERTZ-toetsenbord) en in NL pas eind maart.

Misschien toch maar even wachten dan! Weet alleen niet of de E7 een waardige opvolger voor mijn E90 is. :/

Volvotips.com

• superseven
Ben benieuwd naar de eerste goede reviews.:)
Of heeft iemand al iets leesbaars gevonden uit de landen waar ie al verkrijgbaar is?

• wimjongil
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
superseven schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:31:
Ben benieuwd naar de eerste goede reviews.:)
Of heeft iemand al iets leesbaars gevonden uit de landen waar ie al verkrijgbaar is?
http://www.allaboutsymbia...part_1-overview_and_f.php

Deze is wel aardig! Nog niet compleet, maar geeft een mooi beeld.

Het is dat ik net een nieuwe (oude) telefoon heb en geen knaken, want damn wat is deze telefoon gaaf :9~

[Voor 17% gewijzigd door wimjongil op 07-02-2011 19:51]

• Arrigi
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:59
Ik lees al eventjes mee in die topic, niet dat ik het geld heb voor een E7.. Maar vandaag ben ik in Helsinki eventjes een Nokia-winkel binnengestapt waar ze een aantal E7's hebben liggen om mee te spelen. Toestel voelt inderdaad solide aan, alles draait (behoorlijk) vlot, toetsenbord typt goed (al had ik wel dunne handschoenen aan..)
Scherm kwam overigens wel als groot over terwijl het toestel zelf qua grootte (voor mij) perfect is. Hier en daar had ik wel de indruk dat de firmware iets sneller kon, maar geen bugs tegengekomen. De software stond trouwens in het Fins, wat niet echt helpt om sommige opties te lezen :D
Overall gaf het een zeer solide indruk, moest ik het geld hebben... :)

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 04:07
Ik vind het zo'n prachtige telefoon! Alleen dan jammer dat er Symbian op draait, en een low budget processor, en lage resolutie.En die advies prijs van 599 Oh my ... En dan ook het bericht dat de N9 gecanceld is NEE.....

De Phone is echt een juweeltje toetsenbord ziet er echt perfect uit. Maar tzal hem helaas niet worden voor mij.
Ik dacht dit wordt mijn phone, maar na onderzoek helaas niet

[Voor 8% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 09-02-2011 15:34. Reden: aanvulling]

• superseven
wimjongil schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:43:
[...]

http://www.allaboutsymbia...part_1-overview_and_f.php

Deze is wel aardig! Nog niet compleet, maar geeft een mooi beeld.

Het is dat ik net een nieuwe (oude) telefoon heb en geen knaken, want damn wat is deze telefoon gaaf :9~
Thanx! Goede review. Ben er wel enthousiast over.
Ze hebben er nu ook een video-review op gezet van 14 minuten.

YouTube: Nokia E7 Review (in HD)

• GJ123
  • Laatst online: 02-03-2019
Prachtige telefoon.
Die reviews zijn prima.
Alleen ik zal wel de enige zijn die gewoon de standaard applicaties wil zien en vooral de snelheid daarvan.
ben ik de enige?

• superseven
Doodzonde dat je zo'n geweldige telefoon uitbrengt met een os dat binnenkort doodgaat...zal de sales van de E7 flink drukken denk ik. Zelf ga ik ook maar eens verder kijken.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Idem. Het nieuws van vandaag zou wel eens de doodsteek kunnen zijn voor deze telefoon. Ik moet nog steeds m'n abonnement verlengen (al 4-5 maanden ongeveer) en zat op dit toestel te wachten. :P Met elke keer uitstel enzo schiet 't al niet op, maar om een telefoon te nemen waar het straks einde oefening is met updates/support/software vraag ik me af of ik eraan moet beginnen. :P

Volvotips.com

• superseven
Jammer ja...heb nu een telefoon met qwerty toetsenbord en wilde eigelijk niet zonder bij mijn volgende foon. Maar alternatieven voor de E7 op dat gebied zijn er niet op het moment, als je ook nog een beetje goede multimedia functionaliteit wilt. Nu ga ik maar voor de Xperia Arc denkik, dan maar geen toetsenbord.

• Vorlon_Kosh
  • Laatst online: 25-07-2011
superseven schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:09:
Jammer ja...heb nu een telefoon met qwerty toetsenbord en wilde eigelijk niet zonder bij mijn volgende foon. Maar alternatieven voor de E7 op dat gebied zijn er niet op het moment, als je ook nog een beetje goede multimedia functionaliteit wilt. Nu ga ik maar voor de Xperia Arc denkik, dan maar geen toetsenbord.
E72 met Coreplayer erbij? Die speelt haast elk videoformaat af.

• wimjongil
  • Niet online
superseven schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:09:
Ja wil Nokia nou echt WP7 voor de E-serie ook gaan gebruiken? Want mij lijkt WP7 meer iets voor de N-serie...

• superseven
Ja WP7 voor low- en mid-end toestellen, Meego voor high-end schijnt de bedoeling te zijn.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:05
superseven schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:45:
Ja WP7 voor low- en mid-end toestellen, Meego voor high-end schijnt de bedoeling te zijn.
Helemaal verkeerd, als je de presentatie een beetje goed beluisterd of had nagelezen, dan had kun je het volgende opmaken:
  • Low-end: S40, nokia eigen OS voor (dumb)phones
  • Mid en High-end: Windows Phone OS, gaat dus Symbian volledig zal vervangen.
MeeGo zal gekort worden op R&D budget en zal verder ontwikkeld worden als een testplatform. Naar verwachting zal er wel een MeeGo gebaseerde smartphone aan het einde van het jaar uitgebracht gaan worden.

Hoe mooi de E7 ook mag zijn, ik raad het niemand maar dan ook niemand aan om deze aan te schaffen. De dagen van Symbian zijn geteld en het is zonde als je straks met een twee jarig abonnement vast zit aan een toestel waar het OS niet op actieve ondersteuning kan rekenen.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• wimjongil
  • Niet online
superseven schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:45:
Ik zit nu nog met een E51, en heb het niet zo op touch-only toestellen. Maar ze willen die op termijn dus overboord doen? Dan kan ik alleen maar hopen dat E7-00 achtige modellen Meego krijgen...

Edit:
Miki schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:24:
[...]

Helemaal verkeerd, als je de presentatie een beetje goed beluisterd of had nagelezen, dan had kun je het volgende opmaken:
  • Low-end: S40, nokia eigen OS voor (dumb)phones
  • Mid en High-end: Windows Phone OS, gaat dus Symbian volledig zal vervangen.
MeeGo zal gekort worden op R&D budget en zal verder ontwikkeld worden als een testplatform. Naar verwachting zal er wel een MeeGo gebaseerde smartphone aan het einde van het jaar uitgebracht gaan worden.

Hoe mooi de E7 ook mag zijn, ik raad het niemand maar dan ook niemand aan om deze aan te schaffen. De dagen van Symbian zijn geteld en het is zonde als je straks met een twee jarig abonnement vast zit aan een toestel waar het OS niet op actieve ondersteuning kan rekenen.
Ok dit is dus best belachelijk. Windows Phone 7 is nou niet bepaald zakelijk te noemen, en het schrappen van T9-smartphones vind ik ook niet echt leuk.

[Voor 56% gewijzigd door wimjongil op 12-02-2011 00:29]

• jens17
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 07:51
Miki schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:24:
[...]

Ik moet je helaas gelijk geven, maar de ondersteuning van symbian is toch niet per direct gestaakt? Neem aan dat hier nog enige tijd overheen gaat.

Zoveel moeite gedaan voor Symbian^3 en dan gaat het de ton in, is dat niet wat zonde?

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

jens17 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:34:
[...]

Ik moet je helaas gelijk geven, maar de ondersteuning van symbian is toch niet per direct gestaakt? Neem aan dat hier nog enige tijd overheen gaat.

Zoveel moeite gedaan voor Symbian^3 en dan gaat het de ton in, is dat niet wat zonde?
Ja maar vertaal dit is naar de s60v5 ? Volgens mij heeft Nokia dit ook een beetje voorbij laten schieten sinds ^3 er is, want met de n97 kan ik al zeker een half jaar niks extra's. Beetje jammer van zo een duur toestel. Ik heb nog 3 maanden om te beslissen en als ik een jaar abo kan afsluiten voor de E7, dan word het hem wel, maar ik geen 2 jaar met dit toestel lopen denk ik.

• Relief2009
Sommige beslissingen kosten veel geld op korte termijn, maar zorgen wel voor een cultuurverandering en een positieve resultaat op langere termijn.

WP7 zal met de komende updates verder uitgebreid worden en het is wel duidelijk dat de business-kant ook meer aandacht zal krijgen. De eerste toestellen van Nokia worden eind 2011 of begin 2012 verwacht.

• Karel17

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee