Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
059F3W6
Dank voor de tip overigens.

[ Voor 67% gewijzigd door PaoloK op 03-10-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
PaoloK schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:32:
059F3W6
Dank voor de tip overigens.
als het goed is,,, is dit een vodafonetoestel... en dit nummer was ook al wat later bij de anna update.
de 059F888 word nog wel (eens) afgehouden door de operator.
Maar ik kom niet iets specifieks tegen,
Iemand anders ook dit nummer?

[ Voor 4% gewijzigd door kittop op 03-10-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 20:47
kittop schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:22:
[...]

als het goed is,,, is dit een vodafonetoestel... en dit nummer was ook al wat later bij de anna update.
de 059F888 word nog wel (eens) afgehouden door de operator.
Maar ik kom niet iets specifieks tegen,
Iemand anders ook dit nummer?
Yep, ik ook. Hier ook nog geen update

[ Voor 3% gewijzigd door Hacula op 04-10-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Hacula schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:09:
[...]

Yep, ik ook. Hier ook nog geen update
Als je nog geen nieuwe versie hebt, maak een backup en ga naar de dichtstbijzijnde Nokia Service Center, dan flashen ze voor jou de nieuwe versie erop =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Dan komt nu de slotvraag: is een tocht naar het carepoint echt de moeite waard? Ik moet dan namelijk een eindje rijden en een tijdje wachten. Als de refresh geen noemenswaardig verschil maakt, dan heb ik daar geen tijd voor/zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
PaoloK schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:16:
Dan komt nu de slotvraag: is een tocht naar het carepoint echt de moeite waard? Ik moet dan namelijk een eindje rijden en een tijdje wachten. Als de refresh geen noemenswaardig verschil maakt, dan heb ik daar geen tijd voor/zin in.
  • Calander widget waar je door afspraken kan scrollen!
  • Het werkt allemaal een stukje soepeler.
  • De accu gaat bij mij aanmerkelijk langer mee (Anna tijd weer)
  • Navigatie stukje uitgebreider
  • Veel meer geheugen vrij op c
Ik heb hem overigens zelf geflasht, ik werd namelijk ook gek van al die t-mobile rotzooi. Het is zo gedaan dus je kan het net zo goed zelf doen. Even via Navifirm de Nederlandse versie downloaden en eem dead flash met Phoenix (mobiel moet uitstaan). Als die een fout geeft moet je de paden goed zetten bij de opties ( c:/x86program files/nokia/phoenix/products), dit is veelal zo op windows 7 64bit

[ Voor 8% gewijzigd door trabbit op 04-10-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
PaoloK schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:16:
Het duurt een uurtje, je kunt 'm ook later ophalen. Ik ga meestal gewoon ff andere winkels langs, dan krijg ik op een leuke manier mijn uur vol =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Olé, het staat er op

Met dank aan trabbit, nu ja half, want o o o wat nemen nerds toch altijd veel aan over de kennis van de gebruikers. Het was dus ploeteren en struikelen, maar met wat gezond verstand toegevoegd aan trabbit is het gelukt. Het kostte al met al wel twee uur, maar ik ben er de deur niet voor uit geweest.

Dank allen. Hij voelt inderdaad sneller aan. Over de batterij kan ik nog niets zeggen.

[ Voor 91% gewijzigd door PaoloK op 04-10-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
vandaag was mijn collega aan de beurt:
Productcode 059G894
Voor hem dezelfde ervaringen...
en was, net zoals ik, de agenda kwijt tot 14 dagen geleden...
wat hoogstwaarschijnlijk ook te maken heeft met de exchange instelling.

Wat is een trabbit?

[ Voor 4% gewijzigd door kittop op 04-10-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Gisteren kreeg ik een vreemde foutmelding:

"Niet-ondersteund USB-apparaat. Koppel apparaat los."

Het gekke was dat er geen kabel was aangesloten en het USB-icoon bovenin knipperde constant. De melding bleef ook steeds terugkomen, een kabel erin steken deed de melding ook niet verdwijnen. Na een half uur verdween de melding. En vanochtend was ie weer terug. Laden doet ie overigens niet op zo'n moment, niet via de lader en niet via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foutmelding leidde bij mij tot het opsturen van de E7 naar een NCP en de vervanging van de mini-usb aansluiting. Dus maak een backup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Nu al 2 keer gehad dat als ik er een kabel insteek (USB of lader), de gsm spontaan reboot. Even bellen met PHC, denk ik :x

Overigens laadt de gsm helemaal niet meer nu. Niet via USB en niet via de lader. Vanmiddag even naar PHC.

[ Voor 30% gewijzigd door Atila op 05-10-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Het probleem met de connector is bekend btw, is niet van topkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Bij PHC werd er gezegd dat ze dit niet zelf konden (of mochten) repareren en de GSM teruggestuurd zou worden naar Nokia. En dat alles om een USB-poort te vervangen. Zou het bijna zelf gaan doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Atila schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:50:
Bij PHC werd er gezegd dat ze dit niet zelf konden (of mochten) repareren en de GSM teruggestuurd zou worden naar Nokia. En dat alles om een USB-poort te vervangen. Zou het bijna zelf gaan doen :X
Zit vastgesoldeerd, niet geschroefd, dat zou ik zeker niet zelf gaan proberen =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
vrienden,

Ik heb onbegrijpelijke problemen met het verzenden van e-mailberichten via mijn E7-00 vanaf mijn twee e-mailaccounts.Alleen het verzenden. Het ontvangen gaat bij beide prima.
De een zit bij een kleine internetprovider, webawere. Als ik een bericht verstuur, blijft het hangen in de Outbox. Als ik het daar wil openen, krijg ik de mededeling: Kan niet openen tijdens verzenden. Die melding krijg ik ook een maand later.
Het andere e-mailaccount is van xs4all. Berichten daarvan komen wel aan bij de ontvanger, maar verschijnen vervolgens niet in de map Verzonden Items van MSOutlook.
Beide accounts zijn IMAP.
Beide accounts werken verder prima in MSOutlook. Ik neem de gegevens van MSOutlook exact over voor de instellingen op de Nokia E7-00.
Nokia en de twee accountproviders zijn uitgebreid ondervraagd, maar weten het antwoord niet.
Hier iemand, of hier iemand die een ander weet?

Heeft het zin om over te stappen op een ander e-mailprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Geen rare dingen bij mij,
Gmail staat alles op zijn plek en exchange ook
Indien je naar de betreffende account gaat, dan kom je ook gelijk in een ander verzonden boxje.
je tipt inbox aan
daarna kies je de betreffende mailaccount
daarna tip je weer op inbox
en daarna pas op verzonden.
Nu krijg je pas de verzonden berichten van de betreffende mailbox.... als het goed is.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Ik weet, een kind kan de was doen. Het zou eigenlijk zo dom moeten zijn als jij het beschrijft. Dat vinden KPN (abo), Vodafone (E7-00) en Nokia ook. Zij kunnen het ook niet oplossen.
Ik kan je ook niet helemaal volgen overigens.
Op een van mijn startschermen kies ik een van de twee widgets van de accounts. Een scherm opent met een zwarte achtergrond en witte letters. Links bovenin staat de naam van het account. Daaronder Inbox. Daaronder Vandaag met datum aanduiding in cijfers en een lijst met berichten van vandaag.
Ik tap op het @+ symbool helemaal onderin het scherm. Er verschijnt een wit scherm met zwarte letters en onderin het taptoetsenbordje. Of je gebruikt het ons zo geliefd uitklap toetsenbordje. Ik stuur een e-mail naar het andere account. Ik zet enkel tekst in de Ondrw.: regel. Ik verzend. Ik krijg het zwarte scherm weer van de Inbox. Ik tik op Inbox. Ik ga naar Outbox. Daar 'hangt' het bericht. Als ik het aanklik komt die mededeling.
Overigens: beide accounts zijn ingesteld via de instelwizard. Ik gebruik geen gmail of Exchange activesync maar 'Overige'

Mij bekruipt het gevoel dat de suggestie zou kunnen zijn opgewekt dat ik geirriteerd op jou zou kunnen zijn. Dat is niet zo, ik ben een beetje geirriteerd dat zoiets normaal zo simpels in mijn geval maar niet wil werken.

Heb ik overigens iets aan Exchange? Ik begrijp nooit zo goed wat ik ermee moet en of het op mij van toepassing is.

[ Voor 13% gewijzigd door PaoloK op 12-10-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaoloK schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:50:
Ik weet, een kind kan de was doen. Het zou eigenlijk zo dom moeten zijn als jij het beschrijft. Dat vinden KPN (abo), Vodafone (E7-00) en Nokia ook. Zij kunnen het ook niet oplossen.
Ik kan je ook niet helemaal volgen overigens.
Op een van mijn startschermen kies ik een van de twee widgets van de accounts. Een scherm opent met een zwarte achtergrond en witte letters. Links bovenin staat de naam van het account. Daaronder Inbox. Daaronder Vandaag met datum aanduiding in cijfers en een lijst met berichten van vandaag.
Ik tap op het @+ symbool helemaal onderin het scherm. Er verschijnt een wit scherm met zwarte letters en onderin het taptoetsenbordje. Of je gebruikt het ons zo geliefd uitklap toetsenbordje. Ik stuur een e-mail naar het andere account. Ik zet enkel tekst in de Ondrw.: regel. Ik verzend. Ik krijg het zwarte scherm weer van de Inbox. Ik tik op Inbox. Ik ga naar Outbox. Daar 'hangt' het bericht. Als ik het aanklik komt die mededeling.
Overigens: beide accounts zijn ingesteld via de instelwizard. Ik gebruik geen gmail of Exchange activesync maar 'Overige'

Mij bekruipt het gevoel dat de suggestie zou kunnen zijn opgewekt dat ik geirriteerd op jou zou kunnen zijn. Dat is niet zo, ik ben een beetje geirriteerd dat zoiets normaal zo simpels in mijn geval maar niet wil werken.

Heb ik overigens iets aan Exchange? Ik begrijp nooit zo goed wat ik ermee moet en of het op mij van toepassing is.
Mailgeneuzel en Nokia blijft een fijne combi 8)7

Toen ik je eerste post las over je mailproblemen was mijn reactie' die heeft z'n uitgaande mailserver niet goed ingesteld' (aangezien je aangaf exact de gegevens te hebben overgenomen van MSOutlook) maar dat lijkt me toch iets wat jou en een ieder ander hier niet zou gebeuren......en verderop in je relaas geef je ook aan dat er wel mail aankomt maar niet in de send -items terecht komt.

Maar de problemen die jij ondervindt herken ik niet....en zou ik hier last van krijgen dan denk ik dat ik de telefoon 'hard' zou resetten om te kijken of dit soelaas kan bieden.

Mijn automatische synchronisatie gedoe heb ik nu uiteindelijk opgelost door gmail mijn mailboxen te laten controleren en ik heb mail voor exchange ingesteld, dit alles zorgt ervoor dat mijn mailboxen nu wel automatisch worden gecontroleerd.(domein is m.google.com) en verder weet ik ook weinig van Excange:-) maar het werkt en dat is het belangrijkste.

Er is ook nog een alternatief voor de standaard Nokia mail software en dat is Profimail hier is een nieuwe versie van.(ik vind deze persoonlijk te onoverzichtelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Vrienden,

Ik moet de discussie even on hold zetten. De E7-00 gaat namelijk in reparatie. Het schakelaartje in de hoofdtelefoonaansluiting dat ervoor moet zorgen dat de speaker uitgaat als je de plug erin doet, is kaduuk. Ik moest de E7-00 steeds herstarten om te schakelen. Kortgeleden kwam ik er achter dat ik m ook moest herstarten als ik de hoofdtelefoonstand wilde uitschakelen. Ik zag dat ik gebeld werd, maar kon zelf niet spreken of horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had gedacht dat nadat Belle Refresh uit was gekomen er wel geen updates meer zouden komen. Maar inmiddels al een update voor Office, Agenda en Sociale Netwerken gehad, toch netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels alle updates binnen, alleen lukt het me niet om de nieuwe versie van sociaal te installeren. Niet via sw updates en niet via suite.

Heb ook al een keer een hele nieuwe installatie gedaan, ook dat hielp niet, wie heeft er nog suggesties om de nieuwste versie van sociaal te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
ikJaap schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:59:
Ik had gedacht dat nadat Belle Refresh uit was gekomen er wel geen updates meer zouden komen. Maar inmiddels al een update voor Office, Agenda en Sociale Netwerken gehad, toch netjes :)
Ga er maar vanuit dat dat ook de laatste updates zijn... Nokia heeft in een bericht aangegeven dat er geen updates meer zullen komen voor Symbian, muv misschien wat bugfixes (en het lijkt erop dat men nog steeds wel uitgaat van Symbian als backup, waarschijnlijk onder een andere naam).
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:46:
Ik heb inmiddels alle updates binnen, alleen lukt het me niet om de nieuwe versie van sociaal te installeren. Niet via sw updates en niet via suite.

Heb ook al een keer een hele nieuwe installatie gedaan, ook dat hielp niet, wie heeft er nog suggesties om de nieuwste versie van sociaal te updaten.
Probeer de oude versie er eerst eens af te gooien, was voor mij de oplossing. Anders mss je Qt-lib's updaten?

[ Voor 31% gewijzigd door Xmasjos op 14-10-2012 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 03:14:
[...]

Ga er maar vanuit dat dat ook de laatste updates zijn... Nokia heeft in een bericht aangegeven dat er geen updates meer zullen komen voor Symbian, muv misschien wat bugfixes (en het lijkt erop dat men nog steeds wel uitgaat van Symbian als backup, waarschijnlijk onder een andere naam).

[...]

Probeer de oude versie er eerst eens af te gooien, was voor mij de oplossing. Anders mss je Qt-lib's updaten?
Welke bestanden moet ik dan verwijderen? heb nu er versie 1.5.216 op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:47:
[...]

Welke bestanden moet ik dan verwijderen? heb nu er versie 1.5.216 op staan.
Gewoon, Nokia Social verwijderen, dan de nieuwe installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:04:
[...]

Xmasjos schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:04:
[...]

Heb alles van sociaal verwijderd, alleen Inst. programma van Sociaal I versie 1.05(216) is niet te verwijderen.

De nieuwe versie is nog steeds niet te installeren. Heeft iemand andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Ik kon de widget ook niet installeren, zelfs niet na verwijderen van de oude widget.

Ook het herinstalleren van nokia suite hielp niet.

Ten slotte de fabrieksinstellingen hersteld op de E7 (zonder gegevens verwijderen!). Dat werkte wel.

Alleen is het "zonder gegevens verwijderen" wel relatief: mijn mailboxen en agendagegevens van exchangeclient waren verdwenen en moest ik dus opnieuw instellen.

Sindsdien is wel ook mijn batterijprobleem (leeglopen binnen 1 dag, zelfs zonder activiteit en ook nog op de batterijspaarstand) verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Over niet al te lange tijd kan ik mijn abbonnement weer gaan verlengen, maar ben nog geen alternatief tegengekomen voor dit toestel. Een qwerty toetsenbord is mijn voornamelijkste vereiste. Een 2e E7 is een beetje onzinnig, dus heeft iemand een idee?

Nogsteeds geen update voor 059F3W6 trouwens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Hacula schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:50:
Over niet al te lange tijd kan ik mijn abbonnement weer gaan verlengen, maar ben nog geen alternatief tegengekomen voor dit toestel. Een qwerty toetsenbord is mijn voornamelijkste vereiste. Een 2e E7 is een beetje onzinnig, dus heeft iemand een idee?

Nogsteeds geen update voor 059F3W6 trouwens :/
Als het goed is komt je update er binnenkort aan :)

qwerty komt niet meer uit, niet met Symbian, niet met iOS, wss niet met WP8, wss niet meer fatsoenlijk met Android...

Je kunt wachten op Jolla, misschien brengen zij een qwerty uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is toch jammer 8)7
Ik kan op mijn Ipad nog niet eens fatsoenlijk typen....laat staan op een 4inch schermpje.

Stiekeme hoop dat bij suc6 voor Nokia er nog wel een qwerty variant op de markt gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Xmasjos schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:21:
[...]

Als het goed is komt je update er binnenkort aan :)

qwerty komt niet meer uit, niet met Symbian, niet met iOS, wss niet met WP8, wss niet meer fatsoenlijk met Android...

Je kunt wachten op Jolla, misschien brengen zij een qwerty uit :)
Ik hoop dat je NIET gelijk heb... ;w

Want dat gefriemel op zo'n glaasje is het NIET.
En die gene die het minst last hebben van typefouten,,,
hebben de onleesbaarste bericjten ix mijm erbaring. :?

Tuurlijk is er spel correctie... die corriceert naar iets totaal anders... ook leuk die verhalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Na 2 weken heb ik van de week mijn oude E7 weer terug gekregen van de Nokia repairservice,
nadat ik hem ter reparatie aangeboden had vanwege het beruchte stuk gaan van de laadt usb.
De oude E7 is ook gelijk helemaal leeggehaald en heb hem in fabrieksstand in Belle2 terug gekregen.
De E7 is keurig gerepareerd onder garantie, terwijl de E7 behoorlijke strijdschade had opgelopen in de afgelopen anderhalf jaar, is ook zelfs de bekraste achterkant vernieuwd.
Het glas was onberoerd omdat deze altijd keurig een folietje gehad had en is dus tot op heden onbeschadigd.
Nokia... mijn complimenten.

Voor de tussentijd had ik bedacht om mijn oude e75 op te starten, maar ben toch even aan het kijken geweest of ik nog ergens een E7 te pakken kon krijgen.
Het was nog wel mogelijk om 1 via een retailer te pakken te krijgen, maar de kosten waren me te aanzienlijk.
Vervolgens heb ik marktplaats bezocht en er werd een nieuwe aangeboden tegen een richtprijs van 125 euro.
Ik heb de verkoper gebeld en hem gevraagd of hij hem per direct wilde opsturen voor 150 euro en de man ging akkoord.
De nieuwe E7 werd me aangeleverd en tijdens mijn klaverjasavond heb ik hem opgestart, en hem alle nieuwe updates laten draaien en exchanges ingesteld.
De nieuwe E7 had een behoorlijke tijd nodig ondanks de WiFi aansluiting op de sportvereniging.
Maar voordat ik klaar was met klaverjassen, was de nieuwe E7 geheel combat-ready.

Ik ben dus nu in de trotse bezitter van 2 stuks E7 en E75...
Dus ik kan nog even de tijd uitzingen totdat men tot inkeer komt, en weer een fatsoenlijk "Zakelijk-divice" uitbrengt met een fatsoenlijk toetsenbord.

Ik ben misschien/wellicht bereid om eens te kijken naar een klap/schuif-qwerty met Microsoft besturing....
Maar dan moet ik wel eerst overtuigd worden.
Maar IOS, of android zit ik echt niet op te wachten.

De "nieuwere" 701 symbian Nokia (opvolger van C7) van mijn dochter heeft 1Ghz en weer een std 2mm. Nokia laad plug.
De snellere processor t.a.v de E7 is wel fijn moet ik zeggen.
Het opstarten van het spelletje Word-tiles is met de E7 een langdurig proces.
Maar met de 701 is het aanzienlijk sneller,,,
Mijn dochter sneert me dan iedere keer met die "die ouwe-trage-klapdoos"
Maar pest haar steeds terug met mijn foutloze text...
puhh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zo die i-mafketels in Cuppertino met een 'ongelofelijke gebruikerservaring blah blah' toestel op de markt komen.

I5Q zal het dan worden een Iphone5 met qwerty slider en binnen een maand(en dit is geen fictie;) maken Samsung, Htc en natuurlijk ook die Finnen bekend dat ze ook op de markt gaan komen met toestel voorzien van een geweldig uitschuifbaar toetsenbordje.....

Wat een rare wereld is het toch |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hier ook een tijdje geleden een reserve E7 gekocht, omdat er helemaal niets in zicht is met een fatsoenlijk toetsenbord, bij de eerste generatie Windows Phones waren er nog de HTC 7 Pro en een model van Dell, maar nu is ook daar niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Apple-design gaat tot nu toe niet samen met tobo, dus dan moeten ze het hele design om gaan gooien... Denk niet dat ze dat zo snel gaan doen. Voor de rest, waar heb je de afgelopen 2 jaar een nieuw (!) toestel gezien met QWERTY? Noem me er 2 en ik ben verbaasd.

Ik denk dat ik hierna toch gewoon voor de 808 ga, de camera doet me meer dan het tobo heb ik de afgelopen tijd gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Wat die I-diots verzinnen in Cupertino boeit me niet zo van wege die afgeschermde incompatibiliteit.
Android vervuilt zichzelf met virussen en andere ellende.
Wat Microsoft de afgelopen 30 jaar gedaan heeft is een hoop storingen voortgebracht.
Meego en zijn varianten waren te laat.
En het beproefde Symbian wordt notabene bij het grofvuil gezet.

Blijkbaar is er tot op heden in de verste verte niets op de markt wat een E7 zou kunnen vervangen.

Het wordt allemaal een kortere accutijd, kwetsbaarder, dunner, lichter, sneller en grootschermiger...
So What...
Ga wat nuttigs maken zou ik zeggen.

Met de E7 kan je teminste een ruit ingooien, vervolgens je E7 oppakken, de verzekering opbellen en de maten van een nieuw stukje glas foutloos met "to-bo" doorsturen naar de glasboer, en vervolgens met je routeplanner naar de glasboer te rijden om het stukje glas op te halen.

[ Voor 18% gewijzigd door kittop op 09-11-2012 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Echt he, gewoon iets met dezelfde buildquality en een keyboard :) Na de N900 was de E7 even wennen, maar dat ding doet het gewoon goed en doet alles wat ie moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Via de browser kan ik niet meer op mijn profielpagina op FB komen, via touch.facebook.com. Er staat continu "laden..." en er gebeurd niks.

Via Opera lukt dit overigens wel gewoon. Iemand hier bekend mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
Atila schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:52:
Echt he, gewoon iets met dezelfde buildquality en een keyboard :) Na de N900 was de E7 even wennen, maar dat ding doet het gewoon goed en doet alles wat ie moet doen!
Behalve FB openen dan...

Voorheen heb ik dit ook wel eens gehad, maar heb toen een nieuwe FB app geinstalleerd en daarna ging het weer goed.
De oude app was te veel verouderd misschien.

Ik heb dat ook wel eens gehad toen mijn telefoon in de spaarstand stond.
Maar dat heb ik niet meer, puur alleen omdat ik klaar ben met facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Voor FB gebruik ik meestal Fmobi, ik wilde alleen wat mensen taggen die ik was vergeten te taggen voor het uploaden met Fmobi. Nokia Social laadt mijn profielpagina ook niet, overigens. Dus dat zal wel met elkaar te maken hebben. FB gebruik ik vooral zakelijk, de rest whatsappt of belt maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:00
Hmmm rarigheidje met mijn E7 sinds kort. Exchange mail van school staat erop ingesteld, vraagt dat kreng elke 2 minuten om het password ervan. En kan er maar niet achter komen hoe het komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

ShitHappens schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:43:
Hmmm rarigheidje met mijn E7 sinds kort. Exchange mail van school staat erop ingesteld, vraagt dat kreng elke 2 minuten om het password ervan. En kan er maar niet achter komen hoe het komt :(
Is toevallig het certificaat van de exchange server vernieuwd? Want dat wil nog wel eens voor problemen zorgen op je nokia.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
ShitHappens schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:43:
Is m'n collega een hele tijd geleden ook overkomen,
Ik heb voor hem de instellingen geheel leeggehaald en een harde opstart gegeven,
opnieuw ingesteld, starten... lopen... maar dat duurde behoorlijk voordat de telefoon klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Voor je de oplossing van kittop gaat uitvoeren zou ik willen voorstellen dat je het volgende probeert:
Het exchange certificaat verwijderen. Ga naar instellingen -> Telefoon -> Telefoonbeheer -> Beveiligingsinstellingen -> certificaatbeheer.
Daar je exchange certificaat weghalen.
Vervolgens naar 'mail for exchange', opties en druk op synchroniseren. Er komt dan een melding of je het certificaat wilt accepteren. Kies daar voor permanent (o.i.d. mijn E7 spreekt Engels dus ik heb het on the fly moeten vertalen ;-))

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kittop

Welke battery saver tool gebruik jij?

Gebruik nu Battery Power Saving version 3.4.0.

En dat werkt opzich prima, heb alleen last van de pop-up die verteld dat powersfe is uitgeschakeld, dit is hinderlijk en kan ik volgens mij niet uitschakelen.

*edit* heb het nu zo ingesteld dat de telefoon helemaal niet uit slaapstand komt, dit voorkomt de pop-up.
Maar de Whatsapp berichtjes kwamen pas binnen toen ik weer onder Wlan was.......

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 16:22 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
@ Luke.d
gewoon de nokia 3.1 versie
Ik ga wel even kijken want ik ben benieuwd.
Het kan even duren....
ben nogal druk thuis met een zieke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinesjasses
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-06 22:09
Hej,

Sinds enkele dagen trilt mijn nokia e7 5 maal bij het ontvangen van een SMS (precies of ik word opgebeld), daarvoor was het een korte tril.
Iemand een idee hoe dit komt? Zo ja, hoe kan ik het dan terug veranderen naar 1 korte tril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Kleinesjasses schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:47:
Hej,

Sinds enkele dagen trilt mijn nokia e7 5 maal bij het ontvangen van een SMS (precies of ik word opgebeld), daarvoor was het een korte tril.
Iemand een idee hoe dit komt? Zo ja, hoe kan ik het dan terug veranderen naar 1 korte tril?
Die van mij trilt 3x. Volgens mij ligt dat aan je beltoon, anders geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Hangt bij mij af van de beltoon

• Kleinesjasses
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-06 22:09
Ik gebruik hem in het profiel stil, aan de beltoon heb ik niets verandert.

Het is in orde, op de 1 of andere manier was bij mijn profiel het berichtensignaaltoon verandert van uit naar een track.

[ Voor 45% gewijzigd door Kleinesjasses op 29-11-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook voor de e7 gaan, is toch de enige met toetsenbord die ik tenminste mooi vind. Alleen na 2 jaar is hij nog steeds in de winkel rond de 500 euro..

Ik heb de htc desire z (vervelend schuif toetsenbord) htc pro 7 (te traag steeds kon niks laden), n900 (leuk! maar wel klein toetsenbord), samsung omnia qwerty (redelijk) gehad :)

de e7 heb ik ook altijd wel een mooi toestel gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Ik denk dat je ondertussen toch wel een gebruikte kunt vinden voor een 5e deel van die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
E7 verdwijnt uit steeds meer webwinkels zo te zien :o PDA-wereld lijkt 'm nog voor 349 te verkopen:
http://www.pdawereld.nl/c...k-gray/1544618/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Iemand hier ervaring met voip bellen op je E7 als je voip belt via xs4all? De lijst vaninstellingen die je moet invullen is nogal groot en bij xs4all zijn er maar een paar te traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
ShitHappens schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:40:
E7 verdwijnt uit steeds meer webwinkels zo te zien :o PDA-wereld lijkt 'm nog voor 349 te verkopen:
http://www.pdawereld.nl/c...k-gray/1544618/index.html
Heb er laatst nog een bemachtigd bij T-mobile via het nieuwe abonnement. Mogelijk dat ze er daar nog hebben? dacht even dat ik nu echt gaga geworden was met twee identieke toestellen, maar zie tot mijn geruststelling dat hier meer van dit soort weirdo's zijn. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door PaoloK op 12-12-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 13:15
Hier staat ie nog voor €320
http://www.telecomlink.nl...okia-e7-silver-p-537.html
Die shop heeft goede reviews op Tweakers

Ik heb trouwens nog twee vraagjes:

1.
Als ik een contactpersoon ga bewerken, en ik verwijder per ongeluk te veel informatie, hoe kan ik dit dan ongedaan maken ??? Ik kan eigenlijk alleen maar op het groene vinkje tikken, en dan wordt het opgeslagen?

2.
Foto's lijken veel onzuiverder te zijn dan filmpjes, de filmpjes zijn 'superscherp en duidelijk', en de foto's lijken wel van een aftands toestel te komen. Verschillende mensen verbazen zich over de kwaliteit van de filmpjes, de foto's zijn meestal om te huilen, zeker in verhouding met de filmpjes.
Heb nog wat met instellingen gespeeld, maar dat lijkt amper uit te maken. Heeft iemand dezelfde ervaringen?

[ Voor 11% gewijzigd door Piemol op 12-12-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Piemol schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:23:
2.
Foto's lijken veel onzuiverder te zijn dan filmpjes, de filmpjes zijn 'superscherp en duidelijk', en de foto's lijken wel van een aftands toestel te komen. Verschillende mensen verbazen zich over de kwaliteit van de filmpjes, de foto's zijn meestal om te huilen, zeker in verhouding met de filmpjes.
Heb nog wat met instellingen gespeeld, maar dat lijkt amper uit te maken. Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Hier idemdito. Foto's zijn gewoon ronduit crap. Mijn N95 maakte veruit mooiere foto's, laat staan de N96 en N97 die ik erna heb gehad. Filmpjes zijn daarentegen super. Is ook mijn eerste telefoon waarbij ik geen plakband over mijn microfoon hoef te plakken voor het geluid tijdens een concert, hoe hard het ook staan, geen gekraak in het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
Maar ja is er nog wat aan te doen vraag ik mij af? Gezien het resultaat van de video moet er toch wel wat mogelijk zijn wat betreft de foto's, lijkt mij...

• Xmasjos
Fatsoenlijk fotograferen met een EDOF-camera kun je niet verwachten, gaat je gewoon niet lukken... Heel af en toe ga je een goede foto maken, vooral als je genoeg licht hebt. Ik heb zelfs een aantal topfoto's met weinig licht (kunstlicht gebruikt, gewoon een paar huislampen), maar dat heeft me wel wat tijd gekost.
Filmen gaat daarentegen super, behalve te felle kleuren, die worden overbelicht. Is ook te compenseren, maar daar moet je goed op letten.

Als je een contactpersoon bewerkt en je wilt de wijzigingen niet opslaan, dan kan dat niet behalve vals te spelen door de app via de task-manager af te sluiten.

• ShitHappens
Brandpunt van die camera is om te janken bij fotograferen, alles op ongeveer minder dan een meter afstand is per definitie onscherp.

• Atila
Ik maak zelf best goede foto's met mijn E7. AAS heeft een paar dagen geleden trouwens een HOW-TO online om goede foto's met je EDOF-lens te kunnen maken:

http://www.allaboutsymbia...tter_photos_with_your.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
Waardoor wordt het kwaliteitsverschil in foto en video dan veroorzaakt?
Dat vraag ik mij dan nog af :)
Dat je met 'kennis van fotograferen' toch nog mooie(re) foto's kan maken vind ik logisch.
Xmasjos schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:51:
Als je een contactpersoon bewerkt en je wilt de wijzigingen niet opslaan, dan kan dat niet behalve vals te spelen door de app via de task-manager af te sluiten.
En bedankt voor de 'hack' om contactpersonen niet op te slaan bij een per ongelukke wijziging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Piemol schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:53:
Waardoor wordt het kwaliteitsverschil in foto en video dan veroorzaakt?
Dat vraag ik mij dan nog af :)
Dat je met 'kennis van fotograferen' toch nog mooie(re) foto's kan maken vind ik logisch.

[...]

En bedankt voor de 'hack' om contactpersonen niet op te slaan bij een per ongelukke wijziging :)
Ze hebben evenveel kwaliteit, dat is juist het punt. De kwaliteit van de foto's wordt verwerkt in de video's en dan zijn ze in verhouding dus veel beter.

Np :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Na maanden kloten om dat ding aan de lader te krijgen toch maar eens opgestuurd om de connector te laten fixen. Moet het nu twee weken met mijn N97 gaan doen. Ontzettend wennen dat toetsenbord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Hacula schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:04:
Na maanden kloten om dat ding aan de lader te krijgen toch maar eens opgestuurd om de connector te laten fixen. Moet het nu twee weken met mijn N97 gaan doen. Ontzettend wennen dat toetsenbord :X
Heb hetzelfde gehad, duurde bij mij alleen 3 weken...

• Hacula
Xmasjos schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:06:
[...]

Heb hetzelfde gehad, duurde bij mij alleen 3 weken...
Met kerst en oud en nieuw ertussen verwacht ik dat ook wel eigenlijk.

Verwijderd

Na ruim een halfjaar de E7 maar weer weggebracht. Usb connector laadt weer slecht.....zet er maar weer een nieuwe in 8)7

Instellingen/contacten/overige meuk overzetten op de back-up E7 en we gaan weer verder:-)
Heerlijk z'n back-up foon in je kast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:03:
Na ruim een halfjaar de E7 maar weer weggebracht. Usb connector laadt weer slecht.....zet er maar weer een nieuwe in 8)7

Instellingen/contacten/overige meuk overzetten op de back-up E7 en we gaan weer verder:-)
Heerlijk z'n back-up foon in je kast _/-\o_
Al geprobeerd je connector schoon te spuiten met een hogedruk-spuitbus (lucht)? En een usb-dopje werkt ook heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Xmasjos schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 03:27:
[...]

Al geprobeerd je connector schoon te spuiten met een hogedruk-spuitbus (lucht)? En een usb-dopje werkt ook heel goed :)
Het is toch gewoon te belachelijk voor woorden dat het nodig zou zijn? Vrijwel alle telefoons hebben gewoon een open usb stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Hacula schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 00:44:
[...]

Het is toch gewoon te belachelijk voor woorden dat het nodig zou zijn? Vrijwel alle telefoons hebben gewoon een open usb stekker.
Ik bedoel gewoon dat dat handiger is dan 'm weer helemaal te laten opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de e7, had eigenlijk graag die blauwe gehad die is zo mooi!

Wat ben ik blij dat ik mijn toetsenbordje weer heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je een hoesje voor de e7 kan vinden? Het liefste eentje waarbij continue scherm/toetsenbord is beschermd.. Kom alleen sites tegen zonder keurmerk en dat vertrouw ik dan ook niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 03:27:
[...]

Zeker heb ik de usb poort regelmatig gereinigd, maar het is echt een kl*te ding om(goed!) schoon te maken.
Heb ook een rubber usb kapje gebruikt(deal extreme) maar deze stak 3mm uit.....binnen een week was ik er 2 kwijt:-)

Zoals aangegeven heb ik een 2de E7 en dan wordt de stap om het toestel op te sturen wel een stuk kleiner, temeer ik van mening ben dat het een gebrek is aan het toestel......en....over een maand loopt de garantie af dus:-) fix em nog maar ff O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45
Sinds vandaag ook ruzie met mijn USB aansluiting. :(
Ik was zo stom geweest om mijn Skydrive te verwijderen en kreeg die niet meer terug. Ook niet na het verwijderen van Microsoft Apps en herinstallatie daarvan.

Uiteindelijk heb ik maar eens besloten om een hard-reset te doen en een backup terug te zetten. Geen Skydrive en geen Microsoft Apps meer. :'(
Heb geen flauw idee hoe ik dat terug moet halen. Na het veelvuldig inpluggen en lostrekken krijg ik nu ook geen verbinding meer met mijn computer. Morgen maar een proberen met Bluetooth.

Iemand enig idee hoe ik die MS Apps en Skydrive terug krijg???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
@ Notaname,
probeer dit eens:

http://nds1.nokia.com/fil..._for_Symbian_UG_nl_NL.pdf

Sw-update (in het menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
@mangopango:
Heb je een link naar zo'n mapje wat je bedoelt op zo'n vage site?

Zelf heb ik gewoon een folie op het scherm, en een lege stof/vuil vrije broekzak.
In mijn werkbroek heb ik een telefoonvakje.
en als het echt bruut of vochtig werk wordt,,, dan heb ik een standaard schuifmapje,
en schuif ik de e7 op zijn kop in het mapje.

Zelf heb ik geen bumpers op mijn telefoon, en de e7 heeft verschillende 'touching-goes" over de vloer gehad.
De laatse gemene val was bij een telefoonwinkel, en de verkoper was stomverbaast dat de e7 nog heel was.
Ik was meer stomverbaast over het gezicht wat de verkoper trok.
Vervolgens liet hij de verzameling gecrashte artikelen van de dag zien:
2 I-pads, 1 pad van een andere makelij, 3 I-phones, 2 samsungs en één HTC.

Ik lees dat we nu in een golf komen van storingen aan de usb-poort.
Dit is dus duidelijk een gevolg van te vroege slijtage, door het weglaten van de 2mm laadplug-in.
Latere Symbians hebben weer dat 2mm laadplugje terug, en dat is blijkbaar een goede beslissing geweest.
Ook mijn oudere e7 is bij de reparatiedienst van Nokia geweest, en het euvel is keurig binnen 2 weken verholpen, maar ik was wel alle inhoud kwijt.
Het is dus belangrijk dat je even een back-up maakt, en voordat je de back-up terugzet eerst even Sw-update.

Vorige week ben ik nog even bij een Hi winkel in Zutphen geweest,
en heb even gespeeld met een lumia 900.
Ik heb ook een berichtje geschreven en ik heb het idee dat me dit makkelijker gaat dan de Touche van de e7.
Misschien was dit toeval maar ik had geen last van foutjes.
misschien komt het door een betere interface of omdat het scherm iets breder is...
maar ik geloof wel dat ik snel zou kunnen wennen aan deze nieuwe telefoon,
puur omdat ik meteen alles redelijk makkelijk gevonden had en liep automatisch door de programma's heen.

Ik heb verschillende keren een Apple en een Androïd in mijn handen gehad,,, maar dat is het niet.

Maar p#tverju.... wat is dat lumia ding snel en wat is het een mooi scherm.
Ook de draadloze lader lijkt me helemaal okay,,, en nu nog maar even wachten op het toetsenbordje.

[ Voor 92% gewijzigd door kittop op 29-12-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Helaas de update blijft leeg. Eigenlijk heb ik alles wel weer op orde incl. Swype.
MS AppS heb ik ook maar Office ontbreekt. Alleen Exchange, Lynch en Sharepoint.
Zelfs Skydrive heb ik weten te 'begaan'. Volgens mij zat Skydrive officieel bij Office in?

Een voordeel, waar het allemaal om begon -SkyFiles Pro- werkt nu wel. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Eindelijk telefoontje teruggekregen van de reparatie: Ze hebben gewoon een nieuw toestel gegeven. Connector is duidelijk een ander type, klikt ook veel beter vast aan de kabel, dus dat biedt hoop voor de toekomst.
En gelukkig ook gewoon onder garantie dus geen eigen risico oid.
Zag dat er Belle refresh op staat, die update was eerst voor mijn productcode niet beschikbaar. Hij is ook niet meer Vodafone branded, dus dat verklaart een hoop.
Nu de backup er terug op knallen en kijken wat het brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Hacula schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:59:
Eindelijk telefoontje teruggekregen van de reparatie: Ze hebben gewoon een nieuw toestel gegeven. Connector is duidelijk een ander type, klikt ook veel beter vast aan de kabel, dus dat biedt hoop voor de toekomst.
En gelukkig ook gewoon onder garantie dus geen eigen risico oid.
Zag dat er Belle refresh op staat, die update was eerst voor mijn productcode niet beschikbaar. Hij is ook niet meer Vodafone branded, dus dat verklaart een hoop.
Nu de backup er terug op knallen en kijken wat het brengt :)
Hoi, Ik heb ook maar een garantie-aanvraag gedaan en toegewezen gekregen.

In eerste instantie was de slechte connectie nog op te lossen door af en toe een nieuw USB kabeltje te kopen maar uiteindelijk kreeg ik steeds meer de melding "Fout bij USB verbinding. Koppel kabel los".
Aangezien over 1,5 maand mijn garantie verloopt moet het nu toch maar gebeuren. Ik moet hem naar Arvato in Duitsland sturen. Kan nooit beroerder zijn als die afzetters van Dynafix hier in Nederland.

Hoe weet je overigens dat je een nieuw toestel hebt gekregen ipv van een refurbished exemplaar? Eigenlijk is dat mijn grootste angst. Dat ik een gerepareerd geval van een ander terugkrijg terwijl ik zelf bijna 2 jaar lang heel zuinig op mijn toestel ben geweest. :-(
Ik hoop dan maar dat ze idd een nieuwe sturen uit de onverkochte voorraad. :)

Helaas is de E7 niet zo mooi modulair opgebouwd als de 808 en zit de poort gesoldeerd op het moederbordje. Repareren is dus vervangen van het moederbord en dan ben je (helaas) alles kwijt wat er op staat.
Net 2 weken terug alles opnieuw geïnstalleerd en daar bijna 2 dagen werk aan gehad.
Voordeel is dat ik dan misschien Microsoft Apps wel weer terug heb. ;)

Hoe hebben jullie dat met een gemaakte backup? Als ik die terugzet dat kan ik bepaald niet zeggen dat het een mirror is van de situatie van voor de reset. Je hebt daarna echt veel werk om alles weer op orde te krijgen en te installeren. Zelfs zoveel dat ik mezelf afvraag of ik niet de backup moet laten voor wat het is omdat je misschien ook software/instel-fouten terugzet.

Nou ik ga hem morgen opsturen en hoop hem weer snel terug te zien. Hoe lang duurder het bij jou?

(zie het al aan je posting. ca. 3 weken met de feestdagen er tussenin)

Mvg. Eric

[ Voor 1% gewijzigd door Notaname op 14-01-2013 23:35 . Reden: Aanvulling mbt reparatietijd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
De mijne was ondertussen bijna blank aluminium van alle valschades. Deze is piekfijn, stofvrij, overal zaten de stikkers nog op en het is een ander imei nummer. De kunnen dus hooguit het moederbordje gebruikt hebben van een ander toestel.
Ik had een backup gemaakt zonder telefooninstellingen aangezien mijn tijdelijke telefoon een N97 was. Daar heb ik dan weer een backup van gemaakt en die weer op de E7 gezet aangezien er weer de nodige aanpassingen aan contacten en agenda gemaakt waren. Ja, ik ben ook een avondje zoet geweest om alles weer te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Meestal maak ik een backup van de contacten etc. Foto's e.d. sync ik al wekelijks met mijn pc.
Na reparatie kreeg ik (aan de buitenkant te zien) mijn eigen telefoon weer terug, met een andere usb-poort en een ander cameraglaasje (die van mij zat los). Zal me niets verbazen als ze de usb-poort gewoon zelf hebben vervangen, zou ik bij wijze van spreken nog kunnen, ookal moet er gesoldeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Ah, dank voor jullie antwoorden. Ik zal het zien. Heb voor de zekerheid een backup gemaakt maar ga die waarschijnlijk niet gebruiken.
Contactpersonen, agenda etc. gaat allemaal via Hosted Exchange dus dat komt vanzelf weer terug.
Ik zal mijn imei noteren zodat ik kan zien of ze hetzelfde toestel repareren/terugsturen.

Zit ik nog met 1 dillemma. Ik heb er een beveiligingscode op zitten. Ze kunnen dus niet bij mijn data komen verwacht ik. Repareren ze mijn toestel dan kan ik hem meteen weer gebruiken als hij terugkomt.
Aan de andere kant, misschien hebben ze wel een omweg om toch in dat toestel te komen en daar wordt ik dan weer niet blij van.
Moet ik hem nu een hard reset geven voor het opsturen of niet? :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Notaname schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:38:
Ah, dank voor jullie antwoorden. Ik zal het zien. Heb voor de zekerheid een backup gemaakt maar ga die waarschijnlijk niet gebruiken.
Contactpersonen, agenda etc. gaat allemaal via Hosted Exchange dus dat komt vanzelf weer terug.
Ik zal mijn imei noteren zodat ik kan zien of ze hetzelfde toestel repareren/terugsturen.

Zit ik nog met 1 dillemma. Ik heb er een beveiligingscode op zitten. Ze kunnen dus niet bij mijn data komen verwacht ik. Repareren ze mijn toestel dan kan ik hem meteen weer gebruiken als hij terugkomt.
Aan de andere kant, misschien hebben ze wel een omweg om toch in dat toestel te komen en daar wordt ik dan weer niet blij van.
Moet ik hem nu een hard reset geven voor het opsturen of niet? :-S
Als je het toestel flasht heb je geen last van een beveiligingscode. Daarbij doen zij een reset, je bent al je data sowieso kwijt (bij mij altijd tot nu toe, n97 5x op laten sturen, e7 nu 1x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Vorige week me E7 terug gebracht naar het NCP.

- De "brug" was nog steeds stuk.
- De accu werd loom
- usb connector was stuk.

Vandaag terug gekregen.
Alle problemen lijken te zijn verholpen, dus zelfs de brug waar het ncp eerder 108 euro voor vroeg. (accu kan ik natuurlijk niet over oordelen in deze korte tijd). Toestel was schoon gemaakt en de afdekstrips boven en onder zijn vervangen (waren stuk).

Jammer dat Nokia technisch achter loopt, maar de service ben ik al jaren blij mee _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:00:
[...]

Vorige week me E7 terug gebracht naar het NCP.

- De "brug" was nog steeds stuk.
- De accu werd loom
- usb connector was stuk.

Vandaag terug gekregen.
Alle problemen lijken te zijn verholpen, dus zelfs de brug waar het ncp eerder 108 euro voor vroeg. (accu kan ik natuurlijk niet over oordelen in deze korte tijd). Toestel was schoon gemaakt en de afdekstrips boven en onder zijn vervangen (waren stuk).

Jammer dat Nokia technisch achter loopt, maar de service ben ik al jaren blij mee _/-\o_ !
Als je accu is gefixt zou ik dat wel graag willen weten, dan stuur ik dat ook mee als klacht als ik mijn 808 heb (over een maandje dus) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn E7 is voor de 2 keer op weg naar een servicepunt :-( Nu omdat het scherm na opstarten "bevoor". Dit had niets met de temperatuur te maken maar ondanks meerdere hard resets ging het toestel na opstarten na ongeveer 45 sec. op slot - geen enkele reactie meer. Nooit eerder gehad maar nu dus wel... Wie herkent dit?
Al een Lumia 610 als leentoestel gekregen - kan ik daar eens mee oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:05:
Mijn E7 is voor de 2 keer op weg naar een servicepunt :-( Nu omdat het scherm na opstarten "bevoor". Dit had niets met de temperatuur te maken maar ondanks meerdere hard resets ging het toestel na opstarten na ongeveer 45 sec. op slot - geen enkele reactie meer. Nooit eerder gehad maar nu dus wel... Wie herkent dit?
Al een Lumia 610 als leentoestel gekregen - kan ik daar eens mee oefenen.
Ik heb het wel eens gehad, maar dat was dan incidenteel. Ik ben wel benieuwd naar hoe jij het toestel gereset hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zygivt schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:21:
[...]

Ik heb het wel eens gehad, maar dat was dan incidenteel. Ik ben wel benieuwd naar hoe jij het toestel gereset hebt.
door de aan/uitknop voor langere tijd ingedrukt te houden totdat je drie piepjes hoort- dat is volgens mij de enige manier

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
10 seconden ingedrukt houden en daarna volgen de 3 piepjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Ik kan niet meer via de browser op Hotmail komen. Iets met xml dat niet ondersteund wordt. Iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Xmasjos schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:18:
[...]
Als je accu is gefixt zou ik dat wel graag willen weten, dan stuur ik dat ook mee als klacht als ik mijn 808 heb (over een maandje dus) :)
Helaas accu lijkt net zo lam als voorheen. Zonder mail en microsoft apps houd hij het nog steeds maar een paar uurtjes vol.
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:47:
[...]
door de aan/uitknop voor langere tijd ingedrukt te houden totdat je drie piepjes hoort- dat is volgens mij de enige manier
Volume(beneden) + camera + menutoest + aan/uit werkt ook is volgens mij een factory reset.

De mijne gaat volgende week weer terug. Ik kan nu bijna geen wifi netwerken meer vinden en als ik verbonden ben, dan valt de verbinding in no time weg, omdat het signaalsterkte te laag zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:20:
[...]

Helaas accu lijkt net zo lam als voorheen. Zonder mail en microsoft apps houd hij het nog steeds maar een paar uurtjes vol.

[...]

Volume(beneden) + camera + menutoest + aan/uit werkt ook is volgens mij een factory reset.

De mijne gaat volgende week weer terug. Ik kan nu bijna geen wifi netwerken meer vinden en als ik verbonden ben, dan valt de verbinding in no time weg, omdat het signaalsterkte te laag zou zijn.
Probeer die nieuwe update uit betalabs eens: http://betalabs.nokia.com/trials/wlan-software-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Sinds eergisteren een spiksplinternieuwe E7 binnen. (Lijkt het)

Ik ben blij dat ik net voor het verstrijken van de 2 jarige garantie door jullie op het idee ben gebracht hem toch maar eens voor garantie aan te melden ivm de slechte werking van de usb connector.
Voorlopig doet de E7 alles wat ik van een smartphone verwacht en heb ik alle apps welke ik nodig heb.
Nu maar hopen dat deze het ook weer 2 jaar doet dan heb ik niet slecht geboerd voor die 599 Euro.
Daarna zie ik wel verder. In 2 jaar tijd kunnen er zoals we nu met Symbian en BB hebben gezien grote verschuivingen optreden.
Is Jolla hot, het nieuwe OS van Mozilla of gaat WP het helemaal maken. Ik zal het tzt zien maar geniet nog even van mijn old school Symbiannetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ga ik ga vandaag even proberen voordat ik hem woensdag naar het ncp breng. Ik heb dit probleem overigens niet gehad voor de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Notaname schreef op zondag 27 januari 2013 @ 00:29:
Sinds eergisteren een spiksplinternieuwe E7 binnen. (Lijkt het)
Dat dacht ik ook. tot ik *#war0anty# deed en de gesprekstimer al op 196 uur bleek te staan. Verklaard waarschijnlijk ook waarom ik een dag niet red op de accu zonder iets bijzonders te doen op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Hacula schreef op zondag 27 januari 2013 @ 09:50:
[...]

Dat dacht ik ook. tot ik *#war0anty# deed en de gesprekstimer al op 196 uur bleek te staan. Verklaard waarschijnlijk ook waarom ik een dag niet red op de accu zonder iets bijzonders te doen op de telefoon.
Ah, toch wel dus. De mijne geeft 61:38 aan.
Waarschijnlijk een nieuwe body/toetsenbord met een refurbished moederbordje.

Moest hem de eerste dag tweemaal laden (doe je ook veel met het toestel) maar nu sinds ik de wifi in de energiespaarstand heb gezet en de wifi update van Nokia betalabs heb geïnstalleerd, gaat het prima.
Na 39 uur zit hij nu op 34%
Overigens heb ik echt alles opnieuw geïnstalleerd en ingesteld (6 uur werk) om te voorkomen dat fouten uit de vorige install opnieuw de boel kunnen verzieken.

Weet ik meteen waarom de camera nogal wazige foto's maakt. Daar is ie waarschijnlijk voor teruggestuurd.
Het is gelukkig niet heel erg belangrijk. Dan Pak ik de N8 van mijn vrouw wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Notaname op 27-01-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Zygivt schreef op zondag 27 januari 2013 @ 07:55:
[...]

Ga ik ga vandaag even proberen voordat ik hem woensdag naar het ncp breng. Ik heb dit probleem overigens niet gehad voor de reparatie.
Helaas mocht het niet baten, het lijkt toch echt een hardware issue wat is ontstaan na de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Zygivt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 01:55:
[...]

Helaas mocht het niet baten, het lijkt toch echt een hardware issue wat is ontstaan na de reparatie.
Maar zou je hem dan niet online aanmelden voor een reparatieopdracht onder garantie? UPS komt hem keurig ophalen voor vervoer naar Duitsland en binnen 2 weken terugbrengen.
Zelf ben ik erg tevreden over de afhandeling. Toestel en accu werken perfect. Hij moet nu bijna aan de lader, heeft nog 5% accu-capaciteit over en is 64 uur terug voor het laatste geladen! :)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2laalcg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Notaname schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:08:
[...]

Maar zou je hem dan niet online aanmelden voor een reparatieopdracht onder garantie? UPS komt hem keurig ophalen voor vervoer naar Duitsland en binnen 2 weken terugbrengen.
Zelf ben ik erg tevreden over de afhandeling. Toestel en accu werken perfect. Hij moet nu bijna aan de lader, heeft nog 5% accu-capaciteit over en is 64 uur terug voor het laatste geladen! :)

[afbeelding]
Je weet dat je ook screenshots kunt maken hea? :P
Maar online is misschien een goed idee, klinkt beter dan via NSP :) Meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Xmasjos schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:07:
[...]

Je weet dat je ook screenshots kunt maken hea? :P
Maar online is misschien een goed idee, klinkt beter dan via NSP :) Meer mensen hier ervaring mee?
Eerlijk gezegd niet aan gedacht. :o
Zal je wel een app voor nodig hebben ipv een toetscombinatie zoals bij de iPad?
Is me dan alweer teveel werk voor een eenmalige actie. ;)

Zelf heb ik mijn E7 aangemeld via de volgende link:
http://www.nokia.com/nl-nl/support/online-repair/
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste