xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Oh dat is te irritant... Talloze keren nu gehad, je verremt je komt te ruim uit en hoppa, corner cutting penalty.Phusebox schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:04:
Pff voor de patch had ik alleen last van de pitstop bug, nu kreeg ik gewoon een DT penalty omdat ik me verrem in de chicane en heel traag een stukje afkort, zonder iemand in te halen.
In de race kan ik het nog aardig controlleren maar in de kwalli heb ik talloze invalid ronden omdat ik over de grens ga...
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Verwijderd
Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen of eventuele suggesties?
Intel Core i7 i7-920
6 GB Kingston geheugen
Windows 7 (64 bits)
Sapphire Radeon HD 5770 Vapor-X 1GB
Verwijderd
Ja hoor, laat Codemasters eerst F1 2010 afmaken.
Het zou kunnen zijn dat alles op Ultra nu ook inhoudt dat DX11 gebruikt wordt, terwijl dat eerst DX9 was. Het kan zijn dat jou 5770 daar gewoon niet genoeg spierballen voor heeftVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:10:
Zelf heb ik na het installeren van de Patch ook problemen met dat het spel behoorlijk minder soepel loopt dan eerder. Kon ik voor de patch alles nog op Ultra spelen, nu lijkt dat helemaal niet meer.. Op banen als Monaco, Montreal lijkt het spel gewoon te stotteren.
Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen of eventuele suggesties?
Intel Core i7 i7-920
6 GB Kingston geheugen
Windows 7 (64 bits)
Sapphire Radeon HD 5770 Vapor-X 1GB
Kan iemand dit bevestigen?
Codemasters werkt met meerdere teams. Al ruim voor F1 2010 in de winkel lag was een ander team al bezig met F1 2011.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:14:
http://www.virtualr.net/f...reveal-possible-features/
En d'r is toch niks mis mee om nu al wat bekend te maken over een versie die volgend jaar uit komt? Wil niet gelijk zeggen dat de support op de huidige versie vervalt.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Juist goed dat ze door ontwikkelenVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:14:
http://www.virtualr.net/f...reveal-possible-features/
Vind zelf zelf al 2010 erg goed vergeleken bij andere race games is F1 echt wel goed.
Je mag alleen maar hopen dat ze bij 2011 er nog een betere F1 versie van maken ^^
Verwijderd
F1 2010 is geen simulatie! Het is een video game!Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:27:
En ik weiger met die replay/rewind functionaliteit te rijden... Dat hoort gewoon niet bij een simulatie, als je het verkloot is het over. Uit irritatie wel af en toe dat ik een restart doe
Verwijderd
Je spreekt je eigen niet zo tegen gelukkigVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:27:
En ik weiger met die replay/rewind functionaliteit te rijden... Dat hoort gewoon niet bij een simulatie, als je het verkloot is het over. Uit irritatie wel af en toe dat ik een restart doe
Restart is gewoon het zelfde als die functionaliteit die je hierboven geeft. Dus je maakt wel gebruik van de functie.
PSN: McMillan0984
Dat is niet waar, een flash back is heel iets anders dan een restart.Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:56:
Je spreekt je eigen niet zo tegen gelukkig
Restart is gewoon het zelfde als die functionaliteit die je hierboven geeft. Dus je maakt wel gebruik van de functie.
Nee het is geen hardcore simulatie (90% van de huidige spelers zou afvallen) en CM wil alle f1 fans bereiken.
Weet ook niet wat sommige mensen altijd verwachten het is een Game.
Ach en zo slecht is de game nu ook weer niet (pitstops die bug weet je dus gewoon later pitten en werkelijk nog nooit een probleem gehad).
Mensen zeiken nu eenmaal graag over wat niet goed is terwijl er ook gewoon een hoop goede dingen in de eerste F1 game van codemasters zit.
Ik kan niet wachten op 2011 waar hopelijk vele verbeteringen en uitbreidingen zijn doorgevoerd.
Na 2 seizoenen life the life rij je al in een top team en is de lol er wel een beetje van af.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Verwijderd
Al dat gezeur over simulatie is gewoon BS, ik heb nooit ergens gelezen dat Codemasters een F1 sim ging maken. En als ontwikkelaars zeggen dat een game gemaakt is voor zowel kids als hardcore racers dan weet je toch direct dat het nooit een sim kan zijn?!
Verwijderd
Haha, zoiets heb ik dus ook. Rij bij Williams, sta bovenaan (niet geheel realistisch, maargoed, die moeilijkheidsgraad kan volgend seizen natuurlijk gewoon omhoog ;-)) en krijg dan van die vragen als; denk je dat je de wereldtitel wint. Met m'n gigantische ego natuurlijk iets geantwoord in de trend van 'aber naturlich'. Daarnaast in verschillende races een aantal in mijn ogen politiek correcte opmerkingen gemaakt. Resultaat; de gehele grid heeft een hekel aan me. Behalve RBR, die vinden me nog wel een beetje tof, maar puur omdat ik Vettel (die ik heb aangewezen als grootste concurrent) steeds versla. Maargoed, zelfs bij RBR vinden ze me nog niet toffer dan een 2 of een schaal van 10.Bolk schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:24:
[...]
Ik was lovend over m'n team, werden HRT, Torro Rosso en Virgin boos
Beetje vreemd in mijn ogen. Kan iemand me uitleggen wat de effecten van bepaalde antwoorden zijn op het 'hugable-gehalte' van me? ;-)
hier heb ik ook last van, ik heb ook een x-fi geluidskaart en wist niet dat het hier aan lagKuhr89 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:01:
Ik word zooooo ZIEK van die Loading crash met een X-Fi geluidskaart!!!! Net een race gereden. Ik eindig met veel moeite als eerste en dan blijft hij hangen bij Loading, nog voor dat hij Auto Save doet.. Kan ik dus heel die kut race weer opnieuw gaan rijden!!! WTF!! Dit is zooooooo KUT.. Waarom fixen ze het niet gewoon..
Verwijderd
Niet helemaal natuurlijk. Met flash back kan je makkelijk al je foutjes wegpoetsen. Ik herstart slechts af en toe als er iets mega irritants gebeurt (onterechte penalty) of een andere bug ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:56:
[...]
Je spreekt je eigen niet zo tegen gelukkig
Nog even en dan doe je zeker ook een helm op.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:31:
[...]
Niet helemaal natuurlijk. Met flash back kan je makkelijk al je foutjes wegpoetsen. Ik herstart slechts af en toe als er iets mega irritants gebeurt (onterechte penalty) of een andere bug ;-)
En heb je ook hand schoenen aan?
Het is geen simulatie het is een spelletje,
Of verdien je ook 1,5 miljoen per race?
Maar goed ik vind het een goed spel.
Wel af en toe wat bugs maar goed dat neem ik op de koop toe.
Verwijderd
Sinds wanneer kan een spel geen simulatie zijn? Misschien moet je even het begrip simulatie opzoeken.MartNL schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:40:
[...]
Nog even en dan doe je zeker ook een helm op.
En heb je ook hand schoenen aan?
Het is geen simulatie het is een spelletje,
Of verdien je ook 1,5 miljoen per race?
Maar goed ik vind het een goed spel.
Wel af en toe wat bugs maar goed dat neem ik op de koop toe.
Verwijderd
Je moet de balans vinden in je antwoorden. Je kan niet heel de tijd je team bestoeffen of je team beschimpen. Ik heb dus echt nooit problemen met om populair te worden. Heb net Montreal gewonnen en nadat ik mijn intresse voor het positie van 1ste rijder bekend maakte vinden alle teams me tof. Ik rijd wel voor RBR en goed op weg om wereldkampioen te worden.Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:54:
[...]
Haha, zoiets heb ik dus ook. Rij bij Williams, sta bovenaan (niet geheel realistisch, maargoed, die moeilijkheidsgraad kan volgend seizen natuurlijk gewoon omhoog ;-)) en krijg dan van die vragen als; denk je dat je de wereldtitel wint. Met m'n gigantische ego natuurlijk iets geantwoord in de trend van 'aber naturlich'. Daarnaast in verschillende races een aantal in mijn ogen politiek correcte opmerkingen gemaakt. Resultaat; de gehele grid heeft een hekel aan me. Behalve RBR, die vinden me nog wel een beetje tof, maar puur omdat ik Vettel (die ik heb aangewezen als grootste concurrent) steeds versla. Maargoed, zelfs bij RBR vinden ze me nog niet toffer dan een 2 of een schaal van 10.
Beetje vreemd in mijn ogen. Kan iemand me uitleggen wat de effecten van bepaalde antwoorden zijn op het 'hugable-gehalte' van me? ;-)
Verwijderd
Sinds het woord simulatie is uitgevonden neem ik aan. Een simulatie is een nabootsing van de werkelijkheid. Er is totaal geen ruimte voor spel in een simulatie. Je kan wel een simualtiespel hebben maar dat is geen simulatie.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:28:
[...]
Sinds wanneer kan een spel geen simulatie zijn? Misschien moet je even het begrip simulatie opzoeken.
Waardoor spelen niet meer gaat. Instellingen lager zetten of de resolutie veranderen help helaas niet.
Ik heb een Nvidea 460 met een intel 6750 en 4 gb ram geheugen met win7 64bit.
Zijn er meer mensen met problemen die eventueel een oplossing hebben. Hoe kan ik eventueel de patch verwijderen?
[ Voor 10% gewijzigd door Evertt op 10-11-2010 18:56 ]
Verwijderd
Gelukkig is de FFB nog precies zoals voorheen.
Wat me opvalt is dat het lijkt alsof ABS nu pas echt op Off staat. Stond 'ie altijd al, maar alsnog was het pre-patch praktisch onmogelijk om m'n wielen te locken. Nu blokkeren m'n wielen zodra ik ook maar iets te hard rem, zoals het hoort. Ben daar zeer blij mee eigenlijk.
Ben nu trouwens Monaco aan het rijden, en de framerate is echt verschrikkelijk. Heel veel framedrops, screen tearing, verzin het maar.
Heb bij wijze van proef de OSD eens uitgezet. Maakt het er niet makkelijker op, maar in combinatie met de awesome cockpit-view vergroot het de immersie nog meer. Tof!
Waarom niet? In het echt is het toch eigenlijk ook een spel?Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:56:
Er is totaal geen ruimte voor spel in een simulatie.
Volgens mij weet jij heel goed wat er bedoeld wordt met simulatie in deze context.
[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-11-2010 23:43 ]
Verwijderd
Inderdaad, het is een discussie die nergens over gaat en in deze context is het duidelijk wat er bedoeld wordt met simulatie.Olaf van der Spek schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:31:
[...]
Waarom niet? In het echt is het toch eigenlijk ook een spel?
Volgens mij weet jij heel goed wat er bedoeld wordt met simulatie in deze context.
Ik heb de update ook maar geinstalleerd. Het enige wat mij echt opvalt is dat de auto's echt heel langzaam rijden als ze in de outlap ofzo zitten met een practice of quali.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:06:
Ik heb toch maar de pach geïnstalleerd op de Xbox, werd die melding elke keer wat zat.
Gelukkig is de FFB nog precies zoals voorheen.
Wat me opvalt is dat het lijkt alsof ABS nu pas echt op Off staat. Stond 'ie altijd al, maar alsnog was het pre-patch praktisch onmogelijk om m'n wielen te locken. Nu blokkeren m'n wielen zodra ik ook maar iets te hard rem, zoals het hoort. Ben daar zeer blij mee eigenlijk.
Ben nu trouwens Monaco aan het rijden, en de framerate is echt verschrikkelijk. Heel veel framedrops, screen tearing, verzin het maar.
Heb bij wijze van proef de OSD eens uitgezet. Maakt het er niet makkelijker op, maar in combinatie met de awesome cockpit-view vergroot het de immersie nog meer. Tof!
Verder geen gekke dingen, maar die had ik hiervoor ook al niet. Monaco heb ik gisteren gereden en dat is echt heel erg met de fps, klopt. Ik speel hem ook nog weleens op de PC en dat contrast is gewoon te groot. PC loopt vloeiend (Phenom X4 955BE & HD5850), xbox is wat dat betreft een drama.
Maar ik vermaak me er uitstekend mee!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Dus het sim gevoel ontbreekt een beetje, misschien heeft dat ook met de settings te maken van mijn G25 waardoor ik ook niet voel dat de auto begint te glijden en dat ik op het randje rij. Al akelig veel settings gegoogled en geprobeerd maar krijg het nog niet lekker.
Verder ziet de game er wel tof uit vind ik, ook mooi dat ze niet van die over heldere kleuren gebruiken. Zo ziet mijn RL omgeving er in ieder geval ook niet uit in de regel.
Maar toch moet ik nog eens wat verder pielen aan de settings oid. Zo beroerd is een G25 stuurtje niet en het werkte altijd zo tof bij eerder genoemde, wat meer sim, games.
Dit is geen sim game dus dat het sim gevoel ontbreekt is niet zo vreemd.OzBoz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:38:
Het is in ieder geval een mooi spel, maar mis een beetje het gevoel wat ik had bij GTR/GTR2/Race/Race On etc. bij die games 'voel' je de kracht van een auto en moet je echt extreem voorzichtig je gas doseren.
Ben ik me ook bewust van, maar gezien de eerste aankondigen zou het wel een beetje die kant op neigen. Maar heb ondertussen nog even met wat G25 settings en in game settings gespeeld en voelt in ieder geval al wat beter aan. Maar sim of niet, voor mijn gevoel had het gevoel in de G25/G27 stuurtjes wel beter gekund. Dat staat dan even los van hoe de auto zich verder gedraagt.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:35:
Dit is geen sim game dus dat het sim gevoel ontbreekt is niet zo vreemd.
Verwijderd
Het is inderdaad geen sim pur sang, omdat het natuurlijk in de eerste plaats een commerciëel game is dat zijn weg zo snel mogelijk naar het mainstream publiek moet vinden. Met een stijle leercurve lukt dit niet altijd even goed, laat staan dat gamers die graag eens een race spelen voor de fun een game gaan kopen waarin het ze nog niet eens lukt de eerste straight uit te rijden.OzBoz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:34:
[...]
Ben ik me ook bewust van, maar gezien de eerste aankondigen zou het wel een beetje die kant op neigen. Maar heb ondertussen nog even met wat G25 settings en in game settings gespeeld en voelt in ieder geval al wat beter aan. Maar sim of niet, voor mijn gevoel had het gevoel in de G25/G27 stuurtjes wel beter gekund. Dat staat dan even los van hoe de auto zich verder gedraagt.
Daarnaast heeft de F1 licentie genoeg gekost.
De beste optie was misschien het spel zo houden, maar meer mogelijkheden bieden om assists en whatnot uit/aan te zetten, zodat je meer richting het sim-gevoel kan gaan, maar tegelijk het toch een vrij toegankelijke racer kan zijn als je de settings zo aanpast.
op racedepartment.com kun je de originele files pre-patch downloaden, evenals vele andere mods die het spel een stuk beter maken!
http://www.racedepartment.com/dlcat-f1-2010-game-89/
Dit is helaas pure marketing / oplichting gebleken.OzBoz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:34:
Ben ik me ook bewust van, maar gezien de eerste aankondigen zou het wel een beetje die kant op neigen.
Inderdaad.NickThissen schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:30:
Pit stops gefixed zeggen ze dan... Laat me niet lachen
[afbeelding]
Halve minuut moeten wachten... Maar weer gequit. Al de 4e keer op rij. Alles geprobeerd, later pitten, eerder pitten, pit strategry veranderen, niets werkt. We komen gewoon race na race met 5-10 man tegelijk binnen, allemaal met twee auto's van hetzelfde team tegelijk waar iedereen dan dus op moet wachten. Zelfs m'n teamgenoot komt vrolijk achter me aan en moet dan achter me wachten, terwijl ik voor de race heb ingesteld om op rondje 6 te pitten, en dat ook netjes gedaan heb. WTF! Ik ben het helemaal zit ik ga de pach zometeen eraf gooien, ze hebben het echt alleen maar erger gemaakt
EDIT
Voor de duidelijkheid, ik lag dus eerste en had dus geen kans om te zien dat er zoveel man in de pits zouden komen, ze kwamen mij gewoon achterna. Er stond een rij van 4 auto's die niet door konden omdat de McLarens ook tegelijk naar binnen gingen, dus ik heb gewoon 4 stops moeten afwachten voordat ik weer kon gaan...
Voorheen kon ik een ronde later gaan pitten en had ik geen probleem.
1e poging: ik ging als 14e naar binnen en als 22 of 23e naar buiten
2e poging (met versleten banden) als 13e naar binnen en als 21e naar buiten.
Zeer frustrerend.
Je zou verwachten dat ze met een patch het spel zouden verbeteren, ipv verslechteren
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Verwijderd
Blijf het raar vinden dat ze nog steeds problemen hebben met de Audio. Vooral op Hardware modus en icm mijn X-Fi vallen er gewoon geluiden weg. Zo hoor ik soms niet eens chrashes of curbstones als ik eroverheen rijd. Om nog maar niet te praten ove de onboardradio.
Ik kan hem ook alleen op Software en Hardware zetten. Rapture3D zit er niet eens bij. Moetik die apart downloaden?
Daarna kan je Rapture3d kiezen in de audio optie menu.
Ik heb Rapture3D uitgezet omdat deze problemen gaf ik kreeg framedrops.
Maar ik heb ook problemen met het geluid ik gebruik ook x-fi soms valt het geluid weg. Dit is erger geworden sinds de eerste patch.
Maar ik heb weinig vertrouwen in Codemaster alleen is mij graphic vooruit gegaan. De andere dingen zoals pitstop en penalty regels zijn alleen slechter geworden.
Verwijderd
Tijdens het gamen, regenachtig Montrel, dropt mijn FPS van in het begin 56-57 op een gegeven moment naar 31. Mijn videokaart, HD 5770, ondersteund Direct11, maar hij lijkt et simpelweg niet aan te kunnen. Als ik een test benchmark doe op Silverstone kom als average uit op 59, en minimum 54. Jullie enig idee hoe er dan zoveel verschil in kan zitten?
Dit moet toch echt wel in je spelbeleving zitten, ik heb hier totaal geen last van. Pitstops gaan goed (maar ik houd er dus wel nog iets rekening mee door te stoppen als ik een groot gat heb naar achteren). Tevens penaltys voor afkorten heb ik nog nooit last van gehad. Ik krijg alleen warnings, dus of je maakt grotere fouten dan mij, of je gaat vol door als je het gras raakt.... Ik kan me niet voorstellen dat die dingen anders geinterpreteerd worden op basis van je PC....Evertt schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:38:
Maar ik heb weinig vertrouwen in Codemaster alleen is mij graphic vooruit gegaan. De andere dingen zoals pitstop en penalty regels zijn alleen slechter geworden.
disclaimer: Bovenstaande is slecht een mening en geldt alleen voor de door mij gespeelde PC versie
Ik heb zelfs op de PS3 problemen gehad met het geluid, heb een halve race gereden bijna zonder eigen engine geluid, was opeens al het volume uit. Alle andere geluiden deden het toen nog wel goed. Eerlijk gezegd wel slechts 1x voorgekomen.Kuhr89 schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:05:
Blijf het raar vinden dat ze nog steeds problemen hebben met de Audio. Vooral op Hardware modus en icm mijn X-Fi vallen er gewoon geluiden weg. Zo hoor ik soms niet eens chrashes of curbstones als ik eroverheen rijd. Om nog maar niet te praten ove de onboardradio.
ik heb al een tijdje zitten meelezen maar 1 ding is me nog niet helemaal duidelijk
is de pitstop bug nu opgelost op de xbox360
en is het spel nu hierdoor goed speelbaar of zitten er nog hier en daar kleine foutjes in?
(ja ik twijvel of ik deze ga kopen of een jaartje wacht op de volgende release)
met andere woorden, DO or DONT
Alvast dank voor jullie respons
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Dan gaat het zeker om lange races? Met korte races is het niet makkelijk om een groot gat naar achteren te creeren.Hoogie2004 schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:30:
[...]
Dit moet toch echt wel in je spelbeleving zitten, ik heb hier totaal geen last van. Pitstops gaan goed (maar ik houd er dus wel nog iets rekening mee door te stoppen als ik een groot gat heb naar achteren). Tevens penaltys voor afkorten heb ik nog nooit last van gehad. Ik krijg alleen warnings, dus of je maakt grotere fouten dan mij, of je gaat vol door als je het gras raakt.... Ik kan me niet voorstellen dat die dingen anders geinterpreteerd worden op basis van je PC....
disclaimer: Bovenstaande is slecht een mening en geldt alleen voor de door mij gespeelde PC versie
Het probleem is ook kleiner (denk ik) als je voor een groter team raced. Immers kan je dan eerder in de pitstraat stoppen en kan je dus eerder weer wegrijden. Teams die voor je staan, moeten hun rijders tegenhouden om crashes te voorkomen.
Verwijderd
Was gisteren een half uur op zoek naar een race in Shakir (focus me effe op deze baan = eerste in mn campaign). Heb ik eindelijk een host die de race ook daadwerkelijk start, werd ik meteen van de baan gekegeld. En ik bedoel dan niet een tikje waarna ik mn wagen al niet meer onder controle kreeg, maar werkelijk een rotjoch dat helemaal naar de buitenkant reed om dan vervolgens met een scherpe bocht drie wagens te kunnen rammen. Rotjoch!
Verwijderd
Ze moeten echt een nieuwe patch uitbrengen waarbij de GPU Usage weer normaal is, maar ook de rest normaal blijft zoals het was.
'vroeger' bij f12002 werkte het altijd uitstekend! Heb het voor F1 2010 nog niet geprobeert! Zijn er sowieso aanraders die ik daar zou moeten downloaden en gebruiken?Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:15:
Kan iemand mij laten weten of de downloads van RaceDepartment safe zijn (o.a. .exe patches)? Geen spyware/virus etc. neem ik aan?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Met dit tooltje kun je de snelheid en remafstand voor de bochten gaan regelen van de AI wagens.
Iedere bocht is zelfs afzonderlijk te regelen.
Als dat niet leuk is
Met dank aan de modders op Racedepartment.

Verwijderd
Let wel, op de PC dus
Edit: ik zie dat dat wel werkt bij GRID, dus het zou me ten zeerste verbazen als dat hier neit werkt.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 04:19 ]
Zolang dit soort dingen geen invloed heeft op de grip levels van je eigen wagen / track, ben ik helemaal voor. Ik bedoel, in mij Lotus winnen eerste jaar in Bahrein op moeilijkste stand (ok, 20% race) maar dan nog....schumpi schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:19:
Een voorbeeld van een dikke aanrader te vinden op Racedepartment:
Met dit tooltje kun je de snelheid en remafstand voor de bochten gaan regelen van de AI wagens.
Als dat niet leuk is![]()
Met dank aan de modders op Racedepartment.![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is de beste gamepad voor race games dus als de game het kan dan kan de controller het ookVerwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 04:10:
Kan iemand aangeven of met een wireless 360 PC controller gedoseerd gasgeven mogelijk is (dacht het wel) en of force feedback werkt?
Let wel, op de PC dus
Edit: ik zie dat dat wel werkt bij GRID, dus het zou me ten zeerste verbazen als dat hier neit werkt.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Dat is mijn vraag dus, of de game het kannero355 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:11:
Het is de beste gamepad voor race games dus als de game het kan dan kan de controller het ook
Hoogie2004 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:05:
[...]
Zolang dit soort dingen geen invloed heeft op de grip levels van je eigen wagen / track, ben ik helemaal voor. Ik bedoel, in mij Lotus winnen eerste jaar in Bahrein op moeilijkste stand (ok, 20% race) maar dan nog....
Stuurtje = Gedoseerd gasgeven dus de game kan het
Ooops
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Helaas is het niet altijd zo'n feest, want ik heb dus een oude Xbox controller (Xbox 1.0 dus) van een USB-plugje voorzien en alles werkt in GRID (wat qua dit soort dingen volgens mij redelijk vergelijkbaar is) naar behoren, maar de triggers zijn alleen als aan/uit knop te mappen, niet als (functionele) trigger. Ik ben er avonden mee bezig geweest en gek genoeg kan ik in een mappingprogramma dus wel 'half gas' zien, maar in het spel het wil gewoon niet. Dat is echt niet grappig met achterwielaandrijvers.nero355 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:17:
Stuurtje = Gedoseerd gasgeven dus de game kan hetHeb je post "andersom begrepen" zo te zien.
Ooops
Maargoed, dat schijnt met de 360 controller en games for Windows allemaal wat prettiger te werken en ik begrijp dat dat het hierbij allemaal ook doet. Erg fijn

Bedankt in ieder geval
Volgens mij gebruikt hij een grip mod, wat denken jullie?
Meh volgens mij niet...
Vind Silverstone echt lastig, Valencia was een eitje...
Dit is trouwens wel een hele goede vid, die moeten er meer zijn!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5GkYRGCc_Fo]
[ Voor 29% gewijzigd door TheJVH op 18-11-2010 23:38 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Creating my own hero.
Speel op professional en had tot nu toe alleen nog aanbiedingen van HRT, Torro Rosso en Sauber.
Weet niet waar dit ineens vandaan komt? Maar goed, dat bespoedigt mijn carrière wel
Zijn er ondertussen al bestanden voor om alle tracks gemod door anderen te krijgen, naar goede AI (gaat volgens mij veel tijd in zitten.)schumpi schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:19:
Een voorbeeld van een dikke aanrader te vinden op Racedepartment:
Als dat niet leuk is![]()
Met dank aan de modders op Racedepartment.![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Echter vind ik het spel echt zwaar teleurstellend. Mbt hoe je eerst geforceerd moet wachten in het begin tot het rijden in de bolides. Nog niet eens gesproken over de slechte slechte graphics in het spel.
Ik ben een fan van GRid ( nog steeds op nummer 1 bij mij ) en Dirt 2 en ik durf te beweren dat het f1 race element van Grid beter aanvoelt dan F1 2010.
Mij kan dit spel niet bekoren en ik ga hem ook deze week omruilen.
Best wel jammer want ik had mij hier heel wat anders voorgesteld.
Verwijderd
GRID beter aanvoelen? Ik vind de bumpercars van op de kermis fijner rijden dan de auto's in GRID.[b][message=35110055,noline]
Ik ben een fan van GRid ( nog steeds op nummer 1 bij mij ) en Dirt 2 en ik durf te beweren dat het f1 race element van Grid beter aanvoelt dan F1 2010.
Het is overduidelijk dat je geen voorstander bent van de iets serieuzere racegames (voorkeur voor DiRT en GRID)
Net ongeveer voor de 6e keer achter elkaar Silverstone in seizoen 2 in m'n Lotus gerestart... Slechte grid positie van 15e, race mezelf tot de pits op tot plaats 10 of 7, en na de pitstop steeds 22e oid

Er stopt in mijn ronde één man voor mij die in de box achter me zit, en de rest van het veld dat achter me rijdt stopt ook. Moet je raden wie er allemaal uit mogen voordat ik er uit mag..
Dit bericht stond overigens eerder vandaag in NSTM. Verkeerde topic
Slechte graphics? Sorry maar slecht zijn ze echt. Zijn maar weinig racegames op de 360 die hier aan kunnen tippen, en ik denk eigenlijk dat alleen Dirt2 in de buurt komt. Forza, PGR, NFS zijn allemaal minder op grafisch gebied.innerchild schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:02:
Ik moet zeggen dat na jullie commentaar ik vandaag f1 2010 voor de 360 op de koop heb weten te tikken.
Echter vind ik het spel echt zwaar teleurstellend. Mbt hoe je eerst geforceerd moet wachten in het begin tot het rijden in de bolides. Nog niet eens gesproken over de slechte slechte graphics in het spel.
Mij kan dit spel niet bekoren en ik ga hem ook deze week omruilen.
Best wel jammer want ik had mij hier heel wat anders voorgesteld.
En hoezo geforceerd wachten? Je bedoelt de intro? Nou tenminste kun je begincredits elke keer meteen skippen als je het spel start, in tegenstelling tot vele andere spellen waar ik eerst alle logo's van de makers voorbij mag zien komen zonder dat je het door kunt drukken.
En ehm F1 race element van Grid beter. Tja om te beginnen zit er geen F1 in, wel open-wheel klasses ja, maar die zijn compleet onrealistisch en zo arcade als de pest. Niet dat F1 2010 realistisch is, maar in vergelijking met Grid is het een sim.
Je moet het denk ik gewoon wat tijd geven, en sowieso spelen met een stuurtje.
Mijn ervaring is dat ze alles nog erger hebben gemaakt.
- Barcelona: Nog steeds onspeelbaar en was heel simpel op te lossen door de AI wat zwakker te maken - ik moest alles op super eenvoudig zetten om dan uiteindelijk 10e te worden, terwijl ik andere races op veel moeilijker niveau speel en ook rond de 10e plaats finish.
- Pitstop: Bug is nu echt irritant. Een ronde langer doorrijden helpt niet. Je staat gewoon 5 seconde voor niets te wachten. Je kan beter zonder realistische bandenslijtage gaan rijden en dan gelijk aan het eind van de 1e ronde naar binnen gaan voor andere banden en dan een inhaalrace beginnen...
- ik heb ook last van lag gekregen terwijl ik daar voor de patch nauwelijks last van had - hooguit in monaco. Nu in elk circuit merk ik het, met name als ik in druk verkeer zit en je juist geen lag kan gebruiken
Patch 2 ???TheZeroorez schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:20:
Ik wacht wel weer op patch 2...
Net ongeveer voor de 6e keer achter elkaar Silverstone in seizoen 2 in m'n Lotus gerestart... Slechte grid positie van 15e, race mezelf tot de pits op tot plaats 10 of 7, en na de pitstop steeds 22e oid
Er stopt in mijn ronde één man voor mij die in de box achter me zit, en de rest van het veld dat achter me rijdt stopt ook. Moet je raden wie er allemaal uit mogen voordat ik er uit mag..
Dit bericht stond overigens eerder vandaag in NSTM. Verkeerde topic
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Voor mij komt Codemasters met deze praktijken in het rijtje met Ubisoft, beide uitgevers waar ik heel veel slechte ervaring mee heb mbt bugs, updates en andere niet-support...
Inderdaad. Dit kunnen ze echt niet maken. Ze hebben net de licentie binnen, dan moet je ook het eerste spel goed ondersteunen. En niet alvast naar F1 2011 kijken. Naar de toekomst kijken mag, maar laat ook doorschemeren wat er met F1 2010 gaat gebeuren. Geen goede support dan laten de mensen F1 2011 ook liggen.TheJVH schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:31:
Ja dit spel is echt verpest, grappig ook dat Codemasters nu verdwenen is van het forum, geld is binnen en wegwezen.
Nu hebben ze weer een topic geopend over hoe online verbeterd kan worden. Dit geeft misschien nog een beetje hoop op patch 2. Of ze laten expres niets over een 2e patch los, anders wordt het hele forum vol gespammed.
Net als bij DiRT2 heeft F1 2010 last van de bekende crash bug. Muziek valt weg in het spel, en GFWL ziet er dan heel vreemd uit. Veel mensen geven GFWL de schuld, maar denk eerder dat het probleem bij DX11 en de UGO Engine te samen ligt. GTA 4 gebruikt ook Live en hier zijn geen crash problemen.
Ze trekken allemaal mods en zo aan, maar zodra 1 patch is klaar zijn de mods ook weg. DiRT2 forum is zo dood als wat nu.
[ Voor 5% gewijzigd door Splinter Cell op 29-11-2010 12:35 ]
Verwijderd
Natuurlijk niet echt chic om jezelf te quoten maar vond mijn voorspelling wel treffend.Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:50:
Hoi dudes & dudettes,
Ik volg dit topic vanaf het begin en vind online racen de leukste game bezigheid. (Ben trouwens ook X3-TC verslaafd)
Heb het spel nu ook al een week en ook al 4 races gereden in de career mode.
Vind het spel ook erg vet en de moeilijkheidsgraad is precies goed. (De Bugs buiten beschouwing gelaten!)
Wil zelf eerst een heel seizoen off-line spelen voordat ik online ga. Ik vind dat ik eerst de banen en de wegligging onder controle moet hebben zodat ik niet anderen van de baan af kneus.
Heb zelf heeeeel veel DTM2 en 3 gespeeld ook grid maar die vond ik echt minder qua raceplezier.
Zijn natuurlijk echte arcade knallers die on-line echte intense gevechten gaven. Ik rij zelf met een G25 op PC maar ben toe aan een videokaart update. Mijn nickname is PedalofHonour en ik hoop ergens volgende week ook eens een avondje online te racen. Ik heb ook al een keer de savegame bug gehad. errug iritant ja.![]()
Qua race tactiek pak ik gewoon de omgekeerde tactiek (Eerst harde band dan zachte). Ik sta dus altijd alleen in de pit en hoef dus niet te wachten. Ik heb alle aids uit staan (Behalve traction control op medium) en speel op de hoogste moeilijkheid. Tocht wel leuk dat je dan in een Virgin blij bent met een bevochten 15e plek.
Errug leuke game met iets teveel bugs.
Eigenlijk zijn dit bugs die je met 40 manuren testen niet mag kunnen missen! Schandalig eigenlijk.![]()
Het zal wel net zo gaan als met DTM3. Na veel zeuren krijg je een patch die net de helft verhelpt en nieuwe bugs bij creert. Daarna hoor je niks meer van ze. Ondanks mijn sombere voorspelling ben ik toch geneigd te zeggen dat het spel het geld waard is. Maar ja ik ben dan ook een liefhebber van racegames.![]()
Laterz
(Zie laatste alinea)
Typisch Codemasters dat doen ze al zolang als ze games maken. Ik heb het spel daarom eerst een week gespeeld op de illigale manier. Ik heb nu gewoon een gekochtte legale versie maar de bugs en de houding van Codemasters irriteren me dusdanig dat ik het spel steeds minder speel. Volgende keer de hack-versie maar wat langer uitproberen!
Ik geneer me totaal niet om toe te geven dat ik spellen van Codemasters eerst illegaal probeer.
Dat hebben ze over zichzelf afgeroepen. Ik zal dat bij codygames ook altijd blijven doen!
Laat ze daar maar lekker de **ring genieten!
Dat denken ze over ons nu ook, nu het geld binnen is.
Anderen er ook last van??
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Hmm... Ik speel altijd met schade en slijtage op on, en heb nog nooit een wagen zien uitvallen volgens mij. Ben toch al wel in ronde 16 ofzo. Vallen er wel wagens uit als je die dingen uit hebt staan dan?RemkoDJ schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:35:
Wat mij opvalt is dat als ik met schade en slijtage op on speel er nu bij 5 opeenvolgende races geen een auto uitvalt. Dat is niet echt reeel als je het mij vraagt.
Anderen er ook last van??
Ik heb er niet veel ervaring mee, maar je hebt natuurlijk de G25/G27 van Logitech, dat zijn de betere stuurtjes voor zover ik weet, maar daar betaal je dan ook flink voor (> 200 euro sowieso, 250 voor de G27 denk ik).Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:45:
Na vandaag wat gefrustreerd geraakt te zijn door de controller in Forza (oude Xbox) zit ik toch te denken aan een stuurtje voor de PC (heb GRID liggen en wil F1 waarschijnlijk kopen). Is er een topic wat betreft verschillende stuurtjes? Ik kan bar weinig opduikelen over relevante verschillen e.d.
Ik zelf heb een Momo, en ben er zeker tevreden mee. Voor 40 euro overgekocht op marktplaats en dat is hij zeker wel waard. Ik heb nog nooit met een beter (lees: duurder) stuurtje gespeeld dus ik zou je niet kunnen zeggen in hoeverre die beter zijn, maar met de Momo kun je al heel lekker spelen voor weinig! In ieder geval VEEL beter dan een simpel stuurtje zonder force feedback!
Wagens vallen in principe vrijwel nooit uit, en schade en slijtage zijn alleen op jou van toepassing dus of die aan of uit staan maakt niet uit. Ik heb nu 2,5 seizoen achter de rug en ik ben ooit 1 zwart stipje op mn radar tegengekomen, dat was blijkbaar een auto die kapot was. Verder ben ik het nog nooit tegengekomen (hoewel ik er ook niet echt op let dus ik kan het gemist hebben). Ik heb wel eens gelezen dat ze met hun licentie eigenlijk niet teveel crashes mochten simuleren ofzoiets omdat dat slecht zou staan voor de veiligheid van F1 ofzo... Geen idee of het waar is, maar zou zomaar eens kunnen, en dat zou in ieder geval verklaren waarom je inderdaad nooit extreme crashes ziet (jammer!)Harrie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:33:
[...]
Hmm... Ik speel altijd met schade en slijtage op on, en heb nog nooit een wagen zien uitvallen volgens mij. Ben toch al wel in ronde 16 ofzo. Vallen er wel wagens uit als je die dingen uit hebt staan dan?
Er loopt een topic over de G25/G27 in spielerij. Ik heb als m'n eerste stuur een G25 gekocht, en geen moment spijt van gehad. Dat ding is zo goed afgewerkt en werkt zo prettigVerwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:45:
Na vandaag wat gefrustreerd geraakt te zijn door de controller in Forza (oude Xbox) zit ik toch te denken aan een stuurtje voor de PC (heb GRID liggen en wil F1 waarschijnlijk kopen). Is er een topic wat betreft verschillende stuurtjes? Ik kan bar weinig opduikelen over relevante verschillen e.d.
Volgens mij kent de AI geen fouten, niemand crasht ooit, geen pech, geen klapband, etc. Erg jammer weer. Typisch zoiets waar Codemasters dacht: Ach, lekker belangrijk, of wat ze compleet zijn vergeten. Ik vind het iig iets wat de game echt waardeloos maakt. Totaal geen realistische races op die manier...
Net als dat Vettel altijd de snelste tijd rijd, bijna altijd dezelfde finishvolgorde, etc. Helemaal geen dynamiek zit erin...
[ Voor 6% gewijzigd door TheJVH op 03-12-2010 18:12 ]
Verwijderd
Ik was uiteraard al wel tegengekomen wat de hippe stuurtjes van het moment zijn, maar 200 euro is voor mij alleen bestemd voor uitgaven die echt zeer goed te verantwoorden zijn. Een racestuurtje valt daar vooralsnog niet onder, helaas. Ik wilde eerst een 360 controller kopen en ben nu dus aan het overwegen om daarvoor in de plaats een stuurtje te kopen, maar de prijs van een G25 staat natuurlijk in geen verhouding met een normale controllerNickThissen schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:11:
Ik heb er niet veel ervaring mee, maar je hebt natuurlijk de G25/G27 van Logitech, dat zijn de betere stuurtjes voor zover ik weet, maar daar betaal je dan ook flink voor (> 200 euro sowieso, 250 voor de G27 denk ik).
Ik zelf heb een Momo, en ben er zeker tevreden mee. Voor 40 euro overgekocht op marktplaats en dat is hij zeker wel waard. Ik heb nog nooit met een beter (lees: duurder) stuurtje gespeeld dus ik zou je niet kunnen zeggen in hoeverre die beter zijn, maar met de Momo kun je al heel lekker spelen voor weinig! In ieder geval VEEL beter dan een simpel stuurtje zonder force feedback!
Om een goede keuze te kunnen maken moet je natuurlijk eerst weten wat een stuurtje goed maakt, maar alle reviews op dit vlak die ik kan vinden zijn minstens 5 jaar oud en lijken me daarom geen goede basis meer.
De AI maakt wel fouten. Ik heb vaker gezien dat de AI voor me spint of zo.TheJVH schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:12:
[...]
Er loopt een topic over de G25/G27 in spielerij. Ik heb als m'n eerste stuur een G25 gekocht, en geen moment spijt van gehad. Dat ding is zo goed afgewerkt en werkt zo prettig.
Volgens mij kent de AI geen fouten, niemand crasht ooit, geen pech, geen klapband, etc. Erg jammer weer. Typisch zoiets waar Codemasters dacht: Ach, lekker belangrijk, of wat ze compleet zijn vergeten. Ik vind het iig iets wat de game echt waardeloos maakt. Totaal geen realistische races op die manier...
Net als dat Vettel altijd de snelste tijd rijd, bijna altijd dezelfde finishvolgorde, etc. Helemaal geen dynamiek zit erin...
Alleen crashen ze nooit hard.
Heb sinds gisteren mijn Momo stuurtje eraan gehangen... spel is veeeeeeel beter zo.. maakt het spannender en leuker vind ik. eerste race met stuurtje was silverstone.... kheb genoten van elke seconden op die baan... geweldige baan is dat om met stuurtje te rijden... en gewoon cockpit view natuurlijk. Veel leuker spel geworden nu voor mij. Al ben ik er niet heel goed in als ik die tijden op youtube zie... zit er vaak gewoon 5 sec of meer boven.. snap niet hoe hun dat doen... maja ik rij wel vaak een sec sneller dan de AI.. dat is het belangrijkste voor mij
Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh
De schade die je maakt wordt niet ingehouden op de performance, zelfde als dat je nooit een technisch falen hebt ofzo? Of is dat ergens in te stellen..?
dat technisch falen heb ik geen idee van. Ik heb die nooit gehad.. ok de AI auto's hebben dat nooit... zit volgens mij helemaal niet in het spel.. erg jammer.
Technisch falen zit idd niet in de game, omdat ze het niet Random wilden maken. Als ze het erin stoppen willen ze het laten afhangen van 'daadwerkelijke' slijtage, en dus berekenen a.d.v. je rijstijl e.d.Diamond4ever schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:18:
als de voorvleugel geel is nadat je crashed is er idd weinig aan de hand... maar als je harder crasht en hij wordt rood dan zul je wel degelijk zien dat je performance kwijt bent.. je kunt dan lang niet meer zo snel door de bochten.
dat technisch falen heb ik geen idee van. Ik heb die nooit gehad.. ok de AI auto's hebben dat nooit... zit volgens mij helemaal niet in het spel.. erg jammer.
Enige wat me vandaag voor het eerst opviel is dat de benzine opraakt tijdens de kwalificatie, wel leuk detail.
Om maar wat zinloze info toe te voegen, Istanbul is een verdraaid lekker circuit, voor die enorme bochten combinatie, lukt me niet altijd op full speed, maar als het lukt is wel heel fijn..
Dan moet je bandenslijtage eens aanzetten. Ik kan een 20% race niet uitrijden zonder te stoppen als bandenslijtage aanstaat, of iig niet zonder er wat van te merken.rscheper schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:45:
Duidelijk.. zonde van het technisch falen, maar goed.. En over de banden bijvoorbeeld, slijten deze en merk je daar wat van? (Ik rij tot dusver alleen maar 20% race's, nog niets van gemerkt).
Tja, je kunt niet voor niks opgeven hoeveel brandstof je meeneemt. Helemaal leeg rijden kan niet volgens mij, dacht dat je altijd wat sputterend het circuit over kon blijven rijden.Enige wat me vandaag voor het eerst opviel is dat de benzine opraakt tijdens de kwalificatie, wel leuk detail.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ze vallen (heel af en toe..) wel uit, heb zelfs een keer over de radio kunnen horen dat mijn teammate uit de race lag. Gebeurt wel heel weinig...Diamond4ever schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:01:
De AI crasht wel es hoor.... heb er in 1 race wel es 2 voor me zien crashen... de brokstukken vlogen er vanaf.. dus ze doen het soms wel... alleen rijden ze daarna door de pit in en komen ze terug... ze vallen niet uit..
veel te weinig.Dipsausje schreef op maandag 06 december 2010 @ 07:46:
[...]
Ze vallen (heel af en toe..) wel uit, heb zelfs een keer over de radio kunnen horen dat mijn teammate uit de race lag. Gebeurt wel heel weinig...
Ik heb het 1 race mee gemaakt dat een auto zichtbaar was uitgevallen. Die stond de halve race net naast de pitmuur.
Ik ben vergeten welk circuit het was...
Is het ook mogelijk om je Team Mate's setup te kopiëren? Als ik langzamer rij als Truli dan zegt m'n teambaas dat ik naar binnen moet en zijn setup moet overnemen maar dat kan ik nergens vinden.
dat dacht ik ook, totdat ik net in budapest iets telang doorreed en ging sputteren... bij de start/finish. Halverwege de baan kon ik geen gas meer geven en reed ik heel erg langzaam (~90). heb zo heel rustig de pit in kunnen krijgen.. maar ik wil nie weten wat voor boete je krijgt als je stilvalt op de baan... zal wel minimaal zo'n 5 place penalty zijn ofzow.Tja, je kunt niet voor niks opgeven hoeveel brandstof je meeneemt. Helemaal leeg rijden kan niet volgens mij, dacht dat je altijd wat sputterend het circuit over kon blijven rijden.
goede vraag.Richard! schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:44:
Is het ook mogelijk om je Team Mate's setup te kopiëren? Als ik langzamer rij als Truli dan zegt m'n teambaas dat ik naar binnen moet en zijn setup moet overnemen maar dat kan ik nergens vinden.
weet iemand hoe?