Toon posts:

Welke router moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

• bitjesmaker
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 24-05-2012
Ik heb nu momenteel Sitecom WL308 Gaming router. Het enige probleem de afgelopen 2 jaar was dat ie te warm werd en vastliep. Ik heb dat opgelost door grote voetjes eronder te zetten. Sindsdien moest ik nog af en toe, eens in zoveel tijd de stroom erafhalen en weer erop zetten omdat internet plat lag maar voor de rest deed ie het goed.

Nu woon ik in een groter huis, waar ik ook nieuwe spullen aan heb toegevoegd zoals 46PFL7605 met DLNA. Vroeger keek ik tv via s-video omdat de computer en tv in 1 en dezelfde ruimte stonden.

Nu heb ik mijn laptop Sony Vaio FW31ZJ in de woonkamer gezet en aangesloten via HDMI op de tv en kan ik mijn pc in werkkamer benaderen en zodra ik films probeer af te spelen raakt de pc na een tijdje onbereikbaar. Er is dan geen netwerkverbinding meer mogelijk op pc. Ik moet de pc dan herstarten.

Ik lees dat dit een algemeen probleem is van de WRT308. Dat grote bestanden overhevelen de router op zijn knieen dwingt.

Ik wil een router gaan kopen met usbpoortje zodat ik een extern hdd aan kan hangen. De interne poorten moeten ook gigabit verbindingen zijn.

Er zijn enkele routers die ik interessant vind maar ze hebben allemaal problemen lees ik?

De Sitecom WRT350 als beste getest bij hardware.info
De D-Link 655/855
De Netgear 3700

Ik heb zelf ervaren dat de Linksys 320 prut is, ook hardstikke instabiel.

Is er dan echt geen goede router zonder instabiliteitsproblemen?

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:41
bitjesmaker schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:14:
Is er dan echt geen goede router zonder instabiliteitsproblemen?
Dat heeft betrekking op je wireless streamen of is dat via een draad? Overigens krijgt de WNDR3700 ook de Gold Award.

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
Nivk schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:20:
[...]

Dat heeft betrekking op je wireless streamen of is dat via een draad? Overigens krijgt de WNDR3700 ook de Gold Award.
ik ben hardstikke tevreden met mijn wndr3700. nog nooit hoeven te resetten. en ben gebruiker van het eerste uur :D

maar kijk anders eens het tweakers wndr3700 topic eens door. er schijnen verschillende revisies te zijn met 1 of 2 niet zon beste revisies. bij sommige winkels kun je vragen welke revisie ze hebben liggen. om zo zekerder van je aankoop te zijn.

Netgear WNDR3700N

Netgear WNDR3700N
vanaf hier hebben ze het over die revisies

[Voor 8% gewijzigd door Proxx op 28-09-2010 13:33]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22-09 15:41
TP-Link zou ik ook overwegen. DD-WRT opdraaien en gaan!

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• bitjesmaker
Zowel wireless als bedraad brengt mijn WL308 op zijn knieen. Firmware 4.0.11.

Ik heb gezien dat de 3700 ook een gold award heeft, maar ook daar lees ik instabiliteitsproblemen. productreview: Netgear WNDR3700 review door Exorcist

• bitjesmaker
Ik zal de 3700 draadje eens doorlezen, de enthousiasme van sommigen steekt me wel aan en ik heb goede ervaringen met een voorloper van 3500 (weet ff niet meer welke maar het was iig geen dualband) en daar werkt ie al 1 jaar zonder reboot bij mijn makker.

Ik lees vanavond alles door en ik moet nu onverwachts weg.

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
ik heb net ook niet stil gezeten en eens die tp-link bekeken en dan wel de TP-Link TL-WR1043ND

voor 46 euro is dit wel een ondergewaardeerd routertje zeg. bang for buck award :D
over stabiliteit en degelijkheid kan ik zelf niks zeggen maar zie dat er verschillende tweakers heel er enthousiast over zijn.

mijn WNDR3700 doet alles zonder problemen. maar zoals ik aangaf in mijn vorige post. sommige revisies zijn minder gewild. als je van te voren even kijkt welke je niet moet hebben en je neem contact op met een winkel (zercom doet hier volgens mij niet moeilijk over) leveren ze precies het typen wat jij wilt)

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:41
Andere soortgelijke topics die je natuurlijk al hebt gelezen:

Welke router?
Keuze nieuw router + mogelijke setup

Blijven natuurlijk routers, externe HDD eraan koppelen is leuk en handig maar verwacht er niet te veel van. Bij stabiliteitsproblemen wel in de gaten houden of het over stock of DD-WRT firmware gaat; de laatste draait nog steeds niet soepel op WNDR3700 of TL-WR1043ND, vooral het wireless gedeelte.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee