Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• svenk91
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11-04 01:40
Kan iemand een CSS aanraden die vooral een overzicht van artikelen zonder plaatjes geeft? De frontpage geeft tegenwoordig tussen alle iconen nog maar 7-10 artikelen tegelijk neer op mijn desktop, ongeveer evenveel als ik hier zie: https://tweakers.net/nieuws/zoeken/?itemTypes%5B%5D=14 (wat mij dus ook net wat teveel plaatjes en te weinig overzicht is)

Ik wil weer terug naar het 'oude' Tweakers waar het toch vooral een titel met kort stukje tekst was per artikel en je niet je scroll wheel moest verslijten. De foto's zijn vast door de redactie zelf gemaakt vaak op de front-page, maar het begint op een site met meer stock-images dan nieuws te lijken 8)7

Dit lijkt de trend op de meeste nieuws sites, dus zie het niet als kritiek. Maar het is niet voor iedereen fijn, sommigen komen hier vooral om te lezen.

[/cranky old man mode]

• Creesch
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:53

Creesch

bla bla!

Blijkbaar heeft men bij tweakers besloten dat het laatste nieuws uit het zicht moet staan rechts naast schreeuwende banners voor best buy guides en reviews die ik al eerder heb gelezen.

Tijd dus om mijn t.net ontrommel snippet bij te werken :custom css snippet: tweakers minder rommel.

Ik ben er nog niet over uit of ik de nieuwe "HeroArea" uberhaubt inline wil hebben of dat ik de drie entries daar naar de zijkant verplaats. Maar sowieso is het nu weer een stuk beter te volgen :)

voor

na

• Creesch

Creesch

bla bla!

svenk91 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:21:

Minder rommel?

[/cranky old man mode]
Zie hierboven ;) heb net mijn snippet bijgewerkt die een hoop meuk weg haalt.

• svenk91
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11-04 01:40
Creesch schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:24:
[...]

Zie hierboven ;) heb net mijn snippet bijgewerkt die een hoop meuk weg haalt.
Perfect, ik heb hem al draaien, werkt ook prima met Tweakers Perfect Dark custom css snippet: Tweakers Perfect Dark

Thanks man!

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17:57
Creesch schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:23:
Blijkbaar heeft men bij tweakers besloten dat het laatste nieuws uit het zicht moet staan rechts naast schreeuwende banners voor best buy guides en reviews die ik al eerder heb gelezen.

Tijd dus om mijn t.net ontrommel snippet bij te werken :custom css snippet: tweakers minder rommel.

Ik ben er nog niet over uit of ik de nieuwe "HeroArea" uberhaubt inline wil hebben of dat ik de drie entries daar naar de zijkant verplaats. Maar sowieso is het nu weer een stuk beter te volgen :)

voor
[Afbeelding]

na
[Afbeelding]
Super bedankt, maakt de site heel stuk overzichtelijker.

• Creesch

Creesch

bla bla!

Voor de mensen die overigens de layout krijgen zoals te zien in mijn "voor" screenshots, dit blijk een A/B test te zijn. Ik heb de CSS snippet aangepast zodat deze het nog zou moeten doen op beide versies van t.net. Helaas betekend dat wel dat de zaken in de rechter kolom in sommige gevallen verder naar onder staan als de bedoeling.

Aan het tweakers.net dev team kan ik alleen maar meegeven dat mensen met CSS snippets meenemen in je A/B test een slecht idee is als je zuivere data wil...

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-04 16:04
Bedankt! Ik snap überhaupt niet wie dit aan de rechterkant wil hebben. Ik was al uitgelogd om te voorkomen dat ik in de A/B zat en het op de normale plek zat. Jouw sniplet is nog fijner.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:37

Blokker_1999

Full steam ahead

Pendora schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:35:
[...]

Bedankt! Ik snap überhaupt niet wie dit aan de rechterkant wil hebben. Ik was al uitgelogd om te voorkomen dat ik in de A/B zat en het op de normale plek zat. Jouw sniplet is nog fijner.
Zelfs een sessie in een private tab, dus uitgelogd, toont de testlayout bij mij. Ben er ook alles behalve happy mee. Die artikelen lees ik wel, maar als ik ze eenmaal gelezen heb moeten ze echt zoveel ruimte niet innemen, ik kom hier in de eerste plaats voor de nieuwe content.

Zelf maar snels alles een beetje zitten herordenen:
.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
.ankeilerArea {
 display:none !important; 
}
.latestNewsSection {
 width:100% !important;
}
.heroArea {
 padding-bottom: 0px !important;
 border-bottom: 0px !important;
}

.dailyHeadlines h2[style='font-family: "IBM Plex Sans Condensed"; font-size: 19px; color: rgb(154, 14, 54);'] {
  display:none !important;
}

.dailyHeadlines {
 margin-top: -49px; 
}

.dailyHeadlines ~ .dailyHeadlines {
 margin-top: 0px; 
}

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Thijsmans
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

* Thijsmans wil graag uit de A/B-test :)

Laten we wel wezen: als ik moet zoeken waar de informatie begint, is er toch echt iets goed misgegaan... En daar komt ook nog bij dat de uitlijning gewoon slecht is: ik heb witte vlakken. Kortom: schraal concept en de uitwerking is nog niet eens af.

Benieuwd naar jouw ervaring met mijn e-book prijsvergelijker!

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

voor
[Afbeelding]

na
[Afbeelding]
Bedankt, stuk prettiger maar heb nu nog steeds een wit vlak waar ik niet vanaf kom

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Hoe kom je uit deze A/B test want dit is echt vreselijk hoe de frontpage nu staat zeg.

• turambar
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:15
Bij mij staat het "laatste nieuws" aan de linkerkant, maar het leest gewoon niet lekker met 4 of 5 woorden op 1 regel.

• Creesch

Creesch

bla bla!

Rubman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Bedankt, stuk prettiger maar heb nu nog steeds een wit vlak waar ik niet vanaf kom
[Afbeelding]
Mja lijkt er op dat je de rechterkant helemaal verborgen hebt met een andere snippet, beetje lastig omheen te werken.

Je kan overigens ook de cookie voor de A/B test verwijderen las ik in dit topic Vernieuwde frontpage of bug?

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Creesch schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:21:
[...]

Mja lijkt er op dat je de rechterkant helemaal verborgen hebt met een andere snippet, beetje lastig omheen te werken.

Je kan overigens ook de cookie voor de A/B test verwijderen las ik in dit topic Vernieuwde frontpage of bug?
ja gezien ik nogal een allegaartje aan CSS (stukje zelf en wat snippets) heb kom ik er niet achter wat dit bij mij veroorzaakt, ga wel even stoeien.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Tristan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11-04 00:50
Creesch schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:15:
Voor de mensen die overigens de layout krijgen zoals te zien in mijn "voor" screenshots, dit blijk een A/B test te zijn. Ik heb de CSS snippet aangepast zodat deze het nog zou moeten doen op beide versies van t.net. Helaas betekend dat wel dat de zaken in de rechter kolom in sommige gevallen verder naar onder staan als de bedoeling.

Aan het tweakers.net dev team kan ik alleen maar meegeven dat mensen met CSS snippets meenemen in je A/B test een slecht idee is als je zuivere data wil...
Ik was inderdaad onderdeel van de A/B test en vind het verschrikkelijk, bedankt voor je "minder rommel" css snippet _/-\o_

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:48
Ah, cookie aangepast en ik ben weer blij!
In firefox, met de tweakers.net website open:
F12 drukken, dan naar de 'storage' tab. Zoek de SSLB cookie en verander de waarde naar 0.

• Mitchell
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21-04 15:01

Mitchell

Ondertitel

[...]

[...]
Holy shit, dat is echt een heel stuk beter. Thanks!

Signature

• internetinfo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:03

Held! Scheelt ook een hoop scroll werk, dit is perfect. In combinatie met custom css snippet: Tweakers Perfect Dark ziet het er nog mooier uit, temeer omdat die banners ook al donker zijn:

Moet je voor de lol eens uitloggen 8)7

• basseytje
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-04 11:31
vanaalten schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:59:
F12 drukken, dan naar de 'storage' tab. Zoek de SSLB cookie en verander de waarde naar 0.
Voor het gemak ook even voor chrome:

Met tweakers open, F12
in het Apllication tab aan de linker kant cookies selecteren en de SSLB waarde op 0 zetten.

• 3_s
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-04 16:46
vanaalten schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:59:
Geweldig, bedankt!

Persoonlijk vind ik het wel beter om drietal foto's te hebben van achtergrondartikelen of reviews. Nu gebeurt het soms dat ik een review oversla, omdat ik enkel het laatste nieuws wil lezen. Echter kan het zijn dat er tegen 's avonds al een nieuw achtergrondartikel/review is gepost, waardoor ik die uit het oog verlies.

Misschien beetje onduidelijk verwoord, maar hopelijk zijn jullie slim genoeg om het te vatten :D.

Hyundai KONA Electric

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-04 09:50
The Zep Man schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:14:
Nieuwe regels om Premium beter te verbergen:
En met het hernoemen naar Plus zijn er nieuwe regels om Tweakers.net Premium/Plus te verbergen:

code:
1
2
tweakers.net##.plus
tweakers.net##tr:has(td:has(div.plus))

Over T.net Plus verbergen

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Ik heb mijn CSS weer wat bijgewerkt na de laatste updates. Met dank aan wat knipsels uit snippets van anderen :)

Heb onder andere de "Veel bekeken" sectie wat donkerder gemaakt want ik had een paar keer dat ik niet doorhad dat dit oudere artikelen zijn. Verder zo 'clean' mogelijk en geen enkele 'ankeiler' behalve de allereerste maar dan een stuk kleiner.

Ik denk er nog over om de rechter balk ook helemaal weg te knippen maar soms zijn er wel interessante dingen daar zoals een uitgelichte review. Eigenlijk zou ik daar liever de tweakblogs en forum dingen hebben zodat die niet helemaal meer onderaan staan. Maar dan in 1 kolom in plaats van twee. En dat wordt denk ik wel lastig.

[Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 23-02-2021 20:55]

• ard1998
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-04 20:51
Ik ben even een dagje wezen knutselen aan een donkere modus. Hier is het resultaat totdusver. op de "wat vind je van dit artiekel" survey na is er niets verborgen.

[Voor 4% gewijzigd door ard1998 op 10-03-2021 18:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nog een beetje verder gegaan in mijn minimalisme :Y)

Nu heb ik dus op de standaard homepage zonder te scrollen 21 nieuws headlines, 6 topics van het forum en 2 blogs (kunnen er zelfs 3 zijn maar hij toont er momenteel niet meer). Eigenlijk zou ik de 'actieve topics' van de tracker ook wel onder het nieuws willen stoppen want ik vind GoT bijna belangrijker dan de frontpage, maar dat krijg ik met mijn beperkte CSS skills niet voor elkaar :) De tracker zelf vind ik trouwens ondanks mijn behoefte aan hoge informatiedichtheid geen optie. Hij is veel te smal en weggefrommeld waardoor je de titels niet eens goed kan lezen zonder te hoveren (wat heb ik nou aan "Rocket lab onthult plannen vo..." en "Kuo: iPhone 13-modellen krijg...") ;)

Maargoed, heel veel info zonder te scrollen dus. Vergelijk dit met de standaardpagina:

Welgeteld 1 nieuwsartikel (via de enorme ankeiler over Paradigit, niet eens het echte nieuws item in de artikellijst want die lijst is nog niet eens te zien), en 1 "actie", maar dan wel 3 keer. Want Operatie Volt wordt met 3 blokken aangeduid, bovenin, linksonder en rechtsonder. En de pricewatch weet ik zonder dat grote blok ook echt wel te vinden ;) Dus een enorm scrollfest waarbij je de brokjes nieuws moet zoeken tussen alle visuele afleiding waarvan sommige nog beweegt ook.

Echt, ik weet dat ik een outlier ben hoor, qua informatiedichtheid. Maar zonder Custom CSS optie is Tweakers gewoon niet meer bruikbaar voor mij. Het zou me gewoon te veel werk zijn om daar steeds doorheen te worstelen. Ik weet dat dit wordt gezien als "hedendaagse standaard van webdesign" maar dit geldt toch niet voor iedereen. Zie ook bijvoorbeeld andere sites die er zo over denken. Zelfs een mainstream site als nu.nl maakt het niet zo bont:

Daar kan je toch nog 10 nieuws headlines zien, en rechts 4 "net binnen", zonder te scrollen!

Overigens valt het na die enorme top banners wel mee als je eenmaal doorscrollt vanaf de bovenkant, dan is de informatiedichtheid (links) even hoog als op mijn versie, alleen met wat kleinere ankeilers ertussen:

Maar persoonlijk vind ik het best vervelend om elke keer na het openen van de site naar beneden te moeten scrollen om te zien wat er nou echt voor nieuws is. Misschien toch wel iets om rekening mee te houden ;) Het verbaast me soms echt als ik even Tweakers bekijk op een andere computer waar ik niet ingelogd ben.

Maargoed, ik ben blij dat die custom CSS optie nog bestaat. Doe die alsjeblieft niet weg _/-\o_

[Voor 58% gewijzigd door GekkePrutser op 15-03-2021 23:32]

• ard1998
Mijn donkere modus Heeft ondertussen aardig vorm gekregen.

Voor de personen die de koffie heel zwart drinken is er ook een extra donkere modus

[Voor 68% gewijzigd door ard1998 op 18-03-2021 00:03]

• The Zep Man
GekkePrutser schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 02:40:
Maargoed, ik ben blij dat die custom CSS optie nog bestaat. Doe die alsjeblieft niet weg _/-\o_
Die optie bestaat altijd...

in je (fatsoenlijke, op een fatsoenlijk platform) browser. ;)
GekkePrutser schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 02:40:
Voor de personen die de koffie heel zwart drinken is er ook een extra donkere modus
Oeh, dat moet er mooi uitzien op een OLED scherm. :)

[Voor 41% gewijzigd door The Zep Man op 18-03-2021 15:11]

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:20
ard1998 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:40:
Mijn donkere modus Heeft ondertussen aardig vorm gekregen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi dat er keuze komt in donkere modi. Maar de eerste is qua contrast een beetje pijnlijk aan de ogen, en de 2e link doet het voor mij niet.

Full time freelance sinds 2020! Link me =====> www.linkedin.com/in/wdingemanse

• GekkePrutser
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Die optie bestaat altijd...

in je (fatsoenlijke, op een fatsoenlijk platform) browser. ;)
Ja, maar als je meer dan een computer gebruikt is het veel lastiger. Ik heb een heleboel computers en ook een boel mobiele apparaten (is mijn werk). De ingebouwde custom CSS zorgt dat ik mijn aanpassingen overal beschikbaar heb.

• The Zep Man
GekkePrutser schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:43:
Ja, maar als je meer dan een computer gebruikt is het veel lastiger.
Browsersynchronisatie?

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja maar de addons als greasemonkey die website CSS aanpassingen mogelijk maken zijn niet op elk platform beschikbaar (mobiel met name), in firefox.

Volgens mij worden ook niet de instellingen van die addons gesynchroniseerd.

• ard1998
Jogai schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:13:
[...]

Mooi dat er keuze komt in donkere modi. Maar de eerste is qua contrast een beetje pijnlijk aan de ogen, en de 2e link doet het voor mij niet.
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je het verschil tussen de lichtere en de donkere kleuren iets te groot vind. In wil ik je bedanken voor de feedback :)

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:20
ard1998 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:44:
[...]

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je het verschil tussen de lichtere en de donkere kleuren iets te groot vind. In wil ik je bedanken voor de feedback :)
Die aanname is juist, correct en van toepassing. Ik wil je bedanken voor je reactie :)

Full time freelance sinds 2020! Link me =====> www.linkedin.com/in/wdingemanse

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:42
nav de frontpage post over een nieuw design hier terechtgekomen. Ik schrik me altijd kapot als ik tweakers zonder mijn custom-css zie. Ik ben er zo aan gewend geraakt dat tweakers voor mij bestaat uit de kleuren die ik gekozen heb.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• Simkin
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:34

Simkin

Bzzzzz

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True