Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Notaname schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:33:
[...]

Eerlijk gezegd niet aan gedacht. :o
Zal je wel een app voor nodig hebben ipv een toetscombinatie zoals bij de iPad?
Is me dan alweer teveel werk voor een eenmalige actie. ;)

Zelf heb ik mijn E7 aangemeld via de volgende link:
http://www.nokia.com/nl-nl/support/online-repair/
http://store.ovi.com/content/1540

Heb ik er altijd standaard op staan, kun je ook leuke grappen mee uithalen :P

Dank je, ik zal ernaar kijken als ik de 808 heb (heb geen zin om weer een tijd met mijn n97 te zitten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45
Ah, dank je. Zal het er op zetten al weet ik niet of ik het ooit nodig zal hebben. ;)

Weet je (of iemand anders) trouwens of er nog steeds een manier bestaat om je apps offline op te slaan?
Tijdens de schone installatie van mijn E7 kon ik alles prima uit de Nokia Store vandaan vissen maar ik vrees dat deze service toch eens ophoud te bestaan. Misschien wel eerder als dat onze Symbian toestellen naar de shredder gaan.

[ Voor 1% gewijzigd door Notaname op 29-01-2013 19:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Notaname schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:04:
Ah, dank je. Zal het er op zetten al weet ik niet of ik het ooit nodig zal hebben. ;)

Weet je (of iemand anders) trouwens of er nog steeds een manier bestaat om je apps offline op te slaan?
Tijdens de schone installatie van mijn E7 kon ik alles prima uit de Nokia Store vandaan vissen maar ik vrees dat deze service toch eens ophoud te bestaan. Misschien wel eerder als dat onze Symbian toestellen naar de shredder gaan.
Volgens mij kun je apps meenemen als je je telefoon backupt. Verder download ik alle 'gratis' apps altijd naar mijn pc (door /download achter de url te typen), zodat ik ze niet weer kwijtraak :)

De store schijnt trouwens beschikbaar te blijven voor de asha-devices, maar ik weet niet of ze alle apps voor Symbian er dan ook in laten staan...

[ Voor 9% gewijzigd door Xmasjos op 29-01-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 20:47
Zojuist mijn accu vervangen voor een nieuw exemplaar, ben benieuwd of ik hiermee wel het einde van de dag haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik merk sinds 2 weken dat mijn accu op 3G in ongeveer 6 uur leeg is, op 2G houdt ie het wel normaal vol. Ik heb al gekeken wat er op de achtergrond draait, maar er draait niets vreemds dat dit zou kunnen verklaren. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 13:15
Ik heb twee 'rare' problemen:

1.
Reeds heb ik al enkele keren ondervonden dat ik bij het bellen helemaal niets hoor, geen kiestoon of iets dergelijks, blijkaar wordt er dan wel gebeld. Mijn microfoon lijkt dan ook geen geluidjes door te geven.
Ophangen en opnieuw bellen biedt dan uitkomst, maar is erg onhandig.

2.
Bij internetten m.b.v. het wifi is regelmatig de browser (opera mobile) de draad uhh verbinding kwijt, terwijl de singaalsterkte volgens de telefoon dan tussen de 62% en 74% schommelt.

Wie heeft 1 van beide problemen ook ondervonden en wie heeft er ook nog eens een (permanente) oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
@ Piemol

Ik heb dat ook met Opera Mini, in dit geval. Wellicht is er een probleem met de servers van Opera ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Notaname schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:03:
[...]

Ah, toch wel dus. De mijne geeft 61:38 aan.
Waarschijnlijk een nieuwe body/toetsenbord met een refurbished moederbordje.

Moest hem de eerste dag tweemaal laden (doe je ook veel met het toestel) maar nu sinds ik de wifi in de energiespaarstand heb gezet en de wifi update van Nokia betalabs heb geïnstalleerd, gaat het prima.
Na 39 uur zit hij nu op 34%
Overigens heb ik echt alles opnieuw geïnstalleerd en ingesteld (6 uur werk) om te voorkomen dat fouten uit de vorige install opnieuw de boel kunnen verzieken.

Weet ik meteen waarom de camera nogal wazige foto's maakt. Daar is ie waarschijnlijk voor teruggestuurd.
Het is gelukkig niet heel erg belangrijk. Dan Pak ik de N8 van mijn vrouw wel.
Nou dat was dus een blonde actie van mij. :+ Zit ik zaterdagavond op een feestje en maak een paar van die wazige foto's, pulk vervolgens gedachteloos wat aan de lens, zit het plasticje er nog op. :S
Ben nu helemaal gelukkig met mijn E7 tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Notaname schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:08:
[...]

Maar zou je hem dan niet online aanmelden voor een reparatieopdracht onder garantie? UPS komt hem keurig ophalen voor vervoer naar Duitsland en binnen 2 weken terugbrengen.
Zelf ben ik erg tevreden over de afhandeling. Toestel en accu werken perfect. Hij moet nu bijna aan de lader, heeft nog 5% accu-capaciteit over en is 64 uur terug voor het laatste geladen! :)

[afbeelding]
Thnx voor de tip, maar ik werk buiten kantooruren, dus mis ik vaak de postbodes. Langs het NCP gaan komt mij dan vaak beter uit.

ps: kan tskSwitch iets bijzonders waarvoor je de app gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Hacula schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:01:
Zojuist mijn accu vervangen voor een nieuw exemplaar, ben benieuwd of ik hiermee wel het einde van de dag haal.
Nope, zonder veel bijzonders te doen valtie rond 10 uur savonds gewoon uit omdat hij leeg is.

Wordt echt tijd dat er een opvolger komt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Zygivt schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 01:52:
[...]

Thnx voor de tip, maar ik werk buiten kantooruren, dus mis ik vaak de postbodes. Langs het NCP gaan komt mij dan vaak beter uit.

ps: kan tskSwitch iets bijzonders waarvoor je de app gebruikt?
Nee het kan eigenlijk helemaal niets maar ik vind het zelf wel handig. Het is precies hetzelfde als 2 seconden de menu-toetst ingedrukt houden alleen werkt dit sneller.
Af en toe kijk ik eens of er niet stiekem een app is blijven openstaan. De mail-client heeft daar nogal een handje van als je mail hebt bekeken via de widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 13:15
Atila schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:24:
@ Piemol

Ik heb dat ook met Opera Mini, in dit geval. Wellicht is er een probleem met de servers van Opera ?
Dat lijkt me niet, ik heb altijd 'opera turbo' uit staan. Dan wordt er toch niet meer via de proxyservers van opera gesurft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Eindelijk me e7 terug, helaas nog geen accu vervanging gehad.
Echter wil me tel niet automatisch verbinden met bekende netwerken en ik moet nog steeds een gegevensdrager selecteren als hij iets online moet doen. Iemand die weet waar dit aan ligt?

wifi prio staat op 1
en mobiele dataverbinding staat op "automatisch bij signaal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Vrinden van een uitstervende soort (symbian),

Als ik berichten verzend houdt mijn E7-00 die vast, of, ik zie ze niet op de webmails van de webserver en niet in Outlook.
Iemand ENIG idee waar dat aan kan liggen?
Ze zijn allebei imap, van twee verschillende hosters, xs4all en een kleintje.

[ Voor 15% gewijzigd door PaoloK op 19-02-2013 14:34 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
PaoloK schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:03:
Vrinden van een uitstervende soort (symbian),

Als ik berichten verzend houdt mijn E7-00 die vast, of, ik zie ze niet op de webmails van de webserver en niet in Outlook.
Iemand ENIG idee waar dat aan kan liggen?
Verwijder je mailaccount eens van je telefoon en voeg 'm dan opnieuw toe, wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Notaname schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:08:
[...]

Maar zou je hem dan niet online aanmelden voor een reparatieopdracht onder garantie? UPS komt hem keurig ophalen voor vervoer naar Duitsland en binnen 2 weken terugbrengen.
Zelf ben ik erg tevreden over de afhandeling. Toestel en accu werken perfect. Hij moet nu bijna aan de lader, heeft nog 5% accu-capaciteit over en is 64 uur terug voor het laatste geladen! :)

[afbeelding]
Welk batterijprogrammaatje gebruik jij?

[ Voor 6% gewijzigd door PaoloK op 19-02-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Als ik bel of gebeld word, horen gebelde en ik beiden om de 10 - 15 seconden een harde piep. Dacht even dat ik nog ergens iets had dat ik nog moest doen, maar verder dan voicemail weet ik niets te bedenken. Iemand? Heel vervelend, zeker bij zakelijke contacten.

2. iemand al opgevallen dat Nokia voor haar helpdesk de service wel heel erg heeft teruggedraaid? € 1,30 per gesprek en in het Engels. Voorheen € 0,05 per minuut en in het NL.
Nokia isn't dead, it only smells funny, zou Frank Zappa gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Na een val van 2 meter hoogte is het pinnetje dat het uitklappen beperkt afgebroken. Is deze ergens los te kopen? Geen zin om 2 weken zonder telefoon te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39
PaoloK schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:27:
Als ik bel of gebeld word, horen gebelde en ik beiden om de 10 - 15 seconden een harde piep. Dacht even dat ik nog ergens iets had dat ik nog moest doen, maar verder dan voicemail weet ik niets te bedenken. Iemand? Heel vervelend, zeker bij zakelijke contacten.
Je hebt er niet toevallig call recorder op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
coenox schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:22:
[...]

Je hebt er niet toevallig call recorder op staan?
Neen. Ondertussen gecheckt of het met T-mobile te maken heeft: neen. Reset? Geen effect.

Ondertussen een ander toestel ingezet, maar ik wil toch die oude E7 weer zonder piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Hacula schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:16:
Na een val van 2 meter hoogte is het pinnetje dat het uitklappen beperkt afgebroken. Is deze ergens los te kopen? Geen zin om 2 weken zonder telefoon te zitten.
Eerder in dit topic heeft iemand hier een oplossing voor gemaakt (kittop volgens mij). Weet zo niet of ze ergens te koop zijn. Kijkje op ebay nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Xmasjos schreef op maandag 25 februari 2013 @ 00:53:
[...]

Eerder in dit topic heeft iemand hier een oplossing voor gemaakt (kittop volgens mij). Weet zo niet of ze ergens te koop zijn. Kijkje op ebay nemen?
Die had het volgens mij zo gelaten als het was. Ik heb eens zitten zoeken maar dit is net een onderdeel die ze nergens leveren. Als het niet anders kan zal ik eens kijken of ik er zelf eentje kan frezen, het origineel is ook van aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Mensen,

Ik heb mijn tweede E7-00 uit de kast gehaald. Die bleek nog geen Refresh te hebben, terwijl iedereen al een Refresh heeft. Software-update weet ook van geen Refresh. Het is een T-mobile branded toestel. Het lieve meisje bij T-Mobile meldde mij eerst dat er geen refresh was maar na enige druk van mij ben ik zojuist door een techneut van T-Mobile gebeld die niet zo snel wist over welk toestel ik het had (We worden exoten met onze E7's). Er zit voor mij straks niet veel anders op dan de Refresh dan maar zelf te flashen. Dat is dan de tweede keer. Ik heb ooit een uitstekende instructie gelezen, ik dacht hier bij Nokia E7-00, maar kan die nu niet meer vinden. Heeft iemand ergens nog de instructie (stappenplan) hoe een dappere dodo als ik kan flashen?
Sorry voor het gezeur, maar mijn lievelingen werken niet mee de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Heb je al geprobeerd via Nokia Suite te updaten? De OTA update direct via gsm toont soms niet alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Ja (helaas). Andersom is ook wel eens het geval.

[ Voor 62% gewijzigd door PaoloK op 25-02-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Hacula schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:16:
Ik heb hetzelfde probleem gehad (daar doelt men denk ik op)
Opties die ik toen kreeg van mede tweakers waren ductapen of secuur te werk gaan met secondelijm en een vijl.

Ik heb het toe gelaten voor wat het was en per toeval werd hij 2 maanden geleden vervangen, toen ik me toestel ter reparatie aanbood voor een ander kwetsuur. Als je telefoon valschade heeft willen ze het namelijk niet onder garantie vervangen.

Het pinnetje is onderdeel van je de achter van je scherm. Dit kost bij een ncp €108 iets wat ik het toen der tijd niet waard vond. Na lang googlen heb ik het onderdeel ook nergens te koop aangeboden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
PaoloK schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:45:
Mensen,

Ik heb mijn tweede E7-00 uit de kast gehaald. Die bleek nog geen Refresh te hebben, terwijl iedereen al een Refresh heeft. Software-update weet ook van geen Refresh. Het is een T-mobile branded toestel. Het lieve meisje bij T-Mobile meldde mij eerst dat er geen refresh was maar na enige druk van mij ben ik zojuist door een techneut van T-Mobile gebeld die niet zo snel wist over welk toestel ik het had (We worden exoten met onze E7's). Er zit voor mij straks niet veel anders op dan de Refresh dan maar zelf te flashen. Dat is dan de tweede keer. Ik heb ooit een uitstekende instructie gelezen, ik dacht hier bij Nokia E7-00, maar kan die nu niet meer vinden. Heeft iemand ergens nog de instructie (stappenplan) hoe een dappere dodo als ik kan flashen?
Sorry voor het gezeur, maar mijn lievelingen werken niet mee de laatste tijd.
Ik ben er ongeveer twee dagen mee bezig geweest, maar het is eindelijk gelukt. De vertraging lag vooral aan het mislukken van de flash bij meerdere versies van Phoenix. Dus mocht je een T-mobile branded toestel hebben en geen refresh er op krijgen, geef maar een seintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Ok, vanaf morgen stap ik ook over op de 808... Heb 'm al binnen, maar heb nog geen micro-simkaart. Denk niet dat ik mijn E7 zomaar vaarwel ga zeggen. Het blijft echt een fijne telefoon en het tobo mis ik nu al, maar de 808 is zoveel sneller, heeft dubbel zoveel RAM, uitbreidingsmogelijkheid met een 32GB sd-kaart, NFC, fm-transmitter en een veel betere camera. Dat alles woog me een stuk zwaarder dan alleen het tobo.

Wel blijf ik hier meelezen en antwoorden, indien nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Xmasjos schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 02:29:
Ok, vanaf morgen stap ik ook over op de 808... Heb 'm al binnen, maar heb nog geen micro-simkaart. Denk niet dat ik mijn E7 zomaar vaarwel ga zeggen. Het blijft echt een fijne telefoon en het tobo mis ik nu al, maar de 808 is zoveel sneller, heeft dubbel zoveel RAM, uitbreidingsmogelijkheid met een 32GB sd-kaart, NFC, fm-transmitter en een veel betere camera. Dat alles woog me een stuk zwaarder dan alleen het tobo.

Wel blijf ik hier meelezen en antwoorden, indien nodig :)
Tof. Heb zelf nooit een E7 gehad, wel een N8. Maar lees hier ook graag mee. Nu ook sinds een paar weken een 808. Is echt super. Mijn Lumia 800 en mijn iPhone 4s liggen nu in de kast. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Tweede toestel piept nu ook. Nu lijkt het erop dat het de combinatie is van de flash met Phoenix en de T-mobile simkaart, wat niet samen lijkt te gaan.
Ik zit nou met het lastige punt dat ik nu ook de simkaart mee moet sturen, waardoor ik tijdens het opsturen niet kan bellen.
Weet iemand het beste Engelstalige forum?

[ Voor 35% gewijzigd door PaoloK op 04-03-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Zygivt schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:52:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad (daar doelt men denk ik op)
Opties die ik toen kreeg van mede tweakers waren ductapen of secuur te werk gaan met secondelijm en een vijl.

Ik heb het toe gelaten voor wat het was en per toeval werd hij 2 maanden geleden vervangen, toen ik me toestel ter reparatie aanbood voor een ander kwetsuur. Als je telefoon valschade heeft willen ze het namelijk niet onder garantie vervangen.

Het pinnetje is onderdeel van je de achter van je scherm. Dit kost bij een ncp €108 iets wat ik het toen der tijd niet waard vond. Na lang googlen heb ik het onderdeel ook nergens te koop aangeboden gevonden.
Heb iemand gevonden op marktplaats die zijn E7 in onderdelen wegdeed. Heb het onderdeel van hem opgestuurd gekregen en hij zit er weer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Hacula schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:44:
[...]

Heb iemand gevonden op marktplaats die zijn E7 in onderdelen wegdeed. Heb het onderdeel van hem opgestuurd gekregen en hij zit er weer op :)
Blij dat dit soort hobbyisten er nog zijn :-)

Ik moet helaas erkennen dat ik tzt over zal stappen op een galaxy S4.

Nokia maakt naar mijn mening helaas geen baanbrekende toestellen meer.
Windows Mobile heeft me nog niet weten te overtuigen (al heb ik er ook niet al te veel uren op door gebracht)
En het belangrijkste aan alles. Het toetsenbordje vind je nergens meer terug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:42:
[...]

Blij dat dit soort hobbyisten er nog zijn :-)

Ik moet helaas erkennen dat ik tzt over zal stappen op een galaxy S4.

Nokia maakt naar mijn mening helaas geen baanbrekende toestellen meer.
Windows Mobile heeft me nog niet weten te overtuigen (al heb ik er ook niet al te veel uren op door gebracht)
En het belangrijkste aan alles. Het toetsenbordje vind je nergens meer terug :'(
Klopt, een tobo is niet meer te vinden, terwijl ik merk dat er in mijn omgeving best veel vraag naar is. De helft van mijn kennissen heeft graag een hw-tobo... En dan heb ik het niet over tweakers, maar gewone gebruikers die weinig verstand van techniek hebben (komen vaak al naar mij toe met hun trage pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch zie ik de toetsenbordjes nog wel terug komen....Als je je nog wilt onderscheiden als producent is een tb een goede zet(natuurlijk in combinatie met goede hardware)

Voordelen scherm kan wat kleiner, ik hoef namelijk geen galaxy tab in mijn broekzak.
Nadeel toestel is zwaarder maar dit ervaar ik eigenlijk wel als prettig en ik hoor bij de Lumia 920 het zelfde geluid... en toestel zal dikker zijn(E7 is mij dun genoeg btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Laatst online: 12-02-2023
coenox schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:01:
[...]

Tof. Heb zelf nooit een E7 gehad, wel een N8. Maar lees hier ook graag mee. Nu ook sinds een paar weken een 808. Is echt super. Mijn Lumia 800 en mijn iPhone 4s liggen nu in de kast. Veel plezier ermee!
Ik heb een Duitse 701 gescoord voor mijn dochter, deze heeft ook één gig processor met symbian zoals de 808.
Deze 701 doet echt niet onder aan de huidige toestellen.
Mijn e7 is aanzienlijk trager dan de 701... maar waar blijft de 920 met ToetsenBord.

Ook snap ik werkelijk niet waarom de toestellen zo dun en licht zouden moeten wezen en dat de klemtonen op de grammen en milimeters liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
kittop schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:49:
[...]

Ik heb een Duitse 701 gescoord voor mijn dochter, deze heeft ook één gig processor met symbian zoals de 808.
Deze 701 doet echt niet onder aan de huidige toestellen.
Mijn e7 is aanzienlijk trager dan de 701... maar waar blijft de 920 met ToetsenBord.

Ook snap ik werkelijk niet waarom de toestellen zo dun en licht zouden moeten wezen en dat de klemtonen op de grammen en milimeters liggen.
Veel jongeren dragen hun mobs op onmogelijke plaatsen, dan is het logisch dat je 'm licht en dun wilt hebben :P Maar de snelheid van de E7 valt idd tegen als je een nieuwere generatie in handen hebt. Daarbij voelt de 808 nog weer iets sneller aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik vind het totaal niet vervelend om wat gewicht in de hand te hebben. Voelt voor mij wat degelijker aan. Helaas. Moet het tegenwoordig allemaal van licht plastic zijn.
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:11:
En toch zie ik de toetsenbordjes nog wel terug komen....Als je je nog wilt onderscheiden als producent is een tb een goede zet(natuurlijk in combinatie met goede hardware)
Ik zou je graag gelijk willen geven, maar dit had dan op zijn minst al aangekondigd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Weet iemand iets van verkoopcijfers van tb-mobielen? Tb-fans zijn nogal zeldzaam, lijkt het. De E7 is gelanceerd toen het ventiel er voor Nokia al uitgetrokken was, dus die heeft geen faire kans gehad, zou een verklaring kunnen zijn. Iedereen lijkt te willen tappen tegenwoordig, niemand wil tikken. Ik blijf het maar niks vinden, ook niet op mijn Nexus-7, dat verder een geweldig apparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Zygivt schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:10:
Ik vind het totaal niet vervelend om wat gewicht in de hand te hebben. Voelt voor mij wat degelijker aan. Helaas. Moet het tegenwoordig allemaal van licht plastic zijn.

[...]

Ik zou je graag gelijk willen geven, maar dit had dan op zijn minst al aangekondigd moeten zijn.
Precies. Baal er ontzettend van aangezien mn abbo al bijna verlengd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Ik ben al ruim een jaar aan het kijken naar een nieuwe gsm met toetsenbord, maar nog steeds heb ik niks / niks goeds gevonden. Kan ook al ruim een jaar verlengen, maar kan mezelf er niet toe brengen iets te nemen wat ik eigenlijk niet wil. Desnoods een WP8 met keyboard, als dat verschijnt of een goede android wat op een E7 lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Eind mei mag ik een contractje opnieuw afsluiten en 4 maanden later is het einde contract (Hi)...
Ik ben nu al op anderhalf jaar aan het verlengen met sim only,,,
Intussen is er werkelijk echt niets wat mijn aandacht getrokken heeft.
Ik heb een keer in een winkel een nokia 900 in mijn handen gehad, die me overigens beter beviel dan een I5 en SIII, en heb een keer naar de specificaties gekeken van de 920...
Maar ik ben zo overtuigd dat een toestel zonder toetsen me waanzinnig gaat tegenvallen.
En dan ruim 6 meijer neerleggen voor iets wat ik eigenlijk niet wil....
Ik denk dat het hem weer niet gaat worden van de zomer.

De (externe) ITer die mijn bedrijf onderhoud had schade aan zijn SIII en vroeg of hij een E7 van me mocht lenen voor een paar dagen totdat er een verse SIII opgestuurd werd...
Het is nu inmiddels al een paar maanden geleden dat hij de e7 in gebruik genomen heeft....
Die postorderbedrijven worden steeds trager.... denk ik....
Maar dit zegt me al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Ik begin het wachten beu te worden. Denk dat ik me maar aan de Lumia 920 ga wagen met een 1 jarig contract in de hoop dat er nog iets anders uitkomt in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik mag in mei verlengen maar ik denk dat ik het de Blackberry Q10 wordt, als die uit komt. Voor de rest is er gewoon helemaal niets fatsoenlijks te krijgen met een toetsenbord.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Gister me HTC One besteld.
Met pijn in het hart, want na 6 jaar tevreden gebruik van Nokia, zie ik geen toekomst meer in het merk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Is er uberhaupt nog een website die verlengingen aanbiedt (met toestel) zonder dat het meteen een lease-constructie is, via Telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Atila schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:24:
Is er uberhaupt nog een website die verlengingen aanbiedt (met toestel) zonder dat het meteen een lease-constructie is, via Telfort ?
Lijkt me niet, maar dit is een constructie die moederbedrijf kpn heeft verzonnen, dus kpn, hi en telfort hebben hier mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
En sinds vandaag werkt mijn koptelefoon-uitgang niet meer, de E7 registreert niet meer dat er een plug in gestoken wordt. Geen radio-ontvangst, niet praten via de headset, niks meer. Ga maar gauw even een bluetooth ding halen, voor ik 220eu aan mijn broek heb hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Atila schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:32:
En sinds vandaag werkt mijn koptelefoon-uitgang niet meer, de E7 registreert niet meer dat er een plug in gestoken wordt. Geen radio-ontvangst, niet praten via de headset, niks meer. Ga maar gauw even een bluetooth ding halen, voor ik 220eu aan mijn broek heb hangen ;)
NCP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
NCP ga ik niet doen, dit is een vervangtoestel voor mijn N900, rechtstreeks van Nokia. Toen ik pas geleden een probleempje had (USB bugje), kreeg ik daar te horen dat ze er niks aan mogen doen en dat ie terug naar Nokia moet en dat zij die repareren. Dus minimaal 3 weken kwijt. En 3 weken met een ZTE rondlopen (die ik nog heb liggen) ga ik ECHT niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Atila schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:34:
NCP ga ik niet doen, dit is een vervangtoestel voor mijn N900, rechtstreeks van Nokia. Toen ik pas geleden een probleempje had (USB bugje), kreeg ik daar te horen dat ze er niks aan mogen doen en dat ie terug naar Nokia moet en dat zij die repareren. Dus minimaal 3 weken kwijt. En 3 weken met een ZTE rondlopen (die ik nog heb liggen) ga ik ECHT niet doen.
Blij dat ik de beschikking heb over meerdere e7's even het simkaartje om en gaan met die banaan.
Voor mijn handsfree voor de auto's bel ik impianti.nl
Van de week deed de volumeknop van de parrot het niet meer en werd ik mijn auto uit getettert als ik een telefoontje kreeg.
Even een belletje, en binnen een uur was de klacht verholpen.
Want impianti kwam op locatie voorrijden om de reparatie te verrichten waar ik aan het werk was.
Toen ik met mijn werk klaar was, had de parrot een update, een vers batterijtje en een nieuw volumeknopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Ze mogen standaard @NCP niets aan de E7 doen, omdat deze te ingewikkeld in elkaar zit. Ding wordt altijd opgestuurd als er iets een beetje verkeerd zit, wat dus niet met een volledige flash op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Xmasjos schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 01:51:
[...]

Ze mogen standaard @NCP niets aan de E7 doen, omdat deze te ingewikkeld in elkaar zit. Ding wordt altijd opgestuurd als er iets een beetje verkeerd zit, wat dus niet met een volledige flash op te lossen is.
Bij Nokia heb ik een melding gemaakt dat ik met een kapotte e7 zat.
vanuit Nokia werd een speciale enveloppe gestuurd met een antwoordnummer in Tiel.
De e7 er in gedaan en in de postbus gedeponeerd.
De e7 kwam binnen 14 dagen terug met een verse achterkant die iets beschadigd was en een vers usb plugje.
Kosten werden er niet in rekening gebracht.
Een warme douche voor de serviceafdeling van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Iemand bekend met kortsluitingen op de E7-00? Opeens besloot de E7-00 niet meer te laden. Had daarvoor op de laptop een melding gehad 'Stroompiek op de hubpoort'. Eerst leek ook de PC aangetast, maar het is nu alleen de Nokia die weigert te laden. Alle andere functies werken wel.
Na meerdere pogingen met meerdere kabels en verscheiden ingangen bleek het bij een specifieke kabel te gebeuren.
Een keer begon het toestel weer te laden, maar stopte bij 36%
Weet iemand of Nokia een soort zekering heeft op stroompieken die ervoor zorgt dat het toestel het naar verloop van tijd weer gaat doen? Daar lijkt het een beetje op (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Soortgelijke problemen had ik ook. Bleek uiteindelijk in de USB connector te zitten, een veel voorkomend probleem, valt ook onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik heb ook problemen gehad met de usb connector (Zie 2 pagina's terug). Kwestie van opsturen die handel. Betere oplossing is er denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die drie weken tijd specifiek voor het probleem? Mijn E6 had ik namelijk binnen een week terug toen het scherm binnen garantie was vervangen. Ik heb hem echter alweer op moeten sturen omdat het toetsenbord regelmatig van de wap raakt, volgens mij iets softwarematigs aangezien een reboot altijd het probleem oplost. Mja 2x opsturen binnen een half jaar is voor mij toch teveel van het goede; Blackberry 9900 is al onderweg :)

Ondanks de perfecte service van Nokia doe ik de E6 toch weg ;w
Er zijn ook wel een paar dingen die me niet helemaal bevallen aan Symbian dus terug naar Blackberry OS is sowieso geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:54:
[...]

Is die drie weken tijd specifiek voor het probleem? Mijn E6 had ik namelijk binnen een week terug toen het scherm binnen garantie was vervangen. Ik heb hem echter alweer op moeten sturen omdat het toetsenbord regelmatig van de wap raakt, volgens mij iets softwarematigs aangezien een reboot altijd het probleem oplost. Mja 2x opsturen binnen een half jaar is voor mij toch teveel van het goede; Blackberry 9900 is al onderweg :)

Ondanks de perfecte service van Nokia doe ik de E6 toch weg ;w
Er zijn ook wel een paar dingen die me niet helemaal bevallen aan Symbian dus terug naar Blackberry OS is sowieso geen straf.
Nee, ligt eraan waar het naartoe wordt gestuurd. Als je het via een NCP doet gaat het volgens mij altijd naar dynafix, waar het voor mij tot nu toe met elk toestel en probleem (exact) 3 weken heeft geduurd (zo'n 6x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:29:
[...]

Nee, ligt eraan waar het naartoe wordt gestuurd. Als je het via een NCP doet gaat het volgens mij altijd naar dynafix, waar het voor mij tot nu toe met elk toestel en probleem (exact) 3 weken heeft geduurd (zo'n 6x).
De 2 keer dat ik mijn E7(2x microUsb plug) heb laten repareren(via NCP) wordt het toestel inderdaad naar Dynafix gestuurd en dan vervolgens extern gerepareerd.......
Vervolgens na 3 weken inderdaad;-) krijg je toestel terug en staat er geen reparatie vermeld op de bon of bij Dynafix of op de site....

ben ik de enige met dit traject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:18:
[...]

De 2 keer dat ik mijn E7(2x microUsb plug) heb laten repareren(via NCP) wordt het toestel inderdaad naar Dynafix gestuurd en dan vervolgens extern gerepareerd.......
Vervolgens na 3 weken inderdaad;-) krijg je toestel terug en staat er geen reparatie vermeld op de bon of bij Dynafix of op de site....

ben ik de enige met dit traject?
Krijg je een bon? :| Ik heb tot nu toe alleen maar info van de 'verkoper' zelf gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:44:
[...]

Krijg je een bon? :| Ik heb tot nu toe alleen maar info van de 'verkoper' zelf gehad...
Ja ik krijg bij Phonehouse een bon en een mailtje. In dit mailtje staan inloggegevens waarmee ik kan inloggen bij Dynafix om de status van de reparatie te bekijken.

Bij de status staat zo ongeveer:

Dag 1 10:00- Binnen gekomen bij Dynafix
Dag 1 16:00 Doorgestuurd na extern reparatiebureau

3weken later verstuurd naar Ncp

Ik begrijp dat dit waarschijnlijk een Phonehouse traject is dus?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
http://www.gsmpedia.nl/no...erty-toetsenbord-op-komst
Ik moest even huilen bij het zien van het vertrouwde toetsje in de hoek..
Wel Windows 8 natuurlijk, is dat te overleven dat iemand weet? Toch jammer dat die lieverds van Jolla zo weinig opschieten.
En in geel. GEEL. Idioten. kittop nog op ander gedachten te brengen of ben je al over?

Overigens komt die E7-00 nu langzaam weer tot leven. Is vml. toch vocht geweest

[ Voor 5% gewijzigd door PaoloK op 22-04-2013 20:25 . Reden: beter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
PaoloK schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:25:
Wel Windows 8 natuurlijk, is dat te overleven dat iemand weet? Toch jammer dat die lieverds van Jolla zo weinig opschieten.
En in geel. GEEL. Idioten. kittop nog op ander gedachten te brengen of ben je al over?

Oh, al die lumia's hebben verschillende kleuren, is een soort spoeling in het kunststof oid, weet niet precies meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
PaoloK schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:25:

Was het maar waar, een Lumia Windows Phone 8 met toetsenbord. Waarschijnlijk gaat het om een Asha S40 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:47:
[...]

Was het maar waar, een Lumia Windows Phone 8 met toetsenbord. Waarschijnlijk gaat het om een Asha S40 toestel.
Waarom zouden ze daar een teaser van geven? Zou een bummer worden over de hele wereld mbt Nokia, foute stap dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Als het een WP8 toestel met keyboard is, schakel ik meteen over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:-)

zie daar Nokia gaat een onderscheidend toestel releasen!

Vol verwachting klopt mijn hart!

Pfft jammer dit |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Gvd, heb ik net een Lumia 920 gekocht. Zou wel heel mooi zijn, want ik word helemaal simpel van het touchscreen tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Hacula schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:15:
***, heb ik net een Lumia 920 gekocht. Zou wel heel mooi zijn, want ik word helemaal simpel van het touchscreen tobo.
Same here, met mijn 808. Touchscreen zal het nooit worden met mij, zeker niet met swype (ja, heb het 2 weken geprobeerd, is gewoon echt niet mijn ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:47:
[...]

Je had (helaas) gelijk...:

http://newsroom.nokia.nl/...roduceert-nokia-asha-210/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Wat een domper, ik had heel even hoop op een echte opvolger voor mijn E7 :(

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer - voor de 3e maal- m'n E7 ter reparatie aan moeten bieden. Ook nu weigerde het toestel om op te laden. Opvallend was dat alleen bij een uitgeschakeld toestel kort het lampje knipperde bij de USB connector waarbij het lampje uitging bij het opstarten. Al en al is dit te vaak voor een kwaliteitstoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Technisch gezien zou W8 met touchscreen moeten kunnen, Microsoft heeft nu toch ook een tablet uitgebracht met een toetsenbord, immers. Op de foto's van die Asha 210 is inderdaad dat pijltje te zien. Dus helaas. Nu is de vraag hoe die Lumia 928 eruit gaat zien, maar veel hoop hoeven we niet te hebben. Het bericht over die Asha 210 is inderdaad vandaag en verder nieuws is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Die 928 is gewoon een versie van de 920 (ook te zien aan het typenummer), voor de provider Verizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Ik bestook Nokia regelmatig met de vraag of er toestel (een vervanger voor de e7/communicator e.d.) binnenkort te verwachten is, en dat mijn bedrijf op een vervanger zit te wachten.
En krijg dan een niets zeggend mailtje retour.

Hi Erwin,

Good day.

We appreciate your interest in our products and we are glad to be of assistance.As of the moment we dont have any exact information regarding the next generation Nokia E7-00 communicator, but we are sure that if there are any news about the said model this will be announced via our website.

Please feel free to write back to us if you need further assistance with this case. You may also contact one of our friendly Technical Support Executives at 090000 401 198 from 8:30am to 4:30pm, AET, Monday to Friday, closed on national public holidays. For online assistance, please visit 'Contact us' at our website http://www.nokia.com/nl-nl/support/contact/

Het ziet er naar uit dat ik nog even geduld moet hebben.

@ Hacula en Xmasjos...
Ik ben regelmatig aan het trainen op de e7 met dat display tobo...
Ik zit al op 7 seconden,,, en klap daarna de e7 open.
Dat is dan ook de rede dat ik griezel van de aanschaf van een 920.

@ PaoloK...
Als de nieuwe e7-920etc met wp8 een rug kost en geel is...
Dan geef ik €1010,- uit voor een nieuwe e7-920etc en een spuitbus.

@ Marly...
Als ik "928" google... dan zie ik een oude Porsche... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
kittop schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 05:54:
@ Marly...
Als ik "928" google... dan zie ik een oude Porsche... :|
Haha, klopt ja, ooit nog eens in gereden, fijne auto, maar volgens de puristen geen "echte" Porsche :).

Maar volgens diverse tech-sites zou de naam van het toestel voor Verizon toch inderdaad Lumia 928 zijn, 't zijn natuurlijk allemaal geruchten, maar over de naam zijn ze het toch redelijk eens. Dat is wel gebruikelijk voor (Amerikaanse) provider-versies, zo zijn de Lumia 821 en 822 varianten van de 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Ik hou mijn hart vast als ik het volgende naar mijn klanten stuur met een "touch-tobo-auto-tektst" toestel....

http://www.buzzfeed.com/d...iest-autocorrects-of-2012

Veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kittop schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:13:
Ik hou mijn hart vast als ik het volgende naar mijn klanten stuur met een "touch-tobo-auto-tektst" toestel....

http://www.buzzfeed.com/d...iest-autocorrects-of-2012

Veel plezier.
Dank u, heb me kostelijk vermaakt:-)

Nu is het wel zo(mijn ervaring) dat Ios hier meer last van heeft t.o.v. Android.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Ja, en Windows Phone heeft er nog weer minder last van, met (volgens mij) toch 't beste on-screen toetsenbord, zeker op een toestel met groot scherm, als de Nokia Lumia 920.
Moet hierbij wel zeggen, dat ik auto-correct bij elke nieuwe telefoon meteen uitschakel, ik controleer 't liever zelf even, voordat ik de mail, tweet, o.i.d. verstuur :).
Overigens is mijn E7 nog altijd in dagelijks gebruik (heb twee abo's) en ik typ er ook nog steeds 't meeste op, maar voor internet gebruik ik steeds meer de 920, hij is veel sneller, zelfs zonder 4G (hebben we hier nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
@ Marly

M'n e7 wordt gebruikt voor:

A) Hoofdzakelijk:
} exchange
- agenda
a) afspraken
b) gekoppelde routeplanner
c) productie/verkoop

- mail werk (exchange) redelijk veel typewerk voor snelle adviezen

} Whats app, voor snel beeld materiaal / ontvangen & versturen

} internet:
- buienradar
- filemeldingen
- knmi

B) Sporadisch:
- facebook
- internet
- spelletjes

Een fatsoenlijke buienradar, filemelding en KNMI app is zeer welkom...
Ik denk dat voor mij een ander toestel voorlopig niet rendabel is, ondanks deze aanzienlijk sneller zou zijn.
De applicaties waar ik hoofdzakelijk mee werk zijn niet echt gerelateerd aan snelheid.
Natuurlijk is een snelle processor fijn om mee te werken, maar dan ben ik veel meer tijd kwijt met het gefriemel op een glaasje, ondanks ik aangenaam verrast was van de 900 onlangs in een Hi winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Ja, voor professioneel gebruik gaat er niets boven een "echt" toetsenbord, daarom had Nokia vroeger ook de Communicator-serie, die mijn man bijna allemaal gehad heeft. Onbegrijpelijk, dat nu niets soortgelijks meer geproduceerd wordt.

Zelf gebruik ik de E7 voornamelijk voor email, forumposts en gewoon bellen :), FaceBook doe ik niet en Twitter gaat meestal via de Lumia, omdat Twitter voor WP prettiger werkt. Ja, ik weet, dat Gravity heel goed is, maar waarom betalen, als je op je andere telefoon een gratis app hebt, we blijven tenslotte Nederlanders ;). Wanneer een app op de E7 ontbreekt (bijv. internetbankieren), gebruik ik de browser.

Heb zelf door mijn twee abo's natuurlijk 't geluk, dat ik zo'n fijne E7 met toetsenbord kan gebruiken naast een "hippe" full-touch telefoon. Gebruik al jaren een dergelijke combo, met HTC Touch Pro I en II, Nokia N97, N900 en nu 2 x E7, waarvan eentje in reserve :). Hoop, dat deze twee 't volhouden, tot er weer een telefoon met tobo uitkomt, ga in ieder geval dit jaar mijn abo's niet verlengen, heb nog twee voordelige met FUP ;). De E7 blijf ik gewoon gebruiken en de Lumia 920 hebben we los gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb afgelopen zaterdag in ons kleine stadje de 3 telefoonwinkels bezocht en heb gevraagd naar iets met een toetsenbordje alla mijn E7....resultaat noppes.
Wat wel opvallend was dat er volgens de(2X) verkopers steeds meer vraag komt naar dit soort toestellen.....vond ik opvallend.

Ben me dan toch aan het oriënteren op iets anders...met touch.
Gebruik thuis 2 verschillende tablets te weten een ipad2 en Galaxy tab2 in 7inch.
Betrap me zelf dat ik vaker de Samsung pak dan de Ipad, dus misschien een Galaxy S3, heb deze even mogen vasthouden en tjah je moet het toestel goed vasthouden anders waait ie weg, zo licht....
Maar op z'n Galaxy fiets ik wel zo weg door de ervaring met de Tab.

Ben een beetje huiverig voor de Lumia 920, heb het forum vluchtig doorgewerkt en ik lees nog teveel klachten over @mail en stof die op plaatsen kan komen waar het niet gewenst is, nu ben ik schilder dus ik draag altijd een wolk stof mee. Tel hierbij Windows Phone en ik ben ietswat een beetje huiverig.

Komend vanaf Symbian denk ik bij Android mij beter thuis te voelen. En de mail(push) werkt wel heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
@ Luke.d
Op de woonkamertafel ligt ook een 7" Tab2, maar ik kan er niet echt mijn lol op vinden.
Het enige wat ik veel gebruik op dat ding is een klaverjasprogramma.

Van mijn werkzaamheden weet ik dat je als schilder huivert, want ik ben kitter.
De telefoon pak ik eigenlijk nooit als ik aan het werk ben, en mijn klanten weten dat inmiddels en soms tot grote ergernis.
Ik pak mijn telefoon pas als ik met mijn klus klaar ben of als ik mijn handen droog en afgeveegd heb.
Ik hoef "jou" niet te vertellen wat kit allemaal kan doen... en niet alleen met schilderwerk.
Soms heb ik wel eens een discussie met een uitvoerder als ik zijn belletje niet aanneem,
als hij pissed is, vraag ik hem of hij niet hoeft te werken.
En vervolgens leg ik hem uit dat er ook nog SMS, Whats-app, e-mail, fax en rooksignalen bestaan.
Tijdens mijn werk zit de e7 in een broekzakje zonder toeters, bellen en bumpers, maar ook zonder sleutels, gereedschap en vuil.
Hierdoor blijft mijn telefoon goed.
Ik heb ook telefoons in een borstzakje gehad, maar dat ging niet goed en er verdwenen verschillende telefoons in de emmer met sop.
De voordelen van de Nokia's t.o.v andere merken vind ik:
- redelijk combat ready,
- een goede routeplanner ,
- behoorlijke accuduur
- en compattibel met windows.
vandaag is mijn dochter logeren bij een vriendinnetje.
Ik vroeg of ze nog een lader moest meenemen voor haar telefoon, want de haar Nokia 701 was afgelopen nacht niet op de lader geweest... en morgen overdag is ze ook weg van huis.
Ze controleerde even vlot haar battery monitor en melde dat het niet hoefde en trippelde vrolijk het huis uit.
Zojuist duwde mijn buurman zijn S3 in mijn handen om een filmpje te laten zien, en zijn S3 gaf 9% batteryvulling aan... terwijl hij hem nog 3 kwartier op de autolader gehad had vanaf zijn werk.
Nu is het wel zo dat de 701 battery een stuk langer meegaat dan de e7, maar dezelfde buurman was onder de indruk van de batteryduur van de e7 die hij 3maanden geleend heeft en geen hulpartikelen hoefde mee te nemen op een werkdag.

Met de 920 zal het vast wel goed komen.
De e7 was in het begin onder Symbian^3 ook een drama en heeft 6 maanden in de kast gelegen en
met Anna kwam hij pas uit de kast.
Maar eigenlijk is dit met iedere telefoon, de eerste series zijn altijd een drama en er moeten altijd een paar update's er over om in de praktijk te kunnen functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Er lijkt een Refresh enhanced uit te zijn voor de C6-00. Iemand enig idee of dat ook voor onze E7-00 eraan komt?
Overigens is mijn E7-00 binnen twee weken gerepareerd (ophalen terugbrengen UPS; vanaf de melding twee dagen meer).
http://www.allaboutsymbia...lvr.it&utm_medium=twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
C6 klopte niet, het moet E6 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
Als je doelt op dit bericht: dat is een custom firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kittop schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:40:
@ Luke.d
Op de woonkamertafel ligt ook een 7" Tab2, maar ik kan er niet echt mijn lol op vinden.
Het enige wat ik veel gebruik op dat ding is een klaverjasprogramma.

Van mijn werkzaamheden weet ik dat je als schilder huivert, want ik ben kitter.
De telefoon pak ik eigenlijk nooit als ik aan het werk ben, en mijn klanten weten dat inmiddels en soms tot grote ergernis.
Ik pak mijn telefoon pas als ik met mijn klus klaar ben of als ik mijn handen droog en afgeveegd heb.
Ik hoef "jou" niet te vertellen wat kit allemaal kan doen... en niet alleen met schilderwerk.
Soms heb ik wel eens een discussie met een uitvoerder als ik zijn belletje niet aanneem,
als hij pissed is, vraag ik hem of hij niet hoeft te werken.
En vervolgens leg ik hem uit dat er ook nog SMS, Whats-app, e-mail, fax en rooksignalen bestaan.
Tijdens mijn werk zit de e7 in een broekzakje zonder toeters, bellen en bumpers, maar ook zonder sleutels, gereedschap en vuil.
Hierdoor blijft mijn telefoon goed.
Ik heb ook telefoons in een borstzakje gehad, maar dat ging niet goed en er verdwenen verschillende telefoons in de emmer met sop.
De voordelen van de Nokia's t.o.v andere merken vind ik:
- redelijk combat ready,
- een goede routeplanner ,
- behoorlijke accuduur
- en compattibel met windows.
vandaag is mijn dochter logeren bij een vriendinnetje.
Ik vroeg of ze nog een lader moest meenemen voor haar telefoon, want de haar Nokia 701 was afgelopen nacht niet op de lader geweest... en morgen overdag is ze ook weg van huis.
Ze controleerde even vlot haar battery monitor en melde dat het niet hoefde en trippelde vrolijk het huis uit.
Zojuist duwde mijn buurman zijn S3 in mijn handen om een filmpje te laten zien, en zijn S3 gaf 9% batteryvulling aan... terwijl hij hem nog 3 kwartier op de autolader gehad had vanaf zijn werk.
Nu is het wel zo dat de 701 battery een stuk langer meegaat dan de e7, maar dezelfde buurman was onder de indruk van de batteryduur van de e7 die hij 3maanden geleend heeft en geen hulpartikelen hoefde mee te nemen op een werkdag.

Met de 920 zal het vast wel goed komen.
De e7 was in het begin onder Symbian^3 ook een drama en heeft 6 maanden in de kast gelegen en
met Anna kwam hij pas uit de kast.
Maar eigenlijk is dit met iedere telefoon, de eerste series zijn altijd een drama en er moeten altijd een paar update's er over om in de praktijk te kunnen functioneren.
Bedankt voor je feedback! ik heb er weer van genoten:-) en inderdaad ben weer terug bij af.

Ik ben eigenlijk altijd wel 'happy' geweest met Symbian bij mijn N97 was ik geloof ik één van de weinige die hier nagenoeg geen problemen mee had(n95 is wel erg ver terug en verf wordt je vergeetachtig van;)
Sinds 2 jaar dus de E7 en aangezien de wel iets trage n97 mijn referentie was vond ik dit gelijk helemaal super.

Dat ik op mijn E7 niet kan Wordfeud-en, Wordon-en en al wat niet meer, kan me heel weinig boeien.
Daarintegen zou ik Whatsapp niet graag missen....ook zakelijk handig(voor korte niet belangrijke zaken, afspraken en dergelijke)

Wat ik wel gruwelijk irritant vind is...dat sinds Anna het Pushen van mail niet goed meer werkt en onder Belle is dat ook niet veranderd en dit is bij Android wel gruwelijk goed voor elkaar.

Sinds een jaar laat ik mijn Gmail account mijn zakelijke en prive mail ophalen, vervolgens met 'exchange' hengelt de E7 het weer binnen.....omslachtig en ook dit werkt niet soepel.
En sinds januari kun je dit ook niet meer(nieuw) instellen omdat Google onderteuning voor Symbian heeft gestopt voor nieuwe accounts.

Ook in mijn situatie zit de telefoon altijd in z'n eigen zakje aan mijn werkbroek en nooit geen hoesjes of andere beschermingsmaatregelen.

Maar terugkomend op een alternatief:-) Ik heb de Experia Z in handen gehad, deze is 5inch maar best wel hoekig(lees scherp) qua vorm, waterdicht! en logisch gevolg stofdicht en gruwelijk duur.
Accuduur van nagenoeg alle toestellen is eigenlijk best bedroefend omdat het groot, groter, grootst moet?! en zo licht mogelijk(met dualcore/quadcore<---why?....dan de Lumia! zelfs zwaarder als de E7! maar dat vind ik persoonlijk absoluut geen probleem.

Dus Nokia Lumia 920 gaat het worden binnenkort.....:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
@ Luke,
Als ik "moet" kiezen... dan zou het ook de 920 worden... Maar ik "hoef" nog niet.

Ik heb geen last van "push" gehengel.
Mijn privé Gmail komt gewoon goed door, maar ook mijn zakelijke exchange.
mijn privé Gmail is door gelust naar zakelijk, maar dat heeft de rede dat men nogal vaak typefouten maakt met mijn zakelijke mail, en minder met mijn privemail.
En geef vaak mijn privé mail door, en reply vanuit zakelijk.
Ik ken eigenlijk het werkelijke "Push" -probleem niet.

Als mijn e7 op mijn bureau ligt en er komt een mail aan,
dan hoor ik eerst de e7 "ploink" zeggen voordat het binnen is op outlook 2003 van mijn desktop.
Maar dat geld ook voor mijn Gmail.

Onlangs heeft een lensschildje losgelaten van een e7 en ben het verloren.
Als ik de e7 opstuur kost het van te voren ruim honderd euro om het te laten fixen...
Dat vindt ik nogal ruim in het budget.
Weet iemand nog andere oplossingen?

Ohja,,, ook nog,

Zojuist m'n dochter opgehaald bij een feestje en de speurtocht ging niet helemaal goed.
Om even na 11en, toen Die Hard 4.0 (met die oude Nokia communicator) was afgelopen, whats-appte ik haar dat ik in aantocht was om haar op te halen.
Vervolgens kreeg ik een berichtje retour, dat ze nog niet terug waren maar dat ik haar op een lokatie in-the-middle-of-nowhere kon ophalen.
Ik kreeg kort erna een smsje met een link en de link opende ik en vervolgens via de Nokia routeplanner kon ik haar oppikken.
3 minuten later was ik op lokatie.
De popie-jongetjes met de Iphones die voorheen m'n dochters Nokiaatje afzeken waren nu stil...
Dit is toch geweldig. Puhh.

[ Voor 3% gewijzigd door kittop op 09-05-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kittop

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Eventueel donor toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een update voor email en agenda:

Ik heb ze gedownload en ik merk qua @mail geen verschil(alleen een ander kleurtje) Agenda functie gebruik ik niet.

Maar mede na aanleiding van Kittop zijn verhaal heb ik toch nog eens lopen klooien met mijn mailboxen en vooral het pushen van de mail na mijn telefoon en dit gaat soms het eerste uur prima en dan stopt het weer......handmatig gaat prima.
Nog iets raars....ik heb 2 e7'ens en als ik bij de 1 de sim er uit haal gaat het pushen van de mail ineens prima....

Dus iemand nog een heldere ingeving?

Nog iets anders, heb sinds kort een weer widget Cweather versie 1.0 hele mooie widget met het weer van vandaag en de aankomende 4 dagen, bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Ik heb totaal geen verschillen kunnen ontdekken na deze update,
maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

De agenda functie van exchange is echt fantastisch vooral icm met de navigatie.
Ik heb soms wel 6 klusjes/adressen op een dag die ik moet aandoen en
alles gaat via de Nokia agenda en start met outlook.
Hier gaan de adressen en wensen van de klant in en komen keurig ook op de telefoon terrecht.
telefoonnummers pikt de e7 er automatisch uit en kan je rechtstreeks vanuit je agenda bellen als je iemand niet treft.
Als de klus klaar is, schrijf je de uurtjes en gebruikte materialen in de e7 agenda er bij,
en komen daarna vrolijk over in de agenda van outlook.
Soms heeft mijn vrouw het factuurtje al de deur uit voordat ik aan het einde van de dag thuis ben.
Ook kan dan zien of ik inloop of uitloop aan de hand van de agenda, en of ik wellicht nog tijd over heb voor een spoedreparatie.
Dit doen we nu op het moment met ook met 2 collega's en kunnen we ook kijken of we de klussen kunnen verdelen bij drukte.
Mocht de ene sneller klaar zijn en de ander uitlopen, dan kan de ene een klusje overnemen.
Dit agendapunt stuur je vanaf je e7 door naar de e7 van de collega en heeft gelijk alle info die hij nodig heeft.
De collega vinkt het adres aan en rijdt naar de klus.

Soms heb ik ook wel iets wat niet wil lukken, maar wel zou moeten werken.
Zo had ik installatie problemen met battery monitor, deze liet zich maar niet installeren, wat ik ook deed.
Na 3 maanden kreeg ik de uitgeleende e7 terug en gaf deze e7 een fabrieksherstel zonder simkaart.
Eerst de updates en daarna ben ik de telefoon handmatig gaan instellen en niet met de backup tool van ovi.
Vervolgens accepteerde de telefoon Battery monitor nu wel.
Als laatste heb ik de simkaart er in gestopt en deze automatisch laten instellen via sms, en even gecontroleerd of deze is ingesteld zoals ik deze wil hebben, en alles functioneerde.

Ik heb de leen e7 een paar dagen in gebruik gehad en kwam geen flauwe kul meer tegen.
Daarna durfde ik ook mij andere e7 aan te pakken en deed het exact met het zelfde receptuur.
Deze e7 deed het ook precies zoals hij het moest doen, en daarna heb ik een back-up van de leen e7 gemaakt

Dit zelfde heb ik ook gedaan bij de 701 van mijn dochter, echter deze telefoon accepteerde battery monitor botweg nog steeds niet.
Voorheen mopperde ze ook over de facebook applicatie, maar nadat ik haar telefoontje uitgemest had,
stond haar gezicht niet meer op onweer en was ze een stuk vrolijker.
Haar probleem met het telefoontje was dat ze regelmatig geen internet verbinding had.
Maar het werkelijke probleem was niet de instelling maar het simkaartje zat niet goed in het slotje en maakte daardoor niet goed contact... terwijl ze wel kon bellen... nota bene.

Mocht je willen weten hoe ik mijn e7 heb ingesteld, dan kan ik daar wel een receptuur voor je toesturen,
maar dan doe ik dat wel via je prive box.

[ Voor 45% gewijzigd door kittop op 19-05-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ineens doet mijn E7 helemaal niks meer. Helaas valt het buiten garantie, waardoor het toestel gerepareerd moet worden op mijn kosten (volgens het IMEI-nummer is het toestel ouder dan twee jaar. Heb m tweedehands gekocht en de bon heb ik, maar daar staat het IMEI-nummer niet op waardoor ik geen garantie kan claimen :/ )

Anyway, de lokale reparateur vermoedt dat het defect ligt aan de oplaadplug, en reparatie zou zo'n kleine 80 euro gaan kosten. Maar mijn vraag is, is dit een beetje een normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
ikJaap schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:37:
Ineens doet mijn E7 helemaal niks meer. Helaas valt het buiten garantie, waardoor het toestel gerepareerd moet worden op mijn kosten (volgens het IMEI-nummer is het toestel ouder dan twee jaar. Heb m tweedehands gekocht en de bon heb ik, maar daar staat het IMEI-nummer niet op waardoor ik geen garantie kan claimen :/ )

Anyway, de lokale reparateur vermoedt dat het defect ligt aan de oplaadplug, en reparatie zou zo'n kleine 80 euro gaan kosten. Maar mijn vraag is, is dit een beetje een normale prijs?
Reparaties beginnen bij de €50,- dacht ik... Kans is idd groot dat je usb-connector kaput is, is best vaak voorgekomen. Die van mij is ook gerepareerd ;-) De connector zit vast aan je moederbord, als die vervangen moet worden vind ik €80,- nog weinig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
@ Jaap:
Geef mij het adres van die reparateur...
Ik kreeg een offerte van 120 euro voor het vervangen van een kapje waar het glaasje van de fotocamera was uitgevallen.
Tegenwoordig stuurt Nokia de e7 telefoons door naar Duitsland en niet meer naar Tiel blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eh tja... Een dag later ging mijn telefoon gewoon weer aan. Snel een backup van alles gemaakt, en sindsdien werkt ie weer stabiel. Maar m'n reservetelefoon houd ik bij de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 16:13
Voor de mensen die moeite hebben met de accuduur van de Nokia E7 en niet vies zijn om hun telefoon open te maken. Ik heb sinds kort (een aantal weken) de Mugen 1500 mAh batterij, oorspronkelijk voor de Nokia 808. in mijn E7 gezet. Ondanks dat het een ander type batterij is met een iets hoger voltage (0.1V hoger), heeft het dezelfde form-factor.

En dit werkt voortreffelijk! Mijn E7 is ondertussen ruim 2 jaar oud en de originele batterij was aardig versleten, gevoelsmatig was er nog maar 70% van zijn capaciteit over. Met de nieuwe batterij gaat mijn telefoon weer een paar dagen mee op één batterij en ben er zeer tevreden over.

Kan het mensen aanraden die langer met de beste telefoon die er is :P willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn E7 een harde reset gegeven in de hoop de batterij duur weer terug naar een toelaatbaar niveau te brengen.

Tijdens het opnieuw installeren van de apps kan ik de NU.nl nergens meer vinden.

http://store.ovi.com/content/107458

Bovenstaande link werkt niet bij mij, ik krijg een foutmelding dat de service niet beschikbaar is tijdens het downloaden naar de pc.

Iemand enig idee? Dit was namelijk verreweg mijn meest gebruikte app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
Hierbij de link naar de app via mijn Dropbox:
https://www.dropbox.com/s...96/NU-1_206426.0-RC-1.wgz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
Dubbel post

[ Voor 91% gewijzigd door Cl4v4t op 11-06-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt! Werkt weer als een trein!

Batterij verbruik is helaas niet minder geworden door de harde reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
Wellicht een optie om je batterij te vervangen?
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste