Keuze nieuw router + mogelijke setup

Pagina: 1
Acties:

• BeFinch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05-2025
Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe router, wegens de aanschaf van een laptop. Momenteel heb ik een Belkin G router, waarvan het wireless gedeelte de geest heeft gegeven.

VRAAG1:

Ik had de Linksys WRT160 op het oog, maar begin nu te twijfelen tussen volgende toestellen:

Linksys WRT160
Linksys WRT320
DLink 655
DLink 828

Dual band ga ik niet echt nodig hebben denk ik, maar ik weet niet of ik best uitkijk voor die gigabit aansluitingen.

Linksys of Dlink - geraak er ook niet uit welke de beste keuze is. Linksys schijnt de makkelijkere setup te hebben maar is dat zo?

Zie ik nog andere goede alternatieven over het hoofd. Budget is niet de meest bepalende factor maar zou graag onder de 125€ blijven, maar minder is beter :)

VRAAG2:

Ik twijfel ook nog aan de manier waarop ik mijn netwerk setup zou doen. Ik heb 2 mogelijkheden, die ik even zal toelichten.

Situatie momenteel:

Bestaande router in de garage. Bekabelde aansluiting aan de PC in bureau en aan PS3 in het zitgedeelte. Op die manier kan ik files streamen van PC naar PS3, werkt allemaal goed.

Schematische voorstelling

Nieuwe situatie keuze 1:
Bestaande router in garage gebruiken als switch (moet nog uitvogelen hoe dat werkt). In bureau nieuwe router plaatsen en daarop wired PC aansluiten en wireless laptop. In zithoek PS3 aansluiten op bestaande router.

Voordeel: draadloos bereik zal beter zijn voor de laptop aangezien hij zo korter bij mogelijke mobiele werkruimtes staan zijnde keuken, terras en zithoek.

Nadeel: zit de PS3 en PC dan nog in hetzelfde netwerk om te streamen?

Nieuwe situatie keuze 2:
Oude router gewoon vervangen door nieuwe, en dan zelfde setup als in reeds bestaande situatie.

Voordeel: eenvoudigere setup

Nadeel: Ga ik nog goed draadloos ontvangst op terras, in de zetel, op de bureau, in de keuken (moet door 2 à 3 muren met hier en daar poutrels tussen de welfsels=ijzer=storing?) hebben?

Heel wat vragen zoals je ziet, maar het komt op 2 vragen neer:
-welke router of welk merk van router bevelen jullie aan?
-welke setup?

Alvast bedankt voor jullie input.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan de TL WR1043N ook aanraden, leuke en vooral goedkope gigabit router. Dan kan je het geld dat je overhoud investeren in een tweede wireless accespoint zodat je een betere dekking hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 07:18
Ik ben laatst oook op zoek geweest naar een nieuwe router. Hierbij is mijn keuze gevallen op een netgear wndr3700. Dit omdat deze gigabit netwerk ondersteund, usb storage en dual band is. Dit alles voor een prijs van €110,-.
Ik heb gedacht aan de linksys wrt320 die jij noemt, die vergelijkbare specificaties heeft als de netgear, maar geen usb storage ondersteuning.

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:21
WRT320 is een fijn apparaatje. Verder, je zou gewoon een acces point kunnen oprichten en hier DD-WRT opzetten. Kun je de TX ophogen (lees signaal versterken, wel binnen de normen blijven). Dit kan met een vrij eenvoudig routertje (zelf heb ik hiervoor een G router, wrt54GL).
De geen in de garage zal ik dan wel een chique model maken (320n).

• BeFinch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05-2025
Alvast bedankt voor de input. Die Netgear 3700 ook eens bekeken. De keuze wordt nog moeilijker :)
De Pc winkel en kenissen hebben een lichte voorkeur voor Linksys WRT320, terwijl de Dlink 655 mij precies meer aanspreekt, hoewel de WRT320 mij ook geen slechte keus lijkt. Dilemma :)

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Kijk hier eens voor wat reviews. De WNDR3700 en de WRT320N zijn natuurlijk niet vergelijkbaar, aangezien de WRT320N geen simultane dual-band router is.
Als je overal bereik wilt hebben zou ik je gewoon 2 keer de TL-WR1043ND kopen en dan 1 instellen als AP. Hoogstwaarschijnlijk is 1 al genoeg maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je wireless ontvanger.
Dual-Band klinkt leuk maar aan het bereik van de 5GHz heb je niks, bovendien moet je wireless ontvanger het natuurlijk wel überhaupt ondersteunen.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:45
Ik heb de TL-WR1043ND eergisteren ook besteld, vanwege de goede reviews en volgens mij is het gewoon een prima ding. Hoop hem morgen overmorgen binnen te krijgen, dus kan dan pas echt oordelen of het wat is.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
De WRT320N is een prima ding. De 160n direct van je lijst halen als je niet wilt prutsen.
De 320N gaat hier door 2 betonnen vloeren en nogsteeds 80% :D
Maar van N merk je niks als je nog b/g apparaten hebt.

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-02 23:23
De netgear wndr3700 kan ik je ook van harte aanbevelen, 100% elke euro die je betaalt is waard voor deze router.
Pagina: 1