Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hoe weten jullie of nokia gaat stoppen met symbian ondersteuning?
Er zijn toch zo'n 200-300miljoen gebruikers van de symbian. T lijkt mij dat ze dit moeten ontersteunen en dan niet zodat je allerlei nieuwe functies krijgt maar in ieder geval dat het goed werkt.
Verder vroeg ik me af, stel je koopt de E7 en na een jaar gaat nokia over op WP7. Kan de E7 dan niet gewoon worden geupdate naar WP7? Dat zal voor nokia ook extra kosten schelen, gezien ze dan maar één platform up to date moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Juok: Van Symbian naar WP7 is geen update, maar de installatie van een compleet ander OS. Bovendien kopen de meeste smartphone-liefhebbers (en zeker tweakers :)) na een jaartje toch wel een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb ergens een schema gezien dat Nokia nog met Symbian ondersteuning en ontwikkeling door gaat tot iets van 2015. Ik denk dat dan nog maar weinig mensen hier dit toestel hebben.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zeg nooit nooit, met een E90 doe ik nu ook al een jaar of 3-4. :P Een opvolger begin ik nu wel nodig te hebben trouwens, wat is nog meer een goede optie behalve een E7? Want ik vind het maar raar dat 'ie in Duitsland volop te krijgen is en dat het hier (nogal) lang duurt. :/

[ Voor 61% gewijzigd door Bart-Willem op 03-03-2011 19:01 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Niet online
Kheb nu de Xperia arc besteld, want kan niet verlengen bij Hi en dan een E7 nemen. Denk niet dat veel providers dat ding gaan verkopen. Die arc lijkt me wel ok, t's Sony, dus meestal wel goede kwaliteit. Khad t liefst gewoon een E7 gehad, maja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
Ik keek nav je bericht even op expansys.de maar daar komt die pas op 12 april 2011.....Waar kunnen we hem in Duitsland al wel verkrijgen dan? Of weet iemand anders nog een andere snellere route?
Bart-Willem schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:00:
Zeg nooit nooit, met een E90 doe ik nu ook al een jaar of 3-4. :P Een opvolger begin ik nu wel nodig te hebben trouwens, wat is nog meer een goede optie behalve een E7? Want ik vind het maar raar dat 'ie in Duitsland volop te krijgen is en dat het hier (nogal) lang duurt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een leverancier van me heeft die dingen gewoon op voorraad. Die zitten net over de grens en hebben ook een kantoortje in Denekamp. :P Weet alleen niet of ze aan particulieren leveren. :P

In hun wekelijkse mailings staat al geregeld dat ze 'm op voorraad hebben, alleen heb je dan een QWERTZ-toetsenbord ipv QWERTY. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:13
Bart-Willem schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:32:
Een leverancier van me heeft die dingen gewoon op voorraad. Die zitten net over de grens en hebben ook een kantoortje in Denekamp. :P Weet alleen niet of ze aan particulieren leveren. :P

In hun wekelijkse mailings staat al geregeld dat ze 'm op voorraad hebben, alleen heb je dan een QWERTZ-toetsenbord ipv QWERTY. :P
Whut, Denekamp. Heb ik gewoond! Welke winkel? :P
Als ze toevallig een QWERTY-variant hebben ben ik er als de kippen bij, dan zeg het eventjes ;)

Btw; wordt wel eind maart en geen april, heb gisteren contact opgenomen met Nokia.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Eno.de is het. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Omdat ik toch maar van het idee afgestapt ben een desire HD te halen (alweer verouderd, display is relatief niet heel goed, zo mooi ziet hij er niet uit enz.) zit ik toch wel aan zo'n E7 te denken..

Ik wil gewoon graag een toptoestel waarmee ik alles kan, maar ik wil absoluut geen iPhone of iets van Samsung of LG.

De Desire Z is een oplossing, maar die is vrij dik en 3,7 inch vind ik dan weer net te klein.

Wat zijn jullie ervaringen met symbian qua apps? Dat er niet super veel spellen voor zijn vind ik nog geen probleem, maar de dagelijkse dingen als 9292ov/NS (dat soort apps) wil ik wel graag.

Wat is jullie mening van de Ovi store en waar hebben jullie nou absolute schijthekel aan qua symbian os?

Bij voorbaat dank.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

M'n vriendin heeft nu sinds een weekje een C6 en die Ovi-store etc werkt best goed op zich. Ik heb 'm ook geïnstalleerd op m'n E90 maar daar valt 'ie weer tegen (o.a. door het verouderde Symbian op een E90). Buienradar en dat soort shit werkt erg goed op een C6, dus wat dat betreft valt Ovi verre van tegen. :)

Zo'n C6 is sowieso wel leuk, alleen de resolutie valt erg tegen als je een E90 gewend bent (ik merkte nu wel dat de E90 toch wel erg verouderd is ;( ). Dus daarom toch maar wachten op de E7. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 06-03-2011 22:31 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Bart-Willem schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:31:
M'n vriendin heeft nu sinds een weekje een C6 en die Ovi-store etc werkt best goed op zich. Ik heb 'm ook geïnstalleerd op m'n E90 maar daar valt 'ie weer tegen (o.a. door het verouderde Symbian op een E90). Buienradar en dat soort shit werkt erg goed op een C6, dus wat dat betreft valt Ovi verre van tegen. :)

Zo'n C6 is sowieso wel leuk, alleen de resolutie valt erg tegen als je een E90 gewend bent (ik merkte nu wel dat de E90 toch wel erg verouderd is ;( ). Dus daarom toch maar wachten op de E7. :P
Fijn om te horen dat de Ovi store toch over het algemeen nog goed kan bijbenen qua noodzakelijke apps met Android Market. (App store geef ik niet om, want het wordt android of symbian)

Achja, je bent natuurlijk wel een opperbaas met een E90, maar uiteindelijk wordt zo'n telefoon toch te groot, en zijn er 10 keer krachtigere telefoons met de helft van de inhoud.

Vanaf E90 is een E7 wel een prachtige upgrade ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45
Beste xxx

Je reservering staat klaar voor verzending. Betaling middels je creditcard vindt plaats op het moment dat je bestelling verzonden wordt. Je ontvangt tevens een e-mail van ons met een verzendbevestiging.

Details van je bestelling:
Bestelnummer: xxx
Datum bestelling: 02.03.2011

Factuurgegevens:
xxx
xxx
xxxx Nederland
+31316xxxxxx

Verzendgegevens:
Leveringswijze: Spoed (1 dag) €8,99

Overzicht bestelling:
Aantal/omschrijving: 1 /Nokia E7 (SKU # 002T2L0 silverwhite)
Korting: €0,00
Subtotaal: €599,00
Leveringskosten: €8,99
Korting op levering: €0,00
Totaal bestelling: €607,99

Als je nog vragen hebt over je bestelling, kun je direct contact met ons opnemen via 0900 202 60 55 of als je al een online Nokia-account hebt, kun je je order traceren via Je account.

Indien je bestelling zowel gereserveerde producten als leverbare producten bevat, ontvang je je bestelling wanneer alle producten beschikbaar zijn.

Met vriendelijke groet,
Nokia Online Shop Klantendienst http://www.nokia.nl/shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
  • Laatst online: 17-09 16:13
Toch nog eerder dan verwacht dus! Hij staat idd als voorradig op de Nokia website.
http://shop.nokia.nl/weba..._10505_10110_-19_90001010
Ik moet helaas wachten tot begin mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SNS/10TR
10 % korting!!
FF google er op loslaten en je hebt €59,99 verdiend in 3 minuten! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Cl4v4t schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:49:
Toch nog eerder dan verwacht dus! Hij staat idd als voorradig op de Nokia website.
http://shop.nokia.nl/weba..._10505_10110_-19_90001010
Ik moet helaas wachten tot begin mei.
Iemand enige indicatie wanneer de winkels worden bevoorraad? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Uitgebreide Review van PhoneArena over de E7, denk dat een filmpje spoedig zal volgen.
http://www.phonearena.com/reviews/Nokia-E7-Review_id2677

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:06:
SNS/10TR
10 % korting!!
Waarom schreef je dat 2 weken geleden nou niet? ;)

Voor degene die nog gaan bestellen een geweldige tip.
Mij maakt het niet zoveel uit. Heb hem bedrijfsmatig gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de gebruiksaanwijzing gelezen dat hij niet werkt met een micro simcard adapter? Moet ik dit met een korreltje zout nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 20:05
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:06:
SNS/10TR
10 % korting!!
Heel erg bedankt voor die tip, 60 euro besparen vind ik niet erg _/-\o_

Ik heb hem nu besteld als vervanger voor mijn e75. Na twee jaar was ik wel toe aan een nieuwe telefoon. Opzich mis ik vrij weinig aan mijn oude, behalve dat hij wat minder stevig is inmiddels en ik merk dat veel websites niet meer werken...
Ook bij grote wikipedia pagina´s bijvoorbeeld klapt hij er uit.
Bovendien wil ik graag de nieuwste ovi maps, welke deze telefoon wel heeft en waarvan ik de verouderde versie trouw gebruik en gebruikt heb in 10+ landen, ideaal navigatiesysteem voor mij. Nu zit er ook nog een kompas bij voor de voetgangers navigatie en mijn dag kan niet meer stuk.
Hopelijk is de software minder brak (out-of-storage meldingen, bah) en hoeft deze niet terug na een half jaar met een defect scherm.
Gelukkig zitten er minder plastic randjes op, dus hij zal wel mooi blijven, hoop ik :)

--edit--
Ik wist idd dat het kompas er in zat, ik heb even mijn reactie verduidelijkt :). Toen ik de e75 kocht, miste ik dit al gelijk. Nu niet dus, als het goed is kan ik woensdag er mee spelen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Pinkelmans op 07-03-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Pinkelmans schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:01:
[...]

Bovendien wil ik de nieuwste ovi maps, welke ik trouw gebruik en gebruikt heb in 10+ landen, ideaal navigatiesysteem voor mij. Nu nog een kompas erbij voor de voetgangers navigatie en mijn dag kan niet .
Dat kompas zit er in hoor. Open de map, tik op de kompas en de kaart draait naar het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Dit kan een hele interessante worden als opvolger van mijn huidige C5. Zit een grote barst in het scherm en het begint allemaal wat krakerig te worden na ruim een half jaar. Ben verder wel erg tevreden over Symbian op deze C5 en die Ovi Store werkt ook erg fijn :)

Symbian gaat er dan wel uit, maar voor m'n gevoel duurt het ook nog wel minimaal een jaar voor er vergelijkbare toestellen zijn als deze E7 met WP7.
Sloeber schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:50:
Omdat ik toch maar van het idee afgestapt ben een desire HD te halen (alweer verouderd, display is relatief niet heel goed, zo mooi ziet hij er niet uit enz.) zit ik toch wel aan zo'n E7 te denken..

Ik wil gewoon graag een toptoestel waarmee ik alles kan, maar ik wil absoluut geen iPhone of iets van Samsung of LG.

De Desire Z is een oplossing, maar die is vrij dik en 3,7 inch vind ik dan weer net te klein.
Ja dat geldt dus ook voor mij. Heb liever geen iPhone, Samsung of LG achtig ding, dus deze E7 lijkt wel de ideale high-end telefoon met een goeie mix tussen zakelijk/prive :)

Ik zal de reviews en de ervaringen hier eens in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
  • Laatst online: 17-09 16:13
Hoe bevalt de telefoon tot dusver Notaname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Cl4v4t schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:11:
Hoe bevalt de telefoon tot dusver Notaname?
Na mijn N8 (gaat naar mijn vrouw) waar ik al erg tevreden over was, is dit echt de overtreffende trap. Functioneel en qua prestaties nagenoeg gelijk en juist de irritante zaken van de N8, zoals o.a. het ontbreken van een splitscreen is nu vanwege de aanwezigheid van een keyboard niet meer aan de orde.
Schitterend scherm qua helderheid en kleur.
Heerlijk toetsenbordje en ook al is het maar een halve inch, de N8 lijkt plotseling een heel erg klein toestel zonder dat de E7 lomp en onhandelbaar is.

Vreemd is alleen dat bepaalde programma's uit de Ovi store welke ik gekocht had voor mijn N8, nu niet blijken te installeren voor de E7. Je zou toch denken dat ze nagenoeg gelijk zijn. :?

Tot nog toe ben ik dus heel erg tevreden met mijn aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Notaname schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 01:18:
[...]

Na mijn N8 (gaat naar mijn vrouw) waar ik al erg tevreden over was, is dit echt de overtreffende trap. Functioneel en qua prestaties nagenoeg gelijk en juist de irritante zaken van de N8, zoals o.a. het ontbreken van een splitscreen is nu vanwege de aanwezigheid van een keyboard niet meer aan de orde.
Schitterend scherm qua helderheid en kleur.
Heerlijk toetsenbordje en ook al is het maar een halve inch, de N8 lijkt plotseling een heel erg klein toestel zonder dat de E7 lomp en onhandelbaar is.

Vreemd is alleen dat bepaalde programma's uit de Ovi store welke ik gekocht had voor mijn N8, nu niet blijken te installeren voor de E7. Je zou toch denken dat ze nagenoeg gelijk zijn. :?

Tot nog toe ben ik dus heel erg tevreden met mijn aankoop!
Hoe is het gesteld met de accu? Een aspect waar ik veel waarde aan hecht, wil niet dat het apparaat persé elke (bij normaal gebruik) aan het sap moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Reaper.JA2 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:34:
[...]

Hoe is het gesteld met de accu? Een aspect waar ik veel waarde aan hecht, wil niet dat het apparaat persé elke (bij normaal gebruik) aan het sap moet.
Accu? Weinig van te zeggen.
Gistermiddag om 15.00 uur binnen gekregen. Niet eerst doorgeladen. Tot 1.30 uur vannacht bezig geweest met installeren en finetunen.
De eerste dagen zijn sowieso niet representatief vanwege het excessieve gebruik.
Verder zit ik hier t.o.v. de mast op een heel ongunstig punt. Op mijn N8 moest ik G3 al uitzetten omdat ik anders nauwelijks de 24 uur vol kon maken.

Nog een paar mindere puntjes,

- vermoedelijk vanwege de nieuwheid en mijn onwennigheid gaat de schuif nogal lastig waarbij het toestel al een paar keer bijna uit mijn handen is gevallen.
- in tegenstelling tot de N8 wil Nokia PC-Suite nu helemaal niet meer syncen en ben ik veroordeeld tot OVI-Suite. :'(
- het toestel valt alleen nog te laden via de mini USB poort zodat ik aan de sigarettenaanstekerlader van de N8 ook niets meer heb.

Kortom, nog wel wat kleine probleempjes maar die staan niet in verhouding met alle positieve ervaringen welke ik tot nog toe heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Over de accu staat in de review van Phonearena het volgende:
The 1200mAh battery is rated for 5 hours of talk time in 3G mode, which is not all that impressive, so you'll probably have to charge it daily
Notaname schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:44:
[...]
het toestel valt alleen nog te laden via de mini USB poort zodat ik aan de sigarettenaanstekerlader van de N8 ook niets meer heb.
Goed om te weten, want heb een ingebouwde autolader voor Nokia, maar als deze E7 alleen nog maar via mini-USB is op te laden moet ik daar iets op verzinnen.
Zijn er wellicht van die verloopstukjes te koop? Ik heb nl. eens een verloopstukje gehad, waardoor ie ook geschikt was om de oudere Nokia toestellen, die nog een grote in/uitgang hadden voor de lader, ook op te laden. Misschien is er een verloopstukje "mini-Nokia --> mini-USB"?

Zoiets bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.be/images/product/16635/nokia-ca-44-chrg-adapter-250.jpg?dimensionid=a:2:%7Bi:0%3Bi:190%3Bi:1%3Bi:190%3B%7D&shopid=16

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Quipers op 09-03-2011 12:36 . Reden: Fotootje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Dr. Quipers schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:32:
Misschien is er een verloopstukje "mini-Nokia --> mini-USB"?

Zoiets bedoel ik:

[afbeelding]
Ik weet het niet, dat zou handig zijn! Maar waar haal je die afbeelding dan vandaan? Is de verloop daar niet te koop?

Nog een negatief puntje gevonden, Ik heb de E7 in een Nokia CR-122 Autohouder zitten.
Dat past perfect, alleen zit de achterkant van de houder precies voor de speaker zodat er bij navigatie nauwelijks voldoende geluid uit komt om de aanwijzingen te volgen. :-(

Zie: CR-122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Notaname schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:38:
[...]

Ik weet het niet, dat zou handig zijn! Maar waar haal je die afbeelding dan vandaan? Is de verloop daar niet te koop?
Goeie tip!

Ik denk dat ik iets gevonden heb :)

http://www.minigadgets.nl...=article&aid=1826&lang=NL
Spaar je portemonnee met de Nokia Laderadapter CA-146C. Deze compacte adapter zet de oudere Nokia laders van een bron van 2mm of 3mm om in een microUSB-verbinding, waardoor je Nokia toestel altijd klaar is voor gebruik.
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/MEDIA_BANK_100/R6Accessories/C/CA-146C/R6_CA-146C_240x240.png

Afbeeldingslocatie: http://www.minigadgets.nl/data/articles/images/b_1826.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Wie het verloopstukje naar microUSB CA-146C wil kopen, kan dit beter bij MobielBereikbaar doen :
http://www.mobielbereikba...rigineel/nokia/n97/laders

Daar is hij n.l. goedkoper : 9,95 euro, geen kosten voor iDeal betaling, geen verzendkosten.

Minigadgets doet het voorkomen, alsof ze goedkoper zijn "6,95, elders 9,95", maar ze rekenen 1,19 voor betaling met iDeal en 2,95 verzendkosten, totaal dus 11,09 euro.

Overigens zat de CA-146C bij de N97, N97 mini en N900 vorig jaar gewoon in de doos, bij de E7-00 is dit dan niet meer 't geval, begrijp ik ?

[ Voor 14% gewijzigd door Marly op 09-03-2011 16:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Notaname schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:38:
[...]

Nog een negatief puntje gevonden, Ik heb de E7 in een Nokia CR-122 Autohouder zitten.
Dat past perfect, alleen zit de achterkant van de houder precies voor de speaker zodat er bij navigatie nauwelijks voldoende geluid uit komt om de aanwijzingen te volgen. :-(

Zie: CR-122
Dat is toch simpel op te lossen voor de gemiddelde tweaker? ;)

Past de N8 trouwens ook goed in die houder?
Ja dus :P

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Gutteguttegut schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:47:
[...]
Dat is toch simpel op te lossen voor de gemiddelde tweaker? ;)
Hamer, beitel en bankschroef associeer ik niet zo erg met tweaken. :)
Of bedoel je dat je het toestel er achterstevoren in moet doen?

Omdat Nokia deze autohouder speciaal adviseert voor de N8 en E7 zijn ze blijkbaar niet getest nadat ze van de ontwerptafel kwamen.

[ Voor 7% gewijzigd door Notaname op 09-03-2011 18:12 . Reden: Toevoeging aan tekst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
Ik heb de E7 nu ook binnen en ben druk bezig met alles instellen / restoren vanaf mijn e75.
Wat mij tot nu toe erg opvalt is de kwaliteit van het toetsenbord. Wat een verademing. De e75 vond ik ook niet slecht wat dat betreft, maar deze voelt echt zo fijn.
Ook de bouwkwaliteit lijkt erg goed te zijn. De horrorverhalen van de moeilijk uitklapbare slider vind ik tot nu toe erg meevallen, maar ik ben ook gewend om de 'onderkant' goed te ondersteunen.

Meer ervaringen volgen :)

-- edit --
En ja hoor, de eerste echte negatieve ervaring is er. Het openen van Ovi Maps met Ovi Shop en een muziek-speler-zonder-muziek open, geeft een 'te weinig geheugen om de toepassing te starten'.
Bah.
Oh wacht, zelfs met het sluiten van Ovi Shop en de music player (niks meer open) krijg ik deze melding nog 8)7 ?
.... en met een restart blijkbaar ook niet,

[ Voor 27% gewijzigd door Pinkelmans op 09-03-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Marly schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:11:
Wie het verloopstukje naar microUSB CA-146C wil kopen, kan dit beter bij MobielBereikbaar doen :
http://www.mobielbereikba...rigineel/nokia/n97/laders

Daar is hij n.l. goedkoper : 9,95 euro, geen kosten voor iDeal betaling, geen verzendkosten.
Overigens zat de CA-146C bij de N97, N97 mini en N900 vorig jaar gewoon in de doos, bij de E7-00 is dit dan niet meer 't geval, begrijp ik ?
Goede tip!
Ik heb hem besteld. En nee, hij zit er idd niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Notaname schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:11:
[...]

Hamer, beitel en bankschroef associeer ik niet zo erg met tweaken. :)
Of bedoel je dat je het toestel er achterstevoren in moet doen?

Omdat Nokia deze autohouder speciaal adviseert voor de N8 en E7 zijn ze blijkbaar niet getest nadat ze van de ontwerptafel kwamen.
Zo groot is de speaker uitgang niet dus een kleine boormachine/dremel heeft binnen een minuut een groot genoeg gaatje gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben nu een van de gelukkige eigenaren van de nieuwe E7. geweldig apparaat.

MAAR ik krijg 'm niet gekoppeld op de exchange omgeving. Na de stappen te hebben doorlopen en contact te hebben gemaakt krijg ik de volgende melding: "Ongeldige Mail for Exchange-referenties. Controleer ref.instellingen."
Op kantoor draaien we op Exchange 2007

Iemand ook dit probleem? en uiteraard nog belangrijker heeft er iemand een idee?

--------

update 10/3

ik heb Nokia support gebeld. een formulierenset/ vragenlijst gemaild gekregen "Customer Questionnaire - Mail for Exchange". met een 19tal vragen :-( geen out-of-the-pocket oplossing voor handen dus :-(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 18:12 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Gutteguttegut schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:17:
[...]
Zo groot is de speaker uitgang niet dus een kleine boormachine/dremel heeft binnen een minuut een groot genoeg gaatje gemaakt :)
Dan ken je de constructie van deze houder niet.
CR-122 opengeschoven
Het is een zelf terugverend uitschuifmechanisme waar je binnenin zomaar wat essentieels kan verknoeien.
Ik los het op door het toestel ca. 1 cm naar rechts in de houder te schuiven. Dat moet dan maar, als "pietlut" kan ik slecht tegen dergelijke asymmetrische oplossingen. :)

Zo in het gebruik kom je wel meer onpraktische zaken tegen.
De micro usb ingang voor de lader zit bovenop het toestel. Heb je voeding nodig tijdens het navigeren moet het laadsnoer links in het toestel terwijl bij de meeste auto's de sigarettenaansteker in het midden zit.

Ik hoop dat Brodit snel met een actieve autohouder komt, ga ik toch overwegen deze CR-122 te dumpen.

Wil iemand proberen of hij/zij hetzelfde heeft?
Bij het schrijven via het toetsenbord lijkt het dat het liggende streepje en de "underscore" verwisseld zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Notaname op 10-03-2011 13:59 . Reden: Opmerking mbt het streepje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Was vandaag aanwezig op de E7ement in Utrecht. Ik heb daar een kortingscode (15% via shop.nokia.nl) voor de E7 navigationpack gekregen. Als er iemand interesse heeft, stuur me een DM!

Heb ook een Nokia CP-5004 Reflective screen protector, dus wie interesse heeft

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Bezitters van de E7: wat zijn tot nu toe de ervaringen met de batterij? Kan je daar wel een paar dagen mee doen bij normaal gebruik?
Of moet je elke dag wel opladen?

[ Voor 11% gewijzigd door Exar op 12-03-2011 13:24 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exar schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:23:
Bezitters van de E7: wat zijn tot nu toe de ervaringen met de batterij? Kan je daar wel een paar dagen mee doen bij normaal gebruik?
Exar, ik heb hem een paar dagen normaal gebruikt, en dan gaat de batterij inderdaad wel twee dagen mee, de derde dag kom je ook wel een eind, maar dan moet ie toch echt aan de peut.

Ik heb m ook intensief gebruikt, dus continue de podcasts gedraait en internet afstruinen, dan mag hij dezelfde dag 's avonds wel aan de peut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Exar schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:23:
Ik moet hem dagelijks opladen en soms hangt ie voor het overzetten van bestanden, tussendoor ook nog wel eens aan de usb poort waarbij hij een stukje wordt opgeladen.
Verder heb ik hem in de energiespaarmodus staan.

Nu moet ik wel zeggen dat ik absoluut niet representatief ben.
Mijn N8 haalde ook net aan 24 uur. Nu mijn vrouw hem gebruikt i.c.m. een KPN simkaart gaat hij bijna 72 uur mee!
Zelf heb ik Vodafone en het vreemde is dat ze beiden van dezelfde mast gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Ik ga mijn E7 gewoon simlockvrij kopen, maar hoelang duurt het nou dus dat hij officieel uitkomt?

Dat hij dus bestelbaar is bij 20+ webshops...

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Sloeber schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:36:
Ik ga mijn E7 gewoon simlockvrij kopen, maar hoelang duurt het nou dus dat hij officieel uitkomt?

Dat hij dus bestelbaar is bij 20+ webshops...

Weet iemand dit?
Release in Nederland staat op eind maart meende ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.connexie.nl/ac...enkort-in-de-winkels.html

Volgens deze site gaan ze vanaf deze week de winkels bevoorraden dus duimen maar
Ik kan iig niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 00:04:
http://www.connexie.nl/ac...enkort-in-de-winkels.html

Volgens deze site gaan ze vanaf deze week de winkels bevoorraden dus duimen maar
Ik kan iig niet wachten.
Waarom niet gewoon via de Nokia online store?
Je kan zelfs 15% korting krijgen met de code welke ergens in dit draadje staat.
Via een abonnement betaal je hem ook zelf en in de meeste gevallen nog duurder ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notaname schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:05:
[...]

Waarom niet gewoon via de Nokia online store?
Je kan zelfs 15% korting krijgen met de code welke ergens in dit draadje staat.
Via een abonnement betaal je hem ook zelf en in de meeste gevallen nog duurder ook!
I know maar ik heb niet zo ff 500 a 600 euro op de plank liggen. Ik weet dat ik um met een abonnement ook zelf betaal maar ja dat is voor mij de enige optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Notaname schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:48:
[...]

Goede tip!
Ik heb hem besteld. En nee, hij zit er idd niet meer bij.
Dit soort spul moet je eigenlijk gewoon via Ebay kopen ...
klik

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

PinokkioTV schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:44:
[...]

Dit soort spul moet je eigenlijk gewoon via Ebay kopen ...
klik
Waarom 'zo veel' geld betalen ;)
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Daar heb ik er ook nog 1 van liggen, was een miskoop. Voor degene die geïnteresseerd zijn, 50 cent inclusief verzenden:')

No opschepping intended, maar ik heb wel geld gespaard om hem gewoon los te kopen. Ik heb een blyk simkaart, dus prepaid kosten zijn ongeveer 3 euro per maand. misschien dat ik natuurlijk wel internet blox erbij neem, maar daar zit je zo overheen(vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Sloeber schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:01:
[...]

Daar heb ik er ook nog 1 van liggen, was een miskoop. Voor degene die geïnteresseerd zijn, 50 cent inclusief verzenden:')

No opschepping intended, maar ik heb wel geld gespaard om hem gewoon los te kopen. Ik heb een blyk simkaart, dus prepaid kosten zijn ongeveer 3 euro per maand. misschien dat ik natuurlijk wel internet blox erbij neem, maar daar zit je zo overheen(vodafone).
Waarom koop je de E7 als je voor €3 belt/sms-ed en ook nog niet eens zeker internet neemt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

jens17 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:46:
[...]

Waarom koop je de E7 als je voor €3 belt/sms-ed en ook nog niet eens zeker internet neemt? 8)7
Ik heb wel 1000 smsjes, en 1000 belminuten he;) En internet neem ik vast wel. Wat bedoel je daarmee dan? Dat ik een veel-gebruikers-telefoon neem, terwijl ik haast niet bel/sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

M.E.Amrani schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 01:07:
Was vandaag aanwezig op de E7ement in Utrecht. Ik heb daar een kortingscode (15% via shop.nokia.nl) voor de E7 navigationpack gekregen. Als er iemand interesse heeft, stuur me een DM!

