Ik had al een verslag getypt,,,
echter heb ik zeker weer eens wat niet goed gedaan.
tja,,, windwows en ik willen elkaar blijkbaar niet begrijpen.
Ik lees hier veel over symbian en dat het niet veel soeps is volgens velen.
Een feit wat ik heb kunnen constateren;
is dat ik de afgelopen 10 jaar heb kunnen vertrouwen op (e- serie) Nokia's.
Geen enkel electronisch systeem/apparaat heeft dat in mijn bedrijf kunnen halen op misschien de printer na.
De laatsten zijn de e66 en e75 deze zijn beiden operationeel.
Zaterdag heb ik een e7 opgehaald, eerst aan het infuus om op spanning te komen
en daarna via een heel eenvoudig sleetje de sim-kaart er in.
opstarten ging vlot en vervolgens kwamen er 4 smsjes binnen met installatieprogramma's van KPN.
Ook de gmail ging heel eenvoudig en vlot, en vervolgens gesynchroniseerd met een e75.
vanuit mijn computer 10 jaar administratie van mijn bedrijf er op gezet.... maar dat duurde even.
Daarna was de e7 compleet gevechtsklaar.
Zaterdag middag hadden we een receptie waar mijn 10 jarige dochter zich waanzinnig verveelde.
Uiteindelijk heb ik haar de e7 gegeven om haar op ontdekking te laten gaan.
Binnen een half uur kreeg ik een uitvoerig verslag over hoe de touchscreen werkte en hoe de programma's in elkaar zaten.
Ze vertelde me ook dat die nieuwe Nokia "idiot-proof" is, en dus wel geschikt is voor mij... (dank u)
Ze had inderdaad gelijk want de e7 verschilt inderdaad naar weinig met de andere e-series waar ik bekend mee ben.
Het enige wat me nu stoort is dat ik zonder erg steeds comando's geef als ik zonder erg met mijn vingers aan het scherm kom.
De e7 is aanzienlijk groter door zijn 4 inch scherm, maar het is niet storend in een broekzak
Wat een behoorlijk voordeel is t.o.v de e75, is dat de toetsen van het toetsenbordje beter aanvoelt,
waardoor je aanzienlijk minder naast de juiste toetsen zit te drukken.
Dat Nokia met Microsoft in de weer is,,, bekijk ik met argwaan.
Ik hoop dat Nokia de les kan lezen bij Microsoft en dat Microsoft net zo probleemloze software gaan bouwen voor hun pc's zoals Nokia doet met zijn symbian mobieltjes.
Maar waar ik bang voor ben is dat Nokia zich laat dicteren door een paar schreeuwerige amerikanen,
die alles beter weten.
Maar misschien zie ik het te somber in en komt er een waanzinnig product uit deze fusie (na een jaar of 10 hoop ik)