Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abel34 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:48:
Dat ik het patroon nog wel weet (heb ik nl ook op een andere wijze vastgelegd en de ZTE heeft het er een week lang wel op gedaan), maar nu geeft hij aan dat ik het patroon fout teken. Zou dus kunnen twijfelen aan mezelf, maar dat elpt me ook niet verder
Hmm, dat is vreemd, maar lijkt me niet echt aan de ROM o.i.d. liggen. Tenminste, ik zou daar niet in eerste instantie vanuit gaan.

Er is in ieder geval een relatief onelegante oplossing: een reset. Dan ben je wel je instellingen kwijt, maar het helpt vrijwel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 14:18
Abel34 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:30:
Ben sinds een maand bezitter van een ZTE Blade, gekocht van een medetweaker. Heb er 1 week van mogen genieten, nu reageert de ZTE niet meer op het tekenpatroon. Kan dus niks meer. Aangezien ik zelf geen kaas gegeten heb van rooten e.d. (staat nu Ginger Stir Fry 19 op) zou ik hulp van een forummer uit het noorden vh land op prijs stellen. Wie o wie kan mij helpen?
Heb zoiets zelf ook een keer gehad met CM7, alleen dan met de slider unlock. Bij drukken op de power button ging het scherm wel aan, maar reageerde het touchscreen helemaal niet. De muziekspeler ging ondertussen wel gewoon door met afspelen. Probleem was weer opgelost nadat ik de batterij er even uit had gehaald. Heb je dat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AeroR schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:52:
Heb zoiets zelf ook een keer gehad met CM7, alleen dan met de slider unlock. Bij drukken op de power button ging het scherm wel aan, maar reageerde het touchscreen helemaal niet. De muziekspeler ging ondertussen wel gewoon door met afspelen. Probleem was weer opgelost nadat ik de batterij er even uit had gehaald. Heb je dat geprobeerd?
O ja, sowieso even rebooten natuurlijk. Het blijft een oplossing van veel problemen, ook al zou het soms niet moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 16:40
Alles wat helpt is meegenomen. Is rebooten hetzelfde als batterij eruit en erin of is daar een andere procedure voor?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:53:
[...]

O ja, sowieso even rebooten natuurlijk. Het blijft een oplossing van veel problemen, ook al zou het soms niet moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroR
Abel34 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:55:
Alles wat helpt is meegenomen. Is rebooten hetzelfde als batterij eruit en erin of is daar een andere procedure voor?

[...]
Rebooten kan waarschijnlijk niet als je scherm nog gelockt is, dus dan is de batterij eruit halen de enige manier. Rebooten is gewoon afsluiten en weer opstarten trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Lorem_Ipsum schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:44:
[...]

Haha, ik had niet door dat jij dat was :9 Ik neem aan dat het best wat werk is om de hele build aan te passen voor de ZTE? Moet je ook elementen speciaal voor ARMv6 aanpassen, of is dat gewoon een kwestie van compilen voor ARMv6 ipv ARMv7?
Wel leuk dat je dit doet; niet iedereen wil de toekomstige CM9(source) gebruiken. Wanneer kunnen wij een testbuild verwachten :9 ?
ARMv6 is geschrapt uit ICS, maar compilen voor ARMv5TE werkt wel. Dit is de eerste keer dat ik Android from source compile dus ik ben al in de wolken als het boot :P Het CyanogenMod team is een heel stuk beter dan ik hierin dus als daar een werkende versie van verschijnt stop ik er sowieso mee, maar ik ben ook heel nieuwsgierig naar ICS dus ben ik er zelf maar mee begonnen :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
Helaas, hij start weer op naar het patroontekenscherm....en geeft weer aan dat ik het fout doe. Iemand een andere oplossing?
AeroR schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:00:
[...]

Rebooten kan waarschijnlijk niet als je scherm nog gelockt is, dus dan is de batterij eruit halen de enige manier. Rebooten is gewoon afsluiten en weer opstarten trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abel34 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:06:
Helaas, hij start weer op naar het patroontekenscherm....en geeft weer aan dat ik het fout doe. Iemand een andere oplossing?
Zoals gezegd kan je 'm resetten naar de standaardinstellingen, maar voor ik je die procedure uitleg wil ik nog even nadenken over andere oplossingen.

Tenzij je natuurlijk zegt doe maar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Uitzetten, Power en Vol- toets ingedrukt houden, wipe data/factory defaults selecteren in het menu en herstarten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
Graag Camacha, hoop dat je denkproces wat oplevert. Vraagje: terug naar fabrieksinstellingen....de vorige eigenaar heeft er Ginger Stir Fry op gezet, gaat dat goed....lijkt me geen factory default?

[ Voor 9% gewijzigd door Abel34 op 22-11-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroR
Abel34 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:11:
Graag Camacha, hoop dat je denkproces wat oplevert. Vraagje: terug naar fabrieksinstellingen....de vorige eigenaar heeft er Ginger Stir Fry op gezet, gaat dat goed....lijkt me geen factory default?
Houdt er wel rekening mee dat al je instellingen als wachtwoorden, wifi netwerken ed wel verwijderd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Abel34 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:11:
Hij gaat dan naar factory defaults van je GSF.. Niet naar stock 2.2 ROM als je dat bedoelt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
Heb hem nu weer aan de praat. Batterij is bijna leeg, dus ligt nu aan het infuus. Zal even checken wat er met de ROM is gebeurd. Bedankt voor meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abel34 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:25:
Heb hem nu weer aan de praat. Batterij is bijna leeg, dus ligt nu aan het infuus. Zal even checken wat er met de ROM is gebeurd. Bedankt voor meedenken allemaal!
Is dat met of zonder reset geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abel34
Dit was de manier om de ZTE weer een de praat te krijgen (kijk morgen even wat er met de instellingen is gebeurd
Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:09:
Uitzetten, Power en Vol- toets ingedrukt houden, wipe data/factory defaults selecteren in het menu en herstarten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:05:
[...]

ARMv6 is geschrapt uit ICS, maar compilen voor ARMv5TE werkt wel. Dit is de eerste keer dat ik Android from source compile dus ik ben al in de wolken als het boot :P Het CyanogenMod team is een heel stuk beter dan ik hierin dus als daar een werkende versie van verschijnt stop ik er sowieso mee, maar ik ben ook heel nieuwsgierig naar ICS dus ben ik er zelf maar mee begonnen :)
Het enige waar ik tot nu toe ervaring mee m.b.t Rom's cooken is met dxixda's kitchen ;) Wat krijg je nu eigenlijk als output als je de AOSP compiled? Alleen een /system/ dir of ook bijv /data/?
Werkte die ICS for hero rom eigenlijk goed? Snel/traag, vloeiend/schokkerig e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Volgens mij krijg je system.img als output. Maar na twee uur compilen is gcc is er mee gestopt dus ik heb het nog steeds niet kunnen testen. Die ICS ROM voor de Hero werkt goed op de Hero, op de Blade moeten we eerst het touchscreen nog werkend krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Petervanakelyen schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:19:
Volgens mij krijg je system.img als output. Maar na twee uur compilen is gcc is er mee gestopt dus ik heb het nog steeds niet kunnen testen. Die ICS ROM voor de Hero werkt goed op de Hero, op de Blade moeten we eerst het touchscreen nog werkend krijgen :P
Die gast die honeycomb had geport had volgens mij ook een aantal drivers van CM7 ge copy-paste, misschien dat de touchscreendrivers ook op ICS werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik moet nog even aan de slag met logcat om daar het fijne van te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Is dit toestel nog ergens verkrijgmbaar met de Amoled? En anders zonder. Simlock vrij dan :)

Ik zou hem wel icm een t-mobile abo willen gebruiken voor het hoger management thuis (de vrouw).

Ik zie alleen de KPN versie aangeboden worden. Maar goed als simlock vrij maken niet al te duur zou zijn.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:20

bonzz.netninja

Niente baffi

basset schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:26:
Is dit toestel nog ergens verkrijgmbaar met de Amoled? En anders zonder. Simlock vrij dan :)

Ik zou hem wel icm een t-mobile abo willen gebruiken voor het hoger management thuis (de vrouw).

Ik zie alleen de KPN versie aangeboden worden. Maar goed als simlock vrij maken niet al te duur zou zijn.
Ik heb net de KPN versie Gen2 met 5mp bij de belcompany in Utrecht gehaald. Zit een briefje bij dat er een simlock op schijnt te zitten, maar ik merk er niks van :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
bonzz.netninja schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:34:
[...]

Ik heb net de KPN versie Gen2 met 5mp bij de belcompany in Utrecht gehaald. Zit een briefje bij dat er een simlock op schijnt te zitten, maar ik merk er niks van :)
De prepaid variant? Dan haal ik hem meteen

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:24:
[...]

De prepaid variant? Dan haal ik hem meteen
Nou voor de zoveelste keer.
Alle ZTE Blades zijn simlockvrij. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dit toestel nog ergens verkrijgmbaar met de Amoled?
Kom op, met een beetje eigen inzet (in topic zoeken) zou je je vragen zo beantwoord kunnen krijgen. Een Amoled Blade is al heel lang niet meer te verkrijgen, al een jaar of zo. Als je die wilt hebben: Ebay. Maar voor de rest: lees je een beetje in :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:47:
[...]

Nou voor de zoveelste keer.
Alle ZTE Blades zijn simlockvrij. :F
Ja sorry hoor...tis hier iewat hectisch. En leze gaat nu wat lastig met alle kabaal om mij heen op een ini mimi rotlaptopje.

Ik heb hem inmiddels gewoon besteld bij de wehkamp voor 86 euro :) .
Totaal 91 euro of zo.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Howly shit, als dat geen bang-for-the-buck is dan voor 86 euro. Heb nog 120 euro betaald :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basset schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:56:
[...]

Ja sorry hoor...tis hier iewat hectisch. En leze gaat nu wat lastig met alle kabaal om mij heen op een ini mimi rotlaptopje.

Ik heb hem inmiddels gewoon besteld bij de wehkamp voor 86 euro :) .
Totaal 91 euro of zo.
Heb je een link?
Heb heel Wehkamp afgestruind, maar ik kan hem nergens vinden?
Want wellicht handig voor anderen die hem zoeken en voor een aantrekkelijke prijs eentje willen ;).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:48:
Inderdaad, hier is het het zelfde probleem. Om drivers helemaal te herschrijven gaat me wat te ver. Het zou me wel lukken mocht ik wat info erover vinden maar daar heb ik momenteel echt geen tijd voor.
Tevens is het inderdaad ook gek dat preview framerate twee maal zoveel zou zijn als capture framerate. Of het is een foutje qua benaming.
Heb je al een reactie gekregen van Mevr. Ganlin? Ik wil anders haar ook wel het een en ander navragen over mijn bevindingen, maar dan heb ik wel een mail adres nodig is dat gewoon zelfde als de naam van coder van de ov5642 driver @zte.com.cn ? Of stuur mij een direct message met der mail adres, ik zal kijken wat ik kan betekenen ;)

Ja is wel te verkrijgen met Oled scherm, maar niet in de Nederlandse/Europese kanalen. Als je per se een Oled scherm wilt zou je deze ZTE N880 kunnen overwegen, hou wel rekening dat dit een chinees toestel is, de prijs is dan ook flink duurder met 180 euro en je kunt alleen het 2G netwerk gebruiken in Europa, want CDMA2000 3G is alleen te gebruiken in een aantal landen zoals China. Europa gebruikt men WCDMA 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:20

bonzz.netninja

Niente baffi

Quad schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:21:
[...]

Heb je een link?
Heb heel Wehkamp afgestruind, maar ik kan hem nergens vinden?
Want wellicht handig voor anderen die hem zoeken en voor een aantrekkelijke prijs eentje willen ;).
http://www.wehkamp.nl/Zoe...N_1=&Prijs=0!700&F=1_2_3_

1 sec werk

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee thanks, heb heel simlock vrije telefoons afgezocht, zelfs gezocht op ZTE en Blade en gecombineerd.. Zal wel iets fout gedaan hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze nu een nieuwe back cover ofzo? het ZTE logo staat bij mij midden onderaan de cover, op de foto van Wehkamp staat het logo links van de Camera lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:23:
[...]

Heb je al een reactie gekregen van Mevr. Ganlin? Ik wil anders haar ook wel het een en ander navragen over mijn bevindingen, maar dan heb ik wel een mail adres nodig is dat gewoon zelfde als de naam van coder van de ov5642 driver @zte.com.cn ? Of stuur mij een direct message met der mail adres, ik zal kijken wat ik kan betekenen ;)
Nee ik heb jammer genoeg nog niets gehoord. Haar e-mail is zelfde als van de coder maar dan met ye.ganlinAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 13:50

GerritGekke

Gamechanger

Wehkamp: Helaas… KPN prepaid + ZTE Blade is niet meer verkrijgbaar
:(

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
430xlkod schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:06:
Howly shit, als dat geen bang-for-the-buck is dan voor 86 euro. Heb nog 120 euro betaald :( .
Wat moeten degenen dan zeggen die er €175+ voor hebben betaald? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:06:
Als je je er beter door voelt, ik heb 190 euro betaald. Hoewel ik graag minder had betaald (het is op dat vlak mijn grootste misser in jaren) vind ik ook dat gewoon een redelijk bedrag voor wat je krijgt. Kleine troost is dat het tenminste wel een telefoon is die je weinig ziet in Nederland (een witte San Fran is hier vooralsnog niet te krijgen).

Als ze je anderhalf jaar geleden hadden verteld dat je nu een flink volwaardige en nieuwe Androidtelefoon kon kopen voor 86 euro had je ze vierkant uitgelachen.
Petervanakelyen schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:13:
Wat moeten degenen dan zeggen die er €175+ voor hebben betaald? :P
Hoi :w

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 00:27 ]

Verwijderd

430xlkod schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:49:
[...]

Nee ik heb jammer genoeg nog niets gehoord. Haar e-mail is zelfde als van de coder maar dan met ye.ganlinAT.
Dankjewel, zal binnenkort een mail sturen.

• basset
GerritGekke schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:15:
Wehkamp: Helaas… KPN prepaid + ZTE Blade is niet meer verkrijgbaar
:(
Zo...dan heb ik geluk gehad...(Of ik moet straks bericht krijgen dat hij er niet meer is :) ) Volgens mijn bevestiging kan ik hem vandaag ophalen.

Ieder geval de bevestiging van vandaag, dat het pakje het magazijn heeft verlaten :)

[ Voor 11% gewijzigd door basset op 24-11-2011 08:08 ]

Hop,hop,hop!

• 430xlkod
@Peter & Camacha:
Oké, dan valt mijn 120 euro nog mee dan :) .

@Ether_Snake:
No problem. Ik laat hier nog wat horen zodra ik ook bericht krijg.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:02
Wait a second...

Is de ZTE Blade Gen2 met 5MP nog verkrijgbaar, desnoods bij Belcompany's?

Of nog online? Bij voorkeur in KPN Prepaid, zonder SIM-lock, want ik zie hier dingen voorbij komen waardoor ik er vanuit ga van niet..?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die simlock is er eenvoudig en zonder kosten af te halen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• HyperBart
Dus nog steeds de Gen2 met 5MP?

• basset
HyperBart schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:22:
Wait a second...

Is de ZTE Blade Gen2 met 5MP nog verkrijgbaar, desnoods bij Belcompany's?

Of nog online? Bij voorkeur in KPN Prepaid, zonder SIM-lock, want ik zie hier dingen voorbij komen waardoor ik er vanuit ga van niet..?
Ik heb hem gisteren besteld en hij is nu onderweg in de auto van TNT lees ik net.

Bol.com en smartphoneshop en ook KPN zelf bieden hem nog aan op hun site.
Smartphoneshop geeft aan dat hij op voorraad is.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

430xlkod schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:09:
@Peter & Camacha:
Oké, dan valt mijn 120 euro nog mee dan :) .

@Ether_Snake:
No problem. Ik laat hier nog wat horen zodra ik ook bericht krijg.
Ik heb een reactie terug gekregen, in de mail heeft ze bevestigd op de hoogte zijn dat er een limiet zit op de video capture framerate van max 15 fps. Ik heb haar iig richting gegeven waar ze moet kijken als ze de fps wilt verbeteren, of ze wat ermee gaat doen heb ik helaas geen invloed over.

Bovendien is zij ook niet verplicht er wat aan te doen volgens mij, omdat settings zoals VGA @ 30 fps niet is opgenomen in de phone specificatie's, ondanks dat de sensor in de phone dit wel prima in staat kan. Dit geldt dus ook voor 720p capture.

• 430xlkod
Toch absurd dat ze dan niet gebruiken wat ze kunnen? Ik bedoel, de chip zelf kan 1080p zelfs aan op 30 FPS. Dat dit nog niet direct lukt (in verband met een lager kwaliteit image processing chip of dergelijke) kan ik nog begrijpen, maar 720p moet toch wel lukken dan...

Ik heb overigens nog altijd geen reactie...

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Borromini schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:31:
Die simlock is er eenvoudig en zonder kosten af te halen.
Welke simlock de in Nederland verkochte Blade is simlockvrij.

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Wie durft er de eerste ICS build van MoDaCo uit te proberen?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben bezig dit topic van voren tot achteren door te nemen. Ondertussen heb ik al tig sites gebookmarked die me gaan helpen om de Blade te rooten. Verder ligt ie nu aan de oplader. Ik vind het toestel een prettige grip hebben. Het mag dan wel plastic fantastic zijn, het achterklepje heeft een fijne, stroeve laag. Zo zal ie niet snel uit mijn handen glippen. Ondertussen maar eens kijken waar ik een case vandaan ga halen, want dat is nu in feite ook een must geworden. Voorlopig echter blijf ik even mijn oude toestel hanteren. Net zolang tot ik de Blade geroot heb en er android 2.3.5. via de officiële rom van ZTE zelf erop gezet heb. Pas dan zal ik het toestel echt in gebruik gaan nemen. Voor nu resteert.. bijlezen van dit topic, inlezen in de materie. :) En nog belangrijker: het toestel even aan de kant leggen want mijn studie heeft verdiend de prioriteit op het moment ;) Iets met tentamens enzo.. dus hoe graag ik vandaag nog bezig wil.. dat komt vanzelf wel!
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:31:
[...]
Hebben ze nu een nieuwe back cover ofzo? het ZTE logo staat bij mij midden onderaan de cover, op de foto van Wehkamp staat het logo links van de Camera lens.
Dit dus B) Waar Wehkamp die foto vandaan heeft weet ik niet. Ik kan je wel melden dat ik gisteren via de Wehkamp de Blade heb besteld en tien minuten geleden ontvangen heb. En daar staat het ZTE logo op dezelfde plaats als op jouw exemplaar. Dus gewoon op de achterkant, in het midden, onderaan. Dezelfde backcover dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Joosie200 op 24-11-2011 15:11 ]

• Condor70
Joosie200 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:04:
Ik ben bezig dit topic van voren tot achteren door te nemen. Ondertussen heb ik al tig sites gebookmarked die me gaan helpen om de Blade te rooten. Verder ligt ie nu aan de oplader. Ik vind het toestel een prettige grip hebben. Het mag dan wel plastic fantastic zijn, het achterklepje heeft een fijne, stroeve laag. Zo zal ie niet snel uit mijn handen glippen. Ondertussen maar eens kijken waar ik een case vandaan ga halen, want dat is nu in feite ook een must geworden. Voorlopig echter blijf ik even mijn oude toestel hanteren. Net zolang tot ik de Blade geroot heb en er android 2.3.5. via de officiële rom van ZTE zelf erop gezet heb. Pas dan zal ik het toestel echt in gebruik gaan nemen. Voor nu resteert.. bijlezen van dit topic, inlezen in de materie. :) En nog belangrijker: het toestel even aan de kant leggen want mijn studie heeft verdiend de prioriteit op het moment ;) Iets met tentamens enzo.. dus hoe graag ik vandaag nog bezig wil.. dat komt vanzelf wel!
Er is geen officiële 2.3.5 ROM voor een Gen2 Blade. Er is alleen een officiële 2.2.2 ROM.

Er bestaan wel custom ROMs voor Gen2 die afgeleid zijn van de Gen3 2.3.5 ROM. En daarnaast is er de CyanogenMod 2.3.7 ROM die zich niet baseert op een ZTE ROM.

Ik raad de Moldovan of CyanogenMod ROM aan. Maar voor dat je een ROM flashed raad ik je eerst aan om het geheugen te herpartitioneren om bijna twee keer zoveel ruimte te krijgen voor apps.

Verwijderd

HyperBart schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:22:
Waarom doet iedereen zo moeilijk over die SIM-lock? Die heb je er toch binnen no time afgehaald?

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:38:
[...]

Waarom doet iedereen zo moeilijk over die SIM-lock? Die heb je er toch binnen no time afgehaald?
Inderdaad, de telefoon VRAAGT er zelfs om als je een andere simkaart erin jast. Krijg je een schermpje waar je het nummer zo in kan voeren, tutorials zat op het WWW hoe je aan dat nummer komt. Makkelijker wordt het niet.

Verwijderd

Condor70 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:06:
Wie durft er de eerste ICS build van MoDaCo uit te proberen?
Ik ben het aan het proberen maar fastboot zeikt over te weinig ruimte. Heb wel die gen2 TPT voor stock partities er over gegooid maar niet veel effect.
Gelukt via clockworkmod uiteindelijk maar krijg alleen zwart scherm zoals velen op modaco.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 16:10 ]

• Lorem_Ipsum
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:56:
[...]

Ik ben het aan het proberen maar fastboot zeikt over te weinig ruimte. Heb wel die gen2 TPT voor stock partities er over gegooid maar niet veel effect.
Ik neem aan dat je met Clockworkmod flasht ipv fastboot ;)

Misschien dat ik die build 'ns ga proberen. Je schijnt wel een gedeelte te moeten strippen om de boel op de kleine system partitie te krijgen.

Verwijderd

Lorem_Ipsum schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:03:
[...]

Ik neem aan dat je met Clockworkmod flasht ipv fastboot ;)

Misschien dat ik die build 'ns ga proberen. Je schijnt wel een gedeelte te moeten strippen om de boel op de kleine system partitie te krijgen.
Of 220 mb partitie terug tpt'en

Ik deed het eerst via clockwork maar zip was corrupted gegaan, en maar proberen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 16:14 ]

• Lorem_Ipsum
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:11:
[...]

Of 220 mb partitie terug tpt'en
Ik ben nogal gehecht aan de vele data ruimte, dus ga ik maar voor een verkleinde rom :) Ik ga 'm ook alleen eventjes testen; niet voor dagelijks gebruik. Dat is ook een reden voor mij om geen part. TPT terug te doen

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Hmmm ik dacht even te upgraden (clockworkmod) van Moldovan RLS6 naar RLS7. Nieuwe ZIP op SDcard gezet, booten in recovery, alles gewiped, RLS7 zip geinstalleerd, reboot... blijft hangen in groene Android.
Enkele keren batterij eruit, opnnieuw geflashed.. zelfde.

Gelukkig heb ik de RLS6 zip ook nog op de SDcard staan dacht ik. Wederom geboot in recovery, RLS6 geinstalleerd, reboot... GVD... blijft ook hangen in groene Android.

Tips? :S

• Joosie200
  • Niet online
Condor70 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:18:
[...]

Er is geen officiële 2.3.5 ROM voor een Gen2 Blade. Er is alleen een officiële 2.2.2 ROM.

Er bestaan wel custom ROMs voor Gen2 die afgeleid zijn van de Gen3 2.3.5 ROM. En daarnaast is er de CyanogenMod 2.3.7 ROM die zich niet baseert op een ZTE ROM.
Maar wat is dan waar Cassie789 in zijn review op doelt dan? :?
quote: Cassie789
Nadat de ondersteuning vervallen was, toch maar eens verder gezocht. Ik stuitte op de officiële 2.3.5 ROM van ZTE. In één woord perfect! Toch wat details zoals de CRT screen off die ik mistte in GSF waren in deze ROM wel aanwezig. Werkt nog net iets sneller als GSF27 in combinatie met ADW Launcher. Ook games zoals Angry Birds Rio die in eerste instantie bijna onspeelbaar waren werken nu een stuk beter. (Nog steeds niet perfect, maar wat verwacht je van een 600Mhz MSM7227 Qualcomm....)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1298442
Ik ben van plan deze rom erop te gooien namelijk ;)

• Condor70
Joosie200 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:38:
Maar wat is dan waar Cassie789 in zijn review op doelt dan? :?
Dat is een custom ROM voor Gen2 die afgeleid is van de ZTE 2.3.5 ROM. De echte ZTE 2.3.5 ROM is alleen voor Gen3 en bevat nog enkele bugs. Deze custom ROM heeft echter een andere kernel, zodat de meeste bugs zijn verholpen.

• HyperBart
WTF, is er nu zelfs al een Gen3? Wat is die dan?

• Condor70
catchingfire schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:37:
Hmmm ik dacht even te upgraden (clockworkmod) van Moldovan RLS6 naar RLS7. Nieuwe ZIP op SDcard gezet, booten in recovery, alles gewiped, RLS7 zip geinstalleerd, reboot... blijft hangen in groene Android.
Enkele keren batterij eruit, opnnieuw geflashed.. zelfde.

Gelukkig heb ik de RLS6 zip ook nog op de SDcard staan dacht ik. Wederom geboot in recovery, RLS6 geinstalleerd, reboot... GVD... blijft ook hangen in groene Android.

Tips? :S
Heb je al een volledige wipe gedaan voor het flashen?

• Condor70
HyperBart schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:55:
WTF, is er nu zelfs al een Gen3? Wat is die dan?
Alleen in China te koop en geen gewijzigde specificatie, dus ik zou me er niet druk over maken.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Condor70 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:56:
Heb je al een volledige wipe gedaan voor het flashen?
Meerdere malen...

Ondertussen heb ik 'm weer aan de praat. Ik had nog een CM710 zip erop staan die ik heb geflashed, daarmee ging het booten wel goed. Vandaaruit weer naar recovery geboot en RLS7 geinstalleerd... en daarna bootte ie wel door :S strange.

• Lorem_Ipsum
Na de update van Clockworkmod(app) werken m'n backups niet meer goed. Iedere keer kan m'n android-secure niet worden gebackupt, waardoor m'n sd-apps dus niet meegaan. Zijn er nog meer mensen met dit probleem, of ligt dit aan een brakke sd/corrupte apps?
De error log was overigens helemaal leeg

• basset
Ik heb hem binnen :)

Nu nog een goede spnelle app om netjes telefoon contacten te kunnen beheren, want die standaard app lijkt nergens op :(

Hop,hop,hop!

Verwijderd

basset schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:41:
Nu nog een goede spnelle app om netjes telefoon contacten te kunnen beheren, want die standaard app lijkt nergens op :(
Wat is je probleem ermee?

• Joosie200
  • Niet online
Condor70 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:18:
[...]
Ik raad de Moldovan of CyanogenMod ROM aan. Maar voor dat je een ROM flashed raad ik je eerst aan om het geheugen te herpartitioneren om bijna twee keer zoveel ruimte te krijgen voor apps.
Ik heb de link die je gaf onder herpartitioneren gevolgd en Moldovan als rom erop gezet. In de aangegeven volgorde uiteraard zoals werd uitgelegd in dat topic op Modaco. Kind kan de was doen :D Is ook alleen dankzij het feit dat er fora bestaan als modaco/xda. En uiteraard GoT die je doorstuurt naar de juiste plekken :) In the end voor Moldovan gekozen i.p.v. die ene in Cassie789 zijn review. Omwille van het feit dat Moldovan populairder is zo te zien aan de hand van de tig pagina's op modaco. Ja, ben een android-newbie dus maar gekozen voor hetgeen het vaakst gehanteerd wordt als custom rom :+ Dacht zelf dat het nog meer tijd zou kosten om mij goed in te lezen, maar zolang je het stappenplan gewoon volgt is het zo gepiept.

Verwijderd

Vergeet CM7 niet, dat vind ik toch ook echt wel een aanrader.

• Lorem_Ipsum
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:44:
Vergeet CM7 niet, dat vind ik toch ook echt wel een aanrader.
Die mening kan ik absoluut niet met je delen. Ik heb CM7 nu ongeveer een maand draaien, maar de laatste week(en) begint CM7 een hoop kuren te vertonen, zoals beltonen/meldingen die niet hoorbaar zijn m'n geluid staat wél aan. Ook erg handig voor een wekker :F Sowieso vind ik alles wat trager aanvoelen dan m'n vorige GSF 27. Ook heb ik nog last van een enorm hoge batterydrain: in totaal zo'n half uur van de 3 uur mee gewerkt, en m'n batterij is nog maar 25% :( De eerste week(en) leek de batterij er langer mee te gaan als GSF

Kortom, ik ga zsm weer terug naar een ROM op de ZTE leak gebaseerd

[ Voor 4% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 24-11-2011 20:40 ]

• Petervanakelyen
Ik zal Moldovan vanavond er ook eens op zetten, na alle ICS experimenten is het terug tijd om m'n telefoon terug in een bruikbare staat te stellen :P

• Lorem_Ipsum
Petervanakelyen schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:50:
Ik zal Moldovan vanavond er ook eens op zetten, na alle ICS experimenten is het terug tijd om m'n telefoon terug in een bruikbare staat te stellen :P
Op modaco is er inmiddels een vroege ICS gepost. Hij schijnt alleen een zwart scherm te tonen als je geen AMOLED hebt. Boot jouw ICS build inmiddels?

Ik vind mmhmp er wel goed uit zien :)

• Petervanakelyen
Mijn ICS build boot, maar echt stabiel is het niet te noemen. Het is ook een mengeling van allerlei ROMs, al dan niet aangepast d.m.v. een HEX-editor of via files van AOSP.

@Hieronder: typen met een pleister op elke vingertop is niet eenvoudig :P

[ Voor 95% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-11-2011 21:06 ]

• Lorem_Ipsum
Maar?