Heb ook een Nokia CP-5004 Reflective screen protector, dus wie interesse heeft
De code is weggegeven. De Nokia CP-5004 Reflective screen protector heb ik nog liggen

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Laatst online: 15-08 11:51
Is hij al ergens in een winkel(keten) gesignaleerd? Mag volgende weke een nieuwe en na m'n E75 zou ik graag overstappen op deze, maar dan moet de OS wel voldoen en dat zou ik graag willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polen schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:53:
Is hij al ergens in een winkel(keten) gesignaleerd? Mag volgende weke een nieuwe en na m'n E75 zou ik graag overstappen op deze, maar dan moet de OS wel voldoen en dat zou ik graag willen testen.
Bij de Belcompany in Kerkrade (enigste belcompany van nl volgens de verkoper) was hij gisteren al te bewonderen. Hij was echter al gereserveerd dus ik heb er zelf niet mee kunnen spelen maar wel even in mn handen gehad en ik ben zelf erg enthousiast. (al was het dan voorlopig alleen de buitenkant)
Je ziet dat de E7 via steeds meer internetwinkels te krijgen is dus ook de reguliere winkels zullen snel volgen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Ok thx! Ga ik volgende week Utrecht en Amsterdam ff af. M'n E75 was echt heel content mee, alleen was de combi smartphone/symbian/kleine scherm niet echt denderend en vooral op dat gebied lijkt dit een vooruitgang. De E-serie geeft mij in ieder geval wel vertrouwen, heb nooit problemen gehad met deze.

Alleen de OS ff testen, wil vooral weten of het een beetje vloeiend loopt (hoewel dat misschien juist weer lastig te beoordelen is, ik las hierboven dacht ik ergens dat ze al bezig zijn met een update die verbetering biedt op het vloeiende overloop tussen menu's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Als hij bij de Dixons fysiek te bekijken is? Dan ga ik daar graag even naar toe:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn E7 is nog steeds niet gekoppeld aan mail for Exchange. Nu ondertussen meerdere sessies met Nokia care support gehad, en ook met hun 'specialisten'.

Dit is gewoon niet leuk meer :( .

Al twee weken met die lui hier over bezig. 8)7

Een telefoon bedoeld voor het zakelijke segment, en die is dus nog niet te koppelen aan mail for Exchange.
Ik zeg enorme FAIL!

Is het iemand van jullie wel gelukt om aan Exchange te koppelen, ligt het alleen aan mijn toestel en Exchange of is het een generiek probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 08:30:
Mijn E7 is nog steeds niet gekoppeld aan mail for Exchange. Nu ondertussen meerdere sessies met Nokia care support gehad, en ook met hun 'specialisten'.

Dit is gewoon niet leuk meer :( .

Al twee weken met die lui hier over bezig. 8)7

Een telefoon bedoeld voor het zakelijke segment, en die is dus nog niet te koppelen aan mail for Exchange.
Ik zeg enorme FAIL!

Is het iemand van jullie wel gelukt om aan Exchange te koppelen, ligt het alleen aan mijn toestel en Exchange of is het een generiek probleem?
Heb het hier sinds het begin van de week perfect werken op een N8 en E7.
Speciaal voor Hosted Exchange ben ik van provider geswitcht. Nu weet ik niet of dat veel verschil maakt met een eigen Exchange server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Ik zat net de pre- en review van Phonearena.com te kijken op YouTube en de, voor mij, voornaamste minpunten die ze benoemen worden in de review echter niet meer aangehaald wat jammer is. Het ging hier om:

- vingerafdrukken die makkelijk blijven staan en moeilijk te verwijderen zijn
- het menu wat niet altijd even goed reageert

Gebruikers die hier iets over kunnen melden?

Daarnaast voor de E75 gebruikers die nu in bezit zijn van de E7, hoe ervaren jullie het keyboard?
De indeling is gelijk aan die van bijv. de N97 welke ik ook wel eens in de handen heb gehad en daar vond ik de indeling niet heel fijn. Dit kan natuurlijk wel gewenning zijn, maar ik ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notaname schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 08:47:
[...]

Heb het hier sinds het begin van de week perfect werken op een N8 en E7.
Speciaal voor Hosted Exchange ben ik van provider geswitcht. Nu weet ik niet of dat veel verschil maakt met een eigen Exchange server?
Ik zal maandag m wel even proberen te koppelen aan een hosted exchange omgeving. Kijken of dat idd verschil maakt.

Zojuist even een mobile phone store binnen gelopen. Die beste man in die winkel gaf aan dat het ook aan de instellingen van T-Mobile' haar netwerk zou kunnen liggen. Dat ze soms wel eens poorten 'dicht' hebben staan.

dus ik ga het straks ook even met een andere SIM kaart proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 3 dagen eigenaar van een E7 (nog bedankt voor de kortingsvoucher ME Amrani!). Tot nu toe ben ik er meer dan tevreden over.

Het is natuurlijk afhankelijk van je verwachtingen. Naast deze heb ik nog een iPhone, N97, BB Torch, HTC HD en kan het redelijk vergelijken. De userinterface is niet zo sexy als bij een iPhone, maar de E7 alles doet wat het hoort te doen. En ik ben zelfs verrast door de snelheid van Symbian^3.

@Polen: het toetsenbord is super en is een wereld van verschil met die van de N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
Ik kom zelf van de E75 af, en:
Polen schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:31:
Geen probleem mee. Vandaag was hij even behoorlijk vet nadat ik met spiegel-ei-vingers aan het scherm zat, maar dit was binnen no-time eraf. Meestal pak ik gewoon achterkant van mijn shirtje ofzo om vingers weg te vegen, gaat tot nu toe nog perfect. Gelijk weg.
Hmm, er schijnt in de laatste update (afgelopen woensdag?) wat aan performance verbeterd te zijn, zelf nog weinig van gemerkt. Niet reagerende menu's heb ik alleen last van bij de browser. Als daar een (grote) pagina aan het laden is, hij nog niet klaar is met laden en ik het menu wil oproepen, moet ik soms wachten tot de pagina helemaal binnen is.
Verder heb ik één keer een complete crash gehad, toen ik een kompas-applicatie installeerde. Hij reageerde nergens meer op. Aan/uit knop leek ook niet te werken, maar na die +/- 10 seconden ingedrukt gehad te hebben, ging hij gelukkig toch uit.
Verder reageert niks slechter dan op de E75 naar mijn idee, meestal zelfs vrij rap.
hoe ervaren jullie het keyboard?
Zie hierboven; als een verademing. Door het behoorlijk groter scherm, is het toetsenboard ook groter geworden. Hierdoor zit er ruimte tussen de toetsen, wat fijner tikt. Ook zijn de toetsen half bollig, waardoor ik tot nu toe nooit dubelle aanslagen gehad heb: iets wat ik constant met de E75 wel had.
Tikt ook erg snel allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De code is weggegeven. De Nokia CP-5004 Reflective screen protector heb ik nog liggen
[/quote]

Ik heb je een berichtje gestuurd voor de screen protector alleen kan ik de DM knop niet zo snel vinden 8)7 Hopelijk heb je mijn "gewone" berichtje wel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Berichten over levertijden en aanverwante zaken mogen, zoals altijd, in een eigen topic in Telecomproviders.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Hoi Janine, ik heb het gelezen. Ik zal het je zsm opsturen : )

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humbug
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 00:13
Polen schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:31:
Ik zat net de pre- en review van Phonearena.com te kijken op YouTube en de, voor mij, voornaamste minpunten die ze benoemen worden in de review echter niet meer aangehaald wat jammer is. Het ging hier om:

Gebruikers die hier iets over kunnen melden?

Daarnaast voor de E75 gebruikers die nu in bezit zijn van de E7, hoe ervaren jullie het keyboard?
De indeling is gelijk aan die van bijv. de N97 welke ik ook wel eens in de handen heb gehad en daar vond ik de indeling niet heel fijn. Dit kan natuurlijk wel gewenning zijn, maar ik ben er wel benieuwd naar.
Heb het toestel vrijdag gekregen en heb er van het weekend veel mee gespeeld. Qua vingerafdrukken of het menu geen issues gezien. Ook werkt het toetsenbord voor mij beter dan op de Milestone of toetsenborden op toestellen als de E72 of Blackberry. Maar het lijkt me dat je gewoon naar een winkel kan gaan en even het toestel moet uitproberen. Weet je ook gelijk of het niet te groot voor je is.

Grootste probleem wat ik heb is dat de batterij niet echt lang lijkt mee te gaan, maar dat kan ook aan het intensieve gebruik tijdens de eerste dagen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Wat ik wel heel vervelend vind, is dat je dus bijna nergens in het buitenland een E7 kunt kopen, omdat hij dan een QWERTZ toetsenbord heeft, of AZERTY...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Thx allemaal voor de reacties, kan ik echt veel mee. Deze week ga ik ff rondje stad maken om te kijken of ze 'm hebben en dan testen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met micro-sim en adapter werkt dus niet goed. vanmiddag getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Sloeber schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:46:
Wat ik wel heel vervelend vind, is dat je dus bijna nergens in het buitenland een E7 kunt kopen, omdat hij dan een QWERTZ toetsenbord heeft, of AZERTY...
Engelse toestellen hebben QWERTY, daarom zullen import E7's van de webshops meestal ook uit de UK afkomstig zijn, zoals in het geval van N97 en N900.
Maar je rijdt er natuurlijk niet makkelijk "even" heen, om een telefoon te kopen en Engelse shops (bijv. Amazon) leveren gewoonlijk geen electronica naar het buitenland. Ebay kan natuurlijk wel.
Aan QWERTZ valt trouwens best wel te wennen (eigen ervaring), AZERTY zou ik niet nemen. In beide gevallen heb je dan nog 't nadeel, dat ze moeilijker te verkopen zijn en minder opbrengen, wanneer je weer eens aan een andere telefoon toe bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Nee daar ga ik niet aan beginnen. Ik wil geen compromissen sluiten als ik zo'n dure telefoon nieuw koop. Dan wil ik gewoon Qwerty..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Hoe zit het met de toestelprijzen icm abonnement? Veranderen die snel?
Ik zie namelijk dat Belcompany echt veel duurder is dan bijv. zo'n site als belsimpel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polen schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:41:
Hoe zit het met de toestelprijzen icm abonnement? Veranderen die snel?
Ik zie namelijk dat Belcompany echt veel duurder is dan bijv. zo'n site als belsimpel.nl
Is altijd afwachten..De verkoper van de belcompany zei mij vorige week ff een weekje te wachten. Zo ging het ook bij de N8. Als een toestel net nieuw op de markt is en zeker nog niet overal te verkrijgen dan zetten ze hoog in en betaal je dus veel meer. Is het toestel overal op voorraad en de 1e hype voorbij dan zie je ze meestal zakken. Je ziet nu al steeds meer winkels (regulier en internet) die um hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Is er een specifieke E7 facebook app, of kun je die van de N97 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Jongens, hij is 499 bij de GSM fan in Enschede. Nog even wachten tot hij in prijs daalt, of zal dat niet zo snel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nu de Nexus S goed verkrijgbaar is (Android 2.3) ben ik toch aan het twijfelen nu. :X Het enige wat zo'n Nexus mist is een apart toetsenbord en wellicht ga ik dat wel missen. Dat is het grote voordeel van de E7, maar het nadeel dat Symbian stervende is, is misschien wel groter. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Ik twijfel ook nog een beetje, maar er is zo 1-2-3 ook geen Android toestel waar ik blij van word :| Als ik deze E7 neem dan doe ik dat wellicht, vanwege de kosten, door m'n huidige abo met 2 jaar te verlengen, maar gaat deze E7 wel 2 jaar mee vanwege Symbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Dr. Quipers schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:57:
Ik twijfel ook nog een beetje, maar er is zo 1-2-3 ook geen Android toestel waar ik blij van word :| Als ik deze E7 neem dan doe ik dat wellicht, vanwege de kosten, door m'n huidige abo met 2 jaar te verlengen, maar gaat deze E7 wel 2 jaar mee vanwege Symbian?
Hoezo, gaan er de komende 2 jaar bepaalde programma's stoppen met functioneren dan? :+

Waarom laat iedereen zich zo bang maken? Nokia verwacht de komende jaren 150 miljoen! Symbian toestellen te verkopen. Dagelijks komen er nieuwe apps bij in de Ovi store en er staan nog grote updates aan te komen voor het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Voor een N900 kan je ook geen zak meer krijgen (ok, dat is wel Meego maar toch). Iets simpels zoals Whatsapp is voor Symbian te krijgen maar voor Meego niet omdat er gewoon te weinig draagvlak voor is. ;) Als dat voor Symbian ook gaat gelden, dan red je inderdaad geen 2 jaar met een toestel. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Ik denk niet dat er 150.000.000 N900's verkocht zijn, laat staan de honderden miljoenen Symbian toestellen welke reeds op de markt zijn.
Mocht Nokia al die klanten in de steek laten dan kunnen ze het wel vergeten voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tja waarom zou je als software-producent iets nieuws gaan ontwikkelen wat toch ter ziele gaat? Men zal er sowieso van uit gaan dat de meeste telefoons die nu nog in gebruik zijn toch binnen nu en 2 jaar vervangen zal worden. De kleine groep die-hards die overblijven is niet echt een geweldige markt om als software-ontwikkelaar dik geld aan te kunnen verdienen. :P

Ik twijfel dus nog steeds. :P Mede omdat mijn vriendin ook flink loopt te klagen over de vele bugs en matige software op haar C6 (ook die nieuwere Symbian). :/

[ Voor 14% gewijzigd door Bart-Willem op 26-03-2011 12:08 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
De C6 (niet te verwarren met de C6-01) heeft nog de oude Symbian-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het verschil tussen de C6 en C6-01 is toch alleen de kleur en camera? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
offtopic:
Nee hoor, er zijn wel meer verschillen, zo is de C6 een qwerty slider met resistief scherm en Symbian S60v5, de C6-01 daarentegen een zgn. bar model met capacitief scherm en Symbian^3.
:)

[ Voor 0% gewijzigd door Marly op 30-03-2011 06:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notaname schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:46:
Ik denk niet dat er 150.000.000 N900's verkocht zijn, laat staan de honderden miljoenen Symbian toestellen welke reeds op de markt zijn.
Mocht Nokia al die klanten in de steek laten dan kunnen ze het wel vergeten voor de toekomst.
dat gaan ze dus doen. Gratis hadden ze Android kunnen krijgen maar nee, ze gaan van een verouderd symbian naar een nu al verouderd windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Na een avondje twijfelen was ik er toch min of meer uit om toch een E7 te nemen, zit ik net de review op Tweakers.net (reviews: Hands-on: Vijf tweakers testen de Nokia E7) te lezen:
Overigens roept de E7 nog altijd een apart tekstvenster naar voren als tekst wordt ingevoerd via het toetsenbord, in plaats van dat je typt in de daarvoor bestemde ruimte in een applicatie of webpagina. Het is onduidelijk waarom dat zo is; die truc is normaal gesproken bedoeld om ruimte te maken voor het onscreen toetsenbord.
Wat een misser is dat. :X Dat vind ik juist fijn aan mijn E90 nu: je kan gewoon forummen etc zonder dat 'ie aparte tekstvensters opent. Dat is juist het voordeel van een apart toetsenbord. :X

* Bart-Willem twijfelt even verder. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik mag 5 april verlengen, dus dan ga ik hem denk ik ook halen.
Hopen dat hij dan in combinatie met een leuke bundel te krijgen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Bart-Willem schreef op maandag 28 maart 2011 @ 01:16:
Na een avondje twijfelen was ik er toch min of meer uit om toch een E7 te nemen, zit ik net de review op Tweakers.net (reviews: Hands-on: Vijf tweakers testen de Nokia E7) te lezen:

[...]

Wat een misser is dat. :X Dat vind ik juist fijn aan mijn E90 nu: je kan gewoon forummen etc zonder dat 'ie aparte tekstvensters opent. Dat is juist het voordeel van een apart toetsenbord. :X

* Bart-Willem twijfelt even verder. :P
Was dat niet iets wat ze met een van de grote Symbian updates zouden aanpakken? Of wellicht is het zelfs al aangepast met de update van laatst?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Onderstaand artikel over de levensduur van Symbian, doet de twijfel wel weer wat afnemen in de keuze wel/niet voor de E-7 te gaan :)
AMSTERDAM - Ondanks dat Nokia nog dit jaar met het nieuwe Windows-toestel wil komen, zegt de telecomaanbieder dat er nog vollop geïnvesteerd gaat worden in Symbian. De smartphones moeten krachtiger worden, met processors met een kloksnelheid van 1Ghz of meer.
Purnima Kochikar, die zakenrelaties onderhoudt, heeft hierover een brief aan ontwikkelaars openbaar gemaakt op het forum van Nokia.

Hoewel niet duidelijk is hoelang Nokia nog doorgaat met Symbian, moet de verkoop van het platform nog lang doorgaan nadat de eerste Windows Phone-smartphones van Nokia is verschenen.
Ook belooft Kochikar krachtigere toestellen dan de huidige generatie Symbians, die de concurrentie aankunnen met processors die twee generaties nieuwer zijn en hoger geklokt kunnen worden.

De brief van Kochikar moet ontwikkelaars aanzetten om voor de Symbian te blijven ontwikkelen, omdat de Windows Phone de belangrijkste smartphone van Nokia gaat worden.
http://www.nu.nl/gadgets/...es-worden-krachtiger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik twijfel echter nog steeds. :P Vandaag met die Nexus lopen spelen maar dat valt ook lichtelijk tegen: zo'n onscreen-toetsenbord is het toch net niet zeg maar. Dus een apart toetsenbord is wel een must. Er lag ook een HTC Desire Z en die voelt wel erg goed aan (apart toetsenbord ook), dus het wordt die of toch de E7 voor me.

Wat ik wel ook jammer vind is dat de resolutie van m'n E90 hoger is dan die van een E7 (ondanks dat de E7 wel een groter scherm heeft).

Hoe zijn de bevindingen met internetten op die E7, en dan specifiek met formulieren etc? In de review stond dat het alsnog in een apart venstertje wordt geopend zoals dat bij onscreen toetsenborden het geval is.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:44

80000

mrox

Nou, ik ben over van mijn E90, naar de E7.

Positieve punten:
- Kan alles doen wat ik kon doen , migratietijd was 1 avond. Het was 1 van de belangrijke redenen om met Nokia verder te gaan, ik wil gewoon niet terug in fucntionaliteit en heel veel tijd zoeken in alternatieve software.
- Sneller dan de E90
- Rsap connectie deed het meteen, pairen met de auto en bellen (boven verwachting aangezien er berichten waren dat het niet werkte)
- Touch interface

Minpunten:
- Speaker van de E90 is volgens mij beter, helderder
- Toetsenbord van de E90 is beter
- Het aangehaalde punt dat met het toetsenbord, een input form verschijnt.
- Speeddial kost meer click vs de E90, waar natuurlijk een numeriek toetsenbord beschikbaar was.

Al met al ben ik tevreden (een E90 form factor met touch zou ik waarschijnlijk ideaal hebben gevonden) en voorlopig voldoende totdat Nokia met een WP7 versie uitkomt die qua hardware en software op het niveau komt dat het af is. Ik heb hier een WP7 phone, maar mist een heleboel functionaliteiten die ik gewend bent van Nokia.

BTW. iemand die weet hoe ik een standaard nokia tone van de E90 naar de E7 kan zetten. Degene die ik gebruik voor sms alert, staat niet op de E7 en bluetooth geeft geen mogelijkheid?

Succes voor de mensen die nog twijfelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik had al een verslag getypt,,,
echter heb ik zeker weer eens wat niet goed gedaan.
tja,,, windwows en ik willen elkaar blijkbaar niet begrijpen.

Ik lees hier veel over symbian en dat het niet veel soeps is volgens velen.
Een feit wat ik heb kunnen constateren;
is dat ik de afgelopen 10 jaar heb kunnen vertrouwen op (e- serie) Nokia's. _/-\o_
Geen enkel electronisch systeem/apparaat heeft dat in mijn bedrijf kunnen halen op misschien de printer na.

De laatsten zijn de e66 en e75 deze zijn beiden operationeel.
Zaterdag heb ik een e7 opgehaald, eerst aan het infuus om op spanning te komen
en daarna via een heel eenvoudig sleetje de sim-kaart er in.
opstarten ging vlot en vervolgens kwamen er 4 smsjes binnen met installatieprogramma's van KPN.
Ook de gmail ging heel eenvoudig en vlot, en vervolgens gesynchroniseerd met een e75.
vanuit mijn computer 10 jaar administratie van mijn bedrijf er op gezet.... maar dat duurde even.
Daarna was de e7 compleet gevechtsklaar.

Zaterdag middag hadden we een receptie waar mijn 10 jarige dochter zich waanzinnig verveelde.
Uiteindelijk heb ik haar de e7 gegeven om haar op ontdekking te laten gaan.
Binnen een half uur kreeg ik een uitvoerig verslag over hoe de touchscreen werkte en hoe de programma's in elkaar zaten.
Ze vertelde me ook dat die nieuwe Nokia "idiot-proof" is, en dus wel geschikt is voor mij... (dank u)

Ze had inderdaad gelijk want de e7 verschilt inderdaad naar weinig met de andere e-series waar ik bekend mee ben.

Het enige wat me nu stoort is dat ik zonder erg steeds comando's geef als ik zonder erg met mijn vingers aan het scherm kom.
De e7 is aanzienlijk groter door zijn 4 inch scherm, maar het is niet storend in een broekzak
Wat een behoorlijk voordeel is t.o.v de e75, is dat de toetsen van het toetsenbordje beter aanvoelt,
waardoor je aanzienlijk minder naast de juiste toetsen zit te drukken.

Dat Nokia met Microsoft in de weer is,,, bekijk ik met argwaan.
Ik hoop dat Nokia de les kan lezen bij Microsoft en dat Microsoft net zo probleemloze software gaan bouwen voor hun pc's zoals Nokia doet met zijn symbian mobieltjes.
Maar waar ik bang voor ben is dat Nokia zich laat dicteren door een paar schreeuwerige amerikanen,
die alles beter weten.

Maar misschien zie ik het te somber in en komt er een waanzinnig product uit deze fusie (na een jaar of 10 hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

80000 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:22:
Nou, ik ben over van mijn E90, naar de E7.

Positieve punten:
- Kan alles doen wat ik kon doen , migratietijd was 1 avond. Het was 1 van de belangrijke redenen om met Nokia verder te gaan, ik wil gewoon niet terug in fucntionaliteit en heel veel tijd zoeken in alternatieve software.
- Sneller dan de E90
- Rsap connectie deed het meteen, pairen met de auto en bellen (boven verwachting aangezien er berichten waren dat het niet werkte)
- Touch interface

Minpunten:
- Speaker van de E90 is volgens mij beter, helderder
- Toetsenbord van de E90 is beter
- Het aangehaalde punt dat met het toetsenbord, een input form verschijnt.
- Speeddial kost meer click vs de E90, waar natuurlijk een numeriek toetsenbord beschikbaar was.

Al met al ben ik tevreden (een E90 form factor met touch zou ik waarschijnlijk ideaal hebben gevonden) en voorlopig voldoende totdat Nokia met een WP7 versie uitkomt die qua hardware en software op het niveau komt dat het af is. Ik heb hier een WP7 phone, maar mist een heleboel functionaliteiten die ik gewend bent van Nokia.

BTW. iemand die weet hoe ik een standaard nokia tone van de E90 naar de E7 kan zetten. Degene die ik gebruik voor sms alert, staat niet op de E7 en bluetooth geeft geen mogelijkheid?

Succes voor de mensen die nog twijfelen!
Nu zijn de twijfels juist nog groter. :P

De grootste misser vind ik wel de resolutie eigenlijk: de E90 heeft 800x352 en de E7 heeft 640x360 (wat de C6-00 van m'n vriendin ook heeft). Dat betekent dus dat het op veel sites veel scrollen geblazen wordt (vooral horizontaal).

Aka: de E7 is nog steeds geen opvolger te noemen van de E90. :P Sowieso heeft de E90 nog steeds geen echte opvolger gehad (dat zou de N9 moeten worden). Waarom is de N9 dan ook zo goed als afgeblazen? :'(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
- "De grootste misser vind ik wel de resolutie eigenlijk: de E90 heeft 800x352 en de E7 heeft 640x360 (wat de C6-00 van m'n vriendin ook heeft). Dat betekent dus dat het op veel sites veel scrollen geblazen wordt (vooral horizontaal)."

Ik ben totaal niet gevoelig voor getallen... maar vaak horizontaal scrollen ervaar ik niet echt....
mochten de teksten te breed en/of te klein voor mijn ogen... dan kantel ik de e7 gewoon.
voor de e66 en e75 was dat ook vaak voldoende.

Een misser vind ik dus persoonlijk een erg zwaar woord.

Internet op een mobieltje gebruik ikzelf om wat terug te zoeken,
buienradar en filemelding onderweg, of iets op te zoeken als er geen
computer/laptob/pet whatever in de buurt is.
want het blijft gewoon tobben op zon klein dingetje...

Een boer heeft vaak een trekker en een Opel,,,, en geen landrover.
zo zie ik het ook met mobieltje versus computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:44

80000

mrox

Bart-Willem schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:52:
[...]

De grootste misser vind ik wel de resolutie eigenlijk: de E90 heeft 800x352 en de E7 heeft 640x360 (wat de C6-00 van m'n vriendin ook heeft). Dat betekent dus dat het op veel sites veel scrollen geblazen wordt (vooral horizontaal).
Met goede ogen valt het scrollen wel mee, ik kan het nu nog lezen. (Iemand die de WP7 UI heeft gezien met nog kleinere letters? Dat is knap als je een stuk ouder word) En met touch is het scrollen niet zo'n probleem voor mij, met de E90 cursors werd het na 4 jaar toch vermoeiend. Helaas heeft nokia nog nooit van antialias gehoord vergeleken met ios en WP7.
Aka: de E7 is nog steeds geen opvolger te noemen van de E90. :P Sowieso heeft de E90 nog steeds geen echte opvolger gehad (dat zou de N9 moeten worden). Waarom is de N9 dan ook zo goed als afgeblazen? :'(
d:)b
kittop schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:42:
Het enige wat me nu stoort is dat ik zonder erg steeds comando's geef als ik zonder erg met mijn vingers aan het scherm kom.
Oh, ik dacht dat het aan mij lag :), heb precies hetzelfde probleem
Dat Nokia met Microsoft in de weer is,,, bekijk ik met argwaan.
Ik hoop dat Nokia de les kan lezen bij Microsoft en dat Microsoft net zo probleemloze software gaan bouwen voor hun pc's zoals Nokia doet met zijn symbian mobieltjes.
Maar waar ik bang voor ben is dat Nokia zich laat dicteren door een paar schreeuwerige amerikanen,
die alles beter weten.

Maar misschien zie ik het te somber in en komt er een waanzinnig product uit deze fusie (na een jaar of 10 hoop ik)
Ook mee eens, het is gewoon afwachten. WP7 heeft zeker heel veel potentie, maar de basis functionaliteit zit er gewoon op dit moment niet in vergeleken met een symbian, hoe crappy het er ook ziet (No contact sync met Wp7, anders dan met een hotmail/live account |:( )
OVer 2 jaar (blijkbaar de uiterste houdbaarsdatum van een telefoon tegenwoordig), zie ik dan wel weer hoe ver Wp7 en derest van de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Bart-Willem schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:52:
[...]

De N9 zou volgens de geruchten een toestel met het besturingssysteem MeeGo zijn geworden en dus in feite de opvolger van de N900 (met Maemo5), niet van de Symbian E90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dan nog zou 'ie een betere resolutie moeten hebben aangezien de N900 ook een best hoge resolutie heeft. :P

Overigens was ik vanmiddag bij de Officecentre en daar hadden ze ook de E7. De jongen die me daar hielp (hij had er overigens verrekte veel verstand van, en verwees ook naar de grote update die Nokia geplanned heeft voor de E7) vertelde dat de E7 vanaf vrijdag in de aanbieding komt bij Officecentre. Voor hoeveel wist 'ie niet precies. :P De nieuwe folder komt morgen uit dus ik ben benieuwd!

De HTC Desire Z is hier in Eindhoven trouwens voor maar 359 Euro incl BTW te krijgen, wat een stuk goedkoper is dan de E7, dus ik denk dat de keuze voor mij zo goed als gemaakt is (tenzij Officecentre een aanbieding heeft waar ik geen nee tegen kan zeggen :P ).

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 30-03-2011 17:26 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Nou jongens ik heb hem binnnen. Maar wie kan mij dit vertellen?

Als ik hem aan de USB hang, dan kan ik 10x op massaopslag drukken, maar dan verandert hij gewoon niet van OVI naar massa opslag. Tevens wil hij ook geen kaarten downloaden, dan zegt hij steeds dat de verbinding is verbroken. De verbinding is dus heel brak... Wat kan ik daar aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Officecentre had helaas de E5 in de aanbieding en niet de E7. Omdat ik toch teveel twijfels had over de resolutie etc heb ik toch een HTC Desire Z gekocht. Bevalt op zich goed, al mis ik wel de charme die mijn E90 had. :P Maar ja: de E90 is helaas te langzaam geworden. ;(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55

t3q

Say yes to teq

Bart-Willem schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:25:

Overigens was ik vanmiddag bij de Officecentre en daar hadden ze ook de E7. De jongen die me daar hielp (hij had er overigens verrekte veel verstand van, en verwees ook naar de grote update die Nokia geplanned heeft voor de E7) vertelde dat de E7 vanaf vrijdag in de aanbieding komt bij Officecentre.
Met grote update bedoel je daarmee "upgrade van CPU" ?

Life goes as it goes.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste