@ notaname.
Ik heb verschillende interfaces uitgeprobeerd,
de Galaxy Tab2 van mijn dochter vindt een drama en pak liever mijn e7 om in de TVgids te kijken.
Dus Android is niet aan mij besteed.
De IPhones zijn gewoon te duur en te veel stuk om me heen, terwijl de Samsungs niet minder "stuk" zijn.
In mijn omgeving zijn 4 e7's operationeel en tot op heden is er geen een aangemeld bij carglas voor een nieuwe voorruit.
Afgelopen zaterdag nog foto's zitten te bekijken van een Oostenrijker met een QWERTZ e7-00 toestel die nog onder Anna draaide.... ook nooit schade aangeweest terwijl de man Tischler is (meubelmaker).
Mijn eigen e7 is één keer voor een usb connector behandeling naar de reparateur geweest en is onder garantie gereparareerd.
De 920 is dus een bewuste keus geweest, maar ik moet nog behoorlijk wennen.
De apps van windows, maar ook van android en Iphone vind ik niet zo mooi als de originele apps van Nokia Symbian...
De Nokia weer app is fantastisch, de route planner vanuit de agenda is onevenaard.
De heenweg naar Oostenrijk zijn we door Duitslands drukste dag genavigeerd met de mafste routeomleidingen bedacht door de e7... het koste 6,7 mb en hadden maar 3 kwartier vertraging op 1000 km.
Door het absurde rekenwerk is de navigatie maar 1 keer vastgelopen geweest, en heb dus 1 keer opnieuw het eindpunt moeten instellen.
Mijn Garmin, die gelijkertijd mee draaide, kon de routeproblemen niet aan met de TMC.
De 920 zou dit ook moeten kunnen zoals de e7-00, maar ben er nog niet uitgekomen hoe dat zou moeten.
een half agenda en een half mail overzicht op de voorpagina is fantastisch,
een keer naar de zijkant schuiven kom ik bij snelle contactpersonen,,, nog één verder bij alle snelkoppelingen die ik het meeste gebruik, zoals whatsap, weer, web, batterij en buienradar.
met helaas dat de buienradar app die niet meer ondersteunt word.
De 920 heeft in mijn opinie maar 2 resolute voordelen:
A ) meerdere Exchange omgevingen in te stellen
B ) de camera is fantastisch, zelfs bij weinig licht....
daarbij zeggend dat de camera van de e7 de lens vuil is,,, en daardoor zijn de foto's iets neveliger.
Ik weet nog niet of de 920 net zo sterk is als de e7, maar dat moet de praktijk uitwijzen.
Wel is het me opgevallen dat ik de 920 windows phone sneller begrijp dan de Android Tablet van mijn dochter.
Ook ben ik heel blij dat mijn dochter een zeer goede textvoorspelling met keuze app heeft gevonden zoals ze gebruikt bij haar 701 Symbian... en ook beschikbaar is voor de nokia windows phone.
Deze textvoorspeller weet vaak al wat voor woord na de volgende komt, en is heel snel dus.
Ik had gehoopt in de vakantie de 920 te leren,,, maar ik ben nog niet zo ver... of het toestel is nog niet zo ver als de e7
Betreft het exchangeverhaal en uniserver ben ik nog niet klaar en ga net zo lang door totdat ze me uitspugen....
Ik heb laatst weer een beschrijving gehad hoe "hun" leverancier met problemen omgaat...
Hier een stukje hoe het verloopt:
Aldus Uniserver:
Ik heb contact gehad met de leverancier van de Hosted Exchange dienst, maar veel verder dan "Stel het account opnieuw in" en "Update alle software" ben ik helaas niet gekomen, de enige conclusie welke ik terugkrijg is als volgt;
"Eventueel indien issue belangrijk is de telefoon terug te zetten naar de fabrieks instellingen. Veel verder kunnen wij de support niet laten gaan, op mobile devices."
Er wordt gefocussed op het laten draaien van de omgeving, niet op support van mobiele apparaten...
En hierbij mijn reactie...
Aldus Kittop
Wat is dit voor grove afscheper.
Het is niet te geloven.
- alle mobiele apparaten hebben gewerkt,
- de mobiele apparaten "zijn" naar fabrieksinstellingen teruggebracht
- alle mobiele apparaten hebben de laatste updates gehad.
Dit zelfde verhaaltje vertel ik al 2 maanden
Over verschillende vlanken zijn verschillende technici met elkaar eens dat het gezocht moet worden in het exchange verhaal zonder dat er onder elkaar gesproken is.
Twee zijn er overtuigd dat iemand een update gemaakt heeft met een vette bug, de anderen durven dat niet te beweren omdat de kennis hierbij ophoudt en er niet bij kunnen dat deze "proffesionals" zulke fouten kunnen maken.
Je leverancier heeft er dus gewoon een pleuris zooi van gemaakt en meer niet. Nergens op fora kom ik dit tegen ook directe vragen worden met "onbekend" beantwoord.
Persoonlijk ben ik van mening dat je leverancier maar eens hard aan het werk moet in plaats van arrogant van de daken te schreeuwen dat men onfeilbaar is en dat ze niets met "mobieltjes" doen past ze absoluut niet.
Ik hoop dat Unserver als dealer me een andere omgeving kan aanbieden die bugvrij is en wel werkt of een betere updateschrijvers heeft, want ik begin de spelletjes van ishbs aardig zat te worden.
De windows Nokia heeft geen last van de bug.
De 920 is een schitterend apparaat maar heeft genoeg andere fratsen waar ik absoluut (nog) niet mee uit de voeten kan.
En gisteren heb ik de 920 toch vastgelopen gekregen.
Hij verslind MB's op de routeplanner, terwijl de kaarten geinstaleerd zijn.
Van de foute aanslagen op het textschermpje werd ik kriegel,
maar m'n dochter heeft een soort keuze textvoorspelling gevonden die ze ook op haar Nokia 701 (ook symbian) heeft
en ook voor windows Nokia's wordt aangeboden.
Het enige voordeel van de Nokia 920 t.o.v de e7is dat deze meerdere exchange omgevingen kan bevatten en iets vlotter internet heeft en voor de rest is de e7 gewoon winnaar.
Gisteren kwam ik hier in Oostenrijk een oude bekende tegen met een oostenrijkse "qwertz" e7 die nog onder Anna symbian besturingsysteem werkt...
Ook deze slikte de bug helaas niet.
Ik hoop dat je me iets beters,, sorry,, geschikters kan aanbieden dan die ellende van dat arrogante clubje.
Groetjes vanaf een warm Oostenrijk,
en verzonden vanaf mijn ouwe trouwe e7-00
@ notaname
Ik geloof dat ik even met "jouw Argeweb" moet gaan praten.
Groet,
Erwin.