[ Voor 41% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 24-11-2011 21:55 ]

Verwijderd

Lorem_Ipsum schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:39:
Die mening kan ik absoluut niet met je delen. Ik heb CM7 nu ongeveer een maand draaien, maar de laatste week(en) begint CM7 een hoop kuren te vertonen, zoals beltonen/meldingen die niet hoorbaar zijn m'n geluid staat wél aan. Ook erg handig voor een wekker :F Sowieso vind ik alles wat trager aanvoelen dan m'n vorige GSF 27. Ook heb ik nog last van een enorm hoge batterydrain: in totaal zo'n half uur van de 3 uur mee gewerkt, en m'n batterij is nog maar 25% :( De eerste week(en) leek de batterij er langer mee te gaan als GSF

Kortom, ik ga zsm weer terug naar een ROM op de ZTE leak gebaseerd
Ik zou toch eens goed kijken of er dan niet meer aan de hand is, want dat lijkt toch wel een aparte situatie te zijn. Dat ik zelf die ervaring niet deel zegt natuurlijk maar beperkt wat, maar het lijkt ook bij anderen niet te gebeuren. Ik heb 'm er nu bijna even lang op staan en ik krijg iedere keer weer die glimlach op mijn gezicht dat 't allemaal gaat als een tiet. Ik probeer overigens wel een beetje voorzichtig te zijn met wat installeer, ik gooi er niet zomaar alles op.

Laatst nog 3 dagen en 13 uur gedaan met het ding, toen was de batterij nog voller dan bij jou na drie uur.

• 430xlkod
Ik was persoonlijk ook niet erg te spreken over CM7.1, vond hem traag aanvoelen en niet zo lekker lopen dan mijn vorige ROM(s) namelijk GSF15 en daarna GSF27. Heb nu weekje of iets langer Moldovan RLS6 erop staan en alleen maar top. Nog niets tegen gekomen dat niet werkte...

Over het ICS gedoe, hij boot dus wel als je geen AMOLED scherm hebt? Heb namelijk een normaal TFT dus wil wel eens proberen :) .

• Petervanakelyen
Ik heb eveneens een TFT blade en die geeft ook een zwart scherm. Android boot wel, maar de EGL drivers zorgen nog voor problemen.

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:41:
Ik heb eveneens een TFT blade en die geeft ook een zwart scherm. Android boot wel, maar de EGL drivers zorgen nog voor problemen.
als je de *adeno* files uit lib/egl delete krijg je een mooie foutmelding (com.android.phone) en het touchscreen werkt nog niet.

• Petervanakelyen
Ik lees ook mee in het Modaco topic, wat wil je concreet zeggen?

• Lorem_Ipsum
430xlkod schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:23:
Ik was persoonlijk ook niet erg te spreken over CM7.1, vond hem traag aanvoelen en niet zo lekker lopen dan mijn vorige ROM(s) namelijk GSF15 en daarna GSF27. Heb nu weekje of iets langer Moldovan RLS6 erop staan en alleen maar top. Nog niets tegen gekomen dat niet werkte...

Over het ICS gedoe, hij boot dus wel als je geen AMOLED scherm hebt? Heb namelijk een normaal TFT dus wil wel eens proberen :) .
Daar kwam het volgens mij op neer, ik kan natuurlijk verkeerd gelezen hebben. In ieder geval gaf TFT een zwart scherm.
@peter voor die issue kun je misschien het beste het ICS for blade topic op modaco volgen. Ze zijn daar voor van alles en nog wat workarounds aan het maken/bedenken/schrijven. Wellicht binnenkort ook voor de zwart-scherm bug. Het schijnt ook iets te maken kunnen hebben met niet compatibele brightness. ze zouden touch pleisters moeten maken, net als touch handschoenen :)
Werkte het scherm bij die Hero port wel? Zoja, je zou natuurlijk daar drivers vandaan kunnen halen

@camacha Ik gooi er ook beslist niet alles op. Er staan in het batterijgebruik overzicht ook geen verbruikende apps tussen; behalve als ik een tijdje achter elkaar speel, en dan neemt het alsnog maar een klein percentage in. Anyway, ik zit nu met Titanium Backup m'n apps te restoren. Mmhmp werkt i.t.t CM7 ook vloeiend zonder 16 bits transparency.

[ Voor 3% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 24-11-2011 22:01 ]

Verwijderd

430xlkod schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:23:

Okay, misschien dat ik dan toch eens een andere ROM probeer als ik wat tijd heb na het bouwen van de PC. Ik denk dat ik wel de ruimte opties zou missen, maar nog meer performance is altijd welkom.

Als ik een volledige backup heb van mijn huidige ROM (vol down, backup maken) kan ik 'm gewoon weer naar de huidige staat terugflashen toch? Ik heb geen zin twee keer al die instellingen heen en weer te zetten namelijk :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 22:04 ]

• Petervanakelyen
Yep.

• basset
Weergave mogelijkheden zijn erg mager.

Daarnaast heb ik op de sim alle contacten correct gezet met MyPhoneExplorer en van 72 naar 40 contacten gegaan. Maar ik wil de contacten op het telefoongeheugen hebben en na het importeren dan zie ik de oude indeling.
Dat wil ik mn vrouw niet aandoen.

Maar goed ik ben een complete android leek hier.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Uiteindelijk Go Contacts/dialer een of andere SMS app (iPhone-achtig) en die Go Launcher/widgets geinstalleerd. Vooral de Go Launcher en Dialer ben ik erg over te spreken kwa layout en weergave. Maar dat komt ben ik bang omdat ik zelf een iPhone heb.

Wel een te gekke telefoon zover. Persoonlijk blijf ik Android nog wel wat rommelig vinden, met menu's en dergelijke. Dat is pesoonlijk. Mijn vrouw gaat voornamelijk bellen en sms'sen, dus dat komt wel goed :)

WhatsApp gaf wat problemen met contacten, waarbij de contaccten die in Whatsapp gevonden werden, niet meer in het dialerscherm van Go Contacts voorkwamen (ze stonden er wel in, maar geen telefoonnummer meer). Die heb ik er nu even afgegooid.

Ook had ik moeite met de contacten/telefoonnummers fatsoenlijk van de Simkaart op de telefoon te krijgen. Kopieeren lukte wel, maar dan zagen ze er heel anders uit. Uiteindelijk in MyPhoneExplorer alles aangepast, een backup gemaakt (csv) en zowel uit google als van de simkaart geknikkerd. Daarna weer geimporteerd en teruggegooit in de telefoon.

Al met al een avond rommelen, maar het was wel leerzaam :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@^^ Dat is misschien de kracht van Android.. Je kan er zo veel mee :D

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Lorem_Ipsum schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:39:
[...]

Die mening kan ik absoluut niet met je delen. Ik heb CM7 nu ongeveer een maand draaien, maar de laatste week(en) begint CM7 een hoop kuren te vertonen, zoals beltonen/meldingen die niet hoorbaar zijn m'n geluid staat wél aan. Ook erg handig voor een wekker :F
[...]
Dat met die beltonen heb ik dus ook! Ik heb telefoontjes gemist, terwijl de telefoon nog geen 5 meter van mij vandaag lag (met het volume op 80%). Als ik de beller vraag wat er aan hun kant te horen was, dan is de reactie dat de telefoon gewoon overging. Dit had ik overigens ook met GSF21. Ik had juist gehoopt er vanaf te zijn met CM7.1

Ik heb een tijd getwijfeld of het niet aan mijzelf lag, of dat de telefoon op stil stond, maar dat is (beide :) ) niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
basset schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:15:
Uiteindelijk Go Contacts/dialer een of andere SMS app (iPhone-achtig) en die Go Launcher/widgets geinstalleerd. Vooral de Go Launcher en Dialer ben ik erg over te spreken kwa layout en weergave. Maar dat komt ben ik bang omdat ik zelf een iPhone heb.
[...]
Die Go contacts is inderdaad mooi, maar ik heb hem er afgeknikkerd vanwege de traagheid. Als je de telefoon een tijdje niet gebruikt, duurt het 1 a 2 seconden voordat de contacten openen. Doe je het gelijk weer opnieuw, werkt het veel sneller. De default applicatie heeft daar veel minder / geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Klopt wel, maar ik kreeg met de default app destijds mijn SIM contacten nog niet eens te zien. En aangezien ik toen pas nieuw op Android zat stond er ook niks in mijn Google profiel online. Met de GoContacts app kon ik direct alle contacten zien. Lag dat aan Android, aan de default app of aan GSF15? Vond het in elk geval wel vervelend toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Dat is imo ook een zegen en een vloek voor Android tov IOS.

Je kunt heel veel, het is alleen jammer dat de basis apps wel heel erg matig zijn.

Het mooie is, dat je bijna alles kunt doen wat je wilt. Ook dat is denk ik de prijs die je er voor betaald. :)

Alle waar naar zijn geld. In het geval van dit toestel krijg je wel heel veel voor relatief weinig als je kijkt naar de toestellen van de concurrentie in deze prijsklasse.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu nog ff op stemmen in de Gouden Steeksleutel ^^

Bij de instellingen staat gewoon een optie om de telefoonnummers van simkaart naar telefoon te kopieren.

[ Voor 54% gewijzigd door Quad op 25-11-2011 11:21 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Krijg als het goed is vandaag de tel binnen. dan moet ik nog wel weekje wachten voor ik hem kan gebruiken maarja.
Maar is het ook een mogelijkheid om er geen rom op te zetten of kun je er dan veel minder mee ?
En weet iemand als je ook spellen als PES 2012 Pro Evolution erop kunt spelen? Denk dat dat spel te zwaar is voor de telefoon.
Verder wanneer je wel een andere ROM eropzet verlies je dan ook alle gegevens en aps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
soccerroos schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:21:
...
Maar is het ook een mogelijkheid om er geen rom op te zetten of kun je er dan veel minder mee ?
Als je er géén rom op zet, doet de telefoon helemaal niets... :9

Nee even serieus hij doet het prima, maar de gebruiksvriendelijkheid, snelheid en batterijduur van je telefoon zijn een stuk minder. Daarnaast is de standaard ROM (want de telefoon wordt natuurlijk al met een ROM geleverd) een oudere versie van Android.
En weet iemand als je ook spellen als PES 2012 Pro Evolution erop kunt spelen? Denk dat dat spel te zwaar is voor de telefoon.
Als je de tijd had genomen om even te kijken op de reviews van gebruikers dan had je gezien dat hij 2D games prima trekt (angry birds etc), maar met 3D spellen op zijn tandvlees loopt. Dus gokje van mij: weinig kans...
Verder wanneer je wel een andere ROM eropzet verlies je dan ook alle gegevens en aps ?
Als hij nieuw is staat er nog niets spannends op hè! :9 Je kunt je account het beste syncen met de google servers, oftewel dan verlies je je contactpersonen nooit meer. Daarnaast kun je apps als Titanium Backup gebruiken om je apps weer terug te zetten. En daar komt bij: als je een app koopt in de market, koop je hem niet per sé voor de telefoon dus als je vervolgens met dezelfde google account aanlogt kan je vrolijk weer je apps downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
soccerroos schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:21:
Krijg als het goed is vandaag de tel binnen. dan moet ik nog wel weekje wachten voor ik hem kan gebruiken maarja.
Standaard bevat de Blade van KPN Android 2.2.2, dus daar kun je al redelijk veel mee. Custom 2.3 ROMs geven alleen wat extra features, maar niets essentieels.

De Blade bevat maar een ARMv6 processor, waardoor de meeste spelletjes niet beschikbaar zijn. Je kunt het systeem wel "tweaken" zodat je deze spelletjes wel kunt installeren, maar er is dan natuurlijk geen garantie dat ze ook correct zullen werken.

Om niet alle gegevens te verliezen kun je eerst al je data backuppen op de SD kaart en deze nadat je een nieuwe ROM geinstalleerd hebt weer terugzetten (e.g. Titanium Backup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Condor70 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:04:
[...]

Standaard bevat de Blade van KPN Android 2.2.2, dus daar kun je al redelijk veel mee. Custom 2.3 ROMs geven alleen wat extra features, maar niets essentieels.

De Blade bevat maar een ARMv6 processor, waardoor de meeste spelletjes niet beschikbaar zijn. Je kunt het systeem wel "tweaken" zodat je deze spelletjes wel kunt installeren, maar er is dan natuurlijk geen garantie dat ze ook correct zullen werken.

Om niet alle gegevens te verliezen kun je eerst al je data backuppen op de SD kaart en deze nadat je een nieuwe ROM geinstalleerd hebt weer terugzetten (e.g. Titanium Backup).
Bedankt voor de uitleg. Had al verwacht dat pes er niet op zou kunnen maarja vragen kan nooit kwaad.
Verder vind ik belangrijker dan angry bird en dat type spellen het goed doen en apps zoals google maps buienrader enz. Denk dat ik het eerst ff probeer met de standaard 2.2.2 en als ik wat mis ga ik experimenteren met de nieuwere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
soccerroos schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:33:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Had al verwacht dat pes er niet op zou kunnen maarja vragen kan nooit kwaad.
Verder vind ik belangrijker dan angry bird en dat type spellen het goed doen en apps zoals google maps buienrader enz. Denk dat ik het eerst ff probeer met de standaard 2.2.2 en als ik wat mis ga ik experimenteren met de nieuwere roms.
Nieuwe ROMs zullen je niet helpen om spelletjes werkend te krijgen. De meeste app bouwers houden al Android 2.1 or 2.2 als target aan om zo veel mogelijk telefoons te ondersteunen.

De controle op ARMv6 vs ARMv7 die veel spelletjes hanteren is in werkelijkheid meer een controle op snelheid van de telefoon (ARMv7 telefoons zijn meestal nieuwer en sneller).
De spelletjes in kwestie vereisen echter niet altijd de extra features van ARMv7, waardoor je door de app te laten denken dat je een ARMv7 hebt toch het spel gewoon kunt spelen (al is het misschien te langzaam op een Blade).

Daarnaast ondersteunt het scherm van de Blade (net als veel andere toestellen) slechts dualtouch ipv multitouch. Dit is in veel spelletjes een ernstige beperking en maakt sommige spelletjes onspeelbaar (e.g. ik zou graag SMW, DKC en DKQ op een SNES emulator willen spelen, maar daarvoor moeten er toch ten minste 3 'knoppen' tegelijk ingedrukt kunnen worden).

ps. Heeft iemand al een NES of SNES emulator aan de praat kunnen krijgen met een WiiMote als invoer?

[ Voor 18% gewijzigd door Condor70 op 25-11-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Condor70 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:19:
[...]

Nieuwe ROMs zullen je niet helpen om spelletjes werkend te krijgen. De meeste app bouwers houden al Android 2.1 or 2.2 als target aan om zo veel mogelijk telefoons te ondersteunen.

De controle op ARMv6 vs ARMv7 die veel spelletjes hanteren is in werkelijkheid meer een controle op snelheid van de telefoon (ARMv7 telefoons zijn meestal nieuwer en sneller).
De spelletjes in kwestie vereisen echter niet altijd de extra features van ARMv7, waardoor je door de app te laten denken dat je een ARMv7 hebt toch het spel gewoon kunt spelen (al is het misschien te langzaam op een Blade).

Daarnaast ondersteunt het scherm van de Blade (net als veel andere toestellen) slechts dualtouch ipv multitouch. Dit is in veel spelletjes een ernstige beperking en maakt sommige spelletjes onspeelbaar (e.g. ik zou graag SMW, DKC en DKQ op een SNES emulator willen spelen, maar daarvoor moeten er toch ten minste 3 'knoppen' tegelijk ingedrukt kunnen worden).

ps. Heeft iemand al een NES of SNES emulator aan de praat kunnen krijgen met een WiiMote als invoer?
Met Chainfire 3D kun je games op lagere (texture) settings laten draaien, waardoor er nog best veel op draait. Volgens mij kun je idd door build.prop aan te passen de ARMv7 check omzeilen.

De meeste spelletjes als Angry Birds, NFS Shift, FIFA10 en Asphalt werken best goed, maar ook weer niet vlekkeloos. Je kunt er natuurlijk niet van verwachten dat 'ie Shadowgun e.d. aankan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorem_Ipsum schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:19:
Met Chainfire 3D kun je games op lagere (texture) settings laten draaien, waardoor er nog best veel op draait.
Hee, dat is best een interessante. Kan je daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:28:
[...]

Hee, dat is best een interessante. Kan je daar meer over vertellen?
Chainfire3D heeft een gratis en een betaalde versie. Je kunt zowel bij de betaalde als de gratis versie games op lagere texture size,quality laten draaien. Je kunt ook Tegra drivers inladen, zodat je eenvoudige Tegra games kunt draaien zoals Tegra Pinball oid. De betaalde versie heeft onder andere ook te mogelijkheid om per game/app settings op te geven, en je market settings te updaten, zodat je Tegra games kunt zien :)

Er is ook nog een mooi topic op XDA over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
basset schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:07:
Dat is imo ook een zegen en een vloek voor Android tov IOS.

Je kunt heel veel, het is alleen jammer dat de basis apps wel heel erg matig zijn.

Het mooie is, dat je bijna alles kunt doen wat je wilt. Ook dat is denk ik de prijs die je er voor betaald. :)

Alle waar naar zijn geld. In het geval van dit toestel krijg je wel heel veel voor relatief weinig als je kijkt naar de toestellen van de concurrentie in deze prijsklasse.
En wat als je enkel je contactpersonen op de SIM wil hebben staan en niet op de telefoon zelf of op de Google servers? Daar ging het me dus toen om en dat gaf een probleem aangezien je wel je SIM contacten kan kopiëren naar je telefoon maar je kon ze niet zien. Talking about bullshit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Kan Chainfire3D ook de transition effects van launcher apps versnellen?

Ik vraag dit omdat ik een tijdje geleden GoLauncher gebruikte met de sphere effect. Het zag er goed uit, maar het stotterde en werd traag naarmate er meerdere icons en widgets op de homescreens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Dr. Prozac schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:42:
Kan Chainfire3D ook de transition effects van launcher apps versnellen?

Ik vraag dit omdat ik een tijdje geleden GoLauncher gebruikte met de sphere effect. Het zag er goed uit, maar het stotterde en werd traag naarmate er meerdere icons en widgets op de homescreens staan.
Chainfire3D versnelt niets. Het laat dingen weg of maakt dingen minder gedetailleerd om zo spellen sneller te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:44:
Chainfire3D versnelt niets. Het laat dingen weg of maakt dingen minder gedetailleerd om zo spellen sneller te maken.
Effectief is dat natuurlijk hetzelfde. Versnellen zegt niets over het detail.
Pagina: 1 ... 37 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.